• 69.

    בבקשה עיזרו לייייייייי!!!!!

    עלמה, 20/07/10 01:49

    גם לי יש בעיה דומה, גם אני עומדת להתחתן עם בחור שמצפה שאשים (למרות שהוא לא מכריח..) ואין לי מושג איך לעשות את זה!!!!!
    כמות הדמעות ששפכתי היא כמות שלא תיאמן..
    נמאס לי! לא רוצה לשים! קשה לי לשים! בבקשה שמישהו יעזור לי כי אני נואשת...אפילו הבריאות הפיזית והנפשית שלי התדרדרה בגלל זה...

  • 68.

    פאה היא כיסוי ראש נאה ומצויין

    יונית, 21/03/10 12:31

    פאה המתאימה לראשך, עם תסרוקת יפה, לא אמורה להזכיר לך חולים, אלא אשה חרדית נאה ומטופחת כמו רוב הנשים החרדיות שלובשות פאה ונראות מצויין.

    זה גם מותר לפי רוב הפוסקים, ויש מהם שהעדיפו פאה על מטפחת בגלל שפאה מכסה את הראש בשלימות.

    ממילא - אין לך מה להסתפק יותר, לכי לחנות הפאות הקרובה ולבשי פאה המתאימה לך, כבת ישראל כשרה ונאה.

    • לא מבינה את עניין הפיאות

      צעירונת, 30/04/10 00:56

      אנחנו לא בגלות ואף אחד לא יתנכל פה ללובשי מטפחות. מבחינתי זה סוג של רמאות ועם כל הפיתוי כמו שעל גבר הכיפה מזכירה יראת שמיים ככה גם כיסוי הראש. הוא כל הזמן מזכירה לי לא להיות אובר נחמדה לבחורים שהרי אני נשואה וכן אני מרגישה כבוד מצידם של גברים. פיאה בהחלט הייתה גורמת לדבר הפוך לקרות.
      ''אל תאמין בעצמך עד יום מותך'' ולכן אני מקווה גם לא לנסות פאה. בכל מקרה כנראה שאלה ואלה דברי אלוקים חיים. =]

  • 67.

    אל תיכנעי מתוקונת (ל''ת)

    אחת שמכסה, 26/08/08 14:58

  • 66.

    את לא חייבת לחבוש שום כיסוי ראש מפני שכולו מדרבנן

    שהם והנשים שלהם יכסו את הראש, 19/08/08 13:02

    ואת הפה הדוחה והמדכא שלהם!

  • 65.

    שער מסודר שלא מדובלל שנגלה הבשר מותר - עיין ''שלטי הגבורים''

    יוסי, 19/08/08 12:32

    על הרי''ף שבת פרק ו' דף כט'/א'ברי''ף.
    לדעה הזאת מטרת הכיסוי כדי שהאשה תהיה תמיד מסודרת ויפה.

  • 64.

    כיסוי ראש = חוקות הגויים

    ירושלמי, 19/08/08 12:11

    במשך המון דורות רוב הנשים לא כיסו את ראשן בליטא ובפולין גם הרבניות התהלכו גלויות ראש כשעלו ארצה התחיל המנהג המגונה הזה שנלקח מהנשים המזרחיות שחיו בישראל באותה התקופה והן לקחו את זה מ ה מ ו ס ל מ י ו ת

    • מאיפה השטויות האלה???? (ל''ת)

      דורון, 25/08/08 19:26

  • 63.

    למה שתשימי משהו שמשפיל אותך?

    הלימור, 04/08/08 22:30

    אם את מרגישה כל כך רע עם כיסוי הראש, אל תשימי. תהיי יהודיה גם בלי תחושת ההשפלה. ביננו - זו בדיוק הסיבה של כיסוי הראש לנשים, לכופף את רוחן.

    • המטרה לא להשפיל אלא לפאר !!!! כנסו

      שמרית, 05/08/08 23:09

      אני מאוד חולקת עלייך בעניין..
      אני בחורה שהתחזקה ולקחתי על עצמי כיסוי ראש
      זה ממש ממש ממש ממש קשה לא בגלל שזה משפיל.
      הסיבה ההלכתית לא בשביל לכופף את רוחנו
      הפוך מזה ההלכה כ''כ מחזקת את רוחן של הנשים ומראה כמה האישה היא החזקה והבונה של הבית
      היא מפארת בכל דרך את האישה !
      חוכמת אישה בנתה ביתה
      את יודעת כמה תלוי בנו הנשים!?
      לגבי הכיסוי ראש פשוט שהיופי שלנו שבשיער פזור הוא לבעל בלבד..
      דווקא הרבה פעמיים מחמיאים על הכיסוי יש נשים שזה ממש מוסיף להן .
      אני מתמודדת עם הקושי הזה כל בוקר אבל כ''כ שמחה שאני בסוף יוצאת עם משהו שמכסה את השיער.ושרק בעלי זוכה לראות אותי בפזור.
      חשוב לי רק לומר(לא בתור בחורה שמבינה כ''כ בהלכה) שהמטרה של ההלכה לא לכופף אותנו אלה לפאר אותנו :)

      • ומי שטף לך את המוח הקטן שלך?

        זה פאר לקופות, 19/08/08 13:06

        ולא לבני אדם!

  • 62.

    אולי די עם קמחית?!

    ש, 04/08/08 20:16

    לקמחית היו שבעה בנים כהנים גדולים בגלל שכולם מתו צעירים... גם את זה הגמרא מספרת אבל מזה הרבנים בוחרים להתעלם...

    • הוצאת את המילים מפי

      מלומדת, 05/08/08 05:23

      תגובה איומה וכאילו רגישה שכזאת לא שמעתי מזמן
      איך רב מרשה לעצמו לכתוב אותה?

  • 61.

    מי זאת הפרנציסקנית בתמונה? היא מועמדת לגיור? אני קונה.. (ל''ת)

    הרב בריח, 04/08/08 18:48

  • 60.

    הבטחות ללא כיסוי (ראש)

    א, 04/08/08 12:11

    ציטוט:
    אבל הנני מבטיחך שאם את ראשך תכסי תזכי לבנים ולבנות יראי השם וביתך יהא כבית רחל ולאה אשר בנו שתיהן את בית ישראל .

    אני מאחל לבחורה כל טוב עם או בלי כיסוי ראש, אבל אין לי מושג איך אתה מבטיח לה ילדים יראי שמיים

    ראשית אינני מבין איך אתה מבטיח לה ילדים
    מפתחות לידה נמסרו לך

    אני מכיר נשים עם כיסוי ראש מלא
    צדיקות צנועות וחסודות שלא זוכות לילדים


    והאמת, אין לי מושג איך נעשית אפוטרופוס לעניני יראת שמיים

  • 59.

    הסיבה האמיתית לכיסוי ראש...

    עמדי על שלך!, 04/08/08 11:06

    כל הדתות הגדולות דאגו לכסות את הנשים (היהודים, הקתולים והאיסלם), גם בתרבויות אחרות מעודדים נשים לא לצאת מהבית ולהתעטף כך שלא יראו אותן.
    תהיתם למה?..
    מבחינת הטבע, זה ביזבוז משאבים אם גבר מגדל ילד לא שלו (קשה מבחינת גברים לדעת בוודאות שהילד שלהם...) מה הפתרון?
    לכער את האישה!!!!
    ככל שתוסתר, ככל נוריד ממנה סממנים יפים (שיערה) כך לא יסתכלו עליה! איזה יופי!
    קיראו שוב את דברי הרב הנכבד בכתבה ותראו שהוא אומר בדיוק את זה.

