• 23.

    יואל, הקינה חזקה,אשרך! (ל''ת)

    יהודה, 13/08/08 01:18

  • 22.

    הזנייה של חורבן הבית

    רן, 11/08/08 15:53

    חורבן בית (ביחוד בית ראשון) היתה טרגדיה בהיקף של ג'ינוסייד לאומי.
    היישוב היהודי בארץ כמעט וחרב.
    אלפים רבים נרצחו בחרב.
    (בימי בית שני החורבן היה קטן יותר והושלם רק לאחר מרד בר כוכבא).

    לעומת זאת - חורבן גוש קטיף היה אירוע כואב, אולם אף אחד לא נהרג.
    איש לא הוגלה (מעבר מגוש קטיף למקום אחר בארץ אינו בגדר הגלייה).

    כאשר יוצרים זיקה ולו מעורפלת בין שני האירועים, מה אנו מתפלאים כאשר החילוניים אומרים על ט' באב 'אז מה?'
    אנו במו ידינו מזנים את האירוע.

  • 21.

    אין מחילה ואין כפרה על פשע הגירוש והחורבן-כולנו משלמים ונשלם על זה! (ל''ת)

    קורן נאוה,טבריה, 11/08/08 07:07

  • 20.

    השמאל הופך למיעוט דמוגרפי, ויגיע היום שגם הוא יחבר קינות... (ל''ת)

    דדי, 11/08/08 03:39

  • 19.

    איכה טיפוסים חסרי כשרון ומגוחכים התחילו לחבר קינות

    רינגו, 11/08/08 02:05

    אויליות, איכה חבורת פסיכים לקחו בשבי את הציונות הדתית וגרמו לנפילתה, איכה ישבה בדד חבורה של אנשים שפויים ממועצת יש''ע וספגה יריקות מכל כוון.

  • 18.

    האהבה העצמית האינסופית שלכם מדהימה אותי כל פעם מחדש

    אזרח שנמאס לו, 11/08/08 01:05

    כנראה שאין גבול לרחמים העצמיים וההתקרבנות המלאכותית. וכמובן שכל מי שלא מסכים איתכם הוא אוטומטית אנטישמי או אוטו-אנטישמי. כי הרי אי אפשר פשוט לחלוק על דעת אנשים נפלאים וצודקים כמוכם מבלי להיות מראש אכול שנאה לא רציונלית. אתם התגלמות של עצם המהות היהודית וכל מי שמתנגד לדרך שלכם פשוט מתכחש למהותו האמיתית.

  • 17.

    קינה מדהימה! כל יום שעובר מלמד שסתם החריבו את הישובים! (ל''ת)

    א. מהמרכז, 11/08/08 00:39

  • 16.

    החרטה! (ל''ת)

    המשכיל, 10/08/08 22:36

  • 15.

    כל השותפים לפשעי הגירוש כבר נתנו או יתנו את הדין. בעז''ה, יבנו בקרוב

    יש דין ויש דיין!, 10/08/08 22:10

    מחדש כל הישובים, אחרי שיתברר שנעשתה כאן טעות טרגית, ופשע מוסרי נורא.

  • 14.

    אם תעשו לינקג' בין ט' באב וגירוש קטיף, החילוניים יעשו לינקג' בין צום

    איכה ישבה בדד, 10/08/08 21:40

    גדליה לרצח רבין ז''ל.
    יש מי שניסו לרכב על הסמיכות של רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז''ל ובין צום גדליה, כאילו הרעיון הוא אותו רעיון, רק שכחו שגדליה בן אחיקם, כמו כל מנהיג בימים ההם
    היה גדול בתורה. החילוניים הצבועים סימנו את כל הדתיים חובשי הכיפות (הסרגות במיוחד) ותקפו ללא הבחנה, האשימו ציבור שלם, כמו שרק תקשורת חילונית ומובילי עמותות שלום יודעים לעשות. אח''כ באו הצבועים וחברו לרבנים חוצי גבולות כאילו
    לפסוק שצום גדליה יהיה גם צום רבין.
    אז אתם רוצים את זה?! בטח שלא. יום גירוש קטיף הוא יום אסון לאומי בפני עצמו, הדורש עצרות הסברה ולימוד הלקחים. שרון שוכב על ערש דווי זמן רב והיד הקשה שהבטיח הצחלפה ברפיסות אולמרט, אפס פרץ וברק.
    בנחמת ציון ננוחם ונזכה לבניין היכל ה' במהרה בימנו אכ''יר

    • יש מספיק שמאלנים שכבר עשו את ההקשר הזה

      חילוני ימני, 10/08/08 23:13

      אל תהיה צבוע ידידי

    • תלמד תאריכים, ואז תגיב את תגובותך

      נתנאל, 11/08/08 08:41

      לידיעתך צום גדליה הוא ב-ג' תשרי וים רצח רבין זה י''א במר חשון - למי שלא יודע תאריכים יהודיים זה יותר מחודש הפרש, לעומת ט' באב - חורבן הביית ו - י' באב חורבן גוש קטיף שזה יום הפרש.

