• 49.

    וייס מעוררת בי בחילה

    משה, 01/08/14 16:40

    שמאלנית שהולכת לבקר פצועים ערבים בזמן מלחמה

    IP: 46.116.73.28דווח על תגובה זו

  • 48.

    מעורר תקוה

    , 28/07/14 20:57

    כתבה מעוררת תקוה. למה את לא כותבת בעיתון הארץ. נראה לי שהארץ היא במה יותר מתאימה . גם מבחינת הקוראים

    IP: 2.54.44.21דווח על תגובה זו

  • 47.

    פשוט מצחיקה

    קורא מynet, 25/08/13 13:43

    והכי מצחיק זה לקרוא את המאמרים בווינט ועוד היכן? במדור יהדות
    לוקחים אשה שמגלמת את העיוות הכי גדול שקיים במגזרת הדתי לאומי הקיצון שערבב יהדות עם חילונית מוגברת במיקסר אחד גדול
    כולה כועסת כולה רוטנת נגד היהדות אך מצד שני לא יכולה בלי... כל כך מאפיין את חייה.. המבולבלים ואני לא רוצה לרדת לפסים אישיים... וכל כך מאפיין את העיוות הדתי לאומי שקידש חילונית (אני לא מכליל אני מתאר תופעה שהיתה לצערי אמנם היום ברוך השם כבר פחתה מאד) ובשם הביקורת והכעס שלה על ההלכה שבעל פה ועל כל הדת "שנכפתה" עליה היא מפרשת עקום ומצחיק את כל התורה. אוי מסכנה, תהיי הכל רק לא ד"ר לתלמוד זה מצחיק אם את רוצה תהיי חילוניה אבל את רק מוכיחה קבל עם ועדה למה חכמים אסרו ללמדת ביתו תורה. נעבך זה מה שאת

    IP: 192.114.185.100דווח על תגובה זו

  • 46.

    בלי התנתקות מהחרדים נשקע לימי הביניים. (ל''ת)

    פליט וואי נט, 31/03/13 18:08


    IP: 79.179.110.186דווח על תגובה זו

  • 45.

    ספרות ושירה

    פרשת ''תזריע. מצורע'', 16/04/10 07:02

    פרשיות תזריע מצורע
    מצורע ותזריע השבת נחבר
    שבאות לענות על צורך גובר
    לתקן הלכות ביחסי אישות
    ומה אסור ואין לו רשות
    תקנות אלו באו בזמן
    שמצב ישראל במדבר גרמן
    שלאורך מסעותם עשו הפסקות
    וחנו במקומות לתקופות ארוכות
    שהחלו אז חלומות להגשים
    הקימו בתים ונישאו לנשים
    תזריע לכן מאותן בחינות
    מיידעת העם לגבי סכנות
    מציבה עבורו סייגים מגבלות
    בה דיני טומאה וטהרה מועלות
    חיי אישות שכל תכליתם
    שיפרו ירבו וירחיבו ביתם
    מעשים שבהם אדם מתקדש
    ולעיתים ישפיל ובסחי ידשדש
    וכל יולדת אחר לידתה
    מששבה רוחה ומלוא בריאותה
    חייבת קורבן עולה וחטאת
    העולה לשם דורון ומתת
    על שניצלה מסכנות הלידה
    בין אם בן או בת היא ילדה
    ישאלו חכמים החטאת על שום מה והשיבו בשל אותה מגמה
    שכורעת ללדת נושאת את קולה
    ונשבעת שיותר לא יקרב בעלה
    ואילו אחר ימי נידתה
    מיד שוכחת מלאת חרטה
    והעולה הוא כבש תור או יונה
    אם היא אמידה או אביונה
    כי התורה בדרכה היפה
    מאומה מעל היכולת כופה
    אישה עשירה עולתה מהעדר
    לחסרת אמצעים גם יונה היא בסדר פרשת תזריע עוד מתקשרת
    בספחת צרעת בעור או בהרת
    למיני נגעים מציינת פרטים
    באדם בבגדים ואף בבתים
    כיצד יאו

    IP: 84.110.118.250דווח על תגובה זו

  • 44.

    למה לא מפרסמים תמונה שלה? (ל''ת)

    שואל מן המניין, 11/09/08 17:01


    IP: 213.8.224.231

    • כדי שלא תקיא!!

      יהודי, 27/04/14 14:05

      אשה מגעילה וגזענית

      IP: 46.19.85.29 דווח על תגובה זו

  • 43.

    nrg יהדות thexfiles@013.net.il hi.br-hafakot.com (ל''ת)

    Veze rak miktzat shvacho befanav, 28/08/08 00:17


    IP: 172.165.98.120דווח על תגובה זו

  • 42.

    היא לא מלמדת באונ' העברית (ל''ת)

    משה, סטונדנט בעברית, 27/08/08 12:24


    IP: 192.114.91.226דווח על תגובה זו

  • 41.

