• 18.

    די לקשקושים שיכשירו את החינוך הרגיל התיחס בכבוד לידים עם צרכים מיוחדים

    מזל, 08/08/08 16:51

    הגיע הזמן להתרכז בעיקר ולחשוב באמת על טובת התלמיד
    תלמידים עם צרכים מיוחדים צריכים לקבל את הטוב ביותר ומערכת החינוך הרגיל אפילו לא מסוגלת להתסכל על פניהם של התלמידים
    והכל אינטרסים
    השגת מטרות אישיות בשם ''אידיאולוגיה''!

  • 17.

    מה לגבי ילדים שלא יכולים להיות במסגרת חינוכית .?

    אריה, 07/08/08 22:31

    אני מאוד מקווה כאבא לילדה מאוד פגועה אשר
    שלא ניתן להכניסה למערכת חנוכית במדינת ישראל על פי צו רפואי כבר 5 שנים , שועדת דורנר נתנה את הדעת לכך ופתרון להורים שכיום הכל נופל עליהם והם צריכים לממן את ההוצאות ילידהם כדי שיוכלו ללכת למקום עבודתם ולפרנס את שאר המשפחה.
    במידה והועדה לא התיחסה לקטוגוריות הללו של הילדים לדעתי זה יגיע בסופו של דבר לבג''ץ.
    כי זה הוא מצב שלא יכול להיות במדינת ישראל.

    • משתתפת בצעקתך הצודקת

      דפנה אזרזר, 08/08/08 08:30

      אכן לא יתכן הדבר במדינה כל כך מתקדמת

    • לאריה

      אם, 08/08/08 09:58

      אתה יותר מצודק. זכות לחינוך זו היא זכות בסיסית, שלא ניתן להפקיע אותה מאף בן-אדם. היא ניתנה לו מתוקף היותו אדם גם אם הוא מאד מאד חולה. בתקווה, שילדתך החולה נחשבת יצור אנושי אצל קברניטי משרד החינוך ואצל נערי האוצר.

      אריה אדם יקר עם כל-כך הרבה כוח, אני בטוחה, בזאת מבלי להכיר אותך אישית. אני גם משוכנעת באהבתך העזה לבתך, אין לי ספק בכך. רציתי לומר לך, שאינך לבד ואני בטוחה, שעוד הורים, שקראו את תגובתך רוצים להעניק לך חיבוק ענק. אך חיבוק זה איננו מספיק.
      אריה איך ניתן לעזור לך במאבקך הצודק? אנא כתוב אליי אשתדל לענות לך אחרי תשעה באב.

      • בהמשך לתגובתי הקודמת.....

        אם, 08/08/08 10:32

        רשמתי את המייל שלי, שתוכל לכתוב לי וכנראה לו ניתן לפרסם זאת על פי חוקי האתר וזה מאד מקובל ובסדר. אני אדם פרטי ורציתי להיות לעזר. כאב לי מאד מה שהינך מתאר.
        אז אולי תנסה לכתוב לארגון הורים. יש את ארגון הורים ארצי ויש להם אתר. תכתוב אולי להם.

        בהצלחה

  • 16.

    התיחסות ל''ועידות דורנר''

    י.לוי, 07/08/08 16:27

    השופטת דורנר רצינית ומעמיקה ומסקנות שלהועדות שבניהולה יכולות להכניס הרבה תובנות לנבחרינו-אבל השופטת דורנר אףאחד לאסופר אותך חבל על מאמציך---ראו מה עלה למסקנות הועדה לטיפול בניצולי השואה0

  • 15.

    קודם שיכניסו מספיק כח-אדם למסגרות ושיעבירו תקציבים שכבר קבועים בחוק!!! (ל''ת)

    עידית, 07/08/08 14:50

  • 14.

    הקמת אוהל מחאה עקב כישלון מערכת החינוך המיוחד

    דפנה אזרזר, 07/08/08 13:40

    העיקר מקימים ועדות, כדי להשתיק אותנו ואת התקציבים לעוד זמן שנראה סביר ואפשרי.

