• 32.

    מה למדנו בגן

    ילד, 26/04/08 07:36

    בוקר טוב

    בתחילת השנה, של גן חובה למדנו את משמעות ה''סטטוס קוו''.

    אמנם חנניה רייכמן חשב, שסטטוס קוו זה שם הבוץ שבו נוהג העולם לרבוץ, אבל חנניה רייכמן היה פייטן חשוב ומהנה ומתרתו היתה לתת לנו חומר למחשבה.

    בגן, הלימוד כלל עבודה מעשית.
    הגננת הטילה עלינו לבנות ארמון משפע קוביות העץ שבגן. ארמון גדול, עם חומה, צריחים, שערים, מדרגות, גשרים בכניסות, ועוד.

    הארמון היה מלהיב.
    הצגנו אותו בגאווה גם להורים.

    ואז, לאחר ימים אחדים, עברה הגננת לשלב הבא. היא ביקש מאחד הילדים, להחליף קוביית עץ כחולה ממרתף הארמון, בקובית עץ אדומה.
    קלי קלות.

    והארמון שבנינו במשך כשלושה שבועות, התמוטט.

    ואז עברנו לשלב הבא: מוסר השכל, מה בעצם למדנו, והפקת לקחים.

    וזאת למדנו:

    א. קשה וממושכת היא מלאכת העשיה ומחייבת זהירות מירבית ומחשבה רבה.

    ב. קלה ומהירה היא ההריסה וכל אחד יכול להרוס גם בלי כוונה.

    ג. העולם מתקיים על איזון עדין.
    איזון שתואר על ידי משוררים רבים ובינהם המשוררת הלאומית נעמי שמר שתארה איך מסמר מפרסתו של סוס קרבות דוהר יכול לגרום למפלה לצבא.

    תעכלס:
    פגיעה באיזון העדין, יכולה להביא לתוצאות קשות, לאסון ולחורבן.

    הגננת אומרת ששופט טוב יזכה שני עברינים ולא ירשיע חף מפשע אחד, ולא ישבור את האיזון העדין בעם ולא את זה בנפש האדם, שהוא חשוב
    מכל.

    אבל ישראל היא מדינת מינויי הפתק ושלטון מקורבים, אין זמן לאיזון, לא למחשבה ולא לתבונה.
    אז מה אם כמה חפים מפשע הורשעו ?
    מה קרה ?
    מי מת ?

    יאללה תרדו מזה.

  • 31.

    רק במדינה היהודית יכול שופט לפסוק בניגוד לחוק ולא לעוף מכס המשפט.

    דרור מרמת גן, 25/04/08 19:00

    כל בעל מקצוע או תפקיד שהיה פועל בניגוד לכללי המקצוע שלו, היה מועמד לדין, בהתאם לחומרת החריגה.
    במדינת ה(צ)חוק, כל פעילות עבריינית בשירות האידאולוגיה השמאלנית, מתקבלת בברכה ע''י החונטה השמאלנית השלטת, ובכניעה ע''י הממסד ''הימני'' הרופס.

    • כפייה דתית על כלל ישראל בכל מחיר בעינך ..חוקית?! על כל נושא?! (ל''ת)

      Renata, 25/04/08 23:29

  • 30.

    בראבו לוונטל..וזוהי רק ההתחלהלהלהלהלהלהלהלהלהלה (ל''ת)

    Renata, 25/04/08 17:13

  • 29.

    חייבים לתקן את המעוות

    אני, 24/04/08 20:41

    דמוקרטיה היא ערך דיכוטמי- או שהיא קיימת או שהיא לא קיימת.

    המדינה שלנו מתיימרת להיות מדינה דמוקרטית. אבל היא לא. כי אין כאן הפרדה בין דת למדינה. ואנחנו- החילונים- נאלצים לנהוג בניגוד לאמונתנו (נישואים בטקס דתי, איסור חמץ בפסח, השבתת תחבורה ציבורית בשבת ועוד). אם זה לא כפייה דתית אני לא יודעת מה כן...

    • ובאמת מה את יודעת?

      מאיר, 26/04/08 14:52

      אני לעומת זאת יודע כי שבת כיום חול תיצור אצלי קושי ולא מכוון שאני שומר שבת ואני לא , יהדות בלי שבת זה כמו שבת בלי חלה, יהדות בלי שבת זה כמו עוד יום ראשון שני שלישי ואני רוצה אותה כך שקט ברחוב, ילדים מטיילים הורים עם ילדם בגן המשחקים ועשן האוטובוסים ליום אחד נמוג.מתכון להתבוללות ולשני עמים נשואים אזרחיים, העם היהודי בן אלפי השנים בחלקו נגוז והופך לעם שאן בו שום דבק שום מרכז שישאירו מחובר אל שמיים וארץ. לאום חדש ישראלי יחזיק מעמד או לא לך תדע אני בוחר בתוך עמי להיות גם אם אפגוש קושי זה או אחר בהתנהלותי היום יומית, זה חלק מהיותנו עם

  • 28.