    תשוו אותה לרב מלמד שמסית את תלמידיו לאלימות / סרבנות והוא יושב בבית.. (ל''ת)

    רוחמה - את התרופה לחרפה החרד''לית, 27/08/08 09:44


    IP: 82.81.21.30דווח על תגובה זו

    • But she is mesit

      UMADIACH, 27/08/08 13:54

      as well as megaleh panim baTorah shelo kehalacha.
      Why not declare a New Religion of her own, and be honest, huh

      IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

      • עברי, דבר עברית! (ל''ת)

        בן יהודה, 27/08/08 17:09


        IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

  • 40.

    תשוו אותה לרב מלמד שמסית את תלמידיו לאלימות / סרבנות והוא יושב בבית.. (ל''ת)

    רוחמה - את התרופה לחרפה החרד''לית, 27/08/08 09:44


    IP: 82.81.21.30דווח על תגובה זו

  • 39.

    תשוו אותה לרב מלמד שמסית את תלמידיו לאלימות / סרבנות והוא יושב בבית.. (ל''ת)

    רוחמה - את התרופה לחרפה החרד''לית, 27/08/08 09:44


    IP: 82.81.21.30דווח על תגובה זו

    • But she is mesit

      UMADIACH, 27/08/08 14:54

      as well as megaleh panim baTorah shelo kehalacha. Why not declare a New Religion of her own, and be honest, huh

      IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

      • חבל להשתמש בשפת הגויים (ל''ת)

        יש שפה קדושה, 27/08/08 19:56


        IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

        • Ein mishtamshim bisfat hakodesh al divrei chol (ל''ת)

          Ayin Talmud, 28/08/08 00:18


          IP: 172.165.98.120 דווח על תגובה זו

  • 38.

    את צודקת בעניין חינניות השער ולכן

    מרדכי בת-ים, 27/08/08 06:54

    מכסים אותו מסיבה זו בדיוק.

    IP: 91.195.162.2דווח על תגובה זו

    • It is also true that

      Matir Assurim, 27/08/08 13:58

      ein ani ochel chazir mipnei shelo tov, adrabba, meod tov, ela sheHatorah assrah lanu.
      Talmud

      IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

  • 37.

    הרשם שלי שמדובר באשה שמדקלמת סיסמאות ולא באמת חושבת לעומק.

    יעקב, 26/08/08 23:37

    תנו לי את הביוגרפיה שלה, כולל בית שמואל, האוניברסיטה העברית וכו' - והייתי כותב מראש את כל הסיסמאות המדוקלמות שלה. מאכזב מאוד. אשה שמתיימרת להיות עם ראש פתוח, אבל היא בעצם חלק מברנז'ה מאוד מאוד צפויה ומאוד סגורה וחרדה (או חרדית) לזהות הפנימית שלה.

    IP: 89.138.161.125דווח על תגובה זו

  • 36.

    ''הרב אבינר - דוחה אותי(תרתי משמע)'',ציטוט ענק

    מור, 26/08/08 21:43

    הטוקבקיסטים נכנסים לכוננות מגזרית!
    הצפורניים נשלפות ומחושי ההגנה מזדקרים
    גם אשה,גם דוקטור לתלמוד,קומונרית בנ''ע בעברה\\גרושה. רוחמה,את כל הסדינים האדומים הצלחת לנופף מולם לא פלא שהם נבהלים. זה לא שאני מסכים עם כל מילה עם רוחמה,אבל מגזר-פוביה או דתל''ש-פוביה שיש לדתיים מסויימים רק מלמדים מה עגום מצבו של המגזר. דווקא ההתחדשות,רענון השורות נראה שמגיע ממקומות שהדתיים לא מצפים, אלוהים כנראה מפתיע אתכם

    IP: 85.250.129.16דווח על תגובה זו

    • Ubemakhelatam al techad et kvodi (ל''ת)

      Korach ve'edato, 27/08/08 14:00


      IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

    • דוקטור לתלמוד Talmud needs no Doctor, if anyone, it is herself (ל''ת)

      desperately&, 28/08/08 13:26


      IP: 172.137.181.146 דווח על תגובה זו

  • 35.

    הידעתם? פרט חשוב:

    רוב העם היהודי, 26/08/08 19:41

    רוב רובם של היהודים הדתיים בעולם הם רפורמים, לאחר מכן מגיעים הקונסרבטיבים, לאחר מכן האורתודוקסים המודרנים-כיפות סרוגות, לאחר מכן רקונסטרקשוניסטים (לא יודע בדיוק מה זה), לאחר מכן יהודים מתחדשים (מעין ניו-אייג' יהודי כזה. שילוב של רפורמים וחסידים).

    חרדים? הם אומנם יהודים, אבל דרכם לא דרך הדת היהודית אלא דרך של כת. חלקם עוד דתיים אבל הדתיים האמיתיים בקרב היהדות החרדית נעלמים לטובת שיח כוחני פנימי שלא מתעניין בכלל עם ישראל, בארץ ישראל או במדינת ישראל... שיח שהופך למגזרי ומנותק.

    IP: 217.132.13.240דווח על תגובה זו

    • היהודים הדתיים בעולם הם רפורמים Are you out of your mind Ever heard

      about the Teilung. Klayim veshatnez gam yachdav, 26/08/08 23:19

      Datiyim and being Reform?
      No such thing. Kirchok mizrach mimaarav. Ele milchamim al dat,
      vele horsim et hadat.
      Go learn your history, pal.

      IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

      • חבריקו (ל''ת)

        קודם תלמד עברית, 27/08/08 12:26


        IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

        • For one, I am not your pal. Second, see tguvat (ל''ת)

          # 43 til korah mibein enacha, fershteist ., 28/08/08 13:29


          IP: 172.137.181.146 דווח על תגובה זו

  • 34.

    מלמדת באוניברסיטה העברית?

    סטודנטית, 26/08/08 18:38

    ממש לא נראה לי...
    שמישהו יתקן אותי אם אני טועה. תודה.

    IP: 82.166.75.58דווח על תגובה זו

    • ! (ל''ת)

      לא בתואר ראשון, 26/08/08 19:36


      IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

    • את צודקת!

      סטודנט באוניברסיטה העברית, 27/08/08 12:34

      אני מקווה שזו רק טעות ולא הטעייה מכוונת של הקוראים.
      הכתיבה שלה רדודה למדי, ורמת הידע שלה לא מספיקה ללמד במוסד אקדמאי רציני.
      כסטודנט באונ' העברית אני יודע שהיא לא מלמדת שם.

      IP: 192.114.91.226 דווח על תגובה זו

      • שניכם טועים: היא לימדה בתכנית רביבים ובמכון ליהדות זמננו

        דתיה, 28/08/08 09:58

        ייתכן שגם עכשיו ממשיכה שם.
        אגב, היא ד''ר (מוסמכת של האוניברסיטה העברית), אז אם רמת ידיעותיה נמוכה מדי כדי ללמד, זה אומר משהו על המוסד שאתה לומד בו, הלא כך?

        IP: 77.126.238.4 דווח על תגובה זו

  • 33.

    'כל המלמד ביתו תורה כאילו למדה תפלות'

    אחד, 26/08/08 16:23

    כמה שחזל צדקו
    חחחחח
    ההוכחה לפנכם

    IP: 212.235.39.198דווח על תגובה זו

    • How right you (ל''ת)

      are, my friend !!!, 26/08/08 23:20


      IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

  • 32.

    רחמה וייס בושה שבכללמפרסמים כאלו דעות באתר שנחשב יהדות. (ל''ת)

    לא מבין למה מפרסמים אותה במדור יהדות????, 26/08/08 16:06


    IP: 79.179.160.254דווח על תגובה זו

    • אפשר להאמין באלוהים, לשמור שבת וכשרות ולהיקרא דתי!

      טיפשות ובורות זו לא תכונה מחמיאה, 26/08/08 16:13

      אתה רוצה לטעון אחרת?
      בבקשה..בוא נשמע

      IP: 89.138.162.238 דווח על תגובה זו

    • הלכה אורותוקסית = איסלאם. תקרא את הרב מייבאום במאמרו

      למה נכנסת בכלל לאתר יהדות?, 26/08/08 19:43

      ''הגלימה האורתודקוסית של האורתודוקסיה''.

      IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

  • 31.

    ב''זכות'' התנועה הרפורמית יהדות העולם הולכת ונכחדת

    אני, 26/08/08 15:58

    ככה זה כשהולכים בלי ומרגישים עם.הסיכוי שגם הנכד שלך יהיה יהודי פחות מ50 %

    IP: 89.1.11.191דווח על תגובה זו

    • מי החליט מה זה יהודי? אתה??? (ל''ת)

      צא ולמד..עדיף וכדאי, 26/08/08 16:14


      IP: 89.138.162.238 דווח על תגובה זו

      • Dat Moshe veYehudit, mipi (ל''ת)

        hagvurah, hevanta, 26/08/08 23:22


        IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

        • זה הכת האורתודקוסית שנעלמת... (ל''ת)

          יהדות העולם רק צומחת והולכת, 27/08/08 12:33


          IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

    • דמיון? (ל''ת)

      מאיפה הסטטיסטיקה הזו?, 26/08/08 19:43


      IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

    • אתה חי בסרט

      אחת, 28/08/08 09:59

      וכנראה שהבמאי שלו חרדי (וכל מי שראה סרט כזה של גרובייס למשל יודע מה מידת העומק ומרחב המחשבה שם, שלא לדבר על הרמה הקולנועית...)

      IP: 77.126.238.4 דווח על תגובה זו

  • 30.

    זה מה שקורה שלומדים את פשט הדברים..

    אדם, 26/08/08 15:34

    חבל .. אל תוציאו טפשות כזו מפיך..
    עולם הבא הכל נראה..
    תזהרי

    IP: 84.108.214.194דווח על תגובה זו

  • 29.

    למרות שאני נוטה להסכים עם כמה מטיעונייך,

    רוני, 26/08/08 15:31

    מה לעשות שההלכה קובעת מה מותר ומה אסור, ואנו לא יכולים לשנות זאת.

    בדיוק בגלל נשים כמוך אמרו חז''ל: ''כל המלמד בתו תורה כאילו למדה תפלות'', את פשוט הוכחה מושלמת לכך.

    IP: unknownדווח על תגובה זו

  • 28.

    קרוא לרוחמה ''עובדת אלילים'' זה כמו לקרוא לשחור - לבן!