    אל תיכנעי!
    את לא פחות דתיה אם את מפעילה את הראש ורוצה להיות גם בעלת דעה אישית ותחושה טובה עם עצמך.
    הגברים? שיתמודדו!
    (חבל שהדת רואה אותם כמי שירדו אתמול מהעצים ולא יכולים לשלוט בעצמם)

  • 58.

    איזה שטויות של דת,יאלה תהיו קצת מודרנים

    עפרה, 04/08/08 10:25

    מה זה החובה לחבוש כיסוי ראש,
    גם הנוצרים דתיים ולא חובה של לחוש כיסוי ראש.
    תפסיקו עם השטויות האלה

  • 57.

    ממש טימטום

    פיצפוצים, 04/08/08 10:04

    מה את הולכת לפרסם שאת לא יכולה לעמוד בציווי ה'?
    לפחות אל תתגאי בזה......

  • 56.

    תירוצים תירוצים......

    קוקי, 04/08/08 10:00

    איזה שטויות........
    חסרים בימינו כיסויי ראש מדהימים??
    מי שמחפשת תירוצים לנהוג בצורה מסויימת תמצא תמיד.

  • 55.

    ילדונת גם לי היה קשה בהתחלה אבל מתרגלים חמודה מתרגלים וכבר לא יכולים (ל''ת)

    בלי זה בבית תסתובבי חופשי, 04/08/08 09:56

  • 54.

    כיסוי ראש הוא סמל לדיכוי, בדיוק כמו רעלה.

    אנשופלה דובלה, 04/08/08 09:24

    הם מודים בעצמם - זה נועד לכסות את האישה (בדיוק כמו רעלה), לטשטש את המראה שלה (או במילים פשוטות - לכער אותה כמה שאפשר), כדי שחס ושלום הגבר המסכן, שגדל על הדת ועל עקרונותיה, לא יראה אותה ומיד ישכח את כל הדת ואת כל לימודיו ואמונתו, ויתנפל עליה בתאווה ובתשוקה כאחרון הבבונים.

  • 53.

    כל הכבוד לרב על הסובלנות והסבלנות עם הסבריו לאותה גולשת

    בת ישראל שמתגאה בכיסוי הראש וביהדותה, 04/08/08 09:00

    רק רציתי לאמר לך שברגע שתשימי את המטפחת או הכובע על ראשך ותרעי בעין רוחנית ולא גשמית את עצמך תראי כמה קדושות וטהורות נראים פניך. איזה זיו יש על פניך, נכון יצר הרע הוא מאוד חזק הרי הוא זקן ובעל ניסיון יותר מאיתנו אבל שתדעי לך, ביתך יהיה מבורך בכל טוב, הן גשמי והן רוחני.ועוד הרבה נשים נקנאנה בך על גדולתך ועל התגברות היצר שלא תחבשי כובע או מטפחת.
    שלא נדבר על הפאה שהיא אסורה בתכלית האיסור.

  • 52.

    זוהי בכלל השלכה

    חילוניה, 04/08/08 08:46

    הכלה מפחדת מיחסי מין לא מכיסוי ראש. אצל דתיים יחסים וכובע חד הם. לא נעים לה להודות שהיא מפחדת מקיום מצווה עם מילים גסות אז היא מפילה את זה על הכובע. לא ברור לי איך הרב לא עלה על זה. בד''כ רבנים רואים דרך האובייקט. תשלח אותה לשיחה עם רבנית, או עם מדריכת כלות. זה יותר עמוק מכובע.

  • 51.

    אני אמרתי לאישתי: זו או כיסוי ראש

    בעל בעמיו, 04/08/08 08:05

    או אני. אני לא מוכן לראות אותה עם כיסוי ראש. היא ממש מכוערת ככה ושנינו סובלים. אם יכריחו אותי ללכת כל היום עם קרחת נגיד הייתי ודאי מושפל. אלא שקל להלכה (מסיבות היסטוריות) להשלים עם התעמרות בחייהם של נשים.
    גם בבית כנסת אני מבקש ממנה שלא תשים שום דבר. כי מה ההגיון: אם זה עניין של כיסוי ראש מפני כבוד בית הכנסת אז היה צריך לחייב גם רווקות, ועובדה שלא כך. המנהג של נשים שאינן שמות כיסוי ביום יום לבוא לבית הכנסת עם כיסוי נראה מנהג של שוטים - הרצון הוא להיראות ''יותר דתי'' כשאתה מגיע לבית כנסת.
    אז אנחנו (אני ואישתי) הוצאנו את כיסוי הראש מהמערכת שלנו. כך נאה לנו וכך יאה.

    • מה יש לך מה אתה לא בסדר במוח?!??!?!

      בת ישראל, 20/08/09 01:39

      אישתך שפוטה שלך מה זה או את או הכיסויי זכותה לעשות מה שבא לה וממתי אתה נהיית מי שקובע לה?! אתה אבא שלה???? ה' אבא שלה והוא ציווה אותה מה לעשותתת ! אם היא תגיד לך ' אתה לא יוצא מהבית אני לא מוכנה שתסתובב בעיר בלי שאני אדע איפה אתה!!'
      מה היית אומר לה?? ' לכי חפשיי את לא קובעת לי'
      אותו דבר היא, היא תעשה מה שבא לה בלי לשאוללל אותךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך!!!!
      דבר נוסףףף בביכנ'ס היא חייבת על אחת כמה וכמה לשים מטפחת כי אסור לברך בגילוי ראש! וגם לרווקווות מתוק! אז אל תדבר בלי ידע!!!!
      עלאק'' אנחנו '' אתה כפית עליה עובדה שהיא רצתהה...יאלה לך חפש ... מסכנה אשתך על מי נפלה

    • אתה לא בעל אלא אדם מסכן

      עוז, 21/11/10 04:36

      אתה תענש קשות על כך ששיכנעת את אישתך לא לשים כיסוי ראש גם בעונשך וגם בעונשה. זו חובה מהתורה מי אתה שתתיר ועוד תאמר ''כך נאה''???

  • 50.

    את צודקת

    יעקב, 04/08/08 00:40

    כסוי הראש לאשה נועד להשפילה כמאמר הג''מ:כיון שהביאה מוות לעולם ,נדונת להיות כפויית ראש כדרך האבלים.
    אבל ע''פ התורה בדברי חז''ל אסור ללכת עם ראש פרוע,אעפ שגם כסוי עם חורים תקין.והוסיפו עוד מדרבנן,כסוי מלא.היה נסיון באירופה למרוד בזה אבל לא צלח.ואדרבה יש היום כאלה שההורים לא כיסו והם מכסות.
    ארוסך צדק תנסי משהו חלקי ,או זמני פאה וכדומה,אם תצלחי טוב ואם לא אז זה כמו כל מצוה שלא עשית בחיים,העיקר הבריאות אושר וכסף.

  • 49.

    תלכי בלי כיסוי ראש.

    חיים, 03/08/08 23:28

    כמו בדור האמהות והסבתות שלנו. הרבה מהן הלכו בלי כיסוי ראש.

    • ומי אמר שהןן צדקו?!!?!?!?! יש הלכה והן לא קבעו אותה!!!!!11 (ל''ת)

      ה' הוא המלךךך היחידדדדדדדדדדד, 20/08/09 01:40

  • 48.

    לא להקשיב ליצר הרע

    יהודי, 03/08/08 23:08

    לא להקשיב ליצר הרע שהוא בין היתר התחפש פה לכמה תגובות מגוונות ביותר וחלקן אפילו נשמעות הגיוניות אבל עדיין זה היצר הרע . זה סה''כ ניסיון מהשם ואת תעמדי בו בגבורה אמן.

