• 89.

    תתחילו לעבוד

    זיו, 15/12/08 10:24

    עוד וועדה משמע שלא עושים דבר בנידון.נמאסתם תתחילו לעבוד כבר התריאו על משק המים יותר מ-10 שנים עכשיו וועדות תתחילו להשקיע בהתפלה במקום לחמם את הכיסאות שלכם בכנסת. תקצצו במשכורות השמנות שלכם ותקנו לאזרחים שאותם אתם עושקים מים.

  • 88.

    מחדל לאומי

    שמואל, 15/12/08 09:02

    נושא כאוב זה עלה בחומרתו בעשורים האחרונים בכל ממשלות ישראל, וקל מאוד להאשים רק את משרד האוצר שלא מימן...
    נכשלנו בגדול, שכן אור לגויים בכל הקשור לפרוייקטי התפלה (ולדוגמא פרוייקטי התפלה של חב' IDE בסין ובהודו) אך חושך לעצמינו !!
    בשביל מה אנו מחזיקים 120 חברי כנסת אם לא לקבל החלטות מכריעות מסוג זה מלפני 50 שנה.
    סיגלנו לעצמנו תחביב שרק בכאוס אנו מתעוררים ומחפשים אשמים.
    אני מצפה מהוועדה שתחרוץ גורל מנהיגים שלא עשו את מלאכתם נאמנה ובזמן הנכון.

  • 87.

    אף מדינה בעולם לא מרשה לעצמה להטות מים-רק לבנון (ל''ת)

    ישראל אפילו לא צייצה באו''ם, 29/07/08 08:27

  • 86.

    מה זה השטויות האלה. כמו חושמים. צריך החלטות טובות מה עושים עכשיו. (ל''ת)

    לא מציאת אשמים לפורקן !!, 29/07/08 08:24

  • 85.

    אם אין מים נשתה מיץ. עוד מחדל של שלטון מושחת (ל''ת)

    מארי אנטואנט, 28/07/08 23:54

  • 84.

    '' שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר''שר השטויות היכן היית כל הזמן?

    טורונטו טורונטו, 28/07/08 22:41

    יש לי הרגשה שעבדת בדואר במיון מעטפות?

  • 83.

    זו וועדה שמטרת מסקנותיה לשרת את בן אליעזר

    בב, 28/07/08 22:37

    אין כאן נסיון לפתור אלא לאתר את המטרה שלעברה יזרק הבוץ

  • 82.

    תמיד אצלנו חכמים לאחר מעשה...

    שמוליק, בת ים, 28/07/08 22:09

    מה תעזור ועדת חקירה? שעד כמה כלומניכים יישבו בוועדה ויבלבלו את המוח.!!!!???!!!
    רק אחרי שאנחנו במשבר חמור נזכרים למנות וועדה ולחקור איך הגענו לזה.

    מדינה ביזיון!!!!!!!!

  • 81.

    המסקנה ידוע מראש: עובדי המדינה מסרבים לראות כמה צעדים קדימה! (ל''ת)

    והם לא אוהבים את המדינה רק את עצמם!, 28/07/08 21:36

  • 80.

    שוב ועדת ''חקירה'' ?

    אאא, 28/07/08 21:14

    שוב שופט חייזרי במצב קומה מתקדם ינצח על חבורת דבילים מנומנמת,שתגיש דוח של 237547;235487;32 עמודים,שלא יחדשו דבר ולא יפתרו דבר....בדיוק כמו כל ועדות ה''חקירה'' המיותרות האחרות שהוקמו מאז קום המדינה.

    האם זו מטרת ועדת ה''חקירה'' ? למצוא על מי להפיל את התיק?

    • חחח בדיוק (ל''ת)

      פנדה, 29/07/08 10:37

  • 79.

    אם היו שומרים שמיטה

    יצחק, 28/07/08 20:48

    ולא משתמשים למים בשנת השמיטה לחקלאות אז היינו במצב הרבה יותר טוב.

  • 78.

    לבדוק למה משרד האוצר עצר יבוא מים מתורכיה (ל''ת)

    ירון, 28/07/08 20:21

    • לא צריך ליבא מוצר חיוני כמו מים

      אאא, 28/07/08 21:14

      בודאי ובודאי לא ממדינה מוסלמית

      • מדינה מוסלמית שהצבא שלך עורך עם הצבא שלה אימונים...

        פנדה, 29/07/08 10:39

        ומה זה ''לא צריך ליבא'' - אם אין, אז צריך ליבא. ביחוד אם זה יותר זול מהתפלה.

  • 77.

    חכמי חלם

    מומו, 28/07/08 20:14

    עוד וועדה שמבזבזת כספי ציבור,,,שר שלא עושה כלום,סנילי,,ומנהיגות כושלת.לא צריך וועדה שתומר לנו את זה.... למה לא הטפילו מים,,,בכדי שמקורות תמכור מים כמו נפט,,ויהיו רווחים שם בכדי שהמושחתים יחגגו...נמאס מכשלונות מנהיגינו,,לכו הביתה.....

  • 76.

    מעניין:על לבנון בקושי הקימו את וינוגרד.על המים מקימים ועדה ממלכתית (ל''ת)

    ממשלת הטיוח והבריחה מאחריות, 28/07/08 18:33

  • 75.

