• 68.

    אין חדש הגזענות פורחת !

    אמנון שחור, 22/11/08 08:34

    לאור התגובות פה רק מחזק אותי להמשיך ...! ולא לתת לכם ישבנים לבנים לזרוע שנאה ולחשוב רק לחשוב שאתם יותר טובים מהאחרים ....!

  • 67.

    צרי קשר

    יהושוע רותי, 01/08/08 11:18

    בכדי לייסם את עתיד הפנטרים השחורים חשוב להיות פעילים רק מול פעילים שפעלו לאורך שנים לצדק חברתי צרי קשר 0502101861

  • 66.

    להיות פקאצה זאת לא אידיולוגיה, זאת מנטליות

    אשכנזי זעיר-בורגני, 13/07/08 13:35

    המצע של הפנתרים לדורותיהם די פשוט: להתבטל, לעשן בשרשרת, לטפח ציפורניים ארוכות ולהאשים את הממסד.

    • המנטליות שלהם זה להיות ערסים ולהתבכיין על קיפוח. (ל''ת)

      קי. מי. צ'י., 13/07/08 14:17

      • כמה שבריך שקרניים זו עדיין עדיפה ממנטליות של פאשיסטיים אירובאיים (ל''ת)

        באסם, 14/07/08 02:21

  • 65.

    או לאלג'יר  (ל''ת)

    חיה לאה, 13/07/08 11:19

  • 64.

    חיזרי למרוקו ותפסיקי לבלבל לנו במח , (ל''ת)

    חיה לאה, 13/07/08 11:12

    • אין קשר בין דברי לגזענות

      חיה לאה, 13/07/08 11:26

      לו פולניה היתה מתבטטת כך הייתי אומרת לה חיזרי לפולין ותייללי שם.

      ויש לי נכדים מעורבים ומקסימים אגב.

      • מתבטאת (ל''ת)

        חיה לאה, 13/07/08 13:11

      • לחיה לאה ממש אין קשר בין דברייך לגזענות

        סוציולוג, 13/07/08 19:38

        כמה טיפשות והורות יש בדברייך, שהם הגזענות הכי גלוי שיש, כמו שהלבנים בארה''ב אומרים לשחורים...תחזרו לאפריקה, בבריטניה להודים וכו' הרעיון מובן

    • לחיה לאה

      איילה סבאג, 24/07/08 17:14

      יש לך בעיה קשה ותמיך להיות לך בעיה עוד יותר קשה בעתיד משום שאני ממש לא חוזרת למרוקו אני נשאת כאן לקחת מהחברים שלך את השלטון ולעשות סדר בגזענות.
      שלך
      שודדת השלטון

  • 63.

    אני ממוצא מרוקאי מתבייש שיש דבר כזה פנתרים שחורים. הם סתם בטלנים טפילם

    רמת גני ממוצא מרוקאי, 13/07/08 10:50

    הם בסופו של דבר תומכים בנתניהו. והם בפועל העלו את הליכוד לשלטון. ואם באמת דופקים אותם אז כנראה שמגיע להם. כי רוב חברי ממוצא מרוקאי הם מסודרים ומבוססים היטב ואיש מהם מעולם לא התבכיין . הפנתרים האלה מביאים שם רע על יוצאי מרוקו שרובם אזרחים מועילים יצרניים ומטובי הלוחמים .

  • 62.

    כנסו כנסו כנסו

    אחד שמבין, 13/07/08 09:50

    שלום.
    מעצבן אותי כאדם שמתעדכן באתרכם שאתם בוחרים לגעת בנושא בצורה הכי שיטחית והכי ''נגועה'' בדיעה אישית. כלומר. אם באמת היה איכפת במערכת מעריב מה קורה אם ''המאבק המזרחי'' או מהן התחושות הייתם מביאים דוגמא למזרחי משכיל שנילחם . לקחת מזרחייה בת של ולומר בעצם. הנה תיראו מה זה מזרחי לוחם. זאת אישה מובטלת שלא עושה כלום ורק מתלוננת זוהי כתבה מגמתית שאתם בטח חושבים שאף אחד לא מבין. חוץ ממי שמגיב לכתבה יש אנשים שמבינים שאתם לא מעודכנים ולא רוצים להתעדכן. זה מכעיס. שאתם כעיתון גדול מניעים את הדעות הקדומות כנגד הציבור המזרחי. כך לא ניראה מזרחי. זוהי התמונה שלכם. זוהי הבחירה שלכם. ואתם יודעים שזה ייצור דיון נמות בסגנון : מזרחייה מקופחת לכי לעבוד. אשכנזים מסריחים וכו'. וזה לא דבר חדש . גופי התקשורת משום מה נשלטים כמו תחומים רבים אחרים בידי ברנז'ה מסויימת שהיא לא בדיוק מהחברים של ''גיבורת הכתבה '' הציבור לא מטומטם כמו שאתם חושבים. אתם מפנים את הזרקור לאיזה שריד לא מי יודע מה מוצלח של הפנתרים השחורים. אז חדשות. הם כבר מזמן לא בעניינים. והבעבוע הוא מהכיוון המשכיל יותר. תפסיקו לחמם ולהסית.

  • 61.

    ה חברה הישראלית

    פקק תנועה קרית ביאליק, 13/07/08 08:17

    צריכה לעבור זעזועים בכול מיני צורות וסיבות ויש לכך סיבה . בהצלחה מרובה .בדרך החדשה .

  • 60.

    הפנתרים דאגו רק לעצמם. העוני נשאר (ל''ת)

    אבי, 13/07/08 06:24

  • 59.

    פרזיטית

    וולפגנג עורקבי, 12/07/08 22:43

    אל תהפכי את מוצאך לקרדום לחפור בו.אגב גם צדיק בינו הוא אשכנזי ? ומשה שחל ?
    די חאלס בארץ הזאת המוצא לא הפריע לאף אחד להתקדם
    לכי לעבוד,ושלמי את שכר הדירה שלך.

  • 58.

    מנטליות של נשים מזרחיות. לא קיפוח ולא נעליים

    יאנה, 12/07/08 22:31

    שכנה שלי כל הזמן צועקת על בעלה ומתעללת בו. היא מזרחית (אני חושבת תימניה) והוא אשכנזי.
    זה לא קשור לקיפוח - אנחנו גרים באיזור מאד מבוסס - אלא למנטליות כוחנית וצעקנית.
    גברים (מכל העדות) : השמרו לכם מנשים מזרחיות.

  • 57.

    כל אלה שמכנים עצמם כפנתרים שחורים או מרוקאים מקופחים. הם מצביעי ליכוד

    ירושלמי ותיק, 12/07/08 21:17

    וכל המתבכיינים שדופקים אותם בגלל מוצאם הם תומכי ליכוד ושרופים על נתניהו.
    במבחן התוצאה:הליכוד דפק להם את הצורה וביבי הוציא להם את הנשמה והם נסחפים אחרי הביבי הזה ומפלגתו הקפיטליסטית.

    • ביבי? האיש מזמן איבד את האמינות שלו.

      חתול שחור, 12/07/08 22:44

      בעצם הדוגמא לצביעות, שחצנות, פחדנות והתנשאות מערבית. דמגוג שמשתמש בעם למאוויים קפיטליסטים לרדידות חברתית בתחום החינוך, העם לא עד כדי כך טיפש, מה הייתה תרומתו לאנשים הפשוטים, אפס עגול, העם ראה את התוצאות בשטח, ביבי לא יבחר הפעם.

    • צודק וצודק . ככה זה בדיוק . אבל לא כל המרוקאים כאלה ואל תעשה הכללות (ל''ת)

      מרוקאי מציאותי ולא מקופח, 12/07/08 23:18

      • למרבה האירוניה. המציאות מוכיחה שרוב קורבנות מדיניותו של ביבי הם תומכיו

        benzi. a, 13/07/08 10:43

        ודי להתבונן במגיב 52 מסעוד. הוא לא בדיחה כך הם רבים מאותם הבורים והנבערים בדעתם החושבים ומאמינים כך

  • 56.

    לכל המגיבים כנסו

    שמעון, 12/07/08 17:51

    למרות שמודגש בכתבה שהמשפחה עלתה מאלג'יר
    עדיין יש חלק גדול מהמגיבים שבחלקם הם גזענים שבאים בטענות אל ''המרוקאים''בעיקר אז להזכיר לכם שאומנם יוצאי מרוקו הם העדה הגדולה ביותר מבין מדינות צפון אפריקה שעלתה לארץ כ 600 אלף איש. אולם עדה זו אינה שונה משאר העדות יוצאי המזרח כמו העירקים , הפרסים ושאר המזרחיים. 99% מבני העדה והדור השני והשלישי רוכשים השכלה עובדים קשה כדי לפרנס את משפחתם ולהשתלב בחברה הישראלית וישנו את המיעוט הקטן שצועק כל הזמן ''מגיע'' לי שרוצה שהמדינה תממן לו את הדיור ןהוצאות המחייה בלי לצאת לעבוד.ישנם אנשים הקוראים לעצמם ''פעילים חברתיים'' שמפתחים קריירה מהתואר הזה שאגב במערכות הבחירות של רבין וברק אומצו ע''י מפלגת העבודה לדוגמא ימין סויסה כוכבי שמש משפחת דוגה וחבריהם שקיבלו תפקידים בחברות ממשלתיות ע''י פואד .
    לסיכום איני מסכים עם אף מילה של איילה מרציאנו גם היא מנסה לפתח קריירה כלוחמת חברתית וזה כ10 שנים התקשורת מעלה אותה מידי פעם לשם קבלת כותרת

  • 55.

