• 60.

    במקום שאסור לעשן אסור למכור חמץ? (ל''ת)

    שאלה, 16/04/08 09:04

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    5 חקירות פליליות ודנינו לא יביא ראיות מזוז יימרח ולדור ישקשק

    שלטון ה(צ)חוק, 15/04/08 20:57

    ישיבה אחת במשרדו של מזוז, שעסקה בתיק, לא נמחקה עד היום מההארד-דיסק של מזרחי, בעיקר בגלל התנהגותו של דנינו. ''זו היתה ישיבה פורמלית ראשונה בסיפור עם היועץ החדש'', אומר מזרחי, ''ואני ודנינו ישבנו שם יחד עם צוות החקירה והפרקליטות הבכירות. מזוז ביקש מדנינו סקירה כרונולוגית של הפרשה, והפלא ופלא מלותיו הראשונות שאותן שמעתי ישירות לראשונה בחיי היו שאין ראיות בתיק הזה. אני נפלתי מהכיסא! זה בא ללא הודעה מוקדמת. ומזוז אומר לו: אני ביקשתי סקירה, לא סגירה. מזוז רק רצה לשמוע על לוח זמנים, ודנינו גם לגמגם אותו כהלכה לא ידע. היינו בהלם שם כולם. אז אני נבחתי עליו כשהוא אמר את מה שהוא אמר. זה היה קטע הזוי לגמרי כי מעולם לא הבענו עמדה עד אז, לא הוא ולא אני לגבי הראיות בתיק, וחלקנו הסתכם בדיונים עם הפרקליטות בהבאת ראיות וניתוחן שם. מצדי, על המעמד הזה יכולים כולם ללכת להתנשף בפוליגרף. נו, לימים אי אפשר לומר שהעמדה הזאת לא שירתה את מי ששירתה''.

    אתה מינית את דנינו להיות ראש יחב''ל אחריך?

    ''לא. המפכ''ל דאז אהרונישקי. אני רציתי אותו למקום אחר, הוא ביקש לקדם אותו באגף. אמרתי: האיש חסר ניסיון, אני דווקא חשבתי שהוא יכול לשמש כסגן של ראש יאח''ה שזה תהליך הכשרה די ארוך, הוא גם משפטן, לא הכרתי אותו קודם, אבל גם לא היתה לו איזה שהיא עשייה שבגללה הייתי צריך לרקוד הורה. יכול להיות שהבחור מוכשר, אני לא יודע, לא ראיתי את זה''.
    גם כיום מתקשה מזרחי להתפעל מביצועיו של דנינו, שבינתיים טיפס למעלה ומונה לתפקיד ראש אגף החקירות. לאחרונה קרא כי דנינו ביקש לפתוח בחקירה דווקא נגד מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בחשד לשיבוש חקירות. מזרחי: ''קראתי את זה, וממש סמרו שערותי מעצבים. פתאום יש גיבורים גדולים? פתאום יש אומץ לב? לא ראיתי שאומרים: תביאו לנו את החומר הקשור לראש הממשלה כדי לחקור. איך אתם מוציאים אמירות כאלה החוצה? זה התפקיד של משטרה? לשחק לידיים של היריבים? את מי אתם משרתים פה?''

    בסופו של דבר בפרשת האי היווני, קיבל מזוז את עמדתו של דנינו, וסגר את התיק נגד שרון מחוסר ראיות.

    ''כשהתפרסמה חוות הדעת היה צריך הרבה אקונומיקה לשפוך לחומר החקירה, כדי שכך ייראה הדו''ח. מי שמכיר את החומר, לא בדיוק זיהה אותו בדו''ח היועץ. היועץ מצטט למשל עד שאומר שלקחו את גלעד שרון לעבודה בגלל כישרון, אגב, כשמדברים על כישרון, תמיד הייתי שם מקף: כי-שרון. אבל אם תקרא את המשך המשפט של אותו עד תמצא שהוא מוסיף שכל עניין ההתקשרות עם אפל היה מופרך מבחינת גובה התשלום. ואני שואל את מזוז: למה אתה לא הולך עוד שתי שורות קדימה? למה הוא לא נותן אותן לציבור? איפה כל התמונה ההיא שבאמת החרידה אותנו? אז זה שסגרו, ניחא, ואני בוודאי לא בסטטוס להשיג על זה. אבל איך שסגרו היה סימן דרך בהיסטוריה של מערכת אכיפת החוק''.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    מה ההבדל בין ציבורי לפומבי?

    אביבה נהן, 15/04/08 18:46

    היתר למכור חמץ במקום ציבורי,שאיננו פומבי,הוא בעיניי כמו היתר להשתין בבריכה,רק לא מהמקפצה,כי אז רואים וזה בפומבי.מה קרה,יהודים מורעבים לא יודעים את הדרך לפיתות ביפו,או בואדי ניסנאס,או בעיר העתיקה בירושלים?שומו שמים!אנחנו ממש מונעים לחם מפיהם של רעבים למשך שבוע.מה,כבר אין מקום בפריזר?

    הגב לתגובה זו

    • אביבה, השוואתך לא תקפה

      פרדי, 15/04/08 21:57

      אם מישהו מוכר חמץ למישהו אחר בתוך חנות (שזה לא מקום פומבי), באיזו צורה זה פוגע בך או בכל אדם אחר? (זה שמשתין בבריכה פוגע באחרים, גם אם הם לא רואים זאת).

      הגב לתגובה זו

    • יהודים מורעבים זכאים לאכול ולקנות לחם היכן שחשקה נפשם ! (ל''ת)

      אלעד, 15/04/08 22:11

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    יש לי הרגשה שאנשים שלומדים משפטים מנותקים מהמציאות.

    מוטי, 15/04/08 18:10

    1. פסיקתו של בית המשפת בענין החמץ בפסח.
    2. אי שחרורו המידי של היושב בכלא באשמת רצח שלא ביצע.
    3. שחרורם של רוצחים פלשתיניים בהסכמה של מערכת המשפט.
    יעוד כהנה פסיקות מתמיהות של הבג''ץ . גדר ההפרדה, הכל שפיט וכ''ו.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    קחו קמח יבש ושמור, קחו ילד קטן - רצוי תינוק

    הרב אליאור חן, 15/04/08 15:55

    שימו במערבל ותיכף לתנור שלא יעברו ח''י דקות. רצוי לעשות חוקן לתינוק לפני שמכניסים לעיסה.
    אם יש נשים עתירות ילדים ומבולבלות הרוצות הדרכה רוחנית - שיפנו אלי, אשמח לעזור לכן ולילדיכן.

    הגב לתגובה זו

    • מקווה שהבנת מה כתבת,כי אני לא ממש הבנתי (ל''ת)

      אלי, 15/04/08 16:09

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    קודם שיבערו את הרע המושחת הכובש והאכזרי מקרבנו ואח''כ את החמץ! (ל''ת)

    חילונית אנושית, 15/04/08 14:49

    הגב לתגובה זו

    • טוב שאת יודעת לשרטט לעצמך קוים (ל''ת)

      מפלס הכינרת, 15/04/08 16:03

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    מזוז... פישלת מספיק, תזוז! (ל''ת)

    רועי, 15/04/08 14:38

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    שהרבנים ידאגו לחרדיות שמתעללות בילדים -במקום לחמץ שלא עושה רע לאדם (ל''ת)

    יהודי אמיתי, 15/04/08 14:37

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד ! (ל''ת)

      אריק, 15/04/08 15:15

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר,צריכים לטפל גם בזה וגם בזה,בלי סדר עדיפויות. (ל''ת)

        אלי, 15/04/08 16:11

        הגב לתגובה זו

    • שוטה אמיתי

      יהודי אמיתי!!!!, 15/04/08 22:18

      מה הקשר?
      שגלאון תדאג לנרצחי חבריה, במקום לאנשים שרעבים לפיתות ולא למצות

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    יואיל נא מזוז לפרשן מהוא ''פומבי'' ובא לציון גואל (ל''ת)

    1, 15/04/08 14:31

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    באין מסורת ודת אין מדינה ממשלה צבא וכו' (ל''ת)

    מזרחי, 15/04/08 14:27

    הגב לתגובה זו

    • אפשר למכור את המסעדה לגוי לפני פסח? (ל''ת)

      ציוני שמאלני, 15/04/08 14:41

      הגב לתגובה זו

      • אם אפשר למכור את כל קרקעות המדינה..

        ה-כל יתכן, 15/04/08 15:41

        לשנה שלמה=שנת השמיטה, אפשר גם למכור את המסעדה, המלצרים,והסועדים לגוי לכל הפסח.

