• 98.

    עושים צרות לעצמנו

    לב, 16/12/08 15:21

    הבעיה העיקרית של כנרת היא שבזמנו כאשר שתלו את עצי האקוליפטוס לאורך החוף הביצתי של כנרת לא חשבו שזה יכול ליבש אותה בצורה כל כך משמעותית.
    כל החוף הבצתי(לשעבר) שמתפרס לאורך הקו מזרחי עד מזרח -צפון-צפון של הכנרת.
    כידוע השורשים של העץ מתפשת עד 30 מטר רדיוס ו20 מטר עומק שזה אומר העצים שואבים את המים מהאקבפר שסביב הכנרת .
    מה שקורא כאשר המים יורדים מהרים שבסביבה הם צריכים לחלחל לתוך האקבפר ולמלות אאתו אחרת הם לא יוכלו להגיעה לנהר או לעגן ניקוז(כנרת), כתוצאה אם השנים אני רואים שהמצב לא ישתקר אז אנו פשוט עדישים למה שקורא מסביב הממשלה לא רוצה להקצות כספים לדילול הצמחיה סביב הכנרת אך משפיעה על תת מודע בצורת תקשורת אל תבזבזו מים תשאלו את עצמכם האם זה נכון האם כדאי בכלל לפעמים להכשים לחדשות והשקרים!

  • 97.

    שמעתם על התפלת מים ים????? (ל''ת)

    אזרח חכם, 15/12/08 11:03

  • 96.

    לא השקיעו בהתפלה,לא בחינוך, לא בתעבורה.מה פתאום שישקיעו באזרחים? (ל''ת)

    שמח שהבורסה של המושחתים התמוטטה, 15/12/08 10:45

  • 95.

    על התפלת מים לא שמעתם?חבורת פקידים מטומטמים. (ל''ת)

    טל, 15/12/08 10:35

    • התפלת מים!!!!

      האזרח הקטן, 15/12/08 11:04

      מסכימה... לחלוטין... כנראה שזה לא הגיע עדיין לפוליטקאים החכמים שלנו.. אולי אם במקום מקורבים היו מביאים אנשי מקצוע המצב היה אחרת...

  • 94.

    80 שנה אחרונות ?

    יוני, 02/10/08 17:33

    ישראל בקושי קיימת 60 שנה

    • וואלה?

      אהה נכון, 15/12/08 08:28

      המים לא היו כאןלפני קום המדינה-פשוט גאון

  • 93.

    ההה

    ..., 27/09/08 18:52

    טוב שיכניסו מודעות לאנשים

  • 92.

    אני אומר לכם עוד 20 שנה המים יהיו שווים זהב

    רז, 07/08/08 21:49

    הצבא ישמור על הנחלים אנשים יתחילו לשדוד בתים שיש בקבוקי אנחנו נשתה כוס וחצי ביום
    אישה בת 20 תיראה כמו בת 50 יום יבוא וכבר לא יהיה מים אנשים יתחילו לסבול וחבל אז תחסכו במים אני רז בן 10 מנצרת עילית

  • 91.

    אני יחסוך וישמור על ישראל חוץ ממי שתייה...

    תהילה ברכה בת 12, 31/07/08 14:43

    ישראל בסכנת מים בכנרת אני ישמור ב-5 שנים הקרובות בזה שאני יתקלח עד -2 דקות , שאני לא יעשה את יום המים ולפי דעתי צריך להוריד את היום הזה כי זה מבזבז המון מים בכנרת ואני גם יחסוך בדברים אחרים ...... ואפילו אני יגיד לאמא שתחסוך במים בשתיפת המים ושלא נמלה בריכות יותר ב-5 השנים הללו..... בקיצור לי מאוד חשובה מדינת ישראל ואני ישמור אלייה בתודה תהילה ברכה......

  • 90.

    רעיון ניסיוני

    ברק, 14/07/08 02:54

    שלום גם אני דואג למים ואולי יש לי רעיון ניסיוני ליסכון של יותר מאלפי ליטרי מים ביום וגרימה שמהכנרת לא יושאב לפחות למשך חודש מים
    והנה הרעיון:
    מה אם יקחו מי ים של התיכון.
    יסננו אותם מהמדוזות והאצות {הדברים הגדולים}.
    ויחממו אותם כל כך ושהם יתאדו ומלמעלה ישמיו דבר קר שיספוק את האדים ואז בכוח רב יסחטו את המים שהם ב97% נקיים וימכרו אותם כמי שתיה כך שזמנית עד שנוכל לתת זמן לכנרת ולקבל את מימיה ועם הרעיום יעבוד נעשה את אותם שלבים ואת המים האלה נשים בכנרת

  • 89.

    מי אוסלו חסרים. המים שהאוסלואידים נתנו לערבים מרוקנים את הכינרת (ל''ת)

    עברנו את קווי רבין האדומים, נעבור גם את פרס השחור., 10/07/08 06:04

  • 88.

    צריכת המים הביתית כולל השקיית גינות היא כ-15% מצריכת המים במדינה

    מוטי, 09/07/08 18:12

    לפי השנתון הסטטיסטי של הממשלה.גם אם יצמצמו את הצריכה הביתית בחצי לא יגיעו ליותר מחסכון של 7% בצריכה הכוללת. לעומת זה בטול הבזבוזים בתעשייה ובחלקלאות יביאו לחסכון גדול יותר. אבל כרגיל נטפלים לאזרח שאין לו לובי במקום לטפל במבזבזים הגדולים שהם החקלאות הלא יעילה והתעשיה ללא פיקוח.

  • 87.

    לשלם על מים של גינון באופן יחסי לצריכה דירתית

    דידי, 09/07/08 15:15

    כיום העיריה מחלקת את חשבון המים עבור גינון
    לפי מספר הדיירים מבלי להתחשב בחשבון הצריכה האישי של כל דייר.
    אם יש דיירים בזבזנים של מים אזי שהם ישאו יותר בנטל חשבון מי הגינה.

  • 86.

    מקורות כמו עובדי חברת חשמל הינם אוכלי חינם!! מקבלים משכורות הון תועפות

    ג'ינג'י = ת''א, 09/07/08 12:28

    בשביל לשבת במשרדים ממוזגים ולשחק שש בש במקום לעבוד לתחזק צינורות, להקים דוודים ענקיים כדי לקלוט גשמים, לנקז מים לאזורי קליטה המים נשפכים לים וכו' וכו'לא מספיק שהציבור משלם לחלאות האלה משכורות ענקיות צריך לשלם עוד בגין יוקר המים להצטמצם ולמצא להם פתרונות במקום שיתפעלו את המוחות המעותתים שלהם!!

