• 33.

    מחריביך והורסיך מימך יצאו

    שי, 17/08/08 15:15

    אני מציע שכל החילונים יסתלקו מירושלים וישאירו את ירושלים נקיה מהזוהמה והתועבה שהם גורמים יש מספיק ערים שיקלטו אותם
    ויפה שעה אחת קודם

  • 32.

    חילונים, הפסיקו להיות חכמולוגים ותצביעו כבר!

    אור תום, 14/08/08 01:56

    מי שמאמין בעצמו ויוצר את המציאות שלו - הוא זה שמצליח בחיים.
    מי שיושב, מקטר, מרעיל את האוירה, ימשיך לשבת ולקטר ולהרעיל עד סוף ימיו.
    לכו להצביע - ולא ירחק היום, בו ראשי העיר והמדינה הבאים יהיו חייבים לקחת אותנו ברצינות!
    אז קדימה
    http://www.orr.org.il

  • 31.

    רבנים עלק (ל''ת)

    לוני, 13/08/08 19:26

  • 30.

    לפוליאנסקי היה ראש העיר הכי טוב לי-ם וחבל שהוא הולך איזה בן אדם מקסים (ל''ת)

    חבל!! אולמרט רק גנב, 13/08/08 12:12

    • תעשה לי טובה, הוא ראש עיר גרוע (ל''ת)

      רואי, 13/08/08 19:31

  • 29.

    החרדים צריכים רק להבין

    מחכה לביאת גועל צדק, 13/08/08 11:45

    שלחיות בבירת המדינה, בזמן שהתרומה שלהם למדינה מסתכמת, במציצת הדם והכסף שלה, ובהמלטת ילדים- במספר שמכביד על כלכלתם, וגורם להם להוות נטל על כתפי החברה המתוקנת. [חילונים] זה אבסורד!!! לדעתי, צריך להיות ריכוז חרדי. אבל רחוק מעיני הציבור האיכותי..
    שם הם יוכלו לעשות הכל [כל מה שחרדים עושים=אונס ילדים, השפלת נשים ''לא צנועות''
    אלימות במשפחה וגילוי עריות]

  • 28.

    ל-27 , החרדים לא רוצים דמוקרטיה, הם אינם דמוקרטים

    אור, 13/08/08 09:05

    ל-27 , החרדים לא רוצים דמוקרטיה, הם אינם דמוקרטים

    הם טאוקראטים.
    הרב אומר הם עושים.

    זכותם וחובתם של הדמוקרטים החילוניים להתנגד ולהוציא אפילו מחוץ לחוק פעולות ההורסות דמוקרטיה, אפילו שזה, אולי נראה לכאורה לא דמוקרטי.

    זוכר מה קרה בגרמניה 1939?
    טאידך זיל גמור!

  • 27.

    החילונים חייבים להבין שהם מיעוט

    א.נ, יהודה, 13/08/08 04:42

    וכמו בדמוקרטיה הרוב קובע. חוצפה לתבוע מהרוב החרדי שיוותר לחילונים מספר מעבר למה שמגיע. אץם יכולים לבכות עד מחר זה לא יעזור לכם. אם החרדים החליטו שהם יהיו הבוס בעיר הם יהיו. לפי הקצב, גם תל אביב בדרך, בהצלחה לחרדים - כולנו יהודים!

    • זה העניין, שהחרדים הם לא הרוב, אלא שהם פועלים כעדר

      koka kola, 13/08/08 07:42

      אין להם בחירה חופשית וממילא מה שהרב אומר הם עושים.

      והחילוניים, כל אחד מהם אדון לעצמו

    • אם מדברים על דמוקרטיה

      אורן, 13/08/08 08:03

      דמוקרטיה זה לא רק ''הרוב קובע'', זה גם סובלנות, שיוויון, חופש הביטוי, חופש דת ועוד.
      לפי ההיגיון שלך, במקומות שבהם החרדים הם לא הרוב אפשר לרמוס אותם ולמנוע מהם לחיות את אורח החיים שלהם.

  • 26.

    זה לא משנה מי יהיה החרדי כראש עיר כי המהות הטאליבנית של כפיה,אפליה,

    טאליבנים חרדים, 13/08/08 04:39

    דיכוי וגזענות יעלו ויגברו כי זאת ההלכה היהודית ואת השריעה יש לישם מבלי להתחשב בזכויות האחרים.

  • 25.

    פרוש הבטיח לשמור על הסטטוס קוו

    יודע דבר, 13/08/08 00:53

    בראיון שנתן לסיוון רהב מאיר אמר פרוש שאין הוא מתכוון לכפות על החילוניים סגירת חנויות. לדעתי פרוש ירצה להוכיח שהוא לא המפלצת הגדולה שחושבים שהוא.

    • אף אחד לא מאמין לו!