  • 13.

    מגוחך פאטתי נלעג.מה ההשואה לחורבן הבית?אולי תשוו גם לשואה?

    ההמום, 10/08/08 21:29

    חורבן הבית היה טרגדיה לאומית,שכל העם היה שותף לה.
    כנ''ל השואה.

    ''גרוש''גוש קטיף,היה אובדן בית ל 5000 איש ...מקסימום.

    כולל ילדים נוער וחיות המחמד שלהם..

    הסקטוריאלים לא מסוגלים להבין את העם הפשוט..שלא רואה ביום הזה יום אבל..ולא כלום...

  • 12.

    כמה עלוב, כמה מגוחך וכמה עצוב שהקבוצה המטורללת

    שאול, 10/08/08 21:22

    והקנאית הזו שייכת לעם שלי.

  • 11.

    לא צריך קינה, פשוט מגיע לעם הזה כל מה שקורה לו בשנים האחרונות

    פפר, 10/08/08 20:21

    העם הזה מתנתק משורשיו ורובו עסוק בצריכת לחם ושעשועים

    • אנחנו אוהבים את מה שאנחנו צורכים

      צרחן לחם ושעשועים, 10/08/08 22:19

      וממש לא איכפת לנו אם כל הדיאטה שלך תתבסס על אכילת ספרי תורה ושתיית פסוקים, אם זה טעים לך. בהחלט יכול להיות שלאלוהים שלכם די נמאס מהטירוף שלכם ובגללכם אנחנו נענשים. אתה יודע, אין איש בכם שמדבר ''איתו'' ואתם לא יודעים באמת מהו חושב.

  • 10.

    קינתכם בראש שמחתנו

    דיסקוטק בת''א, 10/08/08 19:42

    גם אם נפהק חזק חזק לא תיזל דמעה אחת מעינינו על ''יסוריכם''. מאז ההתנתקות אנחנו לא מאמינים יותר שאתם חלק מהעם שלנו ומצטערים שלאורך זמן ארוך לא האמנו לחרדים שאמרו לנו שאתם משקרים לנו ולהם. התברר לנו בהתנתקות שהחרדים צדקו.

    • לא הבנת! אנו לא ''חלק מהעם''. אנחנו העם. אתם חלק מאיתנו. (ל''ת)

      שפוי, 10/08/08 21:31

  • 9.

    מזדהה לחלוטין עם הקינה. תמיד היו לעם ישראל מתייוונים ואטואנטישמים (ל''ת)

    יעקב, 10/08/08 15:59

    • למה ,נאמר,על חללי יום הכיפורים לא כתבתם קינה מיוחדת

      ילדים גדולים לא בוכים, 10/08/08 16:38

      ואילו כאן,אתם הופכים את האסון האישי של המפונים (וברמה האישית זה בהחלט כואב)למין אבל דתי-לאומי.
      נסחפתם.
      מפוני (לא מגורשי)סיני עזבו ברובם בלא מאבק ובאופן מפוכך ובנו את חייהם מחדש.
      אתם משמרים את ההרס משיקולים זרים וצרים.
      מה לעשות.בישראל רבתי יוקר המחייה גבוה,השכר נמוך ואין 70 אחוז עובדי מדינה (כמו שהיה במועצה אזורית קטיף).
      זה לא קל אבל זאת המציאות.
      המדינה שמימנה בנדיבות את המפעל שלכם,החליטה שדי.
      אתם אלה שמחוץ למחנה,לא כלל עם ישראל.
      עבור רוב העם,פינוי גוש קטיף היה רע הכרחי,שניקה אותנו מעוולה מתמשכת.
      צר לי על היותכם כל כך שטופים במגלומניות משיחית,שמעוורת את עיניכם ומצפונכם.
      צר לי גם להודיעך:אין שום קשר הכרחי בין הלאומנות הטריטוריאלית המשיחית שלכם-ליהדות.

      • הבלים! כבר בזמן הגירוש, כמחצית מהעם התנגד לזה. והיום רוב העם מתחרט

        אכן היה זה חורבן!, 10/08/08 17:38

        ומכיר בטעות.ואם אתה חושב שאין שום קשר בין דרכם של מתיישבי יש''ע ליהדות, כנראה שמעולם לא למדת את התורה ואת ספר יהושוע בפרט, ואת התנ''ך כולו בכלל.טענתך: ''אתם משמרים את ההרס'', הינה נבזית, אכזרית ומרושעת. ברור שכלל אינך מודע למצבם העגום של המגורשים, ולעומק המחדל הנורא של המדינה בשיקומם.
        היום תשעה באב וחשוב להזכיר, שבית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם, והגאולה תבוא בזכות אהבת חינם.

