• 83.

    מורה לקראת כפיה

    בוז לנציגינו, 24/06/09 12:21

    משתיקים אותנו יופי בישיבות כפיה על אופק חדש.לפחות לקפה ולתה בעידן האופל ידאגו לנו??

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    נציגי הסתדרות המורים מציפים בתגובות בעד האופל

    מוטי, 29/06/08 17:16

    בושו והיכלמו לכם!

    תענו על השאלות לעניין ותפסיקו לזלזל באינטלגנציה שלנו!

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    שאלה-שכר

    נלה, 18/06/08 12:45

    מישהו יכול לומר לי חד וחלק כמה מרוויחה מורה במשרה מלאה בשנה הראשונה שלה לאחר התואר?...

    הגב לתגובה זו

    • שכר מורה מתחיל

      רינה, 21/06/08 14:25

      5800 - 5600

      הגב לתגובה זו

      • כפיה

        למורים הצעירים, 11/07/09 23:49

        אז מה בדיוק מוסיף האופלל????כלום רק הרעה בהמשך הדרך

        הגב לתגובה זו

  • 80.

    מתי נזכה סוף סוף לראות את ההסכם על כל פרטיו (ל''ת)

    פנינה, 18/06/08 12:34

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    ההסכם בסדר גמור. כדאי שתקראו אותו ותבינו. (ל''ת)

    רמי, 16/06/08 15:10

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    Waserman. you are the man!!! (ל''ת)

    linda, 16/06/08 13:14

    הגב לתגובה זו

    • waserman, are you a man ? (ל''ת)

      u r not man !, 16/06/08 19:27

      הגב לתגובה זו

      • Waserman has sold us (ל''ת)

        Ran Erez is the one and only, 11/07/09 23:52

        הגב לתגובה זו

      • Harta-Barta! (ל''ת)

        Ofek Hadash?, 11/07/09 23:53

        הגב לתגובה זו

  • 77.

    אופק חדש טוב למורים ולתלמידים (ל''ת)

    רביד, 16/06/08 08:22

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    מאות בתי ספר בישראל מברכים עליו. (ל''ת)

    לרנר, 16/06/08 07:44

    הגב לתגובה זו

    • שקר וכזב - יש מעט מאוד בתי ספר באופק + הכריחו אותם (ל''ת)

      אופל חדש, 16/06/08 19:19

      הגב לתגובה זו

    • מורה לפני כפיה

      מורה לפני כפיה, 24/06/09 12:06

      בתי ספר - כן! מורים - לא!!!!

      הגב לתגובה זו

    • בוז לכפיה (ל''ת)

      אם יכנס -עוד יקללוהו רבות!!, 11/07/09 23:55

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    ההכם חשוב למורים ולחינוך בכלל. אני מרוצה. מאוד! (ל''ת)

    רננה, 16/06/08 07:43

    הגב לתגובה זו

    • מהכפיה?!???? (ל''ת)

      ממה בדיוק???, 11/07/09 23:56

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    טוב מאוד להסתדרות. הסכם חכם ובלי אלימות (ל''ת)

    עדה, 15/06/08 22:09

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    וסרמן הגבר!! הביא הסכם חזק למורים. (ל''ת)

    רוני, 15/06/08 22:03

    הגב לתגובה זו

    • הרעת תנאים (ל''ת)

      כן, אופלל חזקֱֱ, 11/07/09 23:57

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    טוב שהושג הסכם כזה. זו פריצת דרך דרמטית למורים (ל''ת)

    לורנצו מדיצ'י, 15/06/08 17:03

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    כבר במאבק האחרון של הארגוון שהיה די אלים תמכתי בהסכם הזה של

    עודד, 15/06/08 16:45

    הסתדרותה מורים והיום אנימשוכנע שלא טעיתי. עדיף כך מאשר להשבית את המערכת כולה לחודשים ארוכים.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    השעה הפרטנית היא דבר טוב כי היא תגביר היחס האישי לתלמיד

    לירון, 15/06/08 16:44

    על ידי הקטנת היקף הלומדים בכל כיתה.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    הגיע הזמן. סוף סוף יש הסכם אסטרטגי למורים. חיוני ביותר. (ל''ת)

    רינת, 15/06/08 16:42

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    אופק חדש יביא לחיזוק מעמד המורה בישראל וזה החשוב מכל. (ל''ת)

    מירה, 15/06/08 16:42

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    כל הכבוד להסתדרות המורים. הסכם ראוי (ל''ת)

    מיכאלי, 15/06/08 16:40

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    לי זה נשמע מצוין (ל''ת)

    לוין, 15/06/08 16:40

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    לא מבינה מה רוצים - ההסכם מצויין. ממש פריצת דרך הסטורית

    צפירה, 15/06/08 15:25

    אני יודעת שהרבה מחברי וחברותי באשקלון מברכים על ההישג הזה של וסרמן.

    ברכות

    הגב לתגובה זו

    • כפיה

      fphv, 24/06/09 12:24

      היסטרית היסטורית...חכי להחתמת שעונים הזמן שם עוד יעמוד מלכת

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    שרת החינוך כבולשביקית אדוקה

    דודו, 12/06/08 15:14

    נסיונה של שרת החינוך להחפיף את רצונותיה על ציבור המורים בישראל כמוהו כהחפפת דעות השלטון הבולשביקי ברוסיה לפני נפילת מסך הברזל על כלל האוכלוסיה בברה''מ.
    הרעיון הנלוז שמורות לא אקדמאיות יכנסו לרפורמה ללא תוספת שכר אך עם תוספת שעות עבודה עד השלמת התואר לא יכול להתקבל על הדעת ויש לבטלו מיידית

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    איך מתכוון וסרמן לחתום על ההסכם בלי זכויות הגימלאים מה הוא ש'קרן?

    מורה גימלאי, 12/06/08 05:40

    וסרמן הבטיח שלא יחתום על ההסכם עם הממשלה בלי לעגן את זכויות הגימלאים . הרי בסופו של דבר, כל המורים יהפכו לגימלאים , אם הגימלה תשחק והיא ממילא עלובה ודלה, יהפכו כל המורים הגימלאים לנתמכי סעד.

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שלוסרמן יש הסכם פרטי

      מורה גמלאית, 12/06/08 09:59

      אחרת לא היה מזניח את הגמלאים
      הוא עצמו גמלאי
      אני תקוה שבבחירות הבאות ישלחו אותו לפנסיה

      הגב לתגובה זו

      • ברור

        מורה לקראת כפיה, 24/06/09 12:26

        ברור אחרת איך אפשר היה להתנהג כעיוור

        הגב לתגובה זו

  • 62.

    וסרמן חותם לא המורים...

    מורה 30 שנה, 11/06/08 19:15

    איננו רואים את וסרמן כנציג שלנו אך איננו יכולים להדיחו בשלב זה. הוא חותם על מה שאומרים לו לחתום, והמבין יבין. ברגע שהגיע להסתדרות הוא עושה בה בשלו. וכעת שרת החינוך עושה בו (בוסרמן) כשלה.....
    חבל על ילדנו הרכים. רק הם יפגעו מהאופק החדש. מוסר העבודה של המורים לא יוטב. מי שעבדה תתיאש ומי שלא עבדה תמשיך לא לעבוד. המצב בכל מקרה יהיה גרוע יותר. התנאים יהיו קשים ולא יהיה מנוס אלא להרים ידיים.חבל !!!

    הגב לתגובה זו

    • 30 שנה מורה ולא יודעת קרוא..... ההסכם הזמ מצויין ומהפכני

      דבורה כ., 16/06/08 10:17

      הוא ישנה את מעמדנו בצורה דרמטית.נכון שצריך להשקיע כדי לקבל אבל זה יהיה לטובת כולם - המורים, התלמידים והמדינה.

