• 60.

    להעמיד לדין את סרן גולן....

    אברה, 16/05/08 19:04

    ''למרות שירי שכזה לא ''מדגדג'' את הטנק ולא מסכן את היושבים בו...''

    המשפטנים ושמאלנים מוכי העגבת בודאי ידרשו זאת, כי ברור שהירי של הקצין ''לא היה נחוץ....''

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    השריון עשה היסטוריה

    ריקי, 07/05/08 07:58

    השריון הוא החיל המכריע בכל מלחמות ישראל. והשריונאים , רחוקים מזוהר חי''ר והסיירות , עובדים קשה כדי לשמור עלינו בבט''ש ובשגרה.
    הגיע הזמן שיכירו בהם

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    כל הכבוד

    מירה, 21/04/08 11:56

    כל הכבוד סרן גולן

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    ובמה דוגל אשכנזי? ''חתירה למגע'' בלי תבונה- כך אמר עופר שלח (ל''ת)

    בושה, 20/04/08 11:47

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כל הכבוד לשיריונרים. אך לדעתי צריך להפעיל רק תותחנים. (ל''ת)

    יאיר, 19/04/08 06:57

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מדוע אני צריך להנות מזיו פניו של הבוחבוט הזה ברוחב של כל האתר?

    נחמד אבל, 18/04/08 23:48

    לשים שם איזה כלי בתצוגת תכלית

    הגב לתגובה זו

    • קצת קטנוני, אתה לא חושב?

      דנה, 19/04/08 10:24

      כתבה כל כך מעניינת וזה מה שיש לך להגיד?

      הגב לתגובה זו

      • דווקא צודק. די נמאס מהפוסטרים של כתבים.

        צדיק, 19/04/08 21:39

        מילא אם אישיות הייתה כותבת. אז זה ראוי שבאופן חד פעמי יתלו תמונה קטנה. אבל באמת למי אכפת גם אם הכתב היה ותיק ומפורסם.
        הכתבה טובה בכל מקרה.

        הגב לתגובה זו

  • 54.

    נשמע כמו רכילות הוליוודית.

    לא מבין, 18/04/08 23:45

    כל שבוע הכתב הזה מחלק ציונים (טובים או גרועים) לחיילי ומפקדי צה''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    לכל מי ששוקל לעשות את הטעות ולהתגייס לשריון

    יואבי, 18/04/08 23:01

    אז זהו...שזו לא טעות! חיל השיריון הוא חיל נהדר,קורס המטקים(שסיימתי) נחשב לקורס הסמלים הכי קשה בצה''ל.

    בחיל השיריון אפשר להתקדם מהר ולהשפיע.

    אז תתגייסו ותשפיעו,אל תכנעו לבינוניות,אל תוותרו לחיילים שלכם באימונים כי תצטערו על זה בקרב,אל תהיו ראש קטן גם אם תשלמו על זה מחיר.
    והכי חשוב תחזרו בשלום.

    אז תזכרו שלא תבואו בטענות...מסלול קשה..אבל שירות עם הרבה סיפוק במיוחד אם אתם יוצאים לקורס מטקים..ואתם תצאו! כי המדינה
    צריכה אנשים טובים.

    יואבי-שמאל ציוני!

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    גנרל הטנק שלך הוא רכב חזק - מאת ברטולד ברכט

    ברטולד ברכט, 18/04/08 22:41

    גנרל, הטנק שלך הוא רכב חזק,
    הוא רומס את היער, הוא מוחץ מאה אנשים.
    אבל יש לו חסרון אחד:
    הוא זקוק לנהג.

    גנרל, המפציץ שלך חזק.
    הוא טס מהר מן הסופה, הוא עומס יותר מפיל.
    אבל יש לו חסרון אחד:
    הוא זקוק למכונאי.

    גנרל, האדם שמיש מאוד.
    הוא יודע לטוס, הוא יודע לרצוח.
    אבל יש לו חסרון אחד:
    הוא יודע לחשוב.