  • 47.

    עוטר ישראל בתפארה.....

    בת-חן, 03/08/08 21:57

    בס''ד
    שמעתי מהרבנית ימימה מזרחי שמישהי סיפרה לה שהחליטה על כיסוי ראשה לאחר נישואיה ולמרות שבחרה בכך מרצונה וקיבלה עליה , עדיין היה לה קשה ומה שעזר לה כל בוקר היה להזכר בברכה מתוך ברכות השחר ''....עוטר ישראל בתפארה'' - שבכך היא מקיימת את הברכה הזו...תחשבי על זה, כיסוי ראש הוא פאר ועטרת לאישה היהודיה...הרבה מזל טוב והצלחה ושתזכי למצוה זו מאהבה ולעוד מצוות רבות...

    • בורות לשמה

      דתיה, 05/08/08 08:13

      ''עוטר ישראל בתפארה'' נאמר במקורו על הטלית (או הסודר, בתקופת התלמוד) ואין לו שמץ של קשר לכיסוי ראש לנשים.מבחינה הלכתית (ויהודית עמוקה) אם את רוצה לקיים את דברי התפילה, התכסי בטלית בעת תפילת השחרית שלך!
      נראה שהרבנית ימימה מעדיפה את הניו-אייג' הרוחניקי ואת ערך ה''התחברות'' על פני לימוד תורה והכרות מעמיקה עם היהדות וההלכה.
      לא מפתיע אבל בהחלט כן מבייש.

      • עוטר ישראל בתפארה פירושו על כיסוי הראשש !

        אני, 20/08/09 01:41

        וזה מופיע בגמרא, אז מי שלא יודעעע שלא ידבר
        בורות לשמה תגידי לעצמך

  • 46.

    סיפור פאה

    הרב אלפרט, 03/08/08 21:39

    המורה שלנו היתה לא יפה בלשון המעטה. על ראשה היו קווצות שיער כמו היישובים בנגב,
    דונם פה דונם שם ובאמצע אדמת לס צחיחה.
    אמ' מה, הגברת היתה הולכת עם פאה, ששיוותה לה מראה אנושי כלשהו. יום אחד עברה מורתנו מתחת לשיח שלא נגזם זמן רב ופאתה אבוי, נתפשה בענפי השיח ומורתנו לא הרגישה. רצנו אחריה וצעקנו, המורה! הפאה של נתפשה בשיח.
    בקור רוח חזרה מורתנו לשיח הסורר וחבשה את פאתה על ראשה, תוך שהי ממלמלת: ''אם לאבשלום (בנו של דוד המלך) היתה פאה, הוא לא היה מת''. אכן תירוץ.

    • חחחחחחחחחחחח, ענק!!! (ל''ת)

      אסף, 03/08/08 23:26

  • 45.

    סיפור פאה (ל''ת)

    הרב אלפרט, 03/08/08 21:34

  • 44.

    שכרן של נשים הוא רק בלידת ילדים, צדיקים ככל שיהיו? (ל''ת)

    פ, 03/08/08 21:14

  • 43.

    בדומה לכל מעשיכם אתם חושבים שאתם יכולים לעבוד על אלוהים עם הפיאה הזאת! (ל''ת)

    מוסלמי, 03/08/08 19:14

  • 42.

    אני חילונית וממש מקנאה במכוסות הראש

    גלויית ראש, 03/08/08 19:09

    בטח הן לא מוטרדות ע''י מחזרים למרות שהן נשואות(כמו אצלנו במגזר), בטח לא משמיעים לעברן הערות סקסיסטיות ומן הסתם הן זוכות לאיזשהו כבוד מוסף שנמנע מאיתנו גלויות הראש.

    • ברור שאת חילונית כמו שאני משה רבנו (ל''ת)

      לא טמבל, 03/08/08 20:44

    • את חילונית כמו שאני צינצנת מיונז (ל''ת)

      חילונית באמת, 04/08/08 00:48

    • את חילונית כמו שאני פיצה פפרוני (ל''ת)

      nhavut, 04/08/08 10:58

    • את חילונית כמו שאני עכבר מעבדה ירוק שאוכל טורטיה. (ל''ת)

      מיכאלנג'לו, 04/08/08 14:37

    • את גם מקנאה בגרושות בלי?

      גרושה בלי, 04/08/08 20:18

      אני מציגה עצמי כרווקה בתולה, מאז שהתגרשתי בגיל 22. גם עשיתי הפלה כי גיליתי שאני בהריון כשהוא אמר שהוא החליט שזה לא ילך ביננו. היום אני בת 28.
      האמת? כולם מאמינים שאני בתולה. כל החברות הרווקות שלי בתולות.
      זו המשמעות של כיסוי ראש. להציג את המצב המיני של הגוף כאובייקט.
      בשבילי זה דוקא עובד מצוין!

  • 41.

    אל תתחילי עם זה , קשה להוריד

    שושי, 03/08/08 19:03

    בתור אחת שהולכת עם כיסוי ראש כבר כמה שנים ועדין סובלת ולא מתחברת, ממליצה לך לא להתחיל עם הכיסוי ראש, ואולי זה יבוא עם הזמן. בשביל המצפון תחליטי שאולי כדי להתחיל לשים רק בשבת...או באירועים מיוחדים.

    • צודקת!! אל תתחילי עם זה. רק בשבתות לביה''כ

      מנסיון, 03/08/08 21:57

      אח''כ קשה להוריד
      תהיי חזקה. אפשר להיות יהודיה כשרה גם בלי זה תאמיני לי.

      • איך אפשר להיות יהודיה כשרה בלי זה?

        בן של מלך, 21/11/10 04:43

        איך אפשר להיות יהודיה כשרה בלי זה? זו מצווה מהתורה וחיבת מאז החתונה. מי שלא רוצה שלא תתחתן. אשה לא חיבת להתחתן אך היא לא יכולה להתחתן וללכת בלי כיסוי של בת מלך.

  • 40.

    ב''ה בשנים האחרונות יותר ויותר בנות מחליטות לשים כיסוי ראש..

    יעל, 03/08/08 17:39

    גם נשים שאימותיהן לא שמות. ההבנה שזוהי הלכה וצריך לקיימה חילחלה אל הציבור והמגמה רק הולכת וגדלה

    • ב''ה בשנים האחרונות יותר ויותר בנות מחליטות לא לכיסוי הראש,או שמות

      ברוך, 03/08/08 20:46

      כיסוי סמלי.נדמה לי שתופעה זו מודגשת יותר מההפוכה לה, יחד עם העלייה המבורכת בכמות הדתיות המתגייסות לצה''ל(שעל זה אין ויכוח - יש נתונים).

      • אין קשר בין כיסוי ראש לגיוס לצה''ל- שמות כיסוי ומתחזקות גם בצבא! (ל''ת)

        אורי, 03/08/08 23:25

  • 39.

    גם אני בכיתי

    ישראל, 03/08/08 17:14

    ביקשתי מהרב ללכת למשחק כדורגל בשבת אבל הוא אמר לי שזה אסור למרות שאני אוהד בית''ר!!!

    • חזק ביותר נקרעתי (ל''ת)

      צ'רנוחה, 03/08/08 22:32

  • 38.

    קשה לי מאוד ללכת עם בגדים, הם מגבילים אותי... (ל''ת)

    אסף, 03/08/08 17:13

    • ובתוך שקית ניילון אטומה יהיה לך נוח? (ל''ת)

      :-), 03/08/08 19:18

      • אם זה שקוף אז כן! (ל''ת)

        אסף, 03/08/08 23:24

  • 37.

