• 18.

    מאחל לציפור... הצלחה

    יואב, 23/06/08 02:54

    לא קראתי מילה ממה שכתבת אבל עדיין רציתי לאחל המון בהצלחה..
    רגיעון אוליי?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אולי מספיק עם המיסיונריות?!

    נחי, 23/06/08 02:10

    חבל שאגף ה'יהדות' הופך לפעמים להיות שטיבל מזיע של דתיים צדקניים ובכייניים שמקטרים על בורותם בני דודיהם החילוניים.

    מדהים עד כמה דתיים אורתודוקסיים מכל צבע, גזע, מין וסוג הם מיסיונריים בכל מאודם.

    אפשר בהחלט לחשוב מחדש באשר לשאלה של מקור הגישה המיסיונרית, יתכן שהיהדות היא היא ממציאת המיסיון והנצרות ירשה את זה ממנה כמו הרבה דברים אחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עורך יקר

    מדרש פמיניסטי??, 23/06/08 00:31

    לא הגיע הזמן שתפסיק להלאות אותנו ברעיונות שעבר זמנם בערך באמצע שנות השבעים?
    כמה עוד אפשר לסבול?
    אפילו מילה אחת מקורית נטולת סיסמאות לא מצאנו כאן (ולא שלא חיפשנו) ה''מסורתיים'' מילא אבל מדרש פמיניסטי???
    חוס עלינו וכן על גברת חוטובלי ועצור את הדברים בטרם נגיע לשנות החמישים המוקדמות
    תודה מראש

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בעניין קולות הנשים

    פלוני, 23/06/08 00:26

    1. ארבע אמהות הוציאו אותנו מלבנון.
    2. מדגלי הפמיניזם: אלימות=תכונה גברית. שלום=יוזמה נשית. = הרגיעה: קולות הנשים.

    עייפנו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לציפי כוונתו של ''הכלי יקר'' כנסי

    צפריר, 22/06/08 12:00

    רבנו יעקב בעל ה-''כלי יקר'' לא העלה על דעתו שימוש פמיניסטי כזה,(בין אם את פמינסטית ובין אם לאו) ולכן הסיבה לפירושו היא אחרת.
    לאנשים אלו היתה מנטלית של- ''עבדים'' ונשארו כאלה, לכן לא יכלו להכנס לארץ ישראל. הנשים באותו דור רצו קרקע לרגליהם, לא ניסים ומופתים ומן מן השמיים. ולכן רצו להכנס לארץ.
    לעומתם גברי דור המדבר רצו להשאר באווירה ה-''ניסית'' של ''לחם מן השמים''
    אין צורך לעבוד ולפרנס. הכל בא בקלות וללא מאמץ. ןלכן לא רצו להכנס לארץ ישראל שבה צריך לעבוד קשה ולהילחם בצבא לכןיש הבדל כאן בין נשים לגברים

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    חבל שציפי לא עשתה קשר בין שני הדברים שכתבה

    יהודייה מתקדמת, 21/06/08 22:31

    עם מדרש פמיניסטי יפה לפרשת השבוע אפשר לעשות יותר, ולדבר על ההדרה של נשים מכל עמדה של השפעה בחברה המסורתית המזרחית. בניגוד לבית הכנסת האורתודכסי האשכנזי ה''נאור'' כביכול, שבו הנשים יכולות לפחות להשתתף בוועדת קישוט או להחליט בכובד הראש הראוי על הכיבוד המתאים לסעודת מצווה, בבית הכנסת המזרחי המסורתי אפילו הזכות הזאת אינה עומדת לרשותן. בחברה שכמו שציפי כותבת, הולכת ונפתחת להשכלה ולתרבות כללית, זה מצב שנשים אינן מוכנות להשלים איתו. בניגוד לעבר, גם בני הזוג שלהן לא מתלהבים מלהשאיר אותן בבית עם המשימות המסורתיות כדי לחזור ולזמר להן ''אשת חיל''. מכאן הדרך לחיפוש בית כנסת אלטרנטיבי שויוני כבר קצרה, והדברים כבר מתרחשים בעשרות מקומות בארץ, כשמהעבר השני קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות, שבעבר התפללו בנוסח אשכנזי טהור, הופכות להיות יותר ויותר כלל ישראליות, ומערבות טעמים ונוסחים מכל הסוגים.
    לגבי הצורך הקהילתי, טעות בידי הכותבת - דווקא בחברה שבה המשפחה הולכת ומתפרקת הצורך בקהילה כמעגל תומך הולך וגובר. הקהילות הקונסרבטיביות והרפורמיות עונות מבחינה זו על צורך אמיתי, שהוא לא רק צורך של עולים שנמצאים לבד בארץ, אלא של ותיקים שהמשפחות שלהם חדלו לתפקד באופן המסורתי.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    קודם שתדאג שהשסניקים הבינישים והגרוזינים יתגיסו לשרות מלא של 36 ח' (ל''ת)