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    רב' מזוז שליט''א מר''ן עילוי פוסק הדורמ-'' ישיבת הפרק''' (ל''ת)

    רב מקומי, 15/04/08 14:25

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אולי שמזוז יסיים קודם את הטיפול בקצב

    ב.ק., 15/04/08 14:20

    לא ברורים לי סדרי העדיפות של מזוז שלא לדבר על פסיקותיו התמוהות.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מסיבה אצלי על הגג בזמן הצפירה ביום הזכרון! (ל''ת)

    ושההחילונים, 15/04/08 14:13

    הגב לתגובה זו

    • תקפוץ אתה - למדינה אחרת ותישאר שם עד שיחזור לך הדם למוח (ל''ת)

      אדם דתי, 15/04/08 14:41

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מזוז ספק האקונומיקה יודע להיות אמיץ רק נגד היהודים

    כצאן לטבח, 15/04/08 13:46

    ישיבה אחת במשרדו של מזוז, שעסקה בתיק, לא נמחקה עד היום מההארד-דיסק של מזרחי, בעיקר בגלל התנהגותו של דנינו. ''זו היתה ישיבה פורמלית ראשונה בסיפור עם היועץ החדש'', אומר מזרחי, ''ואני ודנינו ישבנו שם יחד עם צוות החקירה והפרקליטות הבכירות. מזוז ביקש מדנינו סקירה כרונולוגית של הפרשה, והפלא ופלא מלותיו הראשונות שאותן שמעתי ישירות לראשונה בחיי היו שאין ראיות בתיק הזה. אני נפלתי מהכיסא! זה בא ללא הודעה מוקדמת. ומזוז אומר לו: אני ביקשתי סקירה, לא סגירה. מזוז רק רצה לשמוע על לוח זמנים, ודנינו גם לגמגם אותו כהלכה לא ידע. היינו בהלם שם כולם. אז אני נבחתי עליו כשהוא אמר את מה שהוא אמר. זה היה קטע הזוי לגמרי כי מעולם לא הבענו עמדה עד אז, לא הוא ולא אני לגבי הראיות בתיק, וחלקנו הסתכם בדיונים עם הפרקליטות בהבאת ראיות וניתוחן שם. מצדי, על המעמד הזה יכולים כולם ללכת להתנשף בפוליגרף. נו, לימים אי אפשר לומר שהעמדה הזאת לא שירתה את מי ששירתה''.

    אתה מינית את דנינו להיות ראש יחב''ל אחריך?

    ''לא. המפכ''ל דאז אהרונישקי. אני רציתי אותו למקום אחר, הוא ביקש לקדם אותו באגף. אמרתי: האיש חסר ניסיון, אני דווקא חשבתי שהוא יכול לשמש כסגן של ראש יאח''ה שזה תהליך הכשרה די ארוך, הוא גם משפטן, לא הכרתי אותו קודם, אבל גם לא היתה לו איזה שהיא עשייה שבגללה הייתי צריך לרקוד הורה. יכול להיות שהבחור מוכשר, אני לא יודע, לא ראיתי את זה''.
    גם כיום מתקשה מזרחי להתפעל מביצועיו של דנינו, שבינתיים טיפס למעלה ומונה לתפקיד ראש אגף החקירות. לאחרונה קרא כי דנינו ביקש לפתוח בחקירה דווקא נגד מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בחשד לשיבוש חקירות. מזרחי: ''קראתי את זה, וממש סמרו שערותי מעצבים. פתאום יש גיבורים גדולים? פתאום יש אומץ לב? לא ראיתי שאומרים: תביאו לנו את החומר הקשור לראש הממשלה כדי לחקור. איך אתם מוציאים אמירות כאלה החוצה? זה התפקיד של משטרה? לשחק לידיים של היריבים? את מי אתם משרתים פה?''

    בסופו של דבר בפרשת האי היווני, קיבל מזוז את עמדתו של דנינו, וסגר את התיק נגד שרון מחוסר ראיות.

    ''כשהתפרסמה חוות הדעת היה צריך הרבה אקונומיקה לשפוך לחומר החקירה, כדי שכך ייראה הדו''ח. מי שמכיר את החומר, לא בדיוק זיהה אותו בדו''ח היועץ. היועץ מצטט למשל עד שאומר שלקחו את גלעד שרון לעבודה בגלל כישרון, אגב, כשמדברים על כישרון, תמיד הייתי שם מקף: כי-שרון. אבל אם תקרא את המשך המשפט של אותו עד תמצא שהוא מוסיף שכל עניין ההתקשרות עם אפל היה מופרך מבחינת גובה התשלום. ואני שואל את מזוז: למה אתה לא הולך עוד שתי שורות קדימה? למה הוא לא נותן אותן לציבור? איפה כל התמונה ההיא שבאמת החרידה אותנו? אז זה שסגרו, ניחא, ואני בוודאי לא בסטטוס להשיג על זה. אבל איך שסגרו היה סימן דרך בהיסטוריה של מערכת אכיפת החוק''.

    הגב לתגובה זו

    • זה מזעזע,בושה וחרפה - מהיכן הציטוט?

      חיים, 15/04/08 14:43

      לינק אם אפשר

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    מזוז חושב שהוא אלוהים

    אילן, 15/04/08 13:39

    אלוהים אמר לא ומזוז אומר כן, איזה יופי?
    רק שתבינו באופן כללי למי שאוכל חמץ יקבל עונש ''כרת''.
    ''כרת אומר שני דברים: יכרת גם בעולם הזה
    וגם בעולם הבא נשמתו תכרת מעם ישראל.
    יש אומרים שמי שנופל עליו כרת לא יגיע לגיל 45.
    תגידו לי עכשיו, לא יותר טוב ללעוס מצות שבוע
    ולגמור עם זה בהרגשה טובה. אפילו אם יש סיכוי של
    אחוז אחד שיש דין כרת, גם אז עדיף לאכול מצות ולא
    להסתכן בשביל מה?

    הגב לתגובה זו

    • ודאי שלמזוז יש יותר משקל

      יוסי גורביץ, 15/04/08 13:58

      מזוז קיים ויהווה לא.

      וברצינות, החוק הישראלי איננו הדת היהודית. מזוז נשבע להגן על החוק ולא על הדת, ובזה הוא דווקא עומד יחסית יפה.

      הגב לתגובה זו

    • אז למה צריך חוק ?

      No, 15/04/08 14:08

      נתת כאן כמה וכמה סיבות מצוינות למה עדיף לא לאכול חמץ בפסח. מי שלוקח על עצמו את האחריות - שיקח. אתה מעדיף להכריח אותו בחוק ? אתה חושב שזה בעיה גדולה להעמיס פיתות במקפיא לפני החג ? גם אם תרצה לא תוכל לאכוף על כולם לאכול חמץ, ובאמת שאני לא מבין למה שתרצה בדבר כזה.

      הגב לתגובה זו

    • להיפך.הדתיים הם אלה שחושבים שהם אלוהים ומדברים,כביכול,בשמו.

      דוד, 15/04/08 14:21

      באמת נראה לכם שאלוהים אמר שסבון חייב להיות עם חותמת של ''כשר לפסח''?

      הגב לתגובה זו

    • לא, לא עדיף (ל''ת)

      רונרון, 15/04/08 17:53

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    עדיף שהדתיים יילחמו בגילוי עריות! (ל''ת)

    יוטי, 15/04/08 13:38

    הגב לתגובה זו

    • הלואי שהדתיים היו יכולים להלחם בגילויי העריות

      מאיר, 15/04/08 13:52

      במגזר החילוני.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    מדינה ללא ערכים וללא טיפת מסורת

    מיטל, 15/04/08 13:37

    פשוט נורא

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    לא לכפייה דתית !!!!!!!!!!!!!!

    דוד חיפה, 15/04/08 13:20

    אני אישית לא מעוניין לאכול חמץ בפסח, אבל לדעתי זוהי חוצפה לאלץ אנשים שמעוניינים לאכול חמץ בפסח להמנע מכך. מספיק עם הכפייה הדתית. בתנך לא מוזכר שאבותינו שמרו על כשרות נמנעו מאכילת חמץ חבשו כיפה או התפללו בבית כנסת, הם חיו חיים חילוניים לחלוטין ומהם באנו והיום כל אחד צריך לבחור בדרכו שלו ולכבד את בחירת האחר.

    הגב לתגובה זו

    • כן כתוב בתנך

      א, 15/04/08 13:41

      לך תלמד.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אם אבא של מני מזוז, הרב מאיר מזוז היה שומע את דברי בנו ...

    תושב נתיבות, 15/04/08 13:19

    הוא היה מתהפך בקברו. הר מזוז, היה מגדולי הרבנים בנתיבות, הצטיין בצניעותו וביושר הליכותיו. רב גדול כזה היה מאוד מצטער לשמוע מה בנו אומר...

    הגב לתגובה זו

    • אביו של מני זה הרב שלמה מאזוז ולא הרב מאיר

      אחד שיודע, 15/04/08 14:46

      הרב מאיר מאזוז הידוע חי כיום ומשמש ראש ישיבת ''כסא רחמים'' הוא בן דודו של היועץ,
      נ.ב שמעתי שהרב מזוז התבטא מספר פעמים בחריפות כנגד היועץ,

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    לא בפומבי, אפשר לעשות כל כך הרבה דברים

    א, 15/04/08 13:11

    למשל: בערב השואה להכנס למקום סגור ולחגוג עד הבוקר, לא בפומבי, לגיטימי לא ?
    אני לא אפרט כאן מה אפשר לעשות לא בפומבי,
    כך שאם מזוז אמר לא בפומבי, האם הוא התכוון שבתוך בית פרטי, מותר למכור חמץ, והאם בתי קפה או מסעדות אינם מקומות פומביים ? אם מותר בבית קפה ו/או מסעדה למכור חמץ? אז מותר גם בבית מלון ! ומה נשאר מהפומבי ? זה שכתבתי רק הבית הפרטי של כל אדם.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    לפי התגובות פה יש פה דור ללא מנהיגות ללא ערכים

    דור כפני הכלב, 15/04/08 12:56

    בלי מלחמות הערבים לוקחים את המדינה ביביי למדינה

    הגב לתגובה זו

    • בוקר טוב אליהו..