    צדיקה אחת.. עם כזה רצון בטוח תצליחי, בע"ה.

    תיתי, 03/08/08 17:03

    בס"ד
    אחותי ... אני, רק אחרי כמעט 3 שנים של נישואים קיבלתי על עצמי (ב'נ) כיסוי ראש במהלך הלידה שלי את בני.. אנשים לפעמים מחכים לרגע של כאב או צער ואז לוקחים על עצמם משהו..
    את נשמעת בחורה יפהפיה..וקשה להאמין שאיזה מטפחת או כובע יהפכו אותך למכוערת.. אני לא חסידה גדולה אני הולכת עם בנדנות, ולא מכסה את כל הראש.. אבל לאט לאט ..זה מתבשל .פעם לא הייתי מסוגלת לחשוב על זה.. אני בעצמי לא מסוגלת להיכנס לחנויות כובעים אני משתדלת לקנות בחנויות של שרשראות צמידים כובעים וכאלו.. אני קונה כובעים סטייליסטים ובנדנות או מטפחות שאני מקפלת על חצי (כמה שיותר קטן:)אין מצב שאני יקרא לזה כיסוי ראש וככה זה עובד.. אני מודעת לזה שאני עובדת על עצמי אבל אני מרגישה הרבה יותר טוב להראות סטייליטית מאשר דוסית ונראה לי שזה עובד.. כי את המצווה אני משתדלת לקיים..
    היום יש מבחר מטורף... כנסי לחנויות שיעשו לך טוב וכשאת מודדת תחייכי במראה.. ותאמיני שאת יכולה. כשאת מודדת כיסוי תדברי עם ה' תגידי לו "אני עושה את זה בשבילך, לכבודך, בבקשה תן לי להסתכל במראה ולהגיד וואו זה יפה לי".

  • 36.

    אבל למה בכלל את צריכה את זה ?

    לוני, 03/08/08 17:00

    שאלת את עצמך פעם מדוע הגברים האורתודוקסים היהודים ותואמיהם האיסלאמיים לא קבעו שגבר צריך לכסות את עצמו גם כן ?
    מה פתאום ... זה הרי לא נוח. חוץ מזה, איזה גבר רוצה שיידעו מקילומטר שהוא נשוי ? אבל אפשר לכפות את זה בכיף על הנשים.
    אנחנו לא יותר טובים בכלום מהאיסלאם הקיצוני.

    • ובאותה הנשימה אתה שואל את עצמך,

      יוני, מרכז, 04/08/08 09:35

      למה החרדים הולכים תמיד עם חולצות ארוכות, מכנסיים ארוכים, גרביים, כיפות, חליפות, כובעים, וכו', למה הם כאלה חשוכים? שישתחררו קצת!

  • 35.

    אין שום חיוב בתורה ללכת עם כסוי ראש אבל יש....

    אבי ישראל, 03/08/08 16:58

    כל מי שנאנסת חייבת להינשא לאנס
    כל מי שמתחתנת לא בתולה חייבת סקילה
    האב מוכר את בנותיו לאמות לפי רצונו

    בקיצור תורת הכהנים הדבילית הוחלפה בתורת הרבנים הנוכלים

    • לא נכון!!!

      דוד כהן, 03/08/08 18:14

      א.אנוסה לא חייבת להינשא לאנס,אבל אם היא כן רוצה הוא חייב לשאתה ואסור לו לגרשה.
      ב. מי שחייבת סקילה היא רק מי שזינתה לאחר החופה.
      ג.על פי התורה הקונה אמה יהודיה חייב לדאוג לה לכל צרכיה ולשאתה או לחתנה עם בניו, וזה היה פתרון לאב שלא היו לו יכולות כלכליות לדאוג לביתו, ובהשוואה למקובל בשאר העולם בעת היא זה מעל ומעבר.

      • נכון מאוד

        יוני, מרכז, 04/08/08 09:27

        בעולם היהדות, בו כל איש חפץ באשה צנועה וכשרה, שהקשר ביניהם יהיה הכי טוב, מעדיפים לא לקחת סיכונים, ויש ערך גדול לכל מי שהיא בתולה.
        איני רוצה, ח''ו, לפגוע במי שאינה בתולה, וגם היא כמובן יכולה להגיע לקשר הכי טוב עם בעלה, אבל זה יותר קשה, ותמיד יהיה יותר קל עם דף חלק.
        בגלל הדבר הזה, הסכום אותו מתחייב הבעל בכתובת בתולה כפול ממי שאינה בתולה.
        לאחר ההקדמה הזו, אנו מבינים שלמי שאיננה בתולה יהיה יותר קשה להתחתן, ולכן, אם היא חפצה באונס או המפתה (שזו לצערי דוגמה נפוצה מאוד בימינו, כאשר לבנות נוער רבות יש חבר, שלוחץ עליהן...) הוא חייב לשאת אותה לאשה, ולא יכול לגרש אותה בלי רצונה, בגלל הנזק התדמיתי שגרם לה.
        אם האשה לא רוצה להתחתן אתו, הוא צריך לשלם לה את מה שגרם לה הפסד, כלומר את ההפרש בין הכתובות.
        זו אחת ההלכות שחוייבנו בהן כדי לשמור על כבודן של הנשים, שהיה רמוס במשך כל ההסטוריה.
        זה שהיום המוח של כולנו מעוות, וחושבים שמי שאינה בתולה היא חבר'המנית, זו הבעיה שלנו.

        • יוני, ממש התעלת על עצמך

          Drusilla, 04/08/08 20:33

          1. ''המפתה'' לפי ההגדרה המקראית, מי שמפתה בתולה ולא נשוי לה.
          אולם במהות המעשה, מפתה יכול להיות בעל שמנסה ''לשכנע'' את אשתו שכעת היא נשואה ועליה להתנהג כך, והיא מסרבת, שומו שמים! אז לא מדובר בבת נוער אלא ב''אישה בוגרת'' וה''המפתה'' הוא בעלה החוקי, אבל מהות הדבר זהה מבחינת הרגשתה של הנערה (שאפילו בת גילה של הנערה בת ה-19-20). אתה רוצה לכפות על נערה ללכת למקווה אבל למנוע מנערה בת גילה לקיים יחסים מרצונה, או לפחות להחליט אם זה מרצונה???העדר כושר השיפוט זהה בשני המקרים שהבאתי לעליל, אלא שאתה מציג מצב ''טהור ואלוקי'' כנגד ''סקס משפיל ומגעיל'' כשלמעשה מבחינת הבחורה, שניהם מגעילים ומשפילים (לכן הבחורה בשו''ת מפחדת מכיסוי הראש, היא מפחדת שהיא לא תהיה מסוגלת להתמודד, מה שאכן נכון!!)
          2. אינך רוצה לפגוע במי שאינה בתולה, אולם לשיטתך, גרושה תמיד שווה פחות מרווקה בתולה, כי היא אינה כבר דף חלק. ובכן, מי שהיא דף חלק מוטלת עליה חובת ההוכחה שהיא מסוגלת לצאת ממצבה מרצונה, ומרצונה זה אומר: בלי ההבטחה לחתונה. לראות יחסי מין כחלק טבעי ונורמאלי מהחיים, גם בלי ''האילוץ'' של להיות נשואה, שלא מעיד על רצון ליחסי מין, אלא על רצון לסטאטוס חברתי. בדבריי איני מתכוונת לפגוע באף בתולה חלילה, או לרמוז שהמוח שלה מעוות, אלא שיש לה עוד דרך ארוכה לפניה, דרך שאולי אינה מסוגלת לעשות, והיא בפיגור רציני.
          3. זה שכבודן של הנשים בהיסטוריה היה רמוס ובלי בתולין האישה לא היתה שווה דבר, זה לא אומר שהדבר צריך להימשך לנצח, אבל כשקובעים אקסיומה שאלוהים בכבודו ובעצמו רצה לשמור על כבודה של האישה (או אולי פשוט רצה להגן עליה מאונס??) לא מסתדרת עם התוצאות, זה לא ממש אכפת לך.
          זה שאתה חושב שבתולה היא טהורה וצדקנית, זו הבעיה שלך. מי שמחזיקה בבתולים, חושבת בדיוק הפוך ממך, רק שכולן מפחדות לדבר. פרט לי, ועדיין אני סבורה שלגבר אין ממש זכות דיבור בלהחליט מי שווה יותר, בתולה או פחות, שהרי גבר אינו ''בתול'' אלא רק אדם שמעולם לא קיים יחסי מין, אז מה אם אתה אוהב בתולות, זה לא אומר שצריך לציית לטמטום הזה, שנמשך כבר אלפי שנים? (להזכירך במשך מאות ואלפי שנים נערות ילדו ילדים! וכולם חשבו שזה נורמאלי, אבל מה היה הנזק מכך? למי אפכת? למי שילדה...)

