• 34.

    מהפרט אל הכלל

    תוהה, 23/07/08 17:33

    האם יש משהו אחד שהממשלה הנוכחית עשתה שלא היה מונע על ידי אינטרס פופוליסטי זה או אחר, כשברקע (או שמא בחזית) התקשורת גוזרת קופון?

    בבחירות הבאות אצביע לליכוד לא כי אני מסכים עם דרכם המדינית אלא כי נמאס לי מפוליטיקאים שימכרו את אמא שלהם תמורת עוד כמה חודשים בכנסת.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מקווה שבמלחמה הבאה צה''ל יפציץ את המשדרים של ערוצי

    הטלוויזיה הישראליים, 22/07/08 13:50

    עד כה הם הוכחו כקטלניים.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מתי נלמד את מנהיגנו מה הוא מחיר השאננות?

    מישהי, 22/07/08 11:15

    שרתתי בצבא ואני משרתת במילואים, הורי יודעים כי עמדתי היא כי במותי יתרמו כל אברי ואם אפשר גופתי תשרף, כי אין בה צורך.
    עם זאת חלק נכבד הממלא את שורות הצבא, בעיקר בעמדות הקרביות ( כפי שנוכחנו בסטטיסטיקה הנוראה שנחשפנו אליה במלחמת לבנון השניה ) הוא הציבור הדתי ואני חושבת שעלינו לעשות הכל כמדינה לכבד את זכותו להביא לקבורה את בניו ( ואת זכות הנשים באשר הן, השולחות את בעליהם למילואים, לדעת מה עלה בגורלם ). המחיר שעליו אתה גדי, ורבים אחרים המבקרים את העסקאות הנ''ל, מדבר עליו זהו איננו המחיר על כדאיות החטיפה, המחיר הנ''ל הוא מחיר השאננות שלנו כמדינה, לא להפיק לקחים במשך שש שנים, כך שחטיפה כמו החטיפה בהר דוב תחזור על עצמה כמעט אחד לאחד. גם המוכנות של העורף הוא לא המחיר ששני החיילים שלנו היו צריכים לשלם. פעם היתה לנו מדינה שלא חששה לשלוח את כוחותיה למדינות אוייב להביא את חטופיה, האם היום יש מי שחושב שזה מחיר מופקע?
    הממשלה היתה צריכה לשלם את המחיר, על הכשלון שלה להגן על אזרחיה . סמיר קונטר היה בעל 6 שנות לימוד כשהוא חדר לישראל, שתי משפחות החטופים לא היו אלו ששכנו אותו בהיותו דרוזי עם אסירים פלסטינאים, משפחות החטופים לא אפשרו את צבירת הכח והתארים שאין איש שנותן עליו את הדין.
    לכן אני חושבת שדעה כזאת שאומרת בפשטות להורים שכולים, היינו פראיירים כשהחזרנו את גופות בניכם, היא מיותרת!

    הגב לתגובה זו

    • את לא מתמודדת עם טענות הכותב

      אילן חטאב, 09/09/08 15:03

      התרשמותי האישית מראשית תגובתך היא שאת בחורה רגישה ואנושית(מאלו שהייתי מאוד שמח להכיר)
      אולם צר לי לאמר לך שאת נמנעת מלהתמודד עם טיעוניו של הכותב שמתייחס בעיקר להשלכות העתידיות של העסקה ולא ל''פראיריות'' שאת מנסה לייחס לכתיבתו

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    עכשיו באים?

    יוסי, 22/07/08 08:11

    זה היה כל כך צפוי. עכשיו פתאום כולם יוצאים מהחורים, הכל בשם איזו הכאה על חטא, וזה היה כל כך שקוף שכך יהיה. הייתם צריכים להיות אמיצים לפני העסקה, וחוץ מבוגי יעלון, אף לא אחד פצה פה וצפצף, וכולם ישרו קו עם המאנטרה: ''בכל מחיר''. עכשיו, כל המלל הזה, לא כל כך משכנע. מצטער.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    כמה זמן יקח למגיב לא חכם

    ניר, 22/07/08 07:55

    לכתוב ''ומה היית עושה אם זה היה הבן שלך?'' כאילו כל החלטה שנלקחת צריכה להתבצע מהבטן הרכה ולא מהמוח .

    אני מהמר על 5 תגובות .

