• 63.

    איזו דרך תורנית להזיל ריר על בחור - ועוד על כפילו של הגולם מפראג

    שבי, 06/06/08 10:45

    האמת שכך נשמע (לא נראה - חלילה) בעל דתי לאומי סטנרטי - עילג אם לא אילם וחי תחת מגפה של אשתו החסודה.

    • איזו דרך תורנית לומר לשון הרע (ל''ת)

      אדם, 15/06/08 00:35

  • 62.

    האמנם עיסוק בתורה = אצילות?

    הילה, 27/05/08 09:57

    ההתנהגות האחרונה של בתי הדין הרבניים והממסד החרדי נגד הרב דרוקמן, והפסילה על הסף של כל מפעלו ב- 20 השנים האחרונות, וקביעה שכל האנשים שגייר הינם גויים גמורים, מוכיחה כי אין שום קשר בין דת לבין אצילות. לעיתים הרשע הכי גדול מצוי דווקא בקרב אלה שאמונים לכאורה על שמירת התורה.

  • 61.

    אציל אמיתי לא יכול להיות דתי

    אח שלו, 26/05/08 06:51

    אין בדת שום אצילות!

  • 60.

    נועם! הדתיות הלאומיות חולמות עליך בלילה, מרטיבות מרוב התרגשות (ל''ת)

    רופא נשים, 23/05/08 00:52

  • 59.

    נועם עשה לנו ילד דתילוני (ל''ת)

    יקרת פרידמן, 23/05/08 00:48

  • 58.

    את בטוחה לגבי לימוד התורה?

    עומר, 23/05/08 00:09

    ''תורה עם מוסר, שמעלה את החיים מזירה עכורה של הישרדות - למקום מרתק, מורכב ומלא משמעות, ומאפשר לאורה של הנשמה להתנוצץ לאורך ימים ושנים''.

    את בטוחה שזה מה שקורה במציאות? איפה בדיוק? אצל הבטלנים והרמאים מבני-ברק ומירושלים? או אולי אצל מישהו אחר? ההתנשאות המטופשת וחסרת הבסיס הזו רק תמשיך להביא נזקים.

  • 57.

    מה ההבדל בין ציוני חילוני לציוני דתי ? מי מהם צבוע? (ל''ת)

    ישורון, 21/05/08 17:29

  • 56.

    יקרת-מעולה!! לא להיתרגש מהדתיים ליט ששורצים

    בטוקבקים, 21/05/08 13:24

    יקרת יישר כוח אמיתי על הטור ועל רוח הדברים.
    קחי בחשבון שאת משחקת במגרש עוין כי רוב הכותבים הם דתיים ליט עם הרבה נוגדנים ליהדות ואת אחת הבודדות שצריכות לתמרן בין עכשויזם ומודרניות לבין יהדות ועוד בחברה כה מורכבת כדתית לאומית.
    תהיי חזקה, אל תפחדי ואל ירפו ידייך
    הדתיים-לייט ששורצים באתר הזה
    עוד יתעוררו פעם

  • 55.

    ה' ירחם- מאיפה את מגלה בקיאות ב''הישרדות''?!!!! (ל''ת)

    דורית, 21/05/08 10:52

    • היא נושמת טלוויזיה כדי שיהיה לה מה לכתוב,היא מתה על חילוניים (ל''ת)

      ישורון, 23/05/08 00:53

  • 54.

    כתבו שההפקה בקשה ממנו לתת את השרשרת לנעמה.

    חמוד אבל הגזמת, 21/05/08 10:02

    מוגזם ונראה שטחי ורדוד. הוא נראה נחמד ואדם טוב אבל הוא לא חייב להיות דתי.
    אומרים ששחיטת התרנגולת היתה בקשה מההפקה והשרשרת מנועם לנעמה היתה בקשה של ההפקה, שרצתה את נעמה בגמר בגלל שחשבו שתקבל סמסים יותר ממרינה.

  • 53.

    מאמר יפה,עד לפסקה האחרונה.

    נריה, 20/05/08 22:53

    בניגוד לרוב המאמרים שלך ,גברת פרידמן,את זה אהבתי מאד.
    עד לפסקה האחרונה.
    יעני,מבחינתך,לא תוכלי לפרגן לו באופן מלא,לקבל אותו לחלוטין,עד שיואיל להסתופף בצל השכינה,חבוש כיפה,ועטור ציציות.(זקן כבר יש,ברוך השם....)
    אי אפשר לקבל מישהו ללא בדיקה בציציותיו,תרתי משמע,עד שיהיה דומה לנו בדיוק..
    ואני אומר-נעם - תשאר כמו שאתה,אתה בן-אדם מקסים. אם טוב לך כמו שאתה-השאר כך,ואם יום אחד תחליט שמתאים לך ללמוד תורה-לך על זה. זו ממש לא השאלה.

  • 52.

    די כבר להתחסדות! נעם לא זכה לאהבה מסחררת כזו בגלל אופיו אלא בגלל

    ש. וייס, 20/05/08 14:52

    מראהו!
    תמימותו וטוב לבו, לכאורה, אינם נובעים מתוך החלטה להיות אדם ערכי, הוא פשוט לא מכיר אחרת. ייתכן וזו סגולה בפני עצמה על כך שלא התקלקל.. אבל יש בו תמימות ילדותית מסוימת, זאת בתור אדם שמבלה את רוב חייו בים ובקרבתו, ולא באמת ניסה להשתלב ולהתמודד בחברת האדם. זה יפה ורומנטי לסיפורים של בני-עשרה, אבל זה פשוט לא ריאלי בעולם האמיתי. החוכמה הגדולה היא להיות כמה שיותר ערכי *תוך כדי* התנסות בהתמודדות עם סיטואציה שעלולה להוציא ממך את ההפך - זו הגדולה האמיתית! נעם, ממה שקראתי בפרסומים, ככל הנראה מעולם, גם לא בחייו האמיתיים, התנסה בסיטואציה מעין זו (לא עובד בחברה גדולה, לא לומד לימודים אקדמאיים בקרב אנשים רבים וכולי) ואף במשחק לא הגיע לסיטואציה כזו, אלא הגיע לגמר בדרך עוקפת משחק, ועל כן לא נבחן באמת. לו היה איש עסקים חובק עולם ועדיין נערץ על אופיו הטהור, הייתי אומר- אשריהו, האיש מצא את הנוסחא לגדולת האדם. נכון לעכשיו, מדובר פשוט באדם תמיד ונחמד, שנערץ על כך שבעתיים מונים בגלל מראהו המסוקס, בעוד ישנם למעשה אלפי חולמניים חמודים שכמוהו בקרבנו, ואיש לא מייחס להם שום תכונה עילאית כיוון שמראהם לא תואם את שלו.