  • 85.

    השיטה: לטפל היום בבעיות של שלשום

    אירית, 09/07/08 07:44

    בישראל לא מקובל לשבת באופן מסודר ולהכין תכניות לצרכי המחר להבטיח את בצוען. לכן אנחנו תמיד ככלב הרודף אחר זנבו.חסרה לנו פקידות גבוהה מקצועית שאינה נבחרת בשל קשריה אלא בשל כישוריה ושמקומה מובטח לטווח ארוך מספיק גם לתכנן וגם לבצע.באשר למיים יבוש גינות ופגיעה במעט הירוק שיש לנו איננו התשובה בעוד שתמיכה במחזור מים אפילו ברמה הביתית היא כן תשובה חלקית. בנוסף כיסוי כל הארץ בשלמת בטון מונע חדירת מים למי התהום ולכן כל מטר פנוי חייב להשאר כשטח מכוסה צמחיה רב שנתית עמידה למיעוט מים ולא להתכסות ביריעות פלסטיק כדשא מלאכותי.

  • 84.

    תיקחו אחריות!

    נוחי, 08/07/08 22:49

    לדעתי רשות המים קיימת עוד לפני המשבר הנוכחי בענף.עליכם,ועל הממונים עליכם קרי הממשלה מוטלת האחריותל מצב המים ולמצוא פתרונות.לא ברגע האחרון כשהכל יבש,להעניש את הציבור בצמצום משק הבית,ולזרוק עליו את הכל!
    (תאספו מי גשמים-רובם נשפכים לים,תפקיעו את המעיינות הטבעיים לטובת הציבור-מי עדן וכו...)

  • 83.

    תיקחו אחריות!

    נוחי, 08/07/08 22:47

    לדעתי רשות המים קיימת עוד לפני המשבר הנוכחי בענף.עליכם,ועל הממונים עליכם קרי הממשלה מוטלת האחריותל מצב המים ולמצוא פתרונות.לא ברגע האחרון כשהכל יבש,להעניש את הציבור בצמצום משק הבית,ולזרוק עליו את הכל!
    (תאספו מי גשמים-רובם נשפכים לים,תפקיעו את המעיינות הטבעיים לטובת הציבור-מי עדן וכו...)

  • 82.

    תחנות שטיפה

    דני, 08/07/08 22:14

    ראו משקורה בתחנת דלק'' שלי''
    במערב ראשון שוטפים רכבים בצינור בעיקר לערסים ביזבוז אריר

  • 81.

    אפשר להקים שתי מערכות ביוב בכל בית.

    שיטה שתפתור את הבעיה, 08/07/08 19:49

    מערכת ביוב אחת תיהיה רק למי הברז והמיקלחת,והמים האלה ינותבו למאגרים שמהם יוזרמו מים לגינות.מערכת שניה לבתי השימוש,תיהיה של מים מהים,שינותבו לאן שינותבו.אבל בדרך הזאת לא יבוזבזו מים.ההתפלה של מי הביוב להשקייה תהיה מיזערית ואפילו לא יצתרכו לעשות כלום.המים של בתי השימוש יהיו מהים וזה יחסוך ביזבוז מים.מי צריך מי שתייה בית שימוש?זה יהיה חידוש גאוני שיישמו אותו בכל העולם,מי ים בבתי השימוש.

  • 80.

    ממשלות ישראל לא דאגו מעולם למשק המים - מדינת עולם 3!

    מדינת חלם, 08/07/08 19:04

    בושה

    • ההבדל בין מדינות עולם שלישי לבין מדינות העולם המערבי הוא

      ברמת האנשים שמנהלים אותם בלבד, 08/07/08 22:15

      צריך להבין את זה.

  • 79.

    הפקרות ידי אדם ולא יורים באף אחד! אותנו הרגו! (ל''ת)

    רוני, 08/07/08 18:07

  • 78.

    אין יותר מים בישראל

    אדם, 08/07/08 17:32

    בסוף לא ישאר פה יותר מים כי אין לנו זמן לדבר על מצב המים במדינה כל הזמן מדברים על פוליטקה

  • 77.

    שלטון פקידי אגף התקציבים

    פולי, 08/07/08 14:56

    כן הם האשמים העיקריים שטירפדו החלטות ממשלה להקים מתקני התפלת מיים!!! חבל שאי אפשר לשלול מהם את זכות השתיה\\רחצה!!!

  • 76.

    הרשויות ומשרדי הממשלה טובים בהטיל את האחריות למחדלים שהם יוצרים על (ל''ת)

    האזרח הקטן., 08/07/08 14:13

  • 75.

    עוד מחדל בדרך?... (ל''ת)

    ., 08/07/08 14:11

  • 74.

    ל-56 ... אהה טוב...

    just me, 08/07/08 14:02

    חחח.

  • 73.

    חבל על כל טיפה

    פנינה, 08/07/08 13:50

    אחת הדרכים לחסוך היא להשתמש בכלים חד פעמיים כמה שיותר ואז אין צורך במדיח.

    • חד פעמי מייצר זבל!!!!

      ליאור, 08/07/08 14:27

      פשוט להשאיר את הברז סגור

  • 72.

    כל התגובות הן אחת יותר מעניינת מהשניה-אבל התכלית

    א, 08/07/08 13:41

    1. את המים שמעבירים לירדן-טורקיה בקלות
    יכולה לעשות זאת (הרי רצו פעם לייבא מים
    מצטורקיה), אז שטורקיה תספק לירדן מים,
    כמובן ע''ח ישראל, (התשלום).
    2. רק מדברים על הטפלת מים, אבל בפועל אף
    שר מכל אלה שהיו אחראים לתשתיות לא נקף
    אצבע, כי מה שחשוב לשרים זה רק מנעמי
    השלטון ולא הביצוע.
    3.תשדירי שירות לחסכון במים, לא רואים
    בשום מדיה.
    4.כל העיריות והעוצות האזוריות והמקומיות,
    צריכות לשלוח פקחים על מנת לבדוק מי באמת
    משקה את גינתו ואת מגרש הכדוגרל (עכשיו
    פגרה, ולא משחקים) ולכן כל מגרש כדורגל
    נחרש ונזרע מחדש ומשקים אותו בשעות
    העבודה ולא בשעות הלילה, אין צורך למדוד
    כמה מים צורך מגרש כדורגל, עד להנבטת
    הדשא ולתחזוקתו.
    5.אם יעקבו ויישמו רק חלק ממה שכתבתי, אז
    מצב המים ישתפר ולא תהיה בהלה שחלילה
    נשתה מים מלוחים מהכנרת.