    לוונטל מבקש לרכז את שומרי המצוות בגיטאות של בני-ברק ומאה שערים

    אזרחית גאה, 24/04/08 20:02

    זה פרצופו האמיתי של ''הליברליזם הפלורליסטי'' בעיני השמאל בישראל!

    צבועים, נמאסתם!

    • שומרי המצוות יצרו לעצמם את הגטאות האלה!

      פרדי, 27/04/08 01:47

      ואגב, מהם ההישגים שלך שעליהם את כזאת גאה?

  • 27.

    מה עניין פומבי?

    יעל הצפונית, 24/04/08 19:26

    יש איזו אי הבנה בסיסית לגבי זכויות האדם. אם הזבל השחור, ש''ס ודומיהם יהינו לכפות עלי ועל רעי את חוק החמץ, הם ימצאו את עצמם מול בג''צ, אהובם, ויתברר שזהו חוק בלתי חוקי בעליל. זהו חוק הפוגע באופן בסיסי בזכויות האדם החילוני. כמו שאינני מכריחה את איציק כהן מש''ס לנסוע בשבת, לאכול חזיר וללעוס חמץ בפסח, הוא לא יוכל על פי חוק, למנוע ממני לעשות כל אלה. ואל תספרו לי עכשיו, על פגיעה ברגשותיהם של הזבלים השחורים, כי תתארו לכם שאני הייתי נפגעת מזה שהם לא אוכלים חזיר או לא עולים על אוטובוס בשבת. אז הייתי יכולה לכפות עליהם את רגשותי הפגועים?
    שוכני המערות פראזיטים, מוטב לכם שלא תרחיקו לכת ולא תיכפו עלינו את עמדותיכם, כי אז תמצאו שוב את רוב בית ישראל צורח: ''רק לא ש''ס'' ומצביע בהתאם. כוח זמני מול ממשלה חלשה אינו ערובה להצלחה פוליטית. הציבור בישראל אמנם פרימיטיבי למדי, אך החלק הגדול והחזק, עדיין יכול להשתין עליכם ממגדלי עזריאלי כמויות שתן נכבדות. ואני מייחלת ליום שלא יהיו מפלגות דתיות ודת ומדינה יחיו בנפרד לחלוטין.

    • יעל הצפונית

      מאיר, 26/04/08 14:55

      לא להאמין כמה מכוערת יכולה אשה להביא עצמה בדיבור של פח אשפה , כנראה נשיות ואת אלה הם שני הפכים המכאבים לך מאוד

  • 26.

    הכנסו בבקשה לקרא תאור חי על בשרי.

    אבי, 24/04/08 19:08

    אני נשוי 50+ חילוני לחלוטין עם זיקה למסורת מתוך כבוד לבית אבי סבי ועוד מליוני יהודים ששילמו בחייהם על יחודם היהודי.
    בימי החג מצאנו את עצמנו בבית מתוך חופשה שנכפתה עלינו ממקום העבודה, תוך התראה קצרה.
    אתמול הציעו לנו חברים להפגש בנמל תל אביב.
    לפנינו הייתה הבחירה להמשיך להיות ספונים בבית או לצאת להפגש עם חברים.
    החלטנו לצאת ונפגשנו עם עוד 6 זוגות שמבחינת שמירת החמץ היו בעלי דעות מגוונות.
    השולחנות במסעדות בנמל נמצאו על המדרכות ובכל אחת מהם החמץ היה בפומבי ברשות הרבים. הרגשתי כאילו דרכו על זקנו של סבי וסבא רבה שלי תוך בוז למורשתנו ודתנו. לא בהצנעה לא בהחבא ולא נעליים.

    החלטנו לשבת בקפה-מסעדה ולנשנש דבר מה. מתוך כיבוד הדדי חיפשנו כולם רק דברים כשרים בתפריט, בכל מקום בו הוזכר לחם נמנענו מלהזמין.
    הקינוחים לשמחתנו היו ''כשרים לפסח''.
    מהתפריט הזמנתי סלט שתואר בהרחבה ובמפורש לא היה כתוב בו לחם. כשהגיעה המנה היו במרכזה 6 פרוסות לחם טוסט.
    לצערי הרב הנחתי את המנה בצד כיסיתי אותה והצנעתי את המנה, ובסוף גם שילמתי על המנה.
    (הרי קיבלתי את מה שהזמנתי...).
    הרגשתי אתמול כמו יהודי שחרותו לצאת ולבלות ברחוב ככל אזרח במדינה נשללה ממנו ולמעשה נגזל ממני להיות חופשי במדינתי.