    וועדת חקירה ממלכתית

    ארגזי, 28/07/08 18:33

    נקווה שהיא תתחיל לכתוב את המלצותיה כבר בשנת 2013.

    אמנם משבר המים שלנו הוא קשה ועלול למנוע מאיתנו לספק מי שתיה לירדן שכנתנו, וגם חלהנהיג קיצוב מי שתיה לתושבים.

    אבל בעולם מתפתח כעת משבר מים, שכולל גם המסת עתודות מי השתיה באיזורים הארקטים ומהילתם במי מלח.

    בעולם צפויה הצפה של איזורים נרחבים בשפלות החוף במי ים.

    רובנו לא יודע, שב-90 השנים האחרונות, הוכפל שיעור ה-CO2 באויר וגם תרכובות של חנקן עם חמצן (מולקולות שהופכות את המים לחומצה גפריתית).

    שינויי האקלים, כוללים גם התחממות גלובלית ושנים ''יבשות''.

    אולי כדאי היה לזרז את הוועדה, כדי שתתחיל להתכונן לכתיבת המלצות כבר בסוף שנת 2012.

    אגב, מישהו יודע כמה מים מותפלים שופכת חברת החשמל מדי יום לים ?

    מישהו יודע למה ? (אולי אין לה רשיון להתפלת מים ?).

  • 74.

    לנצל את הזמן ש..

    הכפרסבאי, 28/07/08 17:54

    העצים מתייבשים ולבנות
    קילשוני עץ כמו במהפיכה הצרפתית
    ולעלות על ה''בסטיליה''
    כנסת וממשלה
    ולשלוח את המחליטים הביתה
    ולחייב אותם לחפור בארות
    גם את ''פואד''

  • 73.

    לא חסר מים בעולם

    דני מור, 28/07/08 17:43

    לא צריך וועדה כדי לשנות את מדיניות המים. חסכון במים מיותר - למה אנחנו צריכים לסבול בגלל שהממשלה גונבת את המים?

    לא חסר מים בעולם, יש הרבה מים לשתייה באוקיינוסים שניתן להתפיל ויש הרבה מי ביוב שניתן למחזר לצרכים חקלאים.

    אם ממשלת ישראל רוצה להתייחס ברצינות לנושא המים היא צריכה להורות למקורות שיפסיקו לשדוד את המים ויתחילו לשמור על המים.

    אם חברת מקורות תספק מים מותפלים לשתייה ומים מושבים לחקלאות, היא תוכל להפוך את מדינת ישראל ל''ארץ כחולה'' שבה זורמים מים צלולים במעיינות, נחלים ונהרות כפי שקק''ל הופכת את מדינת ישראל ל''ארץ ירוקה'' עם היערות שהיא נוטעת.

  • 72.

    שאלה!! איך זה שישראל מס' 1 בעולם בייצור מתקני התפלת מים

    ישעיהו, 28/07/08 17:42

    ודוקא בישראל אין התפלה בכמות שתספיק לצרכי כל המדינה? האם לעובדה שהזבאללה בלבנון היטו את מי החצבני, יש חלק במשבר המים?

  • 71.

    לא חסר מים בעולם

    דני מור, 28/07/08 17:38

    לא צריך וועדה כדי לשנות את מדיניות המים. חסכון במים מיותר - למה אנחנו צריכים לסבול בגלל שהממשלה גונבת את המים?

    לא חסר מים בעולם, יש הרבה מים לשתייה באוקיינוסים שניתן להתפיל ויש הרבה מי ביוב שניתן למחזר לצרכים חקלאים.

    אם ממשלת ישראל רוצה להתייחס ברצינות לנושא המים היא צריכה להורות למקורות שיפסיקו לשדוד את המים ויתחילו לשמור על המים.

    אם חברת מקורות תספק מים מותפלים לשתייה ומים מושבים לחקלאות, היא תוכל להפוך את מדינת ישראל ל''ארץ כחולה'' שבה זורמים מים צלולים במעיינות, נחלים ונהרות כפי שקק''ל הופכת את מדינת ישראל ל''ארץ ירוקה'' עם היערות שהיא נוטעת.

  • 70.

    לא חסר מים בעולם

    דני מור, 28/07/08 17:38

    לא צריך וועדה כדי לשנות את מדיניות המים. חסכון במים מיותר - למה אנחנו צריכים לסבול בגלל שהממשלה גונבת את המים?

    לא חסר מים בעולם, יש הרבה מים לשתייה באוקיינוסים שניתן להתפיל ויש הרבה מי ביוב שניתן למחזר לצרכים חקלאים.

    אם ממשלת ישראל רוצה להתייחס ברצינות לנושא המים היא צריכה להורות למקורות שיפסיקו לשדוד את המים ויתחילו לשמור על המים.

    אם חברת מקורות תספק מים מותפלים לשתייה ומים מושבים לחקלאות, היא תוכל להפוך את מדינת ישראל ל''ארץ כחולה'' שבה זורמים מים צלולים במעיינות, נחלים ונהרות כפי שקק''ל הופכת את מדינת ישראל ל''ארץ ירוקה'' עם היערות שהיא נוטעת.

