• 20.

    קצת בכייני ולא תמיד הכרחי

    נדב, 04/05/08 17:24

    המקרים האלה קיימים, לגמרי ובשפע. אבל הם לא המקרים היחידים. יש מקרים שבהם פלנר טוב נותן בריף ברור ונכון ואנשי קריאייטיב טובים מתרגמים אותו לקמפיין מבריק שעונה על הבריף אחד לאחד. ואז, לפחות בפנימית, בקושי נוגעים בילד -, להפך, עושים לו כבוד. ויש אפילו מקרים ( מה אתם יודעים?) שאפילו הלקוח מרוצה מהעבודה שעשו לו וזה אשכרה עולה לאוויר ויוצר את האפקט הנדרש (זה שהוגדר מראש בבריף).

    וכן, לפעמים הדברים המבריקים הם תוצר של חלון הזדמנויות שבו כל מי שיכול להפריע נרדם בשמירה.

    ככה זה, יש ויש. תעבור משרד או תפתח אחד.תכתיב את הכללים במקום לכתוב עליהם.

  • 19.

    כתיבה מעולה

    גולדקיס ונרמונד, 27/04/08 10:10

    גדול מצחיק , אולי המצחיק ביותר , תגידו מיהו שר המלחמה בישיבות האלה מי נותן את הטון , ההחלטה הסופית?

  • 18.

    מעולה (ל''ת)

    שי, 26/04/08 08:46

  • 17.

    חאליק. גם אם היו נותנים לכם יד חופשית, לרוב הייתם עושים זוועות

    קריאייטיב שיודע, 24/04/08 12:02

    קל להאשים את הלקוחות בזבל שרץ בטלוויזיה אבל יש להודות שאנשי הקריאייטיב בארץ הם לא מוכשרים במיוחד (הטובים נוטשים לתחומים אחרים). יש להם טעם קיטשי, הם מנסים להתחכם יתר על המידה, קאסטינג צפוי וסטראוטיפי ועוד מריעין.

    על כל ניקו מוכשר אחד, יש 5 ארטים שלא ברור איך סיימו את בצלאל ו-20 קופירייטרים שחושבים שבדיחות הקרש שלהם הם סוג של יצירתיות.

  • 16.

    דוגמא מצוינת למה שמשרדי פרסום הפכו. הקריאייטיב זה לא השפיץ (ל''ת)

    רועי, 24/04/08 01:53

  • 15.

    הבנאדם יודע על מה הוא מדבר

    אינסיידר, 23/04/08 13:20

    מרוב פנימיות ומרוב אנשים שמדברים רק כדי שישמעו אותם לא מצליחים לעשות שום דבר שהוא לא בינוני אלא אם כן מישהו נרדם בשמירה ואז בטעות יוצאים דברים טובים

  • 14.

    פיצחת את הקוד

    לאונרדו, 23/04/08 11:31

    מגניב.

  • 13.

    שכחת דבר מאוד חשוב

    מייקלואיס, 23/04/08 10:04

    אחרי שעברת את כל ההערות של האנשים שלא מסוגלים להביא רעיון משל עצמם, אלא רק לומר למה הרעיון שהקריאייטיב הביא הוא לא מספיק טוב, רק אז, העבודה שלך מתחילה.
    כי בקצה השני יושב לקוח שעד אתמול היה סגן עוזר תקציבאי והיום הוא זה שעושה קופי וארט כמעט בעצמו ומאוד מעריך אותך מקצועית,
    אבל הוא מכיר את המותג שלו ויודע מה הכי טוב בשבילו.

    וכן, פלנרים זה עם מעצבן!

  • 12.

    תקציבאי- המקצוע הבזוי עלי אדמות

    איש קריאייטיב, 23/04/08 09:34

    אנשים צעירים ותמימים שהולכים מפה לשם ומעבירים ניירות מאיש לאיש, 18 שעות ביום בשכר זעום, עם בוסים שמטריפים להם את המוח ואף פעם לא מרוצים. שווה???? לא בטוח.

  • 11.