    שרתתי ואני משרת את המדינה בנאמנות, אני מכבד מוקיר ומסייע לכל אדם ולכל מי שזקוק לעזרה.
    החוק המאפשר מכירת חמץ גרם לרמיסת החופש שלי על ידי אלה שכל מה שהיה צריך לעשות למעני ולמען רוב רובה של האוכלוסיה היהודית זה להמנע 5 ימים מאכילת חמץ, חמישה ימים בשנה.
    מסתבר שזו הקרבה רבה מדי לאזרחים מסויימים, הרצון לכפות את ''חופש הפרט'' ''חשוב'' יותר.

    אל תשלחו אותי לבתי קפה בבני ברק , תל אביב היא שלי ושל חברי כמו של כל אזרח אחר במדינה.

    לו הייתי נוצרי או מוסלמי אני בטוח שהייתי נתקל ביותר סובלנות.

    • נו באמת. אתה רוצה שנפרוץ בבכי?

      אהרון, 24/04/08 19:35

      אפשר לחשוב שאם הייתם רוצים, לא הייתם מוצאים בית קפה שהוא לחלוטין כשר לפסח.

      אפשר לחשוב שההגשה של המנה הרגה אותך. לא יותר פשוט להוציא את הלחם או פשוט להחליף את המנה במשהו כשר. ממש חייבים לעשות אסון מכל עניין כזה, במיוחד אם אתה חילוני ולא אמור לדקדק בקטנות?

      החופש שלך נרמס. אוי ואבוי. מה דעתך על זה שהחופש של הדתיים נרמס כל יום שבת כשהם רואים אותך נוסע ברחוב? אז למה שלא תתאמץ בשבילם? ואל תשלח אותם לבני ברק - הם גם גרים בתל אביב!

      ואיך החופש של הצמחונים נרמס כשאתה יושב במסעדה ואוכל בשר? לפי זה אשתי הצמחונית היתה צריכה לדאוג שיוציאו חוק שבו מי שאוכל בשר בפומבי הולך לכלא.

      כך שלפני שאתה רוצה להכריח אחרים לנהוג לא לפי אמונתם, תחשוב מה קורה אם מישהו (החרדים למשל) יקחו את זה קצת הלאה. כנראה שאז תייבב ותקונן על הקיצוניים הללו שמוציאים שם רע ליהדות.

      חג שמח וזכור - אל תעשה לחברך (איסור מסוג זה) מה ששנוא עליך (למשל איסור על נסיעה בשבת).

      • על פי התגובה הרדודה שלך כנראה שלא הבנת את העניין.

        אבי, 24/04/08 20:14

        1. אשתך צמחונית מתוך בחירה ואני יהודה כי נולדתי יהודי.
        2. אין עניין נסיעה בשבת כעניין שמירת חמץ, צא ולמד כפי שאני למדתי ותבין את ההבדל בינהים.
        (עשה חיפוש היכן כתוב בתורה או במשנה שאסור לנסוע בשבת?)
        3. אני לא דתי אני חילוני מוחלט אבל נשארתי בן אדם.
        4. אם גרמתי לך לבכות אני מצטער.

    • המצה, סמל לאומי.

      מוקי, 24/04/08 19:44

      אכן, המצה הנה סמל לאומי כמו צום יום הכפורים או דגל הלאום.
      איש לא יכפה עליך להניף דגל ביום העצמאות אך יפגע אם תרמוס אותו.
      איש לא יכפה אותך לצום ביום הכיפורים אך עשוי להפגע מלראותך אוכל בפרהסיה. כך גם לגבי החמץ בפסח. בביתך עשה ככל העולה על רוחך, אך אל תבזה סמלינו הלאומיים ברשות הרבים.

    • צודק, גם לי זה קרה (ל''ת)

      יוסי, 24/04/08 20:03

    • הגדרת במדויק מה זו ''כפייה חילונית'' (ל''ת)

      אזרחית גאה, 24/04/08 20:17

    • זה נשמע כמו אוי יו יו יו... (ל''ת)

      אלין, 24/04/08 20:29

    • באמת תודה ל''חילוניים'' שכמוך

      בני, 25/04/08 02:41

      הגורמים לפיחות בזכויות הפרט ולרמיסת זכויותיהם שלהם לחיים חופשיים ועצמאיים.
      איש לא מכריח אותך לאכול חמץ. אם ברצונך ללכת לפי חוקי המסורת, זו זכותך המלאה להמנע מאכילה במקומות המוכרים חמץ. יש מספיק כאלה שפועלים לפי חוקי הדת.

      ההתבטלות שלך מול הדתיים פתטית, ולא משנה הסיבה. אם זכר סבך מטריד אותך, אולי כדאי שתמנע מהפעלת מחשב בשבת, מגלישה באתרים חילוניים ומנסיעה בחגים.

      כשתחליט מה אתה - חילוני חופשי או ''חילוני, אבל'', אולי יסתדרו לך העניינים בראש.

