• 42.

    חוק השבות - תגובה

    עופר ורונית, 11/03/13 15:27

    לדעתנו, חוק השבות נוסח במקור מטעמים לאומיים. הוא ביקש להגדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי ואכן נתן העדפה ליהודים בהגעה לישראל. עם זאת , המחלוקת הקיימת בכתבה היא מחלוקת הקיימת בחברה הישראלית למן ראשיתה: שאלת הגיור ולשיטת מי .
    מחד, ישנה השקפה הסבורה כי זהו החוק החשוב ביותר במדינת ישראל, אשר בזכותו כל מי שהוא נצר לעם היהודי זכאי לעלות ולהקים את ביתו במדינה היהודית. זו הגישה החילונית הלאומית והמקסימליסטית מפני שהיא מביטה על כלל העולים ומבקשת לקלוט במדינה עולים רבים ככל האפשר. יש לזכור, כי גישה זו הייתה נכונה ככורח של מציאות שנותיה הראשונות של מדינת ישראל, עת היה צורך בביסוסה של המדינה החדשה. נסיבות אלו שוב אינן קיימות כיום.
    גישה זו מאפשרת עד ימינו ליהודים, באשר הם, לבנות את ביתם בישראל, במקום להתבולל בתפוצות.
    מנגד, הגישה הדתית – אורתודוכסית, טוענת כי זהו חוק ששוב שאינו אקטואלי. מייצג גישה זו בכתבה משתמש בטיעון הדמוקרטי וטוען כי החוק הינו חוק מפלה וגזעני, אך יש להבין כי הגישה הדתית – אורתודוכסית עומדת בבסיס דבריו – אין לאפשר כניסה של מי שלא הוכחה יהדותם, לשיטת גישה זו.

    דווח על תגובה זו

    IP: 62.219.134.13
  • 41.

    29 צודק! (ל''ת)

    דב מרקו, 21/11/10 05:13


    דווח על תגובה זו

    IP: 84.228.144.120
  • 40.

    מי מפחד מגזענות?

    דב שטיין, 23/04/08 15:33

    גזענות אינה דבר רע. היא מקובלת בכל תחומי החיים. האם תמליץ לאדם בריא להתחתן עם משפחה בה יש המופיליה? או טיי זקס? וכיו''ב!?
    בוודאי שלא!! אם כך אתה גזעני!!! אז מה רע בכך?!. הבעיה בגזענות הינה שיש המנתבים אותה לזכות להרוג בני גזעים אחרים. ולכן צריך לומר את האמת. גזענות טוב מאוד. רצח = רע מאוד.
    אנו בני העם היהודי ניחנים ברמת מישכל גנטית גבוהה מאוד. ואף בתרבות מסורתית המעשירה את רמת המישכל של בנינו. למה זה כדאי לנו לקלוט בני עמים שאינם ניחנים ברמת משכל ביולוגית מובנית טובה לקהלינו. קליטה כזאת פירושה הורדת מנת המישכל הממוצעת והטלת מעמסה כלכלית עלינו כדי לעזור ולסייע לאנשים בני עמים אחרים שפעמים רבות לא רק שאינם מסייעים לנו אלא הם אויבים מבית.
    שלא לדבר על החלשת היסודות האינטליגנטיים של תרבותנו היהודית. ישראל נמצאת היום במקום רחוק במידרג המדינות בהישגי תלמידיה בעיקר בגלל שבחישוב הממוצע נלקחים בני מיעוטים זרים. אילולי זאת היינו בין הראשונים!!! הקליטה של זרים אינה נעשית לטובת העם היהודי. היא נעשית לפי רצונו של אותו חלק באוכלוסיה המעוניין בטשטוש האופי היהודי של המדינה ובהשגת תוצאות התומכות בהשקפותיו בסקרים ''ציבוריים'' ובבחירות.
    מבחינה זאת קשה שלא להתרשם שמדובר בתהליך התייונות ותו לא. את התגבור הדמוגרפי היהודי היה ניתן להשיג בהשקעת כספי קליטת האוכלוסיות הלא יהודיוות במקום בהן בעידוד הפריון היהודי..

    דווח על תגובה זו

    IP: 192.115.60.254
    • תגובה ל'מי מפחד מגזענות' של דב שטיין

      אלי ברקוביץ, 28/12/08 01:23

      גזענות היא חטא. לצערי כולנו חוטאים בגזענות מאחר ולרבים קשה להתנסח באופן שאינו מבדיל בין קשיים הנובעים מחוסר בידע \\השכלה \\נימוסים נרכשים וכדומה, לבין מוצא אתני.
      אין מקום להשוואה בין בחירה אישית שאדם עושה מתוך ידיעה ברורה שהוא עלול לסכן את צאצאיו, לבין תכנון גזע המבוסס על סטיגמות וסטריאוטיפים.
      מה שעושה את הגזענות למסוכנת הוא שהיא מתחילה באמירות, המשכה בחוקים מפלים, וסופה בפשעים כנגד אוכלוסיה שלמה.

      אנו, בני האדם. בני תרבויות שונות, מהם מסורתיות ומהם מתפתחות ומתקדמות, דוגלים בערכים מוסריים של צדק ועזרה לזולת, שיוויון זכויות, וחתירה לשלום, ולעומתם אנו סולדים מאגואיזם, יוהרה, וחרחור מלחמה.

      אכן זוהי עובדה שבקרב מגזרי המיעוטים (כולל היהודים החרדים), מושגות תוצאות נמוכות בבחינות המיצ''ב הבגרות והפסיכומטרי. עובדה זו אין בה אלא ללמדנו שלא נעשים מספיק מאמצים כדי לסייע לבני אותם מגזרים שבהם הקושי הוא גדול. (אם בגלל קשיי שפה והתאקלמות ואם בגלל מבנה חברתי היררכי).
      עלינו להרתם כולנו למאמץ ליצירת חברה הטרוגנית יותר ושיוויונית יותר. אם כמדינה על ידי פרוייקטים של העדפה מתקנת, ואם כיחידים על ידי התנדבות ולכל הפחות על ידי הסברה.