    • מר וייס הנכבד, לא כך

      ג'וני, 20/05/08 17:53

      איך אמרת יפה ''החכמה הגדולה היא להיות כמה שיותר ערכי ''תוך כדי'' התנסות בהתמודדות עם סיטואציה שעלולה להוציא ממך את ההיפך. זו הגדולה האמיתית''. מסכים לכל מילה. מר וייס, מה זו בדיוק הסיטואציה הזו אם לא ''בילוי'' במשך כחודשיים - מתוך זה כחודש לבדך - על אי בודד בחברת אנשים זרים, שונים ומשונים, לוחצים ולחוצים בטירוף לזכות בפרס הגדול? עובדה היא שכל המשתתפים ללא יוצא מן הכלל בגדו בערכים שאתה מודה - לפחות בחלקם - כי נעם מימש. חוץ מזה מה אתה עוד רוצה מבחור בשנות העשרים, בוגר יחידה מובחרת של צה''ל, כדי שיעמוד במבחן וייס? שיהיה בגילו הצעיר ''איש עסקים חובק עולם, בעל אופי טהור''? תתפלא אבל אפשר להעריך ולהחמיא לבחורים/בחורות שעדיין לא יצאו ממש לחיים אבל שומרים על רוח האדם. צריך לעודד אנשים כאלה ולא להפחית בערך תרומתם לחברה ובעיקר לצעירים שבה.

      • אצטט את דברי מושא הכתבה בכבודו ועצמו

        ש. וייס, 20/05/08 18:52

        בלשון חופשית אמנם. אמר בתוכנית הגמר: ''לו הייתי ממשיך במשחק אולי גם אני הייתי 'מתלכלך'''. מודה עלם החמודות על כך שייתכן ולו היה נאלץ להתחכך בחברת שחקני התוכנית עוד קצת (מיקרוקוסמוס של החברה האנושית בכלל או הישראלית בפרט) כנראה שהיה ''מתלכלך'' ערכית, בניגוד לטענה שלך. אינני מצפה ממנו לדבר, וגם אינני מאשים אותו בכלום, חלילה. אני מאשים את הציבור סמא העיניים שבוחר להעריץ מושא הערצה חדש ללא שום עמוד תווך ערכי שיצדיק זאת. האם התפרסם במסגרת ארגון חברתי כלשהו? פעילות הרואית שביצע? עזרה לזולת? לא. מדובר בבחור צעיר ותמים שהתפרסם, להזכירך, במסגרת תוכנית טלוויזיה צינית מאחוריה עומדים אנשי פרסום שאין צורך להכביר מילים על אילו ערכים הם מייצגים.

        • ובכל זאת מר וייס,

          ג'וני, 21/05/08 00:40

          דבריו מעידים רק על כנות ויושר. הוא יכול היה לומר ''לעולם לא הייתי מתלכלך'' אבל בחר לסייג זאת וגם אז בלשון התנייה כפולה. מישהו באמת יכול לומר בביטחון כיצד ינהג ברומא? ואשר לשליחות החברתית והייעוד הערכי שאתה מחפש בו - לגבי הירואית, איני יודע מה עשה בדיוק ביחידתו המובחרת - אני מציע לא להיחפז וקודם להתחיל בזה שגם אם מדובר בתכנית צינית, כדבריך, הרי שהוא התגלה בה כאדם השומר על כבוד האדם. ואהבת לרעך כמוך. זה הבסיס ועליו אפשר לבנות תכניות יפות כאלה ואחרות.

    • יש בזה משהו

      מיצי, 21/05/08 15:16

      אך עם זאת, ''אין לדיין אלא את מה שעיניו רואות''.
      ולפי מה שעינינו רואות ניתן לומר שמדובר באדם חיובי.

  • 51.

    פרץ ההורמונים הנשיים הזה של כותבת דתיה ונשואה

    דבורי, 20/05/08 10:04

    מעורר חלחלה. הבנו יקרת את נמשכת מינית לדמותו של הבחור. יש דברים ששומרים בשקט . לא משפריצים את ההורמונים מעל כל מסך. את לא אולפניסטית אלא אשה נשואה ואם.

  • 50.

    ''עדכנו אותך''

    הרשלה, 20/05/08 09:12

    למה קשה להגיד שראית את התוכנית? זו לא בושה להיות יחד עם כמחצית מאזרחי המדינה.

    או שמא גברת יקרת היקרה את מרגישה מורמת מעם שרק ''מעדכנים'' אותה על התוכנית (עדכונים מאוד מפורטים יש לציין...)

  • 49.

