• 97.

    אין אחד שלא מכיר את אביבוש הזמר הדגול (ל''ת)

    שר התרבות, 09/05/08 22:44

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    גם דודי הלא דגול גנב עתיקות

    עתיקות גנובות, 09/05/08 22:44

    אבל הוא לשם שינוי בכלא.

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    מורטת שיערות עם כל מילה. איזה ייאוש. אכן מה נחגוג? (ל''ת)

    מית נמש, 09/05/08 04:32

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    יונתן הפעם אני לא מגיב (ל''ת)

    ., 08/05/08 10:12

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    לא טוב לך? אז לך למקום אחר. אבל גם שם לא הסתדרת...

    יואב הלוי, 08/05/08 08:26

    תודה לאל שיש לאן לחזור ולהתפרנס.
    אבל לא! ממשיך לירוק ומגדל בןכמוהו
    כולכם חיים על גופתו של משה דיין. עלוקות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    אפילו המרירות שלו ממוחזרת כבר שלושים שנה (ל''ת)

    תא''ל אביב גפן, 08/05/08 08:16

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    מעשים ולא דיבורים

    אשי, 08/05/08 08:12

    יהונתן שלום,
    אני חושב שכל אחד מאיתנו מסכים עם משהו ממה שכתבת וזה באמת לא קשור לאיזה צד הוא משתייך וכיוצ''ב, לכולנו מפריע המצב אליו הגענו ותמיד השאיפה לטוב יותר, אך בשישים שנה הגענו גם להישגים לא מבוטלים לפחות ביחס למדינות אחרות ותסתכל על השכנות, נכון גם שהשארנו מאחור דברים חשובים ביחס למסורת ומורשת ועוד ועוד ועוד.
    חשוב הוא יונתן שאנשים במעמדך, ינסו באמת לעשות שינוי ולא רק להעביר ביקורת, גם לדוח המבקר אף אחד לא מתיחס ברצינות אז קל וחומר ש........ .צריך לזכור שבסופו של דבר - ''אין לי ארץ אחרת......כאן הוא ביתי''
    כל טוב וחג שמח

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    ''לאהוב את הפלוגה ולשנוא את המדינה'' משפט עם כשל לוגי וסתירות פנימיו (ל''ת)

    יאיר, 08/05/08 07:37

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    אתמול הזמינו את כל עם ישראל לצפות בזיקוקים דינור בכיכר.

    מדינה חסרת, 08/05/08 06:16

    וכשהגיעו המוני ישראל לכיכר, האכילו אותם תעמולה פשיסטית - קטעים נבחרים מנאומיו של יצחק רבין - על ה''שלום'' שלא היה ולא נברא וגם אינו נצפה באופק.

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    חלומות עם שיניים חדות...

    Agent J, 08/05/08 05:00

    מה אתה רוצה? את ''המדינה שגנבו לי'' או שהימין יחזיר לך את הדגל?

    אתה מתגעגע לעבר שלא היה.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    יש גם ימניים שמתו במלחמות וחשבו אחרת ממך-תן כבוד!!! (ל''ת)

    פטפטן עלוב, 08/05/08 01:35

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    לא ברחת פעם לארה''ב ולא הסתדרת שם? אם אתה שונא אותה אתה יכול לעזוב

    דודך סיפח דה, 08/05/08 01:19

    מי זה ''אותנו''? אם אתה פועל כמו רובוט אל תשליך את הרובוטיות שלך על אחרים.
    מי רצח היום את ילד פלשתינאי ולמה לא עמדת דום לזכר הפלשתינאים אם אתה רוצה?
    דודך הלא דגול היה אחראי לפי ההפגנות של ההורים השכולים אחרי מלחמת יום הכיפורים למוות של החיילים ביום הכיפורים.
    דוטדך הלא דגול גם סיפח את השטחים דה פאקטו ומנע את השלום עד היום.
    הוא ידע שהוא סידר לנו מלחמה ל100 השנה הקרובות.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    יהונתן, אני מאחל ....

    אהוד בן פורת, 08/05/08 01:03

    שבשנים הבאות נדע הרבה פחות מרירות. חג עצמאות שמח !!

    הגב לתגובה זו

    • כאשר בנך [''דור מזויין''] , אתה ושכמותיכם...

      יהודי שמאלן, 08/05/08 05:41

      יעזבו המדינה יהייה קצת יותר אויר למי שאוהב אותה ויודע להעריך אותה גם כאשר יש בה דיעות אחרות מדעתי

      זו ארצנו ואין אחרת !!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 84.

    כמו כל שמאלן בשקל- דוגל בדמוקרטיה כל עוד הרב בצד שלו

    אלון, 08/05/08 00:44

    וכשהרב לא איתו , האפס בא וטוען שגנבו לו את המדינה.

    מחכה שגם עליך תיפול איזה ''טעות אנוש'' מעזה

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    כל נטיעה ללא שורשים סופה לקמול, חורבן צפוי מראש (ל''ת)

    אורי, 08/05/08 00:13

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    שימו לב איך הדמגוגיה זורמת בעורקי השמאלני

    אבי, 08/05/08 00:06

    ''...נכנסת למקלט האחרון של המנוולים, הפטריוטיזם. ''

    איייייייכס!

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    תודה יהונתן, כואב כמה שזה מדוייק. (ל''ת)

    דניאלה, 08/05/08 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    יונתן היקר-בקשר לדודך

    גידי, 07/05/08 23:24

    דודך לא היה כל כך דגול ,הוא היה אחת הסיבות להן רוב ערביי ישראל חזרו לתוך גבולות ישראל -בכיה לדורות .הוא היה אחד האשמים לכמעט ''חורבן בית שלישי'' במלחמת יום הכיפור .הוא היה זה שפעל להחזרת סיני ללא שום מקח.משום מה כל מי שמפורסם ממשפחתכם, הוא שמאלני ,איך זה ?.מה ,יש לכם מונופול על חמלה או על חוכמה?.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    אדון גפן

    מציאותי, 07/05/08 22:58

    אתה מתגעגע למשהו שמעולם לא היה
    ושואף למשהו שלא יהיה
    חתיכת טמבל

    הגב לתגובה זו

    • שלום הזוי

      שלומי, 08/05/08 02:13

      מגיב מספר 70 - אתה צודק ועוד איך!
      גפן הזויי ותימהוני וחושב שהערבים ייתנו לנו שלום - אם רק .....

      הגב לתגובה זו

    • DO NOT COMPLIMENT HIM-HE IS WORSE THAN THAT (ל''ת)

      AVI, 08/05/08 03:17

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    מר גפן יורה לעצמו בדלי כשמאלן מצוי...

    גילמור הצהוב, 07/05/08 22:41

    גם אם גפן מעלה נקודות נכונות(חלקן אכן נכונות- בוודאי על כל מה שקשור לרדידותנו התרבותית הנוראית בהשוואה למסורת היהודית העשירה)
    הוא עושה זאת באותה טיפשות ועקשנות שמאלנית-אשכנזית מסורתית. אני אשכנזי אך לא שמאלן וגם אני נופל למלכודות הדיכאון האלה, לצערי קשה להפנים שחיוביות מביאה תוצאות חיוביות ושליליות מביאה תוצאות שליליות. מי שלא מבין שכאשר הוא כותב טור בנושא יום העצמאות, גם במידה והוא רוצה לכלול דברים שליליים, הוא חייב לכלול זיכוך כלשהוא לפחות! אור בקצה המנהרה, פיתרון אפשרי לבעיות, משהו, מכיוון שהחיים לעולם נמשכים ! איש לא מעוניין לשמוע דברים שליליים רק לשם אמירתם , לא קשה לייצר כאלה, וזה לא מה שישכנע אנשים לעשות שלום. מר גפן אם אתה כה חכם בשביל לאבחן את הכל מהצד בצורה כה נפלאה בזמן שאתה כמובן חלק ונקי כתינוק בן יומו, אנא חלוק איתנו את סודות העליונות המדהימה שלך. בינתיים כל מה שאני שומע ממך זה ''בכי, בכי, נהי, נהי.''

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    הוא חושב שהוויסקי עושה אותו נורא חכם והוא חייב לפקוח את עיינינו...

    רק שהוא מזלזל, 07/05/08 22:22

    הוא חושב שהוויסקי עושה אותו נורא חכם והוא חייב לפקוח את עיינינו... (וככה יצא לו בן כזה...) ומרגיש שהוא נורא חכם... רק שהוא מזלזל באינטליגנציה שלנו...
    הוא סתם פולני פסימי ומתוסבך שניסה להטביע את מרירותו בטיפה המרה... וטבע בה כולו... וכעת מנסה להטביע אותנו במרירותו...

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    יהונתן גפן במיטבו!