      הרצון להלחם מלחמת דמוגרפיה דרך הבטן מעורר בי גיחוך, שכן אני מאותם האחוזים הבודדים [והמתגברים] בסקרים, שלא רואים את המציאות החברתית דרך המשקפיים הצרות של הדמוגרפיה ולא יפעלו כדי לחזק צד מהצדדים. וזאת למרות שנולדתי וגדלתי בבית יהודי חרדי.

      דווח על תגובה זו

      IP: 199.203.64.150
  • 39.

    מעניין יש מלא ערבים שסופחו לישראל ויש להם אזרחות-מי אמר שרק יהודים? (ל''ת)

    כלנית, 21/04/08 20:29


    דווח על תגובה זו

    IP: 66.30.25.184
  • 38.

    חוק השבות ליברלי (ל''ת)

    אסף, 12/04/08 10:24


    דווח על תגובה זו

    IP: 84.228.47.16
  • 37.

    ישראל היא מדינה יהודית בצדק ובדין, ואין זו גזענות או ''אפארטהייד''

    עודד לוין, 11/04/08 14:58

    לתשומת לב כל המשמיצים את מדינתנו:

    חלוקת ארץ-ישראל המערבית לשתי מדינות-אחיות, יהודית וערבית, מתבססת על החלטת החלוקה של עצרת האו''ם מנובמבר 1947, ומהווה חלוקה אתנית הוגנת וצודקת של הארץ בין שני העמים המגדירים אותה כמולדתם. כזכור, ישראל קיבלה את עיקרון החלוקה הזה במפורש במגילת הכרזת העצמאות מיום 14.5.1948. דחיית החלטת החלוקה בזמנה ע''י ערביי ארץ-ישראל אינה מבטלת אותה, ועובדה היא שכל מדינות העולם החופשי מקבלות כיום את העיקרון הזה של חלוקת הארץ לשתי מדינות לאום אחיות.

    אשר על-כן, מדינת ישראל אינה מדינה רגילה ככל מדינה אחרת, אלא יש לראות את מכלול העניין של חלוקת ארץ-ישראל לשתי מדינות-אחיות מנקודת ראות כפולה, המתבוננת באופן מקבילי בנעשה בשתי המדינות-האחיות ביחד ולא בכל אחת מהן לחוד, ברוח החלטת החלוקה האמורה. משתמע מהחלוקה הזאת שהמדינה היהודית תהיה תמיד יהודית, כמו שהמדינה הפלשתינית תהיה תמיד ערבית, ואת אף אחת משתי המדינות-האחיות אין להגדיר כ''גזענית ובלתי דמוקרטית'' או ''מדינת אפארטהייד'', אלא זו תוצאה בלתי-נמנעת של חלוקה אתנית הגיונית וצודקת של הארץ בין שני העמים המגדירים אותה כמולדתם.

    חשוב מאד לדעת כי החלטת החלוקה האמורה לא רק שניתנה מתוך ידיעה מראש שבכל אחת משתי המדינות-האחיות עלולים תושבי המיעוט שבה להרגיש מקופחים מבחינה לאומית, אלא היא גם הציעה מראש פתרון לבעיה הזאת: בסעיף 3 של ההחלטה נאמר: ''בשתי המדינות שיקומו בארץ-ישראל, המדינה היהודית והמדינה הערבית, כל אחד השייך למיעוט בכל מדינה יוכל לבחור באיזו אזרחות הוא רוצה: של המדינה שבה הוא יושב, או של המדינה השכנה.''

    מוצע שממשלת ישראל תיישם את האמור בסעיף 3 של החלטת החלוקה האמורה באמצעות חקיקה מתאימה, ואז כל אחד ואחד מערביי ישראל יוכל להחליט לאן הוא שייך: למדינת ישראל או למדינת פלשתין. אם הוא יחליט להיות שייך למדינת ישראל – עליו יהיה לקבלה כמדינה יהודית, לקיים את כל חוקיה, להניף את הדגל הלאומי הישראלי, לשיר את ההמנון הישראלי, לחגוג את יום העצמאות הישראלי ולשרת שירות לאומי, ואז יוכל ליהנות גם מזכויותיו הדמוקרטיות, כגון: יצביע וייבחר לכנסת ולממשלה. אם הוא יעדיף להשתייך למדינה הפלשתינית – הוא יהיה פטור מלקיים את סממני המדינה היהודיים (יניף את הדגל הפלשתיני וישיר את ההמנון הפלשתיני וכו'), אך ייהנה רק מזכויות סוציאליות שהמדינה תקבע, וכמובן שהוא יצביע וייבחר לפרלמנט הפלשתיני ולא לכנסת.

    כך יש לעשות גם במדינה הפלשתינית לכשתקום, ולאפשר גם ליהודים אשר ירצו להמשיך ולחיות תחת השלטון הפלשתיני לבחור בין אזרחות ישראלית או פלשתינית.

    פתרון הבעיה באופן זה עושה צדק לכל אחד מהצדדים, ולכן אין לכנותו בתארים שגויים כמו ''גזענות'' או ''אפארטהייד'' באף אחת משתי המדינות. על אחת כמה וכמה, שאין להשתמש בתיאורים שגויים אלה תחת כנפי האקדמיה.

    דווח על תגובה זו

    IP: 84.108.17.47
  • 36.

    חובה לבטל את סעיף הנכד

    דרייפוס, 11/04/08 09:27

    אין לו כיום כל הצדקה. שליחי הסוכנות כמו שוטרים שמקבלים פרמיות על דוחות תנועה מקבלים פרמיות על עולים. הם מחפשים מתחת לאדמה אנשים שאין להם כל זיקה ליהדות או למדינת ישראל. שסבא רבא שלהם היה יהודי. מביאים לפה אספסוף, חוליגנים, שיכורים, עבריינים. צריך לבטל את ההגירה האוטומטית הזו שכל פקיד סוכנות יכול לתת לה אישור ולעשות מבחני כניסה למי שרוצה להיות אזרח ישראל כשמדובר במדינות כמו חבר העמים ואתיופיה. . לגבי עולים מאיראן צרפת ומקומות אחרים צריך למהישך כרגיל.