      הגב לתגובה זו

      • מורה בכפיה

        מורה בכפיה, 24/06/09 12:29

        מה את מאבחנת דינך פטורים אסור לך לעבוד מעבר למשרתך באופפפפפל חדחשד

        הגב לתגובה זו

  • 61.

    יולי תמיר דואגת לחסל את מתי''א במסגרת הרפורמה.

    מורת מתי''א, 11/06/08 15:01

    יולי תמיר ומשרד החינוך מתכוונים לחסל את שעות מתי''א הנתנות כיום לילדים בעלי לקויות. הטיפול בילדים אלה יעשה במסגרת השעות הפרטניות בידי המחנכת. שרותי מתי''א יקרים למשרד החינוך ובמסגרת הרפורמה שמטרתה חיסכון במערכת השעות, לא ינתנו שעות לילדים עם לקויות ע''י בעלי מקצוע שהתמחו לשם כך. לכן בכל ההסכם נאמר שמתי''א לא יכנס לרפומה.
    הורים התעוררו, חשבו על ילדכם, מעתה הטיפול בהם יהיה במסגרת פרטית על חשבונכם.

    הגב לתגובה זו

    • רעיון לא רע!!

      א, 11/06/08 22:49

      הערקי ברור שכל הפרא רפואי יברחו מהמתי''א. מורות שליוב יש בביה''ס- אין צורך במתי''א!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    לא רפורמה אלא שבירת הסכמי שכר וחיסול החינוך בארץ

    קרמשניט, 11/06/08 14:00

    הרפורמה כפי שהוצגה זקוקה לתוספת תקציב, אותה הבהיר כבר האוצר כי איננה ולא תהיה. כלומר, לא יהיו ממש שינויים בתשתיות בתי הספר ובמספר התלמידים בכיתה, אלא פיטורי מורים, ולא הגרועים שבהם, הם ימשיכו ללמד מחוסר ברירה,המורים הטובים יברחו, או שלא יגיעו ויוצא ששפכו את המיים עם התינוק וגם השאירו את הג'יפה.
    המגמה של כפיית המורים לכניסה מאולצת לרפורמה באיומי פיטורים או הרעת תנאים צריכה להדליק אור אדום ולהדאיג כול אזרח במדינה; מעבר להרס החינוך, יש פה פגיעה אנושה בדמוקרטיה וכוונה עתידית לפגיעה מערכתית בפנסיה, כפי שנעשה ברפורמת המורים.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    האשה הזאת היא אשה אכזרית ומרושעת שלא דואגת לחינוך ולמורים (ל''ת)

    מורה ואמא, 11/06/08 09:19

    הגב לתגובה זו

    • שביעות רצון בקרב המורים שברפורמה (ל''ת)

      rubv, 11/06/08 11:31

      הגב לתגובה זו

      • נו, באמת? (ל''ת)

        rubu, 11/06/08 14:45

        הגב לתגובה זו

        • ז.

          מורה בכפיה, 24/06/09 12:31

          מי כתב שביעות??? וסרמן?!...כנראה!

          הגב לתגובה זו

  • 58.

    קשה להבין איך עיתון כמו מעריב מפרסם כתבה מגמתית

    אזרח, 11/06/08 06:01

    בכתבה נפל מעריב והכתבת טרף למוניפולציות האוצר משרד החינוך ווסרמן
    כתבה זו מגמתית ואינה בודקת לעומק את הרפורמה לאשורה
    באם היו בודקים היו מגלים שכל הרפורמה היא חרטה כחש ואמצעי לפגוע באיכות ההוראה ובתגמול המורים
    אין בה ולא כלום עם שיפור מצב ההוראה
    מציע לכותבת לדבר עם ענת שניידר מנהיגת ההתנגדות לרפורמה כדי ללמוד ולו מעט על עוולות וזדוניות הרפורמה המוצעת

    הגב לתגובה זו

    • ענת שניידר - רעשנית זניחה שלא יודעת לקבל את שילטון הרוב הדמוקרטי

      טובה, 15/06/08 15:49

      היא אופוזיציה שולית ורעשנית שמסרבת להכיר בהפסידיה.

      הגב לתגובה זו

      • מורה בכפיה

        תקוה חדשה, 24/06/09 12:52

        לא עוד אופוזיציה שולית! תומכת נלהבת במי שהשכילה להבין את תרמית אופק חדש!!!

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    יולי ווסרמן עשו קואליציה נגד המורים

    הורה מודאג, 11/06/08 05:57

    יולי ווסרמן דואגים לנערי האוצר ושכחו גי הם מייצגים חינוך ומורים
    יולי בנופת צופים מוכרת רפורמה שלא קיימת
    מבטיחה העלאות שכר פיקטבעות ללא בסיס
    בפועל רק מקורבים ומלקקי פינחה יהנו מתוספת כשרב המורים הותיקים יאבדו משכרם יוזכויותיהם ישארו שעות רבות מבוזבזות בבית הספר וימשילו לבצע את רוב עבודתם בבית
    מחוסר מקום ואמצעים ימשיכו לתרום את מחשבם האישי ואת שעות האיכות עם משפחתם לבית הספר
    פשוט חוצפה

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    היכן ההסכם ?מוסתר. למה??הוא גרועע. צריך להסתירו! (ל''ת)

    מרומה, 11/06/08 01:39

    הגב לתגובה זו

    • כתוב יחתמו כלומר עוד לא נחתם....ללמוד לקרוא (ל''ת)

      סוניה, 11/06/08 11:51

      הגב לתגובה זו

    • הסכם

      מורה מודאגת, 12/06/08 14:27

      צודק בהחלט מדוע אין אנו יכולים לקרוא את ההסכם. למי שיש לינק להסכם צרפו בבקשה
      מורה מודאגת

      הגב לתגובה זו

    • מורים פריירים

      רויטל, 15/06/08 20:00

      מי מקבל תוכנית מבלי שידע את כל הפרטים וחותם עליה?

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    אף אחד לא ירוויח פרט לווסרמן ומקורביו

    הרפורמה =אסון, 11/06/08 01:16

    אופק בהגדרתו - מקום שאפשר לראותו אך אף פעם אי אפשר להגיע אליו - אכן שם ראוי בחרו הוגי התוכנית הנ''ל. כך יהיה בכוח תוך כדי גזלת ורמיסת זכויות המורים .כך נהגו במשטרים החשוכים ביותר בהיסטוריה.כל מי שחושב שהוא יודע טוב יותר מן המורים בשטח - הנושאים על גבם את המערכת -כולל הפראזיטים בממשרד החינוך בראשם יולי תמיר -סליחה יולי שפל -מוזמנים להתנסות בעצמם וללמד בתנאים אלו.

    הגב לתגובה זו

    • המורים שעובדם ברפורמה - מרוצים מאוד (ל''ת)

      דליה, 11/06/08 11:29

      הגב לתגובה זו

      • ממה בדיוק הם מרוצים?

        די, 11/06/08 14:48

        מלעבוד יותר ולקבל פחות?
        מכך שמנהל שאינו מחבב אותם יכול לפטר אותם בהרף עין?
        מה השתפר לגביהם?

        הגב לתגובה זו

        • רפורמה

          שמואלה, 12/06/08 14:12

          רק מי שלא מבין לא רוצה להתקדם חושב שלילי לא מאמין באנשים(גם לא במשפחתו?!)רואה רק את השלילה - לא הכל כסף בחיים יש אנשים שמתנדבים בשעות אחה''צ הגיע זמן לשינוי במערכת החינוך
          אז איך עושים שינוי
          לכל המתנגדים תנו רעיונות
          אולי לקבל כסף ולהשאר בבית????

