• 67.

    אני לא מפחד מהחרדים אלא מהמיעוט בתוכו ששולט

    ציון, 12/07/08 08:14

    המיעוט הליטאי הקיצוני השולט בממסדים הרבנים. המיעוט המפחיד בכוחו ובסמכותו הוא מאיים. המדינה נתנה וממשיכה לתתת מעל ומעבר לפלג המתבדל הזה אולי בטענה לשמור על אחדותו של העם. הפתרון הוא לא אחר הפרדת דת מהמדינה כך שבירת המונופול של החרדים הליטאים בממסדים הרבנים להפריט הרבנות.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    מה קרה? חזרת בשאלה והפכת לגיבור ''תרבות''?

    משה, 11/07/08 14:47

    יש לתמוה על כך שכלי התקשורת המפגינים חוסר נחת בולט מתופעת החזרה בתשובה, חוסר נחת המתבטא בין השאר בסיקור מגמתי עויין ופירסום נתונים שגויים בעוד שמנגד אותה תקשורת הופכת כל ילד שחזר בשאלה לגיבור תרבות: כתבות שער, ריאיונות טלוויזיה בפריים טיים, ומיחזור כתבות כל מספר חודשים ולמעשה הופכים כל עץ בודד לנוף שלם.

    שימו לב! גיבורי החוזרים בשאלה של התקשורת הישראלית החלו את המהפך בהיותם צעירים או ילדים, גיל שבו לתאוות ולדחפים חלק מרכזי בקביעת המטרות ויכולת ההעמקה בתכנים אותם מציעה היהודת שואפת לאפס.
    בעוד שבישיבות לחוזרים בתשובה ניתן למצוא בהחלט פרופסורים, אקדמאים, גיבורי ''תרבות'' ישראליים וכו לא ניתן למצוא בקרב החוזרים בשאלה ראשי ישיבות, תלמידי חכמים לשעבר וכיוצ''ב, עובדה המבססת את הטענה עתיקת היומין לפיה שורש הכפירה אינו בשכל כי אם ביצרים בתאוות וברצונות המתנגשים בדרישות המערכת לתיקון האדם קרי היהדות.
    ''לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיה''
    החיים קצרים, החילוניות לא מציעה דבר למעט ריקנות והבלים, לתשומת לבך.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם יותר משנאה ששונאין אומות העולם

    תלמיד חכם, 11/07/08 13:10

    זה הסבר השנאה!!

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    על תמימות טהורה ותמימות נאיבית, הבנה, משמעות ועוד....

    עמי, 09/07/08 11:42

    על המלחמות שהיו לך עם עצמך ופחדיך ובכן...
    לא להבין אינו בושה.אך לפטפט על נושאים
    שאינך מבין זה סתם טפשות.
    למעשה בעיתך פשוטה... אתה הפוחד מעברך.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הנה ימים באים נאום ה' והשלכתי רעב ארץ לא צמא ללחם ולא רעב ללחם כי אם (ל''ת)

    לשמוע את דבר ה' שלום חילונים, 09/07/08 10:31

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מר קור דיברת לענין ב''ה החברה החרדית היום אינה מפחידה כולם נחמדים (ל''ת)

    נהדריםואפילומודרניםויראי ה', 09/07/08 10:28

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    החמצת העיקר

    דורון, 09/07/08 09:54

    הבעיה איננה לחלוטין החשש שמועלה בכתבה, של פלישה חיצונית עתידית בשל ריבוי החרדים. הפחד העיקרי הוא מהכפיה הדתית ומאילוץ לשנות את אורח חיינו.
    אם היה קורה מצב בו החרדים הופכים לאחוז ניכר הרבה יותר באוכלוסיה, שלא לדבר על רוב (מה שהיה מבריח חילוניים מהמדינה, במקביל), הייתם רואים כי החרדים מתגייסים לצבא ולא מתפנקים באוהלה של תורה, שהרי חייהם עומדים בפרץ.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    ''אם יעלה לשלטון ראש ממשלה חרדי הקשוב לדעותיו של הרב אלישיב''?

    אלי, 09/07/08 09:45

    ''קשוב''?
    שבתאי, יכול להיות שאתה מתכוון ''מציית''?

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    הפחד אינו נובע מהשאלה מי ישמור על מדינת ישראל

    תומר, 09/07/08 09:15

    רחוק מכך.
    בלי שום קשר, זה טוב שחרדים ישתתפו יותר בהגנה על המדינה, בתשלומי מיסים, ובכלל, זה טוב שיהיו חלק בלתי נפרד מן החברה הישראלית, ולא מובלעת, אבל מנהיגיהם מבודדים את צאן מרעיתם כדי שהם עצמם ימשיכו לעמוד בעמדות כוח.

    הפחד נובע מהמציאות, לא מן העתיד:
    כיום, קשיש או נער, או מישהו שאין לו רכב לא יכולים להגיע היום ממקום למקום בשבת לבדם; הנישואין היחידים שנערכים בארץ ותקפים מבחינה חוקית הם נישואין אורתודוקסיים; אדם אינו יכול להיקבר כראות עיניו - קרמטוריום שפעל כאן הוצת ואף אחד לא טרח לחפש אשמים, להפך: האלימות הצליחה והקרמטוריום לא חזר לפעול; בכלל, האלימות החרדית אפקטיבית מאוד ומבצעיה אינם נענשים; החינוך החרדי מלמד בעיקר תלמוד, שבו משתקפות השקפות מוסריות עתיקות ושבטיות, שנאת זרים והשפלת נשים, חינוך שבטי ומתבדל זה ממומן בחלקו ע''י מושאי השנאה של התלמוד, קרי החילונים והגויים; המנהיגים החרדים מתעללים בצאן מרעיתם ואינם מאפשרים להם בחירה חופשית. ועוד סיבות רבות ומוצדקות לפחד...
    כל זה קורה היום ולא בעוד 10 שנים, והמצב הולך ומחריף.
    המציאות הרבה יותר פשוטה ממה שאתה מנסה לצייר.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    לא, הפחד הוא מפני אירניזציה.

    ניבה, 09/07/08 08:36

    מפני הרגע שבו יכריחו אותי לצאת לרחוב עם גלימה ורעלה, אם בכלל יתנו לי לצאת, כי הרי ''כבודה של בת מלך פנימה'' - במטבח, בחדר המיטות ומקסימום במחלקת היולדות פעם בשנה.
    פחד מפני הרגע שבו יסגרו את התקשורת, ינתקו אותי מהציוויליזציה ויבטלו את המדע.
    הפחד מהרגע שבו יסקלו אותי באבנים כי העזתי להפגין אהבה לבן זוגי, יכריחו אותי להוליד תינוק שלא רציתי בו, ישלטו על גופי ויקשרו אותי לבן זוג שאני לא רוצה בו.
    בקיצור, הפחד להפוך לאיראן/ אפגניסטאן ושאר מדינות ''נאורות'' שנשלטות על ידי דת פנאטית גברית.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    מסכנים החילונים, איראן וטאליבן, אלו הטיעונים שלהם (ל''ת)

    עם מי יש לנו עסק, 09/07/08 08:29

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    הכותב חי על כוכב אחר. כנסו

    עודד ל., 09/07/08 08:00

    הכותב הוזה שהוא יצליח לשנות את החרדים.
    הכותב מאמין שהחרדים ישנו את הסתגרותם כדי שמדינת ישראל לא תתמוטט.
    הכותב מאמין שהחרדים אינם רוצים להרוס לו את האשליה.

    על הסיכוי שהחרדים יקבלו את מדינת ישראל כגוף לגיטימי אתה מוזמן לקרוא כאן:
    http://www.hofesh.org.il/haredim_papers/00/orthodox_view.html

    על יחסם המוצהר לדמוקרטיה אתה מוזמן לקרוא בקישורים:
    פורוש שולל את הדמוקרטיה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3561640,00.html
    וכאן הרב ש''ך משווה את הדמוקרטיה לסרטן:
    http://www.hofesh.org.il/haredim_papers/01/0511.html

    הגישה החרדית למערכת המשפט:
    http://www.hofesh.org.il/yoman/e02/ovadia.html

    על מעמד החילונים תחת שלטון הדתיים ראה כאן:
    http://www.daatemet.org.il/articles/article.cfm?article_id=121
    על מעמד הגויים במדינה כזו ראה כאן:
    http://www.daatemet.org.il/articles/article.cfm?article_id=119
    ועל מעמד האשה - כאן:
    http://www.daatemet.org.il/articles/article.cfm?article_id=120

    לסיכום, מדינה בהחלט עלולה להידרדר מדמוקרטיה נאורה לתיאוקרטיה חשוכה, אלא שעבור מדינת ישראל זה ילווה באובדן כח מספיק משמעותי כדי שהאויבים מסביב יכבשו אותה ויחסלו אותה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שנה ופירש הרי זה קשה מכולם

    נהג חדש, 09/07/08 07:53

    שבתאי קורדובה אל תדבר על החרדים בגוף שלישי
    תפסיק לדמיין מה חושב החילוני על החרדי מה לעשות אתה לא נולדת חילוני אלא חרדי ואין לך את האינטואיציה לדעת פחד חילוני מהו וממה הוא נובע

    אתה קשקשן חסר תקנה
    בספרך רואים קשקשת מרובה לא ברור מה אתה רוצה ולאיזה מסר אתה חותר חוץ מלפסוח על שני הסעיפים

    אל תתחיל לקשקש או להסביר איך החרדי ייראה טוב יותר

    חיה ותן לחיות

    הגב לתגובה זו

    • שבתאי, אתה לא טיפש

      מסכים, 09/07/08 11:44

      הייתי מצפה מאחד כמוך להבין במה הוא לא מבין.

