• 60.

    כל המנטליות שלהם מבוססת על שקר -לדוגמא:''פלשתינים''

    אמיתי, 11/11/09 13:20

    הם טוענים שהם צאצאי הפלישתים -כאשר הפלישתים היו אירופים מאיזור מקדוניה.
    טוענים עוד שהם צאצאי הכנענים כלומר,ילידים כמו האינדיאנים או האבורג'ינים. - עוד שקר.
    רובם המוחלט הגיע לארץ בתקופת המנדט הטורקי והבריטי ,כ-מ ה ג ר י -- ע ב ו ד ה בלבד.
    אין להם שום שייכות לארצינו.בכל מקום שחופרים חצי מטר מוצאים את ההיסטוריה שלנו.אף פעם לא היה עם ''פלשתיני'' ולא מדינה כזו. הם פשוט משקרים לכל העולם ולעולם נוח להאמין לכזבנים האלה.

  • 59.

    מזל שיש פסיכומטרי

    שלמה, 19/06/09 19:22

    אחרת היו לנו רופאים ופסיכולוגים ערבים שלא יודעים בין ימינם לשמאלם.
    צורת הבחינה הזו לא הוגנת. בבתי ספר שיש בהם מוסר עבודה, התלמידים יקבלו בהכרח ציונים נמוכים יותר.
    יש ליצור תנאים בהם העתקה תהיה הרבה יותר קשה, אם באמצעות בוחנים חיצוניים במספר גבוה יותר, ואם באמצעים אחרים, או שבכלל יש לוותר על בחינות הבגרותולבנות רק ע הפיכומטרי.

  • 58.

    באן שלי

    איבראים, 25/10/08 15:05

    באן שלי כרא את הכתאבה הזעת וזא גראם לו עוגמת זפש!!!!!

  • 57.

    ל-52, הבעיה הקשה שלך בחישוב, שרק מחמירה את הכותרת

    טלי, 13/08/08 18:25

    בדוגמא שהבאת מס' הערבים הניגשים למבחן עולה בהרבה על אלו היהודים, אולם לא לקחת בחשבון כי הערבים מהווים 20% מהאוכלוסיה, קרי אם תבצע את החישוב לפי נתונים אלו יוצא כי מס' ההעתקות גדול הרבה יותר!!

  • 56.

    תלמידים ערביים מעתיקים

    עוידה ראפת, 07/07/08 10:48

    עד כדי כך אתם שונאים ערבים

  • 55.

    זה נכון

    מורה ערבי, 01/07/08 21:19

    מספר המעתיקים הוא גדול בהרבה. פשוט זה משהו ברמה מאוד גדולה בו מעורבים מנהלים ומורים.

  • 54.

    פסקה אחרונה;

    לביב, 30/06/08 22:14

    הפסקה האחרונה על הקשר בין הפסיכומטרי לתוצאות בגרות כנראה בלתי אחראית מכיוון שד''ר אבו עסבה לא הצביע על מחקרים שמאוששים את השערתו. כנראה תוספת הפסקה הנ''ל מטרתה תקיפת תופעת ההעתקה והוקעתה בלבד.

  • 53.

    רק על השם מקבלים 200 נקודות בבחינה הזאת (ל''ת)

    Z, 28/06/08 19:24

  • 52.

    הבנת הנקרא + קצת מתימטיקה

    YN, 28/06/08 19:11

    מעניין שאיש מן המגיבים הנאורים לא שם לב לקביעה השגויה - כן, שגויה! - של הכותרת. אני יוצא מהנחה שהמשפט בגוף הכתבה, לאמור ''7 מתוך 8 מחברות בחינה שנתפסו בהן העתקות שייכות לתלמידים ערבים'', הוא זה הנכון עובדתית, ושאת הכותרת חיבר עיתונאי שקצת - מה לעשות - חלש בחשבון בסיסי. אז, רבותי, ללמדכם: הכל תלוי ביחס בין מספרי התלמידים הערבים ואלו היהודים שמהם נאספו המחברות המועתקות. רק אם היחס הוא בדיוק 1:1 - והסבירות לכך נמוכה מאד - אפשר לגזור שהערבים מעתיקים פי 7 מהיהודים. אבל אם המחברות המועתקות נתפסו במרחב שבו נבחנים N תלמידים ערבים על כל תלמיד יהודי, אז נובע שהערבים מעתיקים פי 7/N מן היהודים. אם, למשל, בגליל נבחנים 35,000 ערבים ו- 25,000 יהודים, אזי N=1.4 ואי לכך ערבים מעתיקים פי 5 מהיהודים. ולהפך (בהעדר נתונים אני מגשש בחשיכה):
    אם בסיס המדגם הוא כל התלמידים במדינה, אז נניח ש- N=0.28 ומכאן שהערבים מעתיקים פי 25 מהיהודים. פה נגמרת המתמטיקה, ואפשר לחזור בצהלה לגזענות הישנה והטובה.

