• 50.

    רפורמי

    בן-עמי, 17/07/08 15:39

    זה נשמע משהו שיכיר בצורה תקדימית ברפורמים כחלק 'לגיטמי' ביהדות!!!!!!! והלוואי ואתבדה.
    זה מסביר למה הח''כ מש''ס התנגד?!

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    איך התכנים היהודיים יבואו לכלל מעשה בחיי היום יום ? רק לומדים תיאוריה

    יואב בוכריס, 17/07/08 14:35

    אבל בחיי המעשה גורנישט ? ממש חכמי חלם ! ואתם עוד חושבים שתצליחו בפרוייקט הזה ?
    לא לימדו אתכם שיהדות היא מצוות מעשיות ולא מחשבות והגיגים בלב ?

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    כל הכבוד! - האם אפשר לנשום לרווחה?

    א.נ, יהודה, 17/07/08 06:16

    וצריך להרגיע את החילונים שחושבים שמדובר בעניין של דת. יהדות איננה דת בעיקרה אלא ערכים שנלמדו במשך שנים מהנסיון שלנו כעם, אחד העמים הבודדים ששמר על מסורתו וששרד את מהלכי דברי הימים במשך אלפים בשנים. ילדים חייבים לדעת מהיכן הם באו ומי היו אבותיהם ומה הם למדו והעבירו במסורת במשך השנים. לא לכל הילדים ישנה את המותר הזה, רוב ילדי העולם, חסרי ערכים מובנים - היהדות בנתה בעמל רב את אותה המסורת שבזכותה אנחנו כאן היום. אין מדובר בדת, כלומר בסגידה לאלוהים, אלא בפקיחת עיני ילדינו לעולם יותר יפה, שבו ברור מה ערכי ומוסרי ומה פסול. לשם כך הם חייבים ללמוד את המקורות, מקרא, משנה, תלמוד, אגדה ומפרשים. הם כבר ידעו להפריד היטב בין הטוב והנכון ובין הטפל. בהצלחה!

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    החינוך הממלכתי מת

    יהושע, 16/07/08 14:27

    ההחלטה הזו הורגת סופית את החינוך הממלכתיויחד אתו את כל החינוך החינם ובתוכו גם את ה''חינוך המשולב'' כי מי ישלח את הילד שלו לבי''ס עם פחות שעות? עדיף לשלוח אותו לבי''ס פרטי או ששייך לזרם שמועדף בשעות חינוך.
    החינוך במדינת ישראל -שלום לעפרך
    אפשר רק לבכות

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    אבל ה''פתוחים'' מיטב ידיעתי נפסלו ע''י משרד החינוך. אז דתיים זה כן בסדר? (ל''ת)

    שקט, 16/07/08 14:12

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    לא בכוח

    פקק תנועה קרית ביאליק, 16/07/08 14:07

    אף אחד לא אומר לעלו שיעסקו בזה להפוך לדתיים מסורתיים רעכיון זה הוא שילוב בן הדת והחים חופשיים לא מזיק להיתב לדת ולמסורת בצורה מאוזנת ומפוקחת הרי כולנו יהודים עים הסטוריה דתית ושל עם מיוחד עם מסורת מיוחדת .עם ישראל הפסיד בהיסטוריה שלו הרבה מאוד דברים שהיום יכלו להראות אחרת לגמרי .יש לימצוא את האיזון בן דת לחילוניות כדי שנוריד את רף המתחים האתניים בחברה הישראלית וכדי שנוכל לכבד את מקורותנו וחגנו כנידרש .דבר זה רק ישפר את מצבה של החברה הישראלית .

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    בקיצור, כל בתי הספר יהפכו להיות דתיים

    עידו, 16/07/08 13:46

    וככה קצה קרחון התקציב של הדתיים יועבר לחינוך הממלכתי.
    ממש מקסים

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    זה לא ילך מסיבה פשוטה אחת.