    • אילו ניתן היה להתפיל את מי האוקיאנוס, מדבר סהרה היה הופך לגן פורח (ל''ת)

      בב, 28/07/08 22:38

  • 69.

    תמיד נוח להאשים מישהו אחר!

    ציוני ציני, 28/07/08 17:37

    אין מים כי לא נתנו לי כסף לעוד תוכנית גרנדיוזית והזויה - אליעזר

    אולי במקום וועדת חקירה נפסיק להשקות את ירדן ואת עזה
    נפסיק לתת סובסידיות לגידולים צורכים מים
    נעשה תעריף אחיד לכולם (ואלי הקיבוצניקים יחשבו פעמיים כאשר הם ממלאים בריכה)

  • 68.

    להעמיד לדין את פקידוני האוצר (ל''ת)

    אסי, 28/07/08 17:00

  • 67.

    קומץ פקידים, מוכשרים ככל שיהיו''קומץ גנרלים בלתי מוכשרים בממשל גרמו לזה

    טורונטו טורונטו, 28/07/08 16:55

    יוצאי סיירת מטכ''ל בממשל גרמו את מירב הנזקים לעם היהודי.

  • 66.

    זה עונש מאלוקים על זה שהחרידים משחקים אותה יהודים מאמינים

    יוסי, 28/07/08 16:47

    עם הלבוש הצנוע שלהם

    לא השארנו צביעות לגויים

  • 65.

    חמישים מליון מ''ק מים לירדן, עוד עשרות מילוני מ''ק מים לסוריה ולבנון

    שני, 28/07/08 16:46

    בהסכם שלום או בהסכם בשתיקה. כולם גונבים את המים לפני שהם מגיעים לכנרת

    • ייבשנו להם את הירדן

      דני מור, 28/07/08 17:43

      אילו מדינת ירדן היתה עושה לנו מה שעשינו לה כאשר בנינו את המוביל הארצי היינו פותחים במלחמה.

      כמות המים שישראל מזרימה למדינת ירדן היא קטנה בהרבה מכמות המים הזורמת במוביל הארצי.

      כמו רוצח שהרג את הוריו ובוכה שהוא יתום, כך אנחנו בוכים שאין מים בכנרת. מדינת ישראל גונבת הכי הרבה מים מהכנרת.

    • לירדן מחוייבים לתת50 מליון לפי ההסכם ונותנים 100 מליון.

      עמי, 28/07/08 17:43

      שלא לדבר את הכמות הניתנת לעזה שהתנתקנו ממנה והיכולה לקבל מים מהמצרים שמקורם בנילוס הבלתי נדלה.

    • בול!

      אילן, 28/07/08 17:55

      והנה הנבואה לחודש יולי
      עיי מנכל רשות המים
      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/35/ART1/711/217.html

  • 64.

    לא צריך שום ועדת חקירה

    אבנר, 28/07/08 16:46

    הסיבה האמיתית למשבר החמור הוא שפותחים את סכר דגניה מצד אחד על מנת מפלס הכנרת לא יעלה על גדותיו ומצד שנים צורכים מים בכמות היסטרית.הן לתעשייה, הן לחקלאות, הן להשקייה עירונית והן לצריכה פרטית.וללא התייחסות להתחממות כדו''ה.מי שאשם המחדל החמור הזה הן הממשלות שקמו ב-25 שנים האחרונות שהיו אמורות לשים דגש ולהיות עירניות למחסור החמור בגשמים בשנים האחרונות ולא דאגו לעשות כלום על מנת שלא נגיע למצב הזה.

    • אתה מטומטם או הוזה ?

      פנדה, 29/07/08 10:42

      מתי לאחרונה פתחו את סכר דגניה ? הלוואי וכל שנה היו פותחים את סכר דגניה ומזרימים קצת מים לים המלח המסכן, והיו מפסיקים לשאוב מים מהכנרת בכלל - אבל בשביל זה צריך הרבה יותר משקעים, או הרבה פחות אנשים במדינה.

  • 63.

    חבל על כול גרוש

    רחל, 28/07/08 16:40

    במקום להשקיע בוועדות חקירה שיתחילו מייד עם יישום המלצות של וועדות קודמות, ויפה שעה אחת קודם

  • 62.

    בכל אשמים מסבסדי חקלאות נוסח מפאי העיקר לעבוד אדמה בלי מחיר (ל''ת)

    יצחק בן אהרון, 28/07/08 16:37

  • 61.

    ואיפה היו הירוקים עד עכשו?

    סקופידון, 28/07/08 16:29

    לא מדובר רק במשבר המים, מדובר גם במשבר אקולוגי שגרם לפגיעה באיזונים שונים ומשונים בסביבה הטבעית של הכנרת.

  • 60.

    אין סובסידיות לחקלאות על גידולים בזבזני מים ליבא אותם מחול (ל''ת)

    מספיק שרק מי שצורך מים ואז יש תקציב לפיתוח תשתיות, 28/07/08 16:28

  • 59.

    בן אליעזר אשם - הוא יושב במשרד התשתיות 3 שנים האחרונות

    t3riger, 28/07/08 16:26

    היה צריך להתריע לפני שנתיים ולא עשה זאת

    ועכשיו פקידים אשמים...