      ואני אהבתי את ''נהג חדש'' מאוד- כך שאני חושב שיש בך היכולת לגלות כנות מהמדרגה הראשונה.

      אלא שאני מתקשה להאמיןם לכך שאתה באמת חושב שהפכת להיות חילוני

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    ברית מילה/מנהג כפרות

    נתי, 09/07/08 07:47

    מנהג שנפוץ יותר אצל חרדים...
    הטלת מום מכוונת בצורה אלימה,במיניות הגבר תוך פגיעה בחוק חירות וכבוד האדם למטרת פולחן דתי בלבד!
    לפחות החילוניים מתחילים להבין לאט לאט,שיש מנהגים מאותן תקופות חשוכות שבהן סקלו אנשים למוות שכבר הגיע שעתם לעבור מהעולם.
    כל אחת כמה וכמה כשאין הצדקה רפואית(היום זה כבר ברור)
    מנהג נוסף-כפרות..להתעלל בתרנגולות חיות בגלל העוונות שלהם...
    2 מנהגים קצת פרימיטיביים שצריכים לעבור מהעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    המדינה קמה כמדינה יהודית-החילונית הרסו אותה החרדים יבנו מחדש

    רוי, 09/07/08 07:42

    יהודי זה אחד שמאמין בבורא עולם ובתורתנו הקדושה. המדינה קמה כמדינה יהודית,החילונים
    השתלטו עליה והרסו אותה.החרדים עכשיו מתקנים את כל החורבן של החילונים.
    בסופו של דבר המשיח יבוא ותהיה מדינת הלכה,
    מי שמפחד שיקנה one way ticket לחן''ל.
    אפשרות אחרת לעזוב את חיי השקר ולחזור לאמת
    לחזור לשורשים לחזור בתשובה.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    הם אוהבים את השוני, עובדה שהם מתלבשים שונה

    חנן, 09/07/08 07:34

    ה ם לא אוהבים להיותת חלק- הם פוחדים מזה

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ממליץ על הסרט ''רודף העפיפונים''

    אורן, 09/07/08 07:26

    למי שרוצה להבין קצת איך החיים במדינת הלכה.
    הכותב לוקח את החירויות שלו כמובנות מאליהן, ולכן מתייחס באדישות כזו להתחרדות של המדינה.
    אני לא מפחד מאף חרדי ספציפי ולא שונא אותו. ברמה האישית אני רואה בכל אדם אדם.
    לכן אין קשר לחרדים בשירות לקוחות.
    ברמת הקבוצה אני מאוד חרד לזכויות האדם והחירויות שלי בכל תסריט של עליית הנהגה דתית-אורתודוכסית לשלטון.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    לא מפחדים מהם

    כופים נמאסתם, 09/07/08 07:09

    נגעלים מהם. ולא בגלל שום פחד מהשמדה, אלא מהראיות שאנו רואים במציאות. הם מגזר אלים שטוף שנאה ובורות שמתנשא על כולם, חושב שהוא מעל לחוק ומנסה לכפות על השאר את דעותיו. זה הכול.
    אם החרדים היו רבים בעולם כמו המוסלמים הפונדמנטליסטים - הם היו גרועים בהרבה מהם.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הבעיה היא שיש פערים שהם מהותיים, וקשה מאוד לגשר

    קמרשהלור''ל, 09/07/08 07:04

    מעמד האישה בדת, העניין של שירות צבאי, חוסר התרומה לחיים השוטפים כאן, חוסר היכולת שלהם לכבד את רצון הזולת החילוני והרצון לכפות את הדת בכוח על הציבור החילוני.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אולי יותר חרדים בצבא ולא ב''שירות לקוחות''

    קמרשהלור''ל, 09/07/08 06:59

    אם הם יטלו חלק בהתנהלות של המדינה הזו כמו שהחילונים לוקחים, אולי יהיה יותר קל לגשר על הפער.
    הם לא חייבים, אגב, לישון במגורים משותפים או להתקלח עם בנות, הם יכולים לעשות הרבה דברים אחרים, שלא יערערו את האמונה שלהם. הם פשוט בוחרים שלא לעשות כלום ולקבל כסף מהמדינה. זה הרי הרבה יותר קל.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    נכון

    יוני כהן מחו''ל, 09/07/08 06:25

    מה שנכון נכון אני חרדי ויודע את זה מקרובב

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לפני שירות לקוחות וטלוויזיה

    רועי, 09/07/08 06:06

    שיילכו לצבא

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    Who Is the Gadol-Hador???

    Isaac Ashmedi, 09/07/08 05:21

    Shnuel Izik Popack is the Real Gadol-Hador

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    באתרנו תוכלו לקרוא את המאמרים על המוסר היהודי בהלכה,מעמד החילוני בהלכה

    דעת אמת הכנסו, 09/07/08 04:54

    מעמד האשה בהלכה ועוד.מקריאת מאמרים אלו תבינו מה העולם הערכי מוסרי של החרדים.ההלכה היהודית אותם קודקס חוקים הלכתיים מכתיבים ומעצבים את רגשות החרדים,מחשבותיהם ומעשיהם.תקראו ותבינו עם מי יש לנו עסק......

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    לכל המגיבים החרדים ולכותב הטור, תשובה אחת ולתמיד

    העיוורון משחית, 09/07/08 02:45

    ראשית יש להתפעל מכותב הטור המלומד שהקדיש מאמר שלם לרקע ולתיאור הבעיה, ובערך שתי שורות עילגות ושטחיות (תוך שימוש בדוגמאות מביכות של נותני שירות בחברת פלאפון) לפתרון הקלישאתי והרדוד שהוא מציע.

    התגובות פה (שתולות רובן על-ידי 2 חרדים שאין להם יותר מדי מה לעשות) משקפות היטב את הניתוק של החברה החרדית מזו החילונית, ואת העיוורון המוחלט שלה מן המציאות.

    רבים פה טוענים כי החילונים עסוקים בחיי חומר ריקים מתוכן, ומקדשים בחייהם את הבערות והשטחיות. ''החילוניות לא עוסקת בשאלות עומק'', אף נאמר פה ללא שמץ של בושה.

    המדע, האסטרונומיה, הרפואה, האמנות, הפילוסופיה וההגות, ניטשה, קאנט, שפינוזה, השירה, הספרות הרומנטית, הטכנולוגיה, הפסיכולוגיה, בטהובן, ברהמס, שייקספיר, האדריכלות, עבודת האדמה.

    את כל אלה יצרה ובנתה במו ידיה ומפירות מוחה, התרבות המערבית החילונית. התרומה של היהדות האברכית לעולם שכולנו חיים בו היא אפסית. השיח הפילוסופי העמוק, המשכיל והמאתגר ביותר שיצרה האנושות שלנו הוא פרי תרבות מערבית נוצרית. גם היהודים הבולטים בתחומים האלו, שאנחנו כל-כך גאים בהם, איינשטיין כמשל, הם אנשי מערב חילוניים לחלוטין, ודבר מיהדותם לא תרם לגאוניותם.

    יקיריי החרדים, מובן שתקפצו מיד לשלול את נחיצותם של כל פלאי האדם הנ''ל, אך זה כבר בבחינת ייהרג ובל יעבור, שכן אתם ניזונים מכל מה שאנחנו יוצרים, אתם שותים ואוכלים בהנאה רבה את כל מה שהתרבות החילונית יצרה - למען השם, אתם משתמשים פה בבמה התקשורתית הנפלאה הזו שנקראת אינטרנט, אך חשבתם בזכות מי יש לכם את הזכות הזו להפיץ ברבים את דעותיכם הפרימיטיביות והמפוחדות? מקשקשים על החברה החילונית הנבובה, בלי לשים לב שאתם משתמשים במדיה שהחילונים הרדודים הקימו.

    אתם לא יכולים בלעדינו ולא תוכלו לעולם. אין חברה עמוקה יותר, רחבת אופקים, סקרנית ומאתגרת כמו זו החילונית, ומעצם הווייתן, החרדית לעולם לא תוכל להתחרות בה. זה לא מספיק ללבוש חליפה ולקרוא תורה כל היום כדי להיות איש רוח בעל שיעור קומה. זה לא עד כדי כך פשוט.

    ההסתברות הגבוהה יחסית של מקרי אלימות (''בקבוקי בירה מתנפצים'' אף אמרו פה כמה הוזים) בקרב חילונים נובעת בעיקר מגודלם היחסי באוכלוסייה והעובדה שרבים מהם שייכים לאוכלוסיות עולים שהמדינה לא משקיעה שקל במאמץ לשלב אותם בחברה.

