• 28.

    החרדים מחבלים בכלכלת המדינה בכך שהם מסרבים לעבוד ומחבלים

    מחבלים חרדים, 12/06/08 16:19

    בחוסנה הצבאי של המדינה בכך שהם מסרבים לשרת בצה''ל ולכן עליהם נאמר שעם ''יהודים'' שכאלה מדינת ישראל לא צריכה אוייבים.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אני מעריך את המשיח אשר בכוונה לא בא לארץ מחשש שיטמא אותה במגע פרסת

    גדלותו של, 12/06/08 16:04

    רגלו.כל הכבוד על כך שמעולם לא בא לארץ ולא קיים את מצוות ישוב א''י מתוך התחשבות ממש בקדושת רגביה ועפרה של הארץ.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אלהים ודת הם קביים לאדם החלש והנכה שאינו יכול ללכת בדרך החיים

    אלהים ודת, 12/06/08 15:29

    בלי סיעתא דקבייא.....

    הגב לתגובה זו

    • נכה - אדם עם מיגבלות.

      כל, 18/06/08 12:36

      לכולנו יש מגבלות, אף בן אנוש לא יכול לעשות מה שהוא רוצה ללא כל מגבלה!
      אתה צודק! אלוהים הוא כמו קביים בשבילנו כדי שנוכל לחיות כאן נכון. כולנו נכים, לכן אנחנו צריכים להיות קשורים לאלוהות.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    ''קפיטליזם. לא מכיר עדיין מודל יותר טוב לנהל את העולם'' ??? (ל''ת)

    דני, 12/06/08 13:47

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ''כל אדם רשאי לסרב כאשר הוא מצווה לעשות מעשה המנוגד לערכיו'' ??? (ל''ת)

    צבי, 12/06/08 13:46

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    או! זה רב! (ל''ת)

    לימור, 12/06/08 12:06

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    כן ורצוי, להיתיפיף על האתר בביקורת זה כבר יותר מידי (ל''ת)

    להתפרסם, 11/06/08 22:43

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אשרינו שיש לנו רבי כזה !!!! (ל''ת)

    ח.חגי, 11/06/08 22:39

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הצגת עמדה ברורה שאינה מתרפסת אבל גם מכבדת

    דוד, 11/06/08 17:24

    מרשים ביותר ושנזכה לרבנים ואנשי ציבור רבים וטובים

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מניין שוויוני

    שירה, 11/06/08 12:56

    ''בוא נתחיל בזה שכולם, כולל כולם, מגיעים שלש פעמים ביום למניין. ''

    חסרים גברים שמגיעים למניין רק בשבתות ? האם הרב רוצה להתנות את כניסתם לבית הכנסת בכך שיתחייבו לתפילה במניין שלש פעמים ביום ?

    אולי דוקא הפוך- אולי נשים שתרגשנה שותפות מלאות בהמשך ירגישו גם מחוייבות ויגיעו לכל התפילות?

    הגב לתגובה זו

    • לא ! דווקא כך : מחוייבות מביאה לידי שותפות ואם לא, חבל על הזמן. (ל''ת)

      דתי צפוני, 12/06/08 14:11

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אהבתי (ל''ת)

    נדב, 11/06/08 11:59

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    שוהם

    דני, 11/06/08 09:14

    הרב דרוקמן צדיק? איך אפשר לומר דבר כזה על מי שהודה שזייף מסמך של גירות? הרב דרוקמן חותם שהיה נוכח בשעת הגיור כאשר היה במרחק של 3000 מילין ממקום הגיור. התורה קוראת לאדם כזה רשע ועד חמס, והרב סתיו קורא לו מצדיקי דורינו? האם זה המוסר החדש של ''מעגלי צדק'' או שכך מעגלים את פינות הצדק?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    רב מקסים!! (ל''ת)

    זיו, 10/06/08 23:50

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    על הר הבית וסירוב פקודה

    יואב, 10/06/08 17:21

    הרב סתיו עשה ובנה הרבה בחיו. אך דומה, שהוא אינו מוכן לצעוד את הצעד הנוסף והמתבקש כל כך בדרך התורה והמוסר. הדבר משתקף היטב בשתיים מהתשובות שענה: על הר הבית ועל סירוב הפקודה.

    העליה להר הבית אינה יכולה להמתין עד שיבוא המשיח. אם ננהג כמנהג אותם אלה שהעדיפו להשאר בגלות, נאבד לא רק את ההר אלא את הארץ כולה. על מנת להגיע לממלכתיות אמיתית, על מנת להגיע לתורת ארץ ישראל שיש בה ענווה ושאיפה ליצירה גם יחד, חובה עלינו לעודד כל יהודי המרגיש מוכן לעלות להר הבית.