  • 71.

    בזה אשמות רק הממשלות הביזיונות שהיו כאן במשך שנים

    איש כועס מאוד, 08/07/08 13:18

    היה צריך לבנות לפני 10 שנים מתקני התפלה בכל הארץ, היה צורך לבנות עוד שהייתה בצורת לפני כמה שנים, אבל מה שנה אחרי הבצורת ירד מבול ואז ביטלו את המתקנים, במדינה הזאת הממשלה לא חושבת לטווח ארוך וזה ביזיון.
    זה היה עולה כמה מיליונים אז אבל חוסך יותר כסף היום

  • 70.

    אין מה לדאוג ! אם עברנו קו שרור אז נמצי קו חדש

    רגוע, 08/07/08 13:16

    פעם היה מוסג קו האדום ואז הורידו אותו ואחרי זה גילינו שיש גם קו שחור אז אני בטוח ב 100% שזה לא קו אחרון שאנו מגלים

  • 69.

    בעית המים

    צבי שרקני, 08/07/08 13:13

    בקר טוב מנכ''ל רשות המים בישראל.

    אנחנו כבר אחרי ארוחת הערב המאוחרת.

    הסוסים כבר ברחו האורוה ריקה.

    איפה המים שאתה אחראי להביאם בכל דרך שהיא.

    ביפן המנכ''ל היה כבר מזמן מפנה את מקומו.

  • 68.

    אפשר לתלות כמה פקידי אוצר ''חכמים'' שאמרו שזה לא כלכלי להתפיל מים (ל''ת)

    העם היהודי עם חכם (לא), 08/07/08 12:58

  • 67.

    חכמי אוסלו התחיבו לתת לערבים מים יותר מאשר לנו !

    מדינת חלם, 08/07/08 12:57

    מלא היתחיבתם למה בכמות ולא באחוזים ?
    למה לתת לירדן כול כך הרבה מים שממש אין לנו ?

  • 66.

    אצלנו באשקלון יש הטפלת מים ! למה לא בכול הארץ ?

    ארץ הועדות, 08/07/08 12:55

    ועדה על ועדה על ועדה על ועדה על ועדה ......

  • 65.

    לא לדאוג! מים למקלחת יש לנו באופן קבוע!

    גד הגמד, 08/07/08 12:55

    120 נבחרי הכנסת עומדים כל יום ומשתינים עלינו בקשת ושואלים אא אנחנו נהנים...

    אז אתם נהנים חמורים!

  • 64.

    ל33 - אצלכם המוסלמים, הכל נבואות שליליות או שיקריות ! (ל''ת)

    דן, 08/07/08 12:53

  • 63.

    20 ועדות ,300 יועצים ,100 דיונים ,500 החלטות ו...........???

    דמיקולו, 08/07/08 12:51

    ככה המדינה ההעלובה הזאת מטפלת בדברים !
    למה הטפלת מים יש רק באשקלון ?ולא לאורך כול החוף ?
    למה ממשיכים לשאוב מהכנרת ללא הפסקה ?
    למה ממשיכים לתת מים ללבנון,ירדן,פלשתינאים וסוריה כאשר לנו בקושי יש ?
    למה לא ממחזרים מי ביוב ואת המעט שממחזרים/ מטהרים מחזירים לים ?
    למה חיכו עד עכשיו ?
    למה לא מנהיגים תעריף 2 בחשבון המים ,כאשר שימוש ''נורמלי'' יהיה במחיר רגיל ושומוש חריג ישולם בתעריף יקר במיוחד?! הרי הפרסום לחיסכון לא עוזר במחיוחד ורק הנהגת תעריף 2 יפתור / יצמצם את הבעיה !

  • 62.

    first stop using water for the city gardens

    Noa, 08/07/08 12:48

    we can manage without flowers between the streets


    this will save much more than the water we use in showers

  • 61.

    וכמובן אסור לגעת בעשירים: היכן האיסור על מילוי בריכות פרטיות ? (ל''ת)

    יאיר, 08/07/08 12:47

  • 60.

    ממש מעצבן לקרוא את זה כהמצב היה צפוי ועד היום לא נעשה כלום!

    דן חסכן, 08/07/08 12:30

    הרי מדברים על כך מלא זמן ובכל זאת לא עושים כלום וכל יום שעובר הוא קריטי בגלל האידוי הטבעי והצריכה המוגברת.
    פרסומת לא מובנת בטלויזיה ללא קבוצת מיקוד לוודא אפקטיביות, אין סלוגן קליט שחודר לתודעה ומופנם בציבור, אין עידוד לחסכמים- מבחינתי זה קמפיין פרסומי לכל דבר ועניין שאמור להיות אפקטיבי.
    אני רוצה שנציגים יעברו מבית לבית וימכרו חסכמים, כמו היזמה החד פעמית בערים כמו חולון שבזכות הביקור הזה התקנתי חסכמים בכל הברזים, שידברו על זה מבוקר עד ערב בתקשורת ושיצרו קמפיין אפקטיבי אולי קמפיין עדויות אישיות של בכירים שיתנו דוגמא.
    צריך להבין,לא יכולים להתקיים חיים בלי מים!

  • 59.

    אזלת היד..........

    חקלאי מזדקן, 08/07/08 12:25

    אזלת היד של הממשלה בנושא המים זועקת לשמים,שר החקלאות,קדנציה שניה, עסוק בניהול............אהוד ברק [חלילה] לראשות הממשלה,שר התשתיות, עסוק בניהול אהוד ברק [חלילה] לראשות הממשלה,שאר השרים,מי שאינו בחקירות,עוסקים כמו שר הפנים,בהצלחה רבה] בהרס הפינה הירוקה היחידה במדינה- החקלאות.
    באשקלון מפעל התפלה בכושר יצור 60 מליון, כן 60 מליון מ''ק מיים לשנה,עומד מושבת,למרות הסכם הפקה במחיר קבוע עם הממשלה,מפני המונופול מקורות בהולכת מים [קוי הולכה]. מליוני מ''ק מים מושבים זורמים לים, מפני שהממשלה לא בנתה קוי הולכה לחקלאות,מליוני מ''ק מי גשמים זורמים לים,מפני שהממשלה אינה מקימה מאגרים לקליטת המים.אם ''חלילה'' יהי חורף גשום,שוב לא יהיה מי שיחשוב שנושא המים ''לחיים או למות''!!!
    מי ראה ו/או ששמע בתקשורת פירסומים לחיסכון במים בשנים האחרונות?!!!!!
    בקופת המדינה למעלה מ-30 מליארד!!! דולר,כמו ילד הסופר כסף בקופתו מתנהגת הממשלה,המכריזה על כמויות הכסף בקופה, למה שומרים אותו?! התחילו לייצר מים אחרת נאבד וכיססי הממשלה מלאים.