    הגב לתגובה זו

    • גם הרומאים השקיעו במבנים דרכים ופיתוח

      מה נותר מהם?, 09/07/08 08:51

      היהדות עוסקת בשאר הרוח שבאדם, במטרת החיים ומטרת העולם.התרבות המערבית עוסקת במקסימיליזציה של הנאות ברמה העקרונית ומי שרואה את עצמו פרה מהלכת על שתיים יכול להסתפק בכך.

      אלו הרואים באדם הרבה מעבר לאוסף חסר משמעות של אטומים לא יכולים להשלים עם התפיסה לפיה חשיפת עקרונות הפעולה של הטבע היא ההישג הנעלה ביותר האפשרי.

      מאחר והחילונים רואים באדם שימפנזה משודרגת לא פלא שהם מאלילים את הפן החומרי של הקיום. היהדות כמובן אינה מתכחשת לו אולם טוענת שהאספקט החומרי הוא החלק הטפל של המציאות.

      עוד בנוגע לתגובתך, אי אפשר להתעלם מהתרסקות האידיאלים בחברה החילונית, אי אפשר להתעלם שהעיסוק בפילוסופים אותם הזכרת נוגע למיעוט מצומצם בחברה החילונית הבוחר ללמוד ילוסופיה בעוד שהמאפיין של רוב רובה של התרבות החילונית היא ההשתעבדות לרייטיניג והרמות האנושיות הבזויות המתלוות לו. זאת בעוד שעיסוק רוב רובה של החברה החרדית הוא במושכלות, בלימוד וקריאה (אנו נקראים ''עם הספר'' לא בגלל הישראלים....) וארון הספרים המצוי במרכזו של כל בית חרדי יוכיח.

      הטענה אם כן היא ביחס לחברה ככלל ולא למתי מעט המורמים מעם. בכל הנוגע לדרך להמונים, החברה החרדית התבררה כמוצלחת הרבה יותר וביקור חטוף במגרשי הכדוגל, באתרי בילוי של סוף השבוע ובחינה של תוכניות הטלוזיה ואתרי האינטרנט הפופולריים ביותר לא מותירים כל מקום לפקפוק על כך.

      הגב לתגובה זו

    • אתה חכם וצודק אלא ששכחת פרט חשוב

      יהודי, 09/07/08 09:28

      התפתחות התרבות המערבית הושתתה על היהדות ושלוחתה הצנצרות, אילולי היהדות לא הייתה תרבות מערבית, דווקא בגלל הדבקות ביהדות, התאפשרה ההתפתחות, עוד דבקות ביהדות תוליד התפתחות יותר משוכללת.
      אני לא מדבר עם אדם על יהדות לפני שהוא יורד לעומקה של אימרת חז''ל ''הפוך בה והפוך בה דכולה בה'' הכל, ברמת הרעיון והכיוון, נמצא ביהדות.

      זה ברור?

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    ''הפחד הישראלי חילוני מפני החרדים'' מי שמפחד שיתיצב אצל הפסיכיטר (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 09/07/08 02:19

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    איראן

    איל, 09/07/08 01:30

    נע להסתכל על איראן כדי לראות מה יכול לקרות לציוויליזציה גדולה שנופלת ברשת האמונה

    הגב לתגובה זו

    • אין כזה דבר חיים ללא אמונה, כל אחד מאמין במשהו

      אדם חושב, 09/07/08 04:36

      וחילוני ממוצע לא מאמין ''פחות'' מחרדי, אלא שהוא מאמין בדברים אחרים. אז בבקשה בבקשה הפסק עם הקשקושים

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    איזה שטויות!!

    דור, 09/07/08 01:25

    מה הקשר בין מה שכתבת לבין המציאות???
    כנראה שאתה חי בבועה אי שם במרכז הארץ.
    אם היית קצת מעורה במה שקורה בארצנו הקטנטונת ויוצא מהבועה שלך, היית יודע שהשד נורא עד מאוד.

    למה עד מאוד? קח לדוגמא את מה שקורא בירושלים בירתנו. במקום להיות עיר לתפראת, במקום להעלות ולצמוח, החרידים הורסים אותה. הורסים את העיר! יש כל כך הרב דוגמאות, ואני לא ארחיב. מי שירושלמי, ולא חי בבועה כמוך יודע על מה אני מדבר.

    אני מקווה בשבילך שתצא מהמערה שאתה חי בה.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    תורתם אומנותם עליק

    אבי פתח תקוה, 09/07/08 01:23

    משתמטים,מסתובבים בקניונים ולא עושים כלום,יש להם זמן לקחת את הילדים לגן כשאני במילואים
    לחרדים אין תקוה,יחידים באמת לומדים,הצדק ינצח,בינתיים הם מתחיללים עם בחורות באינטרנט וברחוב
    האמת תצא לאור

    הגב לתגובה זו

    • נגר שנגרות אומנותו יכול להסתובב בקניון

      חרדי, 09/07/08 09:37

      וחרדי שתורתו אומנותו לא?

      מה הקטע שלך?
      אנחנו מסתובבים בקניון כדי להתאוורר מעט מהאומנות

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    על גיוס חרדים והצביעות של החילונים

    מנדי, לוד, 09/07/08 01:01

    כלל הוא שאין לשכוח אותו, אין טעם להתווכח עם אדם שהצביעות היא נר לרגליו. אדם שאינו נאמן לאמת לא יכול להיות בר שיח אמיתי להתדיינות רצינית מכל סוג שהוא.
    כך גם בנדון דידן. באים החילונים ומטיפים לחרדים על מה ולמה אין הם מתנהגים באורח מוסרי ומרשים לעצמם ל''השתמט'' מצבא ה''עם''. נקודת המוצא היא העוול המוסרי שנעשה לכאורה בכך שפטור גורף ניתן לאלו שתורתם אומנותם ולכאורה, ורק לכאורה, חוש הצדק הוא זה שטורד את מנוחתם ומדבר מתוך גרונם הצווחנים הללו.
    לאלו אומר ברורות, מדינת ישראל היא נטע זר במזרח התיכון, בהקמתה של מדינת ישראל נעשה עוול ממדרגה ראשונה לערבים שישבו כאן בשלווה יחסית ולא העלו על דעתם מהם כוונותיהם האמיתיות של האימפריאליסטים הציוניים שהחלו להגיע בהמוניהם מאירופה. הערבים ללא ספק היו כאן רוב מוחלט והיו כאלה מאות בשנים הרבה לפני שהציונות ויתרה על אוגנדה (שהרי להעביר את העם על דתו ולהופכו לעם ככל העמים אין צורך בארץ ישראל דווקא, אוגנדה מספיקה בהחלט). מכאן שבהקמתה של המדינה נגזלו קרקעותיהם של הפלסטינאים, נוצרו מחנות פליטים ונוצרה הטרגדיה הפלסטינאית.
    הקמתה של מדינת ישראל אינה עומדת בשום קריטריון מוסרי וברור כי מקימיה כלל לא הונחו משיקולים מוסרים אחרת הם לא היו מאמללים עם אחר בשל שאיפותיהם. הישראלים אולי מתקשים לעכל זאת אולם עובדה היא שהעולם נוטה יותר לכיוונם של הטיעונים הפלסטינאים על פני אלו של הישראלים.
    העולה מכך הוא כי הישראלים, אלו שכל ישיבתם בארץ ישראל היא אנטי מוסרית בעליל, הם האחרונים שיכולים להעיז ולהאשים את החרדים בהתנהגות אנטי מוסרית. תואילו בטובכם ראשית לכפר על הסבל הנורא שיצרתם לעם שלם, תואילו בטובכם לפנות את ארץ ישראל ולמצוא לכם חבל ארץ אחר בו תקימו חיקוי עלוב זול וחיוור של אמריקה, והפסיקו לקשקש על התנהגות לא הולמת כלפיכם. את זעקות השבר של הקוזק הנגזל אתם לבטח מכירים, כל מהות קיומכם כאן היא סטירת לחי מצלצלת לצדק ולמוסר והכי מרתיח לשמוע אתכם נלחמים את מלחמתו של אותו המוסר. אגב הקשקשת על המוסר, תטפלו ראשית בג'ונגל החברתי ובחייתיות האנושית המאפיינת אתכם ואולי אז נטה לכם אוזן. לעת עתה מן הראוי שתשתקו או שמא גם דרישה זו היא מוגזמת בהתחשב בחוצפה המקובלת אצלכם?

    הגב לתגובה זו

    • הא יופי!!!

      אבי, 09/07/08 04:54

      אז באו נפנה את הארץ ונעבור לחול ללא שום מדינה משלנו ואז אנחנו נחייה חיים נקיים וטובים...וכמובן אתה ועוד כמה צהובים כמוך תשמורו עלינו...כמו ששמרת עלינו ''בשוואה'' ובמהלך כל ההיסטוריה של עם ישראל...וכן אני מסכים איתך בקשר לערבים..באמת מסכנים!...לקחו להם את הארץ שלהם! (שלא הייתה בכלל בשליטתם ואין להם שם קשר ערכי אליה!!!...אבל לא משנה) ואז ניהיה עם טוב! אני צודק???
      הרי רקקקק בגללנו וקמתה של המדינה נגזלו קרקעותיהם של הפלסטינאים, נוצרו מחנות פליטים ונוצרה הטרגדיה הפלסטינאית. וואלה צודק! כן אנחנו פתחנו את מלחמת העצמאות ואנחנו גם חדרנו לשטח שלהם ורצחנו אותם! קיצר בהכול אנחנו אשמים!

