• 33.

    למשוך לישראל וגם לעזור לילדינו להגר מארץ מושחתת זו !!!!! (ל''ת)

    ישראלה, 23/08/08 18:03

  • 32.

    במכון ויצמן מלמדים באנגלית בלבד עשרות שנים ואף אחד לא מצפצף...... (ל''ת)

    על מה הרעש?, 23/08/08 12:22

  • 31.

    כבר עדיף סינית (ל''ת)

    אחד בלי כינור, 22/08/08 09:07

  • 30.

    האקדמיה כבר מזמן לא מובילת תרבות אלא פוליטיקה וכסף נטו.

    אחת העם, 22/08/08 08:53

    את התרבות השאירו לסלבים ריקים ונבובים.שהועוני הקולנוע והטלויזיה מלאים ''תרבות'', (נכון, גם פוליטיקה וכסף)

  • 29.

    ha-akademia le-ivrit

    wienerschnitzel, 22/08/08 05:18

    Can anyone imagine a more extreme oxymoron

  • 28.

    שפת הוראה

    אלי, 22/08/08 04:34

    אני בוגר אונברסיטה אמריקאית. אין לי כל בעיה להרצות באנגלית. למרות זאת, אני חושב שזאת היא בעיה גדולה ללמד סטודנטים באנגלית בארץ. באופן מעשי מה שיקרה יהיה שסטודנטיים שידעו טוב יותר אנגלית יקבלו ציונים טובים יותר מסטודנטים שאינם בקיאים באנגלית. גם לא ברור לי איך סטודנט שהתחנך בישראל יוכל יהיה לכתוב עבודה באנגלית ברמה אונברסיטאית ותואר שני. אני מניח שאיכות הכתיבה של סטודנט ישראלי ששפת אימו היא עברית תהיה מאד נמוכה והוא יתקשה מאד להביע את עצמו באנגלית ברמה של MBA.גם לא ברור לי איך מרצה ששפת אימו עברית יכול להעביר קורסים ברמה נאותה באנגלית.

  • 27.

    אין לך מושג על מה אתה מדבר, חבר.

    לרוזנטל, 22/08/08 03:59

    כל התכתובות וההתקשרויות באנגלית - לא בחברות ישראליות מקומיות, אלא בסניפים בינלאומיים. האנגלית זה כלי עבודה של מנהלים שמוצבים גם בארץ.

    אתה עם ההצטדקות שלך רוצה לשלוח חבר'ה ללמוד ניהול בחו''ל כדי להשתלם באנגלית כי הם צריכים זאת בכדי להתקדם - ותשכח מהם סופית כי הם יירדו מהארץ.

    אולי יירדו גם לאחר סיום ה-MBA בטכניון באנגלית כי נמאס מכל הצדקנים שלא מבינים באיזה כדור ארץ אנחנו חיים.

    • נמאס מכל הצקצקנים שמקשקשים דבר והיפוכו

      יחי העברית, 22/08/08 09:01

      אם בכל מקרה ירדו מהארץ למה להקריב את השפה העברית?
      מי שהעברית מפריע לו, שאכן ירד. שלום לו ולא להתראות.

  • 26.

    ישנה תכנית בניהול שקיימת באת''א כבר 12 שנה ומלמדת באנגלית

    הצחקתם אותי!!!!, 22/08/08 03:51

    הטכניון פשוט אוכל את הלב ורוצה גם...

    בזמן שברקנטי הלכו בלי ממון ובגישה של ננסה ונצליח, תעשיה ונהול קבלה בזמנו המון משאבים מתורם, נקרא לו ד' (לא, לא מקורב לא', לא הראשונה ולא השניה)

  • 25.

    לך אכפת מהשפה העברית?!

    א.נ, יהודה, 22/08/08 03:07

    אתה ושכמותך עושים הכל כדי להרוס את העם הזה ולך אכפת מהשפה העברית? אם העם לא יהיה בטח שהשפה לא תהיה והחלטת הטכניון הזאת היא המשך ישיר לכרסום בתרבותנו והחלשת העם. וחוץ מזה כך או כך השפה העברית משתמשת אבסולוטית במלים לועזיות שהופכים אותה לעילגת. יותר קל להבין אנגלית מאשר עברית מאונגלת.

  • 24.

    שומרי תרבות צריכים להיות מוסודות הומניים ולא טכניים (ל''ת)

    יוסי, 22/08/08 02:09

  • 23.