    • וואו ממש גאון אתה!!

      דידי דבש, 30/06/12 22:11

      מתחיל להעמיד לי משתנים ומוסיף קצת ידע של ילד בכיתא א' בסטיסטיקה ומרגיש גאון... אבל אתה רק מדגיש את הטימטום שלך..
      בוא נלך על הרעיון שלך שבגדול אתה צודק בו כי כמות הנבחנים היהודים והערביים לא שווה אבל כיוון שהערבים הם רק 20% מהאוכלוסיה הדוגמה שלך היא המצאה אחת גדולה.
      בוא נגיד שמרחב המדגם שלנו הוא 100 נבחנים שמתוכם 20 ערבים ו 80 יהודים. מתוך 100 הנבחנים היו 8 מעתיקים 7 מתוכים ערבים ו 1 יהודי עכשיו בוא נחשב ביחד 1 מתוך 80 כמה אחוז זה?? 7 מתוך 20 כמה אחוז זה?? מהם ההפרשים ביניהם?? מי מעתיק יותר?? תמשיך את התרגיל לבד אתה הרי גאון במתמטיקה לא?! (אגב קודם תלמד לכתוב ''מתמטיקה'' ואז תלמד מזה בעצם מתמטיקה).

  • 51.

    העדפה מתקנת קוראים לזה! גם לדבר עברית קשה להם! (ל''ת)

    אברהם, 28/06/08 15:30

  • 50.

    לה ??? מה ??? לא מאמין !!!! גיליתם את אמריקה !!!

    מיכאל, 28/06/08 09:21

    הסיפור מוכר שנים !!! זה הגיע גם לאקדמיה.סופר לי סיפור בו מרצה הודה שהוא היה מוסיף ציון לתלמידיו הערבים בטענה כי קשה להם ?! בלי כל קשר ליכולות שלהם.
    מאידך אני מכיר בעלי מקצוע ערביים כמו רופאים ,עורי דין,שחקנים ומרצים שלא היו זקוקים להעתקות או פרוטקציה הכל בזכות עצמם.

  • 49.

    במכללות ובאונ' הם אחר כך זוכים ל'אפליה מתקנת'

    אלן בלום, 28/06/08 07:58

    שהייתי עדה לה במו עיני. תלמידים שלא הגיע להם לעבור קיבלו 80 באופן אוטומטי כמעט. החלק העצוב הוא שהם בעצמם יודעים שקיבלו את הציון בחסד, מה שממשיך לטפח אצלם רגשי נחיתות ודימוי עצמי נמוך שפורק את עצמו בלאומניות ערבית ושנאה ליהודי שפינק אותו מתוך התנשאות. ושיהיה ברור -אפליה מתקנת היא התנשאות.
    ממליצה על קריאת הספר 'דלדולה של הרוח באמריקה'- אותו שיח על השחורים באמריקה נכון גם כאן.

  • 48.

    הקטנים-מעתיקים, מתבגרים-גונבים, מבוגרים-רוצחים. פרז מזרח תיכון חדש. (ל''ת)

    מדינה של כל, 28/06/08 04:31

  • 47.

    לפני כמה שנים עבדתי עם מהנדס ערבי שלא ידע כלום והעתיק ממני תוכניות (ל''ת)

    הנדסאי בנין, 27/06/08 20:15

    • כשלא יקבלו אותו לעבודה הוא יילל אפליה .. וזה יעזור (ל''ת)

      אלוני חיפה, 28/06/08 11:32

  • 46.

    מה, אצל הערבים זה 700 אחוז? (ל''ת)

    מזרחן, 27/06/08 20:04

    • עם היד על הלב - אתה צודק לגמרי (ל''ת)

      מזרחן לשעבר, 01/07/08 06:01

  • 45.

    טעות בחשבון!

    חשבון פשוט..., 27/06/08 18:32

    אם הערבים מהווים 20% מהאוכלוסייה; ואם 7 מתוך 8 העתקות הינן אצל המגזר - אז מעתיקים אצל הערבים פי 7*5 מהיהודים!!!!!!

    • אני מוציא את המיספר הנורא הזה לכותרת---פי 35!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      וזה לא כל, 28/06/08 11:35

  • 44.

    הכול בגלל הכיבוש....

    קמיר, 27/06/08 18:29

    הם יודעים רק לדרוש זכויות.
    כשזה מגיע לחובות.....

    • לקחת לי את המילים מהפה!

      אורית, 29/06/08 12:29

      מזל שהמחקר הזה נעשה ע''י ערבי...אחרת באמת איזה שמאלני דפוק היה קופץ,הכיבוש,הכיבוש...כיבוש בתחת שלי!!