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    ל-28 הרמב''ם גם הזכיר שכל העוסק בתורה

    זיכרון סלקטיבי., 09/07/08 00:56

    ומתפרנס ממנה, מזה אותה ומכבה מאור הדת ונוטל חייו מהעולם הבא.
    נוח לשכוח, הא?

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מדינת ישראל - נסיון כושל ליצר ''יהדות'' אחרת. (ל''ת)

    האמת כבדה ע''כ נושאיה מועטים, 09/07/08 00:49

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ישראל החילונית ללא עבר וללא שום עתיד (ל''ת)

    גרין קארד, 08/07/08 23:49

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    בלי דעות קדומות, אתה נשמע נאור באמת! (ל''ת)

    שש, 08/07/08 23:44

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    גסיסת ה''אידיאולוגיה'' החילונית

    פרפורים אחרונים, 08/07/08 23:28

    ישנם כנראה חילונים לא מעטים העוקבים בדריכות ובחרדה אחר הפיכתה של מערכת החינוך הדתית ודרך החיים הדתית לאלטרנטיבה יחידה עבור יהודיים שפויים המעונינים שילדיהם יתחנכו בחברתם של ילדים המתנהגים כבני אדם והמעונינים לחיות בחברה שהתנהגות של חיות טרף אינה מאפיינת אותה. החברה החילונית אינה מציגה אלטרנטיבה חיובית וכל שנותר הוא להלך אימים על המתלבטים מתוך תקווה שאותם מתלבטים ישכחו את העקרון הפשוט לפיו כאשר עורכים השוואה בין חברות, יש להזהר שלא להגרר אחר מקרים קיצוניים ויוצאי דופן שאין בהם כדי לאפיין את הכלל ולהצמד למכנה המשותף הרחב המאפיין כל חברה. הנסיונות החוזרים ונשנים של מעצבי דעת קהל חילוניים לעורר את השיח הצבורי בשאלת החברה החרדית תוך השענות על מקרים בודדים מעידה על התשוקה האדירה שלהם להכפיש את החברה החרדית בכל מחיר גם כאשר העובדות מלמדות על ההפך הגמור. לא קשה לזהות את פרפורי הגסיסה של ה''אידיאולוגיה'' החילונית, הטובע נאחז אף בקש וכך אכן יש להבין את מדיניותם של העוסקים במלאכת הקודש - הכפשת החברה היהודית. זה בסדר, עברנו את כולם, נעבור גם אותם

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    חוויות מהעבר החילוני

    אודי, 08/07/08 23:26

    כאחד שהיה פעם בעולם החילוני אני מרשה לעצמי לשתף אתכם במספר זכרונות מהתקופה ההיא שבוודאי לא יראו מוזרים לאף אחד מכם: אני זוכר למשל את בקבוקי הבירה שהיו מתנפצים על ראשים ביציאות של סופי השבוע, אני זוכר היטב את ההתנהגות הפראית והלא אנושית של בחורים צעירים בעיצומם של המסיבות והבילויים של סופי השבוע, אני זוכר היטב את ההתנהגות הוולגרית והברברית של הישראלים במגרשי הכדורגל, אני זוכר היטב במה מוחם של בני הנוער היה עסוק – דווקא באותם תחומים שהשתיקה וודאי שלא עליהם תפארתו של האדם. השנים שחלפו הרעו ככל הנראה את מצבה של החברה הזו עד כדי כך שהיום, כל אימת שאני חולף על פני קבוצת נערים חילונים משועממת, מבט קצר על המבטים התסרוקות וסגנון הדיבור מעלים בי אסוציאציה של כלבי טרף התרים אחר קרבן. אין המדובר בעשבים שוטים, אין הם מקרים יוצאי דופן אלא הם משקפים את הנורמה הרווחת והמקובלת על הנוער הישראלי ועל הצבור הישראלי בכללו. על האמת העגומה הזו ככל הנראה לא מעלים הצגות תיאטרון, תופעה זו הנה זניחה ביחס לחדשה עסיסית על החברה החרדית. החברה החילונית הולכת והופכת לג'ונגל חסר מגבלות שהסכנה לחיות בה הולכת וגוברת מדי יום, ורק החברה החרדית מפריעה לאבירי הצדק החילוניים שחיים בשלום עם זוועות עולם ומתעוררים לפתע מרבצם לשמע סטייה קלה בחברה החרדית. מרתק לא?

    הגב לתגובה זו

    • ומי אשם בזה שהסתובבת עם עבריינים?

      עמרי, 09/07/08 01:08

      דברים כאלה אני עוד לא ראית, מעניין איך אתה היית בכל אחד מהמקרים שהיו בשנים האחרונות, נשמע מוזר לא?

      הגב לתגובה זו

    • תגובה לאודי

      חרדי לשעבר, 09/07/08 02:12

      אודי.
      כתבת כי הינך בעל תשובה ודעותיך נגזרות מהכרותך את החברה החילונית והלך הרוח בנוער הפוחז.
      גם אני הלכתי כברת דרך לא קצרה בחיי. הנני ''בעל תשובה'', אך התשובה שלי הלכה לכיוון השני. נולדתי כחרדי בבני ברק ונטשתי את הספינה המקטעת עת חלה עלי חובת גיוס לצה''ל, ממש כמו כותב המאמר (רק בניגוד לידידנו מר קור אני יצאתי להגן על המולדת).

      כחרדי לשעבר תרשה לי, ידידי אורי, להבהיר לקוראים הנכבדים מדוע עזבתי את החברה שאתה טוען שהנוער החילוני חייב ללמוד ממנה ערכים:

      משום שבילדותי נחשפתי לעשרות סיפורים (ללא הגזמה) של תקיפות מיניות ואונס שבוצעו בילדים קטנים ע''י אברכים שונים, חלקם מבכירי ''המחנה'' ואף אחד לא פצה פה!

      משום שאני מכיר לא מעט ''חרדים לדבר השם'' שעשו בקופה הציבורים של העם היהודי היושב בציון כבשלהם. ומאמינים כי מעשיהם הנלוזים ערבים במרומים.

      משום שראיתי בעיני אין ספור נשים שנרמסות תחת גלגלי ההנהגה הגברית השוביניסטית החרדית, אותה הנהגה שמלמדת אותם מגיל צעיר ש''כל כבודה בת מלך פנימה'' (למרות שבתהילים כתוב כבודה בשורוק והכוונה היא למשא של בת המלך) ותפקידן לספק את צרכיהם של הגברים.

      משום שספסלי בית המדרש אותם חבשתי עדים כי השליטה של העסקנים במידע ובחופש המידע מעקרת את ספסלי בית המדרש מתוכן יהודי אמיתי.

      משום שהשנאה העיוורת לאחר. לספרדי, לאשכנזי, לחסיד, לליטאי, לחילוני, למזרוחניק ולכל מי שלא שייך לקבוצה המצומצת שלי היא בגדר אנטיש###.

      משום שהבחנתי ברמיסת האחר, רק בגלל שהוא כזה. בשידוכים, בבתי הספר, בחיידרים, בתלמודי התורה ובכויללים.

      משום שהאכיפה המכוערת של תקנות צניעות גובלות בסטיה מינית חמורה.

      משום שאין בין הנהגותיה של החברה החרדים לבית תורת הנצח של עם ישראל מאומה.

      חשוב להבהיר שאיני מתעלם מהבעיה הקשה בחינוך הממלכתי במדינת ישראל. אך אוי לנו אם נלמד ערכים מהחברה החרדית.

      chord1@walla.com

      הגב לתגובה זו

      • אתה פשוט שקרן!!

        חרדי, 11/07/08 13:08

        ואתה משקר כי אתה שונא חרדים, והיית שמח לחסל אותם.

        הגב לתגובה זו

        • קשה להאמין שיש דעות שונות משלך? (ל''ת)

          חילוני בהווה, 11/07/08 19:15

          הגב לתגובה זו

    • הכל נכון גם לגבי להקות החרדים המשוטטים

      רועי, 09/07/08 06:08

      רק שבמקרה שלהם הם גם לא הולכים לצבא/ עובדים

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    הטענות החילוניות פשוט מזעזעות בשטחיות שלהן

    התחיה היהודית, 08/07/08 23:24

    הטענות החילוניות פשוט מזעזעות בשטחיות שלהן , טענות אנטישמיות בגרוש, פרזיטים, נצלנים, עושקי הקופה הצבורית, טאליבנים וכו'.

    עם סוג טענות עלוב שכזה לא פלא שאינכם מצליחים לבלום את תועת החזרה בתשובה וההתקרבות ליהדות.

