• 105.

    הסרטון אינו עובד (ל''ת)

    בן, 29/06/10 16:18

  • 104.

    חחח הרכבות הרגו אותי מצחוק

    ירושלמי, 26/07/09 16:10

    9 שנים לוקח לבנות רכבת מסכנה ועלובה בירושלים עם אינסוף צרות ובעיות. בת''א עדיין חולמים על איזשהי רכבת....
    אז לצייר רכבות ופארקים ומלונות גם אני יודע.... לא יהיה הלאה.

  • 103.

    די!

    לא חשוב, 01/06/09 14:42

    ייבוש ימת החולה הוא דוגמא טובה נגמרו הפרוייקטים בארץ? קצרות הראות הז כבר הסבה לנו מספיק נזקים אז די!!!!!!!!!!

  • 102.

    מה הבעיה???

    רפי, 10/11/08 10:28

    אני לא מצליח להבין את הבעיה.... תוספת של עשרות אלפי עובדים!
    תירות פנים וחוץ גבוהה!
    פרויקט משותף עם מדינות האזור.
    מספיק עם איומי איוב של הירוקים!!!

  • 101.

    זה יתכן ? כן זה אפשרי כל עוד אנחנו מאמינים

    מגי, 06/11/08 19:22

    כל הכבוד ולואי שנחיה ונזכה לראות את תחילתו של הפרוייקט וגם את סופו.

  • 100.

    כל הכבוד השלום בדרך

    אביעד איש שלום, 05/11/08 15:50

    אם פרוייקט כמו זה יצא לדרך מי שתכנן את זה צריך לזכות בפרס נובל לשלום חוץ מזה לא הרבה חיים עכשיו בערבה וצריך לדעת להקריב לטובת הכלל

  • 99.

    גרסת 2008 לסרט תעלת בלאומילך

    יוני, 16/10/08 10:20

    פרס רוצה להצטלם אז תשובה יבנה לו תעלה על השבר הסורי אפריקאי. מעניין מה קישון היה אומר על המיזם.

  • 98.

    למתנגדים - בלא תעלת הימים - ים המלח יעלם

    נחום שחף, 02/09/08 04:39

    ולא רק ים המלח יעלם אלא שהבולענים מסביב לים המלח ימשיכו לגדול.
    יתרה מכך - תעלה זאת תעביר מים לים המלח כתחליף לירדן ששבק חיים בחוסר מים בכינרת.

    באשר להפרת המאזן האקולוגי - כך גם קרה בהפרחת השממה בארץ ישראל.
    משבנינו את הכפרים, הקיבוצים והערים בישראל הפרנו את המאזן האקלוגי ופגענו בבעלי החיים במדבר.
    האם אתם חושבים שהפרחת המדבר במאה השנים האחרונות היתה מעשה מיותר?
    לא שאני מת על שמעון פרס, חתרן בלתי נלאה, אלא שבמקרה זה אני חושב שהצדק איתו.

  • 97.

    האנושות מחוייבת להגן על הטבע!

    ליאנה אורין סופר, 15/08/08 10:13

    המדינה שלנו קטנה, אין לנו מרחבים עצומים בהם בעלי חיים מוזמנים להתפנק. אנו פוגעים בשרשרת המזון של החיות ובכך משמידים אותם.
    עלינו לעצור את הפרויקט הזה בכל מחיר. אסור לפגוע בים המלח ובים סוף!
    מי שרוצה לבנות בערבה, שיעשה זאת הרחק משמורות הטבע וללא פגיעה בתשתית הטבע.
    העברת תעלה בהחלט לא בא בחשבון!
    אני קוראת לכל עם ישראל להתנגד לפרויקט הנ''ל ולמנוע את הוצאתו לפועל.

  • 96.

    למה האנוכיות הזו

    אופיר, 11/08/08 10:21

    למה אנחנו חושבים שרק אנחנו קיימים וחשובים בעולם הזה.
    מה עם כל חיות הבר של האזור שהבניה הזו תפגע בהם פגיעה קשה?
    אנחנו מחשיבים עצמנו למין החכם ביותר עלי אדמות ועם זאת לא לומדים כלום וחוזרים על אותן טעיות כאשר כסף מסמא את עינינו.

  • 95.

    שביל הזהב - הפתרון הנכון

    מיכל, 11/08/08 09:14

    מוכרחים לחשוב גם על התועלת של הפרויקט לעם ישראל ולמדינת ישראל ויש כאן הרבה תועלת.
    אני מציעה לארגונים הנלחמים בנושא הקיימות והאקולוגיה, במקום להשקיע את מרצם ב''נגד'' לנסות למצוא פתרון הולם שימזער את הנזקים למינימום.
    בכל אופן פרויקט כזה ימשש את חזונו של בן גוריון ויפריח את השממה,
    צריך רק לחשוב באופן מקצועי ורציני מה לעשות כדי לא להבריח את השממה

  • 94.

    עמק השלום-תעלת הימים

    בוגלר שמואל, 06/08/08 16:49

    הלואי שהרעיון יתגשם.השאלה היא אכן?נדמה לי שהיז מר תשובה ירד מהרעיון.
    יותר מדי יפה מכדי שיהיה זה אמת.
    מכל מקום אני בעד וכמה שיותר מהר יהיה טוב יותר.הייתי רוצה לזכות עוד בחיים לראות את הרעיון מתגשם.

  • 93.

    וואו!

    שובל, 03/08/08 11:23

    זה נראה דיי משכנע!!
    למרות שזה משפיע על האיזון האקולוגי!
    מה התכנון הבא?
    יבשת משולבת (עם קרח אדמה )4 על 4 בים התיכון?

  • 92.

    זה ישמיד את הערבה, ים המלח, וים סוף..

    ש, 29/07/08 19:40

    לא תיהיה יותר ערבה, כל בעלי החיים שם ימותו,
    בנוסף, בעקבות התפלת המים, רמת המליחות בים האדום תעלה וכל האלמוגים שם יהיו בסכנה..

    טוסו ללאס וגאס וזהו..

  • 91.

    תעלת הימים

    הסקפטית, 29/07/08 18:33

    תעלת הימים -פרוייקט ישן נושן. מדוע לא יצא לפועל ??? . כל מי שירד לאחרונה לים המלח רואה בעצב כיצד הוא הולך ונעלם. האם באמת תעלה זו תיפח בו רוח חיים כפי שמתואר בסרטון? . איפה החוקרים המלומדים שיכולים לשפוך אור בהטלבטויות שעל הפרק ? מדוע אינם מביעים את דעתם בדיונים ציבוריים ומשתפים אותנו כך שניהיה שותפים לקבלת החלטות בשכיית החמדה שארצנו בורכה בה? למה כסיסמאות זה לא מספיק!!!!!!!!!!!!!1

  • 90.

    תעלה או לא תעלה

    י.דוד, 29/07/08 17:20

    המתנגדים הגדולים לתעלה הם האחים עופר של מפעלי ים המלח ...יהיו יותר מים ...יצטרכו להשקיע יותר אנרגיה להפקת הפוספטים. לא כל הירוקים מתנגדים לתעלה אבל אלה שעושים זאת זוכים לברכת הגביר...
    בנוסף, אנשי ימין קיצוני מתנגדים לכל מה שיכול ליצור שיתוף פעולה עם השכנים

  • 89.

    יש לתמוך בפרויקט תעלת הימים

    עמרי רז, 28/07/08 09:48

    פרויקט שיפריח את הנגב וישקם את ים המלח יש לתמוך בפרויקט ולהשקיע את המאמצים במציאת פתרון לחיות

  • 88.

