• 61.

    לא הרמטכ''ל הוא הקובע, אלא מפלגת שלטון המעטפות. והתקשורת.

    Metziuty, 15/06/08 05:25

    הם שדוחפים את שר הבטחון, את הרמטכ''ל, ואת צה''ל לחיילים הרוגים ולכישלון.

    כניסת חיר לעזה כדי לפוצץ מבנים ריקים זה טימטום משולב של אולמרט הרוצה בנפילת ברק, ובשיתוף פעולה עם התקשורת, השואפת להוכיח כי טרור לא מנצחים כי הוא מתחבא בין אזרחים ישרים שואפי שלום.

    הדרך היחידה הנה לראות את כל הרצועה וממשלתה כאויב. ולהלחם בהם כמו באויב הבא להשמידנו.

    כניסה לעזה, ואפילו לכל חייל נתן 3 פינצטות תהפוך למפלה, ולאולמט חגיגה על כי לא רק הוא, גם ברק הפך בקקט.

    אסור לצבא להכנס לעזה בקונספציה הנוכחית, יש לשנות את השיטה מבסיסה.

    אסור לחזור על שיטת פרץ, שם גרגירי החול בדיונות הריקות בורחים מחיילים ישראליים, כי הם הפציצו אותם ללא רחמים.

    השיטה הטובה ביותר היא להוריד את צה''ל מהמשוואה, ולתת לישובי עוטף עזה להגן על עצמם, ללא מעורבות הצבא, הממשלה או מפלגות השמאל המבקשות כניעה.

    בהמשך אפרט את השיטה היחידה ללא הרוגים או סכנת תבוסה, שתביא לנצחון הישוב היהודי ובריחת הצד הערבי.
    בתנאי שאצליח לעבור את חוסם מעריב אם הוא לא מאלו השואף התבוסה.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    מטרות המבצע

    תם, 14/06/08 18:15

    חברים!
    אם מטרות המבצע יהיו רק לפוצץ בתי שימוש ריקים,או למצוא אמל''חים.ממולץ שלא לצאת למבצע כזה.חבל על חיי החיילים שייפלו בקרבות.
    אם מטרת המבצע תהייה להרוג בכוונה תחילה ובכל דרך את אנשי החמאס,ולא פחות משבעה-עשר אלף.כדאי מאד יהיה לצאת למבצע כזה.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    וכולם שוכחים

    מרק, 14/06/08 15:51

    מי היה מנכ''ל משרד הבטחון ומי היה היועץ של פרץ במלחמת הלבנון השניה? במה אשכנזי טוב יותר משאר הפשלונרים? כי התקשורת איפשרה לו להחליק בשקט מהמערבולת שנוצרה אחרי המלחמה הכושלת?

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    רדידות ורפיסות וצייד מחשבות - זה מה שמייצג הרמטכ''ל של היום! (ל''ת)

    יודעים, 14/06/08 11:23

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    כיבוש עזה רק בשיטת האדמה החרוכה מי שלא יפנה את הבתים או יכנע יושמד

    אין לי ארץ אחרת, 14/06/08 04:29

    אין לסכן את חיילי צהל מעבר לנדרש כניסה לחמאס לנד מחייבת הערכות אחרת המלכודות שלהם במילכוד בתים רחובות דרכים ושדות היא גדולה להם לא איכפת מי יהרג או כמה הם טרוריסטים פונדמנטליסטים . לכן על צהל לנקוט בשיטות לא קונבנציונליות בכניסה לעזה האדמה החרוכה היא השיטה הכי מתאימה זה יעבוד וזה ירתיע תעלם שכונה אחת או שתיים החמאס יבים את הרמז ויברח.

    הגב לתגובה זו

    • ולמרות זאת..מסכים עם כל מילה (ל''ת)

      באמת רוצה, 14/06/08 05:52

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    פרייר מי ששולח את בנו לעזה לבנות את עמלקסטין

    Avi Ecuador, 14/06/08 02:22

    פרייר מי ששולח את בנו לעזה לבנות את עמלקסטין
    ולתת לאבו מעזן מכחיש שואה מדינה.
    צבא הכנה לפלסטין עומד לנסות לפתור להם אנרכיה בעוד שהחמאס נס לאידיוטים שהיו נלחמים ועושים ניקוי אתני ליהודים אם החמאס לא היה קיים חס וחלילה כשיש אצלנו אידיוטים כאלה מדופלמים.
    הפתרון לעזה להפוך אותה לעיר אחות של סדום ואפילו לא צריך להכניס חיילים אבל ''המנהיגים'' מחושקים ולתכנית אב לבנות את עגל הזהב עמלקסטין ולא מוכנים לפתור את הבעיה לישראל אלא רק להעצים אותה.
    מה ישראל תשיג ''מניצחון''?!
    שיהיה להם מדינה?
    שיעשו אותו דבר בקו הירוק בהמשך?
    שיעצרו את ישראל באמצע הדרך כמו בלבנון ולזכות בגינויים.
    להיכנס לעזה עם השמאל זה שיגעון, פרייר ההורה שהולך לשכול את כבשת הרש שגידל לשווא ועוד שאידיוטים בשלטון ידבקו לכיסא ולא ייקחו אחריות לא על מפלות ולא על תוצאות.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    הגישה שלך היא בעית הבעיות של המערב

    רמי ל42, 14/06/08 00:41

    אין מלחמה הומנית כפי שהיית רוצה. יש רק מנצחים ומובסים.כרגע רוב המערב חושב כמוך מה שנותן למיעוט טרוריסטי חסר טכנולוגיה ומשאבים לנצח מעצמות.
    לדעתי הדבר יוביל בסופו של דבר למלחמת גוג ומגוג מה שיגרום לפי אלף יותר נפגעים מכל הצדדים רק אז יפה הנפש במערב יבואו על ספוקם וחבל.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, אין דבר כזה טוהר הנשק, בכלל להרוג זה לא טהור

      Avi Ecuador, 15/06/08 04:07

      אבל לצערי צורך הישרדות לישראל לפחות.
      בלי למחוק את עמלק ישראל תימחק...