  • 58.

    במקום לקשקש על המלצות שכולם מבינים שלא ניתן ליישם, הגיע הזמן לפעול

    רמי, 08/07/08 12:25

    נראה לך מר שני שאם תבקש מהאזרחים לקצץ בזמן המקלחת שלהם זה יזיז לליידי הענוגה מצפון ת''א, או מכל מקום אחר, היא לא תוותר על האמבטיית קצף שלה, היא גם לא תוותר על הזרם המפנק, ד''א גם הגברים לא יוותרו, לא במקלחות ולא בשטיפת המכוניות, ולמי שיש גינה לא תהיה לו ברירה אלא להשקות אותה, אז די עם הקשקושים תתחילו להצדיק את עצמכם, לכו לכיוון ההתפלה ובעוצמה, תגיעו למצב ש 60% מהמים בישראל מגיעים ממכוני התפלה, נפסיק בכלל לשאוב מהכנרת וניתן לה לחזור לאט לאט למימדיה הטבעיים.

  • 57.

    שלום עם סוריה

    עמי, 08/07/08 12:18

    צנור מיים עם סוריה יפתור כל בעיות המיים
    של ישראל זה יותר זול ממיכליות או התפלה.
    בנוסף, צנור הנפט הקים בין עירק לחיפה.
    חים או חנק בגלל חוסר מים שיגדל בעתיד. רק
    שלום יפתור את בעית המים.

    • שלום עם סוריה רק יביא את הסורים לכינרת.

      יוסי בכינור, 08/07/08 14:09

      אם כבר אז מלחמה עם סוריה. אם נתפוס את מקורות המים של סוריה אנחנו יכולים לפתור לעצמנו את הבעיה.
      חוץ מזה לא יזיק לנו פעם אחת לאיים במלחמה. אם הם רוצים שלום שיתנו לנו שלום תמורת שלום. תמורת הנזקים שהם גרמו לנו במלחמות שהם פתחו בהם, יש לדרוש תשלום במים מתוקים, חוץ מזה שאנחנו נשאר עם הכינרת שהיא שלנו, וכל זה עוד לפני שאנחנו מדברים על מקורות הירדן שהחזבאללה השתלט עליהם לפני מספר שנים ואנחנו שתקנו

  • 56.

    הדרך למלא את הכנרת!

    יהודיה, 08/07/08 12:08

    היא רק על ידי מעשים טובים ותפילות!
    תפתחו את התנ''ך ותקראו:
    ''והיה אם שמוע תשמעו אל מצוותי אשר אנוכי מצווה אתכם היום לאהבה את ה' אלוקיכם ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם- ונתתי מטר ארצכם בעיתו יורה ומלקוש''.(דברים יא, 13).

    ומה יקרה אם לא נשמע בוקל ה'?
    ההמשך מספר לנו:
    ''וחרה אף ה' בכם ועצר את השמיים [=בצורת] ולא יהיה מטר, והאדמה לא תיתן את יבולה..''

    תפסיקו לחשוב שהכל בידיים שלכם.
    יש בורא לעולם והוא מנהיג וקובע, לפי ההתנהגות שלנו.

    • כן בטח (ל''ת)

      אורית, 08/07/08 16:09

  • 55.

    להעלות בצורה משמעותית את מחיר המים. (אין דרך אחרת) (ל''ת)

    יעקוב 2, 08/07/08 12:01

  • 54.

    לא מספרים לכם. אבל הסורים הטו את כול הנחלים (ל''ת)

    יעקוב 1, 08/07/08 12:00

  • 53.

    כן,אז מי ניזכר להוציא את האצבע מהתחת?

    אורית, 08/07/08 11:43

    הייתי רוצה להגיד שאני לא יודעת מי מנהל את המדינה הזאת,אבל אני יודעת,חבורת חדלי אישים ששווים כלום במקרה הטוב ושום דבר במקרה הזה!!! ואני רק הייתי רוצה לקבל תשובה מאחד ה''לא עושים כלום'' לשאלה:איפה הייתם עד עכשיו? מה,פתאום ביום אחד נגמרו כל המים? מה,בעשור האחרון לא שמו לב ברשות המים שנגמרים לנו המים? מה,לא שמתם לב שאם נותנים לכל מיני חברות לשאוב את המים של הציבור ממקורותיהם,לבקבק אותם ולמכור אותם לציבור במחיר מופקע,אז מים לא זורמים ליעדם? שאולמרט וכל חבורת השמנים ש''מנהלים'' לי את המדינה יתקלחו דקה פחות,אני הולכת למלא את האמבטיה!!!!!

  • 52.

    אם לממשלה ולרשויות לא אכפת אז גם לי לא אכפת!!! (ל''ת)

    יקיר מרכז, 08/07/08 11:37

  • 51.

    כולם, נא להפסיק לשתות מים...

    מים מים הששון, 08/07/08 11:37

    אין למדינה אפשרות לספק לנו מים (לא לחקלאות לא לגינוןוכו,), הם שם למעלה היו כל כך אדישים למצוקת המים בישראל, סמכו על איזה אגמון שנקרא כנרת ועל כמה בורות של מים (אקוויפרים)שיספקו לנו מים עד קץ הדורות (או פיתרון יותר טוב - להביא מים מטורקיה בספינות משא - אידיוטים כאלה).
    תתחילו להתפיל מים קיבינימט!!!!!!

  • 50.

    מה יעזור חיסכון במים בישראל בתקופת בצורת כאשר מועברים מים לירדן במיכסה

    קבוע ללא קשר למצב הכינרת?, 08/07/08 11:35

    כאשר רק חצי מהמשתמשים חוסכים,זה חסר ערך,זריעת חול בעיניים.