    דווח על תגובה זו

    IP: 85.65.221.211
    • חובה לבטל את הדת מקור הצרות בעולם (ל''ת)

      גבעוני, 11/04/08 13:11


      דווח על תגובה זו

      IP: 85.65.221.211
      • חובה לבטל את האובססיה נגד הדת (ל''ת)

        יהודיה, 27/04/08 10:59


        דווח על תגובה זו

        IP: 79.178.158.144
  • 35.

    האשכנזים גזענים בגלל זה נזרקו מאירופה.

    דן, 11/04/08 05:59

    עם עובדות לא מתווכחים.

    דווח על תגובה זו

    IP: 79.179.16.64
    • תחזור למדינות ערב

      יוסקה, 11/04/08 09:27

      יש לכם ארבעים מדינות. למה באת דווקא לכאן?

      דווח על תגובה זו

      IP: 85.65.221.211
      • חבר'ה! מה קרה לכם שניכם!! תתביישו!

        אנונימי, 01/05/08 18:47

        לך המזרחי, כמוני, על הגזענות המכוערת שאתה מפיץ כאן. מה זה ''האשכנזים?'' אתה לא מתבייש בזה???!! זה החינוך שקיבלת?

        ולך, האשכנזי- מה זה ''תחזור למדינות ערב למה באת לכאן?''


        בדיוק בגלל מה שהנאצים עשו לנו באנו לכאן. לא בשביל להיות מזרחיים או אשכנזים- בשביל להיות ישראלים! אנחנו קודם כל ישראלים! ככה היינו, ככה אנחנו. עכשיו תלחצו ידיים ולכו לאכול פלאפל ביחד!

        דווח על תגובה זו

        IP: 79.179.146.100
  • 34.

    אייכלר הוא תוצאה עצובה של כת ששכחה את מטרתה האמיתית של היהדות

    ליאור התל אביבי, 10/04/08 23:53

    יישוב ארץ ישראל ואהבת הזולת.

    דווח על תגובה זו

    IP: 87.69.71.244
  • 33.

    אין מדינה אחרת ליהודים ובזה תם הדיון. ראה השואה.... (ל''ת)

    לייביש א., 10/04/08 23:51


    דווח על תגובה זו

    IP: 87.69.71.244
  • 32.

    אייכלר יכול לשחק לי בניסו שחם... (ל''ת)

    אויערבאך, 10/04/08 22:07


    דווח על תגובה זו

    IP: 89.0.7.219
  • 31.

    מקרה קלסי של הרס דמוקרטיה באמצעים דמוקרטיים

    אלון אשכול, 10/04/08 19:14

    לא מבין על מה ולמה הדיון, זו מולדת ליהודים באשר הם שם, כך כבר 2000 שנה, כל אותם המכנים עצמם פלשתינאים מה מקורם ? על איזו היסטוריה הם מדברים ? שיהיה להם חוק שבות משלהם - שישובו למקומות מהם הגיעו אבותיהם - ירדן, מצריים, סוריה, לבנון וכו'

    דווח על תגובה זו

    IP: 79.182.122.52
  • 30.

    מעורר מחלוקת בקרב מי קשקשן?

    תגובה חכמה, 10/04/08 17:15

    1. עצם הטענה שליהודים אין פריבלגיה בעליה לאף מדינה בעצם אומרת כי ליהודים לא מגיעה מדינה משלהם ואף ישראל שכבר קיימת אינה יכולה להכריז על עצמה כעל יהודית מבלי להיות גזענית...טענה שאנטישמים יהודים עלובי נפש מעלים שוב ושוב. וכבר טענו אנטישמים לא יהודים רבים שכמות מחלות נפש כמו שיש בעם היהודי לא ראו באף עם-הם התייחסו בכך ישירות ליהודים שונאי עצמם, כמו אוטו ויינינגר, נועם חומסקי ואחרים.

    2. בגרמניה, מדינה שהשמאל של ימינו מכנה מדינה נאורה-קיים חוק המאפשר לגרמנים אתניים, מכל העולם, לקבל אזרחות אוטומטית אם יוכיחו כי אבותיהם אכן היו גרמנים. מעניין למה אף שמאלן לא מערער על זכות הקיום של מדינה עם ותרבות שפתחו בשתי מלחמות עולם וערכו השמדת עם שיטתית לראשונה בתולדות האנושות אבל על זכות קיומה של מדינה יהודית כן מערערים.

    3. אף עם אינו שואל עם אחר איך להתנהג בנושאים האלו ומלבד זאת, החוק הנ''ל יכול לקבל ביקורת רק ממדינות אירופה הצבועות שלעצמן אין שום שאלה שאנגליה היא אנגלית וכ''ו והם בעצמם נלחמות בהגירה.

    4. מדוע הכותב היקר לא שואל איך זה שכמעט מיליון עולים מחבר העמים (לפי מחקר של אוניברסיטת בר אילן) שאינם יהודים-ופעמים רבות אפילו לא בעלי שורשים יהודיים קלושים, קיבלו סכומים המצטברים במאות מיליארדים ממדינת העם היהודי.

    לסיכום-לא מתאים לך? עוף לנו מהעיניים ותנסה לעבוד על עם אחר עם הצגות האינטלקטואל בגרוש שלך.

    דווח על תגובה זו

    IP: 217.132.222.41
    • סליחה לא הבנתי כלום מהקשקשת כאן

      ערן, 10/04/08 17:27

      אפשר רק להבין שאתה בן אדם דתי ושאתה לומד בבר אילן. כל השאר כבר שופע ארס שיטנה וריר. יש אגב מרצה אחד כזה באוניברסיטה שלכם שפעם ירק בפרצוף של קצין צהל והיום קראתי עליו שהוא רוצה לחדש את השחיטה בבית המקדש. בקיצור לא הבנתי כלום מהברברת שהשרפצת כאן. חוץ מזה נראה לי שיש לך טעות חמורה בהבנת הנקרא. יש פה בעצם תמצות של עמדות שהובאו בערוץ הכנסת ולא מאמר מערכת של מישהו. תקרא עוד פעם ואז תבין. או שאולי אתה בעצם מתנפל על ישראל איכלר?

      דווח על תגובה זו

      IP: 85.65.221.211
  • 29.

    איזה חוק,איזה שבות?כל גוי חוצה גבול,מתאי,שבה לו.