    השתמש וזרוק זוהי מהותה של התרבות הישראלית (ל''ת)

    מפוכח, 22/08/08 00:24

  • 22.

    or2227@gmail.com

    אור, 21/08/08 23:00

    נכון מאד. צריך ללמד בעברית וצריך להגדיל את תקציבי החינוך. צריך מי שידאג כאן לחינוך.

  • 21.

    אפשר להצליח בעברית

    חוט שידרה, 21/08/08 17:08

    מי שבאמת מוכשר -ידע להגיע לבינלאומי -גם אם ישמור על אישיותו

  • 20.

    ללא דיבור באנגלית אתה מגביל את התפקוד של הבוגרים מול גופים זרים.

    C-cyclist, 21/08/08 17:02

    כשאתה מביא דוגמאות של מילים כלכליות בעברית אתה מוכיח איך מוחו של אדם אינטליגנטי סופג מושגים מכל מני תחומי עניין שאינן בהכרח תחום העיסוק העיקרי שלו, מה שנותן לו לתקשר מול אנשים שעוסקים בתחומים מקבילים לתחום העיסוק המדוייק שלו, או תחומים קצת שונים. העניין הוא שכאשר נותנים לאדם איזשהו מילון ממנו הוא אמור לזכור מה המילה האנגלית המקבילה למילה עברית בתחום שלו אתה מונע ממנו יכולת תקשור מלאה באנגלית, שכוללת הבנה של תחומי עניין נוספים, מושגים שאינם בהכרח בתחום העניין שלו אך יכולים לעלות פעם-פעמיים במהלך הלימודים, ומגביל את הפוטנציאל שלו לפעול בשפה זרה מול גורמים מחו''ל.

    הרעיון בקורס התואר השני הזה הוא לתת כלים להתמודד באנגלית עם כל האספקטים של הניהול. ישראלי שהגיע לקורס הזה עבר תואר ראשון בעברית, ורוצה וגם צריך שישפרו את יכולת ההתמודדות שלו עם העולם, שבו האנגלית היא השפה השולטת.

    יש הבדלים ניכרים בין אנגלית אמריקאית טלוויזיונית לאנגלית עסקית - בין אם היא אמריקאית או בריטית. יש הבדלים בין אנגלית משודרת לשיחה באנגלית, וכמובן - יש הבדל ניכר בין האנגלית המצויינת של דוברים פלשתינים שלמדו בארצות דוברות אנגלית לבין ההיבליש האיומה שבפי האנשים שמדינת ישראל משגרת לכלי התקשורת הזרה (במיוחד הקטע הזה של שימוש במושגים ישראלים פנימיים כמו ''דם יהודי''). השימוש בשפת לימוד זרה מאפשרת לאנשים להתרגל במשך הקורס להבדלים העדינים יותר בין צורות הביטוי, קווי השיחה הכלליים, ותרבות הדיון האחרת של בני שיחם.

    ההיכרות החלקית עם שפה דרך שינון רשימת מושגים מביאה לטעויות איומות. אני מכיר מקרה בו אשת עסקים ישראלית הביאה מסמך לבית משפט כדי להוכיח כתובת, אך על המסמך כתוב במפורש שהמכתב ניתן לפקודת מי שגר שם, על מנת שימסר משם אליה. אם היא היתה עוברת מידה מסוימת של חינוך באנגלית היא היתה מודעת לנושא כי הוא היה עולה בצורה צדדית פעם או פעמיים, אך משום שתחום העניין הראשי שלה אינו כתיבת מכתבים - יכול להיות שהיא שיננה ושכחה או שהנושא מעולם לא עלה במהלך לימודיה.

    • מאמר יפה כתבת אבל ממש לא נכון

      אבי, 22/08/08 09:27

      הנושא של תקשורת בין לאומית לא נכון רק בתקשורת ומנע''ס אלא בכל מקצוע ובמיוחד במקצועות טכנולוגיה עילית וכמו שלמונח Hi-tech יש ביטוי עברי כך הדבר גם בהרבה מאוד מושגים מקצועיים יותר או פחות באותם מקצועות ולמרות ''מגבלות השפה'' האלה ישראל דווקא מצליחה לא רע השוק הבין לאומי כך שלא השפה העברית היא הבעיה. מה שנכון הוא שצריך גם להשתמש במושגים באנגלית ולשם כך אפשר להסתפק בשימוש שנעשה במושגים מקצועיים בלע''ז (לא כל המושגים הם אנגלית טהורה) בהרצאות ובחומר קריאה מקצועי באנגלית.

