• 8.

    השארות ילד בגן שנה נוספת

    חפציבה, 01/10/11 08:57

    אולי אפשר לשלוח את הגננות המחליטות להשאיר ילד בגן שנה נוספת - ללמוד בגן ולהסיק מסקנות???

  • 7.

    ןמה שקורה בכלל במערכת החינוך כיום זה עוזר לכול מיני דברים (ל''ת)

    פקק תנועה, 04/05/08 12:27

  • 6.

    ניצול יעיל של הזמן

    חיה, 03/05/08 23:06

    השארות בגן שנה נוספת נועדה לתת זמן נוסף לעבוד עם הילד, לקדמו ולהכינו טוב יותר לכיתה א'. על הילד הנשאר לטיפול על פי הצורך - רפוי בעיסוק, מורה, קלינאית תקשורת או טיפול רגשי. אחרת הזמן יבוזבז לריק.

  • 5.

    לשפ''ח ולמשרד החינוך! כל הכבוד! רק חבל שמאוחר מידי!

    לא חשוב כלל, 02/05/08 00:28

    אני מברכת אתכם שהגעתם סוף סוף למסקנה הנכונה, רק חבל שמעט מאוחר מידי. אני נשארתי בגן ועליתי לכיתה א' בגיל 7.5. ההישארות לא רק שלא פתרה את כל בעיותיי, אלא גם הוסיפה לי בעיות נוספות שגרם, בין היתר, פער הגילאים הבלתי הגיוני בעליל ביני לבין הכיתה שלי וכן כעס על אובדן השנה והצורך לסיים את בית הספר בגיל 19.5.
    הרי יש היום כל כך הרבה פתרונות. יש כיתה א' גנית, יש בתי ספר דמוקרטיים גמישים יותר, יש חינוך ביתי שמאפשר להשלים את הפער בבית ואחר כך להצטרף לכיתה עם בני הגיל. היום יש הרבה מאוד מה לעשות לפני שבוחרים בהישארות בגן!משרד החינוך, כל הכבוד! די להפקרות! תעצרו אותה לפני שיהיה מאוחר מידי! שלא כל הורה בגלל גחמה אישית ובעייתית שלו יוכל לשלוח לכיתה א' ילד בן 7.5, יפריד אותו מכל חבריו לגן ויהפוך אותו ל''ענק'' בשנתון ללא כל סיבה ומטרה.
    הגיע הזמן לקבוע קריטריונים ברורים ביותר לגבי מי עולה ומי נשאר. מי שיעמוד בקריטריונים (אחוז מצומצם ביותר, שכל החלופות שהזכרתי לעיל לא יתאימו לו) יוכל בלית ברירה להישאר ומי שלא לא! כאשר אני נשארתי היה אחוז אחד של ילדים נשארים והיום יש 12 אחוזים! מה קרה לנו? מה יהיה בעוד 10 שנים? 22 אחוזים? אז כבר יהיה ממש מפחיד לשלוח ילד לכיתה א' בזמן..ולהפוך אותו לננס בקרב הענקים האלה. אינני אומרת שאין להשאיר, מכיוון שיש מקרים שבהם זהו הפתרון היחיד, אולם יש מקרים שניתן לפתור את הבעיות בדרכים אחרות שלא יגרמו נזק כמו הישארות בגן ויש אף מקרים שהישארות היא כלל איננה המענה ההולם לבעיית הילד, והיא רק דחיית הכניסה לחינוך המיוחד.
    אם כבר, אז תשאירו ילדים שהם קטנים בשנתון, אבל ילדים גדולים-תשתדלו כמה שיותר שלא, ופתרו את הבעיות בדרכים אחרות. ובכלל כשאני הייתי בתיכון לשליש מהכיתה היו הקלות בבגרויות. אימא שלי פשוט לא האמינה למראה עיניה. היום היא מוכנה להודות בפניי שלו הייתה יודעת שכשאגיע לתיכון יהיו כאלה הקלות מרחיקות לכת וכ''כ יהיה קל להשיג אותן, היא לא הייתה משאירה אותי! אז אני סתם שרפתי שנה לחינם וחבריי שהועלו בטעות פשוט קיבלו הקלות ויצאו מבית ספר בגיל 17.5, שנתיים צעירים ממני. איזה יופי, אה? כך בונים מערכת חינוך, לא ממש בטוח.