    LUBER, 10/04/08 17:02

    מאפו יש לכם אלימות בבתי ספר,שודדי כששים,רוצחים במינם ,נאצים במינם?
    במקום מדינה יהודית בונים פא ביוב עולמי.
    תודה רבה למנהיג האירני-רק הוא מסוגל לעצור את הזרם הזה!

    דווח על תגובה זו

    IP: 194.90.126.1
    • אתה צודק במאה אחוז!

      דב מרקו, 21/11/10 05:20

      חוק-השבות צריך להתבסס אך ורק על הגנאולוגיה.

      דווח על תגובה זו

      IP: 84.228.144.120
    • אתה צודק במאה אחוז!

      דב מרקו, 21/11/10 11:29

      חוק-השבות צריך להתבסס אך ורק על הגנאולוגיה.

      דווח על תגובה זו

      IP: 84.229.4.190
  • 28.

    שטויות. אין שום מחלוקת בעניין. הערבים מתנגדים ?

    יושקו, 10/04/08 16:56

    הם בלאו הכי מראים לנו יום יום ושעה שעה , שלאין מנוס אלא להרחיקם מפה לתמיד.
    תיקון טעות שנעשתה ב1948.

    יש מצב שאין ערבים במדינת היהודים - יש מצב שאין מחלוקות בקשר לחוק השבות , להמנון , לדגל , ולרחובות שיקראו על שם ג'ורג' חבש ברמלה...

    דווח על תגובה זו

    IP: 89.0.7.219
  • 27.

    חוק השבות גזעני אך הקמת מדינת יודריין בגדה הוא מעשה שלום אמיץ? (ל''ת)

    אבי, 10/04/08 16:54


    דווח על תגובה זו

    IP: 77.127.184.72
  • 26.

    הכותרת פוגענית בעצם ההעמדה

    א., 10/04/08 16:41

    של גזענות מול ליברליות של החוק.
    אינני פוסל דיון והצגת הבעייתיות
    של החוק אבל מכאן ועד להעמדת
    עצם השאלה לגבי גזענות זה חטא לאמת . הנזק הוא במתן כלי תעמולתי
    לאוייבי ישראל.

    דווח על תגובה זו

    IP: 84.228.94.64
  • 25.

    כותרת פרובוקטיבית! החוק לא גזעני ולא ליברלי, הוא יהודי! מה הבושה? (ל''ת)

    המלך שלמה, 10/04/08 16:40


    דווח על תגובה זו

    IP: 84.228.186.208
  • 24.

    אין שום קשר לגזע ולכן חוק השבות הוא אינו גזעני

    יובל, 10/04/08 16:37

    מי שקורא לו חוק גזעני הוא או דמגוג זול שרוצה שיבטלו אותו או סתם אחד שחסר אוצר מילים.

    חוק השבות הוא חוק לא שיוויוני שמפלה לטובה יהודים, זה נכון, האם זה הופך אותו ''גזעני'' ממש לא, למה? כי ישראל היא מדינת היהודים, יהודים הקימו אותו לעצמם ולכן זכותם לאזרח רק את בני עמם, חוץ מזה, אין לנו ברירה אחרת, ביטול חוק השבות = התאבדות.

    דווח על תגובה זו

    IP: 89.138.59.192
    • אייכלר זה איננו אלא שבאבניק שייצא לתרבות רעה , כעמיתיו הסאטמרים. (ל''ת)

      ע בלוי, 10/04/08 22:09


      דווח על תגובה זו

      IP: 89.0.7.219
  • 23.

    ערוץ הכנסת ערוץ מת

    צופיה גרנט, 10/04/08 16:07

    חבל על הכסף ששפכו עליו. צריך לתת להם רק להעביר את המליאה וזהו. כל השאר חרטות.

    דווח על תגובה זו

    IP: 85.65.221.211
  • 22.

    החוק הוא אבן היסוד למדינת היהודים,הטעות - הקריטריונים

    שרית, 10/04/08 15:55

    המדינה הזאת הוקמה על מנת להיות בית לכל יהודי העולם.
    זאת כדי למנוע את המצב האיום שהיה בשואה שליהודים לא היה לאיפה להמלט.
    הבעייה: אימוץ חוקי נירנברג בתור אמות מידה למי יהודי.
    הרעיון היה יפה- על מנת שלא תהיה קבוצה של אנשים שתרדף על יהודתם ולא תהיה יהודית לפי אמות המידה של העם היהודי,יורשו להכנס לארץ כל מי שהסבא רבה שלו יהודי (4 דורות)
    הבעייה:
    התחילו לייבא גויים בלי אבחנה
    בייחוד מברית המועצות
    לעומת זאת מסרבים להכניס יהודים גרים,את 10 השבטים ,אנוסים וכד'.
    לכן יש לתקן את החוק
    יהודי + זיקה לעם היהודי.

    דווח על תגובה זו

    IP: 62.219.50.110
    • ומה לגבי יהודים לא ציונים שעלו ?

      No, 10/04/08 17:28

      זה לדעתי הרבה יותר גרוע מגויים ציונים. מכיר כמה ''גויים'' כאלה שעלו - הם שירתו בצבא כמו כולם, הם חוגגים את חגי ישראל, הם מנסים להתגייר למרות שמערימים עליהם קשיים בלתי נסבלים. אבל יכול להגיע סאטמר עם דגל חמאס בידו - ויכנס בלי בעיה.

      לדעתי יש לעשות היום מבחן ציונות לכל מי שנכנס. יש לוודא את התאמתו של כל מועמד לעלייה לתנאי החיים בארץ - שידע עברית, שיכיר את ההיסטוריה, שילמד אפילו את ההוויה הישראלית ,סלנג. אפשר להראות לו פרקים מארץ נהדרת, ואם הוא צוחק - אז הוא מוכן... אבל ברצינות, להביא לכאן אנשים ולהשאיר אותם בגטו תרבותי זה יותר מסוכן מאנשים שהגיעו מתרבות אחרת, אבל מעוניינים להכיר ולהיטמע בתרבות הישראלית.