    ברטולד ברכט 1938

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    צודק-צודק-צודק- השיריון חייל חכם וצנוע

    גל, 18/04/08 22:23

    גם הלוחמים של גבעתי -גולני מציינים שבלי העבודה של חיילי השריון היה קשה יותר .
    שאלוהים ישמור על כולכם.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    צודק-צודק-צודק- השיריון חייל חכם וצנוע

    גל, 18/04/08 22:23

    גם הלוחמים של גבעתי -גולני מציינים שבלי העבודה של חיילי השריון היה קשה יותר .
    שאלוהים ישמור על כולכם.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    כתב מגוייס- כתיבה ירודה ולא ביקורתית

    פדש, 18/04/08 22:19

    הכתב האמור נוהג בכל שבוע לפרסם ''כתבה מפרגנת / מעודדת'' על צה''ל, בסגנון הכתבות המגוייסות של קום המדינה.
    אין בהן ביקורתיות, העלאת שאלות נוקבות כדוגמת כיצד אמור הטנק לתת מענה ללחימה הנ''ט תלולת המסלול, המאפיינת את מתווי הלחימה כיום בלבנון( ובזעיר אנפין את עזה), או לחלופין כיצד יכול להתמודד בלחימה בשטח אורבני. לחלופין מוצגות כאן כתבות על ''גבורת הלוחמים'' (אשר אין חולק עליהן) במקום לשמש כעיתונאי אמיתי וחוקר. ניכר גם (ולא ישנו התגובות האוהדות של השריונרים / גולנצ'יקים/ קהלי יעד מזדמנים אחרים שליטפו להם את האגו) כי לכתב אין הבנה צבאית מעמיקה, וודאי שלא יכולת לנתח באמת את החלופות האחרות, התורפות.
    העיקר שמסעודה תאמר בטוקבק ''כל הכבוד לצה''ל''..

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    טנק נגד בן אדם? מה ההתלהבות? מה הקטע?

    ff, 18/04/08 22:16

    נכון זה עדיף, אבל מה השבחים? מה יעשה טנק מול אדם חוץ מלנצח?

    הגב לתגובה זו

    • חביבי...

      חסן, 19/04/08 01:01

      מלחמת לבנון הוכיחה אחרת...
      נ''ט השביתו טנקים והרגו ופצעו את לוחמיו...

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    התיקשורת לא משרתת אינטרס לאומי שלנו , (ל''ת)

    התיקשורת בשירו, 18/04/08 21:20

    הגב לתגובה זו

    • בסין איראו ומצרים התקשורת משרתת את המדינה.

      ff, 18/04/08 22:20

      לך תגור שם

      הגב לתגובה זו

    • התיקשורת מדווחת,

      מישו, 18/04/08 23:12

      והיא צריכה לעשות זאת טוב,
      נקודת החולשה היא האזרחים, שעל פי התגובות,רדידותם, היא איום אסטרטגי על המדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    השמאל הקיצוני אולט בתיקשורת והם ניחשבים מהאום ובכך פוגעים בלוחמי (ל''ת)

    התיקשורת, 18/04/08 21:15

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    תודה לטנקיסטים שמגנים עלי

    אורן, 18/04/08 21:03

    תודה לטנקיסטים שמגנים עלי מפני מידי ילדים בני 4, מידי אבנים בני 12, ונשים בהריון. תודה רבה לכם מכל הלב. אין כמוכם. זה כיף לירות, אה?

    הגב לתגובה זו

    • כיף לירות?!

      שריונר, 18/04/08 21:47

      נראה לך שבאמת כיף לנו לשבת בטנק שלושה ימים ברציפות?
      ואתה עוד שואל כיף לירות?

      חוצפן

      הגב לתגובה זו

      • HAPPY!!

        שריונר נוסף, 19/04/08 14:16

        כל מילה בסלע.
        45 יקר: נשים בהריון, מיידי אבנים קטינים ושאר חפים-מפשע הם אחוז קטן בלבד מנפגעי הטנקים בתקופה האחרונה. לרוב, הטנקים מביאים למותם של חוליות נ''ט רבות ומחבלים שבדרכם לפיגועים, וזה קורה כמעט בכל יום מבלי שניתן לזה הסיקור התקשורתי הראוי. יש פספוסים, זה נכון, אבל התרומה הביטחונית שלהם בסיכול חדירות, בפגיעה לעומק הפאתים בעזה ובמניעת פגיעה בכוחות צה''ל באיזור - קריטית וגדולה. תהיה פחות בור ויותר הגיוני.