    פרחה לכי לעבוד

    הגזע הלבן שולט, 12/07/08 17:45

    במקום להמליט ארבעה ילדים שיגדלו על חשבון המיסים שאני משלם תמצאי לך עבודה. בעלך ''נפל'' לסמים? הוא הלך ברחוב והיה שם בור של סמים והוא נפל אליהם? או שאולי ה''אשכנזים העשירים'' אמרו לו להשתמש בסמים? אולי אם היית מנצלת את הזמן כדי ללמוד משהו במקום להפוך לנתמכת סעד, המצב שלך היה שונה לגמרי היום.

    • כניראה שאתה מהנישלטים הלבנים- וויט טראש (ל''ת)

      גזע שחור, 13/07/08 09:38

    • לגזען הלבן השולט

      איילה סבאג, 24/07/08 14:14

      ראשית אני רוצה לעדכן אותך, יש לי 5 ילדים. ואתה צודק 4 מנרקומן מרוקאי וילד נוסף מאשכנזי חולה נפש. כל כך בולט שאתה אחד מהם, כל כך אמיתית הגזענות המרירה המצוייה בליבך. בזכות התגובה שלך החלטתי כן ללכת על כתבה רצינית וגדולה יותר ולספ וחשוף גם את החלק האשכנזי בחיי. תעקוב אחרי התקשורת .

  • 54.

    נו באמת, לא עובדת בכלום ובוכה שהיא עניה

    ציוני מזרחי, 12/07/08 17:08

    למזלנו מעטים מהמזרחים הם כמוך והם לוקחים את הגורל שלהם בידיים עובדים וגם מצליחים.

    אז תמשיכי לבכות בלי לעבוד בלי להשתכר על סף עיכול כל החיים - בעוד ששכניך יעבדו ויעלו.

  • 53.

    איילה, טוב שאת רוכשת השכלה. אני מקווה שאת נחמדה לשכנותייך (ל''ת)

    מתנה ש. חצור הגלילית, 12/07/08 16:09

  • 52.

    וואלק המלחמה שלנו זה רק נגד האשכנזים הסמולנים אלה העושקים אותנו

    ר. מסעוד מזרחי מקופח אוהד בית''ר, 12/07/08 14:27

    האשכזים הסמולנים המפאיניקים אלה שזרקו את אבותנו למעברות ושפכו עליהם די.די.טי. רק איתם יש לנו חשבון ועליהם נכריז מלחמה. הם שדופקים את המזרחים ועושקים אותם והם שגנבו מאיתנו את האדמות וחילקו אותם חינם לקיבוצים שהקימו שם קניונים ימחי-אסמום אינשאללה.
    אני מצפה מביבי נתניהו שיטפל באםאמא שלהם ויחזיר לנו המזרחים את הכבוד שגזלו מאיתנו האשכנזים הסמולנים כי הרי אנחנו נעלה את ביבי נתניהו לשלטון ברוב גדול ועצום.

    • וי-וי-וי-וי-וי.איזה תגובה של ביבונצ'יק מצוי לא לחינם אומרים שהם בבונים (ל''ת)

      benzi. a, 12/07/08 14:42

    • לפי הרמה לא סיימת כיתה ג' (ל''ת)

      שי, 12/07/08 15:36

      • the fact is he is 100 %right the leftys are the devil (ל''ת)

        meir yaeir, 12/07/08 17:19

        • מסעוד. אתה לא לבד רוב החברים שלך ממצביעי הליכוד הם כמוך ודומים לך

          benzi. a, 12/07/08 21:34

          נראה ברור שאתה אנלפאבית שלא יודע קרא וכתוב ואת הטקבוקים שלך כותבת לך אחותך או איזה מסטול או מסטולית שנמצאים בחברתך.

    • רק שכחת שגם ביבי אשכנזי..

      יעל, 12/07/08 17:09

      אדיוט גזען!

    • מה השם של הקצין מישיבת מרכז הרב ? שפירא. (ל''ת)

      אייזיק - פ''ת, 12/07/08 21:19

    • מסעוד הוא קריקטורה אכזרית.

      עארס פואטי, 14/07/08 01:30

      אחד מתומכי המדכאים הציג בצורה נלעגת, גזענית ובזויה. זה נהיר לכל בר דעת ואלה שזיהו את מסעוד כאדם אמיתי, הם האנשים שאני מפחד מהם, אנשים שמאיימים על תרבותי בפרט והאנושיות שלי בכלל.

  • 51.

    קיבלה דירה כשההורים שלי לא קיבלו

    רן, 12/07/08 13:51

    קיבלה דירה כשההורים שלי לא קיבלו דירה,ועוד את מעיזה לצעוק קיפןח???70 שנה של עבודה קשה יום יומית

  • 50.

    המהפכה כבר הצליחה,ראו את הכתבה על משרד הרישוי,ראו את מרכז הליכוד.

    המדינה עברה שינוי ניכר, 12/07/08 11:30

    רק מי שלא שם לב או שלא מעוניין לשים לב,לא רואה את השינוי שחל במדינה מתחילת מהפכת הפנטרים.הכל עושים הפוך,במקום להתאמץ, להשתנות,ולהשתוות לאט לאט ליושבי הארץ הוותיקים,הם פשוט גררו את כל הארץ להתנהלות בדרך של המדינות שהם באו מהם.הרי זה לא נורמלי,כי אם ישאלו כל אחד מהם,אם הוא מעדיף לגור באירופה או בארצות ערב,אז הוא הרי יבחר באירופה,כי ההתנהלות שם היא יותר טובה(ועובדה שתושבי ארצות ערב השונות מציפים את אירופה בגלל זה,ולא בוחלים בתרגילים כדי להסתנן לאירופה ולהשאר שם),אבל את מדינת ישראל שהתנהלה ע''י יוצאי אירופה בדרך אירופית הם העדיפו להפוך להתנהלות בדרכי ארצות ערב.קצת סבלנות היתה עדיפה לכולם,כולל הם.אי אפשר להגיע ממדינות עולם שלישי למדינה שמתיימרת להיות מדינה מערבית,וישר להיכנס לניהול המדינה,מפני שאז הניהול נעשה באותה דרך שנעשים הדברים במדינות העולם השלישי שמהם באו ובהם חונכו.צריך לחכות בסבלנות,לתת לדור שניים לעבור,ללמוד,לאמץ את דרכי המערב,ואז באופן טיבעי להכנס ולהשתתף בניהול המדינה,ומובן שאלה צריכים להיות רק המלומדים ולא כל אדם מהרחוב שיכנס לתפקידי ניהול המדינה.אבל אין סבלנות,והכבוד..גם אנחנו רוצים לנהל.אז זאת התוצאה,ישראל הפכה לעולם שלישי.צריך להבין,ולא להכנס לקישקושים על עדות.יש עיניין של עולם מערבי שהוא המתקדם,ועולם שלישי שהוא הנכשל.והכל פועל יוצא של דרך התנהלות.זאת עובדה עולמית.אין קשר לעדות,יש קשר לעובדות.העולם השלישי הוא נכשל כתוצאה מהחינוך בו.תושבי העולם השלישי הם לא פחות טובים כחומר גלם מתושבי העולם המערבי אבל כתוצאה מהחינוך שהם קיבלו והדרך שהם גדלו בה,הם לא יכולים להשתוות לתושבי העולם המערבי.תושבי העולם השלישי שעוברים לגור בעולם המערבי ידביקו לאט לאט את החסר וישתוו לאזרחים המקומיים,אבל צריך סבלנות,זה יכול לקרות רק תוך דור או שניים לילדים שגודלים בארץ המערבית ולא לאלה שחונכו כבר בעולם השלישי.וזה לא קורה במכה אחת.חבל שלא היתה סבלנות,חבל שיש אמביציית יתר במקומות שלא צריך.

  • 49.

    הכרתי אתכם בקטמונים לפני שנים רבות ...כמורה

    זוכרת אתכם כשהגעתם ארצה., 12/07/08 11:25

    לא רציתם ללמוד. רבים מן הילדים היו מופרעים. כי הוריהם היו כאלה...
    חיכו לעזרת המדינה,במקום לעזור לעצמם.
    האיכרים בעמק יזרעאל באו לארץ עניים מרודים וראי איזה עמק פורח ..בזכות חריצותם.
    ובנים רבים בעמק סיימו אוניברסיטאות ללא עזרת הממשלה... מי חייב לעזור למי שאינו עוזר לעצמו?? מה פתאום!! במרוקו-עזרו לכם,בטלנים!!!???את לא תצליחי בבחירות!חבל על הכסף !קחי את מארציאנו והיעלמו מעינינו.

    • למורה ממוסררה

      איילה סבאג, 24/07/08 17:11

      כך נאה פני הדור שחינכתה!!! מי האשמים כאן? ההוים שבאו עולים חדשים ונזקו לגבול? או אתה המחנך שקיבל אדמות חינם מהמדינה ואפילו את הזרעים קיבלתם!!!

  • 48.

    את כמו פשוט רוצה להיות מפורסמת במסווה של לוחמת צדק! אחותי, זה לא ילך (ל''ת)

    העם לא מטומטם! עצלן אולי... אבל לא מטומטם הוא רואה, 12/07/08 10:52

  • 47.

