• 23.

    אם אנחנו רוצים פוליטיקה ראוייה, כדאי שנהיה מוכנים לשלם עליה

    אילן, 10/06/08 12:13

    אם צריך להעלות את מימון המפלגות, זה ראוי.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    שום תועלת לא תצמח מהכפלת רף המימון למפלגות

    אחינועם, 02/06/08 08:45

    גם אם יכפילו וישלשו את רף המימון למפלגות המצב הבסיסי לא ישתנה כי מה שעומד בבסיס העניין הוא התחרות בין המפלגות ואם יהיה יותר כסף כולם יבזבזו יותר.
    ואת הקשר הגורדי שבין ההון לשלטון נוכל לשנות רק אם העיתונאים לא יהיו חלק מהקשר הזה,ולא יחפו על פוליטיקאים מושחתים.
    ויזכר לטובה יואב יצחק.אם היו עוד חמישה עיתונאים כמוהו המצב היה שונה.

    הגב לתגובה זו

    • פשוט נכון, יש לבלום כל דרך של שחיתות ולא לעזור לה. (ל''ת)

      כפי שמציע, 02/06/08 12:28

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    בטח, תנו להם כסף כסף כסף , ואל תפריעו לנוכלים לשלוט בנו בשקט

    האזרח הדפוק, 02/06/08 07:55

    אני רק רואה בדמיוני איזה נוכלות יפעילו הנוכלים הללו השולטים בנו ע''פ החוק, כדי להבחר ולהמשיך להחזיק בקרנות המזבח.
    אח''כ כבר לא יעמידו אותם לשום דין, כי יגידו שאי אפשר להעמיד לדין מי שהיה ראש ממשלחה כ''כ הרבה זמן. כל זה כמובן אם ראש הממשלה ימכור את המדינה חלקים חלקים, ויכרכס את המתנחלים כמה שאפשר. (עיינו ערך פרס)

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    המצב הקיים הוא בלתי נסבל ומחייב רפורמה - איפה טובי המוחות? התעוררו!

    אזרחית, 02/06/08 06:52

    שטובי המוחות שלנו יפסיקו לריב אחד עם השני ויתחילו להציע הצעות מעשיות.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מקור הבעיה - בשיטת הבחירות.גם מימון ציבורי בעייתי

    א. ב-ס, 02/06/08 01:52

    שיטת מימון המפלגות בעייתית מבחינת
    ההליך הדמוקרטי כי היא מחזקת את המפלגות הקיימות ומנציחה את עליונותן
    ביחס למועמדים חדשים שלא מקבלים מימון כלל. הוסף לזה את העלאת אחוז החסימה
    שקולות הולכים לאיבוד והם מתחלקים
    בין המפלגות הגדולות - אז איפה הדמוקרטיה. ולאחר הבחירות המפלגות
    הפזרניות בהוצאותיהן הפסידו בבחירות
    נשארות עם גרעון תקציבי ענק שללא תרומות וגיוס כספים נוספים הן לפני התמוטטות פיננסית. בחירות בעידן הנוכחי עולות ממון רב -עובדה !
    קמפיין בחירות לנשיאות בארה''ב של כל מועמד מסתכם במאות מליוני דולר שמקורם
    בתרומות. ובכלל נשאת השאלה אם הציבור
    צריך לשאת על גבו את הפזרנות הבלתי
    נשלטת של המפלגות במערכות הבחירות.
    אין שום דבר טהור לגמרי - גם עם מימון ציבורי יש פתח פוטנציאלי לשחיתויות.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    צריך לפרק ולבנות מחדש את הפרקליטות- הם הפכו לגוף פוליטי שנאמן לארבל

    דניאלה, 02/06/08 00:18

    במקום שלטון החוק, הפרקליטות מלאה באנשים שחייבים את הקריירה שלהם לארבל, בייניש וברק.

    הם מצייתים להם בצורה עיוורת וכך אפשר בקלות לתפור תיקים או לסגור לפי מה שהם יגידו.

    צריך להתחיל למלא את הפרקליטות באנשי מקצוע שנאמנים לחוק ולא לאדם מסויים.

