• 44.

    הממשלה יציבה,שקט בגבולות,הכלכלה צומחת,העם מרוצה אבל לעיתונאים עצוב (ל''ת)

    מאורת הזאב, 25/04/11 14:12

  • 43.

    בן כספית, כהרגלו, הוא פופוליסט שהולך עם מה שנראה לו הזרם. שנים של

    יורן, 26/06/08 08:07

    איתרוג המנהיגים כאן מצידך, התרפסות, והתחנפות בפניהם, לא מעניקות לך צידוק מוסרי להטיף. אתה חלק מהמערכת הזו.

  • 42.

    שינוי שיטה באופן תכוף = אקמול , שרק מחמיר את הבעיה ולא נוגע בה.

    יונתן החכם, 26/06/08 06:57

    מי שחושב שהשיטה- היא החולה, מגלה חוסר רצינות, ו/או חוסר הבנה.
    ראשית , יש להודות בעובדה שהבעיה היא הרבה הרבה יותר עמוקה ונוגעת בשורשי הנורמות החברתיות והתרבותיות.
    לאחר שהודינו בכך (בכאב ובמבוכה) נבין שהקילקול והעיוות יהיה ניכר , מטבע הדברים גם, או בעיקר בהנהגה.
    ומכיוון ש'שם למעלה' הדברים כה בולטים לעין כל, הטיפול צריך להיבחן 'שם'- כלומר- להשאר באותה השיטה ולתקן- במסגרתה את הדרוש תיקון- ולא (בהשאלה) לקחת את הילד המופרע ומדי שנה להחליף לו בי''ס. כשהסטנדרטיים המוסריים בעייתיים- הפרצות יתגלו וינוצלו לרעה - בכל שיטה , תהיה אשר תהיה

  • 41.

    ברק איש קומנדו יחיד במינו. אולם אין בו קמצוץ של קמצוץ מהמנהיגות (ל''ת)

    והכוח של שרון, 26/06/08 05:18

  • 40.

    ממשלת קומבינה-כלשכת עבודה

    גולן, 26/06/08 05:08

    אין בניב העברי ביטוי אשר יתאר בדיוק את התחושות,והתיעוב לאנשים אלו.כנראה שמדובר בלשכת עבודה-משמע-תיזהר מימני,אני אכבד אותך,העיקר ''שנזרום'',כך אמרו זה לזה שני הטיפוסים הללו.זה שיש מדינה שמממנת לחלמאים האלה את הכל,זה שתחושת הדכאון,החנק,והרצון להסתלק מהמקום הארור הזה,שיש-2,000,000, איש שהולכים לישון ללא אוכל-זה שולי,העיקר ''תזרום''.אנו אשמים ביצירת המצב הנוראי הזה שאנו מממנים מנגנון ציבורי ענק העולה לנו מיליונים,ואין פוצה פה.אנשים מתים ללא תרופה,ללא טיפול שיניים,המיסים ויוקר המחיה חונקים אותנו ,וחבורת החלכאים הזו-מצאה סידור איך לקבל משכורת+רכב+דלקן חינם+עיתון+תרופות בחינם,ואנחנו נממן.ראיתי את אולמרט בטלוויזיה,וריחמתי על עצמי.איך?איך לעזאזל אדם כזה דוחה,מסכן,שקרן פתולוגי,עם מבט חולני,ונראה רע כמו הצרות שלנו עדיין פה?? .יצור כזה במדינה מתוקנת,כמו רומניה למשל-איפה היה עכשיו??.ואהוד ברק שנראה ''לא פה'',מתי שפותח את הפה אני רץ ''לאבן-שושן'' כדי לנסות להבין מה נאמר??..ולראות את העבריין צחי הנגבי שמואשם-בשוחד+הפרת אמון+שקר,שניצח על'' ''סידור העבודה''של החבורה החשוכה הזו,בא לך להקיא.איפה מוסדות החוק ברפובליקה???איך??.מדובר ביום שחור נוסף של המקום הזה שביזה את עצמו,אותנו,ומוביל אותנו לאבדון. הכותב הינו קצין בצהל אשר מתבייש שאלה המנהיגים.אני עם הדרכון הגרמני שקיבלנו בדרך לגרמניה עם הילדים כדי שלא יסכנועצמם חלילה.כמו הילידים של אולמרט.מה הם יותר חשובים??ממש לא,אני מרחם עליהם על החינוך ותרבות הקלוקל שקיבלו מראש המשפחה -העלוב והמסכן.

  • 39.

    ארורים הקאפו אתרוגנים שהביאו אותנו עד הלום בהונאה תקשורתית !!!!!!!! (ל''ת)

    שלם ישלמו, 26/06/08 00:15

  • 38.

    ברק שקרן בן שקרן. הציבור לא ישכח את הבגידה (ל''ת)

    שי, 25/06/08 23:44

  • 37.

    Olmert is better

    David Moonshin, 25/06/08 19:09

    He is my friend, and he is more honets than the press or Barak thinks. Give him a chance to govern, and he will do a better jon thab Barak and Bibi.

  • 36.

    אני מסכים בהחלט עם 34 !

    יוסי, 25/06/08 19:00

    הציבור הזה, בעידוד התקשורת, יודע רק
    לשנוא את נבחריו. כבר שנים לא היתה בישראל ממשלה שסיימה את הקדנציה שלה. רוח רעה מנשבת כאן, ולא יעזור שום שינוי של שיטת הבחירות.

    • תיקון טעות..

      הילה, 25/06/08 22:48

      מעולם לא קמה בישראל ממשלה שסיימה את הקדנציה שלה (ולא מדובר בממשלות אחדות). אתה יכול לבדוק את זה ולגחך...

  • 35.

