• 82.

    זו אמת!!

    יאיר, 28/12/08 18:19

    במסגרת הצבא אי אפשר לשמור על הצניעות הנדרשת מכל בת ישראל. בהלכה!
    בואו נשאיר לרגע את הציניות בצד

    מי שמטרת חייו היא לדעת מה ריבונו של עולם מבקש ממנו ורק מי שבאמת מבקש לדעת יווכח שאכן הרב אבינר צודק בהחלט והוא לא הראשון שאומר לנשים לשמור על צניעות!!

    אנחנו בני הציונות הדתית מתמזגים עם מוסדות המדינה אבל לא יעלה על הדעת שנושפע מהתרבות של הפריצות וה''בא לי'' יש לנו עקרונות ואחד מהם לשמור על צניעות וטהרה ושם זה בלתי אפשרי. חג שמח אחים שלי(:

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    זו אמת!!

    יאיר, 28/12/08 18:19

    במסגרת הצבא אי אפשר לשמור על הצניעות הנדרשת מכל בת ישראל. בהלכה!
    בואו נשאיר לרגע את הציניות בצד

    מי שמטרת חייו היא לדעת מה ריבונו של עולם מבקש ממנו ורק מי שבאמת מבקש לדעת יווכח שאכן הרב אבינר צודק בהחלט והוא לא הראשון שאומר לנשים לשמור על צניעות!!

    אנחנו בני הציונות הדתית מתמזגים עם מוסדות המדינה אבל לא יעלה על הדעת שנושפע מהתרבות של הפריצות וה''בא לי'' יש לנו עקרונות ואחד מהם לשמור על צניעות וטהרה ושם זה בלתי אפשרי. חג שמח אחים שלי(:

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    רב מעורר תמיהה

    אמת מארץ, 05/12/08 15:53

    לא דבריו אלא כל מעשיו והפיכתו לפיגורה מעוררים תמיהה גדולה.
    מדוע לא מפסיקים לתת לו במה?

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    חילונית או דתייה

    יוסי, 12/07/08 21:42

    בנות יקרות אלו הן העובדות במידה ואת דתייה לכי חפשי לך רב שיתיר לך במידה ותמצאי רב שמוכן לקחת זאת על עצמו שיבושם לך במידה ולא את כמחללת שבת ממש
    ובמידה ואת חילונית הדברים לגבייך לא נאמרו בצורה ישירה אלא כציפייה לעתיד שונה וטוב יותר גם לגבייך אז אין לדברים שום משמעות שאמורה לדבר אלייך או כזו שאת מסוגלת להבין
    בע''ה כתחזרי בתשובה תביני אבל לא חוזרים בתשובה מסוגייה כזו

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    Who Is the Gadol-Hador

    Isaac Ashmedi, 26/06/08 13:47

    Harav Shmuel Izik Shlita is the Gadol-Hador

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    כבוד הרב צודק

    נירוש, 19/06/08 17:28

    בצבא יש בנים ובנות ביחד וגם לבנות דתיות זה מאוד קשה לשמור על נטילת ידיים תפילה וצניעות כך שלדעתי בסופו של דבר כבוד הרב צודק

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    סתום

    דודו, 16/06/08 18:06

    שישרתו ויעשו משהו יזבל מזוקן חח מאשר שלא יוזיזו תתחת בשירות לאומי פחח

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    כן לא שחור לבן

    דינה, 19/05/08 08:13

    כל החיות רצו לדעת מיהו מיץ פטל? האם הוא בעד נישואים מוקדמים או לאחר לימודים? בעד שירות נשים בצבא בדיעבד או ''אסור מן התורה''? דייט אחד או קשר מתמשך? פתוח או סגור? מחליש או מחזק? ישר או מתפתל? חשוך או מואר?
    בסוף הם גילו שבסך הכל הוא ארנב ששותה מכוס גבוהה.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    רואים יופי חיצוני ופנמי מהחילות (ל''ת)

    רק מהתבוננות, 12/05/08 23:03

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    שימרי האתר האיכותי ,ממש נוה מדבר,,, (ל''ת)

    לעורכת, 12/05/08 23:00

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    רבנו הגיע זמן שמירה מכותרות לא מכובדת למגזר [לקרב,לחבב] (ל''ת)

    אהבת חינם, 12/05/08 22:56

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    אם הייתי בת הייתי עושה דווקא.

    דתי, 12/05/08 21:32

    מה יש לכם אתם הרבנים לא נותנים לחיות גם כשמדובר בערכים??

    יאאלה נמאס הרב אבינר עלה על הגל הזה של להחמיר בלי טעם ובלי ריח ומתי שהו הוא כבר יהפוך לחרדי ובכלל לא השמעו אותו בציבור שלנו..

    הרב אבינר. אני מבקש ממך מותר לשנות דעות זה לגיתימי אבל אם כל הדעות שלך חרדיות תודיע את זה אל תונה את הציבור כרב ציוני דתי.

    הגב לתגובה זו

    • רבנים או רב בא לי\\רב נח

      cr fufct, 27/06/08 06:23

      אין דבר כזה רב ציוני דתי ץפוסקים עפי תורה.ולא ציוני איך שנראה בראש החלול שלך מה זה ציוני קןדם לתורה ח''ו.ואין אף רב שיפסוק עפי תורה שאפשר לשרת בצבא.את כמו הרפורמי שאין לו אלוה ים,כי הוא האלוה_ים שלעצמו מחליטה שמותר ובטח תמצאי בסוף אחד בעל תאוות שנקרא רב שיתיר ח''ו.וזה מליצה שלרב נח על מה שאמר עשיו ''יש לי רב''לכל דבר ישלו רב........אין רב אמיתי ארץישראלי{ציוני}שמתיר.פירוש:זה נקרא למרוד בחז''ל ובתורה

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    תגיד כבוד הרב, הפניה הזו שלך עולה בקנה אחד עם כבוד האשה ביהדות?

    נחבי, 12/05/08 19:54

    חשבת פעם שישנן נשים עם מנהיגות שרוצות להגשים את עצמן, במקום ללטף עוד ילד בוכה או לסעוד עוד קשיש בבי''ח?
    חשבת שיש בנות שלמדו מקצועות שהצבא יכול לספק להן ניסיון, כזה שיעזור להן בשוק העבודה האזרחי?
    הפסיקה הזו שלך כבוד הרב, היא עלבון לבת הדתית שחונכה לצניעות ולחוסן פנימי. מי שתרצה לסייר בשווקים וברחובות, לא זקוקה לצה''ל בשביל זה, יש בני עקיבא ועוד מסגרות שאפשר לטעום מפרי גן העדן.
    אצלנו, החבר'ה מג'בלאוטת סיני אומרים:
    ''גם פרה קשורה אוכלת עשב''.
    יישר כח כבוד הרב!

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    השאלה האמיתית היא איך משיגים את המספר של הבנות שבתמונה... (ל''ת)

    דתי, 12/05/08 16:25

    הגב לתגובה זו

    • אני מסכים בהחלט! (ל''ת)

      רווק מהמגזר..., 12/05/08 22:31

      הגב לתגובה זו

    • מספר הבנות בתמונה הוא שלוש

      פשוט תספור..., 13/05/08 10:05

      בוא נעשה את זה לאט - אחת מימין, אחת משמאל ואחת באמצע. כמה יצא? שלוש. נכון. עכשיו לך להתקשר

      הגב לתגובה זו

      • טוב!!!

        אני, 11/06/08 12:09

        אהבתי..!
        באמת עצוב כל השטויות של אנשים...

        הגב לתגובה זו

    • תגובה לתגובה

      דתי, הא?, 11/06/08 12:08

      איזה תינוק.......

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    ללכת נגד הזרם?

    מנדל, 12/05/08 13:55

    דווקא לי זה נראה כאי-כניעה לתכתיבים חברתיים-רבניים.
    או במילים אחרות-לא להקשיב לך!

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    לא יפה שאתם מצנזרים תגובות לגיטימיות

    שלומי פ., 12/05/08 11:55

    אני עובר לYNET. וד''ש לעמיחי א.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    מי שומע לו בכלל,על מי הוא משפיע בכלל?!

    אביאל, 12/05/08 09:32

    כל אחד במילא עושה מה שנכון לו.

    הגב לתגובה זו

    • מי שומע לו?הצחקת אותנו! הוא הרב המשפיע ביותר בארץ במאמריו ובתבוננתו (ל''ת)

      שלום, 12/05/08 12:38

      הגב לתגובה זו

      • כשאתה אומר ''בארץ'' אתה מתכוון

        שי, 12/05/08 14:40

        ''בית אל''? לא ככה?

        הגב לתגובה זו

        • אף אחד לא שומע לו! הוא מגוחך ומוציא שם רע ליהדות

          נגעלת מפסקי, 12/05/08 17:43

          בכלל ולציבור הדתי לאומי בפרט.

          הגב לתגובה זו

          • למה אתה מפחד להזדהות ?? (ל''ת)

            שלום, 13/05/08 13:00

            הגב לתגובה זו

        • עלון מעייני הישועה, באהבה ואמונה, קומי אורי, ראש יהודי רדיו כל חי

          שלום, 13/05/08 13:00

          הינם רק חלק מהעלונים בהם הרב אבינר מפרסם מאמר כל שבוע, מלבד הידיעון של בית-אל, כל ספריו, אתר אינטרנט של מעריב, כל ראשי הישיבות שהם בקשר איתו. משפיע רוחני לכל המכינות קדם צבאיות.
          בנוסף מאמרים כל שבוע בעלונים צרפתים PETIT HEBDO' TV FUTE' ACTUALITE JUIVE/
          הרשימה ארוכה מאוד מאוד עוד.
          לכן הוא בין הרבנים המשפיעים ביותר בדור שלנו. וזכינו ברוך ה' לשמוע את גדולתו.

          הגב לתגובה זו

  • 65.

    כבוד הרב הינו מבין הרציניים בדורנו

    אב לבת שרות, 12/05/08 08:48

    אין חדש בקריאה זו - כך נוהג רוב הציבור הדתי מזמן.
    רוב הבנות בשרות לאומי תורמות למדינה פי 40 לעומת רוב הבנות המשרתות בצבא.
    נכון שיש חריגים לכאן ולכאן, אך ככלל רוב הבנות בצבא די מבוזבזות...
    הרב צודק בכל מקרה פרטי של כל בת השוקלת גיוס לצבא או שרות לאומי.