    אותו דבר גם במשק אנרגיה חלופית, הוא התעורר רק עכשיו

    וגם בקושי...

  • 58.

    ובסוף נשתה את מסקנות הועדה

    רון הכחול, 28/07/08 16:26

    בעוד שנה - מהומות ואנרכיה בישראל על רקע המחסור במים.

  • 57.

    חוסר מים=סנדלר יחף

    גוטמן.א-טבריה, 28/07/08 16:26

    לשם מה וועדת חקירה??התשובות ידועות.אפשר בכלל להעמיד לדין פקיד כזה או אחר??הפתרון-וועדה עם שיניים\\תקציב אד הוק להקמת מתקני התפלה ובזריזות.{הידע וכו' קיים כאן}

  • 56.

    להעלות מחירים לחקלאות בזבזנית לבריכות שחיה מדשאות להחליף צנרת רקובה

    עובד ארבייטמן, 28/07/08 16:24

    ופקידות סנילית כולל פואד

  • 55.

    כולם כ''כ צודקים פה. (ל''ת)

    לא ריך עוד מילים., 28/07/08 16:22

  • 54.

    קודם כל ברוכה הבאה ועדה יקרה. הצעתי היא שתבדקו תחילה

    הפרשן לעניני מים, 28/07/08 16:17

    על סמך מה החליט שרון הגדול לחלק לירדן כל שנה מאות אלפי קובים מים. מאיפה? מהמים האחרונים שלנו? מה אנחנו ברוני מים??? האם זה לא תפקידו של עבדאללה לדאוג לירדנים ולממשלות ישראל למדינת ישראל?? אילו היו לנו עודפים מילא, אך שרון היה כנראה קצר רואי כמו ברוב ההחלטות שלו כפוליטיקאי.ומה שהוא ראה מפה הוא לא ראה משם, ומה שהוא ידע מפה הוא לא העדיף לא לדעת משם.

  • 53.

    מייבשים את הכנרת עבור נדל''ן ובעלי ההון/ממון מזמן בחו''ל (ל''ת)

    ותחשבו על זה, 28/07/08 16:16

  • 52.

    מברך יוזמי הקמת הועדה,אומנם ההחלטה באה באיחור אך טוב שהוחלט. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 28/07/08 16:16

  • 51.

    איך באמת?!?!? כל הזמן הכינרת היתה מלאה ופתאום נעלמו המים! איזה קטע!! (ל''ת)

    מופתעת, 28/07/08 16:14

  • 50.

    כמו שנתן זהבי אמר

    גלעד, 28/07/08 16:14

    מדינת חלם!

    מושחתים נמאסתם!

    עוד ועדה ועוד ועדה על חשבון הציבור שלא יוצא לרחוב ומפגין.

    כשהאזרח יבוא לפתוח את הברז ולא יהיה לו מים אז הוא יהיה ברחוב.

    ולא זה לא יהיה צביקה אדר והפאנל שלו או גדי סוקניק שיצילו את המצב. אז תמשיכו לצפות בג'אנק במקום לעשות דברים מועילים.

  • 49.

    משבר המים

    אזרחית, 28/07/08 16:12

    האם צריך ועדת חקירה כדי לדעת מה שכל ילד מבין שגינות ציבוריות למשל לא חייבים להשקות במי שתייה?
    לשם מה ועדת חקירה? אולי השר הממונה יעשה את המוטל עליו ויפעל!!

  • 48.

    בואו אני אגיד לכם איך.....................

    יוסי, 28/07/08 16:11

    הכל הולך לחקלאות.
    אה, וגם לפארק הירקון העירייה עושה שם אגם בליל ה כאילו אין מחר!

  • 47.

    זה רק! בגלל הכיבוש המתנחלים הימין ובעיקר ביבי (לא כך שמאל נבער) (ל''ת)

    מדשאות השמאל בבילעין, 28/07/08 16:05

  • 46.

    למה צריך ועדת חקירה ? כדי להגיד לכל המטומטמים שלא בנו עוד מתקני התפלת

    יוסי חולון, 28/07/08 16:03

    מי ים. להגיד לכל המטומטמים שבזבזו את מי הכנרת לשוא. הישראלים בונים בכל העולם מתקני התפלה רק לא בישראל (חלם). הבנתם את זה !!!!!!!!

  • 45.

    לנתק מייד מים לעזה - חיסכון עצום -- שהם יקחו מהנילוס (ל''ת)

    פתרון ממשי, 28/07/08 16:02

  • 44.

    כמות אדירה מופנה לירדן - מי החכם שהיה כל כך נדיב? שיקום! (ל''ת)

    זה בגלל הסכמי השלום, 28/07/08 15:56

    • רבין היה הנדיב הידוע בהסכם השלום עם ירדן (ל''ת)

      דני, 28/07/08 16:47

  • 43.

    חבל על הכסף. לא הקימו מתקני התפלה ושאבו בלי חשבון . הנה בלי ועדה. (ל''ת)

    123, 28/07/08 15:55

    • נכון!!!

      נחליאלי, 28/07/08 16:27

      נכון!!!

  • 42.