  • 4.

    השכל לא בורח לשום מקום. הילדות כן.

    ב', 01/05/08 10:50

    תנו לילדים לשחק, וליצור ולפתח את עולמם הפנימי בלי לחץ.
    למה למהר.

    הילדים רק מרוויחים מכך.

    מכיון שמערכת החינוך משלמת יותר לילדי הגן בחובה, יש להם מגמה ברורה, לקצר את משך הזמן, שהורים נבונים לוקחים לילדיהם לצורך התבגרות ובשלות שפויה.

    אז תבינו מאיפה זה בא, ותדאגו לילדים, ולא לטובת המערכת.

    ברוב טיפשותה, המערכת הוסיפה חטא על פשע ולקחה את ילדי גן החובה ודחפה אותם לבתי הספר יחד עם כיתות א'.

    תנו לילדים לחיות.

    • השכל מתפתח עם הגיל

      ד, 10/05/08 19:05

      ילד צריך יותר מ''לשחק''. החל מגיל מסויים הוא צריך ללמוד, צריך לפתח את כישורי השפה (ללמוד אותיות/ לקרוא/לכתוב/להרכיב משפטים), לפתח את כישוריו המתמטים (חשבון וכו'). המוח פשוט צריך את הגירוי הזה. להגיד ''למה למהר?'' זה להתעלם מהבעיה. ילדים בגיל מסויים (וזה שונה אצל כל ילד) צריכים את הגירוי השכלי הזה.
      אבל הם גם צריכים גירוי חברתי, וכחלק מזה, הם צריכים לגדול עם בני גילם. אף אחד לא רוצה להיות הכי גדול/הכי קטן ולהתפתח שונה מחבריו. הייתי במצב הזה וזה לא כיף. ילדים צריכים להתחיל בית ספר בגיל מסויים כך שהם לומדים עם עמיתיהם. אם לילד מסויים יש בעיה בנושא כלשהו (חברתי, דידקטי וכו') אז צריך לטפל בבעיה הספציפית ולא להעמיד פנים שאם הוא ישאר בגן עוד שנה כל הבעיות יפתרו מעצמן. הבעיה אצל מעטים היא שהם פשוט לא מוכנים לבית ספר כי הם לא בוגרים מספיק ובאמת צריכים עוד שנה בגן.

  • 3.

    זה עוזר מאוד אבל למה שמי שלא מסוגל יצליח להבין את זה.

    ככה מתנהלת, 01/05/08 09:40

    הלא מסוגלים מנהלים את המדינה.

  • 2.

    מניסיון אישי כנסו

    אחד מהעם, 01/05/08 09:08

    התחלתי את ביה''ס בגיל 51/2
    תמיד הייתי הילד הקטן בכתה וזה הפריע לי אישית, אך ככל שמתבגרים הפער מצמצם. בתנועת הנוער לא היה כל פער וכשהתגגיסתי לצה''ל קצת לפני גיל 171/2 זה היהמצויין ביחוד כאשר סיימתי את שרותי והייתי הצעיר מכולם.
    לסיכום אני לא הייתי דוחף לשלוח ילד לביה''ס בגיל צעיר, לא קורה דבר באם נשארים שנה נוספת בגן

  • 1.

    אצל חרדים ילד לומד לקרא בגיל 3 - אצל החילונים יש קשיים בתיכון

    זה רמת ההוראה, 01/05/08 09:03

    האחיינים שלי לא קוראים שוטף ורהוט
    והם תלמידים מצטיינים בתיכון טוב ברעננה ....

    לא מבין את זה

    אולי הם בעלי ליקויי למידה?