• 51.

    אפשר לקבל מידע אמין על הרובה מבעלי ניסיון ? (ל''ת)

    אייזיק - פ''ת, 28/07/08 22:24

  • 50.

    אין על ה FN -זה היה רובה תותח אמיתי-קרעתי איתו עשרות

    רס''ן רועי לרנר, 27/07/08 14:16

    נבלות מצריים

  • 49.

    בשביל מה השוויץ? (ל''ת)

    שאול, 25/07/08 14:46

  • 48.

    תמיד היו לנו זעיר ומקוצר (ל''ת)

    גולנצ'יק, 24/07/08 12:14

  • 47.

    היה עדיף אילו הכתבה הזו לא הייתה רואה אור. (ל''ת)

    סתם פוזה., 24/07/08 12:07

  • 46.

    אש אש אש יורים עלייך. סרט חזק (ל''ת)

    איציק הפטיש, 24/07/08 11:42

  • 45.

    42 מדבבר שטויות

    גבריאל, 24/07/08 10:22

    למראת שהP-90 אכן נשק נהדר הוא שוקל 3 קילו הדיוק שלו גרוע יש לו בעיות רבות בעמינות הטעינה של הנשק ארוכה ומסורבלת והכדורים שלו קטנים בהרבה מהתחמושת של הטבור בקיצור נשק שלא ההיתי לוקח איתי לקרב

  • 44.

    שכונה זה פה!!

    קצת מבין..., 24/07/08 09:32

    לא יאומן, עם כל הכבוד לכתב
    למה IMI ,צריכים להתבזות כך.
    למה לא לדבוק בתוכנית המקורית.
    באתם מוכנים להדגים ריצה עם ירי במצבים, אבל בטח הכתב הציע רעיון יותר טוב שתראו פריקה מרכב וחתירה למגע.
    אז במקום לדבוק בתוכנית המקורית ולסרב יפה.

    אמרתם למה לא, ניקח את רכב הכי טוב לביצוע שלנו, ''מאזדה 3'', אבל לא סתם גירסאת הליסינג, הכי טוב לפעולות כאלו.
    הרי ידוע איפה ש 4X4 לא עובר, הליסינג בטוח יעבור.
    ואמרתם לעצמכם כי אנו הקוראים / צופים נדמיין לעצמנו שזה האמר.

    אז ככה:
    א. זה לא האמר
    ב. זו לא פריקה מהירה, אלא יותר פריקת פיקות ברכיים.
    ג. לא חבל על הביזיון הארגון שבו אתם עובדים (IMI).

    אז מה הפלא, שאתם לא מצליחים להמריא במיצוב ובמכירות שלכם כמו המתחרים שלכם: רפאל, אלביט וכו'.

    ולסיכום, כדברי יועץ התקשורת של רוה''מ (און פרלין):
    הרובה מצויין
    המקום מדהים
    המבחר עצום
    אבל ההדגמה של הירי... לא טוב!!!

    סופ''ש נעים לכולם.

    • דווקא אני חושב ההיפך. הסרט מדליק מאוד. מושך ומסביר למה באמת כל אחד

      אורן. מצדה, 24/07/08 11:41

      שיהיה לך סוף סוף רובה כחול לבן!

    • וואו אתה ממש מבין.. אפשר חתימה ? פאתט (ל''ת)

      פנדה, 24/07/08 13:20

  • 43.

    כבוד! טוב שעשו ניסוי כלים קודם על גבעת(ב)י... (ל''ת)

    גולנצ'יק במיל., 24/07/08 09:18

  • 42.

    הוא די דומה ל-P90. שגם הוא נשק נפלא. בכל אופן, טוב לשמוע

    אלי, 24/07/08 09:01

    שעדיין יש תעשיה בטחונית , אפילו אם היא בידיים פרטיות. לינק לסרטון קצר על ה-P90.
    50 כדור במחסנית , שוקל פחות מ1 ק''ג. אחד הכלים הטובים ביותר שקיימים.אין רתע.
    http://www.youtube.com/watch?v=iyJEEISVTd4

    • כלי זה נכשל בניסוי צהל .רגיש לחול. (ל''ת)

      אריה, 24/07/08 12:38

      • לא ידעתי שהוא נבחן בארץ, נראה דווקא די מבטיח (ל''ת)

        אלי, 24/07/08 14:30

  • 41.