    הגב לתגובה זו

    • תמצא טיעון אחר: השירות הצבאי האיכותי של הבנות הדתיות

      שרון, 12/05/08 12:16

      בניגוד לדבריך, רוב כמעט מוחלט של הבנות הדתיות משרתות בצבא בתפקידים ייעודיים ואיכותיים. רובן עוברות קודם לגיוס קורס קדם צבאי או קורס הכשרה מייד לאחר הטירונות.
      לכן, אם אתה רוצה תתלה בטיעונים ''דתיים'' של צניעות וכיו''ב ואל תשתמש בטיעונים העבשים של בזבוז כח אדם בצבא

      הגב לתגובה זו

    • הרבה בנות שרות לא באמת תורמות.

      לא מסכים., 12/05/08 13:54

      נכון, חלקן תורמות הרבה מאוד במקומות שצריך, לילדים מוגבלים, וכאלה, אבל הרבה מבנות השירות שאני מכיר הן חבורת עצלניות שעובדות בפעוטונים במושבים וןקיבוצים. לא ככה עוזרים למדינה!

      הגב לתגובה זו

      • וגם רוב החיילות לא עושות כלום!

        ישראל, 13/05/08 23:45

        שירתתי בצבא ויצא לי לפדוש מלא בנות שלא עושות כלום!! אבל כלום. סתם נמצאות בבסחב {לדוגמא במרפאה כאלה שבכלל לא מבינות ברפואה ויש עוד מלא מקרים} אז לא רק בשירות לא מועילים הרבה.

        ואם תכירי באמת חיילות תדעי שרוב בנות השירות לאומי עושות יותר מהם

        הגב לתגובה זו

    • תגובה לאבא של בת שירות

      יעל, 14/05/08 21:57

      רק רציתי לדעת האם אתה אומר את כל הדברים הללו על פי נתונים שיש לך?
      האם הידוע לך שזה באמת ''הרוב''?
      האם שמעת פעם על חיל חינוך לדוגמא??
      כי כל החיל הזה מורכב כמעט ורק מבנות והרבה מהם גם במקרה דתיות,בחיל הזה עושים עבודה כל כך מדהימה עוזרים שם לחיילים שבלי המסלולים שבחיל לא היו מצליחים בצבא ובחייהם..אז תזכיר לי שוב מי לא תורם.
      ולצערי המסגרת של שירות הלאומי לא כל כך שומר על הבנות שם,לצערי אני מכירה מספר מקרים שבו בנות הוטרדו או חזרו בשאלה.אז אולי במקום לדאוג כל כך לבנות דתיות שרוב גדול מתוכם לומדות לפני גיוסם ומתחזקות.אז אולי כדי שתתחיל לדאוג לבת השירות שלך!

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    ילמדנו רבנו

    מוטי ארד, 12/05/08 02:53

    מה משמעות המשנה בסוף פרק ח' במסכת סוטה שבמלחמת מצווה או חובה יוצאים גם חתן מחדרו וכלה מחופתה? מדוע נזכרו נשים שם, ואם אמנם גם נשים הן בגדר חובת ההגנה (ירושלמי פ''ח ה''י מסביר מלחמת חובה לרבי יהודה כגון שהאויבים תוקפים אותנו), האם אין חובה להכינן לכך? והאם מצבנו היום אינו בגדר מצב חרום המחייב התגייסות?

    הגב לתגובה זו

    • אזהרה - לא פוליטקלי קורקט

      די להתייפף, 12/05/08 08:51

      בוא נוריד רגע את הצביעות ונודה על האמת (ותסלח לי אליס מילר) הבנות בצבא, איך לומר- די מיותרות.
      האבטלה הסמויה בקרב מאות הפקידות היא פשוט בזבוז כסף (כפול- גם המשכורת וגם הפסד כ''א במערך השירות הלאומי).

      ולא, אני לא דתי אז תחסכו תגובות מתלהמות בנוסח זה

      הגב לתגובה זו

      • באותה מידה מיותרים גם מאות פקידים וגננים

        מש''ק משמעת, 12/05/08 13:06

        וכל מיני מקצועות סרק בהם משרתים גברים.
        מצד שני - רבות הבנות המשרתות בתפקידים חיוניים - ממודיעין דרך הדרכה ועד הלוחמות.

        אז תוציא את הראש שלך מהמקום בו השמש לא זורחת, והסתכל סביב.

        הגב לתגובה זו

        • זו בדיוק הסיבה לשלוח את המיותרים הביתה

          חסכון ופריון, 26/06/08 18:28

          מי שאין לו מה לעשות שלא יעשה את זה בצה''ל על חשבוננו.

          הגב לתגובה זו

          • צודק (ל''ת)

            פשוט צודק, 27/06/08 01:12

            הגב לתגובה זו

  • 63.

    כקצין בח''א האויר נתקלתי בחילות שקידשו שם שמים וגרמו לחילונים

    כבוד הרב, 12/05/08 00:20

    לכבד זאות בתנאי שהחילת עכבית ואמיתית אז יש כבוד והרבה [בסיס רמון]

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מזל טוב ובהצלחה מקוה שהתפאורה לא תזיק לאיכות הקימת

    מעריץ, 12/05/08 00:16

    ותשמור על יחוד האתר העדכני ,מקצועי ומסקרן

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מזל שרובנו לא צריכות רב

    fif, 11/05/08 23:23

    שיחליט מה טוב עבורנו ומה לא.. טוב שלרובנו יש שכל, מחשבה ועמדות משלנו- טוב שאנחנו לא רובוט! מי שרוצה להתגייס- תני לו לקשקש ותתעלמי.. עוד מעט זה יעבור לו.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק מה שבאתי לומר! רק שכח הרב שיותר מענין אותי מהם חוקיו של הקב''ה

      ולא מה הקריזות, 12/05/08 01:03

      ''דינה כמי שחיללה שבת'' - אני באמת מקווה \\בשביל הרב אבינר שכשהוא יבוא מול בוראו אחרי מאה ועשרים, יהיה לו הסבר ממש טוב לאיך הוא העיז לשים את שגעון הגדלות שלו באותה הרמה עם ציווי אלוקי במעמד הר סיני, לא פחות.

      שלא לדבר על כל הוצאת הדיבה שבזה, והרחקת נשמות מתורת ישראל כשהוא מצמיד אליה את האופורטוניזם שלו, כאחרון הטרמפיסטים, כאילו שמדובר באיזו אופנה שהוא מעצב וקובע מה ''אין'' עכשיו, ולא בתורת השם הקדושה.

      מזל באמת שכדי לעבוד את השם יתברך אני לא צריכה את תעודת היושר שלך, ושל רבנים עם שגעון גדלות כשלך. רק האגו שלכם וכמה שאתם מחוץ למקומכם, מעידים מה בדיוק היא סמכותכם. אפילו אם יהיו בבית הכנסת מיליון ספרים שכתבת, זה לא ייעשה אותך סמכות לקבוע אם אני שומרת מצוות או לא.

      הגב לתגובה זו

      • למה נפגעת הרב לא התכון אישית אלייך

        ש, 26/06/08 18:32

        פסיקותיו של הרב מתייחסות לחלק גדול מהבנות.

        תמיד יש יוצאות דופן מסיבות כאלה ואחרות..

        הגב לתגובה זו

  • 60.

    נראה כי המאמר היסטרי במקצת.

    דג מדבר, 11/05/08 23:17

    ותו אין בו דבר הלכה אחד - הכל הפחדות וסימני קריאה.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כרגיל. בפיגור אחרי הרבנים החרדים

    אחד שעבר הכל, 11/05/08 23:00

    לפני 60 שנה הרבנים החרדים אמרו את זה. והרבנות הראשית פסקה שאסור להתגייס!
    כך קורה בכל התחומים, הציבור הדתי לאומי לומד בדרך הקשה. אחרי שרבים מילדיו נטשו את הדרך מתחיל בדק בית. יפה.
    המוני דתיים לאומיים מעבירים את ילדיהם לחינוך חרדי. יש עקשנים שנשארים בדת''ל , הם ישלמו את מחיר הכשלון בשנתון הבא.
    מה לעשות. הדרך נכשלה! היא לא הייתה נכונה מלכתחילה.
    או דתי. או לא דתי. אי אפשר לעשות צחוק מהתורה.

    הגב לתגובה זו

    • לקשקשן שמעלי

      משה, 11/05/08 23:23

      אף פעם, אבל אף פעם אף רב דתי לאומי לא התיר גיוס בנות לצה''ל.
      גם אין שום נהירה למוסדות חינוך חרדיים. נא, לא להמציא נתונים.
      חרדים משלמים מחיר ע''י שבבניקים ( חילונים בלבוש חרדי ) לא פחות אם לא יותר מדתיים לאומיים ( המשלמים בבנים חילונים ). הרבה פעמים עדיף כבר חילוני משבבניק המחלל שם שמים ע''י התנהגות פרוצה בזמן זהוא לבוש כחרדי. על הבעיות הקשות נוספות של עולם החרדי אני אפילו לא רוצה להרחיב דיבור - הן רבנות.
      עוד לא הזכרנו את הגזענות החרדית. ספרדים- סוג ב', חוזרים בתשובה - סוג ג', גרים - סוג ד'. מי רוצה עולם כזה.

      שמעתי מכמה רבנים שחרדים הם הקנאים של ימי סוף בית שני וסופם להעלם. ההסתגרות זו דרך שנכשלה, היא לא הייתה נכונה מלכתחילה! רס''ג והרמב''ם ידעו להתמודד עם בעיות חילון וקראים בימיהם ע''י פתיחות והענות לצרכים של עולם היהיודי, לכן הם הצליחו.

      הגב לתגובה זו

      • השטויות שכתבת מחייבות תגובה הולמת

        אחד שיודע, 26/06/08 18:36

        יותר ממחצית הבנים חניכי החינוך הממ''ד מורידים את הכיפה והופכים לחילוניים לגמרי עקב השירות הצבאי.

        ולך יש החוצפה לפתוח פה על שבבניקים חרדיים בשולי השוליים ?

        הגב לתגובה זו

        • איך בוחרים דרך?!

          דנה, 22/05/09 16:35

          אם אתה רוצה לדעת איך לבחור דרך תסתכל על הפירות של אותה הדרך! וראינו בדיוק מה הפירות של הציבור בדתי לאומי! ושוב שבוחרים דרך בודקים איפה אני יכול לעבוד את הקב''ה בשלמות ולא איפה אני נחשב סוג ד'!!!אם החפץ חייםן היה חיי היום ועוד הרבה רבנים דולים את היודע בדיוק באיזו דרך הם היו בוחרים אז בבקשה תהיה אמיתי עם עצמך!!

          הגב לתגובה זו

  • 58.