    נעם האציל

    ג'וני, 19/05/08 22:30

    כתבה יפה אם כי איני שותף להפניית נעם לערוץ הדתי דווקא. מה שברור, ואני אדם מבוגר ומחזיק מעצמי כבעל טביעת עין, שנעם הוא בחור מיוחד במינו. עקבתי אחר הסידרה, בעיקר מהפן הפסיכולוגי-סוציולוגי שלה, ולמרות כל הדיבורים על התערבות ההפקה אפשר היה בהחלט ללמוד על הדמויות השונות בשל מעשיהן ומחדליהן ברגעים של אמת, רגעים של לחץ, כעס ושמחה. איני רוצה יותר לעסוק בביזיון של מועצת המושבעים בערב האחרון, בצביעות שלהם, ביצר הקנאה ובהלבנת הפנים המכוערת. רבות דובר על כך. כל רצוני הוא לדבר על המגדלור המאיר ששמו נועם על רקע החשיכה הכללית בין המשתתפים. כן, גם לתכנית כמו הישרדות יכול להגיע יהלום כזה, בטעות או שלא בטעות. האיש, לכל אורך פרקי התכנית, לא תיכך, לא פילג, לא שנא, לא ריכל, לא לכלך, לא איבד עשתונות, אלא עסק נתן כבוד לכולם, חייך את חיוכו המיוחד, הנבוך, התמים כשהוא עוסק במאבק אישי לא קל של התמודדות עם יריביו ועם עצמו. אציל אמיתי. יכול מאד להיות שזה לא המתכון לזכות בתכנית הזו. יתכן שמלכתחילה אין סיכוי לאדם נדיב לשרוד בתכנית, והוא יידרס על ידי המשתתפים הטורפים חסרי המעצורים, שמזהים בו פראייר תמים. אבל מבחינתי הוא יצא הזוכה האמיתי. הוא היחיד שגילה תכונות של אדם, מעלות של אנוש. אני מעדיף תמימות, ביישנות ואפילו כובד פה של יצור טהור על פני ''אסטרטגיה'', ''אינטליגנציה'', ומרפקנות של אנשים ''ראויים''. נועם המשך בדרכך זו גם אם היא אינה קלה. ומובטח לך שתמצא חברים ושותפים בצלמך וייטב לך, ייטב לכולנו. כי המדינה אוכלת יושביה הזו זקוקה לחומר האנושי המיוחד הזה.

    • כמה אתה צודק 49 ....

      מובידיק, 20/05/08 07:12

      רוע וקינאה הם שהכריעו בתוכנית האחרונה של הישרדות, וככה ניראת המדינה שלנו, באיזור שנועם גר חופית מיכמורת ויתקין ובית חרות יש עוד הרבה נערים ונערות טהורים וצנועים, ילדי הים הם גולת הכותרת של איזור מגוריו של נועם, הוא ניצח ובגדול, והעם אמר את דברו, עם 68% מההצבעות מהבית.

    • תגובה יפה, 49. (ל''ת)

      אחת, 20/05/08 09:09

    • נכון. נעם מייצג את אי הכניעה לשחיתות הערכית

      צדיק בסדום?, 20/05/08 10:11

      תוכנית הטלויזיה הזאת מבוססת על הרוע והאגוצנטריות של המתמודדים.
      היא דומה לקרבות הגלדיאטורים ברומי העתיקה. הגלדיאטור נלחם על חייו. הדם נשפך. העם מסתכל ונהנה בסלון.
      לכן, נעם, לא התאים לתוכנית. כי הוא דבק בערכי היושר, ערכי החברות. ערכי הנאמנות, ערכי ההקרבה האישית. וזה לא מתאים לעורכי התוכנית. זה הורס את הרייטינג ואת האקשן. ולכן גם נעם נהפך לשנוא בקרב חברת השורדים.
      כי לא יכול להיות צדיק בסדום. הוא משקף לאחרים את עצמם והם חייבים לסלק אותו מהשטח.
      גם פירס קבע (החוק הפיטריאני) שבמנגנון יש מקום רק לאנשים בינוניים. אין מקום לאנשים מבריקים ואין מקום לאנשים גרועים.

    • ל - 49 - אתה פשוט צודק. אני מקווה שיש עוד נועם כאלה..

      טובה, 21/05/08 11:50

      אחרת המדינה שלנו אבודה

  • 48.

    ''פשטות דיבור וניקיון מבט ''?

    גב' טור העתידית, 19/05/08 22:26

    הבן אדם היה לבד על אי!
    עם מי הוא ידבר בפשטות? עם העז שברחה לו?
    על מי הוא יסתכל במבטו הנקי? על השמיים?
    והאקט ההירואי של מסירת השרשרת היה דחיפה של ההפקה ותו לא.
    הוא בכל מקרה היה נשאר כי את האחרים שנאו יותר.
    ככה הוא יצא גיבור וגם סיפק דרמה לטלוויזיה, שזה מה שהמפיקים רצו.
    הבן אדם חתיך ושרירי, ואם היית רואה את התוכנית היית רואה איך התמקדו בזה שהוא מתאמן/ מתרחץ/ שוחה/ והכל בתחתונים קטנטנים, תוך שהוא מלטף את עצמו בהילוך איטי כמיטב מסורת ''פלייבוי''.
    ואם כבר-
    הבחור תמים ונחמד.
    אם הוא ילמד תורה כדברייך - הוא ילמד ש-
    נשים הן סוג ב' ולא ממש צריך לקחת אותן בחשבון.
    כל מי שאינו יהודי, הוא סוג ג' ומותר לתת לו למות (אלא אם כן למראית עין היהודי לא יוצא טוב, ולכן צריך לעזור לו בכל זאת, לא מטעמים הומניים כמובן)
    לשחוט כל מני חיות בכל מני טקסים באופן ששחיטת קוריצה היתה מסאג' שמנים לעומתן.
    להתנשא כחבר בכת ''העם הנבחר''
    וכך הלאה וכך הלאה.

    • גדול!!!! (ל''ת)

      שגיא, 23/05/08 09:57

  • 47.

    תגובה 40 -שחקת אותה! אחת התגובות הטובות שראיתי (ל''ת)

    אביתר, 19/05/08 21:40

    • חוץ משנאה חולנית לדתיים אין כלום בתגובה

      מ, 20/05/08 00:33

      משפטים כמו ''קיום מצוות שמקורן לא בתנ''ך,אלא בתלמוד,תקופה מאוד מסויימת שמשום מה מקדשים אותה הדתיים היום''.



      מראים על בורות מופלגת של הכותב, החושש שמא 'יגנבו' את גיבורו.

  • 46.

    מסכנה. לא יכלה להגיד שראתה את התוכנית. (ל''ת)

    עדכנו אותה., 19/05/08 21:07

  • 45.

    מה זה השרדות בכלל??