    מה ? 20 שנים אחרי שיוצר ?!

    חנן וייס, סא''ל במיל', 24/07/08 08:38

    ופעיל במדינות עולם 3.

    אולי גם יתנו לצבא טנקים חדירים, כמו בלנון II.

    אוסר לשחק בחיי החילים, ודאי לא כל אותו ממשל שרובו היה בקריה בשרותו הצבאי, וללא מיל'.


    גם מ''מ בגדוד בהנדסה קרבית

    • לרב''ט חנן וייס:עסוק בלוף ופילחי אשכוליות ולא ברובים-OK? (ל''ת)

      רס''ן רועי לרנר, 27/07/08 16:21

  • 40.

    אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר

    משה דוד, 24/07/08 08:23

    המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד

  • 39.

    אין כמו הרובה הצכי,אבל הכי טוב זה הצכיות (ל''ת)

    צומה-פרג, 24/07/08 07:32

  • 38.

    לא משנה איכות הנשק - חשוב שיהיה רוח לחימה,אמונה בצדקתנו ואפס בכיינות!! (ל''ת)

    מיקי, 24/07/08 07:19

  • 37.

    10 שנים התבור בצבא ועוד 10 שנים...

    דניאל, 24/07/08 07:14

    יקחו לגולנצ'יקים עד שילמדו לתפעל אותו

  • 36.

    מי צריך אותו ? נשק של אשכנזים..... (ל''ת)

    מומו מגדוד 12, 24/07/08 07:11

  • 35.

    אבל את המלחמה הקודמת לא הפסדנו בגלל הרובים אלא בגלל הפיקוד הגבוה (ל''ת)

    כשהבורדל מפסיד, לא צריך להחליף מיטות, 24/07/08 04:04

  • 34.

    לא מאמין עדין משתמשים במטטא אמ 16

    אילן, 24/07/08 03:15

    הנשק הזה מאז מלחמת ויאטנם
    הנשק הזה לא אמין וארוך ניג'ס.
    כשצריכים אותו באמת הוא לא יורה

  • 33.

    התבור אחלה נשק אבל...

    לוחם, 24/07/08 01:45

    יש בו כמה בעיות בכל מה שנוגע לפתיחת זיגים.הקנה הקצר שזה אחד ה''יתרונות'' שלו כנשק לש''ב מתגלה לפעמים כחיסרון בגלל שכשאתה נתפס על זיג,אין לך את הטווח הקטן הזה בינך לקיר וגם הידית דריכה שמקדימה הרבה פעמים נתקעת על הזיג אז מה שקורה הוא:
    יש סיכוי גדול שתירה בחלק מהקיר ותקבל ריקושטים ישר לפנים בגלל הקנה המאוד קצר או שהידית דריכה תתקע על הזיג ו..מעצור.עוד בעיה היא ה''תבור קלעים''.כשאתה הולך עם אקילה על התבור קשה מאוד להכנס למצב נורמלי עם קרמי ויוצא מצב מאוד מצ'וקמק,לא נוח ולא יעיל בגלל המסילה הקצרה והנשק הקצר.הדורגלים שלו גם לא משהו-אין יציבות ולכאן נכנס גם הקטע שאין ידית הסתערות.ירי עם ידית הוא הרבה יותר נוח ומדוייק בגלל היציבות של הנשק,במיוחד בתבור קלעים שהמשקל שלו עם אקילה הוא די גבוהה והתזוזה של הנשק במצב ירי גדולה יחסית לירי עם פלאטופ וידית.
    מבחינת בעיות של הנשק בכל מה שקשור למעצורים,הוא מצויין ובקושי עושה מעצורים.פחות מפלאטופ בכל מקרה, אם אתה מטפל בו טוב וגם בתנאי שטח קשים כמו חול ואחרי ירי מסיבי הוא פשוט ממשיך לירות חלק ועושה מעצור פעם ב...
    לי אישית, בשבוע ירי מאוד מסיבי שבו בקושי ניקינו אותו וזחלנו איתו מלא,הוא עשה 2 מעצורים על משהו כמו 900-1000 כדור וכך גם לשאר החברה פחות או יותר.
    באופן כללי,נשק טוב שעם כמה שיפורים יכול להיות נשק כמעט מושלם.