      משה, 15/04/08 13:58

      אם לא יהיה שינוי קיצוני, המדינה הולכת לאבדון בלי מלחמה.



      חייבים לחזור למקורות היהדות.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    למושג ''בפומבי'':סעיף 349 (א) לחוק העונשין תשל''ז - 1977 - קובע:

    דרור מרמת גן, 15/04/08 12:55

    ''העושה מעשה מגונה בפומבי בפני אדם אחר, ללא הסכמתו, או העושה מעשה כאמור בכל מקום שהוא תוך ניצול יחסי תלול, מרות, חינוך, השגחה, עבודה או שירות, דינו - מאסר שנה''.

    המילה ''פומבי'' מוגדרת בחוק העונשין כך:
    ''פומבי'', לעניין מעשה -

    1. מקום ציבורי, כשאדם יכול לראות את המעשה בכל מקום שהוא.
    2. מקום שאינו ציבורי, ובלבד שאדם המצוי במקום ציבורי יכול לראות את המעשה.

    המונח ''מקום ציבורי'' מוגדר:

    ''מקום ציבורי'' - דרך, בנין, מקום או אמצעי תעבורה שיש אותה שעה לציבור זכות או רשות של גישה אליהם, בלא תנאי או בתנאי של תשלום, וכל בנין או מקום המשמש אותה שעה להתקהלות ציבורית או דתית או לבית משפט היושב בפומבי.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה רוצה להגיד בזה?

      אני תוהה, 15/04/08 13:12

      חוק העונשין דווקא משחק לטובת השופטת. קודם כל, בחוק העונשין מוגדרת המילה פומבי במפורש, בעוד שבחוק החמץ לא. נכאן אפשר ללמוד שכשהמחוקק רוצה להגדיר ''פומבי'', הוא יודע לעשות זאת במפורש, ואם לא עשה זאת במפורש אז הוא השאיר זאת לפרשנות בית המשפט. וחוץ מזה, ברור שחוק העונשין נועד להשיג מטרה שונה מזו של חוק החמץ. חוק החמץ לא נועד להגן על אנשים שנכנסים ביודעין לפיצריה בפסח אלא על אנשים שסתם עוברים ברחוב, בעוד שחוק העונשין נועד להגן על גם על אנשים שעוברים ברחוב וגם על אנשים תמימים שנכנסים לחנות מכולת ובעל החנות מתפשט בפניהם פתאום.

      הגב לתגובה זו

      • התפלפלות הנובעת מחוסר ידיעה! המונח ''בפומבי'' מוגדר באופן כללי

        דרור מרמת גן, 15/04/08 13:35

        בחוק העונשין, ולא לצורך העבירה של מעשים מגונים.
        נא ללמוד לפני שקופצים.

        הגב לתגובה זו

        • מה אתה מקשקש, כתוב ''פומבי, לעניין מעשה''

          No, 15/04/08 14:05

          ולא פומבי, לכל עניין ודבר. לגבי חוק החמץ לא הוגדר במפורש מה זה ''פומבי'' ולכן הוא נתון לפרשנויות.

          הגב לתגובה זו

          • פומבי לענין מעשה, ופומבי לענין חמץ שניהם נתונים לפרשנויות

            פרשן בלשן, 15/04/08 14:41

            אלא שאין שופט שיעז לפרשן את כוונת המחוקק בחוק העונשין למעשים מגונים בפומבי, לפי הגדרת המילה פומבי במילון, כי אין ספק בכוונת המחוקק למנוע מעשים מגונים בפרהסיה.

            במקרה שלפנינו השופטת נטלה לעצמה את הסמכות לפרש את החוק בניגוד מוחלט לכוונת המחוקק.

            הגב לתגובה זו

          • לא צריך להתגאות בבורות. ואם תקרא בעיון את מה

            דרור מרמת גן, 15/04/08 16:24

            שכתבתי, אולי גם תבין, שההגדרה של ''בפומבי'' היא כללית לכל החוקים.
            התלהמות איננה מעידה על הבנה.

            הגב לתגובה זו

    • המונרכיה מחליטה בכל מקרה ומקרה

      אל תהיו תמימים, 15/04/08 14:27

      מה שלא הובן פה.
      כי המונרכיה מחליטנה בכל מקרה ומקרה אם היה פה ''משום פומבי'' או לא היה פה ''משום פומבי''.

      והמעניין הוא שהמונרכיה הזאת אינה ניתנת להחלפה ע''י הנשלטים.

      וככ היא מתפרנסת מהנשלטים ומנהלת את חייהם.

      אז אנא אל תהיו תמימים

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    לחרדים-פה לא תהיה איראן!!!! (ל''ת)

    דן, 15/04/08 12:40

    הגב לתגובה זו

    • לחלוניים פה לא יהיה גרמניה (ל''ת)

      אידיוט, 15/04/08 12:44

      הגב לתגובה זו

      • חתמת כאידיוט וזה מה שאתה!!! (ל''ת)

        דן, 15/04/08 12:56

        הגב לתגובה זו

        • גרמניה מדינה נאורה ומתקדמת

          טרנר, 15/04/08 13:30

          עם כל העבר החשוך שלה, אין לזה שום קשר בין אכילת חמץ לשואה.

          הגב לתגובה זו

          • הנאורות והקידמה לא מנעו מהם לרצוח

            רוח קדים, 15/04/08 15:38

            מיליוני יהודים בסדיזם שאין לו אח ורע בתולדות האנושות.

            ללמדך, שקידמה ונאורות אינן הולכות שלובות זרוע עם מוסריות והתחשבות.

            נקודה למחשבה !

            הגב לתגובה זו

          • מאז ומעולם היא היתה נאורה ומתקדמת.... (ל''ת)

            אני, 15/04/08 22:21

            הגב לתגובה זו

        • אני אידיוט אתה גזען !!!עדיף חמאס מאשר כמוך (ל''ת)

          אידיוט, 15/04/08 16:51

          הגב לתגובה זו

        • נימוק יפה. תזכיר לי מי מדבר כאדיוט?

          שלום, 15/04/08 22:23

          נכון, שאתה עדיין ילד, שלא ממש מבין מה רוצים ממנו במדינה? הוא מפנטז שהוא בארה''ב, באיטליה, גרמניה או פריס. הלו! תתפכח! אתה חי במדינה יהודית! מה הקשר אירן חוץ מזה, שזה מה שקראת שכתב עוד ילד קצת יותר קטן ממך?

          הגב לתגובה זו

  • 37.

    אל תשכחו שיהודים נרצחו בגלל המצות - עלילות הדם

    יאנוש, 15/04/08 12:37

    ועליכם החילוניים/אפיקורסים שתוקפים יהודים רק בגלל שהם רוצים קצת הרגשה של פסח במדינת היהודים נאמר: ''כי עם קשה עורף הוא..'' ותאמינו או לא, יהודי אף על פי שחטא הוא עדיין יהודי ואתם הוהו תיתנו את הדין שם למעלה - איך שאומרים החבר'ה - חבל''ז.

    הגב לתגובה זו

    • אז מה אם יהודים נרצחו בגלל המצות?

      יעל, 15/04/08 14:21

      מה זה קשור לעניין?

      הגב לתגובה זו

    • זו סיבה טובה לא לאכול מצות

      נורמלי, 15/04/08 14:32

      מלבד זאת - אם אלוהים כבר יעניש אותנו - למה צריך חוק. אני מבין שגם אתם כבר לא סומכים עליו מי יודע מה...

      הגב לתגובה זו

      • החוק בא כדי להגן עליך מעצמך..

        הבנת החוק, 15/04/08 17:28

        כמו חוק הסמים.

        ואנחנו סומכים רק עליו, ולא על מישהו אחר.

        הגב לתגובה זו

    • אבל לא מבקשים לכפות כאן רק על יהודים

      No, 15/04/08 14:44

      מבקשים לכפות גם על נוצרים ועל מוסלמים, וזה לחלוטין בניגוד לערכי היהדות. מעבר לזה, יהדות צריכים להנחיל בדרכי נועם ולא בדרכי כפייה. כפי שאמרת - מי שחטא הוא עדיין יהודי, אם אתה יהודי מאמין כדאי שתבדוק בציציותיך, כי מה שאתה עושה הוא מאוד לא יהודי.