    נועה, 19/05/08 20:29

    מה זה השרדות בכלל?

  • 44.

    ג'יזל בונדשן = היורשת האמיתית של שרה אימנו

    בכלל לא הגזמת!!, 19/05/08 20:16

    מאז תקופת המקרא לא ראה העם היהודי, או אפילו המין האנושי צורת חיים יותר נעלה ממנה. אני מציעה לשנות את ספרי התנ''ך ובכל מקום בו צויין ארבע אימהות למחוק בטיפקס ולרשום חמישה אימהות.

    (במאמר מוסגר אציין כי פורסם במספר מקומות כי ההפקה אמרה להעניק לנעמה את שרשרת החסינות, אבל לייצור אלוקי מותר לעשות זאת)

  • 43.

    אפשר ויהיה גדול יותר מרבי עקיבא

    אבי, 19/05/08 19:32

    מאחר ולא רק שהוא מעולה וצנוע
    הרי כוחו לתורה כריש לקיש
    ויופיו לנשים כר' יוחנן
    ורק שאלה נותרה.
    היכן הוא בית המדרש שבו יוכל ללמוד ומיהם גדולי הדור?

  • 42.

    יקרת, את ההוכחה החיה לכך שתורה אינה מלטשת אף אחד!

    אני בהלם !, 19/05/08 18:40

    כל החינוך ה''תורני'' שקיבלת, כל התורה שלמדת וכל הצדקנות המעושה המשתפכת ממך אינן שוות דבר אם אחרי הכל גם את, כמו כל פקאצה רפת שכל ונוחה להשפעה, נופלת שדודה ומזילה ריר לרגלי איזה יפיוף צעיר חצי עירום, בעל פני ילד ומשורג שרירים, שאין לך שום מושג על אפיו האמיתית זולת ההתרשמות השטחית והחיצונית שהשאירה עלייך תכנית טמבלוויזיה מבויימת, דוחה ומטומטמת שמכוונת לקלוע לטעמם הקלוקל של ההמונים הנבערים.
    מסקנה:''ומותר היקרת פרידמן מהפוסטמה המצויה אין''.
    ולפי התגובות למאמר את מייצגת כנראה היטב את הנשים ה''דתיות'' שרבות מהן חשו ממש כמוך כשצפו באליל הטמבלוויזיוני החדש של נשי ישראל.
    ברוך בואכן למועדון, מתוקות. אפשר לצפות שבקרוב גם אתן תסתערנה בהמוניכן על מרפאות הניתוחים הפלסטיים בהשראת ובהמלצת הרבניות הצדקניות ויקה וחברותיה?

    • מעולה - טוקבק השבוע שלי! (ל''ת)

      אליעד, 19/05/08 21:44

    • מטקבקת מגעילה!

      נננ, 12/12/11 22:39

      אינני נוהגת להגיב בדר''כ על כתבות וקל וחומר שלא על טוקבקים. אך הטוקבק שלך כ''כ הגעיל אותי שהייתי חייבת לכתוב לך: יקרת היא אדם מדהים, ואת זה אני יודעת מהיכרות איתה. כ''כ חבל שהקנאה שבך הוציאה לך כזו התבטאות לא יפה. ועל זה אמרו רבותינו ז''ל: הקנאה, הגאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם. ממש כך.
      יקרת,
      אני גאה בך ומעריכה מאוד!

  • 41.

    ה' יצילנו! כך מכנים את רבי עקיבא?

    דוד, 19/05/08 18:21

    הרינו מוחים בקול גדול על פגיעה בגדולי ישראל.
    אין אנו נותנים יד לכינויים אלו ודומיהם והרינו זועקים לרבונו של עולם שיסלח לנו על כל עוונותינו!
    אנא ה' מחל לנו!

  • 40.

    לא ''ללמוד תורה'' שלחה אותך כי אם ''להיות דתי'' - ומזה ישמרנו האלוהים!

    פריד אל-ניטשה, 19/05/08 18:05

    כבר אמר מי שאמר: תודה לאל שאני אתאיסט!

    התורה היא אכן מסמך מרתק, מלא חכמה, שאפשר לקרוא בו שוב ושוב כדי להרהר על העולם ולהחכים.
    אך אין לתכונות אנושיות נעלות כמעט שום דבר עם *קיום תורה ומצוות* - וזה מה שמטיפים לך פה, לא ''לימוד תורה''.
    אותו אחוז של שקרנים, רמאים, נוכלים, טפשים, גועליים ומרשעים יש בציבור הדתי, החילוני, החרדי, או המסורתי.

    מסורת זה דבר יפה וחשוב. התנ''ך, וגם המשניות, מלאים וגדושים בפילוסופיה מרגשת. העם היהודי השב לארץ מולדתו - ממש תופעה שלא תיאמן, וגורמת לכולנו גאווה גדולה ותחושת שייכות אמיתית.

