• 123.

    טוב שיפסיק ללכלך על האשכנזים שיריח את עצמו קודם!

    דפנה ודודידו, 17/08/08 12:12

    והוא? אני בטוחה שיש לו ריח של שושנים... זה שהם לא מתרחצים זה לא אמור לעניין אותו!

  • 122.

    למה לעוות

    חרדי - אשכנזי, 06/08/08 09:28

    הרב רצה להרגיע את הספרדים שלא ירגישו רע שהם מתרחצים,
    בנוגע לאישה מי שמחמיר הוא באמת חמור גם לפי שיטת האשכנזים

  • 121.

    הרב עובדיה

    שמואל דוד, 05/08/08 13:31

    נאמר לא תוסיפו ולא תגרעו ובשנים האחרונות מגזימים עם החומרות למיניהם החל באוכל וכלה בבגדים רחצה ועוד מספיק נמאס.

  • 120.

    האשכנזים צריכים קודם לשמור את הפה מלשון הרע כנסו (ל''ת)

    מני, 05/08/08 02:59

  • 119.

    הרב עילג? זו עברית או ספרדית?

    חיים, 05/08/08 02:01

    מדוע לתקוף? וכי לזה יקרה מנהיג בישראל?
    אני פשוט לא מבין.

    לספרדים מנהגיהם ןלאשכנזים מנהגיהם.
    מדוע לעשות מחלוקת?

    ובפרט שמדבר בשפה זולה כל כך.
    איפה נשמע שרב בישראל יתבטא כלפי יהודי אחר בשם חמור??!

  • 118.

    יופי של פסיקה. רב בעל פרופורציות נכונות (ל''ת)

    חילוני אשכנזי, 04/08/08 23:29

  • 117.

    רבנו!! להיכנס לבית כנסת ספרדי ביום שבת אחה''צ בקיץ החם והלח

    הב כבסני, 04/08/08 22:24

    זה כמו להיכנס לחנות גבינות צרפתיות. מה רע בתענוגות שבת, קצת צוננין לגוף וסבון נוזלי.
    לא העיקר להיות חנוט בחליפה של ורסאצ'ה ולהריח כמו ברי או קוממברט. גם איזה גיגור של תיאדנט ככה אחרי כל ארוחה, יעזור לכם מול בני שיחכם בשבת. זה כיף, זה תענוג - זה עונג שבת האמיתי.

  • 116.

    מי ששתה בצמא את דבריך עין בעין יכול להבין עד

    יהודי קדום, 04/08/08 20:07

    כמה כבוד הרב נחוץ לעם ישראל במיוחד בימינו אלה.
    תלמידך בשנים תשכ''ה-תשכ''ז

  • 115.

    כבוד הבריות

    אנונימוס, 04/08/08 16:43

    הציבור מתבקש לנהוג באיפוק ולכבד, גם אם חולקים עליו וכועסים על צורת דיבורו. הוא אדם גדול וירא שמים, לא כזה פושע ולא כזה רע. מן הראוי להגיב ברמה יותר גבוהה, לא בצורה מתלהמת וגסה. חבל ששנאה כה עזה מתפרצת כאן. קצת עדינות לא תזיק.

  • 114.

    כבוד הבריות

    אנונימוס, 04/08/08 16:42

    הציבור מתבקש לנהוג באיפוק ולכבד, גם אם חולקים עליו וכועסים על צורת דיבורו. הוא אדם גדול וירא שמים, לא כזה פושע ולא כזה רע. מן הראוי להגיב ברמה יותר גבוהה, לא בצורה מתלהמת וגסה. חבל ששנאה כה עזה מתפרצת כאן. קצת עדינות לא תזיק.

  • 113.

    ממה שקראתי עולה דבר ברור בין החרדים קיימת גזענות שאין בין החילוניים

    טובה, 04/08/08 16:36

    אחרת הרב יכול היה לפסוק את דברו ככה
    מי שלא מתרחץ בין ראש חודש לתשעה באב בארצינו הלחה והלוהטת בחום יולי אוגוסט הוא חמור
    מה קשור אשכנזי ספרדי.??????מי שלא מתרחץ בעונה הזו ובכלל העונות הוא איש לא אסטטי בעדינות.הוא מסריח ודוחה לא בעדינות.
    הפסק צריך לדבר על הכלל ולא על קבוצה אתנית.
    מה שהרב עושה פה זו הפרדה אתנית גזענית וחבל.
    לאור התגובות ניתן לראות את התחושות הגזעניות שעולות בנושא אשכנזים ספרדים

  • 112.

    חמור נושא ספרים

    אנונימוס, 04/08/08 16:32

    יש הרבה הלכות שאינן נעימות לאדם, ההלכה אינה בדיחה. בשבת אסור להתרחץ גם אם מזיעים ביותר. אסור להדליק את המזגן בשבת, גם אם, אבו עלי, חם לי מאד וכולנו מזיעים.ביום כיפור חובה להתענות גם אם לא נעים לי. ההלכה היא חוק מוחלט ויציב. היא אוביקטיבית לחלוטין. היא לא תשתנה לפי הרגש הסוביקטיבי שתקף אותנו. אם ההלכה רואה את אי ההתרחצות כזכר לחורבן, עלינו לשתוק ולנהוג כך בדומיה, לנהוגי מנהגי צער וכאב זכר לחורבן.גם אם הרב עובדיה חולק נקודתית וסובר שמבחינה הלכתית אוביקטיבית מותר להתרחץ במים קרים, עדין התיחסותו הזולה והמגנה, כלפי יהודים אשר נוהגים בתמימות כמנהג רבותיהם, היא גסה ומחפירה.

  • 111.

    סוף סוף אומר דברים נבונים, שקשורים לעולם התורה ולא לפוליטיקה

    חילוני בראש פתוח, 04/08/08 16:29

    או יותר נכון, סוף סוף מחליטים לפרסם זאת בתקשורת. אני לא אדם דתי בכלל ואפילו נחשב כ''כופר'', אבל מספיק פתוח כדי להקשיב לכולם, ויפה לראות שהבן אדם לא כ''כ מחמיר כמו שמציגים אותו, למרות שאני בכלל לא מסכים עם הרבה מדעותיו ואמונותיו. מעניין גם לשמוע את דעותיו בנושאים אחרים, שאינם קושרים לסירחון הפוליטי, וככל שירחיק את עצמו ממנה, כך ייטב.

  • 110.

    איזה פה.... מפיק מרגליות..... טיפש!! (ל''ת)

    עופרר, 04/08/08 16:08

  • 109.

    בריאות ואריכות ימים לכבוד הרב ומי יתן ומלעיזיו ומקלסיו יהיו כפרתו (ל''ת)

    נועם, 04/08/08 16:02

  • 108.

    מתקריאת חלק התגובות פה..אפילו הדר שטרימר 1933 היה מסמיק מעונג ,דווקא

    רונן, 04/08/08 16:01

    אלה שלאבות הורהם יוחסו תכונות של טפילים חולדות אנשים לא נקים ומפיצי מחלות דווקא נכדהם בטקבקים 70 שנה אחרי עושים אותו דבר..לאחר..
    אם יכל היה גבלס מחיך מהגהנום...כשפרי יצרתו פועלים בעברית היום 70 שנה אחרי

  • 107.

    האשכנזים מפוצצים בכסף ולספרדים אין מה לאכול די נמאסססססס (ל''ת)

    מרד, 04/08/08 15:51

  • 106.

    אל תצדק הרבה פן תרשע במשנה באבות (ל''ת)

    zvita11, 04/08/08 15:20

  • 105.

    אתם נגד מקלחות? השתכנעתם מקמפיין המים?! (ל''ת)

    יונתן יוסף, 04/08/08 14:34

  • 104.

    55-צודק ...

    שרילי, 04/08/08 13:25

    תגובה 55 חזקה ביותר!!!

  • 103.

    בושה שזה קורא לעצמו אדם מאמין

    עידו, 04/08/08 13:17

    מלא שנאה וגזענות ומעודד את הקהילה שלו להיות בורים

    • לא הבנת ! החמרת יתר משמעותה הקצנה שלא לשמה

      שלמה המלך, 04/08/08 15:46

      אם אוסרים עלי להתקלח בימי השרב,
      בה בשעה שמותר לי לעבוד רגיל,
      אני מוחיב להתאים עצמי למקום עבודתי,
      ואם אני פועל בניין, אני מחויב לסלק את הלכלוך והזיעה והצחנה שהחמה הפליאה בי,

      ואם כל זה נקל בעיניך,
      ואתה מתעקש להסריח בנוכחותך את סובביך בימי 9 הימים,
      אז אני מוותר על גזירות שאין הציבור יכול לעמוד בהן,
      ומוותר גם על הלכות יום תשעה באב,
      לרבות הצום עצמו.

      הבנת למה הרב חתר??? קצת יישוב דעת

  • 102.

    כאילו שבימים כתיקונם הם מתקלחים... (ל''ת)

    הסבון בכה מאד, 04/08/08 13:02

  • 101.

    כל תרבות היא יפה וטובה וכל תרבות יש לכבד!