  • 43.

    לא שמים על החוק מגיל אפס. (ל''ת)

    ציוני, 27/06/08 16:13

  • 42.

    איפה הכבוד הערבי? (ל''ת)

    אבי, 27/06/08 16:07

    • אז זהו (ל''ת)

      בדיוק איפה, 27/06/08 22:34

    • לערבים יש כבוד רק בעיני עצמם. מפני שהם מאמינים לשקרים של עצמם

      אלוני חיפה, 28/06/08 11:59

      אני יודע שלא תאמינו אבל אני לא גזען.
      למעשה יש לי הרבה חברים ערבים.(אני יודע שהמשפט הזה יקפיץ הרבה יפיפי נפש)
      כיחידים אין לי כל בעיה עם כל אדם אך כחברה ותרבות יש בעיה בתרבות הערבית.
      הבעיה העיקרית בתרבות הערבית היא הפנטזיה.
      ערבי מתחנך עם הזמן לפנטז את האמת שמתאימה לו ולהאמין בה.
      כל המציאות של הערבים בסביבה, מבוססת על זה שהם מאמינים לפנטזיות שהם מטפחים.
      וככל שהם מצליחים פחות מול המערב כך הם מפנטזים יותר על גבורה וגדולה.
      התרוץ תמיד: עשו לי שתו לי אכלו לי.
      ישראל מביסה את הערבים בכל נושא ששווה משהו התרבות, האומנות, הכלכלה, המדע ,הגבורה ובעיקר המוסר.
      זה כואב לערבים ואני מבין אותם. קשה שהעם המוצלח ביותר בעל ההשגים המרשימים ביותר יושב ליד העם נחות כל כך. (ושוב זה לא גנטי אלה תרבותי) ולכן מגיסים את הפנטזיה, לעשות דמוניזציה ליהודים ולרומם את הערבים.
      הם ממציאים גיבורים (המתאבדים הפחדנים ששואפים לזיין שבעים בתולות בגן העדן) הם ממציאים פשעי יהודים וטווחים כמו אדורא שנרצח ע''י ערבים ושימש סמל המאבק שלהם. מבצע חומת מגן שהיה מהמוצדקים ,המוצלחים והמוסריים שהיו מעולם בעולם. החיסולים בעזה שהם מהמוצדקים והמוצלחים והמוסריים שהיו מעולם בעולם (לצערי מוסריים מדי).
      אז למה אני כותב.. רקבגלל הכעס על אי הצדק? לא!!
      אני חושב שיפיפי הנפש הם הגורמים להימשכות המצב הזה.
      הם מאפשרים להם להמשיך לפנטז משום שהם גורמים לפנטזיות שלהם להתממש!
      במקום שהם יעמדו מול המציאות הם מקבלים מהשמאל הקיצוני את מימוש הפנטזיות שלהם ולכן יפיפי הנפש הם אלו שבעצם גורמים לכל הסבל. גם שלנו וגם של הערבים.עד שהערבים לא יתעמתו עם המציאות שאנחנו בכלל לא האוייב שלהם אלה הם עצמם, לא נצא מהמצב הזה.

      • מסר יוצא מן הכלל כל הכבוד לך !

        שחר, 29/06/08 12:47

        מדובר בתרבות מזרחית - מדברית אשר נשענת על יכולת השרדות בלבד ולא על התקדמות .

  • 41.

    איפה כל יפי הנפש שיכריזו בחוצות העיר על גזענות? (ל''ת)

    יאיא, 27/06/08 15:58

  • 40.

    הסינים מעתיקים הכי הרבה!!! (ל''ת)

    מי שמעתיק, 27/06/08 15:38

  • 39.

    זה נכון אבל...

    Eחד, 27/06/08 15:15

    בעשר שנים באוניברסיטה ראיתי גם אחרים מעתיקים.
    בכל כיתה גדולה (100 איש ויותר) יש בד''כ קבוצה של יהודים צברים שיושבת צמוד ומעתיקה, קבוצה של עולים מחבר המדינות שמעתיקים, וקבוצה של ערבים כנ''ל. בקיצור, התופעה שכיחה גם בקבוצות אחרות.
    ממה שראיתי, מדובר בשקט ב- 20% מכלל הסטודנטים. אולי יותר.