    רחלה, 07/05/08 22:18

    כל מילה אמת לאמיתה. דיברת מהלב, יהונתן, ועל כך תודה . רק מתוך אומץ להגיד את הדברים כמו שהם נוכל להתאושש. הגנבים למינהם אכן נמאסו, ויש להוקיע אותם.
    אני בכל זאת שמחה...כי יש אזרחים כמוך שמבטאים את מחשבתם בצורה בהירה.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    מדבר על עצמך? ’טפשים,אלימים’? חוצפה!!! (ל''ת)

    ישראל, 07/05/08 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    ''גנבו לי ת'מדינה''

    עוד הוכחה, 07/05/08 21:27

    השמאל הרס את המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    אם אהבת הארץ זו בעיניך מנוולות, כנראה שאתה לא ראוי לה- אז

    תומר, 07/05/08 21:26

    יונתן סע ללפלנד קח רכבת קח אוירון קח ערבי וגם הארץ ותחתמו הסכם שלום.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    טמבל (ל''ת)

    מישהו, 07/05/08 20:34

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    תתלונן כמו פולניה זקנה. (ל''ת)

    פולניה, 07/05/08 20:25

    הגב לתגובה זו

    • דווקא מזכיר בסגנונו את סבתי אלגרה ממקנס (ל''ת)

      מרוקאית, 09/05/08 22:34

      הגב לתגובה זו

    • בוכה יפה אביב גפן הבן של בוב דילן (ל''ת)

      מסעודה, 09/05/08 23:00

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    התקווה

    עדי, 07/05/08 19:32

    מחזקת את דבריו של גפן.
    אין לנו במה להתגאות ואחד הדברים הכואבים ביותר זה התקציב ההזוי שהקצו לחגיגות ה 60 ,כשיש כאן אנשים רעבים ללחם וכשעוד אין לנו חוקה ועצמאות אמיתית.
    הדבר היחיד שיש לנו כמו האמרה הידועה ''יהיה בסדר'' וכמו ההמנון שלנו זה את התקווה,התקווה שיום אחד תהיה לנו מדינה אמיתית ועם חופשי.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    Shalom Yontan

    G.Greenfield, 07/05/08 19:18

    And all the responders, Yontan,it looks like you dont realy hate the country,but for sure you express alot of pain.I disagree with you on most things that you wrote but i defenetly feel the same as you and ithink it is good,because both sides you and i coming from the same interest,the best for Israel so the diferent is only the path to go and not the goal so no body still this country from no body we are on the same side I want to wish you happines And happy YOM ATSMAUT. Rmember strength is tested at crises time and we cant be weak .

    SHALOM

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    אבל...

    שמעונה מדימונה, 07/05/08 17:53

    אני מסכימה עם הרבה ממה שאתה כותב. אבל יש דבר שחשוב להבין. והדבר הזה הוא שמה שאתה מכנה ''הפלוגה'', לא יכולה להתקיים במקום אחר בעולם הזה. יש איזה משהו כאן, במדינה שלנו, שעם כל מה שקורה בחברה שלנו עדיין כאן ועדיין שומר על ''הפלוגה''. יש הרבה דברים שעושים כעס ועצב בלב במדינה שלנו, אבל עדיין, אין מקום אחר שארצה לחיות בו.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אם גנבו לך את המדינה....

    עודד, 07/05/08 17:24

    כנראה שהיא אף פעם לא היתה שלך.

    הגב לתגובה זו

    • איך אפשר לגנוב לך משהו (ל''ת)

      שלא היה שלך, 07/05/08 23:36

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    על מה יוצא כעסך?

    רויטל, 07/05/08 16:59

    לא מבינה אותך. מה אתה מציע? להגיש בכל מקרה עלה של זית גם כשהפלסטינאים מעלים את החמס לשלטון? לא מכירים בקיומך ואתה בר השמדה תמיד. זה המצב. לא מקדשים את המוות אלא זוכרים את ההולכים תוך אמפתיה למשפחות. לא ברור לי על מה יוצא כעסך.
    עם כובש? נכון להיום זהו כורח והלוואי שהיו להם מנהיגים שוחרי שלום

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    !!this is not a love song (ל''ת)

    !mony? free, 07/05/08 15:29

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    לא שרתתי לך ארצי (ל''ת)

    אורי, 07/05/08 15:27

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    צודק במאה אחוז. כל מילה נכונה. (ל''ת)

    אני, 07/05/08 14:35

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    אם אנשים המכבדים את זכר הנופלים הם מנוולים אז מה אתה? (ל''ת)

    עומר, 07/05/08 14:22

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    למה אתה מפרסם עישון?

    ana, 07/05/08 14:19

    התמונה שלך עובדת מצויין גם בלי המקל המעשן בידך!

    הגב לתגובה זו

    • לכי תגורי בכפר, לא אמרו לך שלגור בת''א זה גם מרעיל. (ל''ת)

      רוני, 08/05/08 00:03

      הגב לתגובה זו

    • רק עוד דרך להראות את הרעל שהוא מפיץ (ל''ת)

      אלון, 08/05/08 01:02

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    ''הימין לקח לנו'' מי זה ''לנו''? השמאל הפוסט ציוני? מיעוט עומלל ומסומם

    reality check, 07/05/08 14:08

    ''הימין לקח לנו'' מי זה ''לנו''? השמאל הפוסט ציוני? מיעוט עומלל ומסומם הנגוע בדחף להרס עצמי?

    הגב לתגובה זו

    • קודם תלמד עברית (ל''ת)

      תעשה טובה, 07/05/08 14:35

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    ''הימין לקח לנו'' מי זה ''לנו''? השמאל הוסט ציוני?

    reality check, 07/05/08 14:00

    ''הימין לקח לנו'' מי זה ''לנו''? השמאל הוסט ציוני? מוט עומלל ומסום הנוע בדחף להרס עצמי?

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    ובקשר למשה דיין- זכור לי שודד עתיקות שנתן ידו לפישול של מלחמת יום ה

    reality check, 07/05/08 14:00

    ובקשר למשה דיין- זכור לי שודד עתיקות שנתן ידו לפישול של מלחמת יום הכיפורים

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    כיצד להפחיד את אזרחיה למדו מפאי-עבודה מהשיטות החשוכות של רוסיה הקומ

    reality check, 07/05/08 13:59

    כיצד להפחיד את אזרחיה למדו מפאי-עבודה מהשיטות החשוכות של רוסיה הקומוניסטית.
    וכן את שיטות שטיפת המוח, מסך השקרים והעיוותים שמופץ בעיתונות וביתר התקשורת ע''י ליצני החצר של השמאל בישראל. אוכלי השאריות במדיה כמוך.
    ובקשר למשה דיין- זכור לי שודד עתיקות שנתן ידו לפישול של מלחמת יום הכיפורים.
    הימין לקח לנו'' מי זה ''לנו''? השמאל הוסט ציוני? מוט עומלל ומסום הנוע בדחף להרס עצמי?

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אחחח גפן, גפן

    הנמר, 07/05/08 13:57

    רוצה לחגוג תחגוג לא רוצה אל תחגוג.
    אתה לא ממש חייב להשבית את שמחתם
    של אלו ''שלמרות הכל'', רוצים לשמוח בחג
    העצמאות.
    כך את הגיגיך לספת התראפיסט שלך,
    בתקווה שיצליח להוציא אותך מהמניה דיפרסיה
    ממנה אתה סובל.
    אין לבן בלי שחור וכך זה תמיד היה ועוד יהיה
    בכל מקום, ההבדל הוא באיזו עדשה אתה
    משקיף על העולם הסובב אותך.
    מה שיכול להפוך את עולמך (ואולי עולמנו) לקצת
    יותר לבן, זו עשיה ולא קיטורים.
    להבא כשבאות לך מחשבות שליליות שרוק לעצמך
    את הפזמון הידוע של מונטי פייטון.
    חג שמח.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    אדם לא רציני...

    הגפן הזה, 07/05/08 13:46

    הנסיון של גפן לזרוק את כל האחריות ''על המדינה'', או ''על הממסד'' הוא לא רציני.

    המדינה לא אשמה באלימות במשפחה. אשם מי שאלים, ואשמים השכנים שמאפשרים זאת.

    המדינה לא אשמה בכך ש''מעריצים דוגמניות'', אלא אשמים אנשי התקשורת שלא מסוגלים/ לא מעוניינים ליצור משהו טוב יותר.

    כמו שאמר ג'ון קנדי, אל תחשוב מה המדינה צריכה לעשות בשבילך, תחשוב מה אתה יכול לעשות בשביל המדינה.

    ברגע שאנחנו נתחיל לנהוג זה בזה באדיבות ומתינות, ברגע שנבקש לצרוך תכניות יותר מתוחכמות, ולא קשקושי דוגמניות, הדברים ייראו אחרת.

    לגבי המצב הבטחוני. לערבים יש יותר מ-95% אשמה בכך שאין שלום.

    ועם כל הכבוד לערבים ולגפן, שקודם יפסיקו לשגר קסאמים.

    ואם לגפן קשה להבין את זה - שיעבור לגור בשדרות.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    במקום לקטר סע לשדרות. אולי שם תמצא לך טעם לחיים... (ל''ת)

    עדנה. דיים עדנה, 07/05/08 13:41

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    חופש הדיבור!

    עופר, 07/05/08 13:36

    לכול אדם מותר להגיד את אשר על נפשו ברבים.
    לכול הכבוד לאיש שעושה כך,כי גם עם יש חוסר הסכמה עדין אפשר לקבל את העובדה שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית משהו.
    ותורידו את השלטים של האוטןבוסים שאומרים שמי שלא מת על הגדר הוא לא ישראלי.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    יש צדק בדברים

    יהודי, 07/05/08 13:06

    המדינה באמת התדרדרה, מהרגע שהשמאל איבד את השלטון אנשיו עשו הכל כדי להחריב את מה שיש פה.

    או שהם ישלטו או שלא יהיה פה כלום.
    מהתוצאות השמאל סובל לא פחות משאר העם, לא חבל?
    עדין אפשר להשתנות.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ללא פטריוטיזם, אני לא מבין מה ''אתה'' עושה כאן?

    אברהם, 07/05/08 12:53

    הייתה בארה''ב פעם ושבתה ל ''שמאל'' שהשתלט על הדגל ראשון, ומה יצא מי זה ?
    אמר גדול השמאלנים חזן לפני מותו: שקצת פטריוטיזם דרך המסורת יהודית במפ''ם הייתה מועילה ואף מחזקת את השמאל, ואני מוסיף עד היום!