    שרית לוי, 04/08/08 12:49

    נכון שיש מעשים לא טובים בכל תרבות.
    אבל בעקרון כל תרבות היא יפה וכל תרבות יש לכבד.
    אני מערבית אירופאית וניסו כמה וכמה דתיים אורתודוכסים שמשכו איתם הרבה מהחברה הדתית אורתודוכסית לכפות עליי את התרבות המזרחית,שאיננה שלי כלל וכלל.
    התרבות המזרחית אכן יפה וטובה וגם ממנה לוקחת דברים.אך שאלתי את עצמי למה רק היא? למה לא יתר תרבויות העולם?
    ואכן בניתי תכנית מעולה לטיפוח האוניבסאליזים והפתיחות לעולם.
    1.בתכנית זו אני גולשת באתרי תיירות וקוראת על דברים שבעולם.שמתי אצלי בבית ובכלל חפצים מהעולם הגדול,כגון חולצה עם הדפס מהמזרח הרחוק,רכשתי כמה ספרי מתכונים עם אוכל מהעולם הגדול,מנגנת ומאזינה גם למגינות מהעולם הגדול,לומדת יוגה-תרבות המזרח הרחוק וכן הלאה.
    2.כמו כן חושבת איך הלימודים עשויים לתרום לי לפתיחות לעולם,למשל תיאורתיקנים וחוקרים מהעולם,מאמרים באנגלית וכן הלאה.
    3.כשעוזרת למישהו חושבת הנה עזרתי לעוד מישהו בעולם.

    ועוד ועוד דברים רבים.
    התכנית הנה מעמיקה,יסודית ומקיפה ומופעלת על ידי כבר זמן לא מועט.
    ואני רואה שיפור עצום ביותר בפתיחות שלי כלפי העולם.
    העולם הוא גדול ויפה ויש ליהנות ממנו!
    כמו כן,זה תרם רבות לכבוד לכל תרבות באשר היא.דבר שבו תמיד האמנתי.
    אך זה חודד אצלי יותר בעקבות תכנית זו.

    כמו כן,בנתי לי תכנית לטיפוח תרבותי המערבית אירופאית.
    הרבה בלטים,מוסיקה קלאסית ואפרות,מנהגים אירופאים כגון לא לדחוף בתורים,לא לזרוק על הרצה פסולת וכן הלאה.מתכונים אירופאים ועוד.
    למשל כל סוף שבוע אצלי מוקדש לתרבות.
    צופה בסרט בלט ב-DVD הולכת לקונצרטים וכן הלאה.
    זה פשוט נפלא להתחיל ולסיים כך שבוע.

    יש לציין שאני מאוד מאוד נהנת מתכניות אלו.

    אז המון תודה על ניסיונות הכפייה שלכם!
    תרם לי רבות!
    לולא הם לא היה עולה לי בראש לבנות תכנית כה נפלאה זו לפתיחות לעולם הגדול ולהכרת מגוון תרבויותיו,אתריו,נופיו ודתותיו.
    תרבות המזרח הרחוק נמצאה מאוד מרתקת.

    • מזל שאני חילונית

      שרית לוי, 07/08/08 15:16

      מתחרצת כל יום יותר מפעם ביום כולל בתשעת הימים ו-ט באב.

      אתם פתסיקו את כל הדבר הזה.
      העדתיות אצלכם חוגגת.
      כל תרבות היא טובה.ויש לכבד כל תרבות.

      ובכל תרבות יש דברים יפים ויש דברים פחות טובים ורעים.

      אני בגכל אופן מאוד נהנת מתכנית הכשרתי להכרת תרבויות העולם הגדול.
      העולם הוא גדול ויפה ויש ליהנות ממנו.
      מתעניינת במיוחד בתרבות המזרח הרחוק.
      מעיניינת ויפה מאוד!

  • 100.

    אסור להחמיר

    אבטליון בן אהרן, 04/08/08 12:48

    ביום כיפור אנו מבקשים מהקב''ה סליחה אם היתרנו דבר אסור וכמו כן מבקשים סליחה אם אסרנו דבר מותר.. הרבה ברכות ממני.

  • 99.

    לא צריך להסביר מה הרב אמר ...

    שלומי, 04/08/08 12:45

    מי שלא הבין שיחפש משהו אחר לעשות עם עצמו

  • 98.

    נו באמת , חסכון במים, למה לא? (ל''ת)

    rikiki, 04/08/08 12:23

  • 97.

    לליטאים הרשעים והאכזריים יש הרבה מה ללמוד מהרב עובדיה (ל''ת)

    ישורון, 04/08/08 12:21

    • מה עניין שמיטה להר סיני?

      שלמה המלך, 04/08/08 15:49

      לא יקרא שמך עוד ישורון כי אם

      חמור חמורותיים !!!

    • גם לחסידים יש מה ללמוד מהרב הגדול. (ל''ת)

      פופאי, 04/08/08 16:05

  • 96.

    גם לגנוב מותר לספרדים?

    הרע עובדיה בניזרי, 04/08/08 11:48

    וללבוש כובע מימי הסולטן כעטרה להתגדל בה מותר?

  • 95.

    הרעיון של הרב הוא שסתם חומרות יכולים להביא לידי איסורים חמורים

    אמיר, 04/08/08 11:20

    הוא נתן דוגמא לכך שהיו עורכים חתונות במוצ''ש דבר הגורם לחילול שבת היה לו האומץ לבטל את זה ובתמורה הציע להם שיתיר נישואים לאחר ל''ג בעומר ובין י''ח תמוז לר''ח אב (האשכנזים החמירו ואסרו)כשבאו אליו בטענות אמר להם מה עדיף שיהיה חילול שבת מסקנתו היא שכאשר רוצים להחמיר צריך לחשוב אם החומרות האילו לא מביאים חלילה לידי איסור ואף איסור תורה כמו חילול שבת.
    הרב הוא גאון עולמי עם ראיה מאוד רחבה ובמקום לחלוק עליו ישר יש להקשיב לו ולראות שהוא צודק וכוונתו היא רק לשם שמים

  • 94.

    הנאום הזה של עובדיה יוסף מאשרר סופית שהספרדים הם ערבים דוברי עברית. (ל''ת)

    י, 04/08/08 11:12

    • מזכיר את מה שביאליק אמר:לא אוהב את הערבים כי מזכירים לו את הספרדים (ל''ת)

      ואתה מתאים בדיוק לרמה הזאת.לא נגיד לך מה אתם מזכיר, 04/08/08 13:52

      • מה עם בן גוריון שקרא אבק אדם לעדות המזרח (ל''ת)

        זה בדם שלהם, 04/08/08 16:05

  • 93.

    גם אם זה לא בדרך מכובדת אשרינו שזכינו (לאור התגובות) להכניס את עם ישרא

    ג, 04/08/08 11:05

    ישראל חילוניים ודתיים אשכנזיים וספרדים שמאלניים ודתיים - לעסוק בתורה... ומשלא לשמה יבוא לשמה.
    שימו לב כמה אנשים דנים בדברי הר' עובדיה
    - כל הכבוד לעם ישראל!
    ''אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלוקיו''

    • אתם לא יהודים אתם אירופאים דוברי עברית (ל''ת)

      חננבלל, 04/08/08 11:41

      • עדיף על ערבים

        סמי, 04/08/08 11:46

        שרק רוצים שידוך עם אירופאיות וגם משנים את שם המשפחה כדי להכנס למוסודות הנ''ל.איפה הכבוד המזרחי שלנו?

        • לידיעתך אירופאים לפי היהדות הן בני עמלק (ל''ת)

          חננבלל, 04/08/08 11:52

          • ושאנשים יתחתנו עם מי שחפץ ליבם,גזען. (ל''ת)

            אוהב אשכנזים, 04/08/08 12:09

          • לא נכון

            חיים.כ, 04/08/08 12:26

            בימינו לא יודעים מיהם בני עמלק, וכל חמישים שנה קם יהודי אחר שטוען שלאום זה או אחר הם בני עמלק. אל תרוץ ותאשים לאומים סתם בלי שום הוכחה אמיתית.

  • 92.

    הרב עובדיה: תלכו...

    משה, 04/08/08 10:53

    לכל המלעיגים לקדוש עליון: ''של נעליך מעל רגליך'' לזיעה של הרגליים שלו לא תגיעו. היזהרו בגחלתן של צדיקים- ה' נלחם את מלחמתם

  • 91.

    רב בישראל מרצה על סירחונות ומבושים.. רמת משכל של מטאטה! (ל''ת)

    אינגיאלהTOKYO, 04/08/08 10:48

    • בגלאולי בגלל שהשם שלך הוא של גויה את כולכך בורה בעניני יהדות-רב הוא

      רן, 04/08/08 10:58

      דמות סמכותית הלכתית זה תפקידו
      ויש לו חבר מאמינים
      וכאחד כזה הוא גם מדבר על ענינים כאלה ואחרים וגם על סרחונות ונבלות ומבושים
      אלה היו 20 שניות על תפקידו של רב אצל היהודים
      כולי תקווה שגאלתי אותך מבורות ואולי בגלגול הבא תולדי יהודיה אם יהיה לך מזל
      בהצלחה

    • ל=91

      שמעון, 04/08/08 14:13

      מה שאמר הרב זו האמת לצערי הרב
      מי יכול לא להתרץ יום אחד בחום הזה
      הרב עובדייה גדול,הוא ליברל ולא פנטי
      כמו האשכנזים. יישר כח

  • 90.