    • זו תגובה מטומטמת

      המטיף, 28/06/08 12:17

      תגובות כמו שלך מרגיזות אותי מאוד.
      כשמנסעים להראות נקודה מסוימת ובני אדם תמימים או טיפשים מערפלים את הנקודה בעובדות שהן נכונות וחשובות אך הן לא הנקודה כרגע.
      גם אני יודע שקיימת בעיה במוסריות המתדרדרת של מערכת החינוך ותלמידים מזלזלים בכבודם של המורים ובעצמם וההעתקות הם חלק מזה.
      אך זו בעיה אחרת ודיון בה מול עובדות מהממות כמו פי 35 יותר העתקות במגזר הערבי ומגמת שיתוף פעולה של המורים והמערכת הערבית, זה זרקת חול בעיניים טשטוש הבעיה וזרקתה לפח.

  • 38.

    מה עם בתי הספר הדתיים? אני מגיעה משם וכמות ההעתקות היתה גדולה

    שלי, 27/06/08 14:56

    כשהמצב הכי גרוע הוא בישיבות. השכלולים שהם היו מגיעים אליהם בכדי להעתיק היו בוודאי מזכים אותם במקום ראשון בתחרות כלשהי..

    • קשקוש מקושקש!

      א, 27/06/08 18:39

      איזה בחינות יש בישיבות? עישנת משהו?!

    • שטויות במיץ- אצל הדתיים יש יותר כבוד לערך ''לא תגנוב''

      בעבר תלמידת, 28/06/08 06:06

      זה לא שאין העתקות, את בודאי לא יותר. למה את סתם משמיצה?

  • 37.

    היהודים מעתיקים בלי סוף ובכל פינה

    אבי, 27/06/08 14:44

    ניסיתי ללמוד באוניברסיטת ת''א. לתואר שני. כולם שם מעתיקים. אם אתה ממוצע וישר אין לך סכוי. כולם עובדים בקליקות של רמאים ומעתיקנים. מספיק להאשים את הערבים בכל הצרות

    • ומה הסיבה?

      אלון חיפה, 28/06/08 12:21

      ראשית כשמיסביבך כולם מעתיקים רק אידיוט לא יעתיק מפני שהכבוד שלך לא נראה על דף הציונים של האוניברסיטה.
      ככל דבר בארץ ההתדרדרות נובעת מחוסר אכיפה. כך בכול אספקט :מיסים, פשע ,שמירה על הסביבה, והעתקות במיבחנים.
      כשלא מקפידים על החוק רק פרייר יקפיד לשמור עליו בעצמו. כשמיסביבך כולם פושעים ואף אחד לא משלם מחיר תהיה טיפש לשמור עליו בעצמך וגם מוסרית אתה פטור!
      הבעיה המודגשת עם הערבים מפני שהם סיגלו לעצמם תרבות זעם. חלקה הקטן מוצדק ורובה לא. בתרבות זו הם מנפנפים בדגל האפליה ושולחים מבטים רושפי שנאה בכל פעם שמשהו מנסה לאכוף עליהם חוקי מדינה.
      יפיפי הנפש מגבים אותם ומזיקים בכך שהם מונעים אכיפה דבר שגורם להתדרדרות כללית במוסר.

  • 36.

    זה כל כך נכון

    בנג'ו, 27/06/08 14:29

    שמעתי ממישהו שגם בשנות ה60-70 הם היו מעתיקים.
    זה כ''כ נכון,שהם עושים את הבגרויות שלהם אחד עם השני,עם המשגיח ועם המורה יחד,כי כולם בני דודים,ואם אחד לא עוזר לשני,אז יקרה משהו נורא(אני מאמין שכולם פה יודעים על מה אני מדבר)
    בקיצר,מספיק עם ההפליה המתקנת הזאת,חייבים לשים לזה סוף!

  • 35.

    גם בטכניון הם עושים זאת. יש להם שיטות מתןחכמות מאוד לרמות

    המוהנדס, 27/06/08 14:11

    ראשית, המתרגלים הערבים עוזרים לבני עמם להצליח בבחינות. שנית, המון בני משפחה קרובים מאותה חמולה (בעיקר המוסלמים) דומים מזה לזה מבחינה פיזית בצורה מדהימה וגם נושאים במקרים רבים את אותו שם כך שהם נבחנים במקום בני משפחתם ואף אחד לא יודע. שלישית, אין להם אלוהים והם ממש לא פוחדים מהמשגיחים. רביעית, הם תמיד יכולים לטעון לגזענות. הרמה של רבים מהם היא פחות מרמת תיכון. מרבית המקרים שעולים לוועדות המשמעת בטכניון הם סטודנטים ערביים שהעתיקו

  • 34.

    אלף לילה ולילה

    דש, 27/06/08 13:35

    ערבי מגיע למשרד משפטים מכובד בתל אביב, וניגש למנכ''ל ואומר לו בראיון שהוא קיבל תואר בהצטיינות של פרופסור באוניברסיטת הווארד,אומר לו המנכ''ל התקבלת,אתה רואה את הג''קוזי? אומר לו הערבי ,נו... אומר לו המנכ''ל זה שלך,רואה את המזכירות הכוסיות?גם הם שלך,גם האוטו למטה היגוואר שחונה ליד הבנין שלך,והמשרד הגדול שם בפינה גם שלך,והערבי כולו מתלהב,אומר לו בשמחה,אתה צוחק אליי?אומר לו המנכ''ל,מה אתה רוצה,אתה התחלת.........