      הגב לתגובה זו

      • התגובה היא בשפה העברית ליהודים אוכלי החמץ

        יאנוש, 15/04/08 16:07

        בטח שלא אכפה על נוצרים, רוסים, פלשמורה ופליטי דרפור לאכול מצות.
        ההגיון שלך לא עובד שע''נ

        הגב לתגובה זו

    • אז מה? איפה הפואנטה? (ל''ת)

      רונרון, 15/04/08 17:55

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    גם את המדינה - לא בפומבי(בינתיים) (ל''ת)

    מוטי, 15/04/08 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ביום השואה,מסיבת טראנס אצלי בחצר.

    פופאי, 15/04/08 12:36

    יהיה גם לחם, תבואו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה בטוח ערבי

      דוד, 15/04/08 13:15

      יהודי לא היה מעז להתבטא ככה בהקשר של השואה.
      מעבר לכך אין מה להגיב הגועל מדבר בעד עצמו.

      הגב לתגובה זו

      • מי שמזלזל בפסח יזלזל גם ביום השואה (ל''ת)

        חילוני, 15/04/08 13:30

        הגב לתגובה זו

        • גם אם הוא ניצול שואה ?

          No, 15/04/08 13:59

          מכיר כמה ניצולי שואה ששינו את דעתם לגבי אלוהים ודת אחרי הדברים שעברו.

          הגב לתגובה זו

          • הרבה מהם גם איבדו את שפיותם, אז מה ? (ל''ת)

            פסיכו, 15/04/08 14:50

            הגב לתגובה זו

          • אני מכירה, הרבה שדתם התחזקה בגלל מה שעברו!

            גלי, 15/04/08 22:28

            נו מה? לא באה לשפוט אף אחד במצבם, אבל אם סבתא שלי שאבדה את כל משפחתה, חזרה בתשובה לאחר השואה, אז אפשר.
            תבין, עצם קיום השואה, לא בא לערער על מציאות אלוקים. אף אחד לא הבטיח לנו בעולם הזה, טוב מוחלט, או אפילו חלקו! אבל הבטיחו לנו נסיונות!
            מספיק לקרוא את פרשת הקללות בחומש דברים, ולהבין שכל מי שאומר שאם היתה שואה, זה אומר שאין אלוקים מדבר שטויות.

            הגב לתגובה זו

    • וואלה, הראית לנו מה זה! גבר גבר! (ל''ת)

      רונרון, 15/04/08 17:55

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    גם את המדינה - לא בפומבי(בינתיים) (ל''ת)

    מוטי, 15/04/08 12:35

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    עזבו אותכם מזוז דתיים?

    איציק מ, 15/04/08 12:35

    ביפו ברחוב יפת יש אחלה מאפים.
    באו בהמוניכים

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לכל החכמים תמכרו חזיר בכפרים הערביים

    להתחבא שמאלנים, 15/04/08 12:30

    נגד היהודים כולם גיבורים!!! תמכרו חזיר בכפריים הערבים יוציאו לכם את כל הדם !!!! אל תתפלאו שש''ס מתרבה

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנתי...

      No, 15/04/08 14:39

      נראה לי שגם אתה לא הבנת... ממליץ לקחת את הכדור הכחול ורק אח''כ לנסות לכתוב תגובות.

      הגב לתגובה זו

      • אולי צריך לכתוב בכתב של גזענים ואולי תבין (ל''ת)

        שמאל הגועל, 15/04/08 16:52

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    לכל ה''מאיימים'':אל תעשו טובות.אל תעמדו ביום הזכרון.לא צריך.

    דוד, 15/04/08 12:29

    להזכירכם,בישראל ישנם שני ימי זכרון:אחד לזכר שישה מיליון איש שנרצחו בשואה וה''אלוהים'' שבשמו אתם מדברים לא מנע אותה,והשני לזכר חללי צה''ל שנפלו במלחמות כדי שאתם תוכלו בכלל לחיות כאן ולאמלל לכולם את החיים.
    אז פשוט תשתקו וזהו.

    הגב לתגובה זו

    • ''והאלוקים לא מנע אותה''

      שי, 15/04/08 22:32

      יפה, אינטלגנציה יהודית.
      סבא שלך היה מתבייש בך.
      ידידי, האלוקים הביא אותה!! ברור?
      למה? לא יודע, בטוח שהיו לו סיבות וכל אחד שמאמין, יודע! שאת השואה, אלוקים הביא! מישהו חייב לך משהו? תתנהג טוב, יהיה לך בעולם הבא טוב. תתנהג רע, יהיה לך שם רע. לגבי העולם הזה, לא הבטיחו לך כלום.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    ובמילים אחרות שנאמר:....

    אליהו שמש, 15/04/08 12:25

    מותר לגנוב , רק שלא יתפסו אותך....

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מזה תיתבישו לכם אנכנו יהודים איפו המסורת ?

    רונן, 15/04/08 12:22

    גועל נפש

    הגב לתגובה זו

    • כנראה באותו מקום שבו לימדו אותך קרוא וכתוב (ל''ת)

      No, 15/04/08 13:37

      הגב לתגובה זו

    • מסורת אין לכפות

      אפי, 15/04/08 19:52

      שבת- מזמן כבר לא קדושה
      איסור חמץ - תשכחו מזה
      ברית מילה ויום כיפור - אין חוק כופה והמסורת נשמרת
      מזוזה - אין חוק ו-95% מהבתיה שמים אותה
      ללמדנו שככל ירבו בחוקים דתיים לתפארת המפלגות הדתיות ולפרנסתם , נמרוד בהם!

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מה איכפת לי מה אתם חושבים.אני אוכל מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה.

    דוד, 15/04/08 12:22

    לא שואל אף אחד מה לאכול,מתי ואיך,בטח לא פרזיטים עם זקן שנדחפים לי לצלחת ולמיטה.

    הגב לתגובה זו

    • Kosher - Kosher

      Adam, 15/04/08 13:25

      דוד
      לא רוצים להיכנס לך לצלחת(בשר אדם אינו כשר) וגם לא למיטה (משכב זכר אסור) תאכל לבריאות מה שאתה רוצה,חמץ בפסח, חזיר על האש בכיפור,אבל כל זאת, אצלך בבית- לא בחוץ בהפגנתיות,לא בדווקא.אם אתה חושב שלא מכבדים את רצונך לאכול חמץ בפסח,אל תעשה דווקא תראה אולי דוגמא שאתה טוב יותר, מתחשב יותר וסובלני יותר .אם העם היהודי יאבד את הזהות שלו אז באמת הלך עלינו , חג פסח שמח וכשר או שאיך שאתה מתכוון לחוג אותו

      הגב לתגובה זו

      • נו, זה בדיוק מה שהחוק אמר...

        No, 15/04/08 14:03

        מותר לאכול חמץ, רק לא בפומבי. אוף, נראה לי יש פה אנשים שיש להם קצת קושי עם האמונה שלהם, והמטלות שבאות בעקבותיה. אז תעשו טובה לכולם ותתנצרו או תתאסלמו או סתם תהפכו לחילונים, ותצאו לכולנו מהצלחת. רוב הדתיים שאני מכיר לא מזיז להם מה אני אוכל בבית, והם ממש לא מעוניינים להתעסק בזה. רק כאן בטוקבקים אני פוגש את הזן המוזר שחלש באמונתו ולכן מעוניין לכפות על אחרים.

        הגב לתגובה זו

    • הרחוב היהודי לא שלך, ואתה חייב להתחשב..

      ש, 15/04/08 14:06

      אף אחד לא נכנס לך למיטה, אתה נמצא במדינה יהודית וחייב לנהוג בהתאם.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    יודעים למה אני לא קונה חמץ בפסח?

    אדם דם, 15/04/08 12:15

    כי המקרר שלי מפוצץ בפיתות כבר שבוע לפני ליתר בטחון.
    אם כבר אז צריך לחוקק חוק נגד המצות האלה, מפגע בריאותי של ממש.
    עצירות זה תמיד כואב, אבל מצות לא עושות סתם עצירות- הקרשים האלה חותכים את המעיים. איזה פחד.

    הגב לתגובה זו

    • Mitala po Pita

      Adam, 15/04/08 13:39

      ופיתות זה בריא?קמח לבן זה בצק ובטון לבטן
      אפשר ובריא לוותר על הפיתות-

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    לכל החומייניסטים שמדברים על יום הזיכרון, תתחילו להירגע!!!

    ירמיהו, 15/04/08 12:13

    אל תשכחו שהש''ס שלכם חברת ממשלה ולפחות במלחמת לבנון השניה היו חברי הממשלה מש''ס בין מקבלי ההחלטות. אל תשכחו שיש לכם ארץ מדינה וממשלה בזכות הרבה אבות שעקדו את בניהם למען המולדת. אז תתחילו להרגיע עם ההשוואות בין חוק החמץ לקדושת יום הזיכרון. מי שלא משרת בצה''ל יתקשה להבין זאת אבל עם כל הקושי, שומה עליו להבין.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    זה לא מספיק.השופטת חייבת לקבל

    אאא, 15/04/08 11:59

    מכתב פיטורים.היא לא ראוייה להיות שופטת.כל מי שמבטל חוקים כלאחר יד לטובת דעותיו הפרטיות,יש להרחיקו לאלתר ממערכת המשפט.
    שנית,השאלה פה איננה מה חושב מזוז.מזוז הוא רק פקיד בדיוק כמו השופטת והוא לא צריך לקבוע מה יקרה במדינה,בדיוק כמו שאותה שופטת לא.נבחרי הציבור צריכים לקבוע.צריך שתהיה להם אפשרות לנטרל פסקי דין כאלה ויכולת לפטר שופטים כאלה,שמלכתחילה לא היו צריכים להתמנות לתפקידי שיפוט.