    כל התורה על רגל אחת

    אליפז, 25/06/08 18:43

    מה שבאמת צריך, הוא להפטר מן ההתנחלויות.

    • את זה אמר פרופ ישעיהו ליבוביץ . והיום רואים עד כמה הוא צדק.

      benzi. a, 25/06/08 20:04

      ההתנחלויות הם אם כל הצרות והפילוגים והקרע בעם. יציבות שלטונית
      ואחדות העם יבא בין השאר לאחר שנפרד מההתנחלות האחרונה . ואז נגיע לשלמות העם והקמת שתי גושים גדולים לאחר העלאת % החסימה באופן משמעותי.

      • מזל שקיים ''הכיבוש''

        קסנדרה, 25/06/08 21:20

        אחרת השמאלנים היו מרכזים את כל מאמציהם לחזור לגבולות החלטת האו''ם על החלוקה, ולפצות את הפלסטינאים על ה''נכבה''.

      • לפני ישעיהו ליבוביץ אמר את זה דוד בן גוריון (ל''ת)

        אדר, 26/06/08 08:42

  • 34.

    ולי יש תזה אחרת, ברשותך...

    Eחד, 25/06/08 18:35

    ראשית, יש לנו יציבות שלטונית.

    עובדה היא שכל המדינה בראשות כל כלי התקשורת עסוקה כבר חודשים ארוכים בליידות אבנים בראש הממשלה, ולמרות זאת הוא עדיין במשרתו. יש יציבות, ובאופן אירוני רבים מצרים על היציבות הזו, שמונעת את החלפתו של אולמרט.

    שנית, ראש ממשלה כאן לא יהיה כנראה נקי מחקירות אף פעם. למה? כי זו מזמן כבר הפכה שיטה להורדת ראשי ממשלה ושרים מכהונתם. אף אחד לא חסין. אפילו את קהלני ויעקב נאמן עינו זמן רב עד שזוכו בבית משפט.

    מה שיש לנו זה דינמיקה של חוסר שביעות רצון מהכל, מתובלת בדכאון לאומי עמוק. האם זה נובע מהמצב האמיתי? לא ממש. אחרי הכרזת האו''ם על החלוקה יצאו אנשים לרקוד ברחובות למרות שההערכות היו שהערבים זורקים את כולנו לים תוך שבוע שבועיים.

    החברה שלנו חולה, ויש מישהו שמרויח ממחלתה. אותו גוף אמורפי שדואג לכך שכולנו נתמכר אך ורק לשחור ונבוא כל יום לקבל עוד מנה של חדשות רעות, כאילו נגמרו לחלוטין הדברים הטובים בארץ. כאילו פרות כבר לא שוברות שיאי תנובה, ממציאים כבר לא מפתחים פלאי טכנולוגיה, ולילדי ההווה כבר אין עיניים בורקות מסקרנות.

    לא! זה לא מעניין ובעיקר לא מוכר.
    אז בוא נשים בפעם השבעים החודש תמונה של הזיפים של אחמדיניג'אד עם כותרת ראשית על כמה אירן חזקה ומאיימת. הרי הם כבר הצליחו לייצר בעצמם רפליקות של מטוסי F5 ...

    יש למישהו פרוזאק בבקשה?

    • יש לנו דיקטטורה של מושחתים (ל''ת)

      צ'אוצ'סקו, 25/06/08 19:08

    • החקירות נגד אולמרט התחילו עשרים שנה

      דודי, 25/06/08 20:18

      לפני שהוא נהיה ראש ממשלה, עוד בפרשת החשבוניות בליכוד שהגיעה לכתב-אישום. הוא זוכה אמנם אבל השופט מתח עליו ביקורת חריפה.

    • אהבתי... (ל''ת)

      הילה, 25/06/08 22:46

    • אני איתך - תעשה קופי פסט,שים את זה בכל הכתבות בשנה הקרובה וזה יתפוס (ל''ת)

      אדר, 26/06/08 08:40

  • 33.

    צריך להחליף את העם - חרא של עם מקבל מה שמגיע לו

    מזרחן, 25/06/08 18:34

    לא צריך להחליף את השיטה, וגם אי-אפשר כי המפלגות הקיימות לא יתמכו אפילו בשינויים קטנים כמו הגדלת אחוז החסימה.

  • 32.

    שטויות

    בצהרי היום, 25/06/08 17:26

    ישראל צריכה חזון וכיוון ללכת אליו.כשזה יקרה אף אחד לא ישים לב לשיטת הבחירות.

  • 31.

    לא צריך שיטת ממשל חדשה. צריך פוליטיקאים חדשים והגונים

    ותקשורת חדשה, 25/06/08 17:18

    פוליטיקאים ועתונאים כמו שיש לנו ישחיתו כל שיטה שתחודש כאן.


    תקשורת שתגדל אתרוגים (כמו כותב המאמר הזה) רק ישחיתו כל ממשל שינהג פה.

    אז תחסוך מאיתנו את ה''פרשנות'' שלך.

  • 30.

    מתי הצבור יתעורר? יתקומם ויעיף את חבורת הזבל של קדימה-העבודה?

    זאב, 25/06/08 16:08

    מתי הצבור יתעורר? יתקומם ויעיף את חבורת הזבל של קדימה-העבודה?

  • 29.

    חשבת על זה לבד

    חיים, 25/06/08 15:50

    תגיד אדלר הכתיב לך את זה בקצב הכתבה עיתונאי חצר ראינו בסרט של ענת גורן כיצד הוא מכתיב לך ארו לעמנואל רוזן מה להגיד וכסות בפלצנות של בוקא ומבולקא עלאק

  • 28.