    אין כמו הרב עובדיה כמו מנהג אבותינו-כנסו

    אני, 04/08/08 10:40

    הרב מקרב לדת את כולם כי הוא מקל בהמון דברים.לא חוכמה להחמיר על כל שטות קם אחד שממציא הלכה חדשה.מספיק עם השטויות בואו נחזור להיות כמו אבותינו תמימים עם ה' בלי שום חומרות ובלי המצאות חדשות.

  • 89.

    אצלנו מהדרים במצוות הסירחון ולא מתקלחים בכלל (ל''ת)

    ליטאי+אשכנזי=היהודי, 04/08/08 10:06

    • עכשיו אני מבין הרבה תופעות בבני ברק. (ל''ת)

      מני , ב''ב, 04/08/08 10:53

      • מני ,קודם תדאג ל "רבנים " עמי הארצות של ש"ס (ל''ת)

        ישורון, 04/08/08 12:20

  • 88.

    מיהו אשכנזי

    שלום שפירא, 04/08/08 09:53

    הייתי מבקש מהרב עובדיה שיבהיר מיהו אשכנזי ומיהו ספרדי. במיוחד לגבי זוגות מעורבים והילדים אינם יודעים אם הולכים לפי האבא או לפי האמא.

    שאלה נוספת: האם החומרות של אנשי בני ברק חלים על כל האשכנזים. או שכל אשכנזי צריך לשאול את הרב שלו ולהתנהג לפי מה שהוא אומר לו?

  • 87.

    חומרא של האשכנזים

    יעקב, 04/08/08 09:41

    למעשה אין דין שלשת השבועות ברמבם ואפ''י בשוע
    כמעט ולא,רק הרמ''א הוסיף תספורת וגילוח{שבזמנינו שמתגלחים כל יום זה מעצבן}.מי''זוכבר חלקו עליו לפחות לעניין שבת,אבל ל''אחר שיצא מפי קודשו''.אותו דברדין כיבוס ומקלחת,אינו הגיוני בארצינו החמה,וגם רבנים אשכנזים מעגלים פינות בחומרה זו שאין הציבור יכול לעמוד בה.דרך אגב כשהרמ''א מקיל כמו שעה אחת בין בשר לחלב אוהבים להחמיר 6 שעות.
    מסקנה רבנים די עם ההוספות,בלוואי שנקיים בבין אדם לחבירו חומרות יתרות וכלפי הקב''ה מעיקר הדין.דינא דגמרא.

  • 86.

    צודק כבוד הרב...

    כאן לא אירופה, 04/08/08 09:28

    מי שמתקרב לחרדי ביום קייץ חם שם נפשו בכפו
    או את אפו תחת כיסוי כי איך אפשר ללכת עם גופיה, ציצית, חולצה ארוכה ומעיל שחור ארוך, כשבחוץ 40 מע' חום ו70 אחוזי לחות???????????

  • 85.

    דברי טעם של מנהיג דתי נאור..ולחילונים המצחקקים כאן בטוקבקים נאמר:

    רונן, 04/08/08 09:28

    ''איש בער לא ידע ..וכסיל לא יבין זאת''
    בנינט תנוחמו..עם משולים לחמור

    • מנהיג דתי נאור???????????

      חשוך כאן לאחרונה, 04/08/08 10:22

      זה מנהיג דתי נאור? אדם שאומר שעל נשים מגיל 12 ומעלה ללכת עם כיסוי ראש זה לא אדם נאור זה אדם חשוך!!!

      ההלכה הזו לא באה מנאורות אלא מהרצון של הספרדים להרגיש עליונות על האשכנזים, קהל גדול שיושב מול הרב וצוחק ומזלזל בקהל אחר זה לא רוח תשעת הימים ולא נאורות זה גאווה!!!

      ניתן להגיד שאתה לא מסכים עם האשכנזים בלי לצחוק עליהם ולרמוז שהם מסריחים ובטח לא לטעון שבבני ברק כולם מסריחים.
      פשוט מגעיל שכך מתנהגים בתשעת הימים

      • בהחלט נאור! מדובר בפסיקה חשובה ומודרניתאיסור על רחצה בתקופת

        אביב, 04/08/08 10:54

        אבל הוא מההלכה ועובדיה יוסף מתאים עצמו לתקופה ומקל בענין
        מדובר אכן במחשבה נאורה ומודרנית
        לגבי ''שחשוך לך כאן לאחרונה''
        נערות בנות 12 נחשבות כבוגרות ביהדות והן בטבע חלקן אף מקבלות מחזור ואי לכך חלים עלהן חוקים כאלה ואחרים
        אתה שלח את הבת שלך לשרותים בדיסקוטק והוא ישלח את ביתו לחבוש כובע
        איש באמונתו יחיה

        • לא נאור כי אם נוער ! (ל''ת)

          קיץ, 04/08/08 12:10

  • 84.

    הסיבות לחומרה יתרה זו כנסו

    ירון, 04/08/08 09:27

    הסיבות לחומרה גדולה זו שנהגו בני אשכנז היא כנראה הגזירות הנוראיות בימי מסעי הצלב הראשון והשני. מסעות אלו נפתחו בטבח המוני של יהודי אשכנז. ימים אלו של טבח אונס רצח ושמד חלו בימי יולי אוגוסט שבהן התארגנו הצלבנים ליציאה. בדרכם הם פרעו ביהודי הקהילות העתיקות. היות והתאריכים הללו נופלים בימי בין המיצרים, והיות וקהילות שלימות נכחדו מעל פני האדמה באותה תקופה. גזרו על עצמם חכמי אשכנז אבלות מרובה. זכר לכך ניתן לראות בקינות לתשעה באב שרבות מהן עוסקות בחורבן קהילות אלו.משום כך כעס הגרש''ז אוירבך זצ''ל על אלה שמזלזלים במנהג שהנהעגו חכמי התוספות באשכנז.ברור שמי שנודף ממנו ריח רע שילך לרחוץ במים קרים, על זה אין חולק בארץ ישראל

  • 83.

    לפי ריבוי הלבוש של הרב זה הולך בערך ככה. 3 שעות להתפשט, 3 שעות להתקלח,

    עופר, 04/08/08 09:20

    ועוד 3 שעות להתלבש.
    אחר כך הוא עייף והולך לנוח.
    כשהוא קם, מלכלך קצת על האשכנזים, והולך לישון.

    • 83, זה היה גרוע ווממש לא מצחיק. (ל''ת)

      83, 04/08/08 10:52

  • 82.

    צדיק הדור - אדם מדהים (ל''ת)

    ציקי, 04/08/08 09:19

  • 81.

    על אהבת לרעך כמוך,המלבין פני חברו ברבים,שמעתם?כמה ארס,כמה רעל נשפך פה. (ל''ת)

    ביל קרטר, 04/08/08 09:18

  • 80.

    לל המתלהמים כנגד הדתיים

    דתי לאומי, לוחם בצבא, קצין משטרה, 04/08/08 09:17

    יש לכם בעיות?
    אף אחד לא חייב אתכם להכנס לכאן.
    הרב עובדי כל הזמן חושב איך להקל כדי שיהיה קל לקיים את היהדות ואתם רק מזלזלים בכבודו.
    התביישו לכם נאורים כסילים
    כאלפיים שנה אנו נרדפים בגלות ועד שמצאנו מעט מנוח לנפשנו לקיים את תורת אלקינו כראוי כפי שאנו מקיימים אותה כ3500 שנה.
    ועתה באים מתוך עמינו קמים עלינו כאות שונאי ישראל שרדפו אותנו ושרפו אותנו.
    לכו מכאן!
    לכו לארצות הנאורות שלכם!
    לכו1
    אל תכפו עלינו את הדת החילונית שלכם
    תנו לנו לקיים בשקט את מצוות האלקים בארץ הקדש
    אתם כבר מזמן אבדתם את הערכים ואת העבר שלכם
    לא צריך אתכם כאן
    לכו

    • חובתך

      טומי, 04/08/08 09:51

      קודם תקיים את חובתך כשוטר להגן על האזרחים ורק אחר כך תצא להגנתו של עלי בבא

    • תקרא קצת ישעיהו ליבוביץ'

      רועי, 04/08/08 10:06

      או שזה גדול עליך? (בכל זאת אתה שוטר)

      • נראה לי שאתה לא קראת את לייבוביץ'.בהשקפותיו הוא היה חרד לגמרי ולעג (ל''ת)

        לחילונים ולרפורמיסטים למיניהם.לך תלמד ואז תדבר, 04/08/08 10:26

    • ל-80

      חניבעל, 04/08/08 10:54

      אתה צודק בהחלט.
      כחילוני, אני מתבייש כל פעם מחדש מקריאת תגובות של חילונים. חוסר סובלנות, בורות, נפיחות ורוע שמעידים רק על קטנותם.
      מציע לך לנשום עמוק,להתעלם ולא לכעוס. הרגש היחיד הראוי לעמי ארצות, חסרי נימוס, הוא חמלה.