    כתבה לא הוגנת

    רצוא, 11/05/08 22:49

    הניסוח של הידיעה הזו (המעניינת כשלעצמה) אינו הגון, וכבר ציינו זאת לפני, אך חשוב להדגיש. הרב אבינר מתנגד לגיוס בנות לצבא, לא משנה באיזו מסגרת ובאיזה תפקיד. הוא תמיד התנגד, ומעולם הוא לא שינה דעתו בנושא זה (ואני הקטן חלוק עליו, אבל זה לא משנה כרגע).
    אמנם, בשונה מרבים אחרים, הוא מסוגל לעשות את ההפרדה בתוכו, ולבוא ולעזור לבנות שבכל זאת מתגייסות, למרות התנגדותו האישית לכך. זה עצוב שדווקא בדברים בהם הוא מפגין גדלות (ובהרבה דברים אחרים אני בהחלט לא מסכים איתו) מנסים בשביל אייטם עיתונאי להציג אותו כאיש קטן.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    טוב שהוא לא הציע לחלק את המדינה לשניים.לגברים ולנשים (ל''ת)

    אריק, 11/05/08 22:42

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אפילו חתן מחופתו וכלה מחופתה

    אביתר, 11/05/08 22:30

    מעניין על מה הגמרא בסוטה מדברת באם נשים לא יוצאות למלחמה
    מעניין מאוד מאוד מה חושבות על דברי הרב דבורה הנביאה ויעל אשת חבר הקיני .
    יהודית - גם לה כמדומני מספר תהיות.
    מעניין עוד יותר מה חושבות על דברי הרב לוחמות גוש עציון
    מעניין מה חושבות על דברי הרב לוחמות מרד גטו וורשה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    הגיע הזמן להפרדת הדת מהמדינה .והפסקת התשלום לרבנים.

    גדי, 11/05/08 22:22

    יש להפסיק מיד כול תשלום לרבנים
    המקבלים משכורת מהמדינה אשר יוצאים נגד התגיסות לצהל .

    הגב לתגובה זו

    • וואו, זה נשמע כאיום רציני ביותר (ל''ת)

      ה, 26/06/08 18:39

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    אבינר תחת לחץ הפמיניסטיות בעוד כמה ימים יחזור על דעתו (ל''ת)

    טלי, 11/05/08 21:59

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    שירות בח''א.

    עוזר טייס, 11/05/08 21:54

    כמי ששירת בח''א אני יודע בדיוק מזה בנות בבסיס איזה בלאגן כולם רודפים אחרי כולם סיפורים שבנות זה רק עבודה נטו תספרו למי שלא היה. הרב צודק...

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לא שמענו את האלוף שטרן....

    חייל, 11/05/08 21:15

    יש לו טענות רק נגד חילונים.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    על אלילות הפמיניזם והעוורים הנוהים אחריו

    אודי, 11/05/08 21:03

    החילונים היום הם חלק מחברה שלתפיסתה להיוולד אשה זה קללת הגורל ועליה לעשות כל מאמץ להידמות לגבר מאחר והוא זה הראוי להיות מודל לחיקוי.

    אין אפליה ביהדות, ישנה חלוקת תפקידים מוגדרת מנקודת מבט הרואה הבדלים בין המינים ומיחסת להם חשיבות ולא קללה כנהוג בחברה החילונית . החילונים האמונים על הדרוויניזם הרואה את חזות הכל במלחמות כוח שררה והישרדות, לא מבינים איך יתכן שישנם אנשים שלא רואים את האידיאל בצבירת ממון, בניית קריירה והשגת מעמד חברתי רם.

    ברצוני לחדש שישנם אכן בני אדם שמושגיהם אינם שאובים מהג'ונגל, אשה מבחינתם אינה רק מושא לסיפוק הליבידו הגברי והחיים אינם מתמצים במלחמת השרדות. אשה מבחינת ההלכה היא בת מלך והיחס אליה מצד הבעל והחברה בכלל מכוון להיות אכן כזה.

    היא לא מסתובבת מדוכאת ובהרגשת החמצה כיוון שהיא לא נולדה גבר ולא בטוח שהיא מקנאת בו.

    לדעתי פרצופה של החברה החילונית המורכבת מבני אדם ההולכים ומתרחקים מאנושיות פשוטה, שמושגים כמו חסד, רחמים ענווה ורוגע נפשי הולכים ונהיים זרים יותר ויותר ושלצערי הרב מתקרבים יותר ויותר לצורות התנהגות המקובלות בעולם החי - מושפע, בין היתר, מזלזול ביכולותיה וטיבה של האישה תוך הדגשת הפן הגברי שהנו בדרך כלל חייתי יותר מזה הנשי.

    נשים דתיות אינן רצות בהמוניהן לחברה החילונית המעניקה להן כביכול ''חופש'', כולל אלו המכירות את החילונים היטב. בטוחני כי אם יעשה סקר היכן הנשים מאושרות יותר, רגועות יותר ושלוות יותר ימצא שרובן באות דווקא מהחברה הדתית והחרדית.

    הפמניזם שבחיתוליו היה מוצדק, הגיוני ונשא בשורה אמיתית - איבד ממזמן את הצפון. הפמניזם אינו שואף להרבות אושר בין המינים, לטפח יחסים של אמון אהבה ואחווה אלא הכריז על מלחמה בין המינים, ובמלחמה כמו במלחמה אין מנצחים רק מפסידים.

    עובדה שהמשפחות החילוניות אינן מאושרות יותר מאלו הדתיות, ולדעתי בדיוק להיפך, ומהילדים בחברה החילונית ניתן ללמוד יותר מטפח על האווירה השוררת בבתיהם.

    האפליה כלפי האשה ביהדות הנה עוד אמונה סטראוטיפית מטופשת ומקודשת בחברה החילונית המתעלמת מן המציאות ואולי מנסה בכך למנוע כל נסיון לתהות על המציאות.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה נבונה (ל''ת)

      תודה רבה, 12/05/08 10:55

      הגב לתגובה זו

      • דברים כדרבונות, ועוד משהו..

        ת, 26/06/08 18:44

        רוב החוזרות בתשובה הנן נשים.


        כנראה שהחברה החילונית אינה גן-עדן לנשים.משהו מאחורי התפאורה חלול ורע.

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    אלוף המסר הכפול

    גשש בלש, 11/05/08 21:01

    זהו בדיוק הרב אבינר.
    מצד אחד עמדות קיצון בסוגיות שקשורות בעיני צניעות.
    מצד שני נסיון לסייע למי שכבר בסיטואציה הצבאית.
    מה שנקרא ללכת עם להרגיש בלי...

    הרי ברור שאם הוא מסייע בפועל למי שכבר בתוך העסק הוא בעל כורכו נותן לגיטימציה לענין. אבל זהו הרב אבינר שכל כך אוהב להתרטב אך להשאר יבש.

    הגב לתגובה זו

    • הגיע הזמן שתתבגר !! העולם אינו שחור או לבן אלא תחום האפור גובר !!!! (ל''ת)

      שלום, 12/05/08 12:32

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    זה לא תמוהה בכלל והוא הסביר את זה מלא פעמים

    יעקב, 11/05/08 20:47

    הוא ורבים אחרים נגד גיוס.
    כיוון שיש בנות שבכל זאת מתגייסות חשוב לעזור להן במהלך הגיוס ולכן הוא תמך באלומה והוא לא הסתיר את זה גם מהן והן שמעו אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מי שדחף אותם אלה רבני הציונות שאצלם ציונות ערך עליון

    הצד''ל=ציונים, 11/05/08 20:44

    ואחר כך תורה.
    קודם הרב אבינר היה בעד.
    הבת של הרב ראש המגיירים התגייסה לצהל נגד דעת אביה,אבל בהשפעת האמא ,אחרת אין סיבה מדוע התגייסה.
    גם הבת של הרב גורן התגייסה לצהל, ונישאה לרופא חילוני,והגברת גורן תמכה בבת נגד דעת אביה.
    וכל זה מדוע כי הלעיטו את ילדיהם ציונות חילונית,צבא, ומדינה,ואחר כך תורה.והכל הזיות פוליטיות אנו לא כמו החרדים,אנו נשנה את המדינה ונביא גאולה לעולם.
    בסוף רובם התקלקלו ועזבו באר מים חיים,ונטו אחרי ציונות חילונ ית,תקשורת קולנוע,חוצפה נגד התורה על רבניה.
    קמו דור אשר לא ידע את יוסף.
    תורה ועבודה היתה סיסמת שוא.
    כעת לאחר הרינונים מאחורי גבו מנצל הרב אבינר בכל במה לטהר את שמו על חשבון חומרות הצניעות ,כדי לטשטש את מעשיו הקודמים.

    הגב לתגובה זו

    • עם הארץ. הרב אבינר הוא היחיד שכתב ספרי צניעות מחמירים לפני 25 שנים (ל''ת)

      משה, חרדי, 12/05/08 12:30

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    התגייסות בנות לצה''ל...

    לימור זילפה, 11/05/08 20:35

    בס''ד

    אני מאוד יכולה להבין את הכוונה שלו ומאוד רוצה להצדיק את מה שכתב ואמר כי הוא ממש צודק במה שאמר! גמאני הייתי חיילת דתיה ואני לא מתחרטת אפילו לרגע! ולא אגיד לכם שלא היה קשה ולא אגיד לכם שהרב לא צודק בטענותיו, אבל... למרות הדמעות היום יומיות והקושי הרב זה עזר לי לגבש את אישיותי ועצמאיות!! התבגרתי שם מאוד! וכן! לדעבוני הרב נאלצתי לחלל שבת בזמן השירות הצבאי שלי למטרות התפקיד בלבד!!!אבל זה רק כי רב היחידה לא היה רב אמיתי.. הוא עשה יד אחת נגדי עם המפקדת שלי ולא אישר לי פטור משבתות למרות כל האישורים שהגשתי לו בכתב שמכירים אותי ואת משפחתי שאנחנו דתיים!
    ונכון שקיים שם קושי עצום!! בין הבנים לבנות.. יש שם מתח מיני מטורף!! שבד''כ יוצא לפועל וגורם המון!!!! בעיות!! אבל עם כל הקושי שבדבר קשה לי לומר לבנות לא להתגייס כי לי אישית זה תרם המון!!!!! צריך אופי חזק ולעמוד על העקרונות הדתיים שלך!!

    בהצלחה בכל אשר תפני ותחליטי!!!