    פשוט מחליא

    רון, 27/07/08 16:43

    רוצים ליצור מנועי צמיחה כלכליים לדו קיום?
    אז תתמקדו בזה ולא בהשחתת הסביבה. שלא לדבר על זה שברעידת אדמה קטנה כל הפרויקט הולך קיבינימט כי הוא יושב על השבר הסורי אפריקני. שלא לדבר על פוטנציאל ההברחות והגבול הפרוץ. שלא לדבר על זה שאין סיבה להרוס תא שטח טבע ייחודי כמו ים המלח.
    אנשים עם הרבה כסף, תאווה גדולה לפאר את שמם, ומבחינתי ציניות שלא יודעת שובע.
    תשובה, תמשיך לפתח את ארה''ב, עזוב אותנו בשקט. אתה רוצה לתרום לאזור אז תתרום לאזור, ואל תעשה על גבנו קומבינות.
    פשוט מחליא

  • 87.

    תעלת הימים

    דוד, 26/07/08 12:57

    הרעיון הגדול של המאה, הלוואי ויתגשם

  • 86.

    אינעל רבאק עם כל היזמים האלה

    באר שבעי, 26/07/08 11:00

    כסף כסף כסף, זה כל מה שחשוב להם.
    בדיוק כמו בתכנית ספדי בירושלים- כל מה שהוא רוצה זה להרוויח לכיס הפרטי שלו מיליונים של דולרים.

    על גופתי המתה.

  • 85.

    תוצאות רעידת אדמה - לאורך תוואי זה

    דוד לוין, 22/07/08 12:30

    לא מסוכן לבנות בתוואי השבר ה-ס.א.?
    ומהיכן יגיעו המים המתוקים והחשמל לקיום הביקושים של כל אורחי המלונות שלאורך התעלה?
    באזורי שמורות טבע ושיטפונות - אולי שיעבור בצנרת סגורה תת-קרקעית?
    davidl@savion.huji.ac.il

  • 84.

    ישר כח..

    רוני, 22/07/08 08:48

    רעיון מצוייייין גם יביא לשיתוף פעולה עם הצד השני וגם ירים את הכלכלה של א''י...כל הכבוד וישר כח....

  • 83.

    תעלת הימים של תשובה

    שרית, 21/07/08 17:25

    מעוניינת לעזור!!! לעזור גם לבעיה הקונקרטית של התייבשות ים המלח ולא רק למניעת מיזם כזה או אחר... ים המלח בבעיה קשה גם בלי עזרתם הנדיבה של הנשיאים וחייבים לעשות מעשה שימנע מהמפעלים והמלונות לפגוע בים המלח . זהו פשע נתעב שכל מי שיושב בשקט שותף לו וחייבים לעשות פה שינויי מהותי בתפיסה של אדם-טבע . sarit1@macam.ac.il

  • 82.

    רעיון שאולי תשובה לא חשב עליו- נתיב טוב יותר

    יודע יותר, 20/07/08 16:10

    יש לבצע התפלה מאסיבית כזו מהים התיכון ולהזרים לכינרת, כאשר הכנרת תתמלא יש לפתוח את סכר דגניה ולתת למים לזרום כמו בעבר הרחוק אל ים המלח.
    היתרונות:
    1.החייאת הכנרת הגוססת.
    2.החייאת בקעת הירדן ללא התערבות בטבע(תמיד היה כך).
    3.החייאת ים המלח המיובש.
    4.ייצור חשמל איפשהו בדרך בין הים התיכון לכינרת.
    5. פיתוח הצפון.

    • זאת התשובה הנכונה לתשובה

      אמנון, 21/07/08 15:31

      הזרמת מים מותפלים לכנרת ודרך כך להחיות את הכנרת הירדן וים המלח הוא הוא הרעיון הנכון.
      הבעיה היא שזה יעלה כסף רב ושום תשובה לא יתן תשובה לכך כי אין בזה נדל''ן. אבל זה לא יבוצע, למה? כי זה הכי הגיוני וזה לא עובד בישראל

  • 81.

    איך מדינה שאין בה די מים לשתיה בכלל חולמת על תעלות??? (ל''ת)

    מים לדוד המלך, 19/07/08 19:18

  • 80.

    המחקרים כבר נעשו, כדי שפרס יעיין בהם לפני שהוא נותן את הסכמתו

    מיקה, 18/07/08 11:47

    לפני כעשר שנים כבר התחילו לדבר על תעלת ימים בין ים סוף לים המלח, במימון של הבנק העולמי, כפרויקט בינלאומי, ולא כאינטרס של איש אחד. נעשו עשרות מחקרים מקיפים בכל ההיבטים הקשורים לפרויקט בסדר גודל כזה, דוחות של המחקרים נמצאים במשרדי ''המשרד לאיכות הסביבה'' בירושלים. אם על אף המימון המוצע לא הייתה התפתחות בנושא, כנראה שהמחקרים לא ממליצים על זה (בין השאר, תזכרו שהערבה וים המלח הם שבר גאולוגי, במידה ותהיה רעידת אדמה, התעלה תתפרק, ומאות אלפי קוב מים יציפו את הערבה, ויגרמו נזק אפילו יותר גדול מהמיזם של תשובה).

  • 79.

    זוועה...

    יואב, 15/07/08 21:12

    המדבר הוא מערכת אקולוגית חשובה ויפה. ל''הפריח'' אותו ע''י הגרסה המזרח תיכונית של לאס וגאס יוביל לפגיעה במדבר, פגיעות אפשריות בים המלח וים סוף, וכמובן האבה כסף לכיסיהם של היזמים בראשות יצחק תשובה...

  • 78.

    תעלת הנדלן תשובה רוצה להשתלט על קמ של אדמות

    א, 15/07/08 20:34

    חצי ממדינת ישראל

  • 77.

    גדול!!

    אסף, 15/07/08 10:25

    יופי של מיזם!!

  • 76.

    תעלת הימים

    ארנון אריה, 15/07/08 06:31

    בהחלט ראוי להשקיע בבדיקה רצינית , לפני שמבצעים פרויקט כזה .

  • 75.

    מימון

    אבי, 14/07/08 15:38

    מיזם חשוב מכל הבחינות.
    המדינה - צריכה להיות הגורם המבצע ולמכור מניות לציבור הרחב.

  • 74.

    הסכמתי

    ורדה בכור קיבוץ רביבים, 13/07/08 19:48

    אם זאת עצומה, אני מצטרפת.

  • 73.

    ברכות

    יוש דניאל, 13/07/08 10:46

    שלא כמנהגי והרבה לפני שבדקתי את הנושא לעומק
    אני רוצה לברך את כבוד הנשיא ומר תשובה.
    אם יש משקיע ובכך ים המלח לא יהיה חרבה וישקם את התיירות דייני.
    אכן יבואו בדרך מחקרים והערכות כאילו ואחרים אבל היזמה בעיני ברוכה.
    כבוד הנשיא ומר תשובה קבלו את ברכת הדרך

  • 72.

    זה יהרוס את המדבר

    חסוי, 12/07/08 12:09

    זה יחסל את כל המידר ויהרוס את כל הטב אני מקווה שהתוכנית לא תיתממש.

  • 71.

    בלי פניקה. הסכנות נראות כרגע קטנות והחזון של תשובה לא ממשי

    ביולוג ימי, 11/07/08 09:23

    עם כל הכבוד לאלי (ויש הרבה כבוד)
    הסיכון על מפרץ אילת נראה אפסי- אולי קצת ברמת שאיבת הפלנקטון.
    לסיכון ההמלחה- מדובר בעיקר באקויפר ירדני שישראל שואבת ממנו. כך שהאינטרס משותף
    בנוגע לסיכון שבירה ברעידת אדמה- בשביל זה המציאו ברזים, שסתומים על חוזרים וכד'. שחלק ישבר יפסיקו להזרים.
    ולגבי החזון של תשובה- כרגע הבנק העולמי (שהוא הגוף המממן) מדבר על צינור ותעלה בהיקף קטן יותר שיעבור בשטח הירדני בלבד.
    תשובה מנסה להביא את ישראל ללחוץ על הבנק העולמי לקבל יותר. נראה
    בימים אלו ממש מתבצע סקר ההשפעה על הסביבה
    כדאי לחכות לתוצאות

  • 70.