    הגב לתגובה זו

    • די כבר, נודניק

      אדם, 15/04/08 12:12

      היא לא ביטלה שום חוק.

      החוק לא אוסר על מכירת חמץ, אלא על הצגתו. זה הכל וזו היתה רוח החוק המקורית. בדיון בכנסת שנערך דאז שאל יוסי שריד (הסמולני המשוקץ הזה, רחמנא ליצלן) האם הכוונה היא רק מניעת הצגה בפומבי או שינוי המצב הקיים בו נמכר חמץ ונענה - רק איסורכ הצגה בפומבי.

      הגב לתגובה זו

      • השופטת התירה הצגת חמץ בניגוד לכוונת המחוקק

        פרי, 15/04/08 14:46

        במקום לפרש את החוק לפי רוח כוונת המחוקק, היא הפכה לבלשנית.


        כבר אמר השופט ברק [מר הכל שפיט], ''השופט אינו בלשן אלא פרשן''
        ופרשנותו חייבת להיות צמודה לכונת המחוקק.

        הגב לתגובה זו

    • ל-25 אאא

      שלומי, 15/04/08 14:39

      צודק 100% פקיד צריך לדעת מהן מיגבלותוי, אחרת יש להראות לו את הדלת החוצה.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    במקום לבחור ליברמן אני אבחר בש''ס

    רק ש''ס, 15/04/08 11:58

    שישדדו את הקופה הציבורית שלא ילכו לצבא שיעשו מה שהם רוצים את הקול שלי אני נותן להם
    רוצים למכור חמץ תקבלו עוד מיליון
    תלמידי ישיבות

    הגב לתגובה זו

    • יופי, ומי בדיוק יגן לך על המדינה?

      שיהיה לך, 15/04/08 12:11

      אותם בחורי ישיבות שלא מתגייסים לצה''ל?

      הגב לתגובה זו

      • בג''''ץ יגן על המדינה !!! ועברי לידר ואביב גפן (ל''ת)

        מזוז תזוז, 15/04/08 12:18

        הגב לתגובה זו

        • ביום הזכרון הבא, אתה מוזמן לבתי הקברות הצבאיים בקיבוצים (ל''ת)

          קצת צניעות, 15/04/08 12:55

          הגב לתגובה זו

          • אתה יכול לבוא גם לקיבוצים הדתיים (ל''ת)

            איפה הצניעות, 15/04/08 13:03

            הגב לתגובה זו

            • אתה לא מוזמן דווקא (ל''ת)

              שם, 15/04/08 17:57

              הגב לתגובה זו

        • ל-24 מזוז תזוז

          שלומי, 15/04/08 14:43

          קצר וקולע - אהבתי

          הגב לתגובה זו

      • בלי היחוד היהודי המדינה מיותרת

        רואה נכוחה, 15/04/08 14:11

        אפשר לגור באירופה או בארה''ב בלי איומי אטום מאיראן. ובלי רקטות על שדרות ואשקלון בואכה אשדוד.

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    מזוז כל הכבוד - תנו לחיות (ל''ת)

    לנו וגם לחיות, 15/04/08 11:58

    הגב לתגובה זו

    • תנו לחיות לחיות!

      גבי, 15/04/08 22:33

      לא יכולות לדחות סיפוקים

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    יש!!! מותר לפתוח מסעדות ביום הזיכרון - לא בפומבי!

    שימי, 15/04/08 11:52

    כמו שצריך - יועץ משפטי גבר גבר.
    בערב יום הזיכרון נפתח כולנו מסעדות ונלך לראות סרטים (כי זה לא נחשב בפומבי).

    כל הכבוד מזוז!

    הגב לתגובה זו

    • אתם פשוט לא מבינים בחוקים כלום, אה?

      יעל, 15/04/08 12:07

      בחוק החמץ כתוב שאסור להציג בפומבי. לא כתוב שאסור למכור.

      בחוקים הנוגעים ליום הזיכרון כתוב שאסור לפתוח בתי עינוגים. זה משהו אחר. ונדמה לי שמסעדות כן מותר לפתוח כי אלה בתי אוכל.

      הגב לתגובה זו

      • אפשר לסגור את הדלת בלי לנעול אותה..

        אירוני, 15/04/08 14:13

        וואו, איזו גאונות.


        על זה אפילו השופטת הנכבדה לא חשבה.

        הגב לתגובה זו

    • מה לשון החוק בדבר פתיחת מסעדות ביום הזיכרון?

      חי, 15/04/08 12:10

      לפני שקופצים כמו חמור בראש על כל דבר שאפשר לעשות עכשיו מומלץ לקרוא מה החוק אומר.

      הגב לתגובה זו

      • החוק אוסר בפירוש פתיחת מסעדה ביום זה, ואין שום קשר בין לשון שני

        דרור מרמת גן, 15/04/08 13:06

        החוקים.

        הגב לתגובה זו

    • שימי, מה כואב לך?

      בתאבון, 15/04/08 12:20

      ביום הזכרון החוק אוסר על פתיחת מקומות עינוגים, כולל מסעדות ובתי קולנוע. בפסח החוק לא אוסר על פתיחת בתי מכולת או פיצריות ולכן מה שקורה בחנות פנימה לא פוגע ברגשות או בצביון היהודי של אף אחד. כמו שמזוז אמר, החוק אוסר רק על הצגה של חמץ כלפי הרחוב. ביום הזכרון, או בתשעה באב, עצם פתיחת החנות היא אקט פומבי. ביום הזכרון, אגב, אף אחד לא יפריע לך לשתות קפה עם עוגה, גם אם תשב על כסא ברחוב. בפסח, לעומת זאת, אם תאכל פיתה על כסא ברחוב יש בזה טעם לפגם. בקיצור, יש הבדל בין פסח לבין יום הזכרון: למה לערבב?

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    מזוז נתן תשובה מוחצת לכל המתלהמים הדתיים

    מוטי, 15/04/08 11:50

    ולפני שהם מתלהמים, כדאי שיקראו את החוק שהם עצמם (או הח''כים שלהם ובשמם) חוקקו.

    כל העניין הזה פשוט מגוחך.
    חוקקו חוק שאסור להציג חמץ בפומבי בפסח ולאחר שתביעה נדחתה כי זה לא היה בפומבי, הם בוכים ומקללים את כל העולם.

    חבורה של צבועים.

    הגב לתגובה זו

    • נהפוך הוא.נציג שלום עכשיו

      אאא, 15/04/08 11:57

      מנחם מזוז,דוקא מתנגד לפסק הדין.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    הרבה מהומה על לא מאומה

    עייף, 15/04/08 11:47

    כמו שמזוז אמר, ואמר נכון, אין כאן שום חידוש. מוכרים חמץ בתוך חנויות מסוימות, בצנעה, בלי לפגוע ברשות הרבים, מאז קום המדינה. אז החליט מי שהחליט פתאום להגיש כתבי אישום על הדבר הזה, והשופטת פסקה נכון. בגלל המהומה התקשורתית הפוליטיקאים נזעקו, ומזוז היום מנסה להרגיע ולחזור לשגרה. אף אחד לא מוכר או אוכל חמץ להכעיס - כל אחד חי נותן לחיות, ובמרחב הפומבי (ברחוב) שומרים על כבוד הדדי ולא מציגים חמץ לראווה. מה כל כך מסובך?

    הגב לתגובה זו

    • השופטת לא פסקה נכון

      אאא, 15/04/08 12:01

      היא פסקה בהתאם להשקפת העולם הנוצרית שלך.לפסוק לפי השקפת העולם הקולוניאליסטית שלך,לא אומר שזה נכון.החוק אומר בדיוק ההפך מפסק הדין.שופטים שפוסקים בדיוק להפך מחוקי המדינה כי אלה הדעות הפרטיות שלהם,יש להרחיקם לאלתר ממערכת המשפט.
      הבעיה היא שכל מערכת המשפט והפרקליטות היא על טהרת אנשים מהסוג הקלוקל הזה.

      הגב לתגובה זו

      • מי שאינו דתי הוא נוצרי?

        חי, 15/04/08 12:09

        נו באמת.

        הפסיקה גם לא היתה בניגוד לחוקי המדינה, יש סיבה שאין איסור מפורש בחוק על מכירת חמץ, זה מנוגד לכמה וכמה חוקי יסוד וזה לא היה מתקבל בכלל.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה אתם מצנזרים את השאלה על חוקיות קיום

    דרור מרמת גן, 15/04/08 11:46

    יחסי מין במסעדה? כי זה חושף את המופרכות של הפרשנות?

    הגב לתגובה זו

    • לא

      חי, 15/04/08 12:08

      השאלה היא האם איסור קיום יחסי מין מתייחס לפומבי או ציבורי. שווה לקרוא את לשון החוק ולבדוק.

      הגב לתגובה זו

    • מה זה קשור?