    ברגע שתקבלי הרבה כסף, אבל הרבה כסף... תהפכי להיות בדיוק כמו מה שאת (ל''ת)

    נלחמת בו! את לא שונה! את מניאקית של כח ושליטה!, 12/07/08 10:47

  • 46.

    רק הכלכלה!

    זה הכל הכלכלה!, 12/07/08 10:46

    מספיק להתבונן בנתונים הכלכלית של מרוקו לעומת מדינות אשכנז (פולין רוסיה ליטא גרמניה) ולהבין שהמרוקאים והערבים האחרים בישראל נמצאים במקום טוב בהרבה ממה שמגיע להם להיות! פה הם פורחים בניגוד למדינות ערב שלא נתנו להם לראות מכונית בחייהם.

  • 45.

    לא מתאים לקיים מלחמה בין אשכנזים וספרדים! אנחנו כולם ישראלים ויש לנו (ל''ת)

    אוייב משותף ששונא אותנו בלי הבחנה, 12/07/08 10:45

    • קול שפוי,אני אשכנזי ,הילדים שלי מעורבים. (ל''ת)

      אייזיק - פ''ת, 12/07/08 21:14

  • 44.

    שכחנו דבר אחד: תפירת תיק חמורה הרבה יותר מנשיקה!!!! (ל''ת)

    עורך דין, 12/07/08 10:00

  • 43.

    שכחנו דבר אחד: תפירת תיק חמורה הרבה יותר מנשיקה!!!! (ל''ת)

    עורך דין, 12/07/08 09:59

  • 42.

    איילה! הרוסים לא ''שחורים''! לכן שני שם התנועה ותגייסי אותם למלחמתך הצוד (ל''ת)

    ABRAHAM, 12/07/08 09:58

  • 41.

    די,כבר בא להקיא ממך. (ל''ת)

    ניר מרמת ישי, 12/07/08 09:57

  • 40.

    איזה פחד הם חוזרים ֱ

    ישראל מהמעברות, 12/07/08 09:31

    ישראל חי במעברות של שנות החמישים

  • 39.

    ל27 - לא מאשים אותך, מאחל לך דרך צלחה

    סטודנט ליברליטרי, 12/07/08 09:23

    הפתרון הוא באמת או חיים במקום אחר או מאבק חברתי לשיפור התנאים. המצב הקיים מגוחך, מי שאומר אחרת לא ביקר לאחרונה במדינות המערב.
    עם הרמת צביעות שיש בישראל אפשר להבין אותך. אתה צודק במאה אחוז, הבה נסתכל על מסלול החיים בפלשתינה: אם נולדת בפריפריה רוב הסיכויים שלא תגיע להרבה, תשים כיפה עבה ותשחר לפיתחי עמותות, הם ידאגו לעניים - שישארו עניים גם בשנה הבאה ב''ה. אם נולדת במרכז תואשם בזה שאתה אליטיסט למרות שאתה הולך לתנועות נוער ומתנדב, זה לא משנה. המזרחיים מתלוננים על קיפוח בעוד ששים לב שאשכנזי הפכה למילת גנאי ואתה מפחד להידקר על מקום חניה ועוד לא דיברנו על תרבות הנהיגה. עכשיו, כל צעיר שמגיע לגיל 18 צריך לטחון 3 שנים בעוד שבחורי הישיבות מקבלים פטור חוקי. בצבא הם צריכים לאכול חרא ממערכת שלא יודעת להתנהל ואחר כך מתמודדים שנים עם הפרעות נפשיות. העיקר ש''ישראלי אמיתי לא משתמט''... אותו צבא שממילא מסורס על ידי אירגוני שמאל קיצוני שלא נותן לו חופש פעולה נגד הטרור, אז תושבי הפריפריה שוב אוכלים אותה עם רקטות. אותם אנשים שהמדינה ממילא לא משקיעה בחינוכם לא יתקדמו ולא יידעו להסביר לעולם היסטורית ובאנגלית את מאבקה הצודק של הציונות (אז פלא שיש לך כאלה שמטילים ספק ומפגינים נגד ישראל?). עכשיו בוא נגיד שיצאת מהארון, הימין הקיצוני לא ייתן לך להפגין בגאווה ויגרום לך להרגיש לא חלק מכאן. אז על איזה סולידריות מדברים פה? כנ''ל על המונופול האותרדוכסי על הדת, הם יעדיפו שמי שיהדותו מוטלת בספק לא יגור פה, אך מי שלא יצטרך להלחם למענם. חזרה למעמד הביניים החילוני - בישראל אתה מחויב לשלם 60% מיסים (ארנונה ביניהם) אך המדינה או העירייה לא מחוייבים לספק לך כלום. אתה משלם 100% מס על מכוניות! אז פלא שיש גנבים? לגבי דו''ח העוני - רוב המשתתפים בו הם המגזרים הערבי והחרדי שלא מדווחים למס הכנסה על הכנסותיהם, אך מודיעים לביטוח לאומי שהם נזקקים לקיצבה כי הולידו הרבה ילדים. ומי משלם את זה? הציבור. במקום להשקיע קצת בתשתיות אצל מגזרים אלה ולפתח אותם כלכלית, נותנים להם להישאר ממורמרים ומתוסכלים. ואה כן - כלכלה חופשית? כשפוליטיקאים נותנים לבעלי ההון חברות ממשלתיות במחירי מבצע זאת לא הפרטה, זאת שחיתות. ואף סוציאליסט לא ישכנע אותי אחרת. נסו להקים עסק והתמודדו עם שבעת מדורי הבירוקרטיה. עם כל זה, עוד לא דיברנו על השובניזים שמוביל לפמיניזם רדיקלי, על הזלזול באיכות הסביבה וכמות המעשנים, המציצנות, הלחץ, חוסר הפרגון והחוסר תרבותיות. אז למרות שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ששומרת על זכויות פרט ושבלעדיה הג'יהאד יגיע לאמריקה (הוא כבר הגיע), חלום הדורות של סביי החלוצים מצד אחד וסביי ניצולי השואה מצד שני הולך לאיבוד בים של הציניות. התקשורת כל הזמן מדגישה את השלילי ומריצה ספינים והעם הפשוט ששבע מפוליטיקאים סולד מפוליטיקה והתרגל לחיים אלה. הפתרון לדעתי הוא הצטרפות למפלגה או תנועה קיימת בניסיון לשנות את המצב או מגורים במקום אחר על הכדור בתקווה לקלוט מנטליות שונה ואולי לחזור אח''כ בנאדם יותר שפוי. החלופה של הרוב היא המצב הקיים.

    • ל 39 ראה ידידי ,הסטודנט

      נח, 12/07/08 10:40

      יש גם אפשרות אחרת,בתנאי שיש לך אבא עם כשר יצירתי .כמו ממציא ''הנמושות''.ואז אתה יכול לבנות אישיות סכיזופרניט,שבה אתה חי בישראל ,אבל גר בוושינגטון.אבל אם אין לך אבא שהיה שגריר באר''ה,או סתם ר''מ.אין לך ברירה אחרת כמו מאות אלפי ישראלים אחרים שהם לא סכיזופרנים.אלא חיים בחו''ל ,וגם לגור שם .
      או אם אתה ערבי,אז גם מצבך יותר טוב.אתה חוסך שנים של שרות צבאי,ומילואים.ואם קצת מזל יש לך גם,מקום משורין באוניברסטה או במקום עבודה טוב. הבינות?

    • מסכימה איתך במאה אחוז ויותר מזה!

      Stout Viking, 12/07/08 12:24

      אמרת בדיוק את מה שחשבתי! גם לי כבר נשבר שכל המשכורת הולכת רק על מיסים. יש לי 2 הורים נכים שעבדו מהיום הראשון שעלו לארץ במקום לפשוט יד לכל מיני עמותות ולשכאות אבטלה אבל הביטוח הלאומי מסרב בכלל להסתכל על אמא שלי שפרצה 3 דיסקים ומדי פעם גם בודקים אם לאבא שלי צמחו חזרה האצבעות שנחתכו לו בתאונת עבודה.
      עוד לא דיברנו על שירותי הבריאות... כשאמא שלי הגיעה לבית חולים עם הדיסק הראשון שנפרץ זאת לאחר שהיא כבר לא יכלה אפילו ללכת לשירותים מרוב כאבים (וגם נחסמו לה כמה עצבים והיא לא יכלה להזיז את רגל שמאל) אז הרופא אמר לה לכי הביתה וסרב לטפל בה עד שלא זחלה לעבר הדלת על 4 תוך כדי שהיא ממררת בבכי! לבסוף השרץ הזה שמעיז להיקרא רופא שנקרא להחליף לה את הדיסק רק כרת את הדיסק הפרוץ ולא טרח לנגוע אפילו ב-2 האחרים שהלכו זמן קצר אחרי הניתוח כך שעכשיו אמא שלי חזרה לנקודת ההתחלה והיא לא יכולה לעבוד! כשאבא שלי הביא את האצבעות הכרותות לאחר תאונת העבודה יחד עמו לטיפול נמרץ הרופא פשוט זרק אותן לפח ולא ניסה אפילו לחברן (זאת לאחר שחודשים לפני זה הוא חיבר אצבע שנכרתה למעסיק שלו).