    • על בטחון שדה שמעת?? (ל''ת)

      מילואימניק, 24/07/08 13:32

  • 32.

    נו מתי ימסרו אותו לשוטרים פלסטינים .... (ל''ת)

    אריה, 24/07/08 01:23

  • 31.

    מתי ישראל תעבור לייצור מכוניות , מטוסים, טלוויזיות ? (ל''ת)

    וכתתו חרבותם, 24/07/08 00:52

  • 30.

    את האמת חיבים לומר על הרובה והחברה.

    לוחם שנפצע, 23/07/08 23:56

    הסיבה שאני בבית ולא בקו היא שאני בגימלים,הכלי הוא כלי מעולה ובהשוואה לM4 הוא עושה הרבה פחות מעצורים ויותר מדוייק(יש לנו עדיין בפלוגה M4 ),בלי קשר לרובה אבל עם הרבה ציונות החברה היא חברה ישראלית ולא אמריקאית ורובים ממלא חייבים לרכוש לחיילים אז הרווח הוא כפול גם עבודה למשפחות בארץ וגם רובה טוב יותר מהאחרים.במהלך המסלול ואפילו בקו ובאימון הצוותים של החברה כל הזמן היו איתנו ואם צצה איזו שהיא בעיה הם ישר לקחו את הנשק ופתרו אותה(לא ראיתי אף נציג אמריקאי בקציעות או הר קרן).בקיצור מי שרוצה ללכלך שילכלך אבל אם עובדות אי אפשר להתווכח הכלי מעולה ולא פחות חשוב ישראלי.
    איתי ל....

  • 29.

    חיילי צעצוע. נראה אותכם מיסתערים עם מאג. (ל''ת)

    פב 1986, 23/07/08 23:52

  • 28.

    ל-23

    מ''כ בגבעתי, 23/07/08 23:47

    בתור אחד שהשתמש איתו אתה מדבר פשוט שטויות... רק עצה קטנה, תשים לב למי אתה מקשיב.

    חוץ מזה המחסנית היא מאחורה ולא מקדימה.

    הייתי מת לפרט יותר אבל פשוט תצטרכו לסמוך על המילה שלי שהוא פשוט נשק מעולה

    • נשק חזק. נכון שהיו בעיות אבל הן נפתרו. אף אחד לא מוותר על התבור וחולם

      אוגוסט 6, 24/07/08 11:43

      לקבל את המיקרו...חלום רטוב

  • 27.

    מפעל מגן נמכר בנזיד עדשים

    רמי, 23/07/08 23:12

    כל הכבוד לממשלה שלנו שמוכרתת מפעל ביטחוני עם ידע שכזה לידיים פרטיות שמרוויחות ממנו מיליונים
    ומפעל מג הוא לא הראשון ולא האחרון שימכר

    • אם אני לא טועה, מכרו אותו ב-6 מליון ש''ח , כאשר שווי

      אלי, 24/07/08 08:46

      המלאי היא פי 2 מהמחיר. הכל שחיתות. שמעתי ד''א , שהנשק שעוזי ז''ל פיתח , היה טוב יותר.

  • 26.

    אם אין חיילים קילרים...

    אסטרטג, 23/07/08 22:49

    שום נשק לא יעזור.

  • 25.

    כבוד (ל''ת)

    שרון, 23/07/08 22:45

  • 24.

    אנשי תעש אוכלים היום את עצמם בגלל טיפשותם שמכרו לסמי קצב את מפעל הנשק

    מודאג, 23/07/08 22:36

    ב- 2 מ$ עם כל המלאי שבתוכו ומאז קצב צוחק כל הדרך אל הבנק.... ותעש בוכה כל הדרך מהבנק...

