• 20.

    לו אני במקום משפחות החטופים.

    רמי, 03/07/08 07:02

    הייתי מודיע קבל עם ועולם לממשלה ולכל עם ישראל כי איני מוכן לנהל כמו בשוק מסחר סוסים על החזרת בני.ביחוד אם הייתי יודע בודאת כי אינו חי.כאשר כולם נכנסים להסטריה וחילופי שבוים נהפכים לאיטם תקשורתי.כולם מודיעים כל הזמן כי מוכנים לשלם כל מחיר,אז אנחנו נתבעים לשלם תמיד מחיר מעבר לכל דימיון.נהיה קשה יותר ויותר לפדות את השבויים.מחירם מרקיע שחקים ואנחנו מאבדים את כבודנו כאומה.יש לזכור כי כבוד הוא מטבע קשה במיזרח התיכון.במיסחר כמו במיסחר צריך להיות קשוח ולא לגלות את הקלפים.ומי שיותר קשוח מנצח בסוף.
    כל הכבוד לכותב על המאמר והחזרת הפרופורציות למקומם.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה (ל''ת)

      אורנה, 03/07/08 09:15

      הגב לתגובה זו

    • כולנו באותו צד. למעשה הויכוח הוא רק על הפרופורציות. מסכים (ל''ת)

      מיקי, 03/07/08 09:25

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    השטויות של מנחם בן.

    צפונית, 02/07/08 18:45

    היית במצבם של ההורים?תתבייש.גם אם לא מחזירים מחבלים הטרור לא מפסיק.אתה משווה בין ז'בוטינסקי שלא היה חייל ומת בנסיבות טבעיות לבין חיילים שנשלחו בפקודה להגן עלינו ונפלה עליהם כזו טרגדיה?איך אפשר לדעת בבטחון שהם מתים?
    מוטב שהדעה העקומה שלך לא היתה נכתבת בכלל.

    הגב לתגובה זו

    • אינטרסים של מדינה שלמה צריכים להתגמד למול כאב של הורים ? (ל''ת)

      אליענה, 02/07/08 20:38

      הגב לתגובה זו

      • ברצוני לחדד עוד יותר את השאלה שהעלית : יחיד מול עם

        ג'יין דו, 02/07/08 22:00

        מה במקרה בו חייל בודד שאין לו אב ואם - אם מפני שזה מקרוב עלה לארץ או מפני שחלילה נספו במרוצת גידולו - נחטף . מה היה קורה אז ? מי היה מנהל קמפיין עבורו ? יש להניח - חבריו, חברה קרובה אם היתה , ועוד מכרים ממעגלים נוספים . האם במקרה כזה, רק מפני שאין לו קרובים ישירים שהיו הופכים כל אבן בעבורו צריך גורלו להישקל אחרת מאשר אחד החיילים שנחטפו בצפון? התשובה באופן תיאורטי תהיה לא, אבל במציאות כן. עובדה שאפילו סוחר הסמים טננבאום שוחרר כי הילדים שלו - בן ובת - דיבררו אותו ללא הרף וניצלו כל במה כדי להעלות את עניינו אף ששם לא היתה כרוכה שום דילמה ברמה הלאומית - מוסרית, שכן היה ברור שנסיבות שביו הדיפו ריח של סירחון.
        משנוצלו הבימות והכלים - אפשר וראוי לקיים דיון עד כמה דיברור כזה משרת את טובת המדינה וכלל אזרחיה. כך בעסקת טננבאום , כך גם בעסקה הנוכחית.

        הגב לתגובה זו

    • ל-19, לדעתי הדילמה שהעלה בן לגיטימית. ותמציתה הוא

      נהורה, 02/07/08 20:46

      להבנתי, איך לקיים איזון בין דרישת המשפחות לסיים סיפור בניהן באופן וודאי ומוחלט, לבין חובת המדינה לקיים התרעה ולדאוג שמי שטובח באזרחיה ייענש באופן וודאי ומוחלט לא פחות. בן הוא לא היחיד שנגע בתפוח אדמה לוהט זה , ואני מעריכה אותו על האופן המכובד והייחודי בו עשה זאת. זה לא פשוט לבטא דעת מיעוט - אבל אין מה להתבייש . דמוקרטיה אמיתית לא חוששת מדעת מיעוט.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא דעת מיעוט, פשוט התקשורת לא מייצגת את הרוב (ל''ת)

        אלכס טוקבק, 02/07/08 23:28

        הגב לתגובה זו

        • מסכימה. במקרה הזה יכול להיות שהתקשורת גילתה להיטות יתר בעד (ל''ת)

          עדי, 03/07/08 09:18

          הגב לתגובה זו

      • צודקת (ל''ת)

        דני, 03/07/08 09:16

        הגב לתגובה זו

    • אם לא היה ודאי שהם מתים - עכשיו זה ודאי!