    • אתה צודק אבל

      לוחם, 04/08/08 13:40

      הכל טוב ויפה אבל לא מלכלכים על אנשים ששונים ממך.

  • 79.

    ערבים שהולכים לבית כנסת יותר גרועים מיוסי בילין ומצעד השיקוצים גם יחד!

    אינגיאלהTOKYO, 04/08/08 09:08

    אם בקצה אחד של הסקלה יש את יוסי בילין בצלם ושאר שמאלנים מופרעים
    ובקצה השני יש לנו את עובדיה חומיני משמרות
    צניעות וביבי נתניהו

    אז במה צריך לבחור????
    באמצע!!

    • ובאמצע יש ארבעה טמבלים כמוך, אז זה גם לא משהו (ל''ת)

      ותחשבו על זה, 04/08/08 09:47

    • טוקיו

      משה, 04/08/08 14:35

      בבקשה תשארי בטוקיו .
      זה מקומיך .

  • 78.

    שוב מעלילות הבאבות והחידושים שלהם

    בבא חרטא, 04/08/08 08:58

    טוב שהציבור ידע לאן הולכים המליארדים שהמדינה שופכת על בטלני בתי המדרש.

    שבוע הבא הדיון הגורלי בנושא ביצה שנולדה ביום טוב.

    • הדיונים על ביצה שנולדה ביום טוב החזיקו את היהדות בחיים לאורך הדורות (ל''ת)

      אויל זה מבאס אותך, אבל זה המצב, 04/08/08 09:09

    • מה קודם למה

      יגאל, 04/08/08 09:25

      בשלב זה הדיון נדחה כי מועצת גדולי התורה עדיין לא החליטו מה קדם למה ,חביתה מקושקשת או ביצה עין

  • 77.

    תראו במה מתעסק רב בישראל בדרשה השבועית.מה כולם שם כאלה מטומטמים?! (ל''ת)

    להפריד השסניקים והחרדים האשכנזים מהיהדות הם בושה., 04/08/08 08:57

  • 76.

    אשרינו שיש מנהיג כה גדול בדורנו ''ויוסף ה' עליו אלף פעמים

    רבקה, 04/08/08 08:45

    נו מה יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עמנו - שנתן לנו גדול דור שכזה, מלא חכמה בינה דעת השכל מה לא?
    כמה שהרב מבוגר כך חכמתו מתגברת ועולה אשריכם עם ישראל שיש לנו רב כזה.

    • צוחקים

      אלי, 04/08/08 08:59

      תלוי איזה גויים,בעולם הנאור רואים אותו ונזכרים בעלי בבא

      • אם העולם הנאור מורכב מאנשים כמוך, אז לא ממש מעניין מה הם חושבים (ל''ת)

        תסתכל בראי ותבין למה, 04/08/08 09:10

    • איזה פסיכית (ל''ת)

      מפוכח, 04/08/08 09:03

  • 75.

    חוץ ממה שכתבתי קודם , יש גמ' במסכת קידושין בפרק רביעי שאומרת כל הפוסל

    אברך אשכנזי, 04/08/08 08:43

    במומו פוסל

    • אז למה אתה מתכוון? שהוא מחמיר בעצמו בלי סיבה? יש לך דוגמאות? (ל''ת)

      סתם לצטט כל תוכי יכול, 04/08/08 09:13

  • 74.

    אם הוא כזה רב גדול שיודע המון , מה הוא יעשה עם שו''ע סימן תקנא סעיף טו?

    אברך אשכנזי, 04/08/08 08:42

    שם נאמר מפורש במחבר , ( לידיעת הציבור הספרדים נוהגים לפי הפסקים שלו ) יש הנוהגים לא לרחוץ מראש חודש וכו' , מענין שלפי הרב עובדיה מרן הבית יוסף היה חמור חס וחלילה ?
    תענו לי בבקשה תשובה כל אותם חסידים שוטים של הרבה עובדיה ,

    • ''יש הנוהגים'' זה לא הלכה. גם הרב עובדיה אמר שיש נוהגים, הוא רק הוסיף (ל''ת)

      שזו החמרה לחינם, בלי טעם (אבל עם ריח), 04/08/08 09:12

    • בהתחשב באיזור שבו אנו נמצאים זה לא בריא והיפך כבוד התורה

      חסיד שוטה, 04/08/08 09:20

      ואם נעים לך להריח את חביריך האברכים האשכנזים בתשעת הימים, אז תארגנו לעצמכם הסעות נפרדות, כי אתם לא יכולים לייסר גם את כל האנשים האחרים עם החומרות שלכם וכבר אמרו חכמינו ז''ל כל המוסיף גורע,

    • לפני שאתה מגיב תעיין טוב

      א.ל, 04/08/08 09:39

      א.שו''ע סעיף טז
      ב.יש נוהגים שלא לרחוץ מראש חדש ויש שאין נמנעין אלא בשבת זו וכו' יש כלל בהלכה בשו''ע יש ויש הלכה כיש השני כלומר מרן השו''ע פסק ויש שאין נמנעין אלא בשבת זו כלומר בשבוע שחל בו ת''ב ובשבוע שחל בו ת''ב מותר להתרחץ בצונן כפי שנראה בדברי הרמב''ם והרמב''ןאבל בחמין אסור ואין המקום להאריך.את זה נשאיר לבית המדרש

    • אתה צודק בהחלט לגבי ההלכה

      ינקי, 04/08/08 09:46

      אך מרן הרב עובדיה אמר שמי שפוסק שאישה לא תלך לטבול במקווה ב9 הימים כי אסור להתרחץ- חמור ועל זה בטוח אני שגם הבית יוסף יסכים עמו

    • ויש נןהגים

      יעקב, 04/08/08 10:11

      לאברך האשכנזי היקר בהמשך כתוב ויש נוהגים להתענות מי''ז עד ט''ב.
      אני מקווה שאתה מקיים בהתלהבות גם את זה.
      הלואי שנעשה את דני המינמום .
      האם גם בדני צניעות כמבואר בשו''ע כגון לא לאור הנר,לא יסתכל באותו מקום,היא למעלה עזות,כמי שכפאו שד,לא יהיה בתחלת הלילה עמה,לא יכוון להנאתו אלא כפורע חובו,ועוד בשו''ע בסימןר''מ עיין שם.אתה מקיים כלשונו ככתבו ולשנו תמיד !

  • 73.

    אל תשווה

    ליבוביץ, 04/08/08 08:25

    אצלכם להתרחץ 4 פעמים ביום זה פיקוח נפש תכי אם לא אז הבאים בקרבתכם שמים נפשם בכפם

    • חזק אחי, שיחקת אותה. מה קרה, קצת נעלבת כי אמרו שיש אצלכם סרחון? (ל''ת)

      תתפלא, אבל לא כולנו מתרחצים 4 פעמים ביום ומסתדרים, 04/08/08 09:14

  • 72.

    חילונים להכעיס - אין לכם מספיק שכל וידע להבין את הרב עובדיה.

    מוטי, 04/08/08 08:02

    אז יותר טוב שתחרישו. עלייכם נאמר - ''גם כסיל שותק לחכם יחשב''

    • אני דתי

      מיימון, 04/08/08 08:34

      בוגר יב''ע כפר הרוא''ה ואני סולד מהפרימיטיבי הזה

      • אם אתה מדבר ככה על מנהיג בישראל, אולי אתה לא כ''כ דתי כמו שאתה חושב (ל''ת)

        תחלוק עליו, אבל מה הדיבור המלוכלך הזה?, 04/08/08 09:15

      • אתה קורא לעצמך דתי - אבל התכוונת רפורמי - אני לא יודע מה אתה בוגר

        ציוני דתי, 04/08/08 09:21

        אבל אתה נראה כנטול השכלה

    • אני לא חילוני אני אברך ישיבה , ואני למדתי בשו''ע סימן תקנא סעיף טו שלא

      אברך אשכנזי, 04/08/08 08:45

      מתרחצים מראש חודש , וזה אומר המחבר , מה תענה לי על זה , אולי אתה גם חסיד שוטה שלא בודק כלום אלא בעיניים עצומות נסחף עם הזרם העכור ?

      • חבל על החוסר דיוק

        יהודי פשוט מפ''ת, 04/08/08 08:58

        במקום לצאת נגד אחד מגדולי התורה- למרות שאני אשכנזי- נא לשים לב לפסקי תשובות שכיום בא''י שהחום גדול יותר מחו,ל וממה שהיה פעם אפשר להתרחץ.
        חבל להוציא לעז על המון מעם ישראל שומרי תורה ומצוות שנשמעים לרבנים ומתרחצים. הזהר בדבריך

      • לפני תגובה וחצי אמרת שכתוב ''יש נוהגים'', עכשיו פתאום כתוב שלא מתרחצים? (ל''ת)

        אולי אתה לא כל כך בקיא כמו שנדמה לך?, 04/08/08 09:17

      • לא הבנת עברית פשוטה - כתוב שיש ''נוהגים'' - וזה לא הלכה - לך קצת תלמד (ל''ת)

        גד, 04/08/08 11:02

  • 71.