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    ''האם הציבור יספוג את האבידות הרבות?''אל תטיל על הציבור את הבעיות שלך

    טורונטו טורונטו, 14/06/08 00:34

    אתה חייב לבצע את המשימה בצורה מושלמת, תוך שימוש בידע הצבאי שלך ושל פקודיך, ולהגיע לסיום מוצלח. בעיית האבידות איננה שיחת יום שישי על פיצוחים, לך תעשה קבוצת מחשב וקבוצת תיכנון מסודרת ולא על בסיס מפלגתי/ חברי/מעטפות ותראה שתגיע להצלחה כוללת ומובהקת. סלק את ברק הפחדן/ הברחן מקירבתך ואז תחוש בשינוי המיידי. שים לב: כל יוצאי סיירת מטכ''ל בבגרותם נכשלו כשלון חרוץ, רחק מהם והרחק אותם, דרך צלחה וישר כוח לצה''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    יש לנו רמטכ''ל... וואוא... אז למה תושבי שדרות הם ברווזים במטווח? (ל''ת)

    ג, 13/06/08 23:53

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    החוק הרוסי- מינימום אבידות. הכניסה חובה!!!

    אנטולי, 13/06/08 22:49

    האימרה אומרת כך:
    לפני שהחחילים נכנסים, נכנסים הטנקים.
    לפני שהטנקים נכנסים מפציצים המטוסים.

    אם רק נפעל לפי השיטה הזו, ולא נשלך חיילים לאדמה בתולה מהפצצות, ננצח במלחמה!

    הגב לתגובה זו

    • That's a good law and it makes sense too! (ל''ת)

      Arie, 13/06/08 23:26

      הגב לתגובה זו

    • לאנאטולי

      לוחם, 13/06/08 23:33

      בשיטה הזו לא פעל צה''ל במלחמת לבנון השניה. ההוראות של הדרג המדיני ובמיוחד של שר הבטחון היו לא להפציץ ולא להפגיז.

      הגב לתגובה זו

    • אם זה עבד בצ'צ'ניה, אין סיבה שזה לא יעבוד כאן

      ערן, 14/06/08 01:13

      העניין עם ההפצצות והטנקים הוא שטות שאיכשהו תמיד חוזרת על עצמה. טנקים זה הדבר הטיפשי ביותר להכניס לשטח בנוי - וראו את תקדים רוסיה בצ'צ'ניה, שם אוגדה (!) משוריינת שלמה נמחקה. הכי טוב ברגליים. לגבי הפצצות - זהו עוד מיתוס. ראיתי, במו עיניי, איך מטוסים ישראלים מנסים לשטח כפר בלבנון - זה פשוט לא עובד כאשר האויב מתחפר. מה שעומד מאחורי כל הדיבורים הריקים של טוקבקיסטים מהסוג שלמעלה הוא ניסיון לעשות מלחמה ללא סיכונים, וללא אבידות. אין דבר כזה.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    השמאל הישראלי יצר את מדינת הטרור הזאת

    אלכס טוקבק, 13/06/08 22:34

    זה התחיל באוסלו והגיע לשיא בהתנתקות
    בסיוע שרון שחצה את הקווים והפך לעוד שמאלן מובהק.
    הימין שהזהיר מפני ההשלכות של הויתורים והנסיגות צדק.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    ואני קיוותי שהפעם יש לנו רמטכ''ל ירוק ורציני

    שאול, 13/06/08 21:36

    אני עדיין מקווה שהרמטכ''ל המפקד על הצבא שמטרתו להגן על אזרחי המדינה יבצע את המוטל עליו ולא יחפש רגיעה עם ארגון טרור,
    שר הבטחון המגלה רפיסות ומביא אותנו להסכם כניעה מול הטרור הנו אלוף האיומים והקשקושים.
    כך הוא עשה לאחר שנסוג -ובצדק מלבנון, אך איים לפגוע בלבנון לאחר הנסיגה באם חיזבאללה ימשיך בפעולות כנגד ישראל, אך איים ולא ביצע וכך מדינת ישראל איבדה את יכולת ההרתעה מול הטרור בגלל ברק,
    והוא עושה זאת שוב,
    חשבתי שלמד משהו מהעבר וקיוויתי הפעם לראות שר בטחון מפוכח יותר ולמוד ניסיון,
    אך הוא נשאר רופס ומסכן את בטחון ישראל.
    אנחנו נדע להביע את דעתנו עליו ועל מפלגת העבודה בבחירות הקרובות בקלפי.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    נו אולי יגיע מיני צונמי ויפתור לנו את הבעיות. (ל''ת)

    א, 13/06/08 20:43

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    בעזרת השם - כל עזה תלך לעזאזל - מספיק לזרוע פחד (ל''ת)

    רונן, 13/06/08 20:41

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    למחוק אותם - לא להשאיר להם משתין בקיר (ל''ת)

    שרון, 13/06/08 20:40

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לא להכנס -למחוק מלמעלה עם פצצת מימן (ל''ת)

    גלי, 13/06/08 20:40

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    אין שום מבחן. אשכנזי כבר הוכיח את כשלונו בכל התחומים. (ל''ת)

    ישראל, 13/06/08 20:36

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    זו שעת מבחן שחוצה את כל מערכות הממשל ,צבא והעם.