      גיא מפתח תקווה, 15/04/08 12:24

      התכלית של איסור מעשה מגונה בפומבי נועדה להגן גם על קונים תמימים שנכנסים לחנות מכולת ולא צריכים לראות את בעל המכולת ערום. לעומת זאת, חוק איסור הצגת חמץ ומוצריו בפסח נועד להגן על אילו שעוברים ברחוב, לא על אלו שנכנסים לחנות כשהם יודעים שמוכרים בה חמץ. שומר מסורת שנכנס לפיצריה בפסח זה כמו פמיניסטית שנכנסת לחנות של סרטים כחולים: שלא יבואו אחר כך בטענות.

      הגב לתגובה זו

      • ועל אלו שנכנסים לחנות ואינם יודעים שמוכרים שם חמץ ?

        שימי, 15/04/08 14:21

        כוונת החוק ברורה לגמרי.



        אסור להציג חמץ בפרהסיה, ההתפלפלות של השופטת מיועדת לעקם את כוונת המחוקק במסווה של בלשנות.וכניעה למיעוט האנטי דתי במדינה.

        הגב לתגובה זו

        • כן, אני בטוח שאתה תיכנס ל-AMPM בפסח

          No, 15/04/08 14:42

          נו באמת, מי ששומר יודע איפה לא להיכנס. מקסימום צריך לחייב את החנויות לשים שלט גדול - כשר לפסח / לא כשר לפסח

          אם המטרה שלך היא לחיות לצד אנשים שאינם שומרי מסורת - אז ניתן להגשים אותה. אם מטרתך היא למרר את חיי אנשים שלא שומרים מסורת - גם את זה אפשר להגשים. רק תבדוק מה המטרה שלך, ואיך היא מתיישבת עם מערכת הערכים היהודית שלך, כי אני לא משוכנע שהמטרה השנייה מתיישבת עם ערכי היהדות (''בדרכי נועם'' להזכירך)

          הגב לתגובה זו

  • 18.

    את ישראל מנהלת האבולוציה

    ילד, 15/04/08 11:43

    אבל, לנו בגן יש את הזכות המלאה, להעריץ ולהבין את מי שמנהל את ישראל ואת העולם.

    ולאחרונה, אנחנו יודעים שהוא כועס.

    הוא גם שלח לנו כמה מסרים ואנחנו לא ענינו. בעצם לא קראנו ומי שקרא מתקשה כמו רוב בני עם הטופס, בהבנת הנקרא.

    אעתיק את אחת ההודעות אליהן לא התיחסנו כלל:

    הַשָּׁמַיִם כִּסְאִי
    וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי.

    אֵי זֶה בַיִת אֲשֶׁר תִּבְנוּ לִי ?
    וְאֵי זֶה מָקוֹם מְנוּחָתִי ?
    וְאֶת כָּל אֵלֶּה יָדִי עָשָׂתָה

    וְאֶל זֶה אַבִּיט:
    אֶל עָנִי
    וּנְכֵה רוּחַ
    וְחָרֵד עַל דְּבָרִי.

    יַעַן קָרָאתִי וְאֵין עוֹנֶה
    דִּבַּרְתִּי וְלֹא שָׁמֵעו
    ּ וַיַּעֲשׂוּ הָרַע בְּעֵינַי
    וּבַאֲשֶׁר לֹא חָפַצְתִּי- בָּחָרוּ.

    נִדְרַשְׁתִּי לְלוֹא שָׁאָלוּ
    נִמְצֵאתִי לְלֹא בִקְשֻׁנִי
    אָמַרְתִּי: הִנֵּנִי הִנֵּנִי
    אֶל גּוֹי לֹא קֹרָא בִשְׁמִי.

    פֵּרַשְׂתִּי יָדַי כָּל הַיּוֹם
    אֶל עַם סוֹרֵר
    הַהֹלְכִים הַדֶּרֶךְ לֹא טוֹב
    אַחַר מַחְשְׁבֹתֵיהֶם.

    הָעָם הַמַּכְעִיסִים אוֹתִי
    עַל פָּנַי תָּמִיד.

    אֵלֶּה עָשָׁן בְּאַפִּי
    אֵשׁ יֹקֶדֶת כָּל הַיּוֹם.

    הִנֵּה כְתוּבָה לְפָנָי
    לֹא אֶחֱשֶׂה
    כִּי אִם שִׁלַּמְתִּי וְשִׁלַּמְתִּי עַל חֵיקָם.

    עֲוֹנֹתֵיכֶם וַעֲוֹנֹת אֲבוֹתֵיכֶם יַחְדָּיו.

    הגב לתגובה זו

    • הגן שלך מעולה,מלמד אל נכונה את האמת הבסיסית

      מצה שמורה, 15/04/08 18:14

      '' דע מאין באת-מטיפה סרוחה ולאן אתה הולך-למקום רימה ותולעה''
      תורת השם-אמת לאמיתה

      וכל השאר פטפוטי הבל,פלוסופיה בגרוש,גאוות החמץ לעומת ענוות המצה.
      החמץ עשוי משמרים,והשמרים טיבעם לתפוח-כמו הגאווה שמופיעה בבתי המשפט החילוניים בכלל ואצל מזוז בפרט.
      המצה- משורש ''מצווה'' ''את מצוותי תשמרו,כי זה כל האדם'',לעשות את רצון השם כפי שציוונו בספר התורהה הקדוש לנצח נצחים.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    הרדיפה אחרי אוכלי החמץ מזכירה את הרדיפה נגד היהודים בגולה

    ילד מוכה=אב מכה, 15/04/08 11:39

    היהודים משולים לילד מוכה שהפך להיות אב מכה. כל החיים סבלו היהודים מרדיפה ומדיכוי דתם וכעת כשידם על העליונה הם מבקשים לדכא את אמונתם או את אי-אמונתם של אחרים. יום יבוא והגלגל יתהפך בשנית.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק להפך

      אאא, 15/04/08 12:03

      לאלה,מסוגך,הרוצים לחיות כמו במערב יש 3 יבשות שלמות בשביל זה.אוסטרליה,אירופה וצפון אמריקה אמורות להספיק לכם.אבל במקום להגר לשם ולקיים את אורח החיים שבו אתם חפצים,אתם גוזלים את כבשת הרש הקטנה והיחידה שיש ליהודים.למה? לאלה הרוצים לחיות כיהודים בקרב יהודים יש רק מקום אחד קטן.לכם יש 3 יבשות שלמות.
      לא שמעת על חיה ותן לחיות?
      ביום שתשמע,תארוז את המזוודות וחזור הביתה לאירופה.
      ויפה שעה אחת קודם.

      הגב לתגובה זו

      • כמו לחדור לשמורת אינדיאנים ולכפות רב-תרבותיות, הרס מסורת אינדיאנית

        שמורה יהודית, 15/04/08 12:13

        ישראל היא שמורה יהודית.
        מי שגר בשמורת אינדיאנים אבל לא אוהב את המסורת האינדיאנית עוזב את המקום. הוא לא נאבק לבטל את מהות השמורה.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    אן שום מקום על כדור הארץ שנראה מכל מקום

    ש.הכנעני, 15/04/08 11:38

    איני מבין את פשר הפסיקה התמוהה הזו
    ועוד יותר אני לא מבין את מזוז שמצדיק אותה.
    לפי פסיקה זו אין שום מקום בעולמנו הקטן שהוא ציבורי ועל כן זכותו של כל אזרח לעשן בכל מקום שיחפוץ.
    כל מי שיש לו תביעה על זה שהוא נתפס מעשן במקום ציבורי יערער בפני השופטת ולפי פסיקת החמץ יבוטלו לו כל הדוחות
    שווה לנסות

    הגב לתגובה זו

    • מזוז הוא מתיוון משלום עכשיו

      אאא, 15/04/08 12:04

      שרוצה להיות שופט וורצה לסדר ג'ובים לכ משפחתו במערכת.
      כדי להשיג את זה,יש לתחוב את מצע שלום עכשיו בגרונה של האולכוסיה כשם שמפטמים אווזים.
      זה בדיוק מה שהסמול הלבן עשה בגרמניה לפני המלחמה.

      הגב לתגובה זו

      • הוא גם ממורמר ופניו תמיד עצובות-ככה זה כשאין תכלית לחיים..... (ל''ת)

        חסה, 15/04/08 18:15

        הגב לתגובה זו

    • אתה טועה ומטעה

      מה, 15/04/08 12:07

      לפי חוק העישון אסור לעשן במקום ציבורי, שם מוגדרים בתי עסק כמסעדות כמקומות ציבוריים. אם תעשן במסעדה אתה עובר על החוק.

      הגב לתגובה זו

      • איני טועה ומטעה

        ש.הכנעני, 15/04/08 12:14

        אם היית קורא את פסיקת של השןפטת בה היא מתיחסת גם למסעדות וגם לפיצוציות איני בטוח שהיית אומר לי שאני מטעה.
        אשאל אותך שאלה ואני מקווה שתענה לי.
        האם מותר לעשן בחנות מכלת?
        מחכה לתשובתך

        הגב לתגובה זו

    • כי פומבי וציבורי זה לא אותו דבר (ל''ת)

      יעל, 15/04/08 14:19

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה המשמעות של ''בפרהסיה''?