          הגב לתגובה זו

          • כן להתנדבות

            לא לכפיה, 12/07/09 00:03

            לא אכפת לי להתנדב לעבוד עוד כמה שעות על דעת עצמי אך לא שיכפו אותי לקבל הרעת תנאי עבודה עם חותמת או שיאיימו שיעבירו אותי מבית ספרי לכשיצטרכו...למרות שרוב המורים בבית ספרי התנגדו לעושק בחתימת משרה''ח

            הגב לתגובה זו

    • מתלהמים - חלולים. ההסכם מצויין וחייבים לאמץ אותו ומהר!! (ל''ת)

      קרני, 15/06/08 15:42

      הגב לתגובה זו

      • מורה לקראת כפיה

        מורה לקראת כפיה, 24/06/09 12:37

        קרני - נציג המורים מבת ים נכון? כמה שילמו לך??? נ.ב: מתלהמים_ זה אתם בישיבות על אופפפל חדחשד. כאן קשה להשתיק אותנו לפחות בכתיבה יצירתית.נו אל תהיה כזה תן גם לנו קצת להביע עמדותינו אנונימית...

        הגב לתגובה זו

  • 54.

    מזמינים את תמיר ללמד בתנאי הרפורמה

    עבד ולא עובד, 11/06/08 01:09

    בושה וחרפה וסרמן ''מכר את המורים'' בנזיד עדשים - ללא הסכמה רחבה כפי שמתבקש במדינה דמוקרטית. יולי תמיר ''המגן הגדול'' על זכויות האזרח
    נוקטת שיטות כפייה המתאימות לקומניזם הסטלינסטי האפל ביותר (ראו סוף דבריה )
    ומזדרזת לעגן את ההסכם לפני הבחירות -כנראה שברור לה כי לא תבחר לקדנציה שניה על ''תרומתה הגדולה '' לקידום החינוך. ''אופק חדש '' =אופל חדש לכולם!

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    איך זה שלא מציגים למורים את ההסכם שנציגהם חותמים

    אוריאל, 11/06/08 00:09

    בשם מי וסרמן חותם על הסכם סודי
    איך חותמים על הסכם שלא הוצג קודם לתגובות המורים
    פשוט מפחדים כי יודעים שמוכרים את המורים ופוגעים לעד בזכויותיהם
    מציע לוסרמן לעבור ולעבוד שנה לפי התבשיל שהקדיח

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אופק ההונאה החדש

    אור, 11/06/08 00:07

    מובילי אופק חדש בינהם השרה המאכזבת יולי תמיר מדברים בסימאות ולא מתעמקים בפרטים
    העלאת שכר באופק חדש היא למורים חדשים ולמלכחי פינחה ותיקים
    מורים טובים משקענים ודעתניים צפויים להיפגע בשכרם עקב מגבלה באחוזים לקבלת דרגות גבוהות מ 5 שישמרו רק לאומרי ההן הממושמעים שלא יוזמים
    מה עם פגיעה בשנת השבתון
    מה נכנס לפנסיה
    היכן ינתנו השעות הפרטניות-נראה שבפרק הסמוך לבית הספר או ברחוב כי בבית הספר אין מקום
    כיצד יתוגמלו המורים על העבודה בבית שתדרש בכל מקרה כיי בבית הספר אין תנאים
    מה עם הןרדת גמול טיולים
    מה עם גמול ההשתלמות שהולך לעזזל
    איפו וסרמן שצריך להגן על זכויות המורים
    ומהיכן הקישקוש על 505 תוספת זה למנהלים שיפעילו שיטות הפרד ומשול
    התוצאה אובדן מוטיבציה טוטלי
    בריחת מורים
    הנצחת בינוניות
    אז מה חידשתם רק הרסתם
    תתבייש לך וסרמן ותתבישי יולי

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ''אופק חשד,מזה''ת חדש'' ואנחנו תקועים בחרא! מה יהיה הסוף? (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 11/06/08 00:01

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מאז נחיתה רכב החלל על המרס האופק התרחק מאד, לידיעת המורים (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 11/06/08 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    במי משקיעים כסף??????!!!!!!

    שלומית, 10/06/08 23:38

    במקום להשקיע במשכורות המורים משקיעים באנשי אקדמיה''אבני ראשה'' .

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    נראה אותכם מלמדים

    מורה גאה, 10/06/08 21:15

    עובדי משרד החינוך(שאף פעם לא עבדו ולימדו בכיתה שלכאורה הם לא חינוך מיוחד ) וההורים שבקושי מגדלים שנים וחצי ילדים, ממש גיבורים.
    נראה אותכם עובדים עם 30+ תלמידים בכיתה בין 5-7 שעות ביום ומרווחים משכורות מביישות.
    הרפורמה תפתור רק למשרד החינוך ולהסתדרות את ענין התקציב, כי רק מהחלשים אפשר לקחת. אנחנו כבר עולם שלישי,לצערי.

    הגב לתגובה זו

    • כמה חבל -על הטעות שנקראת אופק חדש ישלמו כולם (ל''ת)

      צודקת, 11/06/08 01:25

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    עובדים על עם ישראל

    ירון, 10/06/08 19:28

    למה אין התיחסות לכיתות הצפופות מתי יבינו שם במשרד החיוך שבישראל אין כיתות יש פלוגות.
    מה עושים עם בעיות האלימות ?
    מה עושה מורה שילדים הולכים מכות מותר להפריד? היכן אחריות ההורים לחינוך הילדים ברפורמה.
    בקיצור בלוף אחד גדול

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה רוצה...?

      סטודנט, 10/06/08 23:55

      לדעת בית הדין לעבודה דרישה לצימצום כיתות, דרכים לטיפול באלימות ומחשבה על זכויות המורים (ולא רק הנפש הרגישה של התלמידים)זה פגיעה במימשל וכניסה לפוליטיקה דבר שמאסור ומסכן את הדמוקרטיה הישראלית.......
      אז לא צריך להיתפלא שזה המצב..

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    חייבים להכניס למע' הלימודים נושא: בטיחות.גם למבחן בגרות+תואר אקדמי. (ל''ת)

    נשמרתם לנפשותכם, 10/06/08 18:31

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    עובדי קבלן

    בכיר משרד החינו, 10/06/08 18:31

    ההבדל היחיד שנשאר בין ניצול הפועלים הזרים לבין המורים הוא שאצל הפועלים הזרים זה זמני...

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מן הפח אל הפחת

    כלכלן בכיר, 10/06/08 18:29

    גם כך הם היו בתחתית הסולם, עכשיו יהפכו לעבדים מודרניים.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מסכנים המורים

    מורה בגמלאות, 10/06/08 18:27

    עד שהם יבינו לאיזו מלכודת הכניסו את עצמם, זה כבר יהיה בלתי הפיך והם ישארו תקועים עמוק בפנים

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ה''מורים'' שמנסים להכשיל את ההסכם

    נתניהו, 10/06/08 17:59

    לא מבינים שנתניהו והפרטת מערכת החינוך כבר מעבר לפינה... ואז יפוטרו כל המורים שאינם ראויים ללמד את ילדינו וא נראה אותכם מתגעגעים ליולי תמיר, וסרמן....
    ולמי תבכו אז ? ללימור לבנת?

    הגב לתגובה זו

    • מאחלים לך שתעבוד כל חייך בתנאים הללו

      ''לא מפחחחדדדים'', 11/06/08 01:31

      ואז נראה איזה גיבור תהיה.
      ''אין חכם כבעל נסיון '' אנשים מסוגך הם אסונה של המדינה.

      הגב לתגובה זו

    • תקוה

      תקוה חדשה, 24/06/09 12:49

      לא! עדיין מסרבים להאמין! מורים התאחדו נגד ההסכם המביש הזה

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    הסכם עדיין לא נחתם ולכן לא מפורסם

    אלברטו, 10/06/08 17:55

    כל המורים שמגיבים כאן ולא מבינים למה לא פורסם ההסכם...ובכן כדאי שתחזרו לבית הספר ותלמדו את הבנת הנקרא מהתחלה.
    אתם באמת לא ראויים להיות מורים.