    • העם היהודי הוא עם הנצח

      ילד, 26/04/08 07:57

      תודות לגילי הצער, אני מרשה לעצמי לשאול שאלות, שהתשובה ידועה לי והן קצת מותחות בקורת.

      הן מרגיזות אנשים חסרי יושר.

      אני לא אוכל חמץ בפסח.
      פסח הוא חג החירות וחג הולדתו של העם היהודי. הוא סמל.
      וסמלים יש לשמר ולכבד.

      אז באחד מימי חול המועד, הגיעו לביתינו אורחים ואמא מילאה את השולחן במיטב מעדני הפסח, החל במרק עם קנידלעך מקמח מצות וכלה בעוגות קוקוס ואגוזים ללא קמח.

      אחד המכרים סיפר בגאווה, איך אכל במסעדת גורמה חמץ טעים ומהנה והארוחה כללה ככר לחם שנאפה במקום.

      לאחר לכתו שאלתי את אבא, אם המכר הזה יהודי...

      אבא הרגיע אותי ואמר, שהאדם הזה צם ביום הכיפורים ומתפלל בבית הכנסת שבאיזור מגורנו כיהודי למהדרין.

      שאלתי את אבא צה חושב עליו אהיה, כשהאיש מבזה את הסמלים של הדת היהודית, ואז מגיע לבית הכנסת והתפלל לאל של הדת היהודית.

      קיבלתי תשובה מוסמכת:

      כִּי תָבֹאוּ לֵרָאוֹת פָּנָי
      מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי?

      לֹא תוֹסִיפוּ הָבִיא מִנְחַת שָׁוְא
      קְטֹרֶת תּוֹעֵבָה הִיא לִי
      חֹדֶשׁ וְשַׁבָּת קְרֹא מִקְרָא
      לֹא אוּכַל אָוֶן וַעֲצָרָה !

      חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי
      הָיוּ עָלַי לָטֹרַח
      נִלְאֵיתִי נְשֹׂא.

      וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם
      אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם
      גַּם כִּי תַרְבּוּ תְפִלָּה
      אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ
      יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ.

      רַחֲצוּ
      הִזַּכּוּ
      הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם מִנֶּגֶד עֵינָי
      חִדְלוּ הָרֵעַ,
      לִמְדוּ הֵיטֵיב
      דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט
      אַשְּׁרוּ חָמוֹץ
      שִׁפְטוּ יָתוֹם
      רִיבוּ אַלְמָנָה.

  • 25.

    סעו לאבו-גוש וראו את מיטב העם אוכל חמץ

    Arik, 24/04/08 19:06

    מי שמגיע למסעדות בבעלות ערבית רואה את הפריחה של מסעדות אלה בחג הפסח: קציני צה''ל בדרגות הבכירות ביותר, פוליטיקאים, אנשי אקדמיה, והחברה הגבוהה בצד עמך שאינם מופחדים ע''י הרבנים.

    ישנם חוקים אשר נחקקים בארץ ותוצאתם היא כפולה - האחת כפייה דתית של ממש והאחרת עידוד פרנסתם של תושבים לא יהודיים על-פני נידוי תושבים יהודיים המבקשים גם הם לדאוג לפרנסתם.

    בארצות הברית פגשתי יהודים שכרכו מצות בפסח עם נקניק לא כשר. שיבושם להם. הם חופשיים לעשות כרצונם.
    אבל האם במסעדות לא כשרות בישראל, בבעלות יהודית, יש הצדקה כלשהי להכריח למכור רק מצות בפסח?
    מפתיע איך שהרבנים מעוניינים להכריח בחוק לאכול מצות יחד עם מנה עיקרית של בשר מטובל בשמנת.
    ויש עוד חילוניים הנוטים להסכים עם השטות הזאת.

    • לידיעתך לא רק רבנים שומרים על אי אכילת חמץ בפסח (ל''ת)

      אבי, 24/04/08 19:20

      • זכותך הבלעדית למור..ללא כפייה דתית..נמאס כבר! (ל''ת)

        Renata, 25/04/08 17:17

  • 24.

    אני חילוני

    חכם מימון, 24/04/08 18:06

    אני מגדיר עצמי כחילוני למרות שגדלתי בבית מסורתי,
    כאשר ילדי היו קטנים לא הכנסתי בפסח חמץ הביתה, לעולם לא אוכל בפומבי חמץ ,
    לעולם אשים כיפה על ראשי כאשר אכנס לבית כנסת,
    לעולם אחלוץ נעלי בכניסה למסגד,
    מה מפריע לנו החילונים שלא ימכרו חמץ בפומבי,
    מישירצה חמץ יסע ליפו,לירושלים המזרחית , לערים ערביות אחרות ויקנה,

    • הכל טוב ויפה. בתוך חנות או מסעדה זה לא פומבי! (ל''ת)

      חכם שי, 24/04/08 18:19

  • 23.