    מיכאלה, 16/07/08 09:30

    בעולם הדתי אין פשרות.
    בפועל מה שיקרה זה שהחילונים יצטרכו כל הזמן להתפשר עבור הדתיים.
    רוצים לערוך מסיבת יום הולדת? זה חייב להיות לא בשישי בערב, בגלל הדתיים.
    רוצים להביא עוגה או כיבוד לבית הספר? זה חייב להיות משהו קנוי עם מדבקת כשרות על זה, עבור הדתיים.
    ארועי בית ספר יצטרכו להיות תחת הגבלות (שירת נשים?),ומה ילמדו בשיעורי הסטוריה? אבולוציה? בריאתנות? האם יהיה חינוך מיני?
    האם יהיו הפרדות בין בנים לבנות? כיתות מיוחדות?
    נוסף לזה, הורים דתיים לא ישלחו את ילדיהם לשם כי הוא יכול ''להתקלקל'' כי ילד שישמע שחברו בילה בשבת בים או במקום בילוי, בעוד הוא ''תקוע'' בבית כנסת או בבית, זה מעורר קינאה ורצון גם.
    ומה יעשו עם יחסי בנים בנות? מה יקרה עם הבת הדתיה תתאהב בבן חילוני? איך תתמודד עם זה? מה אם המשפחה הדתית שלה?
    איך ירגיש ילד שחברו הטוב לא רוצה לבוא לאכול אצלו כי הכשרות לא מספיקה או כי אחותו לובשת חשוף?וכך הלאה וכך הלאה.

    הגב לתגובה זו

    • נכון

      קרן, 16/07/08 10:35

      את צודקת הרי בעיני הדתיים החילוניים משולים לעגלה ריקה.

      הגב לתגובה זו

    • זו בדיוק הבעיה

      אוי וי, 01/08/08 14:11

      מדובר על לימוד הכרה וכבוד!!!! כשלא מכירים מהי יהדות חושבים שהכל שחור ולבן וזו הבעה . גם חילוני הוא יהודי שצריך לדעת מאין הוא בה ומהי דתו ולכבד את מי שמקיים אותה ולהחליט בשביל עצמו מה כן ומה לא אבל בלי לדעת להכיר וללמוד איך תדעי במה לבחור?
      לא הכל שחור ולבן ויש יש ויש ה-מ-ו-ן דברים יפים ביבדות שבזכותה העם שלנו קיים!!!
      קמת פתיחות גם מהצד שלך רק תועיל לך ולנו!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    הרבצ מלכיאור יצא תותח

    עזרא, 16/07/08 09:19

    אין דבר יותר חשוב מזה, אני שולח את הילדים שלי לזרם החדש

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל הכבוד לרב מלכיאור

    ניר, 16/07/08 09:18

    חוק מצויין, הגיע הזמן שיעבור!!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    תגידו לי כולכם, מישהו הכריח אתכם??

    חרדה ולא חרדית, 16/07/08 09:17

    מישהו אמר שזה יהיה הזרם היחיד במדינה הפלורליסטית שלנו?? הזרם מיועד לאלו מאיתנו שכ-ן רוצים שהילדים שלהם יגדלו על ברכי היהדות בד בבד עם ראש פתוח לזרמים אחרים!

    מי שלא רוצה שהילד שלו יתלכלך (לא עלינו!!!!) מערכי המוסר והסבלנות של היהדות, מסיפורי עם ישראל במדבר ומשה רבנו, שימשיך בשלו וירשום גם להבא את ילדיו לחינוך הממלכתי! אף אחד לא מונע מכם להמשיך בשלכם!!!! תפסיקו להגיב בעויינות על כל צעד שנעשה למען הגישור!

    הגב לתגובה זו

    • ערכי סבלנות ? הצחקת אותי (ל''ת)

      קרן, 16/07/08 10:38

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    תגידו לי כולכם (ל''ת)

    חרדה ולא חרדית, 16/07/08 09:14

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    כל העניין של מיני דתיים קשור במבנה שיטת הממשל ולא יהדות הכל כסף

    וכח פוליטי.את המדינה הקימו יהודים לא היו כאן דתיים, 16/07/08 09:03

    העלוקות ניצלו פירצה והרחיבו אותה לאוטונומיה מצידי כיהודי אוןרטודוקסי לצרף הדתיים לאוטונומיה הפלשתינית ואני איש ימין מפוכח שמבין את הסכנה בחיבור בין 1.5 מליון שסניקים (כולל נוער הגבעות הסהרורי) ל1.5 מליון ערבים.