      הבעיה שהערת עליה באשר לדוברות היא לא תמיד איכות האנגלית של הדובר אלא איכות הדוברות שלו. לישראל אין מסג ברור להסביר ולכן לא משנה אם הדובר יסביר יגמגם גם בשפת אימו.

  • 19.

    למדתי בעברית בטכניון והצטערתי שלא באנגלית

    של., 21/08/08 16:21

    בטכניון למדתי בעברית, בכל הקורסים השתמשו במונחים עבריים (לדוגמא במתמטיקה כל ההגדרות היו בעברית לפי האקדמיה ללשון).
    כשהתחלתי לעבוד ולקרוא ספרות מיקצועית לא הבנתי את המונחים - לקח לי שנה שאחריה הפסקתי להשתמש במונחים בעברית

    המציאות היא שהשפה המדעית בעולם היא לא עברית, וכמו שהצרפתים גילו גם לא צרפתית אלא אנגלית.

    • גם לא בדיוק אנגלית - מושגים לטינים ויווניים שמקובלים באנגלית.

      C-cyclist, 21/08/08 17:06

      באנגליה אומרים שילדים שמלמדים אותם קצת לטינית ויוונית ביסודי מצליחים יותר במתמטיקה ומדעים.

      הסיבה לכך היא שבלימודי המתמטיקה באנגלית יש אולי אינגלות מסויים של המילים האלו, אבל אין תרגום שלהן, ומי שלא מכיר את השפות הקלאסיות נתקל במונחים סתומים שצריך לשנן בלי להבין את משמעותם.

  • 18.

    ההשכלה ''הגבוהה'' חולה כבר שנים והטכניון מחליא אותה יותר

    ישראל, 21/08/08 16:13

    ואין פלא, האקדמיה הייתה ונותרה מנותקת ומסוגרת במגדליה הננסיים ושפלי הרוח.

  • 17.

    במכון ויצמן מלמדים כבר שנים רבות באנגלית

    אסף, 21/08/08 15:55

    בתור שפת ההוראה בהרצאות , וזה מעולם לא הפריע לאיש.
    איזה פסול יש בכך שבחוג אחד בטכניון ילמדו גם
    זה טבעי וזה בריא מבחינה אקדמית ואינטלקטואלית.

  • 16.

    אנאכרוניזם

    מורה לעברית, 21/08/08 14:42

    הכותב הנכבד ידען מופלג בשפת עבר ובבלשנות.
    עם זאת תפיסתו במאמר הנ''ל היא אנאכרוניסטית, מתעלמת מהגלובליזציה של המאה ה-21 ומהמשבר הכלכלי הפוקד את ההשכלה
    הגבוהה בישראל.

  • 15.

    כל העולם צריך ללמד רק באנגלית!

    דוד, 21/08/08 14:24

    וגם לעבור למטבע אחד.

    הראשון ימנע אי הבנות ומלחמות ויקרב בין בני האדם.
    והשני ימנע סחר מכר מיותר בכסף, העמקת הפער החברתי האיום, ויתרום לכלכלה מתונה יותר ומאוזנת.
    אני מעריך את רוזנטל ומבין את תסכולו. דברי נאמרים בהקשר הרבה יותר רחב וגלובאלי.
    hareuveni@walla.co.il

    • ואולי כולנו נעבור להחזקת דרכון אחיד,רפובליקת אינטרנציונל ? (ל''ת)

      דוד, אם שכל היה שווה כסף, היית עני מרוד!, 21/08/08 14:44

    • רעיון נחמד ולא מושלם - לדוגמא האיחוד האירופי

      אבי, 22/08/08 09:58

      הייתי מציע לך לבדוק מה קורה באיחוד האירופי שבו כידוע יש מטבע אחיד (היורו) וגם בעניין השפה צרפתית וגרמנית הן השפות העקריות. האיחוד האירופי קם על בסיס אותם רעיונות שהעלת כאשר בכדי למנוע ''חריקות'' לפחות בצד הכלכלי נבדק חוסנן הכלכלי של המדינות החברות בטרם צירופן. עם כל זה השמדובר על מועדון חברים למדינות עשירות בלבד עדיין גם בתוך המועדון קיימים פערים חברתיים.