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    המחיר התודעתי שישראל שילמה בעיסקה האחרונה הוא מאד גבוה

    גיל אזולאי, 22/07/08 07:36

    ומבהיר עד כמה היא סחיטה אם איפילו עבור גופות היא תעשה כל שיבקשו ממנה

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    חטיפות משתלמות?? חצי לבנון הרוסה ואו טו טו מלחמת אזרחים !!

    אינגיאלהTOKYO, 22/07/08 07:07

    החיזבללה מנסה למצוץ כל מה שהוא יכול מהעסקה
    הזאת נכון!

    אבל בין זה לבין להגיד שזה יגרום ליותר חטיפות........

    חצי לבנון הרוסה,נסרללה בקושי רואה אור יום
    הנוצרים המוסלמים והדרוזים יורים אחד בשני כל יום שני וחמישי

    אז ברור שהם ינסו להציג את העסקה כ ''נצחון''

    אולמרט אולי פוץ לא קטן זה נכון!!

    אבל חיזבללה חטף מכה קשה מאוד.........

    נסרללה אמר בעצמו שאם הוא היה יודע את תוצאות המלחמה האחרונה הוא לא היה מורה על הפעולה.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    טוב שנזכרת, ואם אפשר:

    too late, 22/07/08 02:30

    מר טאוב היקר,
    במאמרך הבא אשמח לקרוא למה כתבת זאת רק עכשיו, למה בדיוק חיכית שיקרה כדי שתוכל לכתוב זאת עכשיו.

    חששת מלהישמע לא פופולארי?
    או שבחרת הזדמנות טובה להישמע פופולארי עם תזה שאינך מאמין בה כלל?
    או שמא הגעת למסקנה הזו רק אמש?
    או שאולי חששת שזה יפגע במעמדו של האתרוג יתר על המידה?

    לכן, למרות שהמאמר נכון, (אם כי לא מחדש או אומר משהו שלא נאמר בימים האחרונים בתקשורת) קשה לי להתייחס או לייחס אמינות למילה מהנאמרות בו או לכוונותיך.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    פחדן. לכתוב את הטור הזה פחדת לפני העיסקה למה?

    הפחזניות של רורטי, 22/07/08 02:27

    לא היה לך נעים מהמשפחות. שגית כרגיל בשיגיון הגדלות שלך וחשבת שגם הטור שלך ישפיע. אז המתנת עד העיסקה ולאחריה הגבת. פחדן היית ופחדן תישאר.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    פעם ראשונה שאני מוצא את עצמי מסכים עם גדי טאוב

    יעקב נאור, 22/07/08 01:44

    האם הפכחון מתחיל לחלחל גם לשמאלן זה?

    הגב לתגובה זו

    • צריך כישרון מיוחד

      אילן חטאב, 09/09/08 15:07

      כדי להכניס נושא כזה לשמאל ימין
      צר לי עליך

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    3 - זה בדיוק העניין! ברור שאם זה היה בנו...

    ליאור, 22/07/08 01:28

    הוא היה מדבר אחרת.

    אך מנהיג צריך לדאוג לכל העם! לכל החיילים שעלולים להחטף. לכל ההורים שעלולים להפוך לשכולים.

    בדיוק כפי ששופט לא יכול לשפוט במשפט של בן משפחה... ניגוד אינטרסים.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    3- די כבר, נו

    אחד, 22/07/08 01:05

    ומה אתה היית עושה אם היית ממשפחת הרן? עד כמה העסקה הזאת כדאית להם? צריך לחשוב מהראש, לא מהלב. צריך לעשות החלטות כואבות ורציונאליות- בשביל זה יש הנהגה.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    צודק ד''ר טאוב ב100% (ל''ת)

    סטודנט ירושלמי, 22/07/08 01:02

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לכל המגיבים בסגנון ''אם זה היה הבן שלך, הבת שלך, אבא שלך ,דוד שלך וכו'

    תפסיקו לבלבל ת'מח, 22/07/08 00:46

    למדינה צריכים להיות שיקולים רחבים וארוכי טווח

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    טאוב, אין לך רגשות

    עדי, 22/07/08 00:20

    סתם אנוכי

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כרגיל, גדי, חד כתער!