      אני עכשיו מבקרת את החבר באירופה, הכרנו כשעבדתי כאן לפני מספר שנים. שלא יספרו לכם לוקשים על נאצים כי אין כמעט ופגשתי כבר תריסר נאצים לשעבר ואף לא אחד בפועל ואם תשאלו אותי - הערסים שלנו באים בריכוזים גדולים יותר והם בד''כ גם תוקפניים יותר. אולי בגלל שהם (בניגוד לניאו נאצים) יודעים שהם ישימו בבית משפט כיפה על הראש וייצאו עם עסקת טיעון מגוכחת על כל פשע שרק יעוללו בעוד שפושעים בכלל (וניאו נאצים בפרט) באירופה לא רק שלא יוצאים בעסקת טיעון אלא שהרבה פעמים מחמירים בענישה ובהאשמות כדי שידעו כולם להווא שעל הכאת קשיש ברכבת התחתית של מינכן תקבלו 12 שנה ולא כמה חודשים כמו שמקבלים תוקפי קשישים ערורים כאן בארץ ושלא לדבר על אנסים. נראה לכם הגיוני שאחת שגנבה כסף מהבנק תקבל יותר זמן בכלא מאשר פדופיל שאנס ילדים?! רק בישראל!

      שלא יבואו ויגידו לי שישראל זה מקום בטוח ליהודים. אני עכשיו 3 שבועות בגרמניה (בפעם השביעית - הייתי בחילופי נוער) ואיש עוד לא דחף או קילל אותי או נטפל אליי כמו איזה סוטה מין במועדון. הכל פה נקי ויפה ואנשים ממחזרים ולא מלכלכים בכל מקום בעוד שבישראל אפשר לחשוב שאנחנו מחרבנים איפה שאנחנו גם יושבים.
      פשוט נשבר לי! אנחנו רק מחכים שחבר שלי יסיים את התואר ורצים להתחתן. נמאס לי כבר לשמוע מהישראלים שאני תת-אדם רק בגלל שאמא שלי לא יהודיה אלא רק האבא. דווקא באירופה לאיש לא ממש אכפת. נראה לי שבישראל יותר גזענים מבכל מקום אחר. מצד אחד צועקים ''קיפוח'' מצד שני צועקים ''רוסים מסריחים''.

      שלא יבלבלו את המוח כי עבדתי בהייטק והיו שם אנשים מכל העדות עם משכורות מכובדות ורכב וצ'ופרים מהחברה וזאת כי למדו והשקיעו במקום לבכות.

      נמאס מהערסים, מהשחיתות, מהביורוקרטיה, מזה שכל אחד מנסה לדפוק אותך כדי לצאת ''גבר'', מגזענות ומהזוהמה ברחובות ואפילו בשמורות הטבע. אני יורדת מהארץ!

  • 38.

    תפסיקי לבכות-גם אני מרוקאי שהצליח

    מרוקאי שגדל באופקים, 12/07/08 09:20

    איילה, אני בן להורים מרוקאים מאופקים שעלו
    לארץ ממרוקו בשנות ה-50.
    היינו 9 אחים ואחיות בבית וכולנו גרנו בבית קטן של הסוכנות היהודית באופקים.היה קשה לכולם.
    אבל..וזה אבל גדול..ההורים שלי עשו הכל כדי להחדיר לנו לראש (גם במכות) את חשיבות הלימודים והמצויינות.
    כל אחיי ואחיותיי הצליחו בחיים ולא ''נפלו'' לעוני ולפשע. כולנו או שלמדנו (לימודים מקצועיים-למי היה זה כסף לאוניברסיטה ?) רכשנו מקצוע והתחלנו לעבוד,או שהקימו עסקים.
    היום כל אחיי ואחיותיי מבוססים כלכלית, חלק הקימו עסקים לתפארת באופקים ובב''ש,חלק הפכו לחקלאים מצליחים, וחלק הפכו לטכנאים\\חשמלאים שכירים ואח''כ עצמאים.

    אני יודע שלא כל ההורים הם כמו ההורים שלי ז''ל, ולכן לדעתי יותר חשוב להעלות את נושא החתירה למצויינות בלימודים במיוחד בשכבות החלשות.

  • 37.

    אני מרוקאי שחי בתל אביב שטוען שאין קיפוח!

    איציק מ, 12/07/08 09:19

    אני ילד למשפחה של 5 ילדים .וכן חיינו בעוני.
    והיום אני אבא ל2 ילדים [לא יותר כי לא יכול להרשות לעצמי] ואני יש לי דירה ועבודה מסודרת.
    בכל מקום שניתקלתי בו מעולם לא שאלו לא אותי ולא את האחים שלי מאפה אתם ואיזה מוצא אתם.
    ומי ששאל עניתי אני ישראלי יהודי.
    ולגברת סאבאג תפסיקי לבכות ותתחילי לעשות משהו אם החיים שלך.
    ותפסיקי להשריץ ילדים.
    את יכולה להקים איזה תנועה שאת רוצה.אף אחד לא ילך אחרייך.
    רבים מעדות המיזרח ממלאים כמעט כל תפקיד במדינה.
    ואני חוסך כל שקל למען ההשכלה של הילדים שלי שיצליחו יותר מימני!!!!!!

    • זה מסביר הכל אתה גר בת''א

      מרוקאי אחר, 12/07/08 22:48

      אני גר בצפון רמת ההשקעה של המדינה שואפת לאפס החקלאים עובדים קשה כל השנה בשביל מה רווח של כמה פרוטות? אם בכלל. כואב לראות את רוב היבול שלך נזרק לפח.

  • 36.

    ת-א תובב''א

    ראול, 12/07/08 09:14

    איילה סבאג פלצנית קטנה ועלובת נפש כמו
    שהגיב 26 כול מילה בסלע,אני לא יודע איך
    נתנו לך להיכנס לאוניברסיטה ''פעילה חברתית''
    עלאק אפס מאופס שהאלימות היא דרך חיים
    אם לא טוב לך תסעי לאוסטרליה תילחמי עם
    האבוריג'נים. 27 אתה מגה בלשטן

  • 35.

    תרבות ערבית דפוקה

    דני, 12/07/08 09:05

    כמו הערבים היא מאשימה את כל העולם בכישלונות שלה. זה שהיא חס וחלילה לא משתדלת מספיק, פשוט כל העולם נגדה.

    אם כולנו היינו חושבים כמוהה, ישראל הייתה עוד מדינה ערבית ענייה, נחשלת ומחורבנת.

    • יפה. (ל''ת)

      אבו באבו, 12/07/08 11:09

  • 34.

    מה זה ''צדק חברתי''?

    פרדי, 12/07/08 08:56

    זה לקחת כסף בכוח מאלה שהירוויחו אותו, ולתת אותו לאלה שלא הירוויחו אותו. ישר מ-1984 - שיחדש (newspeak).

  • 33.

    אילה סבג

    ישראל אני מזרחי, 12/07/08 08:37

    איזה פחד הם חוזרים

  • 32.

    רובין הוד אמנם עזר לעניים

    שלומית, 12/07/08 08:26

    רובין הוד אמנם עזר לעניים
    אבל מהסיבות הנכונות
    במאה העשרים ואחת לא משנה לאיזה משפחה נולדנו
    עשירה, ענייה, יתומים, מוכים, וכו
    לכל אינדיבידואל יש את הכח לשלוט בחייו
    ללא קשר מאיפה הגיע ולאן הוא הולך
    אנו חיים בעולם של עשייה
    כל אינדיבידואל שחושב שבגלל שנולד למשפחה כזו או אחרת
    ולכן מגיע לו יותר מאחרים – חי באשלייה
    אנשים יתומים, נכים, מוכים עדיין עוזרים לעצמם וחיים את חייהם בכבוד!
    אדם שמסיבה כלשהיא חושב שמגיע לו יותר מלאחרים
    עדיין לא הבין לחלוטין את משמעות התיקון שלו
    ועד שלא יבין לגמרי – יחיה בסבל וייסורים
    ברגע שיבין וישנה דרכיו – כל חייו ישתנו לטובה

  • 31.

    Schora (black) - go home (ל''ת)

    Shmual, 12/07/08 08:21

  • 30.

    she is'' waahaad keoor'' eahhss !!!!L

    jo,melbourne, 12/07/08 08:14

    send her back to marocco

  • 29.

    הכתבה מראה כי היא לא חכמה, רוצה להיות בין מקבלי ההחלטות, ואומרט בלי

    היא והוא, פנטרים., 12/07/08 07:32

    להיות עני, כבר רוה''מ, ועוד.

    היא גסה במילים ללא חברים, והוא כולו מעשים ומבטיח לכולם את אוצר המדינה.

    היא קבלה דירה וכולם מצביעים, והוא מטייל בכל העולם, וכולם משלמים.

  • 28.

    נפל לסמים?? זה כמו ללכת ברחוב וליפול לתוך בור??

    אינגיאלהTOKYO, 12/07/08 05:19

    למה לא להגיד קפץ לסמים??
    או שאולי הוא היה רק ילד והזריקו לו בכוח??

    צריך לעשות מחקר אנטרופולוגי מקיף
    למה כל עדות המזרח משתנים עם השנים ומצליחים
    ורק המרוקאים ממשיכים
    להאשים את כל העולם!

  • 27.

    הפיתרון הוא ירידה מהארץ כי שינוי לא יהיה ניתן לעשות בארץ.......