    הגב לתגובה זו

    • לא קראת... הוא כאן בשביל החברה, כשאין עקרונות זה מה שנשאר (ל''ת)

      א, 08/05/08 00:59

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    דוד שלך צדק. אבל אני, כעם, מעדיף לחיות על החרב.

    בלוֹ, 07/05/08 12:16

    ולא שהחרב תתנופף מעלי.
    אפשר לחשוב שיש מדינה אחת בעולם שלא ''חיה על החרב''. נכון שהמס שאנחנו משלמים, בשל החיים על החרב, גבוה, אבל אני חושב שהתפיסה השמאלנית, מעוטת הפטריוטיות ושטופת הפציפיזם, היא הגורם לכך.
    יש חוליים בחברה אבל אלה הם חוליים מהם סובלת כל האנושות בדיליי מסויים וברמות שונות.

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון. השמאל הוא בעד מדינה יהודית דמוקרטית וסוציאליסטית

      אני, 07/05/08 14:38

      תמיד יש מי שדואג שצעדים לשלום ולרווחה ייכשלו, ובכן לא עוד. הגיע הזמן לטפל בעצמנו, ולא לוותר: לא לוותר לשלום, לא לוותר לרווחה, לא לוותר לחלום. הימין לא יותר ''יהודי'' או ''ישראלי'' מהשמאל, זהו שקר וכזב. השמאל מחפש פתרון שפוי, ועובדה שלאורך הסטוריית המדינה, תמיד הימין החרה-החזיק אחר השמאל, ותמיד גם הימין עשה שלום עם אויבינו, כי אין כל דרך אחרת. רק חבל שהאסיפון תמיד נופל לימין קצת יותר מאוחר מלשמאל.

      הגב לתגובה זו

      • ''בקש שלום ורודפהו''

        ימני שפוי, 07/05/08 17:35

        זו הבעיה של השמאל. מיד מתחילים לרדוף. לאט לכם. קודם בודקים אם יש פרטנר. שכחתם את ''בקש''?
        בגין והשלום עם מצרים זו דוגמא יפה. הכשלון שלו היה בהסכמתו לדון ולקדם את ''הזכויות הלגיטימיות של ''העם'' הפלסטיני'' . זכויות לגיטימיות לעם הפלסטיני הן אובדן הזכויות שלנו. אם לא תבין אותי, לפחות תנסה להבין אותם. ככה הם מדברים ומתנהגים.

        הגב לתגובה זו

  • 49.

    תחגוג את ב 4 ביולי, מה לך ול ה' באייר

    כל אחד במקומו, 07/05/08 12:14

    דופק מסיבות, אתה וכמותך חבורת קוטרים, מה אתה עשית כדי שיהיה כיף לחגוג עצמאות חוץ מלתמוך באולמרט? סליחה זה דווקא הורס את יום העצמאות

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    תחזור לבוסטון , על הממשלה לספק סל יורד לכל הסובלים (ל''ת)

    GB, 07/05/08 12:07

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    יונתן גפן עשה קרייה מקופי פייסט. (ל''ת)

    רועי, 07/05/08 11:50

    הגב לתגובה זו

    • ??????????????

      אמיר, 07/05/08 13:05

      יש הרבה דברים שאתה יכול להגיד על גפן, אבל להגיד מה שאתה אמרת מעיד עליך כעל בור.

      הגב לתגובה זו

      • בעיקר הוא העתיק ממני

        דן בן אמוץ, 07/05/08 20:13

        ואני כבר מחכה הרבה שנים לקרוא משהו מקורי ממר גפן המכובד ולא העתקות ושוב העתקות ממני (ומאחרים).

        הגב לתגובה זו

  • 46.

    אוייבי ישראל מתעודדים מאנשים ,שיורים חצים מורעלים במדינה (ל''ת)

    לסלק את החולירע, 07/05/08 11:48

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    גם מקל אין לי. מה יהיה? (ל''ת)

    בלי, 07/05/08 11:44

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    דמגוג (ל''ת)

    אורן, 07/05/08 11:41

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    יש צדק בדברים אבל לא להגזים

    ראובן, 07/05/08 11:34

    נכון שבמובנים מסויימים הפכנו למטומטמים ואלימים יותר.אנו נסחפים לתרבות הקניון,הפלאפון,הצריכה המוגזמת וגיבורי תרבות שנבחרו ב-סמס.לא חייבים לחקות את ארה''ב בכל.
    אני מקדשים מדי את פולחן המוות ומפחידים את עצמנו לדעת וממש ללא סיבה.שנים טוחנים את האיום האיראני,החמאס והג'יהאד,אבל ישראל קיימת ובועטת ותמשיך כך עוד שנים רבות.
    יש כאן בעיות,היכן לא?
    חגיגות ה-60 כמו גם יום הולדתי לא מזיזים לי.יש משהו מזוייף בפטריוטיות ליום אחד,לדגלים על המכונית ומרפסות הבתים.מדוע רק יום בשנה?פתאום אוהבים ומראים גאווה לאומית מלווה במנגל הנצחי וערימות אשפה?כדי להמשיך לקטר למחרת ולהפחיד את עצמנו לדעת?
    מר גפן היקר,אני מקווה שלמרות תחושותיך הקשות שלחלקן אני שותף לא תבגוד,תאבד את הצפון ותמשיך לחיות כאן ולנסות לתקן את הטעון תיקון.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    סילופים רבים

    אבגדהו, 07/05/08 11:31

    הוספתי קטעים בסוגרים שהמחבר השמיט בכוונה
    1)''אינך יכול להיות אדיש כשהורגים ילד פלשתיני(בטעות, בגלל שבן עמו המחבל בכוונה נמצא לידו) ורגיש כשהורגים ילד בשדרות(בכוונה תחילה לשם רצח)'' במקרה כזה ההבדל אפשרי
    בגלל סילופים דומים של אנשים דומים לך כמו לקרא לגירוש האיום מגוש קטיף ''התנתקות ''
    המדינה הגיעה למצב זה והשלב הבא יהיה לפי ציטוט שלך לבגוד במדינה(לתשומת לב היועץ המשפטי)

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל מילה בסלע!

    דיוויד, 07/05/08 11:19

    כמו תמיד יונתן ידידי, כושר הביטוי שלך נותן ביטוי לרגשות שלי.

    איפה המדינה ואיפו החזון?

    40 שנות כיבוש - די!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    כל התגבות המתלהמות נגד גפן הם אנשים שאוהבים את השקר וקשה להם להפרד

    שירה, 07/05/08 11:17

    ממנו - אנשים כאלה - אין להם סיכוי לקבל פני משיח צדקנו, כי עולמו של משיח הוא עולם של אמת אבסולוטית ועלם רוחני ההפך הגמור של עולם גשמי - כדאי שתעשו חשבון נפש מה אתם רוצים מהחיים שלכם.

    הגב לתגובה זו

    • תשחררו את הפקקים ואני מגיע! (ל''ת)

      המשיח, 09/05/08 23:03

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    היותך סלברטאי לא מקנה לך זכות

    דליה, 07/05/08 11:14

    לשלוח את אלי את חוסר המשמעות בחייך, רפיסות עם ידע בסידור מילים וליהוגי לשון. פסימיות ככל שתהיה מנוסחת שבאה יותר מהמקום של העיניינים האישיים ומולבשת על הכביכול עינינים לאומיים היתה לי לסרה!

    הגב לתגובה זו

    • בלה בלה בלה (ל''ת)

      רון, 07/05/08 12:09

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    נעמה, 07/05/08 11:02

    הגב לתגובה זו

    • וכל סלע בראש.... (ל''ת)

      א, 08/05/08 00:54

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    חג עצמאות שמח לכולם ונפנוף נעים

    רחל - מרצ, 07/05/08 10:47

    חג עצמאות שמח לכולם ונפנוף נעים

    הגב לתגובה זו

    • ואם נקרא לנפנוף ''ערב גבינות ויין''? (ל''ת)

      המנפנף, 09/05/08 23:01

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    הבעיה שלך ושל אנשים כמוך

    בונד, 07/05/08 10:46

    היא שאתה אמנם רגיש למותם של ילדים פלסטינים (כמו כולנו) אבל אדיש למותם של ישראלים. לידיעתך - הילדים הפלסטינים שנהרגו לאחרונה נהרגו מהתפוצצות תחמושת של חמוש פלסטיני שמטרתו היתה לפגוע בישראל. אז חבל באמת אבל אנו חייבים להגן על עצמנו.
    דבר שני - נתנו את עזה ונתנו את לבנון ומה קיבלנו? אש ופצצות. אתה נדיב לחלק את ירושלים. אולי תנדב את ביתך הפרטי? לידיעתך - לערבים יש הרבה מקום במדינות ערב. ולנו אין ארץ אחרת. גם ניו יורק לא שלנו...

    הגב לתגובה זו

    • בוא נבהיר משהו.

      רון, 07/05/08 12:09

      כוווווללללםםםםםםםםם רגישים שילד יהודי מת. כולם כולם כולם. ללא יוצא מן הכלל. אבל אם מישהו אחד אומר ''בואו נשים לב גם לסבל של אחרים'' הוא אוטומטית מוותר על האזרחות והנאמנות שלו.

      או אנחנו או הם!!!

      היו עמים שדיברו ככה. פשוט חבל שזה גם אנחנו.

      הגב לתגובה זו

      • כוווווולם?