    ילדים נכים מוזנחים במערכת החינוך המיוחד בגלל ההחלטה של יולי תמיר

    היא נופשת לה בברזיל והילדים שלנו שוברים רגלים ידיים ועושים את הצרכים על עצמם

    את מה בדיוק בודקת הוועדה בנושא? ולמה צריך את דורנר בכדי שתגיד שילדים לא צריכים לשחות בבריכת צואה ולמות במסגרת החינוך המיוחד?

    ביום שלישי נעלה עם הילדים הנכים ועם תנועות נוער שונות לירושלים להקים את ''עיר הילדים הנכים''
    בשעה 10 בבוקר נהיה שם
    כולכם מוזמנים
    אנחנו צריכים את התמיכה של כולכם
    אנא מכם תעשו כל מאמץ להגיע
    תודה
    052-5203088

  • 13.

    מי זוכר את ועדת מרגלית?

    הזוכר לציון, 07/08/08 12:49

    בדיוק כמו ועדת דורנר, דנה לפני כמה שנים ועדת מרגלית דיון מהותי על החינוך המיוחד. עכשיו יש עוד חבילה יפה של ניירות למגרה... הפעם עם השם דורנר למעלה.

  • 12.

    תגובה

    אם פעילה, 07/08/08 12:16

    הוועדה שהקימה השרה תמיר הייתה מורכבת מאשת מקצוע ממשרד החינוך, נציגות משרד האוצר, נציגי ארגוני נכים (אלו''ט ואקים בלבד)אך בשום פנים ואופן לא היה בה שום ואני חוזרת ומדגישה שום נציגי הורים. זו גם מכשלתה של וועדה זו.לדעתי ולדעת הורי רבים. מכשלה נוספת היא מדוע נקבעו שני ארגונים אלו להיות לנו לפה. למען הסר ספק, נציין שהוועדה אפשרה לאנשים או לכל מי שחפץ להביע את דעתו ואת מי שמרכז הוועדה, בעיקר, מצא לנכון לזמן וגם בעזרת מעט קשרים אישיים, הוזמן לוועדה.
    האם זה פייר? לא בטוח.האם ההמלצות של וועדה, שיש לה סמכות להמליץ תתקבלנה? גם, לא בהכרח, אם בכלל.
    לא פחות חשוב, לצערנו עוד רחוק חזון למועד.
    ולא כל הנוצץ זהב. גם במקרה דנן.
    ראינו ועדות בעבר וראינו ועדות שדנו בחינוך המיוחד וגורלן היה...
    כולי תקווה ואני באמת ובתמים מקווה, שחלק מן המסקנות תתקבלנה ותאומצנה דה-פקטו.

  • 11.

    מדוע אינה מניחה לנו? אפילו הרשות השניה שעובדת עבור האח הגדול ניסתה

    מה רוצה כבוד השופטת בדימוס דורנר?, 07/08/08 11:46

    למנוע כפיית פורנו באורח חברתי על קטינים מרחמנות עליהם, דורנר הוזמנה על ידם לדיון בנדון והוציאה את הרוח ממפרשיהם. לדבריה פורנו לגיטימי בגלל חופש ביטוי. ומה עם הילדים האומללים? מדוע הם צריכים לעניין מישהו בביהמ''ש. לא ראיתי שחרגה מהשיפוט המקובל לאמץ את אינטרסי חברות הענק ו'חופש הביטוי' מבית מדרשו של הניאו ליברליזם. אולי די להתחסד ולהסתופף באור הזרקורים ע''ח הציבור. יש פנסיה נאה ביותר ע''ח הציבור קורבן השיפוט.

  • 10.

    מתי יהיה שינוי במערכת החינוך הרגילה שסובלת מבעיות קשות מאוד בכול התחומ (ל''ת)

    פקק תנועה קרית ביאליק, 07/08/08 11:07

    • ל-10, הלואי שלא תדע אף פעם מה עובר על הורה לילד בחינוך המיוחד

      נזיפה קשה מאם לילדה בחינוך המיוחד, 11/08/08 22:42

      התגובה שלך מלמדת על אטימות רגשית וחוסר בגרות. אתה לא חייב להגיב על כל נושא, אתה יודע, אבל אם אתה בוחר להגיב - אתה יכול גם לחטוף על הראש, וזה בדיוק מה שאני עושה כעת.

  • 9.