    • כיסוי ראש הוא מדאורייתא (גמרא מפורשת) (ל''ת)

      אתה פשוט טועה, 04/08/08 13:45

      • אני מקוה שגם אתה שמת לב לאוקסימורון שבדבריך

        דתיה, 05/08/08 08:16

        זה ''מדאורייתא'' כי כך קבעו חז''ל (כלומר ''רבנן'')...

  • 34.

    כיסוי ראש הוא חלק מצביעות הבית הדתי שימי סרט (ל''ת)

    דתיה, 03/08/08 16:39

  • 33.

    מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בצניעות בין פאה לשערות האמיתיות?

    מוטי, 03/08/08 16:38

    נשמע לי מופרך.

    • פאה זה לא צנוע, זה כמו שיער רגיל - זה ההבדל (ל''ת)

      אנוכי, 20/08/09 01:48

  • 32.

    שיער טבעי אסוף הרבה יותר צנוע מכל הפיאות עם שלל התספורות (ל''ת)

    והפסים, 03/08/08 16:37

  • 31.

    אין דבר שפל ורחוק יותר מהקדוש ברוך הוא מאשר ללבוש פאה נוכרית!

    ירון.ק, 03/08/08 16:24

    לעתים הפאה הרבה פחות צנועה מן השיער הטבעי. זו אירניזציה פרימיטיבית של היהדות ושל מי שמכנים עצמם יהודים תחת המשטר האייטולי הזה!

  • 30.

    התגובות פה ממש מצחיקות, אי אפשר תמיד ללכת לפי הרגש ולעשות מה שרוצים...

    יהודיה, 03/08/08 16:21

    רפורמים יכולים להרשות לעצמם לבחור איזו מצווה מתאימה להם ואיזה לא.
    איך אפשר להחליט שמוותרים על כיסוי ראש כי לא רוצים??
    אולי גם נוותר על שבת או על כשרות כי לא מתחברים. יש הלכה ויש שו''ע, אי אפשר לעשות מה שרוצים.

    • עובדה, החרדים ויתרו על איסור לשון הרע (ל''ת)

      אסי, 03/08/08 17:58

      • זה שמישהו נכשל בלשון הרע, לא אומר שהוא מתיר את זה

        יוני, מרכז, 04/08/08 09:17

        כל אדם דתי יגיד לך שאסור לדבר לשון הרע, אבל לכל אחד יש יצר הרע, ולפעמים היצר מעוור את עיניו של האדם והדבר נדמה לו כאילו אינו לשון הרע.
        אף אחד לא נולד מושלם, וכל החיים צריכים ללמוד ולהתקדם. ככל שלומדים יותר יודעים מהם הגדרים של כל מצוה ועבירה, וליצר הרע יותר קשה לעבוד עליך.
        אם תלמד הלכות לשון הרע, תדע שמה שאמרת הוא עוון חמור מאוד וכדאי באמת שתתקן את זה.
        כל הפוסל במומו פוסל.

  • 29.

    תיקון טעות

    יהודי שפוי, 03/08/08 16:15

    כבוד הרב טועה ומטעה: כיסוי הראש לאשה אינו מצווה אלא מנהג, ומנהג ששורשיו ברורים: הרצון לדכא את האישה, להגביל אותה, לכער אותה ולגרום לה להרגיש טמאה ומזיקה (בקיצור, לילית...)
    אין בתורתנו כל רמז למצוות כיסוי ראש.
    יתר על כן, שימי לב מי הם אלה שדורשים זאת מהאישה: זקני הטאליבאן, האייטולות של חומייני, החיזבאללה, החמאס והחרדים שלנו.
    אמור לי מי הם שכניך ואומר לך...

    • אווווף, אם אינך מבין בהלכה שתוק! (ל''ת)

      אסף, 03/08/08 17:12

    • אי ידיעה איננה מצדיקה אי עשייה

      לאה זיו, 04/08/08 10:07

      ראשית כיסוי ראש מוזכר בתורה: כאשר אישה נחשדת שאיננה נאמנה לבעלה (וזה הבסיס לכל הנישואין) הכהן פורע את שיער ראשה כדי שיידעו. זה המקור ההלכתי לכיסוי ראש (ולא כל מיני תחושות וכדו').

      שנית, מסתבר שבעולם העתיק, באכד/שומר/אשור נהוג היה שרק לגבירה (גברת מכובדת) מותר ללכת עם כיסוי ראש. שפחה שנתפסה עם כיסוי ראש - היו הורגים. כך שלא תמיד ראו בכיסוי ראש משהו מבזה, אלא להיפך, משהו מעורר כבוד.

  • 28.

    אפשר לוותר (בניגוד לאמת ההלכתית) ואפשר לשים

    אחד העם, 03/08/08 16:14

    למה לבכות?
    זה נכון שזה מצער (תנסי לחשוב למה), אבל בסופו של דבר זה שיעור לחיים שאנחנו שייכים למציאות ולא המציאות שייכת לנו.
    וזו בלבד סיבה גדולה לשמוח ...

  • 27.

    איך אתם בתקשורת אוהבים את זה. (ל''ת)

    אמיר, חילוני, 03/08/08 16:11

  • 26.

    פסיכולגיה

    א ב, 03/08/08 16:09

    עם כל ההבנה והאמפטיה, הייתי מציע לה בכנות וברצינות לפנות לפסיכולוג לבדוק איזה עומק יש מאחורי בכי וטראומה על ענין פאה. מתוך נסיון נראה שענינים המעלים כל כל הרבה רגש - ובפרט שהיא אומרת שהיא עצמה לא מבינה בשכלה את הקושי והרגישות שלה לענין - מקורם בעומק הפסיכי התת-מודעי. בהצלחה!

  • 25.

    תנסי את המיטכו, המטפחת עם הסקוצ' (ל''ת)

    עדי, 03/08/08 16:06

  • 24.

    תגידי תודה שאת לא צריכה ללכת עם בורקה (ל''ת)

    אודי חמודי, 03/08/08 16:03

  • 23.

    מזדהה עם מצבך...