      אלכס טוקבק, 02/07/08 23:26

      מי שמוכן לשלם ''כל מחיר'' גם עבור גופות - יקבל גופות. אין לנסראללה שום סיבה אמיתית להשאירם בחיים.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    השטויות של מנחם בן.

    צפונית, 02/07/08 18:45

    היית במצבם של ההורים?תתבייש.גם אם לא מחזירים מחבלים הטרור לא מפסיק.אתה משווה בין ז'בוטינסקי שלא היה חייל ומת בנסיבות טבעיות לבין חיילים שנשלחו בפקודה להגן עלינו ונפלה עליהם כזו טרגדיה?איך אפשר לדעת בבטחון שהם מתים?
    מוטב שהדעה העקומה שלך לא היתה נכתבת בכלל.

    הגב לתגובה זו

    • ל-18, אינטרס של מדינה לשיטתך נופל ולעולם לא ישווה לכאב של פרט? (ל''ת)

      אליענה, 02/07/08 20:40

      הגב לתגובה זו

    • תגובה 2 : חוזרת בי מהאשמת הנסיעות והגרימה למלחמה

      מגיבה, 02/07/08 21:48

      נסיעות - שייסעו, זו היתה ועודנה מטרה מוצדקת .

      באשר למלחמה - כעובדה , המלחמה פרצה בעקבות החטיפה.

      מי שאישר את היציאה לקרב זו הממשלה ולא ההורים. לכן אין להם כל נגיעה לפרוץ המלחמה, ואם הבנת מדבריי אחרת- הרי שכאמור אני חוזרת בי.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    להביא לכאן מחבלים ולחמש אותם, הרבה יותר גרוע! (ל''ת)

    חדש, 02/07/08 16:06

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בן דרור או מנחם בן?

    si, 02/07/08 14:57

    האם בן דרור ימיני אימץ לו פסאדונים חדש? האם הוא כותב כעת בשני שמות? האם הוא גם מנחם וגם בן דרור?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כל מלה בסלע (ל''ת)

    שלום קר, 02/07/08 14:57

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    גם במקרה של רון ארד חשבו ככה.

    חייל, 02/07/08 13:26

    ותראו מה יצא.
    משפחתו של רון כנראה תחכה לנצח בשל מנחם בנים אובר-חוכמים שבחייהם לא עזבו את הספה הנוחה שלהם.
    אז במקום ליצור מקרה רון ארד 2, ולבצע את אותם הטעויות שוב ושוב, אולי כדאי שניקח את העסקה הפעם, במקום לחכות ואז לקחת עסקה גרועה בהרבה, אם בכלל.

    אם ישחררו איזה מחבל מזדקן זה ממש לא ישנה לאיוש התפקידים בתנועת ההתנגדות.
    כמה שננסה להדחיק את זה, חשובים לנו גם החיים וגם המתים, וטוב שכך.

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת, המתים הפכו להיות חשובים מהחיים

      אלכס טוקבק, 02/07/08 16:45

      כשאתה משחרר מחבלים חיים אתה יודע
      שהוא יחזור לטרור וירצח ישראלים. בכל מקרה זה יחזק את ארגוני הטרור, יגביר את המוטבציה לעוד חטיפות, יפגע בהרתעה.
      המחבלים ידעו שאם הם ירצחו יהודי הם לא ישבו בכלא עד סוף חייהם, אלא ישוחחרו באיזה עסקה בעוד כמה שנים.
      וגם אין שום סיבה להחזיק את החטופים בחיים, גם תמורת גופות יקבלו הכל!

      הגב לתגובה זו

      • מסכים עמך. (ל''ת)

        עדו, 02/07/08 20:49

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    ממשלה רגשנית, בעולם בו כל חייל הוא ילד של אמא שלו

    כואב כואב כואב, 02/07/08 13:16

    צבא הגנה לישראל ?
    או שמא
    הורים להגנת החיל ?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    עם רמה כזו של טיפשות קשה לי להתמודד (ל''ת)

    הגרזן נכנע, 02/07/08 12:36

    הגב לתגובה זו

    • אמרו לך פעם שאתה מגוחך?