    איפשרתם לחיזבאלה להטות את יובלי הירדן בלא שהתערבתם

    יוכבד, 28/07/08 15:55

    בזמנו יצאו למלחמה בסוריה על שהעזה להטות פלג אחד. היום הממשלה רופסת ומאפשרת לכל מחבל לעשות ככל העולה על רוחו ולאחר מכן מקימה ועדת חקירה?!

  • 41.

    לשר התשתיות: ''קומץ פקידים''? ואיפה הממשלות שהיית חבר בהן?

    הצחקת אותנו, 28/07/08 15:54

    לפני הבחירות תמנה את ה''הישגים'' שלך.משמע ההישגים הם שלך, הפשלות של ''קומץ פקידים''.

  • 40.

    איפשרתם לחיזבאלה להטות את יובלי הירדן בלא שהתערבתם

    יוכבד, 28/07/08 15:54

    בזמנו יצאו למלחמה בסוריה על שהעזה להטות פלג אחד. היום הממשלה רופסת ומאפשרת לכל מחבל לעשות ככל העולה על רוחו ולאחר מכן מקימה ועדת חקירה?!

  • 39.

    אני אני אני ....

    ניר, 28/07/08 15:53

    בוא בוא.

  • 38.

    ערבים אמרתם?לכו ללוד ותבינו לאן המים הולך בלי שעונים כלל (ל''ת)

    Avnir, 28/07/08 15:53

  • 37.

    אפרים קישון כבר כתב על כך לפני עשרות שנים

    אטילה, 28/07/08 15:52

    וסים את ההומורסקה שלו במילים ''ובסוף כולם מתו מצמא''

  • 36.

    זה בדיוק מה שצריך...

    אורית, 28/07/08 15:49

    עוד חבורת בטלנים שישימו את התחת הגדול שלהם בכיסאות שעולים כמו המשכורת הממוצעת במשק בשביל למצוא מי אשם...אני אגיד לכם מי אשם,כל מי שאי פעם ישב בממשלה שלנו אשם!!
    ועכשיו כשאתם יודעים אולי תואילו בטובכם להזיז את השק כביסה הזה,שדבוק לכם מאחור ותתחילו לבנות לנו מתקני התפלה,אחרי שחשבתם טוב טוב על כל התרחישים האפשריים,סביבתיים,כלכליים,בריאותיים וכו' אחרי שתתיעצו במיידית עם טובי המומחים בעולם לעניני התפלה,תמצאו את הקבלנים הכי תקתקנים ואני מצפה שתוך שנתיים כבר יגיעו לברז שלי מים מותפלים!!

  • 35.

    לא צריך ועדת חקירה. כולם יודעים . הכל בגלל המתנחלים

    ומה? @@, 28/07/08 15:49

    אגב, מדינה חלמאית. כבר שנים מדברים על משבר מים. זו טמעה של ארץ ישראל שהיא על ספר המדבר. שום דבר לא חדש, הממשלות התרשלו כי פתרון משבר המים לוקח מעל 4 שנים. ואף ממשלה ואף שר לא רצה לטרוח על פאר והלל שיקצרו הממשלות והשרים מאוחר יותר. לכן שמעו, הקשיבו, תייקו והמשיכו הלאה. את זה כמובן שום ''ועדה ממלכתית'' לא תגלה לכם.

  • 34.

    היכן הממונים

    ורן, 28/07/08 15:49

    אם אמנם הפקידים אשמים - היכן הין השרים הממונים עליהם.

  • 33.

    היתה תוכנית על מיזם של מישהו שאוסף מי גשם

    שי, 28/07/08 15:48

    לשטיפת אסלות וגם לשתיים אם מוסיפים סינונים ובחברת מקורות לא נתנו לזה אוזן קשבת אבל לבזבז ים כסף על פרסום מטומטם של חיסכון במים שהמגזר הפרטי הוא אחוזון קטן ביותר זה ממש טמטום יכלו לחסוך המון אם היו מתיחסים לרעיון הזה יותר ברצינות...

    • אני אוספת את המים מהמזגן, ומשקה חלק מהגינה. (ל''ת)

      הנה ''הישועה'', 28/07/08 16:25

  • 32.

    מבזבזים מיליונים כדי לברר למה נעלמו מיליונים. ככה זה יהודים עם קומבינה

    א, 28/07/08 15:45

    המים התבזבזו כי נותנים יד לאנשים לפתוח שטיפה ידנית לרכב זה כבר בזבוז אחד. והדבר השני זה זיהום אוויר שמונע מעננים להיכנס לכאן גם בחודשי החורף וכך אין גשם מספיק שבישראל יורד גשם בחודש אחד בשנה אז עכשיו גם זה אין. הנה חסכתי מיליונים למדינה גם במים וגם בוועדה מטופשת.

  • 31.

    מדינה מפגרת ללא תוכניות

    טובה, 28/07/08 15:44

    ריבונו של עולם יש לנו כל כך הרבה ים למה לא מתפילים?כל פעם שהמדינה נקלעה לתקופה שחונה היו מוציאים תובניות להתפלת מי ים מהמגרה ואז היה מגיע חורף מצוין ושוב היו דוחפים אותן לאותה מגירה ממנה הוצאו.עמור יותר.
    יש חברות בארץ שמתפילות ברחבי העולם .רק אצלינו הסנדלר הולך יחף.
    באילת מתפילים והעיר חיה מצוין.למה מתעכבים? זה לא נכון שיש לנו בעית מים.יש לנו בעית קבלת החלטות.מי שיש לו כל כך הרבה ים לא צריכה להיות לו בעית מים.