    • בושה

      מלך, 25/10/08 15:07

      בושה וחרפה

  • 33.

    הצליחו להעתיק מאיתנו אפילו עיר בירה ומדינה (ל''ת)

    יותם, 27/06/08 13:21

    • חחחחחחח כואב כמה שאתה צודק.. (ל''ת)

      דידי דבש, 30/06/12 22:14

  • 32.

    מי מחפש היגיון אצל ערבים הכל דימיון וקצת העתקה מזה שחושב שיודע (ל''ת)

    המורה מהכפר, 27/06/08 13:12

  • 31.

    אז מה אם אנחנו מעתיקים ומרמים את מס הכנסה? (ל''ת)

    גזענים נמאסתם, 27/06/08 12:38

  • 30.

    כל הכבוד!!

    אברי עוטף י-ם, 27/06/08 12:08

    כל הכבוד לד''ר הנכבד שהעז לומר את זה. אני מקווה שיש לו ביטוח לאוטו ואולי כדאי שיהיה לו גם ביטוח חיים. אני מקווה שלא יפגעו בו. יש פתגם בערבית האומר ''הכזב הוא כבודו(או אולי תכשיטו) של הגבר'' ואכן כך הם - ואנחנו ממשיכים להאמין לכל הבטחת רגיעה, שלום פיוס וכו'. אבל כנראה שאולמרט מאמין להם באמת כי הוא מאמין גם לעצמו והרי ידוע כמה הוא אמין באמת...

  • 29.

    גם אצל היהודים....

    אלבטרוס, 27/06/08 12:08

    גם בבתי ספר יהודיים בכל רחבי הארץ יש לחץ ואיומים על המורים לשתף פעולה עם התלמידים ברמיה הקרויה בחינות הבגרות.
    ישנה המון סלחנות כלפי העתקות בעצימת עין, בחיוך בזוית הפה, ישנה גם אצל מורים פה ושם מן תחושת חברות והתחברות אל התלמידים המעתיקים כמו מן צ'פחה ידידותית.
    הגיע הזמן לשים את הרגל במלא כובדה על הבעיה ולחנוק אותה גם במחיר של חוסר פופולריות איומים וגינויים שדל ההורים. ובעיקר הגיע הזמן שההורים יפסיקו לגבות את ילדיהם בכל מחיר כי זה מוליך להדרדרות שסופהאי ציות לחוקים אזרחיים ופשעים חמורים ביותר

    • מה אתה מבלבל במוח?!

      נתי, 28/06/08 17:56

      אין בבתי הספר היהודיים שום לחץ על המורים וכמובן שאין איומים!ואתה ממש לא בכיוון כי בבית ספר שלי אין שום שיתוף פעולה בין המורים לתלמידים בזמן הבגרות והמורים לא נכנסים בכלל לכיתה בזמן הבגרות!!(הייתי אומר שכל מה שהידבקת לבתי הספר היהודיים קורה אצלכם בבתי הספר הערביים)

  • 28.

    בואו לטכניון לראות בעינים סטוד' שלא יודעים קו ישר?הנדסה אזרחית (ל''ת)

    י.נ טכניון, 27/06/08 11:58

  • 27.

    התלמיד הערבי מקבל פי 8 פחות תקציבי חינוך מחברו היהודי

    חיפאי, 27/06/08 11:54

    אז הוא מפצה על זה בהעתקות.

    • הופה... התחילו התירוצים... (ל''ת)

      אלוני חיפה, 27/06/08 14:43

    • לתלמיד הערבי יש גם פי 8 פחות IQ מהתלמיד היהודי

      ., 27/06/08 20:44

      אז הוא מפצה על כך בהעתקות.

      • חזק!!! (ל''ת)

        oou, 25/10/08 15:24

  • 26.

    התעודות שהם מחזיקים לא שוות מאום= השגת דבר במרמה

    י.א, 27/06/08 11:45

    מניסיוני האישי באוניברסיטה, כל מי שהכרתי מקרב הסטודנטים הערבים העתיק בבחינות וכך סיים את התואר (חלקםמ בציונים גבוהים מאד).
    שיחה מקצועית איתם מגלה את גודל הפער בין הציון ליידע.
    להיזהר בבחירת מועמדים ערבים לעבודה-רק בעניין האיכות והמובהקות של התעודה לא חלילה בגלל המוצא!!!