    יהודי וצרות לו, 13/06/08 20:02

    זה למעלה מ 20 שנה שמלחמות כשלו בין מדינות מפותחות למול רשויות וארגוני טרור.מילחמות שכאלו אינם סימטריות על כן רק פתרון שחוצה את כל מערכות הממשל ,הצבא יתכן וישבור את מעגל הקסמים .
    יש לשלב את כל כוחות הממשל -תכנון המאפשר אסראטגיה וטקטיקה מדינית גמישה , אורך רוח והתמדה.כנ''ל לגסי הצבא והעם.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מאד מסקרן

    ג.גרינפלד, 13/06/08 19:54

    מי ממעצמות הנשק בעולם מספקת את נשק הנחישות.נראה שמאז מלחמת יום כיפור אבדנו את כל הקשרים עם ספקים אלו.
    היה ראוי שנחדש את הקשר מהר ככל האפשר.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מחיקת עזה - לא מעשי ולא מוסרי

    גל, 13/06/08 19:37

    אף אחד בעולם לא יקבל מעשה כזה שיגרום למאות ואולי אלפי אבדות, רובן של בלתי לוחמים בצד השני. מי שממליץ על זה צריך לקחת בחשבון את הפיכתינו למדינה מצורעת, על כל מנ שכרוך בכך כולל סנקציות חמורות. אין בעולם המערבי מדינה שפועלת כך. אלקעידה גרם לעשרות הרוגים בפיצוץ ברכבת בספרד, אז הספרדים הכניסו את כל המוסלמים בספרד לכלא? אסרו עליהם את חופש התנועה? אנחנו הופכים לאט לאט למדינה שאזרחיה חושבים שהכל מותר להם, בלי שום פרופורציה לכלום. צבא ארצות הברית סבל כ-4000 אבדות בעיראק. אז הוא מפציץ ערים שלמות?

    הגב לתגובה זו

    • מחיקת שדרות ואשקלון זה כן מוסרי?

      שבי, 14/06/08 07:05

      צריך לדבר בשפה שלהם.להכניס להם מכה חזקה וכואבת.
      העולם יצעק שבוע אבל יהיה שקט
      כללי המשחק פשוטים אנחנו או הם.
      בנתיים הם מתרגלים אותנו יום יום והממשלה שלנו מחרישים

      הגב לתגובה זו

    • מצד שני אף מדינה בעולם לא מותקפת בטרור יומיומי 60 שנה רצוף כמונו

      י, 14/06/08 15:26

      אז איך הם יכולים לשפוט אותנו? חוץ מזה לעולם לא איכפת משואות שעמים עושים אחד לשני כמו מה שקרה בתורכיה והארמנים ומה שקורה באפריקה

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    עם צבא תבוסה עכשיו של אשכנזי עדיף שימשיכו להתחבא מאחורי ילדי שדרות (ל''ת)

    תבוסה עכשיו, 13/06/08 19:32

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מכסימום תהפוך ל טר''ש ואהוד ישים עליך ''פס'' כרגיל אצל ראש ממשלה!

    אברהם, 13/06/08 18:45

    צוחק כדי לא לבכות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    לחסוך בחיי חיילים ולהשתמש מה שיותר בהפצצות מסיביות מהאויר

    רפי, 13/06/08 18:11

    למחוק שכונה אחר שכונה ונראה כמה זמן יקח להם להתחנן להפסקת אש.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    למה אשכנזי אינו האיש הראוי להוביל את צהל:

    יודעת, 13/06/08 18:07

    במקום לעשות מה שרמטכל צריך לעשות הוא מתעסק בתרגילי גדוד וחטיבה.
    ולמה?
    כי האמת - אין לו יכולות של יותר ממג''ד.
    האיש מונה בשל קומבינה להיות רמטכל ע''י סר בטחון לא ראוי ופשלונר וככה אנחנו נראים מאז.
    הכל קומבינה הכל אופורטוניזם טהור
    אשכנזי היה מת להיות ולהתנסות במה שמפקדי מלחמת לבנון התנסו וזו מלחמה אמיתית שצהל פעל בה לא רע בכלל אך הממשלה פישלה.

    הגב לתגובה זו

    • הדבר היחיד שאת יודעת זה לבלבל את המוח (ל''ת)

      m, 13/06/08 22:34

      הגב לתגובה זו

    • לצערי את צודקת. מונה שפן בתור רמטכ''ל. חבל. (ל''ת)

      מוטי, 16/06/08 12:42

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    למה להכין את העם לספוג אבידות קשות מאוד ולא להכין את הפלסטינים

    אריה, 13/06/08 18:03

    למה להכין את העם לספוג אבידות קשות מאוד ולא להכין את הפלסטינים לאפשרות של הכחדה טוטאלית?

    ''כל מה שחמאס זקוק בלחימה מול ישראל הם מקומות מסתור ואספקה. כל עוד יש להם את התמיכה של התושבים הם ישיגו את המטרות.'' אם יש להם את התמיכה של התושבים, אנחנו לא צריכים להתחשב בהם!

    כניסה לעזה משמע הרס טוטאלי של החמאס וכל האמצעים מקדשים את המטרה! כל דבר אחר יביא אותנו למצב גרוע ביותר, במיוחד אחרי מלחמת לבנון השנייה ותוצאותיה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    RUSSIAN DID NOT FIGHT FOR THEIR EXISTENCE

    ELLI, 13/06/08 17:55

    THE US WAS FIGHTING THE RUSSIAN INDIRECTLY IN AFGANISTAN,FUNNY THE US TRAIN THEM AGAINST THE RUSSIAN,NOW THE US HAVE TO FIGHT THE SAME ENEMY.
    RUSSIA IS NOT ISRAEL,AZZA IS NOT AFGANISTAN.I'M SURE THAT IF RUSSIA WAS BOMEBD LIKE WE ARE IN AZZA,THEY WOULD BOMB THE PLACE CLEAN WITHOUT LOSSING ONE SOLDIER.SAME FOR THE US AND ANY NORMAL COUNTRY...