      רון, 02/07/08 14:05

      מי בכלל ביקש ממך להתמודד? ואם יש בך טיפת שכל כדי לענות - דבר.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    פולארד

    אבי, 02/07/08 11:41

    עדיין חי למה אולמרט הגנב\\שקרן לא עושה כלום לשחרר אותו???

    הגב לתגובה זו

    • אבי, התשובה בגוף השאלה שלך. ותוסיף לזה גם את שימון פרס ורפי איתן... (ל''ת)

      ישוחרר פןלארד, 02/07/08 14:47

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ממש מוסר תקשורתי נוסח פייר בורדייה

    יאיר ל, 02/07/08 11:03

    פייר בורדייה, סוציולוג צרפתי, ניתח את האופן בו התקשורת ייצרה לעצמה אג'נדה אחידה והשתלטה על מרבית השדות האוטונומיים, משפט, פוליטיקה ותרבות, והכתיבה להם את האג'נדה שלה. העיסקה האחרונה הנה תוצר תקשורתי והתקשורת מתממת עכשיו ומותחת עליה ביקורת צדקנית. התקשורת אחראית להמשך השלטון המושחת. ראש ממשלה שאינו מכחיש נטילת מזומנים, שר ביטחון שניצל ע''י ''זכות שתיקה'' ( למניעת הפללה עצמית ) של שר אחר, שר אוצר שכאשר ראש האופוזיציה רצה למנותו ליועץ משפטי קבעה התקשורת כי הוא מהמר כפייתי........

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    רגב וגולדווסר סוג של נעדרים. מצב כזה הוא בעייתי למשפחות

    בתהליך השלמה, 02/07/08 10:53

    ואפשרות שיקום.
    הכרזה כחללים-מתמודד עם המצב הזה, אבל ללא מידע צריך די זמן שיעבור כדי להגיע למסקנה כזאת.

    הגב לתגובה זו

    • ל-9, אני כבר לא יכולתי לקרוא יותר שום כתבה עם ההורים והכלה

      אזרחית מודאגת, 02/07/08 13:12

      עם כל הכבוד, עם כל ההערכה לקורבנם, לכאבם, יש עוד עניינים על סדר היום במדינה הכואבת והקשה הזו. קניתי עיתונים לשבת ולא הייתי מסוגלת לקרוא שום כתבה ששוב נגעה בליבה הזו. בא היה לי לצעוק להורים ולכלה - תרפו, תרפו, תרפו , אל תתבעו מאיתנו את המחיר שאתם תובעים, תפסיקו עם הסחיטה הרגשית הזו.
      תפסיקו תפסיקו תפסיקו. אבל עולם כמנהגו נוהג: לא די שנסעו בכל העולם על חשבון המדינה אלא גם תובעים שהמדינה וכל אזרחיה ישלמו את מחיר שחרורם, וזו אחרי שהשתוללה פה מלחמה בגינם. האמת, עמוק עמוק בלב - אני לא סבורה שזה מוצדק. זו דעתי. גם הלב שלי נאטם ואני כבר לא קוראת עליהם דבר ולא ראיונות עם בני המשפחה . הם יצאו לי מכל החורים ואני אומרת את זה בכאב רב.

      הגב לתגובה זו

      • את אישה דוחה

        דניאלה, 02/07/08 13:42

        מעניין איך היית מרגישה אם הילד שלך היה חטוף
        אטומה ומטומטמת!

        הגב לתגובה זו

        • זו דעתי והבעתי אותה בצורה מכובדת, בטח ובטח מכובדת יותר ממך (ל''ת)

          אזרחית מודאגת, 02/07/08 14:51

          הגב לתגובה זו

          • אזרחית מודאגת, מוחך ההזוי מנפיק פנינים...