    כתוב במפורש ''יחתמו'' כלומר עדיין לא חתמו.
    מישהו אי פעם פירסם הסכם לפני שנחתם ??

    מן הראוי שתלמדו את הפירסומים באתר הסתדרות המורים ותראו כי ההסכם מיטיב עם המורים ובעקיפין גם עם התלמידים.

    הגב לתגובה זו

    • קראנו והבנו את הפירסומים

      מורה שמבינה, 10/06/08 20:16

      אלברטו המתנשא. קראנו וגם הבנו את הפירסומים באתר הסתדרות המורים. קראנו גם את דברי ענת שניידר. הבנו ולכן אנו מתנגדים. לא יתכן שערך שעת העבודה ירד ויגידו שזב הישג וטוב למורים.

      הגב לתגובה זו

      • למורה שמבינה

        חסידה, 11/06/08 11:19

        כל השנים אתם טוענים שאתם מבצעים עבודות בבית בלי סוף שעות אזה הנה עכשיו נותנים לכם תמורת תוספת השעות האלה שכר...וגם זה לא טוב??
        ואיך בדיוק ערך השעה ירד ?? אם יש כל כך הרבה עבודה שאתם מבצעים בבית ולא מקבלים עבורה שכר ???

        הגב לתגובה זו

        • לא בא לי לעבוד תחת חותמת ותמורת מעט אם אפשר מהבית! (ל''ת)

          למתחסדת, 12/07/09 00:08

          הגב לתגובה זו

      • כנראה שלא קראת את ההסכם (ל''ת)

        משה, 11/06/08 11:28

        הגב לתגובה זו

  • 40.

    כתבה מכורה

    אילי-מרכז, 10/06/08 17:43

    אף לא אחד מהעיתונאים שאמורים לאסוף מידע אמין טרח לבדוק היכן בדיוק המורים אמורים לעבוד בבית ספרם!!! בחדר אחד קטן אמורים לעבוד מעל 25 מורים? אחרי 6 שעות הוראה?????
    השכר המובטח בכתבה זו אינו נוגע ל-99% מהמורים!!!!! הכל באוויר, אף אחד לא ראה את ההסכם-הפחד אוכל אותם!!! ואם אכן חלילה וחס יאלצו המורים לעבוד שלא מרצונם ובכפייה תחת הרפורמה המהוללה....אזי תקבל יולי בוס-עובדים ללא מוטיבציה, ללא חדוות עבודה=מורים ללא נשמה

    הגב לתגובה זו

    • המורים כבר מזמן חסרי נשמה

      שי, 10/06/08 18:12

      אולי השכר יחזיר להם את הצבע לנשמה

      הגב לתגובה זו

      • לזה שמתימר גם כן להוציא לנו את הנשמה...

        כסף -לא וגם כפיה לא . לא תודה!!!, 12/07/09 00:12

        מורה מר עם קצת נשמה ועוד הרבה נשימה!

        הגב לתגובה זו

    • רוצה חיים טובים

      מיכל, 10/06/08 18:55

      אני מורה מלאת מוטיבציה ורצון ליהיות משמעותית במערכת. בחרתי במקצוע הזה מתוך אהבה אמיתית. אני בעד התפתחות ודינמיקה במערכת הזו שנדמה שתחושת המחנק התפשטה בה בקרב כל באיה. השינוי הוא מתבקש,אבל לא שינוי קוסמטי שרק יחריף את מצבם של המורים,אלא שינוי שבמהות-שיבוא מתוך הבנה אמיתית של המצב ,ראייה ברורה של כל הנתונים ומעל הכל-מתוך אידיאולוגיה נקיה ממניעים לא רלבנטיים.אני לא רוצה ליהיות עייפה ולא מתוגמלת.לא רוצה להשקיע את נשמתי לטובת הילדים וליהיות עצבנית על ילדיי הפרטיים.לא רוצה לעבוד כל כך קשה ולחשב כל הוצאה בסופר. לא רוצה לומר שאני מורה ולחוש שאני צריכה מיד להסביר למה ''רק מורה''.
      רפורמה היא ללכת בראש מורם,עם כיס מלא,רגועה ומסופקת מהישגיי המקצועיים ומרמת חיים הוגנת.
      האם אפשר להבין את זה?
      ונתחיל בכך שתראו לנו באופן ברור את ההסכם הזה ותיהיו נכונים להשיב על שאלות. כי אם מדברים על מנהיגות כתתית של סבלנות ופתיחות תתנו לנו דוגמא אישית.

      הגב לתגובה זו

    • פליט

      פליט, 24/06/09 12:41

      כמה שאת צודקת!!!

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    הסכם בכפייה

    מודאגת, 10/06/08 17:00

    אם ההסכם כל כך טוב, מדוע אין ממהרים לפרסמו ? לחלופין מדגישים שאין החתמות כי החליטו עבורנו ומי שרוצה יכול לעזוב לבית ספר שלא נכנס להסכם. האם נכון שבהסכם קיבוצי מספיקה החתימה של וסרמן כנבחר הציבור של המורים, או אולי זה סוג חדש של איום ?

    הגב לתגובה זו

    • ההסכם הכי גרוע והכי מביש למורי ישראל

      zizi, 10/06/08 17:48

      שנחתם בשושו- בסודיות- כמו שעושים במשטרים האפלים ביותר.
      ואם לזה קוראים הליך דמוקרטי-אז אנחנו בריג'יט בארדו.
      בושה וחרפה . לעיכם להתפטר מייד!
      נראה מי יבוא ללמד את הילדים.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    הסכם שלא יקדם את החינוך

    אילנה, 10/06/08 15:33

    ההסכם אינו מועיל למערכת החינוך. המורים יעבדו הרבה יותר שעות אך המשכורת לא תגדל משמעותית. מורה רציני צריל לשבת שעות בבית ולהכין מתי יספיק זאת?
    האם שינוי שעות ההוראה יעזור בשיפור הישגי התלמידים? לשם כך צריך מורים מצויינים, מספר מצומצם של תלמידים בכיתות ותנאי למידה פיזיים טובים יותר לתלמידים.
    אכן צריך שינוי משמעותי במערכת החינוך אך לא על ידי תוכנית כל כך גרועה כמו אופק חדש.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    שטחי לחינוך, משתלם לאוצר.

    שלהבת, 10/06/08 12:56

    אם לא שמתם לב רוב ההסכם עוסק בשאלות שכר ומעמד ולא בתנאי הלימוד והבעיות הבוערות:

    א. מה עם התחיבות משרד החינוך להקטין
    את מס' התלמידים בכיתה.(אירגון המורים השיג יותר בתחום)

    ב.מה עם התחיבות משרד החינוך והאוצר להעלות באופן משמעותי את התקציבים לבת''ס אשר ישרתו שמירה על רמה תקינה של אביזרי וחומרי לימוד בבי''ס- כגון חידוש מחשבים, תוכנות ראויות בתחומי מקצועות שונים,שיפור חדרי מקצוע ותחזוקתם, תחזוקה של מבני בתי''ס וכדו,,

    ג. מה עם פרסום לגבי תקציבים שיועברו לבתי''ס לכל תלמיד.

    ההסכם לא רק שהוא מריע את תנאי המורה הוא גם לא עוסק בבעיות מהותיות של החינוך שבעצם יחיבו תקציבית את משרד החינוך והאוצר.
    ההסכם הוא חיסכון למשרד האוצר והחינוך כאשר הקיצוץ הוא ממשכורתו ותנאי העסקתו של המורה מול הגדלת מכסת שעות עבודתו.(הגדלת שעות שהייתו של המורה בבי''ס לא תביא לשיפור רמת החינוך בישראל גם לא חיסכון על גבו- נהפוך הוא)

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כמה זמן נחכה כדי שתקום מפלגה שאכפת לה מהחינוך? (ל''ת)

    עינת, 10/06/08 12:53

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    לא מוזכרת גישה חדשה. למוסג חינוך וישימו. בן כותלי בתי הספר במדינה .