  • 49.

    לקנוס עיריות המבזבזות מים על גינון (ל''ת)

    דינה, 08/07/08 11:29

  • 48.

    מה עם התעשיה

    עובד כללי, 08/07/08 11:26

    שיבדקו כמה מים מבזבזת התעשיה

    הם צריכים לחסוך ולשנות את השימוש שלהם במים
    שם זה השינוי האמיתי

    כמה שאנשים יחסכו זה בחיים לא יהיה
    שווה ערך לשימוש תעשיתי

  • 47.

    מתי סוף סוף יפורסמו החלטות מחייבות לחיסכון במים ?. (ל''ת)

    נתן.ש ,מעלות., 08/07/08 11:25

  • 46.

    התרגיל האיראני הפחיד אותך ? או האיומים של נסראלא ? (ל''ת)

    חיילי בדיל, 08/07/08 11:19

  • 45.

    לחכות ולהתפלל זה בסדר אבל צריך לפתור את הבעיה הידועה מראש

    גל, 08/07/08 11:17

    התפלה, יבוא מים, מודעות לחסכון ופתרונות אחרים.

  • 44.

    כנסו לקיבוצים . בריכות שחיה , צמחים .יערות גשם ...ג'ונגלים ... (ל''ת)

    בוזזים את המדינה, 08/07/08 11:16

  • 43.

    העיקר שאישרו לייבש את הכנרת על מנת לבנות מלון (ל''ת)

    ל, 08/07/08 11:15

    • הקטנת שטח הכנרת יעלה את מפלס המים..................המבין יבין (ל''ת)

      טל, 09/07/08 16:21

  • 42.

    חוק ''מים אפורים''

    הלוחם, 08/07/08 11:15

    חייב לצאת לדרך,
    ויפה שעה אחת קודם.

  • 41.

    בשבועות ראיתי לא מעט עמדות חיבור לכבאיות, פתוחות על המקסימום במהלך

    כל החג, 08/07/08 11:15

    ילדים כבר לא הלכו לעמדה עצמה הם היו פשוט מתרחצים בנהרות שירדו לאורך הרחובות.מי פתח להם את זה?

    וזה לא חדש זה קורה כל שנה והרשויות המקומיות והמשטרה לא עושות כלום.

    אז אל תבואו ותגידו לי לסגור את הברז כשאני מצחצח שיניים.

  • 40.

    אספקת מים לירדן קודמת. נקנה מים מטורקיה וניתן אותם לירדן בחינם. (ל''ת)

    מולי, 08/07/08 11:13

  • 39.

    אבל את הממשלה זה לא מעניין...

    בושה!, 08/07/08 11:13

    הם עושים ועדות חקירה ל''רמון''.

  • 38.

    גניבת מים...

    ישראל, 08/07/08 11:11

    למה ומדוע לא נוקטים צעדי ענישה נגד הערבים שמבצעים קידוחים פיראטים וגונבים מים , כולם יודעים על זה ושותקים

    • הם גונבים את המים?

      אורית, 08/07/08 11:47

      לא שאני בעד,אבל באר שמשמשת כמה בדואים,זה לא מה שייבש לנו את הכינרת,אבל כששואבים את המים ממקורותיהם,באישור הממשלה,כמו שעושה חברת נביעות,עין גדי,אקווה נובה,זה גניבה!! גניבה מאזרחי המדינה,שכדי לשתות מים נקיים צריכים לשלם כפול ומכופל ואת הנזק הסביבתי אני אפילו לא מזכירה!

      • זה נכון ומעצבן אבל לא קשור למחסור במים

        פנדה, 08/07/08 13:58

        אם כבר, מכירת מים במחיר מופקע גורמת לחסכון במים - הרי אף אחד לא שוטף כלים במים מינרלים, נכון ?

  • 37.

    כל המדינה משבר אחד גדול לא יודעים לנהל מדינה

    לכלא פעם אחת לתמיד, 08/07/08 11:11

    משבר מים
    משבר כלכלי
    משבר ביטחוני
    משבר שחיתות
    משבר רווחה
    משבר אימון
    משבר רעידת אדמה
    יאללה נמאס מימי שמנהל אותנו להכניס פעם אחת ולתמיד כמה לכלא המדינה זה לא
    וועד בית או קייטנה של מישהו
    הכל דפוק אנשים מקבלים 50000 ש''ח לחודש ליצור משברים

    • כי הם לא מסוגלים והם בכל זאת לא מוכנים להפסיק לנהל לנו את המדינה.

      הם לא משחררים, 08/07/08 11:32

      אבל גם לא מסוגלים לבצע את התפקידים.זאת בעיה של אמביציית יתר באנשים חסרי יכולת.רק בחירות ישירות של חברי הכנסת ע''י אזרחי המדינה יתנו לאזרחים אפשרות להוציא משם את חסרי היכולת שכיום מתחבאים בתוך המפלגות ומיתנחלים שם במשך עשרות שנים.השיטה הזאת נהוגה בדנמרק אבל פה לא מעוניינים לבצע אותה כי מי שמופקד על החוקה אלה בדיוק אותם אנשים ששינוי הבחירה יוציא אותם משם.

  • 36.

    אל תיטפלו להתפלה, לפני כן לקצץ בצריכה הציבורית העירונית (ל''ת)

    פשוט לחסוך, 08/07/08 11:10

    • הנהגת מיכסה ותעריף 2 יתן פיתרון הולם !

      רעיון שלי, 08/07/08 12:54

      יש איזה חבר כנסת שמוכן להרים את הכפפה ?
      יש לתת מיכסה הגיונית לכול צרכן [כ 10-20% פחות מהצריכה הממוצעת שלו להיום] ומי שחורג משלם על פי תעריף 2 שהוא יהיה יקר במיוחד !
      תאמינו לי בארץ רק זה יחנך אנשים לא לבזבז מים בלי הפסקה !

  • 35.

    לפטר את אולמרט - למה לא מצאו פתרונות עד עכשיו? מישהו מופתע מהמצב?

    נמאס, 08/07/08 11:10

    למה נתנו לחיזבלה להטות את מי החצבאני?
    למה נותנים לירדנים מים מהכינרת? הרי אין לנו עודפים.
    למה לא הקימו עוד מתקני התפלת מים? הרי המחסור במים קיים וידוע, והיה זה ברור שנגיע לקו השחור.

  • 34.