    רעיון העועים של ''תעלת'' הימים

    עדי וינשטיין, 09/07/08 22:49

    חשוב להזכיר שהשם תעלה יש בו משום הטעיה. ברור שכדי להעלות את המים לגובה של כ- 250 מטרים בשלוחת נוצה יש צורך בצינורות לחץ וגם במורד 600 ומעלה המטרים לעבר ים המלח לא ניתן להעביר את המים בתעלה פתוחה.אלה הן זוטות טכניות לבד מהאסון האקולוגי שההסתברות שלו גבוהה משני צידי המוביל כמו גם לערבה, אם אמנם התוואי יעבור בצד זה של הגבול ולא, כפי שנראה הגיוני, בתחומי הממלכה הירדנית.בפרפרזה על האנקדוטה הידועה: ייצור זה צריך להרוג עוד בטרם נולד.

  • 69.

    חזון אחרית הימים:

    I HAVE A DREAM, 07/07/08 20:23

    וגר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ. ולעת ערביים יפנו כולם - שייכים סעודים, תלמידים פלסטינים, חדרניות ירדניות ויזמים ישראלים שמנמנים ושבעים - לטיול ביער עם הדובים, זה שמעבר לטיילת,זו שבצד התעלה,

  • 68.

    שימו לב - פלסטינאים מוזכרים רק כמשתמשים בבתי החולים

    לא מאמינה לחרטא, 07/07/08 16:49

    למה, נדמה לכם שהם יחלו מקנאה או ייפצעו באיזו דרך מסתורית? הרי הפרוייקט יביא שלום על כל עמי האזור!

  • 67.

    סכנה! פיגוע

    אריאל, 05/07/08 23:24

    אני לא רוצה לתאר איזה פיגועי תופת יכולים להתחולל שם בבתי המלון של עמק ה''שלום'' ע''י ארגוני הטרור למיניהם או נהגי טרקטור מזדמנים. אני לא מבין את הקשר בין הפרויקט הזה לשלום אזורי , ואיך בדיוק הרשות הפלסטינית קשורה לאיזור זה.

    • וכולם יטיילו בין ערביים על הטיילת- הנה הצעות נוספות לפרסומת

      מודאגת מקלות הפנטזיה, 07/07/08 15:03

      רק היה חסר שיאמר ''מקומות מגורים ועבודה למפוני גוש קטיף'' ו'קהילת יוצאי שואה קשישים וחולים שיחלימו מיד באקלים האידילי הזה, תוקם ע'י תשובה'' - ולא נותרה עוד בעיה בישראל!
      סליחה, הנה עוד רעיון-פיתרון פשוט מציאותי: 'עובדי המלונות יהיו מצעירי מחנות הפליטים המובטלים, תוקם קהילת מגורים מפוארת שמשמרת את מסורתם הייחודית ותאפשר לכל בני משפחתם של העובדים לגור בסמיכות'ולטייל על הטיילת בין ערביים.

  • 66.

    תעלת הימים של תשובה

    בננה, 29/06/08 13:04

    בלאס וגאס,אמריקה,יש מספיק שטחים לעשות בהם ניסויים כאלה.אצלנו אין - המחיר הוא עצום במדינה ככ קטנה.העיקר שהעשירים יתעשרו. פרס - אני חולה עלייך ויודעת שכוונותיך טובות אבל בוא נודה באמת -פרוייקט מסוכן מדי ליותר מדי אנשים וטבע.

  • 65.

    כן לתעלת הימים

    amirtzs, 28/06/08 10:50

    קודם לכן תעלת הימים מים תיכון ולא מים סוף למה:
    1.יש צינור שלא בשימוש מהשדוד לבער-שבע
    2.יש הכנה לתכנת כח שנחצבה בשנת 2003 באחד האקפיפרים (לא יודע למה שומרים על זה בסוד)
    3.לא פוגע בטבע ומחזק ישובים חלשים באזור
    למה כן תעלת הימים:
    1.להחזיר את המים לים המלח
    2.מניעת בולענים ורעידות אדמה
    3.שמירה על יציבות השבר ס''א
    4.מקומות תעשוקה ופיתוח עשקי באזורים חשובים
    5.יצור חשמל
    6.גידולי דגים בברכות מי מלח
    7.התפלת מים
    8.הוספת יחידותיות למדינת ישראל
    למה לא לבנות:
    1.הארגונים הירוקים מתנגדים בהקמתה
    א.אולי בגלל דיסינפורמצייה של ארגונים ירוקים
    ב.שחיתות היי שם בירוקים
    ג.ואולי יש מהוא שאנחנו לא יודעים

    • תעלת מים

      ,תמי, 02/09/08 22:15

      כול עיוור חסר ידע יכול ליראות מקילומטר את הנזקים האקולוגים של בניה בסדר גודל זה,אתה באמת חושב שבעלי ההון רואים את האינטרס של כלל הציבור ????

  • 64.

    קודם תראו סיגסוג בים המלח ורק אח''כ תתחילו להרוס מקום חדש

    אדם, 27/06/08 16:25

    אם זה כ''כ מבטיח למה לא התפתח דבר דומה בים המלח שיש לו ים שלם ולא רק תעלה קטנה מבטון?

  • 63.

    אני עוד זוכר את ''המזרח התיכון החדש'' של פרס

    בעז, 26/06/08 12:48

    מי שהיה אז בגיל המתאים יכול לזכור את הכתבות בעיתונים בדיוק ברוח המצגת הזו, איך יהיו כבישים בין ירושלים לרבת עמון ולסוריה והכל יהיה ירוק, וכולם ירוויחו והכל יהיה ורוד.
    המצגת הזו נותנת תחושה של דז'וו.
    במציאות, פרס אמנם קיבל פרס נובל, אך המחבלים נשארו רוצחים, אין שלום, קברנו קרוב ל-2000 איש כתוצאה ישירה של ההזיות שלו, וכלום מהעתיד הוורוד לא התגשם אלא להיפך.
    התעלה הזו עלולה להרוס את ים המלח באופן בלתי הפיך, להרוס את המאזן האקולוגי, אך מצד שני דבר אחד בטוח - תשובה יתעשר בכל מקרה.

  • 62.

    איזה עיוות ומניפולציה - כל הכבוד!

    איתן, 25/06/08 19:39

    תעלת הימים תביא תפריח את השממה, תייבש את הביצות, תייסד שלום עולמי ובא לציון גואל. מוזר שמלבד אנשי העסקים אשר ירוויחו הון מניצול והשחתת תוואי הטבע והטבות מס על-גבם של כל שאר האזרחים אין יותר תומכים לפרויקט אידילי שכזה... מזל שלקובעי המדיניות לא באמת אכפת מה הציבור חושב

    • אכן חזון אחרית הימים - רק עוד צריך לברר עניינים שוליים כגון

      מזהה חרטא מקילומטרים, 07/07/08 19:54

      מי יחפור את התעלה ומי יקים ויתפעל את המלונות (עובדים פלשתינאים?) מי ואיזה תקציב אחראי על התפלת המים ליישובי הסביבה כנ''ל לגבי פרוייקט החשמל, הקמת בתי חולים, ובתי ספר רב תרבותיים. כנראה שתשובה ישלם הכל מחסכון המס שלו, אולי ישאיר לממשלת ישראל רק את סוגיה השולית של אבטחה.

  • 61.

    בלאס וגאס 'החיה' לא היה קו שבר סורי לדאוג ממנו...

    לחיות במדבר?!, 24/06/08 08:59

    זהו פרוייקט שיעלים את אוצרות הטבע של המדבר...בעל''ח שחיים שם...נופים מרהיבים... ואם כבר בונים, אז למה לא בנייה 'ירוקה' שתשתלב בתוך הנוף המדברי... ולא כל כך מוחצנת במבנים גבוהים ואימתניים בלב המדבר?!?! בנייה נמוכה, אקלוגית ללא ניסויים לטווח ארוך בסגנון - 'אולי לא יפגע בסביבה'!? אולי לא...
    ומה יהיה כשישתנו המדדים בקו השבר הסורי אפריקני? מי יתקן? יש 'תשובה'!?
    השלום לא יבוא בזכות תיירות יקרה או הריסת ים המלח... אפשר להפריח את המדבר בלי ל''בצוע'' אותו באלימות.