    • התפלה היא פתרון חירום לא מוצלח

      פנדה, 28/07/08 16:15

      כבר עדיף לייבא מים מטורקיה. התפלה יקרה מאוד, מזהמת את האויר ואת הים ומייצרת מים באיכות טובה מינוס. לפני התפלה יש להגביר השימוש במי קולחין, לאפשר בחוק אגירת גשמים (כיום זה אסור) ולעודד את זה בערי החוף, לאפשר השקיית גינות פרטיות במים אפורים ממוחזרים בלבד, לאסור השקייה בשעות הבוקר והצהריים, ובעיקר - לגבות מכל צרכן מים שפירים בדיוק את אותו המחיר, בלי הנחות לחקלאות ותעשייה. בנוסף יש לאתר שאיבה בלתי חוקית ובזבוז מים ברשויות מקומיות.

  • 30.

    בואו תראו את ראש עירית נהריה

    מחזירה את הת''ז, 28/07/08 15:44

    מר ג'קי סבג,שלקראת הבחירות הקרבות שם לכל בניין פרטי מדשאה בגודל מגרש כדורגל וכמובן משקה אותם על חשבון הציבור והמדינה. תמשיכו לבחור אפסים בתור ראשי עיר וממשלה ונראה לאן נגיע.לא נורא, נשתה מים בטעמים

  • 29.

    זה נורא יעזור למשק המים

    ואוו!!!, 28/07/08 15:41

    לגלות מי אחראי ומי אשם - את מי זה מעניין לנו עדיין אין מים - אולימישהו ירים את קולו שעוד אפשר לעשות משהו?

  • 28.

    צריך להקים ועדת חקירה למדינה המתמוטטת

    אלי ברמן, 28/07/08 15:40

    סוף סוף נזכרו שאין מים - ידענו שנגיע לכך מזה זמן רב
    1. צריך להקים גם ועדה שתחקור את התדרדרות החינוך והתרבות בישראל , איך הגענו לכך שיותר מחצי מדינה הם ערסים חסרי כל ידע .
    2. איך הגענו לכך שהצבא נכשל בלבנון?
    3. איך הגענו לכך שאין רכבת פרברים בגוש דן?
    4.איך הגענו לכך שהפרוייקט של הרכבת הקלה בירושלים תקוע?
    5.איך הגענו לכך שנהרות ישראל מזוהמים ?
    6. יש להקים ועדת חקירה שתחקור למה לא הקינו עדיין ועדות חקירה לחקור את כל המחדלים שמביאים לסופה של המדינה

  • 27.

    משבר המים נובע כתוצאה מהטיית מאגרי המים בלבנון לסוריה

    אדם הובר, 28/07/08 15:33

    למזלינו יש ''גוגל ארט'' כנסו ללויין של גוגל ותוכלו לראות איך מאגרי המים בסוריה ולבנון מלאים וגדושים.
    ניתן להבחין בסוללות עפר המטות את מי הליטאני והחצבני...

    אין מנוס ''ממלחמת מצווה''

  • 26.

    בבאר-שבע נזכרו בחצי השנה האחרונה להקים גינות ציבוריות בקנה מידה גדול

    יאל, 28/07/08 15:32

    יפה מאד, אבל כמויות המים שניגרות מאיי- התנועה המגוננים לכביש, עצומה. מה היה קורה אם במקום דשא טבעי היו מניחים דשא מלאכותי?

    • מדוע בבאר- שבע אסור , ובקיבוצים , ובגוש דן מותר ???? (ל''ת)

      -------- גם לשחורים מותר ליראות ירוק ., 28/07/08 16:01

    • זה גינון לקראת הבחירות. אחרי הבחירות אין לו ערך, ייבשו הכל. (ל''ת)

      יובל, 28/07/08 16:05

  • 25.

    לבטל את הבחירות לרשויות המקומויות. מישהו ספר כמה גינות חדשות נבנו? (ל''ת)

    כועס, 28/07/08 15:29

  • 24.

    החלטת ממשלה: כל מי שנוסע לחו''ל שיביא בקבוק מים

    אהוד אולמרט, 28/07/08 15:28

    החלטת ממשלה מיום 28.7.08

    כל מי שנוסע לחול מחוייב להביא בקבוק מיים 1.5 ליטר וישפוך אותו לכנרת

    אהוד אולמרט
    ראש הממשלה

  • 23.

    ועדה ממלכתית תביא מים? צריך ועדה לפתור את המשבר. לא לדבר!! (ל''ת)

    כועס, 28/07/08 15:28

  • 22.

    תעשו וועדת חקירה לחקור איך זה שכל מי שבכנסת הוא...

    וועדת חקירה, 28/07/08 15:28

    פושע תחמן ומושחת שלא אכפת לא מהאזרחים בכלל
    אלא רק מעצמו.

    במקום וועדות חקירה תתחילו להביא פתרונות.
    פוליטיקאים מסריחים.

  • 21.

    ומה יסביר בן אליעזר, את הסיבות לכישלונות של אחרים?