    פני הדור כפני הכלב

    rehvot, 25/06/08 14:56

    הבעיה היא לא בשיטת הממשל, יש רוב בעם לשחיתות... עדיין יבאנו מהגולה

    את השחיתות.

    רק חינוך !!! החל בגן ...אולי בעתיד יהיה שינוי באופי והתנגות של עם ישראל.

  • 27.

    צודק ונכון! אך נבהלו אפילו מפתק נפרד לראש ממשלה..

    קצת מציאות, 25/06/08 14:38

    כל עוד נאלץ להצביע בפתק בודד עבור ''עסקת חבילה'' מפלגתית לא ישתפר המצב, ונבחרנו לא יהיו מחויבים לבוחריהם אלא למרכז המפלגה.
    אנו מדינה קטנה, התקשורת מגיעה לכל.
    מדוע שלא נצביע למשל ל 20 חברי כנסת שמית, ומי שרוצה יצביע לעסקה המפלגתית בפתק בודד? אז תוצר מחויבות אישית של הנבחרים להבטחותיהם.. הפתק הבודד מעלה בי הזכרון של המדינות הקומוניסטיות. באמריקה בוחרים תובע, שריף, סנטור, קונגרס, נשיא.. בשויץ מחליטים בבחירות על הוצאות תקציביות - ואצלנו שגר ושכח.. רק הנשכח הוא הבוחר

  • 26.

    הפתרון - בחירות מדי שנה

    יאיר, 25/06/08 14:33

    הבעיה היא לא חוסר יציבות. האיבה של הציבור לאולמרט יציבה מאוד. הבעיה היא חוסר היכולת של הציבור להביע עמדה ולהפסיק את מחול השדים המטורף, שנובע מהעובדה שראש ממשלה שאיש לא מעוניין בו ומעריך אותו - התיישב על הכיסא ומסרב לקום.

    כל שנה תיערך התמודדות על 30 מושבים בכנסת. במחזור של 4 שנים יוחלפו כל המושבים. זה גם יגרום, באופן טבעי, לאחוז חסימה גבוה של 3.3%.

    • זה הכיוון! בארה''ב חצי מבית הנבחרים נבחר כל שנתיים., בתאריך קבוע.

      יעקב, 25/06/08 18:57

      מצד אחד בית הנבחרים אינו יכול להפיל את הנשיא, אך מאידך יש הרבה יותר איזונים וסמכויות בידי בית הנבחרים.
      כאן אחרי שמתמנית ממשלה, מעמד הכנסת בערך כמו של אוהד ביתר עם הערות קולניות שצופה מהיציע. פעם יכלה ילהפיל ממשלה, כך כיום שצריך הצבעת אי אימון קונצטרוקטיבי גם זה כמעט בילתי אפשרי. בכל אופן תאריך קבוע לבחירות של חצי ח''כ בתדירות כל שנתיים גם תחזיר יותר השפעה לעם, וגם תוציא את האי -ודאות והאינטריגות סביב 'האם הולכים לבחירות?'

  • 25.

    העכברים נוטשים את הספינה

    מרק, 25/06/08 14:18

    כן , כן , אני מתכוון אליך , עיתונאי קטן שלי שהיית שופר החצר של האהודים והיום , כאשר ספינתם טובעת אתה הראשון לבעוט בהם.

  • 24.

    שיטת ממשל ראויה

    הכפר סבאי, 25/06/08 14:16

    לכבוד
    אזרחי ישראל

    הנושא: שינוי שיטת השלטון בישראל
    לאורך שנים רבות אנו עדים לשחיתות שלטונית המצויה בכל המפלגות וכן ברדידות רוב חברי הכנסת שכל העניין שלהם להמשיך ו''לשבת על הכסא'', לא רואים כמעט חברי כנסת שבאמת האזרח מעניין אותם .
    היות ואתם מתנהגים אחרת ומגלים רגישות רבה ל''ניקיון'' השלטון בישראל , אני פונה אלייך ושוטח מבנה שלטוני אחר המבוסס על הפרדת רשויות אמיתית שיביא להפסקת התופעות שמתרחשות בישראל.
    דבר ראשון יש להפריד את הממשלה מהכנסת, כלומר חברי הכנסת יהיו השליחים הישירים של אזרחי המדינה ויבחרו על בסיס אזורי (כל אזור בעל מספר בוחרים שווה), הם יחוקקו חוקים ויפקחו על הממשלה ופעולותיה , לא יהיו חברי מפלגות ולעולם לא יעבדו בחברות הממשלתיות כך שהאינטרסים שלהם לא יוכלו להיות מושפעים מהממשלה.
    ממשלת ישראל תבחר בבחירות לפי מפתח מפלגתי ולא תוכל לחוקק חוקים וכל תפקידה הוא להפעיל את המדינה לפי החוקים שהכנסת מחוקקת ומפקחת על הממשלה.
    לשם כך משרד המשטרה יהיה כפוף ישירות לכנסת ולא יהיה שר משטרה בישראל כך שהמשטרה לא תושפע פוליטית.
    בתי המשפט ובתי הדין גם כן יהיו כפופים ישירות לכנסת ולא תהיה עליהם על השפעה פוליטית.
    הפרדה זו תביא לפיקוח העם על הממשלה, תמנע מהממשלה לעבור על החוקים, ותמנע את התופעה של ''שמור לי ואשמור לך '' וכל המשתמע מכך.
    נכון שזה נשמע מוזר, אבל אני לא רואה פתרון אחר לריפוי הרעות החולות של השלטון בישראל.
    אשמח לשמוע את דעתך , ואשמח עוד יותר לשמוע כי את מקבלת הצעה זו ופועלת ליישומה.
    בכבוד רב
    הכפרסבאי

    • מעולה!!! (ל''ת)

      ישראלית בארה''ב, 26/06/08 06:03

  • 23.