    פקק תנועה, 10/06/08 12:33

    לימודים וחינוך אלו שני. מושגים ניפרדים. שלא קשורים אחד לשני. אים השינוי בהיתנהגות של החברה האנושית המודרנית המתקדמת .ישנו גם שינוי בהיתנהגות המוסרית.חינוכית והיתנהגותית של בני האדם. וזה יש לשנות .באופן דחוף ביותר .

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הפכת את המורים לעבדים

    יעל מורה ותיק, 10/06/08 12:23

    צרת החינוך הפכת את המורים לפודלים.
    האם התיחסת לדעתם בנושא הרפורמה. המנהלים עבדים שלך והמורים הביצועיסתים ,אבל לידיעתך בפועל המורים לא יוסיפו שעות זה רק יהיה רשום.... בדיוק כמו שעות השהיה שבוצעו במספר בתי ספר מצומצם כדי ''לעבוד'' על כולם כולל מ החינוך שאף פעם לא בדק , מתי תפטרי מפקחים - בטלנים ומיותרים?

    הגב לתגובה זו

    • הרפורמה גרועה למורים ולתלמידים

      ליאורה, 10/06/08 14:55

      אכן כן המורים יהפכו לעבדים.
      על פי סימולטור השכר של משרד החינוך. ערך השעה של המורה ירד. אחוז הוםפת שעות העבודה גדול מאחוז תוספת השכר.
      בעבר שוסרמן היה נציג המורים ונלחם ברפורמת דוברת הוא ספר לכולם שמורי ישראל עובדים יותר ימים בשנה ממורים בארצות אחרות. שמורים בישראל עובדים יותר שעות בשבוע מאשר מורים בארצות אחרות. ועכשו ראה זה פלא הוא שכח את המורים ומוסיף לנו עוד שעות הוראה. את עבודות הילדים והמבחנים נוסיף לבדוק בבית אחרי שנחזור עייפים יותר מתוספת השעות. לא פלא שמורים צעירים עוזבים.
      חבל על החינוך.

      הגב לתגובה זו

    • זאת בדיוק הבעיה המורים הותיקים התרגלו לא לעבוד (ל''ת)

      מעין, 10/06/08 18:01

      הגב לתגובה זו

      • נראה אותך בעוד 3 שנים!

        למעין-כנסי ללמד תחת אופלל, 12/07/09 00:16

        מה זו ההכללה הגזענית הזו? האם את מורה??אל תשליכני לעת ...מתחלף מעת לעת

        הגב לתגובה זו

  • 33.

    לא יסודי

    בילהה, 10/06/08 12:07

    הייתי מצפה מן המפרסמים להיות יותר יסודיים ולא כמשתמע מן הכתבה ידו הארוכה של משרד החינוך.

    המורים אינם פוחדים משינוי אלא מהרעת תנאי העבודה על כותב הכתבה לקרוא את כל ההסכם ולהשוות את תנאי ההעסקה במלואם לתנאי העסקה הקודמים ולא להתפס לכותרות אתו מנפנף משרד החינוך(מה עם שנת שבתון, מה עם שעות נוספות שהמורות קבלו כמו שעות חינוך, מה עם גמולים שונים שהצטמצמו ומה פשרן של דרגות 6-8 שלהגיע אליהם לפי התנאים כמעט בלתי אפשרי )

    הייתי מצפה שאחרי שההסכם יקרא יובן על בוריו תשאל השאלה על- ידי כותב המאמר: מה מוביל את הסתדרות המורים לחתום על הסכם שאינו משפר את מעמדו והכנסתו של המורה אלא להפך.

    הייתי מצפה שגם תוצג השאלה איך קורה שבאירגון מסודר כמו הסתדרות המורים קוראים דברים תמוהים כגון:
    העלמת האופוזיציה שהתנגדה להסכם מתוך הבנתו.

    סילוקם של אלו שהתנגדו להסכם למרות שהם נבחרו ע''י ציבור המורים. התנגדות הנובעת מהבנת משמעות כל ההסכם לא חלקו כפי שמוצג בכתבה.

    איך קורה שמר וסרמן מאריך את כהונתו ל-6 שנים במקום 4 שנים מבלי ליידע את כלל בוחריו על מהלכיו הפנימיים.

    ואיך קורה שהסתדרות המורים המייצגת את כלל המורים(המשלמים מדי חודש לאירגון)
    נותן את ידו ואפילו מתווה הסכם הממלא את האינטרסים של משרד החינוך והאוצר ופוגע בציבור שלמענו הוא אמור לפעול.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    האופק יגרום להדרדרות המתקשים כי.................

    אסנת, 10/06/08 11:46

    יוציאו תלמידים מתקשים משיעורים לקבל תגבור ואז אותו תלמיד שגם כך כבר קשה לו יצטרך להשלים את החומר שהפסיד, מפני שיצא ל''תגבור'', מכאן יוצא שהילד רק הולך ונסוג מרמת הכיתה והפער ילך ויגדל.
    כמו כן איך אפשר ללמד 8 שעות ביום, וגם כל ההפסקות להיות בתורנות, ולא לאכול ????
    נראה כי כל העסקנים מסתכלים רק על עצמם במשרד, ואף פעם לא היו יום שלם עם תלמידים כאלה ואחרים בכיתות.
    עצוב מאד באם התוכנית תתקבל - החינוך יכשל!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • את כל כך צודקת, הלוואי ויפנימו את דבריך ! (ל''ת)

      מורה שאכפת לה, 10/06/08 12:42

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    כפיה וסתימת פיות

    אורית, 10/06/08 11:45

    בתחילה חתמו הסכם גרוע.
    ענת שניידר מתוך הסתדרות המורים התנגדגה לו. מה עשה וסרמן? צירף את סיעתה לקואליציה והם הדיחו אותה.
    ענת המשיכה להצביע על נקודות התורפה בהסכם.
    מה עשה וסרמן? ניסה להוציאה כחברה מהסתדרות המורים.
    מורים רבים שקראו את ההסכם התנגדו לו.
    מה עושים וסרמן ותמיר ?מכריחים את המורים לקבל את ההסכם דרך הסכם קיבוצי.
    עדיין לא פורסם כל ההסכם אך רק מקריאת כתבה זו ברור שיש כאן הרעת תנאים- האם זה יעבור בג''ץ?

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    חוסר יסודיות (ל''ת)

    בילהה, 10/06/08 11:44

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    חוסר יסודיות (ל''ת)

    בילהה, 10/06/08 11:44

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מה רע במנהל מיתולוגי

    תומר, 10/06/08 11:19

    מה רע במנהל מיתולוגי שמנהל את אותו בית הספר יותר מ 8 שנים? כמובן צריך לפתח מנגנון שכל נניח 4 שנים בוחנים את הישיגיו ותפקידו לא מוארך באופן אוטומטי, אבל אם הוא טוב בתפקידו אז מה רע בזה?

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    יולי תמיר

    מורה, 10/06/08 11:14

    איך את מכולם נותנת יד להסכם שנעשה בחשאי תוך הסתרת מידע מהמורים , הסכם שמנהלים כופים על המורים תוך איומים
    איך את שהיית עבור רבים מודל ליושר ולהגינות פועלת כך - האכזבה כה גדולה מההתנהלות

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    הסכם ?-אופק חדש?

    תיקי, 10/06/08 11:10

    שואבים למורים את הכוח והחשק שנותר. במקום לדרוש עוד ועוד ולשחוק את המורים אולי נסו לתגמל כראוי כפי שאף פעם לא נעשה? האם כך נקבל חינוך טןב יותר? מורים מתוסכלים שעבודתם לא מוערכת לא יביאו לתוצאות רצויות...