    • אני דווקא הייתי מתחיל במוצא (ל''ת)

      קרא לי גיזען, 27/06/08 18:34

      • האמת,גם אני... (ל''ת)

        אורית, 29/06/08 12:34

  • 25.

    זה ברור הרי גם למורים שלהם יש יד בדבר

    דיה, 27/06/08 11:35

    ידוע שהמורים בבתי הספר הערבים ממש מסייעים לתלמידים להעתיק,נכנסים לכיתות בבחינה עם תשבובות וכו'
    בכלל אם כבר משתלחים,רב הסטודנטים מהמגזר הערבים באוניברסיטאות לא צריכים לעבור את אותו מסלול מפרך כמו הסטודנטים היהודים על מנת להתקבל. בגלל האפליה המתקנת-למרות שרובם ככולם ממשפחות עשירות כי רק להם יש את המודעות להשכלה גבוהה!

  • 24.

    מישהו מופתע?

    שם, 27/06/08 11:25

    אם משהו פה מפתיע, זה שזה רק פי 7 ולא יותר.
    מישהו חושב שערבים באמת מכינים בעצמם עבודה כלשהי לאוניברסיטה? או עוברים לבד מבחן?
    פעם אפילו באמצע המבחן תאוריה (של נהיגה) איזה ערבי רצה שאני אעזור לו.

  • 23.

    ואז הם עוד מקבלים עדיפות בקבלה לאוניברסיטה (ל''ת)

    ביזיון של מדינה, 27/06/08 11:07

  • 22.

    במבחנים הם מדברים בערבית, והמשגיחים לא מבינים. (ל''ת)

    משגיח לשעבר, 27/06/08 11:00

  • 21.

    הם מקבלים 100 בציוני מדעים וכשמגיעים לאוניברסיטה בבחינות של כיתה יב (ל''ת)

    שמעתי ממרצה למד, 27/06/08 10:42

  • 20.

    כשיש משהו רע להגיד על ערבים אז מקבלים כותרות

    דוד, 27/06/08 10:40

    אבל בכל הסטטיסטיקות הערבים ובני המיעוטים לא קיימים. מדינת היהודים. כל הכבוד לעם הנבחר.

    • למה אתה אומר ככה ?

      פנדה, 27/06/08 13:53

      מה עם הסטטיסטיקות של הפשע ? הם לא מככבים שם ?

      • ברור שכן! פי 3 מיחסם המיספרי באוכלוסיה!! (ל''ת)

        אורית, 29/06/08 12:35

    • אבל בכל הסטטיסטיקות...

      דן, 27/06/08 14:18

      זרקת משפט שאין לו שום משמעות. מה פירוש בכל הסטטיסטיקות- של הישגים, של תאונות דרכים, של מחלות? העיקר שתוכל להשמע מתוחכם?

  • 19.

    המטרה שלהם זה לדפוק את היהודים ואת האונברסיטאות (ל''ת)

    h d ho, 27/06/08 10:40

  • 18.

    כמו שגנבו את האדמה שלנו

    רחלי, 27/06/08 10:35

    אדמת ארץ ישראל, וכמו שהנביא שלהם לקח את התורה והוציא ממנה מה שרצה וקרא לה קוראן, כך הם גונבים ציונים. חמס זה חמס- חמס בעברית זה גזל, מי שלא מאמין שיקרא בתהילים

    • מתי בדיוק הם גנבו את האדמה שלנו?? תלמדי היסטוריה

      שלי, 27/06/08 14:58

      ונניח שאשחק במשחק שלך גם היהודים גנבו את האדמה מהכנענים אז איפה בדיוק יוצא שאת טובה יותר מכל עם אחר בעולם ובהיסטוריה?

      • ולפני זה ההומוארקטוס גנב את האדמה מהקופים

        הסטוריוני, 27/06/08 19:23

        ברוב המוחלט של ההסטוריה האנושית המתועדת, העם היחיד שגר על האאדמה הזו ועדיין קיים זה אנחנו; לא מתאים לך? תתאבדי

      • אז בואי נשחק את המשחק שלך...

        אלוני חיפה, 28/06/08 12:32

        נניח שכולם תמיד כבשו את הארץ ולא צריך להביט לתקופה מסויימת של שלטון יהודי בעבר כבעלות על הקרקע.
        אז אנחנו כעת כובשים וזכותינו ליכבוש בדיוק כמו שהערבים כבשו את הערץ בעבר.
        ולכן זכותינו לכבוש ולנקות את הארץ למען אנשינו.
        וזכותם להילחם בנו כדי להשיג את האדמה חזרה וזכותינו להילחם בהם כדי להגן על הארץ שכבשנו.
        כך שבכול מקרה אנחנו צודקים ואת בוגדת מפני שאת נלחמת בזכות של עמך להילחם באלו שרוצים לגרש אותו מארצו.
        או בזכות ההסטוריה או בזכות הכיבוש איך שתירצי את בוגדת!!
        וזו פשוט לוגיקה !!!!