    שווה להקים וועדת חקירה למדינה ולראשי תעש על טיפשותם והחלטתם הפזיזה והרעה...

  • 23.

    שמעתי עליו ביקורות גרועות

    מודאג, 23/07/08 21:42

    יש לו כמה בעיות תפעוליות ממה שהבנתי-למשל העובדה שיש לו מחסנית מקדימה כדי לשמור את הנשק למעלה כל הזמן-דווקא מקשה ולא מועילה.

    • יאאאללה , מסגפיק לשחק אותה פייטר ... (ל''ת)

      אחד העם, 24/07/08 00:49

    • אם כבר המחסנית מאחורה

      Y, 24/07/08 15:02

      אחרי ההדק בניגוד לשאר שהיא לפני ההדק

  • 22.

    תגידו...הסיפור על הקליבר הכפול זו אגדה או מציאות? אני לא מבין איך זה י

    זיו. כ, 23/07/08 21:37

    יכול לקרות בפועל? מה החייל מסתער עם שני קנים? מה הקטע? מישהו יודע?

    • פשוט מאוד , החייל אשר מצוי בשדה הקרב משתמש ב 5.56 שזה אותו קוטר

      מיקו זאמברי הצלף, 23/07/08 23:07

      של m16 במידה וצריך להחליף ללוחמה בשטח בנוי או שנגמרה לו התחמושת של ה 5.56 ויש לו ליד מחסניות של אקדח או עוזי ישן הוא יכול להשתמש בזה ע''י החלפת הקנה.
      יש שתי כניסות לשתי סוגי המחסניות בכלי הזה.

      • מיקרו תבור

        אריה, 24/07/08 12:27

        עם אתה לא יודעה למה לכתוב שתוית

  • 21.

    מי שהמציא את התבור גאון... (ל''ת)

    נוב5 כבוד, 23/07/08 21:36

  • 20.

    בהתחלה היו בעיות היום הכל זורם. לא מוותר עליו חבל''ז (ל''ת)

    סגול בנשמה, 23/07/08 21:35

  • 19.

    יש עוד מקוצרים למילואימניקים!!!! (ל''ת)

    מילואימניק, 23/07/08 21:31

  • 18.

    יופי של רובה, שני קנים

    ט., 23/07/08 21:10

    חבל שלא עשו קנה 7.62 .

  • 17.

    ואו - איזה מעניין. רוצים גם כתבה על שרוכי הנעלי של מתגייסי חטיבת כפיר (ל''ת)

    שניצלון, 23/07/08 21:07

  • 16.

    נגב כבוד (ל''ת)

    יעקב, 23/07/08 21:04

  • 15.

    טחתנתי

    בועז, 23/07/08 20:50

    ערבים במספר כלי נשק, ממש לא שינה לי.

    • גם למדת לכתוב בבית ספר...

      אורן, 23/07/08 21:34

      גם שם מסתבר כלום לא שינה לך...

  • 14.

    סמי קצב מכר גם נשק לאיראנים

    נקודת האל חזור, 23/07/08 20:49

    סמי קצב מעורב במכירת נשק לאיראנים... לא ההיתי מתלהב מנשק שלו

    • לפני חומייני - כל ישראל מכרה נשק לאירנים...

      אורן, 23/07/08 21:35

      האם הוא מכר אחרי נפילת השאח?

    • נהריה

      עמיר, 23/07/08 22:22

      אתה אידיוט מושלם.

  • 13.

    נראה נשק מעולה כל הכבוד לתעשייה הצבאית

    כל הכבוד, 23/07/08 20:42

    בארה''ב מדברים עליו הרבה כאחד מנשקי העתיד

  • 12.

    רוני (ל''ת)

    מגניב לאלללללללללללללללה, 23/07/08 20:38

  • 11.

    בוחבוט הצלף העיוור

    גוסטוזו, 23/07/08 20:33

    בוחבוט! יאללה לעבור לטלויזיה!

  • 10.