        הגב לתגובה זו

    • חתיכת כפוי טובה תתבייש

      טנקיסט, 18/04/08 23:03

      השריונרים האלה לא ישנים קורעים את התחת, ועושים עבודה למופת ואתה עוד מנסה לצייר אותם כמפלצות, תעשה טובה לעצמך ולנו ולך תגור במצרים או משהו, מנוול.

      הגב לתגובה זו

    • אורן לפי התגובה שלך אתה לא מספיק חכם

      יואבי, 18/04/08 23:05

      לקיים דיון אמיתי ולכן לא אשחית יותר מדי מילים עלייך.

      לוחמי השיריון מבצעים רק פקודות חוקיות,אם יש לך בעיה עם הפקודות תפנה לממשלה.

      ולשיריונר משיריונר,תחזיק מעמד,ושמור על עצמך,תודה.

      הגב לתגובה זו

    • שמאלני קוקו תקשיב

      פלוגת מגן, 19/06/08 14:37

      כשיורים עליך ועל מחלקת החי''ר שנמצאת חשופה לידך, אתה משיב באש גם אם צריך פגז כדי להוריד המחבלים שמבצעים את הירי.
      הבעיה היא שכאשר אתה יוצא מהטנק אתה מגלה שהחדשות מספרות על ילד בן 5 שנפגע מרסיסים של פגז (שיהיה לאנשים כמוך על מה למחות) ולא על חוליית המחבלים שהסתתרה בבניין ונהרגה.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אחד היתרונות שפיספסת זה מערכות תצפית מעולות ליום ולילה

    מוטי, 18/04/08 20:25

    זה באמת מה שמאפשר לטנקים לכסות שטח ניכר בתצפית ולהיות מאוד אפקטיבים באש

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כתבה מאלפת ומשקפת מציאות,תודה לכותב (ל''ת)

    נתן.ש, 18/04/08 19:24

    הגב לתגובה זו

    • RIGHT ON--YOU ARE THE MAN (ל''ת)

      avi, 18/04/08 20:51

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אמיר בוחבוט 10

    ילד, 18/04/08 19:16

    חשוב שנוסיף כמה דברים לנושא החשוב הזה.

    צה''ל הפך לעלה נידף, כי כל המדינה הפכה למעוזם של מושחתים ולמוצב של סוחרים בצדק.

    ערסים על טנק במדינת שחיתות ועושק, ערכם כטנק בשדה מוקשי נ''ט.

    הקנט ''היבשתי'' הוא כבר לא מה שהיה פעם.

    א. נשקי הנ''ט כיום חכמים ומתוחכמים וגימדו את יכולתו של הטנק והשרדותו.

    ב. הטנק היבשתי זוחל על הקרקע ואין לו כנפיים.

    ארה''ב הבינה את זה ופיתחה מטוס שהוא טנק מעופף וגם מסוקי הקרב שלה, צוידו בעצמת אש של טנק.

    החיזבוללה, לא מאמין בטנקים והוא נוצח רק בנקודות, כשצהל הגיבור כבש את לבנון והכה קשות במיזבוללה במלחמת וינוגרד, מכה שעד היום החיזבוללה לא התאושש ממנה, נחלש והתפורר.

    בתקופה שפילי המלחמה היו הטנקים דאז, ניצח צבאו של יהודה שמנה 2000 חיילים יהודים, צבא יווני של כשלושים אלף חייל ופרשים, בקרב מעלה חורון.
    הנצחון הושג, כי יועציו האסטרטגים של יהודה הבינו, שידע וחשיבה משוכללת, עדיפים על פילים וסוסים.

    רומי ריסקה את המעצמה ההלניסטית המושחתת, כי רומי באותה תקופה הקפידה על משפט וצדק, על העמדה לדין של מקבלי שוחד והקפידה על שמירה של טוהר המידות.

