• 20.

    אשכנזי אכן לא ראוי! (ל''ת)

    משה, 12/07/08 12:21

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לראשונה שלח מזה שנתיים אני מסכימה איתך! כנס!

    לצערי אחת שיודעת, 12/07/08 11:45

    צהל לא תיחקר עצמו אתה צודק.
    התחקירים היו פופוליסטיים ונועדו לעורר הדים כדי להוכיח שהיה תחקיר.בראשי הועדות מונו אלופים בדימוס שאם תסתכל על ההסטוריה שלהם בצהל הם היו אלופי הכשלונות בהסטורית צהל.די להזכיר את יאיר יורם הידוע בכינויו יה יה ומעורבותו בליל הגלשונים - אז שרת מפקד אוגדה 91 ויוסי פלד היה אלוף פיקוד הצפון...
    הרבה קרבות לא תוחקרו ואולי יום אחד יתוחקרו או יתפרסמו.
    אשכנזי גייס אלופי צללים כי ביננו? הוא לא באמת יודע להוביל מערכת כמו צהל.
    גבי לא הועדף בתחילה להיות רמטכל והיה מינוי של פרץ שחיפש מישהו שיהיה אפרוי מספיק כדי לא להתבלט ואשכנזי מספק את הסחורה בתחום הזה כמו שאתה רואה...
    לא פעם נכתב ראה עמ' 186 בספרו של עמיר רפפורט ''אש על כוחותינו איך אשכנזי היה מיועציו של פרץ במלחמה הזאת - אז ניתן לומר שאין לו חלק במלחמה?...

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    זה צה''ל עם הראש בקיר. ללא תיחכום יתר . צה''ל של המאה שעברה. (ל''ת)

    וכולם יודעים זאת...., 12/07/08 11:10

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אם חלוץ לא היה מפקיר את מפקדי האוגדות הכל היה נראה אחרת... (ל''ת)

    יוסי, 12/07/08 11:04

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שלח יקירי-סוף סוף הבנת מי זה אשכנזי? רמטכל רדוד אפור ונקמן! (ל''ת)

    אכן שלח צודק, 12/07/08 11:00

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שלח המשתלח

    שמעון, 12/07/08 10:05

    שלח אתה באמת תותח גם בגלידות אתה מבין כנראה שבאמת המדינה בנסיגה,
    אים אדם כמוך מומחה כל כך בכל התחומים זורק לתקשורת כמה משפטי מחץ על צבא על ספורט על גלידות ונחשב למומחה בתחומים הנ''ל אז מצבנו קשה.
    ספורט לאומי להטיח בכל בקורת לא רצינית העיקר לעשות כותרות חבל שהכל נמדד ברייטינג.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    פעם ועכשיו

    אבשלום, 12/07/08 09:29

    פעם היה נדמה שמנצחים בכל מלחמה, מערכה מבצע ותקרית עשר אפס,פה ושם זה הצליח ובעקר יצרו בקרב בציבור את ההכרה שזה אמנם נכון.
    עכשיו שדה המערכה האמצעים השיטות ומעל הכל האוייב הפך להיות אחר ,מסוכן ונחוש יותר,ללמדך שגם הוא למוד נסיונות ואינו מוותר.
    צהל הוא צבא מעולה אשר חייב לשמור על כושרו וכשירותו ולהשתפר כל הזמן וזה נעשה כל הזמן בעבודה קשה.
    הבעיה שלנו זה ''עייפות החומר'' של הציבור המאבד את סבלנותו ונכונותו להמשיך לחיות בתנאי אי וודאות ומלחמות צפויות, מי שמפמפם ועוזר לאוזלת היד זו התקשורת ועתונאים כמו שלח השולחים חיצי רעל על מטרות הזויות שהם קובעים ומסמנים בהנף יד ומשיכת קולמוס.
    הכתבה הזו היא דוגמא של מלל מבולבל שאין בו דבר וחצי דבר שיש בו כדי לתרום לצבא העם להיות טוב יותר ומקובל יותר על אזרחיו.