    דיפני, 26/08/08 15:27

    רוחמה היא נציגה מובהקת של ''מהפכת הנשים הדתיות''. היא צודקת שזו המהפכה הגדולה ביותר במאה ה- 21 ואיש עוד לא יודע לאן היא תגיע. לא פלא שחלק מ''השחורים'' קוראים לה ''עובדת אלילים''. אגב, אני מעדיפה לעבוד אלילים ביושר ובכבוד מאשר לעבוד אלוהים עריץ ושובניסטי.

    IP: 83.130.233.238דווח על תגובה זו

  • 27.

    ביזיון לבני עקיבא

    רפול, 26/08/08 15:07

    בתור בוגר התנועה ואב לילדים ששמשו בקומונה בבני עקיבא. אני מרגיש שהבזיון בכך שאפשרו לאחת כזו להיות קומונרית שיש לה השפעה גדולה מאד על ילדים הוא ענק, ומנהיגי התנועה צריכים לחשוב על דרכים למנוע מכופרים מחסרי אמונה וכד' לשמש כקומונריות בתנועה היקרה הזו.

    IP: 89.139.15.11דווח על תגובה זו

    • דווקא נדמה לי שתוצרים כמוך הם הבזיון. אמונה? לה יש באמת. אתה סתם רובוט (ל''ת)

      תהיה בריא. מקרה אבוד, 26/08/08 20:30


      IP: 79.178.140.140 דווח על תגובה זו

      • Veal kamocha neemar, Lo matza yadav veraglav bebeit hamidrash (ל''ת)

        Man, you have no clue!!!, 26/08/08 23:24


        IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

  • 26.

    רפורמים זו לא המצאה חדשה, מה יש להתרגש מעוד אחת כזו?! (ל''ת)

    סער, 26/08/08 14:59


    IP: 77.125.5.48דווח על תגובה זו

  • 25.

    רפורמים זו לא המצאה חדשה, מה יש להתרגש מעוד אחת כזו?! (ל''ת)

    סער, 26/08/08 14:59


    IP: 77.125.5.48דווח על תגובה זו

  • 24.

    זו התוצרת של החברה הדתית-לאומית!

    מה אתם מתפלאים, 26/08/08 14:55

    זה מה שקורה למי שמזגזג. אמת יש רק אחת

    IP: 213.8.63.47דווח על תגובה זו

    • בתור חרד שטוף מח/חולה נפש/בור ועם האפס/אומלל ונרפס אני הייתי שותק (ל''ת)

      אמת יש רק אחת- שלי!, 26/08/08 20:42


      IP: 79.178.140.140 דווח על תגובה זו

  • 23.

    עובדת אלילים בינונית ומטה.

    חשוך ימי בינימי, 26/08/08 14:08

    כל חייה נעים סביב ה''מה טוב לי'', ''מה מרגש אותי'' וכו' וכו'. זו כמעט הגדרת האלילות. (עבודת האדם את עצמו). מהמעט שקראתי מכתביה התרשמתי שגם בתלמוד היא לא מעמיקה יותר.

    IP: 192.114.2.42דווח על תגובה זו

    • חברים דמיוניים

      שעה ביציאה, 26/08/08 15:15

      חשוכל'ה
      יותר הגיוני שאדם ידרוש את טובתו ולא יעבוד חברים דמיוניים. נכון שבימי הביניים לא אשפזו אובססיבים כמוך, אבל זה רק מכיוון שלא נהגו לאשפז אנשים.
      אז תדליק את האור, חשוכל'ה.

      IP: 195.200.205.22 דווח על תגובה זו

  • 22.

    גם על התקופה הקצרה שהיתה לבעלה איתה אני מרחם ומשתתף בצערו. (ל''ת)

    חשוך ימי בינימיני, 26/08/08 14:07


    IP: 89.139.41.130דווח על תגובה זו

  • 21.

    מרתקת ומעוררת כבוד! תודה.

    יערה, 26/08/08 14:07

    אילו תגובות מלאות שנאה יש כאן, וכל זה ברוח היהדות? פשוט עצוב.

    IP: 77.127.4.16דווח על תגובה זו

  • 20.

    המלצה לרוחמה - עשי תענית אינטרנט והפסיקי להסית נגד התורה (ל''ת)

    רינה, 26/08/08 13:54


    IP: 192.115.90.98דווח על תגובה זו

    • המלצה לרינה- תענית דיבור זה בדיוק בשבילך!!! (ל''ת)

      מישהי, 26/08/08 15:04


      IP: 147.237.70.104 דווח על תגובה זו

      • If mila besela, then shtika bitrein. Both of you keep quiet, so we wil (ל''ת)

        have a better world, 26/08/08 23:26


        IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

  • 19.

    לרחם על רוחמה ולאחל לה לחזור בתשובה (ל''ת)

    שרית, 26/08/08 13:52


    IP: 192.115.90.98דווח על תגובה זו

  • 18.

    שמה בכיס הקטן הרבה רבנים אורתודוכסים שוטים / רשעים / אכזרים (ל''ת)

    דתי אורתודוכסי אבל משכיל ונאור, 26/08/08 13:43


    IP: 79.176.117.14דווח על תגובה זו

    • מדוע ''אבל'' ?!? כי שאר הדתיים האורתודכסים הם בורים וחשוכים ?