  • 60.

    חלומות באספמיה

    ינון, 23/06/08 22:09

    כל העסק הזה נראה לי גרנדיוזי, מנופח וכל-כך לא מציאותי!!!!!
    איך בדיוק יתפילו מיליארדי קובים של מי-ים ללא תחנות כוח (פחמיות אלא מה?). מאיפה יבוא החשמל להאיר את ה''מיזם'' הזה. קחו מהנדס חשמל פשוט תנו לו את הנתונים היבשים (כמה אנשים אמורים לאכלס את הפרויקט הזה + מרכזי בידור+ שדות תעופה+ רכבת וכו') ויתברר שצריך אלפי (אם לא עשרות אלפי) מגאווטים. אבל מה שהכי מתמיה בפרזנטציה ההזויה הזו הוא איפה בדיוק יש פלסטינים בערבה????
    בקיצור תחשבו על משהו פשוט להחיות את ים-המלח שאנחנו בגאונותנו כי רבה מחסלים אותו יום אחר יום ותפסיקו למכור לנו חזיונות שווא!!!!!!!!!

  • 59.

    מי צריך נשיא ?

    יוסי, 23/06/08 14:43

    מעבר לחוסר הצורך של המדינה בנשיא - נותרת בעיית הנשיא פרס. יש רבים הסבורים שנזקו גבוה מתועלתו. חשבו שכנשיא ירגע מחתרנותו - ולא היא !
    בוער לו ל''הקים'' מפעלים ולהיכנס לדפי ההיסטוריה כיזם בלתי נלאה.
    אולי הדרך הקצרה למנוע את תעלת הימים היא - לבטל את מוסד הנשיאות, וכל המקדים -הרי זה משובח.

    • יש עוד סיבה לחוסר הלאות של כבוד הנשיא

      בנאדם, 24/06/08 19:56

      הבנאדם צריך כרטיס כניסה למסיבות קוקטיל בינלאומיות והדרך לכך היא ע''י מכירת המדינה ומבחינתו המחיר נמוך.

  • 58.

    נשיאים ורוח ואסונות טבע

    יוסי, 23/06/08 14:37

    מבין כל אסונות תעלת הימים (ים סוף-ים המלח) לא הוזכרה הסכנה הנוראית מכולן:
    מי היםשיגיעו לים המלח ייצרו תרכובות סידן שלא יאפשרו הפקת מלחים מים המלח.
    מידע זה נמסר ע''י מהנדס כימי שעבד במפעלי ים המלח לפני כ 15 שנה.
    בדיקת סכנה זו חייבת להיות הראשונה בבדיקות ההיתכנות !

  • 57.

    החברה להגנת הטבע לא מסבירה את ההתנגדת שלה מספיק

    יעל, 23/06/08 11:18

    רק אמרתם שזה יהרום את ים המלח ויס סוף - אנחנו, האזרח הקטן שהטבע שלו נשדד, צריך הסברים מפורטים והוכחות....
    מה האסונות שאנחנו עומדים לפניהם.

    לי מאוד אכפת מאיכות הסביבה אבל גם השלום באזור וצמיחה כלכלית חשובות - חסר לי הרבה מידע כדי לגבש דיעה משני הצדדים !
    למרות שבארצינו לא ממש שואלים את האזרח לפני שמתחילים פרוייקט כזה

    • הנה לינק עם כל ההסברים לעמדת הירוקים - שתמיד צודקים בסופו של דבר

      די לגאוותנות, 23/06/08 15:19

      http://www.teva.org.il/?CategoryID=813&ArticleID=2862

    • גם ירוקים וגם תשובה עמומים מידי לגבי הפרטים - תנו לנו מידע ולא דמגוגיה

      וטובה שעה אחת קודם, 07/07/08 14:55

      לא לאשר, לא לחתום, ולא לחוקק חוקים מיוחדים לפני שכל ההשלכות ידועות!!!
      ואכן - מישהו שאל את הירדנים אם הם מעוניינים בפרוייקט? מישהו שותף לו מלבד משרד אדריכלים ישראלי ומיסטר תשובה? ו'הפלסטינאים' - מי מהם בדיוק רוצה או ירוויח מכך וכיצד?

  • 56.

    הנה ימים באים.

    גדעון בר-אשר, 23/06/08 10:32

    קשה לתאר מה היה קורה לו משה רבנו היה
    מגיש בקשה לחצות את ים סןף.
    קשה גם לתאר מה היה קורה לו פרס היה מגיש בקשה לרשות הטבע והגנים טרם שהחל בבניית הכור בדימונה. מן הסתם לא היה כור ולא הייתה דימונה אבל היה הרבה מקום לגירבילים השועלים והנחשים.
    הנגב מת רבותי ועליו חוגגים התן השועל והצבוע, מדינת תל-אביב מתרפקת על איזור עלוב שהולך ונכבש על ידי הבדואים.
    ואנחנו כהרגלנו בקודש הורגים כל יוזמה
    תחת הררי בירוקרטיה וענני חלומות על שממה נפלאה ומרתקת.

  • 55.

    תעלת הימים

    מיכל ליבני, 23/06/08 06:25

    לעולם הפרוייקט לא יראה כפי שמתפרסם. אין אנו מדינות המפרץ ומעט הנופים שבארצנו גם הם יעלמו. שמרו על הנוף ואל-נא תהפכו תכנית כה חיוננית למגלומניה תיירותית בנוסח קטאר!!!

  • 54.

    Seas Canal

    Mickey, 22/06/08 22:10

    Interesting to see how and if this will gain any momentum. I believe its a waste of words, ink and paper

  • 53.

    תעלת הימים

    ד''ר יואל פרץ, 22/06/08 22:08

    לאחר הצפייה בסרט שוכנעתי סופית בגודל האסון והחלטתי להצטרף למאבק של החברה להגנת הטבע.

  • 52.

    תכנית העיוועים של פרס

    שמעון ברט, 22/06/08 21:28

    התכנית מעניינת ומרשימה. אבל מה לעשות, וכל תכניותיו של שמעון פרס נדונו לכשלון ולאסון למדינה.
    ראו תכנית ''שלום אוסלו'' שהביאה בעקבותיה מעל 1000 חללים.
    ראו תכנית ה''שלום בעקבות ההתנתקות'' הביאה לנו מדינה חמסטאן בדרום ואלפי פליטים יהודים במדינתם.
    אלו תוצאות ישירות של מעללי פרס.

  • 51.

    חיים בסרט

    ניר, 22/06/08 20:59

    מדהים. פשוט מדהים איך אנשים חיים בסרט... מה לא מספרים לנו בכדי שנקדם את הרצונות הכלכליים שלנו? באיזו חוצפה מעיזים לעטוף את האינטרסים שלהם בעטיפות כל כך יפות?

    לפני שפונים לבעיות הסביבתיות שהשטות הזו תגרום, תסכלו על המצגת... חסרון ההגיון טמון שם.

  • 50.

    אסון אקולוגי-סביבתי-חברתי (ל''ת)

    להיאבק ולא לממש, 22/06/08 19:50

  • 49.

    זה פשוט מדהים !!! למרות שחלק מהמדבר ילך אבל זה יפה ברמותתתתתתתתת

    גיל, 22/06/08 19:48

    עדיין ישאר מספיק מדבר,זה נראה יפה מאוד @

    הלוואי וזה יצליח !

  • 48.

    מה שנחמד בכל התגובות הוא

    עפרה, 19/06/08 16:42

    שאיש מבין כל המתנגדים (המתלהמים), לא מבסס את דבריו בשום טעון מחקרי שיבהיר את ה''זעזוע'' הנוראי שתקף אותו/ה למקרא החזון.

    אז מה, אולי זה בא בגלל טעמים אחרים????

    תהיו הוגנים ותסבירו את הנימוק שלכם.