      • אחי טעית, זה לא כתבה על קיבוצי השומר הצעיר. (ל''ת)

        אסף, 10/08/08 17:52

      • בגלל שהגירוש נעשה על ידי אנשים אטומים ורעים

        יואב, 10/08/08 19:05

        כמוך.
        בגלל שחללי מלחמץ יוה''כ נפלו למען הגנת העם והארץ,ואילו גוש קטיף נחרב מתוך שנאה נוראה של השמאל ליהודים.

      • תחליט אתה דתי או סתם חילוני טמבל?

        נתנאל, 11/08/08 08:47

        או שאתה מבין ביהדות ואז מה המישפט המפגר שאין קשר בין הדת לארץ ישראל, או שאתה מבין ואז תבין מה ההבדל בין חורבן ישובים ומסירת שטחים קדושים (כן ארץ ישראל קדושה) לאויבנו לבין מילחמה עם הרבה הרוגים לצערנו אבל עם ניצחון בסוף. לא על כל פיגוע או מילחמה קשה מחברים כינות אלא על חורבן, וגרוש גוש קטיף זה חורבן.

  • 8.

    קושיה:

    עוד יום רגיל, 10/08/08 15:39

    איך זה שעד כה,מול התוכן התמוה הזה שפורסם כאן באן.אר.ג'י לאומנות פסוודו יהודית,רוב התגובות הן בעלות אופי שמאלי?
    יש לי השערה:
    מנהלי האתר לא עובדים היום,וכך לא מופעלת הצנזורה הרגילה,שבימים רגילים משאירה את הדפים האלה שטופים בלאומנות מתלהמת.
    וחוץ מזה:
    מתי תפסיקו לבכות ותתחילו לחשוב?
    אמרנו לכם את זה עוד לפני ביצוע גזר הדין,אבל האמוניות הזאת.אין עם מי לדבר.

  • 7.

    לא נשכח ולא נסלח!!!!!!

    גלעד, 10/08/08 14:16

    היהודים יכולים להיות יותר גרועים מהגויים!!!
    כל מי שצופה בתמונות מהגירוש רואה בבירור, שהפנים של רוב החיילים והחיילות ''קפואות'' והם נראים כמו מסוממים! עולות כל האסוציאציות של השואה ממש!!!
    כולנו צריכים לזכור זאת וללמוד מכך!!!

    על כולם, ובמיוחד על הרבנים, ללמוד את הלקח ולקבל החלטה חד משמעית, שאם ח''ו ח''ו ממלכת הרשע של מדינת ישראל תחליט פעם נוספת על ביצוע פשע נורא שכזה- על כולנו כאחד להתייצב במלוא התוקף ולעמוד ראש בראש מול אותם רשעים, על מנת שדבר כזה לא יקרה שוב בשום פנים ואופן!!!!!

    נ.ב. מזעזע לחשוב שחלק (ברוך ה' לא כולם!) מהילדים המגורשים מממשיכים להתגייס לצה''ל...
    מה שנקרא- להגיש למדינה הפושעת גם את הלחי השניה...

    • אז אל תסלח.

      סולחוביץ', 10/08/08 15:44

      ממילא אתה ממשיך לחיות בסרט.המדינה זה לא אתה.המדינה זה רוב תושבייה,שבוחרים באופן דמוקרטי את העומדים בראשה.
      אז תמשיך להתמרמר.המלצתי לך:תתמרמר גם על אלוהים.הוא זה שהבריז לך כאן בגדול.
      אולי תשקיע יותר בעכו''ם שלך.
      אולי סתם,תהיה יותר חיובי.
      נמאס מהבכיינות הנבערת שלכם.
      (וגם אין לזה שום קשר ליהדות.אתם סתם זרם קנאי,משיחי והזוי).

      • המדינה הוקמה ע''י אנשים משומדים מתוך מטרה ברורה:

        גלעד, 10/08/08 16:37

        להעביר יהודים מדתם, להפוך אותנו לעם מתייון ללא כל קשר לשורשיו ולמסורת שהחזיקה אותו אלפיים שנה.
        אין לי שום ויכוח איתך, אבל יש לי ויכוח גדול עם כל אותם שמתקראים ''רבנים'', ושיתפו פעולה עם כל מכונת ההרס והגירוש הזאת, בכך שהורו לחיילים דתיים לא לסרב פקודה וליטול חלק בזוועה הנוראה הזאת!!!

        תאמין לי שאם כולם היו נוהגים כמו חבריי וכמוני, שכבר שלוש וחצי שנים נחנו מסרבים בתוקף לעשות מילואים בצבא שכזה- אז משאת נפשך לראות יהודים נעקרים מביתם לא הייתה מתרחשת לעולם!!!!