    חן, 03/08/08 16:03

    לפני בערך שנה וחצי התחתנתי עם בחור מאוד דתי, בוגר שש שנות ישיבת והסדר וכו' וכו'...
    מהרגע שהקשר נהיה רציני, הוא הבהיר לי כמה כיסוי ראש חשוב לו ואני הבטחתי להשתדל. מהיום שהתארסנו ועד ליום החתונה (שישה חודשים ארוכים במיוחד), לא הייתה חנות אחת לכיסויי ראש שלא נכנסתי אליה, מדדתי כל דבר אפשרי, כובעים, ברטים, בנדנות, סרטים - והכל נראה עלי זוועה!!! כל פעם שהסתכלתי במראה, היו לי דמעות בעיניים. בעלי תמך בי מאוד, ניסה להרגיע ולתמוך ולהגיד לי כמה שאני יפה וכמה זה מתאים לי וכל הדברים הנפלאים שכתבתב בכתבה. אבל זה לא עזר. בסופו של דבר, החלטתי לא ללכת עם כיסוי ראש ואולי עם הזמן, דעתי ותחושותיי ישתנו. אבל נכון להיום, אני פשוט לא מסוגלת לראות את עצמי עם התוספת הזאת והרגשתי שהדבר הנכון יהיה להתחיל בלי ואולי יום אחד להחליט שאני מסוגלת מאשר להתחיל עם ואחרי כמה חודשים להוריד. אני מקווה שתקבלי את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך ולא בגלל לחצים חברתיים/משפחתיים כאלו ואחרים, כי בסופו של יום, את זאת שתאלצי לאהוב/ לא לאהוב את עצמך ככה.

    • ואיך בעלך מסתדר עם זה?

      ., 03/08/08 17:37

      הרי בזה שאשתו הולכת בלי כיסוי, גם הוא חוטא. זה לא מפריע לו?

      • לאישה יש שכל וכושר שיפוט עצמאי

        אחת שחובשת, 04/08/08 22:05

        גם אשתו של הרב סולובייצ'יק הלכה בלי... והוא לא כפה עליה.

  • 22.

    זו לא ''מצווה'' ולא גדולה אלא פטפוט מלפני 1700 שנה של כמה אנשים בשר ודם

    זה לא הקב''ה ציווה!, 03/08/08 16:01

    צאי כבר מכל ''הלכות'' חז''ל המטופשות, הפרימיטיביות, שאולי היו נכונות לתקופתן, תקופת 1500-2000 שנה לפני זמננו. למה את נותנת לאנשים בשר ודם, שלא ידעו כלום שאת לא יודעת היום, ההיפך, הם חשבו שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ השטוח, שיש דבר כזה ''שמיים'' והאשה היא כלי בידי הגבר - אז למה את נותנת לאנשים האלה לקבוע לך את החיים, וכל איזה פסוק שהוציאו מהפה שלהם, כמה שברי מלים, פתאום זה קדוש!
    אז אמרו חז''ל! אז תנו רבנן! אז כתוב! קיבינימט, כתוב, אז מה? לא הקדוש ברוך הוא כתב את התלמוד, ולא נפל שלחן ארוך משמיים בהר סיני.
    איך בתור אשה אינטליגנטית את מכפיפה את עצמך לשטויות האלה?
    תפתחי לעולם, תתלבשי איך שנראה לך מכובד והולם, תאזרי בטחון עצמי בתור אשה ובת-אנוש, ושיהיה בהצלחה בחיי הנישואין.

    ויפה שעה אחת קודם.
    אמרו חז''ל.

  • 21.

    מה זה מגעיל

    אלי, 03/08/08 16:00

    פשוט לא יואמן. דרך אגב האם זה מנהג או תקנה הכתובה בתורה
    אל תתחתני בחתונה דתית הם ישלטו לך בחיים. איזה עם דפוק

  • 20.

    איך בחורה כל כך אינטלגנטית מקשיבה לרב מיושן

    יוסי, 03/08/08 15:58

    לכי עם הלב!!!
    אגב, אנחנו דתיים ואישתי הולכת בלי כיסוי ראש ולא נפלו עלינו השמיים.

    • כמה דברים

      שם, 20/08/09 01:52

      א.איך אתה קורא לעצמך דתי? שמור את התורה ואת קיצור שו''ע ונדבר!
      ב. לא נפלו עליכם משמיים? תתחיל לדאוג מי שאין לו צרות סימן ששכחו ממנו
      ואל דאגה, ''שכרכם'' מגיע בעולם הבא לא עכשיו...
      תתחזקו ותחזרו בתשובה אל תעשו הקלות לעצמכם

  • 19.

    כבוד הרב הזקן מגרד לי אפשר לגלח? (ל''ת)

    פמינסיט שכמותך, 03/08/08 15:58

  • 18.

    ועל כך נאמר

    חיים, 03/08/08 15:57

    מי שחמור שיאכל קש.
    אם את דתיה ומאמינה לרבנים אז תלכי עם כיסוי ראש ותגידי תודה שלא מחייבים אותך גם לגלח את הראש.

    • תכל'ס - לגבי גילוח ראש 0 הכנסו וקיראו

      יאיר,מרכז, 03/08/08 16:44

      בני ישראל נצטוו לגלח את ראשיהן של שבויות מלחמה במקומות אותם כבשו על מנת שלא יתפתו ויקחו להם בנות זוג מהשבויות.
      אני מניח שגם בנות ישראל גילחו את ראשן בעבר.
      אבל מה, פעם היו רבנים יחסית ליברלים והבינו שיש מצוות שאין עוד טעם לקיים ולכן הקלו ואיפשרו שימוש בכיסוי ראש.
      היו פה מגיבים לפניי שדיברו על כך שצניעות באה מבפנים ואני מסכים.
      ישנם שלל כובעים שנחשבים יחסית מפתים וללבוש כובע כזה עם לבוש לא צנוע יותר מפתה מאשר אישה בלבוש צנוע ללא כובע

  • 17.

    צניעות

    שלומית, 03/08/08 15:53

    לצניעותך אין בעיני כל קשר לכיסוי ראש.
    מדובר בסממן חיצוני שעל מידת יופיו הדעות חלוקות, ואין לו שום ערך התנהגותי.
    את יכולה להיות צנועה ומלאת חסד גם בלי כיסוי ראש, או פרובוקטיבית ומפתה בכיסוי ראש.
    תפיסתך כאישה צנועה צריכה לבוא בראש וראשונה מפנימיותך, כי מי שאינו מסוגל להביט בשיער אישה מבלי להתפתות הרי שבו הבעיה ולא בך.
    ובכלל הסרת האחריות למחשבות הזימה של הגברים והעברתן לידי הנשים, מבלי שיש להן שליטה אמיתית על כך היא אבסורדית.

  • 16.

    גם לי זה קרה

    תהילה, 03/08/08 15:46

    התחלתי ללכת בכיסוי ראש וכל פעם התחלתי לבכות והרגשתי מושפלת ומכוערת אז הפסקתי ורק לחמותי ולאמא שלי אני הולכת עם כיסוי ראש...

  • 15.

    למה לשים תמונה כ''כ מכוערת בכותרת

    אחת ששמה, 03/08/08 15:45

    אני דתייה, אני שמה כיסוי ראש ואני עושה את זה מתוך בחירה והכיף כולו שלי. זה חוסך לי שעות מול הראי כל בוקר
    חוסך לי המון חומר לשיער
    ולא אני לא עושה את זה מתוף פאנטיות או הכרח.
    בבית אני לא שמה, עם בעלי אני מתפנפנת ועושה תסרוקות מהממות. יישר כוח לארוסך שלא מכריח אותך כי מתוך הכרח כלום לא יעבוד.
    אני לא מבינה למה NRG היו צריכים לבחור תמונה כ''כ מוגזמת, שימו בחורה מאיראן עם רעלה וזהו
    יש כ''כ הרבה דוגמאות יפות, וצורות שונות לשים כיסוי ראש
    וזה כיף גדול
    שיהיה בהצלחה רבה

  • 14.