    מה שצריך, זו ועדת חקירה לקירת מכערת המשפח וכנופיות שלטון החוק.

    יגאל כהן, 25/06/08 13:28

    זה מה שצריך.
    ראית איך התנקשו בשר המשפטים ?
    ראית את כתב האישום ואת ההרשעה של הכוחניות של ביניש ?
    ראית את הלינץ' שעשה הרועץ הנועץ לנשיא המדינה החסין ?
    נו ?
    וכתב אישום ראית ?
    ובדל ראיה, נגד הנשיא, ראית ?
    רק גילדה בטיז גילדה ומלחמת כנופיות חוק.

  • 22.

    יציבות שלטונית זה דבר אפשרי בהחלט ובדרך פשוטה ביותר!

    benzi. a, 25/06/08 12:47

    אם יעלו את % החסימה ל17% אז מתוך אי ברירה אחרת יוקמו רק שתי גושים מפלגתים גדולים . ואותה המפלגה שתעלה לשלטון יהיו לה מעל שישים המנדטים וכך לא יהיה צורך בהקמת קואליציה והיציבות השלטונית תהיה חזקה ומשמעותית יותר .
    האופוזיציה גם תהיה בעלת משמעות כאשר היא תוכל להקים ממשלת צללים כמו באנגליה . אגב! גם בארה''ב ואירופה והרבה ארצות בעולם יש רק שתי מפלגות המתחרות בניהן לשלטון. רק בארצנו הקטנטונת והמפולגת יש אין סוף רשימות שרצות לכנסת וזה סיבה די מספקת שמעולם לא היה לנו יציבות שלטונית.

    • צריך להעלות את אחוז החסימה, אבל שתי מפלגות לא יהיו כאן

      פנדה, 25/06/08 13:26

      יש סיכוי שיהיו 3 או 4 גושים. ישראל מתחלקת ל-3 קבוצות זרות מבחינה רעיונית - הציונים, החרדים, והפוסט-ציונים, שאליהם אפשר להוסיף את הערבים כתת-קבוצה. ואז תמיד החרדים יהיו בתפקיד הסחטנים ומערערי היציבות, כפי שהם היו בכל שני העשורים האחרונים.

      • אין שום סיבה למפלגות דתיות, יש לאסור בחוק הקמת מפלגה דתית.

        יגאל כהן, 25/06/08 14:50

        יש להפריד את הדת מהפוליטיקה.
        לא כל כת משיחית זכאית למפלגה.
        שמעת על הפרדת הדת מהמדינה ?
        זה מה שצריך.

        • למדתי בתלמוד תורה ומסורתי היום. דת ופוליטיקה זה גורם לחילול התורה

          benzi. a, 25/06/08 16:02

          הדת חייבת להיות מרוחקת מהפולטיקה ואסור להם לערב את קודשי ישראל בענייני חולין. התורה לחוד והפולטיקה לחוד על היהדות החרדית והתורנית עליהם לעסוק אך ורק בענייני תורה ומצוות דיני הלכה ולהביא לאיחוד בעם. ומה שקשור לנושאים מדיניים ההלכה קבעה לנו חד משמעית !
          דינא-דמלכותא-דינא.

        • יש לאסור בחוק כל מי שגר ברחובות ושמו יגאל כהן.

          יהודי, 25/06/08 17:23

          ישראל היא יהודית. ללא היהדות אין לה שום צידוק של קיום נפרד. ובודאי שלא להתגורר ברחובות שבטח שייכת לערבים שהיו כאן לפני שאחד שקוראים לו יגאל כהן נולד בכלל.

  • 21.

    קדימה והעבודה הם כנופית זבלים שתזרק בקרוב לפח הזבל של ההסטור

    גדי, 25/06/08 12:42

    קדימה והעבודה הם כנופית זבלים שתזרק בקרוב לפח הזבל של ההסטור

  • 20.

    הבעיה היא האהודים לא השיטה

    אסף, 25/06/08 11:31

    לאולמרט יש 29 חכ''ים פלוס 7 של הגימלאים שהם למעשה קדימה קרי 36 ח''כים בכיס. זה המון. אין לו אופוזיצה ובכל זאת הוא לא מסוגל לשלוט. הבעיה היא פשוטה: מדובר באיש מושחת ולא יוצלח שכושל בכל דבר שהוא עושה. היות והמדינה אינה מענינת אותו הוא אינו מוכן לפרוש אלא ישרוף את המדינה העיקר שישאר על כסאו. לצערי הרב חברה אליו חבורת אנשים עם אומץ אפסי ועמוד שידרה של רכיכות בדמותם של אהוד ברק וציפי לבני. הללו במקום להעיפו לכל הרוחות מעדיפים לשתף עימו פעולה. הבעיה היא המנהיגים ולא השיטה. לאולמרט היו כל התנאים הסביבתים להצליח: קואליציה רחבה, תקשורת מאתרגת, אופוזיציה קטנה ומצב כלכלי ובטחוני טוב יחסית. עם כל אלו הוא הצליח להיכשל.

    אוליבמקום לגונן עליו, תעזור להעיף את החבורה העלובה הזו שקוראת לעצמה העבודה\\קדימה

  • 19.

    יופי

    ארז, 25/06/08 11:22

    אלא שאז ייבחר נתניהו, ובן יתחיל להתבכיין על השיטה הכושלת, ויקרא לחזור לשיטה הישנה והטובה...

    • יופי.

      benzi. a, 25/06/08 20:08

      אם חו''ח ביבי יבחר. אז כל אלה הסוגדים לו והרוקדים סביבו את מחול השדים .
      הם יהיו הראשונים שיתבכיינו ויקללו אותו ואת היום שבחרו בו.