    רומי גם הקפידה למנות את האיש הנכון לתפקיד המתאים ופסלה את שיטת הפתקים והקשרים לקידום טמבלים מקורבים.

    ברור לי שרוב קוראי התגובה שלי יתקשו להבין את חומרת מצבנו, במוסבר על ידי חכמי המיתולוגיה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שמתם לב שרוב הטקבקים פה נכתבו ע''י גורם אחד? (ל''ת)

    עידו, 18/04/08 19:11

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    זה לא טנק ולא נעליים

    Avi Ecuador, 18/04/08 18:24

    זו מנטליות.
    שאל את חוסיין בספטמבר השחור איך חסך אבדות לשני הצדדים ופתר פיתרון מהיר שהם מבינים ורגילים לו.
    ישראל משחקת איתם בקקה.
    כל עם אחר מזמן היה מתעסק בארכאולוגיה...

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הטנק ששומר על מדינתו

    שרה, 18/04/08 17:53

    זה כל כך נכון הכתב המדהים שרושם אמת. טנק שמציל ומגן על חיינו בזכות חיילנו התותחים!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    כל כך הרבה יועצים חכמים יש כאן

    ארצי, 18/04/08 17:02

    הטוקבקים פשוט נולדו עבור הישראלי המצוי שחושב שהוא הכי חכם, הכי יפה, הכי מוצלח (בדךר כלל כלום לא נכון עבור המתרברבים כאן)... אני קורא כאן תגובות ופשוט מגוחכים האנשים כאן, איך בכלל אנחנו מנצחים מלחמות? אנחנו מנצחים כי הערבים דפוקים ולא כי אנחנו חכמים יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ערס זה מענטש', גבר עם בטחון ונמרצות, לוחם בנשמה. (ל''ת)

    מרוקאי, 18/04/08 16:48

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    חטיבה 7, גדוד 75 כבוד!!!

    אסף-חיים, 18/04/08 16:42

    אללה פלוגה מ'!! בלאגן!!

    הגב לתגובה זו

    • 75 מספר 1 אגם קרעון (ל''ת)

      רואה, 19/04/08 01:03

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    טנק ללא מיגון אינו יותר מקופסת

    יעקב, 18/04/08 16:12

    שימורים.
    ראה מלחמת לבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אם הטנקים יורים פגזי ''פלאשט'' על הפלסטינים אז זה אסור ע''פי אמנת ג'נב (ל''ת)

    טוהר הנשק הוא, 18/04/08 15:54

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנתי צרור של כדורים כן ופגז עם אלפי כדורים לא...

      צחי, 18/04/08 16:12

      ההיתחסדות של תוהר הנשק זה מה שמונעה מיתנו לסיים מהר את הלחימה ולחסוך אלפי הרוגים בעתיד .
      הקם להורגך השכם להורגו - ועם הוא מתחבה מאחורי אשתו וילדיו אז זו בעייה שלו .

      הגב לתגובה זו

    • שמע אידיוט חבל ש ב67 לא היה לנו פלשט להאכיל בו את המצרים (ל''ת)

      פגז פגז, 18/04/08 16:14

      הגב לתגובה זו

    • כשמדברחם על טוהר הנשק לא מדברים על מים מטוהרים, אויב מימין, אש ! (ל''ת)

      יפה הטוהר, 18/04/08 16:17

      הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון - ''טוהר הטמטום'' שלך, כמובן (ל''ת)

      שרה, מזרחנית, 18/04/08 17:06

      הגב לתגובה זו

    • טוהר נשק בבית שלא יפגעו ילדים. אדיוט (ל''ת)

      ולפסון, 18/04/08 21:18

      הגב לתגובה זו

    • זה פשוט לא נכון! מותר לירות פגזי פלאשט

      יואבי, 18/04/08 23:16

      באופן עקרוני ובלבד שזה לא יהיה באיזור מאוכלס בצפיפות.במקרה של הצלם זה היה איזור פתוח

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    טנק נגד שני מחבלים, זו גבורה?