    הרב סתיו מתייחס לסרבנות, לחוסר הנכונות לבצע פקודות בלתי מוסריות בעליל כאל ''נשק פוליטי''. האמת היא, שגירוש בני אדם שלא פשעו מביתם הוא פשע נגד האנושות. וכפשע כזה, מי שמציית, וגרוע מכך - מי שמטיף לצייתנות הוא פושע. זו אמורה להיות העמדה של אנשי המוסר כולם. אין צורך להיות דתי בשביל זה. אפילו אין צורך להיות יהודי. יש צורך להיות בן אדם.

    אך מי שבוחן כל דבר בדרך בה הוא מוצג, ולא את מהות העניין עצמו, עלול להתבלבל בין עמדה מוסרית ובין עמדה ''פוליטית'' - כלומר עמדה שבאה להשיג הישגים אישיים או לקדם מפלגות מסויימות. אין כאן שום דבר פוליטי, אלא מוסרי בלבד.

    ומההיבט המוסרי, מותר לעלות להר הבית - המקום הקדוש ביותר ליהדות, וחובה לסרב לפקודה בלתי מוסרית בעליל כמו פקודת הגירוש הנפשעת.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    האוזניים שומעות הרבה דברים ורק הלכה אחת? (ל''ת)

    מוטי, 10/06/08 16:01

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הי!

    שרית לוי, 10/06/08 15:33

    זוכרים שכמה אנשים באליטה הדתית אורתודוכסית ניסו לכפות עליי תרבות.
    אני מערבית אירופאית וניסו לכפות עליי את התרבות המזרחית ושאעסוק רק בה.
    בנוסף לכך נשלחו אליי מכתבים רבים בנושא מזרחיות.
    התרבות המזרחית היא אכן תרבות יפה ועשירה,למרות שאיננה שלי וגם ממנה לוקחת דברים.אבל למה רק היא? למה לא יתר תרבויות העולם?
    ואכן הכנתי לעצמי תכנית התערבות חינוכית(למדתי חינוך ופסיכולוגיה) להכשרה לאוניברסאליזים,להכרת כל תרבויות העולם,נופיו ואתריו.דבר שאני מאוד מאמינה בו ומאוד אוהבת.
    בתכנית זו אני מחזיקה אצלי חפצים מהעולם הגדול,תמונות של נופים ואתרים מהעולם וכן הלאה.
    בנוסף לכך משתתפת בקורסים וסדנאות על תרבויות העולם הגדול,דתותיו נופיו,אתריו וכו'.
    בנוסף לזאת חושבת איך בחיי השותפים אני יכולה להכשיר את עצמי לאוניברסאליזים.למשל בלימודים המאמרים באנגלית תורמים לפתיחות לעולם.
    וכן כשאני עוזרת לאנשים,ואני אוהבת לעזור.אני חושבת גם שהנה עזרתי לעשות טוב בעולם! טוב לאנושות! וכן הלאה.
    כמו כן אני מטפחת את הכבוד לכל אדם באשר הוא.
    וזה לא משנה אם הוא יהודי,נוצרי,בודהיסטי,פאגני וכן הלאה.
    כל תרבות יש לכבד!כולם שווים ואת כולם יש לכבד.
    בשבוע הספר רכשתי גם ספרים על ארצות העולם.קודם ספרים על אירופה-ערש תרבותי.וכן גם על המזרח הרחוק,המזרח התיכון,ארה''ב וכו'.
    בנוסף לכך,הכנתי תכנית תערבות חינוכית לטיפוח תרבותי המערבית אירופאית.
    הרבה בלטים,מוסיקה קלאסית ועוד דברים שכה אוהבת.
    והרבה דברים אירופאיים אצלי.
    בנוסף לכך,היות ואני נגד הפרטיקולריזים וההסתגרות רק בעצמינו ובעד אוניברסאליזים והפתיחות לעולם.
    בנוסף להגדרתי כשיראלית מערבית אירופאית .אני גם מגדירה את עצמי כאוניברסאליסטית ולא פרטיקולריסטית.
    יש לציין שאני מאוד נהנת מתכניות הכשרתי.
    קודם כל נהנת מעיסוק בתרבותי המערבית אירופאית.וגה בתרבותי זאת.
    בנוסף לכך,גאה שלא פוסלת את התרבות המזרחית וממשיכה לקחת ממנה דברים למרות הכפייה התרבותית.וזאת מפאת ערכיי שאני מכבדת כל אדם וכל תרבות גם אם היא איננה שלי.
    בנוסף לכך,מאוד גאה שאני מכבדת כל אדם באשר הוא.גם מזרחיים,גם סיניים,גם יפנים,גם הודים וגם כל תרבות שהיא בעולם.גם יהודים,גם נוצרים,גם בודהיסטים וכן הלאה.
    בנוסף לכך,מאוד נהנת העולם הגדול!
    נגלה אליי עולם גדול ונפלא!
    יש לציין שהתרבות של המזרח הרחוק מאוד מעניינת אותי.
    בדיוק עתה קראתי על סין.מאוד מעניין.
    חושבת גם ללמוד יוגה.