    הגב לתגובה זו

    • הדתיים לומדים וגרים במסגרות נפרדות בצה''ל משרתים 12 חודשים או לא משרתים (ל''ת)

      השסניקים בכלל לא.אז מי צריך דתיים במדינת היהודים?!, 16/07/08 09:24

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    טעות חמורה

    נחום, 16/07/08 01:50

    במקום לתגבר את לימודי היהדות בזרם הממלכתי הרגיל, יוצרים זרם כלאיים. מי ילך אליו? הילדים של ח''כ מלכיאור?

    צריך לבטל את הזרמים, ולהנהיג רמת לימודים גבוהה ואחידה בכל בתיה''ס בארץ הן בתחום לימודי הדת והמסורת והן בלימודים הכלליים. מי שרוצה משהו אחר, שיתפשר על 50% מהתקציב המגיע לו, כפי שעושים מוסדות הפטור.

    זה יחייב להשקיע הרבה יותר בחינוך, להקטין את מספר התלמידים בכיתה, למשוך אנשים מוכשרים לתחום החינוך, וכן הלאה. הבעייה היא שבלי זה, סופנו לגדל דור עבריין ואכול-סמים.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    תגובה לחוק החדש בחינוך בישראל

    אף אחד, 16/07/08 00:39

    גרוע מאד. גם כך בתיה''ס הממ''ד מצטמצמים. לא יישארו בהם תלמידים.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני בעד!! נחמד שאסתרינה מנסה לחפות על בושות העבר..... (ל''ת)

    אילנית, 16/07/08 00:20

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    נדר נדרה נדרתי נדרת נדרו ומה עם לקיים? (ל''ת)

    אלק, 16/07/08 00:13

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    great

    sharona, 15/07/08 23:54

    its a great idea
    this is the way
    good luck

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    בקיצור רפורפים להיות לייט מתוך אידאל כמה שנים נשאר שיהיו יהודים? (ל''ת)

    י.נ טכניון, 15/07/08 23:29

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אולי נקבל הכרה של אברכים?

    מישקפופר, 15/07/08 23:25

    אני מסכים לכך בתנאי שתלמידים יקבלו הכרה של אברכים ותמיכה כמו בכולל

    הגב לתגובה זו

    • כאשר הם ינשאו ויאסר עליהם להשתכר למחיתם כ..

      תומך בתמיכה, 19/07/08 23:17

      כמו אברכי כולל, תהיה להם הצדקה לדרוש הכרה כאברכי כולל ולקבל תמיכה.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מה עם תכנים חילונים אצל הדתיים? מדינת הלכה הלכה המדינה

    המעורר, 15/07/08 23:25

    הכיבוש השקט של ש''ס ושאר החומיינסטים ממשיך, חילונים תתעוררו לפני שיהיה מאוחר!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ניצני ההתבוללות בפתח!

    השואלת, 15/07/08 23:11

    אנחנו עם של חילוניים את מי מעניין הדת??
    מי בכלל צריך את ההזדהות לעם היהודי?
    הכל בולשית.אתה יודע מה,בסוף יפתחו בתי ספר המיועדים לגוילנקים והחילונים יחד,ואז ממילא תוצר התבוללות,
    אז למה להוציא סטורי חדש????!!!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ניצני ההתבוללות בפתח!