    אבוי למי שהולך כעיוור אחרי הכסיל הזה

    שוקי, 04/08/08 07:54

    הגיע זמן להתעורר

    • אז אני מבין שאתה נגד להתקלח עשרה ימים (ל''ת)

      , 04/08/08 08:26

    • י'מסריח - מה הקטע שלך לא להתקלח 10 ימים?! (ל''ת)

      גד, 04/08/08 09:21

  • 70.

    אין אשכנזים פועלים שחורים...

    ודייק, 04/08/08 05:59

    כך שאין צורך בריאותי ברחצה יומיומית ממילא...
    רק צורך אסתטי, וזה לא יאה בט' באב. מר כבודו המר''ן יודע שפרשנותו נחותה מזו של אשכנזים (שלבתי הספר שלהם צאצאיו מנסים להתקבל...) ולכן מכסה ערוותו האמונית בהשלכת רפש באמונת אחרים. בושה.

    • פעם היו, כמו שפעם היתה גם חוכמה אצלם - היום אין מזה ואין מזה (ל''ת)

      נראה גדול תורה אשכנזי אחד שמתקרב לקרסוליים שלו, 04/08/08 08:27

  • 69.

    רב גאון הדור

    אחד שוידע, 04/08/08 05:30

    מי שמחמיר מעבר לתורה הוא חמור - לכן אני אוכל רק בשר רק עם חלב פרות, כך אני בטוח שלא מדובר בגדי בחלב אימו.

    ואגב, עובדיה, איפה בתורה כתוב לא לרחוץ ידים מעל הדשא בשבת? אה, זה אתה החמרת - חמור

    • על ל''ט מלאכות של שבת שמעת פעם??? (ל''ת)

      ינקי, 04/08/08 09:43

  • 68.

    צודק וחוץ מזה מנהגים יהודים לרוב קשורים להיגיינה ובריאות (ל''ת)

    חילונית, 04/08/08 04:24

  • 67.

    איזה רב חמוד

    סתם חילוני, 04/08/08 04:20

    חולה על האמרות שלו.

  • 66.

    ואילו מתאבלים ומסריחים, סעו לבני נרק.

    ש''ס טובים מהאשכנזי, רוחצים את הכיסים כספי העניים, 04/08/08 03:11

    זו שיטת הדתיים להכות במתנגדים המאשימים אותם בהפקרת המקומות הקדושים, והליכה יד ביד עם גנבים.

  • 65.

    אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לך כי ירבו ימך ויוסיפו לך שנות חיים

    אברהם, 04/08/08 02:49

    בס''ד

  • 64.

    מי שמחמיר חמור? אז אפשר לאכול בשר וחלב

    קובי, 04/08/08 02:40

    כל עוד הוא לא בושל בחלב אימו.

    • אחת התגובות האוויליות שקראתי. אתה באמת חמור (ל''ת)

      והמבין יבין, 04/08/08 07:41

    • תגיד עשית בגרות - כי יצאת מזה אהבל... (ל''ת)

      ירון, 04/08/08 09:24

    • תקשיב טוב!!!!!

      ינקי, 04/08/08 09:42

      אתה פסיכי ברמות הכי גבוהות שראיתי בחיי!!!!

  • 63.

    ערבים עם כיפה (ל''ת)

    גאנימה אטריידיס, 04/08/08 02:35

  • 62.

    צודק הרב

    avi adato, 04/08/08 02:29

    הרב צודק אני מיתפפל וה''אווירה בכלל לא נעימה'' למה להחמיר דווקא בזה ? מה אם לשון הרע? שבגלל עוון זה חרב הבית!!! ולא ביגלל מיקלחת!!! וכן אהבת ישראל ? זו היא החומרה שצריך לדקדק ולהחמיר!!!

  • 61.

    הגאוה של עובדיה מסריחה יותר מהזיעה !

    ספרדי חרד, 04/08/08 01:41

    תפסיקו לקרוא למפגר ''רב''.
    לרפורמי הזה יש תורה חדשה,עם קללות והשמצות שלא תמצאו אפילו בעולם התחתון.

    • אתה כופר בתורה ובתורת ה' (ל''ת)

      גד, 04/08/08 09:25

      • הוא לא כופר בתורה הוא כופר ברב עובדיה

        ורד, 04/08/08 10:26

        לא כולם חייבים להסכים עם דיעותיו הקיצוניות וגאוותו הבלתי מוגבלת.

        יש עוד כמה רבנים בארץ שלא עסוקים בללגלג על ציבור שלם!!!

        • כל הכבוד, ורד מבינה עניין (ל''ת)

          סםרדי חרד, 04/08/08 11:47

  • 60.

    הגאוה של עובדיה מסריחה יותר מהזיעה !

    ספרדי חרד, 04/08/08 01:41

    תפסיקו לקרוא למפגר ''רב''.
    לרפורמי הזה יש תורה חדשה,עם קללות והשמצות שלא תמצאו אפילו בעולם התחתון.

    • אתה ספרדי חרד מסכן.רחמנות עליך,בטח מתרפס בפני הבוס האשכנזי.לך נשק לו א (ל''ת)

      הרגליים ותריח את הסרחון שלא התקלח עשרה ימים, 04/08/08 09:49

  • 59.

    Where in the Torah?

    Kofer, 04/08/08 01:37

    Where exactly the Torah is speaking about Tisha Be'av??? So now its part of Taryag Mitzvot?

  • 58.

    לרב עובדיה יש לב זהב

    מיכל, 04/08/08 01:25

    בניגוד לתדמית התיקשורתית שלו, הוא אוהב ישראל ומקרב לבבות. אני מכירה אנשים שפנו אליו לעזרה והוא עזר להם בדמעות, מתוך הנשמה. העובדה שהוא חולק על האשכנזים המחמירים (שבכך מרחיקים את היהודים מהיהדות), לא לא אומרת שהוא גזען.
    בנוסף, הוא מרחם גם על בעלי חיים ובעבר הוא פסק שהוא לא יכול להכריח אנשים להאכיל חתולי רחוב, אך מי שיתן להם מים בקיץ הוא צדיק. כך גם מלמדים בשיעורי תורה לנשים של ש''ס (שאחד משלושת הדברים החשובים שיש לעשות לפני ביאת המשיח הוא, לדאוג לבעלי חיים עזובים).

    • אלא מה! במיוחד הוא מת על אשכנזים!

      אשכנזי בדם, 04/08/08 13:28

      לכן הוא משמיץ, מזלזל, תוקף ולועג לכל דבר אשכנזי.
      להזכירכם: לפני השואה למעלה מ- 90% מיהודי העולם היו אשכנזים. גם אחרי שהיטלר הרג 6 מליון (אשכנזים) עדיין רוב היהודים הם אשכנזים.
      עיקר לימוד התורה היה במזרח אירופה.ורוב היצירה התורנית בדורות האחרונים. למעשה מספר גדולי התורה הספרדים בשלוש מאות השנים האחרונות הוא זעום ביחס לאשכנזים.
      בקיצור: ספרדים, תרדו מזה. תפסיקו להרגיש נחותים. תוכיחו את עצמכם, ותעשו את זה על רמה, למען השם.

      • גדולי תורה

        משה, 04/08/08 14:39

        כבר אמר האב''ן עזרא הקדוש כל חכמי אשכנז זבלאתא חוץ מפרשנדתא (רש''י) . הבנת יה חביבי .
        משה רבינו היה אשכנזי ? האבות ? מישהו בכלל בתנ''ך ?
        תשב בשקט עדיף לך .

        • אתה בדיוק, אבל בדיוק ההוכחה למה שכתבתי

          אשכנזי בדם, וגאה בכך, 04/08/08 18:05

          לא אתחיל למנות את גדולי אשכנז. כל התייחסות לטענתך נותנת לגיטימציה לשויות שכתבת. העובדה היא שגם היום הספרדים מתים להכנס לישיבות אשכנזיות וללמוד כמו ליטאים. הם מתלבשים כמו ליטאים ומנסים כל פרוטקציה אפשרית כדי להכניס את הבן ל''חברון''. והכל עם קצף על השפתיים.

  • 57.

    נא להזהר מללגלג על ענק רוחני!

    אדם, 04/08/08 01:15

    רוב האנשים פה לא יקראו כל החיים שלהם בהקף של אפילו אחוז ממה שהרב עובדיה זוכר בעל פה ישר והפוך.

    הייתי נזהר מללגלג על מישהו ברמה רוחנית כזו,
    כל אדם עם קצת עומק ויכולת הבחנה לא קונה את הניסיון המרושע של התקשורת להציג את הרב עובדיה באופן לעגני בגלל סגנונו שהוא במכוון ''יורד אל העם''..
    ומספיק להזכיר שהאחרון שעליו אמר הרב עובדיה ''הלוואי יקבל באנה בראש..'',שוכב כבר שנתיים כצמח בתל השומר...