    הגב לתגובה זו

    • אנו חוושבים דומה ...מעוניינת בטיול משותף בארופה הקלאסית? (ל''ת)

      מאור, 11/06/08 22:44

      הגב לתגובה זו

    • בא נתערב שבויפאסנה לא תחזיקי מעמד (ל''ת)

      חיים, 12/06/08 13:23

      הגב לתגובה זו

    • האוניברסליזם היא דת חדשה...

      אני, 12/06/08 14:32

      את מתגאה בזה שאת לוקחת מכל קבוצה קצת.
      אבל כדי שתוכלי לעשות זאת צריך שיהיו הקבוצות האלו. אם הן היו מוותרות על הייחוד שלהם וגם הן נוהגות כמוך לא היה לך ממי ללמוד.
      והחלק הדתי באמונתך זה החלק המסיונרי שמנסה לשכנע אחרים ללכת בדת האוניברסליזם גם הם.

      לא לכולם זה מתאים, יש אנשים שמעדיפים משהו יותר מוחלט, אמת אחת, קהילה קטנה ותומכת. והנסיון שלך שכל העולם יאחז בדת החדשה שלך הוא בעיייתי.
      מעבר לכך שכדי שזה יקרה יצטרכו רבים מדי לוותר על אמונותיהם ומנהגיהם - אלו שאת בחרת לאמץ.
      למשל - יש בארה''ב אנשים אוניברסליים כמוך שאוהבים להסתכל על יהודים חרדים בארץ ולאמץ חלק ממנהגיהם כי הם יפים.
      אם הם יהפכו לאוניברסליים - מנהגיהם יעלמו.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אני חרדי שאוהב את החילונים יותר ממך.

    משה, 10/06/08 15:20

    כי החילונים כבר החליטו איך לחיות
    ואתם כל החיים מתלבטים ופוסחים על שני הסעיפים

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    שליפות בטוב טעם (ל''ת)

    מרדכי, 10/06/08 13:29

    הגב לתגובה זו

    • בטוב טעם?! לא ראיתי טוב ובודאי שלא ראיתי טעם

      אחת, 10/06/08 14:30

      זה מה שיש לו לומר על ''קול באישה ערוה''? התביישתי לקרוא.

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר? מה הוא לא אמר בסדר על קול באישה? (ל''ת)

        עמית, 10/06/08 14:55

        הגב לתגובה זו

        • הוא אמר שזה משפט נכון ושהתוצאות של אי-שמירתו נראות היום

          אחת, 10/06/08 19:18

          זו אמירה שאין בה טיפת אהבת ישראל (אולי הוא פשוט שכח שיותר מחצי מישראל הן נשים?) ואפילו לא שמץ של חכמה.
          איכס.

          הגב לתגובה זו

  • 10.

    מרי אזרחי וסרבנות הוא הוא כלי פוליטי

    שחר העמים, 10/06/08 13:23

    הכלי קיים היות שהוא כלי פוליטי ונועד להיות כלי פוליטי. מרטין לותר קינג היה פוליטי, סרבני וויאטנם היו פוליטיים. גם במסורת היהדות יש סרבנות ומרי המוני על בסיס רעיון פוליטי אסטרטגי. ראה ערך פטרוניוס בספרי יוסף בן-מתתיהו.
    כבוד הרב סתם מקשקש מנטרות שהוא קיבל במסורת מישיבה מסויימת ללא בסיס ומקור כלשהי

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה כל כך הרבה תגובות שליליות?

    נעם, 10/06/08 13:23

    הרב סתו הוא איש גדול, אחד מן הרבנים היחידים שלא מרכינים ראשם בפני מולך ההפרדה. כנראה שמי שבוחר לומר את האמת שלו בדרך שאינה בוטה ופרובוקטיבית אינו נחשב בעיני אנשים מסויימים.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בני עקיבא מתעסקים בהפרדה??

    יובל, 10/06/08 13:14

    ומה הולך בתנועה של הרב, עזרא? הרי זה לא יאמן כאשר בכל פעילות יש מחיצה בין הבנים לבנות!! (אפילו אם זה שיחה בליל שבת)

    הגב לתגובה זו

    • יש כאן מישהו שמתנגד להפרדה בתנועה דתית?