    פשוט דוחה שמתלהבים ככה מכלי נשק

    יואש, 23/07/08 20:24

    כאילו שמפרסמים משקה חדש..
    וזה בעצם מסכם את כל המדינה הזאת

    • אנשים שחכו שה''כלי'' הזה

      חייל של אהבה, 23/07/08 21:35

      הוא מכונה לייצור מוות שהורגת בני אדם.
      אבל ככה אנחנו נראים, כתבות 'רעל' בחדשות ובעיתונים על יחידות שונות, שכל תכליתן היא שליחת האויב לעולם הבא, קהל עצום שמתכנס לראות את המפגן האווירי שהוא למעשה תצוגת תכלית של אוירונים שכל יעודם הוא להרוג אנשים עם פצצות חכמות, וימי חילות לתלמידי תיכון שאמורים לעזור להם לבחור אם הם מעדיפים לרצוח את האויב דרך תומ''ת ,מרכבה, מטוס, או עם תבור בגולני.
      אני לא פצפיסט , ואני עצמי שירתתי ביחידה לוחמת, אבל חשוב לזכור שהצבא הוא רק כלי שנועד להגן על האזרחים, ורע הכרחי, ואין מה להתפאר ולהתגאות בכלי המשחית שבו מצטיידים לוחמיו. מעבר לזה שזה מערער את ערכי טוהר הנשק זה גם די מבחיל. לא לשכוח שאנחנו עם של יהודים מוסריים וצמאי חיים, ולא צבא של גלדיאטורים או ליגיון זרים של רומי

      • אתה סותר את עצמך

        אהרון, 23/07/08 22:54

        במשפט אחד אתה מתייג לשלילה כלי הרס משחית כדוגמת נשק, ובד בבד מזכיר לנו שמטרתו של הצבא היא בסך הכל ככלי העוזר לנו לשמור על האזרחים (מילים שלך)

        אז אולי תחליט ?
        אם מטרת הצבא היא בסופו של יום וסופה של הגדרה לשמור על אזרחינו ומדינתנו, ואם בכדי לבצע זאת מה לעשות ולמרות כל הרצון הטוב נאלצים אנו לעצור מיידי אויבנו מלבצע את זממם באמצעות ''כוח'',

        אז אולי נסכם יחדיו ''שכלי הרס ומשחית'' הם אח ורע בלתי נמנע ביידי גוף ומדינה המתיימרת לשמור על עצמאותה וזכויותיה לחיים על פני האדמה... יש הסכמה ?

      • אולי ננסה לשלוח פרחים לנסראלה ואחמדינג'ד (ל''ת)

        זה לא מבחירה, 24/07/08 08:39

    • זה נקרא ציונות, נסה את אמריקה, שם בכלל לא מדברים על נשק (ל''ת)

      שם, 23/07/08 21:42

      • כן, אבות הציונות הזילו ריר על מקלעים

        אסף, 23/07/08 22:40

        הרצל היה תותחן טנק , וברל כצנלסון היה טען קשר.

        • THE BEST COMMENT (ל''ת)

          THANK YOU, 24/07/08 01:20

        • אם ראשי הציונות היו יותר לוחמנים לא היו נרצחים 6 מיליון יהודים....

          א.ב, 24/07/08 15:22

          כל כך בקלות...
          רק אולי....אבל הם שיתפו פעולה עם הבריטים האנטישמים נגד יהודים שלחמו לשנות את המצב.
          תמשיכו שמאלנים..יומכם קרב.

      • You are right, because every one got a gun

        reality check, 24/07/08 15:36

        In the US its easy to get a gun, almost everyone got one. and you will be amazed at the amounts of uzis, ak47s, m16s, e4tc. that private citizens have in the US. so stop the bull shit and the self beatings

    • אני איתך!!

      אזרח, 24/07/08 02:20

      כחייל קרבי בצעירותי אני כל כך מבין ומזדהה עמך. אין מה להתפאר בתעשייה שכל תכליתה לגרום הרג ולפעמים כלי הנשק מגיעים לידיים רעות מאוד. לצערנו אנו חייבים נשק על מנת להגן, אבל מה השמחה? אל תשמח בנפול אויבך. תאמינו לי שזה עצוב לראות אדם הרוג גם אם הוא אויב ולא הייתה ברירה.