    ישראלי באוסטרליה ,סידני., 12/07/08 04:09

    המושחתת הזו .מדינת ישראל היא מדינה שקמה וניבנתה ללא תיכנון כתוצאה מחזרה של יהודים רבים מהגולה וזו הבעיה המרכזית .בכול מדינה מתוקנת אין אבדל בין ערים שונות במתן שירותים ,קרי : אונברסיטאות ,חינוך תרבות וספורט ,תחבורה וכ''ו וכ''ו .וכאן ,במדינת ישראל יצרו מדינה בתוך מדינה שהמדינה הראשונה ניקראת צפון ת''א +איזור השרון +איזורים נבחרים באיזור שונים קרי :רחביה בירושלים וסביון באיזור המרכז .והמדינה השנייה היא כול מה שמסביב קרי שדרות ,אופקים ,קרית מלאכי ,ירוחם וכ''ו וכ''ו ששם המדינה במשך 60 שנה לא נתנה לאזרחיים להצליח ,קרי : חינוך(אוניברסיטה ) ,תחבורה(רכבת ) שתוביל את כול הצעירים להתפתח באיזור המרכז וכ''ו וכ''ו .מסקנתי כבחור בן 28 היא ירידה מהארץ .מדינת ישראל הראתה לי את שדה התעופה בן גוריון יותר מהר משחשבתי .לאחר לימודי הגעתי למסקנה שמדינת ישראל היא מדינה מושחתת ,רקובה ,שקשה מאוד לישרוד בה .
    לכן,מאבקים אני לא יעשה .במקום לבזבז את כוחותיי אני מעדיף לנצל את שנים הרבות בשביל להתקדם במדינה ראוייה כמו אוסטרליה בשביל להגיע ולממש את כול שאיפותיי .במקום זה ,ואני מבין ,אתן לאותן אנשים שכבר אין ביכולתם לעזוב את המדינה להילחם למען עתיד ילדיהם .

    בהצלחה לכול האזרחיים האופטימים.

    • עלה והצלח!!! גם הבנים של אולמרט מחפשים מקום יותר (ל''ת)

      טוב מישראל, חבל על האנשים הטובים שהמדינה הבריחה, 12/07/08 08:48

    • באוסטרליה יש קהילה מוסלמית גדולה - בהצלחה (ל''ת)

      אייזיק - פ''ת, 12/07/08 21:16

  • 26.

    just like the niggers in america!!

    Barak, 12/07/08 03:54

    they dont like to pay rent either,and they live on the white man expenses!!

    • מה אמרת? ההבדל שבארה''ב מותר לך לדבר ככה

      אודי, 12/07/08 18:18

      בארץ המצב הפוך הלבנים ניצלו את ניצולי השואה והמזרחים בעבודות בנייה, במלחמות ולקחו את כל הקרדיט לעצמם, כולל הפילוסופיה היהודית שהאדם הלבן השתלט עליה ויצר כתות של חסידים, פה זה לא אמריקה חביבי, תישאר בפינה שלך שדון גזעני מה- KKK
      אני חצי רומני אבל כהה אם היית חוטף ממני מנה שהיו הופכות אותך לשחור, פאשיסט רשע, אני בהלם שמרשים לאנשים זרים להתבטא פה.

  • 25.

    GIVE THE MILIONS THAT OLMERT TOOK TO THE POOR!!!! (ל''ת)

    HERZEL, 12/07/08 03:29

  • 24.

    תפסיקי לעשן - תחסכי כסף.

    ציוני לא עשיר, 12/07/08 02:01

    יכולת ללמוד ולמצוא עבודה טובה יותר משטיפת חדרי מדרגות. טענות יש לך לרוב - האם מישהו אשם בעובדה שבעלך לשעבר היה מסומם??
    קחי עצמך בידיים ואת האנרגיות שלך נתבי למקומות חיוביים.
    בהצלחה.

    • לציוני הלא עשיר

      איילה סבאג, 24/07/08 17:05

      הציוניים שכמותך שמנהלים את המדינה לא קיבלו אותי לעבודה מכובדת משום שאני מזחית ומליטנטית וכמו שאמרתה מלאת אנרגיות הם פוחדים שאני אקח להם את התפקיד לאור כל זאת החלטתי לעבוד חינם ללא שכר את כל האנרגיות שלי אני משקיעה בהרס וחובן ובגזענות הרבה שנוטפת ממך כציוני ואני מנסה לאחד ולגבש ולסייע למוחלשים שלא הצליחו כמוני להרים את הראש מהקבר שחפתם להם. כך אני אעשה עד יום מותי.
      שלך
      מזרחית, שחורה, עובדת בשטיפת חדרי מדרגות, אשתו ל המסומם, בעלת הטענות הרבות,

  • 23.

    למדתי עם הבת של איילה בחטיבה

    מקטמון, 12/07/08 01:25

    פעם איילה גילתה שהמחנכת שלנו לא קיבלה משכורת כמה חודשים. היא הוציאה את כל הכיתה להפגין מול משרד החינוך.
    כמעט פיטרו את המחנכת הזאת שלנו, מזל שמהנהלת היתה אישתו של אברהם בורג...

    • אשתו של בורג לא זקוקה למשכורת. בעלה סוחט מספיק (ל''ת)

      מדונה, 12/07/08 08:51

  • 22.

    stam pakapka! (ל''ת)

    ashkenazi, 12/07/08 00:56

  • 21.

    למה שניתן למישהי שלא מצליחה לנהל את החיים שלה לקחת חלק בניהול המדינה?

    טל, 12/07/08 00:51

    הרי אפילו להתברג במעמד הביניים היא לא הצליחה, ככל הנראה בכלל שאין לה את הכישורים או האמביציה...

    אז איזה ערך מוסף היא יכולה להביא איתה לפוליטיקה???

    • ממתי זה שיקול

      אפי, 12/07/08 09:06

      ואמיר פרץ הצליח לעשות משהו לפני שוהא ניבחר? תן לאספסוף איזה קשקשן נילעג והוא כבר יתחבר אליו.

  • 20.

    העיקר לשמאלמרט ולחבריו יש מספיק כסף במעטפות

    ניר, 12/07/08 00:25

    לא מעניין אותם אזרחי המדינה שבשבילם הם נבחרו מדינה מושחת סיציליה מספר שתיים ומי שחושב אחרת משלה את עצמו

  • 19.

    פנתר שחור ולבן

    יוסי, 12/07/08 00:23

    העוני הוא נחלת לבנים ושחורים
    עקב השתלטות מתי מעט על נכסי המדינה.
    והגיעה השעה לשנות מציאות אכזרית זו
    המחוררת ומשסעת את המרקם החברתי.
    כל הרעות החולות הנמצאות בתוכינו
    תגברנה אם נמשיך לעצום את עינינו
    ולא נעשה מעשה.
    קומו ועשו מעשה.איש איש בדרכו.

    • צודק, חזק חזק ונתחזק (ל''ת)

      פליט ישראלי בארה''ב, 12/07/08 08:54

  • 18.

    הפנתרים השחורים

    פנינה, 12/07/08 00:03

    לא צריכים להלחם בצעקות
    יש גם דרך אחרת
    כי כשאתה צועק לא שומעים אותך
    כשאתה מדבר בנועם שומעים וגם מקשיבים

    גם אנחנו בני תערובת
    חצי אשכנזים וחצי מרוקאים וקשה לנו ורע לנו
    אז מה לעשות? לצעוק? ממש לא

  • 17.

    הפנתרים השחורים

    פנינה, 12/07/08 00:03

    לא צריכים להלחם בצעקות
    יש גם דרך אחרת
    כי כשאתה צועק לא שומעים אותך
    כשאתה מדבר בנועם שומעים וגם מקשיבים

    גם אנחנו בני תערובת
    חצי אשכנזים וחצי מרוקאים וקשה לנו ורע לנו
    אז מה לעשות? לצעוק? ממש לא

  • 16.

    חאלאס כבר! תפסיקו להתבכיין, קפלו שרוולים וקומו כבר מהטלביזיה!

    מרוקאי אמיתי, אירופה, 11/07/08 23:46

    נמאס כבר מכל האפסוסיים שמחפשים לתלות את כל הצרות שלהם על החצי הכן מצליח ואחותו! די כבר! אותי אף אחד לא פינק וכן הגעתי רחוק (תרתי משמע) בזכות יוזמה וחריצות, ולא בעזרת תלונות וטענות.

  • 15.

    תעונות מגונות כמו זו - רק מנציחות את הפערים.

    אזרח-1, 11/07/08 23:42

    היא בסך הכל מחפשת קצת צומי.

  • 14.

    לא כל ערס שלא רוצה לשלם חשבון חשמל הוא ''לוחם חברתי''

    טל, 11/07/08 23:27

    שתלך לעבוד, מה היא רוצה? להיות עשירה בלי לעבוד?

    באיזו זכות היא מתלוננת על המדינה? נתנו לה דירה בשכר דירה סימלי (700 ש''ח?? אני משלם 4,000 ש''ח בחודש!!!), אפילו את זה היא לא משלמת והיא עוד מתלוננת??

    • יותר קל להבחר ולקבל משבורת פנסיה וכבוד

      מרוקאי, 12/07/08 08:55

      יותר קל להבחר למשהו ולקבל משבורת פנסיה וכבוד של שליח ציבור. ככה זה בפוליטיקה, זה עסק כמו כל עסק אחר. אנחנו המרוקאים צועקים רק אם זה כדאי לנו

  • 13.