    • ענק רוחני שנוהג לקלל ? (ל''ת)

      כבוד לא מקבלים. נותנים..., 04/08/08 06:10

    • אולי יואיל כבודו להסביר איך אדם כל כך גדול וחכם מדבר כאחרון הפושטים ?? (ל''ת)

      מפוכח, 04/08/08 08:22

    • הוא בעל זכרון פנומנלי, נכון. אבל ממש לא ''ענק רוחני''!

      לא ש''סניק, ברוך ה', 04/08/08 13:37

      וזו בדיוק ההוכחה לכך שאין קשר בין ידענות מופלגת לבין גדלות אנושית ורוחנית.

  • 56.

    אכן, חמור מבין בחמורים..... (ל''ת)

    רועה, 04/08/08 01:14

  • 55.

    אפס מאופס...מה הוא תרם למדינה ???

    אזרח שמאבד תקווה מיום ליום..., 04/08/08 00:41

    עצוב ומחריד שיש אנשים שעושים את השפל הזה
    ''קדוש'' או ''חכם''

    כולו אוכל חינם שלא תרם כלום למדינה

    הוא וכול האברכים הטפילים

    אוי לנו כמדינה שאחד כזה יש לו מאמינים וכוח


    לא לתת לו במה!!!

    אפס!!!

    • ובטח אתה מגדיר את עצמך:''נאור,מודרני,דמוקרטי ופתוח''???

      ןן, 04/08/08 05:16

      ובטח אתה מגדיר את עצמך:''נאור,מודרני,דמוקרטי ופתוח''???איש באמונתו יחיה,מה איכפת לך???אם הוא יתרחץ או לא יתרחץ ישפיע עליך?מה אתה דוחף את האף הדמוקרטי והפתוח שלך???יש שני מליון שזה כן מענין אותם,מה אתה מתערב בכלל???חתיכת אפס מאופס,תבין אפס,זכותך לחשוב מה שאתה רוצה....כי אתה דמוקרטי אך ורק לעצמך!!!!!!!!!

    • מה שהוא תרם אתה לא תתרום עשירית בכל החיים שלך, אידיוט (ל''ת)

      שאל את אלמנות מלחמת יום כיפור כמה הוא תרם, יא טמבל, 04/08/08 09:50

    • די לשנאת אחים

      לא דתי ולא חילוני, 04/08/08 10:59

      לכל המגיבים, ובעיר אליכם, אתם לא יכולים לנהל דיון כמו בני אדם?

  • 54.

    גבר שלובש בגדי נשים עם נצנצים הוא טרנווסטיט גם אם הוא רב

    אשה, 04/08/08 00:24

    הוא קיבל את השמלה מאייטולה חומני
    ''יאללה תצא בחוץ''

    • אני לא מאמין שתעני לתגובה שלי . אחרי מה שכתבת - לא ניראה לי (ל''ת)

      שהבוקר תתעוררי משנתך, 04/08/08 09:18

    • גבר שלובש בגדי נשים

      איש, 04/08/08 09:35

      נקרא צביקה פיק

  • 53.

    חחחחחחחחחחחח עובדיה הוא הסטנדאפיסט מס' 1 במדינה!!!!

    נ, 04/08/08 00:01

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    נקרעתי מצחוק חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  • 52.

    ועל כך אומר אביו של החברותא שלי

    הצדיק מסדום, 04/08/08 00:01

    אני מתקלח פעם בשלושה חודשים.
    גם אם לא צריך.
    אגב, בדיחה בעינייני צבע (YOU KNOW אשכנזים, ספרדים וכו').
    ''מה ההבדל בין כושי בן 30 לכושי בן 31?''
    ''א-שוורצע יאר''.
    ובא לציון גועל ולכל השאר קבס.

  • 51.

    אבישי תדייק: מי שמחמיר שנשים לא תטבולנה בחמים - חמור

    אבי - אשכנזי שמסכים עם הרב, 03/08/08 23:57

    אבישי בן חיים, אתה תמיד טוען שאתה מביא את הדברים כהוויתם, מגוף הכתבה זה מובן (למי שיש לו הבנת הנקרא) שהרב מתנגד לחומרה של האשכנזים. אבל ''מי שמחמיר חמור'' הוא אמר רק לגבי מי שמחמיר שנשים לא תטבולנה במים חמים ובזה הוא צודק.
    כותרת המשנה מוציאה את הדברים מהקשרם.

  • 50.

    גם אם יתקלחו 24 שעות רצוף, הצחנה שעולה מאנשי ש''ס דוחה לא פחות

    מהחלק השני של הכת, 03/08/08 23:44

    מי שמחמיר חמור, אבל מי שמתנהג לפי קביעות אנשים פרימיטיביים שחיו לפני מאות ואלפי שנים לתקופה שקרובה יותר (מנטלית) לתקופת האבן מאשר לימנו, ומתייחס לכל משפט שיצא מהפה הקדוש שלהם כאילו הוא מאלוהים, הוא חכם, נכון? גאון. מרן.

    ומי שחי על חשבוננו, לא משרת בצבא, לא עובד, לא משרת בצבא, לא יודע כמה זה 4 כפול 2, לא משרת בצבא ואני מממן לו את הילדים ע''י אלפי שקלים קצבאות ילדים למשפחה (לא משרת בצבא כבר אמרנו?), בין יהיה אשכנזי, ספרדי, מזרחי, חצי תורכי וחצי בולגרי, או בן לעדת שבדיה המפוארת, הוא מצחין פי אלף מאשר חמש עשרה אויירבכים בין המיצרים.

    ואת הסירחון הזה עם ישראל לא יסבול עוד זמן רב. זמנכם קצר, תתכוננו.

  • 49.

    כולכם כולל הרב עובדיה מפספסים את הנקודה שהיא הגזענות של אלו מאשכנז

    חננבלל, 03/08/08 23:23

    שהתורה להם היא נספח לחיי היום יום ותו לא!

  • 48.

    אוי לכל המשמיצים

    יהודי, 03/08/08 22:59

    השם ירחם עליכם מאה פעם ולא רק בגלל שהאדם שאתם משמיצים הוא קדוש עליון אלא על כל אדם ואדם שהשמצתם תקבלו עונשים כבדים לא עלינו ולא עליכם אז תחשבו טוב טוב לפני שיוצאת מפיכם איזהו דיבור לשון הרע ודעו לכם זאת שאין לכסיל אפשרות לדעת על מה צדיק מדבר ומה כוונתו כמו שכתוב ''וכסיל לא יבין את זאת...'' ברכה והצלחה לכולם.

  • 47.

    עכשיו אני מבין למה הספרדים אומרים סליחות כל אלול (ל''ת)

    אבי, 03/08/08 22:51

    • כמה שהרב צודק תנסע באוטובוס של השכונות אפשר להחנק מרחות לצערי בארץ אין

      אור, 04/08/08 00:10

      תרבות הדאדורנתים וזה ממש חילול ד, אנו שהניקיון האישי והלשוני הכי חשוב אנשים עוברים על לוו

  • 46.

    תראו מי מדבר...מייסד דור הבטלנים אוכלי החינם ומוצצי הקיצבאות...!!!!! (ל''ת)

    דודי, 03/08/08 22:05

    • 50000שסניקים וחרדים אשכנזים בגילים18-23 לא משרתים לא עובדים ולא לומדים

      תורה.הם מפוטמים ומכינים אותם רק להצביע ש''ס בבחירות, 03/08/08 23:15

      ראוי לעבודת מחקר מקיפה .

  • 45.

    רק לדתיים ולאסירים יש מים חמים כל יום בחינם (לראשונים זה בא בג'קוזי)

    סרחן בלית ברירה, 03/08/08 21:53

    שמישהו יסביר לחיטיאר שמתלבש כמו המן או לפחות הגיס של מורדכי , שיש מאות אלפים שצריכים להחליט האם להוציא כמה שקלים על אוכל או על חימום מים (אגב בג''קוזי של החרדים אפשר להתשכשך בלי חשבון כי גם על המים השכשכן לא משלם)

  • 44.

    הרב צודק!!! מי שמחמיר -חמור!!!! (ל''ת)

    דתית עם חוש ריח, 03/08/08 21:53

  • 43.

    יש כל מיני גוונים לצחנה

    מחריבוביץ', 03/08/08 21:32

    אז ברור שעובדיה יוסף שונה מחרדים של בני ברק אבל בשורה תחתונה - צחנה היא צחנה ולא משנה מאיזה גוון

  • 42.

    רב ענק! אדם חכם שהתקשורת והחילונים לא מצליחים להבין את מעלתו וחכמתו (ל''ת)

    איתמר, 03/08/08 21:25

    • נכון, אנחנו לא מצליחים להבין, ולכן הוא עושה מלאאאאא כסף על חשבוננו.

      אופיר, 04/08/08 00:10

      בעוד כל הפמליה שלו + אתם החרדים תמיד נגד ללכת לעבוד ולשרת בצבא.

      בגלל זה המדינה שלנו מגיעה למצב שחצי ממנה מממנים ומגנים על החצי השני...

      אולי אם תלכו ללמוד פיסיקה, תבינו שאנרגיה לא מגיעה משום מקום, אבל היא גם לא הולכת לאיבוד - מתי שהוא אתם תשלמו....