      רננה, 10/06/08 14:35

      עם הדגש על הדתית.
      די להתיפייפות.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    פושר, רופף ומשעמם, כצפוי (ל''ת)

    רע בני, 10/06/08 11:59

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    עיסוקים רבים

    דניאל, 10/06/08 11:33

    אם לכבוד הרב עיסוקים רבים כל כך האם יש אפשרות שיעשה עבודתו הרבנית באמונה?? אני מסופק!
    מחלת רבני הציונות הדתית היא אין ספור עיסוקים תוך דריסת רבנים אחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הממלכתיות המאוסה של הציונות הדתית

    עמרם, 10/06/08 11:14

    אי-אפשר להיות דתי, לקבל את אלוהים כריבון ובו בזמן להיות כל כך ממלכתי וחנפני: קפיטליזם – מצד אחד רע מצד אחר טוב. ערבים – מצד אחד רע ומצד אחר טוב. אינטרנט – מצד אחד רע ומצד אחר טוב. ברור שהדברים אינם ''שחור ולבן'', אבל כשמדברים על נושאים שאינם עולים בקנה אחד עם האינטרס הממלכתי (ציונות, פוסט-ציונות לדוגמא) ''כבוד הרב'' יודע מה לומר והוא אומר זאת באופן נחרץ, והוא לא היה מתבלבל גם אם היו מעירים אותו באמצע הלילה.

    אני יודע ש''כבוד הרב'' דואג לזרימת הכספים, והוא אינו רוצה להרגיז תורמים ותורמים פוטנציאלים – אבל עד כדי כך?

    הגב לתגובה זו

    • לכם החרדים

      ציון, 10/06/08 13:19

      שלא רואים ממטר דבר מלבד האינטרסים הכספיים הצרים של הציבור שלכם, אין אלא לומר לגבי ההשמצה האחרונה: טלו קורה ענקית מבין עיניכם.

      הגב לתגובה זו

      • זה מה שמאכילים אתכם בתקשורת,

        אני, 11/06/08 19:48

        ואתם בולעים בלי ללעוס

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ואת השיגעון המשיחי שלכם אתה כן מבין?

    חבדניק, 10/06/08 10:52

    אתם מתקרבים לרפורמים!!!

    הגב לתגובה זו

    • ואתם מתקרבים לנוצרים

      ארנון, 10/06/08 13:15

      בעצם, אתם כבר די נמצאים שם- אמונה במשיחיותו של אדם שמת, סגידה עיוורת לאישיותו ולאיקונות שלו, עד כדי האלהה של דמותו.
      רק חסר שתחליפו את תורת משה במנהג חב''ד (דבר שאתם כבר בחצי הדרך אליו) וחב''ד תוכל להיפרד סופית מהיהדות.

      הגב לתגובה זו

    • תגובה לחב''דניק

      נחום, 10/06/08 14:11

      יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיחיסתים לעולם ועד

      הגב לתגובה זו

      • ענק!!! (ל''ת)

        דורון, 12/06/08 08:55

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    משעמם ביותר......... (ל''ת)

    קושמרובסקי, 10/06/08 10:47

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אחד מגדולי שונאי החרדים ולכן הקים את צוהר.

    חרדלי, 10/06/08 10:22

    ובנוסף מישהו יוכל לגלות לנו כמה ראשי ישיבה יש ב''ישיבת'' פתח תקווה???

    הגב לתגובה זו

    • שתזכה להגיע לקרסוליו של הרב...אם דבריך אלו,מסתבר שאינך יודע מי מולך (ל''ת)

      סיון, 10/06/08 10:56

      הגב לתגובה זו

    • נראה שהשנאה דווקא מבעבעת בך (ל''ת)

      נתנאל, 10/06/08 11:08

      הגב לתגובה זו

    • צודק,. וצהרלא הועילה בשום דבר (ל''ת)

      אני, 10/06/08 13:49

      הגב לתגובה זו

    • נכון,לא שונאים את החרדים

      מנחם, 11/06/08 16:44

      רק כי אסור לשנוא יהודים,אבל זה מאבק יומייומי קשה ביותר,
      אבל כן בזים להם,לא מעריכים מאותם לא רוצים חלק איתם,
      ולא מתביישים בזה

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הרב, הרב, במה אברכך? אלא שירבו כמותך בישראל! (ל''ת)

    איתן, 10/06/08 10:21

    הגב לתגובה זו

    • נתמזל מזלינו, ואנחנו תושבי שוהם, (ל''ת)

      אחד מרבים, 10/06/08 19:48

      הגב לתגובה זו