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    הרב גם התנגד לריטלין ואחרי שבוע הפך את דעתו (ל''ת)

    איש מוזר, 11/05/08 20:31

    הגב לתגובה זו

    • הוכיח את דבריך במקום לזרוק מילים בעלמא (ל''ת)

      רפאל, 12/05/08 12:27

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    כבוד הרב

    דוד, 11/05/08 20:08

    מקומה של האשה בסולם הערכים שלך מתאים לרב שאמור להנהיג קהילה נאנדרתלית ,התקדמנו מאז מעט. אנא למד תורה , ישראל זקוקה לנשים מתקדמות, ולא אתונות. תודה.

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר? התורה לא מתיישנת עם הזמן. דברי הרב נכונים במיוחד לדור שלנו (ל''ת)

      משה, 11/05/08 20:47

      הגב לתגובה זו

      • תשובה למשה

        דוד, 11/05/08 22:55

        לא כל הבעיות נפתרו ,ולא כל הנשים החילוניות מאושרות. אבל הם יכולות לבחור, רובם מכירות את האלטרנטיבה הדתית, מה שלא בדיוק נכון לגבי נשים במחנה הדתי קיצוני ,ולעניות דעתי, גם אושר גדול הוא לא תמיד חלקם. לגבי הזימה ותאווה ,גם המיגזר הדתי נגוע,באותה מידה,מה לעשות כולנו עשויים מאותם חומרים. חבל שאתה משתלח קרא עיתונים.

        הגב לתגובה זו

        • תגובה לדוד

          משה, 11/05/08 23:42

          1. החילוניות יכולות לבחור? מעניין שאתה כחילוני מקבל את המושג בחירה חופשית.

          מה תאמר על החוזרות בתשובה המכירות היטב את החברה החילונית וטוענות בכל תוקף כי לא היה להן מושג מה יש לחברה הדתית להציע?

          הדתי/חרדי מכיר את החברה החילונית לאין שיעור טוב יותר מאשר החילוני את הדתי וזה מהסיבה הפשוטה לפיה המיעוט תמיד מכיר טוב יותר את תרבותו של הרוב מאשר להיפך.

          2. אתה נעלב כשעונים לך באותה המטבע? קרא את דבריך בראש השרשור הזה, היזכר מי זה שהשתמש במושג המבזה אדם נאדרתלי ואתונות כתאור של האשה היהודיה.

          3. לגבי הזימה והתאווה - אצל הדתיים זו מעידה בעוד שאצל החילונים זו תרבות שלמה וחלק מהשקפת עולם.

          הגב לתגובה זו

    • כמה שאלות ל''כבוד'' החילוני

      משה, 11/05/08 20:50

      פתרתם את בעיות החינוך והגירושין אצלכם?
      ממש הוכחתם הצלחה בלתי רגילה בחיזוק כבודה של האשה החילונית.
      האשה החילונית של היום היא טיפוס אומלל שכבודו נרמס עד דק עבור חופן דולרים של חזירים קפיטליסטים המוכנים למכור כל דבר ולרמוס כל ערך ובלבד לנפח את חשבון הבנק שלהם.
      את ''הצלחתכם'' רואים היטב ברחובות, מן הראוי שלפחות תבלמו את פיכם, אתם שהפכתם את האשה לגוש בשר בידי פרסומאים שכל התעללות בה מותרת לרווחת העדר החילוני השוטה שבולע בשקיקה את הטינופת היוצאת ממחות החילונים החולנים השטופים בזימה תאווה וטומאה.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    Who is the Real Gadol-Hador?

    Isaac Ashmedi, 11/05/08 20:04

    Rabbi Shmuel Izik Popack Shlita the greatest Rabbi that Lubavitch produced is the Real Gadol-Hador!

    הגב לתגובה זו

    • אני מלך המשיח רבי איציק פופאי (השליט-אה.. כןכן)

      הרבי הכי גדול, 11/05/08 20:29

      ושמן

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    הצבא היחיד בעולם עם גיוס חובה לנשים (ל''ת)

    חישבו על זה, 11/05/08 20:01

    הגב לתגובה זו

    • גיוס חובה לנשים

      המתקן, 02/03/09 14:48

      לא נכון.גם בסוריה יש גיוס חובה לנשים.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    כל דאלים גבר

    חילוניני, 11/05/08 19:56

    שיגידו לי הרבנים הראשיים ,כמה רבנים יש ומה מעמדם במדינה ..האם הם שרי עשרות,או שרי מאות או שרי אלופים ואולי שני שרי רמטכ'ל . מי קובע בשם שמיים מה לעשות ומה אסור ולמי. אולי תעשו כבר סדר בקדושה בשם שמיים..

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הרב אבינר הוא אדם נחמד מאד בדרך כלל

    יואב, 11/05/08 19:55

    אבל לצערי הוא לא כל כך חכם.

    יחסו לגירוש, קשריו הבעייתיים עם מטופלות, התנגדותו התמוהה לעליה להר הבית, התנגדותו לגיוס נשים, והשירים המביכים שהוא מפרסם יוכיחו.

    הגב לתגובה זו

    • מה לעשות? רב חייב להגיד את האמת בהסתמך על התורה,גם אם זה מפריע לאגו (ל''ת)

      שלום, 12/05/08 12:25

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    אבל לזמרות שהצבא לא גייס אותן

    יפית, 11/05/08 19:40

    הם קוראים משתמטות
    איזה צבועים
    יש הרבה תפקידים בצבא שגם בנות דתיות יכולות לעשות
    אבל הם שולחים את הבנות החילוניות להתגייס ואת הבנות שלהם לא
    המפד''ל תמיד היו צבועים במיוחד זבולון אורלב מגלגל העניים

    הגב לתגובה זו

    • ושירות לאומי???

      ענת, 11/05/08 20:08

      הבנות שלהם עושות שירות במקומות לא פחות חשובים למשך אותו זמן.
      תרגיעי.

      הגב לתגובה זו

      • הבנות שלנו עושות שנת שירות ואחרי זה צבא מלא

        שמאל שיוויני, 11/05/08 20:36

        שנת שירות? משרתות את המגזר שלהן, במקום שהן בוחרות, למשך תקופה קצרה.

        לא ממש משתווה- נכון?

        הגב לתגובה זו

        • שירות צבאי של נשים מזיק לצבא

          אמת, 11/05/08 20:47

          עולה לצבא הון תועפות ולא מחזיר לו (כך לפי אכ''א). הופך את הנשים לאגרסיביות ולא נשיות, תפסניות ומתוסבכות-אחרת לך תתן הסבר יותר טוב לנשיות הישראלית-איך שהוא נשים שעשו שירות לאומי לא מפוצצות בתסביכים האלו. חו מזה-אישה שחונכת מפגר עושה תפקיד שגבר לא יכול לעשות, אישה שמתנדבת בבית חולים עושה הרבה דברים שגם אם גבר יכול לעשות הם עדיין יותר מועילים מאישה בצבא ברוב המכריע של המקרים ובגדול. שלא לדבר על זה שאח''כ הן רוכשות מקצוע אקדמי בד''כ, בנות השירות הלאומי, בד''כ נחשב יותר ממה שנשים חילוניות עושות (כך לפי סקר), ותורמות המון לעם ולמדינה-גם מבחינה ערכית אין מה להשוות בין חיילות חילוניות שעושות צבא כי צריך וכי הם קונפורמיות אבל לא באמת מבינות בשביל מה, בעוד שבנות שירות לאומי עושות זאת למען העם היהודי ולא למען ערכים צבועים, ערטילאיים או לא קיימים.

          הגב לתגובה זו

        • יאללה, יאללה, השמאל עושים המון...

          משה, 11/05/08 20:50

          כמה בנות חילוניות עושות שנת שירות?אפילו לא אחוז.

          הגב לתגובה זו

    • אני שירתתי שנתיים בשירות לאומי בתפקיד קשה ומאתגר (ל''ת)

      דתית לאומית, 11/05/08 20:27

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    נשים וצבא

    המוודא, 11/05/08 19:40

    נשים הן רגשניות גם שנדמה להן שהם לא. האגו משחק אצלן תפקיד משמעותי מאוד אבל במובן הקונפורמיסטי אישה רוצה להראות שיש לה מקום משמעותי בתוך מערכת חזקה בשעה שהגבר עצמו הוא יוצר ומחפש מימוש עצמי אמיתי, ללא תלות במערכת ספציפית.

    נשים אינן אנליטיות כמו גברים או חכמות ויצירתיות כמו גברים.

    נשים לא חזקות כמו גברים ובכלל נשים שונות מגברים.

    הגב לתגובה זו

    • וטוב שכך

      גיל אזולאי, 11/05/08 19:46

      ויש לא מעט תפקידים שהן מבצעות טוב יותר מגברים

      הגב לתגובה זו

      • שם על כולכם פס ובמיוחד על ''מרי קירי''

        אמרתי אמת, 11/05/08 20:48

        אם יש לך שלוש יחידות מתמטיקה תגידי תודה, וגם אם יותר-בטח היה לך קשה :)

        הגב לתגובה זו

    • אני תמיד שמחה לפגוש אנשים חכמים כמוך (ל''ת)

      מארי קירי, 11/05/08 20:16

      הגב לתגובה זו

    • דוגמה קלאסית לתוצר החינוך הדתי

      הרכבת לא על, 11/05/08 20:22

      עלו והצליחו!!!!!

      הגב לתגובה זו

    • אתה כזה מטומטם..!

      ענבל, 11/05/08 20:29

      אתה בן אדם קטן ומסכן. תתבגר.

      הגב לתגובה זו

    • מזל שלפחות חלקנו הגדול יכול ללדת ילדים

      לא חשוב, 11/05/08 20:43

      אחרת כבר היית משמיד אותנו, או לפחות מציג אותנו כתת-גזע אנושי נחשל ומנוון

      הגב לתגובה זו

    • לא יכולתי לנסח זאת יותר טוב! (ל''ת)

      א, 11/05/08 20:57

      הגב לתגובה זו

    • הצחקת את סבתי הסנילית (ל''ת)

      מי שמדבר על אגו, 11/05/08 22:04

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    איזה מין רבנים אלה??? (ל''ת)

    למה ככה?, 11/05/08 19:40

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    הרב הציוני התחרד (ל''ת)

    משה, 11/05/08 19:38

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    לדעתי הרב טועה.

    מבט אחר., 11/05/08 19:37

    שרות בצבא תורם למדינה וגם לחיילת.
    מי שחזקה באמונתה יכולה לשמור אותה גם בצבא.

    והיכן הנימוקים ההלכתיים למאמרו של הרב ?

    הגב לתגובה זו

    • לא צריך ראיות לדברים פשוטיםכל ילד בישיבה יודע (ל''ת)

      ננוס, 11/05/08 21:03

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני בהלם מהתגובות כאן.