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    המורים בארץ היום לא כל כך מוצלחים ! לא כמו ב 48 (ל''ת)

    אזרחית, 10/06/08 11:09

    הגב לתגובה זו

    • המצב יחמיר! טובי המורים יברחו!

      אפרת, 10/06/08 13:53

      והמצב יחמיר אחרי האופק החדש. הטובים שבין המורים יברחו מהמערכת. הם לא יסכימו ללמד בתנאים אלה.
      אני עוזבת את המערכת בגלל האיומים והלחצים. ואני יודעת שזה יהיה הפסד לחינוך.

      הגב לתגובה זו

      • המורים הטובים רוצים באופק חדש

        סיון, 10/06/08 18:02

        הגרועים והעצלנים מבקשים לברוח.

        הגב לתגובה זו

        • המורים החכמים יעזבו- העצלנים ישארו (ל''ת)

          א, 11/06/08 22:46

          הגב לתגובה זו

    • תגמול מביא הצלחה

      מיכל, 11/06/08 13:55

      עובד מצליח צריך ליהיות מוכשר ומשכיל,כמובן,אבל הוא גם צריך לחוש הערכה וכבוד מצג המערכת בה הוא עובד. האם את חשה כך לפי תלוש המשכורת שלך? לפי ההכרח לחתם על הסכם שלא ראית? לפי זה שמשתיקים אותך שלא תתנגדי יותר מדי גם אם כל מה שרצית היה לברר פרטים?
      האם מורה מוצלח ינהג כך בתלמידיו?!

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    עתונות מגוייסת - שתפשוט את הרגל בקרוב !!!

    מורה מאויימת, 10/06/08 10:47

    א. על הסכם אמורים להסכים.
    ב. זהו הסכם של הרעת תנאים ולא להפך
    ג. תוספות השכר הן למראית עין
    ד. הגזל באחוזים לתווך ארוך גדול יותר
    ה. אף מורה לא ראה את ההסכם - וכבר הם מחייבים אותנו לחתום עליו !
    ו. ווסרמן מכר אותנו - ויעוף במהרה בימנו הבייתה הוא וחברתו הטובה יולי תמיר !
    אין תוספות תקנים לבתי ספר !
    נותנים כוח (אונסים) מנהלים ומפקחים חסרי כריזמה וחזון דמוקרטי כדי שישתפו פעולה עם שלטון האוצר וידרכו על המורים !! אחלה חינוך יש לנו !

    הגב לתגובה זו

    • העניין פשוט: עם הזמן התאספו העלובים ביותר ללמד את ילדינו

      אלוני חיפה, 10/06/08 11:13

      לא כל המורים אך בהחלט רבים הם פשוט אנשים עלובים שאין ללמוד מהם כלום.
      ברור שהם מתנגדים לתוכנית שתעלה את רמת הלימודים זה בניגוד לאנטרסים שלהם.
      הם יהיו חייבים ללכת ולעבות היכן שמתאים להם.
      וזה לא בבית ספר.

      הגב לתגובה זו

      • צודק !!! (ל''ת)

        משה, 10/06/08 18:03

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    אם כל כך רע מדוע אינכם מחליפים היו''ר שלכם?

    לא מורה ..אבל ת, 10/06/08 10:47

    צעקותיכם נשמעות כבר זמן רב..
    אם ההסכם כל כך רע מדוע אינכם פועלים להחליף החותמים?
    אם הינכם מיעוט שאינו מייצג הרי זכותכם לצעוק אבל כנראה שכוחכם דל..וחבל..

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת

      מורה תומכת, 10/06/08 13:13

      יש לצאת ולהפגין נגד וסרמן ומעלליו בתוך הסתדרות המורים.
      האריך את הקדנציה שלו
      השתיק וסילק את האופוזיציה אשר אינה מסכימה עם ההסכם.
      ופעולות הגובלות במינהל לא תקין בתוך ההסתדרות ראי כתבה ביחס אליו והחקירה על המכרזים שעומדת מולו.

      הגב לתגובה זו

    • כי המתנגדים הם קומץ המאורגן ע''י ארגון המורים (ל''ת)

      חיה, 10/06/08 18:09

      הגב לתגובה זו

      • מורים מאוכזבי ההסתדרות (ל''ת)

        שקר!, 12/07/09 00:19

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    הארגון המקצועי של המורים מכר אותם בנזיד עדשים!!!

    מורה, 10/06/08 10:35

    מחייבים מורים וותיקים לשנות את עבודתם מקצה לקצה ,להכפיל את שעות עבודתם תמורת 20% תוספת בלבד!!!
    יש כאן הרעת תנאים בלתי הגיונית לחלוטין!מה מביא איגוד מקצועי למכור את מוריו בתמורה עלובה כל כך?.

    הגב לתגובה זו

    • זו שאלת מיליון הדולר !

      נואשת, 10/06/08 11:06

      מי שיצליח לפתור את חידת וסרמן & יולי
      שרקמו מזימה כה מתוחכמת .
      שיורה בלב של המורים וברגליים שלהם !
      שנייהם הולכים ל''אכול אותה'' בבחירות הקרובות...

      מובטח סקופ בלעדי בכל רשתות התקשורת ומיליון דולר פרס :)

      הגב לתגובה זו

      • הולכת שולל

        טועה ובגדול, 10/06/08 13:16

        הבחירות אינן קרובות משום שוסרמן העיף את האופוזיציה מההסתדרו וסידר לו קדנציה של 6 שנם במקום 4. זא אומרת הבחירות להסתדרות לא יערכו בקרוב.
        לברורך

        הגב לתגובה זו

      • אומרים ששוריין לוסרמן מקום בכנסת הבאה במ. העבודה (ל''ת)

        שרה מושחתת, 10/06/08 14:23

        הגב לתגובה זו

        • פנטזיות ותאוריות קונספירציה

          טליה, 10/06/08 18:05

          ואת בטח מחשיבה את עצמך כמורה טובה ?
          תלמדי לקרוא ואז תכתבי.

          הגב לתגובה זו

    • ק י ש ק ו ש (ל''ת)

      שולה, 10/06/08 18:04

      הגב לתגובה זו

      • לשולה

        שררה, 24/06/09 12:45

        מה קשקוש _ הארגון??? המכירה??? או נזיד העדשים???

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    בושה של הסכם!!

    מורה שעומדלפרוש, 10/06/08 10:25

    שרת החינוך יולי תמיר הייתה השאיפה הגדולה ביותר של הרבה מורים וכגודל הציפייה כך גודל האכזבה. לא הייתה שרה כל כך שטחית ואטומה,בזבזנית של כספי ציבור ובונה הסכמיס שיורים למורים לא ברגל אלא בלב המקצוע.
    מורים יודעים את האמת שבעצם התנאים יורעו בעיקר למורים ותיקים (אני נחשבת למורה נדירה במערכת וסליחה על שבח העצמי...) כמו במגינה בולשביקית, מי שפתח את הפה להביע דעתו הוזמן למשרד לשימוע (אצל שרה שחרתה ''שלום עכשיו'' על מצחה וזכויות אזרח ועוד בלב בלב שכאלה.

    המשכורות הן פיקציה ובעיקר התנאים .
    בושה בושה. בושה בעיקר הכפייה (מה עושים כאן כשהכפייה דתית אבל שהכפייה היא דתם של יולי אמיר ודומיה העניין לגיטימי.
    בושה

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שועות פרטניות? מנהלים בעלי סמכויות?

    שמי אופק, 10/06/08 10:22

    למה צריכים ''שעות פרטניות''? האם לא הגיוני יותר לצמצם כמות תלמידים בצורה משמעותית ואת ה''שעות הפרטניות'' להכניס במערכת לימודים מלאה (כמו פעם) שתגרום לילדים להתעניין, לגרות הדימיון וכו'?