      יוסי, 26/08/08 18:30

      מקרה ברור של ''שנאה עצמית''. לצערנו יש הרבה ליצנים חובשי כיפה (בד''כ סרוגה לצערי) שסובלים מהתופעה הזאת....

      IP: 79.179.162.176 דווח על תגובה זו

      • אורתודוקסי=חשוך. פשיטא (ל''ת)

        ברור, 26/08/08 19:37


        IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

        • אתה=אנטישמי

          יוסי, 26/08/08 22:36

          תחליף את המילה אורתודוקס במילה יהודי ותחזור לתחילת המאה הקודמת, גזען מטונף שכמותך.

          IP: 79.179.162.176 דווח על תגובה זו

        • אם האבא שלך והסבא שלך והסבא רבא שלך

          מישהו, 26/08/08 22:43

          לא היו יהודים אורתודוכסים ''חשוכים'', לא היית יושב מול המחשב שלך עכשיו, שולח את התגובה הגזענית הזאת. פשיטא !

          IP: 79.179.162.176 דווח על תגובה זו

          • אם האבא שלי והסבא שלי לא

            עוד מישהו, 27/08/08 12:30

            היו מבינים מדעם ועולים לארץ למרות כל המלצות הרבנים האורתודוקסים להישאר בחו''ל אז לא היינו מנהלים את הדיון הזה בעברית.

            אגב עברית הפכה לשפת דיבור בגלל יהודי שמרד באורתודקוסיה!

            בלי כל החבר'ה הללו לא היית יכול בכלל לדבר איתי...

            IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

            • תלמד קצת היסטוריה לפני שאתה מברבר

              יוסי, 27/08/08 18:07

              מקימי חברת ''שפה ברורה'' (אליה הצטרף מאוחר יותר אליעזר בן יהודה) היו הראשל''צ יעקב מאיר ורבנים נוספים . תחילת העליה לישראל היתה של יהודים ורבנים אורתודוכסים החל מהמאה ה - 11 ועד ימינו אנו (ראה הישוב הישן, תלמידי הגר''א וכו') הלאומיות של האפיקורסים התחילה בעקבות גל לאומנות אירופי, בלי קשר לציונות יהודי. ואם הסבא רבא שלך לא היה אורתודוכס היית עכשיו נוצרי או אסלאמי. אמור לי בבקשה, היכן ילדיהם של הרצל, מנדלסון וכו' ?

              IP: 212.143.245.249 דווח על תגובה זו

              • למה להפיץ כזבים?

                שלמה, 27/08/08 19:55

                החרדים והאורתודוקסים התנגדו בצורה מוחלטת לתחיית השפה העברית. יש לציין שגם הרפורמים התנגדו לעניין. היחידים שלא התנגדו היו החילוניים. ברור שהיו מתי מעט חרדים ואורתודוקסים שלא התנגדו, אך היו גם מתי מעט רפורמי כאלה ואין ללמוד מהפרט לכלל בעניין זה.

                הציונות, שהגדרת כ'לאומנות אירופאית' שונה מהותית מהעליות שקדמו לה, של הגר''א וכד' מהסיבה השפוטה שבעוד אלו ביקשו לבנות גולה בארץ הקודש, הרי שהציונים ביקשו להקים מדינה יהודית ומדינת יהודים. עניין שונה מהותית.

                בנו של בעל התניא התנצר האם זו הסיבה שכל החבדניקים נוטים לאמונה בשיתוף?
                רבים מעמנו השתמדו. בעוד החרדים והאורתודוקסים נותרים יהודים מפחד החברה הרי שהרפורמים והחילונים נותרים יהודים מבחירה. האחרונים עדיפים על הראשונים מכיוון שבוחרים בכל עת ביהדותם.

                איפה היית בלי הרצל ומנדלסון? עדיף לא לענות על השאלה...

                IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

                • אל תתן לעובדות לבלבל אותך

                  יוסי, 27/08/08 23:33

                  תחיית השפה העברית התחילה אצל הרבנים האורתודוכסים בני עדות המזרח הרבה לפני בן יהודה. רק להזכירך, היהדות האורתודוקסית לא היתה רק באירופה. התנצרות בנו של התניא ומקרים דומים היו מקרים יוצאים מן הכלל שאינם מעידים על הכלל.בעוד אצל החילונים/רפורמים/אפיקורסים זה היה שכיח ביותר. תנסה למצוא יהודי היום שיאמר לך שהוא דור רביעי לאפיקורסים/חילונים/רפורמים, אני בספק אם תמצא יותר מעשרות בודדים. ''החרדים נותרו יהודים מפחד החברה ?'' מאיפה הנפצת את הטיעון הזה ?!? הוא שקרי וחסר ביסוס, מי שפחד להיות יהודי אלו אותם חילונים שחיו באירופה שהתנערו מזהותם היהודית עד שהיטלר הזכיר להם מהיכן הם באו.להזכירך,משה מנדלסון, אבי הרפורמה, הטביע את האמרה ''תהיה יהודי בביתך ואדם בצאתך'' אז מי בדיוק פחד להיות יהודי ? ותאמין לי בלעדי מנדלסון היינו במצב הרבה יותר טוב עכשיו...