    אופס נפל לי פירור של לחם על המיקלדת.

    א מ, 24/04/08 18:03

    עכשיו המיקלדת לא כשרה.

  • 22.

    פגיעה בלשון ורוח ותכלית החוק היא הכפייה האנטי יהודית וישראלית

    חי, 24/04/08 17:47

    אותה שופטת הבלה ראש הסיכה התעלמה מהתכלית שלשמו החוק חוקק כאילו שלא הבינה וידעה למה התכוונו אותם מחוקקיםמענן אם יחרבנו לה בסלון אם זה יהיה מעשה מגונה בפומבי ולא הסגת גבול או בכלל לא זה ולא זה לפי האינטרפטציה שלה אוכל להוכיח שזו לא עבירה כלל

  • 21.

    להפעיל חוקים לכך נועדה הדמוקרטיה (ל''ת)

    אשר, 24/04/08 17:43

  • 20.

    סמל לאומי לכפייה דתית!! (ל''ת)

    אורית, 24/04/08 17:37

  • 19.

    חמץ בפומבי רק בגולה

    יהודי אמיתי, 24/04/08 17:12

    בואו נעשה משאל עם על חוקים כאלה
    שאבותינו בעבר הקרוב לא היו מעלים
    על דעתם שיימכרו חמץ בפסח סמליי היהדות מופקדים בידי שמאל קיצוני שהוא בית המשפט שמנותק מהשורשים והסמלים שייחדו יהודים תמיד

    • למכור את המסעדה לגוי. חמץ המדינה אפשר ?? (ל''ת)

      ציוני שמאלני, 24/04/08 17:39

  • 18.

    בל ישתמשו המשתמטים במונח סמל לאומי

    יוסף, 24/04/08 17:08

    איזו עזות מצח! מה להם ולדיון הזה (החשוב כשלעצמו) שבו זכאים להשתתף הנוטלים חלק בלאומיות היהודית ולא באנטי-לאומיות היהודית. מהרסי ומחריבי מבפנים, ארורים אתם.

    • נכון! ולכן כל החרדים מנועים מלהשתתף בדיון הזה!

      עומר, 24/04/08 17:38

      וגם אנשים בשם יוסף מירושלים שחושבים שהם משום מה מייצגים את היהדות עם הגישה החשוכה שלהם.

      • גישתך היא החשוכה המתעלמת מכיבוד אדם לחברו (ל''ת)

        אבי - חילוני, 24/04/08 19:23

  • 17.

    כשהלונטל ההזוי משינוי מדבר על דברים רציניים זה נשמע עלוב

    דינג דונג, 24/04/08 16:59

    ממש כמו מתיחה לא מוצלחת של אחד באפריל.

    • פשוט אף אדם נורמלי לא הסכים לבוא לשטויות האלה

      מידע אישי, 25/04/08 12:47

      רק הלונטל שמוכן לעשות הכל, אבל הכל בשביל כמה דקות שידור - בטח גם יסכים למול את עצמו בשידור חי כמו שאמרתם ההזוי משינוי - זה ביטוי ענק

  • 16.

    כנסו! מה מסמל אתנו כיהודים משאר האומות?

    רותם, 24/04/08 16:52

    ודאי שצריך לשמור על דברים חשובים של העם היהודי שבזכות זה אנו קימים. אף שאני אישה חלוניה אך חושבת שכיפור ופסח וחזיר יהודי צריך לשמור זה מיעוט בעם שבועט בכל מה שקשור ליהדות. וזה לא שייך לחרדים זה שייך לנו בתור יהודים

    • חתיכת הבד הצהובה על השרוול, לא?

      מסמל מאוד, 24/04/08 17:29

      די לסמלים!!!!!

    • שנת שמיטה טוב ליהודים?? (ל''ת)

      ישראלי מצוי, 24/04/08 17:41

    • but do you have to force it on us?

      sigal, 24/04/08 18:04

      you probably know that when nothing good can come out of forcing somebody to do something that he may or may not want to do.
      This is not the way.

    • מסכים איתך לחלוטין. חובה עלינו לכבד את אלה השומרים ביננו על חג הפסח (ל''ת)

      אבי, 24/04/08 19:28

    • אל תבלבלי בין מסורת לדת (ל''ת)

      בני, 25/04/08 02:42

  • 15.

    שתי הדעות חשובות

    חרדי אוביקטיבי, 24/04/08 16:51

     למדינת ישראל, אם החרדים לא היו נלחמים אז לכאורה צביונה היהודי של מדינת ישראל היה נעלם כלא היה משום שהחילונים אט אט היו מחוקקים חוקים חילוניים נטו, לעומת זאת אם רק חרדים היו מחוקקים אז לחילוני לא היה מה לעשות פה, והמצב עכשיו שכל אחד נלחם על דעותיו משאיר את המדינה עם צביון יהודי וע''י כל מיני חוקים מתאפשר לחילונים לחיות פה בייתר קלות

  • 14.