    דן צפון, 21/07/08 23:52

    וגם צודק

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    15 שנה. סוף סוף עיתונאי עצמאי, ולא רמקול של הממשלה

    קצחן, 21/07/08 23:35

    גדי, אני עוקב אחריך כבר כמעט 15
    שנה. אני זוכר את תכניות הרדיו המדהימות
    בשעות הקטנות של הלילה.זוכר את התכנית על עולמה של הנמלה. זכרונות לא נגמרים, הם מתקפלים בתוך תיקיות.

    ashel111#yahoo.com

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    גם קבלת מעטפות מגורמים מוסלמיים אינה דרך מדינית (ל''ת)

    מושחתים לכלא, 21/07/08 23:30

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מתומצת,מדוייק,וקולע.

    ד, 21/07/08 23:05

    תיארת בצורה מרשימה את שמרגישים רבים,
    לא ייתכן שממחר העיקרון שיוביל את המפקדים והחיילים בשטח הוא איך לא להחטף,במקום איך לנצח בלחימה.
    מחיר חייל חטוף צריך להיות שבירת כללי המשחק בצד השני,כך שיביאו את האוייב להצטער על סוג הלחימה בה בחר,ולא להיפך כמו שנראה עכשיו.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    עכשיו אתה נזכר - יא שפן

    דודו, 21/07/08 22:51

    למעט יעלון, לא שמענו אף אחד בתקשורת אומר את האמת הכואבת בפרצוף...

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אוו כמה שזה קשה וכמה שאתה צודק

    שלמה, 21/07/08 22:47

    מאוד קשה לי לכתוב את הדברים הבאים.
    כי ברוך השם ילדי לא מוחזקים בשבי.

    אבל

    רוב האזרחים אומרים צריך לתת / לעשות הכל כדאי לחזיר חייל / אזרח שבוי הביתה.
    ואני אומר עם מחר החמס יגיד אני לא רוצה שחרור מחבלים תמורת שליט,
    אני רק רוצה תמורת שחרור שליט סוללת נ.ט. או מטוס קרב, או את חלוקת ירושלים.
    מה אז נגיד צריך לעשות ולתת הכל תמורת שבוי.

    שוב כמה שאתה צודק וכמה טוב שאני לא צריך לקבל אתה החלטה הקשה הזו

    עם ישראל חי

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הייתי שמח לדעת איפה שירת דר' טאוב בצבא...... (ל''ת)

    משה נ., 21/07/08 22:04

    הגב לתגובה זו

    • מאד קשור ..מאד

      ניר, 22/07/08 07:56

      אולי אתה רוצה לדעת גם איפה הוא אכל אתמול ? מה שלום אחותו ?

      תנסה להתמקד בנושא , תנסה .

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אסטרטגיה זה חשוב, אבל מה עם מוסר?

    מירב, 21/07/08 21:48

    אסטרטגיית חוץ נכונה וחזקה היא דבר שכל מדינה צריכה לאמץ, אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר היא אמורה לשרת את האינטרסים של העם.
    אם אנחנו יודעים לשלוח את בנינו למותם בשם האינטרסים הלאומיים שלנו, ראוי שאחד מהאינטרסים האלה יהיה לעמוד באחריות המינימלית שלנו להחזיר את גופותיהם לאחר שהקריבו עצמם.
    מעל להישרדות הלאומית שלנו עומד האופי המוסרי שלנו.לא לצדה, מעליה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כל לחי לא העיקר לדעת לנצח בקרב=כושר עמידות בלחצים הרבה יותר חשוב=החמצה (ל''ת)

    נ.כהן הרשנו לאויב לשים אותנו ללעג ולקלס בגלל טפשות, 21/07/08 19:05

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    עקרונית נכון אבל העסקה האחרונה לא היתה במחיר גבוה או לא שווה לנו (ל''ת)

    אבי, 21/07/08 18:43

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מילים כדורבנות, מסכים עם כל מילה. (ל''ת)

    צ, 21/07/08 18:32

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    המחיר שישראל שילמה הוא לא גבוה

    תוהה, 21/07/08 18:15

    אני מסכים איתך גדי שתרבות הרייטינג והתקשורת ממלאת תפקיד הרסני בתהליך קבלת ההחלטות בשנים האחרונות.
    אבל אין שחר לטענה שישראל בסופו של דבר שילמה מחיר כבד בעסקה הנוכחית. בדיוק כמו בפרשנויות על המלחמה אנחנו כל כך רוצים להרגיש שנכשלנו שאנחנו מתעקשים להתעלם מהמציאות.
    באופן אמיתי שילמנו מחיר קטן ביותר תמורת גופות החיילים - שיחררנו מחבל רציני אחד בלבד. בעבר כבר שחררנו לא מעט מחבלים עבור גופות של חיילינו. למרות הכל, המו''מ כאן נוהל בצורה טובה.
    גם הטענה שלא יהיה להם תמריץ לשמור על שבויים בחיים היא מופרכת. תראה איזה מחיר דורשים על גלעד שליט - בדיוק מפני שכולם יודעים שהוא בחיים.