    השואלת, 15/07/08 23:11

    אנחנו עם של חילוניים את מי מעניין הדת??
    מי בכלל צריך את ההזדהות לעם היהודי?
    הכל בולשית.אתה יודע מה,בסוף יפתחו בתי ספר המיועדים לגוילנקים והחילונים יחד,ואז ממילא תוצר התבוללות,
    אז למה להוציא סטורי חדש????!!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אתם נותנים לחרדים את הרבנות הראשית

    ל-3, 15/07/08 23:03

    ואח''כ מתפלאים שככה היא נראית. מה שנוצר הוא אבסורד מוחלט: על הרבנות שולט גוף אנטי-ציוני ונגד המדינה, והציבור הדתי-לאומי, מתוך כבוד לממסד ולמדינה, לא מפיל את הרבנות. התוצאה: בעיות בנישואים, בגיור, בכשרות, ובמה לא. החרדים הם חברה סגורה שלא מעניין אותה הציבור הישראלי, מבחינתם הם אינם יהודים. הרבנים הלאומיים, לעומת זאת, פניהם אל העם.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ל-17, 1, 4 וכל מי שחושב כמוהם.

    תלמיד דתי, 15/07/08 22:58

    קודם כל, חשוב להבדיל בין חינוך דתי וחרדי.
    אני לומד בישיבה תיכונית (חינוך דתי, לא חרדי); ובהשוואה לחברי החילוניים ולקרובי החילוניים שלומדים בתיכונים חילוניים:
    בישיבות לומדים הרבה הרבה יותר, ממוצע הציונים בישיבה שלי מהגבוהים בארץ (כולל חינוך ממלכתי), 98% זכאים לתעודות בגרות, ועוד נתונים רבים שמדברים בעד עצמם. מלבד זאת, מיעוט קטן של התמידים עושים פחות מ-2 מגמות או ניגשים ל-3 יחידות (בלבד) במתימטיקה, ובשנה החולפת, ==אף תלמיד== לא עשה מב''ר (מסלול בגרויות רגיל= מינימום בגרות). החינוך הדתי הוא סמל למצוינות הרבה יותר מהחינוך הממלכתי המקביל. אז די לבלבל את עצמכם.

    הגב לתגובה זו

    • אל תפריע לממורמרים לצעוק

      מחנך, 16/07/08 15:04

      הם רואים שהחינוך הדתי הוא המצליח ביותר, כאשר החינוך החילוני יורד מטה מטה בכל התחומים..


      תן למתוסכלים להביע את תיסכולם, ואל תבלבל אותם עם העובדות.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אבוי לנו אם בשביל שילד יהודי ילמד קצת יהדות צריך חוק.... (ל''ת)

    חיים, 15/07/08 22:24

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אבוי לנו אם בשביל שילד יהודי ילמד קצת יהדות צריך חוק.... (ל''ת)

    חיים, 15/07/08 22:24

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    א (ל''ת)

    חיים, 15/07/08 22:23

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אנחנו בדרך לגיהנום (ל''ת)

    hell, 15/07/08 22:11

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    בטח, כי איך זה יכול להיות שילד שהוא יהודי לא

    אלעד, 15/07/08 22:11

    יודע מה זה שמע ישראל
    בשואה ילדים קפצו למשרפות שהם צורחים שמע ישראל. ועכשיו אחרי 65 שנה ילד אין לו מושג מה זה שמע ישראל כמו גוי

    הגב לתגובה זו

    • ''שמע ישראל במשרפות'' - וישראל שמע?

      ניבה, 16/07/08 09:32

      מה שילמד הילד זה שבמשרפות צעקו וצעקו, וקראו לעזרה למי שחשבו שהוא האבא של כולם, והאבא הזה הפנה עורף, נטש את ילדיו הבוערים, או גרוע מזה - נתן יד לכל מה שקרה, כי הרי אם הוא יכול הכל, הוא יכל למנוע את האסון הזה.
      (או שכמובן האפשרות הנוספת - שהוא לא קיים).

      הגב לתגובה זו

      • מיליוני החילונים והמתבוללים שנהרגו בשואה..

        שמע ישראל, 16/07/08 15:11

        לא ידעו לזעוק ''שמע ישראל''.

        כאשר יהודי נהרג עקב יהדותו הוא יודע שיש טעם למותו על קידוש ה', להבדיל מחילוני שנהרג סתם.