    ומה בינתיים? - יולי ורות פאן מתעלמות מהמצוקה

    אמא המיואשת ממשרד החינוך, 07/08/08 10:46

    הלוואי שמשהו יזוז - אבל בינתיים יולי תמיר ורות פן לקחו את החוק לידיים ושינו החלטות מבלי לחכות לוועדה - כל זאת על הגב של הילדים הפגועים הזקוקים מאד לסייע צמוד על ידם.

    עד שלא רואים לא מבינים - יש ילדים שפחות פגועים ויש ילדים שחייבים סיוע אישי!

    תוחזרנה הסייעות האישיות!!!

  • 8.

    הורים אינם אובייקטיביים מספיק בכדי להחליט מה טוב לילדם. נטייתם תמיד (ל''ת)

    לחינוך רגיל ואז כולם סובלים., 07/08/08 09:37

  • 7.

    די לקישקושים ! לא מיוחד ולא בטיח ... דרוש חינוך לכללללם (ל''ת)

    אזרחית, 07/08/08 09:27

  • 6.

    שילוב ילדים עם צרכים מיוחד בבתי הספר הורמטיביים

    סיגל, 07/08/08 09:20

    כל הכבוד לשופטת דורנר על המהלך האמיץ, כמובן גם לשרת החינוך יולי טמיר, מי שאינו עובא זאת על בשרו אינו יודע במה מדובר, השילוב מצריך המון כוחות נפשיים מצד ההורים, המערכת מקשה בלא מעט מקרים לדאבוני על שילוב הילדים הללו, לכן החלטה זו חשובה, יישר כח

  • 5.

    אישתי מורה במיוחד

    משה צור, 07/08/08 08:48

    אישתי מורה בחינוך המיוחד מזה 22 שנה. אני מרחם עליהם ילדים מסכנים שלא תורמים להם כלום. הם נמצעים במעונות יום ורק שומרים עליהם. לא מלמדים לא מתעמצים הם מוזנחים לאף אחד לא איכפת. הם נולדו מסכנים יחיו בחרפה וימותו הרבה יותר צעירים וללא ידיעת אף אחד. אני חי עם זה 22 שנה.

    • תחושות קשות ... (ל''ת)

      תחושות קשות ..., 07/08/08 09:45

  • 4.

    בקרוב?כלום לא ישתנה!

    אירית, 07/08/08 08:32

    כבוד השופטת צר לי לבשר לך
    אבל, בדיוק כמו המלצות הועדה לגבי תשלומי הפיצויים לניצולי השואה.
    אז המלצת,אז מה?
    כאמא לילד יחיד ומיוחד אני מכירה את המערכת
    מקרוב,וקשה לי להאמין שהם יקבלו הוראות מלמעלה.
    ושוב נישאר כל ילד והורה לבדו מול העולם.

    • גבעתיים

      מירי ברק, 07/08/08 09:06

      זו בדיוק המחשבה המצערת שחלפה במוחי.
      אין כל סיבה לשמוח או להתלהב. כל שינוי שדורש כסף עבור צרכים אמיתיים של האוכלוסייה נתקל בהתנגדות השרים היקרים ובעיקר של פקידי האוצר המנותקים ומסקנות הוועדה מועילות ככל שיהיו נדחפות למגרה עד הקמת ועדה חדשה. ראה יישום מסקנות ועדת דורנר בנושא הפיצויים לניצולי השואה.

  • 3.

    שאפו לשופטת בדימוס..........

    אבא לילד מיוחד, 07/08/08 08:31

    רק אני מקווה שזה יעבור אם לא אני מוכן להשתתף במאבק אם ייצטרך.אני גם מקווה שיילוו את ההורים גם אנשי מקצוע בכדי לעזור להמליץ ולקבל החלטה לגבי הילד,חיזקי ואימצי הגב' דרונר

  • 2.