      • איזה כסף הוא עושה בדיוק על חשבונך? (ל''ת)

        מדהים כמה שטויות אנשים מדברים בלי לחשוב, 04/08/08 08:36

    • ל מצליחים להבין כי הוא מדבר בעברית עילגת, מגדף ומנאץ (ל''ת)

      גיל אזולאי, 04/08/08 10:26

  • 41.

    יש תמונות של עובדיה משחק טניס עם מכנסים קצרות ושביס לבן (ל''ת)

    יגון שאולה, 03/08/08 21:05

  • 40.

    כל הדקורציה עם הסחבה על הראש והזקן לא יעשו את הבן אדם הזה חכם (ל''ת)

    דש, 03/08/08 20:53

    • התגובה שלך מוכיחה את חכמתך...אפילו יריביו אומרים שחוכמה יש בו (ל''ת)

      , 04/08/08 08:37

  • 39.

    לא שמתם לב לעוד פתק שיוצא מהדברים שלו , אם יש רב שאתה חולק עליו מותר

    מפוכח, 03/08/08 20:45

    לכנות אותו במילות גנאי כמה שאתה רוצה

  • 38.

    המחמיר יחמיר והמקל יטיל שכרו למצווה !!!!! (ל''ת)

    זאק, 03/08/08 20:43

  • 37.

    נכון

    tsedek, 03/08/08 20:29

    האבל הנכון על החורבן צריך לבוא מבפנים לא מנחוץ
    עבונותיו של העם הם מצרף של כל הפשלות של כל אחד

  • 36.

    שפתי כהן ישמרו דעת ,ותורה יבקשו מפיהו,כי מלאך ה' צבאות הוא (ל''ת)

    ישורון, 03/08/08 20:09

  • 35.

    אצלנו נהוג שלא להתרחץ כל ימות השנה (ל''ת)

    אשכנזי ליטאי, 03/08/08 19:56

    • אתה מפגר מטומטם מוציא שם רע. אדם רע ומרושע! (ל''ת)

      יהודי ממוצא ספרדי, 04/08/08 00:28

      • והרב עובדיה לא מוציא שם רע? (ל''ת)

        מפוכח, 04/08/08 07:02

  • 34.

    התקשורת החילונית עיונת זה מה שמענין ותם (ל''ת)

    יהודי כתום, 03/08/08 19:53

  • 33.

    לא שמעתי אותו מדבר על הבגדים השחורים שלובשים השסניקים שהם חיקוי ללבוש (ל''ת)

    החרדים האשכזים מפולניה של ימי הבניים., 03/08/08 19:53

  • 32.

    אבישי בן חיים סליחה

    אורי, 03/08/08 19:52

    טעיתי.
    אך אני בכל זאת חושב שהצגת הדברים בצורה הזו עושה לרב עוול לא ממוצדק.
    זה מה שנקרא להוציא דברים מהקשרם.

  • 31.

    אין עליו. צדיק יסוד עולם. שיאריך ימים על ממלתו אמן (ל''ת)

    מוטי, 03/08/08 19:47

    • אמן!!! (ל''ת)

      בועז, 03/08/08 20:17

  • 30.

    עם ישראל

    אירית, 03/08/08 19:47

    ישראל 2008 אירן 2008 מצא את ההבדלים

    כנראה שאין

    • אירית, יש הבדל קטן!

      גבי, 03/08/08 19:59

      והוא: שאם באירן היית כותבת תגובה כזאת אז הראש שלך היה עף מצווארך למחרת בבוקר.(חס וחלילה)

      הבדל קטן אך משמעותי. מה, לא?

      • אם זה היה תלוי בחרדים אז גם פה היו עפים הראשים (ל''ת)

        עירית, 03/08/08 22:23

        • כן אבל זה לא תלוי בהם, אז כנראה שבכל זאת יש הבדל לא?... (ל''ת)

          אם אין לך משהו חכם להגיד, תעזבי אותנו בשקט, טוב?, 04/08/08 08:39

    • למה את חייבת להשמיץ את אירן? (ל''ת)

      א.א, 03/08/08 20:40

    • חוצמיזה שאם מוסיפים לשם שלך עוד אות ''נ'' קטנטנה ומגלים מי את באמת

      לאירית האירנית מהסרט ''2008'', 04/08/08 00:31

      אין כל הבדל בינך לבין השערות שבישבן שלי.

  • 29.

    אין עליו. צדיק יסוד עולם. שיאריך ימים על ממלתו אמן (ל''ת)

    מוטי, 03/08/08 19:46

  • 28.

    לא עובד לא משרת בצבא-זו התוצאה!!!

    נפתלי, 03/08/08 19:46

    אילו היו צריכים לדאוג לפרנסה !!! אבל כשחיים על חשבון אחרים,לא משרתים בצבא - זו התוצאה

    • התפלאתי שלא ראיתי הודעה

      ינקי, 04/08/08 09:35

      שמאשימה את המקרה עקב אי שירות בצה''ל...
      אתם ממש חולי נפש!!!!

  • 27.

    הרב עובדיה

    מירב, 03/08/08 19:43

    הוא גאון הדור ומי שלא טוב לו שיקפוץ

    • גאון הדור של מי ? הגאון מוליך אותנו אחורה לחשכת ימי הביניים

      הרבנית קוק, 04/08/08 00:32

      מי שמחמיר - חמור
      לא לתלוש שערות מהאף ביום שבת
      ''יאללה תצא בחוץ''

      פלט איזה נוספת שטות וכולם מבסוטים
      צדיק יסוד עולם וגם צדיק יסוד כולל כול הגלקסיה כולל שביל החלב וגם שביל באצע שביל בצד.

  • 26.

    אדם מתגלה בדיבורו

    חבל, 03/08/08 19:36

    תמיד מדברים על נקיות הפה, ושככל שאדם גדול הדיבור שלו נקי יותר.
    ותמי ניתן לראות את גדולי ישראל ושפתם הנקיה ומאד הערכתי את זנ.

  • 25.

    חחח אין עליו! (ל''ת)

    הצדיקקק, 03/08/08 19:31

  • 24.

    :ציטוט מהספר מסילת ישרים תקשיבו טוב:

    יוסי בני ברק, 03/08/08 19:27

    וזה שענין מחלוקת בית שמאי ובית הלל היה ענין כבד לישראל מפני המחלוקת הגדולה שרבתה ביניהם וסוף סוף נגמר שהלכה כבית הלל לעולם הנה קיומה של תורה שגמר דין זה ישאר בכל תוקף לעד ולעולמי עולמים ולא יחלש בשום פנים שלא תעשה תורה חס ושלום כשתי תורות ועל כן לדעת המשנה הזאת יותר חסידות הוא להחזיק כבית הלל אפילו לקולא מלהחמיר כבית שמאי

  • 23.

    לא סתם נקרא מורנו ורבנו (ל''ת)

    אלון, 03/08/08 19:24

  • 22.

    ,Popack,Real Gadol-Hador

    Isaac Ashmedi, 03/08/08 19:16

    Harav Shmuel Izik Popack The real Gadol-Hador

  • 21.

    דווקא כחילונית הוא מקרב לדת

    לי, 03/08/08 19:04

    למרות שהתקשורת מנסה להציגו בצורה נלעגת וליצנית משהו.

  • 20.

    אני לא בוכה בתשעה באב

    יעל לב אבן, 03/08/08 18:57

    יש לי לב אבן?

    • ואני הולך לקולנוע ביום השואה (ל''ת)

      לב של אבן, 03/08/08 19:22

      • אוכל חזיר ביום כיפור אתה דוחה וטיפש (ל''ת)

        אוכל חזיר בשבת, 04/08/08 00:37

        • ההבדל הוא שאני לא באמת הולך לקולנוע ביום השורה

          לב של אבן, 04/08/08 11:47

          רציתי ליצור השוואה. מי שמתלונן על זה שסוגרים לו קולנוע ומסעדות ביום כיפור, דומה בעיני למי שמתלונן על אותו הדבר ביום השואה. מי שאדיש כלפי תשעה באב, זהה בעיני למי שאדיש כלפי יום השואה. על כן אני מקבל את התארים שהפנית כלפי, לגבי ''יעל לב אבן''.

    • אין לך לב בכלל... (ל''ת)

      נתניה בלב שלנו, 03/08/08 20:18

  • 19.

    אין כמוהו. ראש טוב ושכל ישר. אנשים פשוט לא מכירים אותו (ל''ת)

    והאשכנזים רועדים ממנו, כי אין בהם אחד יודע כמוהו, 03/08/08 18:49

    • וטב שלא מכירים אותו אבל רועדים ממנו זה קצת מוגזם לא (ל''ת)

      אשכנזי לבן וצח, 04/08/08 00:40

  • 18.

    איזה מלך, סחתיין עליו כמו שנאמר יודע צדיק נפש בהמתו.. (ל''ת)

    ניר, 03/08/08 18:46

  • 17.

    חבר בממשלת הדמים!!!