    • סיבות למה אני נגד

      איטה, 23/06/08 08:20

      קודם כל החדרת כמות כזו של מים מתוקים לים המלח יהרוס את ים המלח ואת הייחודיות שבו, שנית, כל בע''ח שחיים כיום בים סוף יינזקו מהעיניין - ממוות ועד פגיעה משמועתית בחיייהם. מעבר לזה כל צורות החיים המיוחדות של אזור הערבה ייפגעו באופן קיצוני. ובנוסף השבר הסורי אפריקאי הינו שבר פעיל - כלומר הוא זז כס''מ בשנה, אם אנחנו נבנה כזו תעלה לאורכו יכול להיות שזה יגרום לנזק בלתי הפיך לתזוזת היבשות (יכול להיות שהלוחות תינתקנה בפתאומיות לדוגמא)ישנן המון סיבות למה לא לעשות את המיזם הזה - ונראה לי שאף אחד שם למעלה לא בוחן את התוצאות באופן מעמיק.

      • תעלת הימים - תועלת או נזק לדורות?

        כלילה בן-עמרם ס, 23/06/08 13:24

        בכל פעם שהאדם עשה מפעל גדול ששינה את הטבע, חשבו על היתרונות אך לא צפו את הנזקים. למשל, בשנות החמישים החקלאים בישראל השתמשו ברעל החזק ''פראתיון'' כדי לקטול את הנברנים (עכברים למיניהם) שאכלו את התבואה. התוצאה היתה שיבוש מעגל החיים בטבע: הנחשים,הנמיות, התנים וכו' הורעלו למוות מאכילת הנברנים, וכן מתו עופות הטרף שאכלו את המורעלים ובנוסף כל שנה מתו חקלאי אחד או שנים רק ממגע או מנשימת פראתיון. חיסול אוכלוסית טורפי הנברנים הביאה לגידול מסיבי שלהם תוך זמן קצר. תוך שנים ספורות אסר משרד החקלאות את השימוש בפראתיון, אך זה היה מאוחר מדי כי רוב הנשרים (ובע''חי אחרים) כבר הוכחדו כמעט לחלוטין.
        דוגמא אחרת: סכר אסואן במצרים גרם להרבה יותר נזקים (שלא חשבו עליהם)מאשר תועלת.
        אפילו המדענים בישראל אינם יכולים לנבא את כל הנזקים שתגרום תעלת הימים.

  • 47.

    מזעזע.. פשוט מזעזע..

    נורית, 15/06/08 19:27

    אין לי מילים אחרות..

  • 46.

    איך?

    בנאדם, 14/06/08 14:46

    איך - פרס ממשיך למכור את המדינה


    איך - הפלסתינאים קשורים לזה?

  • 45.

    קטסטרופה סביבתית צפויה בערבה (ל''ת)

    שחר הירוק, 05/06/08 06:47

  • 44.

    חיים בסרט, שיא תפוקת הנפט כבר כאן

    מים רבים, 03/06/08 09:21

    ובמקום לעשות מהלכים שיצליחו לשמר את הקיים בתוך המציאות המשתנה לנגד עיננו זה לא שפוי שפרוייקט כזה עולה בכלל על הפרק, ביזיון, טימטום, כסילות, אסון אקולוגי הן רק כמה מילים שאפשר לומר על הרעיון המנותק כל כך מהמציאות.
    כדאי שתשובה יתמקד בסרטי מדע בידיוני עושה רושם שבזה הוא מצויין, מפלצות בטון כבר יש לנו בשפע.

  • 43.

    מיזם ''מרשים''? ירדתם מהפסים במעריב?

    קורא, 02/06/08 00:03

    המיזם ההזוי הזה, שימיט אסון אקולוגי על כל האזור, צריך בכלל להיות קשור לפרויקט בדיקת ההיתכנות של הבנק העולמי! קודם שהבנק העולמי יבדוק אם תיתכן התכנית ההזויה הזו! רק אחר כך יכול מר תשובה להתחיל לתכנן את גזירת הקופונים! אבל במעריב - עוילם גוילם! לא קושרים כלום לכלום, ולא מבינים מה קורה. תתביישו! ולא, אל נא תצנזרו! תנסו ללמוד משהו!

  • 42.

    מצוין! אז עוד 20 שנה המכרז? (ל''ת)

    חוקר טבע, 01/06/08 23:14

  • 41.

    יש לברך על ''תעלת הימים''. מי יתן וזה יצליח

    אליעזר בוכני, 01/06/08 13:19

    יש לברך על תעלת הימים. מי יתן וזה יצליח. למנות וועדת בדיקה של החזון ותכנית הביצוע.
    בוועדהיהיו נציגי הגופים המקצועיים והגופים האינטרסנטיים, כמו החברה להגנת הטבע המשרד לאיכית הסביבה וכו'

  • 40.

    אני רק לא הבנתי דבר אחד

    אלעד, 01/06/08 13:08

    מה הקשר לרשות הפלשתינאית?
    נתחיל בזה, שנכון להיום, זו רשות על הנייר בלבד.
    דבר נוסף, גיאוגרפית, היא לא קשורה.

  • 39.

    מרשים מאד! הירדנים והפלסטינים יסכימו רק אנו נטרפד את הפרויקט בגלל

    גדי, 01/06/08 12:24

    הבירוקרטיה שלנו, ובגלל הירוקים שיעצרו כל פיתוח וקידמה באזורנו.
    אני לא מאמין שמדינת ישראל תיתן לתשובה וחבריו לעבוד. נקודה.

    • מבחינת גדי ושות' שכל המדינה תהיה מזבלה לא חוקית אם יצא לו דולר מזה (ל''ת)

      מירי, 01/06/08 15:02

    • אני לא מבין איך

      בנאדם, 14/06/08 18:54

      יש עוד את הנק הלאומי שצריך לאשר מימון לפרוקט האווילי הזה.

      איך לעזאזל קשורים לערבה הפלסטינאים? אה שכחתי ישראל זה פלסטין בעצם.

      פרס מוכר המדינה כבר שנים בשביל כרטיס כניסה מסיבות קוקטייל בינלאומיות אז למה להפסיק?

  • 38.

    שימו לב במצגת איך מגפיו הדורסניות של תשובה בונות גם בשמורות הטבע

    אורן, 01/06/08 12:19

    במצגת נצבע כל העמק בצונמי ירוק כולל שמורת עין גדי, תמנע, נחל ארנון וואדי ראם,יש שיגידו שזה קטנוני אבל בעיני זה סימבולי, לתשובה טלפיים ארוכות וחוסר איכפתיות גס ומכוון נגד שמורות הטבע, מבחינתו הכל נדלן והירוק היחיד הוא הדולרים.
    אסור לתת לאדם פרטי שבורותו/ סלידתו מהטבע המקורי באזור היא מוחלטת.

    • איך בדיוק הולכים להפוך מדבר לירוק

      קצת מציאות, 01/06/08 19:18

      מאיפה יביאו כמויות מטורפות של מים בשביל להוריק את כל האזור? זה לא כ''כ פשוט כמו שזה נראה. אם התשובה היא התפלת מי ים, אז צריך לבדוק כמה נזק אקולוגי עושה מפעל כזה.

  • 37.

    תגידו מה שאתם רוצים, לתשובה יש חזון

    דוד, 01/06/08 12:07

    זה בנאדם בליגה אחרת משאר העשירים בישראל. מישהו שרואה כל כך רחוק וכל כך רחב יש רק אחד, וקוראים לו שמעון פרס.

    • לך תספר לנרצחי אוסלו על חזון פרס (ל''ת)

      מיכאל, 01/06/08 12:27

  • 36.

    רק לפי הכתבה האוהדת אני כבר מבין איזה כשלון קולסאלי זה יהיה

    פנדה, 01/06/08 11:29

    במקום שבו עיתונאים אינם שואלים שאלות, קורים אסונות. אסור לאפשר מצב שבו פרויקט לאומי כלשהו יעבור שוב לידיים פרטיות. ואם כן - אסור בשום אופן שאלו יהיו אותן ידיים שכבר אוחזות ביותר מדי נכסים לאומיים חשובים. מחקרים מראים שריכוזיות כמו זו בישראל מעכבת את הצמיחה ואת המוביליות החברתית. אסור להוסיף עליה.