    שימון, 18/04/08 15:37

    נכון, גם את זה צריך לבצע.
    כשאני שרתתי בשריון, היו הערבים מתחננים בפנינו שנרשה להם לצחצח לנו את הנעליים.
    מה קרה ביינתיים?

    היהודים השתגעו ועכשיו כולנו אוכלים אותה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הנשק לא יפתור את הבעיות לבדו! הפקודות חשובות לא פחות ואולי יותר!

    אברהם, 18/04/08 15:34

    עובדה! אם מהססים לירות למקורות האש? לא יעזור חייל,טנק, מסוק, רובה ואפילו פצצת אטום!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אל יתהלל חוגר כִּמְפַתֵחַ ................

    מלכים א פרק כ, 18/04/08 15:09

    אל לך להתהלל בהישגים שטרם הישגת, כאותו חוגר המתהלל עוד לפני שיצא לקרב.

    פעולות סיכול מהאוויר או בירי מרחוק אינם מהווים עדיין לצערי אות לשיקום צה''ל. אשכנזי וצה''ל עוד צרכים להוכיח עצמם.

    הגב לתגובה זו

    • שיתהלל שיתהלל גולני גונבים לנו את כל הקרדיט (ל''ת)

      סוסון, 18/04/08 15:27

      הגב לתגובה זו

    • אתה טועה. (ל''ת)

      מוטי כהן, 18/04/08 15:32

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    רק מקווה שתקופת כהונתו של אשכנזי תסתיים בנס ללא אסונות. (ל''ת)

    מני, 18/04/08 15:02

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מפקדים כמו חזן יש פעם בדור (ל''ת)

    פקוד של חזן, 18/04/08 14:49

    הגב לתגובה זו

    • בא לא נסחף ידידי... (ל''ת)

      עמיקם פלוגה ח', 18/04/08 15:12

      הגב לתגובה זו

    • מ ס כ י ם עם כל מילה

      שרון, 18/04/08 15:22

      ! יישר כוח חזן

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    רס''ל (מיל') מוטי- טנקיסט

    1א פלוגה מ', 18/04/08 14:47

    אין כמו הטנקים והטנקיסטים. רק חבל שיש כמה שלא מחליפים בזמן את חבריהם לשמירה.
    יאללה טאטו !!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    '' ערסים על הטנק '' . וכך נראה צה''ל של 2008 . ערסים על הטנק ...... (ל''ת)

    וְאִידָךְ זִיל, 18/04/08 14:45

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אומרים: סייג לחוכמה שתיקה

    יעקוב, 18/04/08 14:44

    עוד כמה שבועות נשמע שחמס עשו מערב לטנק ופוצצו אותו

    הגב לתגובה זו

    • עשו מערב או מזרח?

      יעקב, ב''ב, 18/04/08 15:10

      סייג לחכמה שתיקה. לפחות את השם שלך תכתוב נכון.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    חתירה למגע כן , אבל לא עם הראש בקיר. בדיוק מזה חששתי כשנכנס אשכנזי

    אבי, 18/04/08 14:42

    לתפקידו. ממעבר מקצוניות אחת לקיצוניות שניה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כל הכבוד לחזן ולוחמיו - גיבורים שלנו (ל''ת)

    יעל, 18/04/08 14:39

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הוא פשוט שריונר - כל הכבוד לשריון (ל''ת)

    גלי, 18/04/08 14:38

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    חזן צרוב לי בנשמה. מפקד אמיתי עם ביצים של שיש (ל''ת)

    זיו, 18/04/08 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    סוף סוף כתב שכותב אמת.

    אחד שמעריך, 18/04/08 14:32

    כיום ידועים הכתבים שמרבים לכתוב ולסלף דברים רק כדי שיקראן אותם, אך לא כך עם מר אמיר בוחבוט,שדואג בעקביות לחשוף את האמת גם לנו האנשים שלא בשטח וכן מעוניינים לדעת את האמת על הנעשה בשטח.
    כל הכבוד אמיר בוחבוט,המשך כך,אני נהנה מהצדק שאתה עושה.