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אולמרט ושרון ברחו מעזה ברק מלבנון ואנחנו על הפנים

    בוכה, 13/06/08 17:23

    זאת תוצאה של פחדנות והססנות אשכנזי גם לא מוכיח את עצמו יותר מידי

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אולמרט ושרון ברחו מעזה ברק מלבנון ואנחנו על הפנים

    בוכה, 13/06/08 17:23

    זאת תוצאה של פחדנות והססנות אשכנזי גם לא מוכיח את עצמו יותר מידי

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אשכנזי - לעולם לא יעריכו אותך כי אין מה להעריך מינוי של קומבינה! (ל''ת)

    פקיד משהבט אפור, 13/06/08 17:14

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מה שברור זה שאשכנזי הוא ששמתעסק ברמת הגדוד וא ברמה האסטרטגית

    בושה, 13/06/08 17:12

    במקום לעשות מה שרמטכל צריך לעשות הוא מתעסק בתרגילי גדוד וחטיבה.
    ולמה?
    כי האמת - אין לו יכולות של יותר ממג''ד.
    האיש מונה בשל קומבינה להיות רמטכל ע''י סר בטחון לא ראוי ופשלונר וככה אנחנו נראים מאז.
    הכל קומבינה הכל אופורטוניזם טהור
    אשכנזי היה מת להיות ולהתנסות במה שמפקדי מלחמת לבנון התנסו וזו מלחמה אמיתית שצהל פעל בה לא רע בכלל אך הממשלה פישלה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    3 כמה שאתה צודק (ל''ת)

    צפוני, 13/06/08 17:01

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    לימחוק את כל עזה

    שדרות, 13/06/08 16:42

    אבדות כבדות מחכות לנו. . אבל אים ישנו את מדיניות הלחימה ויפציצו רק מהאויר.מבלי לעשות חשבון.אז לא יהיו אבדות בכלל.וחייבים לעשות כך. כי החמס יקום לתחיה באחד מן הימים.....שדרותי מודאג...

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    המבחן האמיתי יהיה מול איראן, זאת שלא מודים בקיומה

    מדינה בהדחקה, 13/06/08 16:41

    ותשאלו את התקשורת והפוליטיקאים למה בעצם...

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אמיר בוחבוט היקר---- כדאי לך להכנס...

    דני דין, 13/06/08 16:36

    ''הצד הדתי, הלאומי והאידיאולוגי הוא המנצח לאורך זמן. עקשנותו, נחישותו והרצון שלו לשרוד חזק יותר מכל דבר אחר. מול כל אלה, מה שיביא להכרעה מהותית בפעולה רחבה ברצועת עזה יהיו העמידות והנחישות של הדרג המדיני, העורף בישראל וצה''ל.''

    אתה צודק... מה שקובע הוא הרעיון, האידיאל שעומד מאחורי המלחמה.ושבזכותו יש יכולת עמידה.

    להם יש אידיאולוגיה (שטנית) ואין טכנולוגיה. לנו יש טכנולוגיה אבל אין רעיון להלחם בעבורו. אם יש דיון על הרוגים, בשעה שפוגעים בריבונות המדינה, אזי מסתבר שאין שום רעיון מאחורי המדינה הזאת. שום דבר ששווה להלחם בשבילו.

    אנחנו צריכים ללבן בתוכנו רעיון ''דתי לאומי'' כמו שיש לפלשתינאים, ולהיות מוכנים לשלם את המחיר היקר שעומד מאוחרי הרעיון הזה.

    הגב לתגובה זו

    • אמת ויציב, כל מילה חקווקה סבלע ההיסטוריה. (ל''ת)

      אור, 13/06/08 18:27

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    האחריות העליונה היא על הממשלה

    גל, 13/06/08 16:11

    היא צריכה להגדיר את מטרות המבצע,מה היא מצפה שיקרה ברצועת עזה בתום המבצע, האם צה''ל אמור להישאר שם לזמן ארוך, היא צריכה לבדוק עם הרמטכ''ל האם צה''ל מסוגל להשיג את המטרות ובאיזה מחיר, מה צפוי בעורף ואז עליה להחליט ולקחת עליה, כל השרים ובמיוחד שר הביטחון את האחריות, ולא להתחבא מאחורי אף אחד. אחריות הרמטכ''ל הוא לספק מידע מלא ואמין על היכולות האפשרויות והבעיות ולאחר שיוחלטתוך התחשבות בעמדתו, לדאוג לביצוע בהתאם למה שהבטיח. שאף אחד לא ינסה לגלגל עליו אחריות מעבר לזה.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    טעות אסטרגית לחשוב על אבידות במלחמה על המולדת טוב למות בעד ארצינו!! (ל''ת)

    דודי, 13/06/08 16:11

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    צהל לא מתאים ללחימה מסוג זה.

    בר ברע, 13/06/08 16:00

    זה יהיה ג'נינן 2
    או לבנון 7

    הגב לתגובה זו

    • צה''ל לא מתאים. נקודה.

      ניקולאי, 13/06/08 18:23

      יש לנו צבא נהדר שיברח מכל מקום - גם מלבנון 77 וגם מעזה 777.