    אני, 11/05/08 19:25

    תתביישו.

    נהיינו מדינה שעצוב לחיות בה.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    גיוס בנות-יהרג ולא יעבור. וזה ידוע (ל''ת)

    אורן, 11/05/08 19:21

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הסוף הראוי לו הוא כסופה של קוריצה

    ראב''ד, 11/05/08 19:15

    שלחו את הטמבל להשרדות

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    למתלבטת

    אני, 11/05/08 19:12

    אני גם חששתי להתגיס בתחילה אבל בדיעבד זה הדבר הכי חכם שעשיתי, רכשתי מקצוע, הכרתי אנשים והכי חשוב התחזקתי בדת. כל האיסורים האלה נובעים מפחד העצמאות שלך. אל תתני להם את התענוג שבלדכא אותך ולרפד זאת באיסורים דתיים מומצאים.

    הגב לתגובה זו

    • העיקר שאת מרגישה חכמה פלגמטית

      שכמותך, 11/05/08 20:25

      ואני ראיתי נשים שעשו שירות לאומי ולא שירתו בצה''ל ורכשו מקצוע אקדמי נהיו תותחיות בו הועילו לחברה פי אלף מכל חיילת לא רק במקצוע שלהן אלא גם בשירות הלאומי (לחנוך מפגרים הרבה יותר מתאים בד''כ לנשים מאשר לגברים-גברים לא סובלניים כמו נשים לדברים כאלו, ולהחזיק נשק הרבה יותר מתאים לגבר מאשר לאישה-תאמיני לי שאישה שחנכה אוטיסטים או לקויי למידה או התנדבה בבית חולים עשתה שירות גדול פי אלף משלך וגם חיזקה את הרוח של עם ישראל). לא שמעתי שבתקופת דוד המלך הגדול גייסו נשים לצבא לא למודיעין לא לתפקידי מטה ולא ללוחמה. את יודעת מה הכי יפה? נשים ששירתו בצה''ל בד''כ איבדו חלק נכבד מהנשיות שלהן-הן ''אסרטיביות'', כלומר ישראליות מגעילות שתופסות תחת מפה ועד מחר שגורמות לישראלים לרצות לעזוב לחו''ל או להתבולל עם גויות. נשים שעשו שירות לאומי נותרות נשים-וזה חשוב לא פחות.

      הגב לתגובה זו

      • אל תהיה כ''כ מנומס

        אני, 11/05/08 22:12

        עוד תפספס את כל המסר שאתה מנסה להעביר.
        גם לי יש תואר, שני אפילו. ולא אמרתי שנשים לא תורמות בשירות לאומי, כן אמרתי שהן יכולות לתרום לצבא והרבה.
        איזה יופי שכל הנשים שאתה מכיר סובלניות וחלילה לא אסרטיביות שרחמנא ליצלן יביעו את דעתן ויגרמו לישראלים זכים וטהורים לעזוב לחו''ל.
        הכי חשוב שנישאר נשים. קפה, מישהו?

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    גילוי דעת

    הרב אבינר, 11/05/08 19:10

    בס''ד
    אשה היא רחם עם זוג רגליים (כדי שתוכל לצאת לקניות), זוג ידים (כדי להחליף חיתולים ולכבס), זוג שדיים (כדי להניק) וחור כניסה ויציאה לתינוק.
    כל מטרתה של האשה היא להגדיל את הפער הדמוגרפי בינינו לבין הערבים ימ''ש וזו כל תכליתה. כל השאר הוא הבל ורעות רוח של ה''פמיניסטיות'' ימ''ש.
    ובא לציון גואל במהרה בימינו אמן.

    הגב לתגובה זו

    • בושה!!

      אנונימית, 11/05/08 20:41

      ככה מדבר רב בישראל???!! תתבייש לך!! מה זה ''שדיים וחור כניסה ויציאה''? איך אתה לא מתבייש לכתוב דבר כזה בתור רב! איזה מין שם אתה עושה לרבנים ולדתיים!! תתבייש!!! ומה נראה לכם? שנולדנו כדי לשרת אתכם??? אז זהו שלא! מי שמסכימה להשאר בבית ולשרת את הגבר שלה היא פראיירית! יש לנו זכויות בדיוק כמו לכם!! וגם לכם מותר להזיז אצבע בבית ולא כדי להורות לנו מה לעשות או לא לעשות אלא כדי לעזור בעבודות הבית וטיפול הילדים!!

      הגב לתגובה זו

      • לאנונימית מה נסגר איתך

        א', 11/05/08 21:24

        את לא מבינה שזה סתם מתחזה.

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    בכלל, לנשים אסור לצאת מהבית

    דוד, 11/05/08 19:07

    כי אתם יודעים, הדתיים מתגרים נורא מהר, והם עלולים לעשות מעשה.
    הכל בגלל החינוך הפוריטני והצבוע שהם מקבלים.

    הגב לתגובה זו

    • מתביישת מהשם שאתם עושים לדת!!

      אנונימית, 11/05/08 20:45

      חוצפה להגיד דבר כזה!
      אנחנו לא כלב ולא נולדנו כדי להיות כלבות שמירה של הבית! נולדנו כדי לחיות בחופש כמוכם הגברים! קורצנו מאותו חומר! ויש לנו זכות מלאה לנהל חיים עצמאיים!! ולא להיות כלבות שמירה של הבית ופיליפניות ורק לספק לכם את צרכיכם המיניים!!
      מי שמתגרה שילמד לשלוט על היצרים שלו ולא יסתכל איפה שלא צריך!!!

      ממש מתביישת!!! כואב לי שבגלל אנשים כמוכם אנשים שונאים את הדתיים!!!

      הגב לתגובה זו

      • אוי אוי אוי, איפה היית כשחולק השכל? (ל''ת)

        ורד, 11/05/08 23:32

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    אני רוצה להוסיף עוד משהו

    בשוק מהטמטום, 11/05/08 19:04

    שירות לאומי לא צריך לבוא במקום צבא, אני מתנדבת במד''א כבר 6 שנים תיכף, ושירתתי בצבא שירות מלא, אין שום קשר בין שני הדברים.
    להתנדב אפשר תמיד, בכל זמן ובכל מצב, וזה רצוי ומבורך, אבל יש הבדל בין זה לבין הצורך לשרת את המדינה ולתרום. אם נפסיק להבין זאת ולראות את זה בצורה כזו, נהיה בצרה, שכן אין להתפלא אם בעקבות כך המדינה שלנו תחדל מלהתקיים.

    בנות צריכות לשרת, ביחידות עורפיות, ביחידות קרביות, ובכל דבר שגופן ויכולתן מאפשרים להן.
    אם הן אינן יכולות להיות קרביות, הן יכולות לתרום בתחום המודיעין, הגנה שאינה נופלת מהגנה פיזית.

    תפתחו את העיניים!!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    דברים נכונים ורציניים המכבדים את אומרם. (ל''ת)

    ממש לא דתי, 11/05/08 19:03

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    עובד אלילים

    הצופה מהצד, 11/05/08 19:02

    בור ועם הארץ. אידיוט וכסיל כאחד.
    דגנרט עלוקה מוצץ דם.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    על הסתה מכניסים לבית סוהר לא? (ל''ת)

    צנצנת, 11/05/08 19:01

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הפמניזם דפק לכולם ובעיקר לכולן את

    המוח, 11/05/08 18:57

    נשים מתכחשות לנשיות שלהן במגוון רחב של דרכים, אישה לא צריכה להיות לסבית, שורפת חזיות או טרקטוריסטית כדי להתכחש לנשיות שלה-גם מחשבה מעוותת כאילו הצבא הוא מקום לנשים וכי מדובר בהשפלה שמונעים זאת מהן, היא התכחשות לנשיות. ובהתחשב בתרומה השלילית, כך לפי אכ''א עצמו, של נשים לצה''ל-לכל הפחות מבחינה תקציבית, וברוב המקרים, מדובר בנזק של ממש לביטחון ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    טיפש +קבלות ''רב'' (ל''ת)

    רוני, 11/05/08 18:55

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    האם הוא כותב תורה חדשה?

    דוד, 11/05/08 18:52

    אלוהי אברהם יצחק ויעקב אכן דיבר על שמירת השבת לכן אני אישית ממליץ לכל בת שומרת מצוות לבדוק קודם כל מה נאמר בדבר התורה ולא להגרר סתם ככה אחרי כל מה שמנהיג רוחני זה או אחר אומר מכוון שמשה רבנו בכלל לא דיבר על איסור גיוס לבנות. גם בצבא אפשר לשמור על טוהר מידות ולהיות אור לאחרים

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    חברים, בנות לא תורמות בצבא

    עובדות, 11/05/08 18:52

    שכתבתי את זה בטוקבק לפני כמה שנים כמה מפגרים ''הפריכו את טענותיי'' עד שבעצם הם התפרסמו בידיעות לפני שנה בערך. ובכן, מחקר שעשה אכ''א מעלה כי נשים חיילות עולות לצבא הרבה יותר מכפי התועלת שלהן, הן דורשות משאבים ומנגנונים מנופחים בשם השוויון-שעה ששדה הקרב לא ממש מכיר את המילה הזאת. אבל ניחא, אנחנו חיים בשווייץ, איך שכחתי.

    אז יאמרו חכמים-הבא נשלח את הנשים להיות לוחמות. אלא מה? אישה לא מוסגלת לעמוד בסחיבת משאות של גבר או חצי ממה שגבר סוחב. אגב, אחד הלקחים ממלחמת לבנון היא שחשיבות היכולת לשאת משא כבד היא המשמעותית ביותר לגבי כושר קרבי של לוחם ויש לה חיוניות של חיים ומוות עבור המחלקה או הכיתה וכ''ו.

    שילבו נשים בתותחנים-מה זה אומר? שאם בצוות תותח יש 7 לוחמים שמתחלקים בניהם בסחיבת פגזים באיזה שהוא אופן, קיום של אישה בצוות אוטומטית מעלה באופן משמעותי על כל גבר בצוות.

    נשים מתקשות להישאר עירניות לאורך זמן, תכונה הכרחית ללוחם בשטח- גם את זה הוכיחו מחקרים פיזיולוגיים.

    נשים בצה''ל שניסו להשתלב ביחידות קרביות להוציא הגדודים המיותרים ''קרקל'' והשני (''יסמין''?), סבלו משברי מאמץ פי כמה מגברים ולא עמדו במאמץ מתמשך או גבוה, התאמה של סרגל מאמצים, שעות שינה ותזונה מיוחדת נדרשת כדי שהם יעמדו בזה-שוב, נחמד לעיתון, רע מאוד בשדה המערכה.