    לכי לעבוד אוכלת חינם (ל''ת)

    חיים, 11/07/08 23:01

    • צודק. קצר וקולע. (ל''ת)

      פואטייה, 732, 12/07/08 11:07

  • 12.

    פרענקית צ'חצ'חית.... (ל''ת)

    ליאור, 11/07/08 22:54

    • תגיד ליאורי? (ל''ת)

      פראנק', 12/07/08 09:13

    • תגיד ליאורי?

      פראנק, 12/07/08 09:17

      פראנק זה לא כמו יהודון מסריח?
      צ'חצ'ח זה לא נישמע כמו יודן?
      חבל שהבאתם השקפת העולם הגזענית מאירופה?
      הגרמנים הטמיאו בחלק מהאשכנזים את ראיית העולם הנאצית.
      שבה למרבה האירוניה היהודי הוא נחות.
      אז אם אתה כבר מתנשא תסתכל במראה.
      אתה בלונדיני? ארי? טהור?
      אני מניח שלא.
      אתה סתם יייייווווודדן.
      פשוט סתום

  • 11.

    נשבר הז*ן מכל הפרזיטים המקצועיים

    טוניסאי היי-טק, 11/07/08 22:53

    כמו הרוב בארץ מימנתי את הלימודים באוניברסיטה מעבודה. קניתי דירה במשכנתא רגילה - לא עמידר ויתר חברות שיכון ציבוריות. מפרנס את משפחתי בכבוד תוך השקעת כספי מיסים בטפילים חרדים וערבים וזבלי אנוש מסוממים מהפנתרים (עאלק). ונשואת הכתבה המכוערת מצהירה בגאווה שאינה משלמת אפילו שכ''ד...בעעעעעע.

  • 10.

    איילה, כמה דברים לי אליך

    יפית, 11/07/08 22:48

    קודם כל הרשי לי להשתתף בצער המשפחה על אחיך.דבר שני, למרות שאני ''אשכנזיה'' רחמנא לייצלן, אני מקווה שתקראי.

    הורי האשכנזים עובדים קשה כל חייהם.הם קיבוצניקים שקמים כל בוקר בחמש וחצי,מתחילים לעבוד בשעה שש ומסיימים בארבע אחה''צ (והם בני 60).אנשים שמעולם לא שמעתי תלונה וקיטור מפיהם, מקדשים מלאכת כפיים ומעולם לא הרגישו מקופחים.את בטח לא סובלת ''קיבוצניקים מליונרים מתנשאים''.אני בטוחה בכך.כילדה גדלתי כשבדרך כלל לא היו בבית מותרות ופאר.נכון, רעב לא היה, אבל גם עשירים ומתנשאים היינו רחוקים מאוד מלהיות.אני,כנערה צעירה התחלתי כל חופש גדול בעישוב בשדות הכותנה במקום לישון לתוך שעות הצהריים.למדתי מהי עבודה קשה.גם היום, כשאני בת 38 אני עובדת קשה,מפרנסת את עצמי בכבוד ולא מיחלת שמישהו מלמעלה ישלם לי שכר דירה וחשבונות.איילה יקרה, החיים הם מה שאת עושה מהם, זו לא סתם אימרה נבובה.ככה זה.
    לכי לעבוד כמו כולם מ- 400 ש''ח ובעל נרקומן לא תיראי ברכה.בדוק.

    • חברי הקיבוצים עובדים קשה?

      סעדיה, 12/07/08 10:08

      באיזה קיבוץ קמים ב 5 בבוקר?
      תגידי את נרדמת בתקופת הפלמח והתעוררת עכשיו?
      הקיבוצים הנהנתנים והגזלנים (געש) יושבים על אדמות מדינה של מליונים, גוזלים אדמות וחופים (ארסוף,פלמחים)
      על מה את מדברת?

      • בקיבוץ של ההורים שלי עד עצם היום הזה

        יפית, 12/07/08 13:15

        אתה לא יודע - תבדוק.אולי קשה לך לקבל שיש אנשים חרוצים גם היום ולא רק בשנות החמישים.ולא כולם גוזלי אדמות.אתה פשוט עוד צלצוח קנאי.כל הכבוד לקיבוצים.

      • ברוב הקיבוצים סעדיה הממורמר

        אסנת, 12/07/08 14:25

        רוב הקיבוצים לא נמצאים דקה מתל אביב כמו געש ושפיים. תצא מהבועה שלך ותגלה שרוב הקיבוצים נמצאים בנגב, בגליל, ברמת הגולן... אבל אתה לא תלך לגור כל כך רחוק, הא סעדיה?
        הקיבוץ של סבא וסבתא שלי נמצא על גבול לבנון, וכל הזמן הם סובלים מהקטיושות! לא רק במלחמה.
        כשההורים שלי עזבו את הקיבוץ הם יצאו בלי כלום והתחילו מאפס, הבעיה היא עם ממורמרים כמוך שמצפים לקבל הכל חינם מהמדינה. ההורים שלי והסבים שלי חינכו אותי שעם עבודה ולימודים מגיעים להצלחה לבד...

        אגב, שים לב שרוב הקרביים באים מהקיבוצים. אלו אנשים שרגילים לתת ולא רק לבקש כמוך.
        איפה אתה היית בצבא? בטח ג'ובניק אם בכלל שירתת.

        נ.ב.
        ארסוף זה לא קיבוץ בכלל, זו מועצה מקומית והשטחים הם בבעלות פרטית.

      • כן סעדיה עובדים קשה ולא מיללים כמוך

        עודד, 12/07/08 15:33

        כדאי לך לשאול את אלפי בני המשפחות הנחשלות שהגיעו כילדי חוץ לקיבוצים. הם למדו לעבוד,ללמוד ולקדש יושר ומלאכה. רוב האנשים האלו היום משכילים ומסודרים בזכות אותם קיבוצים שאתה כל כך מזלזל בהם. סביר להניח שלולא הקיבוצים שאימצו אותם היו מוצאים עצמם אותם אנשים בפשע או חלילה בפנתרים השחורים. ודרך אגב יפית צודקת. בקיבוצים תמיד עבדו ועדיין עובדים קשה בתעשייה וענפי החקלאות. לא כולם געש, יש מאות קיבוצים. אתה מנציח את סטריאוטיפ המזרחיסט הקטן והנחשל.

        • הקיבוצניקים עובדים קשה?

          מושבניק, 12/07/08 22:54

          רובם המוחלט עשה מהשטחים שקיבל מהמדינה ביזנס בצורת מועדונים, כפרי נופש ומכר שטחי חקלאות טובים לכרישי נדל''ן, למה? תודה רבה לכם, אנחנו תושבי המושבים קורעים את התחת בגידול חקלאות שממילא רובה הגדול יזרק לפח, כי אין השקעה מהמדינה ששרוב כספה הולך להטבות לכרישי נדל''ן ולאנשי עסקים למינהם. תנסו להציל את החקלאות בארץ שגוועת ומתנוונת, אתם רוצים יבול תוצרת הארץ תתמכו בנו, אנשים כסילים לא הכל שחור-לבן ולא כולם בכיינים.

          • מלריה,דיזינטריה,טיפוס,ועוד ועוד ....הקיבוצים עשו את שלהם!!!

            אינגיאלהTOKYO, 13/07/08 04:23

            הם הקריבו מספיק בשביל 10 דורות קדימה

            אני מוריד בפניהם את הכובע

            הזורעים בדימעה ברינה יקצורו....

            • רק הם הקריבו? זה הבסיס לויכוח העדתי

              סמי, 13/07/08 07:28

              לכם מגיע הכל, מה עם המושבים של ההיהודים התימנים, למה אף אחדמהם לא חושב שלהם לא מגיע הכל, עניין של מנטליות ולכם יש מנטליות אירופאית ששיכת לחשכת ימי הביניים.
              יהודי תימן היו חסינים מטיפוס מלריה ופאדיון לא נראה לי. בנוסף ניצולי השואה ומאות אלפי מהמזרחיים שנשלחו לשמש כבשר תותחים, מישהוא מרגיש שלהם מגיע משהוא...חלקם עוד יושב בבית כנכים פיזית ונפשית, אבל לכם מגיע הכל, אתם הגזע הארי הלבן, מי אנחנו ה''קופים'' שנבוא ונלין, בזכותכם אנחנו נושמים, עם אידיאולוגיה כזו העוינות תישאר לנצח נצחים.

              • מי אמר שלא מגיע לך?

                אלון, 13/07/08 23:07

                כולה הגבתי על השטויות שכתב סעדיה. גם אתה בממורמרים?

  • 9.

    לאיילה סבאג: יישר כח והצלחה רבה בבחירות למועצת עיריית ירושלים

    אחד שאיכפת לו, 11/07/08 22:38

    ''פנתרה שחורה חדשה'' ואשת-חיל. כל הכבוד!
    חשוב ביותר שקולך וזעקתך יישמעו ברמה ויזעזעו את אמות-הסיפים של מימסד ההון=שלטון, ''הקפיטליסטי החזירי'', המסואב והמנוון.
    שוויון, אחוה וצדק לכל!
    מהפכה עכשיו!

  • 8.