    מנהלים בעלי סמכויות? מעכשיו מי שלא תבוא עם החולצה בצבע המתאים תמצא את עצמה ...בחוץ ומן הסתם גם מורים מבוגרים (בני 45 ומעלה) לא מספיק יהיו ''מושכים'' (שלא לדבר על סקסי) ואז גם הם יהיו בחוץ... בקיצור צפויים הרבה מורים ומורות לחפש עבודה במקומות אחרים...

    הידד ל''אופק ה...נסגר''

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    פרישה ממערכת החינוך

    כמעט מורה לשעבר, 10/06/08 10:21

    ביום שנודע לי על ביטול זכויות האדם במסווה של ''רפורמה'', החלטתי שלא אעבוד יותר במערכת כפויית טובה זאת.
    לכל חברי שעברו את גיל 55 המלצתי לתבוע פרישה לגימלאות מוקדמות. לכל המורים הצעירים הצעתי לפרוש בטרם יעיקו ''הזכויות'' הצבורות כעוגנים שיצמידו אותם לעבדות עולם זאת. עפ''י חשבוני מדובר בכ 50.000 מורים. (5-6 שנתונים צעירים + 5-6 שנתונים מ55 ומעלה). ואז נראה איזה רפורמה יוכלו לעשות.
    במישור האישי. הייתי מורה בתיכון עם עשרות מכתבי הצטיינות מכל גורם אפשרי. הישגי תלמידי הם מן הגבוהים ביותר במערכת. את תלמידי ניתן למצוא בחזית של כל פעילות חיובית בחיי הארץ הזאת. ומעל הכל: תלמידי הם בני אדם. חבל שסוחרי עבדים בשם רפורמות מזוייפות מנסים (ויצליחו לדאבון לבי) להרוס את המעט שנותר, לאחר ההרס שפוליטיקאים קודמים כבר עשו.
    איזה מערכת נמצאת בתור להרס הבא?

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    סוף החינוך

    סוף החינוך, 10/06/08 10:03

    מורים איכותיים לא ישרדו במערכת כזו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הסכם השכר - מחטף אחרון

    מורה, 10/06/08 10:01

    אם חשבתם שהעיקר רפורמה בחינוך - טעיתם!!! משרדי החינוך והאוצר במשת''פ עם וסרמן מהסתדרות המורים, עומדים להצעיד לאחור את מערכת החינוך. שלב א' - רמיסת זכויות המורים ברגל גסה, תוך פגיעה בשכרם ובתנאי עבודתם שהושגו בדם, יזע ודמעות לאורך שנים רבות !!! אם חלילה ייחתם ההסכם - בעוד 3 שנים לא יהיו מורים במערכת (לפחות לא כאלו שהייתם רוצים לילדיכם) בתנאים דרקוניים שכאלו - לא יגיעו מורים חדשים ואילו הוותיקים - יפרשו ו/או יתפטרו...!!!

    הגב לתגובה זו

    • תגובה למורה

      מורה, 10/06/08 10:52

      האם לא הבנתם עדיין שסוף עידן החינוך הממלכתי תם?? עכשיו מתחיל לזחול/לרוץ לו עידן החינוך הפרטי ואז נראה פערים שילכו ויגדלו בין ילדי ישראל, והשרה וחבריה יצטרכו בעתיד להסביר כיצד נוצר המחדל הזה.

      והמורים שיפוטרו או יצאו בדרך ויהיו רבבות מכך, אל דאגה אתם תתפסו מקום נכבד באותם בתי ספר שיצוצו כמו פטריות, שם תקבלו במה הוגנת לכישוריכם, ומשרד החינוך יישאר עם ווסרמן וחבריו ללמד את שאר ילדי ישראל.

      הגב לתגובה זו

    • הסכם רע (ל''ת)

      צודקים, 12/07/09 00:21

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    כל עוד לא מקטינים את מס' התלמידים בכיתות לחצי - אין שום רפורמה. (ל''ת)

    סתם מכריחים את, 10/06/08 09:55

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ההסכם לא הוצג לפני המורים וחבל

    סיגל, 10/06/08 09:54

    פרטים רבים מההסכם הוסתרו בפני המורים וחבל מאוד שהמורים לא שותפים ושומרים בסוד הרבה דברים. שכר המורה לשעה ירד באופן משמעותי באופק החדש כמו כן הבטיחו שהמורים יוכלו להתלבט 6 שנים ועכשיו ישנה כפיה להכנס לרפורמה ואף ישנם איומים על מורים שלא מעוניינים. זו התנהלות של מערכת האופל ולא מערכת האופק החדש לה ציפו המורים.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עיתונות מכורה!!! המורים לא רוצים את ההסכם ובכתבה זה לא מוזכר במילה (ל''ת)

    אחת שיודעת, 10/06/08 09:46

    הגב לתגובה זו

    • בעיתון יש עוד כתבה שלמה על המתנגדים, למה היא לא מופיעה פה? (ל''ת)

      אחת שיודעת יותר, 10/06/08 09:59

      הגב לתגובה זו

      • כתבה שלמה ?? המתנגדים הם בודדים.

        שרית, 10/06/08 18:10

        ובעיקר כאלה שלא מכירים את עקרונות ההסכם שפי שפורסמו בעבר.

        הגב לתגובה זו

        • ל-89% מורים שמתנגדים אתה קורא בודדים? (ל''ת)

          אני, 11/06/08 00:26

          הגב לתגובה זו

    • קצת פרופורציה....ההתנגדות להסכם שולית (ל''ת)

      רמי, 10/06/08 18:11

      הגב לתגובה זו

      • מורה בכפיה

        מורה בכפיה, 24/06/09 12:18

        בטח שול, אבל לא כאן כפי שעיניך רואות. אלא באתר המינהלת או באתר ההסתדרות שמסתיר ה כ ל. איזה כיף לך שאתה יכול להשתמש בשם שהוריך נתנו לך ועוד במד''י!!!

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    הרמה רק תרד ותפחת בגלל מדיניות ההקלות על התלמידים

    מורה לשעבר, 10/06/08 09:42

    אולי משכורות המורים ישתפרו אבל בסיכומה של שנה, שוב הימורים, מבחני מיקוד ולמידה לצורך ציון בלבד - חיפוף וקיצוץ בחומר הנלמד. העיקר ללכת לקראת התלמיד ולהגיש לו את החומר הנלמד בכפית... שום מאמץ, שום בחינה ביקורתית.
    מרוב שנותנים לתלמידים ככ הרבה לוקחים מהם בעצם הרבה יותר
    חומר למחשבה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    למספר 7

    מנהל בית ספר לש, 10/06/08 09:35

    מי שכותב למקור במקום למכור לא ראוי להיות מורה.

    הגב לתגובה זו

    • מנהל בי''ס עם בעיה בהבנת הנקרא

      סבא ג'פטו, 10/06/08 09:45

      מספר 7 לא טען שהוא מורה....

      הגב לתגובה זו

    • הוא לא מורה ,הוא אזרח.

      cinege, 10/06/08 10:08

      אבל זה לא משנה את העובדה שההסכם רע מאד למורים וכנראה טוב למנהלים ובכך הצליחו משרד החינוך והאוצר להכניס תריז בין המורים למנהלים במסגרת המדיניות : הפרד ומשול.
      ואגב יש המון מורים שכתיבתם ושפתם עילגת.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    המורים לללאאא רוצים אופק חדש!!!

    ננה, 10/06/08 09:29

    החתימות נעשות בכפיה!!!

    הגב לתגובה זו

    • מורה בכפיה

      מורה בכפיה, 24/06/09 12:13

      נכוןןן וכולם חוששים כמו במשטר אייטולות אפילו לציין שם או אות לגבי זיהויים רק הילה נגד רן ארז מזדהה!!!

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ומה אם הגננות? (ל''ת)

    גננת, 10/06/08 09:20

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מלמדת בביה''ס ברפורמה.