      ורמטכ''ל נהדר הזכרנו? אבל תגידו למה הוא טוב.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    ''בתחבולות תעשה לך מלחמה''

    aviva, 13/06/08 15:59

    ישנם כמה דברים שעוד לא ניסו:
    -מיקוש מאסיבי
    -תג מחיר לא מוכרז רשמית: כל קאסאם=בית של חמאסניק הרוס
    -כל יום עשרה חמושים הרוגים
    -הריסה הדרגתית של הרצועה בהנחה שהתושבים יתחילו להגר לסיני דרך המנהרות שלהם
    -כיבוש זוחל של חלק מהרצועה והצעות להקים את גוש קטיף מחדש- דבר שיוכיח שהראשות סילקה את היהודים והחמאס החזיר אותם.

    הגב לתגובה זו

    • I like it, great ideas

      shai, 13/06/08 18:37

      I agree

      הגב לתגובה זו

    • אהבתי את החשיבה הצבאית שלך (ל''ת)

      תומר, 13/06/08 20:35

      הגב לתגובה זו

    • מצויין - רעיון נפלא - קדמו אותו (ל''ת)

      יעל, 13/06/08 20:43

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    כמה דם צריך להישפך על ההזייה שניתן לחסל את החמאס?

    עמנואל, 13/06/08 15:49

    אותם מוחות דגולים שעזרו לחמאס לבנות את עצמו ולהשתלט על עזה (היו תקופות, בשנותץ ה 80, שממש תמכנו במי שאח''כ הקים את החמאס כ''משקל נגד'' לאש''ף...) עכשיו חושבים שיוכלו לחסל אותו, בעזרת מצור, או בעזרת פעולה צבאית.

    איזו אשליה מטומטמת זו! ובכמה דם היא תעלה לכולנו.

    אין ברירה, צריך להגיע להפסקת אש עם החמאס, ולהכיר בפועל בשלטונו. שלום לא יהיה, אבל גם עם סוריה אין לנו שלום, אבל יש שקט בגבול 30 שנה.

    הגב לתגובה זו

    • הוי עמנואל. אין קץ לתמימות. חמאס לא יפסיק להילחם בישראל... (ל''ת)

      שלום הפרסי, 13/06/08 18:01

      הגב לתגובה זו

    • אין להכיר במי שלא מכיר בנו! אתה רוצה שנכנע בגלל שאתה לא מוכן להגן

      ישראל, 13/06/08 20:39

      על חלק ממדינת ישראל שלא חשוב בעיניך כקליפת השום? עלוב נפש.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה זה???????

    פעם חייל, 13/06/08 15:48

    זה צבא או קבוצה של ילדות עלולים להיות אבדות ספרו את זה לילדים שהלכו להם הרגליים בשדרות
    התהפכו היצרות אזרחים יכולים להפצע ולמותו קציני הצבא דואגים בעיקר לפנסיה
    שלהם ולתפקיד הבא איכסה

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אשכנזי היה שפן כבר כשהיה אלוף פיקוד צפון

    אשכנזי, 13/06/08 15:05

    לצערנו ''הגבר מגולני'' לא הוכיח את עצמו מעולם.
    יש רק פתרון אחד, מסובך, מסוכן, אבל הכרחי!!!
    השתלטות על ציר פילדלפי והשטח הסמוך לצורך חיסול המנהרות, וזאת תוך השארת מעבר רפיח למצרים.
    עדיף מוקדם מאשר מאוחר, זה יבוא בכל מקרה.

    ושוב תודה לשרון ''האסטרטג''.

    הגב לתגובה זו

    • צריך לישר את עזה. לא להשאיר שם אבן על אבן. בלי מגע חיילנו... (ל''ת)

      שאול השלילי, 13/06/08 17:55

      הגב לתגובה זו

    • האם אתה יודע מי ויתר על ציר פילדלפי? אולי כדאי שתבדוק? הפתעה השמאל (ל''ת)

      דעות שונות, 13/06/08 18:06

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    צריך להבריח את העזתים למצריים עם קסמים תוצרת כחול לבן (ל''ת)

    דורון, 13/06/08 15:03

    הגב לתגובה זו

    • צודק לחלוטין. ואז יהיה ברור שהמצרים תומכים בלחימה בנו. (ל''ת)

      צדוק, 13/06/08 17:58

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה,ברומא תהיה רומאי.... (ל''ת)

      ג'ויה, 13/06/08 21:29

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    האבידות שספגנו ב''חומת מגן'', באו כתוצאה מהתנהגותו יפת הנפש של פואד

    מילואימניק, 13/06/08 14:58

    עיקר אבידותינו ב''חומת מגן'', קרו בגלל לוחמה בשטח בנוי שאליה נקלעו חיילי צה''ל ושלא היתה מחוייבת המציאות.
    כדי להצטייר בעיני העולם ובעיני השמאל הישראלי כיפה נפש וכאחד שלא פוגע ב''חפים מפשע'', שר הבטחון דאז, פואד, הכניס את חיילי צה''ל למלכודת אש בסימטאותיה של ג'נין במקום להפציץ אותן מהאוויר.
    דמם השפוך של חיילי צה''ל שנהרגו בסימטאותיה של ג'נין, ישכב כאבן ריחיים על צווארו של פואד עד ליומו האחרון.
    אם במבצע הצפוי בעזה, גם אהוד ברק ינקוט בשיטותיו של פואד, ינהג ביפיפיות נפש וידאג לאוייב במקום לדאוג לחיי חיילינו, אז הפעם אנחנו צפויים לא רק ל 23 הרוגים ול 75 פצועים, אלא ל 230 הרוגים ול 750 פצועים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ''כעת ברור לכולם''? מאז ימי אריק שום דבר לא ברור

    ראה תירוצי ברק, 13/06/08 14:51

    היה ברור לפני 7 שנים שצריך להפסיק את הקסאמים מיד.
    היה ברור לאחר ניקוי הרצועה מיהודים שכאשר שר ביטחון אומר שאם יעוף פגז אחד - עזה תרעד, שאכן לפחות קמצוץ מזה ייעשה.