        הגב לתגובה זו

        • אני מציע שתחשוב שוב על מה שכתבת

          חילוני מתבולל עוכר ישראל, 19/07/08 10:17

          שלום ידידי
          כתבת (וניסיתי במובלע) להצדיק את קריאת שמע ישראל על ידי קדושי השואה, בכך שאלו שהאמינו קידשו את מותם על קידוש השם. להבדיל מאלו שלא (מתבוללים וכו').
          האם זו הסיבה לשמע ישראל? האם זה הטעם בדת?
          אם התשובה שלך היא 'כן', אתה תומך לחלוטין בניבה שעל דבריה הגבת.
          אני מאד מקווה שיש לך הסבר טוב יותר.

          הגב לתגובה זו

          • אתה לוקה בקריאה שטחית

            קרא בעיון, 19/07/08 23:21

            לא קריאת שמע ישראל, אלא התוכן שמאחורי קריאה זו-היא האמונה שהכל נגזר מאת ה' מסיבות הידועות לו, ולו בלבד.

            זה ההבדל בין מי שמת 'במקרה', לבין מי שהיה טעם למותו.

            הגב לתגובה זו

  • 20.

    כל הכבוד לאסתרינה. עושה עבודה שקטה וציונית

    ציוני, 15/07/08 22:07

    אין ספק שהיא נכוותה קשות מהרדיפה התקשורתית ועכשיו היא הורידה פרופיל ועושה עבודה רצינית.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    יישר כוח!

    איתן, 15/07/08 22:00

    היהדות מחנכת לדרך ארץ, לתרבות ולעבודה. אני מקווה שילמדו לכבד זה את זה וליהנות האחד מיתרונותיו של רעהו.
    בהצלחה!
    אני מבקש לפרסם היכן יפעלו בתי''ס שכאלה כדי שאנסה לשכנע את בני.

    הגב לתגובה זו

    • רשת מיתרים www.meytarim.org.il (ל''ת)

      חבר קהילת יחד - מודיעין, 16/07/08 07:10

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כל הכבוד על היוזמה (ל''ת)

    אלדד, 15/07/08 21:57

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מלמדים על האובולוציה בבתי ספר דתיים? (ל''ת)

    דן, 15/07/08 21:56

    הגב לתגובה זו

    • בעולם הרחב מדענים פסלו את דרווין מזמן - רק בארץ ממשיכים כנסו

      שירה, 15/07/08 22:22

      עם הכסילות הזאת. למה? כי האלטרנטיבה לדרוווין זה בריאת העולם ע''י הקב''ה ואז התורה מחייבת אז יש אנשים שמעדיפים להמשיך להיות טפשים ולהאמין בדרווין. לגויים אין בעייה לפסול את האבולוציה, כי אותם התורה לא מחייבת. לסיכום כל הכסילים שמאמינים שהסבים והסבתות שלהם היו קופים וגם הדוןדים שלהם, שילכו לבקר את משפחותיהם בספרי. ואלה שמאמינים שאבותיהם היו קופים אז גם הם ניראים כמו קופים.

      הגב לתגובה זו

      • זכות הדיבור נעצרת בשערי האונברסיטאות= מעוזי הנאורות

        קורא נכוחה, 16/07/08 15:20

        והקידמה המדעית.

        האונברסיטה העיברית ביטלה מפגש בין דתי שתוכנן. דיקן האונברסיטה: לא מארחים אירוע שתומך בתעמולה אנטי-דרוויניסטית.

        האורחים המוסלמים: זו דרך לא דמוקרטית להתמודד עם רעיונות.
        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3568448,00.html

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    בבית הספר של ילדי יש תכנית מדהימה ומרתקת

    צחי, 15/07/08 21:54

    שנקראת זמן מסע.
    תכנים יהודיים המועברים ע''י מורות מוסמכות עם אביזרים וחומרים מקסימים. הילדים נהנים ואנחנו שמחים שהם מקבלי קצת יהדות.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    פשוט צריך לבטל ''זרם דתי''