    עשי מה שטוב לך ואל תלבשי כיסוי ראש אם זה מצער אותך,אמרי ששיערך הוא פאה (ל''ת)

    יועצת, 03/08/08 15:42

  • 13.

    צפצפי ודי על הטומאה השוביניסטית

    אורי, 03/08/08 15:39

    הוא רוצה לדכא אותך מגדרית.

  • 12.

    לא מבין על מה היא בוכה

    חילוני, 03/08/08 15:38

    אם היא התחתנה כבר מה מפריע לה כיסוי ראש?
    מי צריך לראות את התסרוקת שלה חוץ מבעלה?

    זה אומר שמדובר באישה חרמנית שרוצה לעשות רושם ודאווין על הסביבה.

    לא התרשמתי מדמעות התנין. כדאי שבעלה יעמיד אותה במקומה

    • עאלק חילוני

      שלי, 03/08/08 16:28

      אתה חילוני כמו שאני גבר

    • בעלה יעמיד אותה במקומה? (ל''ת)

      אישה נשואה, 03/08/08 16:39

    • בעלה יעמיד אותה במקומה? מאיפה באת ?מהיער?

      אישה נשואה, 03/08/08 16:40

      ומה קשור זה שכבר התחתנה?
      נשים מתקשטות ורוצות להיות יפות בשביל עצמן. אין כל שר למה שגברים אומרים. נשים שרוצות להיות יפות בשביל אחרים לא מצליחות. כי זה קשה מדי. אלו שמצליחות הן רק אלו שרוצות להיות יפות בשביל עצמן

    • אבל למה לשקר ? אתה חילוני כמו שאני ליטאי.

      גוני, 03/08/08 16:52

      אפשר להבין כבר אחרי השורה הראשונה בתגובה שלך כמה אתה ''חילוני''

  • 11.

    יש דרך! לא חייבים ללכת עם כיסוי ראש! זו לא מצווה ולא נכתב בתורה!

    איל, 03/08/08 15:38

    חזרי לדרך האמת!
    עזבי את האמונה העיוורת.
    ואז...תוכלי להתהלך ללא בושה בלי רעלה

    • הוא סתם חילוני שלא יודע תורה

      עוז, 21/11/10 04:48

      נכתב ועוד איזה זה במדבר פרק ה פסוק יח

  • 10.

    שייח' אל-אזהר לא יכל לנסח זאת טוב יותר

    אסי, 03/08/08 15:32

    אולי אתם מעתיקים פסיקות זה מזה?

    • תודה אסי גם אתה לא יכלת לנסח את זה טוב יותר

      בת7, 03/08/08 16:29

      כן כן כל הדתות הן אותו הדבר למרות שהיהדות חושבת שהיא פי 4 ולמרות שכל אחת חושבת שהיא הכי אמיתית
      כולם אותו הדבר והדבר הזה מגוחך

  • 9.

    למה רב ?

    יורם, 03/08/08 15:28

    כל אחד בוחר לו רב כפי שמלאו ליבו - ואין לו אזי להלין אלא על עצמו .

  • 8.

    שייקה (4) ? אם אתה לא מבין את הסיבה , לא חייבים להגיב.

    ron, 03/08/08 15:19

    למה לא לנסוע בשבת, ולמה לא לאכול חזיר ? עם כל הקדמה והנאורות ? למה זה מותר וזה אסור ?

    יש חוק, וכמה שהוא קשה צריכים לקיים אותו.

    "זה משפיל,נועד לשליטה ,ומטופש..." - אולי תסביר מה הקשר למה שכתבת לכתבה ? מה משפיל כאן ? זה שהיא אמורה להראות את עצמה לבעלה ולא לכל מי שעובר ברחוב ? - להראות את החזה שלך לכל מישעובר ברחוב זה לא משפיל ? ושכל מי שעובר ברחוב עובר לו בראש - מה הוא היה עושה לה, זה לא משפיל ?

    נראה לי שתיכנס לאתרים על יהדות - תקרא על מה ששמרו אבותיך במשך אלפי שנה ותבין על מה מדובר.

    • אם לגברים דתיים אין מעצורים שיקבלו טיפול נגד חרמנות ולא יכערו נשים

      מישי, 03/08/08 16:47

      איןקשר בין צניעות לכיסוי ראש, וכמובן גם בין צניעות לדתיות. אני מכירה בחורות דתיות שבמחשבותיהן הרבה יותר גרועות מרוב החילוניות. וגם בצורת דיבורן. אני מכירה גברים דתיים שהם חסרי כבוד מינימאלי לנשים. ואם המעצורים של גברים חרדיים הם רעועים שיעבדו על טיפול במעצורים ולא על כך שיהפכו את נשותיהם לחסרות צורה ומעט סקס אפיל.

      • לשיטתך

        גבר נורמלי, 04/08/08 14:23

        שנשים ילכו ערומות ברחוב ושהגברים הסוטים האלה לא יסתכלו עליהן
        מקווה שהבנת

    • בתגובה ל8- מה שמשפיל כאן זו החפצת הנשים

      אמיר, 03/08/08 17:47

      אישה צריכב לכסות את שיערה שמא גבר כלשהו שלא קידש אותה יתגרה משיערה. יש כאן אלמנט של השפלה והכנעה של נשים. יש כאן אמירה שעל פיה אישה היא רק אובייקט מיני.

      אהה ואם אין לך מה לומר אתה לא חייב להגיב

  • 7.

    לכי לרב אחר.

    המטיף בשער, 03/08/08 15:16

    אם אצל רופאים יש חוות דעת נוספת, אז וודאי גם וודאי שאצל רב. בכל זאת, זה לא בדיוק מדע מדוייק.

    סבא שלי היה דתי ובערוב ימיו היה מתנייד עם קלנועית. בא אליו רב בית הכנסת האדיוט ואמר לו שקלנועית זה חילול שבת. אמר לו סבא שלי שבלי הקלנועית הוא לא יוכל להגיע בכלל לביה"כ, זה עדיף?! הרבי האדיוט לא ראה את הבעייה. אז סבא שלי עבר לבית כנסת אחר שלא היתה לו בעיה עם הקלנועית, ובא לציון הגואל.

    • שום רב לא יתיר לה דבר כזה, אולי רבה... (ל''ת)

      אנחנו לא רפורמים, 03/08/08 16:16

    • יש קלנועיות שמותרות בשבת

      יוני, מרכז, 04/08/08 09:09

      ואם זו היתה קלנועית שאסורה בשבת, אז באמת עדיף להשאר בבית. שמירת שבת חשובה הרבה יותר מתפילה במנין, מה שאומר שהרבי לא אידיוט!

  • 6.

    רבנים, ככל שתקצינו יותר כך תגרמו לעם ישראל לברוח מהיהדות.

    הלל הזקן, 03/08/08 14:58

    אני בטוח ששאלות כמו של הבחורה הזאת צפות יותר ויותר על פני השטח. אתם מתייחסים לנשים האלה כאילו הן מופרעות או סוטות, כשבסה"כ מדובר בנשים נורמאליות שרוצות קצת הקלה בחיים שהם ממילא לחוצים. ניתן להקל עליהן מבלי לפגוע בצניעותן. בקיצור, שחררו לחץ, לנשים החרדיות נמאס מהלכות נוקשות ומלחיצות.