    הגב לתגובה זו

    • יש משהו בדבריך (ל''ת)

      כולנו חכמים,כולם, 12/07/08 16:32

      הגב לתגובה זו

    • עולה בדעתך שאולי אנשים פשוט לא רוצים למות (כמה מפתיע) (ל''ת)

      שמאלן, 13/07/08 01:10

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    מודה לא קראתי, אבל אפשר לומר בביטחון מלא שנמאס מעופר שלח, לא? (ל''ת)

    כאילו די., 12/07/08 09:00

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    עופר שלח מסור לסם המילה הכתובה

    ראובן, 12/07/08 08:05

    עופר שלח ''המשתלח'' מכור למילה הכתובה כמי שמצטייר כמבין יותר אבל כנראה מבין פחות
    עופר מגיע לתובנות שרק עופר יודע ולמה כי עופר הוא הכי טוב וגם לפעמים יותר טוב מהכי
    אז עופר אתה לא כל כך טוב כמו שאתה חושב רק מהעץ ......
    העובדה שאתה חבר של כמה קצינים בכירים לא הופכת אותך למבין אגב לשבת על המשבצת הצינית זה טוב אבל לא מעולה .....

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    תשכחו מזה גם בכדורסל הוא לא מבין

    זאב, 12/07/08 08:00

    לך תבלבל את המוח למישהו אחר. אתה והתיקשורת\\תישקורת גרמתם במלחמת לבנון נזק לצבא כמעט כמו חיזבאללה ריפיתם את ידי המפקדים מכסי התחת וליביתם את הפחד מההרוגים. בלעדיכם וחלוץ הצבא היה יושב על הליטני 96 שעות מפריצת המלחמה . אבל אתם חגגתם על הכישלונות למדתם מהסבתא שלכם כרמלה מנשה שהביאה את החיזבאללה לגבול בשיתוף 4 אמאות. מממתי אתה מבין בטקטיקה צבאית המקסימום שלך היה קדימה הסתער על גבעה 100 מטר ממך. הבעייה שבהשראתכם גדל בצבא דור של מפקדים נטולי יוזמות \\מפחדים מהתשקורת \\ מכסי ישבנים וללא אומץ להגיד את האמת. שלח רד ממה שאתה לא מבין לא פלא העיתון שלך פושט רגל כשנותנים לאחד שלא מבין כמוך לכתוב על הצבא. שלא תבין שאני מחזיק מאשכנזי כגאון הדור אבל הוא לפחות מנסה. לך תתמקד בשחיתות זה הרבה יותר מסוכן מסוריה לבנון ואירן . אבל הבעלים של העיתון לא יתנו לך. שמעתי פיל ג'קסון בא להשתלמות אצלך נו באמת.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    שלח מה אתה בעצם אומר? לא מבין כלום - תחזור לכדורסל (ל''ת)

    מוטי, 12/07/08 04:25

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    שלח יא נעל לך לקק גלידה. טיפש! אולי אם תגדל שיער יצמח לך שכל בחזרה... (ל''ת)

    משתלח בשלח, שליח שלוחת השלחין, 12/07/08 04:03

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תגיד,לא נמאס לכם העיתונאים לבלבל את המוח בשפה

    צח, 12/07/08 02:22

    גבוהה? דברו פשוט,כי האמת פשוטה עוד יותר.
    אם צה''ל היה מקבל הוראה ביום תחילת המלחמה על כניסה קרקעית מאסיבית ,הכל היה נגמר אחרת.ברגע שלא נכנסו קרקעית,אז הפסדנו את המערכה.ולמה לא נכנסו קרקעית?כי היה אז רמטכ''ל טייס, תרתי משמע.אדם שאינו מחובר לקרקע,שאינו מבין בלוחמה קרקעית,לכן הפסדנו.
    והיה ראש ממשלה מנותק, שנתן לצבא חבל ארוך,ולא שם לב ,שיישובי הצפון מופצצים יום יום,ועדיין לא נדלקה אצלו שום נורה אדומה.קיצר: הראש כשל,וזה אומר ראש הממשלה,ושר הבטחון שלו,והרמטכל שהיה.צה''ל כצבא הוא צבא אדיר יכולות,פשוט קשרו אותו ומנעו ממנו לממש אותם.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא את מה שכתבת ותשאל את עצמך:

      ק., 12/07/08 06:18

      איפה היה המטכ''ל? - אם ראש הממשלה ושר הביטחון מנותקים מהמציאות והרמטכ''ל טייס אז המטכ''ל הם חבורת כבשים חסרי-ביצים, שראו את הכישלון מתבשל להם מול העיניים ושתקו כדי להגן על הקריירה שלהם או על הפנסיה שלהם.

      הגב לתגובה זו

      • גם אתה צודק וגם הוא - לפרק ולהקים מדינה וצהל חדשים (ל''ת)

        שמאלן, 13/07/08 01:09

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    מה אתה כן מציע? כמה הצעות מעשיות:

    ג, 12/07/08 00:58

    מה אתה כן מציע?

    הקמת צוותי חשיבה מתכ''לים לצורך גיבוש הצעות לאסטרטגיה ותורת הפעלה חדשה בדגש על מענה לאיומים רקטיים על סוגיהם השונים, ובמיוחד טקטים, ניידים, ממוגנים ונסתרים.

    הכנות לביצוע פרויקטי פיתוח ורכש הנגזרים מתורת ההפעלה החדשה.

    בדיקת נהלי השחרור משרות סדיר ורענונם.

    העברת האחריות על הבטחון השוטף בשטחים למשמר הגבול.

    הקמת גוף לאיתור מועמדים יחודיים לקידום מהיר.

    הגברת ושכלול אימוני המפקדות תוך הסתייעות בכוחות אנושיים ותיקים מובילים.

    הגב לתגובה זו

    • הדבר היחידי שמתכלה בצוותי החשיבה המטכלים הוא הבוריקס (ל''ת)

      מזרחן, 12/07/08 06:17

      הגב לתגובה זו

    • 7 אתה חזק שלח ייעשה כתבת המשך בשבוע הבא ויצטט אותך (ל''ת)

      משה, 12/07/08 08:01

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אין תכנון אין מנהיגות לא חושבים קדימה (ל''ת)

    דליה, 11/07/08 23:36

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    שלח מנותק מהצבא כבר הרבה זמן

    קצין בכיר, 11/07/08 23:16

    אין לו מושג ירוק מה קורה בצה''ל. אין לו מקורות והוא לא מפגין שליטה בנתונים. אי אפשר להיות מומחה בכל התחומים תשאר בכדורסל

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא לרמטכ''ל הזה פיללנו ! (ל''ת)

    אזרח, 11/07/08 22:53

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אילוף הקצינים להסתער לא יפתור העדר חשיבה מערכתית

    מאבחן, 11/07/08 22:12

    נכון, בעבר הלא רחוק היה מבול מילים שלא גובה באימון, תקצוב וניהול. הצבא שכח לרגע את ההשמדה כאמצעי לניצחון ואת העשיה כבסיס להצלחה. אבל, מסוכן להתעלם מהצורך לקיים דיון פתוח, שמעניק סמכות ותובנות למפקדים.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה שווה זהב. גם הבין את המאמר (ל''ת)

      וגם תמצת עבור היתר, 12/07/08 10:17

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אין לזלזל בהתמקדותו של אשכנזי בדבקות במטרה וחתירה למגע....