    עמי, 15/07/08 21:37

    מענין בכל ישראל מעתיקה את אר''הב, חוץ מהפרדת דת
    ומדינה. למעשה,ישראל באותה קבוצת בתי ספר כמו סוריה, עירק,ירדן פלשתין לבנון.זאת אומרת, תאוקרתית (ובמקרה של ישראל לבנון ופלשתיו במסווה של דמוקרטיה). אכן,אין בזה כל פאר.לשפל גדול יותר
    הדרך קצרה

    הגב לתגובה זו

    • צודק במאה אחוזים (ל''ת)

      הצדק איתך, אחי, 15/07/08 22:12

      הגב לתגובה זו

    • האם אתה מבין מה כתבת?! אני לא - יש לך בעייה בהבעה עצמית כנס

      שירה, 15/07/08 22:25

      דבר אחד אני מבינה שאתה שונא יהודים חרדים - שיהייה לך לבריאות, אבל אתה נשמע כלי ריק חלול.

      הגב לתגובה זו

    • מערכת החינוך הממלכתי יכול לרדת לשפל עמוק יותר..

      בעד ההצעה, 16/07/08 15:23

      התהום הוא הגבול

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    טיפשות לשמה. מה שצריך להכניס זה מדעים ומתמטיקה לתלמידים הדתיים (ל''ת)

    זיקו, 15/07/08 21:31

    הגב לתגובה זו

    • אדיוט - הבחן בין זרם חרדי לזרם ממלכתי דתי

      ישראל, 15/07/08 22:26

      הגיע הזמן שכל אותם ליצנים המתנגדים לחרדים יידעו להבחין אחת ולתמיד בין הזרם החרדי לזרם הממלכתי דתי, בו לומדים מעבר ללימודי הדת גם לימודי אחרים כמו בזרם החילוני.

      הגב לתגובה זו

      • ממש מרגש הם לא כמו החרדים!!! זה לא יעזור לכם!!!

        pery gold, 15/07/08 23:19

        יפי נפש! לא רוצים אתכם פה ולא רוצים אתכם שם
        אין פשרות
        או שאתה אין או שאתה out.

        הגב לתגובה זו

        • תגיד, אין לך בושה?????

          חרדה ולא חרדית, 16/07/08 09:04

          מה זה לא רוצים אתכם???

          במקום לעודד (ואני לא דנה בכלל באם חינוך משולב הוא הדרך) את המהלך לקירוב בעם ישראל אתה מתנהג כמו בהמה! אין פלא שקיים כזה קרע בינינו! שלח את ילדיך לבי''ס חילוני, למד אותם שדתי, לא משנה מה מינו או צבעו, זה רע ונורא, ונגדל לראות מה יתפתח פה עוד כמה שנים!

          לא צריכים אנשים כמוך במדינה הזו!

          הגב לתגובה זו

          • גיברת, יש לי חדשות בשבילך..

            לחכימא ברמיזה, 16/07/08 15:27

            הם שונאים את הקבוצה שלך יותר משהם שונאים את החרדים.

            זה לא כבוד בשבילי כמשתייך לזרם השני, אבל זו האמת.

            הגב לתגובה זו

  • 13.

    חינוך דתי חילוני

    מיכל, 15/07/08 21:30

    מרגש ואמיתי. סופסוף. ובכל זאת, יש להדגיש את השיתוף ולא רק את התוספת של היהדות.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מעולה!!! איך לא חשבו על זה קודם? (ל''ת)

    מסורתית, 15/07/08 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נשיונות חוזרים ונישנים להכניס בדלת האחורית חינוך דתי למערכת ממלכתית

    דש, 15/07/08 21:23

    יצירת מקומות עבודה לאברכים באמטלה של קידום אנטרסים של הזרם הדתי
    בפתח עומדת הממשלה לסיים את חייה וקומץ של עסקני ציבור מכינים לעצמם את קהל היעד למכור להם את מרכולתם
    עוד כמה מדרסות במדינת ישראל לפי המודל הפקיסטני לא יעזרו לילדי ישראל אבל יפתחו את הקופות של המדינה לעוד סחיטה
    וכל החגיגה על הקופה בכיסוי של תרבות ומורשה
    ואתה אזרח מדינת ישראל תשלם את החשבון

    הגב לתגובה זו

    • אינני יודעת מה ייצא מן הסלט הזה ''זרם חדש'' אבל ברור לי כנס

      שירה, 15/07/08 22:29

      שהבורות, הכסילות והשנאה מדברים מגרונך הלא חכם בעליל.