    הסכמי שלום ועוד משהו . . .

    קוקו, 08/07/08 11:10

    כידוע לכם, מס' תושבי המדינה טפח לכדי 7 מיליון.
    את זה צריך להביא בחשבון גם אם הכנרת היתה מלאה,
    תארו לעצמכם שיהודי כל העולם מחליטים לעלות לישראל . . .
    בנוסף, בהסכמי השלום עם ירדן התחייבנו לספק להם מים (את זה אם איני טועה אריאל שרון הוציא אל הפועל).
    נו, וזה לא חלם?!

  • 33.

    אצלנו עפ''י נבואות אחרית הימים...מחסור במי כנרת...בדוק!!! (ל''ת)

    מוסלמי, 08/07/08 11:09

  • 32.

    הכל אשם איווט ליברמן!

    גד הגמד, 08/07/08 11:08

    כשהיה שר התשתיות קיבל דוחות שיש מצב חרום ויש לבנות מספר תחנות התפלת מים ע''מ שהיום יהיו בישראל מפעלי התפלה בכמות שתספיק לכל הצרכים.
    אבל חוץ מלגדל כרס מה עשה ליברמן!

    • תגיד אתה טיפש או מה?

      ש., 08/07/08 13:22

      הוא לא יכול להקים לבד, צריך מכרזים, צריך שהאוצר ישחרר כסף, ובכלל הבעיה קודמת לתקופת ליברמן

  • 31.

    משבר המים

    אנונימי, 08/07/08 11:04

    אם ראשי המדינה הזו לא היו כאלו טיפשים בכדי להזיז את הקו האדום והיו מטפלים בבעיה שקיימת כבר הרבה שנים אולי לא היינו עכשיו בכזו מצוקה!!
    הדבר דומה לקפיצה ממטוס ללא מצנח מתוך ''מחשבה'' שנמצא פתרון תוך כדי הנפילה לפי שיטת ''יהיה בסדר''!!!!!!!!!
    מה קורה פה??????

  • 30.

    שלא יבלבלו את המח. הכל קומבינה אחת גדולה .פוליטיקה מסריחה כנסו ותבינו

    המשקיף הזועם, 08/07/08 11:00

    הרי שיש לנו ים סביב למדינה.
    חוץ מלמכור לעשירים ומקורבים את חופי הים
    תתחילו להתפיל מים מהים יותר בריא יותר נקי ובטח חסכוני ותשתמש כמה שאתה רוצה .
    אבל פוליטיקה חברים פוגעת בכל אופציה מלבד לשמר את המוביל הארצי את מחלקות המים את מקורות את תאגידי המים למניהם ולשדוד את הצרכנים הרי שבכל מקרה את ההכנסה אתם עושים גם אם ישתמשו בפחות מים המחיר יאמיר שחקים כדי לממן את המשכורות.
    תראו באילת מים מותפלים מהים יותר בריאים ובטח יותר טעימים לא מחליפים את טעמם במהלך כל השנה.ללא חידקים ביוב חומרי דישון והדברה.
    את כל הפטנטים של הטפלת מי ים יצאנו לחול אבל בארץ חס וחוקן לא מזכירים דברים כאלה
    לא פנלים לחשמל בערבה והנגב לחיסכון וטובת הסביבה לא שבשבות בערבה לאגור חשמל מהרוחות המדבריות הס מלהזכיר.
    רק תהיו לי בריאים ולכו הביתה כמה שיותר מהר.

    • לא בריא, לא נקי, הורס את הסביבה ויקר מאוד

      פנדה, 08/07/08 11:32

      צודק לגבי האנרגיה המתחדשת, אבל התפלה היא יקרה ומזהמת ולא כמו שאתה מתאר אותה. חסכון במים היא השיטה המועדפת בעולם להתמודדות עם משברי מים. בל''א פשוט הגבילו לכל אדם את הצריכה ל-80% מהצריכה הקודמת שלו - אף אחד לא נשאר צמא והצריכה ירדה אוטומטית ב-20% - שזה בערך 4 מתקני התפלה גדולים בישראל.

  • 29.

    הפתעה ?????????????????

    יאיר ל, 08/07/08 10:58

    כולם יודעים שיש להתפיל מים כולל התקשורת.
    החורף האחרון היה שחון - מחסור במים היה צפוי. ומדוע אין מתפילים מים - איש לא שואל, התקשורת ה''חוקרת'' שמטיבה לבחון כל צעד מצעדי נתניהו שותקת.
    אותה תקשורת אינה שואלת וחוקרת מדוע השקל נסק ( היא יודעת ומסתירה את הידוע לה ) וכידוע לפי גובה הנסיקה כן יגדל עומק ההתרסקות.
    התקשורת סולחת למושחתים ( ''אתרוגים'' ) בעבור קיום האג'נדה ומעלימה את מחדליהם.
    והמחיר ? - ירקיע שחקים !!!!!

  • 28.

    מודעות

    אביב, 08/07/08 10:55

    אחת מהבעיות החמורות כיום זה גם החוסר מודעות של הציבור לעניין, בעבר היו קמפיינים כמו ''חבל על כל טיפה'' שהוחדרו היטב לציבור, היום אין בכלל שום דבר בכיוון והחוסר מודעות הזה גורם למשל לכל מיני אנשים לבצע מלחמות מים המוניות כמו זו שהיתה בתל אביב בסוף שבוע האחרון...

  • 27.

    תרגום ל - 9

    הכל פוליטי, 08/07/08 10:55

    כידוע ???? אנחנו מספקים לירדן כמויות גדולות של מים כחלק מהסכם השלום .
    לאור המצב הקשה אפשר לפתוח את ההסכמים ולדון בנושא זה .
    כי אם הכינרת תזוהם לאף אחד לא יהיה מים .

    • הזהרנו אתכם שזה מה שיקרה. כרגיל, לא שועים לאזהרות (ל''ת)

      muli, 08/07/08 11:11

    • צריכים לספק מים לירדן לפי מדרגות מיכסות שיעוצבו לפי מפלס הכינרת.

      לכל בעיה יש פיתרון, 08/07/08 11:38

      רק הבעיה הגדולה היא כשנותנים לחסרי יכולת חשיבה והבנה,לבצע משאים ומתנים ולהיות המחליטים בהם.

  • 26.