  • 35.

    ל-29 שוחר השלום, זה דגל ירדן לא דגל אש''ף.

    מזרח תיכון חדש, 01/06/08 09:22

    עם אנשים כמוך במדינה באמת לא נגיע לשלום.

    • קח אטלס כרטא של ילדים, כזה עם מפות... זה דגל ירדן ולידו... דגל אש''ף (ל''ת)

      דווקא הוא צודק, 01/06/08 10:13

  • 34.

    לתת לנתניהו הנהלת הקמת המיזם הציבורי -- ולא לבעל הון פרטי

    בטוח שיכולים, 01/06/08 08:54

    אם ניתן לאדם בעל יכולת לנהל פרויקט ציבורי של תעלת הימים - הוא יצליח לפחות כמו תשובה. אבל יאזרחי ישראל גם יהנו מרווחי הפרויקט -- וזהוא הבדל עצום!!!!!

    • ביבי ינהל??? הצחקת אותי מאד. מקסימום ייחצן

      שפויה, 07/07/08 15:10

      או יקנה רהיטים ללובי של המלון

    • אכן רק ביבי היה חסר למשוואה המטורפת הזו (ל''ת)

      וגם מפוני גוש קטיף, ואולי שרידי סברה ושתילה?, 07/07/08 15:11

  • 33.

    תשובה שכח דגל חיזבללה ודגל איראן בהדמיית הפרויקט (ל''ת)

    נמכרנו לעבדים, 01/06/08 08:53

  • 32.

    הלוואי ויצליח וזה יצא לפועל .בימנו אלו. מדוע לא מגייסים .

    פקק תנועה, 01/06/08 08:49

    מיספר אנשי עסקים כאלו. וביחד מוציעים לפועל פרויקט זה ??

  • 31.

    זה כמו לחבנות בית על הר געש פעיל !!!!

    תעלת בלאומילק ח, 01/06/08 06:36

    לאורך תוואי השבר הסורי ה אפריקאי הפעיל געשית כל השנה רוצים לבנות תעלת ימים ובניה לגובה עם בתי מלון וכו..' אלה הם רק חלומות של איש נדל''ן המחפש ממון חדש , חחחח מי שיבנה לאורך הציר הזה את הפרוייקט הזה ישים כספו על קרן לוע הר הגעש .גם ים המלח לא יסבול מים מים סוף ישנה את הרכב המים שלו ויחסל באחת את מפעלי ים המלח בצד הישראלי והירדני. לשנות סדרי בראשית זה לא לתשובה זה בא מלמעלה אל תנסו.

    • וואלה? אז איך לוס אנג'לס קיימת?

      אלעד, 01/06/08 12:58

      ואפילו יש בה איזה בית פאר או שנים וגם קצת בתי מלון

  • 30.

    המתנגדים-מלחמתם של העגלונים ברכב המוטורי

    נפיח, 01/06/08 06:23

    לא היה פרוייקט אחד שארגונים ירוקים ושומרי סביבה כביכל לא התנגדו לו.אף אחד לא שואל עצמו מה יקרה אם לא תוקם התעלה.המצב בים המלח רק יתדרדר וילך.בולענים והתייבשות של מה שנשאר מהים הרס סביבתי מוחלט תיירות קורסת.המתנגדים אפילו לא ממתינים לתוצאות סקר ההיתכנות שמתבצע ע'י שתי חברות זרות וכבר צועקים גיוואלט

    • צודק

      אלעד, 01/06/08 13:00

      הרי מה האלטרנטיבה?
      לראות את ים המלח גווע? את הבולענים מרסקים שם את בתי המלון?
      מפעלי ים המלח שכ''כ מתנגדים לעניין, שוכחים שבקצב הזה, לא יהיה ים המלח עוד מעט ואז, ממה הם יתפרנסו?
      אני לא אומר שאין סיכונים, ואין מה לבדוק, אבל, כדאי לחשוב על זה. כי אם זה אכן יצליח, זה יהיה מנוף כלכלי אדיר, ועשוי סוף סוף להפריח את הנגב ולהחליש את התלות של מדינת ישראל בנדבות של ארה''ב.

    • לא נכון

      יונתן, 02/06/08 08:56

      יש הצעה שירוקים העלו בתמיכה של אנשי מדע ולא של פירסומאים שלא מבינים כלום בטבע וסביבה. ההצעה מדברת על תעלה מים תיכון זו הצעה זולה ובטוחה יותר וגם תביא להצלת ים המלח הבעיה שהיא לא סקסית ולא עושה עלק שלום

    • ל30

      ירוק שפוי, 22/06/08 20:45

      מסכים עם כל מילה שלך. זו מלחמת העגלונים ברכב המוטורי. ירוקים יקרים אתם גרים על העצים? לא. הבית שלכם עומד אולי על מאורתה של תולעת נדירה ובכל זאת אתם שם.לא?
      למה הירוק שלכם שמתנגד לכל דבר נשמע כמו צבירת כח פוליטי או התחסדות צבועה?
      אני אוהב טבע ואני ירוק. אבל מעל לכל אני אוהב אדם ולכן אני ירוק שפוי.

      • לקודמי - אוהב אדם או אוהב בעלי ממון?

        לא ירוק אבל שפוי, 07/07/08 15:15

        קודם עושים סקר היתכנות רציני - וכולל כל האספקטים, גם אקולוגיים גם פוליטים, ורק אח'כ מייחצנים ומניחים אבן פינה

  • 29.

    דגל אש''ף בתמונה כבר מעיד על כישלון הפרויקט (ל''ת)

    מזה''ת חדש?, 01/06/08 06:06

    • צודק!!! (ל''ת)

      איל, 01/06/08 08:25

  • 28.

    תעלת תשובה או תעלת בלאומילך? (ל''ת)

    איך נקרא לתעלה?, 01/06/08 06:03

  • 27.

    מתאים ל- Second Life

    בנימין זאב, 01/06/08 04:34

    ב Second Life אין פלשתינאים, ואם בכל זאת יש אז צריך ועדיין אפשר להעיף.
    לדאבוני המציאות שלנו שונה ויש לזה סיכוי כמו של תעלת בלאומילך רק במקום בומבה צור יהיה לנו בומבות מבלשתין.
    כבר בבאזל אמרתי לכם שיותר טוב באוגנדה, לא?

  • 26.

    הפרוייקט הזה יהרוס את האקולוגיה של שונית האלמוגים הערבה וים המלח!!!

    לב כל-רואה, 01/06/08 01:11

    אסור לתת לפרוייקט הזה לצאת לפועל!!
    פשוט אסוווווורר!!

    אין לכם מושג בכלל מה ההשלכות האקולוגיות של הפרוייקט הזה על הטבע המדהים שעוד איכשהו שרד מים סוף דרך הערבה ועד ים המלח.

    את מפלס המים של ים המלח צריך להעלות בדרך הטבעית והפשוטה: על ידי פתיחה של סכר דגניה והזרמה חופשית של מים מהכינרת דרך נהר הירדן אל ים המלח.

    אנחנו צריכים להפסיק לשאוב מים מהכינרת ולהקים כמה תקני התפלה על חופי הים התיכון.

    עלות מתקני ההפלה תהיה יותר נמוכה מעלות הפרוייקט המסוכן והבלתי הפיך הזה !!!

    אני חושב שנזקים בלתי הפיכים שכאלה לטבע, צריכים לבוא בחשבון לפני יצירה של מקומות עבודה.

    את מקומות העבודה ניצור בדרכים אחרות.

    • ואתה אומר את זה על סמך מה?

      אלעד, 01/06/08 13:02

      את הפרוייקט הזה יקימו מכסף פרטי. אילולי זה, בניית מתקני התפה לאורך הים התיכון, יעלה הון עצום, יקח המון שנים, בנתיים, ים המלח ימשיך להצטמק באופן מדאיג ביותר.
      אגב, מה טובים מי הירדן, ממי ים סוף המותפלים?