    אם כך מדוע מתעקשים עדיין לומר ''מדינה יהודית ודמוקרטית''? ניתן להשמיט

    אלי, 24/04/08 16:49

    את המדינה היהודית וזהו.
    לאחר נכן תעלם מאליה גם המדינה הדמוקרטית....

    ותחשבו למה .........

  • 13.

    גם וגם (ל''ת)

    רב מג, 24/04/08 16:44

  • 12.

    למה עם ישראל סבל ?????

    באבואחילוני, 24/04/08 16:41

    למה הוא סבל כל כך הרבה דורות
    כדי שכמה רדודים שאינם מבינים
    שמה שמחזיק אותם כאן זו האמונה
    ששמרה על העם במשך אלפי שנים ??
    ושיאכלו בביתם הפרטי מה שהם רוצים מצידי
    חמץ+חזיר+חתולים+כלבים

    אבל תדעו כולכם שבסגנון הפיחות
    הזוחל הזה ובעיקר המחלוקות
    יקרה מה שמייחלים אויבנו

    • מה נעשה לאבולפיה ביפו??? (ל''ת)

      ישראלי מצוי, 24/04/08 17:44

      • אבולפיה ביפו מכבד את היהודים יותר מאשר אתה מכבד את היהודים. (ל''ת)

        אבי, 24/04/08 19:30

  • 11.

    לאסור נישואין בין גברים לנשים!מנהג קדום וברברי.

    קול החופש, 24/04/08 16:33

    הגיעה העת שכל מין ינשא לבן מינו:גבר עם גבר ואשה עם אשה.המריבות ישאפו לאפס.ההבנה תגדל ותפרח גם האהבה.בעיות כלכליות יצומצמו,גני הילדים ובתי הספר ילכו ויתמעטו,בתי הקפה והבילויים יפרחו..תחשבו על זה

    • כמה טימטום בתגובה אחת

      אחד שיודע, 24/04/08 17:08

      מה שהחוק בא למנוע הוא שיגידו לי מה לאכול/לקנות/למכור. כן, זה מנהג פאגני דפוק וקדום, אבל אני מכיר בזה שיש כאלו שהמנהג חשוב להם ולכן שיאכלו מה שהם רוצים. שלא יגידו לי מה לאכול.
      ולגבי הדוגמא שלך, צודק שצריך לאפשר נישואים חד מיניים, אבל מה שאתה לא מבין זה ההבדל בין ''לאפשר'' ו''לחייב''.
      אתה כנראה בא מעולם שלא מעריכים את יכולת האדם לחשוב ולכן לא מאפשרים לך לבחור אלא מחייבים אותך לעשות דברים

    • An interesting idea .... :-) (ל''ת)

      Avnera, 24/04/08 17:19

  • 10.

    שימו לב שמנסים לבטל את כל מה שיהודי

    קיקו, 24/04/08 16:29

    מכירת חמץ, לפתוח בתשעה באב את כל המסעדות.אבל יום הזיכרון לרבין דורשים שכולם בבתי הספר יעשו זיכרון, ויום השואה לסגור.מה ההבדל בין תשעה באב ליום השואה? אין הבדל.

    • כמה שאתה צודק סל הערכים הוא סל הערכים של מרץ בלבד. (ל''ת)

      חילוני, 24/04/08 19:34

  • 9.

    כפייה דתית

    אור, 24/04/08 16:25

    אני מצטרפת לדעת 3, שכפייה דתית גורמת לכעס ופילוג.
    השבוע, בביקורי בסניף סופר של אחת הרשתות הגדולות, ננזפתי ע''י הקופאית כיון שהגעתי לקופה עם שקית צ'יפס קפוא שלא היה רשום עליו שהוא כשר לפסח! היא סרבה לי למכור את המוצר.
    בפנייה להנהלת הרשת נמסר שאכן, מדיניות הרשת לא למכור מוצרים שאינם מסומנים ככשרים לפסח, כדי לא לפגוע ברגשות השומרים על הכשרות. אני מרגישה שהם פוגעים בחופש שלי להחליט מה אוכל ומתי, ונכנעים ללחץ פוליטי של קבוצה מסויימת על חשבון קבוצה אחרת.