    עכשיו לא ברור דבר. נכנעים לחמאס שימשיך ויפליא את מכותיו בנו. ומהי תשובת שר הביטחון? זה בגלל פריימריס בקדימה.

    דבר לא ברור יותר, מר בוחבוט הנכבד.

    הגב לתגובה זו

    • בצער עלי להסכים מילה במילה לנאמר בתגובה. (ל''ת)

      נתן.ש, 13/06/08 17:19

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    יצאנו כבר מעזה

    המתלהם., 13/06/08 14:49

    מה אנחנו לעזאזל חייבים להם?
    להתחיל להפציץ אותם בלי הבחנה. כל ''חף מפשע'' שתומך בחמאס-להתייחס אליו כאילו הוא בחמאס.
    העם שם יבין די מהר שלא משתלם לתמוך בתנועה שתביא עליהם רק דם ומוות.

    או לחילופין, אפשר פשוט לעשות עליהם מצור-בלי דלק או אספקה אחרת. (כמו שניסינו לעשות אבל המנהיגים החלשים שלנו הפסיקו באמצע) עד שהם יגיעו למסקנה שטרור לא משתלם.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אם הרעיון המטופש הוא ניקוי קיני טרור בזבוז זמן ! אבל

    רז, 13/06/08 14:42

    אם הרעיון מחיקת עזה לחלוטין , הדיפת כל התושבים כולל הטרוריסטים כולל האירנים מהשטח .

    זה רעיון טוב לפעולה .

    השאר משחק בזמן שאול !

    הגב לתגובה זו

    • צריך לדחוף אותם לדרום, ושיעברו לסיני.... (ל''ת)

      יאיר, 13/06/08 17:52

      הגב לתגובה זו

    • צ ודק לחלוטין. גם ברק חושב שבלונית ולא על התוצאה הסופית. קל יותר (ל''ת)

      להפקיר את, 13/06/08 17:57

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    לא צריך להכניס חי''ר לרצועה ולא חיל אוויר, רק להשתמש בארטילריה

    יוסי, 13/06/08 14:27

    חבל על הכסף, חי''ר וחיל אוויר זה סתם יקר וגם יש סכנה של שבי. שימוש בארטילריה הוא גם ממלכד את העולם שמצד אחד יגנה את ישראל אבל מצד שני הוא יודע שהפלסטינים עושים את אותו הדבר לכן הוא לא יוכל לבוא אל ישראל עם תלונות שקשורות במוסריות/הומניות, רק יוכל לומר שהתגובה של ישראל לא פורפורציונאלית כמו במלחמת לבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

    • וכשהחיזבלה יפתח בחזית שניה לכתוש את לבנון עד הסוף

      אביתר, 13/06/08 14:47

      ברור שהחיזבלה יצטרף לחגיגה כשהארטילריה תכתוש את עזה וזאת תהיה הזדמנות מצויינת לצה''ל לכפר על הפאשלות במלחמת לבנון השניה.

      הגב לתגובה זו

      • אירן יכולה לפתוח בחזית שלישית אם נחגוג על חיזבלה

        איתי, 13/06/08 14:57

        ואז בכלל נוכל להיפתר גם מהאיום הגרעיני של אירן ולהראות לעולם מי הבעל בית במזה''ת

        הגב לתגובה זו

      • כשאין ולא נותרת ברירה,הקם להורגך,השקם להורגו... (ל''ת)

        ג'ויה, 13/06/08 21:30

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    אין צורך להכניס חיילים נעשה להם מדס''ים

    איל, 13/06/08 14:22

    אפשר להודיע לדוגמא לבית להיא כי בעוד כך וכך שעות הפגזים שלנו ינחתו בשטח! כל בית להיא יברחו נגיד למרכז עזה ואז נשנה ונודיע שבתוך כך וכך שעות הפגזים ינחתו במרכז עזה! ואז כל מרכז עזה עם תושבי בית להיא יברחו חזרה לבית להיא ככה נשגע אותם וכדי לתת תוקף לדברינו
    (שלא כאהודים שרק מבטיחים) נירה מדי פעם על מנת לשמר את המומנטום כל זמן שהם יורים נעשה להם מדס''ים עד שיפלו מהרגליים

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מר בוחבוט - נא חווה דעתך אם מבצע צבאי הוא חיוני

    גל, 13/06/08 14:21

    מה סיכוייו ומה הסיכונים בו. אינך מחדש הרבה בכך שאתה אומר שהאחריות העליונה היא על הרמטכ''ל אבל לא רק עליו. אינך אומר כלום לגבי מדוע יש לצאת למבצע, מה ההישגים ברי הקיימא שניתן להשיג, מה המחיר שכדאי לשלם. לא ברור גם מה הרלוונטיות בין אפגניסטן ההררית והענקית לשטח הקטן והמצומצם של רצועת עזה? האם לרוסים באפגניסטן היו אמצעי התצפית המשוכללים שיש היום לצה''ל? האם היו להם הקוים הקצרים שיש לצה''ל המאפשרים להחיש תגבורות מיידית ולתספק בקלות את הלוחמים? אתה מאיים באבידות כבדות בעורף. על סמך מה ואם כן, האם לא ראי קודם לכך להתארגן להן? מדוע צריך לומר שאף מנהיג ישראלי לא יעמוד בפגז שיהרוג משפחה? אולי תחווה דעתך אם לאור הנתונים אולי הוא צריך להמתין עשד שלצה''ל יהיה יתרון מכריע?
    אתה אומר דברים מאוד כלליים ולא מחווה דיעה

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף תגובה עניינית (ל''ת)

      ירחמיאל, 14/06/08 02:03

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    תפקיד הצבא הוא לדאוג שלא תהיינה אבידות בקרב האזרחים בגלל מעשי טרור (ל''ת)

    ולא ההיפך!!!!!!, 13/06/08 14:20

    הגב לתגובה זו

    • בשביל מה יש לעם ולמדינה צבא? (ל''ת)

      ג'ויה, 13/06/08 21:31

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    אשכנזי , החושש מעימות כזה בהנהגתו , נדחף אליו ככפאו שד !

