• 31.

    תגידו דוגרי ישר ולעניין. אתם רוצים את סאלח שבאתי לנשיאות המדינה .

    benzi. a, 12/04/08 11:33

    אין הבדל בין סאלח שבאתי ודוד לוי ואפשר גם רחמים מסעוד אוהד בית''א
    ומשה קצב. וגם גב' מסעודה מאופקים ופורטונה מדימונה. כול אלה ראויים ומוכשרים מאוד להיות נשיאי המדינה .
    זה ג'וב נחמד ללא מאמץ ואין צורך בשום קישורים . יש יועצים וכותבי נאומים ויחסי ציבור ועוד כהנה וכהנה כדי שהנשיא יוכל להתקבל במלא הדרו בפני האומא האהבלית שיש לה נשיא מבלי שידעו מה בעצם טורם הנשיא למדינה.

    הגב לתגובה זו

    • מאז פרשת קצב. הוכח שמוסד הנשיאות מיותר ובזבזני וללא שום תועלת (ל''ת)

      גיל, 12/04/08 22:24

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    טעות קשה !

    איציק, 11/04/08 12:26

    ישראל בחרה בפרס כנשיא,ואין טעות גדולה מזו. פרס הוא אדם דעתן,רב פעלים וזכויות שישראל חייבת לו הרבה מקיומה. אך ברור כי מלבד אופיו השנוי במחלוקת,הוא נבחר בגיל 84 וצפוי לסיים את כהונתו בגיל 91 ! פרס לא יסיים את הקדנציה והיה עדיף כי יתמנה ליועץ מיחוד לראשי ממשלות כתפקיד רשמי. גם דוד לוי עם כל הכבוד אינו מתאים. הנשיא חייב להיות איש אקדמיה רב פעלים שיש קונסנזוס רחב כלפיו ולא פוליטיקאי דעתן.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בחירת הנשיא - ע''י העם ולא מתוך הכנסת

    שי אלידע, 09/04/08 17:40

    הנשיא מסמל את אחדות העם. פרס סמל הפלגנות והחתרנות. בהיבט פורמלי נבחר ע''י הכנסת.
    הוא ואולמרט ידעו שאין לו סיכוי להיבחר בלא שריון.
    אולמרט עשה את כל שבכוחו לבחור באיש זה, חרף תכונותיו האמורות לפסול את מועמדותו !!
    ח''כ שנאלץ להצביע עבורו אמר זאת !!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    הוא מזרחי ומרכז-ימני. לא ראית מה התקשורת עושה לכאלה?

    גל, 09/04/08 16:02

    נדמה לך שהוא לא יודע שזו התאבדות מצידו? שהוא לא יודע שהוא לא מה''אנשים הנכונים'' שהתקשורת תאתרג? הוא יחוסל מהר מאד. התקשורת יותר רצחנית היום מאשר בתקופת פעילותו הקודמת.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    התרומה הגדולה של דוד לוי למדינה היא הבדיחות על שמו (ל''ת)

    סתם אחד, 09/04/08 15:37

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    פרס נבחר ע''י השמאל כי הוא הנשיא של האליטה ואינטרסנט בלתי נלאה!!!!!! (ל''ת)

    נ.כ, 09/04/08 15:36

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לבטל קודם כל את ההטבות לנשיא, לשרים ולחכים

    שמאלן, 09/04/08 15:34

    הציבור כולו (למעט משפחות המוטבים) צריך להתגייס ולהפסיק את השערוריה של לקיחת כספי המסים של אזרחי המדינה ותרומתם (העצמית) לחברי הכנסת עצמם, לשרים ולנשיא. לא אכפת לי שיהיה נשיא, אני דורש שהוא לא יעלה גרוש למשלם המסים - לא דירה, לא רכב שרד, לא מאבטחים (בשכר, שיחפש מעריצים שישמרו עליו), ולא הוצאות יצוג או קשר עם הבוחר. ממש כמו במרד הבסטיליה בצרפת, חייבים לקחת מידי הנבחרים את הסמכות להגדיר לעצמם את המשכורת וההטבות האין סופיות והיצירתיות שהם נותנים לעצמם. מצדי שיסתפקו במשכורת ממוצעת במשק, ושיגיעו לכנסת רק כאלה שעכשיו מרויחים פחות מזה - כל הנבחרים מקום המדינה לא יותר מוכשרים ולא יותר מועילים מאדם ממוצע, והם צריכים להיות מתוגמלים על שעות העבודה שלהם (הקטנות עם כל הפגרות) ולא על יכולות אינטלקטואליות (שלא קיימות).

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אין לו סיכוי= הוא לו שמאלן ולא שייך לאליטה, ירדו לחייו כמו בעבר!!!!