    • שמאלני הזוי טיפש

      גולנצ'יק, 24/07/08 07:40

      מטרתו של הצבא להגן על המדינה ולכן הוא צריך את האמצעים הכי טובים שיש.
      כמו שטבח מתלהב מסט סכינים חדש.
      או כמו ששמאלני הזוי כמוך מתלהב מקיש חדש אצל ''אורנה ואלה''.

      • הכשירו עוד חייל היטב

        תנשמת, 24/07/08 15:11

        אחד שלא רואה דבר מעבר למלאכת הכח.
        אם היית עוצר לרחרח קצת ורדים, קישים או מה שלא יהיה
        אולי היית מבין שיש עוד דברים בעולם חוץ מצבא, מלחמה, הרג
        אבל אתה כבר בחרת
        גולנצ'יק

      • אין במה לשמוח

        אזרח, 25/07/08 11:13

        כחייל וקצין בגולני בצעירותי איני חושב כמוך (ראה תגובתי ''אני איתך''. והערה קטנה, איני מגדיר עצמי שמאלני אך שירתו עימי בסדיר ומילואים כאלה שכן וכשהם נקראו לדגל הם תפקדו למופת. אל תשתמש במילה כקללה.

  • 9.

    שאלת תם.

    תם, 23/07/08 20:23

    ''המתגייסים הטריים של חטיבת החי''ר במחזור אוגוסט הקרוב''.

    יש גיוס גולני באוגוסט? כי עד כמה שאני יודע, הגיוס של גולני במחזור הקרוב הוא בסוף יולי.
    או שאני טועה?

    • נו יליצן

      רמי, 23/07/08 21:39

      בקרבי יש את גיוס מרץ אוגוסט ונובמבר, זה לא משנה מה התאריך המדויק שמתגיסים אלה מה יהיה רשום בחולצת סוף מסלול.


      מסורת מסורת מסורת

    • זה ממש אותו דבר. (ל''ת)

      גולנציק, 23/07/08 23:48

  • 8.

    4 אתה כנראה קומוניסט

    mm, 23/07/08 20:18

    קפיטליזם ועשיית רוחים הביא תרופות שבחיים לא היו מפתחים.

  • 7.

    אנחנו צרכים חילים ולא ''בננות''...

    ניר מרמת ישי, 23/07/08 20:15

    אנחנו צרכים מפקדים שלא מסתתרים אחרי פלזמות ואחרי גב החיילים.
    אבל אין לנו ולכן גם רובה צכי ממלחמת העולם יספיק בהחלט.

  • 6.

    יש כמה בעלי הון שמרוויחים על הנשק שפותח על ידי חיילי צה''ל

    גאווה לאומית?!, 23/07/08 20:03

    האזרח הפשוט לא רואה אגורה מהפיתוחים. אפילו מס כנראה הם לא משלמים, סתם ניצלו יידע שנצבר בצה''ל לעשיית רווח והון אישי.

    • ובנייהים כמה אנשים צבא מאוד מוכרים לבנקים בארץ+בחו''ל (ל''ת)

      EUROS, 23/07/08 22:21

    • - גאווה לאומית.

      כן, כל הכסף שהפסדנו..., 24/07/08 02:44

      איזה כסף בדיוק האזרח צריך לראות מהפיתוחים? מה הם, מייצרים אייפודים שם?
      ותבור פותח ע''י תע''ש, ולא ''חיילי צה''ל''. תפתח ויקיפדיה או משהו לפני שאתה לוחץ על ''הגב''.

      • אולי ברק יכול להסביר לך טוב יותר גם ש.מופז (ל''ת)

        COLOMBIA, 24/07/08 08:19

        • די לקנא

          יש לך בעיה עם זה שהם עשירים?, 24/07/08 13:39

          מישהו מפריע לך להרוויח מלא כסף בעצמך ולקנות פנטהאוס במגדלי אקירוב?


          ובכלל, מה הקשר לרובה התבור?