    היהדות מציעה תשובות הנוגעות במטרת החיים, במשמעותה של מדינת ישראל, היא מנסה להשיב על תהיות קיומיות ומטפלת ברבדים נוספים מעבר לאלו החומריים והעכשוויים בהן נוגעת התרבות המערבית.

    כדאי לחילונים שבכם להבין כי החילוניות אינה עוסקת בשאלות של מהות והתרגלה לנהל דיאלוגים ברמת הפרסומות שוטפי המוח אותם יונקים החילונים מבטן ומלידה.

    באם לא תשתחררו ומהר מהרטוריקה האינפנטילית ברמת טאליבאן ואיראן, תמצאו במוקדם ובמאוחר את עצמכם לוחמים לבד בחזית (באם תואילו בטובכם להישאר כאן), לא קל לחיות ברמת הססמאות ולהיחשף לפתע פתאום לעומק, להיקף ולעוצמה של היהדות.

    אתם המשיכו בשלכם, זה רק מועיל להשבת העם אל אביו, אל עמו ואל מקורותיו.

    הגב לתגובה זו

    • היהדות לא מציעה פתרונות, ההפך - היא מערימה קשיים על החיים, רק קשיים

      רונן, 09/07/08 00:01

      שים לב אדוני הנכבד.

      אסור לאונן, אסור לאכול כל דבר טעים, אסור אסור אסור ואסור - זה פיתרון? זו הערמת קשיים במקום שאין בהם צורך-לא כן?

      הגב לתגובה זו

    • הטענות החרדיות פשוט עבות גיזרה ושמנות משמאלץ

      יהודיה שמנה, 09/07/08 00:22

      תמשיכי להאמין בבלופים שאתם מפמפמים כבר 3,500 שנה. לא עזר לכם בעבר, בקושי שרדתם את הגלויות, הפוגרומים, הגירושים ואת השואה. אלוהים אהב אותכם לזמן קצר מאד ואחרי זה זרק אותכם. אנחנו מסתדרים מצוין בלעדיכם וכשנתפנה מעט מהסכסוך עם שכנינו, כנראה שנעזור לאלוהים לזרוק אותכם מפה.

      הגב לתגובה זו

    • מפחדים?

      צחי קריות, 09/07/08 01:26

      ממי ? מהמשתמטים,שאנחנו בצבא הם ברחובות מתחילים עם בחורות
      גיוס לכולם

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    באיזה גאלקסיה הוא חיה הבן אדם?

    ואני רואה שחור משחור, 08/07/08 23:21

    הקבוצה הזו שנשלטת בידי כמה רבנים באופן לא דמוקרטי אכפת לה רק מעצמה, מה שהם קוראים אנ''ש. הנורמות שלהם הם מלפני מאות שנים. הם מחפשים איך להשתמט מכל חובה אזרחית, צבא, מס הכנסה וארנונה, ובגלל זה ריכוזים שבהם הם גרים, נראים כמו שהם נראים. ככל שהם יתרבו, כך יהיו יותר פיות שלא עובדים להאכיל, ולמדינת ישראל יהיה קשה לקיים את עצמה, אלא אם כן הם יתחילו לעבוד בהמוניהם. בירושלים הם רוצים להפוך את כל התחבורה לתחבורת מהדרין, שפירושה שנשים יושבים מאחור. אין להם תפיסה של פשרה, והם כופים את דעותיהם בכוח במקום שבו הם יכולים. כל חילוני צריך לפחד מהריבוי הטבעי שלהם, ומכך שהוא יצטרך במיסים הגדולים שנגבים ממנו את להאכיל את פיותיהם של ילדיהם ולבנות להם בתים.

    הגב לתגובה זו

    • די לקשקש...בני ברק הרבה יותר יפה מבאר שבע או שדרות החילוניות

      רונן, 09/07/08 00:03

      אז בואו לא נקשור מין בשאינו מינו.
      הם דואגים לעצמם כמו שכל אדם דואג לעצמו
      זה אנושי לדאוג לעצמך

      מה ההיתממות אני לא מבין

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    טפיל חי בסימביוזה עם הפונדקאי אבל הפרזיטואיד חי ברקמות הפונדקאי ניזון

    פרזיטואיד וטפיל, 08/07/08 23:16

    מרקמותיו מבלי לתרום מאומה מעצמו עד שהוא מביא למות הפונדקאי........ומכאן מסוכנותם של.......

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מיהם הפרזיטים האמיתיים?

    חרדי מבטן, 08/07/08 23:14

    פרזיטים הם אלו המתעלמים מחובתם היהודית והשואפים להפוך את עם ישראל לאוסף בני אדם כדוגמת מאות כאלו הקיימים בעולם. פרזיטים הם אותם שנולדו לאם יהודיה ואינם לומדים תורה כמוטל על כל אחד מישראל, פרזיטים הם אלו שאחרים צריכים ללמוד תורה עבורם כיוון שכל ישראל ערבים זה לזה. פרזיטים הם אלו המתמסרים לחיי החומר, העובדים 10-12 שעות ביום תוך התעלמות מן השאלה מהי חובתו של האדם בעולמו. חמור עובד לא פחות מהאדם ואין בכך כדי להוסיף לו שום ערך מוסף. עבודה הנה צורך כאכילה וכו ובשום אופן לא ערך כפי שחושבים הטיפשים. הרמב''ם קבע כי ''לולא המשוגעים העולם היה נחרב''. עובדי חברת החשמל, בזק וכו הנם אכן כאלו כי את רגעי החיים שביכולתם לתרגמם לקיום נצחי הם מבזבזים על מלחמת ההישרדות. אין הם חיים חיי מטרה אלא חיי הישרדות כמקובל בעולם החי ומימילא קשה להבין באיזה מובן הם בני אדם בכלל (אדם ככינוי לנזר הבריאה)

    אם חיי האברך כל כך טובים מי מפריע לסטודנטים ה''נאורים'' שלנו להצטרף אליהם? מי הוא זה העומד בדרכם? אילו אידיאלים מנחים את צבור הסטודנטים היום בישראל חוץ מן האידיאל של קידוש החיים למען הכסף ורווחה כלכלית? הם יודעים היטב שהלימודים האקדמיים ישתלמו להם כלכלית בעתיד בעוד שלימודי הכולל לא יקדמו אותם לשום מקום מבחינה זו (מן הבחינה האמיתית אין ספק לימודיו של מי אינם מקדמים אותו לשום מקום...). לכן אין הם מצטרפים לאותם ''עושקי'' הקופה הצבורית (תקציבי המוסדות להשכלה גבוהה הם אסטרונומיים וגבוהים פי כמה) כיוון שחיי עוני עבור אידיאלים רחוקים להיות משאת נפשם היות ואידיאלים לא נמצאים כלל בתמונת עולמם

    הגב לתגובה זו

    • אחלה תגובה!!! (ל''ת)

      נריה, 08/07/08 23:42

      הגב לתגובה זו

    • תקבל את הריקנות של החיים שלך בשלמות ואז תהיה מאושר באמת, ללא פחד.

      לחרדי מהבטן., 09/07/08 01:05

      הרי ברור שהעולם שלך, הוא עולם דימיוני שאין לו קשר למציאות - אתה מנתח את המציאות לפי קוד מחשבתי שהושתל או שהשתלתה בעצמך - זה לפחד מהחיים, הפחד מפני האמת - הריקנות וחוסר המשמעות של החיים מפעיל את המוח לתת פתרונות הבל - כמו אלוהים, דתות ושאר דברים שרק גורמים לך לברוח מהאמת ולחיות בשקר. תינוק שבוי של אדיאולוגיה - ואז זה נהפך להרגל וכל דבר אתה מנתח לפי הדמיונות שלך - תנסה לספוג את המציאות ללא כוונה ואז אולי תגלה משהוא אוטנטי על עצמך והעולם.

      הגב לתגובה זו

    • בקיצור, יהודי=מאמין בעליונות הגזע היהודי לפי תורת הגזע של אלו מהמחנות (ל''ת)

      לא תודה, 09/07/08 01:10

      הגב לתגובה זו

    • GO TO WORK !!!!!

      you full of shit, 09/07/08 02:03

      and pay taxes

      הגב לתגובה זו

    • אתה חושב שכזה כיף לעבוד (ולצאת למילואים)?

      בן, 09/07/08 09:30

      גם כך החברה עומדת על כרעי תרנגולת, ואתם, החרדים, לא מתחלקים בעול (דהיינו מיסים וביטחון). אני שונא לעבוד, כל יום החופש שלי נלקח ממני (ומוחזר אליי בסופי שבוע). אבל יש ברירה? אם אני לא אתן, אז מי יתן? ולא, אני לא נותן רק לעצמי. במיסים שאני משלם המדינה וכל התרבות מתקיימות. כחוט השערה בין מדינה מודרנית לבין מדינת עולם שלישי הנשלטת ע''י אספסוף ברברי.
      ואתה, ידידי, פוגע במאמצינו ומעליב אותי באופן אישי.
      אז לא, אני לא פוחד מחרדים כלל. אבל אני וואחד מאוכזב מהם.