    אקווריום, 28/07/08 15:26

    ומה הוא עושה בינתיים בנושא. שמעתי על הגבלות השקיה, העלאת מחירים וכו'. לא מבינים שהעם צורך מים בעיקר בשל גידול אוכלוסיה וגידול עסקים ואי אפשר להגיד לאנשים להפסיק לשתות או להתקלח וכד'. אז כדאי שיתרכזו בהגדלת מקורות המים ולא בצמצום כי צמצום אפשרי לטווח קצר בלבד כשבאופק האוכלוסיה תמשיך לגדול.

  • 20.

    צריך ועדת חקירה מה עושים 120 ח''כ 365 יום בשנה זה לא הנושא היחיד המצריך (ל''ת)

    מדינה בסגירה לכבות האור, 28/07/08 15:21

  • 19.

    ובכן, ה''גורמים'' הם

    אנאקריאון על קוטב השיממון, 28/07/08 15:21

    ריבוי טבעי מטורף ועליה המונית. ככה זה כשעם שלם חי כאילו שהמשיח בא מחר, והמשיח גם לא מטלפן.

  • 18.

    הועדה תמצא שהקיבוצים והמושבים של מפאי קיבלו מים מסובסדים חינם (ל''ת)

    מים בששון, 28/07/08 15:21

  • 17.

    Water

    Louis Ilani, 28/07/08 15:19

    I thought the Minister is responsible

  • 16.

    קחו את וינוגרד היא תוציא אותך פואד נקי ואת אשכול גולדה ורבין אשמים (ל''ת)

    מים עדן, 28/07/08 15:17

  • 15.

    לחקור את הלובי של הקיבוצים ,שכפה על המדינה ,גידול בננות

    אחד העם, 28/07/08 15:17

    כידוע שמטעי הבננות הם זוללי מים מספר אחד ,ואסור שיגודלו במדינות שאינן שופעות מים כמדינת ישראל ,את זה ידעו ראשי משק המים וראשי משרדי החקלאות מאז הקמתה של מדינת ישראל ,זאת בעיקר בגלל העובדה שבננות הוא מצרך שמצוי למכירה בכמויות בכל העולם בו יש מים , ואפשר לרכוש בננות בזול ,ואפשר אפילו לשלם תמורתם עי סחורה ישראלית דבר שינטרל את הנזק ביבוא , אבל הלובי הקיבוצי שהיה חזק מאז ומתמיד ,דאג שדיון על עקירת מטעי הבננות לא יעלה מעולם ,כי הקיבוצים עסקו בגידול רווחי זה בעיקר כי המדינה סיבסדה את המים ,והם עשו קרטל ודאגו לקבל מחיר נאות עבור הבננות ,ומי ששילם זה האזרח שיכול היה להנות מבננות במחיר שוק חופשי ותחרות ,ובעיקר לחסוך כמויות אסטרונומיות של מים במשך 60 שנות קיומה של מדינת ישראל , שמטעי הבננות הקיימים רק בקיבוצים זללו ללא הצדקה . מסתבר שמושחתים שדואגים לאינטרס הצר שלהם ע''ח המדינה ,קיימים לא רק בש''ס ובאגודה ,אלא גם בקרב יפי הבלורית של פעם.

    • נכון. גם כותנה בזמנו. (ל''ת)

      פנדה, 28/07/08 16:17

  • 14.

    ואת מי הם יאשימן בדיוק?

    א., 28/07/08 15:16

    את אלוהים על שלא הוריד מספיק גשם?
    חלם!

    • יאשימו את ''קומץ הפקידים'' לא קראת? לא הבנת? (ל''ת)

      ב., 28/07/08 16:20

  • 13.

    מה זה כבר יעזור? כדאי שתתחילו לחשוב על דרכים אחרות למצוא מים מן המדבר

    איל, 28/07/08 15:15

    אולי משהו עם אנרגית השמש?
    או אולי משהו עם הים?
    או אולי משהו עם שטפונות?

    אולי להשקיע את הכסף בפתרונות ולא בחיפוש אשמים?

    ובאמת, להתפלל לגשם...
    במצב הנוכחי של כדור הארץ, כדאי לפקוח עיניים ולחפש אלטרנטיבות מעשיות.

  • 12.

    די

    המיואש, 28/07/08 15:15

    עןד ועדה ועוד אחת ועוד אחת חייבים לבזבז כסף של הציבור
    ממקור ראשון עלות ועדה של שנים = 2 מכונים להתפלת מים בשיטת bot במיידית

  • 11.

    פואד נחת זה עתה מן הירח לאחר שהות של 30 שנה ( הוא התעסק שם בפריימריז) (ל''ת)

    אסטרונאוט, 28/07/08 15:14

  • 10.

    איך ? תסתובבו בקיבוצים .. הכל ירוק ומלא בריכות שחיה . (ל''ת)

    וגם בשרון, 28/07/08 15:12

  • 9.

    קודם צריך לחקור איך עסקן דרגה ז כמו פואד נבחר לשר התשתיות (ל''ת)

    אין חדש, 28/07/08 15:12

  • 8.

    אז עכשיו הפוליטיקאים יצילו אותנו מקומץ פקידים?