    ואחר כך נדבר., 20/06/08 00:49

    הגב לתגובה זו

    • איזה טמבל

      bhjbh, 20/06/08 03:31

      תגובה פשוט חמורית....

      הגב לתגובה זו

      • הם כאילו ימניים ושומר מסורת אבל הם לא משרתים שרות מלא וכשמשרתים

        זה ביחידות ...., 20/06/08 09:12

        נפרדות,בקיצור עם כבר יצרו מיני הדתיים אוטונומיה אז אולי נתנתק ויהיו כאן מדינה של הזבלים הדתיים והמסופחים להם. החילוניים יקימו מדינה משלהם שתהיה אור לגויים כפי שהיתה המדינה בהקמתה לפני שהדתיים ומיני הגרוזינים התחילו ללכלך אותה.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    מסכימה עם כל מילה

    בת אל, 19/06/08 23:55

    הציונות הדתית במסגרת תחרות עם החרדים הזניחה את המסורתיים.
    ידוע לי על בתי''ס שנסגרו או הפכו להיות חלק ממערכת של חב''ד.
    גם הקמת סוגים שונים של בתי''ס דתיים ציונים החלישה את בתי''ס הממלכתי דתי והפקירה את התלמידים למערכת החינוך חילונית או החרדית.
    חבל שמנהיגי הציונות אינם רואים את העתיד.
    הסתגרותבגטו מפקירה את המסורתיים למי שיתיחס אליהם

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    התנועה המסורתית - קונסרבטיבית

    מסורתי, 19/06/08 23:04

    ציפי כתבה דברים נכונים במהותם, רוב הציבור בישראל הינו ''מסורתי'' ונכון הוא שבאופן די גורף המדובר גם בציבור ספרדי. אבל ציפי טעתה לגבי מסקנתה על אי הצלחתה של התנועה המסורתית. להווי ידוע כי לתנועה כ-50 קהילות מכפר ורדים בצפון ועד אילת בדרום. במרבית הקהילות הללו חברים ישראלים, צברים, עולים ותיקים, ספרדים, אשכנזים בקיצור המרקם הישראלי בגדלותו.התנועה איננה מספקת רק ''קהילה תומכת למימוש הזהות היהודית'' אלא מאחורי התנועה יש גם השקפת עולם. השקפת העולם של הוגי התנועה הרב ש''ז שכטר, הרב אברהם יהושע השל, הרב מקס קידושין, הרב יצחק (איסמר) שורש, הרב דוד גולינקין ועוד רבים וטובים. הזרם הקונסרבטיבי ביהדות איננו רק ''חיקוי'' לרפורמים יש לו אמירה ברורה וחדה - שילוב בין מחויבות להלכה תוך לחיים המודרנים (נשמע מוכר לאורתודוכסים המודרנים?...) בעבר ההבדלים האדיאולוגיים בין הזרמים היו ברורים היום ההבדלים בין האורתודוכסיה המודרנית לבין המסורתיים השמרנים איננה גדולה כ''כ. אז במקום לסרס את העובדות בואו נלמד קצת אחד על ההשקפה של השני ואולי נגלה עולמות משותפים....