      הגב לתגובה זו

    • ערימה של שטויות

      קרביים וכליות, 11/07/08 19:13

      הלימודים האקדמאים דהיום, מלבד תחומים מאוד מאוד מסוימים, לא כ''כ מבטיחים רווחה כלכלית.

      אתה שופט בני אדם לפי אמות מידה שאינן שלהם. קיימים בני אדם שאינם תלמידי ישיבה שהם כן מוסריים, ערכיים וממלאים את חייהם משמעות ואידיאלים. רק כי האידיאלים שלהם אינם שלך (ולא, לא מדובר על רדיפת ממון כאן) אתה מעז לקרוא להם פרזיטים? אני לא מעוניינת בכינויי גנאי כאן והשמצות - אבל אתה חושב כי זה מוסרי עבור מגזר שלם להתחמק משירות צבאי ולהניח לאחרים לההרג בשבילו? עם כל הכבוד אדוני, באוהלה של תורה אין מתים, אין פצועים, אין הלומי קרב ופגועי נפש, אין אמהות שלא ישנות בלילה מחשש לחיי הבן.

      דבר נוסף - אם בחרת בחיי הישיבה כדרך חייך מדוע אינך שלם עם ההחלטה? נדמה לי כי אם דרך חיים מסוימת היא כזו שאין לך ולו ספק בה - לא היית רואה בהליכה בה בהקרבת קורבן גדול כ''כ, ומנסה להאדיר אותה על פני אחרות.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    לופוליאנסקי כדוגמה? ברצינות??

    י-ם, 08/07/08 23:13

    תסתכל מה קורה בירושלים. יורקים על נשים ברחוב, מקללים אותן אם הן עולות על אוטובוס מקדימה, מכסים ראשיהן של נערות בנות 13 כאילו אנחנו באיראן. הנה דוגמה ירושלמית טיפוסית: ברמת בית הכרם, שכונה חילונית למהדרין, יש מצוקה גדולה של מחסור בגני ילדים ובתי ספר. קיים שטח פתוח בשכונה. מה הדבר ההגיוני לעשות? לבנות גן ילדים או בית ספר, נכון? אך לא. בשכונה יבנו בקרוב מקווה ו-2 בתי כנסת. כבר יש את כל המוסדות הנ''ל בשכונה, יש כמה וכמה בתי כנסת. בשכונות הדתיות/חרדיות שמסביב, הרחוקות רק מספר דקות הליכה, יש בתי כנסת ומקוואות וגני ילדים דתיים לרוב. לא מדובר במצוקה של הציבור הדתי המועט בבית הכרם. כך דוחקים את רגליו של הציבור החילוני מהעיר. בקרני שומרון, למשל, מחייבים את ההורים לשלוח את הילדים לגן דתי משום שלטענתם אין מספיק ילדים לפתיחת גן רגיל (שקר גס). היום ירושלים, עוד 30 שנה תל אביב.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה רצופת הבלים ושטויות. שקרים מנופחים וחצאי אמיתות

      ירושלמי, 08/07/08 23:41

      על מי יורקים? את מי מכסים? איפה אתה חי? אני סטודנט בירושלים ומבסוט לאללה מהמגוון התרבותי שיש בעיר הזאת. בקרני שומרון יש בדיוק 12 ילדים חילונים מול עשרות ילדים דתיים. מה לעשות ש-12 זה לא מספיק כדי לפתוח גן... אפשר לגייס עוד חילונים לבוא ליישוב או לחלופין לעודד את הילודה במגזר החילוני. גם בבית הכרם הסיפור שלך מצוץ מהאצבע. אין שם שום מחסור בגני ילדים ובתי ספר! זה פשוט המצאה גמורה. ובנוסף, לא מתכנים שם בנייה של מקווה או בית כנסת. הטענה הזאת שקרית ומיועדת להוציא דיבת אחיך רעה. תרגיע בבקשה!

      הגב לתגובה זו

      • הסיפור ברמת בית הכרם נכון בהחלט, ועלי דווקא כן ירקו במרכז העיר

        גם סטודנטית, 09/07/08 14:39

        וזאת כשהלכתי בצורה לא חושפנית בכלל לפי אמות המידה החילוניות. אך מה לעשות, בעיני אותו חרדי כנראה נחשבתי לפרוצה.

        את מי מכסים אגב? ראה טקס חנוכת גשר המיתרים.

        והסיפור בבית הכרם לא מצוץ מהאצבע בכלל. פורסמו כבר תוכניות למקום, חיפוש מצדך באתר העירייה יאשר זאת. אל תתלהם לגבי דברים שאינך מכירם.

        הגב לתגובה זו

    • לופוליאנסקי הוא דוגמא לכך שהחרדים לא כל כך מפחידים

      רונן, 09/07/08 00:05

      הנה הוא ראש עיר, ויש מצעד גאווה בעיר

      הגב לתגובה זו

      • לופוליאנסקי עתר לביהמ''ש כנגד המצעד

        י-ם, 09/07/08 14:41

        לא קיבלו את עתירתו ולכן המצעד התקיים.

        הגב לתגובה זו

    • זו היתה מזימה של הלהקה לכסות את ראשי הילדות

      פולק, 11/07/08 13:02

      כדי להכפיש את החרדים ולהציג אותם כאל קעידה, ואולי גם להתפרסם בזכות הכפשה זו.
      מעולם לא היתה בקשה כזאת מטעם מי מהגורמים בעיריה או מחוצה לה

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    חרדים בשלטון לא יאפשרו את אורך החיים שלנו כפי שאנו מאפשרים את שלהם

    איל, 08/07/08 23:05

    החרדים הם סכנה קיומית לעם ישראל!!!
    אני מאמין שאת מה שהנאצים לא הצליחו לעשות לנו...הם ישלימו!!!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    בסיעתא דשמייא ובעגלה בזמן קריב תקום כאן מדינת הלכה חרדית בטוב או

    הטאליבן החרדי, 08/07/08 23:04

    ברע היא קום תקום.

    הגב לתגובה זו

    • במהרה בימינו (ל''ת)

      שי, 09/07/08 01:47

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    למזלנו אין לחרדים נשק אחרת היינו סובלים כמו העזתים....... (ל''ת)

    למזלנו, 08/07/08 22:56

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    החלום הציוני וסופו

    מנדי, 08/07/08 22:55

    מדוע ברוב המוחלט של המקרים, העולים לא''י עולים אליה ממדינות נחשלות או כתוצאה של רדיפות אנטישמיות? מדוע א''י היא מקום מפלט למוכי גורל? למה לאחר 50 שנה ישראל לא מצליחה למשוך באופן חיובי יהודים ארצה, לא בגלל שבגולה רע (ברוב המקרים זה לא נכון) אלא שכאן טוב? מדוע ישראלים צעירים עוזבים, או לפחות שואפים, להגר לאמריקה ולאירופה בהמוניהם? קשה לנו להכיר בעובדה שמדינת ישראל אינה מציעה מאומה שאין בחו''ל, בדיוק להיפך- אנו כל הזמן שואפים להיות חו''ל אז עדיף כבר המקור ולא העתק שלו. ארץ הקודש זו מילה יפה אולם אין היהודי מחו''ל מזהה עודף שאר רוח בין ארץ מוצאו לישראל שהנה ככל המדינות שבעולם.

    מהבחינה הזאת לא נראה שהמפעל הזה ששמו מדינת ישראל הולך לשרוד זמן רב, במוקדם או במאוחר הוא ינפח את נשמתו. חבל שדם כה רב נשפך עבור מטרה שלא הוגדרה היטב עוד לפני שנשלחו האומללים להקיז את דמם עליה

    כנראה שלבסוף ישארו כאן החרדים והערבים, לא בגלל הכפיה הדתית אלא בגלל העובדה המצערת כי המושג המעורפל ''כפיה דתית'' הוא למעשה היסוד התרבותי היחיד המשותף לערב הרב הזה שנקרא העם הישראלי.

    הגב לתגובה זו

    • די עם הנחיתות, מי שלא טוב לו כאן מוזמן לצאת

      רונן, 09/07/08 00:07

      אף אחד לא קושר אף אחד
      מי שבא, ברוך הבא

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    תדמית החרדי? אתה הוזה?

    ש בן-ד, 08/07/08 22:55

    גם באיראן הסטודנטים שהפילו את משטרו של השח לא האמינו שתהיה להם מדינת איטולות - והיום מוציאים להורג נשים שנאנסו.

    גם בעזה, כולם חשבו שהחמאס ילחם בשחיתות של הפתח והצביעו עבור חמאס הפונדמנטליסטי.

    החרדים לא מעוניינים בתדמית ובטח שבטח לא מעוניינים לעבוד בשירות פלאפון ולבוא במגע עם חילונים טמאים.

    הם מעוניינים בלהסתיר ילדות בנות 8 שרוקדות בטקס גשר המיתרים - שהחרדים בכלל לא מגיעים אליו!!!

    הם מעוניינים להוציא מצעדי הומואים מחוץ לחוק.

    שבתאי קור, אין לך מושג על מה אתה מדבר.
    התקווה שלעולם לא תהיה פה מדינת הלכה היא רק תקווה. המציאות היא אחרת.