        אז ברוך ה' שאין לי שום קשר למדינה הזאת, שממילא הולכת ומתפרקת לרסיסים (תירצה או לא). אנחנו רוצים מנהיג אמיתי, וכזה יש ר אחד: הרבי מיליובאוויטש מלך המשיח שליט''א,
        יבוא ויגאלנו תיכף ומיד ממש!
        יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

        • אני אתאיסט,אבל דבריך זה עכו''מ משיחי ולא רציונלי

          סולחנוביץ', 10/08/08 16:53

          חייה באמונתך אבל אל תלכלך.
          (ומאיפה לך ההוכחות לצדקת דבריך? הכל אמונה.אתה יוד שגם בחמאס מאמינים?).

          • לא התווכחתי על אמונה- כל מה שציינתי זה עובדות...

            גלעד, 10/08/08 18:00

            ואם כבר הזכרת את החמאס- שאלת את עצמך פעם כיצד החמאס והחיזבאללה, הגם שאמונתם מעוותת ורצחנית, אבל כיצד הם מצליחים פעם אחר פעם, באמצעות כוח צבאי מינימילי ביותר לעומת צה''ל ''הגדול והחזק'', להכות את מדינת ישראל שוק על ירך?! והתשובה לכך היא בדיוק מה שהזכרת: להם יש אמונה. נכון, היא איומה ורצחנית אבל יש להם אמונה, מה שאין לקברניטי מדינת ישראל, ואת התוצאות לכך כולנו למרבה הצער רואים שוב ושוב...

            ועדיין כפי שאמרתי- את עיקר האשמה אינני מטיל עליך, כי אתה בבחינת ''תינוק שנשבה'' שצריך בסך הכל לרחם עליך...
            מי שאני באמת מאשים אלה הדתיים שאמורים להבין במה מדובר, ובכל זאת הולכים בקו דומה שלך ונוהגים כמוך, אומרים ''תפילה לשלום המדינה'' (''ברך את שריה ויועציה''...), משרתים בצבא הגירוש ועוד כהנה וכהנה...
            מפניהם אנו רואים חובה להזהיר את הציבור האמוני, על מנת שלא יפול חלילה ברשת שהם טומנים לנו!

    • צודק! אנו בוגרי גוש קטיף, למדנו משהו. שוב לא נסמוך רק על אהבה וחיבוקים

      ימני מפוכח, 10/08/08 17:50

      אם חלילה תנסה המדינה לגרש ולהחריב שוב, נצא למרי אזרחי תקיף ובלתי אלים, שמטרתו להציל את מדינתנו היקרה מידי עצמה. תוצאותיה המרות כל כך של ההתנתקות מוכיחות שכך היינו צריכים לנהוג כבר אז.שוב לא נשגה באשליות, ולא נלך אחר אלה שהוליכו אותנו שולל!

    • מי שמדבר בלשון רבים נחשב מטורף אצל פסיכולוגים

      מדבר בלשון רבים, 10/08/08 22:22

      ולכן גם ממש, אבל ממש, לא איכפת לי אם מטורף או קבוצת מטורפים לא תשכח או לא תסלח לי. מטורפים בד''כ מצחיקים אותי בטירופם ובקצף הניגר משפתיהם.

      • לא הבנת טיפש! אני מדבר בלשון רבים משום שאני חלק מציבור נפלא שידע כיצד

        ימני מפוכח, 11/08/08 22:40

        לנהוג ביום פקודה (בניגוד למה שקרה בגוש קטיף) אם חלילה יבוא.

  • 6.

    איכה נעלמו 1500 משרות מועצה? איכה נעלם גזל רבע מאדמת הרצועה?

    יאיר ח., 10/08/08 13:56

    ברצועת עזה חיו 7,000 יהודים ו-1,500,000 פלסטינים.

    לחצי האחוז הזה היה את גוש קטיף שהשתרע על רבע מהשטח של רצועת עזה, ועל שליש מקו החוף.

    רוב תושבי הגוש (1500 מתוך 2300 מבוגרים) עבדו במשרות מועצה - מה שמסביר את הקושי שלהם לעבוד במשרות 'אמיתיות' המחכות להם בשפע (ממולץ לקרוא את: ''מה לעשות שהם התרגלו למשרות במועצה'' - חפשו בגוגל).

    מה היה קורה אם לא היינו עפים משם? אפרטהייד.

    • גזל?