  • 5.

    ''קוצרים'' הצלחה באירופה? (ל''ת)

    בחירה מעניינת של מילים, 23/07/08 19:49

  • 4.

    אין מה להתגאות במוצרים של חברות פרטיות שמנצלות צה''ל וחיילים (ל''ת)

    לעשיית רווח אישי, 23/07/08 19:46

    • מנצלות?!

      שיעור בכלכלה, 24/07/08 02:34

      החברות הפרטיות הללו _מוכרות_ את תוצרתם לצה''ל. אם לשלם זה להיות מנוצל, אני משער שכל פעם שקניתי במבה נוצלתי ע''י אוסם ''למטרת רווח אישי''...
      אתה מבין, ככה זה עובד: המצאת, מכרת, הרווחת. או... רצית, קנית, הרווחת. משתלם לשני הצדדים.
      אה, ותלמד עברית.

  • 3.

    עם של מומחים בנשק (ל''ת)

    חננבלל, 23/07/08 19:43

  • 2.

    יריתי בקלאצ', באם 16, בגליל והתבור אוכל את כולם (ל''ת)

    מדריכת קליעה, 23/07/08 19:30

    • פתחת זיגים איתם או רק ירית במטווח ?

      רמי, 23/07/08 19:59

      ואיך הם תפקדו בתנאים קשים ? ,היו מעצורים אחרי שדלגת איתם בחול ?
      ואיך התבור מרגיש שלובשים קרמי ?, נוח לירות ?

      • צריך לשאול לוחם, לא מדריכת קליעה

        גדוד 13, 23/07/08 21:41

        מדריכת קליעה לא יכולה לספק לך אותו מידע שלוחם יכול לתת לך ובפרט לא מידע שקשור בלחימה ממש. בנוסף, אל תשכח שסרגל המאמצים ויכולת הירי של נשים, כמו גם ההבנה המכנית שלהם בנשק, היא, אחרי כל המילים היפות, נמוכה בהרבה משל לוחמים גברים.

      • בתור לוחם אני יכול להגיד שהתבור שלי סבבה לגמרי

        שקדון, 24/07/08 00:30

        גם אחרי שזוחלים בחול הוא יורה ופוגע וכל השמועות על המעצורים הרבים בתבור מופרכים ולא נכונים. התבור נשק אמין ביותר לי ולרוב החברים שלי כמעט ואין מעצורים

    • אם היית מדריכת קליעה

      K, 23/07/08 21:11

      היית יודעת שקלצניקוב וגליל זה כמעט אותו דבר.

      • אם היית יורה בקלאץ', הייתי יודע שלא.

        א, 23/07/08 23:42

        אחרי שהכרתי את הגליל, נפל לי פעם ראשונה ליד קלאץ, בתנאי חושך, ומתוך סקרנות מיד פירקתי והרכבתי אותו בקלות רק מתוך מה שידעתי על הגליל.

        אבל ברגע שיורים, בגלל הקוטר והתרמיל השונה, התחושה היא אחרת לגמרי.
        הבדל בין קלאץ' לגליל יותר משמעותי מההבדל בין גליל ל16 M.

      • תלוי בתחמושת

        עמית מיכאלי, 24/07/08 00:48

        7.62X39 ממש לא מרגיש כמו 5.56X45. ה-5.45X39 שקיים ב-AK74 יותר מזכיר את הגליל, אם כי הוא פחות נפוץ באזורינו. כמוכן ידית הדריכה והנצרה של הגליל יותר תואמים את התו''ל של צה''ל מאלה שבקלץ'. מי שמשתמש בקלץ צריך לבצע תפעול מכלול ביד ימין (ואם יש לו ידיים קטנות, גם ניצרה), כמו בתו''ל הסובייטי, בניגוד לשיטה הישראלית שגורסת אצבעות על ידית אחיזה כמעט תמיד. אופן תכנון המכלול מקנה לשני הנשקים ניצול אנרגיה בינוני ואמינות מעולה.

  • 1.

    וואוו איזה יופי !

    ניב, 23/07/08 19:27

    כל הכבוד !