• 44.

    תוספת

    ניב, 10/07/08 00:01

    למרות כל העיניין יכול הדבר גם להביא לאסון

    אחר.... להתרבויות של חיות אשר לא מתקיימות

    אצלנו מכיוון שהחתול והכלב אצלנו למשל הנחש

    והעכבר וחיות שלא בהחרך מזיקות אבל יכולות

    לגרום לנזק כזה או אחר!

  • 43.

    אחלה רעיון

    ניב, 09/07/08 23:55

    אם לא חל איסור על המתת בעליי החיים החסרי

    הבית זה יכולה לגרום להמתה של בעליי חיים

    רבים. סירוס ועיקור בעליי החיים הוא פיתרון

    מושלם ל''הקחדת'' בעליי החיים חסרי הבית, בקח

    שלא יהיה המשך לשושלת שלהם וגם לסיבלם.

    לפי דעתי השקעת הכסף היא רעיון נדיב מאוד.

    צריך לתת צומת לב לחיות שאין להן בדרך זו

    או אחרת!

  • 42.

    זה טוב אבל לא מצויין. צריך לתת עונשים כבדים למתעללים בחיות!!!!!!!! (ל''ת)

    בשם בעלי החיים, 09/07/08 23:14

  • 41.

    נקווה שמשרד החקלאות יעשה עיקורים וסירוסים בצורה הומנית

    חגית, 09/07/08 21:46

    ונכונה. לא לוקחים לעיקור חתולה מניקה, חיש ללכוד את החתולים בצורה עדינה לכסות את הכלוב בבד ועוד. תלמדו מהנעשה בחו''ל.

  • 40.

    באזורי שיפודיות ושאורמה אין חתולים...

    ניר מרמת ישי, 09/07/08 18:19

    אתם יודעים למה?
    יאמי...הם טעימים על האש.

  • 39.

    נהדר. אם מכבדים את האחר

    יופי, 09/07/08 18:09

    אז זה אומר שאנחנו גם מכבדים את עצמנו.

    גם לחיות מותר לחיות!
    שמח!

  • 38.

    תודה רבה לכנסת וגם לדתיים שמרשים לדבר כזה לקרות

    נכון, 09/07/08 14:04

    הגיע הזמן שנהיה עם מתקדם ולא ברברי

  • 37.

    כל הכבוד, חוק מבורך (ל''ת)

    אלון, 09/07/08 13:54

  • 36.

    כל הכבוד! הגיע הזמן להצטרף לעולם הנאור (ל''ת)

    בועז, 09/07/08 12:41

  • 35.

    מי שמתעלל בבעלי חיים יתעלל בבני אדם [שלטון ההון ] (ל''ת)

    מדינת ישראל מעצמת ניסויים בבעלי חיים [שלטון רשע], 09/07/08 12:24

  • 34.

    נחמה

    החתולה, 09/07/08 12:05

    רעיון גדול וטוב שהיה צריך מזמן
    לישם אותו ומי שרוצה להאכיל חתולים
    שיגדל אותם אצלו בבית !!!

  • 33.

    למה לא לקצץ לפוליטיקאים את הידיים שיגנבו פחות?

    קיקו, 09/07/08 11:47

    ולאלה עם הפה המלוכלך, לסתום אותו.

  • 32.

    סירוס וטפשות

    איש, 09/07/08 11:37

    הדבר כבר נוסה בעולם וזכה לכשלון חרוץ.

    מיד אחר כך מגיע שגשוג מחריד של עכברים ונחשים, ןמה יגידו אז מהבולינו?

    צריך הרבה חתולים !!!

    • בע''ח מסכנים הם לא כלי. צריך לדאוג להם (ל''ת)

      אורית, 09/07/08 18:34

  • 31.

    לדונאלד דק תיכנס

    נילי, 09/07/08 10:30

    זה לא רק בסרטים המצויירים החתולה שלי אוכלת כל מה שזז במיוחד עכברים קטנים וגדולים זה קינוח בשבילה

  • 30.