      ארז, 10/08/08 15:34

      מתיישבי גוש קטיף ישבו שם כחוק, על פי החלטת ממשלה, על אדמת מדינה, לא הפריעו לאיש ולא גזלו דבר מאיש - ובטח-ובטח לא הפריעו לפלסטינים החביבים ושוחרי השלום לבנות לעצמם מדינה בשטחים שפינה צה''ל ב-1994 (כן, תתעדכן - ה''כיבוש'' בעזה הסתיים ב-1994, ומאז לא דרכה רגלו של חייל ישראלי שם). כמה מיליארדים הושקעו שם, כולם אבדו בחולות עזה לטובת תשתית טרור מפלצתית? ומה עשו הפלסטינים כדי לעזור לעצמם מאז הגירוש? האם שיפרו את איכות חייהם? שיפרו את התשתיות האזרחיות? השתמשו במבני הגוש כדי לעזור לעצמם?

      • מה זה משנה מה הפלסטינים עושים באדמתם? (ל''ת)

        דייר שמשלם ביוקר על חושה במרכז., 10/08/08 16:41

      • אז מה זה משנה-2.

        דייר שמשלם ביוקר על חושה במרכז., 10/08/08 16:48

        אז אם גזלת קרקע טרשית מחרא,זה עושה אותך לא גזלן?
        ואם זה בשם המדינה,זה מכשיר את הגזל?
        ואם המדינה מסבסדת את חייך בשטח הכבוש,באמצעות שלל משרות מועצה מיותרות ומתגמלות,זה משנה את מעמדך הרשמי,כמתנחל בשטח כבוש?
        יושבתם בעוול.
        פוניתם בצדק וכחוק.
        תתבגרו כבר.
        נמאסה הצדקנות שלכם.

        • על איזה גזל אתה מדבר?! מי אמר שהאדמה הזאת שלהם?? איפה זה כתוב??

          השמאל שטף את מוחך!, 10/08/08 18:41

          מעולם הפלשתינאים לא שלטו על אדמת ארץ ישראל ומעולם לא היתה להם מדינה כאן.אם אדמת גוש קטיף נגזלה הרי שכמוה גם אדמת ירושלים, ת''א וחיפה! כן, חד וחלק! אין שום הבדל. אז מה אם עד תשכ''ז שלטו על שטחי יש''ע והגולן המצרים, הירדנים והסורים? הם הכריזו מלחמה, הפסידו בה, והפסידו את השטחים! וגם אם תאמר שיש להם תביעה על הקרקע, לפלשתינים בוודאי אין שום תביעה, משום שמעולם לא היתה בידיהם.מאידך, הזכות היהודית על אדמות א''י, כולל אדמות יש''ע והגולן, מעוגנת היטב בתנ''ך, בהבטחה אלוקית. התיישבות יהודית ושלטון יהודי, גם באדמות יהודה, שומרון והגולן ואפילו ברצועת עזה, היו גם היו בתקופת התנ''ך, בתקופת בית ראשון ובית שני! יציאתנו לגלות לא מפקיעה את זכותנו ובעלותנו על אדמתנו! ואם תאמר שכן, הרי שאין לנו זכות על שום שעל בא''י, שהרי לפני תש''ח שום שעל לא היה בידינו. בכלל, כל המצב הזה, שרק חלק מא''י בידינו, אך יש''ע והגולן לא בידינו, נמשך בסה''כ 19 שנה! למה לדעתך, על פי תקופת ביניים כזאת קצרה אמורים להיקבע גבולותינו?!

        • זה באמת לא משנה

          לדייר המסכן שחי בחושה, 10/08/08 21:37

          לא משנה שבמרכז יש מקומות שנגזלו ונחמסו בכח הזרוע מערבים. לא משנה שהמדינה עשתה את זה. לא משנה שכנראה אתה גר באיזור כזה. לא משנה שאתה גזלן, חמסן, כובש, וחי על חורבות של תושבים קודמים, כמו מה שאתה טוען כלפי מי שאתה טוען. תתבגר כבר. נמאסה הצביעות שלך.

    • בכמה שנאה שטפו אותך? (ל''ת)

      אורי, 10/08/08 17:53

    • נתונים שקריים

      יואב, 10/08/08 19:06

      לכל היותר השטח הכולל היה 12% משטח הרצועה. העובדה ששיקרת כאן מראה שאין צורך להוכיח שגם הנתונים האחרים היו שקריים. אגב, מדינת ישראל גזלה את 100% מקו החוף של מדינת ירדן.

  • 5.

    איך מתנחלים בלבבות בכדי למנוע קינות נוספות?

