• 16.

    תפילה ללא כוונה כגוף ללא נשמה

    רן, 23/08/08 22:54

    והרוצה להענות יתפלל תחילה על חברו

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה, לא לעמוד עם סטופר??? שיט...

    דתי בלי ציבור, 22/08/08 12:43

    ידעתי שיש לי איזו טעות...

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    קצת קשה לעמוד עם סטופר אלפיים שנה (ל''ת)

    הרבנית שרלילה, 20/08/08 23:15

    הגב לתגובה זו

    • אדיר!! - הרבנית שרלילה

      מיכל, 24/08/08 13:12

      גם השם וגם התגובה

      הגב לתגובה זו

      • שר שרלו שרלוטה שרלוטן

        רב שרלולה, 24/08/08 14:46

        חלאס! נמאס מהרב המפגר הזה שרוצה לקחת בכח מושכות להוביל והוא חמור בעצמו

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    מאיפה יודע כבוד הרב ש''זו מעלה גדולה בעיני הקב''ה''? הוא לחש לך?

    אפשר להשתגע, 20/08/08 11:27

    כל התשובה היתה סבירה, אנושית, והגיונית עד שהגעת לפסקה האחרונה.
    מה יודע כבוד הרב על הקב''ה? מתי התייעץ איתו לאחרונה? מתי גילה לו הקב''ה צפונות ''ליבו'' ו''דעתו'' ומה ''טוב בעיניו'' ומה לא טוב בעיניו? אגב, אילו עיניים אלה, עיניים כחולות? הוא גם מרכיב משקפיים?

    עד כמה יכולים אנשים אינטליגנטיים, משכילים, ובמקרה של כבוד הרב שרלו גם רגישים, נבונים ומעודכנים בהלכות עולם (בלי ציניות), אם כן עד כמה יכולים אנשים כאלה להיות גם שוטים, או חו''ח מעורערים?

    באמת אפשר להשתגע.

    הגב לתגובה זו

    • הוא כתב בפירוש

      כאילו דא.., 21/08/08 08:52

      "הנביאים לימדו אותנו"

      הגב לתגובה זו

      • לא, זה בפסקה הקודמת. תקרא את הפסקה האחרונה.

        וחוץ מזה -, 21/08/08 09:36

        וחוץ מזה: מי היו ''הנביאים''? לא בני אדם?

        הגב לתגובה זו

        • הבנת הנקרא בסיסית..

          .., 21/08/08 10:46

          מגיב מספר 13 שאל האם הקב''ה לחש לו? ואני עונה שהוא אמר שהנביאים אמרו לנו. אכן, אין עוררין על כך שהנביאים היו בני אדם, אבל מה לעשות הקב''ה לחש להם.. ואולי אפילו דיבר בקול..
          אמנם בין שתי הפסקאות האחרונות יש שורה רווח, אבל מינימום של הבנת הנקרא מראה שאם אתה שואל איך אתה יודע מה כתוב בפסקה האחרונה, לך לפסקה שלפניה ותבדוק..
          הפסקה האחרונה אומרת שמי שיהיה יותר טוב- זו מעלה בעיני הקב''ה, אבל המחבר לא אומר זאת על דעת עצמו אלא על סמך דברי הנביאים בפסקה הקודמת שמי שמבקש את עזרת ה' צריך שיעשה מעשים טובים..
          אם לא הבנת, כנראה אתה באמת צריך את עזרת ה'.. לך תעשה מעשים טובי+תפלל כמובן..

          הגב לתגובה זו

          • אם אתה, כאדם בוגר, באמת מאמין במה שכתבת...

            אפשר להשתגע, 21/08/08 11:46

            אם עברת את גיל 10, ואתה באמת מאמין, באמת ובתמים, ממש ממש, או שמא נאמר ממ''ש ממ''ש, שבורא עולם הגדול והנורא והבלתי נתפס לעולם, מי שברא את היקום כולו ואין עוד מלבדו, לחש, או דיבר, או צעק בעברית (תקנית, או אולי שיפצו לו שגיאות בהגהה?) לנביאים או לאיזשהוא אדם, אז כנראה שאין מזור לבעייתך זו, וכל שכנוע הרי זה מיותר.

            אפילו כבוד הרב שרלו כותב לך בין השורות שהאדם ברא את אלוהים ולא להיפך (אם כי גם הוא מרגיש צורך, וחבל, למס השפתיים לטובת המאמינים שלא לשמה, כדי להביאם בעזרת ה' לשמה).
            ואין התפילות אמורות להביא לשינוי תוצאה כלשהיא אלא להרגעת האדם וליצירת תקווה, שהיא מצרך חשוב באושר ובחיים טובים.

            אבל אם אתה מתעקש לקבל את הפשט ולהאמין בו אמונה שלמה, אז כפי שכבר תנו רבנן: I rest my case.

            הגב לתגובה זו

            • אפשר-להשתגע יקר, מה היינו עושים בלי שכמותך? נאורצ'יק סובלני שלנו. (ל''ת)

              פרימיטיבסקיה, 22/08/08 17:19

              הגב לתגובה זו

  • 12.

    פרשנות: ה' רק מיטיב - תמיד נותן לאדם מה שזקוק --לתיקונו--

    בעצם יש הכול, 20/08/08 09:02

    כאשר יש סתירה בין הצורך לתיקון לבין רצונותיו האנוכיים של האדם. או שמעניש אותו עד שילך בדרך התיקון או נותן לו מה שרוצה ונפרע ממנו בדרכים אחרות.
    ----------------------------------------------------
    רק אנחנו לא מתעניינים בתפקידנו בתיקון הכללי אלא רוצים להשיג מילוי הנאה לרצונותינו.
    ---------------------------------------------------------
    יש כאלה (מעטים) שלימוד התורה מביא אותם לזרום עם רצון ה' לתיקון הכללי -- ואלו מצדיקים את השגחתו של הבורא עמהם ועם כולם ובגלל זה נקראים צדיקים.
    ---------------------------------------------------------
    אשרי האיש שיבין זאת באמת

    הגב לתגובה זו

    • שמעת על האצילות השמאלית בקבלה?