    אני אשכנזי ,אבל לצערי לא עשיר.- מספיק עם השנאה העדתית (ל''ת)

    אייזיק פ''ת, 11/07/08 22:22

    • אתה לא עשיר אבל שדדתם מאיתנו את הכבוד העצמי ואפילו את האנושיות שלנו...

      פנתר שחור, 11/07/08 22:55

      לכנות אנשים קופים בבונים, תתי אדם, דה-הומיניזציה לקבוצה אנושית שלימה.
      לא הייתה לנו תרבות יהודית אדירה? פילוסופים אדירים? עד שהגענו הנה ושרפתם את כל המנהיגים והחכמים שלנו בשביל המקום לכסילים הפאשיסטים, אתם כתרבות לא יותר טובים, לא גנטית ולא באינטלגנציה הרגשית החברתית שלכם, תצאו מדפוס המחשבה הזו ואח''כ נדבר מי גזען ופשיסט, המומחיות שינקתם מהאירופאים במילים חלקלקות לא עובדת יותר, אתם נשארתם גזעניים אמיתיים, אנחנו לא וזו עובדה שכל סוציולוג מכל העולם יסכים איתה, כהי עור תמיד נדחקים לקרן זוית.

      • תפנים, לא רק שאתה קוף בבון מסתבר שגם נשים יכולות להיות קופות בבון (ל''ת)

        פנתר שחום, 12/07/08 06:58

      • יש משהו בדבריך חייב להודות (ל''ת)

        אשכנזי (בוסבוס) בקנדה, 12/07/08 09:01

      • בשביל כבוד צריך לעבוד!

        קזבלן, 12/07/08 10:42

        אף אחד לא יכול ''לשדוד'' ממך את הכבוד העצמי.

        תסתכל על העולים מרוסיה: לא קראו להם זונות ושיכורים? איפה הם והם אתה היום?

      • ל''פנתר''

        די לצביעות, 12/07/08 18:11

        אם אנחנו כל כך גזעניים אדוני הפנתר תוכל להסביר לי במילים פשוטות למה מי שבעיקר מתנגד לנישואי תערובת הם המזרחיים?!
        אין ספק שהאשכנזים רוצים ומוכנים הרבה יותר ממכם להתערבב ולבוא איתכם בנישואים!
        אותו דבר נכון גם לגבי האתיופים!
        האשכנזים הרבה יותר פתוחים ממכם לגבי קשר ונישואים איתם...
        זאת האמת מר פנתר!
        אתם עוסקים בתפל!!!!!!!!!!!!ולא בעיקר!

  • 7.

    מני, 11/07/08 22:14

    לאיילה

    סוף סוף לאחר שנים הגענו למצב שלכל אחד ישנה הזדמנות להגיע רחוק אם רק ירצה ויתאמץ.
    אם את מעדיפה להישאר בתחושות הקיפוח והמסכנות, אל תדברי בבקשה בשם כולנו.את עושה עוול.את אולי לא ממש הצלחת, אני בספק אם זה בגלל המוצא.

    • מני יקר, אם דליה איציק ושולה זקן היגיעו לכנסת אז גם (ל''ת)

      איילה יכולה, 12/07/08 09:03

      • בננה רמה (ל''ת)

        שולה זקן עוד לא הגיעה לכנסת. היא בדרך למקום אחר, 12/07/08 09:41

  • 6.

    WORST THE SHKENAZI IS MISHTAKNEZ..YOU MAKE ME PUCK (ל''ת)

    MEIR YAEIR, 11/07/08 22:10

    • למה שלא תשיג מקלדת נורמלית?

      אורן, 11/07/08 22:50

      ותלמד במילון איך מאייתים להקיא באנגלית.

      תעשה את זה אחרי שתכתוב למה הוא לא צודק.

    • ממי, אתה הרי לא גר בארץ כי מקלדת בעברית אין, נכון??

      הילסי, 11/07/08 23:51

      ויחד עם זאת, לכתוב באנגלית עדיין לא למדת... חבל...

  • 5.

    להציל את המדינה מהשודדים (ל''ת)

    מוריס חוסן, 11/07/08 21:58

  • 4.

    אני מזרחי ואין מקום לתנועה הזו כיום. (ל''ת)

    רונן, 11/07/08 21:51

    • תודה. (ל''ת)

      אייזיק פ''ת, 11/07/08 22:23

  • 3.

    נמאס מתרבות ה''מקופחים''!

    מרוקאי, 11/07/08 21:37

    רבותיי, צריך להודות על האמת, כשאנשים כמו סבג מדברים, זה נראה ונשמע כאילו אנחנו עוד אחת ממדינות ערב. מספיק עם טענות הקיפוח האלה, מספיק עם הבכי, אני מרוקאי במוצאי, וכשאני מנסה להיות אובייקטיבי ולשאול את עצמי איזו תרבות אני רוצה בארץ, אז זו התרבות האירופאית, ולא התרבות ''שלנו'', המרוקאים, התרבות הערבית-מזרח תיכונית.
    אני סטודנט באחת הפקולטות היוקרתיות ביותר בארץ, אשדודי במקור, ואף אשכנזי שנמצא איתי בכיתה לא הגיע לשם בפרוטקציה, כולם התאמצו. חלקם אגב, ממשפחות בינוניות ואפילו עניות. אותם אני לא שומע בוכים, וכך גם אני לא בוכה, כי הבכי הזה מקורו בתרבות, ולא במצוקה אמיתית, וזו תרבות שצריך להתנער ממנה.
    השנה היא 2008, ישנם אנשים רבים, שרים, רמטכ''לים, מנכ''לים, פרופסורים ושאר דמויות מפתח שמוצאם אינו ממדינות מזרח אירופה.

    • YOU AMKE ME PUCK WORST THEN SHKENAZI IS MISHTAKNEZ..U..R..NOTHING

      MEIR YAEIR, 11/07/08 22:09

      FOR SIXTY YEARS THEY HAVE BEEN PREJUDIS AGINST YOU..AND YOU KISS ASS ...THEY RUBD THE COUNTRY AND THE SFARADIM...THEY HATE ARABS BEACUSE THEY LOOK LIKE SFARADIM....JUST SHUT UP IDIOTYOU KNOW THAT COULD NOT HAVE SFARADIM MUSIC UNTIL BEGIN BECOME PRIM MINISTER

      • למה לא ישר לדקור אותו וזהו? (ל''ת)

        אורן, 11/07/08 22:46

      • מוזיקה מזרחית זה מהות הקיפוח?

        שלומי, 11/07/08 22:49

        העיקר אתם משלמים תמלוגים לשירים שאתם מפיצים בקלטות המזויפות?
        מי שהרג הורג ויהרוג את תעשיית המוזיקה בישראל זה כל אותם מסטות של קלטות ודיסקים מזוייפים... והם לא אשכנזים

        תפסיקו לבכות על קיפוח כי הוא לא קיים כבר עשרות שנים.

        אתם עושים עוד ועוד צחוק מעצמכם...
        הבעל נפל לסמים, אין כסף אבל סיגריות ופלפון יש ותמיד קל להאשים את האשכנזים...

        בכיינים מקצועיים שרק תורמים לשב''ס

      • תודה, רק הוכחת את מה שאני אומר. שבת שלום. (ל''ת)

        מרוקאי, 11/07/08 22:52

      • Meir, why shouting... and

        anotheor morrocan, 11/07/08 22:56

        you are mistaken. sefaradim look like arabs and not vice versa, and I am a 100% sefaradi.
        your complaints are only the result of your own feelings of inferiority (hope you know what it means). why are you so full of hate? not even 1 ashkenazi did something wrong to me or to my family.
        ובעברית - תסתכל טוב טוב על עצמך. הבעיה היא רק בך.

      • oh, I forgot, what the f*&k is puck??? (ל''ת)

        morrocan, 11/07/08 22:56

      • Learn how to spell

        Stout Viking, 12/07/08 01:13

        Then remember that today is the blue pill day, not the red. Now shut up and crawl back under your rock.

      • מאיר יקירי, למה אתה כותב אנגלית כ''כ גרועה

        מזרחן, 12/07/08 06:32

        ברמה של כתה ו', לא הייתי נותן לך יותר מ-ז'

    • בכי מקורו בתרבות?

      יחיא, 11/07/08 22:51

      אתה שומע מה אתה אומר? אתה גזען או חולה נפש. בכי הוא ביטוי למצוקה של שכבות מסוימות בחברה ותרבות כביכול ''אירופאית'' לא שוכנת במדינות סופר מודרניות כמו יפן, דרום קוריאה, הונג קונג, טאויין ואפילו סין, דובאי הנסיכויות וארה''ב. נמאס, נמאס מהלוקשים הגזעניים האלה, אני רוצה מדינה מודרנית עם תרבות שמתאימה לאזור, לא תרבות פאשיסטית שתולה את המודרניות שלה באמירות גזעניות שכל הטכנולוגיה מקורה במערב (יפן? ארצות ערב בעבר?), חדלו עם זה, אירופה מספיק גרמה נזק לכל העולם ומצצה את המשאבים ואפילו חלק מהטנולוגיות שמשותפות לאנושות כולה, זה המזרח התיכון ופה לא תקום ותהיה תרבות אירופאית נפוטיסטית וגזענית ואל תצנזרו.