    סימפוזיון פיסול באבן בזלת בקרני-שומרון, 10/08/08 13:47

    בפעילויות משותפות הכי בסיסיות
    לדוגמא: סימפוזיון שיפתח ב17.8.08 עד ה27.8.08 של פיסול בצוותא עם אמנית מקומית

    קיבוץ שמוצניקי מהגליל העליון שיש לו מחצבה של אבני בזלת מרמת הגולן תרם לסימפוזיון את אבני-הבזלת
    פסלים שעד כה השתתפו בסימפוזיוני פיסול בארץ ובעולם עם אמנים ערבים ופלסטניים שמחו להתנסות בחווייה הראשונית של סימפוזיון פיסול עם... פסלת מתנחלת מקרני-שומרון

    אירוע תרבותי-אמנותי נורמאלי שכזה
    איננו אמור להיות יוצא דופן
    אמנים מהגליל דוד יסעור משדה אליעזר יובי מגינסור וידיה נענו בהתלהבות לאתגר להתמודד עם פיסול של אלמנטים בנושאים יהודיים כמו מנורה רימון נבל וכד' ויחד עם הפסלת שרה וסרשטרום הם ילונו בביתה של הפסלת באבן המקומית של קרני-שומרון דורוית סן שטסל
    ויצרו במהלך עשרת ימי הסימפוזיון יצירות אמנות ענקיות באבן בזלת קשה ועוצמתית בליווי צמוד נלהב ומלא בסקרנות של כל תושבי היישוב האיזור והאורחים
    את היצירות הגמורות יתרמו בתום הסמפוזיון הייחודי לפיסול סביבתי של קרני-שומרון רבתית

    • גפן הזהב בהיכל - יש מי שתרם עלה , מי שתרם אשכול ומי שתרם רק גרגר

      סימפזיון פיסול ויצירה במקום קינה ובכי, 10/08/08 16:59

      האמנים כתחליף סימבולי לכהנים והלווים בבית-המקדש
      יהיו שליחי הציבור שיוסיפו את הענף המלבלב של הגפן
      ולא לשכוח לקנח את החווייה התרבותית-אמנותית בקרני-שומרון ביין טוב מיקב שרון

  • 4.

    אני מאחל למתנחלים לקרוע קינות רבות כאלה לאין מספר עד קץ הדורות.

    נעמן, שפוי, 10/08/08 13:21

    יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו כי תחריב בית שנבנה על רשע, גזל ורמח הגוי והגר אשר בשערי ארצך. ברוך אתה ה' נוקם נקמת העם הפלסטיני.

    • תתבייש (ל''ת)

      עם תגובות כאלו עדיף שתשתוק, 10/08/08 13:34

    • אמן (ל''ת)

      דוד, 10/08/08 14:54

    • נבלה

      קקק, 10/08/08 15:20

      שהילדים שלך יקראו עליך קינות ,ועל הבית שתשאיר להם ויהרס

    • בקרוב, מתנחלי איסדוד ולידא, חיפא ומג'דל...

      ארז, 10/08/08 15:36

      גם הם יתפנו, בסיועו האדיב של השמאל הישראלי.

    • קודם יהרסו כל בתי הפלשטינים שכולם על אדמה יהודית גזולה (ל''ת)

      אלהים שמע, 10/08/08 16:57

    • אם כך מתנהג שפוי אני מקווה מאוד שלא יהיו שפויים במדינה! (ל''ת)

      חזי, 10/08/08 17:54

    • קצת מוזר לגייס את ה' לההיפך ממה שהוא אוהב ורוצה, לא כן?? (ל''ת)

      יהודי, 10/08/08 18:46

  • 3.

    משק כנפי ההיסטוריה

    עצם ההשוואה בין הפינוי לחורבן, 10/08/08 13:19

    משקפת נרקיסיזם ומגלומניה. אמנם אין בכך לבטל את סבל המפונים, אך כל השוואה בין חורבן הבית לפינוי (חלקו אף מרצון) בידי חיילים יהודים (גם אם תשוו אותם עד מחר לצבאות אפלים מתקופות אפלות באירופה, עדיין לא תוכלו למצוא חייל אחד באותם צבאות אפלים שבכה וחיבק את האנשים שגירש), לאחר קבלת פיצוי כספי נאה, ומעבר לחלק אחר של הארץ (ולא ליבשת אחרת!), הינה בגדר פשע להיסטוריה, זילות החורבן וזילות של המאורעות החשובים באמת בתולדות העם היהודי.
    בעוד מאה שנה, ואולי אף בעוד כמה עשרות בודדות של שנים, לא יהיה היסטודיון אחד שיתעניין בפולחן העצמי שהתרכז בגוש קטיף. זהו גרגר אבק חסר משמעות בהיסטוריה, ואולי ביום מן הימים תפקחנה עיניכם המרוכזות בעצמן, ותפנימו את מקומכם הזניח בחברה ובעם היהודי.

    בבנין ירושלים ננוחם, את גוש קטיף תשאירו לשכנינו.