      מיכל, 24/08/08 13:13

      הרוע קיים בעולם לא ולא רק הטוב , יש רבנים שאומרים גם את זה כך שלא הכל לטוב

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    What happend if I am French

    Meir, 19/08/08 18:45

    What happened if I am French / English / Spanish /non Jewish etc, and I do not pray – will I find a partner? Please advise urgently – as from the article looks like that only Haredim Jewish have any chance to find a partner for life

    הגב לתגובה זו

    • you'll find your partner either 'cause you have your own god

      don't worry be happy, 25/08/08 23:45

      and you have to pray for him! so do it 'cause if not, nooo nooo nooo batoosic!

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אולי במקום להתפלל, תשתתפו בארועים של פו"פ, שם הסיכוי למצוא בן/בת זוג

    גבוהה יותר, 19/08/08 17:08

    או כמו שאני אומר לחברה לעבודה שהולכת כל שנה להשתטח על קברי צדיקים כדי למצוא חתן: "אם תשתטחי עם הבנים שיוצאים איתך, לא תצטרכי ללכת לקברי צדיקים....".

    הגב לתגובה זו

    • אני מחפש בת זוג נמוכה יותר.

      דתי בלי ציבור, 22/08/08 12:43

      לא גבוהה יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    למספר 2

    יואב, 19/08/08 16:07

    את צודקת כל דבריך אמת אל תיסמכי על אף אחד זאת חברה אגואיסטית

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    למספר 2

    יואב, 19/08/08 15:51

    את צודקת כל דבריך אמת אל תיסמכי על אף אחד זאת חברה אגואיסטית

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הרב שרלו אומר באופן מנומס במיוחד שהקב''ה לא עובד אצל אף אחד ושהתפילה

    פרשן דתא על אתר, 19/08/08 15:21

    מיועדת להשפיע בעיקר על המתפלל והרבה פחות על ממוען התפילה הרשמי.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא לו. ראה ''מעלה גדולה בעיניו''. וכמה זה ''הרבה פחות''? 78%?

      א-רופ פין דאך, משיגאס, 20/08/08 13:04

      כלומר לא אמורים להשפיע ''רק'' על המתפלל, אלא גם (אם כי ''פחות'') על הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו, נכון?
      כמה פחות - אנא תן אחוזים. ונשמח לדעת גם אם זה צמוד למדד יוקר האמונה, או לשער גן עדן.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    משה רבנו התפלל 515 תפילות כמנין ''ואתחנן'' ולא התייאש

    שליח ציבור, 19/08/08 15:19

    ואילו לא עצר אותו הקב''ה באמרו ''רב לך אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה'' היה מוסיף ומתפלל ומצליח.

    אשת עובדיהו התפללה 265 תפילות כמנין ''צעקה'', ונענתה על ידי נס.

    כוח התפילה הוא עצום אלא שכבר אמרו חז''ל שהיא מהדברים העומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלין בהם.

    יש תפילות שנענות מיד ויש שלאחר זמן,ואין שום תפילה הולכת לאיבוד..

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    HO G-D

    LEE, 19/08/08 14:03

    I PRAY FOR HIM EVREY DAY TO FIND A BOY FRIEND AND NOTHIG HAPPEN

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כרגיל הרב שרלו אוחז את המקל בשני הצדדים

    המהרהר, 19/08/08 13:48

    אם תמצא בחורה זה בזכות התפילה,ואם לא זה
    בגלל שעדיין אתה פגום ועלייך להשתפר.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אין בכלל לצפות שהקב''ה יגשים תפילות

    הרב מוטי, 19/08/08 13:25

    התפילה כלפי עצמה אינה גורמת לשום הגשמת ציפיות.
    מה שיגרום להגשמת התפילה זה המעשים שעושה האדם ולא התפילה לבדה.
    מה שנכון הוא שאדם שנושא תפילה, יש לשער שיכוון את מעשיו להגשמתה.
    למשל במקרה זה, שיחפש כלה ביתר שאת.
    אם הבן אדם יתפלל ויחכה בבביתו שהקב''ה יגשים את תפילתו, היא לעולם לא תענה.

    הגב לתגובה זו

    • כבוד הרב שרלו,איך נאמר:'ישועת ה' כהרף עין'

      אחדות ישראל, 19/08/08 13:57

      בס''ד

      ו'שומע תפילת כל פה'. אבל המעשים קובעים-שכן:'מעשיך יקרבוך-מעשיך ירחיקוך'.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    יש לנו ציבור אגואיסט וזאת הבעיה

    ליאת, 19/08/08 12:08

    בנות מתחתנות ושוכחות את החברות שלהן, בנים מתחתנים או יוצאיפ עם בחורה ונעלמים.
    ככה המשיח לא יגיע.

    הגב לתגובה זו

    • המשיח לא יגיע בכל מקרה (ל''ת)

      גם לא מטלפן, 19/08/08 13:01

      הגב לתגובה זו

      • כאשר הוא יגיע אנשים מסוגך לא יזכו לראות אותו

        אני מאמין, 19/08/08 15:06

        מי שאינו מאמין בגאולה לא יזכה לראותה.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    Who is the real Gadol-Hador

    Isaac Ashmedi, 19/08/08 12:00

    Harav Shmuel Izik Popack Shlita is the real Gadol-Hador

    הגב לתגובה זו