      דווח על תגובה זו

      IP: 10.236.11.247
      • לפי דעתי יש להעניק אזרחות בגיל 18 רק לאלה שנשבעים אמון למדינה

        שרית, 11/04/08 12:02

        האחרים יכולים להיות תושבים
        כלומר לא יוכלו להצביע ויקבלו קצבאות תמיכה נמוכות יותר.
        כמובן
        שלא מספיק להשבע ,יש לתרום באופן פיזי למדינה.
        ולגבי יהודים לא ציונים:
        זכות השיבה הוא ליהודים,לא לציונים -לכן אין לערבב מין שאינו במינו.
        עד עכשיו,לידיעתך, היו עליות של גויים
        כמו אלון אלארצ'יק מכוורת אבל הם נטמעו בארץ מבחינה תרבותית.
        זה לא מה שקרה בעליות הגויים האחרונות
        לפי דעתי זה מגוחך לעלות על בסיס שאתה יהודי וללכת לכנסייה ...
        יש גבול

        דווח על תגובה זו

        IP: 62.219.50.110
  • 21.

    חוק השבות חיוני - אבל יהודי הוא רק לפי ההלכה (ל''ת)

    יעקב, 10/04/08 15:45


    דווח על תגובה זו

    IP: 212.235.23.37
  • 20.

    החוק אינו גזעני מאחר שהיהדות אינה דת.

    ליאור, 10/04/08 15:36

    יהדות היא לאום, קבוצה של אנשים עם אינטרסים מנהגים משותפים ושפה משוטפת.
    אל אף השוני הקיים היום בין הקבוצות היהודיות, תמיד ניתן למצוא מכנה משוטף בין הקבוצות.

    דווח על תגובה זו

    IP: 77.127.95.246
  • 19.

    אז מה אם הוא גזעני ? זכותנו לשמור על הגזע . בעצם , חובתנו !!!! (ל''ת)

    חוקי לחלוטין, 10/04/08 15:31


    דווח על תגובה זו

    IP: 79.177.123.239
  • 18.

    באוסטרליה יש סלקציה קיצונית גם בשוויץ (ל''ת)

    שושו, 10/04/08 15:23


    דווח על תגובה זו

    IP: 207.232.27.5
  • 17.

    לכל העקומים ותעקומים

    שמעון הצדיק, 10/04/08 15:21

    האיש צודק

    דווח על תגובה זו

    IP: 82.166.126.217
  • 16.

    חלק ממסע של האליטה לשינוי אופיה של המדינה

    רון הכחול, 10/04/08 15:21

    האליטה הקולוניאליסטית-אירופאית הבינה שהשליטה שלה במדינה בסכנה עקב הדמוגרפיה של החרדים, הדתיים והמזרחיים.
    מה עושים? כורתים ברית עם הערבים, שגם להם דמוגרפיה מרשימה, ומבטלים את זהותה היהודית של ישראל. באותו מהלך נפטרים גם מהדרישות של הדתיים, כי למדינה לא יהודית אין שום מחויבות ליהדות.
    זוהי ההונאה הגדולה ביותר בהסטוריה של העם היהודי: האליטה הביאה לפה יהודים מכל העולם בנימוקים לאומיים תוך ניצול הצורך בתחושת בטחון וחלום אלפיים השנים, הפכה אותם לחוטבי העצים, שואבי המים ובשר התותחים שלה, ושברה את הכלים רק כדי לשמור על אחיזתה בשלטון.
    יש למגר את האליטה הנכלולית והבוגדנית הזו, ולסלקה מבמת ההסטוריה.

    דווח על תגובה זו

    IP: 58.110.0.188
  • 15.

    הפאלאשמורה יהודים בדיוק כמוך (ל''ת)

    ל-7 הטיפש, 10/04/08 15:14


    דווח על תגובה זו

    IP: 217.132.250.117
    • כמוני בטוח לא. אולי כמוך

      עמי ליבליך, 10/04/08 16:08

      כל האספסוף של אפריקה מגיע לפה בהשראת המתנחלים. תבדוק ותגלה שאברהם נגוסיה העומד בראשם הגיע לארץ כשליח של המיסיון וקיבל אישורי עליה בטענות שווא

      דווח על תגובה זו

      IP: 85.65.221.211
  • 14.

    איזה מחלוקת בראש שלך??

    ציוני, 10/04/08 15:04

    לפי הסקרים שהבאת זה מראה שאין שום מחלוקת, אלא זה קונזצוס כמו שאחד פה אמר

    דווח על תגובה זו

    IP: 79.181.0.163
  • 13.

    מדינה יהודית אינה מושג גזעני אלא נאור

    אביץ, 10/04/08 14:55

    מדינה יהודית היא גזענות בדיוק כפי שיוגדר קיבוץ או ישוב הדוגל אידיאולוגית בחיי צמחונות ויואשמו בגזענות., כולן דתות הדורשות אורח חיים אנושי מיוחד ומי שאינו מסכים לא יתקבל. הבעיה היא שהבורים אינם יודעים מהי גזענות ונושמיעים דמגוגיה . קל יותר לעבור גיור כהלכה המחמיר ביותר מאשר לקבל אזרחות בארה''ב. המתגייר כהלכה זוכה לכל ההטבות כולל חוק השבות. אגב, בברזיל -דמוקרטיה של 180 מליון כולל מיעוטים רבים- חייב הנשיא עפ''י החוקה להיות קתולי ,ולא שומעים טיעון אחד על ''גזענות'' כי מדינה רשאית להגדיר עצמה עפ''י דת הרוב. תארו אילו צעקות היו נשמעות אצלנו מ''חכמינו'' היהודים ומהחכ''ים הערביים שונאי ישראל אילו היינו עומדים על חקיקה אלמנטרית שהנשיא וראש המשלה במדינה יהודית חייבים להיות יהודים , אגב, מדוע לא לדרוש כי בפנקס הבוחרים לכנסת יכללו רק מי שמלא חובת שירות צבאי או שירות לאומי וסיים בציון טוב??

    דווח על תגובה זו

    IP: 217.132.77.78
    • כן...ראינו איך החברה הישראלית מתייחסת לאנשים שעברו גיור

      המלכה האם, 10/04/08 16:02

      דתיים בקושי סובלים ''חוזרים בתשובה''...נראה לך שהם יתנו לבן שלהם להתחתן עם גיורת?

      דווח על תגובה זו

      IP: 84.228.181.32
  • 12.