    נשים גרועות בירי לאחר מאמץ-ובלחימה הירי הוא כמעט תמיד לאחר מאמץ, ובכלל לא טובות בתפעול מעצורים ונשק כמו גברים-זה כולל מדריכות קליעה.

    נשים מוטות פי 4 מגברים לסבול מPTSD, כולל הפרעה נפשית בשל חשיפה לטראומה, וכנראה פי 16 כאשר מדובר בחשיפה לשדה קרב ממש, גם חומרת ההפרעה רבה יותר בנשים.

    ההתמצאות של נשים במרחב נמוכה בהרבה, בממוצע, משל גברים-ויכולת זאת היא משמעותית עבור שדה הקרב.

    שילוב של אישה ביחידה לוחמת פוגמת ברוח הצוות, ובאחוות לוחמים שהיא תכונה גברית נטו-נשים לא בנויות לזה ויש לכך הסברים פשוטים וקולעים שלא איכנס אליהם כאן. בוודאי שהדבר גם יכול לגרום למתח מיני שלא לדבר על זה שבמארב אישה לא יכולה להשתין ליד גבר-ובכלל קשה לדמיין אישה משתינה תוך שקית וכ''ו בשכיבה, על יציאות כבדות יותר בכלל אין מה לדבר.

    בקורס הטיס, אחוזי ההצלחה של נשים נמוכים פי 20 מאלו של גברים למרות, שבניגוד לטענות-את זה ראיתי במו עיני, ניתנות להן הקלות משמעותיות בשלבים שונים. כלומר, צה''ל מבזבז כסף בשם השוויון.

    אם אתם מאמינים שנשים הם לוחמות טובות כמו גברים-בבקשה, תוכיחו את זה, תבנו חטיבה שלמה שכולה נשים ותנו לה גזרה שלמה בצפון תחת אחריותה, מישהו ממכם יישן בשקט?

    הגב לתגובה זו

    • טיעונך מופרך כי דיברת רק על קרביים

      אלי ז'אנו, 11/05/08 19:12

      על קרביות אני לא מדבר כי חלק מהטיעונים שהעלת נכונים בהקשר אבל מה עם הרוב בצבא (גברים ונשים) שאינם קרביים:

      תפקידי הדרכה: מדריכת HAMMER, מדריכת קליעה, מדריכת כלי נשק מסווגים, מדריכה בסימולטור טיסה, מדריכה צניחה, מדריכת כושר

      תפקידי מודיעין: בדיוק כמו הגברים ללא שום הבדל (ומדובר בכמות אדירה של חיילים)

      תפקידי מפקדה/מנהלה/שלישות/תחזוקה: אין שום הבדל מגברים.

      הגב לתגובה זו

      • אלי אתה זה שטועה

        עובדות, 11/05/08 20:20

        מחקרי אכ''א לגבי עלות מול תועלת מתייחסת לכלל אוכלוסיית הנשים בצה''ל ויוצא שעלות אחזקתן בצבא ממש, אבל ממש לא משתלמת.

        לגבי השאר, בוא נתחיל מהסוף: בתחזוקה אין הבדל בין נשים לגברים? אני לא יודע מתי בזמן האחרון היית במחסן צבאי, אבל יש לא מעט משימות פיזיות.

        מדריכות האמר? ובכן, המקרה הראשון בעולם, ואני לא צוחק-זאת עובדה, שבמהלכו האמר התהפך כחלק מאימון היה ע''י נהגת צהלי''ת. אגב, היום מוציאים אותם מהתפקיד.

        לגבי כל שאר המדריכות שהזכרת-אם גברים היו עושים את התפקיד הזה הוא היה יעיל בהרבה-יש מספיק פרזיטים בכל מיני בסיסים קלבניקים שיכולים לעשות את התפקידים האלו-למשל, מפעילת סימולטור נדרשת לתמיכה טכנית רבה יותר מזאת שמפעיל סימולטור גבר, שמן הסתם בממוצע היה בעל חוש טכני גבוה הרבה יותר, היה נדרש אליה.

        אותו דבר לגבי מדריכת כושר שגם מסיחה את תשומת הלב של הלוחמים אבל גם לא יכולה להגיע לאותם יכולות של מדריך גבר. אין הצדקה לתפקידים נשיים רבים כל כך.

        לגבי המודיעין-לא מזמן שמעתי תלונה של אלוף במיל' שהיה סגן ראש אמ''ן בתפקידו הלפני אחרון ושצמח בחיל המודיעין שביכה על המצב הזה.

        אני מכיר נשים מעבודתי באקדמיה: הן לא מקוריות, הן קונפרימסטיות להכעיס ובימינו הן מאוד שאפתניות והשד יודע למה...הן מאוד חרוצות אבל כושר ניתוח מקורי-נאדה. יש נשים חכמות באמת ולא סתם טובות בלימודים וכ''ו, אבל הן מיעוט. אם אתה סומך על אלו שיעשו אנליזה של נתונים באותה יעילות כמו של ארגון גברי-ייתכן שאתה טועה.

        לי יצא לקחת טרמפ לפני בערך 4 או 5 שנים, קצינת מודיעין, אחות של חבר-בימים שכל הבלאגן הגלויה הי בשטחים, אני הייתי מוטרד מאוד מזה שצה''ל עוסק בלחימה עירונית ומאבד את המוכנות האמיתית שלו למלחמה שאין תרגילים חטיבתיים וכ''ו-ומה אמרה לי הקצינה הנ''ל שבדיוק הייתה בדרך להעברה לגוף מודיעין רגיש מאוד אחר (לבסוף למזלי ומזלך זה לא יצא לפועל) שהיא עוסקת בניתוח האיום הגדול ביותר על ישראל והוא האיום הפלסטיני-ניסיתי לדבר איתה על איראן וכ''ו-אבל שום דבר לא חדר למוח של הקצינה הזאת שנחשבה למבריקה.

        הגב לתגובה זו

        • האיום הגדול ביותר על המדינה הוא אכן האיום הפלסטיני

          יואב, 11/05/08 20:30

          ורק שמאלן לא יבין זאת. הם פועלים בדרך שהוזכרה על ידי אלתרמן בשיר המפורסם ''אז אמר השטן'':

          אז אמר השטן:
          הנצור הזה איך אוכל לו,
          אתו האומץ וכשרון המעשה
          וכלי מלחמה ותושיה עצה לו.

          ואמר: לא אטול כוחו
          ולא רסן אשים ומתג,
          ולא מורך אביא בתוכו,
          ולא ידיו ארפה כמיקודם,
          רק זאת אעשה: אכהה מוחו
          ושכח כי איתו הצדק.

          הגב לתגובה זו

          • לדוסית וליואב

            עובדות, 11/05/08 20:51

            זה בסדר דוסית, את דעותיי אני חושף בטוקבקים בפנים אני קצת יותר דיפלומט-ולשאלתך, אני כבר נשוי-די עם הטיעון הבנאלי ה''מנצח'' הזה שכל ישראלית יוצאת צבא שולפת. וליואב-שיר של אלתרמן לא משנה את העובדות שהאימון והמימון לטרור בעזה, לצבא של סוריהף לחיזבאלה ולתכנית הגרעין 1500 ק''מ מזרחה מכאן, כולה איראנית. אה וגם הבלאגן בעיראק ובאזרבייג'ן (יש גם שם)-זה קצת יותר מטריד אותי מהפלסטינים שעושים לנו צרות צרורות אבל עדיין לא יכולים לבדם להשמיד אותנו כעם.

            הגב לתגובה זו

        • וואו אתה פשוט שובניסט

          עוד דוסית, 11/05/08 20:34

          מי תתחתן אתך?
          בן אדם זה לא נקרא להכיר נשים. ואם כבר נכנסת לזה- מה עם כל הגברים מלאי הדאווין והאגו, שירו בשביל הכיף והרגו חברים שלהם, שהיו בטוחים שהם יודעים לתפעל מטוס, שלא שמו על המפקדים שלהם כי הם יודעים יותר טוב, שחשבו שהם מספיק גברים כדי לצאת למסע חולים ולהתיבש..או לשלוח את החברים שלהם למסע...

          הגב לתגובה זו

          • אולי שוביניסט אבל די צודק.

            אחד אחר, 11/05/08 22:47

            מה לעשות ישש מעטים שמעיזים לחשוב באופן ישיר בלי להתחשב בPC, ובטרור שכהניו ובפרט אלילותיו מטילים על בני החורין במחשבתם.
            היכולות של נשים (ברוב מוחלט של המקרים) מתבטאות בקשרים בין אישיים וחברתיים, לא ביצירתיות וחשיבה חדה ובהירה וזו עובדה פשוטה וברורה שניכרת על כל צעד ושעל.

            הגב לתגובה זו

        • עובדות

          איתי, 11/05/08 20:44

          אתה פשוט שוביניסט
          מה זה הקשקוש הזה ?
          על כל מחקר שתביא לי אני אביא לך שלושה מחקרים סותרים!!!
          קונפורמיסטיות ?! מההההה?!
          איזה שטויות !!!
          אתה אדוני סתם זיין שכל...

          הגב לתגובה זו

        • מבחינים מייד בנטייה הגברית להתלהמות והתבהמות

          אישה, 11/05/08 23:28

          קראתי את תגובתך הראשונה, והסכמתי עם רוב דבריך. נכון, אני חושבת שהכושר הטכני של נשים , בממוצע, נחות מכושרם הטכני של הגברים. גם כושר הניווט , וודאי שכך הדבר לגבי יכולות פיזיות. ושאר טענותיך נראו לי גם הן הגיוניות, ומתאימות למציאות כפי שאני מכירה אותה.
          בכלל, אינני חושבת שהצבא הוא המקום הנכון לניסיונות השגת ''שיוויון'' , וגם איני חושבת ששיוייון משמעו זהות. יש תכונות וכישורים שהם גבריים יותר, ויש נשיים יותר, וטוב שכך. עדיף פי כמה שהמדינה הזאת תלמד לנצל את היכולות הנשיות-,העוצמה הפנימית, ההבנה, יכולת האמפטיה והחמלה, יכולות התקשורת הגבוהות מאוד, הכושר הוורבאלי המפותח , כח העמידה הנפשי המדהים שיש לנשים לאורך זמן, הכושר לפשר ולגשר ולמצוא הרמוניה, שכ''כ חסרה פה, ועוד כהנה וכהנה איכויות נפלאות שהנשים, ככלל, עולות בהן על הגברים פי כמה. חשוב הרבה יותר, ויועיל הרבה יותר, מעוד איזה מאצ'ו -ממין נקבה הפעם.
          הסכמתי אתך, אם כך. אבל היי- עד כאן!
          לא מקוריות, קונפורמיסטיות להכעיס, חסרות כושר ניתוח מקורי, וככלל- טיפשות???. תגיד, מאיזה עץ נפלת? זו כבר שנאת נשים שאינה מעוגנת בכלום, וכדאי לך לבדוק היטב את מקורותיה. סתם כך,למען בריאותך הנפשית. (אחוז הגברים שמתו כתוצאה מהתאבדות גבוה פי כמה וכמה מאחוז הנשים שעשו זאת)

          הגב לתגובה זו

        • תוספת לעובדות

          ירון, 12/05/08 14:54

          נהגות ההאמר בצה''ל מוצאות כיום בהדרגה מהמסלול בין השאר אחרי שצה''ל נבהל מזרם של תביעות על פריצות דיסק של נהגות האמר משוחררות.