    דיכי, 15/04/08 11:37

    האם מותר למכור לחם בסופרמרקט, בתנאי שארון הלחם מכוסה בוילון?
    האם מותר למכור פיתות במסעדה, בתנאי שלא מציגים אותן בחלון הראווה?
    על מי חובת הוכחת העבירה, של הצגת חמץ ''בפרהסיה'' על המוכר או על המתלונן?
    לדעתי נדרשת פרשנות פרטנית לתקדים המתיר מכירת חמץ, באופן שלא ישאיר מקום לעמדות אישיות, או עמדות של ראש רשות מקומית.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא את פסק הדין של השופטת ותלמד

      מוטי, 15/04/08 12:11

      המשמעות של בפרהסיה או יותר נכון בפומבי אומרת שמותר להציג (ולא למכור, על זה החוק לא מדבר) חמץ בתוך החנות כך שמי שעובר ברחוב לא יוכל לראות זאת.
      אם אתה בוחר להיכנס לחנות לא כשרה שמציגה חמץ, אתה עושה זאת במודע ולא נגרם לך שום נזק.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    טעות פאטאלית (ל''ת)

    חילוני עם רגש, 15/04/08 11:33

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    נגד מכירת חמץ בפסח

    א.ז., 15/04/08 11:27

    מי שרוצה לאכול חמץ ימצא את הדרך לאכול פיצות , לחם פיתות וכיוצא בזה. כל הסיפור הוא שבוע ימים. לא יזיק לבעל העסק לקחת שבוע חופש. לא די שאנו מדינה חילונית בעיקרה, אז מה כבר יישאר בעוד דור או שניים. אני כחילונית וכאמא, קשה יהיה לי לשמר את המסורת המועטה כמו שמירת כשרות, שמירת כשר לפסח, צום יום כיפור , כאשר המדינה תיתן גושפנקה לאכול לחם...אפשר לחשוב, אין מה לאכול חוץ מלחם...בשביל מה להרגיז את המגזר הדתי, בשביל מה להתגרות בהם. לטובת מי ????
    אפיקורסים ??? תיירים??? או אותם אנשים
    שתמיד יחפשו מה לא בסדר, מה לא טוב....

    הגב לתגובה זו

    • אף אחד לא מחפש להתגרות בהם

      מה, 15/04/08 12:06

      להפך הוא הנכון.

      שיעזבו אותנו בשקט, אם מקום מוכר חמץ הם לא חייבים להכנס אליו ולהפגע. המקומות שמוכרים חמץ הם גם אלו שלא כשרים בסתם יום של חול ודתיים בין כה וכה אף פעם לא נכנסים אליהם.

      הגב לתגובה זו

    • כן, אפיקורסים, תיירים, נוצרים, מוסלמים

      No, 15/04/08 12:52

      מה, הם לא בני אדם ? אפילו בתורה מצווה להתייחס אליהם בצורה ראויה.

      הגב לתגובה זו

      • הם לא. (ל''ת)

        לא, 15/04/08 13:57

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    ב''עזות מצח''

    חילוני לא צפונב, 15/04/08 11:22

    מי שמחליט לעצמו ובעצמו מה לאכול ומתי,הוא עז מצח?

    עזי המצח הם אותם יהודים שמנסים להפוך את ישראל לחשיכה תיאוקרטית נוסח אירן וסעודיה.
    עזות מצח היא נסיון להכנס לחייו הפרטיים של אדם ולצלחתו,תוך רמיסת זכויותיו לחופש הבסיסיות ביותר........והמדינה נותנת לזה חסות לעיתים.
    זה מה שיגרום להתבוללות.,אנשיה הטובים של המדינה כבר עוזבים בהמוניהם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    סביר ש''קיבל הנחיה'' מגבוהה. מהעליון.

    שכפ''ץ, רמקול., 15/04/08 11:15

    הידיים ידי מזוז והקול קולה של בייניש.
    אנו יודעים כי היועץ המשפטי הוא השכפ''ץ והרמקול של העליון.
    עליו להתבטא בפומבי כדי שבית המשפט העליון (שאינו יכול להתבטא) יוכל ל''חנך'' את העם ולהכתיב דרך.
    כך היה (למי שזוכר)גם בהתבטאותו בנושא החשכת עזה.
    תפקידו הוא כפול:
    א. לספוג את זעם הציבור עליו כדי להשאיר את השופטים העליונים ''נייטראלים'' לכאורה.
    ב. להשמיע את דעת השופטים העליונים כדי שיוכלו להמשיך לעצב העם ולקבוע דרכו.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הכל קביל והכל תקין...

    ארז, 15/04/08 11:11

    כדי לקדם אג'נדה?
    גם לעוות את המציאות, לעקם את העובדות, הכל כשר וראוי כדי למחוק עוד קצת מזהותה היהודית של המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    81%: למרות החוק, לא נקנה חמץ בפסח (ל''ת)

    o.k, 15/04/08 10:56

    הגב לתגובה זו

    • אל תקנו, מה הבעיה?

      יוסי, 15/04/08 11:20

      מישהו ניסה להכריח אותך לקנות משהו?
      תעשה מה שאתה רוצה, ואל תנסה להכריח אותי לעשות מה שאתה רוצה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא לשכוח גם ישו היה יהודי!!!! (ל''ת)

    o.k, 15/04/08 10:53

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מעניין שאת חוק יסוד כבוד האדם פירשו השופטים שהוא מחייב שיוויון

    יעקב, 15/04/08 10:50

    למרות שלא מופיע בו השיוויון אפילו פעם אחת, כי
    ''ברור שכבוד פירושו גם שיוויון''
    אבל כשזה לא מתאים לאדם הנאור אז הפרשנות פתאום מצטמצמת - ראש קטן, לא אמרו לי,

    הגב לתגובה זו

    • תגיד לי אתה מפגר??

      שוקי, 15/04/08 11:22

      שוויון הכוונה שלשנינו מותר לבחור מה לעשות בפסח.
      אתה רוצה, תקנה.
      אתה לא רוצה, אל תקנה.

      אף אחד לא מכריח אותך לקנות שום דבר אף פעם.

      הגב לתגובה זו

    • למה המחוקק לא אסר במפורש למכור חמץ ?

      No, 15/04/08 12:00

      כי המחוקק לא רצה לאסור למכור חמץ, כי זה לא היה עובר מבחן בג''צ, זה פוגע בחופש העיסוק וחופש הפולחן, וישראל כמדינה דמוקרטית לא יכולה להתיר דבר כזה - זה כמעט כמו לחייב אדם לחבוש כיפה או למנוע ממנו לנסוע בשבת, וזה לגמרי בניגוד לסטטוס קוו. זה גם לא יהודי, בשום מקום לא נכתב שאסור למכור ולקנות חמץ בכל שטחה של ישראל.

      המחוקק הבין את זה, ולכן לא אסר מכירה, אלא רק הצגה. זה גם הגיוני - מה אכפת לי אם ביפו מוכרים פיתות ? ולמה בעצם למנוע את זה מהם ? ברור שהצגת הפיתות למכירה יכולה לפגוע ברגשות הציבור, ולכן המחוקק מנע את זה, אבל מכירה לא יכולה לפגוע ברגשותיך אם אינך מודע לה, ולכן אין שום הגיון למנוע מכירה שלא בפומבי.

      אני רוב חיי שמרתי כשרות בפסח, למרות שאני חילוני למהדרין, וכפי שמראים סקרים רבים כך גם 80% מהעם. אבל ממש לא ברור לי מה האינטרס של מישהו שאיזה ערבי מיפו, או חילוני מרמת-אביב, יאכלו מצה במקום פיתה. יש לך מניות ב''מצות ראשון'' ?

      הגב לתגובה זו

      • אולי כי זו מדינה יהודית

        אסתר, 15/04/08 14:07

        או לפחות זה מה שחשבו היהודים שחיכו למדינה הזאת משך שנים

        הגב לתגובה זו

        • לקית בהבנת הנקרא

          No, 15/04/08 14:52

          בגלל שזו מדינה יהודית אז המחוקק קבע שמותר למכור ולאכול חמץ בפסח ?? אם אכן זו מדינה יהודית ולא דמוקרטית (והיא לא, תקראי את מגילת העצמאות פעם) אז הייתי מצפה מהמחוקק לאסור אכילת חמץ. אבל זהו לא אופי המדינה כפי שייסדו אותה, ולכן המחוקק מצא פשרה בין חופש הפולחן שעליו הצהרנו במגילת העצמאות לבין האיסור על אכילת חמץ. אולי יום אחד תהיה פה תיאוקרטיה ואז זה באמת יהיה כך, תוכלו כמו הטליבאן להסתובב ברחובות העיר ולצוד חילונים להכעיס או סתם נוצרים ומוסלמים... עד אז תצטרכי לחיות עם העובדה הכואבת (לא ברור לי למה, אבל מילא) שאחמד וסלים מיפו אוכלים פיתות בפסח...

