• 19.

    שאלה

    מגבעת, 11/11/08 08:56

    אתה מתכוון לכתוב ביקורת על המסעדה בה אכלת את הכובע?

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    את השחור הזה אמריקה לא היתה בוחרת

    מזרחן, 06/05/08 03:37

    גם אם היה לבן. הוא הגיע כ''כ רחוק במפלגה הדמוקרטית (מקביל למפלגה האבודה אצלנו) בגלל שהוא שחור, לא למרות זאת.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הכתבה מלאה בגזענות

    שמאלני, 04/05/08 00:50

    מותר לא להסכים עם דעותיו של מועמד מסויים שמאוד ברורות: הוצאת הכוחות האמרקאים מעיראק, וחזרה למדיניות חוץ שיתופית, אבל הכפשה גזענית ושיקרית אינה הדרך.
    קלינטון היא מועמדת שנויה במחלוקת שאינה אהודה על חלק לא קטן מהציבור מאז פרשת מוניקה לוינסקי, וגם הזיג-זג בנושא עיראק אינו מוסיף לה.
    המיעוט הגזעני במילא מצביע לרפובלקנים ברובו. לאובמה יש דווקא סיכוי להביא שחורים רבים שאינם מצביעים, ולחולל אף מהפך במדינה כמו מסיסיפי שם השחורים מהווים מיעוט גבוהה בנוסף לעובדה ששמרנים רבים מסתייגים ממקיין.

    הגב לתגובה זו

    • כרגיל אצל השמאל, שאומרים להם את האמת בפרצוף הם חוזרים לטיעון הישן :

      ''גזענות'', 04/05/08 10:52

      כאילו שהצבעת השחורים פה אחד בעד אובמה היא לא גזענות. כאילו שהצבעת היהודים באופן קבוע בעד הלוזר הקבוע של הדמוקרטים היא לא גזענות. בקיצור, את בלבולי המוח שלכם אתם יכולים למכור רק בישראל.

      הגב לתגובה זו

    • אתה לא מבין עברית??לדעת מייברג ,אובמה כנציג הדמוקרטים

      מעלה מאוד, 04/05/08 11:13

      הרפובליקנים לנצח, מאחר והציבוריות הכללית עדיין לא מוכנה לנשיא שחור.
      וזה צריך להיות לדעת מייברג החישוב הבלעדי-להוריד את הרפובליקנים.
      זה מה שהמאמר אומר.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    מאיפה הסקרים האלה?

    ש, 03/05/08 18:36

    בתור אחד שעוקב אחרי הקמפיין בארה''ב זמן רב אני יודע שהסקרים מראים שדוקא קלינטון היא זאת שתפסיד למקיין אם תהיה המועמדת הדמוקרטית.

    ודוקא אובמה הוא זה שיקח למקיין בוחרים אם הוא יהיה המועמד.

    האמריקאים דוקא הרבה יותר שמחים להצביע לשחור ''אשכנזי'' מאשר לאיזה מרטין לותר קינג.

    לגבי הסטטיסטיקה שאומרת ש-19% (ובעצם 40%) לא יצביעו לשחור, היא כנראה מאוד נכונה. אבל כנראה שרוב אלה שלא יצביעו לשחור במילא מצביעים למקיין - אז ההשפעה שלהם פחות גדולה כמו שאתה מנסה להציג.

    בקיצור מייברג, קצת שיעורי בית פעם הבאה. וקצת פחות גזענות מסוות.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד למכונת תעמולת קלינטון-מסופר טיוזדי ניצח אובמה ב15 מדינות..

      Ehad Haam-Zioni, 03/05/08 20:24

      הילרי ניצחה ב3....תיקו במדינה אחת(טקסס)-וכעת צפוי שאובמה יזכה ביותר קולות מהילרי בשתי המדינות בהן יש בחירו ביום שלישי.....

      אבל מכונת התעמולה......

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הניתוח שלך פרובוקטיבי! אובמה עשה טעות קשה וכן היה לו סיכוי להבחר!

    אינך מתבסס על-, 03/05/08 18:31

    לפני כחדשיים היו מספיק לבנים ושחורים שתמכו באובמה והיוו בסיסי איתן לבחירתו. מאז נחשף אובמה בעברו השנוי במחלוקת ולא טיפל בפרשה בתבונה. למעשה האופן שבו הגיב לפרשה, חשף את עמדתו הבעייתית כלפי אמריקה ככלל, ללא קשר לגוון עורו.
    אמריקה כן הייתה מוכנה לבחור בנשיא שחור והאנליזהבלתי מבוססת שלך מכתימה את אצילותה ופתיחות מחשבתה של מרבית האוכלוסייה הנאורה, במדינה החפשית הזאת!
    בדרך כלל יש לי הערכה למאמריך, אך הפעם אכזבת אותי. כתבת כאחרון הפרובוקטורים ופגעת בתדמיתו של ציבור איכותי. הציבור אגב, משתייך לאומה שמארחת אותך!