    רונית, 10/06/08 09:18

    תודה וכל הכבוד ליולי תמיר ולהסתדרות המורים על הרפורמה. מתחילים להרגיש שינוי אמיתי!

    הגב לתגובה זו

    • לרונית מהצפון, חכי שתפרשי לגימלאות

      מורה לשעבר, 10/06/08 10:57

      ותיווכחי איך הסתדרות המורים מכרה אותך בזיל הזול למשרד האוצר.

      הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-9

      ש., 10/06/08 11:59

      את כנראה חיה בפלנטה אחרת.
      כאשר תנחתי בכדור הארץ תבקשי להתאפס ולהתעדכן במציאות הקיימת עלי-אדמות.
      ויפה שעה אחת קודם.

      הגב לתגובה זו

    • אתם מדברים על הטבה ולא מפרטים- מדוע? (ל''ת)

      א, 11/06/08 22:47

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה עם הגננות????????

    אופקים, 10/06/08 09:15

    לא רואה שום אופק

    הגב לתגובה זו

    • עם היועצות

      יועצת, 11/06/08 21:49

      ומה קורה עם היועצות? האם השכילו להבין שקיימת עמימות בתפקיד היועצת כשהיא מלמדת בכיתות? האם יאפשרו ליועצת לייעץ ולא לעסוק כל היום בבעיות משמעת?

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ושוב מוכרים את המורים

    אזרח מודאג, 10/06/08 09:15

    ושוב כותרות מנופחות ללא כיסוי ממשיכים למקור את המורים הגיע הזמן להראות את ההסכם לכולם ולא להתחבא. יותר עבודה תשלום לשעה יורד וכך הופכים מורים לעבדים במקום לאנשי חינוך
    כן ליותר עבודה עם תגמול הולם ואמיתי.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הסתדרות המורים מעלימה מידע

    אנה, 10/06/08 09:06

    פועלת עם משרד החינוך ביד אחד ונגד המורים: מעלימה ומטשטשת עובדות פחות נעימות למורים: לדוג' שהשכר בכלל לא עולה ביחס לשעות העבודה,עניין הפנסיה ממש גרוע.. ועוד ועוד..בקיצור, מורים יקרים השמרו לכם וחיתמו עוד היום נגד הרפורמה במתכונתה הנוכחית!!

    הגב לתגובה זו

    • זה ממש נכון צריך להתגבש ולתבוע את משרד החנוך וההסתדרות על הונאה (ל''ת)

      מיכל,מורה, 10/06/08 09:44

      הגב לתגובה זו

      • הגיע הזמן להתאחד ולעשות למען עצמנו

        יעל, 10/06/08 20:43

        במקום לדאוג לתלמידים שלנו הגיע הזמן שנערוך מחאה גדולה וסוחפת ולא לפחד מאיומי המנהלים
        וסרמן לפני שתקפוץ למעלה לכנסת אנחנו נוריד אותך החוצה

        הגב לתגובה זו

    • הסכם עלוב וחסר חשיבות

      קראמיא, 10/06/08 17:50

      המורות צריכות להגיש התפטרות מיידית ולא להסכים לשלם יותר דמי חברות בהסתדרות הפוליטרוקית של המורים.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    86% מהמורים לא רוצים את התוכנית!!!

    אני, 10/06/08 08:53

    למה הסתדרות המורים ומשרד החינוך כופים על עוד 400 בתי ספר להכנס לתוכנית? בכל תוכנית גם אם תהיה הטובה ביותר, עובדים לא מרוצים - לא יוסיפו לה. מה יבינו במשרד החינוך ובהסתדרות המורים שאי אפשר לכפות על מורה להרגיש טוב. התוכנית רעה למורים וחבל שווסרמן מתעקש להיזכר בדפי ההיסטוריה כמי שהביא חורבן על המורים.

    הגב לתגובה זו

    • 89% מתנגדים אולי אף יותר

      אופיר, 10/06/08 12:24

      במחקר האחרון דווח על 89% מהמורים מתנגדים.
      משרד החינוך קיבל עשרות אלפי מכתבי סירוב של המורים להיכנס להסכם.
      כיון שמשרד החינוך מחשף לכמות העצומה של ההתנגדות החליטו במשרד החינוך בשיתוף עם וסרמן לכפות על המורים לקבל את האופק החדש. כמובן אסור לשכוח גם לאיים על המתנגדים בפיטורים והעברה.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    מכרו את הגימלאים

    יוסף, 10/06/08 08:45

    במשך כל המו''מ העלימה הסתדרות המורים את פרטי הדיונים ביחס לזכויות הגימלאים. וכנראה יתעלמו מהם בהסכם הסופי !
    פניה לכל המורים הפעילים! ראו הוזהרתם !

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הכל שטויות

    sos, 10/06/08 08:42

    המשכורות יעלו
    הצנאים יהיו מצויינים
    והרמה? היא רק תמשיך לרדת

    הגב לתגובה זו

    • תנאים יעלו?.?.

      לא רוצה רפורמה, 10/06/08 18:22

      אין בבתי הספר תנאים לעבוד בקבוצות קטנות. אין תנאים לשבת בשקט ולבדוק מבחנים

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    איך בודקים בחינה ברעש וההמולה של חדר המורים ?

    עבודה בעיניים, 10/06/08 08:33

    מורה זכאי וראוי לקבל חדרון פרטי שבו הוא יכול לעבוד , קריא, לבדוק בחינות, להפגש עם הורים ותלמידים.

    בכל בתי הספר בישראל, אין למורה פרטיות בכלל והפגישות נעשות לעיני ואוזני כל. זה לא נכון וזה לא מכובד.

    הגב לתגובה זו

    • בזמן שיעורים אפשר לבדוק כי חדר המורים שקט. לגבי פגישות עם הורים

      תגובה, 10/06/08 09:58

      הצדק איתך. צריך לסכם עם בית הספר על חדר (יכול להיות חדר אחות לצורך העניין) על מנת לשוחח בשקט עם הורים.

      הגב לתגובה זו

      • חדר האחות קטן מידי לכל שיחות המורים עם ההורים

        בטי, 10/06/08 12:18

        חדר אחות אחד לכל המורים? עם כל ההורים? וכל התלמידים.
        עדיף בפרוזדור הרעש מתחלק.
        גם בחד הקטן אין פרטיות.
        הידעתם שלמורה אין מקום לשים את מעילו, את המטירה את התיק וכו'.
        הסתדרות המורים ומשרד החינוך לא חיים את השטח.

        הגב לתגובה זו

    • זלזלו במורים הבטיחו שהיה והפכו להוראה

      איילה, 10/06/08 12:21

      למורה 2.5 שעות שהייה שבהן יש ישיבות. הוא לא צריך מקום. הרי למורה לא מגיעים זכויות יש לו את הסתדרות המורים ששכחה את תפקידה

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    שוב הוכח שהמורים נבחרים בקפדנות רבה. טיפשים אחד אחד. (ל''ת)

    מדהים., 10/06/08 08:30

    הגב לתגובה זו

    • כמורה אני אומרת שזה נכון (ל''ת)

      מורית, 10/06/08 09:04

      הגב לתגובה זו

    • לצערי, את/ה ממש צודק/ת... (ל''ת)

      המורה נינה, 10/06/08 09:47

      הגב לתגובה זו

    • נכון, כנראה שמגיע לנו אם בחרנו בווסרמן (ל''ת)

      חמורה ולא מורה, 11/06/08 01:23

      הגב לתגובה זו

      • מורה לקראת כפיה

        מורה לקראת כפיה, 24/06/09 12:10

        ככה זה: גם משלמים לנציגי ההסתדרות שישמרו על זכויותינו וגם נדפקים ומקבלים הסכם אופפפפל חדחשד

        הגב לתגובה זו