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    החרדים יוצרים קיטוב בעם

    הגיון, 19/06/08 20:33

    הזרם השולט כבר 2000 שנה ביהדות הם הפרושים כי הם ניצחו פיזית ופוליטית את כל האחרים
    לא כי הגרסא שלהם ליהדות צודקת יותר אלא פשוט מסיבות היסטוריות

    ועכשו כל מי שלא מסכים איתם אוטמטית לא יהודי

    הגב לתגובה זו

    • אם שלטו אלפים שנה לא סתם .כי התיבוסים צדוקים ולצערי סוף

      קובי, 19/06/08 22:34

      שלטון החשמונאים .פשוט נטמאו עם היוונים מאמיני הלנה .זה נקרא מתיוונים .משהו דומה לשמאלנים של היום .איפה התיבוסים הצדוקים ?כך שזכותם של הפרושים בערבון מוגבל ללא הם אין יהדות .

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    יהירות של פסבדו יהודיה

    בלי חוט, 19/06/08 20:17

    ''בורות חילונית''...
    ''לא יהיה דור שלישי לחילונים''...

    הכותבת מדורגת אצל חרדים כיהודיה סוג ב'. לעולם לא ישדכו לה אחד מבניהם.
    אז היא ממציאה דרג נמוך ממנה, יהודים סוג ג' (חילונים) כדי להרגיש שהסטטוס המעמדי שלה טוב יותר.

    עלוב!

    הגב לתגובה זו

    • יהירות

      דתי לאומי, 19/06/08 21:44

      באמת צודק-בתור דתי לאומי לא טוב לי עם היהירות הזאת.ה''אמונה שלנו'' הכי טובה וכל השאר לא שווים אפילו יחס.
      ועוד משהו-ציפי אם את קוראת את התגובות(ומשום מה נראה לי שכן)מספיק כבר עם הפוליטיקה.את רושמת מאמר בnrg יהדות.אני מדגיש יהדות!! ולא פולטיקה.אז בבקשה מספיק כבר עם העקיצות בסוף כל מאמר.רוצים לשמוע דבר תורה.לא התכנסנו לשמוע פוליטיקה.

      הגב לתגובה זו

    • היא בכלל באה מעדה שיש ספק לגבי היהדות שלה.מטיפה לנו כאילו

      אנחנו טמבלים, 19/06/08 23:15

      ואנחנו לא .החילונים יצרו את כל הטוב שיש כאן אחר כך הגיעו מיני המינים של הדתיים כדי להחריב.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אין דור שלישי לציוני הדתי, או שחוזר בתשובה או נהיה חרדי

    מוטי, 19/06/08 20:17

    ומבחינה סטטיסטית המשפט הזה תקף יותר מזה על החילוני.
    לגבי המסורתים, רובם אנשים שמאמינים שיש אלוהים אך לא מאמינים בקיום תרי''ג מצוות, הליכה לרב (כנציגו הבלעדי של בורא עולם על האדמה) בכל צעד פשוט שעליו לעשות ולבטח לא בכך שארץ ישראל השלמה חשובה יותר מכל המצוות האחרות.
    זו הסיבה שהציונות הדתית לעולם לא תוכל ''לספק להם בית אמוני ותשובה לצורך לקבל הכרה והנהגה''.
    זו (כרגיל) ההתנשאות של כמה מבני ובנות הציונות הדתית שמרחיקה מהם יותר את הציבור המסורתי.

    הגב לתגובה זו

    • התכונתי ל''או שחוזר בשאלה''. (ל''ת)

      מוטי, 19/06/08 20:42

      הגב לתגובה זו

      • כמעט דייקת: או נהיה חרד''לי (ל''ת)

        משה, 19/06/08 22:23

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    הבעיה הכי גדולה היא

    משה, 19/06/08 18:33

    שהמסורתים הם הרוב. וכנראה שהם לא יעלמו תוך דור או שניים כמו שאת חושבת. ואם לא נצרף אותם אלינו נמשיך לדשדש סביב ה 8 מנדטים

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ה' (ל''ת)

    נח, 19/06/08 15:19

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    Who is the Gadol Hador?