  • 18.

    כל מה שצריך זה להעלות את אחוז החסימה, פשוט ומוחלט.

    ק., 25/06/08 11:10

    אבל בשביל זה חברי הכנסת צריכים להצביע בעד מהלך שלא יתן להם יותר להפוך לפרזיטים וסחטנים, כך שהעניין אבוד.

    • אתה מאד צודק ומשום כך המדינה מתפרקת !!!! (ל''ת)

      א.א, 25/06/08 12:37

  • 17.

    צריך להפוך את ''שרותי התעמולה'' לתקשורת והדמוקרטיה תשוב

    יאיר ל, 25/06/08 11:08

    הסיבה לחוסר היציבות השלטונית נובעת מ''שרותי התעמולה'' ( עיין ערך פייר בורדייה ) שמכנים עצמם תקשורת ישראלית ומשליטים אג'נדה מדינית הנתמכת ע''י יועץ משפטי, פרקליטות ובג''ץ. תומכי האג'נדה זוכים ל''אתרוגות'' ומתנגדיה מקבלים ''חיסול ממוקד''.
    האג'נדה נכשלה ( הסכמי אוסלו, פיגועים, ''אוייבי השלום'', בריחה מלבנון, התנתקות ומלחמת ה''ספינים'' בלבנון ) ולכן ''שרותי התעמולה'' אינם מצליחים לגייס עבור תומכי האג'נדה את התמיכה הדרושה להקמת ממשלה יציבה אבל מצליחים למנוע ממתנגדי האג'נדה לצבור כוח המספיק לכינון ממשלה יציבה.

    • פעם חשבתי שזה שטויות היום אני יודע זתגובתך נכונה (ל''ת)

      מאיר, 25/06/08 13:00

  • 16.

    העתונאים מטעם של אולמרט וברק שותפים לפשעיהם ולחורבן שהם ממיתים (ל''ת)

    זאב, 25/06/08 10:49

  • 15.

    כשאתה צודק אתה צודק

    פנדה, 25/06/08 10:48

    אני זוכר שהובטח לנו עוד ב-2006 שתקום ועדה בדיוק לצורך זה - אולי תעשו סוף סוף את תפקידכם העיתונאי ותבדקו למה לא נעשה כלום בעניין ?

  • 14.

    בן כספית, תהיה רציני ותציע אלטרנטיווה אמיתית. לא סתם לזרוק סיסמאות

    עדו, 25/06/08 10:43

    כולנו מבינים שהממשלה לא מתפקדת. אבל מה ההצעה שלך? שינוי שיטת המשטר לנשיאות ? שינוי שיטת הבחירות? לשיטה אזורית ? מעורבת? אך יחולקו האיזורים? לפי מה? העלת אחוז החסימה כדי לצמצם את פיצול הכנסת והגדלת המפלגות הגדולות ?

    לכל בחירה יש השלכות אדירות.

    עיתונאי רציני אמור להציע הצעות רציניות, ולא סתם לזרוק סיסמאות.

    • צודק!

      zhe, 25/06/08 13:18

      אף אחד לא מרוצה מהמצב הקיים, כולל אלה שנמצאים בשלטון. בקורת ללא הצעת אלטרנטיבה הינה סתמית.

  • 13.

    אני לא בעד אולמרט וברק אבל עדיף על ביבי!!!!

    רק לא ביבי!!!, 25/06/08 10:37

    רק מלשמוע את סילבן שלום הפודל של ביבי וה''צדיקים'' מסדום ואמורה , בחירות עכשיו זה אסון - סילבן הציבור לא רוצה בחירות ובטח שלא רוצה אותך ואת ביבי!!!!!

    • למה בחירות אסון אם העם חושב כמוך (ל''ת)

      תמה, 25/06/08 13:01

    • בינתיים מי שמנהל את המדינה הזאת זה ''רק-לא-ביבי''

      פנדה, 25/06/08 13:28

      ובגלל זה ככה אנחנו נראים. שלטון שכל מעייניו הוא למנוע משלטון אחר, מקובל יותר, לעלות. מזכיר את שלטון מובארק המתפורר.

    • למה רק לא ביבי?

      איש החידות, 26/06/08 00:00

      בגלל האידיאולוגיה והאמינות שלו?
      בגלל ההצלחות שלו בתחום הבטחוני בתקופת ממשלתו?
      בגלל הצמיחה הכלכלית שהביא כשר אוצר?
      בגלל ההסברה חסרת התקדים כשגריר?
      בגלל שהוא לא מסתדר עם המושחתים האחרים ולא מצטרף לממשלת שמאלמרט?

      • בגלל שהוא נשוי לשרה (ל''ת)

        רבקה רחל ולאה, 26/06/08 06:12

  • 12.

    ממש. מזמן לא הלכנו על שינוי בומבסטי שיסדר לנו את החיים אחת ולתמיד..

    אפשר לעשות צחוק, 25/06/08 10:07

    צריך לכבד וליעל את הקיים,זה הכל.

  • 11.

    תפיסה מוטעית

    ערן, 25/06/08 10:01

    קצת מאוכזב מבן כספית, שאותו אני מעריך מאוד. הדרישות לשינוי שיטה - בינהן הפופולרית ביותר למשטר נשיאותי - מצביעות מעל הכל על חוסר ידע בנוגע לכל מה שקשור למערכות פוליטיות ואיך הן משפיעות על מדינה. אין צורך בשיטה חדשה, אלא ברפורמה במערכת הקיימת. דבר ראשון צריך להתחיל עם העלאת אחוז החסימה - אין שום מדינה בעולם וגם לא היתה שיכלה להקים ממשלה בעלת יכולת יציבה לפעול כשהיו כ''כ הרבה מפלגות בפרלמנט (12 בכנסת הנוכחית!!).