    חוק השבות הפך לחוק הזבל

    יוחאי רפפורט, 10/04/08 14:46

    העליה לארץ נגמרה. נקודה.
    מי שרוצה לבוא לפה שיבוא על פי חוקי הגירה כמו בקנדה אוסטרליה ארצות הברית וכל אררץ נורמלית אחרת. אנחנו צריכים להחליט מי כן ומי לא.

    דווח על תגובה זו

    IP: 85.65.221.211
    • אני מציע שחוק השבות לא יכול על חרדים

      עדי זקן, 10/04/08 14:54

      הם לא משרתים בצהל.
      הם לא תורמים שום דבר למדינה. הם רק לוקחים. הם לא מכירים במדינה הציונית. הם חיים בגטאות ויש אצלם כל מיני תופעות מוזרות בנוסח הטאליבן. יש לנו מספיק מהם ולא צריך עוד. שישארו באמריקה.

      דווח על תגובה זו

      IP: 85.65.221.211
      • אני בעד שרק אנשים שיודעים עברית יוכלו לתת תגובות (ל''ת)

        דוד, 10/04/08 15:54


        דווח על תגובה זו

        IP: 79.176.162.86
  • 11.

    חוק שבות לערבי

    אחמד, 10/04/08 14:27

    גם אני רוצה חוק שבות יש לי משפחה בלבנון סוריה וערב הסעודית גם להם מגיע לעלות ולעוד 3 מיליון פליטים ערבים ואז יהיה כיף ושלוה בין כולם. וגם כמו שהעלתם מיליון לא יהודים רוסים ועוד.. אז גם תעלו ערבים מה זו הגזענות הזו. החלום שלי שלקראת יום העצמאות נחגוג יום לערבים וליהודים ולרוסים מדינה אזרחית לכולם.

    דווח על תגובה זו

    IP: 199.203.55.52
    • הפתרון הכי טוב - כנסו בהמוניכם

      ולודיה, 10/04/08 14:55

      מצד אחד לבטל את חוק השבות שלא יבואו לפה כל מיני עבריינים ולא יהודים כדי לחיות על חשבוננו.
      ומצד שני להעביר את חוק הטרנספר כמו שמציע ליברמן. תמורת הסדר עם הפלשתינים כל ערביי ישראל יעברו לגור בגדה.

      דווח על תגובה זו

      IP: 85.65.221.211
      • תיקון : לא בגדה אלא בכל מדינה ערבית שהם יבחרו- הגדה ליהודים! (ל''ת)

        גד, 10/04/08 15:32


        דווח על תגובה זו

        IP: 62.219.195.25
        • רק בהגדה של פסח גרופר (ל''ת)

          עתליתיקו, 10/04/08 17:31


          דווח על תגובה זו

          IP: 212.143.191.33
      • אני בעד (ל''ת)

        חלוד חולמרט, 10/04/08 15:59


        דווח על תגובה זו

        IP: 201.20.226.142
    • אני יהודי ומסקים אתך אבל בא נקבל

      לערמומי, 10/04/08 15:17

      את בחוק הנדרש אחרי סוף הסכסוך יהודי-ערבי. בסדר?

      דווח על תגובה זו

      IP: 132.72.15.110
    • הבנת את חוק השבות

      דן, 10/04/08 15:21

      כמו שסיפרת לנו לך כערבי יש הרבה אפשרויות לגור במקום בו לא רודפים ערבים כמוך. מדינות שיש בהם שפע של משאבים.
      לנו יש רק מקום אחד בלבד שטח זעיר יחסית לעולם הערבי שסובב אותו ובעל משאבים קטנים. אז תן לנו לחיות בשקט במקום הזה. החלום של מדינה לכל תושביה הוא חלום שליהודים לא יהיה כלום. מדינת כל תושביה תהפוך למדינת חמאס בו לדתות האחרות אין מקום או מקום כמיעוט נרדף.

      דווח על תגובה זו

      IP: 212.199.49.10
    • החלום שלי

      נפתלי, 10/04/08 15:24

      החלום שלי הוא מדינה ערבית רבת אוכלוסין שתנהג בסובלנות כלפי המיעוט היהודי

      דווח על תגובה זו

      IP: 89.1.254.218
    • לאחמד מכפר לא מוכר

      Erez, 10/04/08 15:27

      אני בעד שמספר ערביי ישראל יהיה גמו לפני 47 .
      מעבר לזה מדינת ישראל היתה כבר לפני למעלה מ2000 שנה יהודית ,אתם הערבים הגעתם ממקומות זרים.

      דווח על תגובה זו

      IP: 79.178.169.82
    • למה שלא יחזרו לעזה או לגדה

      5 דק' מכ''ס, 10/04/08 16:29

      תוכלו לבקר (כשיהיה שלום) כולם את כולם וסבבה..

      דווח על תגובה זו

      IP: 79.183.213.222
    • תמשיך לחלום.. (ל''ת)

      ירושלמי, 10/04/08 16:47


      דווח על תגובה זו

      IP: 199.203.55.52
  • 10.

    מתפלפלים בדקויות עד ששכחו את הרוח שעומדת מאחורי החוק עצמו.

    אייל, 10/04/08 14:12

    חוק השבות נועד להוות קונטרה לאנטישמיות. הוא נועד כדי לאפשר מקלט מפני האנטישמיות לכל יהודי שחפץ בכך - שלעולם לא עוד יקרה שליהודים הנרדפים על ידי אנטישמים לא יהיה לאן לברוח, כמו בשואה. איך יכול להיות חוק, אשר נועד להגן על אוכלוסיה מפני גזענות רצחנית כלפיה, גזעני בעצמו? תעשו טובה ותפסיקו לבלבל במוח!

    דווח על תגובה זו

    IP: 199.203.55.52
  • 9.

    לחוקק את חוק הגירוש

    יוסף, 10/04/08 14:01

    לכל מי שפוגע במוסדות המדינה או תושביה. ובנוגע למחבלים למינהם, יש להחיל את החוק גם על בני משפחתם מדרגה ראשונה!!!