    השפעת ההורים - לטוב ולרע

    גליה, 07/08/08 08:22

    1. מצד אחד, רק ההורים מכירים את הילד ויודעים מה טוב לו.מצד שני, הכוחות המקצועיים נמצאים בצד השני ויודעים איך לטפל בילד בצורה מקצועית.
    2. מצד אחד, טוב שלהורים יש מה להגיד בעתיד של הילד שלהם, מצד שני, יהיו הרבה ויכוחים מרים בין ההורים לבין המוסדות החינוכיים.
    3. מצד אחד, עד היום רוב התשלומים ניתנו על ידי המדינה לחינוך המיוחד, כשההורים לא נאלצו לשלם כמעט כלום, יחסית. מצד שני, מעכשיו הם יקבלו מינימום ויצטרכו - בגלל שהם מחליטים - לשלם הרבה יותר.
    וכולם יודעים מה עלות טיפולים של ילד בחינוך המיוחד.
    האם ועדת דורנר החליטה לטובת הילד?
    רק ימים יגידו.

    • תמיד מאפשרים להורים להשמיע את דבריהם ובכל מקרה - ההורה הוא הקובע.

      תרפיסטית, 07/08/08 09:43

      פה עומד עניין הסחבת והוועדות השונות שהורה צריך לעבור בכדי שילדו יגיע למקום בטוח ונכון מכל הבחינות (תפקוד קוגניטיבי, חברתי, רגשי ופיזי).
      הורים עוברים ועדות שילוב-ועדות השמה- ולעיתים ועדת החלטה הן בבתי הספר והן במועצות ובעיריות.
      טירטור לשמו.

      החידוש הוא גם בבחינת מתן מקום לילד - בד''כ בוועדות לא משמיעים את קולו של הילד.

  • 1.

    בתור מורה לחינוך מיוחד שעובדת בשילוב בבי''ס רגיל אני לא מסכימה עם החוק

    מורת שילוב, 07/08/08 08:18

    אני רואה איזה עוול נעשה לילדים בעלי לקויות שונות, שבשביל ה''יוקרה'' ה''שם''ה''כבוד'' הם לא רושמים את הילדים למסגרת המתאימה להם ולא מוכנים שהילדים יעברו ועדת השמה. חוק כזה לוקח מאנשי המקצוע את היכולת להחליט מה טוב לילד ומאפשר להורה להחליט ולאו דווקא משיקולים אובייקטיביים. (אני באופן אישי עובדת עם תלמידי p.d.d בתפקוד בינוני, אבל בבי''ס יש גם תפקודים נמוכים יותר. כשאני מדברת על לקויות אני מסתכלת גם על ילדים מהכיתה הרגילה בה אנו משלבים)

    • כמטפלת באמנות בחינוך המיוחד

      קיבוצניקית, 07/08/08 08:47

      אני מחזקת את מורת השילוב, חלק מההורים חוששים מסטיגמה ולכן ילדיהם לא מקבלים את מה שמגיע להם והם נמצאים בשולי הכיתה הרגילה.המצאות בשוליים פוגעת גם בפן החברתי.
      הבעייתיות בעיקר עם ילדים גבוליים, פיגור קל ובעיות נפשיות\\רגשיות משמעותיות.
      ילדים עם פיגור בינוני ומטה או נכים, בדרך כלל נמצאים במסגרת המתאימה להם.
      גם השילוב לא תמיד מתאים לכל המקרים.או לא מיושם כמו שצריך.

    • שילוב ילדים...

      סיגל, 07/08/08 09:24

      אני חושבת שאת טועה בגישתך, דווקא את כמורת שילוב צריעה להבין את הצורך שהילדים הללו ישתלבו בחברה הנורמטיבית, על אף הקשיים, אף אחד לא אמר שלא יהיו קשיים..
      תמיד תנסי לחשוב אם היה מדובר בבנך, האם היית כותבת כך? אני בספק

      • הרבה שיקולי כסף בשיבוצים בביה''ס

        דוד, 07/08/08 10:18

        אישית נתקלתי במקרה בו ההורים ביקשו שילוב + גיבוי של כיתת החינוך המיוחד בשעות שלאחר סיום יום הלימודים בכיתה המשלבת. הנהלת ביה''ס לחצה על שילוב מלאא, ללא כל סיוע מיוחד. כך יוכלו לקבל תקצוב של ילד חינוך מיוחד מבלי לתת שירות מתאים.

        לצערי, ילדי חינוך מיוחד מהווים סעיף הכנסה מבטיח בתקציב של בתי ספר משלבים, ולהורים אין יכולת לשנות.