    ישמעאל, 13/06/08 13:58

    אשכנזי , והצבא שהוא עומד בראשו , מתנגדים בכל כוחם למבצע בעזה , מחשש לספיגת מפלה נוספת [ דבר שהוא חסר תקדים , שצבא שאמור להיות ראש היוזמים לפעילות להגנת האזרחים]. לא בגל שצהל אינו מוכשר או אינו מוכן אלא , בגלל החשש , שלמפקדיו העליונים אין את הכישורים הנדרשים לנהל מערכות גדולות .

    הגב לתגובה זו

    • הצבא יודע את האמת

      ניקולאי, 13/06/08 18:25

      הוא לא שווה כלום ולא יכול לעשות דבר.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    כתבה שקולה ועניינית

    שלמה, 13/06/08 13:48

    נהניתי מאוד מן הכתבה. בדיוק כפי שדיווח עיתונאי אידיאלי צריך להיות. סיקור אמין ומדוייק של המצב העובדתי, המעביר את נטל החשיבה והסקת המסקנות אל הקורא, במקום, כפי שנוהגים חלק מן העיתונאים, ללעוס בשבילנו את העובדות ולהסיק מהם מה אנו צריכים לחשוב.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אם זה תלוי באשכנזי אז אנחנו בצרות.

    ק., 13/06/08 13:46

    האיש הוא נצנץ-גולני קלאסי, אני לא אתפלא אם כאשר תתחיל הפעולה בעזה הוא יוציא גימלים. אשכנזי יודע כי יש לו שתי ברירות - להפציץ את עזה ולהסתבך עם דעת הקהל העולמית או לא להפציץ ולהסתבך עם הורים של מאות חיילים ישראלים הרוגים. אז נכון שיש לו פנים שמקנות לו תדמית קרבית קשוחה אבל האיש הוא רק פקיד קטן שבא ממשהב''ט - החממה הגדולה לשחיתות וכסת''ח - ויודע לעשות מצויין את החשבונות הקטנים של מה צריך לעומת מה כדאי (לו).

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בלי מבצע, מדינת הטרור של אירן בעזה תחסל אותנו תוך שנים בודדות (ל''ת)

    השמאל פה עיוור, 13/06/08 13:46

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לבטל את צה''ל

    נחום, 13/06/08 13:35

    משהו מחריד לשמוע את הנימוקים להיענות לרגיעה החמאסית, כי מלחמה תביא אבידות. אם כך, עלינו לבטל את צה''ל, ולתת לחמאס לעשות כאוות נפשו. או אז לא יהיו יותר קרבנות?!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    השוואה בין עזה לאפגניסטן מוגזמת

    פליק, 13/06/08 13:23

    אין מקום להשוות בין עזה לאפגניסטן
    שטח רצועת עזה קטן בהרבה משטח אפגניסטן ומקומות המיסתור מועטים ביחס לשטח הגדול של אפגניסטן,הבעייה של עזה היא צפיפות האוכלוסין

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    יותר ממאה ההרוגים, ובשביל מה?

    אלכס קון, 13/06/08 13:02

    מה ישראל מצפה להשיג? שהפלסטינים יכנעו ויסכימו לחיות במצור, ברעב, ללא חופש? זה לא הגיוני ולא קרה בשום מקום בעולם שעם הסכים לחיות תחת כיבוש. צרפת יצאה מאלג'יר, פורטוגל יצאה ממוזמביק ובדרום-אפריקה משטר האפרטהייד התמוטט. ישראל יכולה לפעול בברוטאליות אבל זה לא יציל אותה, כי דין כל כיבוש להסתיים.

    הגב לתגובה זו

    • א-נ-ח-נ-ו ל-א נ-מ-צ-א-י-ם ב-ע-ז-ה! (ל''ת)

      גל, 13/06/08 13:10

      הגב לתגובה זו

    • בוא נתחיל בהכרה של החמאס בישראל ושחרור שליט

      עודד, 13/06/08 14:48

      נמשיך בסיום ירי הקאסם, ולבסוף הסכם.

      מספיק טוב בשבילך?
      כי אם כל זה יקרה, לא יהיה מצור או רעב, אלא ההפך- שיגשוג כלכלי וחופש.

      הגב לתגובה זו

    • כבר ניסינו את הדרך הברחנית הזאת ויצאנו מעה, נו יש שקט, ערבים מבינים

      יהודי גאה, 13/06/08 16:28

      ערבים מבינים רק כח, ועד שהערבים לא יבינו שזה לא משתלם הם ימשיחו כי הם רוצים אותנו בים. וחוץ מיזה מי ששולח טילים אנחנו נעשה איתו שלום? מתי אנשים יתפקחו ויראו עם מי יש לנו עסק? מה אנחנו רוצים למות? לא

      הגב לתגובה זו

    • אלכס, תזמין אותם הביתה, הם טובים ב''להכניס לאורחים'' כנהוג! (ל''ת)

      מאהל, 13/06/08 18:41

      הגב לתגובה זו

    • אדם עיוור

      דני, 13/06/08 20:29

      הרי צה''ל לא בעזה ואף אחד לא כובש שם כלום. אתה מציע שמדינה ריבונית תתעלם מכך שכל יום יורים על אזרחיה פצצות? אם כך אין מה לחיות כאן ואין מה להיות חלק ממדינה. אני מהשמאל, אבל יש גבול ורצוי לחשוב לפני שזורקים לאוויר סיסמאות שעבר זמנם, בטח בהקשר של עזה.