    Isaac Ashmedi, 19/06/08 15:10

    Harav Shmuel Izik Popack is the Gadol-Kol Hadorot

    הגב לתגובה זו

    • גדול הדור הולך ומחפש חור ! ולאחר חיפוש נרחב, מבקר את רחב ! (ל''ת)

      גדול התור, 19/06/08 18:41

      הגב לתגובה זו

    • אין דבר כזה ! (ל''ת)

      אני, 19/06/08 19:17

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    ציפי, לפעמים עדיף לא ללחוץ ENTER ולשלוח מאמר...

    רותי, 19/06/08 14:46

    איזו שטחיות... ביקרת פעם בקהילה מסורתית בארץ ציפי? את יודעת מה זה? מד' אמות של אורתודוקסיה מודרנית, כאילו פתוח ומתמודדת, את משמיצה ציבור שלם. ואל תשכחי ציפי, כעת גם אנחנו (כן, גם אני אורתודוקסית כמוך) נתפסים על ידי ציבור גדול כ''רפורמים''. חכמים, וגם חכמות, הזהרו בדבריכן/בדבריכם.

    הגב לתגובה זו

    • איזו תגובה מקבלת..איזו תוקפנות אורתודוכסית טיפוסית

      יהודה, 19/06/08 17:01

      ציפי טועה והא ההוכחה-הציונות הדתית הפכה להיות חרדליות לא כ''כ ציונית,ומי שמתרפק על ימי הציונים הדתיים הפתוחים-מוטב כי יתעורר.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    את קשקשנית קטנה וצרת אופק

    אורתודוכסית, 19/06/08 14:03

    רק ואך ורק הממסד הרבני המעוגן בחוק מביא המונים של ישראלים חילונים, מסורתיים ומאמינים להתנסות בחוויה הנעימה ששמה ''הרבנות הראשית''.
    החוק וגרורותיו הם הם אלה שמביאים אנשים ובעיקר נשים להסתכן בעגינות, בסירוב גט ובשאר מרעין בישין.
    אדרבא-
    הזרמים האחרים אינם מהווים איום על ה''דבר האמיתי'' כהגדרתך המביכה -
    ישונה החוק, תהיה תחרות חופשית ונראה אז כמה ישראלים שאינם מוגדרים כשומרי מצוות יטריחו עצמם ל''דבר האמיתי''.

    מהו הדבר האמיתי?
    הפיכת הרבנות לקרדום לחפור בה?
    פירוט הלכות נידה ושמעותן הרוחנית לאנשים שברור שלא יקיימו אפילו שמץ מכל זה?
    טבילת גרות בבגדיהן הנמצדים מרוב מים לעיני 3 דייני ''הדבר האמיתי''?

    ''הדבר האמיתי'' הקדוש שלך לא הביא אפילו אורתודוכס אחד לארגן שביתת שבת בימי שביתת הנכים הארוכה.
    אף אולפנא או ישיבה לא יצאה להפגין נוכח חרפת ניצולי השואה.
    ''קו לעובד'' שמסייע לעובדים הזרים, בבחינת ''ואהבת את הגר כי גרים הייתם'' וכו'הוא יוזמה של התנועה הרפורמית.
    לימוד לקראת בר או בת מצוה של ילדי החינוך המיוחד, עריכת מסיבה מרגשת והעלאתם לתורה הוא יוזמה של התנועה הקונסרבטיבית.

    ''הדבר האמיתי'' ממשיך להיות מאוים, מסתגר, קטנוני, לוקה בבורות עצומה לגבי זרמים אחרים וצר אופק עד להביך.
    ממש כמו הטורים המתחסדים שלך

    הגב לתגובה זו

    • #2 you dont need to put Tzipi down

      Yehudi shfui, 22/06/08 08:21

      You can stress your opinion, which has alot of good thinking and merit, but why do you need to use kashkeshanit tzarat ofek. this totaly unnecessary and take away great deal of respect from what you try to convey, and it is very unlikly jewish value
      Yom Tov

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    Shas is not religious. It's a big mafia with no Thora.Dollar is God (ל''ת)

    Stop corruption, 19/06/08 13:56

    הגב לתגובה זו