• 37.

    למה התכוונת ???

    אמא ,סבתא, 10/04/08 09:15

    התחברות לגוף היא הצגתו לראוה ? חשיפתו לעין כל ? מה הקשר בין בריאות נפשית לחילול הצניעות ? קולך מתעתעת בנשים לא פחות מכתות הרעלה . קולך מזמן איבדה את דרכה בהקשר להתנהגות בפרהסיה . בעידוד הכת קולך נשים מהלכות היום בחוסר צניעות איומה , כיסוי ראש ''עלק'' ומכנסי גינס צמודים ושרוולנים וכ' ומיום ליום , התופעה מתגברת לאשה הזאת פללתם ? הזוהי קידמה? המראה הגרוטסקי של הדתייה החדשה שעוצב בהשראתכן הוא האיזון בין גוף ונפש ? אין הבדל ביניכן לבין הרעולות . כל אחת עיוותה את ההלכה למקום אסור .
    וחוץ מזה האם המדור נועד לקדם עסקים פרטיים במסווה של אידיאלים ??.???

    הגב לתגובה זו

    • למה התכוונת את?

      שרה, 10/04/08 13:54

      1. לכל אורך הכתוב לא ראיתי שום דבר על הצגת הגוף לראוה!! להיפך - מדובר על יצירת חיבור פנימי בין הגוף לנפש כל אחת. מן הסתם האינטרפטציה לחיצוניות (שוב...) היא שלך בלבד. ומי אמר שהחיצוניות כמו שאת כותבת על 'עלק' כיסוי ראש וגי'נס צמוד הוא ביטוי לאישה המחוברת לגופה?? האם חשבת לרגע שאולי זה בדיוק הפוך? אולי דוקא השינוי בלבוש הוא ביטוי לחוסר חיבור אמיתי לגשמיות??? מי יודע? בטח נושא למאמר נפרד...
      2. חוץ מזה - מה הקשר ל'קולך'?!?! מעולם לא שמעתי את שמה של הכותבת. בטח לא ב'קולך'... הפירסום שאני רואה כאן הוא של נאמני תורה ועבודה...

      האם תחשבי על מה שכתבתי בסעיף 1? מי יודע, אולי תסכימי איתי שהנושא כנושא שווה מחשבה קצת יותר רחבה. זה מה שחשוב.
      ושיהיה לכולנו חג שמח...

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    צ ו ד ק ת!!! (ל''ת)

    נעמה, 10/04/08 09:02

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני אמנם גבר אך לדעתי את כותבת שטויות

    משה, 09/04/08 16:47

    כל החיים שלנו נעים על הגבול בין המותר לאסור.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כתבת פרסומת לסטודיו 6

    אני, 09/04/08 13:41

    יודעים מה זה?

    יופי כתבת פרסומת לסטודיו

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    צודקת ב-100%

    אמא 1, 09/04/08 12:50

    כך גדל דור של בנות שהן אולי הכי פחות מטופחות מבין המגזרים בארץ, והכי לא מודעות לחשיבות הטיפוח.

    צאו וראו מה קורה ברחוב החרדי - שם בנות מודעות לאופנה, לאיפור, ללבוש לא שלוכי.

    חייבים להכניס את הנושא הזה לתוכנית הלימודים באולפנות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מסכימה מאוד.. איך מתמודדים

    מורה למחול, 09/04/08 12:48

    בתור מורה למחול המלמדת בנות אותו גיל ( חטיבה- תיכון)ממגזר דתי וחילוני הפערים בין הקבוצות לא ייאומנו. הרצינות, ההשקעה המשמעת אצל הבנות הדתיות לא מצליחות לחפות על ריקוד בעל אופי מנוכר וחיצוני, מתבייש ואצור. כבר זמן רב שאני מתחבטת מהי הדרך הנכונה לעבוד איתן.לשחרר אותן בלי לפגוע בחינוך או בהרגלים שלהן, אין רע בבושה הטבעית ובצניעות, אך ההרגשה שלי בתור מורה היא שזו התנהגות שהיא מעבר לטבעי ולרצוי, תוצאת של שנים רבות של איסורים והפחדות שהגוף מפנים בתוכו.אציין עוד שאני מגיעה מאותה חברה ומאותו חינוך, כך שמסקנותיי אינן באות מתוך התבוננות חיצונית.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    נשים וגברים דתיים שלא עושים פעילות גופנית זה נוגד את רוח היהדות