      • תיקרא תבין

        יונתן, 02/06/08 09:00

        הירדן הוא המזין המקורי של ים המלח לכן חשוב לחדש את הזרימה ממנו לים המלח. הבעיה היא שאלו מים מתוקים שדרושים לשתייה וכאן נכנס נושא ההתפלה.
        התפלה מים תיכון זולה יותר מההתפלה מים המלח ןתעלה מים תיכון תקל על זה

        • מעולה -להפסיק לשאוב מים מהכינרת ולהקים כמה תקני התפלה על חופי הים התיכ

          אינטרסנטית, 07/07/08 15:19

          ותשובה לתשובה: את בתי המלון תבנה עם הירדנים והפלסטינים לאורך הבקעה והירדן. לא יותר מתאים בתור פרוייקט שלום אמיתי?

    • הרעיון הכי יצירתי שראיתי  (ל''ת)

      רועי, 23/06/08 16:46

  • 25.

    הזוי ומנותק מהמציאות כמו ''המזרח התיכון החדש''

    די כבר, 01/06/08 00:23

    שמעון פרס, רד כבר מהרעיונות האלה שלך שלא מחוברים לשום קרקע. עזוב, אתה כבר בפנסיה.

  • 24.

    למה לא בין הים התיכון לים המלח....?

    מקס, 01/06/08 00:17

    ואז אפשר להשתמש בהפרשי הגובה לייצור חשמל , והתפלה ?
    ואפילו לא צריכים שותפים הפכפכים כמו הפלשתינאים , והירדנים.

    • הפרשי גובה...

      ערן, 01/06/08 12:49

      ידידי היקר, ים המלח נמוך מים סוף ב450 מטרים פחות או יותר....כך שהפרשי הגובה ינוצלו לצורך יצירת חשמל גם במקרה הזה.

      • תפתח אטלס

        יונתן, 02/06/08 09:03

        ההפרש בן ים תיכון לכינרת וים המלח מספיק ואם תסתכל על הערבה תראה שלא מדובר בירידה כל הדרך להפךיש רכס שצריך לעבור דרכו

        • אהבלים

          אביב, 16/07/08 00:55

          על חוק הכלים השלובים שמעתם???

          ים סוף והים התיכון הם בדיוק באותו גובה - אפס...

  • 23.

    מתי המשחק הזה מגיע גם ל-PC ??? (ל''ת)

    יובל, 31/05/08 23:57

    • חזק :) (ל''ת)

      G, 01/06/08 11:36

    • זו התגובה הכי טובה כאן! (ל''ת)

      לא משחקת בפנטזיות, 07/07/08 15:21

  • 22.

    בשום פנים ואופן לא להפריט את זה!!!

    שמאל ציוני!, 31/05/08 20:19

    בשום פנים ואופן אסור לתת לאיש עסקים לגזור קופון של מיליארדים! רק המדינה צריכה לעשות את זה וכך תזכה להכנסות גבוהות במשך שנים רבות!

    • מתי זכה תשובה במיכרז?

      יויו, 31/05/08 22:21

      מתי והיכן פורסם אותו מיכרז בו זכה תשובה להקמת תעלת הימים?
      מילא הפרטה, כשזו נעשית בצורה שקופה וללא משוא פנים. אך כאן כבר מדובר על השתלטות של בעלי הון על נכסים ציבוריים וקבלת זכיונות לאספקת שירותים ציבוריים, שיאלצו את המדינה להעניק לפרוייקט ''כרית בטחון'' ללא כל זכיה במיכרז.

  • 21.

    הרס ושממה

    דני, 31/05/08 19:18

    תעלת הימים תהרוס את ים המלח.

    למה אתם לא כותבים את זה???

  • 20.

    המדבר הוא יפה - לא צריך להרסו

    יריב, 31/05/08 18:36

    הפרויקט לא מתוכנן להציל את ים המלח הנעלם לנו .
    אפשר גם להקים פרויקטים להבאת תיירים ללא חפירת תעלה . לשם מה התעלה ? בתי המלונות יהיו מ 2 עברי התעלה , אז כיצד הדבר יחזק את השלום ?
    הנזק הסביבתי יהיה עצום , נדידת בעלי חיים יבשתיים מירדן לישראל וההפך יפסקו.
    עסקים אפשר לעשות בפיתוח רעיונות אחרים.

    • צדקת, זה נראה כמו הרס טוטאלי של חבל ארץ שלם

      רעיון אווילי, 01/06/08 00:27

      מי צריך את בתי המלון האלה? כדי לפרנס אלפי פועלים שהבריחו את הגבול מאפריקה, לא צריך להרוס את הערבה!!!
      ומי יבוא לערבה בכלל, המלונות יעמדו ריקים. התיירות לערבה היא של חובבי טבע אמיתי, לא של אורחי בתי מלון, והטבע בערבה עומד כאן בפני סכנה של הרס בלתי הפיך ומטופש.

  • 19.

    תשובה לראשות הממשלה! (ל''ת)

    הצטרפו לפניה!, 31/05/08 18:12

    • זה אתה שבחרת באולמרט?

      חה חה, 01/06/08 00:29

      מתאים לך, אם אתה חושב שהוא כזה מוצלח.

      • לא זה ההוא שבחר ביבי (ל''ת)

        איוולת וכסילות גם יחד, 07/07/08 15:24

  • 18.

    מישהו שם לב שהמוזיקה זה מהשרדות? (ל''ת)

    איתן, 31/05/08 17:09

  • 17.

    זה נראה יפה במצגת אבל לא מציאותי

    beetle, 31/05/08 16:51

    אתם חושבים בראש מערבי לעמי ערב. אתם חושבים שאם תייצרו מיליון מקומות תעסוקה לפלסטינאים (מי שיעבוד שם אלו רק ערבים, ישראלים יהיו רק מנהלים ותיירים) הם יפסיקו מפעולות הטרור. טעות, זה יהיה מקום להגברת הטרור כי יהיו יהודים זמינים בהישג יד ולא מאחורי חומת ההפרדה.
    הערכים שלהם הם שונים, הלך מחשבתם שונה, לא תצליחו לשנות את תפיסת העולם שלהם באמצעות משרות ועבודת כפיים. הג'יהד זו המצוה השישית בחשיבותה באיסלם ובמסגרתה הם נדרשים ללחום בכופרים (כלומר בצלבנים וביהודים). שום מקום עבודה לא ימנע מהם לציית לנביא מוחמד, הם מוכנים להקריב את גופם ונפשם למשימה. נכון, לא כולם, אבל רק אחד מאלף שמוכן למות למען מוחמד זה מספיק.

    אופן חשיבתם שונה, נתנו להם עבודה במחסום ארז, תראו איך האיסלם הרס הכול והיום הכול מבנים שוממים.
    זה גם עתידו של פרוייקט זה, אלא אם כן, לאחר פיגועים רצחניים רבים של יהודים (מחבל מתפוצץ בחדר אוכל של מלון...) יורחקו המוסלמים מהאיזור, רק אז המקום יפרח.
    זו לא גזענות, זו המציאות.

    • זה נראה כמו הפיל הלבן הכי גדול שנבנה אי פעם

      גרוע, 01/06/08 00:31

      מלונות שוממים, טבע הרוס בלי דרך חזרה - זה נראה כמו סיוט נורא. מי ירצה לבוא לשם בכלל, למלונות האלה?

  • 16.

    במילה אחת... חרטא..

    במבי, 31/05/08 16:44

    ובהרחבה:
    פרוייקט מדהים שיכול לקום רק במדינות נורמליות. בישראל השחיתות, הבירוקרטיה וצרות העין יהרגו אותו באיבו.
    פרוייקט שכזה יכול לקום רק כפרוייקט לאומי, ולא בגלל המימון, בגלל התמיכה.
    ואחרון חביב... מה שייכים הפלסטינאים? האם הם קיבלו שטחים נוספים ולא סיפרו לנו? תעלת הימים מחברת את ים סוף עם ים המלח.. איפה הם נכנסים לתמונה? ויותר חשוב, למה??