    יום גדול לחיות ולעם ישראל מתי מתחילים???? (ל''ת)

    כל הכבוד מזל טוב, 09/07/08 10:17

  • 29.

    הגיע הזמן,

    אוהבת בע''ח, 09/07/08 10:07

    אולי סוף סוף נתחיל להתנהג בקצת אנושיות לבע''ח.מתי יתחיל מבצע הסירוס ועיקור ואיך אפשר לעזור?

  • 28.

    חוק פופוליסטי שאינו פותר את הבעיה

    וטרינר, 09/07/08 10:05

    צר לי להוציא את הרוח ממפרשים של כל המתלהבים והנרעשים מהחוק החדש, 4.5 מליון ש''ח הוא אולי אלפית מהתקציב שדרוש בכדי לפתור באופן חלקי לפחות את בעיית התרבות החתולים בארץ.החוק הוא אמנם צעד חיובי אך הוא אינו פותר את הבעיה ואולי אף מחריף אותה וזאת ע''פ מחקר שנערך באוניברסיטת ת''א בו התגלה כי אם לפחות 80 אחוז מהחתולות בתא שטח מסויים אינן מעוקרות שגר החתלתולים של החתולות שאינן מעוקרות מכפיל ומשלש עצמו באופן טבעי בכדי לפצות על דלדול האוכלוסיה
    ולכן 4.5 מליון ש''ח בחלוקה ארצית לא יספיק למבצע עיקור רציני והוא יותר בבחינת טפיחה על הכתף של הפוליטיקאים וארגוני ההגנה על הבע''ח ותו לו.

    • תקציב זעום

      מיכל, 09/07/08 17:31

      נכון תקציב זעום אך אולי תגבר מודעות הציבור על חשיבות הנושא
      מאז שהוקמה המדינה לא היה ולו שיעור אחד בבית הספר על החשיבות והנחיצות של עיקור
      נקוה שזו התחלה ויוצלו חלק האומללים הנטושים ברחוב
      אוהבת ומעקרת
      מיכל

  • 27.

    סירוס ועיקור הם מעשים הומניים

    julia, 09/07/08 09:44

    לכל המתלהמים - מתי לאחרונה האכלתם חתולי רחוב?

  • 26.

    הגיע הזמן

    נתן, 09/07/08 08:39

    סוף סוף הגיע הזמן שהממשלה תעשה
    משהו מועיל לחתולים ולכלבים האומללים
    המשוטטים ברחובות
    אבל זה לא מספיק היא צריכה לדאוג
    להם למזון ולא להסתמך רק על המתנדבים
    טובי הלב.

  • 25.

    hathatul

    ningoboia, 09/07/08 07:14

    Why not put a piture of a real fu#!ing street cat?

  • 24.

    hathatul

    ningoboia, 09/07/08 07:12

    Why not put a piture of a real fu#!ing street cat?

  • 23.

    הללויה !

    גל, 09/07/08 07:09

    אז יש עוד תקווה . . .
    (קטנה, אך זה גם משהו...)

  • 22.

    wonderful (ל''ת)

    liat, 09/07/08 06:26

  • 21.

    עוד 'חוק' נאור...