      • רק שאין יותר כנענים, אז מי שיטען לבעלות,

        ג, 28/06/08 19:27

        ליהודים יש את הבעלות הכי ארוכה כאן

      • אני לא עם יותר טוב,אני עם יותר חזק!! (ל''ת)

        אורית, 29/06/08 12:36

    • אם אנחנו לא מאמינים אז באמת נראה לך שתהילים ישכנעו אותנו?? (ל''ת)

      רחל אמנו, 27/06/08 15:08

  • 17.

    למה נותנים לזה גיבוי? לא נמאס לכם כבר להיות זומבים? (ל''ת)

    דמוקרטיה, 27/06/08 10:35

  • 16.

    באותו ענין

    tt, 27/06/08 10:30

    כדאי לקרוא את הכתבה מאתמול, בנושא שיעור הפשיעה בארץ - https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/752/316.html

    שיעור הפשיעה בקרב המגזר הערבי גבוה פי 4 מבשאר האוכלוסיה, ובעצם מעלה את שיעור הפשיעה הכולל בארץ ב-15%.

  • 15.

    התשובה: מרכז ארצי למבחנים ובדיקתם.

    חיים אבגד, 27/06/08 10:22

    יש לשלול מבתי הספר את זכות ההערכה של עצמם.
    בעולם המודרני, כל גוף ראוי שייבחן ע''י מקור חיצוני ובתי תלוי.
    כך, למשל, יש מחלקה לחקירת שוטרים שאינה כפופה למשטרה.
    כך, מבקר המדינה, אינו כפוף לממשלה, אלא לכנסת.
    כך צריך להיות הגוף המבקר את הצבא.
    כך צריך להיות הגוף המבקר את איכות התלמידים בבתי הספר.

    יש להקים מרכז ארצי שייתכנן וייבדוק מבחנים בכל גופי החינוך המוכרים ע''י משרד החינוך. כולל בתי ספר יסודיים (מבחני המיצב), תיכוניים, מכללות ואוניברסיטאות.

    בכך, לא יישאר עוד בידי בתי הספר, המכללות והאוניברסיטאות הכלי של הערכת תלמידיהם שבעקיפין אינו אלא כלי להערכת עצמם.
    גוף שכזה יהיה מומחה ומקצועי. הוא ייתכנן את הבחינות, ייבצע אותן, ישגיח בזמן הבחינות ויבדוק אותן.
    ציונים שינתנו בידי גוף זה צריכים להחשב כציונים אובייקטיביים ומיוחסים.

    ממשלת ישראל צריכה לאכוף את השימוש בגוף ממלכתי זה בתור תנאי להכרה בתעודה של בית הספר הנדון.

    חיים

  • 14.

    דו''ח : לשפן יש אוזניים

    jz ביוטי, 27/06/08 09:56

    ספר לנו משהו שהוא קצת פחות ברור מאליו.

  • 13.

    אמת.

    איתמר, 27/06/08 09:50

    עבדכם הנאמן,הלומד במחיצת סטודנטים
    ערבים ובדואים,בשנתיים האחרונות,
    מצהיר,כי הכתוב בכתבה,הינו אמת לאמיתה ואף חמור מכך בעניין האלימות החמורה במיוחד כלפי מרצים
    העושים עבודתם נאמנה.

  • 12.

    כדאי לבדוק גם מסמכי קורות חיים של מגזר אחר

    גל, 27/06/08 09:43

    הרבה פעמים ימצאו שם כזבים והגזמות מהנסיון שלי. אחרי בדיקה אולי יתברר אם זה רק מקרי או שזה ממש ככה אבל מעסיקים-שימו לב.

  • 11.

    אז זה יכול להסביר את העליה המאסיבית של ערבים באוניברסיטאות? לפחות (ל''ת)

    אחד הגורמים?, 27/06/08 09:42

  • 10.

    וזו בדיוק הסיבה שיש בחינה פסיכומטרית

    ביטול פסיכומטרי, 27/06/08 09:39

    לא מפתיע, אפוא, שבשנה שלא היה פסיכומטרי האוניברסיטאות התמלאו בכאלו שנשרו אחרי שנה א'.
    הפסיכומטרי מנבא הצלחה בלימודים - וזו עובדה!

    • אתה כ''כ טועה!