    צריך להלחם בטאליבן היהודי ולא לתת לו עוד דריסת רגל במחוזותינו.

    הגב לתגובה זו

    • ברור שאתה צודק, ברור שכרגע החרדיים הם פאנטיים

      שלום, 09/07/08 00:09

      וברור שזה צריך להשתנות
      אלא שזה יכול להשתנות
      ובמהרה
      אם נתייחס יפה אחד לשני ולא נדבר על ההבדלים כל הזמן

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אם יהיו פחות ופחות עובדים יגיע צונמי כלכלי שיגרום רעב כבד ועוני כמו

    שואה כלכלית, 08/07/08 22:42

    שאנחנו רואים במדינות עולם שלישי.....עובדים שקוראים את מה שאני כותב,תשכחו מהחסכונות והפנסיות שלכם......

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    החרדים מפיצים בערות,נחשלות,שנאה,טפילות,הסתה,עוני,עדתיות,פלגנות,מדון

    מה החרדים מפיצים?, 08/07/08 22:39

    אלימות,אפליה,דיכוי,גזענות,סכסכנות,כפיה,כיתתיות,גידופים,איומים......וצים עוד סיבות לחרדה מהם? תחליפו את המילה מוסלמים בחרדים ותגלו סימטריה מעניינת........

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מעט על החילוניות המידרדרת של היום

    אבי, 08/07/08 22:38

    ''רצינו לגדל דור של אפיקורוסים, גידלנו דור של עמי ארצות'' (יעקב חזן ממנהיגי מפא''י).

    את אנשי המסחרה והרדידות ניתן למצוא בהמוניהם באצטיוני הכדורגל, מול מרקע הטלויזיה שהניף על דגלו כידוע את החיפוש אחר המכנה המשותף הנמוך והמבחיל ביותר, בפאבים ובדיסקוטקים של גוש דן ה''נאורה'' (בקבוקי בירה מתנפצים על ראשים, דקירות, מכות וכו אין צורך לפרט תופעות ידועות) וכמובן ברחוב הישראלי. זהו העם הישראלי הממוצע (בן העם היהודי המקורי), זוהי התוצרת הציונית וזהו פרי ההילולים של החילוניות.

    בעוד שהמתפקרים הראשונים ידעו לצטט משפינוזה, מניטשה מדיקרט... קטעים שלמים בעל פה, הרי שבניהם שואפים לצטט את דודו טופז בעל פה.

    לסיכום, החילוניות ממשיכה להדרדר למחוזות של טינופת וטמטום וקשה שלא להבחין בכך. יש שחיו את הטינופת והטימטום לאורך שנים רבות והחליטו החלטה אמיצה לנסות ולהשתחרר מהם. דרך קשה בפניהם אך היא בכיוון עקרוני של עליה ומנגד... עדיף שלא להכביר במילים

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    החרדים הפכו לימנים תיאו-פשיסטים קיצונים אשר מסוכנותם רבה עד כדי כך שהם

    תיאו-פשיסטים, 08/07/08 22:31

    יכולים לתמוך ביציאה למלחמה בקלות ראש מתוך ידיעה שלא הם ולא צאצאיהם יסכנו את חייהם מאחר והם לא משרתים בצה''ל אז מה אכפת להם אם יהרגו סרוגים ולא דתיים?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    דווקא יולי תמיר נסתה לשלב חרדים

    ארי, 08/07/08 22:24

    תוכנית הליבה היתה לתת לחרדים כלים להשתלב בעולם החילוני. אין זה תקדים בארצות הברית כל ישיבה שמעריכה את עצמה מלמדת גם מקצעות חול כדי שתלמידי הישיבות יכולו להשתלב בעבודה מכובדת. כך שאין ספק שתוכנית הליבה היתה יוצאת לדרך לפי שיטתך הפחד היה יורד. אבל מי כל כך התנגד לכך הרבנים.

    הגב לתגובה זו

    • שליטה מקסימלית על החרדים הלומדים במדרסות=ישיבות מושגת ע''י בערות ובידוד (ל''ת)

      שליטה על הרובוטים, 08/07/08 23:13

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    שכונות וישובי החרדים הפכו למעוזי קנאים,פורעי חוק ושם איש הישר בעיניו

    מערות הטורה בורה, 08/07/08 22:21

    יעשה........

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    סבי היה אומר אוי לחרדי ועוד יותר אוי וי גרוע לשכנו........... (ל''ת)

    סבי היה אומר, 08/07/08 22:20

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    באפגניסטאן ובאירן הקלו ראש בפונדמנטליסטים שלהם ותראו למה זה הביא,מביא

    טאליבנים וחומיינים, 08/07/08 22:11

    ויביא אותם.........

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הם לגמרי הורסים לנו את המדינה!!!

    א, 08/07/08 22:02

    גם הערבים אבל אליהם אני לא יכולה לבוא בטענות כי הדת שלהם אחראית לכך.
    הדת היהודית לעומת זאת לא מעודדת פרזיטיות ועבודה של נשים מחוץ לבית וגברים שלומדים כל היום...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ומי ילך לצבא? סבתא שלך? (ל''ת)

    איזה קשקשן הכותב, 08/07/08 22:01

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    הם לא משלמים מיסים ולא הולכים לצבא. אז שלא נפחד? (ל''ת)

    ועוד כופים עלינו, 08/07/08 22:00

    הגב לתגובה זו

    • זיבולי שכל...

      אסנת, 08/07/08 23:14

      ברור שאנחנו משלמים מיסים! מאיפה עלה לך הרעיון המגוחח הזה? לא מצאת על מה להיתפס אז המצאת טענה כ''כ מופרחת?

      הגב לתגובה זו

      • אוקי, ומי ישרת בצבא?

        חילוני, 09/07/08 01:10

        אה נכון, משיח ישמור עלינו..
        בדיוק כמו בשואה, נכון?

        הגב לתגובה זו

        • כרגע החרדים לא משרתים בצבא, משום שיש אחרים העושים זאת במקומם

          החרדים עצמם ישרתו, 09/07/08 04:38

          ברגע שזה לא יהיה קיים החרדים בעצמם יתגייסו-הם כמוני וכמוך, לא רוצים למות-לא רוצים שהערבים יהרגו אותם
          די כבר עם קידוש השוני הזה, פולחן השוני חוטא לאמת משום שבבני אדם רב השונה על הדומה

          הגב לתגובה זו

    • הלוואי שלא היינו משלמים מיסים, אתה חי בעולם הזוי (ל''ת)

      חרדי, 09/07/08 00:10

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    כדתי ובני ברקי לשעבר אתה ממש טועה. אני ממש מפחד

    דניאל, 08/07/08 21:29

    בתור אנשים רובם נחמדים והיה לנו קשר עם רוב השכנים שלנו בבניין שהלך והתחרד. אבל כקולקטיב הם מסוכנים חסרי אחריות ודואגים רק לעצמם. אוכלוסייתם הולכת וגדלה בצורה מהירה וכך גם הנטל על המדינה כיוון שרובם עניים ולא לומדים מקצועות הכרחיים לקיומה של המדינה כגון רופאים ומהנדסים. מדובר בקבוצה מאד כפייתית ושתלטנית שמנסה תדיר לכופף את האחרים לחיות כמותה ולא מוכנה מאידך להתפשר לטובת האחר. אותו דבר לגבי ערבים. ישנם הרבה ערבים טובים כבני אדם יחידים טבל כקבוצה הם מהווים איום על המדינה

    לצערי אני צופה שחורות לפי קצב הגידול שלהם
    מזלי הוא כי ברשותי אזרחות אירופאית טובה לכל מקרה

    הגב לתגובה זו

    • תעבור לאירופה, מה אתה מחפש פה?

      אאא, 08/07/08 22:50

      מאחר ואתה דתי לשעבר אולי תואיל בטובך מדוע כה חשוב לך להישאר כאן ולהקיז דמך על מדינה שהתועלת בקיומה, לנוכח שפך הדם הבלתי פוסק כאן, כלל אינו ברור?

      תהגר לאירופה או לארה''ב, שם תוכל להתבשם מפורנוגרפיה ללא ''הטרדות'' של הדתים, שם תוכל לחיות כאוות נפשך, לחשוב שנולדת כדי להגן על הדמוקרטיה והליברליזם, כדי להגן על זכותו של יוסי לדפוק את יוני וכדומה.

      בכך תחסוך מעצמך ומאיתנו ויכוחים מיותרים ומטופשים, הרי ממזמן איננו דוברים את אותה השפה.

      החלטתם להתנתק מהעם היהודי זו זכותכם, אז מה יש לכם לחפש כאן?

      הגב לתגובה זו

      • תעבור לערב הסעודית, מה אתה מחפש פה?

        נאצו-ליברל, 08/07/08 23:34

        יכולת לעשות שם קריירה בתור שהיד של אל-קעידה.