    • נכון. העלאת אחוז החסימה (ל''ת)

      בלי שטויות, 25/06/08 11:25

  • 10.

    המיטב בבחירות לבחור את הרצוי מהמצוי,אוהב אני את בן כספית

    נתן.ש, 25/06/08 09:55

    עיתונאי אמין והוגן ובעל דעה צלולה.

    • מסכימה (ל''ת)

      שוש, 26/06/08 06:13

  • 9.

    שכחת להזכיר כי צריך לאפשר לעם להעיף מיד רו''מ שהתגלה כעבריין.

    כספית ממליץ לתת, 25/06/08 09:52

    לא לאפשר לעבריין לקבל 2 התפקידים, רק כי הוא נכשל בתפקיד אחד.

    • לדעתי עדיף לא להתעסק בחקירות רו''מ מכהן

      פנדה, 25/06/08 11:09

      אלא אם מדובר בעבירות חמורות במיוחד, אבל לא צריך להתעסק בענייני שחיתות - אפשר לשמור את זה לאחרי הכהונה שלו (רק לתקן בחוק שההתיישנות תוקפא לאורך הכהונה). אין שום תועלת ברו''מ שנכנס ויוצא מחדרי חקירות, וההצעה שלך תביא לבחירות כל יומיים כי על כל איש פוליטי בארץ אפשר לתפור תיק כזה או אחר - ואם יש תמריץ כה גבוה לתפירת תיק הוא יתפר ללא ספק. עדיף לא לבחור אדם מושחת - ואף אחד לא חשב שאולמרט הוא נופת צופים לפני שבחר בו - אבל אם הציבור מעדיף שמושחת ינהל אותו צריך לכבד גם את זה.

      • צודק, אם הגנב הגיע לרשות ממשלה, תן לו להמשיך לגנוב. (ל''ת)

        לא להפריע לגנב, 26/06/08 03:12

  • 8.

    בחירות אזוריות 50% ויחסיות 50% תפתורנה חלק מהבעיות. (ל''ת)

    עמי, 25/06/08 09:49

    • סוף סוף כמה מילות חוכמה מפיך (ל''ת)

      פנדה, 25/06/08 11:00

  • 7.

    לא שיטה ולא בטיח. אומה רקובה מצמיחה מימשל רקוב

    מדינת ערוץ 2, 25/06/08 09:43

    ישראל על כל מעמדותיה ורוב מגזריה, הופכת במהירות לדיר-חזירים חברתי כלכלי ותרבותי, ואין סיבה שבדיר חזירים ימשלו אריות.
    במקום להתלונן על הפוליטיקאים, עדיף שהעם יסתכל במראה, או סתם בטלביזיה, ויבין שהמנהיגים שלו זה בעצם הוא.
    שיהיה בתיאבון לכולנו.

    • מה קרה באירלנד ?

      פנדה, 25/06/08 11:03

      האירים היו במצב חברתי-כלכלי-תרבותי הרבה יותר גרוע משלנו, והם החליטו לעשות מהפך, לא הרימו ידיים לנוכח המצב הגרוע - והצליחו בכך. גם אנחנו יכולים, אבל חייבים לתת לעם למשול, חייבים להביא דמוקרטיה לישראל ואז אפשר יהיה לשפר את המצב.

      • פנדה - איך מגיעים למה שאתה מציע ? (ל''ת)

        ברוך שטיין, 25/06/08 18:33

      • רק שכחת לציין שראש הממשלה הקודם שלהם היה חשוד בפלילים

        Eחד, 25/06/08 19:06

        לפי הטענות לקח שוחד והרבה.

        זה לא הזיז לאירים כל עוד הכלכלה שלהם זינקה...


        הדשא של השכן לא תמיד ירוק יותר. אפילו אם סמלו הוא עלה תלתן.

  • 6.

    אכן לפי דעת תורתנו הקדושה

    משה, 25/06/08 09:42

    יש מצוות עשה למנות מלך, רק מצב כזה מאפשר להנהיג מהלכים דרסטים מתבקשים כמו במציאות בה אנו חיים.
    גם כך הדמוקרטיה היא רק עלה תאנה של המושחתים שהשתלטו עליה ואין פה באמת שיקוף של רצון העם.
    וגם אם היה שיקוף כזה - בכלל לא ברור שזה מצב טוב כי לרוב, האזרח הקטן לא רואה את רוחב היריעה של השיקולים, ואין באפשרותו להכריע נכון רק על סמך שמועות תקשרתיות וכדומה.
    לסיכום: רוצים מלך

    • אבל הוא יקח לו נשים ואוצרות לרוב...

      פנדה, 25/06/08 11:04

      אני מציע לחזור לימי שפוט השופטים...

  • 5.

    ממש בלתי נתפס......

    מצביע קדימה..., 25/06/08 08:57

    ממש בלתי נתפס, האיש שקיבל מעטפות מלאות במזומנים במשך שנים ארוכות משמש עדיין בתפקיד ראש הממשלה.

    השכל לא מצליח לתפוס את זה, איך זה יכול להיות?

    לא רק שהוא ראש ממשלה אלא האיש שהוא מינה כשר האוצר וסיים את תפקידו, גם קיבל מעטפות מלאות מזומנים.


    צמד חמד, שני חברים עם מעטפות מלאות מזומנים.


    לדעתי ההשלכות של המצב הזה הן מרחיקות לכת לגבי טוהר המידות של עובדי הציבור במדינה, העובדה שראש הממשלה, ידוע לכל שהוא קיבל מעטפות מלאות מזומנים והוא ממשיך לכהן עדיין כראש ממשלה, כל יום מעמיק את גודל הפגיעה בטוהר המידות של של החברה הישראלית בכלל ושל השירות הציבורי בפרט.