    יואב, 09/04/08 12:32

    אי עשיית פעילות גופנית כמו התעמלות ואפילו ריקודים פוגעת בבריאות- המדע הוכיח שפעילות גופנית הכרחית לתחזוקת הגוף לבריאותו .ברגע שמוותרים על הפעילות זה כמו ביטול תורה- הרי המטרה החשובה היא לימוד התורה ועשיית המצוות איך אדם חולה אמור לעמוד בדרישות הנ''ל? היהדות צריכה לעודד כל מה שקשור לבריאות כפי שהיא אוסרת פגיעה גופנית עצמית מכל סוג : שריטה , חבורה ,קעקוע , צום בזמן מחלה והתאבדות . כמובן שגם גברים הקשורים לנפש - הזנחת המצב הנפשי ושקיעה במרה שחורה או דיכאון וויתור על טיפול נפשי- כל הנ''ל זה בניגוד ליהדות . כך שהמסקנה נשים וגברים עסקו בכל מה שמבריא מחזק את הגוף והנשמה ומשמח כי זה לא זמן ביטול תורה אלא להיפך- רק כך אפשר להגיע למטרה ולאורך זמן

    הגב לתגובה זו

    • תיקון-בשורה 6 צ''ל: גברים=דברים (ל''ת)

      יואב, 09/04/08 16:05

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    כל מילה בסלע! יותר מדי נכון וכואב.

    נשואה בת 28, 09/04/08 12:26

    לצערי בחברה הדתית הערך ''צניעות'' נסחף לערך של ''אנטי פריצות''
    וכך כל ילדה בת 5 צריכה לשמור על צניעות וכשהיא מגיעה לגיל 10 היא ממש אובייקט מיני...
    כשמתחיל גיל ההתבגרות היא ממש צריכה להתנצל על התפתחותה הגופנית, מראה החיצוני וכד'...
    ומה קורה כשהיא מתחתנת? פתאום היא אשה שנאהבת והגוף הוא חלק בלתי נפרד מהגשמת האהבה.

    מחנכים הפנימו את הרעיונות וכותבת יקרה חזקי ואמצי במפעלך.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כל הכבוד! ועוד.

    תלמידה של יעל, 09/04/08 09:45

    מן הסתם המאמר ערוך כך שיגרור ויכוח עם אינטרנטי...אני יכולה להעיד כי זו רק טיפה מתוך מכלול העבודה של יעל ב- 20 שנה האחרונות (!)...

    טוקבקיסטים/יות - התוצרים של חיבור פנימי בין הגוף לנפש האישה הם רבים ומגוונים! איכות חיים ... האספקט של מיניות האישה הוא רק אספקט אחד מחיבור אמיתי.
    אני איתך!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    תגידי, מה את רוצה? שקל?

    מיכל, 09/04/08 09:33

    עוד אחת משועממת שכותבת טור, עם שני שמות משפחה, ואנחנו צריכים לקרוא...

    הגב לתגובה זו

    • חבל שאת לא מתייחסת ברצינות (ל''ת)

      לא יפה, 09/04/08 11:45

      הגב לתגובה זו

    • 2 שמות משפחה-אהבתי חחחחחחחחחח (ל''ת)

      קולג, 09/04/08 12:26

      הגב לתגובה זו

    • מיכל, אינך צריכה לקרוא.

      איתי, 09/04/08 12:31

      כפי שאת מלינה על כך שאנשים סתם כותבים מהרהורי ליבם ( ועוד בשימוש בשני שמות משפחה, רחמנא לצלן.....)
      כך גם את , מברברת שטויות סתם ללא תכלית. ( העיקר שלך יש שם משפחה אחד , כל הכבוד!!! )
      ועל כך נאמר : הפוסלת,במומה פוסלת.

      אם לך אין תגובה עניינית,
      עדיף לשמור על זכות השתיקה.

      יותר יפה לך ככה.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה פתאום? מי אמר שזה אסור ולא צנוע?

    גיבוב של שטויות, 09/04/08 09:33

    מדהים איך אפשר להוציא מאמר שלם כאילו מלומד בלי לתת לעובדות לבלבל אותך...

    ממתי ביהדות התנועה של האישה היא דבר שלילי?
    ''ההשקפה כי הפעילות האינטלקטואלית יכולה להתקיים בנפרד מהגוף, מושרשת עמוק בתרבותנו.'' -
    בלבול קל- זו הגישה הנוצרית, המושרשית אצל חלק מאיתנו (וביניהן כותבת מאמר זה). אין גישה כזו ביהדות.

    ועכשיו- אם אפשר לקבל משפט אחד, פסיקה אחת של רב רציני שאוסר להתעמל או לרקוד (בסביבה נפרדת, כמובן). פסיקה אחת. לא תמצאי.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    הבעיה הגדולה יותר היא אצל הגברים הדתיים

    מיקה, 09/04/08 09:14

    הרבה, הרבה מאד מגברברי המגזר שלנו, הפנימו יותר מידי טוב את החינוך לצניעות, אליו חונכו בישיבות.

    ותאמינו לי, אין גרוע מגבר מודחק שמתחתן, שכל דבר הכי טריוויאלי נראה לו ''גס''/ ''נועז''/ ''אסור''.