    אך לעומת זאת קיום מצוות שמקורן בכלל לא בתנ''ך (דהיינו לא ''בתורה'') אלא בתלמוד, תקופה מאוד מסוימת לפני אלפי שנים שמשום מה מקדשים אותה הדתיים היום, וכל פעולה או מניעת פעולה מחייהם היום הם חייבים לקבל איזה צידוק ותימוכין מרסיסי פסוקים שאנשים בתקופה זו הוציאו מפיותיהם הקדושים, כאילו רק בתקופה זו נבנתה ונחתמה החכמה האנושית, ויש שמקדשים פוסקים שחיו יותר מאוחר, את הרמב''ם או נ-נח-נחמן או איזה גאון צדיק אחר וכל מה שאמר ולא אמר צריך להוות בסיס לחיינו היום, אבל גם הם מתבססים על התלמוד.
    אז הוא אמר! קיבינימט. הוא אמר! מוישה גרויס מיט א בלכנע אויזען.
    ולמרות שהעולם המודרני כבר מזמן מקיים לא רק יום מנוחה שבועי אחד אלא שניים, ומערכת המשפט ברוב מדינות העולם מזמן כוללת כללים מוסריים של צדק, למעשה את רוב הכללים העיקריים שהיהדות הנחילה לעולם, לדתיים זה לא נחשב כלל וכלל. הם כל היום מתעסקים בפלפולי פלפולים ואיסורים מאיסורים שונים ומשונים, לפעמים על גבול הטירוף (כמו שאסור להשתמש בקוצץ חתיכות קטנות של ירקות בשבת, אלא רק אם הן יוצאות גדולות... או אי אלו אלפי דוגמאות אחרות) או שמנותקים לגמרי מהתקופה בה אנו חיים, כמו שמתייחסים לאשה בדיוק כמו הבדואים (שגם הם שמרו עד היום את אותה התרבות כמו לפני אלפי שנים) עם ''קול באשה ערווה'' ושאר שטויות מטופשות, וכל היום וכל הלילה חייבים לחפש פסוקים ופסוקים וחז''ל ורבנן שאמרו או לא אמרו משהו, והתכוונו ולא התכוונו, כאילו יש משהו שהרבנן האלה ידעו שאנחנו לא יודעים היום, כאילו שה' אלוהים דיבר מגרונם, כאילו שה''חכמה'' היא רק של ז''ל ואז כל ממרת חז''ל לאורה נחייה, ומשחיתים את זמנם בפטפוטי ביצים (כולל דיני ביצים שלא נולדו) וקוראים לזה ''רוחניות''.

    בקיצור, נועם, אתה אחת ההוכחות שאין לחסד ולרחמים כלום עם דת, שאפשר להיות יפה מבפנים, גיבור, אהוד ושלם פנימית עם עצמך ועם החוץ גם אם אתה חילוני מוחלט בכל רמ''ח אבריך ושס''ע גידיך.
    אל תתפתה ל''לימוד תורה'' המזויף הזה. התורה היא מסמך מרתק, מלא חכמה - אכן, אך אל תעז לשעבד את חייך עבור קובץ הכללים השרירותי הזה שיקבור את נפשך תחת ערימה של פסוקים.

    בהצלחה!

    • כל הכבוד - מילים כדורבנות! (ל''ת)

      ג'ון, 19/05/08 18:58

    • לא ידעתי אם להגיב לך

      מיצי, 19/05/08 23:07

      כי מצד אחד, גם אני נגד הניסיון השקוף של הכותבת להחזיר בתשובה. גם כתבתי תגובה מפורטת מה אני חושב על כך, אך זו צונזרה.

      מצד שני, אי אפשר לעמוד מנגד כשאתה קורא תגובה שמראה כי הכותב מדביק לתורה תפקידים על פי הבנתו, ואחר כך מסיק מסקנות על סמך התפקיד *שהוא עצמו* נתן לה. במצב כזה הקורא בהחלט יכול להתחרפן קלות.

      מטרת התורה היא להציב לאדם פרקטיקה לעבודת האל. לא להפוך אותו לאדם טוב יותר, לא לתקן את האנושות, לא לתת לאנשים מעין מירשם להצלחה במבחן או במשחקים של גביע אירופה בכדורסל. פשוט: להביא לידיעתך מהי הדרך הנכונה לעבוד את הבורא.

      התכל'ס של מצוות התורה מובא באמצעות ההלכה. חז''ל וממשיכיהם ישבו וכתבו את הפרשנות המעשית למצוות התורה לא מתוך גחמות רגעיות, אלא מתוך מחשבה עמוקה וניסיון חיים שלימד אותם רבות על נפש האדם. ובאמת, תקצר היריעה ויקצר הלילה מלתאר כמה עומק פסיכולוגי יש בהלכה, שכל פעם מפתיעה אותי יותר במורכבות והניואנסים שלה.נסה לקרוא את ספריו של אדם ברוך (סדר יום\\בתום לב\\חיינו).

      ומשפט אחרון בנוגע לדיקדוקי-העניות שאתה מתרעם עליהם כל כך: בעיניך זו הוכחה לחוסר הרלוונטיות ולקטנוניות של ההלכה, בעיניי מגולם בכך תמצית היופי שבה. עבודת האל לא נמדדת באיך שהאדם ''מרגיש'' (''אני מאמין בלב''). את אף אחד לא מעניין מה אתה מרגיש. אתה לא מרכז העולם. מה שחשוב הוא מה אתה עושה, כיצד אתה מנהל את חייך. ובמהלך חייך אתה נתקל גם בביצה שנולדה ביום טוב ואתה רוצה לדעת מה לעשות איתה. ובמהלך חייך אתה נתקל במצב שבו שירת אישה מפתה אותך ומביאה אותך למקומות שאינך רוצה להיות בהם.
      וההלכה נותנת מענה למצבים האלה. אין שום דבר שהוא קטן מדי עבורה. וזו גדולתה וגדולתם של חז''ל.

      • תודה, מיצי. תגובתך מאירת עיניים. (ל''ת)

        אהבתי., 20/05/08 09:10

      • שיחקת אותה מיצי :)

        שירה, 20/05/08 11:56

        לפעמים גם אני חיובית

        • לא חשבתי אחרת :) (ל''ת)

          מיצי, 21/05/08 15:19

    • אהבתי אבל תגיד

      הידע מלימודים, 20/05/08 01:00

      מכיר את זה.
      היית חייב להתגייר בארץ הזאת. עשית את זה כי שווה וצריך וכדאי, אבל צברת חתיכת תיסכול. אה? תוציא תוציא, תוציא בכייף את כל האיכסה שיש לך בפנים.

      פעם הבאה עדיף שלא תאכל מה שאתה לא אוהב, כדי שאחרים לא יצטרכו לקבל את כל מה שיוצא לך אח''כ אחוצה.

      אבל בכייף, תמשיך עוד, עד שתקיא בכל. לא טוב להחזיק בבטן דברים שלא עושים לך טוב.

      תוציא עוד.

    • חלש (ל''ת)

      ., 20/05/08 01:55

    • מצוין. תיארת יפה. שאלה - דתל''ש? (ל''ת)

      דתל''שית גאה, 20/05/08 09:08

    • בבקשה, תעשו הכרה -

      אלן, 20/05/08 13:26

      פריד - זה מקש ה enter
      enter - זה פריד.
      פריד, המקש יעזור לך לרווח את התגובות כדי שכולנו נוכל להחכים.