      י-ם, 13/08/08 19:30

      כמו החיוך המזויף של לופו, רק בלי החיוך.

  • 24.

    לכל המלעיזים-

    הוא צודק 100%, 12/08/08 23:55

    אמנם שבתאי עשה צעד שאתם הייתם רוצים לעשות אך אינכם מעיזים.
    אך זו אינה סיבה לחלוק על דבריו הנכוחים.
    אתם בדיוק כמו הפיל בחנות חרסינה שפרוש עשוי להיות אם חלילה ייבחר.

    אהבתי את התובנות, תודה על הכתבה!

  • 23.

    נבואה: בעוד כמה שנים החרדים לא ייראו כמו שהם היום

    טוביה, 12/08/08 23:12

    קיצוץ ועוד קיצוץ בקיצבאות הילדים, יאלצו אותם לדאוג לעצמם ולצאת לעבודה. כך שבחברה החרדית יתחולל שינוי.

  • 22.

    הלואי שלופוליאנסקי ילך ברשימה עצמאית וינצח בגדול

    ישושום, 12/08/08 22:44

    אין כמוהו היודע ללכת על חבל דק. הוא רחוק מאד מההגדרה של יהודי מחמד ומאידך, גם יודע לתת לחילוניים את חלקם. אשריך מר לפוליאנסקי, עלה והצלח.

    • הוא לא יעשה זאת, ואם יעשה לא ינצח

      חלומות באספמיה, 13/08/08 00:55

      הרי פרוש לא יסיר את מועומדותו ולו בכדי שלופוליאנסקי לא יזכה.
      כך לופוליאנסקי, באם יילך ברשימה עצמאית, יפלג את קולות החרדים. אין מצב שהוא יעשה דבר כזה.
      מה שכן, אולי בסופו של דבר פרוש יבין שאין לו סיכוי ויפנה את מקומו, דבר הנהוג במערכות בחירות. לזה אני מקווה ומייחל.

  • 21.

    ולא פרוש ולא גידמאק - רק ברקת. (ל''ת)

    לא לופוליאנסקי, 12/08/08 22:44

  • 20.

    מי זה השתבאי קור הזה? כל מיש שחוזר בשאלה יכול להביע דעה??

    דפנה, ת''א, 12/08/08 22:28

    אני מבינה שהמדיום הזה חייב להיות שטחי כי כל רגע צריך לרענן את השורות - אבל יש גבול, מקווה שלהבא תשימו כתבות מעניינות שאפשר ללמוד מהן משהו ולא ברברת באיצטלא של דעה, לכל אחד הרי יש דעה - אבל לא כל דעה ראוי שתהיה מודפסת בעיתון או באתר של עיתון, אנא לתשומת לבכם.
    תודה

    • כמו שבוודאי קראת

      גיל, 13/08/08 06:44

      הוא חוזר בשאלה. ממה שכתוב מסתבר שגם בעברו כחרדי הוא עסק בעיתונאות. מעבר לכך אני לא רואה כאן שום שיטחיות. אפשר להסכים ואפשר להתנגד, אבל זו פרשנות מכובדת ומנומקת למדי

      • גיל. לכל דמגוגיה אפשר לקרא ''פרשנות'' אבל היא דמגוגיה.

        גדי ירושלים, 13/08/08 14:42

        הטור הזה הוא דמגוגיה טיפשית. פילפולציה בגרוש. לא כל מי שכתב פעם משהו, זה נקרא שהוא ''עסק בעיתונות''

  • 19.

    לא מסכים עם שבתאי קור - מסכים עם תגובה 1

    בן עמי, 12/08/08 22:23

    טעיתם - אני כתבתי שאני מסכים מאה אחוז עם איש ירושלים, לא עם שבתאי קור - הכתבה שלו לא לעניין, גם לובליאנסקי, אכן לא שייה כל כך תמימה - כנראה לא הגבתי ברובריקה הנכונה - כאמור, לא עם קור ההסכמה שלי... אנא תתקנו!

  • 18.

    מסכים איתך מאה אחוז!!! (ל''ת)

    בן עמי, 12/08/08 21:04

  • 17.

    כ''כ עצוב לי עליך

    אבי, 12/08/08 20:58

    שבתאי יקירי, זוכר אני אותך מאז מקדם את ראשך הספון בין הבדים גווילי הגמרא, את טוהר פניך וחיוכך התמידי חיוך של סיפוק מראה לנפש המכריז ומעיד על נושאו כי שותה הוא ממקור האמת מקור מים חיים, נושא בחובו ומכריז ברחובות קריה את יסוד חיינו 'כי האדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו' וכ''כ כואב לי שהחלפת עולם עומד לעד בעולם חולף, שבתאי קורדובה יקירי, דע , כי אין אדם שאין לו שעה השומע בחדרי הלב בת קול מהדהדת שובו אלי, אני אשמח באמת ובתמים להיות לך חברותא, צור קשר.