      הגב לתגובה זו

    • עזה הושארה לנו ע''י המצרים

      אפי, 13/06/08 23:04

      לא כבשנו אותה מהפלשטינים, כי אין פלשטינה. אין עם פלשטינאי, ואפילו המצרים שלא ויתרו על אף גרגר חול בסיני, שמחו להתפטר מהצרה הזו. ההשוואות ההיסטוריות שלך, אלכס, לא מתאימות למצב הזה.מוזמביק לא איימה על קיומה של פורטוגל, והחמאס רוצה לחסל אותנו. זה ממש פשוט: אם לא נהרוג אותם, הם יהרגו אותנו!

      הגב לתגובה זו

    • To number 5

      Judd Rusnak, 14/06/08 00:44

      You must be the dumbest person I'v seen, Israel left Gaza 2 year ago, there is not even ONE soldier in Gaza, so what is all that Bullshit you are talking about?, there is no more occupation in Gaza, just blast the hell out of the strip.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אבידות כבדות מאד לעזתים - 0 נפגעים לצה''ל

    הנוסחא, 13/06/08 12:30

    אבל אולמרט רוצה 0 נפגעים לעזתים - ולכן נקבל לא פחות מתבוסה בסגנון לבנון 2 בעזה.... לצערי.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    לצה''ל יש הכל חוץ מ....

    סוחט מיצים, 13/06/08 12:23

    מיץ בייצים רבותי!
    זה החומר שהופך מלחמה לכשלון או לניצחון.
    כבר 40 שנה שאנו מסרסים את הצבא שלנו במו ידינו.
    עכשו הגענו למצב שאנחנו לא יכולים לסמוך שהצבא יתן לנו מגן אפילו מיישות קיקיונית כמו עזה.
    פחד פחד פחד מתחיל לשתק אותנו!
    מנין ניקח מיץ בייצים, מנין?

    הגב לתגובה זו

    • חסר לצהל מנהיגים נורמלים, בבקשה אולמרט לך הביתה ותן למשהו יותר אמיץ (ל''ת)

      יהודי, 13/06/08 16:32

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ברק המגלומן פטור מהמבחן הזה? (ל''ת)

    נפוליאון צעצוע, 13/06/08 12:22

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    שום פעולה קרקעית לא תפסיק את הקסאמים

    טל מהצפון, 13/06/08 12:20

    לעומת זאת יש לצאת לפעולה של יממה או שתיים ובהמלכה חיל האוויר צריך להפציץ ולגלח את כל השכונות הקרובות לגבול במרחב של 5 ק''מ. יום למחרת כל העולם יצעק ''טבח'', אבל מה שלא נעשה יאשימו אותנו. זו צריכה להיות פעולה של ''הלם ותדהמה'' בצד השני, כדי להוכיח שישראל ''השתגעה'', וכדי שהצד השני יבין שהמשך ירי רקטות לישראל יביא עוד לילות של ''הלם ותדהמה'' לעמם.

    הגב לתגובה זו

    • צודק!!!

      ===============, 13/06/08 13:55

      אין ברירה אחרת!!! או''ם שמום!!!

      הגב לתגובה זו

      • אמן (ל''ת)

        דניאל, 13/06/08 20:46

        הגב לתגובה זו

    • ומה עם העולם לא רק יצעק?

      גל, 13/06/08 14:36

      ויטיל סנקציות בתגובה על הרג של מאות כפי שהכותב מציע?
      ויפסיק אספקת נשק?
      ואולי הפלשתינים וידידיהם מסביב יתעודדו מזה וימשיכו לירות קאסמים?
      ומששה ק''מ אי אפשר לירות קסאמים וגראדים?

      הגב לתגובה זו

      • ומה אם לסבתא שלי יש גלגלים?

        ערן, 13/06/08 20:10

        אסור לתת לספקולציה למנוע פעולה מתחייבת. אז העולם יצעק כמו שתמיד צעק. אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו. (אני מציע לך לקבל זאת גם כלקח אישי לחיים)

        הגב לתגובה זו

      • בטח אתה תל אביבי ולא תושב האיזור המופגז (ל''ת)

        m, 13/06/08 22:35

        הגב לתגובה זו

    • אכן כך,כאשר לא מיתירים לנו ברירה... (ל''ת)

      ג'ויה, 13/06/08 21:32

      הגב לתגובה זו

    • אנחנו לא בשכונה, לא צריך לרדת לרמה השכונתית של החמאס

      אנחנו לא פלנגה, 14/06/08 01:54

      צריך לכסח להם את הצורה אבל בשכל.
      הרג אנשים לצורך נקמה והתרברבות זה מה שהם עושים לא אנחנו.
      אנחנו צריכים להרוג מחבלים ולהמנע כמה שניתן מהרג אזרחים ,למרות שתמיד יש טעויות (גם ירי ידידותי של כוחותינו על כוחותינו זה דבר שמצפים לו בכל מלחמה).
      אני מציע להתחיל הפעם הפוך:
      קודם לחסל את ההנהגה (הנייה) בחיסולים ממוקדים ואם אפשר את כולם ביחד (למשל באיזה עצרת חמאס או כל מפגש פומבי)
      נדמה לי שפצצה של טון ממטוס קרב תעשה את העבודה.
      ואז כשמורידים את ראש הנחש, יש לנצל את הכאוס שנוצר ולפעול צבאית.

      הגב לתגובה זו