    להוציא את השופטים מהועדה למינוי שופטים ומהתערבות שלהם במינויים וקידומים בפרקליטות ובמשרד המשפטים.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    כרגיל, גדי טאוב מדבר בשפיות, מאוזנות ושכל בריא. (ל''ת)

    קיבוצניקית, 02/06/08 00:08

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ואיך לא כתבת מילה על המשטרה והיעדר גבולותיה? (ל''ת)

    הנחת משטרה נקיה, 01/06/08 23:15

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כרגיל, מאמר בינוני מינוס שכל ילד, גם בלי עגיל, יכול לכתוב (ל''ת)

    פפר, 01/06/08 17:59

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    גדי טאוב - מועמד אולטימטיבי לעריכת המדור לספרות

    אהרן ב-ן, 01/06/08 16:55

    מזה שנים קוראי ''הארץ'' מתחננים לפני קברניטי העיתון להחליף את עורך המדור לספרות ולתרבות. ל''הארץ'' מוסף כלכלי מצוין, מוסף ספרים מצוין, מוסף ''גלריה'', ועוד כהנה וכהנה פנינים. ודווקא המוסף לספרות, שבעבר היה בידי אנשים מעולים כדוגמת הסופר בנימין תמוז, נפל בדור האחרון בידיו של גולם-איש שרלטן, פרובוקטור בגרוש, שזוכה משום מה ב''הארץ'' למעמד של פרח מוגן.
    אם ''הארץ'' מפרסם את גדי טאוב למרות מה שטאוב כתב על ציפר, אולי הגיעה השעה להחליף את ציפר בטאוב? דבר אחד ברור, אם צעד כזה ייעשה, אין אינטלקטואל בישראל שלא יחתום על ''הארץ''. אני אישית ביטלתי את המנוי עד שהמדור לספרות יינתן לאדם ראוי, ולא לטיפוס נקלה ואיש הפקר כמו ציפר.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    דרושה רפורמה כפולה

    לגדי טאוב, 01/06/08 15:52

    גדי הנכבד האמן לי שאין צורך בכל מיני תיקונים ורפורמות,טבעו של כל יהודי הוא שימצא את הדרך לבצע עקיפה.כל מה שצריך זה רק אנשים יישרי דרך שיבינו מהיכן באו.דבר אחד כן הייתי מתקן וזה חקירה זריזה ובהימצא אשמה? 20 שנות מאסר ולא פחות.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    נכון!! לתקן חוק מימון מפלגות ולדחות חקירת ראש הממשלה לסיום תפק ידו (ל''ת)

    א.י., 01/06/08 15:51

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    צריך להקצות בחינם שני ערוצי טלויזיה בהם המתמודדים יגידו את שרוצים

    אבי, 01/06/08 15:06

    בערוצים אלו פשוט יתנו למתמודדים להעלות בחינם את משנתם ללא מוסיקה ללא פעלולים וללא סרטונים
    וזאת תיהיה התעמולה היחידה המוכרת ולא ינתנו תקציבים נוספים
    אפשר כך גם לחסל את הסניפים ואת רוב המשרות לתחזוקתם

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    השמאל המאתרג אכל אותה: הימר על הסוס הלא נכון ועכשיו ישלם את המחיר (ל''ת)

    צחי, 01/06/08 14:01

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    רק גילדה,בטיז גילדה ומלחמת כנופיות חוק(ן).

    יגאל כהן, 01/06/08 13:12

    החונטה שלחה את ראש הזרוע הצבאית שלה(ראש חמולת מזוז)לבצע סיכול ממוקד בפרידמן דרך חיסולו של אולמרט.
    מק איט סימפל.
    ואתה צודק שכך לא ניתן להמשיך.
    יש חוק יסוד ראש הממשלה והם, אנשי החוק(ן) הפכו את חוק היסוד לחוכה ואיטלולה.
    פתאום הם נזכרו ש''לא יעלה על הדעת'',
    ו''לא יתכן'' ו''הפן הציבורי'' וחרטה ברטה ולא נתקררה דעתם עד שפנו למזוז,
    שינבצר את רוה''מ.
    אם מזוז ינבצר את רוה''מ, אני אנכפש ואנכנס וונכרע ואנפתח אותו.
    נכון זה לא עברית ?
    אין בעברית פועל של ''לנבצר''.
    הכנופיה משטה בסמרטוטונים ובאספסוף.
    התנקשות בראש ממשלה, זו עבירה שדינה מיתה או מאסר עולם.
    סרק, סרק, סרק.
    חצי משטרת ישראל שומרת שלא יחסלו את רוה''מ והחצי השני עסוק בחיסולו.
    והפשע חוגג ברחובות מחוסר בשוטרים.