    עובר מהסיפור הזה מסר שמשחית לעומק את החברה הישראלית, כל יום שהוא עדיין ראש ממשלה מעמיק את חטאו ואת הנזק שהאיש הזה גורם למדינה.

  • 4.

    לצערי כספית צודק. חייבים לשנות את השיטה, היא המקור לתחלואים. (ל''ת)

    מפוכח, 25/06/08 08:50

  • 3.

    שיטת ממשל חדשה

    ציונה, 25/06/08 08:49

    בן תמיד חשבתי שאתה אדם חכם רק לא תיארתי לעצמי עד כמה אתה נאיבי.

  • 2.

    שינוי שיטת הממשל ?

    בוקר טוב, 25/06/08 08:45

    הערה: אני מתנצל מראש על אורך התגובה.

    קודם אמרו לנו שדרוש שינוי בשיטת הממשל כי צריך יציבות.
    אם אני לא טועה, ראש הממשלה הנוכחי עדיין בתפקידו למרות מלחמה אחת (סליחה, פעילות מלחמתית), אוסף פרשות וקרבות השרדות. למרות כל אלו, נראה כי שום דבר לא מצליח להזיז אותו בינתיים. יותר יציב מזה ???

    עכשיו צריך גם אנשי מקצוע לתפקידים קריטיים.
    אחרי כל ההזהרות לגבי שלטון הפקידים שאיש מהם לא נבחר לתפקידו ?
    נכון, אני קצת מגזים - את השרים המקצועיים ימנה ראש ממשלה נבחר, אבל האם מישהו מאמין לרגע אחד שהמינויים האלו לא יושפעו משיקולים פוליטיים ?
    האם אהוד ברק פסול מלכהן כשר בטחון רק בגלל שהוא פוליטיקאי ? אם מחר סטנלי פישר יצטרף למפלגה כלשהי, האם זה פוסל אותו מלכהן כשר אוצר ?
    ועדיין, האם להחלטות של שר בכיר שהוא איש מקצוע אין כל השפעה פוליטית ? מעניין...

    ''הדרך היחידה האפשרית בישראל להגיע לתיאום מוחלט בין ראש הממשלה לשר הביטחון, לטובת המדינה, היא שראש הממשלה יהיה גם שר הבטחון. בכל מצב אחר, הכאוס משתלט'' כותב מר כספית.
    מדוע לא ליישם פתרון כזה גם לגבי משרד האוצר ? הרי מדובר במשרד לא פחות חשוב.
    ומה עם משרד האוצר ? לא צריך תאום מלא בין ראש הממשלה ושר האוצר ?
    מאחר ונושא איכות הסביבה משותף למספר רב של תחומים, אולי כדאי שראש הממשלה ישמור גם את התיק הזה לעצמו... וכולי.

    עוד כותב מר כספית ''ככה אי אפשר להמשיך''.
    ואם ראש ממשלתנו היה מוקף בשרים מקצועיים, האם אז מצבו של אולמרט היה פתאום שונה לחלוטין ? כל הפרשות היו נעלמות להן והוא לא היה צריך לעסוק בהישרדותו הפוליטית ? אגב, אני מניח כאן שאת ראש הממשלה עדיין צריך לבחור גם בשיטת הממשל החדשה והוא לא יהיה עוד מינוי מקצועי.

    ''מנהיג שיקבל את המפתחות של המדינה על סמך מצע ברור ומדוייק, שלא יוכל לחזור בו מעקרונותיו''
    מר כספית, אנחנו עדיין מדברים על פוליטיקאי ? ואסור לו להבטיח הבטחות ללא כיסוי ? איך הוא אמור להיבחר ? ע''י אמירת האמת ?
    ובנימה קצת יותר רצינית - האם יש מנהיגים שלא סטו מהמצע שהתחייבו עליו בזמן הבחירות ? לא נראה לי שיש חיה כזו.

    ''שיהיה חופשי מחקירות ולא יצטרך לחשב את קיצו מחדש בכל בוקר''
    בשביל לתת לראש הממשלה חסינות לזמן המוגבל של מילוי תפקידו (כמו שיש בצרפת, למשל) צריך שינוי של שיטת הממשל ?
    ומה אם הוא כן פשע ? עדיין צריך שיהיה חופשי מחקירות ?

    יש לנו שיטת ממשל שעובדת.
    לא, היא לא מושלמת, אבל ניסיון לשפר רק בגלל שהיום יש בעיה בגלל האנשים הספציפיים שנמצאים בשלטון נראה לי לא לגמרי חכם.
    מרוב ניסיונות לשפר עוד נהרוס משהו שכן עובד.

    • תגובה אידיוטית למאמר אידיוטי

      ערב טוב, 25/06/08 11:30

      אנחנו צריכים שיטה המאפשרת למימשל לתפקד - מימשל בו הפרלמנט מורכב מ- 2-3 מפלגות גדולות (בחירות אזוריות) או מימשל נשיאותי.
      בבריטניה השרים הם פוליטיים (חברי פרלמנט ממפלגת השילטון), אך ראש הממשלה יכול לפטר אותם בלי לגרום למשבר פוליטי (ולכן, לא יעלה על הדעת ששר יפעל בניגוד לעמדת ראש הממשלה).

      • תודה על הכותרת

        בוקר טוב, 25/06/08 12:37

        שלום לך ערב היקר.

        ראשית עלי לציין שאני מאוד ''מעריך'' את היחס לתגובתי. אני בטוח שגם מר כספית מעריך מאוד את צורת הבעת דעתך על המאמר שלו.