            גיא, 02/07/08 17:20

            ''נסעו בכל העולם על חשבון המדינה'', ממש חופשה בקלאב מד. והשיא ''זו אחרי שהשתוללה פה מלחמה בגינם''. זאת אומרת, החטופים אשמים גם בזה שארגנו נסיעות למשפחה וגם אשמים בזה שהיתה מלחמה ?!
            ...מחכה לתגובתך, יום טוב

            הגב לתגובה זו

            • אין שום זכות למשפחות לדרוש שאחרים בטח ירצחו תמורת שחרור גופות בניהם

              רננה, 02/07/08 19:39

              אז מה, מותר לאדם רעב לגנוב?
              יש אדם פרטי ויש ציבור.
              האדם הפרטי מחוייב לצורכי הציבור.ובכלל, מה פתאום שדם חייל יהיה אדום יותר מדם אזרח?
              ההיפך, הוא הנכון. החייל גוייס כדי ללחום, ואפילו ליהרג, למען הכלל.
              מה זה פה, חיילי שוקולד?

              הגב לתגובה זו

            • לגיא, אינני יודעת מה הזוי יותר - מוחי או מצב בו ממשלה ועם

              מגיבה, 02/07/08 20:30

              נתונים ללחצים רגשיים גוברים והולכים של בני משפחת החטופים השבויים עד כדי מחנק , עד כדי חוסר נשימה. זה מצב לא נסבל, לא נתפס ולא בריא למדינה ולעם.
              נכון שיש כאב אישי עצום, אבל עוד משפחות שילמו מחירים עצומים - חיילים שיצאו למלחמת לבנון2 ולא חזרו - חיילים שיצאו בריאים וחזרו פצועים לא רק בגוף אלא גם בנפש - והנה ,מדינה שלמה עוצרת נשימתה לנוכח דיון מדיני חשוב, וכדי להעצים את הרושם - תחת כל עיתון , חדשות לבקרים, ובראש כל מהדורה - בני שתי המשפחות מדברים ומדברים כשכל הכוונה להגדיל הלחץ על מקבלי ההחלטות. צר לי, זה חדל להיראות תקין בעיניי. לדעתי, זה לא תקין, זה כמעט כמו לתפוס ממשלה שלמה בגרון ולהגיד לה : תבלעי ותאשרי,יהיה המחיר אשר יהיה ! למרות דברי הנועם והאוירה הטובה בה נאמרו כל הדברים שלהם בתקשורת הנימה ברורה: אין אפשרות ולו לשקול החלטה אחרת, אלא רק החלטה שמוצאה באותה נקודת מבט זהה לחלוטין לזו שלהם. לכן הסתייגתי. זכותי, בדיוק כפי שזכותם לנהוג בדרך שבחרו.

              הגב לתגובה זו

            • למגיבה

              גיא, 02/07/08 21:34

              כלל לא הגבת לטענותיי. התייחסתי לשני משפטים שכתבת ולא הסברת למה את עומדת מאחוריהם אלא התעלמת והתייחסת רק למה שאת רוצה להתייחס אליו...
              עניינית, אני מסכים איתך שבימים האחרונים היתה הגזמה במינון ההופעות הציבוריות של המשפחות. אבל לגבי כל הניסעות בחו''ל, להיפך. יש פה נקודה הומנית אוניברסלית והיא שאין סימן חיים מחטופים בניגוד לאמנת ז'נווה, אז במקרה הזה המשפחות, אם כבר, עושות טובה לכולנו כי אנחנו (וזה כולל אותי) יושבים בשקט כשכל העולם רואה ולא מגיב...שבוע טוב
              נ.ב רננה, האדם הפרטי מחויב לצורכי הציבור ? לא ממש, וטוב שכך...

              הגב לתגובה זו

        • רוצה ראיה? תסתכלי בתוצאות הסקר ותופתעי: הרוב נגד (ל''ת)

          מסע תקשורתי נגד, 02/07/08 15:03

          הגב לתגובה זו

          • מה אתה סח! הסקר מראה שהרוב נגד? זו ממש ראיה משכנעת! (ל''ת)

            יוסי מחיפה, 03/07/08 19:05

            הגב לתגובה זו

        • חבל שאת משמיצה, זו דרישה לגיטימית שהממשל יהיה רציונלי (ל''ת)

          נגד שלטון רגשני, 02/07/08 15:40

          הגב לתגובה זו

      • צודקת

        תל אביבית, 02/07/08 15:30

        נמאס מהם. מצטערת שכואב להם, אבל הם לא יכולים להכתיב מדיניות. ראש הממשלה אמור לחשוב על טובת כלל האזרחים, לא על שתי משפחות.