                  IP: 79.179.162.176 דווח על תגובה זו

    • Uksilim matay taskilu (ל''ת)

      ., 26/08/08 23:27


      IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

    • אתה אדם אומלל ושפל

      מישהו שפוי, 27/08/08 10:46

      היה עדיף שתיסתום לפחות לא היינו מגלים את האוילות שבך .חסר חוט שדרה שמנסה להתחנף לכל הסתומים והכסילים

      IP: 212.76.97.110 דווח על תגובה זו

    • Mi bikesh zot miyedchem (ל''ת)

      remoss chatzeroy, 28/08/08 13:35


      IP: 172.137.181.146 דווח על תגובה זו

  • 17.

    מדברת יפה אבל עדיין אני לא מסכים איתה.

    הסרוג, 26/08/08 13:42

    אומנם על ענייני הנשים קשה לי להביע דעה (כיסיוי ראש וכד') כי אני לא מרגיש את זה באופן אישי.

    IP: 82.166.132.111דווח על תגובה זו

  • 16.

    כן ירבו אנשים כמוך מהמגזר דתי ציוני לאומי (ל''ת)

    כיסוי ראש פשוט דבר חסר טעם ותועלת, 26/08/08 13:40


    IP: 89.138.162.238דווח על תגובה זו

    • If dat Moshe veyehudit is muzar lecha, go to (ל''ת)

      Uganda, 26/08/08 23:29


      IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

  • 15.

    כיסוי ראש - כ''כ נכון מה שכתבת

    תתפקחו כבר, 26/08/08 13:34

    מה הקשר בין כיסוי ראש וצניעות? אולי גם נכסה את העיניים כי הם יפות.

    IP: 89.138.162.238דווח על תגובה זו

    • אין קשר ביו כיסוי ראש לצניעות

      מה הקשר, 26/08/08 15:00

      אם היה קשר כזה, היה אסור גם לרווקות ללכת ללא כיסוי ראש. הסיבה היא אחרת לגמרי, ולמעשה זה מנהג הגויים: כך הלכו הנשים לאורך כל ההיסטוריה בכל התרבויות. רק בתקופת נפולאון התחילו ללכת עם פאות, ולאחר מכן גם להסיר אותן. עד מלחמת העולם הראשונה ( ואפילו השניה) נשים לא יהודיות תמיד הלכו עם כובע.
      אבל מי יודה שבעצם זה מנהג הגויים? כמו שאיש לא יודדדה שתלבושת של חרדי היא תלבושת של אציל פולני במאה ה17.

      IP: 194.90.126.1 דווח על תגובה זו

      • יפה אמרת! (ל''ת)

        מישהי שפויה, 26/08/08 17:18


        IP: 147.237.70.104 דווח על תגובה זו

      • אמת לאמיתה! אין שום קשר ליהדות, ואין שום ''מצווה'' כזאת. אבל העדר בשלו (ל''ת)

        עזוב, חבל, 26/08/08 20:45


        IP: 79.178.140.140 דווח על תגובה זו

        • If you know anything anything about torat Moshe, see UPARA ET ROSH (ל''ת)

          HAISHA, then we will talk, u silly, 26/08/08 23:32


          IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

      • Eize Bur, Eize ak jaaretz. See Mishne in Ketubot

        and enlighten with the truth, 26/08/08 23:30

        No need to lie

        IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

    • ועליך נאמר וכסילים מתי תסכילו (ל''ת)

      שרון, 27/08/08 10:58


      IP: 212.76.97.110 דווח על תגובה זו

      • And on you they say: Monkey see, Monkey do (ל''ת)

        ., 27/08/08 14:05


        IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

      • And on you they say, (ל''ת)

        Monkey see, Monkey do, 27/08/08 14:57


        IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

        • Az lama paamayim, because two horses pull (ל''ת)

          better, 27/08/08 17:18


          IP: 172.167.132.42 דווח על תגובה זו

  • 14.

    מעלה אדומים

    יהודית, 26/08/08 13:26

    יישר כוחך!! מי ייתן והמגזר הדתי-ליברלי עוד יזכה לנשים צדקניות וחכמות כמוך.

    IP: 217.132.13.240דווח על תגובה זו

  • 13.

    כ''כ צודקת בקשר לכיסוי ראש!

    דתיה מירושלים, 26/08/08 12:59

    אין ספק, כיסוי ראש הוא אובדן העצמי, הזהות וגם היופי, הנעורים, השובבות והקסם של כל בחורה. אני רואה את זה אצל חברותיי, שבניגוד אלי, חובשות מאז הנישואים מטפחת או כובע שהופכים אותן לעצובות מראה, מגושמות, כאילו שמו להן סיר על הראש, חסרות חן נעורים וברק. וכל זה במקום השיער הבלונדיני, השטני או השחור הנהדר שלהן. עצוב מאוד. מעבר לזה, רוחמה צודקת בעוד דברים, ובדברים אחרים היא טועה, לדעתי. אבל דבריה דברי טעם, וגם אם איני מסכימה עמם לגמרי- הם בהחלט מעוררי מחשבה. יפה מאוד.