    יוני, 11/07/08 21:10

    ב-6 ביוני 1944 יצאו בעלות הברית למבצע הצבאי הגדול ביותר בהסטוריה, מבצע אוברלורד - הפלישה לנורמנדי. מעבר להיותו מבצע בקנה מידה חסר תקדים, היה זה גם המבצע המתוכנן ביותר בתולדות ההסטוריה בצבאית. במשך למעלה משנתיים התאמנו יחידות בעלות הברית על המבצע, כאשר כול יחידה מתמקדת במיתאר המדויק של חלקה במבצע. כול יחידה הועמסה על הנחתות עשרות פעמים ופשטה על חופים שהכילו מכשולים וביצורים זהים לאלו שהיו בחופי צרפת. האימונים היו ראליסטיים עד כדי כך שעלו בחייהם של מאות לוחמים שנהרגו בתאונות אימונים.
    למרות התוכניות המפורטות והאימונים המפרכים, בבוקר ה-6 ביוני, בעת הנחיתה בגזרת חוף אומהה, התנפצו כול התוכניות אל מול המציאות בתוך דקות. הפגזות הריכוך מהאויר והים החטיאו לחלוטין את ביצורי החוף, והטנקים האמפיביים שקעו במים. לוחמי החי''ר האמריקאים פשטו על החוף ישירות מול הביצורים הגרמניים ללא חיפוי, ומרבית היחידות הושמדו עוד לפני שכף רגלם נגעה בחול הצרפתי. המעטים שהצליחו להגיע אל החוף היו הלומי קרב וללא כלי הנשק ותחמושת שנזרקו למים כדי לא להטביע את הלוחמים. הם הגיעו ביחידים וקבוצות קטנות ולא שרשרת פיקוד – הקצינים שעמדו בראש היחידות וקפצו ראשונים מתוך הנחתות היה גם הראשונים להפגע. הם הסתתרו מאש המקלעים מאחורי חומת החוף וקפלי קרקע, אולם נטבחו באש המרגמות והתותחים. הם נשארו מרותקים, ללא יכולת לסגת אל הים וללא האומץ לנוע לפנים אל מול התופת.
    למרות ההכנות, האימונים והתוכניות המדוקדקות, תוכנית ההתקפה קרסה לחלוטין. אולם אלו שהצילו את היום היו לא הגנרלים ולא מפקדי הדיווזיות. היו אלו הקצינים הזוטרים – מפקדי הגדודים, הפלוגות והמחלקות, הסמלים ולעיתים אפילו חיילים פשוטים. אותם בודדים אירגנו סביבם חיילים, רובם מיחידות שונות וחלקם אף אינם לוחמי חי''ר. הם עודדו אותם לאסוף נשק מההרוגים והפצועים, הובילו אותם אל ראש הצוקים וטיהרו את העמדות הגרמניות. כול אחד מהם ידע שמשימתו היא להגיע אל ראש הצוק ולאפשר את הזרמת הכוחות לפנים הארץ. ולמרות הכישלון החרוץ והתנפצות התוכניות, הם אספו בודדים והובילו חוליות כדי לעמוד במשימה. פעולות בודדים אלו הן שניצחו את הקרב בסופו של יום, למרות האובדן העצום בחיי אדם.
    אחד היעדים העיקריים שהציב אשכנזי בפני צה''ל עם כניסתו לתפקיד, היא חזרה לערכי הדבקות במטרה והחתירה למגע בקרב היחידות הלוחמות. אין ספק כי הכשל העיקרי של צה''ל במלחמת לבנון השניה היה אי היכולת של ההנהגה הצבאית והמדינית להעמיד בפני צה''ל תוכניות ויעדים ברורים. תחת הנהגת דן חלוץ נפסלה כמעט לאורך כול תקופת המלחמה פעולה קרקעית רצופה ונחושה, ולפיכך הפעולות הקרקעיות היו מקומיות, קצרות מועד וללא יעדים ברורים. לכאורה נראה כי אל מול כשלים פיקודיים אלו התמקדותו של אשכנזי בפריטים וביחידות הלוחמות היא התמקדות בנושא שולי והתעלמות מהבעיה העיקרית. אולם אם נלמד היטב את ארועי ה - 6 ביוני 1944 בחוף אומהה נוכל להבין שאחרי כול התוכניות והאימונים, מנהיגות ודבקות במשימה יכולים להכריע את הכף בשדה הקרב, גם כאשר תוכניות הלחימה קורסות. היות וטבעה של מלחמה היא שלעיתים קרובות תוכניות טרום הקרב קורסות, אין לזלזל בהתמקדותו של אשכנזי בדבקות במטרה וחתירה למגע בקרב היחידות הלוחמות. כאשר כול תוכניות המגירה קורסות, יתכן כי רק תכונות אלו בקרב הלוחמים הן שיקבעו את תוצאותיו של הקרב בסופו של יום.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. ראה תפקודה של סיירת הצנחנים במלחמה.