        הגב לתגובה זו

      • הרבה יותר מדאיג אזרחים כמוך

        כולל החורים שלך, 02/07/08 15:45

        אבל ודאי מדובר בעוד כתומה עם חור בשכל

        הגב לתגובה זו

        • אתה טועה לגמרי,לא מה שאתה חושב. ומה הם טיעוניך לליבת הענין? (ל''ת)

          בעד זכות להביע, 02/07/08 18:41

          הגב לתגובה זו

        • חוץ מהשמצות והעלבות , יש לך משהו בעל ערך לתרום לויכוח ? (ל''ת)

          נגד שלטון רגשני, 02/07/08 18:54

          הגב לתגובה זו

          • לא מגיע לה

            ולשכמותה, 03/07/08 05:28

            שום טיעון חוץ משאט נפש

            הגב לתגובה זו

      • צודקת (ל''ת)

        גיל אזולאי, 02/07/08 15:54

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    לז'בוטינסקי היה קבר ודאי במקום אחר (ל''ת)

    אין מקום להשוות, 02/07/08 10:45

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הגיע הזמן להחליף את התקשורת

    אורן, 02/07/08 10:06

    כאשר ראש הממשלה (לא מחביבי נפשי) יוזם מהלך של הגדרת החטופים כחללים, יוצאת התקשורת בהתעלפות רבתית מהחוצפה שלו וחוסר הרגישות. והרי ברור לכל בר דעת שסימן חיים עכשווי, היה מעלה את עמדת המיקוח של החיזבזבל....
    כאשר אולמרט מצביע בעד העסקה כדי לחסוך את סבל האי-וודאות מהמשפחה והחברים פתאום התקשורת מוצאת פגמים גם בזה.
    פתאום התקשורת שוכחת שקונטר הוא לא גאון אסטרטגי אלא סתם עוד רוצח שפל שהצליח לו במקרה ושלאירגוני בטירור יש מאגר אין סופי של רוצחים פוטנציאליים בדיוק כמותו.
    התקשורת רוקדת בהחלטות שלה לפי קצב ריקודי החיזבזבל על גגות בירות ולא מבינה שזאת היא התבוסתנות. אתם אלה שהופכים את הריקודים האלה לתבוסתנות לאומית של כולנו. שירקדו ואנחנו נבחר איפה ומתי נוסיף להם זיקוקים לחגיגות שלהם. השיקולים ה''אסטרטגיים'' שלכם בתקשורת ידועים... זבל מביא רייטינג

    אז רבותיי החוכמולוגיים. נמאסתם עלינו. העם בארץ ניזון על המציאות דרככם, ומורל העם נמצא בשפל חסר תקדים, וזה עליכם.
    לכו כולכם למכור פלאפל. נמאסתם עם זעקות השבר שלכם. מגלומאנים.

    הגב לתגובה זו

    • תקשורת תבוסתנית

      דוד, 03/07/08 04:39

      אני חושב בדיוק כמוך.
      אווירת הנכאים בארץ מקורה בעיקר בתקשורת על כל צורותיה.כמעט ואין למצוא כתבות,מאמרים חיוביים.
      הפכנו את השכול לפולחן.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    זו הבעיה

    ארז, 02/07/08 09:51

    ה''מנהיגים'' שלנו אינם מנהיגים, אלא פוליטיקאים קטנים, שמתכננים את כל צעדיהם על פי איך ייראו בתקשורת, ומחליטים את החלטותיהם על פי הרוח הנושבת בתקשורת.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    עצוב אמיתי וצודק (ל''ת)

    צודק לחלוטין, 02/07/08 09:48

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מסכים

    שוקי, 02/07/08 09:23

    צודק בהחלט, אכן מנהיגנו היו יכולים לבקש הוכחות להימצאותם בחיים של החיילים. ולנהוג בהתאם

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מסכימה עם כל מילה

    לאן הגענו, 02/07/08 08:32

    אוי לנו,
    לאן הגענו עם סכלות השלטון וההנהגה?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    בן, בחשיבה מקורית אין עליך! שקלת לרוץ לכנסת ? אצביע עבורך (ל''ת)

    אורנה, 02/07/08 06:58

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה בידיוק מה שצריך ליקרות

    איציק מ, 02/07/08 06:46

    שיתחילו להיחטף חיילים ולהירצח .
    והסחטנות הערבית תחצה גבולות.
    אז יתעוררו פה.
    עם ישראל לא לומד מהראש שילמד מהתחת.
    לי אישית זה לא מזיז.
    הציבור מטומטם שהציבור ישלם וישתוק

    הגב לתגובה זו