      • תגובה לסיגל

        pr, 07/08/08 12:11

        סיגל היקרה
        נשמע לי שאת כותבת מתוך הכרות אישית עם הבעייה. הרשי לי להביע בפנייך פן של מי שעוסק בתחום זה מהזוית המקצועית.
        הדברים אינם בבחינת שחור-לבן. הנושא מחייב התייחסות לכל ילד באופן אישי עפ''י צרכיו תוך התחשבות בהצע העומד בפניו. כוונתי למסגרות ולאנשים העובדים בהם. אני מכירה ילדי פ.ד.ד קשים למדי שהגיעו להצלחה גדולה בשלוב במערכת הרגילה משום שהצליחו ליצור עבורם את התמהיל הלמודי/טיפולי/ חברתי הנכון והמתאים להם.זה לא תמיד אפשרי ,אם בגלל אי המצאות כח אדם מקצועי ואם בגלל מצבו של הילד. החשוב ביותר במצב כזה הוא פתיחות והמון רצון טוב מצד כל הצדדים. גם ההורים וגם המערכת.
        לא בכל מקרה רצוי השילוב. ראיתי מקרים בהם הורים התעקשו בכל תוקף על שילוב, וזה פעל לרעת הילד, לא בגלל אי השתדלות המערכת אלא עקב בעיות חברתיות /רגשיות של הילד. הילד נדחה ע''י חברת הילדים ומצבו הנפשי הורע.
        לכן, הדגל של השתלבות בחברה נורמטיבית אינו תמיד בנוי לטובת הילד, ולעיתים קשיי ההשתלבות מביאים רק נזק .כאמא, חשוב לראות את טובתו של הילד לטווח ארוך ולהבין שהשילוב הוא כלי שלעיתים השמוש בו מחמיץ את המטרה העיקרית- טובת הילד.

      • מה חושבים הילדים הנכים על שילוב

        אבא של נכה, 07/08/08 23:45

        אני מכיר ילד שמסוגל ורוצה ללמוד ולהוציא תעודת בגרות.
        יש לילד בקשה שיתנו לו מנוח משילוב.
        רק במסגרת המוגנת של חינוך מיוחד הוא מרגיש שהוא מסוגל לשים את כל מרצו ותשומת ליבו ללימודים.
        את השילוב הוא מבקש לעשות אחר הצהריים במתנ''ס בתנועת הנוער וכו'.
        החברה שלנו מקבלת יותר בקלות נכה קשה ובלבד שהוא משכיל ומסוגל לעבוד.
        מנקודת המבט של הנכה, השילוב הוא כמו לקום כל בוקר לריצת מרטון ולהגיע אחרון.
        ותחשבו על זה, האם הדבר טובת הילד?

        • שילוב, כן, בהחלט אבל....

          אם, 08/08/08 09:44

          אין ספק שיש משהו בדבריו של האבא. אפילו יותר ממשהו. יחד עם זאת, ילד שמתאים לשילוב ורוצה להיות חלק ממערכת החינוך הרגילה, האם יש איזה שהוא כוח או סמכות שראשי למנוע זאת ממנו?
          מצד שני, שילוב זה איננו רק להשתלב ולהיות בביה''ס רגיל. זאת איננה הצלחה של שילוב. גם אם הילד יוצא עם תעודה. להשתלב, או שילוב בחברה זה שילוב הלכה למעשה בחברה, בהפסקות, בקבלה ובשטיקים הקטנים. להשתלב זה גם אחרי הצהריים שמזמינים אותך אחרי הצהריים ומתכתיבים איתך ב-ICQ.

          פה איפה מערכת החינוך? פה איפה שאר הרשויות?
          למשל בעיר, שאני מתגוררת ילדה עם תסמונת הורים לילדים ''רגילים'' סירבו שילדיהם ישהו במסגרת צהרון יחד עמה, כי זה לא ייתכן ש...יהיה עם...
          אנו תושבי העיר נאלצנו לערוך הפגנה מתחת לבניין העירייה. אף אחד ממינהל החינוך לא נגש אלינו, אף אחד, גם לא ראש העיר...גם לא גננת אותו צהרון וגם...
          שוב, שילוב כן, בהחלט, אבל צריך להיות מודעים לכך שנדרשת השקעה רבה, גם מצד ההורים ולדבר בססמאת השילוב זה אף פעם איננו מספיק.