  • 14.

    רק מפלגת אור תציל את ההשכלה הגבוהה !!!

    לביא, 21/08/08 14:13

    www.orr.org.il

  • 13.

    במכון ויצמן מלמדים באנגלית כבר שנים

    רון הכחול, 21/08/08 13:20

    אלא אם 100% מהסטודנטים בקורס הם דוברי עברית. הסיבה - רצון למשוך סטודנטים זרים.
    לא הייתי מקל בטיעון הזה. לה שלא יהיו שני מסלולים, בעברית לישראלים ובאנגלית לזרים? הביקוש ללימודי מינהל עסקים גדול דיו.

    יתרה מזאת, אוסטרליה הפכה את הסטודנטים הזרים לאחד ממקורות ההכנסה החשובים שלה. לישראל יש מוסדות אקדמיים ברמה גבוהה. מדוע שישראל לא תעשה זאת?

    • מי קבע שבישראל רמת מוסדות ההשכלה גבוהה??

      זאב, 21/08/08 21:09

      שטויות!! רמתם נמוכה ואל תאמינו למי שמנסה למכור לכם אחרת.. :))

  • 12.

    אני בקושי מסתדר שם בעברית חחחח (ל''ת)

    .. השתגעו!!, 21/08/08 12:58

  • 11.

    אפשר גם ללמד בגרמנית (ל''ת)

    ytre, 21/08/08 12:14

  • 10.

    ישראלנזיה אחות למיקרונזיה (ל''ת)

    Vox Ami, 21/08/08 12:06

  • 9.

    צודק!! (ל''ת)

    יצחק, 21/08/08 11:03

  • 8.

    טול קורה ...

    יאיר ל, 21/08/08 10:43

    לא מפריע לכותב שהאוניברסיטאות מקציבות כספים למחקרים מגמתיים אנטי ישראלים.

    • יאירקה, מה זה אנטי ישראלי?? (ל''ת)

      אוטו אנטישמי 2000 CC , חמישה הילוכים 4 דלתות, 21/08/08 14:49

      • כן באמת... מה זה אנטי ישראלי? אולי אתה מתכוון ל...

        זאב, 21/08/08 21:10

        כל מי שלא חושב כמוך....

  • 7.

    יישר כוחך...

    אליהו מיאו, 21/08/08 10:34

    כל הכבוד לך רוביק רוזנטל, שכרך גדול מאוד על מלחמתך למען השפה העברית. בהצלחה

  • 6.

    זה בית ספר בינלאומי!

    קש''ח טכניון, 21/08/08 10:32

    כל התגובות הנזעמות על הטכניון ממש טיפשיות.
    מטרת הטכניון היא למשוך סטודנטים מחו''ל לתכניות בינ''ל כדי להעלות את הדירוג שלו בעולם.

    פעם אחרונה שבדקתי אנגלית היא השפה הבינ''ל ולא עברית.
    כבר שנים יש תכנית לימודי רפואה באנגלית לסטדנטים מחו''ל
    כל התכניות לתואר ראשון תשארנה בעברית
    באמת לא מבין על מה התרעומת

    • התרעומת

      ערן, 21/08/08 13:25

      - על-כך שהלימודים בכללם יהיו באנגלית. כפי שכתבת, לימודי הרפואה באנגלית הם לסטודנטים הזרים בלבד. כך גם באוניברסיטה העברית - ישנו בי''ס לתלמידי חו''ל בו הלימודים באנגלית.

  • 5.