      • שיחקת אותה פריד אל ניטשה אכן מילים כדורבנות !

        ירון, 20/05/08 17:19

        ממש מה שאני מרגיש אך מעולם לא הבעתי את זה בכתב בצורה יפה וברורה כל כך.
        יש אנשים שמשום מה מתנהגים כמו בת יענה ומחליטים להתנהג כמו אותם אנשים מתקופה קדומה.

  • 39.

    האיש גילה לצופים שיש אלוהות

    יצחק, 19/05/08 16:37

    לאחרונה קראתי מאמר בנוגע לשואה, שטען שאלהים נגלה בשואה במעשה החסד הקטנים שאנשים עשו בתוך כל המציאות החשוכה סביבם.

    נעם, למרות שיש לי גם ביקורת על אורח החיים שלו ויש לו מה לתקן, אכן התנהג בצורה אצילית. עצם העובדה שגם בגמר הוא העדיף שלא ללכלך על יריביו, ודי היה אם היה אומר מספר מילים בגנות נעמה כדי לשנות קול אחד מכריע לטובתו, והוא לא עשה זאת.
    מלבד זאת לאיש היתה לכל אורך הדרך צניעות, וידע גם לפרגן לאחרים.
    מה שמעצים את כל התכונות החיוביות הללו היא העובדה שסביבה של אדם לאדם זאב, הוא לא נגרר אחרי זה. מצד אחד, בגלל זה הוא הודח ומצד שני כשחזר למשחק, היו סביבו רק זאבים, והוא עדיין לא נגרר לרוח הזאת.

  • 38.

    נועם - יפה תואר, יפה נפש, בחור עם נשמה ענקית

    אור, 19/05/08 16:22

    לנועם המקסים,
    אתה בחור מדהים.יפה תואר, ענוו, צנוע, עם נשמה ענקית. האצילות שלך מרגשת. כשנתת לנעמה את השרשרת, בא לכולנו לחבק אותך, ואני אישית בכיתי. ריגשת בענק. איפה ישנם עוד אנשים כמוך?
    כשלא זכית, לא קיטרת, לא ריכלת על אף אחד. בשביל מיליונים בארץ, אתה השורד האמיתי. עובדה שרק עליך כתבו כתבה מהסוג הזה, כי אתה יחיד ומיוחד. אמנם לא זכית במיליון בתוכנית, אבל זכית במיליוני אנשים בארץ ש"מתים" עליך. אתה דוגמא ומופת להתנהגות ראויה והגונה.את המיליון שלך תעשה בקרוב מאוד בדרך אחרת. אל תשכח, בין הצופים היו בעלי משרדי פרסום, בעלי חברות אופנה, יח"צנים, ועוד, שמחפשים בנרות פרזנטורים מסוגך (גם יפה, גם מתוק!). אתה תצא המורווח הגדול ביותר מ"הישרדות".
    אני שולחת לך חיבוק ענק, וגם לאמא המדהימה שלך, בה צפית יום אחרי הגמר. איזו אמא, מ-ה-מ-מת. מאחלים לך הצלחה ענקית, אתה הכי ראוי להצליח ולשגשג בכל תחומי החיים.
    באהבה ענקית,
    אור ואלפים שאוהבים ומעריכים

  • 37.

    לא, לא, לא - רק לא תורה!

    קול הצדק, 19/05/08 16:21

    אין כל רע בלקרוא בספר הספרים, כסיפור עם, כספר היסטורי הכתוב יפה. כוונת הכותבת היא אחרת לגמרי. כוונתה היא לשנן את פסוקי התורה עד שאלו הופכים לזרה, לדרוש בהם ללא לאות, ולצמצמם את חייך לעולמה הצר של התורה. אל תיפול למלכודת הפרימיטיבית הזו. תהיה התורה יפה ככל שתהיה - היא מסמך עתיק שאין בו דבר כדי לקדם כיום את האנושות והציוויליזציה, מלבד למידת פרקים הקשורים במסורת שלנו (למרות שהיסטורית, אין דבר אחד שנכון בתורה. רק ב- נביאים ובכתובים). באישיותך הכובשת אתה יכול לתרום לחברה, לסביבה ולאיכותה, לתרבות, ובכלל. שינון פסוקים, כדרך חיים, רחמנא ליצלן, לא יביא אותך לשום מקום ממשי - מלבד להתסגר ולהצטנף בעולם התורה. צא והבט סביבך: הדת היא המקור לכל הרוע והמלחמות. המדע והתרבות הם המקור לכל הטוב ולהעשרת נפשו של האדם ולהגדלת אושרו. אין מסקנה אחרת בעולם הזה מלבד הממרה הברורה מאליה: בראשית ברא האדם את האלוהים. בהצלחה.

    • ''הדת היא מקור הרוע והמלחמות'' כמה אפשר לחזור על..

      היסטוריון, 20/05/08 00:37

      השקר הזה, נמאסס.

      הנאציזם, הסטאליניזם, הפרוניזם,והמאואיזם, אלו תנועות חילוניות לגמרי שהשמידו מיליונים רבים של אנשים באכזריות שאין לה אח וריע בהיסטוריה האנושית, וכולן חילוניות מובהקות.

      גם אם חוזרים על שקר פעמים רבות הוא לא הופך להיות אמת.

  • 36.

    גש הישר למגרש החרדי,ואל תחפש דתילוניות,אלא כרחל אישת ר' עקיבא (ל''ת)

    ישורון, 19/05/08 15:53

  • 35.

    אתה תמיד מוזמן! (ל''ת)

    ערן, 19/05/08 15:50

  • 34.

    עמישראל...פליז גט א לייף. (ל''ת)

    אזרח, 19/05/08 15:35

  • 33.