    הגב לתגובה זו

    • אחוז הנשים הלבנות התומכות להילרי עלה-והגברים הלבנים התומכים באובמה!

      Ehad Haam-Zioni, 03/05/08 18:43

      כולל אחוז המבוגרים התומכים באובמה-שעלה די הרבה מאוהיו לפנסילבניה(אך שם ישנם הרבה יותר מבוגרים)....ולכן אינדיאנה חשובה יותר לניתוח התמיכה.

      ולגבי הרפובליקנים: כאשר מקיין עצמו אמר שלשום שהמלחמה בעירק הייתה למען נפט....הוא עצמו קבר את הטיעון הבטחוני של מלחמה בטרור של אל קעידה(שלא היה בכלל בעירק הנשלטת ביד אכזרית של סאדם חוסיין)

      כשהאסטרטג המזהיר של בוש-קרל רוב-קובע שישנה קבוצה חדשה של מדינות: צפון קרוליינה וקולורדו ונאוודה ווירגיניה ואיובה ומיניסוטה הן המדינות שבהן יתנהל המאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים (בנוסף לאיובה, פנסילבניה ומישיגן ה''קלסיות'')-הוא קובע בעצם שלאובמה יש סיכוי לנצח בגדול את מקיין.

      כן-חלק מהאמריקאים לא יצביע לשחור (רובם המכריע ממילא מצביע לרפובליקנים)-בערך כמו החלק בארץ שלא יצביע למזרחי לראשות הממשלה......וחלק גדול יותר לא יצביע לאשה(ביחוד ששמה הילרי קלינטון)

      כן-אובמה הוא אינטלגנטי מאד-אינטלקטואל כמו עדלי סטיבנסון(כשאף אחד לא היה סיכוי לנצח את אייזנהאור)-אך כריזמטי ועם ניצוץ של מנהיג גדול כמו קנדי......והילרי היא דווקא פוליטיקאית-מאכרית כמו מונדייל והייתה מתה להיות עם עמוד שידרה עממי דמוקרטי של האמפרי.

      אבל......הילרי נלחמת בכל המנייברות הפוליטיות המקובלות להיבחר (ולנצח באוהיו)-ואילו אובמה הוא אחר-ואחרי שנתן גט גירושים לריחיים התוקפניות שעל צאוורו(הכומר רייט)-הוא פותח בבחירות הבאות את הסיכויים הדמוקרטיים לזכיה בקולורדו, איובה, וירגיניה, מיסורי, נאוודה וצפון קרוליינה-וכן אוהיו-וישמור על פנסילבניה דמוקרטית ויחזק את ויסקונסין, ניו המפשיר, אורגון, וואשינגטון ומינסוטה

      מתי יתחיל העיתונאי המאוהב בעצמו להבין את אמריקה???

      הגב לתגובה זו

      • זה עוד כלום!

        שתיים העמה, 04/05/08 11:01

        אחוז החתולים המפוספסים שעושים מייאו שרואים תמונה של ג'ון מקיין עלה. לעומת זאת, 17% מהמצביעים הבלתי תלויים אמרו שיהפכו תלויים אם אובמה יבחר את מייקל גו'רדן לשר התחבורה. שמועות נוספות ששמעתי בוושינגטון , ואשר אין להטיל בהן ספק אלא אם אתם גזענים, טוענות שג'ון מקין ימנה את אסמעיל הנייה לסגן נשיא. יש לזכור , שעקב גאוניותו הבלתי מוטלת בספק של אובמה (זוכה חמישה פרסי נובל לברברלוגיה ומדלית וולף למתמטיקה של האפס) 9% מהמצביעים השחורים באלבמה יהפכו לאפורים ויצביעו לריצ'רדסון בוועד הבית, ולעומת זאת, ההשתזפות בעונת הקיץ של הזקנות היהודיות בפלורידה תהפוך 10% מהן לשחורות והן תצבענה אובמה.
        לאחר שסקרתי את כל התונים הסטטיסטיים שלמעלה,
        בדבר אחד אני מסכים: האדון מייברג מאוהב בשטויות שלו כמו שאחד העם מאוהב בשטויות של עצמו.