    Gorgon, 09/07/08 05:31

    סירוס של חתולי רחוב יביא למחיקתם מעל פניי רחובות אנוש, בנקודה מסויימת בעתיד. אנשים פשוט צריכים לומר את האמת: 'אנחנו לא רוצים בעלי-חיים ברחוב כי זה 'מפריע' לנו לחיות בסביבה האורבנית, המודרנית והמצוחצת שלנו.'
    חתולי רחוב לא מפריעים לאף אחד, הם מתים בדרכים טבעיות לרוב, סבל הוא בלתי נמנע והוא חלק מהמוות [הטבעי] של כל היצורים החיים. מותם של חתולים מתבטא בעובדה שגורים רבים לא מגיעים לגיל בגרות. ולמרות נתוני התמותה הללו, חתולי רחוב משוטטים ופושטים על רחובות האדם, אך הריבוי באוכלוסייתם נובעת מהיותם אופרטוניסטים ובעלי אינטלגנציה גבוהה בתחום ההישרדות - הם, אם תרצו או לא, תואמים את עקרון הברירה הטבעית. אל לנו להתערב, כל עוד אינם מהווים סכנה למין האנושי. לסרס כדי 'למנוע' סבל זה מוסרי? מה זה בכלל מוסרי? מוסר תמיד יהיה נתון להגדרות סובייקטיביות, עם כל הכבוד. שיח פילוסופי התקיים בנושא מימי קדם, ובימינו כבר קבעו מה זה 'מוסרי'... יוהרה אנושית מודרנית. לטעמי, מוסרי יותר לחנך את בני הנוער לא להתעלל בבעלי-חיים ואף מוסרי יותר ליישם תהליך אאוגני על את אותם בני נוער וגם על הוריהם.

    • אני איתך בדעה

      רובן, 09/07/08 11:04

      ולא רק אלה כי יום מן הימים על כדור הארץ חתולי רחוב ייכחדו כמו שאר חיות מאותוו המארג
      ואנו הבורים החושבים שלנצח נישרוד לוקחים את זכות כל נושם להמשיך את הדורררררררר

    • אתה מעדיף אידיליה על פני פרגמטיזם

      רביב, 09/07/08 12:51

      אבל במציאות הישראלית (שחלקה הבלתי מבוטל הינו מזרח תיכוני אופייני, שאינו רואה בהתעללות בבע''ח בעיה מיוחדת), אין מקום לאידיליה בדמות חינוך בלבד, אלא לפעולה קונקרטית שתוכל למגר את התופעה האיומה של התעללות בבעלי חיים.

      חינוך לא יעזור למגר את התופעה, הנפוצה בד''כ בקרב אוכלוסיות מרמה סוציואקונומית נמוכה (וכדי לא להתייפייף- בעיקר בכפרים ערביים ובשכונות מצוקה בערי ישראל), שנוהגת להוציא את תסכוליה על אותם חתולים וכלבים אומללים, כמעין תחביב ופעילות חברתית זולה ורוויית ''אקשן''.

      זה שהמוות כרוך בסבל, זה נכון, אבל למה לא למזער אותו אם אפשר?

      החוק הזה זה אחד הדברים היותר משמחים שקרו כאן לאחרונה.

  • 20.

    ארדן ותירוש- ברכות. צעד חשוב,מוסרי וחכם! (ל''ת)

    תבורכו, 09/07/08 00:16

  • 19.

    תודה לאלוהים

    יפהשפה, 08/07/08 23:53

    וגם לחברי הכנסת תירוש וארדן וארגוני החיות

  • 18.

    Well done! great news (ל''ת)

    Inbar, 08/07/08 23:36

  • 17.

    לכשיתרבו העכברים

    יודע, 08/07/08 22:56

    יוחלט ליבא חתולים מחו''ל
    מתאים לחלם שבארץ הקודש

    • מתי לאחרונה חוץ מבסרטים מצויירים ראית חתול אוכל עכבר? (ל''ת)

      דונאלד דאק, 09/07/08 04:31

      • ראיתי , וגם חתול אוכל יונה. אני יודע שברמת אביב אין צל צילו של עכבר (ל''ת)

        אלא אם הוא של מחשב, אבל ניחא, 09/07/08 09:28

      • עכברים

        מיצי, 09/07/08 16:27

        חתולים לא אוכלים עכברים, אבל כן מחסלים אותם.

  • 16.

    צעד קטן לאדם, צעד גדול לבעלי החיים

    גנדי, 08/07/08 22:50

    כל הכבוד לחברי הכנסת שסייעו להעברת הצעת החוק.