    רבי עקיבא זו דוגמא

    אבישי, 19/05/08 15:29

    לשוביניזם שיש גם היום בהלכה. הגבר הולך ללמוד. עאלר נכפה עליו והאשה נראית כמו סמרטוטה ונותנת את חייה ויופיה עבור תכשיט של ירושלים של זהב

  • 32.

    לך. נו לך. כל החנות והדבורות מחכות לך.

    לימור, 19/05/08 15:06

    איזה מסכן.

    מה נפל עלייך?
    נועם רבי עקיבא?

    נועם תברח. אבל מהר.

  • 31.

    לא אוהבת בד''כ את הטורים שלך, אבל זה היה טור יפה (ל''ת)

    ליאת, 19/05/08 15:03

  • 30.

    גועל נפש.

    אייל, 19/05/08 14:48

    הבחור העיד על עצמו שהיה נגרר לשקרים ותחמנות אם היה ממשיך לשחק באמת.

    • זה בדיוק העניין

      מאוכזבת, 20/05/08 10:11

      לכן הוא לא המשיך לשחק, כי לא נגרר לתחמנות ושקרים...
      מה רצית שיגיד? הוא לא נפוח מגאווה כמו מושיק שיאמר על עצמו הוא אדם ערכי ורק ערכים, הוא לא התהדר והתחייב על מצב של מה היה קורה אם... חסר טעם, הרי לא קרה וזו בדיוק הסיבה שלא קרה.
      ודרך אגב, אני לא מהמעריצות שלו, ודווקא חשבתי שבמשחק מגיע לדן לנצח, אבל אין ספק שנועם הוא אדם מדהים, לא בגלל השרשרת, זה שבלע את כל העלבונות ושתק ובמיוחד על כך שאמר ליעל שהיא יכולה לבחור במי שרוצה- זה היה מעל הכל, לעומת נעמה שאמרה באחד הראיונות שהיא מאד תתאכזב מיעל אם לא תצביע לה..

  • 29.

    מול נועם, כשמו כן הוא, בלט דן שמסמל עבורי את כל השלילי בישראלי. (ל''ת)

    רבי נעם אוהבים, 19/05/08 14:31

  • 28.

    האיש תותח

    נ, 19/05/08 14:31

    מבלי להניד עפעף ויתר האיש על הסיכוי שלו לנצח. האם יש בכלל עוד אנשים כאלו? לא נראה לי!. האיש הוא דמות להערצה, לערכים שצרכים לחקות, אני מצדיע לאיש, כן יירבו. פשוט כל הכבוד!

  • 27.

    כתוב יפה

    ירון, 19/05/08 14:19

    לא סגור לגבי המסקנה: לימוד תורה. אבל בגדול בהחלט צודקת. הבחור היה משב רוח רענן וחבל שלא זכה להיות (רישמית) דוגמא ומופת למתחרים באשר הם, אלא תויג כ''לא אסטרטג'' בידי גאוני הדור קפון וליפיץ. בושה.

  • 26.

    קופסה ריקה

    ליה גיל, 19/05/08 14:19

    ''המנוע עובד אבל אין אף אחד מאחורי ההגה''

  • 25.

    איזה קנאים הגברים ובראשם משה המתחסד

    צילה, 19/05/08 14:18

    משה מדבר על ראויים וגם לו יש פרשה של אי תשלום מס על וידיואים שייבא .....

    • התכוונת למושיק ליפוץ. כמה עולה וידאו מוברח? (ל''ת)

      לי=פוץ, 19/05/08 15:01

  • 24.

    מה ייתן לך אם יחזור בתשובה? את נשואה באושר ובתך הגדולה עדיין קטינה. (ל''ת)

    באגסי סיגל, 19/05/08 14:18

  • 23.

    איזה קנאים הגברים ובראשם משה המתחסד

    צילה, 19/05/08 14:17

    משה מדבר על ראויים וגם לו יש פרשה של אי תשלום מס על וידיואים שייבא .....

  • 22.

    איזה קנאים הגברים ובראשם משה המתחסד

    צילה, 19/05/08 14:10

    משה מדבר על ראויים וגם לו יש פרשה של אי תשלום מס על וידיואים שייבא .....

  • 21.

    כל הכבוד לאמא של נעם-זה חינוך... (ל''ת)

    תאיר, 19/05/08 14:08

  • 20.

    נעם זה לא זה שהסתובב עם תחתונים ושכב עם רווקות בנות ישראל? (ל''ת)

    נדמה לי, 19/05/08 14:08

  • 19.

    ואת ממשיכה של איזבל???

    חכם מיימון, 19/05/08 14:07

    על זה היה עובדיה אומר : תצאי בחוץ!!!

  • 18.

    לכי ללמוד תורה איפה רבי עקיבה אמר שלי שלך שלך שלך?חוץ משירי בנ''ע (ל''ת)

    י.נ טכניון, 19/05/08 14:06

  • 17.

    נועם, לך ללמוד כל דבר

    יע, 19/05/08 14:03

    לוא דווקא תורה.

  • 16.

    ואיי בנות תרגיעו

    כ, 19/05/08 14:00

    מה זה פה לול תרנגולות?

  • 15.

    כתבה מקסימה- כל הכבוד

    שיריק, 19/05/08 13:55

    נועם- כשמך כן אתה! אל תשתנה!

  • 14.

    אני מרגיש טיפש יותר.....

    צחי, 19/05/08 13:45

    אחרי שקראתי רק את הכותרת של הכתבה שמשווה אדם שהשתתף בתוכנית ריאליטי לאחד מהדמויות הגדולות של העולם היהודי.לא שיש לי משהו נגד נועם אני רק חושב שזה מציג בדיוק את השפל שהחברה הרקובה שלנו הגיעה אליו!!!

    • ההשוואה היא עם עקיבא בן יוסף ולא עם רבי עקיבא

      רבי עקיבא, 19/05/08 14:52

      או עם רבי עקיבא לפני היותו רב, והשוואה זו במקומה ואין בה רדידות
      אתה יכול להסכים להשוואה או לא אך אתה לא יכול לשלול את אפשרות ההשוואה במקרה כזה

  • 13.