      • לא בכי באופן כללי, הבכי הספציפי הזה. (ל''ת)

        מרוקאי, 12/07/08 07:13

      • כל הכבוד יחיא!!! שתחיה חיים ארוכים (ל''ת)

        ,, 12/07/08 09:11

      • ארצות המיזרח הם ארצות של עבודה קשה,מישמעת וכוח פנימי.

        ארצות ערב הם לא ארצות המיזרח, 12/07/08 14:23

        אתה מערבב פה שני דברים שונים.ארצות ערב הם משהו אחר לגמרי,וכל ההגדרה של מיזרחיים ליוצאי ארצות ערב זאת הגדרה לא נכונה.יש בעיה עם המנטליות הערבית שלא ממריאה בשום מקום בעולם.אבל זה דבר שאפשר לתקן בקלות אם בוחרים לחנך את הילדים במנטליות אחרת שקיימת בארץ.מי שמעוניין לדבוק במנטליות הערבית פוגע במדינה ובעצמו.

    • נמאס לי מהגזענים

      שחור מרוקאי, 11/07/08 23:05

      שהייתי קטן היו יורקים עליי אפילו המרוקאים הלבנים, קוראים לי שחור מציקים לי, גדלתי ושירתי בקרבי, תמיד שמו עלי עין מול הלבנים והייתי צריך להתנהג יפה יותר מאחרים, למרות שאני פי כמה יותר מנומס אדיב ואינטלגנט מהרפש הצפוני והלבן והשיטחי הזה, על ראיונות עבודה אין מה לדבר

      • נדמה שמי שגזען פה זה אתה.........

        גיל אזולאי, 12/07/08 10:24

        (''רפש צפוני לבן'', ''מרוקאים לבנים'')

        • ההקצנה שלו היא ביטוי לכאב העמוק...

          קווקזי, 12/07/08 12:24

          הגזענות עברה מעדות לכהי העור, הוא סובל ואני מבין אותו העולם הזה עדיין שייך לאדם הלבן, לפחות בארץ

        • ומה אתה ? עיוור צבעים? (ל''ת)

          רואה, 12/07/08 13:24

        • או שאתה סתם עיוור (ל''ת)

          רואה, 12/07/08 13:25

      • יהודי אירופה וארה''ב ספגו הרבה יותר השפלות,התנקלויות,התעללויות וקיפוח.

        הם לא בכו,לא היה למי לבכות, 12/07/08 14:31

        הם התמודדו,יצרו דרכים להתמודדות והתגברו על כל הבעיות הקשות מול האנטישמים הנוצרים שהם חיו במדינתם והקשו עליהם את החיים.בסופו של דבר יהודים אלה עברו בכל תחום את המקומיים ותחת כל ההקשיות שניכפו עליהם.מספיק לבכות ולשנוא,העולם מלא בקשיים,את כל אחד תוקפים הקשיים מכיוונים אחרים.להשקיע את האנרגיה בפיתרון הקשיים,בדרכים חכמות ולא בשינאה ואלימות.אתה תגיע ככה לאן שתירצה.בסופו של דבר הדרך להצלחה היא ע''י למידה גבוה,ולמי ומי שיש לו בעיות בלמידה צריך להשקיע עבודה קשה ולחסוך את כספו.(ללא חיסכון גם המרוויחים ביותר ישארו עניים)כולם יכולים להצליח בדרך הזאת,זאת הדרך.

        • הם לא בכו אולי בגלל זה...

          , 13/07/08 07:23

          הם נהפכו אח''כ לאודים מוצלים וסבונים לשימוש עצמיח

    • תודה לאל. כנסו:

      הילסי, 11/07/08 23:49

      סך הכל העוני לא קשור לעדה וכן. סטטיסטית יש יותר מזרחיים עניים. אבל פעם שמעתי מישהו שדיבר והיה גם ממוצא מרוקאי. הוא אמר שהוא וכל המקופחים הבוכיים נולדו וגדלו תכלס באותה שכונה. השוני היה כשההורים שלו לא נכנעו למצב ועשו הכל כדי שילמד ויצליח בחיים ובגלל זה היום הוא עורך דין והחברה מהשכונה נשארו עבריינים. כולנו באנו ועברנו מצוקות כאלה ואחרות. השאלה מה אתה עושה בשביל עצמך כדי להתרומם ולהצליח, איך אתה לוקח אחריות על החיים שלך, בלי להאשים את הסביבה ובלי לקנא באחרים. הקינאה הזו הורגת את הנשמה.
      ולגבי גברת סבאג - למה לא הלכת ללמוד ועשית משהו חיובי למען עצמך בזמן שעוד היתה לך וילה ושתי מכוניות? למה רצת להביא עוד שני ילדים לעולם עם בעל נרקומן כשכבר היו לך שניים שהיית צריכה לדאוג להם?

    • KOL MILA BASELA. HOTZETA AMILIM MIPI. KOL AKAVOD (ל''ת)

      GAM ANI MIMOTZA MAROKAEE, 12/07/08 01:18

    • ומה אתה אומר על קיפוח של ניצולי השואה ושל הקשישים? (ל''ת)

      קורדי שרוצה להבין, 12/07/08 09:07

  • 2.

    סו סבנטיז...

    איילה, 11/07/08 21:22

    לא מתאים להילחם בכלים של אז

  • 1.

    במצב של היום כבר צריך פנתרים לבנים (ל''ת)

    אבי, 11/07/08 21:05

    • מכיר עולים מחבר העמים, מקופחים ועניים - לא מקטרים (ל''ת)

      אייזיק פ''ת, 11/07/08 22:25

      • בטח שהם לא מקטרים

        דימה, 11/07/08 22:58

        הם כל היום מקטרים כנגד הישראלים, התרבות הישראלית, לכנות אנשים קופים זה יותר גרוע מקיטורים, אבל אף אחד לא וצה פה, להם מתר הכל כי מדובר באנשים לבנים. שחורים תמיד מושכים צומת לב של גזענים.
        הם מרגישים שהם יותר חכמים וזו עובדה. הם עיורים מפגרים ברגש וסוציולוגיה חברתית כללית ומקבלים מהמדינה הזדמנות שברוסיה לא היו מקבלים, אין בינהם קשר ליהודי האתני האמיתי, הם שירים של צאצאי כת יהודית, לא יהודים.

        • מילא גזען אבל גם עילג?

          אסנת, 12/07/08 14:37

          הרוסים שהגיעו לארץ בעיני הם פי אלף יותר יהודים ממך. הם עובדים ולומדים - ומהו היהודי האמיתי אם לא איש ספר? (אתה יודע, הדבר הזה עם הדפים בפנים שאף פעם לא פתחת בחיים).
          הם לא סתם מרגישים שהם יותר חכמים ממך - הם באמת, אבל זו לא חוכמה גדולה להיות יותר חכם ממך.

          גילוי נאות: אני חצי תימניה וחצי רוסיה צברית דור רביעי בארץ, דור רביעי לאנשי עמל שבחיים לא ביקשו כלום מהמדינה, רק נתנו.

          • אל תלמדי אותי על הרוסים

            דימה, 12/07/08 18:21

            אני בוכרי ומכיר את המנטליות שלהם, במיוחד של האוקראינים הפרימיטיבים שמשחקים אותה תרבותיים ולא מגיעים לקרסוליים של כל מזרחי פה, הם מסתמכים אך ורק על דבר אחד, הצבע שלהם וזה דוחה ברמות...

            • פרימיטיבים ? וזה בא מבוכרי ?

              אלכס ד., 12/07/08 19:36

              אוקראינה מס' 3 באירופה במספר האקדמאים.
              שיעור האקדמאיות באוקראינה זהה לשיעור הנשים בבוכרה שיודעות קרוא וכתוב.

          • איזו הגדרה איגנורנטית של ''מי הוא יהודי'' (ל''ת)

            וואו, 12/07/08 19:14

          • אלכס ד.

            רואים שאת חצי תימניה, 12/07/08 19:28

            לפי דרך ההתבטאות הנלוזה שלך, אשת-ספר שכמותך.

            • המנטליות שלהם הם פראית

              דימה, 12/07/08 22:57

              יש אינטלגנציה רגשית חברתית ויש השכלה קבוצתית, תבדיל בין השתיים, אחת לא קשורה לרעותה ותפסיקו כל הזמן להתהדר בהשכלה, כל טיפש בעל רצון יכול להיות משכיל, אני דוגמא לכזה. האוקראינים חסרי כל רגש ואינטלגנציה חברתית, הם מנוכרים, כל רוסי יגיד לך אותו דבר

            • צחקתי מהתגובה של הרוסי

              חכים, 12/07/08 23:04

              אסנת החצי תימניה מגינה על שכמותו והוא תוקף אותה, העם המובחר? אם כבר העם המפגר...

            • לאלכס אתה מדבר על דרך התבטאות נלוזה.

              מאיר, 12/07/08 23:07

              אז כנראה אתה לא מכיר הרבה תימניות, הנימוס שלהן הוא לעין ערוך מיוצאות ברית המועצות. שלהן אני חייב לציין, גם היסטוריה ידועה של זנות, מאז שמצצו לגרמני הראשון במלחמת העולם ה-2 ועד עכשיו...ואני לא תימני או מזרחי, אבל נשוי לתימנייה. אתה פשוט גזען טיפש

              • והבת תערובת (לא תימנייה שלמה) עוד מגינה עליו (ל''ת)

                כנראה השכל שלה נהיה מטומטם מרגשי נחיתות, 21/11/11 03:10