  • 16.

    כתבה שטחית ולגמרי לא מעניינת (ל''ת)

    חום, 12/08/08 20:45

  • 15.

    צודק! היוצאים בשאלה יצילו את המדינה. כן ירבו (ל''ת)

    חרדל''ש עם דגש על לשעבר, 12/08/08 19:33

    • החרדים הטפילים יצילו (ל''ת)

      החרדים יצילו, 12/08/08 22:42

  • 14.

    הבעיה היא לא מי יציל את ירושלים מפני החרדים

    המהרהר, 12/08/08 19:31

    אלא מי יציל את ירושלים,בתיירות,בניקיון,
    בתרבות,בתשתיות,בבניה,במקומות תעסוקה,אם פרוש הוא האיש שיכול להרים את הפרוייקט הזה
    מבחינתי הוא האיש הראוי ולא מעניין אותי מה הוא אמר.

    • הוא סתם איש המרוכז בעצמו ואפילו לא בציבור שלו

      פרוש לא האיש, 13/08/08 00:57

      הוא לא האדם להנהיג

  • 13.

    שבתאי איסטרא בלגינא קיש קיש קריא

    אטולחי, 12/08/08 19:05

    ההגיון שלך מעוות. ותמיד יוצא לך ההפך ממה שנכון.

    טוב שהפסקת ללמוד תורה אח''כ היית יוצא זקן ממרא.
    מה שלמדת עד עכשיו באמת הפך להיות אצלך סם מוות.

    • 10 על שימוש בקלישאות מטופשות

      י, 13/08/08 11:47

      השמצה היא הדרך הקלה להודות שאתה בעל נטיות מיניות הפוכות.

      • אני לא משמיץ אני מדבר מידיעה. הכותב של הטור יצא מצה''ל על סעיף נפשי

        אטולחי, 13/08/08 14:46

        הכותב הוא פשוט הזוי והפוך על הפוך זו דרך החיים שלו. אדם כזה שלומד תורה נהיה מבולבל יותר.

        קראתי כמה טורים קודמים שלו, והבן אדם הפוך על הראש.

        הוא הודה שהוא בדיכאון תמידי ולא יודע לקבל החלטות. השתמט מצה''ל על סעיף נפשי. אלו המייצגים שלכם?

  • 12.

    קור דובה התסביכים האישיים שלך ממש לא מעניינים. נקסט

    יודא, 12/08/08 19:03

    אם תרצה נציע לך פסיכולוג טוב.

  • 11.

    אוויר הרים צלול כיין

    דינה, דינה ברזילי, 496351, 12/08/08 18:49

    ירושלים היא אם הכל, אהבתי את הטור, נהניתי ממנו ואני נהנית באופן קבוע לקרוא טורים באנ אר ג'י יהדות.

    אוהבת

    דינה

  • 10.

    מידע פנימי זה כל הסיפור

    יששכר, 12/08/08 15:57

    קור מביא את הסיפור הפנימי, וזה מרתק.
    אי אפשר להבין את התמונה אם לא מבינים איך זה עובד מבפנים.

  • 9.

    ניצחון פירוס

    טדי, 12/08/08 15:54

    כל הקונספציה הפוליטית של החרדים בנויה על להיות מפלגת סחיטה מהשלטון. הם לא בנויים לשלוט, אין להפ מושג מה הם רוצים, והם לא מוכנים לקחת אחריות

    לכן ניצחונם בירושלים היה בעצם כמעט אסון. רק ''כמעט'', כי לופוליאנסקי שיחק נכון עם התקשורת והעמיד פני מתון.

    הפעם יבוא פיל בחנות חרסינה, ויגרום אסון תיקשורתי לתדמית של ''החרדי הטוב''.

    כחילוני, אני מתפלל לניצחונו של פורוש, ומקווה שיהיה הכי קיצוני שאפשר.

    כמובן, שאינני ירושלמי...

    • כמובן ש''אינך ירושלמי'' נו באמת (ל''ת)

      צדיק תמים, 12/08/08 17:59

    • כ''כ צודק -

      אבי, 12/08/08 22:46

      הם הרי דואגים רק לעצמם ורואים הכל דרך המשקפיים שלהם, אין להם תמונה רחבה - ובלי קשר להיותם דתיים, זה יותר קשור להיותם מיעוט. כך נוהג מיטוע.

  • 8.

    יגאל למה

    אבו עלה, 12/08/08 15:38

    איזה ספרדי אתה רוצה? של עובדיה או של הרב עדס

    • של עובדיה-למה לא?

      יגאל2, 13/08/08 00:58

      למה שהאשכנזים ייהנו מתמיכתו ולא יחזירו לו טובה תחת טובה?

  • 7.