    נ.כ, 09/04/08 15:24

    מי שבחר את פרס זה רק השמאל החשוך שלא הבין למה הוא לא נבחר מהתחלה. הם מחפים עליו ולא נותנים ששום דבר יפריע להם, היות והוא משרת את האינטרסים שלהם בכל צעד שהוא עושה הוא לא נבחר כנשיא של העם הוא נשיא של האליטה תשאלו את סוניה!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ראשית יש לשאול:האם לא הגיע הזמן לבטל את ''מוסד הנשיאות'' ???

    יקר,בזבזני....., 09/04/08 14:04

    כל ''משימותיו'' של הדבר הזה שנקרא ''נשיא'' ניתנות להיעשות בקלות ע''י פונקציות קיימות,כגון יו''ר הכנסת,שרים ללא תיק ועוד... אין צורך בבזבוז המשווע שצורך ה''מוסד'' הזה,חישבו לרגע על העניין,חישבו כמה כסף ''נשפך'' שם,חישבו על הקיצוצים שנעשו בתחום החברתי... המסקנה המתבקשת היא לבטל את הנשיאות במדינה... אין צורך בכך...

    הגב לתגובה זו

    • גסות של מי?

      טלי, 09/04/08 14:22

      1. אולי זו גסות רוח, אבל אם כן, זו גסות רוח של דוד לוי, שכל מי שיודע לקרוא בין השורות מבין, שהמילים ''ידע אישי בדוק'' פירושן שלוי אמר את זה לכותב.
      2. לא ברור לי מדוע במאמר הבא להסביר, נכון או לא נכון, צעד עכשווי של לוי - וזה כל מה שהמאמר הזה עושה - צריך לכתוב את כל ההסטוריה של לוי. אילו זה היה מאמר הבא לשכנענו שלוי צריך להיות הנשיא הבא, היה לזה מקום. אבל המאמר אינו עושה זאת.
      3.מעבר לזה אני חושבת, שתירוש טועה בפרשנותו, גם אם שמע אותה מפי הסוס עצמו. לוי פשוט רוצה לחזור כי אין לו מה לעשות ואינו יכול בלי הפוליטיקה ומאמין שהליכוד יקבל בבחירות הבאות די מנדטים, כדי שגם הוא יצליח להכנס לכנסת - ואז אלוהים גדול.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    למר אברהם תירוש

    יוספון בן נון, 09/04/08 13:35

    א.חושבני שלדבר כיום על הנשיא שלאחר שמעון פרס זאת גסות רוח.
    ב.אני עוקב אחרי הטור שלך מזה עשרות שנים.אבדת את הערכתי בעטיו של המאמר הזה.
    ג.מדוע לא הזכרת את קפיצותיו של מר דוד לוי ממפלגה למפלגה והכל כדי להבטיח לו מושב בכנסת ללא משפט הציבור ?

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-22

      אייל, 09/04/08 14:18

      מדוע אתה לא שאלת את עצמך למה שימון פרס קפץ ממפלגה למפלגה ? ,רק משום שמפלגת העבודה לא רצתה בו ,הוא עבר לקדימה והיבחרותו לתפקיד הנשיא היה תרגיל של קולט אביטל יחד עם דליה איציק לנתרול ריבלין שסיכוייו היו טובים מאשר של פרס.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אין המלצה

    רון, 09/04/08 13:33

    לכל המתנפלים על הכותב, בשל המלצתו לבחור את לוי לנשיאות, הייתי מציע שיקראו קודם את המאמר כפי שהוא כתוב, לפני שהם מגיבים. המאמר הזה אינו ממליץ כלל וכלל על לוי לנשיאות. הוא מנסה לתת הסבר למה שמסתתר, לדעת הכותב, מאחורי הנסיון של לוי, אם אמנם ייעשה, לחזור לפוליטיקה, על אף שהוא עלול ליפול ולהתבזות. המשפט האחרון שאומר שאינו גרוע מריבלין או איציק, אינו מחמאה כל כך גדולה, אבל הוא אמת. אם המועמדים הם פוליטיקאים, לוי אכן אינו הכי גרוע.
    אני מסכים בהחלט עם אלה הטוענים שמוסד הנשיאות מיותר, ושאם הוא בכל זאת מוסיף להתקיים, עדיף נשיא שלא בא מהפוליטיקה. כקורא נאמן של המדור ''דעות'' במעריב, אני כמעט בטוח שתירוש עצמו כתב בעבר מאמר אחד לפחות ברוח זו.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לבטל את המוסד המיותר והבזבזן הזה לחלוטין (ל''ת)

    גדליה שפיציק, 09/04/08 13:10

    הגב לתגובה זו

    • מזדהה עם 20 אתה צודק

      אייל, 09/04/08 14:22

      הנשיא הנוכחי יצר מוסד נשיאות בזבזני ומיותר ואכן יש לבטלו וניתן לעשות זאת כבר בסיבוב הראשון .לא חייבים לשרוף מיליונים רק בשל האדרת אדם מסויים.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    תירוש הצחקת אותי (ל''ת)

    אבשלום, 09/04/08 13:03

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אברהם תירוש לנשיאות - לא כשל, לא הפריע, אז למה לא? (ל''ת)

    עובדות הלישכה, 09/04/08 12:38

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מה לדוד לוי ולכל זה ?