        לוי, 07/05/08 14:44

        גם הצלף שירה בשלהבת פס היה רגיש למותה? גם הילדים שמחלקים סוכריות בעזה אחרי פיגועים רגישים למותם של ילדים יהודים? כל מי שיודע חצי דבר על דמוגרפיה יודע שבין חצי לשני שליש מהאוכלוסייה הפלסטינית הם ילדים, מה שדי מקביל אגב לחרדים. לעומת זאת, שליש מהאוכלוסייה היהודית הוא ילדים. לכן, אם תהרוג באופן אקראי 60 יהודים ו-60 פלסטינים, אז יהיו לך במדגם הזה 20 ילדים יהודים ובערך 35 עד 40 ילדים פלסטינים. האם זה אומר שישראל מנסה להרוג פי 2 ילדים ממה שהורגים לנו? לא. מדהים אגב שהשמאל הקיצוני לא מתקשה להבין מדוע פעולות האצ''ל והלח''י היו בחלקן הגדול פעולות טרור פסולות אבל לא מסוגל לראות מעשים מקבילים מצד הערבים באותו אופן.

        הגב לתגובה זו

        • הכוונה, יקירי, הייתה לכלל הציבור הישראלי. אבל אחלה נאום. (ל''ת)

          רון, 07/05/08 16:27

          הגב לתגובה זו

          • לא ציינת זאת

            לוי, 07/05/08 23:53

            מותק, הציבור הישראלי כולל גם פלסטינים. בערך אחד מ-5. בכל מקרה, כואב הלב גם על הילדים באפריקה, ואני לא אומר סתם. זה לא אומר שמחר נקום ונעשה משהו.

            הגב לתגובה זו

  • 35.

    וכמו להמחיש את מה שכתבת...

    לשבור את המראה, 07/05/08 10:44

    כל עילגי הטוקבקים באים ומקשטים את תחתית הטור שלך.

    כמה אירוני.

    הגב לתגובה זו

    • והנה ההשתקפות שלך:

      המראה שלך, 07/05/08 10:58

      אתה אידיוט.

      ואל תעז להתנגד למה שכתבתי, הרי אני המראה שלך.

      זה מנומק בערך כמו הטור של גפן והגיוני בערך כמו התגובה שלך. במחשבה שניה, עלית פה על סטרט אפ רציני- לכתוב שטות ולבטל אוטומטית את כל מי שמתנגד. גאון.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    מה כן ניתן לעשות

    סנופי, 07/05/08 10:43

    בשל יכולתי הדלה וקוצר ידי אני משתדלת להשפיע ולעשות טוב רק לאן שידי מגיעה. אולי אם עוד אנשים יבחרו כך יד ביד תיגע וטוב יותר ישכון במחוזותינו.[ולא אני לא נאיבית ולא לגמרי טפשה]

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    תודה לאלוהים שהגענו לקיום 60 שנה למדינה

    מי היה מאמין, 07/05/08 10:36

    במקום להתבכיין תעשו מעשים טובים
    כדי שהדורות הבאים ימשיכו להתקיים במדינה. במקום בכייה מתמשכת.

    הגב לתגובה זו

    • איזה אלוהים בדיוק?

      שפינוזה, 07/05/08 11:08

      הכל נופל עלינו, ואתם מקפצים לכם עם ספרי תורה.

      הגב לתגובה זו

      • כמו שאמרו חכמינו - האמונה מחזקת רוחו של (ל''ת)

        אדם, 07/05/08 12:59

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    גפן היה ילד ונשאר ילד. אין מה לעשות עם זה. (ל''ת)

    בוגר, 07/05/08 10:35

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    עוד קראתי מאמר כה אמיתי מאיש שאינו שומר תורה ומצוות כנסו

    שירה, 07/05/08 10:34

    בעצם יהונתן גפן מתא ר את סופה שלהמדינה הציונית, אבל מה שאינו יודע או אינו רוצה לדעת ולהאמין, שסוף המדינה זהו תהליך שמיימי כדי שהשם יתברך יוכל להביא את משיח צדקנו. האמונה בבור עולם אינה אמונה סתמית. כתוב: ''וידעת והשבות אל לבבך'' כלומר ''וידעת'' פרושו לימוד - לרכוש ידע בתורה ולאחר שרכשת ידע תשיב אל לבבך, כלומר אמונה שבלב. ואכן לפי הנבואות המדינה צריכה היתה להגיע למצב כזה של ריקבון כדי שהקב''ה יוכל להצמיח את צמח בן דוד. וכל מהארועים שמתרחשים לנג עינינו כתובים בנבואות בצורה מדהימה (הנביא יחזקאל ופרשת ''כי תבוא'' פרשת התוכחה) היות וגפן הוא איש ספר הייתי מציעה לו לעיין במקורות שציינתי. אכן באמת אין סיבה כרגע לחגוג, הטיעוים של גפן אמת לאמיתה, אבל לאדם בלי אמונה זה קשה מאד על כן אם רצונך להתעודד ולהבין שכל מה שכתבת כתוב בנבואות אני ממליצה להתחיל לבדוק את היהדות. אני גם בטוחה שהרב אורי זוהר יעזור לך. בכל אופן אין הרבה זמן כי אנחנו עומדים ממש לפני ביאת המשיח וכדאי למהר. בלי תורה אין משמעות לחיים ואין תכלית. עוד טיפ כתוב ''בעל כורחך אתה נולד ובעל כורחך אתה מת''. אם רצונך באינופורמציה או חומר נוסף אפשר לכתוב לפקס 02 5376951 וכן להכנס לאתר דניאל מסרים מעולם האמת דרך גוגל.

    הגב לתגובה זו

    • בכלל לנשמות גדולות קשה לחיות בעולם של שקר כנס

      שירה, 07/05/08 10:58

      והתורה מצילה את חייהם (חוץ מזה שכיהודים אנחנו חייבים לחיות ולשמור תורה ומצוות, ונחנו אמורים לתת את הדין לפני בורא עולם או אחרי 120 או כשיבוא משיח והוא כל כך קרוב שכדאי כבר להתחיל להתכונן. דליה רביקוביץ היתה גם נשמה ענקית ולא יכלה להחזיק מעמד בעולם הזה של השקר - מומלץ לקרוא מאמר שכתבה אחרי רצח רבין בעיתון גלובס אפשר להגיע למאמר דרך גוגל: גלוב דליה רביקוביץ ''אין תרבות ישראלית'' מאמר מדהים שאמור לעזור להרב אנשים שמחפשים אמת. כתוב: ''ראה נתתי לפניך את החיים ואת המוות את הטוב ואת הרע ובחרת בחיים'' העולם החילוני הוא עולם של שקר, עולם קשה, עולם שבו אדם לאדם זאב לעומת מה שהתורה דורשת וזה ''ואהבת לרעך כמוך'' זו כל התורה כולה על רגל אחת אבל התורה היא ים מחייה מתים - אנשים שחיים כמו מתים.

      הגב לתגובה זו

      • לשירה

        דני, 07/05/08 12:36

        זכותך לדעתך,כמובן.מבחינתי דת-באשר היא-היא בעיקרה מקור לפילוג,סכסוך וחוסר סובלנות.את טוענת שהעולם החילוני הוא של שקר וזיוף ואין ספק שיש צדק בדברייך.מצד שני העולם הדתי אינו קדוש כל כך ונעשו בארץ ובעולם המון עוולות בעלות רקע דתי (הקלאן בארה''ב מונע ממניעים דתיים במקור ולא גזענות בלבד) .אפשר להתווכח אם יש דבר כזה ''תרבות ישראלית'' אך יש הרבה אטימות על רקע דתי ואני לא אומר את זה ככלל גורף.

        הגב לתגובה זו

        • לדני - היות וכתבת בצורה עניינית יותר אענה לך גם בצורה יפה כנס

          שירה, 07/05/08 14:11

          מנקודת מבט שלך הדברים נראים כך ואני לא מאשימה אותך, כי לא למדת דבר וחצי דבר בתורה. היהדות אמורה לאחד ולא לפלג, כמו שכבר כתבתי על רגל אחת כל התורה כולה היא ''ואהבת לרעיך כמוך'' לצערי זה לא קיים היום בעולם החילוני בכלל וגם אצלנו לא הכל וורוד אבל עדיין אין מה להשוות בין החברה החרדית לחילונית, מבחינת החסד ומבחינת אדם שחי והוא ירא שמים. לדתות אחרות אינני רוצה להיכנס כי הם בנו את תורותיהם על סמך תורת ישראל שהיא הראשונה לפני כולם. גם אם יש אנשים שלא מוצאים חן בעיני בעולם החרדי, זה כואב לי אבל זה לא מונע ממני להמשיך ולשמור תורה ומצוות ולאהוב את השם, כי לכל אחד יש חשבון פרטי עם הקב''ה ואם ההוא לא בסדר זה אומר שהתורה לא בסדר. להפך יש אנשים ויש תורה - התורה היא תורת חיים, מתקוה מדבש ומרנינה את הלב. היא דמוקרטית יותר מכל הדמוקרטיות בעולם וכתוב ''אחר רבים להטות'' כמובן רק אם זה לא נוגד את ההלכה. יש אנשים שיצרו דימוי רע לעולם התורה וגם אני שננאתי את הדוסים לפני שחזרתי בתשובה לפני 17 שנה. ואני חייבת לומר שבאתי לכאן ומצאתי אנשים יראי השם מקסימים ופתוחים ומלאי אהבה לזולת. אין ספק שלתקשורת יש תפקיד גדול בהשמצת החרדים ללא ידע מינימלי ובקיאות מינימלית בתורה וחבל. ואם אתה אדם חושב ונראה לי שכן כדאי לבדוק במה דברים אמורים. תאמין לי לא תפסיד. תפנה לארגון ערכים ותקבל את מלוא העזרה ההדרכה והאנפורמציה שמעניינת אותך בשמחה ובאהבה. בברכה שירה