    • מאוד קל לדבר כשלא אתה חווית את זה

      לא נשכח לא נסלח, 10/08/08 13:39

      נראה מה היתה התגובה שלך אם היו מפנים אותך מהוילה שלך בסביון. התגובה שלך רק מראה את חוסר הידע שלך וההזנחה של תושבי גוש קטיף ע''י עם ישראל. פיצוי כספי נאה? חלקם עדיין גרים בקראוונים, חסרי עבודה עם חיים הרוסים. עקרו אותם מכל החיים שלהם, הבטיחו להם הבטחות אבל למעשה הזניחו אותם! אפילו התקשורת שידעה לסקר יפה מאוד את הפינוי, כבר לא מעניין אותה מה קורה איתם עכשיו. אז את הדעות שלך, יפה נפש שכמותך, עדיף שתשמור לעצמך ותחסוך מאיתנו את השטויות האלה...

      • זאת בדיוקה הנקודה

        אוהד, 10/08/08 13:59

        הפינוי היה אירוע קשה מאוד בשביל אלפי אנשים, אך הוא עדיין לא נחשב לאסון בקנה מידה לאומי כמו חורבן הבית או השואה (חורבן הגלות) ולכן אין לו מקום בקינות ט' באב, כמו שלא נכנסו קינות על מלחמת יום הכיפורים, למשל, שללא ספק היתה אסון בשביל אלפי משפחות ההרוגים, אך לצד אירועי החורבן אין מקום להזכירה.

      • דבר לעניין!

        שכחנו, סלחנו, חלאס., 10/08/08 14:38

        ראשית, ''הוילה שלך בסביון'' היא במקרה שלי דירה צנועה בירושלים (בניגוד לתושבי גוש קטיף הרפטיליאנים, אין לי צורך בבית צמוד קרקע והרס של שטחים נרחבים עבור התועלת האישית שלי). תושבי גוש קטיף גרים בקראוונים מכיוון שהם עדיין מעוניינים להנציח את מצוקתם, במקום להתקדם הלאה. כמובן, התירוץ הקבוע שלהם הוא שהם לא מעוניינים לגור בעיר כל-ישראלית במרכז הארץ (להתנחל בלבבות?! פףףף), אלא ליצור ישוב הומוגני, עם ועדות קבלה שלא יכניסו משפחות חד-הוריות לחיק הקהילה הרכלנית. הם חסרי עבודה מכיוון שאינם מעוניינים להתמודד כמו כולם על פרנסתם במסגרת המשק הישראלי, מה שכנראה יזכה אותם בשכר ממוצע ביחס לאזרחי ישראל, בניגוד למשכורות המועצה חסרות הפרופורציה. ילדיהם הדרדרו לפי פחת מכיוון שהוריהם ורבניהם מעוניינים להנציח דרכם את המוצקה, ולקבע בתוכם תודעה של מגורשים, של קדושים שנצלבו על חטאי החברה הישראלית.
        כפי שאמרתי, כאשר מסתכלים על הפינוי מנקודת מבט שאינה צרה כעולם ישיבות ההסדר, רואים שסיקור האולימפיאדה או המלחמה בגאורגיה חשוב לאין ערוך מסיקור של קבוצה קיקיונית ובכיינית, שמעולם לא התעניינה בכלל ישראל, ובטח שלא בשכניהם המדוכאים והמושפלים מעבר לגדר.

        על דאטפת אטפוך.

        • כמה דברים לענין נגד האוטואנטישמיות שלך

          יעקב - מרכז הליכוד, 10/08/08 16:04

          לך יש דירה בירושלים ששווה פי כמה מוילה גדולה בפרירפיה. כל פרירפיה - שדרות, קיבוץ כיסופים, או נהריה. ולכן גם הבית שלהם לא היה שווה כמו הדירה שלך. אם יוציאו אותך בכח מדירתך, כיוון שהערבים השתלטו על שכונתך ואתה סתם כמו קוץ בתוכם- ללא פיצויים ראויים כאשר הדירה היחידה שאתה יכול לקנות נמצאת אולי בקרית שמונה, וכאשר כבן חמישים אין לך יכולת למצוא עבודה - תוכל לדבר. בינתיים - כדאי שתפנים - אל תדון את חבירך עד שתגיע למקומו!

        • אתה לא מתבייש?! גם לגרש וגם להטיף מוסר?! גם לרצוח וגם לרקוד על הדם?!

          לא שכחנו ולא סלחנו!, 10/08/08 22:00

          זכותם המלאה של המתיישבים לקבל בחזרה מהמדינה את כל מה שגזלה מהם, כולל ישובים הומוגניים.הנסיון לפרק את המרקם החברתי הנפלא שהיה בגוש קטיף הוא הוספת חטא על פשע!
          לא נסלח עד שיתוקן העוול הנורא שנעשה. עד שתהיה חרטה ובקשת מחילה.
          אכן היה זה חורבן! והעובדה שהוא נעשה ע''י אחים רק מגבירה את השבר.

      • ל-70% יש מגרש שמחכה ומעדיפים להמשיך לגור בניצן בשכירות 600 שקל לחודש

        יאיר, 10/08/08 14:56

        שלא לדבר על 3 מיליון שקל שהושקעו בכל משפחה בממוצע.