  • 5.

    וההיא מבית שמש שמרה על צניעות ובביתה היו הילולות וסטיות (ל''ת)

    ברבאימא, 03/08/08 14:28

  • 4.

    חז''ל - לא ידעו מימינם ומשמאלם ,אח לי בן ה8 יודע יותר

    שייקה, 03/08/08 14:18

    על העולם ממה שכל חז''ל ביחד ידעו. זה מצווה ? זה עלבון לרוח האנושית שעם כל הידע שצברנו ,וערכי המוסר ,האמת והצדק שפיתחנו -את עדיין מתייסרת משטויות שנכתבו ע''י אנשים שלא ידעו דבר וחצי דבר על האמת והמציאות.איך אפשר לקנות את זה?
    והגדרת יפה השכל מתיישר והרגש לא . חשבתי שאצל דתיים האמונה היא משהו שהרגש מקבל למרות שהשכל לא תמיד מסכים , לא? אז הפעם תלכי עם הרגש.זה משפיל,נועד לשליטה ,ומטופש. רק עוד סממן של חברה רקובה בתהליך קריסה מוסרית וערכית.

    • הריקבון נמצא בחברה שאתה מתיימר ליצג כאן (ל''ת)

      אני, 03/08/08 14:57

    • אחיו הגדול של אחיך הקטן יודע הרבה פחות ממנו

      גברי, 03/08/08 15:46

      יש לשער שאחיך הקטן ידענותו כה רבה עד שהוא יודע שאינו יודע הכל, אך יודע שיש לכבד אחרים גם אם דעתם שונה משלך. אם אכן אחיך הקטן כה חכם ודאי שאינו מתנשא מעל אחרים ומחלק להם ציונים, וודאי שאינו נגרר לשפת גנאי קשה. מן הראוי שאחיו הגדול ילמד ממנו גם הוא וחייו יהיו יפים ונעימים הרבה יותר ללא הכעס שנכשל בו.

      • האם כל דעה של האחר צריך לקבל

        סתם אחד, 03/08/08 16:24

        גם אם היא משפילה נשים כמו כיסוי הראש (או הכיסוי ראש של המוסלמים שהרבה יותר משפיל) שחכמים החליטו שזה ערווה כי כידוע חכמי ישראל היו בעלי תאבון מיני מוגבר

        וכמו שהרב כבר הזכיר האישה היא חלק מהדקורציה בבית.

  • 3.

    תגובה

    דנה, 03/08/08 14:16

    הכיסוי ראש הורס את שער האשה שאמורה להיות יפה בפני בעלה- אבל כשהשיער נהרס את לא יפה אז מה ההיגיון פה?
    אשה יכולה לשדר צניעות גם בלי כיסוי ראש

    • מאיפה הבאת את השטות הזאת?

      נשואה 6 שנים, 04/08/08 01:48

      השיער נהרס בגלל כיסוי הראש? אם כבר להיפך, השיער לא חשוף לרדיקאלים וכד והוא נשאר חזק ומבריק.לי זה עשה רק טוב (אמנם נכון שהצבע התכהה בשל היעדר החשיפה לשמש, אבל מבחינתי אין בבלונד-חיטה עדיפות על חום דבש..)

  • 2.

    אני מבינה לליבך מאוד למרות שאני לא מתכונת

    ענבל, 03/08/08 14:15

    לשים כיסוי ראש אחרי החתונה אבל כאישה לאישה אני מאוד מבינה אותך! שיער זה דבר שאנחנו קשורות אליו ואין מה לעשות גם אם זה מצוה לכסות את השיער זה מבאס כי זה את רגילה שיראו את השיער וזה טבעי. יחד עם זאת בגלל שאת מאמינה באמונה הזו אני מאחלת לך שתתגברי ועם הזמן יש מצב שתתרגלי ואפילו את תאהבי את זה יותר (יש דוגמאות כאלה ואני מקוה שתהי אחת מהן)
    שיהיה לך במזל טוב והמון אושר ושמחה זה נראה שיש לך ארוס מקסים ואמפתי!!

    ענבל

    • הפתרון פשוט: לא לשאול רב אלא את עצמך. יש מספיק נשים דתיות,כולל נשות

      דוס (בלתי) מצוי, 03/08/08 16:23

      רבנים (!) שהלכו והולכות ללא כיסוי; במגזר החרדי מקובלות פאות כל כך נאות שאין כמעט אפשרות להבחין שמדובר בפאה-וכך מתמסמס כל העיקרון ההלכתי של כסוי הראש;ואפשר פשוט לאמץ את סגנון הכתבת הדתיה סיון רהב -מאיר(הנשואה לחרדי!), מעין ''ללכת עם ולהרגיש בלי'',סגנון שכבר הספיק להתפשט במגזר. בקיצור - במקום לבכות,למצוא פתרון יצירתי או להחליט שלא. בכל מקרה,החשוב ביותר הוא: לא לשאול רבנים(אם היינו הולכים לפי רבנים לא היתה קיימת מדינת ישראל).

      • מה הקשר סיון רהב מאיר?

        דוסית, 03/08/08 19:18

        היא הולכת עם פאה!!!! הסרט לדעתי הופך את זה ליותר ברור ומוכח שזו פאה
        אם כבר אז פאה ''עשויה'' טוב ותאמינו לי מנסיון... יש נשים שזה מיפה אותן הרבה יותר מאשר השיער הטבעי שלהן

        • אם זו אכן פאה,זה רק מדגיש דרך לעקוף את הבעיה;ובכל מקרה,השיטה,על שיער

          אותו הדוס, 03/08/08 20:42

          טבעי ולא מלאכותי - פשתה במגזר הדת''ל כאש בשדה חרולים מיובשים של תחילת אוגוסט, מה שרק מחזק את טיעוני...

          • כמו שאמר 'הגשש': ''אם כולם אומרים כנראה שזה נכון''

            יוני, מרכז, 04/08/08 09:06

            זה שיש הרבה חפיפניקיות וחפיפניקים כמוך, לא מתיר את השרץ, ואם יש חובה על האשה לכסות את ראשה, זה לא בידי הרבנים להתיר או לאסור, הם רק מודיעים לך מה מותר ומה אסור. לא לשאול רבנים זה כמו לנסוע ולהתעלם משלטים ותמרורים. גם עם תמרור אין מה להתווכח, לא התמרור קבע להדרך לירושלים היא דווקא בפנייה ימינה ולא שמאלה, אלא שזו המציאות. גם אם מליארדים של בני אדם יפנו שמאלה, זה לא אומר שהם יגיעו לירושלים.
            וכמו הסיפור המפורסם על הילד ר' יונתן אייבשיץ, כשאתה יודע מה האמת, שם רוב לא ישנה את הידיעה שלך.

  • 1.

    Who is the real Gadol-Hador?

    Isaac Ashmedi, 03/08/08 14:14

    Harav Shmuel Izik Popack Shlita is the Gadol-Hador

    • מי זה יצחק אשמדי

      מוסא קאראף, 03/08/08 14:45

      האם הרבי שמואל יצחק פופאק גדול הדור ????

    • תגובת הרב מחזקת מאד גם למי שכבר שמה ועדיין קשה לה

      יעל, 03/08/08 15:32

      יישר כח לכבוד הרב

      • טעות! הרב פאתטי ולא לוקח בחשבון

        מוריה, 26/08/08 15:12

        גם עקרונות כגון שחרור האישה ותחושת החופש הפנימי שלה. חבל!!!!!!!!