          הגב לתגובה זו

          • לשירה

            לוי, 07/05/08 14:56

            יש לי בעיה אחת עם מה שאת אומרת. קודם כל לתורה שבעים פנים. אין תשובה אחת ולכן יש חז''ל, רש''י, אונקלוס, ראב''ע , רמב''ם, רמב''ן, יעקב מאמדן, סולובייצ'יק, ואפילו ח''ו שפינוזה וישעיהו לייבוביץ' שלא לדבר על רבים וטובים נוספים שתקצר היריעה מלציין את כולם.
            הסיבה לחולשה של התרבות החילונית היא כי ארון הספרים שלה הוא די עלוב. כשילדים בכיתה י''ב צריכים לקרוא ספר על בחור שמזיין כלב ושאר אשפה, זה אומר הכל. במיוחד שאותם ילדים בטח חושבים שרמב''ם זה בית חולים וזהו. תעשי סקר, תשאלי באופן אקראי אנשים מה שמו המלא של הרמב''ם, איפה הוא חי ומתי. וזה עוד מגדולי התורה בכל הזמנים. החוזק של עולם הדת נובע מהעושר האינטלקטואלי שלו - רצינו דור של אפיקורסים וקיבלנו דור של עמי ארצות. אמונה בהשם לא מספיקה, גם המוסלמים הפנאטים מאמינים, הם עדיין בורים.

            הגב לתגובה זו

            • ארון הספרים החילוני גדול ועמוק עשרות מונים מארון הספרים היהודי דתי,

              ללוי, 07/05/08 23:20

              נכון שרבים מילדי ישראל לא זוכים להחשף ליותר מהתרבות הבידורית של הטלוויזיה,וחבל באמת,אבל מצד שני בנוגע לרבי משה בן מימון,''המאור הגדול'' של היהדות,כולי שמחה שלא חושפים רבים מילדינו לדיברי השינאה והשיטנה,שהאיש ההוא כתב על נשים וגויים.
              מוזר אגב שאתה מתלונן על כך שבמקום ללמוד על הרמב'ם,''ילדים בכיתה י''ב צריכים לקרוא ספר על בחור שמזיין כלב'',בעוד שכנראה לא מפריעה לך הלכתו הכתובה של הרמב'ם האוסרת על אלמנות לגדל כלבים,מחשש שיצרם יגבר עליהן,והן יאנסו את הכלב.

              הגב לתגובה זו

          • לשירה

            דני, 07/05/08 16:30

            את צודקת בכך שלא למדתי תורה ואין לי עניין בכך.היהדות-ודת בכלל (האנטגוניזם שלי הוא כלפי דת ככלל ולא רק יהדות) אמורה להיות גורם מפייס,מלכד ונעים אך בהרבה מקרים היא משמשת כלי ניגוח,קרדום לחפור בו.אני לא רומר שהעולם החילוני מושלם,רחוק מאד מזה.אני לא שונא את הדוסים,אני פשוט לא רוצה שום קשר עם העולם הדתי.יש לי קשר קרוב לכמה חברים חובשי כיפה סרוגה,אינטליגנטים ונבונים,שאינם חושבים בצורה מקובעת ''כי ככה זה''.אני זוכר מקרה בו אמרתי למישהו בשיחה כי אינני מאמין שהעולם נברא ע''י אלוהים בששה ימים והוא התפרץ עלי בצעקות והטפה שאין לי זכות לחיות בארץ.למה?כי אני מקבל את המדע והאבולוציה ולא את מעשה הבריאה. התורה אינה מעניינת אותי,יש לי ערכים שלא קשורים אליה והשמצות מטעם התקשורת לא מעניינות אותי,אך היה לי קשה מאד לראות מתנחלים חרדים קוראים לחיילים ''נאצים'' בזמן ההתנתקות,ולא פחות לראות את מופרעי הימין למיניהם,חובשי הכיפה.העולם הזה רחוק מאד ממני ואין לי כל עניין לפנות לארגון כזה או אחר כי אינני חושב שאני זקוק לו.

            הגב לתגובה זו

    • שירה-הדברים שלך קרובים לעבודת אלילים. (ל''ת)

      דני, 07/05/08 11:36

      הגב לתגובה זו

      • בור וכסיל - נמאס מהסיסמאות הנבובות שלכם כנסו

        שירה, 07/05/08 12:35

        שאינכם מסוגלים להגיב בצורה עניינית ומנומקת. יש לך כנראה ליקוי שכלי חמור. אתה,כנראה שייך לאלה שמאוהבים בשקר.

        הגב לתגובה זו

        • שירה,אם נמאס לך מסיסמאות נבובות,מדוע את מתעקשת להמשיך לדקלם אותן?

          ארז, 07/05/08 23:33

          מצטער שירה,אבל ריבוי המילים בתגובותיך,לא נוטע בהם משמעות,וההתעלקות המתנשאת על מאמרו של גפן,כדי להעביר מסר משיחי שיטחי,פשוט לא במקומה.
          נסי להגיב לעיניין בעתיד.
          בברכת חג שמח.

          הגב לתגובה זו

        • תגובה לשירה...

          רבקה, 08/05/08 03:01

          כמי שהתחנכה על בירכי היהדות, יש לי בעיה עם התשובות שלך.

          מצד אחד את מטיפה ל-''ואהבת לרעיך כמוך'' שעליה עומדת התורה כולה, ומצד שני בתגובותיך, את מכנה את השני בכנויי גנאי שבודאי אין בהם מאותה אהבה שלה הצטוונו,

          ולכן, חביבתי- ''דרכיה דרכי נועם'' אם את רוצה לקרב, אל תשפילי, כי כך את מרחיקה, ולפני שאת מטיפה לאחרים, למדי קודם, ועבדי לרסן את עצמך, ולשפר את מידותיך,

          הגב לתגובה זו

  • 30.

    בטח ''לא שרתי לך ארצי'' .... הבן שלי

    שאן אביגד, 07/05/08 10:31

    הבן שלו, שר ''יפה מאוד'' וגם שר כל הדרך אל הבנק. מה עוד אפשר לצפות ממי שגידל דור מזויין ......

    הגב לתגובה זו

    • איזה מזוין ואיזה נעליים ,העמדת פנים אחת גדולה (ל''ת)

      דור מזוין, 09/05/08 22:54

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    יונתן,

    דפנה, 07/05/08 10:23

    אף אחד לא הבין מה כתבת, וכולם מוכיחים שאתה צודק.
    כמה עצוב הא...

    הגב לתגובה זו

    • מזל שיש רק כמה יונתנים גפן בינינו

      אבי ישראלי, 07/05/08 10:49

      שלא עשו כלום בימי חייהם ויודעים רק לקטר ולפסול מעשים של אחרים

      הגב לתגובה זו

      • מזל טוב אבי. לא ידעתי שלכתוב טוקבק זה לעשות משהו (ל''ת)

        רון, 07/05/08 12:08

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    כמעט כל משפט שלך קולע

    יצחק, 07/05/08 10:15

    אכן, הפכנו לטפשים יותר ואלימים יותר - האלימות מנסה לפצות על הטפשות ההולכת וגדלה שהביאה את אוסלו, שילדה את הגירוש מימית וגוש קטיף ומאיימת עתה להמיט חורבן על החלום הציוני של בני דורו של דודך.

    ''אינך יכול להיות אדיש כשהורגים ילד פלסטיני ורגיש כשהורגים ילד בשדרות'' אכן כך ולכן כדי להגן על הילד הפלסטיני עליך לחסל את אלה ההורגים ילדים בשדרות, גם לאחר הגרוש מגוש קטיף, וממשיכים את מעגל הדמים תוך כוונה לחסל את מדינת ישראל היהודית.

    ''גנבו לי את המדינה מתחת לאף'' מאימתי המדינה הזו נעשתה נכס שלך ? מדוע שלך ולא שלי ? מדוע לא של שנינו ?

    זכור - הארגון לשחרור פלסטין - אש''פ המתון - הוקם לפני 67.
    אש''פ המתון עדיין לא בטל את האמנה הפלסטינית השוללת את קיומה של מדינת ישראל היהודית.
    מדינת כל אזרחיהשרושה בטווח הבינוני שחברותיך בארץ לפחות יעטו רעלה על פניהן -אבל אתה ככל הנראה תהיה באותה עת בניו-יורק.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לירוק לבאר ממנה אתה שותה, ולהטיף מוסר תוך כדי- קבלו את יונתן גפן

    עברי, 07/05/08 10:10

    מדינת ישראל היא לא רק כבשת הרש של העם היהודי, מדינת ישראל היא לא פחות מנס, שהותיר את העולם המום.
    תעמולה ערבית עקבית בת שנים הצליחה להפוך את ההתפעלות וההערצה לישראל בעולם, לשנאה.
    שום דבר מהותי לא השתנה פה מאז 48' - אנחנו עדיין עם שנלחם בעם אחר על ארצו. הדבר היחיד שהתשנה זה שהעולם קנה את השקר של ''הכיבוש'', שקר, שאלמלא החברים הסמולנים של גפן- שהלכו יד ביד עם התועמלנים הערבים המשקרים והמנאצים- לא היה אדם רציני אחד בעולם שהיה קונה אותו.