    דווח על תגובה זו

    IP: 198.70.166.253
    • רעיון מצויין (ל''ת)

      שיחשבו על, 10/04/08 15:29


      דווח על תגובה זו

      IP: 89.0.13.220
    • אם כך, אני בעד שכל יהודי שגר במדינות זרות ומבצע בהם פשע חמור יגורש

      המלכה האם, 10/04/08 16:07

      גם הוא יחד עם בני משפחתו.

      דווח על תגובה זו

      IP: 84.228.181.32
      • מלכתי , סוסת המזרח , עפר אני לרגלייך.

        א שבתאי, 10/04/08 21:54

        מגובהי , משכיבת האפרקדן , בערגה ותוגה של קבלת הדין , מעלה אני את מבטי אל חשקת קרסולייך ואובד בחשכת ממלכתך האפלה...
        מי יתנני סריסך....

        דווח על תגובה זו

        IP: 89.0.7.219
  • 8.

    לא רק בישראל, גם ביוון יש חוק השבות !

    יאיר, 10/04/08 13:52

    היוונים הם גם ''עם פזורה'' שקיבלו עצמאות במאה ה19 ביוון של ימינו, בזכות הקשר ההיסטורי ליוון העתיקה. ובחוקה היונית יש חוק השבות.

    דווח על תגובה זו

    IP: 86.144.250.129
    • יפה שאתה מעלה את זה

      No, 10/04/08 17:31

      כי באמת שאלת ''מיהו יווני'' היא שאלה יותר קשה מ''מיהו יהודי'' וליוונים אין תשובה נחרצת לגביה

      דווח על תגובה זו

      IP: 10.236.11.247
  • 7.

    לבטל את חוק השבות

    עמי ליבליך, 10/04/08 13:49

    במסווה של חוק השבות מביאים לפה את כל הבררה של העולם: הימין והמתנחים מביאים את הפלאשמורה וכל מיני שבטים אינדיאנים מוזרים כדי לעבות את ההתנחלויות. מאות אלפי רוסים, חלקם אנטישמים, באים לפה כדי לקבל סל קליטה ולנצל את המדינה הפרייארית הזאת. אם כבר מביאים מהגרים צריך לבחור אותם - איכותיים, בריאים, בלי עבר פלילי עם מקצועות מתקדמים כמו רופאים מדענים וכו.

    דווח על תגובה זו

    IP: 85.65.221.211
    • אז אתה נגד הרעיון של הקמת מדינת ישראל (ל''ת)

      דן, 10/04/08 13:55


      דווח על תגובה זו

      IP: 86.144.250.129
    • סלקציה?

      דט, 10/04/08 14:01

      בקיצור אתה מציע סלקציה שחס וחלילה לא יבואו אלא מאתיופיה וילכלכו לך את המדינה?
      יש לי חדשות - ''הצברים'' לא יותר טובים בכלום משאר העולם כשאתה ושכמותך יבינו זאת יהיה לנו כאן הרבה הרבה יותר טוב

      דווח על תגובה זו

      IP: 89.138.37.39
      • כן סלקציה

        שבתאי לוז'ינסקי, 10/04/08 14:57

        נראה אותך מנסה לקבל ויזה לארצות הברית. איזה מבחני מיון הם דורשים.
        נראה אותך מנסה לקבל גרין קארד - אתה צריך לעבור שבעה מדורי גיהנום. כדי לקבל אזרחות אמריקאית אתה צריך להכיר שם את החוקה ואת ההמנון. אצלנו כל זב ומצורע שיורד מהמטוס נהיה ישר אזרח. למה?

        דווח על תגובה זו

        IP: 85.65.221.211
        • אז זהו שלא. אם אתה לא יהודי אתה לעולם לא תהיה אזרח ישראלי

          המלכה האם, 10/04/08 15:57

          גם אם נולדת בישראל.

          לעומת זאת, בארה'', אם נולדת בארה''ב, אתה אזרח, לא משנה מאיזה דת גזע או מין אתה.

          דווח על תגובה זו

          IP: 84.228.181.32
      • חוק השבות רק לאשכנזים

        ליפשיץ, 10/04/08 15:05

        מה רע? גם כך הפכנו י ותר מדי דומים למדינה ערבית

        דווח על תגובה זו

        IP: 85.65.221.211
        • ליפשיץ צודק.אבל צריך לקבוע שאת צלבי הקרס יציירו

          אלי, 11/04/08 05:56

          הגויים רק על בתי אשכנזים.
          ויתקפו רק זקנות אשכנזיות.

          דווח על תגובה זו

          IP: 79.179.16.64
        • ליפשיץ אתה רואה גם אתה קיבלת את חוקי הגזע.

          שמי, 11/04/08 05:57

          אז המשופם צדק או לא??

          דווח על תגובה זו

          IP: 79.179.16.64
      • כן, זה בדיוק מה שהוא מציע

        No, 10/04/08 17:43

        אם אתה חי במדינה הזאת, אתה לא אמור להתפלא שחארות גזענים כמו עמי ליבליך קיימים, ואפילו לא מתביישים להיחשף בשמם המלא.

        לדעתי כן חשוב להכין אדם לכניסה לארץ, שלא יהיה מצב שיתקעו אותו באיזו שכונה באשדוד או באיזו קרייה, וישכחו ממנו אח''כ, אבל אסור למנוע מיהודי לעלות לארץ - זה בדיוק מה שהבריטים עשו, כשהחזירו יהודים חזרה לציפורני הנאצים.

        דווח על תגובה זו

        IP: 10.236.11.247
    • שאלה לי אלייך עמי היקר

      אלכס, 10/04/08 14:05

      ואת עצמך איך אתה מגדיר, איכותי בריא ובעל מיקצוע מתקדם?

      דווח על תגובה זו

      IP: 89.1.248.26
      • אלכס מדינת ישראל לא קמה בשביל אנשים איכותיים'' אלא בשביל יהודים

        עמי, 11/04/08 05:54

        אין מקום לגויים במסווה של יהודים. זאת סכנה אמיתית.
        והשאלה מהי איכות''?
        שתיית וודקה?מכוני עיסוי?
        זנות?אלימות?חזיר בפומבי?שמירת החגים הנוצריים?זיוף תעודות?נוער עבריין?גזענות?צלבי קרס?
        העלייה הזאת דרדרה את ישראל.
        אם זאת האיכות,אנחנו מוותרים.הפוגרומים הספיקו ליהודים.