    עכשיו יש רק לוודא מנגנונים נכונים ולא מנופחים לביצוע המשימה ביעילות מירבית (זה בד''כ המקום שבו חוקים ''נופלים'')

  • 15.

    סוף סוף משהו טוב קורה במדינה הזאת!!

    עינת, 08/07/08 22:48

    החלטה שתחסוך הרבה סבל מיותר. חיובי ביותר!!

  • 14.

    המתת חסד עדיפה (ל''ת)

    פיצי מיצי, 08/07/08 22:43

  • 13.

    בושה שהכנסת צריכה לחוקק כזה חוק

    מוטי בר-נס, 08/07/08 22:37

    בשביל מה יש שר בריאות בשביל מה יש מנכ"ל משרד הבריאות בשביל יש את שירותי הוטרינריה בישראל בשביל מה יש ראשי ערים ראשי אגפים והרבה ראשים מיותרים.
    פעולה כזו שהיא מינהל אלמנטרי לא צריכה להגיע באמצעות חוק אלא באמצעות עבודה רגילה של מינהל תקין.
    בישראל אין מינהל תקין ואין שר בריאות שמכיר את עבודתו ואין מנכ"לים ורמנכ"לים שיודעים לעשות את עבודתם.
    ולכן חברי הכנסת קוצרים את התשואות להיום.
    רק כדי לקום בסוף השנה כדי לראות שפקידי האוצר יזרקו את החוק לתוך מטחנת חוק ההסדרים ושוב נמשיך להיות מוצפים בחתולים וכלבים כמו מדינת עולם שלישי

  • 12.

    סוף סוף!!!! כל הכבוד רק נקווה שזה גם ייושם בשטח.

    מיה, 08/07/08 22:28

    יש יותר מידי כלבים ובעיקר חתולי רחוב שחיים בסבל ובקושי רב ובנוסף עוברים היתעללויות נוראיות של בני נוער חסרי לב שחושבים הנתעללות בחיה המסכנה הינה דבר משעשע לעשות.הגיע הזמן שיחשבו גם על החיות במדינה שלנו.

  • 11.

    ואז נזכה לחולדות בכל פינה וגם קצת נחשים (ל''ת)

    שרון, 08/07/08 22:21

    • כמה פעמים ראית חתול אוכל נחש או חולדה?

      אגדות, 09/07/08 04:30

      חתולי רחוב ניזונים מאשפה. הם יכולים לשחק בעכבר קטן או להבריח נחש אבל הם לא ממש אוכלים אותם כמרכיב קבוע בתפריט היומי שלהם.

      • חתולי רחוב

        רפי, 09/07/08 08:56

        אם לא יהיו חתולי רחוב, יהיו יותר נחשים, עכברים חולדות וכו'. אפילו שהחתולים אינם אוכלים אותם, הם עדיין מרחיקים אותם.

      • החתולים הם הכרחיים להגיינת הסביבה

        איש, 09/07/08 11:44

        יש לי עדות מוכחת על חיסול 2 נחשים ן-4 עקרבים במהלך השנתיים האחרונות.

  • 10.

    צעד ענק

    סופי, 08/07/08 22:06

    צעד גדול. אני בעצמי עיקרתי וסירסתי מספר חתולי רחוב אצלי בחצר אותם אני גם מאכילה. כמובן על חשבוני, בדיוק חשהתי לעשות מבצע לעוד מספר חתולים. אין ספק, שהבל יופחת משמעותית. השאלה, מי יעשה זאת? ויטירנים פרטיים ? או שויטירנרים עירוניים אשר ברוב המקרים אין להם ציוד ניתוחים.
    כדאי שתפרטו איך זה בדיוק יעשה.

  • 9.

    תודה למחוקקים. הגיע הזמן להראות ליצורים המקסימים שאכפת לנו מהם. (ל''ת)

    מיאו, 08/07/08 21:56

  • 8.