    והנה, אנו מוצאים כי התעמולה הסמולנית-ערבית הצליחה כל-כך, עד שביום העצמאות ה-60 של המדינה, יום שכל יהודי הגון חייב לחגוג אותו ולהתגאות בו- מבקשים מאיתנו, מעל דפי העיתונים, שנתבייש.

    לסיכום: גפן, סע לבוסטון ואל תטיף לי מוסר. המדינה הזאת היא כל מה שיש לי.

    הגב לתגובה זו

    • yonatan-once,upon a time u were good-u r old ,stone,-f.u. (ל''ת)

      AVI, 07/05/08 10:31

      הגב לתגובה זו

      • all we are saying-lenon

        kavi, 04/06/08 21:13

        you mean stoned
        and you have noting to say to one of the single voices in this land israel to say -the king is bare naked -our state is unfare to the people living here (arab and palastinians)and their fathers lived here
        sing about peace
        talk about peace
        do for peace
        no more war

        הגב לתגובה זו

    • מצטרפת לכל מילה. ויותר

      חג שמח, 07/05/08 10:37

      אין לי ספק שאם מר גפן וחבריו היו אכן מתחברים לחבריהם בחו''ל, באירופה, בוסטון, ואיפה שלא יהיה, המצב כאן היה טוב פי אלף מונים.
      הבעיה שלנו היא שהם רובצים לנו כאן כאבן נגף, ועוד מקטרים כמה רע פה. מי עוצר אותם פה???

      הגב לתגובה זו

    • גפן יורק לבאר...ואחר כך מתלונן שלמיים יש טעם של רוק (ל''ת)

      ארז, 07/05/08 11:25

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    יונתן סע הביתה - לארה''ב (ל''ת)

    משה מהעיריה, 07/05/08 10:08

    הגב לתגובה זו

    • GEFEN IS AS GOOD AS OLMART-2 GEONIM (ל''ת)

      AVI, 07/05/08 10:31

      הגב לתגובה זו

    • קח רכבת קח אוירון - יונתן (ל''ת)

      לך לישון, 07/05/08 10:47

      הגב לתגובה זו

    • תוכל גם להספיק לטיסה? (ל''ת)

      רון, 07/05/08 12:07

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    ''המדינה שגנבו לך'' לא הייתה שורדת במז''הת אפילו שנה

    יאיר ל, 07/05/08 10:01

    הרצל לא בחר את ארץ ישראל כבית לעם היהודי, הבחירה נעשתה למעלה מאלפיים שנה קודם לכן.

    אבל, מי שחשב שכבשים ישרדו בלב צבועים, תנים וזאבים טעה טעות מרה.

    מדינת ישראל לא קמה בזכות שירי שלום, וצבאות ערב שניסו למנוע את הקמתה לא היו נהדפים בפרחים.

    האיסלם המקדש את פיגועי ההתאבדות, אינו מתרגש משירי השלום הפטתיים שלך ושל חבריך.

    ולצערינו, כפי שהוכח במבצע חומת מגן, שקט יחסי יושג אך ורק אם נהיה חזקים ותקיפים.

    וכאשר ''נמר בעדר צאן ינהג'' נוכל גם אנחנו להשתמש במשחתות הישנות להובלת תפוזים.

    הגב לתגובה זו

    • עובדה שכן (ל''ת)

      י, 07/05/08 11:07

      הגב לתגובה זו

      • צא ולמד - המדינה ''שגנבו'' הייתה רק חלום הזוי, המדינה שרדה שונה לחלו (ל''ת)

        יאיר ל, 07/05/08 18:55

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    המשפט צריך להיות 'אוהב את עצמי שונא את העולם'

    אחד, 07/05/08 09:58

    שמתם לב איזה ארוך הקטע של התיאור העצמי שליד הכתבה? נראה לי שגם אם בן גוריון היה כותב פה טור התאור העצמי שלו היה יותר מצומצם.

    הגב לתגובה זו

    • וידוע שבן גוריון היה משהו משהו (ל''ת)

      רון, 07/05/08 12:07

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    למה להתלאם תקראו ותפנימו...

    גבי, 07/05/08 09:53

    יונתן גפן היקר,
    אני מבין למה אתה מתכוון ואני חושב שאנחנו חייבים לעשות הכל ע''מ שיהיה לנו חברה טובה יותר אבל אתה מכיר חברה שאין בה פשע, אנשים סוג ב' וכד'?
    מה היה קורה אם אנחנו היינו סוג ב' , לא היינו פה.
    תחשוב על זה.אבל אל תפסיק לכתוב!!!

    הגב לתגובה זו

    • אתה באמת חושב שאתה מאיר פה משהו?

      רון, 07/05/08 12:06

      למה אי אפשר לבקר במדינה הזו ולא להיות בוגד?

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    אם אתה לא רוצה שישתמשו בשירים שלך ביום הזכרון, תדרוש שיפסיקו

    אחד, 07/05/08 09:53

    אל תעשה טובות, יש גם שירים אחרים, טובים לא פחות, שבהם גם מזכירים למה החיילים הקריבו את חייהם (ולא כמו האופנה בשנים האחרונות מדברים רק על שכול מנותק מלאומיות).

    הגב לתגובה זו

    • אתה התוכי של פייגלין?

      י, 07/05/08 10:59

      או תועמלן בשכר?

      אתה לא רוצה להתאבל? אל תתאבל. לך תתגאה.

      הגב לתגובה זו

      • כמה טמטום הכנסת בשלוש שורות.

        אחד, 07/05/08 11:48

        אף משפט לא נכון, חוסר הבנת הנקרא בסיסית (מי אמר שהוא לא רוצה להתאבל?), שקרים, התלהמות, חוסר חשיבה מינימלית, חשיבה מרובעת, ומופע מרהיב של פיגור. את כל זה עשית בשלוש שורות.

        אתה אדיוט למופת.

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    אתה שונא את המדינה כל יום ויום. אולי ביום העצמאות תעזוב אותנו בשקט? (ל''ת)

    אל תעבדו עליי, 07/05/08 09:50

    הגב לתגובה זו

    • YONTAN,GO PLEASE GO,WE MIGHT REMEMBER YOU WERE GOOD ONCE,GO,GO,GO. (ל''ת)

      AVI, 07/05/08 10:33

      הגב לתגובה זו

      • LIKE YOU WENT? (ל''ת)

        AVI2, 07/05/08 19:33

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    you're funny, u'r good, u'r #1

    loved it, 07/05/08 09:41

    Geffen u'r the best. Just look how many idiots you manage to aggravate.
    on the other hand, we both know that those who reject you and hate you are idiots. so how comes that mostly idiots read your articles?????
    I can't get it. Maybe I'm not that smart either....

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה כל מי שממורמר בחייו האישיים מוציא את זה על המדינה? מה היא עשתה? (ל''ת)

    תהיה מדוכא בשקט, 07/05/08 09:35

    הגב לתגובה זו

    • ה''מדינה'' לא עשתה כלום. אזרחיה עושים ועשו המון

      רון, 07/05/08 12:05

      אזרחים, אגב, כמו יהונתן גפן.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אני לא מבין את

    תסבירו לי, 07/05/08 09:18

    השמאלנים האשכנזים האלה .
    דווקא , שבוע אחרי יום השואה , ביום העצמאות , הם קוראים תיגר על הקמת הבית ליהודים .
    מאיפה השינאה העצמית הזו ?
    מאיפה ?
    ...ועוד הם '' הקימו'' את המדינה....
    אני לא יודע מי הקים את המדינה . אני בטוח שהם יביאו להרס ואובדן המדינה - והתהליך הזה כבר התחיל ...מזמן ...

    הגב לתגובה זו

    • זה לא ה-שמאלנים ה-אשכזנים. זה שמאלן אשכנזי פתטי אחד (ל''ת)

      גם אהוד ברק, 07/05/08 09:36

      הגב לתגובה זו

    • ואני לא מבין אנשים ששונאים אנשים אחרים

      רון, 07/05/08 12:05

      בשל דעות אחרות משלהם. לא טוב לך? יש מלאאאן דיקטטורות שישמחו לקבל אותך.

      הגב לתגובה זו

    • גם אנחנו לא מבינים את האשכנזים השמאלנים (ל''ת)

      הקשת המזרחית, 09/05/08 22:51

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    כל אנשי השמאל בוגדים בארצם

    רמי, 07/05/08 09:07

    כשמאלן אתה מיצג את השמאל במדינה וטוב שאתה מודיע בריש גלי שאתה מעדיף לבגוד במדינה ככל השמאלנים אתה מעדיף את חיי הנוחות והחומריות ושהכל ילך לעזעזל .למזלנו יש יותר אנשים במדינה הזו מאשר אנשים כמוך אשר מוכנים לחרף נפשם על מנת שאתה ושכמותך יוכלו לזרוע שנאה .מקומך לא איתנו ומדינה זו לא שיכת לך ולכן כמה שתכתוב נסתכל על זה כאילו אחד מארץ אויב כתב זאת .

    הגב לתגובה זו

    • אתה הדוגמא הטובה ביותר לצידקתו.

      יפה נפש, 07/05/08 09:53

      לא הבנת מה הוא אומר ופלטת את הרעל הסטנדרטי.
      מי אתה שתגרש מישהו מהארץ.
      המדינה היית יפה יותר לפני 77.
      מאז רק הידרדרנו.
      עכשו שמנסים לתקן משהו-אתם או יורים בנו או מנסים עם שכמותכם לסבך אותנו בשטויות העיקר להפריע לעבוד.
      תחזור מהיכן שבאת בבון.