    מזדהה עם כל מילה (ל''ת)

    מיקי, 19/05/08 13:44

  • 12.

    ודן התחמן לא הפגין נדיבות כלפי נעמה?

    ענת, 19/05/08 13:42

    את לא ראית, אז את לא יודעת שדן הפיל את עצמו למים באחת המשימות כדי לתת לנעמה לזכות. אמנם לא בחסינות אלא בזכות לצפות בקלטת דש מהבית + טלפון הביתה. לא יודעת אם עשה זאת מטוב לב או אסטרטגיה אבל לפי התיאוריה שלך, גם לו יש אסטרטגיה של נדיבות. ממש רבי עקיבא מנו... ומה המסקנה? נדרש קצת יותר מתוכנית טלוויזיה לקבוע אופי של אדם :-)

    • לא על נדיבות חד פעמית אנו מדברים, אלא על התנהגות תמידית (ל''ת)

      רבי עקיבא, 19/05/08 14:53

  • 11.

    אם נעם טור הוא רבי עקיבא,דן מנו הוא אלוהים. (ל''ת)

    אהבתי,מדהימה., 19/05/08 13:42

  • 10.

    נראה שהוא בחור טוב, נועם. אבל קצת הגזמת

    חחחח, 19/05/08 13:38

    בהערצה לבן אדם שאת לא מכירה בכלל...

    • מסכימה. למרות שלפי מה שנראה חיצונית את צודקת... אבל מי קובע חיצונית (ל''ת)

      ענבל, 19/05/08 14:23

    • אני כן מבינה את הערצה

      ., 19/05/08 15:08

      אחרי מעשה כזה , איך אפשר לא להעריץ , אפילו בעצימות עיינים ?!

  • 9.

    אם הוא יהפוך להיות עקיבא, זה אומר גם

    זה שזוכר משהו, 19/05/08 13:38

    שהוא יארגן כאן מלחמה כללית שבסופה יחרב הישוב היהודי בארץ?
    לא תודה.

    • אל תשכח שנעם ילמד מדרכי

      רבי עקיבא, 19/05/08 14:56

      ויבין שאני מצטער על תמיכתי במרד וימד מטעותי ולא יוביל אתכם לגלות נוספת

  • 8.

    יפה מאוד.יופי של כתבה.נועם באמת נדיר. (ל''ת)

    כמה קנאו בו.., 19/05/08 13:35

  • 7.

    נעם כשמו כן הוא

    ענת, 19/05/08 13:32

    בהמשך לכתבה היפה והמרעננת הזו שכן אין אנו נתקלים חדשות לבקרים בשפה יפה ונכונה שנעים כל כך לקרוא.
    שבחים לכותבת ועכשיו לנעם
    חשבתם פעם כיצד שמו של אדם שניתן לו לפני שבכלל מכירים אותו יכול להיות כל כך מכוון?
    הרי במשך כל הסידרה האם היה אחד שנעים היה להסתכל עליו ולשמוע אותו כמו נעם????
    נעם אתה גדול מן החיים אתה אוהב את החיים ואין ספק שהחיים אוהבים אותך,
    אם ולו רק קצת שאבו ממך הצופים הצעירים בתוכנית מן הסבלנות והסובלנות מהאמיתיות והאותנטיות בלי שחצנות בלי פוזות מיותרות ואימרו אמן ודיינו, אבל האמת שלא די היה לנו ממך....

    • לפי התאוריה שלך גם נעמה צריכה להיות מנעימה, אבל לא נראה לי (ל''ת)

      מיכה, 19/05/08 14:29

      • ושכחת להזכיר את נעמן הזוי (שפופ) (ל''ת)

        נעימי+נועימה, 21/05/08 13:15

  • 6.

    די להחזיר בתשובה את כל מה שזז

    אורי דתי, 19/05/08 13:29

    אף פעם לא נצליח לחיות ככה...

  • 5.

    אם לא ליפיץ הקנאי, נועם היה זוכה.

    סוף שקרן..., 19/05/08 13:24

    ליפיץ, איש החסד והאמת (שפעם מזמן נשפט והורשע על הברחת וידאו. אופס) ממשיך את מורשת הצביעות והשקר. הוא לא יכול היה להצביע לנועם למרות שברור היה שהוא הראוי ביותר, כי הרי איך הוא יכול להפסיד לגבר מוצלח ממנו? במקום זה הוא הצביע לנעמה ומסיכת הצביעות שוב נקרעה מפניו....

    • נכון. הצביעות נוזלת ממושיק(אני כולה מושיק) (ל''ת)

      כולה? באמת?, 19/05/08 14:59

  • 4.

    התורה הוא ספר אגדות עם)חסרת מעוף. דן ללכת עם תורה זה ללכת אחורה. (ל''ת)

    מה נעשה?...מה, 19/05/08 13:20

    • התורה ספר ההפעלה של החיים שלך יא מסכן. תתעורר (ל''ת)

      רס''ן אינג. יואב, 19/05/08 13:27

    • פששש ממש דברי גאון הדור (ל''ת)

      אליכין שמש, 19/05/08 13:43

  • 3.

    גבר גבר הנועם הזה !!!!

    אתה מדהים, 19/05/08 13:19

    אין צורך בליטוש ולא בהברקה... חדל בולשיט. מדובר בגבר מדהים.

  • 2.

    הו... איזה יופי!

    תמר, 19/05/08 13:17

    יקרתי, אהבתי.

  • 1.

    הזוי לגמרי, ומקסים כאחד! (ל''ת)

    קוריצה, 19/05/08 12:40

    • בחיאת זומזום

      נמרי, 19/05/08 15:31

      כולה תכנית טלוויזיה, נא להרגיע

    • כנסו דחוף

      אחת שיודעת, 20/05/08 13:02

      שיתבררו הדברים בשבועות הבאים,באם ימצאו עיתונאים מספיק אמיצים לרדת לחקר האמת וקניית המושבעים על רקע של הימורים בלתי חוקיים,אז נועם המדהים אולי יבוא על שכרו.רמז גם הראל סקעת הפסיד באופן דומה.