        הגב לתגובה זו

      • ומה עם אלה שעדיין אין להם דרכון זר - הם חייבים להלחם

        שמאלן, 08/07/08 23:36

        אולי כמו חתול שנלכד בפינה, כשתגיע שעת האמת ולמחנה החילוני יהיה ברור שאו שהוא נלחם על חייו ועל החופש שלו, או שמשמרות הצניעות של הדוסים יראו לו מה המשמעות של ערבות הדדית (כלומר כשהוא לא מקיים מצוות הם יגיעו לגהינום, ולכן הם נאלצים לסקול אותו), אולי אז ישלפו הצפרניים ויתברר שמי ששרת בצבא ולמד דיכוי מהומות בשטחים יכול להפעיל זאת גם על הסכנה מבית.

        הגב לתגובה זו

      • כנראה לא הבנת אותי אני דתי יותר ממך אבל בני ברקי לשעבר

        דניאל, 08/07/08 23:48

        ישראל זה הבית שלי בטוח יותר ממך ואכפת לי ואני נותן למדינה יותר ממך. בלית ברירה בימים שחורים יהיה לאיפה ללכת אבל אני אעשה הכל שזה לא יקרה. התגובה שלי היתה לכתב שנתקל בחרדי יחיד באיזה חברה אבל אני מכיר אותם ישר והפוך על כל הפלגים והזרמים ויודע שהם כחברה מסוכנים לעתיד המדינה

        הגב לתגובה זו

      • אנחנו צריכים להסביר לכם מה יש לנו חפש פה? (ל''ת)

        שייקה, 13/07/08 14:19

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    מעניין, הנזירות לובשות שחור לבן, גם החרדים...

    הרבי הנקוק, 08/07/08 21:28

    בתימן לבשו שמלות כך גם במרוקו ובכל צפון אפריקה. מאיפה שאבו את מנהג הפריצים הפולניים לשחור ולבן ומגבעת וכו'? למה לא גורבים גרביים לבנים מעל המכנסיים כמו הבעלזרים? וכובע פרוות הצובל, למה אין כובע כזה גם לספרדים?
    נו באמת... גלותיות בהתגלמותה.
    אפשר להישאר יהודי שומר תורה ומצוות, בד בבד עם התקדמות בחיים. שינוי סגנון לבוש לפי צו האופנה והמקום ועוד ועוד..

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    השאלה היא האם רצוי שבמדינה בעלת נשק גרעיני

    39 בגימטריא, 08/07/08 21:24

    יהיו קרובים למעגל מחליטי ההחלטות אנשים שלוקחים ברצינות חישובי קיצין לפי דילוגי אותיות שמאמינים שביום הדין משיח בן יוסף יציל את כולנו באמצעות אמירת השם המפורש. זה תסריט קצת מפחיד.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    החרדים על רב-זניהם ותת-סוגיהם הם עונשנו בגין ההתנחלויות (ל''ת)

    חרד מחרדים חרדת מוות, 08/07/08 21:23

    הגב לתגובה זו

    • זאת אומרת שגם אתה חרדי... (ל''ת)

      נמרוד, 09/07/08 09:47

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מפחדים? לא מכירים!

    חרדי, 08/07/08 21:19

    כחרדי מבטן ומלידה, ברצוני לומר לך כי מעולם לא חשתי פחד מאיש כלפיי. להפך! כח חרדי מצוי יאמר לך כמה פעמים הוא שמע את המשפט: אתה לא כמו כל החרדים! (בווראציה זו או אחרת). אז זהו - אני כן כמו כל החרדים. רק שאנחנו לא טורחים להכיר איש רעהו מספיק, בראש פתוח וללא דעות קדומות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    זה בוז

    גיא, 08/07/08 21:05

    ואם יש פחד הוא מהכפייה הדתית ומהעובדה שהחרדים מחלישים משמעותית את הכלכלה (לא עובדים ורק לוקחים כספים) ואת הביטחון הקיומי שלנו. קבוצה שמאיימת על החופש שלנו, הקיום הכלכלי שלנו ועל החיים שלנו ראוי לפחד ממה ורצוי לבוז לה

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    צודק 100 אחוז

    זוהר, 08/07/08 21:00

    החילונים באמת פוחדים מהחרדים ואוחזים בסטיגמות שאין להן כל שחר. החרדים אוחזים בלא פחות סטיגמות על חילונים. שני הצדדים לוקים בבורות. אני יכולה להעיד על עצמי שגדלתי בסביבה חילונית, שמאלנית ואנטי חרדית. פיתחתי דעות בהתאם וסלדתי מאוד מאוד מ''המשתמטים''. אני חושבת שהתקשורת עושה להם עוול. לא שהם צדיקים גמורים, אבל אי אפשר להשחיר ציבור שלם... הבורות גורמת לדעות הקדומות בשני הצדדים. אני כחילונית, לא יכולה לצעוד בסביבה החרדית בירושלים מבלי שינעצו בי מבטים ויחשבו שבגלל שאני חילונית אני גם מקיימת יחסי מין עם כל דבר וכו' וכו'. קרה לא פעם שצעדתי בשכונה חרדית, לבושה במכנסיים ובחולצה רחבים וארוכים ובכל זאת ספגתי יריקה מחרדי שחלף על פניי. ובאמת שהייתי לבושה בצניעות גמורה, אך לא הייתי עם חצאית! אני יודעת שיצאתי מהבורות הזו ואני מקווה שהתקשורת תשכיל לצמצם את הפערים בינינו ולא להעמיקם.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    it the state would be religus - we'll go to the Army (ל''ת)

    exectly Hafuch, 08/07/08 20:45

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הבנת הנקרא

    חרדי ראווה, 08/07/08 20:44

    אם הבנתי נכון אז ככל שיהיו יותר חרדים בעמדות מפתח כך הפחד מפניהם ירד.
    שטויות, רק לשים לב באופן פשוט ביותר מי מלבה את השינאה והפחד ולהגיע למסקנה.
    לא יעזור שום דבר, זה לא עזר בכל ההיסטוריה ולא יעזור כעת, אנטישמיות- גם אם היא באה לצערינו מתוכינו (ע''ע מתיוונים) היא אנטישמיות היא אנטישמיות היא אנטישמיות לא תירוצים לא סיפורים ולא אפשרויות (כמה העבירו על דת בכפייה!! במיוחד יהודי תימן אבל לא רק ממי הם פחדו אז?)
    לא!!! הפיתרון היחיד הוא להישאר יהודי אוטנטי להתגאות בכך ולבוז למלעיגים
    נצח ישראל לא ישקר
    להית' בביאת המשיח

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    את תטעה, אנחנו לא מפחדים מהם. אנחנו בזים להם. (ל''ת)

    חילוני, 08/07/08 18:44

    הגב לתגובה זו

    • התגובה שלך מעידה על פחד או יותר מדויק על שנאה מהשונה

      אחד שנמאס לו, 08/07/08 20:54

      המאפיין חברה עם רגשי נחיתות

      הגב לתגובה זו

    • אתם רועדים מפחד ויש לכם בהחלט על מה

      מנדי, 08/07/08 21:26

      תסלח לי, אבל הסמים בבתי הספר החילוניים (אין הרבה בלי, תתעניין בסקרים), הפשיעה שמקורה בעיקר בחברה החילונית (ביאליק סוף סוף רגוע, יש יותר מגנב יהודי אחד...), הטימטום והניוון הרוחני-אידיאולוגי הפושה כספחת בנוער החילוני, שיעור הילודה העומד על ילד ואולי גם כלב ולבסוף הירידה למחוזות רחוקים בחו''ל המקובלת כאידיאל בעיקר בחברה שלכם (המהווה תגובה ציונית ענינית ונאותה ל''חזונם'' של הוגי הציונות הראשונים העומד, לאחר מאה שנים עלובות, לנפוח את נשמתו אל מול 3300 שנה של קיום יהודי) - מוכיחים בוודאות כי על החברה החילונית עומד להקיץ הקץ. כל הכבוד לכם, הנזק שעשיתם לעם היהודי הנו בלתי יתואר, וטוב יהיה שתנתקו קשר מהר ככל האפשר מעם ישראל ומארץ ישראל. אין לכם מה לעשות פה, את שאיפותכם החומריות תשיגו בנקל במקומות אחרים בעולם ואז אולי יטוהר עם ישראל משכמותכם.

      הגב לתגובה זו

      • די כבר עם הדמגוגיה הזו, מה הקשר לסמים? (ל''ת)

        למען ה', 08/07/08 22:02

        הגב לתגובה זו

      • And there you have it

        Jeff, 08/07/08 22:07

        תודה מנדי:

        הוכחת את צדקתם של אלה שפוחדים מהחרדים.

        תגיד...כשהערבים יבואו להרוג אותך ולא יהיה לך צבא...אז מה?

        אתה לא קלטת את ערך כלל ישראל...מסכן שכמותך.

        הגב לתגובה זו

      • החרדים משתמטים ללא עתיד (ל''ת)

        דני, 09/07/08 01:24

        הגב לתגובה זו

      • אהבתי

        שי, 09/07/08 09:55

        הסיבות שציינת לעיל הן בדיוק הסיבות שבגינם מתעוררים היום מרבית החוזרים בתשובה

        יחי המלך!

        הגב לתגובה זו

    • בוז הוא דרך להתמודד עם פחד (ל''ת)

      טיפש, 09/07/08 11:46

      הגב לתגובה זו