    הגב לתגובה זו

    • טעות חמורה בהבנת המציאות

      יעקב נאור, 22/07/08 01:50

      הענין הוא לא כמה משחררים תמורת כמה. אין כאן מסחר.
      המשמעות של כל עסקה עם ארגון טרור הוא תבוסה במלחמה נגד הטרור הערבי הרצחני.
      התרומה למורל של הצד השני היא עצומה והפגיעה במורל הלאומי שלנו היא עצוחה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    איפה היית לפני שהיה מאוחר מדי

    ג.ש., 21/07/08 18:08

    אני חושב שהתקשורת הישראלית נזונה מסוג של הנאה סדיסטית-- לא לקדם דיון ציבורי רציני לפני החלטות, אבל לאחר מכן-- החגיגה מתחילה. בקורת, האשמות, חרטה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יפה מאוד  (ל''ת)

    העיקר להיות שפןי, 21/07/08 18:07

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מה היה קורה אם היינו שוכחים את אולמרט. (ל''ת)

    מרילי, 21/07/08 17:58

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    חיפה

    משה בודק, 21/07/08 17:53

    סוף סוף כל שפוי ומפוכח - ישר כוח לגדי טאוב
    הידד לאמיצים הנך משמש פה לרבים רבים

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    צבוע

    שרון, 21/07/08 17:28

    אני בטוח שהיית מתבטא באותו טון גם אם בנך היה נקלע לאותו מעמד של היות ''חטוף''. אלה הם כללי המשחק במצב מלחמה או מלחמה יש שבויים. בין אם חיים או מתים צריך לפעול להשבתם. אינך צריך לספק סיבות לחיזבאללה על מנת שזה יחטוף חיילים. עניין זה הוא חלק אינטגרלי מהאידאולוגיה שלו.סתם להיות פובליציסט העיקר בשביל לכתוב? נו באמת...

    הגב לתגובה זו

    • תפסיקו כבר עם המנטרה: ואם זה היה בנך? אם הבן שלו יחטף-אז תדברו. (ל''ת)

      רמבו, 21/07/08 23:37

      הגב לתגובה זו

    • לא הבנת: גדי טען שזה בדיוק ההבדל בין אישי לציבורי (ל''ת)

      רז, 21/07/08 23:57

      הגב לתגובה זו

    • Salit life

      Haggai Bocman, 22/07/08 02:53

      The government risk salit life with giving a terorist in return to dead soldiers!

      הגב לתגובה זו

    • הכלל והפרט

      whitesnake, 22/07/08 04:09

      אין חולק שעל המשפחות לעשות הכל כולל הכל כדי לנסות להשיב את יקיריהן. לגיטימי ומובן.
      הממשלה לעומת זאת, איננה ממשלת החטופים אלא הממשלה של כולם ועליה לראות את התמונה הגדולה ולתת מענה לאינטרס הרבה יותר לאומי ציבורי ורחב .

      הגב לתגובה זו

    • אם בני היה חטוף חי הייתי מוכן להעביר את תל אביב וחיפה תמורתו לחיזבאללה

      גיל, 22/07/08 07:40

      זה עדיין לא אומר שכך רצוי לעשות.
      ראה גם את בתיה ארד שאמרה שאם רון אינו בין החיים היא אינה מוכנה שישלמו תמורת הגופה מחיר כל שהוא.
      די עם קידוש הגופות

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אתה הבנת את זה, אולמרט? תחזור בך מההבטחה לנעם שליט. (ל''ת)

    אורית 34, 21/07/08 16:42

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    יופי גדי !

    ד''ר ארוין, רעננה, 21/07/08 14:52

    הנה הוכחה שגם השמאל יכול לדבר לעניין. חבל, גדי, שלא השמעת קולך מול 4 אימהות. חבל, גדי שלא עצרת את גירוש היהודים האכזרי לפני 3 שנים. חבל, גדי שלא מנעת את חגיגות שחרור הרוצחים הרבות. דבריך באים מאוחר, אבל לא מאוחר מדי. היידה גדי!

    הגב לתגובה זו