    מה זה פלנינג (ל''ת)

    תם, 23/04/08 00:24

    • פלנר זה

      לירון, 23/04/08 20:01

      בגדול הוא אמון על הקו האסטרטגי.
      מדובר בעם פוסט-פלצני,אשר המילה תובנה שגורה בפיו.
      הוא נושם-רגע יש לו תובנה-אנשים צריכים לנשום כדי לחיות.
      הוא יושב בחדרו הקט וכותב בריפים חסרי היגיון.
      רוב הבריפים זה לעשות קופי,פייסט.כל מותג רוצה לנכס אותו נאחס.
      בסוף הוא מביא שורת גם וגם וגם.לך תעשה לזה קריאיטיב.
      המותג רוצה להיות סקסי וגם מכובד עכשווי וגם נצחי ותחשוב ירוק.

  • 10.

    פלנינג זה מקצוע מיותר

    לירון, 22/04/08 19:00

    אהבתי את מה שכתבת נבון ומצחיק.בקיצוק עשוי טוב-ללא מגע יד של פלנינג ותקציבאות.

    פעם הסתדרו ממש יפה גם בלעדהם.

    עוד כמה שנים יבינו את זה וההפרדה תהא פחות ברורה.

    תביאו בקריאטיב ותקחו תקצבאים אינטלגנטים שיכולים להוות גם סוג של פלנר.

    • אני לא חושב שפלנינג זה מיותר

      קריאיטיב פלנר, 24/04/08 10:34

      אני כן חושב שהמערכת ברוב המשרדים היום חסרה את האיזון שמאפשר לקריאיטיב טוב לצאת. צריך פלנינג ופלנינג טוב אבל גם פלנינג שיודע מתי חלקו בבריף הסתיים ולקחת צעד אחורה ולסמוך על הקריאיטיב להמשיך את זה משם כפי שהוא מבין

      • קיריאיטיב פלנינג=היבריד הזוי

        לירון, 24/04/08 13:10

        והרי עוד בין כלאיים-היבריד הזוי-קריאיטיב פלנר.
        ומה עם קריאטיב תקצבאי?

  • 9.

    יש משפט ישן שמתאים כאן בול

    לא ברור, 22/04/08 18:04

    ''גמל זה סוס אציל שתוכנן ע''י וועדה''. זה לא עובד, זה לא יכול לעבוד. אם לא נותנים לאנשים עם חזון ללכת עד הסוף עם החזון שלהם אז למה משלמים להם?

  • 8.

    זה מסבר את הבינוניות ששולטת במסך שלנו (ל''ת)

    צופה, 22/04/08 17:59

  • 7.

    גם לי מגיע

    המקנא, 22/04/08 17:55

    נשמע כיף אל תקטר.הלואי עליי להכנס לעולם הפירסום הנחשק והיצירתי.

    • אל תקנא. זה תחום מזעזע וממש לא יצירתי (ל''ת)

      משם, 23/04/08 10:17

  • 6.

    מעוולים יחד-דיני ניזקין

    רעבי, 22/04/08 16:49

    בדיני ניזקין יש מונח שנקרא ''ריבוי מעוולים'' והכוונה לסיטואציה בה נגרם נזק למישהו על-ידי יותר מגורם אחד.
    האפשרויות-
    1. מעוולים במשותף-המזיקים פעלו יחד
    2. נזק שאינו בר-חלוקה-המזיקים גרמו כל אחד מעשה נפרד שגרם בסוף לנזק.

    אם הבריף המסכן יכל לתבוע את תקציבאות/פלנינג היה קשה לקיים את האבחנה בין הסיטואציות.

    העניין מורכב כנראה אבל העיקרון השולט הוא ה''אחריות ביחד ולחוד''.

    ניקו שחקת אותה - כיף לקרוא אותך

  • 5.

    חחח כל כך נכון (ל''ת)

    אי שם בלב, 22/04/08 16:19

  • 4.

    סחטיין על הניתוח

    בול פגיעה, 22/04/08 14:54

    המרנין והנכון עד דמע.

  • 3.

    ספרתי. שמונה בעקבות אחד :-) (ל''ת)

    שיר, 22/04/08 14:28

    • מה הקשר? (ל''ת)

      ?, 22/04/08 18:07

      • היא מהקריאייטיב

        !, 24/04/08 14:05

        והצליחה לספור יפה מאוד.
        אנחנו גאים בך שיר.

  • 2.

    אין על התובנות שלך

    בלה, 22/04/08 13:51

    הבאת הפעם נוק אאוט

  • 1.

    ניקו, הפעם תותחת!

    פינוקיו, 22/04/08 13:33

    למה שלא כל הפוסטים שלך יהיו כאלה? לא פוגע באף אחד (רק בעצמך).