        • מדובר בשקר גס של אנשים רעים שמקבלים משכורת כדי לומר אותו (ל''ת)

          יעקב, 10/08/08 16:05

    • זהו חורבן

      ארז, 10/08/08 15:41

      רוצה מונח אחר? אפשר גם לכנות את הגירוש כשם ''טיהור אתני'' (פשע מלחמה, שעליו כבר נשלחו אנשים להאג). זהו חורבן במלוא מובן המילה - החל מחורבן הבית האישי, שעברו אלפי אזרחים, שגורשו מבתיהם כאילו היו אבק (מעניין איך אתה היית מרגיש אילו גורשת מביתך?), וכלה בחורבן האחדות הישראלית והערכים המשותפים שלנו, שהגירוש קרע את המסיכה מעליהם ושבר את השקר הנקרא ''אחדות''. אל מול המגורשים עמד ציבור גדול, ואתה בתוכו, שלעג להם בסיבלם ואיחל, כמו מגיב 4 הבזוי, לעוד ועוד גירושים וטיהורים שכאלה. ציבור גדול, שלא רואה במתיישבים בני אדם, אלא ''מתנחלים'', שחשובים בעיניו קצת פחות מאבק, שניתן לטאטא אותם מכאן לשם, בלי לטרוד את עצמנו בזוטות כמו זכויות אדם וזכויות אזרח. והשבר הגדול ביותר הוא שהגירוש והטיהור נעשה לא בידי חיילי אוייב אלא בידי חיילי צה''ל, הצבא שלנו, בשר מבשרנו. הצבא, שאמור להילחם באוייב ולהגן על אזרחי המדינה, הופנה כנגדנו, נגד האזרחים הנאמנים ביותר, על לא עוול בכפם. אם זה לא שבר, אם זה לא חורבן, אם זה לא אסון, אז מה זה?

    • אויל! במה הועילו חיבוקי החיילים?? הלא אחר כך זרקו את המגורשים לכלבים

      יהודי עם לב, 10/08/08 18:56

      ללא שיקום עד היום, שלוש שנים אחרי!

    • הגירוש גרוע מהחורבן, כיוון שנעשה על ידי יהודים

      יואב, 10/08/08 19:09

      יהודים שהשנאה לאחיהם העבירה אותם על דעתם, יהודים שביצעו פשע נגד האנושות כשגירשו אזרחים שלא פשעו מבתיהם. גירוש כזה מנוגד לאנושיות הבסיסית. לא נסלח לכם. כשיגדלו ילדי מספיק, אראה להם את החיילים בשחור ואלמד אותם על הזוועה. לא נשכח - האמונה תנצח!

  • 2.

    עצוב

    עליזה, 10/08/08 11:49

    עצוב מאד לקרוא את הכתוב שכל משפט בו אמיתי ומוכר ומגביר את הצער.
    הפינוי היה בזמננו ולכן הזיכרון מאוד מוחשי וכואב לעומת חורבן הבית שרק שמענו עליו,
    ביום כזה אנחנו אבלים על כל מה שפוגע בעם היהודי החל משנאת הגויים וכלה באטימות שלטונית. וחבל.

  • 1.

    גם לי יש קינה לגוש קטיף

    ע, 10/08/08 11:37

    רקוויאם לגוש קטיף:

    חלפו עברו הימינו הטובים.
    איך בקטיף ישבנו
    שלוים ושאננים היינו.
    מנעמי הארץ אכלנו.

    וילה בשקל ומגרש בשניים
    דיונה פרטית וגם נוף
    בלי מסים ובלי מכסים
    על חשבון משלם המסים

    כיתה לעשרה וגם לחמישה
    עם 7000 ש''ח לגננת מתחילה
    עובדי מועצה בבנין ובמנין
    עם תקנים חבל על הזמן

    חוג לחלילית עם לווי נגמש''ית
    גם ביום גם בליל
    אף את הפסנתר והתווים
    אנו על עם ישראל עומסים

    אך הנה בא היום המר.
    החמור התעצבן ונשבר
    ואותנו שלח משלם המסים
    לחדרים קטנים מלאים רסיסים
    בלי נוף ובלי חוף.
    עם ארנונה ועם בררה.

    הו, מה היה לנו!

    • צרות עין

      עליזה, 10/08/08 11:55

      הכותבת צרת עין תושבי הגוש שלמו מיסים כמו כולנו יותר נעים לך השממון וההרס שקיימים שם עכשיו,מה זה תורם סליחה שכחתי זה מקום נח לירי רקטות ולמרור חייהם של תושבי עוטף עזה. בזה את צודקת ''זכינו''

    • זה בדיוק מה שרוה בישובי גבול הצפון ורמת הגולן, וגם היית יכול להצטרף אל

      פפר, 10/08/08 20:23

      יהם אם רצית