      הגב לתגובה זו

      • עוד מוחמד (ל''ת)

        איתן, 07/05/08 23:36

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    כדאי שתירגע

    איינשטיין, 07/05/08 09:05

    אתה מצייר תפישת עולם המורכבת ממונחים ערטילאיים כמו ''מדינה'' ''העם'' ומאשים ''אותם''.
    א. עם כל הכבוד למחשבה האלניטית והנפש הרגישה שלך, יש עוד כמה אנשים פה עם רגישות, נסיון וידע שלא נופלים משלך.
    ב.יש לא מעט אנשים שחושבים כמוך על המדינה ותחלואיה, אבל מסיבה אחרת. הם סבורים שהמדינה חולה מפני שאנשים כמוך הם ''גיבורי תרבות'' '' דוגמא שלילית לשיח נמוך ולהתנשאות פסוודו תרבותית''
    מה דעתך יהונתן?

    הגב לתגובה זו

    • מזכיר קצת את כל אותם בנים דפוקים שתולים את דפיקותם בהוריהם... (ל''ת)

      מוטי, 07/05/08 10:15

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ''אוהב את הפלוגה... שונאת את המדינה...'' - כמה פעמים אפשר לחזור

    טל, 07/05/08 08:59

    על המשפט הזה???

    הגב לתגובה זו

    • כמה שצריך. עד שתביני. (ל''ת)

      רון, 07/05/08 12:04

      הגב לתגובה זו

      • הבנתי את זה כבר לפני 30 שנה. יאללה, נקסט. (ל''ת)

        טל, 07/05/08 15:03

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    G.F.N = good for nathing

    o.d, 07/05/08 08:57

    מה יש להגיד אם תביע קונצנזוס מי בכלל יקרא אותך ???

    הגב לתגובה זו

    • nothing

      רון, 07/05/08 12:04

      בהצלחה פעם הבאה

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    לך לך תבכה על הקבר של ערפאת

    אלכס טוקבק, 07/05/08 08:50

    מטורף מהשמאל הקיצוני הפוסט ציוני.

    הגב לתגובה זו

    • חחח יפה אמרת! (ל''ת)

      ......., 07/05/08 09:05

      הגב לתגובה זו

      • חחח. מה זה חח??!!! מה נאמר כל כך יפה? (ל''ת)

        רון, 07/05/08 12:03

        הגב לתגובה זו

        • אתה ממש לוקח את הכל פה אישי. (ל''ת)

          אביב, לא לכעוס., 07/05/08 18:33

          הגב לתגובה זו

          • מעניין, ואני חשבתי שזה דבר טוב. (ל''ת)

            רון, 07/05/08 19:32

            הגב לתגובה זו

  • 12.

    בכיין נלגע וזדוני

    בכיין, 07/05/08 08:47

    שילוב קטלני שראוי שיהיה מחוץ למדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • לפי ההגדרה הזו גם אתה לא צריך להיות פה (ל''ת)

      רון, 07/05/08 12:03

      הגב לתגובה זו

      • רון או מוחמד? (ל''ת)

        איתן, 07/05/08 23:35

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    מאסנו בך ובשכמותך - אוהבים את ארצנו (ל''ת)

    רעננה, 07/05/08 08:43

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מותר לנו לחגוג בעבור ארצנו היקרה (ל''ת)

    אחת העם, 07/05/08 08:42

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לכל המתלהמים

    טר''ש בומבה, 07/05/08 08:42

    כדאי להקשיב ליהונתן גפן.

    החברה שלנו חולה.
    המדינה מושחתת.
    עסקנים מתנהלים כבעלי המדינה.

    המצב מתדרדר מדחי אל דחי.

    הגב לתגובה זו

    • חבל על המאמץ - מרבית אנשים בישראל טיפשים

      גיא, 07/05/08 10:57

      ויש להם גם בעיות קשות בהבנת הנקרא, בתפיסת רעיון.

      לפעמים נראה לי שקברניטי המדינה מקצצים בחינוך על מנת להפוך אותנו למטומטמים יותר -- כך יהיה להם קל יותר לשלוט בנו.

      הגב לתגובה זו

    • רק שאחד המשחיתים הגדולים שלה היה ''דודו הדגול'' (ל''ת)

      אמת, 09/05/08 22:42

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אז לך תחגוג את הנכבא .... (ל''ת)

    אין לי ארץ אחרת, 07/05/08 08:25

    הגב לתגובה זו

    • זה מה שיהודים אוהבים לחגוג . רק תבוסתנות ושואות למינהם- אם לא

      עם תבוסתן ?, 07/05/08 09:26

      אז תן לנו בשקט , סליחה , עם המון רעש ושימחה , לחגוג את יום העצמאות והגבורה .
      יום העצמאות והגבורה .
      יום העצמאות והגבורה .
      יום העצמאות והגבורה .

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אוי הפסימיות שלך עושה לי בחילה על הבוקר

    KIKI, 07/05/08 08:05

    אתה בדרך כלל אדם מבריק, חבל חבל ביום כזה להשתמש במילים כמו שונא את המדינה, היום אני שונאת אותך

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אם כל כך רע לך פה אתה מוזמן לרדת מהארץ

    מיקה, 07/05/08 08:02

    אתה מוציא דברים מפרופורציה וקונה את הPR שהמדינה הפכה למשהו לא טהור, המדינה הזו תמיד הייתה מקום של מריבות לאורך ההסטוריה, אבל זה הבית, ועל הבית לא מלכלכים אלא מנסים לתקן, אין לנו ארץ אחרת
    נמאס כבר לשמוע את הבכיינות הזו, לא טוב לך? לקחו לך? פגעו בך? לך פרוש כנפיים ועזוב את המדינה ותשאיר אותה למי שבאמת מבין את גודל הנס של מדינת ישראל! נסה לדמיין את עצמך לפני 100 שנה בפוגרום ברוסיה כשאין לך למי לפנות, אין מי שיגן עליך, אין מי שאוהב או מבין את היותך יהודי, נסה להבין את התלישות והפחד שאבותינו חשו בגולה, ותבין את גודל הנס ואת הפריבילגיה שיש לך לשבת מול המחשב ולקטר, אז קצת כבוד, במיוחד היום למקום המדהים הזה ישראל

    הגב לתגובה זו

    • מיקה . מה זה PR ? ומה מקור השם מיקה? (ל''ת)

      בן יהודה אליעזר, 07/05/08 08:53

      הגב לתגובה זו

      • PR=PUBLIC RELATIONS יחסי ציבור (ל''ת)

        ......, 07/05/08 09:13

        הגב לתגובה זו

    • הוא ממילא לא הרבה פה ......

      שאן, 07/05/08 09:01

      ותמיד היה קוטר ומחפש את הזוית הצינית. הוא מאלה שנולדו למציאות של מדינה ציונית ולוקח אותה כמובן מאליה. ומה שבא בקלות .... הולך בקלות. ככה הוא מתייחס למדינה שכולנו כל כך אוהבים.

      הגב לתגובה זו

      • נכון מאוד! המדינה בשבילו זה משחק ילדים שאפשר לוותר עליו.

        אל תעבדו עליי, 07/05/08 09:58

        אם לא מספיק מוסרי פה, ואם לא כיף פה באופן כללי, אז אפשר לוותר על המדינה (הוא כידוע חי בבוסטון). זה בשעה שאנשים מוסרים את חייהם בשביל המדינה הזאת. עולים חדשים שאין להם כלום, חיילים בודדים, אזרחים בשדרות, אנשים מוכנים לתת הכל בשביל חתיכת הארץ הקטנה הזאת, ופעם בשנה רוצים לחגוג את קיומה.
        אבל יונתן גפן, וכל בני הזן שלו? בשבילם המדינה זו בדיחה אחת גדולה, והחגיגות האלה לא מתאימות לפאסון המוסרי או האעלק ספרותי שלו, ואפשר להכפיש ולגדף (כל זה דרך אגב- מבוסטון הנעימה. הבן-אדם לא חי פה שנים).

        הורג אותי שנותנים לו טור בעיתון.

        הגב לתגובה זו

        • צודק. אהבתי. (ל''ת)

          נטע, 07/05/08 10:13

          הגב לתגובה זו

    • נסי לקרוא אותו שוב פעם, להבין מה הוא מנסה לומר

      עידו, 07/05/08 10:08

      ותחסכי מאתנו את ההתלהמות משולחת הרסן שלך.

      הגב לתגובה זו

      • שב בשקט עידו! (ל''ת)

        ה, 07/05/08 16:38

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני שרתי לארצי - עם הכאב והשאול הטוב והנטוע

    שרתי לגדולתה, 07/05/08 07:49

    שמכלום צמחה להיות מדינה אדירה.
    לא צריך לראות רק את השחור יש גם אור. והשמש מזכירה לנו כל יום שמעוררים לבוקר חדש.

    הגב לתגובה זו

    • כמה טוב באמת יש כאן?

      ערן, 07/05/08 10:06

      אנחנו חברה רקובה, מושחתת, דורסנית, מפגרת ואלימה.

      אנחנו מוציאים סכין כשמשהו אומר לנו מילה שלא מוצאת חן בעייננו.

      אנחנו אלימים על הכבישים -- והאלימות הזו היא הגורם מספר אחד לקטל בכבישים, לא שום דבר אחר.

      אנחנו מסרבים או מתעלמים כשאשה אומרת לנו ''לא'' וכשהיא מתלוננת, אנחנו לא מבינים מה כבר עשינו?

      נבחרנו גונבים מהקופה הציבורית ושמים עלינו את מקורביהם.

      רק 50% מהילדים שלנו יודעים מי זה בן גוריון אבל כולם יודעים מי זו נינט. הילדים שלנו לא קוראים ספרים ולא יודעים שום דבר -- אפילו לדבר ולכתוב את שפת אימם הם לא מוסגלים.