          מתברר שמבנה הגוף הנשי רגיש יותר לטלטולים שהוא עובר בנהיגה על האמר ואחוז החיילות שנפגעו מכך גבוה בהרבה מהמקביל אצל הבנים. העובדות הנ''ל פורסמו לפני כשנתיים בכתבה במעריב והנתונים אושרו ע''י דו''צ.

          למגיבות העצבניות - אל תבלבלו בין עובדות לבין שנאת נשים, התאמה לנישואין וכל שאר הממבו ג'מבו שנשפך כאן.
          אני נשוי ועדיין אין לי שום בעיה להגיד לאשתי שעדיף שאני ארים ספה בסלון או אקח תיק כבד, למרות שהיא ספורטאית ואני עם כושר ממוצע. אני יודע שפיזית אני יותר בנוי לכך. אלו העובדות והן אוששו באינספור מחקרים. מה הקשר בין זה לבין שנאת נשים?

          הגב לתגובה זו

      • יש גם תפקידים שבנות יותר טובות מבנים

        דוסית, 11/05/08 20:29

        משקי''ת הוראה (על כל חלקיו)
        משקי''ת ת''ש
        משקי''ת נפגעים
        משקי''ת עליה
        מורות חיילות
        (פקידה)
        בנות תצפיתניות במקום לוחמים...

        אתם רואים בנים שעושים את זה? די עם השובניזם והבורות הזאת. הצבא זה לא רק לוחמים, והוא לא אמור להיות רק עם לוחמים. העולם מיועד לשני המינים, ולא יכול להתקיים על טהרת מין אחד. לא כל תפקישד בצה,ל הוא לא צנוע, ולא הכל זה נגד התורה. אם דתיות לא יכולות להתגייס אז גם דתיים. צריך ללמוד להתמודד...וזה רק מחזק אותך בדת.

        הגב לתגובה זו

    • יש המון תפקידים בצה''ל..

      ללא שם, 11/05/08 20:48

      לנשים מלבד להיות קרביות! גמאני לא בעד אישה קרבית כי לדעתי זה הורס את הנשיות שלה!! אז תדבר מדוייק ולא רק על קרביות!!

      הגב לתגובה זו

    • אז מה הייתה לך מפקדת שכיסחה לך את הצורה??? או שאתה סתם טמבל? (ל''ת)

      אאא, 11/05/08 23:47

      הגב לתגובה זו

    • צודק לגמרי- נשים לא יכולות להיות לוחמות, אבל על סמך מה

      רעות, 12/10/09 19:45

      שאין מקום לנשים בצבא?
      אתה בעצם מתכחש לעובדה שיש עוד עשרות תפקידים, שאותם נשים מסוגלות לבצע ביעילות כמו גברים ואף טוב מגברים.
      מה עם מודיעין? חיל חינוך? הדרכה? וכן, פקידות! הצבא לא יכל לתפקד בלי פקידים. ובוא תספר לנו כמה פקידים גברים אתה מכיר.. ובוא תספר את השוות פעם מחברת של ילדה למחברת של ילד. העקרון ברור.

      בקשר לבנות לוחמות- זה ביזבוב מיותר של כספים ואני מסכימה איתך במאה אחוז. הטיעונים שהעלית נכונים לחלוטין.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אם יחול שירות לאומי במקום שירות צבאי לבנות, אז, שהצבא תארגן אותו (ל''ת)

    אמיר, 11/05/08 18:48

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אני לא דתי ואף לא מסורתי, אבל אני מסכים 100 %.

    עודד, 11/05/08 18:42

    בתור קצין, אני יכול להעיד כשבבסיס יש בנות, לבנים מאוד קשה להם להתרכז למשימה. עם זה, אני לא מדבר על ההטרדות המיניות של החיילים ואף של הקצינים.
    אבל, השירות הלאומי חייב להיות חובה לכל הבנות ללא יוצא מן הכלל וגם שנתיים ובהתאם לתקנות הצבא.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני ממתין ליום שהרב אבינר ימונה לרב הראשי לישראל. איזה קידוש ה' . (ל''ת)

    אלון, 11/05/08 18:39

    הגב לתגובה זו

    • ואז באמת ניהייה מסכנים!!

      לולה, 11/05/08 20:34

      די כבר נמאס לשמוע חתיכת חוצפן הרב הזה הוא אומר שנשים לא צריכות להתגייס כי הן צריכות להיות בנות חורין??!!!!! אה וזה שהם מכריחים אותם להתחתן בשידוך עם מישהו שהם בכלל לא מכירות זה ממש שיא החופש לא? שונאת את כל הרבנים האלו שלקחו בעלות על ה' שיתעוררו כבר

      הגב לתגובה זו

      • תשתי מים ותרגעי, הרב אבינר לא מייצג קבוצה ש..

        אחד שיודע, 27/06/08 01:29

        מכריחה בנות להתחתן בלי היכרות עם בן הזוג המיועד.


        הוא נגד מגורים משותפים לפני הנישואין, ובצדק. אבל לא נגד היכרות.

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    אני חילונית. הרב צודק. אדוואי שהייתי משרתת בזמנו בשירות הלאומי (ל''ת)

    יעל, 11/05/08 18:31

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הרב אבינר, זה הרב היחיד שהתנגד לסירוב פקודה בזמן ההתנקות. (ל''ת)

    בתיה, 11/05/08 18:24

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לעולם אל תקשיבי לרב אבינר -

    מנטאט, 11/05/08 18:24

    דינו של מי ששומע לאבינר כדין מי שעורך משגל הומוסקסואלי בזמן נידה ביום כיפור עם 15 בחורים לא נימולים - על הר הבית בקודש הקודשים!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הרב היחיד בציונות הדתית שהוא שקול ותלמיד חכם אמיתי (ל''ת)

    יאיר, 11/05/08 18:23

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    הביעה שבשירות הלאומי, זה לא נראה רציני מה שהבנות עושות (ל''ת)

    שמחה, 11/05/08 18:17

    הגב לתגובה זו

    • לא רציני? את בטח צוחקת

      מאיה, 11/05/08 18:46

      אני שירתתי שנתיים בשירות הלאומי, ולדעתי תרמתי למדינה מעל ומעבר למה שרוב החיילות תורמות.

      האמירה שלך תמוהה ומעידה על חוסר היכרות עם השטח.

      הגב לתגובה זו

      • אבל מה לעשות שזה נראה לא רציני? (ל''ת)

        רציני, 11/05/08 20:47

        הגב לתגובה זו

        • נכון, זה רק 'נראה' לא רציני...

          דוסית, 12/05/08 11:45

          בחיצוניות החיילות נראות יותר רציניות עם המדים והדרגות אבל בתכלס מבחינה מעשית יש בנות שירות לאומי שעובדות יותר קשה מחיילות.
          אני עשיתי שנתיים שירות לאומי עם ילדים בסיכון ועבדתי קשה מאוד מהבוקר עד הערב, העבודה הייתה קשה מבחינה פיזית ונפשית. לעומת זאת, חברות שלי שעשו צבא ישבו באיזה משרד ולא ממש עשו הרבה.
          אני לא מזלזלת בחיילות שמשרתות, חלקן עושות תפקידים חשובים מאוד, אני רק אומרת שאפשר לשרת בשירות לאומי ולתרום באותה מידה כמו בצבא ולפעמים יותר.

          הגב לתגובה זו

      • שירות לאומי משעמם!!

        ללא שם, 11/05/08 20:52

        להיות בשירות לאומי מבחינתי זה בדיוק כמו לקום לעבודה בבוקר ולחזור בערב! איפה העצמאיות ומה את לומדת מזה על עצמך??. בקיצור - משעמם!! שירות בצבא זה משהו שכל אדם חייב לעצמו / לעצמה למען פיתוח האישיות שלו / שלה!!

        הגב לתגובה זו

        • ואני חשבתי שהולכים לצבא כי זה ''חשוב''

          לא יאומן, 25/02/09 00:15

          יצע המרצע מן השק. שירות לאומי יותר חשוב מלהכין קפה בצבא. מורה חיילת עושה בדיוק מה שעושות בנות גם בשירות לאומי (רק בלי מדים). אלא מה, זה נראה פחות משמעם. ואללי, זה לא ''מפתח את האישיות''. כאילו, רק מי שנמצא עם חילוניים באווירה מופקרת ''מפתח את האישיות''. נו, אז תפתחי את האישיות כל החיים בקניון הקרוב. לבריאות.

          הגב לתגובה זו

      • אני מבינה שאין לך נסיון צבאי !!!

        טלית, 11/05/08 20:54

        איך בדיוק הגעת למסקנה שתרמת למדינה יותר ממני ??? (ששירתה שנתיים בתנאים קשים) ומהרבה חברות שלי ששירתו בתנאים דומים.

        הערתך מעידה על בורות !

        הגב לתגובה זו

    • אני שירתתי שנתיים בשירות לאומי בתפקיד קשה ומאתגר מאוד (ל''ת)

      שיר, 11/05/08 20:34

      הגב לתגובה זו

      • שרות לאומי גם תורם אני עשיתי שנתיים שרות זה חוויה

        שירה טרזי, 12/05/08 08:46

        שנתיים שרות נתן לי הרבה במיוחד לעמוד בלחץ עבדתי עם לקוחות זה ממש חוויה עשיתי 8 שעות כול יום זה סיפק אותי למרות שזה קרוב לבית הרגשתי כמו עבודה רגילה הצטערתי שלא התגייסתי כי צבא זה גם תורם אפילו יותר לביטחון עצמאות לעזור למדינה אבל אני לא מתחרטת שעשיתי שרות לאומי בהצלחה לכול הבנות שמתגייסות או עושות שירות !!!!