    הגב לתגובה זו

    • דברים בסלע!! למרות שנאמרו אה אה..אה.. אנדר אינפלואנס?? (ל''ת)

      מסכים אתך., 01/06/08 14:19

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מדובר בחוק ''שוחד למימון טיולים'' ובתקשורת פוליטית

    יאיר ל, 01/06/08 12:55

    ** אולמרט קיבל מזומנים להנאותיו הפרטיות. ( בלומנטל שמימנה מכספה הפרטי לילה במלון לפעילי מפלגה הורשעה )
    ** שרון המושחת ביצע ''מהלכים מדיניים חשובים ( לשמאל )'' וכתוצאה מכך הפך בגלוי ל''אתרוג'' ( ולעוטף עזה יש צבע אדום ).
    ** ברק הפעיל עמותות בניגוד לחוק, מבקר המדינה חשף והתקשורת תקפה את מבקר המדינה. ה''כאילו חקירה'' בוצעה לאחר שח''כים אימו לפנות לבג''ץ. ( בזכות שיחות השלום עם עראפאת עושה שלום של אמיצים הנלחם ב''עראפאת רב המחבלים'' )
    אבל יש גם צד שני למטבע.
    ** רפול ונאמן הואשמו ביוזמת הפרקליטות ובגיבוי התקשורת כדי למנוע מהם להתמנות כשרים ( וזוכו ע''י ביהמ''ש )
    ** נתניהו הותקף ביוזמת התקשורת והפרשיות שייצרה התקשורת נחקרו מיד ע''י הפרקליטות ושמו הוכתם ( נסיון למנות את בראון הבלתי מתאים כיועץ, אותו בראון שפנה שמאלה ומיד התגלה כמתאים ביותר לתפקיד שר, פרשת המתנות שלא נלקחו, פרשת המוביל וכו' )
    ---------------------------
    תקשורת המצהירה בגלוי על שמירת פוליטיקאים מסויימים כ''אתרוגים'' ועל אחרים כ''יעד לחיסול ממוקד'', פרקליטות העושה איתה יד אחת ובגץ המכשיר שרצים למען ''מהלכים מדיניים חשובים'' מתאימים למדינות בעלות משטרים אפלים.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מה זה שייך לעישון פאסיבי? ממתי אתה מבין בנושאים אחרים? (ל''ת)

    אבי, 01/06/08 12:39

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הדבר החשוב ביותר שיש לעשותו...

    ארז, 01/06/08 12:31

    הוא לשים קץ לאתרוגנות.
    ראש ממשלה חשוד בפלילים, אסור שיקבל את תמיכתה של התשקורת, גם אם הוא מבצע (או אמור לבצע) מהלכים הרצויים מאוד בעיניה. ראש ממשלה חשוד בפלילים, אסור שיקבל יחס מוטה בפרקליטות ובמערת המשפט, גם אם הוא מבצע (או אמור לבצע) מהלכים הרצויים מאוד בעיני שני הגופים הללו.

    הגב לתגובה זו

    • נגד יחס איפה ואיפה-לפסול את אולמרט, נתניהו וברק לכהן כראשי ממשלה...

      Ehad Haam-Zioni, 01/06/08 13:31

      או לאפשר לאולמרט להן עד סוף שלב ההגנה המשפטית וההעמדה לדין(או לא)

      הגב לתגובה זו

      • מדוע לפסול את נתניהו?

        ארז, 01/06/08 14:29

        במה הוא חשוד?
        האם הוא קיבל כסף במעטפות? או שמא היו לו שלל עמותות בלת חוקיות?
        די לאתרוגנות.

        הגב לתגובה זו

        • אחד העם הוא איש שמאל קיצוני זה למה

          אסף, 01/06/08 14:43

          אם תפסו את אולמרט לוקח שוחד על חם לכיסו ואת ברק מקבל מליוני דולרים למימון בחירות בניגוד לחוק חייבים גם להעיף את נתניהו. הוא אולי ישר אבל איש ימין וזה מספיק. בעיני א''ה זו עבירה פלילית.

          הגב לתגובה זו

        • אנטי אתרוגות היא אתרוגות-מה ההבדל בין ה''מלון הצנוע'' של נתניהו ושרה?

          Ehad Haam-Zioni, 01/06/08 16:22

          בלונדון-לבין כסף למחלקה ראשונה לאולמרט?????

          כל ארבע ראשי הממשלה האחרונים היו שקועים עד צאוור בשחיתות של ''הון ושלטון''

          הגב לתגובה זו

          • כסיל מוחלט, ההבדל הוא שלשני האחרונים זה השפיע על קבלת החלטות אסטרטג

            פפר, 01/06/08 17:59

            יות

            הגב לתגובה זו

            • ההבדל הוא שנתניהו מעולם לא לקח מעטפות מזומנים אלא עשה למען ישראל (ל''ת)

              נתניהו ישר, 01/06/08 20:30

              הגב לתגובה זו

  • 5.

    חד משמעית לא !