      הגב לתגובה זו

    • אני מעדיף לשלם את חשבון הניסיון החדשני בתקוה שיצליח

      חיפוש דרך, 16/07/08 15:31

      מאשר לשלם מיליארדים על החינוך הקיים שנכשל כשלון חרוץ.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מקסים!! (ל''ת)

    ח, 15/07/08 21:21

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    יהי רצון שכל מי שמגיב לרעה על החלטה זו שיחזור בתשובה

    נתנאל, 15/07/08 21:12

    יהי רצון שכל מי שמגיב לרעה על החלטה זו שיחזור בתשובה.אמן סלה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    יהי רצון שכל מי שמגיב לרעה על החלטה זו שיחזור בתשובה

    נתנאל, 15/07/08 21:11

    יהי רצון שכל מי שמגיב לרעה על החלטה זו שיחזור בתשובה.אמן סלה.

    הגב לתגובה זו

    • הנה, חזרתי אליך בתשובה (ל''ת)

      :), 15/07/08 22:10

      הגב לתגובה זו

    • אמן (ל''ת)

      אלי, 15/07/08 22:12

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אני אצביע למפלגת אור שמתעתדת לבטל את החינוך המגזרי (ל''ת)

    אורי, 15/07/08 21:01

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יופי. בדיוק מה שחסר. (ל''ת)

    איך אומרים ''הנצחת הנבערות'' באנגלית?, 15/07/08 20:30

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    תשקיעו היכן שצריך להשקיע ולא היכן שאנחנו נופלים. הקטנת כיתות, הגברת (ל''ת)

    המתמטיקה - ח''כים בפיגור, 15/07/08 20:25

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה לא מכניסים תכנים חילוניים למערכת החינוך הדתית? איפה האיזון? (ל''ת)

    דביליזציה, 15/07/08 20:23

    הגב לתגובה זו

    • צודק לגמרי (ל''ת)

      חילונית, 15/07/08 21:17

      הגב לתגובה זו

      • ומה זה תכנים חילונים?

        אור, 15/07/08 22:25

        אתה מצפה ללימוד אתאיזם בבתי ספר דתיים?

        הגב לתגובה זו

        • הוא מתכוון לתכנים חלולים ומלוכלכים, ואנו שומרים על נשמות כנסו

          שירה, 15/07/08 23:04

          ילדינו הטהורים.

          הגב לתגובה זו

    • כי התכנים החילוניים כל כך חלולים (חילוני מלשון חלול כנסו

      שירה, 15/07/08 23:03

      שורש ח ל ל) והם לא מעניינים אותנו מה יש בהם? רק טינופת.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    במקום להוסיף חינוך לסובלנות והומאניזם מגבירים את הפערים וחוסר הסובלנות

    releaseBrian, 15/07/08 20:19

    ערכי היהדות סותרים לחלוטין את ערכי השוויון אליהם כיוונו מייסדי המדינה. איך נותנת מפלגת העבודה יד למעשה נבלה שכזה.
    וכי מהם ערכי היהדות אותם מבקשים המחוקקים להכניס למוחם הרך של התלמידים: עבודת האל ואמונה עיוורת במצוות ההלכה - בדיוק אותה הלכה שהיא היא הגורמת לפילוג ולקרע בין אנשים.

    הדרך היחידה ליצור מכנה משותף רחב בין כל אזרחי המדינה, יהודים וערבים, דרוזים ונוצרים, היא לבטל לחלוטין את כל רשתות החינוך הנפרדות ולהנהיג רשת חינוך ממלגתית אחת אשר תחנך לפלורליזם, הומאניזם ודמוקרטיה.

    יש היום מפלגה שדוגלת בכך ושמה מפלגת אור.כתובת האתר היא www.orr.org.il.