        הגב לתגובה זו

    • הוא עשה טעות גדולה עוד יותר

      Boy, 03/05/08 18:48

      נסה לקרוא את הנאומים שלו. האיש חוזר כבר כמה חודשים על מנטרה אחת - ''שינוי''. אין לו אפילו הצעה קונקרטית אחת (!) מה לעשות עם המשבר הכלכלי, עם עליית מחירי הנפט, עם עליית מחירי המזון, עם מאזן התשלומים השלילי של ארה''ב.
      הוא התחייב להוציא את ארה''ב מעיראק אבל לא נתן אפילו פעם אחת הסבר מה יקרה דקה אחרי ומה מחויבותה של ארה''ב להמשך התהליך.

      אובאמה הוא בובת קרטון שמשמיעה מליצות וסיסמאות שהציבור האמריקאי אוהב לשמוע, אבל בקלפי מצביע לפי הגיון עמוק ומסורת בת יותר מ-250 שנה.

      אני מתקשה להאמין שאובאמה יהיה אפילו נציג הדמוקרטים בבחירות.

      הגב לתגובה זו

      • ניסית פעם אחת...אחת.... לקרוא את עמדותיו ולשמוע נאום כלכלי שלם????

        Ehad Haam-Zioni, 03/05/08 19:21

        למשל זה שנתן בניו יורק למיטב כלכלני וול בטריט ובחסות מאיר בלומברג(איש עסקים מעולה)

        הגב לתגובה זו

        • להקיא נאום שמישהו אחר כתב לך זה לא עמדות.

          מספיק למכור לנו, 04/05/08 11:04

          האם אתה יודע שציוני התואר הראשון של ג'ורג' בוש היו כל כך בינוניים, שרק אחד היה יותר גרוע ממנו?המישהו הזה היותר בינוני היה................. אל גור.

          הגב לתגובה זו

    • אם אובמה חולק דעות משותפות עם ג'רמייה-זה לא ''שנוי במחלוקת'' /טיפולי

      זה מהותי ביותר, 03/05/08 19:47

      ועושה רושם שאפילו תומכי אובמה מובהקים (תומכיו עד לחשיפה המסויימת הזאת) ,לא מסוגלים להחליט אם אובמה כן/לא שותף לכומר בדעותיו.

      הגב לתגובה זו

      • כל אמריקה יודעת שדעותיו שונות מהותית-אובמה הוא האידיאל לאינטיגרציה!

        Ehad Haam-Zioni, 03/05/08 20:13

        ודעותיו בנושאים כלכליים חברתיים הין ליברליות (לממשלה יש תפקיד רציני בקידום החברה, בהשקעות נרחבות החרכיות ובבקרה על ההגינות בתחרות הכלכלית)-אך הוא אינו ''מכניס זאת בעיניים של המתנגדים לו, אלא מנסה להגיע להסכמות של חפיפה מספקת להשגת פתרונות פרגמטיים

        הגב לתגובה זו

        • התעוררת? היית בהלם/אלם למשך שבוע!

          די לקשקשת, 04/05/08 10:45

          ''מכניס זאת בעיניים של המתנגדים לו, אלא מנסה להגיע להסכמות של חפיפה מספקת להשגת פתרונות פרגמטיים ''
          וואו. איזה קשקוש פסאודו-אקדמי. מזכיר את ''ההכרעה התודעתית'' וה''השתבללות'' של מפקדי צה''ל מימי מלחמת לבנון. וניתן להניח שתגיע לאותה הצלחה.

          הגב לתגובה זו

        • כל ילד יודע שדעותיו אינן שונות מהותית מדיעות הומר שלו, וכל הדיבורים

          המתונים הם כסוי, 04/05/08 11:12

          ואין לך שום דרך להראות את ההפך. גם לא בקשקשות פרגמטיות שחושפות דיכוטומיה חבויה במחנה הדמוקרטי בין הפרגמטיים התומכים בסטגנציה מחשבתית לתיאורטיקנים הליברלים בעלי דיעות התומכות במאקרו ניהול של הסיסטמה הבירוקרטית .

          הגב לתגובה זו

      • צביעות לשמה!

        -, 04/05/08 11:06

        הרי אם מועמד של הרופבליקנים יהיה חבר בכנסיה שונאת שחורים הקריירה הפוליטית שלו גמורה.
        איזה מעשיות אתה מנסה למכור פה?
        האם היית מצביע בישראל למועמד רהוט לשון שחבר בתנועת כך? או בתנועה האיסלמית? אילו דברי הבל!