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    אבל, האם הרב אבינר בעד שירות לחרדים לפחות ? אם כן, אני מסכים איתו (ל''ת)

    חנוך, 11/05/08 18:16

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    דברי הרב קשים לי. אם לא אראה בנות בזמן השירות אשתגע (ל''ת)

    צביקה, 11/05/08 18:15

    הגב לתגובה זו

    • והרי לך סיבה מצוינת למה אסור להתגייס. אמרת הכל. הבנות לא נוצרו כדי

      זיוה, 11/05/08 20:04

      שתשטוף את העינים שלך.

      הגב לתגובה זו

    • תגובתצביקה היא הדוגמא הכי טובהלכל המתנגד'' לרב

      איבקה, 27/06/08 06:11

      תגובת היצר המיני של צביקה מהבזוקה הוא הדוגמא הכי טובה לכל המתנגדים לרב אבינר שליט''א.וזה הסבר טוב לאותה אחת שקןראת לעצמה בשוק מהטמטום,שאכן היא תהיה בגהנום על כל אחד שפינטז עליה.אז היא תהיה בשוק מהטמטום של עצמה וגם בשוק מעונשי גהנום.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    רבנים אמורים להיות אנשים חכמים.

    בשוק מהטמטום, 11/05/08 18:13

    ורב זה אינו נראה לי כ''כ חכם.

    כמה שטויות במקום אחד. אוקיי, אז בתור מי ששרתה בצבא, כנראה שאגיע לגיהנום על כך, אה?

    אני פשוט בנאדם בזוי, נחות, איני טהורה יותר!

    בנות, לא להקשיב לשטיפת המוח הזאת, היו ריאליות ותדעו להחליט החלטות משל עצמכן בחיים. אם השילוב של בנים-בנות כזה מפריע לכן, יש מקומות המבודדים רק לבנות.

    פשוט בושה.

    הגב לתגובה זו

    • יש גהנום

      איב, 27/06/08 06:03

      כן אם לא תעשי תשובה את תהיי בגהנום על זה.אין רבאמיתי שמתיר.יש גהנוםגם בעולם הזה ולפעמים חו שמים לב אליולפני המוות:גהנום הספקנות המערבישאין לו רבנים ריבוןהינו גהנום אי עשית רצון ה

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    כרגיל, הרב אבינר קולע בול לעיקר. ואינו מפלא בין דתיות ולחילוניות (ל''ת)

    שלום, 11/05/08 18:12

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אבינר מחזיר אותנו לימי הביניים!! (ל''ת)

    עינת, 11/05/08 18:10

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הצביעות של הרב אבינר - ולפנות יישובים מותר?

    סטודנט בטכניון, 11/05/08 18:07

    הלוואי שהרב אבינר היה קורא לחיילים לסרב לפקודות גירוש יהודים בעשירית מהלהט שבו הוא קורא לבנות לא להגייס.

    כנראה משהו מאוד לא בסדר בחוש הפרופורציה של הרב אבינר.

    הגב לתגובה זו

    • תשאל את הרב בטכניון אם הוא מסכים

      יהודי, 11/05/08 18:43

      עם דבריך? נראה לי שהחוש שלך בכבוד תלמידי חכמים נמס..

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כל מה שכתוב כאן נכון גם לגבי בנים

    פלוני, 11/05/08 18:04

    האם בנים צריכים '' רישומים אפלים מן העבר'' האם בנים לא צריכים להשאיר ''בענוה לריבונו של עולם להחליט''?
    ברור לי שיש הבדל בסיסי בין בנים לבנות, אך קשה לי להבין ,הרי ידוע ששירות צבאי גם לבנים כרוך בירידה רוחנית עצומה ולעיתי משאירה צלקות לכל החיים , מדוע שם נשלף הצירוף ''פיקוח נפש'' ואצל בנות לא?
    הרי ברור שיחידה מודיעינת (כגון8200) לא פחות חשובה מיחידת שדה.
    לא ברור לי גם למה להכפיש מי שכן התגייסה , הרי ישנם קריטריונים הלכתיים ברורים בדיני צניעות ומי שלא מפרה אותם לא מפרה. נקודה .
    מי שכן, יכולה להפר אותם גם באולפנא או במדרשה.
    אני בעד צמצום המפגשים בין בנים לבנות בצבא אך לא ניתן להכפיש בנות רבות וטובות.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ''הרי בצבא מחליטים בשבילך ואינך בת חורין''

    Melina Perez, 11/05/08 18:02

    סליחה, כבוד הרב אבינר, האם זה לא מה שאתה עושה בדיוק? מחליט בשביל בנות ישראל? וכי מי שמך למלך עליהן?
    פשוט מקומם כל העניין הזה.

    הגב לתגובה זו

    • ההחלטה אם להיות בת חורין נתונה לחייל ולחיילת

      יואב, 11/05/08 20:33

      אם הם מעבירים ומעבירות את הכל דרך מסננת המצפון, אזי הם בני ובנות חורין.

      אם הם מצייתים לכל פקודה, גם פקודה בלתי מוסרית, הם אכן לא בני חורין.

      כל אדם חייב לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצריים: לעולם אסור לציית לפקודות בלתי מוסריות.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    דיכוי ושנאת נשים

    נפש הומיה, 11/05/08 18:02

    הקול שלנו ערווה (השם ישמור, מאיפה הם שאבו את הזוועה הזו?), הדם שלנו טמא, השיער שלנו משחית, העור החשוף סכנה. אנחנו פסולות לעדות, אסור ללמדנו תורה ואסור להרבות עמנו בשיחה. אנחנו מופרדות ומגוטאות מאחורי פרגודים ומחיצות. אבל מי שסובל הכי הרבה משנאת הנשים ומהפחד מכוחן, הם הילדים הרכים. מגיל 3 עד גיל חופה הם נשלחים למוסדות חינוך על טהרת הגברים, מטוהרים מהטומאה (הנשים). שם הופכים לטרף קל לכל מיני מונדרוביצים. והדברים ידועים היטב, והנורמה מושתקת מדור לדור. אלוהים, רחם על הילדים הרכים.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה בהחלט!!!

      לימור זילפה, 11/05/08 20:58

      כל הכבוד! בושה לגברים המסכנים שלא מסוגלים לשמור על היצר שלהם ומנסים לכלוא אותנו בשל כך!
      אני בחורה דתיה ומתחרדת אבל דברים כאלו מקוממים אותי!1

      כמו שכמעט ולא תמצאו עזרת נשים בבית כנסת שהיא מסודרת, נוחה ומעוצבת כמו אצל הגברים! אני הייתי בבית כנסת שעזרת נשים זה המחסן ואי אפשר לראות בכלל את הגברים ושלא נדבר בכלל על לשמוע את התפילה! סגרו אותנו מאחורי דלת ואם פתנו חריץ בדלת כדי לשמוע את התפילה, נבחו עלינו הגברים וטרקו את הדלת בחזרה בפנינו!! בושה!! אישה היא בן אדם לא פחות מהגברים וגם לנו מגיע כבוד!!

      הגב לתגובה זו

      • עברתי חוויות דומות לשלך. את צודקת מיליון אחוז (ל''ת)

        השם שומע עונינו, 12/05/08 01:36

        הגב לתגובה זו

    • צביעות והתחסדות

      מנעי קולך, 11/05/08 21:29

      מי קיצוני כאן ? כמה שנאה יש בתוכך, על מי את כועסת ? כנראה שמוריך לא היו משהו ! והבוז שלך ליהדות ןלהלכה מעורר תוגה על יכולות החינוך הדתי.
      תלכי לטמפל ותעזבי אותנו במנוחה. שם תוכלי לעגוב על מי שתרצי, ןלבוא במחשוף, ובשיער פזור, ועם הרבה בושם. הטומאה, הערווה וכל השטויות האחרות - הן רק אצלך בראש. ביהדות - האשה היא מלכה, וכל כבודה בת מלך פנימה.

      הגב לתגובה זו

      • כנראה שלא נסעת ב''מוניות גאולה'' בזמן האחרון (ל''ת)

        הילה, 12/05/08 13:35

        הגב לתגובה זו

        • נסעתי במוניות גאולה ודוקא אשה..

          נוסע, 26/06/08 19:09

          צדיקה סרבה לשבת בסמוך לגבר.


          בזכות נשים צדקניות תבוא הגאולה.

          הגב לתגובה זו

  • 4.

    צודק. אבל מה החידוש?

    יהודי, 11/05/08 17:57

    ממתי דתיות מתגייסות?
    רק מחופשות לדתיות מתגייסות!

    הגב לתגובה זו

    • אין דתי אולא דתי יש ק''עולתורה אולא

      איב, 27/06/08 05:49

      לא מחופשות אלא ששומרות חלק מהמצוות וחלק לא

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    ובהמשך לא להגיע לכנסת, לבתי המשפט, ובכלל לחזור לימי הביניים...

    שפוי, 11/05/08 17:55

    וכי מה אנו מצפים מרב שפסק: ''אם חובש דתי נתקל בשני פצועים קשה, גבר ואישה, עליו לטפל קודם בגבר.'' (מעריב, 17/8/2003)

    הגב לתגובה זו

    • ומה אתה מצפה מהוראות מד''א לטפל במחבל

      סדר עדיפויות, 26/06/08 18:50

      במקום בנפגע היהודי, כי הוא-המחבל-פצוע קשה יותר ?

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    צודק. אבל מה החידוש?

    יהודי, 11/05/08 17:54

    ממתי דתיות מתגייסות?
    רק מחופשות לדתיות מתגייסות!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ותאמינו לי הוא מבין מה הוא מדבר (ל''ת)

    ההיא על הספסל, 11/05/08 17:50

    הגב לתגובה זו

    • ב''ה,יותר ויותר בנות אינן נשמעות לרבנים.אילו היינו נשמעים למרבית

      דתי, 11/05/08 18:52

      הרבנים, לא היתה קמה מדינת ישראל. כל הציונות הדתית מבוססת על מרד דתי של קבוצה קטנה כנגד הרוב המוחלט שהתנגד לציונות, וכל השאר היסטוריה.

      הגב לתגובה זו

      • אל תתןלעובדות לבלבל אותך (ל''ת)

        דתי ???, 11/05/08 21:19

        הגב לתגובה זו

      • אל תהיה כמו קרח

        cr fufct, 27/06/08 05:46

        קודם כל זה לא נכון .דבר שני בקצב הזה תהיה רפורמי\\קונסרבאטיבי שאין לו חלק לעולם הבא וחבל אם כן על הזמן והסבל שלו בעולם הזה

        הגב לתגובה זו