    אה כן, תעלת סואץ הביאה את המדוזות לים התיכון, מה תביא לנו תעלת הימים?

    • הם יוכלו לעבוד שם...

      יוסי, 31/05/08 16:58

      צריך יהיה הרבה מקומות עבודה!
      שירוויחו קצת כסף במקום כל היום להתעסק בטרור!

      • כמובן, הפלסטינאים רק יודו לנו על ההזדמנות להיות לנו חוטבי עצים

        הבל הבלים, 07/07/08 15:28

        ושואבי מים. למה שירצו להיות בעלי ומנהלי ומפעילי מלונות? או חלילה, תיירים? חזון ומעוף בתוך משבצת גזענית.

  • 15.

    הלוואי ענק

    רמת השקמה, 31/05/08 16:06

    אם משהו מסוגל זה תשובה
    רמת השקמה

  • 14.

    60 שנות חימוש ומלחמה

    דודו, 31/05/08 15:01

    עלו עד היום הרבה טריליוני דולרים.עם הכסף הזה אפשר היה להפוך את האזור מזמן לגן פורח.אז מה פתאום שהערבים ישתכנעו עכשיו להתחיל להפריח את האזור.מסקנה:כל המשאבים של הערבים מופנים לדבר אחד בלבד.אתם יודעים מהו.

    • Sad but true

      Benadam, 31/05/08 17:38

      This is just genious. All we need is few Muslim Tshuvas and you can get it through.

      Unfortunately the only building experts on the other side right now seems to specialize in how to take down such plans and buildings, a good example is Bin Laden

      Otherwise, does anyone really trusts that USA and the Europeans want to let the middle east turning into a super power. What for...

      When it comes to the Arabs wanting/not wanting wars
      One can not really blame them... since they lost the war against the Christians some hundreds of years ago they have become second class citizens on earth.. no one likes to be on the second league
      But lets us all hope that they would change their strategies of how to become a first league team

      • אכן אם היה לתשובה שותף פלסטיני ושותף ירדני, היה סיכוי (ל''ת)

        אולי, 07/07/08 15:30

  • 13.

    חזון המעטפות של שמעון פרס.

    חוזה, 31/05/08 14:07

    זה כבר ארבעים שנה ששמעון פרס מתרים כספים בכל העולם על החזון והפרוייקט הזה.

  • 12.

    הלוואי ואמן

    דנה, 31/05/08 12:07

    העניין הוא שצריך להבין את המשמעויות של כל זה מהשפעה אקולוגית ועד כלכלית. נשמע ונראה רעיון מדהים! הלוואי וילכו על זה..

    • כבר פעם ניסו

      נועם, 01/06/08 02:35

      כבר פעם ניסו

  • 11.

    הלוואי ואמן

    דנה, 31/05/08 12:04

    העניין הוא שצריך להבין את המשמעויות של כל זה מהשפעה אקולוגית ועד כלכלית. נשמע ונראה רעיון מדהים! הלוואי וילכו על זה..

  • 10.

    בניה מאסיבית לאורך השבר הסורי אפריקאי מה עם רעידות האדמה באיזור

    פואוולו אספניול, 31/05/08 07:30

    חזון חוד ומציאות לחוד לאורך כל ההסטוריה האנושית לא התישבו לאורך הקטע הזה , פרשת סדום ועמורה מצביעה על כך שהאיזור חשוף לתנוטות טקטוניות הרות אסון תעלת ימים מים סוף לים המלח תשנה באופן דרמטי את איכות מי ים המלח ובאחת יעלם הפוספט מים המלח. רעיון וחזון לא מציאותי חלומות באספמיה.

    • פוספט

      חיים, 31/05/08 14:44

      בים המלח יש אשלג/ברום ומגנזיום אך אין פוספט

  • 9.

    אדון תשובה , אני היום בן - 42 ,

    יוסי, 30/05/08 22:05

    האם אזכה לראות את סיום הפרוייקט הזה ???

    את התחלתו ???

    • גם הרצל חזה והוא לא זכה... (ל''ת)

      אנטיביוטיקה., 31/05/08 13:52

  • 8.

    נראה יפה .. (ל''ת)

    רז, 30/05/08 18:01

  • 7.

    בנתיים 70 טילים נורו השבוע אל שטח מדינת ישראל, תתעוררו מהפנטזיות (ל''ת)

    להילחם באויב, 30/05/08 17:05

  • 6.

    סחר חופשי אומר פטור ממיסים, כלומר צריך להעלות מיסים בשאר הארץ

    אלון, 30/05/08 16:29

    כל התעשיות והחברות יעברו לשם בשביל הפטור, ולא יישאר מי שישלם מיסים בארץ.
    קופת המדינה תתרוקן.

    פטור ממיסים פירושו שהמדינות כן צריכות לממן את הפרויקט הענק הזה.

  • 5.

    אכן תשובה הוא האדם הנכון במקום הנכון איש עם הרבה חזון (ל''ת)

    תשובה הענק, 30/05/08 15:05

  • 4.

    אסון

    t, 30/05/08 14:59

    הפרוייקט יהווה אסון קטסטרופלי הן לערבה, לים המלח ולכל המערכת האקולוגית.
    פסיקו לשחק את אלוהים. זה אף פעם לא עובד.

    • בלאס-וגאס זה עבד.. (ל''ת)

      בני, 31/05/08 16:46

      • לאס ווגאס בנויה על הימורים, לכן אנשים באים למלונות האלה, ולא, לנו

        איך אפשר להשוות לוגאס?, 07/07/08 20:12

        אין אף קטע מדבר או ערבה מיותר .

    • אני מסכימה איתך ומתפללת שזה יישאר על הנייר (ל''ת)

      ט, 01/06/08 02:38

      • למה נראה להם?!

        מישהיא שאכפת לה!, 13/07/08 14:58

        מי חושב באמת שיהייה שיתוף פעולה כלכלי כזה בין ערבים יהודים טועה ובגדול!! לא רק שהוא הורס אקולוגית את הסביבה ומחריב שטחים שלמים! מחבר בין 2 ימים שונים לגמרי אחד מהשני..ים סוף הוא נכס יקר שמנסים לשמור עליו מאד אז לחבר אותו עם ים המלח?!
        אם זה יוצא לפועל על אחריותי מלחמה לא פוסקת!

  • 3.

    תעלת הימים של תשובה

    פנחס קדר, 30/05/08 14:22

    ''תעלה זו תעלה - לא צינור ''
    למר תשובה ויועציו ההנדסיים יש כנראה ''פטנט '' איך לחבר את ים סוף וים המלח בתעלה בלבד ! (הכונה כנראה ללא מנהרה )- כאשר כל תואי בין שתי הנקודות יצריך חפירה בעומק של מאות (!) מטרים .

    • מי אמר שהתעלה תעבור דרך הגולן? (ל''ת)

      מהנדס סכרים., 31/05/08 13:56

  • 2.

    האמת,ניראה מדהים!!! רק שלא ייקח ידיים סיניות למפעל הציוני הזה... (ל''ת)

    דודי, 30/05/08 14:13

    • המפעל הציוני של היום מתגשם בזכות הידיים המדהימות...

      נוסטלגי., 31/05/08 14:00

      של הפלשתינים.

      • מה ציוני במפעל האוילי הזה? ועוד יביא שלום, עלק (ל''ת)

        פוסט ציוני, 07/07/08 20:14

  • 1.

    אפשר לממן את כל הפרוייקט

    הידרו, 30/05/08 13:45

    מגידול גראס ומכירתו באיזור הסחר החופשי

    • חחחחח

      רעיון אחר?, 30/05/08 16:35

      אני בטוח שמדינות רבות ישמחו לקחת חלק בטימטום הזה.

      • מה טימטום בזה ? (ל''ת)

        תלמדו לפרגן, 30/05/08 17:59