    נערי האוצר

    דוד, 08/07/08 10:54

    כשלפני מספר שנים היתה שנה גשומה פקידי האוצר לא שחרורו את הכסף למפעלי התפלה (אף שכבר הכל היה מוכן) שהרי צריך לשמור את הכסף לדברים חשובים אחרים (לשכה לגב' אולמרט למשל).כדי לשאול אותם עכשיו מה הם מציעים לנו.

  • 25.

    החכם עיניו בראשו...

    עופר, 08/07/08 10:52

    אבל המצב כנראה לא כ''כ חמור כי אנחנו עדיין ממשיכים לספק מיים לירדן כל שנה...

  • 24.

    מה הפלא?

    אלי, 08/07/08 10:51

    אנו נותנים 50 מליון קוב מים בשנה לפלסטינאים.
    אנו נותנים 50 מליון קוב מים בשנה לירדן.
    ובלבנון גונבים לנו מים מאחד המקורות החשובים של הכנרת.

    למישהו איכפת בממשלה?

  • 23.

    160 ביום?! ממתי אנחנו שוטפים את הרכב כל יום? (ל''ת)

    משה, 08/07/08 10:51

  • 22.

    יש להתחיל מיד בהקמת מערך של מתקני התפלה

    ארז, 08/07/08 10:50

    לאשר את הקמתם והפעלתם ללא צורך בבירוקרטיה מסורבלת. בנוסף, יש לפתוח בצעדי חיסכון - התקנת חסכמים, ייבוש גינות, איסור על רחיצת רכב בצינור (יש לשקול את סגירתם של כל מתקני שטיפת הרכב בארץ), הפסקת העברת מים לירדן, הפסקה (בכוח אם צריך) של כל קידוח בלתי חוקי, הפסקת העברת מים לרש''פ, צמצום אספקת המים ליישובים ערביים ועוד צעדים.

  • 21.

    אני לא חוסך כלום , מדוע?

    אזרח מבזבז, 08/07/08 10:49

    עד שלא קורה אסון לא מזיזים פה שום דבר.
    אפשר לחשוב שבוקר אחד התעוררנו למציאות כזו שמצאנו את עצמנו באיזור בלי הרבה מים.
    יש ידע, יש טכנולוגיה, יש כסף, יש ים קרוב, תתחילו להתפיל ואז אתפנה לחסוך.
    למה אני משלם 50% מיסים? למה יש ממשלה ושרים? להפריח בלונים ביום העצמאות? תפקידה של המדינה לדאוג לדברים האלה ופשוט נמאס לי לשלם על טעויות של מדינאים כושלים.
    אני עושה לביתי.

    • צודק צודק צודק!!! (ל''ת)

      אני, 08/07/08 11:26

    • עוד ערס גאון... סע למיאמי לעבוד במונית, תעשה טובה (ל''ת)

      פנדה, 08/07/08 11:34

    • כי סתם אנשים מנהלים את המדינה,אנשים פשוטים חסרי יכולת.

      זאת הבעיה, 08/07/08 15:48

      טכנולוגיה יש,קידמה יש,כי יש אנשים ברמה גבוה בעם ישראל.אבל מי שמופקד על ניהול המדינה אלה אנשים ברמה נמוכה.ניהול המדינה זה אומר לדעת להפעיל נכון את כל הטכנולוגיות והיכולות שקיימות,רק שאנשים ברמה נמוכה לא יכולים לנהל את זה,ולהחליט נכון ובזמן הנכון.זאת הבעיה היחידה במדינה, שמייצרת את כל הבעיות שהם פועל יוצא של ניהול מדינה ע''י אנשים ללא יכולת מתאימה לזה.

  • 20.

    בטח מישהו יקשיב...רחוק מהעין רחוק מהלב....

    דדד, 08/07/08 10:49

    אנחנו נמשיך לבזבז עד שנפתח את הצינור והמים לא יזרמו...לצערי

  • 19.

    רוב הצריכה העירונית, כ-80%, היא צריכה ציבורית המחולקת לנפש (ל''ת)

    להעלות מחיר לצריכת יתר, 08/07/08 10:48

    • רוב הצריכה היא של אחוז אחד מהתושבים - הקיבוצים . (ל''ת)

      עובדה, 08/07/08 11:38

      • דיי

        סבתא חיה מתה, 08/07/08 16:58

        דיי להסתה. עד מתי ??
        אי תנועה אחד בשדירה באשדוד שווה כל הקיבוצים.

  • 18.

    כשהשלטון עסוק בשוד הקופה הציבורית למה שיתעסקו במים אם יש מעטפות כסף

    דוד, 08/07/08 10:48

    הבנת את זה ברוך?

  • 17.

    למה לא אכפתם את עניין המים לפני הקו האדום?

    נורית, 08/07/08 10:47

    עכשיו אתם נזכרים? משמעמת מים כאן בישראל זה דבר הכרחי, כמו שיש פרסומת לתשלום האגרה 24 שעות היה אפשר להפיק פרסומות למודעות, לאסור מילוי בריכות, לעצור שטיפת מכוניות מכנית, לחייב התקנת חסכני מים, איפה הייתם?

  • 16.

    ''ישראל נקלעה למשבר מים''?

    ט, 08/07/08 10:46

    סליחה, אבל אין שום דבר מפתיע בחוסר משקעים באזור הזה. המשבר הנוכחי נגרם בגלל הרשלנות והאיטיות בהקמת מתקני התפלה (בדיוק כמו שמתמזמזים עם הרכבת ועם תחנות הכוח)

  • 15.

    מדהים תוף שעה תרגיל של הצבא האירני מתחלף בחוסר חשמל ובחוסר מים (ל''ת)

    מדינה משוגעת, 08/07/08 10:43

  • 14.

    זו לא סיבה להעלות מחיר מים לבתים ל-4 +ש''ח?! (ל''ת)

    אזרח., 08/07/08 10:42

  • 13.

    הבזבזניות הגדולות ביותר של מים הן העיריות והרשויות המקומיות

    אצבע מאשימה לממשלה ולאלוהים, 08/07/08 10:39

    הצרכן הקטן אינו בזבזני אבל. דווקא העיריות והרשויות המקומיות המשקות את הפארקים והגנים הציבוריים ביום ולא בלילה ובכמויות בלתי סבירות של מים הן הבזבזניות הגדולות. גם בעלי בריכות השחיה הפרטיות הן בזבזניות גדולות טפלו בהם. הצרכן הקטן שמתרחץ ושוטף רצפה או כלים לא מבזבז.

  • 12.