    ירון, 09/04/08 12:35

    כשבוחרים נשיא, עליו להיות משכמו ומעלה, אדם שכולם מעריכים כיוצא דופן בהשגיו.
    דוגמאות: חתני פרס נובל הישראליים, פרופסורים ידועי שם, סופרים ידועים ומוערכים, רופאים ששמם הולך לפניהם, וכולי..
    יכולים לבחור גם בין אלו שקיבלו פרס ישראל לדורותיהם.
    נשיא זה סמל, ואנחנו צריכים שאכן יהיה מורם מעם.
    את נשיא המדינה צריכים לבחור כמו שבוחרים חתני פרס נובל, לא פחות מכך.
    דוד לוי מתאים לזה ?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עדיף לכולנו שדוד לוי ימשיך לבלות עם נכדיו בביתו בבית שאן !!!!! (ל''ת)

    בני, 09/04/08 12:06

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שטויות!!! מספיק עם נשיאים פוליטיקאים.

    נשיא אינו תפקיד, 09/04/08 11:59

    נשיא אינו תפקיד פוליטי. זה שפרס הוא נשיא פוליטי היא שערוריה ושערוריה יותא גדולה היא שראש הממשלה עודד אותו לכך עוד החינגת ההכתרה. ולאף אחד זה לא צרם.
    כי בראנז'ה היא בראנז'ה מה יש לדבר.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    הצעת פשרה: למנות את דוד לוי לשר הביטחון. (ל''ת)

    רק פרץ יכול?, 09/04/08 11:37

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    דוד לוי שלח את החבר שלו לעשות לו לובי? (ל''ת)

    יאללה כבר, 09/04/08 11:23

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מימיו, יהיה נשיא? (ל''ת)

    מי שלא קרא ספר, 09/04/08 11:15

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ראשית לא צריך נשיא

    אאא, 09/04/08 10:06

    התפקיד הזה מיותר לגמרי ויש לבטלו.
    לא חסר מה לעשות עם הכסף הזה.שנית,אני לא חושב שדוד לוי מתאים לתפקיד כלשהו במערכת הפוליטית.הוא כמו פרס,פרץ,פינס,חיים אורון,בן אליעזר...עסקן עלוב שלא עשה כלום כל החיים שלו מלבד לסדר ג'ובים ומכרזים למקורבים.

    כל מועמד שבו מעוניינת האוליגרכיה הסמולנית,פסול מראש.

    הגב לתגובה זו

    • מי ששכלל את חלוקת הגובים לדרגת אומנות זה מרכז הליכוד (ל''ת)

      שמאלן, 09/04/08 15:39

      הגב לתגובה זו

      • שעבר כולו בשלמותו לקדימה חוץ מסילבן שנשאר כסוס טרויאני של אולמרט

        הליכוד נקי, 09/04/08 15:55

        נתניהו ניקה את הליכוד מאלמנטים שליליים. היום כולם בקדימה וגם בעבודה לא חסר.
        בכל מקרה בליכוד אין רוב של מתפקדים ערבים כמו בקדימה והעבודה.

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    דוד לוי מזגזג

    תומר, 09/04/08 09:39

    פעם לוי היה מהחישוקאים לשמיר, כלומר הוא רצה למנוע משמיר כל התקדמות לכיוון של שלום.
    אחר כך הוא הצטרף לברק למרות שידע שמדיניות מפלגת העבודה היא מדיניות השמאל.
    אחר כך עזב את ברק וחזר לליכוד ושוב מצא את עצמו במורדי הליכוד.

    די, הבן אדם נכשל, ולא הצליח מעולם בשום התמודדות אמיתית.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    משהו בסיסי חסר בכתבה שחייבים להעלותו לסדר היום הציבורי

    רפי, 09/04/08 09:29

    לא חשוב אם זה דוד לוי, פרס או כל אחד אחר.
    בן גוריון הקים את מוסד הנשיאות עבור חיים ויצמן בכדי לספק לו ג'וב. היגיע הזמן לבטל את המוסד היקר והמיותר. (לא רק הפעלת המוסד יקרה, לא לשכוח את כל ההטבות לנשיאים לשעבר לכל חייהם). יושב ראש הכנסת יכול ללא מאמץ לקחת על עצמו את תפקידי הנשיא המעטים.
    בכספים שיחסכו, ניתן לממן פעילויות חשובות יותר, ולא חסרות דוגמאות.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    רק זה חסר לנו..