    הגב לתגובה זו

    • והוא עושה את זה באופן עיקבי (ל''ת)

      כל הכבוד, 18/04/08 15:36

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    Check tank ramps for IEDs

    Menachem, 18/04/08 14:22

    Please add a procedure to check for IEDs before getting to pre-assigned tank ramps. Lets learn from past mistakes

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הכתבה הטובה ביותר של מר בוחבוט, כל הכבוד

    עירון, 18/04/08 14:07

    כל מילה בסלע. מאחורי התיאור עומדת ההפרכה המוחלטת והעוצמתית ביותר לדברי ההבל של חלוץ שרצה לבטל את חיל השיריון ולהשיר את כל עוצמת האש לחיל האויר.

    הטנק הוא מכונת האש הזולה ביותר שקיימת ביחס לכל כלי טיס!

    אמיר אם האלוף טל היה קורא את הכתבה הוא היה אומר, ''אמרתי לכם''!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    איפה היה הטנק הזה במלחמת לבנון השניה

    צפוני, 18/04/08 14:00

    השמידו אותו ברקיטה אחת לא יותר . אז מספיק

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון

      א.כ, 18/04/08 18:21

      תחפש כתבות על טנקים שהושבתו ותראה שהם מעטים וגם אז היו דרושים כמה נ''ט מהדור הכי מתקדם בשביל לבצע את העבודה.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    ''אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה נזכיר''

    כוחי, 18/04/08 13:31

    לא להסתחרר מהכוח מה שחשוב זה ה שעוזר לטנקים לחירניקים ולכולם לנצח.
    בלי זה שום טנק הכי טוב שבעולם לא יעזור

    הגב לתגובה זו

    • לא היושב במרומים

      ישראלי, 18/04/08 14:06

      חזרתי מגרמניה מביקור בכמה מאתרי גירוש ומוות. הקב''ה אותו הקב''ה. ההבדלים בין אז לאתה הם רק הלוחם והטנק

      הגב לתגובה זו

      • לא נכון. הקב''ה הוא הבדל, תאמין לי. (ל''ת)

        שריונר, 18/04/08 14:44

        הגב לתגובה זו

        • טוב, ''תאמין לי''.. אפשר להאמין ואפשר שלא

          בני, 18/04/08 16:09

          כל עוד אתה לא מכריח אף אחד וכל עוד אין חוקי יסוד כדי להאמין לך, הכל בסדר.

          הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא טנק ולא בטיח.................!!!

    נאור חציר, 18/04/08 13:21

    רק מנהיג חכם ואכזר כמו מר ולדימיר פוטין או מר אחמניג'אד ,יביאו לנו את הגאולה.
    מה שיש לנו כעת זה לא משהו ביכלל...!!!!

    הגב לתגובה זו

    • הכן..... . מי ייתן לנו דור של מנהיגים..?

      צמח שקד, 18/04/08 14:37

      .

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    שמאלנים , עליהום!!! דרס מחבל עם טנק!!! (ל''ת)

    Arik, 18/04/08 13:16

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    למד מנסיון לבנון, וגלעד שליט

    חיפאי, 18/04/08 13:02

    מקרה גלעד שליט הוכיח את מה שכתוב בספרות המקצועית, שטנק בלילה עור הוא, ולמרות זאת ישראל השתמשה בטנקים בלבנון שוב במשימות להן לא מיועדים טנקים, לפחות לא באופן השימוש בהם זה נעשה. ואת התוצאות אתה מכיר.
    אני לא איש בצא, אבל אני חושב שאתה טועה טעות קשה אם אתה חושב שבטרור נלחמים בטנקים, זה כמו שדן חלוץ הולך לדוג עם מטוס.