    חחחח ומי יסבול כמובן ? השכבות החלשות (-: איזה מזל שאני כבר לא בישראל !

    אשר ארה''ב, 08/07/08 10:36

    מדינת עולם שלישי ישרא-הל
    השמאלנים הרסו לנו את המדינה , צריך להשאיר אותם בארץ עם הערבים

    • איזה מזל שאתה אידיוט

      פנדה, 08/07/08 11:35

      כי אם היה לך שכל היית יודע שקליפורניה מנהיגים משמעת מים ונותנים לאנשים מכסות מים...

  • 11.

    זה בגלל ש 80 שנה אתם רק מדברים ומדברים ומדברים (ל''ת)

    ושום דבר לא נעשה, 08/07/08 10:35

    • ישנה ועדה למשק המים משנת 1972 שתרם סיימה את עבודתה ....תחכה קצת

      מחכים ומחכים, 08/07/08 12:59

      כולנו ממשיכים לחכות שגיעות מסקנות והועדה תקבל החלטות מעשיות שיישמו אותם אולי בשנת 2020 אחרי אישורים בגצים ועדות מכרזים דיונים ובלגן........

  • 10.

    no water

    dan the water man, 08/07/08 10:33

    of course if we didnt supply the Arab Jordanians and the enemy Palestinians with water we would be in much better shape. But no the Jews would rather give it away to the enemy than survive themselves!! a very sick people!!!!!!!!!!

  • 9.

    no water

    dan the water man, 08/07/08 10:33

    of course if we didnt supply the Arab Jordanians and the enemy Palestinians with water we would be in much better shape. But no the Jews would rather give it away to the enemy than survive themselves!! a very sick people!!!!!!!!!!

    • דנוש, האנגלית שלך משתפרת אך יש מה להתקדם (ל''ת)

      אסתר, 08/07/08 15:46

  • 8.

    מעולה , אולי עכשיו נתחיל להתפיל בכמויות. (ל''ת)

    אלף, 08/07/08 10:33

  • 7.

    לסגור את טחנות השטיפה

    בעז, 08/07/08 10:32

    צריך להוציא חוק שיחייב את סגירת מנהרות השטיפה. אמנם החוק חייב לדאוג לפיצוי הולם לבעלי המנהרות ובעיקר לעובדים בהם ולמצוא להם עבודה חלופית

    • טעות בידיך!

      אורית, 08/07/08 11:56

      לידיעתך,מנהרות שטיפה זו אחת הדרכים החסכניות לשטיפת מכוניות!! יותר מהשטיפה הכי חסכנית עם דלי שתעשה בעצמך!

  • 6.

    יופי עכשיו גם המים יעלו.... (ל''ת)

    א, 08/07/08 10:31

  • 5.

    זה ישפיע על הסקרים הקרובים? לא? אז למה מטרידים את אולמרט בשטויות כאלה? (ל''ת)

    יעקב, 08/07/08 10:31

  • 4.

    תפסיקו כבר ליילל. צריך ויש מה לעשות?? (ל''ת)

    לכו לממשלה אם זה ככה, 08/07/08 10:30

  • 3.

    חלם

    תומר, 08/07/08 10:30

    אני באמת לא מבין. למה במקום לחיות במדינה שנותנת לגנים הציבורים שלה למות, ושכל אזרח מתבקש להתקלח בחמש דקות, לא מקימים עוד מתקני התפלה. בשביל זה קיימת הממשלה, לגרום למקום הזה להיות ראוי למחייה. אז מספיק עם מסע ההפחדה המיותר הזה, הגיע הזמן ליישם פתרון קיים ועובד.

    • כמה שאתה צודק! (ל''ת)

      בצורת, 08/07/08 11:28

  • 2.

    משבר המים

    יודה, 08/07/08 10:26

    לפני 80 שנה היה פשוט לפתור את משבר המים.
    לא היה צורך בוועדות שחל ממשלת ישראל.

    כיום אסור להתפיל מים, ללא אישור וועדה
    ולכן חברת החשמל שופכת לים בכל יום
    כמויות ענקיות של מים מותפלים.

    חשוב שהמוסד המחוקק של ישראל, יחוקק
    חוק, שיחייב את הוועדות הממשלתיו להתפלת מים,
    לפרסם את מסקנותיהן, עוד בשנת 2016.

    כדאי גם לערב את בג''ץ בנושא המחסור במים.

  • 1.

    איך זה שרשויות כמו אבן-יהודה מקימות מדשאות מיותרות על איי תנועה ?!

    אופיר, 08/07/08 10:21

    מיותר

    • איך בחולון שתלו עכשיו 3000 מ''ר דשא חדש (ל''ת)

      המשקיף הזועם, 08/07/08 11:02

      • גם בבת ים (ל''ת)

        אבי בת ים, 08/07/08 11:56

      • אז מה אתה רוצה? מדבר!!

        אורית, 08/07/08 12:00

        הענין הוא לא דשא וגינות,הענין הוא למה אף אדיוט בממשלה שלך לא דואג לענין המים עוד קודם? אני רוצה מדשאות ואני דורשת גינות,ואני דורשת שמי שאחראי לענין המים במדינה ידאג שיהיה מים לכל הדברים האלה!! יש את הטכנולוגיה,לא בעיה להטפיל מים,רק צריך להוציא את הראש מהתחת ולבצע!!

        • ועד שזה יקרה

          ערן עוז, 08/07/08 16:25

          עד שיהיה לנו מפעל הטפלה ראוי
          חייבים לייבש מדשאות
          ולצמצם איפה שאפשר

          • אפשר להטפיל את כל מי הביוב ולהשקות איתם את הגנים.

            גם חוסך מים וגם חוסך בזיהום הנחלים והים, 08/07/08 19:41

            שתי ציפורים במכה אחת -המפלגה הירוקה -ממגרים לגמרי את זיהום הנחלים והים ומייצרים מים להשקיה.גם הופך את הארץ לירוקה וגם מונע לגמרי את זיהומה.גאוניות שצריך לישם -ופה הבעיה של המדינה,הישום של הדברים הנכונים.(הרי לא הגיוני שכל הזמן נישמע שמי הים לא טובים לשחייה כי הזרימו את הביוב לים,ושנדע שכל הנחלים בארץ מזוהמים ומסריחים,בזמן שאפשר להטפיל את כל הביוב הזה ולהשקות איתו את הגנים שרוצים לייבש בארץ)