    ד.א, 09/04/08 09:27

    שישב בבית בבית שאן יעזור לאישתו היקרה בכלכלת הבית. לאדם המנכובד הזה אין שום מזג ואישיות להיות נשיא.אינני צריך שיתרגמו את בדיחות דוד לוי לאנגלית ושיפיצו אום בעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אפשר לחשוב שיש לנו כוכבים בפוליטיקה

    אברהם ק, 09/04/08 08:56

    מדוע כל פעם ששמו של לוי עולה, יש שטף של שנאה לו מוסברת כלפיו? אפשר לחשוב שהפוליטיקאים היום מבריקים באופן מיוחד. דוד לוי, יותר מראוי להיות חלק מההנהגה הישראלית בימים קשים אלו. כאדם, הוא הוכיח את מוסריותו וערכיותו. ולגבי נשיאות, הוא יכול ומסוגל, אם הוא אכן יהיה נשיא?, לך תדע במדינה תזזית כשלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא הספיק לנו עסקן עלוב נפש אחד? (ל''ת)

    רוני, 09/04/08 07:35

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ובאותה הזדמנות אני רוצה להזכיר שעדיף שמר לוי ישאר בבית שאן.

    אאא, 09/04/08 07:29

    ושיעזוב אותנו לנפשנו.
    הוא לא תרם מאומה למדינה.

    הוא מאז ומתמידעשה לביתו ולמשפחתו.

    הגב לתגובה זו

    • למה לקחת את השם שלי? (ל''ת)

      אאא, 09/04/08 10:07

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    דוד לוי הוא איש פוליטי שניצל את מוצאו בשביל כבודו ומעמדו.

    צ, 09/04/08 07:28

    האיש הזה לא עשה כלום למען השכבות החלשות.
    כל פעם שהוא נפגע. קופת המדינה שילמה על זה המון.

    בדיוק כמו אמיר פרף, צרלי ביטון וכל שאר הטרמפיסטים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עם גדול !

    ד"ר ארוין, 09/04/08 07:09

    זו זכותו של כל כותב להמליץ על מועמד לתפקיד. אבל, הייתי מצפה, במיוחד מאדם דתי (לא ש"סניק), שיסביר לנו בגלל מה ועבור מה בחר דווקא בו. (למה דתי ? כי החילונים הוכיחו שהיום הם תומכים, ומחר הם לא יודעים למה הם עשו את זה. כמו למשל: קדימה, עבודה, ליכוד, מרץ, גימלאים, טומי לפיד, שינוי, צומת, גירוש יהודים, חורבן גוש קטיף ...)

    א. דפקו אותו, שמו לו רגל, צחקו עליו ? זו סיבה למנות אותו לתפקיד רם ונישא ? גם פרס וקצב עברו תהליך דומה, ותראו מה קיבלנו לנשיא !

    ב. הכותב המלומד לא אמר לנו, ולו דבר אחד, שבגללו כדאי לנו לבחור בדוד לוי. בשביל להיות נשיא, בכל מקום, צריך סיבה טובה.

    ג. עם ישראל הוא עם גדול עם אידיאלים גדולים. בשביל להרים את העם הזה מעל כסא הטלויזיה, צריך אדם גדול עם אמונה גדולה, נקודה. פוליטיקאים לפוליטיקה, מנהיגים להנהגה ! חפשו אותו בקרב הקצונה הצעירה האידיאליסטית, זו המשלבת תורה, עבודה, מסירות נפש עם חיי משפחה בריאים. המלצה: רצוי שלא תהיה לו טלויזיה בבית, כדי לא להשפיע לרעה על הלך חייו ומחשבותיו.

    הגב לתגובה זו

    • על השיקול להיות קיר

      ליאורה, 09/04/08 09:15

      לא נכתב מאומה כי אנחנו בני אדם, כלומר, חושבים (קדימה, עבודה, ליכוד, מרץ, גימלאים, טומי לפיד, שינוי, צומת, פינוי פרושים מעזה, הקמת מדינת ישראל, נתינת כסף לאינקוויזיציה היהודית: מפדל, יהדות התורה וש''ס).

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    צריך לאסור בחקיקה למי שהיה ב 1שנים האחרונות ח''כ את האפשרות

    גל, 09/04/08 07:04

     להיבחר כנשיא. על מה ולמה רובי ודליה רוצים להיות נשיאים ? צריך נשיאים שאינם עסקנים שעשו דילים . הבחירה צריכה להיות בידי העם ולא בכנסת

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    דמגוג בחסד עליון,טוב לו בבית שאן. (ל''ת)

    נתן.ש, 09/04/08 05:46

    הגב לתגובה זו