    סמרטוטר, 03/08/08 18:41

    דברי הנביא ישעיהו בסוף ימי בית ראשון. הוא ציטט את הפסוקים: ''איכה היתה לזונה קריה נאמנה. מלאתי משפט צדק ילין בה, ועתה מרצחים. כספך היה לסיגים, סבאך מהול במים. שריך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים''. פסוקים אלו נקראים בבית הכנסת בשבת שלפני תשעה באב, יום חורבן בית המקדש וגלות העם

  • 16.

    לכל החילונים תבינו שהוא מנסה לנגח את האשכנזים

    צפ האדום, 03/08/08 18:39

    אם תבחנו את כל ה''איסורים'' הדתיים תגלו שהם איסורים שרבנים המציאו ואין להם אחיזה בתורה הקדושה עצמה.
    איסור אכילת גדי בחלב אימו הוא מטאפורה שכל ילד בן 5 מבין, מדובר בציווי מוסרי.
    אסור להשתמש במוצרי חשמל בשבת? מאיפה זה בא? הניצוץ החשמלי הוא לא אש ואין לו שום קשר לאש.
    בקיצור
    יש ליהדות הרבה מה לעשות כדי לחזור להיות יהדות. כיום אנחנו עובדי אלילים עם קמעות של הבאבא סאלי ותמונות של רבנים.
    לא תעשה לך פסל ותמונה דווקא כתוב במפורש בתורה.

    • רפורמי טיפש וכופר! (ל''ת)

      גד, 04/08/08 09:29

  • 15.

    ל1 איציק... מילה בסלע ושתיקה בטרי...ב2 (ל''ת)

    יוסי, 03/08/08 18:33

  • 14.

    שפת אם

    עבדאללה יוסוף, 03/08/08 18:32

    יש אנשים שיודעים 5 שפות
    יש אנשים שיודעים 4
    יש דו לשוניים
    יש כאלו ששולטים היטב בשפת האם שלהם

    • רצית להגיד משהו? כי לא ממש הבנו (ל''ת)

      אולי תסביר, כנראה אנחנו לא חכמים כמוך, 03/08/08 18:50

  • 13.

    אשרינו שזכינו שהרב שליט''א בדורנו (ל''ת)

    ינון, 03/08/08 18:21

  • 12.

    מה לעשות הוא צודק...

    דודי, 03/08/08 18:20

    רוב היהדות החרדית האשכנזית היא מחמירה שלא לצורך ומשניאה את התורה על עם ישראל ואילו היהדות המסורתית הספרדית תמיד פעלה להקל על עם ישראל בנושא חוקים ומצוות כמו בספר לא פחות וגם לא יותר -להבדיל מבני דודינו האשכנזים ...

    • ''אחינו הערבים ובני דודינו האשכנזים''

      אחינו הערבים ובני דודינו האשכנזים, 03/08/08 19:02

      אתה אמרת אני רק ציטטתי

      • האמת כואבת ולצערי אתם מגיבים לא לענין

        דודי, 03/08/08 20:30

        פיספסתם את הנקודה לגמרי :היהדות הספרדית המסורתית פועלת לקרוב לבבות ומשתדלת ליצור קשר עם היהדות החילונית לעומת היהדות החרדית האשכנזית שמתנכרת ומגיבה בשנאה כלפי שאר העם והתכוונתי בני דודים במובן של משפחה קרובה אני יודע כמה אתם לא אוהבים שספרדי קורא לכם אחי אז השתדלתי לא לפגוע ברגשותיכם צר לי אם לא הובנתי כהלכה

      • אתה ממש כשרון בציטוט

        משה המצטט, 03/08/08 22:59

        קראתי את התגובה מלפנים ומאחור לא ראיתי פעם אחת את המילה ערבים.
        אתה צטטן גאון!!!

    • ערבים הינו לפרעה במצרים

      בן דוד ''אשכנזי'', 03/08/08 19:15

      דודי בקריאת ההגדה אתם בטח קוראים ''עבדים הינו לפרעה במצרים''.
      אנחנו בני דודים?

    • ''מבני דודינו האשכנזים ''?!

      יהודה, 04/08/08 09:09

      ''בני דודינו''-מתייחס לערבים.
      אשכנזים וספרדים הם אחים.
      הנה עוד חיסרון של הדת- הדת מעודדת פילוג וריחוק בין חלקים מהעם היהודי.


      חבל שהרב עובדיה, אדם גאון, מתעסק בכאלה שטויות. הרב עובדיה היה יכול לתרום לאנושות אם הוא היה משתמש בשכל שלו למחקר מדעי.

  • 11.

    הקוקו הזקן הזה עוד חושב שמישהו מקשיב לו? מצחיקול... (ל''ת)

    יקי, 03/08/08 18:19

    • אם נענה לך באופן עינייני הרי ודאי שקהל המקשיבים לו

      אזרחית שפויה, 03/08/08 19:19

      הרבה יותר גדול ורחב מאלו שמקשיבים לך למשל.

      למעשה, אני מעריכה שהרב עובדיה יוסף הוא אחד האנשים המשפיעים והאהודים ביותר בארץ. (אם נסקור כמה דמויות פופולריות..אני מנחשת שקהל מעריציו הוא הגדול ביותר והנאמן ביותר)

      אתה יכול ללעוג להם. אתה יכול להתנגד להם. אבל אתה לא יכול להתעלם מהם.

      (ברור שאני לא שייכת לתנועת ש''ס בשום קשר שהוא)

    • שמור על נפשך וגופך

      ל 11 יוסלה הדרום היפה, 03/08/08 19:45

      המדבר סרה על תלמידי חכמים. מסכן את נפשו ועוד כתוב במשנה''חכמים היזהרו בגחלתן''

      • שמור על שיכלך המועט שיש

        פולסא, 04/08/08 12:16

        לפני שגם הוא יתאייד

      • מצטער, אינני מאמין באמונות טפלות, ''בקדושים'' ובזקנים קוקואים (ל''ת)

        יקי, 04/08/08 17:41

  • 10.

    רחצה אסורה על ש''סניקים. הצבע ירד... (ל''ת)

    צבעי רכב, 03/08/08 18:18

  • 9.

    עובדיה, אני הולכת ומתאהבת בך מיום ליום (ל''ת)

    הלימור, 03/08/08 18:18

  • 8.

    כמו כל הרבנים,הוא לא מדבר בשם אלוהיו אלה רוצה לקחת את מקומו (ל''ת)

    Wox Ami, 03/08/08 18:07

    • מה באמת? ''אלה'' רוצה לקחת את מקומו? כמו כל הרבנים? כמה רבנים אתה מכיר? (ל''ת)

      לדבר שטויות היום לא עולה כסף. אז אתה חוגג, 04/08/08 08:42

  • 7.

    לא תוסיפו ולא תגרעו (ל''ת)

    רב לעניין, 03/08/08 17:51

  • 6.

    אז מה ? אני לא מתקלח במשך כל הרמדאן . (ל''ת)

    חאג' אמין אל ג'יפה, 03/08/08 17:46

    • מנהגים יש לכבד

      חאג' אמין אל ג'יפה, 03/08/08 20:53

      כן ושכחתי לכתוב שאנחנו מתנהגים אותו דבר מאז קום האיסלאם כמו מלפני 1500 שנה ,כמו שאתם מתנהגים כמו.. מלפני 5000 שנה מאז הבעיות עם הפרעה הזה.

  • 5.

    הרב עובדיה אתה גאון צדיק בדורו (ל''ת)

    דוד, 03/08/08 17:36

  • 4.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    איציק, 03/08/08 17:32

  • 3.

    פתאום הוא מתעורר? שיטול קורה מבין עיניו, הוא זה שפסק

    kobi, 03/08/08 17:24

    שאסור לחטט באף בשבת, או שאסור לגבר ללכת אחרי האשה או לידה כי זה כמו ללכת מאחורי חמור... פתאום הוא מבקש להיתפס כמקל??
    יאללה יאללה, אותי הוא הרחיק מעולמה של תורה ולא קירב.

    • זה לא נכון לך תלמד זו רכילות מרשעת ואתה מקשקש (ל''ת)

      אתה קשקשן, 03/08/08 18:15

    • הנה עוד אידיוט שניזון מהדף האחורי של ידיעות אחרונות (ל''ת)

      מבין, 04/08/08 08:59

  • 2.

    הרב עובדיה ענקקק אין עליו !!!

    משה, 03/08/08 17:21

    עם כל הביטויים שלו רק הוא יודע לבטא את זה בשפת העם .

    • העם הרבה יותר מנומס ממנו (ל''ת)

      לא לקלל, 03/08/08 18:00

  • 1.

    בריאות איתנה ואריכות ימים אמן (ל''ת)

    הרב עובדיה שליט''א, 03/08/08 17:17

    • בטח חילונית... (ל''ת)

      דתלש ברוך ה', 03/08/08 19:48

    • מעריכה אותו (ל''ת)

      ., 03/08/08 21:24

    • חוצפן (ל''ת)

      אבי, 04/08/08 23:33

    • מי אתה בכלל (ל''ת)

      אבי, 04/08/08 23:37

    • שכחתם משהו על הרב (ל''ת)

      אבי, 04/08/08 23:46