      נשים נסחרות כאן כשפחות מין, נאנסות, מושפלות, נכלאות ומורעבות ולנו יש את החוצפה להגיד שזו אשמתן.

      נכים וניצולי שואה מתחננים על חייהם, סטודנטים נלחמים על זכותם להשכלה -- ואיפה אנחנו? יושבים בסלון ומצקצקים בלשון -- לא מטריחים את עצמנו לקום מהכורסא ולצאת לרחוב.

      אנחנו וולגרים, קולניים וחצופים - מה הפלא שלא סובלים אותנו בחוץ לארץ. רק בטרמינל בישראל יש שלטים בהם כתוב: ''צבר, את הקוצים תשאיר בבית''.

      הגב לתגובה זו

      • אנחנו עם גזען

        ערן, 07/05/08 10:26

        אנחנו עם גזען -- אנחנו שונאים עולים מאתיופיה, עולים מרוסיה, בעבר שנאנו את העולים ממרוקו, מאלג'יר ומתימן (חלקנו שונאים אותם עד היום ולא היינו רוצים שהילדים שלנו יתחתנו עם הילדים שלהם.

        אנחנו שונאים גם מיעוטים חברתיים אחרים -- אנחנו שונאים אמהות חד הוריות, אנחנו שונאים הומואים ולסביות -- אנחנו אפילו ערכנו הפגנות ענק אלימות נגד המצעד ושקראתי את הטוקבקים התומכים במאבק האלים והדורסני של החרדים באינטרנט -- חשכו עיניי - ישראל 2007 גרועה כמו איראן -- ועוד יש לנו את החוצפה לחשוב שאנחנו טובים ונאורים יותר מהם.

        פעם לא היינו מעיזים להתחמק משירות צבאי, היום אנחנו רק מחפשים דרך להשתחרר מזה -- שהפראיירים יתגייסו.

        אנחנו מנסים לכפות את הדעות והאמונות שלנו על אנשים אחרים.

        הרעיון של מדינה שתהא בית לעם היהודי, היה רעיון נפלא -- אבל איפה שהוא איבדנו את הדרך. התבהמנו, נהיינו עם אלים, עם טיפש, עם גזען, עם נעדר סובלנות, עם חמדן. זה מה שגפן מנסה להגיד לכם. התגובות שלכם למאמר שלו רק מוכיח עד כמה הוא צדק.

        הגב לתגובה זו

        • סע לשאר העולם שם יש זבל יותר גדול (ל''ת)

          בדוק, 07/05/08 10:46

          הגב לתגובה זו

        • ואנחנו עם שלא יודע/מסוגל לקבל ביקורת (ל''ת)

          ערן, 07/05/08 10:47

          הגב לתגובה זו

        • חלוצי המדינה חרשו במחרשה - הם לא העלו על הדעת

          שאתה תחרוש, 07/05/08 10:49

          ולעם את המוח.

          הגב לתגובה זו

        • בוא לטיפול אצלי - אתה סובל מדפרסיה (ל''ת)

          פסיכאטר, 07/05/08 10:51

          הגב לתגובה זו

          • אז כשאין לך טיעון ענייני - אתה יורד להעלבות אישיות?

            ערן, 07/05/08 11:20

            זו תרבות השיח שלך?

            הגב לתגובה זו

        • בנוגע להתבהמות דבר בקשה בשמך...

          לערן המבולבל, 07/05/08 11:02

          כתימוני, לעגו לי בהיותי צעיר. לעומת זאת לא זכורה לי שנאה, וגם לעולם לא הוגבלתי, ולהיפך, נדחפתי קדימה.
          אני לא זוכר ולא מכיר שנאה לרוסים. יש הבדלים תרבותיים שמעלים גיחוך ולפעמים הם מקור לבדיחות. הרוסים, כמעט ניתן לומר, העליה הכי איכותית בתרבות, מדע, טכנולוגיה, חריצות והישגיות, לא זקוקים לליטופים, יש להם קבלות משל עצמם.
          לגבי הערבים, פה מדובר במלחמה, על הבית, ובאופן טבעי זה מיצר רגשות של שנאה.
          גפן, כבנו, היה ונשאר ריקא, כלומניק שמעבר לגלגול מילים לא תרם כלום. גנבו לו את המדינה. חחחח
          שילך לשטוף את הדיכאון בעוד כוסית וישחרר אותנו ממררתו..

          הגב לתגובה זו

        • יש דברים טובים ויש דברים רעים.

          אחד, 07/05/08 18:30

          ומי שמזכיר דווקא את הרע ביום העצמאות לא מחפש לתקן הוא מחפש להעכיר את השמחה.
          לא נוח לו עם האווירה הלאומית והוא מחפש לקלקל, זה בדיוק ההבדל בין ביקורת בונה ורצויה לביקורת עוינת שרק מחפשת לחרבן הכל.

          אגב, גפן הזכיר גם את הערבים, וכמובן ה'כיבוש', מעניין אם גם בזה אתה מסכים איתו

          הגב לתגובה זו

      • כמה שחור אתה רואה ביום אחד - יש גם דברים

        טובים בארץ, 07/05/08 10:29

        אלה שבנו את המדינה לא בכו כמוך.
        חוצפה של הצעירים.

        הגב לתגובה זו

        • כבר עברתי את ה- 40...כבר לא כל כך צעיר

          ערן, 07/05/08 10:46

          ואני לא בוכה, אני רק מציב לנו מראה לפנים בתקווה שנתפקח ומהר.

          הגב לתגובה זו

      • איפה היית שבנו את המדינה שתלו עצים ופרחים

        שרו על אהבת, 07/05/08 10:32

        עוד לא נולדת. נולדת לבכות למדינה כמו רוב הבכיינים .

        הגב לתגובה זו

      • מי זה אנחנו - אולי אתה ועוד כמה ברברים (ל''ת)

        שכמותך, 07/05/08 10:37

        הגב לתגובה זו

      • וואו, אתה קשקשן

        ערן אחר, 07/05/08 10:52

        מי זה ''אנחנו''? לא יודע לגביך, אני לא עשיתי שום דבר מהדברים שהזכרת. ובכלל, יש מדינה בעולם שבה אין פשע? כל האמריקאיים יורים על סטודנטים בקמפוסים?כל הקנדים מסתירים גופות במקררים? איזה קשקשן, אלוהים.

        לא שלא צריך להלחם בפשע ובבערות, אבל אין מדינה בעולם שתעמוד בסטנדרטים שלך.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    החיים ממשיכים לטוב ולרע - אין דרך חזרה

    אפשר ללמוד, 07/05/08 07:47

    לנסות לתקן. תמיד קל להיות איש אפור ולבקר ולחיות בגלות.
    השירים הם חלק מהחיים שלנו ובהם מזכירים את הנופלים ואנחנו אותם זוכרים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אתה טועה, השמאל לא נשאר עם המקל, השמאל הוא המקל

    החובט המאוס, 07/05/08 07:44

    בידי הערבים, החובט בעם ישראל,

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת! (ל''ת)

      לילך, 07/05/08 08:03

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    יהונתן גפן נכון להיום יש לך מדינה

    חני, 07/05/08 07:32

    לצערי נתון זה עשיו להשתנות ,בשנים הבאות. למרות המצב המוסרי במדינה הנגועה הזו, ישנם נערים המוכנים לעמוד מול האש עבורה.עדיין יש לנו סעבה לחגוג עם המדינה היחידה שלנו.חג שמח ולשנים אין כץ של עצמאות

    הגב לתגובה זו

    • ''נתון זה עלול להשתנות'' ולא עשוי....יש הבדל ... (ל''ת)

      תתקן, 07/05/08 09:29

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    אנחנו חיים זאת המולדת שלנו לטוב ולרע - אין לנו

    ארץ אחרת, 07/05/08 07:28

    חייבים לחגוג את הזכות שהמדינה הגיעה ל - 60 שנותיה. ולזכור את הנופלים שהקריבו את חייהם כדי שנמשיך להתקיים. עצב ושמחה תמיד התערבבו בחיים הם חלק מאיתנו.
    אם אתה לא מרגיש אתה לא חי.

    הגב לתגובה זו

    • נמאס כבר מהבכיניים הצבועים האלה!!!

      ויקטור, 07/05/08 10:18

      אם לא הבכינות הרפיסות וההתרפסות של השמאל הזה בפני האויב הרבה אבל הרבה חיי האדם היו נחסכים .
      אתם בכח מסרבים להבין שאנו עם נרדף לאורך כל היסטוריה ואנחנו חייבים להלחם על מנת לשרוד אבל במקום זה אתם הופכים אותנו לגולית ואת כל עמי האזור שרק חושבים יום יום איך לזרוק אותנו לים אתם הופכים למסכנים די נמאס !!!!!!!!!
      נמאס מקורבנות השלום המדומה שאתם מנסים למכור לעם !!! יונתן גפן תרומתך למדינה היא אפסית וגם הזרע שאחרך לא ממש עושה משהו אז תעזוב אותנו בשקט ולך תגור בשוויץ או אולי בטהרן דמשק ועזה נראה כמה זמן תשרוד ?!!!!....
      חג שמח לעם ישראל הקדוש והנאמן לארצו וגם לאחינו הדרוזים הגיבורים !!!!

      הגב לתגובה זו

      • יונתן הקטן שהלך אל הגן

        אזרח, 07/05/08 22:20

        המדינה התבגרה ותמשיך להשתנות
        שכל יהודים מכל גליות ירגישו שזה ביתם

        הגב לתגובה זו