    אם חשוב לכם שמדינת ישראל תמשיך להיות מדינה דמוקרטית הכנסו לאתר המפלגה והרשמו.

    הגב לתגובה זו

    • חשך

      אור, 15/07/08 21:05

      מפלגת אור כפי שמוצגת בכתבה היא מתכון בדוק ומוכח להבאת חושך על העם היהודי. יש לנו נסיון הסטורי עם המתיונים שהביאו חושך על העם במסגרת סיממאות נבובות על הומניזם ופלורליזם ועד הגיגי סרק כמו תנועה זו.מאחל לכל מפלגת אור שיכנס שכל לראשם וילמדו מהנסיון ההסטורי של העם היהודי.

      הגב לתגובה זו

      • בקיצור תקרא לילד בשמו ''תורה'' התורה מאירה את חיינו ואילו החילוניים כנסו

        שירה, 15/07/08 23:10

        בחושך - מסכנים. מי שלא טעם טעם שלחחי תורה בעלי משמעות וכלית - לא יודע חיים מהם ולא יודע בכלל בשביל מה הם חיים.

        הגב לתגובה זו

    • כמה בורות (ל''ת)

      כמה בורות, 15/07/08 21:55

      הגב לתגובה זו

    • מדינה יהודית ודמוקרטית.

      צדוק, 15/07/08 22:08

      כדי שהמדינה תמשיך להיות יהודית ודמוקרטית חייב להיות חינוך יהודי(יהודי=דתי יהודי).
      בישביל חינוך לפלורליזם,הומאניזם ודמוקרטיה בלבד לא צריך מדינה יהודית,ישנם מספיק מדינות שאפשר לעבור אליהן- לא צריך בישביל זה להרוס את המדינה היהודית.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    כבר יש זרם משותף

    שייקה, 15/07/08 20:13

    וזהו הזרם הממלכתי דתי בו אחוז גבוה של חלונים ומסורתיים.
    מרבית הדתיים לומדים בפרטי/נעם

    הגב לתגובה זו

    • הממלכתי דתי הוא זרם גרוע תל''י הכי מוצלח

      נוי, 15/07/08 21:21

      חוץ מכמה בתי ספר שלו כל השאר הם נפל תת רמה. יש שם גם הפרדה בין בנים לבנון. הזרם הכי מוצלח הוא תל''י, תגבור לימודי יהדות, ברוח התנועה ליהדות מתקדמת, שתלמידיו הם מהמצטיינים והמובילים בארץ. גם בית ספר גשר שקולט חרדים וחילוניים תחת קורת גג אחת נחשב להצלחה כבירה.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    בלפוריה

    נחום תקום, 15/07/08 19:35

    הצעה גרועה ומטופשת. בזמן שתלמידי ישראל נופלים ברמתם מכל תלמידי העולם המערבי ואף ממדינות עולם שלישי בבחינות מיצב, בידע במתמטיקה ובעברית, בזמן שיש פה אוכלוסיות כמו חרדים שלא לומדות מדעים ורבים פה בורים ועמי ארצות משקיעים בתגבור לימודי יהדות. מי צריך את התגבור הזה, למה ולמי זה מועיל?

    הגב לתגובה זו

    • זה מועיל למי שלא רוצה להיות גוי כמוך! (ל''ת)

      צדוק, 15/07/08 21:56

      הגב לתגובה זו

      • לפי דעתי ההצעה גרועה אבל אני לא אומר שלימודי מסורת זה פסול

        -, 16/07/08 09:34

        ההצעה הזאת רק תגרום לחילונים להתרחק עוד יותר מהדת

        הגב לתגובה זו

    • נחום עקום (ל''ת)

      Los Angeles, 15/07/08 22:05

      הגב לתגובה זו

    • מגבירים לימודי יהדות כי..

      יהדות ליהודים, 16/07/08 15:35

      בחינות המיצ''ב הוכיחו שבתי הספר החרדים לא נופלים במקצועות חול מבתי ספר ממלכתיים-חילוניים.

      הגב לתגובה זו