    אם מלחמת הטנקים בטרור נראית כמו הריגת הצלם ברצועה אז סלח לי, אבל שום תועלת לא תצא מהטנקים שאתה מדבר עליהם.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הטנקים יודעים לשגר פגזים אסורים לצוות עיתונאים ולהרוג אחד מהם (ל''ת)

    שני צעדים קדימה, 18/04/08 13:00

    הגב לתגובה זו

    • כן ירבו (ל''ת)

      כיקש, 18/04/08 13:39

      הגב לתגובה זו

    • כן ירבו (ל''ת)

      just me, 18/04/08 13:47

      הגב לתגובה זו

    • אמן (ל''ת)

      ליאור, 18/04/08 14:11

      הגב לתגובה זו

    • כן ירבו (ל''ת)

      משה זרעוני, 18/04/08 14:12

      הגב לתגובה זו

    • הפגז שחיסל את התעמולן מרויטרס דווקא חוקי

      חיים, 18/04/08 14:55

      מדובר בפלאשט 120 מ''מ - את זה היה אפשר לראות בבירור מהסרט שצילם לפני החיסול.

      אותו פגז, אמריקני במקור, משמש את כוחות נא''טו באפגניסטן ואת כוחות הקואליציה בעירק.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה לא הטנק זה איכות הלוחמים שלצערנו היא ממוצעת! ערסים כבר אמרנו?!! (ל''ת)

    מיקי, 18/04/08 12:56

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עד מתי נובמבר 7? (1997) - 188,53 (ל''ת)

    מילואימניק בלאי, 18/04/08 12:53

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יש לנו 3000 טנקים אפשר לשים 100

    יואבי, 18/04/08 12:52

    עלגבול עזה ולחסום אותו כליל.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    האדם שבטנק ינצח.

    לקראת גיוס, 18/04/08 12:51

    אין ספק שרק הזמן יוכיח את עוצמת השריון.
    כל הכבו דלכם לוחמי השריון,מקווה שבקרוב אצטרף אליכם.

    הגב לתגובה זו

    • תנו להם בראש!!! אין לנו מדינה אחרת!! עקבות הפלדה (ל''ת)

      ברזילי, 18/04/08 14:42

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מי יתן שכל החיילות היו שומרים על עמימות דוגמת השיריון! (ל''ת)

    יד לפה,די לקשקש, 18/04/08 12:40

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בצבא-רק מי שלחם עם שריון יודע להעריך את הטנקים. (ל''ת)

    שריונר משוחרר, 18/04/08 12:38

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אחלה פינה

    אבי, 18/04/08 12:33

    תודה אמיר! כתבות מעניינות
    אני נהנה מהמדור שלך בכל פעם מחדש

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    על זה נאמר - ההצלחה השקטה.

    איתמר, 18/04/08 12:32

    שכל לוחמי צה''ל יעלו ויצליחו.
    שיחזרו הביתה בשלום אמן ואמן.

    חג שמח לכולנו!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כל הכבוד - ככה צריך עם כל הכוח

    אלי, 18/04/08 12:29

    צריך להראות לחלאות האלו שיש לצהל כוח שטרם בא לידי ביטוי בכול עוצמתו .
    עם ערבים ככה צריך להתנהל הם באים בקלצ'נקוב צריך לבוא אלהם עם ''וולקן'' ממסוק
    הם יורים פצמר צריך להוריד עלהם 240-155 מ''מ מתותחנים
    הם ירו RPG צריל לירות עלהם עם טנקים בכל קרב חייבת לבוא הכרעה רק זה יביא אותם בסוף לכניעה והבנה שאותנו אי אפשר לנצח
    שימרו על עצכם חיילים יקרים שלנו .

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חוד החנית של צה''ל (ל''ת)

    אלון, 18/04/08 12:27

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    שריון = כבוד..עוצמה..איכות !!!! עלו והצליחו !!!! (ל''ת)

    א.ב..ס.ט, 18/04/08 12:22

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    טנק הכלי של המלחמה

    טנקיסט, 18/04/08 12:12

    של אתמול. תמיד יהיה טיל שיחדור את הטנק. יעלה עשירית מהטנק צוות הטיל יהיה קשה לאיתור ולפגיעה.

    הגב לתגובה זו

    • חוסר הבנה

      א.כ, 18/04/08 12:36

      קודם כל בעזה אין את הנ''ט שמסוגל לחסל טנק מרכבה.
      וגם הנ''ט שקיים בלבנון ובסוריה עדיין לא מסוגל להשבית טנק בכזאת קלות.
      במלחמה לבנון למרות שהיה נראה אחרת בקושי הושבתו טנקים מפגיעה של נ''ט. ובכלל עם צוות טנק עובד נכון וכמו שצריך הנ''ט לא יגיע אליו

      הגב לתגובה זו

    • ואז מה יעשה החיל שירה את הטיל?