    רונן, 28/07/08 15:11

    כרגיל השומר בשער אשם. פקידים?? לכל פקיד יש שר ממונה שמתעורר רק כשזה משפיע על הפריימריז שלו, פתאום כולם נזכרים לראות מה עשו הפקידים. ועדת הכנסת מתעוררת להתחיל להפעיל ביקורת, פואד מפסיק לרגע ללעוס ולאכול וכולם כשריח בחירות באויר באים להציל את המדינה - שזרקו עליה עד עכשיו XXX מקומץ הפקידים. חבל שהפקידים לא יכולים ליזום ועדות חקירה על כל שחיתויות ומחדלי השרים. כי יעיפו אותם כמו את זליכה.

    • פשוט כשכל יומיים מתחלף שר תשתיות

      פנדה, 28/07/08 16:19

      אז היחידים שנשארים לנהל את המדינה הם מנכ''לי המשרדים והפקידים. ''שלום אדוני השר'' מכירים ?

  • 7.

    מעשה שהיה בין יפן לבריה''מ:

    עחעיג, 28/07/08 15:09

    שאל פעם בכיר סובייטי את עמיתו היפני: ''איך יש לכם תעשייה כל כך משגשגת''?
    ענה היפני: פשוט מאוד: ''כאשר לנו אין דגים אנחנו יוצאים לדוג. לכם כשאין דגים אתם מקימים ועדה.''
    לא יודע למה נזכרתי בסיפור זה כשקראתי את הכותרת.

  • 6.

    הייתי מוכנה שתסגרו ברצון ברזים

    רמתגנית, 28/07/08 15:08

    שלום
    אני גרה בבנין לא כל כך גדול יש גינה לא קטנה בכלל והעוזרת והגננן משקים ללא סוף אני היחידה שרבה שלא צריך להשקות מצידי שהכל יהיה לבן והיה לכולנו מים לשתות.
    אז שכל ערייה תסגור לא ידועת איך כל הברזים של גינות ציבוריות וכו למנוע את זה אני רבה לסתם הכל עובר מאוזן אחת לשניה.

    • זוהי תגובה שנובעת מבורות

      א.נ, יהודה, 28/07/08 16:22

      לידיעתך, צמחיה מביאה גשם, וגשם מביא מים. אילו ייבשו את הצמחיה כל האזור יהיה מדבר. הצמחיה דורשת מעט מים בשנים שחונות ותביא מים רבים בעתיד. ככל שייערו את הארץ, כלומר שיטעו עצים, יווצרו תנאים נוחים לחורפים גשומים. דרך אגב, חוץ מדשא, שהוא באמת בולע מים אינסופי ללא תמורה, רוב הצמחים מוציאים את המים והלחות מעמקי האדמה ורק בשנים הראשונות זקוקים להשקיה קבועה.

      המדינה צריכה לנקוט במדיניות של יעור כל חלקי הארץ הפנויים, ועדיף עצי אלון ואלה, עצי תות ותאנה וכל צמחיה ירוקת עד. הדבר יצור תנאים טובים לכל החי והצומח ואנו נוכל לחיות בארץ בריאה ורטובה אשר תביא שפע ותהפוך את האדמה השחונה שלנו לאדמת טוב.

      • אלה תות ותאנה אינם ירוקי עד (ל''ת)

        סתם לידיעה, 28/07/08 17:05

  • 5.

    שטויות משקרים לנו ,יש מים בשפע הרבה מים (ל''ת)

    צורל, 28/07/08 15:07

  • 4.

    And what have you done for our country??

    Plato Sharon, 28/07/08 15:06

    You were sleeping on your job

  • 3.

    ועדת ''חקירה''

    משה, 28/07/08 15:06

    ועדה ועוד ועדה ועוד ועדה .זו הממומחיות של השרים שלנו.כל אדם שפוי שעיניו בראשו יכול היה לצפות את זה אבל השר הנכבד מישום מה לא ידע ולא ראה עכשיו כולם אשמים רק לא הוא.אדוני השר עם היה לך מעט כבוד עצמי הייתה צריך להתפטר ולגיד ''ניכשלתי'' אבל לצערי אתה לא מבין את משמעות המילה וכבוד חחחחחח.... גם מילה זו לא נמצאת אצלך ''ביומן'' . כאיש העבודה ההסטורית אני מתבייש שאתה אחד הנבחרים שלי......

  • 2.

    לנצל יותר את מי הגשמים

    ליאור, 28/07/08 15:04

    יש בתי ספר שקולטים את המים מהגגות שלהם ומשתמשים בהם לאסלות בבית הספר
    למה זה לא מיושם בכל בתי הספר בישראל????
    בבית הסוהר???
    בצבא????
    עשרות אלפי קוב מים בשנה???

  • 1.

    לא חסר מים. הלכתי לברז לבדוק.

    Joe Anaaref, 28/07/08 15:03

    כל השאר הן בעיות של מי שמקבל כסף ומעמד בעבור זה שלא יהיוחסרים לנו מים.
    זו אינה הבעיה שלי.

    • צודק, ואני בדקתי גם בבקבוק מים מינרלים

      בעל הבקבוק, 28/07/08 17:28

      גם שם לא חסר.
      הכל קנוניה אני אומר לכם! קנוניה!