    מי שהשתתף בערב גאלה לכבוד מוחמד בכרי ,חרד לעברית

    איש, 21/08/08 09:12

    לפני שבועיים ,נערך ערב גאלה לגדול שונאי ישראל מוחמד בכרי ,שביים את הסרט ג''נין ג''נין ,וכינה את הסרט , '' סרט דוקומוניטארי '' שממנו משתמע שמדובר בסרט אמיתי ולא בדיוני ,זה סרט שכל מטרתו להכפיש את צהל ואת מדינת ישראל בעולם , מתואר שם זקן פלסטיני שנדרס בכוונה עי טנק של צהל , נעשה בירור ,ונמצא שמעולם לא היה זקן בג''נין שנדרס עי טנק של צהל ,ושזו תמונה שקרית שנועדה להכפיש את ישראל ,ועל זה אומר מוחמד בכרי בשפה רפה שהוא לא התכוון לאמת אבסולוטית ,אבל בעולם כשרואים תמונה כזאת ,ונאמר להם שזה סרט דוקומוניטארי ,הם מבינים שזה אכן קרא ,וכך מוחמד בכרי השיג את מטרתו , זה אותו מוחמד בכרי שבני משפחתו ,הלינו מחבל מתאבד ,החביאו את חגורת הנפץ , הובילו אותו לכרמיאל ,הורו לו לעלות לאוטובוס למירון שהוא מלא חיילים ,והוא התפוצץ ,וגבה הרבה הרוגים ,ובמקום לגנות מעשה זה ,הוא טען שמשפחתו לא עשתה דבר ושזו סתם פרובוקאציה של השב''כ , לאיש זה השמאל הישראלי עושים ערב גאלה ,ומשתתפים בו ענת סראגוסטי , העיתונאית בילי מוקונה לרמן וגם רוביק רוזנטאל ,שכל כך חרד לתחית השפה העיברית , ועל זה נאמר ...אל תירא מו הצדוקים ולא מן הפרושים אלא מן הצבועים העושים מעשה עכן ודורשים שכר כפנחס . הדרך היחידה של הציבור שאיכפת לו ממדינת ישראל ,ודוחה בשאת נפש את ההתרפסות לפני כל ערבי שיורק עלינו ..והשמאל מברך על הגשם ..עלינו להוקיע כתב זה בדיוק כמו את בכרי .

    • אתה איש חכם ! (ל''ת)

      ק, 21/08/08 09:28

    • צודק

      רגיש בקצה, 21/08/08 09:41

      השמאלנים ירדו מהפסים,מחבקים כל מחבלון שיורק על ישראל,חבורת יהודונים.

    • די כבר!שמאלנים שמאלנים...

      אחד, 21/08/08 13:29

      כל דבר: שמאלנים שמאלנים שמאלנים- או יותר נכון: ססססמולנים.
      הכתבה היא על השפה העברית. מה הקשר מוחמד בכרי? או שאתם מחרימים עכשיו את רוביק רוזנטל בגלל דעותיו הפוליטיות?(מה שלדעתכם, כמובן, אסור- אריאל זילבר וכו').
      תתייחסו לעניין לגופו. ימנים- נמאסתם.

      • שמאלנים נמאסתם

        שני, 21/08/08 13:43

        אמר הסמולן התורן די!

        זה מאד מעניין איך נכנס האיות סמול במקום שמאל.
        אני חושב שזו כתיבה עברית למילה ההולמת את השמאל והיא small.

        אבל השמאלנים חושבים שזה איזה סרקזם ומעין בדיחה עלובה על היות הימנים דיסלקטים או משהו מעין זה.

        עלובים השמאלנים האלה נכון?

        • ימנונים נמאסתם גם אתם! (ל''ת)

          ימנוני, 22/08/08 00:27

    • אם הוא מבין את מוחמד בכרי ,כמובן שהוא חרד לעברית (ל''ת)

      Wox Ami, 21/08/08 13:59

  • 4.

    צרות של עשירים .............. (ל''ת)

    ל., 21/08/08 08:22

  • 3.

    אכן. יפה כתבת

    ילד, 21/08/08 07:50

    אבל נזכר לרגע בתורת היחסות.

    מעשה במשפחה שנזפה בילד של השכנים שבמשחק כדור שבר להם חלו, כשרכבת ענקית דוהרת תפגע בביתם תוך זמן קצר.

    אחד מהוגי הדעות של עמנו הסביר זאת כך:

    עַל מֶה תֻכּוּ עוֹד תּוֹסִיפוּ סָרָה ?
    כָּל רֹאשׁ לָחֳלִי
    וְכָל לֵבָב דַּוָּי.

    מִכַּף רֶגֶל וְעַד רֹאשׁ
    אֵין בּוֹ מְתֹם,
    פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה
    לֹא זֹרוּ וְלֹא חֻבָּשׁוּ
    וְלֹא רֻכְּכָה בַּשָּׁמֶן.

    אַרְצְכֶם שְׁמָמָה,
    עָרֵיכֶם שְׂרֻפוֹת אֵשׁ,
    אַדְמַתְכֶם לְנֶגְדְּכֶם,
    זָרִים אֹכְלִים אֹתָהּ.