    ביזי, 01/06/08 12:22

    לא להגדלת מימון מםלגות- הן בזבזניות גם כך, ושיפסיקו לממן על חשבון כולנו כל מיני ספינולוגים, סוקרים לעת מצוא וסטטיסטים בצמתים.
    אם לכולם יהיה פחות מימון אולי נגיע ליום בו נקבל בדואר את מצען של כל המפלגות (בלי פרסים ובלי צבעים) ונשפוט על-פי התוכן הכתוב והמחייב. לא על פי שטיפות מוח שקריות והכפשות הדדיות עלובות.

    ולגבי החוק הצרפתי- מה נעשה אם מתגלה שראש הממלשה אנס ? מה נעשה כשנגלה שכל שיקוליו נובעים מרצונו לקבל עוד עט יוקרתי או לעשן סיגר במנהטן ? מה נעשה אם נגלה שכל שיקוליו של ראש הממשלה שלנו נובעים מתיק המניות שלו הנמכר דקות לפני פרוץ מלחמה ? לאנשים כאלה אסור להנהיג אותנו שעה אחת לאחר שמתגלה אופיים הנחבא.

    נעמוד בזעזועים הפוליטים ובמחיר הבחירות טוב יותר מיכולתנו לעמוד מאחורי ראש ממשלה עלוב כל-כך המכניס ידו, בגסות כזו ובחוצפה מעליבה,לכיסו של נדבן יהודי (יהיו מניעי הנדבן אשר יהיו).

    בסופו של תהליך הנמשך כבר כמה שנים נגיע לטיהור הדיר ולהאדרת הנורמות הציבוריות.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    במדינה מתוקנת-כן, אך לא במדינת ישראל שרות מנהיגיה נוהגים כמופקרים..

    EHAD HAAM-ZIONI, 01/06/08 12:21

    חייבים לעצור שור בדישו!!! ארבעת ראשי הממשלה האחרונים התנהגו באופן דומה ומביש

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אין קשר בין פרשת אולמרט למימון מפלגות

    לא עתונאי, 01/06/08 12:20

    תעזבו את הספינים של אולמרט.
    תכניסו לראש, הקטע של טלנסקי זה לא מימון מפלגות אלא טובות הנאה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    דרוש חוק מימון מתמודדי פריימריז ולא רק תרומות

    ארנון, 01/06/08 12:05

    כי לפי החוק הקיים בעלי הון יכולים להיות ערבים למתמודדים שכשלו ומה יעשו אלו שאינם מזחוברם לבעלי הון?

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אתה טועה ומטעה

    אסף, 01/06/08 11:59

    למנ אתה חושב לא תיקנו את חוק מימון מפלגות? הרי לכאורה יש רוב בכנסת והוא מציק לכולם. הסיבה היא פשוטה: הפוליטיקאים שעוברים על החוק כמו שרון, אולמרט וברק לא מעוניינים בכך זה נותן להפ יתרון על הישרים וככה הם מגיעים לצמרת. שלושת ראשי הממשלה האחרונים של ישראל עשו זאת על ידי מימון בלתי חוקית פקידה פיקטיבית וזיופים בפרימריס.

    אני גם נגד ההצעה להימנע מחקירת ראשי ממשלה. הסיבה לחקירות המרובות נגד אולמרט הן שהוא באמת מושחת עד צוואר.

    ולמקרה שלא הבנת, אולמרט צריך ללכת לא בגלל שכל מרצו יופנה לחקירות אלא בגלל שלקח שוחד ועבר על החוק באינספור מקרים. זו הסיבה האמיתית.

    נמאס כבר מהאתרוגים שלכם.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים עם כל מילה

      בני בנקר, 01/06/08 12:34

      כל מילה בסלע.הרעיון של דחיית חקירות פליליות הוא רעיון הזוי.בכמה ארצות בעולם החופשי הוא נהוג ? ומה עם שאר
      השותפים לחקירה הנדחת לשנים ? גם הם יקבלו חסינות ? ומה עם הזמן הרב שיאפשר
      לאנשים בכירים לשבש חקירה ועדויות,או
      עדים חשובות ימותו/יעלמו ?
      הרי העדות המוקדמת של טלנסקי היא הוכחה
      ברורה לחשיבות פרמטר הזמן בחקירות.
      לדעתי מוריס טלנסקי ימצא כבר את התרוצים המתאימים ולא יחזור לארץ לחקירה נגדית.
      זה מזכיר לי את הדיקלום הקבוע כנגד שינוי שיטת בחירת השופטים: בכל העולם
      משבחים ומהללים את השיטה הישראלית...
      מענין אבל בשום מדינה בעולם לא אימצו את השיטה ה''משובחת'' הזאת בה שופטים
      בוחרים חברים וחברות כצלמם.

      הגב לתגובה זו