    • הסבר קצר

      מאיר, 24/04/08 16:57

      אין כאן שום כניעה פוליטית אלא הסבר פשוט. ע''מ שציבור דתי יקנה אחרי הפסח ברשת, היא חייבת למכור את החץ שלה. המכירה אינה פיקציה אלא מכירה ממש. לכן הרשת אינה יכולה למכור מוצא חמץ כי מעשית הוא אינה שלה כי מכרה אותו לגוי.
      אפשר לומר מה איכפת לי שהדתיים לא יקנו או כן יקנו אבל זו אמירה אנוכית האומרת למעשה לדתי תכנע לי או שתלך לגור בגטו משלך. אם רוצים חיים משותפים צריך לכבד איש את דעת השני ולאפשר לכל אחד לחיות גם אם זה אומר שהאחד מוותר מרצון על זכויותיו.
      זה הכל

      • זה נמצא בחנות, מכוסה בניר. אז החנות כשרה? (ל''ת)

        ישראלי מצוי, 24/04/08 17:47

      • זה על מדף, את מי מרמים אלוהים או הדתיים?? (ל''ת)

        ישראלי מצוי, 24/04/08 17:50

    • בורות- אפשר להלחם בה ! חמץ לא יראה לך

      אביטבול, 24/04/08 17:31

      כדי שלא יעבור יהודי על איסור חמץ - אפילו לראות אותו אסור לו: לכן הקופאית היתה בסדר, חששה שהחמץ נחשף ואז אף יהויד לא יכול לקנות.

      העובדה שאינך מכירה את ההלכה לא אומרת שאת לא יכולה ללמוד אותה. כך תהייה יותר פתיחות וגם קבלה של הדברים באופן נכון.

      אם אינך יהודיה - גם אז לא יזיק לך ללמוד. בסך הכל זו מדינת היהודים וכדאי להכיר את המנהגים שלהם שקיימים כבר אלפי שנים ומעט גויים קיצוניים, אף אחד לא מנע מהם אותם.

      • בבורות שלי אפשר להלחם, ובשלך?? (ל''ת)

        אור, 24/04/08 18:01

  • 8.

    לחוקק חוק נגד ברית המילה הברברית

    יורם, 24/04/08 16:13

    כול המוהלים לבית סוהר בגין התעללות בחסרי ישע

    • ברית מילה

      אזרח, 24/04/08 17:25

      לאור הפירסום השלילי כי מוהלים רבים גורמים נזק לתינוק יש לבדוק סוגיה זו בהבט הרפואי והחוקי.
      המוהלים במדינת ישראל צריכים לקבל הכשרה רפואית לביצוע ברית מילה.מדובר בדיני נפשות.היזהרו.

    • ליורם חנוניה

      מוהלת, 24/04/08 17:25

      אותך ממילא לא מהלו כי המוהל פשוט
      לא מצא....................

  • 7.

    די נמאס מהנושא . תעבור להסתה אחרת ... (ל''ת)

    נודניק, 24/04/08 16:08

  • 6.

    החקיקה הדתית היא הוכחה לטיפשות וקוצר הראות של החרדים (ל''ת)

    מביאה לשנאת, 24/04/08 16:07

  • 5.

    איזה בושה לעם היהודי ואנחנו פוגעים בנו

    חילוני, 24/04/08 16:04

    מה קשה שבוע לא לאכול לחם מה הקושי בזה. אנחנו כל כך מפונקים שזה מגעיל. מי שאוכל חמץ שיבושם לו אפשר לקנות 50 פיתות ולהקפיא בפריזה. אנשים אנחנו עם אחד וחייבים להיות מאוחדים יש מסביבנו עשרות אוייבים שמחכים להזדמנות שנהייה מפולגים. חג שמח לכולם

    • מה קשה לא לנסוע בשבת. מה הקושי בזה.

      עוד חילוני, 24/04/08 17:33

      אנחנו כל כך מפונקים שזה מגעיל. מי שנוסע בשבת שיבושם לו אפשר אפשר להתאפק עם הנסיעה להורים ולהקפיא את התוכניות לטיולים.אנשים אנחנו עם אחד וחייבים להיות מאוחדים יש מסביבנו עשרות אויבים שמחכים להזדמנות שנהייה מפולגים אז בואו נפסיק לנסוע בשבת. חג שמח לכולם.

      • But we work every other day

        Don, 24/04/08 18:07

        Postpone to when?
        the pention?

      • חבל שאתה מביע בורות כזו ברבים

        אבי, 24/04/08 19:48

        אתה משווה את שמירת החמץ לשמירת השבת?
        אתה מדבר מתוך בורות מוחלטת . אתה יכול להיות חילוני אבל תעשה זאת מתוך הכרה של הדת ולאחר מכן בחר את דרכך כראות עיניך.
        צא ולמד ותבין את ההבדל.

  • 4.

    החוק רק יעורר תגובת נגד

    אוליבר טוויסט, 24/04/08 16:04

    אסור למכור חמץ, אבל מותר להאכיל יונים ברחוב בחמץ, גם בפרהסיה. היום אף אחד לא עושה את זה , אבל מחר מישהו יחפש להרגיז.
    יכול להיות שתהיה כאן אלימות, אבל את החמץ אפשר לפזר בלילה ממכונית נוסעת.
    זה חוקי לחלוטין.

    • חחחח מצחיק אבל לא נכון

      No, 24/04/08 16:47

      אסור להאכיל יונים ברחוב בחמץ, כי כדי להאכיל אותן צריך להציג אותו, ואם הצגת אותו - עברת על החוק...