    IP: 147.237.70.104דווח על תגובה זו

    • WOW are you missing the point. That's exactly the reason stated,

      to lessen attraction of general public., 26/08/08 15:10

      Dat Moshe veyehudit.

      IP: 172.135.149.141 דווח על תגובה זו

      • את יכולה בבקשה לחזור על המשפט?!?!פה לא כ''כ הבנתי

        הסברים הסברים בבקשה, 26/08/08 16:12

        מאיפה המנהג הזה כיסוי ראש? איפה זה כתוב ולמה?
        כיסוי ראש וחצאית עד בירכיים, לי לא נראה צנוע.
        האם זה לסמן את הנשואות?!
        למה לא מסמנים את הנשואים.
        אשמח לקבל תשובה חכמה, מההלכה - ועם הגיון (תודו שזה כדאי! ולא להיות אטום ''כי ככה כתוב'')
        חן חן

        IP: 89.138.162.238 דווח על תגובה זו

        • My dear reader, I have responded with all the bells and whistles and

          Please print it !!!, 27/08/08 00:57

          pitchevkes betuv taam vadaat, so far the Bucher hazetzer decided not to post it

          IP: 172.130.28.82 דווח על תגובה זו

          • Here is the mekor Halacha

            Kindly print it, 27/08/08 14:44

            and this is NOT a minhag. In masechet Ktubot the mishna states Kol haoveret al dat Moshe VeYehudit yotzaat belo Ktuba. A married woman MUST cover her hair at all times. Saar beisha ERVA. Talmud quotes Torah, UPARA ET ROSH HAISHA, MIKAAN SHE'AD KAAN MECHUSSA HAYA, and yes it is MIDEORAYTA. You will find many other geder harchaka of LO TEKAREV in torah, see parshat Kedoshim tihyu and if you are familiar with Kriat torah on Yom Kippur. The reason behind it is, since she is an eshet ish, to lessen the unnecessary attraction of other men of which at the end benefits all. Yes, the hair is one of the strong attractions of beauty in a woman, therefore makdim refuah lemaka, ke'en Veasita maakeh legagecha. However, since the girls need to get married, chaza''l permitted them to don this attraction so as to find a mate. The same applies to uncover skin that usually is covered, kegon marpek, berech etc. that would be eye catching unnecessarily kedei leharchik et ha'adam mipnei ervah. Therefore Kol beisha erva, or anything that might entice and bring to it.

            Parallel to this, the married men also wear on their Talitot an ATARA, (at least a ribbon, kedei lesamen shehu NASSUI. So much for equal rights

            Now for the beef.
            כיסוי ראש – כל כך כואב. בזבוז של יופי, תשוקה ושמחת חיים. פגיעה בצלם אלהים

            Having said that, it behooves me HOW AND WHY did this weiss not mention all the above forementioned, leading to believe that she on her own discovered that head covering diminishes beauty. Furthermore, she recruits Kivyachol Kudsha brich hu, that it is pgiah beTzelem Elokim. She lost her Tzelem Elokim a long time ago, much before she uncovered herself, let alone megaleh panim batorah shelo kehalacha. Not even an amateur. It is equivalant to a VEGETARIAN that declares that refraining to eat meat is sinful, because of this, that and the other. Either you are a vegetarian or you are not. No such thing as a little bit pregnant. Ad matay atem tifsechu al shnei haseiifim.
            So much for truth in the print. Other than that, I am sure she is a great Talmid chacham(a
            (

            IP: 172.129.62.133 דווח על תגובה זו

          • Here is the mekor Halacha

            STOP CENSORING. Kindly print it, 27/08/08 15:48

            and this is NOT a minhag. In masechet Ktubot the mishna states Kol haoveret al Dat Moshe VeYehudit yotzaat belo Ktuba. A married woman MUST cover her hair at all times. Saar beisha ERVA. Talmud quotes Torah, UPARA ET ROSH HAISHA, MIKAAN SHE'AD KAAN MECHUSSA HAYA, and yes it is MIDEORAYTA. You will find many other geder harchaka of LO TEKAREV in torah, see parshat Kedoshim tihyu and if you are familiar with Kriat torah on Yom Kippur. The reason behind it is, since she is an eshet ish, to lessen the unnecessary attraction of other men so as not to commit gilui Arayot of which at the end benefits all. Yes, the hair is one of the strong attractions of beauty in a woman, therefore makdim refuah lemaka, ke'en Veasita maakeh legagecha. However, since the girls need to get married, chaza''l permitted them to don this attraction so as to find a mate, as well as many other things have been promoted for this very same reason.

            The same applies to uncover skin that usually is covered, kegon marpek, berech etc. that would be eye catching unnecessarily, kedei leharchik et ha'adam mipnei ha'aveirah. Therefore Kol beisha erva, or anything that might entice and bring to such.