    אז למה שלא ניישם את זה גם על הומלסים,מסוממים,ושאר כישלונות?

    אלון, 08/07/08 21:47

    ציניות למי שלא הבין... כי כשמתחילים להחליט מה טוב לאחר אין לזה סוף.

  • 7.

    סוף סוף, כמו מדינה נרמלית

    ירון סלע, 08/07/08 21:42

    במדינות מערב אירופה למעט איטליה אולי- לא רואים חתול אחד ברחוב, אגב אפילו במדינות דרום אמריקה לא ראיתי כמתו כזו כמו שיש בארץ

  • 6.

    Is it really such a great day?

    G from Toronto, 08/07/08 21:39

    I hope the various committees remain vigilant. Once those tragic animals are captured and isolated from view, who can tell what is really going to befall them. Where are they going to recuperate even if they are operated on rather than euthanized? I am very leery of this whole thing.

  • 5.

    סוף כל סוף

    אילנה, 08/07/08 21:25

    זהו רגע מאושר בחיי אחרי כל כך הרבה שנים (כמעט שלושים עוד לפני שתל אביב היתה לבעלי חיים מה שהיא היום)של קהות חושים, סבל, טמטום ומלחמות לא מעטות על כל חתול שמשהו רצה במותו, זהו רגע גדול לכל אותם אנשים פרטיים שעשו ועושים את העבודה הסיזיפית של עיקורים, סירוסים ובעיקר דאגה להאכיל את היצורים המדהימים של רחובותינו, כשאני כותבת שורות אלה אני נזכרת בכל החתולים שהיו וישנם שבגללם החוק הזה חייב להתקיים. מי יתן ונמשיך לטפס מעלה.

  • 4.

    לא רק חתולים

    ארז, 08/07/08 21:21

    ממליץ בחום רב,לישם את החוק בכפרים הערביים,אולי סוף סוף ייטב לנו,,,,,

  • 3.

    תודה לחברי הכנסת בשם החתולים

    גימל, 08/07/08 21:19

    היו הרבה מתנגדים ומכשולים, לא רק של משרד האוצר אלא גם של המפלגות הדתיות (שיתביישו להם!)

  • 2.

    יום טוב לחתולי הרחוב

    ם, 08/07/08 21:06

    זה לא סוף חתולי הרחוב לא נכונה הכותרת, חתולים תמיד יהיו אבל ימנע ריבוי וזה טוב כי כך יהיה פחות סבל. אני מאכילה חתולי רחוב ומעקרת ומסרסת את החתולים שאני מאכילה וזה עושה אותם חתולים מאושרים. חתולים הם חיות חכמות וזכאים לחיות בכבוד.

  • 1.

    הללויה!

    טיגר, 08/07/08 21:04

    חנין מקבל את קולי בבחירות הבאות

    • סליחה, חנין הוא יהודון אנטי-ציוני מחד''ש.

      אזרח, 08/07/08 22:36

      הצבאת לחנין- קיבלת שלטון חמולות ערביות מושחתות.

      • בניגוד לחמולות יהודיות שלטוניות מושחתות?

        רימונה, 09/07/08 06:30

        ואין סליחה על צרות מוחין.

      • אדיוט מה הקשר הנ''ל ח''כ רציני ולשם שינוי בעל ערכיים מוסריים (ל''ת)

        תל אביבית, 09/07/08 09:12

      • עמדה פוליטית לא קשורה

        מיכל, 09/07/08 17:09

        אין זה מעניני מה עמדתו הפוליטית של חכ חנין
        העובדה שדאג שהחוק יעבור ולא ישתמשו בכספים
        להרדמת כלבים וחתולים שין להם משפחה ופה לדבר
        וכל חטאם שנולדו וננטשו עי חסרי אחריות
        כל הכבוד לחכ חנין על השתדלותו בנושא