      • אם הפרורים של גוי, הכל בסדר... (ל''ת)

        ישראלי מצוי, 24/04/08 17:54

  • 3.

    לוונטל רדוד כל כך

    No, 24/04/08 15:58

    הייתי רוצה להאמין שמעמד הביניים בישראל התקדם מעט בתפיסותיו מאז ימי שינוי - כפי שהתקדמו דתיים רבים בתפיסתם והבנתם שחוקים דתיים עושים רק רע, פוגעים גם בדת, גם בדמוקרטיה ויוצרים שנאה חינם. ומנגד, שמירת השבת חשובה גם למגזר החילוני, ולמעשה רוב החילונים אינם שונאי דתיים ואינם מתנגדים לדת - הם מתנגדים אך ורק לכפייה.

    • אף אחד לא כופה לא לאכול חמץ,

      כשר תמיד, 24/04/08 16:18

      הבקשה שבפסח לא ימכרו חמץ בראש חוצות. למה הבעיה? למה דווקא?

      • תדייק

        No, 24/04/08 16:45

        בראש חוצות לא ימכרו ולא מכרו. השאלה הייתה האם אפשר למכור בתוך החנות, כאשר לא רואים כלום מבחוץ. זהו פלפול משפטי נטו שלא ישפיע על חיי אף אחד, חילוני או חרדי, כי ממילא חנויות שמוכרות חמץ לא קורצות לחרדים להיכנס אליהן, ולא ניתן יהיה להכשיל אף אדם בצפייה אסורה בחמץ.

        • אתה מדבר שטויות בקצב צא לתל אביב ותראה בעיניך איך מורים בפרהסיה. (ל''ת)

          אבי, 24/04/08 19:50

    • אולי תהיה ענייני?

      שי, 24/04/08 16:22

      מה ההבדל בין לאכול חמץ במסעדה לבין אכילת חמץ בבית? תפעיל רגע את הראש ותבין שאין שום הבדל. יש פה רק עוד רצון של הממסד הדתי לקבוע עובדות.

      ולמה שמחר בשם הסממן הלאומי ''השבת'' לא יבואו החרדים וידרשו שלא לנסוע בשבת ''בפומבי''? האם יש לך תשובה עניינית לכך?

      אני חילוני, תומך שינוי ודומותיה, איני שונא דתיים כלל וזה אפילו צמד מלים זר ומוזר בעיניי, אבל אני מרגיש יהודי טוב ורוצה שיתנו לי לחיות את חיי בשקט ומי שמרגיש שהוא נפגע ממשהו, שיתאפק. גם אני נפגע מכך שאין שירותים רבים ובסיסיים בשבתות למשל, ואני מתאפק.

      • בגדול מסכים עם הגישה שלך

        No, 24/04/08 16:44

        ובכלל לדעתי 90% מהאנשים תומכים ב''חיה ותן לחיות'' ורק 10% הנותרים אולי יוצרים את החיכוכים.

        מודה שאין לי תשובה עניינית שאני יכול לעמוד מאחוריה ב-100% לגבי העניין של הנסיעה בשבת שהעלית. אם ימנעו ממני לנסוע בשבת זה יהיה חוק שלא אוכל לעמוד בו. כנ''ל אם ימנעו ממני לאכול חמץ. אני חושב שכל מקרה לגופו, ובכל מקרה זה עניין של הסכמה בין שני צדדים שמכבדים אחד את השני.

        שוב, אם אתה מרגיש שאתה ממש נפגע מחוק החמץ, בפרשנותו החדשה או הקודמת - זכותך לפעול כנגדו. אבל הרי לא החרדים ולא לוונטל באמת נפגעים מפירוש כזה או אחר של החוק. חמץ זה קל מאוד להשיג, עם חוק או בלעדיו, וממילא החוק לא חל על דומינו'ס... ואף חרדי לא יכנס למסעדה לא-כשרה כדי למצוא שם פיתה. חוקים דתיים זה דבר רע, אבל להיאבק עליהם רק לשם המאבק - לטובתם או נגדם, בלי שיש מטרה ריאלית אמיתית פרט לאגו ומאבקי כוח - נראה לי כל כך שנות ה-90'.... התקדמנו קצת מאז, לפחות הייתי רוצה להאמין ככה.

  • 2.

    אני בטוח שהאיסלם זוכה ליותר כבוד ויראה מצד שופטי ישראל והשמאל. (ל''ת)

    חילוני, 24/04/08 15:49

    • אתה צודק עד כדי כאב!!! (ל''ת)

      אבי, 24/04/08 19:50

  • 1.

    טילתי בירושלים בחג המוני הבטלנים הדתיים שממלאים אותה הם העדות (ל''ת)

    שנחזור לגלות!!!, 24/04/08 15:47