          אומרים ''כל הפוסל במומו פוסל'', והייתי מציע לכל האנשים שמטיפים כאן מוסר, לבדוק קודם את עצמם - האם חולשת אמונתם גורמת להם לחפש בציציות אחרים ולבדוק את אמונתם ומעשיהם. מי שאמונתו חזקה ממש לא מפריע לו שיש כמה שאוכלים פיתות הרחק מעיניו.

          הגב לתגובה זו

  • 6.

    ההגדה של פסח היא רק אגדה

    עמי, 15/04/08 10:49

    היום, יש לנו זמן אז למה לא לשים
    שמרים בבצק ?

    הגב לתגובה זו

    • עמי, שב לך שם בנכר ותיהנה ממטעמי הגויים, עזוב אותנו בשקט

      ירמיהו, 15/04/08 11:19

      כשהאנטישמיות תגבר ותצטרך לברוח ולהשאיר אחריך רכוש רב, אז תזכור את התבטאותך ''יש זמן''. שמענו עליכם שם בצרפת על החיים בגטאות, אז אל תתנשא בבקשה ועליך אומרת ההגדה ''אילו היה שם - לא היה נגאל'' היית ממשיך אתה וכל צאצאיך לנצח נצחים להיות עבדים למצרים.

      הגב לתגובה זו

    • כבר אמר מישהו - אם תרצו אין זו אגדה

      No, 15/04/08 12:02

      רצינו, והפכנו את אגדת יציאת מצרים לסיפור אמיתי בימינו. אז הכל תלוי ברצון.

      הגב לתגובה זו

    • אז למה אתה חי פה בעצם?

      אאא, 15/04/08 12:08

      אתה חושב שכל היהדות היא קשקוש,אתה רוצה לחקות את המערב...אז לך ותחיה במדינות המערב?
      3 יבשות לא מספיקות לכם שאתם צריכים לשדוד גם את כבשת הרש של היהודים?
      אף אחד לא כופה עליך לחיות כיהודי.אתה רוצה לחיות כמו גוי,בבקשה - יש לך את אוסטרליה,צפון אמריקה ואירופה.
      לאלה הרוצים לחיות כיהודים בקרב יהודים יש רק מקום אחד - ישראל.ואתה מנסה לקחת להם אותו ולהפוך אותו למצודה צלבנית של המערב הליברלי.

      הגב לתגובה זו

      • כי הלאום שלו הוא יהודי

        מייקל, 15/04/08 13:32

        ואין סיבה שזה לא יהיה הסיבה לקשר בין אזרחי המדינה.

        הגב לתגובה זו

        • אין סיבה שבגלל לאום אנשים יהרגו כאן..

          מ, 15/04/08 15:44

          למען מדינה חילונית=מדינת כל אזרחיה.

          מי שלא מאמין במסורת היהודית ובנצח ישראל, מסכן את חייו ללא הצדקה הגיונית.

          הגב לתגובה זו

    • אגדת העבדים

      עמי, 15/04/08 12:31

      לא היו עבדים שעבדו בפירמידות אלא מצרים חופשיים.

      הגב לתגובה זו

      • איזו בורות - לא נטען מעולם שהעברים עבדו בפירמידות

        No, 15/04/08 12:49

        נתחיל בזה שיהודים עוד לא היו אז... היו עברים, והם לא עבדו בפירמידות וגם לא נטען כך. סופר שהעברים עבדו בבניית ערי מסכנות - כלומר ערים שבהם גרו עבדים. ה''ערים'' אלה - למעשה אוסף של שוחות צפופות - התגלו בחפירות ארכיאולוגיות.

        הגב לתגובה זו

    • עמי מצרפת,בקרוב המוסלמים ישתו את דמך.

      פיני, 15/04/08 12:39

      רק בגלל שאתה יהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    חוק מס הכנסה לא מונע העלמות

    הצעה נוספת, 15/04/08 10:45

    חוק מס הכנסה מציע לציבור להשתתף באחזקת מוסדות המדינה אך אין בחוק משום חובה לדווח על כל שקל במידה והכסף ניתן במזומן

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    חמץ בפסח אצל יהודים זה לא תקין, אבל בצינעה עוד אפשר לקבל

    ירמיהו, 15/04/08 10:44

    יש מצוה בתורה ''הוכח תוכיח את עמיתך'' וזו זעקת הדתיים, לא כפיה, אלא אזהרה לחילוניים/אפיקורסים שלא שומרים. לגבי אחינו הרוסים שאינם יהודים או עובדים זרים או מיעוטים אחרים - אין מה לעשות, הם לא חייבים. אפילו מאפית אבולעפיה ביפו, אף שאינם מחוייבים לחוקי התורה (לפחות בעבר היו) סוגרים את המאפיה מתוך כבוד ליהודים (היום אני לא יודע איך זה). אז עיזבו חוקים, בואו נחזור לסטטוס קוו מתוך כבוד הדדי לפחות אנחנו שעוד זוכרים מה היה פה לפני 20 שנה.
    חג אביב שמח!!!

    הגב לתגובה זו

    • אם זה לא כפיה אז מה?

      שלום, 15/04/08 17:54

      ירמיהו, אם זה לא כפיה אז מה בדיוק הם עושים בבית המשפט? אופים פיתות?

      תוכיח אותי בדברי נעם, ואכבדך. כל עוד אינך פוגע בי. קרוב לודאי שנוכל למצוא מספיק מכנה משותף שיאפשר פתרון . כפה עלי רצונך, ותקבל סטירה.

      הבעייה היא לא הדת, כי אם ערבוב הגרועים מכל, הפוליטיקאים הדתיים והמפלגות הדתיות, עם כסף שמאפשר להם להשפיע על חסידים שוטים ומאפשר להם לכפות את מנהגיהם על השאר. ואז הם מנסים לשים אקדח לרקת השאר באמצעות חוקים מטורפים.

      בכל עת ובכל זמן, הגרועים ביותר בהיסטוריה, היו דתיים-מכל דת- עם רעיונות משיחיים שונים ועם כח לאכוף או לנסות לאכוף. וזו בדיוק הקטגוריה שלתוכה נופלים ישי וחבר מ-רע-יו, משמידי ישראל.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מישהו מופתע? (ל''ת)

    דורי, 15/04/08 10:43

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לזאת קוראים לאקונה בחוק (ל''ת)

    י, 15/04/08 10:42

    הגב לתגובה זו

    • זו לא לקונה!! זו פרשנות מעוותת, פוליטית, שמאלנית של החוק

      דרור מרמת גן, 15/04/08 11:21

      כל חוק ניתן לרמוס ברגלי מערכת אכיפת החוק עצמה, אם אין בציבור מי שימנע זאת.

      הגב לתגובה זו

      • אתה טועה לחלוטין

        No, 15/04/08 12:51

        החוק חוקק כך בכוונה, זו בדיוק כוונת המחוקק - לאפשר למכור חמץ, רק לא בפומבי.

        הגב לתגובה זו

        • גם אם בעל המכולת יעשה מעשה מגונה..

          חסר הגיון., 15/04/08 14:32

          במכולת זה לא יהיה פומבי ?


          הרי ברור שהוא יואשם בצדק במעשה מגונה בפומבי.

          פלפלנותה של השופטת מהווה עלבון להגיון האנושי, וסילוף כוונת המחוקק שאסר על הצגת חמץ בפומבי.

          הגב לתגובה זו

          • תקרא את ההגדרה בחוק העונשין

            No, 15/04/08 14:56

            באדיבות דרור רמת גן:

            המילה ''פומבי'' מוגדרת בחוק העונשין כך:
            ''פומבי'', לעניין מעשה -

            1. מקום ציבורי, כשאדם יכול לראות את המעשה בכל מקום שהוא.
            2. מקום שאינו ציבורי, ובלבד שאדם המצוי במקום ציבורי יכול לראות את המעשה.

            כלומר, חנות מכולת היא כן מקום פומבי לעניין של עבירה של הטרדה מינית. בחוק החמץ לא הוגדר במפורש מהו פומבי, ולכן נדרשנו להתפלפלות השופטת (שהיא, אגב, אישה דתיה, אז קשה לחשוד בה שהיא מנסה לחלן את ישראל)

            הגב לתגובה זו

            • ילמד הסתום מן המפורש

              הגינות משפטית, 15/04/08 15:47

              כאשר אין הבהרה לכוונת המחוקק, מקישים אותה למקום בו המחוקק הבהיר את כוונתו.

              הגב לתגובה זו

            • קראת ולא הבנת!! ההגדרה של פומבי בחוק היא כללית, לכל נושא העונשין (ל''ת)

              דרור מרמת גן, 15/04/08 22:16

              הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא לשכוח מזוז בוגר תיכון דתי. (ל''ת)

    משה בודק, 15/04/08 10:38

    הגב לתגובה זו

    • מזוז - בושה וחרפה לאבותיו ולמשפחתו הצדיקים. - ממש עוכר ישראל !!!

      מי לא יזדעזע !!, 15/04/08 12:50

      אף לא מנסה למנוע עונש כרת
      מבני עמו.
      ביזיון למדינה היהודית, _שטובעת_
      בתוך_ים של אויבים.

      הגב לתגובה זו