            Parallel to this, the married men also wear on their Talitot an ATARA, (at least a ribbon like, kedei lessamen shehu NASSUI. So much for equal rights

            Now for the beef.
            כיסוי ראש – כל כך כואב. בזבוז של יופי, תשוקה ושמחת חיים. פגיעה בצלם אלהים

            Having said that, it behooves me HOW AND WHY did this weiss not mention all the above forementioned, whereby she is leading to believe that she on her own discovered that head covering diminishes beauty, and NOT stipulated so at the point where Halacha forbids as to WHY not to uncover. Furthermore, she recruits Kivyachol Kudsha brich hu, that it is pgiah beTzelem Elokim. She lost her Tzelem Elokim a long time ago, much before she uncovered herself to the public at large (tartei mashma, let alone megaleh panim batorah shelo kehalacha. Not even an amateur. It is equivalant to a VEGETARIAN that declares that refraining to eat meat is sinful, because of this, that or the other. Either you are a vegetarian or you are not. No such thing as a little bit pregnant. Ad matay atem tifsechu al shnei haseiifim.
            So much for truth in the print. Other than that, I am sure she is a great Talmid chacham(a
            (

            IP: 172.130.157.10 דווח על תגובה זו

  • 12.

    הרי ברור שתזכה במטר עלבונות

    אבי, 26/08/08 12:52

    לצערי החברה הדתית הולכת לכיוונים מאוד רחוקים מהעמדות שלה.

    IP: 79.181.16.144דווח על תגובה זו

  • 11.

    למה במדור יהדות

    אפרת, 26/08/08 12:40

    לפי מה שקראתם יש קשר בינה לבין יהדות?
    לדעתי.. שום דבר...

    IP: 89.1.12.177דווח על תגובה זו

    • כשאני קורא את הרזומה שלה, יש לה פי אלף יותר יהדות מאשר עלובת נפש כמותך (ל''ת)

      דת הרובוטים היהודים, 26/08/08 20:46


      IP: 79.178.140.140 דווח על תגובה זו

      • Not even worthy of toilet

        waper to, 27/08/08 03:27

        wipe her behind

        IP: 172.135.70.248 דווח על תגובה זו

  • 10.

    למה במדור יהדות

    אפרת, 26/08/08 12:36

    לפי מה שקראתם יש קשר בינה לבין יהדות?
    לדעתי.. שום דבר...

    IP: 89.1.12.177דווח על תגובה זו

    • גם אפרת (ל''ת)

      אני מבינה שיהדות זה רק כמוך? שבעים פ-נ-י-ם לתורה!!, 27/08/08 12:34


      IP: 217.132.13.240 דווח על תגובה זו

      • Echad meelef matzati,veisha bechol ele lo matzati. Shivim panim letora (ל''ת)

        ken, aval megale panim batorah, lo min hamispar !!, 28/08/08 13:59


        IP: 172.137.181.146 דווח על תגובה זו

  • 9.

    אבודה

    כדי למצוא מישהי טובה יותר, 26/08/08 12:21

    כל דבריה סותרים אלו את אלו
    וסינתיזה אינה יוצאת מהבלגן

    חבל על פספוס כזה של חורב

    IP: 192.168.10.108דווח על תגובה זו

  • 8.

    Ruchamale, you are a pathetic joke (ל''ת)

    umllal umllelet, 26/08/08 12:18


    IP: 172.163.37.89דווח על תגובה זו

  • 7.

    טוב שהיא סוף סוף נחשפה וכולם יודעים עכשיו את נקודות המוצא שלה (ל''ת)

    זהירות קונסרבטיבים!, 26/08/08 12:15


    IP: 89.138.127.53דווח על תגובה זו

  • 6.

    חן חן למתנפן

    יואב, 26/08/08 12:11

    רוחמה את יצור בלי עמוד שדרה .פשוט רחמים

    IP: 213.151.45.193דווח על תגובה זו

  • 5.

    Im ken, lama ze anochi. If you hate so much what the Talmud stands for

    why are you so into it, HUH, 26/08/08 12:09

    Oxymoron

    IP: 172.163.37.89דווח על תגובה זו

  • 4.

    אז עשתה דוקטורט וכדי להשתלב עם החברה שם

    א, 26/08/08 11:56

    אימצה את הדעות שלהם.
    מה הסיפור הגדול?
    לא דמות שיש לדבר עליה יותר מדי

    IP: 132.72.168.75דווח על תגובה זו

  • 3.

    כדאי לך לקרוא את מאמרו של יוסף יצחק ליפשיץ על השבת

    יואב, 26/08/08 11:54

    אולי תביני שפיסול הבשבת הוא חוסר הבנה של עיקר העיקרים של השבת.

    מוזר שמי שעוסקת ביהדות אינה יודעת דברים בסיסיים כאלה.

    IP: 194.90.229.187דווח על תגובה זו

    • יש הבדל בין ''להבין'' ל''להסכים'' - חבל שאינך מבין זאת (ל''ת)

      אישה, 28/08/08 10:02


      IP: 77.126.238.4 דווח על תגובה זו

  • 2.

    דיעות חשוכות אופייניות לסמול. (ל''ת)

    לא חידשה, 26/08/08 11:09


    IP: 89.139.215.48דווח על תגובה זו

  • 1.

    סוף סוף אפשר להגיב ''טוב, מה אתם מצפים מרפורמית'' וזה יהיה נכון! (ל''ת)

    אבי, 26/08/08 10:59


    IP: 87.68.84.136דווח על תגובה זו