      אני, 27/06/08 11:59

      הפסיכומטרי מנבא הצלחה? ממש לא.
      אני קיבלתי 5400 בפסיכומטרי הראשון בלי ללמוד, ובפסיכומטרי שלמדתי 680. אם הוא כ''כ מדויק איך זה שהוא משתנה?!
      הפסיכומטרי טעות,ויקח שנים עד שיבינו את זה. הוא לא בודק אינטלגנציה רגשית ומתאים לצורת חשיבה אחת. אמרו לי את זה אנשים שבתחום.מה שכן, אני שמחה שהוא מסנן את המעתיקנים.

      • אם היה לך 700 פלוס בבחינה הראשונה היית מבין!!

        אלוני חיפה, 27/06/08 15:25

        אין מדד מוחלט!
        אך אין בררה, צריך למיין וזו הדרך המוצלחת ביותר הידועה היום.
        אם כולם לומדים לפסיכומטרי זה משווה את נקודת הייחוס.

  • 9.

    גילו את אמריקה

    דב, 27/06/08 09:38

    ידוע שהם מעתיקים בכמויות מסחריות, פשוט לאף אחד אין אומץ לומר זאת בגלוי. אני מקווה שבזכות הכתבה הזת מישהו במשרד של יולי תמיר יבין שצריך לשלוח משגיחים חרדים לביה''ס ערבים ולהיפך, אל תדאגו הם ישמרו אחד על השני כמו שצריך...

  • 8.

    בתור אחת שלמדה איתם.

    ליבי, 27/06/08 09:21

    כל מי שלמד באוניברסיטאות שבהם יש ריכוז גדול של ערבים יכול לראות בבו עיניו מהי מימניות העתקה. הם יכולים להעביר סמינר בנושא כי זה משהו שהם מומחים בו.
    הם פשוט עוזרים אחד לשני ולא בוחלים בשום אמצעי.
    אני לא מתפלאה שזה משהו שמגיע כבר מהתיכון ובאונברסיטה המיומניות רק משתכללות.
    משרד החינוך לטיפולכם.

  • 7.

    הבעיה חמורב יותר באוניברסטאות

    מוסא אמיר, 27/06/08 09:07

    שמה הם מעתיקים חופשי
    תחשובו של זה

  • 6.

    לא יכול להיות...

    צביקה, 27/06/08 09:06

    אחר כך מתפלאים איך הם מציפים את האוניברסיטאות. ושיקום מי שמתנגד לפסיכומטרי...

    • שומרים להם מקומות בפקולטות היוקרתיות- תבדוק בפקולטה למשפטים ותגלה

      יותר מזה, 27/06/08 09:45

      ואז סטודנט חילוני שעושה מילואים שההורים שלו שירתו, משלמים מיסים והכל, והוציא ציונים יותר גבוהים בזכות עצמו- מוצא את עצמו בחוץ בעוד ערבי שהיה תלמיד פחות טוב ולא נתן 3 שנים למדינה, נכנס פנימה.

      • הפקולטה למשפטים כבר אינה איכותית

        גלעד, 27/06/08 12:03

        בעיקר המיץ של הזבל מגיע לשם

  • 5.

    גם באוניברסיטה הם מעתיקים בכמויות

    סטודנט חיפאי, 27/06/08 09:05

    זה אפילו קצת מגוחך, לא יכול להיות שלא שמים לב באוניברסיטה לזה.

  • 4.

    עלאק המורים מוכרחים להשתתף...

    גלילאו, 27/06/08 08:58

    זה הרי האינטרס שלהם, לקדם כמה שיותר את התלמידים שלהם כדי שיוכלו ללמוד באוניברסיטה....

    ואנחנו הולכים לצבא, 3 שנים עוד חצי שנה\\שנה טיול ורק אז לימודים...

    הם כבר בתואר השני


    ולא בזכות!!!

  • 3.

    גם באוניברסיטה. בעבר הרחוק עבדתי כמשגיחה, ומה שקרה היה לא נעים.

    ששוני, 27/06/08 08:57

    יחסית למספר הלומדים אז, מספר המעתיקים היה גבוה.
    וגם כשנתפסו - התנהגות פרועה של צעקות ואיומים.
    היה לא נעים וכך לימדו אותנו לא להתעסק איתם.
    וככה קיבלו תעודות... יופי טופי...

  • 2.

    הערבים (בהכללה כמובן) לא מכירים בדמוקרטיה וזה שורש הרע

    נעה, 27/06/08 08:56

    הזלזול בדמוקרטיה מתבטא בנהיגה פרועה בכביש, המאפיין בשיעור גבוה יותר נהגים מהמגזר, רמאות בהצבעה בבחירות לכנסת וכמובן העתקה בבחינות הבגרות.
    לא כולם ככה, אבל שיעורם גבוה בקרב הערבים וגם בקרב החרדים (למעט הבגרויות).

  • 1.

    שלא יעתיקו ממך את הכתבה באלמנאר (ל''ת)

    אלו הם חבריך, 27/06/08 08:07