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    אובאמה טוב לשמאלנים - בישראל ובארה''ב

    טוב לפלשתינים, 03/05/08 16:48

    בארה''ב, בניגוד למה שקורה בארצנו, הרבה יותר קשה לקנות את התישקורת, ולהוליך שולל את העם באוטופיות. פשוט כי הסכומים הם עצומים.
    עמדתו השמאלנית של כותב הכתבה ידועה. מספיק היה לקרוא את כמיהתו לקרטר - צורר היהודים הממומן מאסיבית על ידי סעודיה ומדינות ערב.
    אובאמה יהיה טוב מאוד לשמאלנים ולפלשתינים. הוא יכפה נסיגה חד צדדית וחלוקת ירושלים בסנקציות על מדינת ישראל. וככ יבין את האיראנים בהתחמשותם בתנאי שיתחייבו לא לפגוע במקורות הנפט. (כלומר שאם יפעלו יפעלו רק נגד ישראל).
    גם לשמאל המריקאי הפציפיסטי הוא יהיה טוב. משום שהוא יפסיק להלחם בטרור גלובאלית ויסתפק בתעמולה מילולית בלבד.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כרגיל, מיברג כותב עמוק ולעניין.

    מיכל, 03/05/08 16:05

    מאוד אוהבת את הטור שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בחירות בארה''ב

    ראובן, 03/05/08 15:48

    לא חשוב מי יבחר אצל הדמוקרטים
    מקיין יזכה במירוץ לנשיאות - והוא יהיה נשיאה הבא של ארה''ב.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אומלל

    אברהם, 03/05/08 14:39

    בתחילת הפריימריז היית אומר שלא ייתכן שאובמה יגיע לשלב בו הוא הגיע היום כך שלא אתפלא גם אם הפעם תתבדה ושאובמה יהיה נשיא. הרבה מומחים ויודעי דבר התנבאו ואמרו שאובמה לא יגיע לשלב הזה. אנשים אלה באמת נראים תקועים ונראה שלהויות האישות שלהם משקל רב על דעותיהם. העולם משתנה והם לא יכולים לעמוד בקצב השינויים והם מנסים לעצור תהליכים. עוד נראה בחיינו שינויים שיהיה קשה לדמיין אותם. בכל מקרה אני מרחם על המומחים ויודעי הדבר.

    באמת לא היית רוצה שאובמה יהיה נשיא, נכון?

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אומלל

    אברהם, 03/05/08 14:38

    בתחילת הפריימריז היית אומר שלא ייתכן שאובמה יגיע לשלב בו הוא הגיע היום כך שלא אתפלא גם אם הפעם תתבדה ושאובמה יהיה נשיא. הרבה מומחים ויודעי דבר התנבאו ואמרו שאובמה לא יגיע לשלב הזה. אנשים אלה באמת נראים תקועים ונראה שלהויות האישות שלהם משקל רב על דעותיהם. העולם משתנה והם לא יכולים לעמוד בקצב השינויים והם מנסים לעצור תהליכים. עוד נראה בחיינו שינויים שיהיה קשה לדמיין אותם. בכל מקרה אני מרחם על המומחים ויודעי הדבר.

    באמת לא היית רוצה שאובמה יהיה נשיא, נכון?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    שכחת את ג'ון קרי...

    ליאור, 03/05/08 13:44

    לאחר הקדנציה הראשונה שלו, היה גורג' W בוש בשפל חסר תקדים. מועמד דמוקרטי עם חצי כריזמה היה אמור לנצח אותו בהליכה. רק שהדמוקרטים התעקשו להריץ את קרי הדיקט, והשאר היסטוריה.

    הגב לתגובה זו

    • שטויות

      אחמניג'אד, 03/05/08 17:17

      הדמוקרטים כמו השמאלנים שלנו חיים בסרט. הם הריצו את קרי כי האמינו שבאמת כולם כמוהם סולדים מבוש. בבחירות הם קיבלו את האמת בפרצוף.
      קרי היה המועמד הטוב ביותר שלהם והוא הפסיד כי לאמריקאים יש שכל.

      הגב לתגובה זו

      • ממש לא. ניכר כי לא עקבת אחר מע' הבחירות

        ליאור, 03/05/08 19:28

        ההיא.

        עפ''י סקרי עומק, מתמודדים אחרים (אדוארדס ואפילו גור, שבעצם ניצח את בוש במס' הקולות בבחירות קודם לכן, שאפשר היה לשכנעו לרוץ) היו מנצחים את בוש.

        הדמוקרטים התעקשו על קרי הדיקט והפסידו.