        לגופו של עניין -
        גם ראש הממשלה בארצנו הקטנטונת יכול לפטר שרים. כבר קרו מספר מקרים כאלו בעבר.
        זה שראש הממשלה הנוכחי אינו רוצה להסתבך עם חברי מפלגה אחרת, מסיבותיו, אינו אומר שהשיטה דפוקה.

        גם בשיטה הבריטית יכול להיות מצב של ממשלת קואליציה שבה אין למפלגה אחת רוב ברור וגם שם יכולה להתפתח ''סחטנות'' כנגד ראש הממשלה ע''י שותפיו לקואליציה ולמנוע פיטורי שרים.

        משטר נשיאותי גם הוא אינו ערובה להצלחה. כיום, הרוב הדמוקטרי בקונגרס ובסנאט האמריקאיים מקשים מאוד על הנשיא בוש ואף הפכו יותר מפעם אחת וטו שלו על חוקים.

        • אני בהחלט מתנצל על הכותרת

          ערב טוב כאן, 25/06/08 19:46

          ולגופו של ענין. כנראה שאין שיטה אידאלית, אבל צריך לשאוף לטוב ביותר.
          כל ראשי ההממשלה בבריטניה עושים מידי פעם reshuffle בלי לגרום למשבר ממשלתי.
          אצלנו - פיטורי שר הביטחון יובילו לפרישת מפלגת העבודה ולנפילת הממשלה. פיטורי אלי ישי יובילו לפרישת ש''ס ולנפילת הממשלה.
          התלות בח''כים בודדים הכשילה את התרגיל המסריח, והאדריכל של התרגיל משמש כיום כנשיא המדינה (ועולם כמנהגו נוהג, שכן העם התרגל לסירחון).

  • 1.

    לא השיטה חולה אלא הבוחר הישראלי שבוחר את כשלונות העבר שוב ושוב.

    דוד מלכי., 25/06/08 07:54

    על הבוחר הישראלי להראות סוף סוף בגרות ולהפסיק לבחור לכנסת את אותם אנשים שוב ושוב ולקוות , שוב ושוב, שהפעם, הם יבריקו. לא. הם לא יבריקו. כשלונות העבר, לא יכולים להיות התקווה לעתיד.
    אנו נראה שיפור עצום אם הכנסת תעביר חוק אחד פשוט:
    ראש ממשלה ושר , לא יכולים לכהן ביותר משתי ממשלות ברציפות.

    • לבוחר אין יכולת לבחור את האנשים המתאימים

      פנדה, 25/06/08 10:53

      למעשה, הבוחר לא בוחר את האנשים, אלא את המפלגות - אין לו יכולת לבחור מי יהיה ברשימה לכנסת (אלא אם כן הוא סוחר נקניקיות מהליכוד), הוא צריך לבחור בין עסקת חבילה אחת לשניה. זה מזכיר את הבחירה בין סלקום/פלאפון/אורנג' - בעצם אין בחירה, לא משנה מה תבחר תידפק. בגלל זה אנשים איבדו עניין בפוליטיקה ולא הולכים להצביע. ישראל היא המדינה היחידה בעולם, אחרי שהולנד כבר שינתה את השיטה, שבה אין לבוחר אפשרות להשפיע על הרכב הפרלמנט. ובגלל זה יש לנו על כל בוז'י הרצוג וגלעד ארדן איזו רוחמה בלילא ומיסז'ניקוב שהם בבחינת התפוח הרקוב שמקלקל את הערימה. ובגלל זה אנשים טובים חוששים להצטרף לאותה נבחרת שלילית, ומספר התפוחים הטובים יורד בהדרגה.

      • בוז'י הרצוג = רוחמה בלילא (ל''ת)

        חדרי חקירות, 25/06/08 13:05

    • הבוחר אינו רואה אלא את מה שהתקשורת מראה לו

      משה ק, 25/06/08 12:49

      הציבור נחלק בין תומכי אג'נדה למתנגדיה.
      * מתנגדי האג'נדה :
      - אלה שמאסו בתקשורת, ביועץ, בפרקליטות ובבג''ץ.
      - אלה שחדלו לקנות את הסיסמאות ''אוייבי השלום'', ''מזרח תיכון חדש'', ''הם שם ואנחנו כאן'' ....
      - אלה שמאסו ב''אתרוגים'' ואינם מאמינים בשילוב ידיים ו''בשבת מושחתים גם יחד'',
      * תומכי האג'נדה חלקם הקטן תומכים אידאולוגית ורובם שטופי מוח של התקשורת ופרשניה ( ראה ערך פייר בורדייה )
      התקשורת אינה מצליחה לגייס רוב יציב לאג'נדה שנכשלת שוב ושוב במבחן המציאות אבל מונעת גיוס רוב יציב למתנגדי האג'נדה.
      התקשורת מנהלת מערכה גלוייה נגד נתניהו, מערכה הכוללת השמצות והכפשות ומצליחה לחדור לזכרון הקולקטיבי שהרי אין עשן בלי אש.

      • הוצאת לי את המילים מהפה !!!

        שמאלני לשעבר, 25/06/08 13:44

        מה שאנשים לא מבינים זה שחוסר היציבות השלטונית נובעת בדיוק ממה שתיארת.
        הסתירה שבין רצון האליטות לרצון העם.
        האליטות לא מצליחות לייצב כאן שלטון יציב שמקובל עליהן, לעומת זאת הן משתמשות בשיטות לא דמוקרטיות כדי להפיל ממשלות נבחרות שלא מקובלות עליהן.
        ואלה תולדות חוסר היציבות השלטונית בישראל !! לא שיטה ולא נעליים !!!