• 6.

    ברור

    אמנון, 26/08/08 21:54

    הכל נכון ואמת. אבל הרב ד''ר ברנדס וודאי היה מסכים שהדבר הטוב ביותר שיכול לעזור לאדם לא ליפול בעבירות הקטנות הוא-ללמוד הלכה!!!
    ללמוד שולחן ערוך ובמיוחד חלק חושן משפט. אנשים שעוברים על ההלכות הללו עוברים בעיקר כיון שהם בכלל לא מכירים את ההלכה. לדוגמא:שכר שכיר. הבת שלי עבדה כבייביסיטר ולא שלמו לה כמה ימים. הידעתם שאם היא לא הסכימה מראש לכך אז זה עבירה? באו נתקן יחד.

  • 5.

    באתרנו תוכלו לקרוא את המאמר על המוסר היהודי בהלכה וממנו תדעו האם

    דעת אמת הכנסו, 23/08/08 21:38

    המוסר היהודי הלכתי קיים,האם הוא יחסי והאם הוא נעלה מעל מוסר אוניברסלי.דרך אגב פרופסור ישעיהו לייבוביץ גרס שאין דבר כזה מוסר יהודי.מענין.

    • אני חייב פעם להגיב ל''דעת אמת'', מאגר של גיבוב שטויות פסאודו-מדעיות ופיל

      פפר, 24/08/08 08:59

      וסופיות.
      ליבוביץ טען שאין ''מןסר יהודי'' מכיוון שהחובה היא לקיים את המצוות שנקראות ''מוסריו'' בעיני אנשים רבים, מכיוון שאלוהים ציווה על כך ולא בגלל היותן ''מוסריות'' ששכל האדם היה יכול להמציא

  • 4.

    אין עיקרון מידתיות ביהדות?

    אסף, 23/08/08 16:33

    האמנם דין פרוטה כדין מאה?
    האמנם אין הבדל בין המלבין פני חברו ברבים ,למשל, לבין שופך דם אדם בשר ודם??

  • 3.

    החרדים מעורבים אינטנסבית בפשיעה כלכלית לסוגיה מהברחות,דרך הונאות,

    פשיעה חרדית ענפה, 22/08/08 22:18

    גניבות,העלמות מיסים ומירמה אך מבחינתם זה לגטימי כי כבר מהגלות הם היו רגילים לגנוב מהפריץ=מדינת ישראל.........

    • ל 3 אתה מדבר כאנטישמי

      שי, 30/08/08 21:57

      דע לך על מנת לשרוד כיהודי בין כל רשעת הגוים היהודי היה חייב לפתח מנגנון השרדות
      ואני מציע לך קודם תלמד היסטוריה עם ישראל אז אולי תבין שהגוים לא צדיקים תמימים

      • שהגוים לא צדיקים תמימים ברור שאתה מבין אבל האם גם ברור לך (ל''ת)

        שגם היהודים לא צדיקים תמימים???, 03/09/08 03:45

  • 2.

    דווקא הדגש על הדקדקנות הוא הגורם המרכזי לחזרה בשאלה

    המהרהר, 22/08/08 18:05

    למן תקופת ההשכלה ועד ימינו,יוצאים בשאלה ויהודים חילונים התרחקו מיהדות בגלל ההרגשה
    שהיהדות מתעסקת בטפל,בדקדוקי עניות,וחלק מהסיבות לכך היא בדיוק ההשקפה הזאת שהעיליונות של היהודים נובעת מדקדוק יתר
    במוסר ובזה הם פספסו את העיסוק בדברים הגדולים שהעסיקו את האדם המודרני ב200 שנה האחרונות,גם כיום כשבודקים את השיח הדתי
    הנימה הדקדקנית היא השולטת.

    • אני לא חושב כמוך..

      עידן, 24/08/08 17:50

      אני לא חושב שהכוונה של מאמר זה היא לחשוב על הפרטים הקטנים של כל מצווה.. נכון שזה חשוב.. אבל העיקר הוא שנדע שיש דברים שלכאורה נראים לנו אפסיים ולא חשובים אבל האמת היא שהם חשובים מאוד. בגלל שכחברה מוסרית אנו יודעים שלרצוח זה אסור, ולרכל על מישהו זה "נורמלי" אז מזלזלים בזה.. וזה לא אמור להיות ככה.
      המטרה היא לראות בדברים חברתיים/מוסריים ערך חובתי ולא בחירה..
      (כמובן שיש גם דגש על הקפדה על מצוות יומיומית כמו נטילת ידיים וכ')

    • הגורם המרכזי לחזרה בשאלה זה בירור השטויות שרבנים אמרו שחיבים לקבל אותם

      אעפ''י שהם ממש אמונות תפלות, 03/09/08 03:52

      ובורות קדומה, ואם זה לא מספיק הם עוד בכוח מנסים לפרש ולסובב ולהפוך את הדברים על מנת לאמת את השקר רק לא להודות שהם טעו והשטויות שלהם לא באו להם מהאלוהים כיאם משיכלם המוגבל

  • 1.

    תגובה רצינית

    דתי בלי ציבור, 22/08/08 12:41

    התגובה הבאה היא רצינית. אולי לראשונה בחיי.

    את המאמר התחלתי לקרוא, למרות חששות טבעיות ממאמר של רב באינטרנט, בזכות התמונה המשכנעת של הסופרנוס יחד עם השורות שמתחתיה.

    אחלה שכנוע. פוטנציאל נהדר.

    אחרי שתי שורות הרמתי גבה, אחרי עוד כמה בודדות, דילגתי לראות אם יש תגובות. לא סיימתי לקרוא את המאמר, ואף על פי כן אני מגיב.

    ריבונו של עולם, האם אני והרב המכובד (אינני מכירו) חיים באותו עולם? על מה הוא מדבר?
    וכאן יכולתי להמשיך ולהתפלסף ולהתדיין עם המאמר, ואף הייתי קורא אותו בשלמותו למען מטרה זו, אבל אין באמת סיבה.

    רבותיי הרבנים, אני דתי, ואתם הרבנים, למה שלא נחיה באותו עולם???

    • מה כוונתך בדיוק? (ל''ת)

      עם בלי- תסביר. תהיה ברור.., 23/08/08 15:51