        מה שכן, עדיף בוש.

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    מיסכן אובמה, מה קרה לו, הרי כל ארץ מוסלמית היתה גאה בו (ל''ת)

    מוסלמי שהתנצר, 03/05/08 13:37

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ארה''ב זה כאן

    רסקולניקוב, 03/05/08 13:31

    הנה כמה דברים בנאליים ואלמנטריים, שכל ילד יודע אבל שמיסטר מייברג דילג עליהם באלגנטיות רבה, כמנהג בני אמונתו, בנות היענה:

    למרות שאין לי, כמו לרוב הישראלים זכות הצבעה בבחירות הללו, תוצאותיהן ישפיעו על גורלי האישי אפילו יותר מאלה שתערכנה כאן, הלוואי, בקרוב.

    הנשיא האמריקני הבא יקבע איך תמשך המלחמה בטירור האיסלמי, העולמי, האזורי והמקומי. אם האולמרט שהמלכנו עלינו לא יחסל, והוא לא יחסל, צבאית, את הסכנה האירנית הפטאלית עד תום כהונתו של בוש - יקבע גורל המתקפה שעשויה, ויהא המחיר אשר יהא, להציל אותנו מחיי-לא-חיים, בצל הפטריה האירנית, ואולי גרוע מזה - על ידי מי שישב בבית הלבן. זו רק הדוגמה הבוטה ביותר, אך כמוה יש רבות, בכל תחום, בכל יום.

    אז מעניין את קצה הציפורן שלי מה צבעו של אובמה. מעניינות אותי דעותיו: אם יבחר, ישב איש מר''צ וגרוע מזה בבית הלבן, כלומר, חרב תונף מעל ראשינו. ולכן גם מעניין את קצה הציפורן שלי מה משמעות בחירתו, חס וחלילה, או אי בחירתו לבוחר האמריקני.

    אבל נימת הקינה של מיסטר מייברג מסגירה את העובדה שהוא חי, פיזית ואולי גם נפשית, במיין אשר מעבר לים, ושלא גורלי הוא המעניין אותו, אלא גורל חלומותיו הוורדרדים, תרתי משמע.למה אם כן שדעותיו תעניינה אותי?

    בקיצור, שמאלן מצוי. בקיצור, לקרוא ולהקיא.

    ויפה שעתיים אחד קודם.

    הגב לתגובה זו

    • חזק ולעניין!! (ל''ת)

      מוטי, 03/05/08 15:32

      הגב לתגובה זו

    • איפה לעזאזל?

      א.א, 03/05/08 16:55

      איפה לעזאזל קראת במאמר של רון מייברג שהוא בעד אובמה?

      אני דווקא קראתי ההפך:

      '' יכול להיות שהוא מסוגל עדיין למצוא את הגרעין הקשה והנחוש של אישיותו, אף על פי שבניגוד לקלינטון, טרם הוכח שיש לו כזה. ''

      הגב לתגובה זו

    • מילים כדורבנות!

      ישראלית, 03/05/08 17:45

      אתם באמת רוצים אוסמה כמפקד הצבא החזק בעולם?

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    בקיצור, מה שאתה אומר זה שהמזרחים עדיין לא מוכנים לנהל את ישראל (ל''ת)

    אז תגיד את זה!, 03/05/08 13:30

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    טור מצוין (ל''ת)

    אלי, 03/05/08 12:34

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    עם רון מייברג ,לפי דעתי ברק אובמה יהיה נשיא ארה''ב הבא (ל''ת)

    לא מסכים, 03/05/08 12:29

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שאפו מיברג

    דמוקריטוס, 03/05/08 12:27

    חייב להגיד לך, שבמשך שנים כשראיתי את השם שלך מתנוסס מעל כתבה דפדפתי הלאה במהירות. תיאורים ארכניים, התרכזות, שלא לומר התפלשות בעצמך שוב ושוב. באמת שהכתבות שלך היו פשוט בלתי קריאות. בזמן האחרון משהו טוב קורה לך, ואתה מתאר את מה שקורה בארה''ב בצורה מדוייקת, מעניינת ושעושה כיף לקרוא אותך. לא יודע מה קרה, אבל זה משהו טוב.. בהצלחה בהמשך

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אמאלה הוא נראה כמו פולארד הכתב

    רונן, 03/05/08 11:49

    חחחח באמת ...

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תאור מעולה,אובמה מלך ערום,הוא אמנם יהיה המעומד אבל מקיין יבחר, (ל''ת)

    בצלאל, 03/05/08 11:04

    הגב לתגובה זו