      מנחם, 11/07/08 22:37

      קבוצה של לוחמי הסיירת לכודים בבית על סף כיתור והשמדה על ידי האויב. חוסר אונים כמעט מוחלט של הפיקוד בחפ''ק וגרוע מכך חוסר ידיעה ושליטה במתרחש. אותה קבוצת לוחמים מפעילה הגיון בריא, כשרון, חתירה למגע ורוח לחימה יוצאת מהכלל ומחסלת כ25 לוחמי חיזבאללה ללא נפגע אחד מצידנו. החפ''ק שולח ללא צורך צוות חילוץ של אגוז, מנחית אותו בנקודה לא מתאימה ו5 לוחמי אגוז נהרגים.

      הגב לתגובה זו

    • כתבת את הכתובה של הסבתא שלי. קצר חביבי, קצר, אם אתה רוצה שמישהו יקרא.. (ל''ת)

      יוני, 11/07/08 22:52

      הגב לתגובה זו

    • תגובה מבריקה - 10 רמות מעל לכתבה הרדודה!

      מושיקו, 11/07/08 23:35

      ככה זה בעיתונות היום - רמת הטוקבקיסטים עולה לאין שיעור על רמת העיתונאים.

      הגב לתגובה זו

    • תגובה מעולה! מושקעת ורצינית - שלח לך תלמד

      אסנת, 12/07/08 06:36

      איך כותבים כתבה בעלת ערך ולא מקנטרת. לא כזאת שבאה להפגין 'כמה אני שנון וחכם' אלא ידע והשקעה.

      ויוני, אני בכלל מתפלאה שאתה יודע קרוא וכתוב. לך לקרוא סמסים.

      הגב לתגובה זו

    • היה בלבנון 2 (גם חלוץ הודה בזה) אי הורדת אסימון של ''מלחמה''

      וזה היה גם בפיקוד הגבוה וגם למטה(!), 12/07/08 09:21

      דוסקס בזה לא מעט.__בגלל מורכבות החזיתות שלנו באיזור חיילי צה''ל צריכים לדעת שכל מגע עם אויב צריך להסתיים בעליונות/נצחון,-יש לזה חשיבות מעבר לפונקציה של אותה משימה,אותו ''מגע'' ספציפי.______אבל לא זה נושא המאמר:שלח מנסה לאמר שאם קודם פיתחו תיאוריות לחימה והדגישו את ההסברים האינטלקטואלים שלהן,אבל לגבי החלק המעשי בפועל (של הפרט הלוחם ,או כישורים אישיים לפקד בפועל על אוגדה במלמה) היתה הזנחה----עכשיו הפוך : מתרכזים בלעדית במעשי הכי בסיסי ומזניחים תורות/תאוריות לחימה ובעיקר תפקוד מערכתי ברמה גבוה , כשאשכנזי ''עובד קשה''..._______ כלומר בעמרכת מתפקדת אשכנזי לא צריך לעשות הכל לבד או בפיקוחו-המערכת על כל דרגותיה צריכה לתקתק מלמעלה עד למטה וההיפך._______________כלומר קודם התרכזו בא' והזניחו ב' -עכשיו הפוך.. צריך גם א' וגם ב'.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    אני כבר מארגן צה''ל אחר (ל''ת)

    שניה, 11/07/08 18:56

    הגב לתגובה זו