מי שרוצה לדעת מדוע נקבעו כל המועדים וההלכות יכול לעיין בכתבי האר''י. ובקצרה:
נשמות ישראל הקדושות ניזונות משני כוחות קדושה - זעיר-אנפין ומלכות (הקב''ה והשכינה). ובכללות לפי איך שנשמות הצדיקים מקבלים הארה רוחנית מהם קובעים המועדים והמנהגים. ימים שבהם יש יותר הארה נקראים מועדים. ימים שיש פחות הארה מהרגיל נקראים אבלות. לכן התורה היא נצחית כי כוחות / השגחות אלו הם קבועים. כתבי קודש עוסקים ביחסים בין זעיר אנפין ומלכות בשפות שונות ובדימויים שונים: תורה, משנה גמרא זהר
מעולם לא הובאה מילה אחת בכל כתבי הקודש בכדי לרומם לאומנות יהודית או לספר הסטוריה, משתמשים במקרי העולם שלנו להסביר על הנעשה ברוחניות, כי אין לנו שפה לדבר ברוחניות שהיא מעל המקום ומעל הזמן
כתבי מדע מדברים על חוקי הטבע של העולם הזה המטרה של כתבי הקודש לפתח מודעות האדם עד שישיג בהכרה שלימה ההארה הרוחנית מזעיר-אנפין ומלכות.
המטרה של כתבי המדע זה ללמד חוקי העולם הזה ואולי כיצד להיטיב חיינו.
כל אלו שמנסים לחבר מדע ודת (כמו הרמב''מ) בדרך כלל מחטיאים המטרה כי דעתם בקדושה שואפת ל 0 (כמו רובינו) ואין להם יכולת להלביש הקדושה בלבוש מדעי העולם הזה כפי שעשה הרמב''ם
לכן למען נקיות הדעת היה ראוי לדון בקודש מההיבט הרוחני של האדם, וכיצד יכול האדם להתעלות רוחנית. ובמדע לדון רק לטעמים גשמיים.
הגב לתגובה זו