    מישהו יודע באיזה עיתון מדובר? (ל''ת)

    נח נח, 12/08/08 15:27

    • עיתון בקהילה (ל''ת)

      מני, 12/08/08 16:26

      • בקהילה העיתון החרדי המעניין ביותר (ל''ת)

        מ, 13/08/08 00:59

  • 6.

    כתבה משובחת

    נופלחו, 12/08/08 15:24

    קצר, לעניין וממצה בבהירות את המצב.
    אישית אני עוזב את ירושלים בסוף החודש לטובת המרכז, אז בהצלחה לכם ירושלמים ואתם תצטרכו אותה.
    אם תהיה לי עדיין זכות הצבעה בתקופת הבחירות, אצביע לברקת.

    • תשאיר את כתובתך בירושלים עד הבחירות! (ל''ת)

      חיים, 12/08/08 19:39

    • משובחת כמו פיתה עבשה. אני לא מצאתי כל ענ יין בכתבה (ל''ת)

      reuma, 12/08/08 20:46

  • 5.

    רק פרוש יציל את העיר! יש לו את זה

    פרטים בפנים, 12/08/08 15:18

    הוא פשוט יודע לעבוד, עם ראש ניהולי, יוציא את היער מגרעונות. מה זה חשוב אם חרדי או חילוני? שידע לעבוד.ואת זה פרוש עושה ובגדול.

    פרוש! אני בעדך.

    • מה זה חשוב חילוני או חרדי??

      י-ם, 12/08/08 19:39

      אתה בוודאי חרדי, אחרת לא היית אומר את זה

  • 4.

    שבתאי, אתה מביך

    מירו, 12/08/08 15:02

    הכתיבה שלך מתאימה לילד בן עשרה שלומד בתיכון מקצועי. ושלא נדבר על התובנות שלך...

    • הרשה לי לצטט

      אויש, 15/08/08 02:44

      -ושלא נדבר על התובנות שלך...
      למה טוקבקים נבראו??
      אגב לא נימקת.
      ולכן אני מכריז עליך כעל בעל איבר מין זיכרי קטנטן ופיצפון עד כדי גיחוך

  • 3.

    למה הרב עובדיה לא מתנה את תמיכתו בפורוש בכך שבפעם הבאה

    יגאל, 12/08/08 14:57

    יעמוד איש שס בראשות ירושלים?

    מה זה מובן מאליו שראש עירייה בירושלים חייב להיות אשכנזי?

    • כי הוא סובל מרגשי נחיתות (ל''ת)

      אבי, 12/08/08 22:46

    • זה נבלה וזה טרפה

      שמול, 13/08/08 03:40

      את שני הצדדים מעניין רק התחת שלהם!!!!!
      ואת זה אומר
      איש דתי\\

  • 2.

    ירושלים אוטוטו הופכת לבני ברק 2

    רעות, 12/08/08 14:55

    חייבים חילוני שיחזיר את הצבע לעיר.
    או דתי לאומי.

  • 1.

    אתה עושה חסד עם לופוליאנסקי, הוא לא כזה כבשה תמימה.

    איש ירושלים, 12/08/08 14:46

    אני אוהב את הטורים שלך, אבל לדעתי אתה לא מבין שלופוליאנסקי מסוכן בדיוק כמו פרוש.
    לא מזמן פורסם כי בעיר ירושלים, בירת ישראל, משקיעה העירייה תקציב נמוך מאוד לתרבות ביחס לזה שמשקיעה עיריית תל אביב.

    ברור שפורוש הוא מפחיד, אבל לדעתי הציבור החרדי לא יתגייס למענו - ליטאים לא יצביעו עבורו.

    אם אתה זוכר טוב, גם בלופוליאנסקי לא תמכו כל החרדים. היו שטענו עד לרגע האחרון שהוא לא טוב לחרדים ושהאינטרס החרדי הוא שלא יעמוד חרדי בראשות העיר ירושלים. מצבו של פרוש רע מכך.

    פרוש לעולם לא יסיר את מעומדותו ולכן אין סיכוי לחרדים לנצח. הגם שלופליאנסקי יחזיר את מועומדותו. לכן לופוליאנסקי לא יחזיר את מעומדותו - ולכן ראש העירייה הבא הוא ניר ברקת.

    אני אישית אצביע לניר ברקת.

    • לא קורא את לופליאנסקי נכון כלל וכלל

      רחל ג בית הכרם, 12/08/08 21:01

      עובדת היותך חרדי לשעבר אינה מספיקה, צריך לעשות שיעורי בית מעמיקים יותר. לדעתי. לופליאנסקי בא עם אג'נדה ולא יעמוד בפיתוי להשתלט על ירושלים ולהשחיר אותה, לא עלינו.

    • איש ירושלים, ניתוח יפה (ל''ת)

      אבי, 12/08/08 22:53