      טייס, 18/04/08 12:41

      מי ישאר בשטח כדי לקבוע עובדות?

      הגב לתגובה זו

    • טעות!

      מבין קצת, 18/04/08 12:55

      א. כמעט תמיד (כולל בלבנון שם הופעלו כמעט רק מרכבות סימן 2 ו-3 וכמעט ולא סימן 4 - כאשר רק מרכבה סימן 4 אחד נפגע ולצוותו שלום כמדומני) החולייה ששיגרה את הטיל או פוצצה את המטען חוסלה כמעט מיידית לאחר מכן (לא שזה משנה להם, גם כך הם מתאבדים).

      ב. יש היום אמצעי הגנה אקטיביים מעבר לפסיביים (שבשניהם אין טנק בעולם שמתקרב ליכולת של המרכבה) שתפקידם יהיה בעתיד למנוע לחלוטין מטילים לפגוע ברכבים ככלל ובפרט רכבים משוריינים ובפרט טנקים.

      ג. לפי הטיעון הזה גם חיל האויר חסר משמעות וצריך להשקיע רק בלהילחם מהחלל על כל הכוך בכך (ואז גם בחלל תתנהל מלחמת נגד) מכיוון שטילי כתף (שמהווים איום מסוים על מסוקים בעיקר) יש לטרוריסטים בשפע, כולל מהמתקדמים יותר ופחות ולמדינות יכולים להיות מערכי נ''מ איכותיים כמו גם כוח אוירי מסיבי שעלול להקשות על הפעלת כלי הטיס (אומנם באזור הדבר עדין לא קיים לאף מדינה מלבד ישראל וכוחות הקואליציה שנלחמים באזור, אך אנו מדברים כרגע באופן כללי).

      ד. לחימה בטרור בניגוד ללוחמה כנגד צבאות סדירים, מחייבת את המעצמה הנלחמת (כרגע, אנו מדברים על ישראל) לשהות בשטח דרך קבע, לחזור לאותם מקומות שוב ושוב ולהשאיר נוכחות מתמדת בשטח של כוחות לוחמים שיכולים להגיב לכל תרחיש. לשם כך מרבית הזמן כוח משוריין המורכב בחלקו ואף ברובו מטנקים הינו אידיאלי מכיוון שהינו מספק עוצמת אש גבוהה ביותר ומיגון כמעט אופטימלי ללוחמי הכוח.

      ה. מה גם שטנקי המרכבה (בעיקר הסימן ארבע) אשר תוכננו ללוחמה בשטח אופייני למזרח התיכון, ללוחמה בגרילה וטרור ולשטח באזור הם די אופטימלים למשימות הנ''ל, במרכבה סימן 4 יש יכולת לשאת כוח לוחם כמעט כמו נגמש מערבי מודרני מוצע אך עם מיגון עדיף בהרבה ועוצמת אש קטלנית, או לפנו פצועים וכו'!

      קיצר, לכל כלי לחימה יהיו תמיד חסרונות ונק' חולשה, אך גם לכל כלי חדיש יותר ימצאו נק' כאלו!

      הגב לתגובה זו

    • צודק ב 100 אחוז

      דורון, 18/04/08 19:34

      והמלחמה האחרונה רק מחזקת את הטענה.
      לחיזבאלה יש נשק מהדור המתקדם ביותר שיכול לפגוע קשות בטנקי ישראל.
      מנהיגי חיזבאלה הצהירו כבר כמה פעמים שמבחינתם זאת נקודת התורפה של צהל.
      הם זורקים כמה מחבלים מתאבדים בשטח, שעומדים לצערנו בכבוד מול הטנקים של צהל.
      הטנק כבר כמה עשורים לא יכול לנצח מלחמה, ובלבנון הוא גרם לנו אף לתבוסה קשה.

      הגב לתגובה זו