    וּשְׁמָמָה כְּמַהְפֵּכַת זָרִים.

  • 2.

    הפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון עשתה מעשה חשוב

    מזרחן, 21/08/08 07:19

    ואמיץ - במשך הזמן יותר ויותר פקולטות לטכנולוגיה ומדעים בארץ ילכו בעקבותיהם, וילמדו מקצועות תואר שני באנגלית, השפה הבינלאומית של המדע והטכנולוגיה. בתחומים אחרים (''מספרות ועד סוציולוגיה'' כמו שכותב רוזנטל) אולי לא משנה אם הבוגר מדבר אנגלית ברמה של ציפי לבני (all the honor) אבל אנשי תעשיה וניהול צריכים לדבר אנגלית יותר טובה מזאת של המתחרים שלהם בכלכלה הגלובאלית.

    • למה לא להתקדם עוד יותר

      בקושי הנדסאי, 21/08/08 10:57

      בתחילת המאה הקודמת הוצע ששפת הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה שהוקמו אז בארץ תיהיה גרמנית. חבל שלא היית בין המחליטים אז נכון?
      אם כבר אז בואו נתחיל מתואר ראשון, רגע, בעצם מהתיכון או שפשוט מגן הילדים וגמרנו , תדבר המדינה כולה אנגלית ונוכל להפוך למדינה ה51 של ארה''ב במהרה בימינו הרי לגרמניה לא הצלחנו להפוך בימים ההם ..

      • היתה הצעה כזו בשנות ה-90

        רון הכחול, 21/08/08 13:17

        מנכ''ל משרד החינוך דאז, שמעון שושני, הציע להפוך את האנגלית לשפת הלימוד במערכת החינוך ואף נקבעו בתי ספר שיעשו זאת כנסיון. ההצעה נפלה בגלל (ולדעתי, בזכות) התנגדות עזה מימין ומשמאל כאחד.

    • לא מפתיע שהיוזמה הגיעה מהמתחזים למהנדסים (כלומר מעשיה וטיול)

      בוגרת טכניון, 21/08/08 12:32

      זה מקצוע נלעג שהמציאו האמריקאים והוא משול לקורס מ''פים לפני הטירונות.
      הבעיה שלנו היא שאת המדינה מנהלים קשקשנים כאלו או בוגרי כלכלה במקום אנשים שעשו משהו בחיים שלהם חוץ מיחסי ציבור לעצמם ולמקצוע שלהם וחוץ מלנצל את אלו שבאמת עובדים ויוצרים.
      אלו ''מהנדסים'' מלאי תחושת חשיבות עצמית ללא כל ביסוס. באמת שראיתי ''מחקרים'' שלהם וזה פשוט הכל פקה-פקה, אז מה איכפת להם לעשות את עצמם עוד יותר חשובים ומובחרים ולדרוש שהלימודים יהיו באנגלית. אפשר לחשוב שכל העולם דובר האנגלית מצפה לבוגרי המחלקה לתעשיה ונהול של הטכניון.
      ועכשיו ברצינות, זו עוד דוגמה לכך ההאליטות החדשות כאן הן אסופה של נצלנים ללא כל אג'נדה מלבד מיקסום רווחים אישיים וכך כל המדינה שלנו נראת.
      חבל שזה מגיע מהטכניון.

      • תגובה לבוגרת הטכניון

        ששי - גם בוגר טכניון, 21/08/08 21:34

        לא נעים לי אבל את ממש לא חכמה (בטוח שאת בוגרת טכניון ?),
        לא מדובר על תאר ראשון בהנדסת תעשיה יניהול אלא תואר MBA במינהל עסקים שנועד למהנדסים מכל התחומים (חשמל, מחשבים, מכונות).

    • ''All the honor'' - גדול, התפוצצתי מצחוק.

      C-cyclist, 21/08/08 17:11

      וזו הסיבה שבכל תואר צריך ללמד חלק מסויים באנגלית, כדי שלא נתקע במצב בו קשרינו עם העולם הרחב מנוהלים בידי דוברי היבליש בלתי אפשרית, ו''זוהן'' למיניהם.

      • A pity on the time

        מזרחן, 22/08/08 01:52

        או חבל''ז בעברית.

  • 1.

    לשם שינוי, אנחנו מסכימים על משהו! (ל''ת)

    Eחד, 21/08/08 06:21