        דווח על תגובה זו

        IP: 79.179.16.64
    • עדיף לוותר עליך ולא על הפאלאשמורה שיותר יהודים ממך (ל''ת)

      לעמי הגזען, 10/04/08 18:44


      דווח על תגובה זו

      IP: 217.132.250.117
    • יותר טוב - תבטלו את ליבליך. (ל''ת)

      ליבלינג, 10/04/08 21:49


      דווח על תגובה זו

      IP: 89.0.7.219
  • 6.

    לכל מדינה יש את הזכות לקבוע מי יקבל אזרחות...

    שי, 10/04/08 13:46

    לכל מדינה יש את הזכות להחליט מי יהיו אזרחיה..
    מדינת ישראל נקבעה כמידנתו של עם נרדף בעולם שניסו להשמיד אותו פעם אחר פעם - העם היהודי.
    האם אנחנו צריכים להיות גם מקלט לאנשים אחרים? שבדרך כלל באים לפה בגלל שהתנאים הכלכליים פה עדיפים על מדינתם ופה קל יותר לקבל אזרחות מאשר באירופה העשירה??

    דווח על תגובה זו

    IP: 79.179.128.10
  • 5.

    אם כתוצאה מהחוק עלה אביגדור ליברמן, הרי שיש לבטלו (ל''ת)

    צבר יהודי, 10/04/08 13:25


    דווח על תגובה זו

    IP: 205.188.116.144
    • כפי שנראה לי ליברמן יהודי הרבה יותר יקר ממך (ל''ת)

      מצחיק, 10/04/08 15:18


      דווח על תגובה זו

      IP: 132.72.15.110
      • סביר יותר שהוא מצאצאי הכוזרים ולא לשבי ציון מבבל (ל''ת)

        מוני יקים, 10/04/08 19:57


        דווח על תגובה זו

        IP: 212.143.191.33
        • יקים , חזור אל מוסטאפא כדי שינענע אותך... (ל''ת)

          מקסים גילן, 10/04/08 21:55


          דווח על תגובה זו

          IP: 89.0.7.219
  • 4.

    מדינת ישראל היא ביתו הלאמי של העם היהודי. זו גזענות לחשוב אחרת. (ל''ת)

    דוד מלכי, 10/04/08 13:19


    דווח על תגובה זו

    IP: 192.116.207.179
  • 3.

    אייכלר של נעליך מעל רגליך

    ספי, 10/04/08 13:14

    חצוף אחד. בזכות מדינת ישראל החילונית והדמוקרטית אתה יכול לשבת באולפן של כנסת ישראל ולנבל את פיך על המדינה. תתביש לך. אתה מדבר כמו עזמי בישארה

    דווח על תגובה זו

    IP: 85.65.221.211
  • 2.

    ישראל אייכלר הוא הגבר. כל מלה בסלע. די להביא גוים ארצה (ל''ת)

    יהודי, 10/04/08 13:06


    דווח על תגובה זו

    IP: 79.176.162.86
    • יהודי נכבד, אני קוראת לכל הישראלים היהודים להחזיר דרכונים זרים

      המלכה האם, 10/04/08 15:55

      שברשותם למדינות הזרות.

      אם אנחנו לא נותנים אזרחות לגויים, אין שום סיבה שגויים יתנו ליהודים אזרחות במדינותיהם.

      דווח על תגובה זו

      IP: 84.228.181.32
  • 1.

    סליחה, הוא לא מעורר שום מחלוקת. הוא קונצנזוס. (ל''ת)

    גם אם אין לכם, 10/04/08 13:00


    דווח על תגובה זו

    IP: 89.139.143.137
    • אני אזרחית ישראלית, תושבת ישראל ויהודיה - ואני נגד חוק השבות

      הלכה האם, 10/04/08 15:53

      כנראה שבכל זאת אין קונצנזוס.

      דווח על תגובה זו

      IP: 84.228.181.32
      • קונצנזוס זו הסכמה רחבה בציבור

        No, 10/04/08 17:45

        מאחר שאת וחבריך ניתקתם עצמכם מהציבוריות הישראלית אתם כבר לא חלק מהקונצנזוס. אגב, ברור שגם בקרב אזרחי המדינה הערבים אין קונצנזוס לגבי חוק השבות, ולמעשה אפשר להכליל אותך בקבוצה זאת, והנה ניצלה הסטטיסטיקה...

        דווח על תגובה זו

        IP: 10.236.11.247
      • הלכה לך לאיבוד אות.., מלכה רבת חסד ואכזרית...

        א שבתאי, 10/04/08 21:58

        רוצה אולי אות אחרת במקום , למען לא תסער נפשך מחסרונה...

        דווח על תגובה זו

        IP: 89.0.7.219
      • מלכתי , אכזריותך הנפלאה גורמת לי לערגה כואבת....

        שבתאי א., 10/04/08 22:04

        אל חיקך אזחל כתולעת זאת שאין בה אלא גועל ופיגולים.
        רמת גן - עיר ואם בישראל - בטח קרויה על שמך , הו המלכה האם....

        דווח על תגובה זו

        IP: 89.0.7.219
    • תודה על הכתבה המענינת. נושא שנדון

      יע לי זמנה, 10/04/08 16:17

      למחשבה, אם האם אינה יהודיה האב כן, והילד מחליט להיות יהודי, גדל בגולה.
      האם בבגרותו כאשר מחליט לעלות ארצה או האם הינו '' יהודי שונה '' או אינו יהודי.
      לפי דעתי, הדת תחליט לפי האם כך שיהיה לאדם זכות בחירה ולאחר מכך לשם עלייה , זכאי אם מחליט הוא כיהודיי.
      ואולי בזמני הגאולה ישתנו פני הדברים.
      בתקווה.

      דווח על תגובה זו

      IP: 90.52.180.105
    • לצערי אתה טועה. רוב הדתיים והמסורתים מתנגדים לחוק הזה

      pakostnik, 10/04/08 16:28

      בטענה שהוא נותן זכות עליה ואזרחות ליהודים שלא מוכרים ככאלה על פי ''ההלכה'' (הנחשבים בעיניהם ''גויים'').

      דווח על תגובה זו

      IP: 212.199.49.10