    נראה לי שהרבה יותר קשה לשנות הדחקות ורגשות אשמה שהתקבעו אצל גבר לגבי הנאות הגוף, והפכו ל''טבע שני'' ואפילו לנכות רגשית, מאשר אצל אישה.

    השינוי צריך להתחיל במקביל אצל שני המינים, כי מה יתן לנו נשים משוחררות שאח''כ מתחתנות עם גברים עצורים וקפואים?

    הגב לתגובה זו

    • זה נכון לגבי אותם בחורי ישיבות

      אמא 1, 09/04/08 12:52

      אבל יש עוד רבים שאינם כאלה. לא כולם בחורי ישיבות במגזר הדתי.
      לעומת זאת, ההזנה החיצונית היא מנת חלקן של כמעט כל בנות המגזר שלנו, ללא קשר לרמתן הדתית!!!

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הם מ-פ-ח-ד-י-ם.

    חואנה, 09/04/08 08:28

    איך אמר פעם מישהו? ''אני מפחד מנשים שמדממות כל חודש ולא מתות''.
    גברים מפחדים מנשים.
    הם מפחדים מההשפעה שיש לנשים על גברים, מהקלות שבה אישה יכולה לשלוט על גבר, לא בגלל שהיא כל כך חזקה אלא בגלל שהוא כל כך חלש.
    הם מפחדים שנשים ירימו ראש ויבינו שהן שוות ושמגיעות להן זכויות שוות, ואז מה יהיה על זכויות היתר של הגברים? הם עוד יצטרכו לבשל ולנקות! שומו שמיים! יאבדו את המשרתת והשפחה!
    ולכן עדיף להחזיק את המשרתת בריבוע קטן, ולהכניס לה לראש שהיא צריכה להסתתר כי הגוף

    הגב לתגובה זו

    • חיה בסרט...

      אשה גאה, 09/04/08 09:53

      אישה שחיה כאשה ולא מנסה להיות גבר, אין מאושרת ממנה, וגם אם זה כולל בשול ונקיון לאנשים שהיא אוהבת...

      הגברים לא קבעו את חוקי המשחק אלא בורא העולם שברא אותך ואותי ויודע בדיוק מה טוב לנו שהרי הוא זה שברא אותנו, ומכל השינויים שאנחנו הנשים הובלנו כי חשבנו שאנחנו חכמות ומבינות רק סבלנו, ותראי לאיזה מצב הגענו, אשה הפכה לכלי, אונס הטרדות, יותר ויותר גברים נמשכים לגברים ולא לנשים, לנשים היום לא טוב, הפרעות האכילה, הדכאונות, והכל תוצאה של הפתיחות והקדמה.
      ***אי אפשר להתחכם עם הוראות היצרן...***
      תנסי לחיות כמו אשה אמיתית, מבלי רגשי נחיתות, מבלי לרצות להשתוות ליצור שהוא שונה ממך פיזית ונפשית וזה לא אומר שהוא יותר טוב, הוא פשוט שונה,
      תנסי, ותופתעי לראות כמה טוב יהיה לך.

      הגב לתגובה זו

      • ''כי חשבנו שאנחנו חכמות ומבינות''...

        עצוב., 09/04/08 11:08

        משפט זה מסגיר את תפישת עולמך הצרה - כל כך נורא...חשבנו שאנחנו ככה, אבל טעינו, הא? אנחנו לא חכמות ולא מבינות, לשיטתך. ועוד את אומרת שזה לא מצב חברתי שנוצר אלא נוצרנו נחותות מהטבע...אוי אוי אוי. איך אפשר להתחיל לדבר עם נשים משת''פיות כמוך. את לא שונה מהנשים שמחזיקות את הבנות שלהם כדי שיעשו להן מילה בארצות ערב.

        הגב לתגובה זו

      • ברכותי לאלפייך, שטיפת המוח הצליחה.

        חואנה, 09/04/08 11:54

        כמו עבד נרצע.
        הפנמת מה שהכניסו לך לראש, שבגלל שאת נולדת אישה, את צריכה להיות המשרתת.
        ''לבשל למי שאת אוהבת'' - האם בן זוגך לא אוהב אותך? אז למה הוא לא מבשל עבורך?

        המסר הראשון שלי נקטע, ההמשך היה צריך להיות ''כי גוף האישה הוא ערווה- קולה ערווה, ירכיה, שערה, מרפקה, כל האישה היא ערווה אחת גדולה''.
        ערווה שגם מנקה.

        הגב לתגובה זו

      • ''שונה נפשית''? תוכיחי.

        ריבה, 09/04/08 11:55

        קל להגיד, ולגברים קל להשתמש בזה כאמצעי לדחוף אישה בחזרה למטבח.
        לא הוכח מעולם הבדל נפשי, ובטח שלא הוכח שהבדל כזה גורם לזה שהאישה טובה בבישול והגבר במכונאות.
        איפה יש גן במוחה של האישה שאחראי על הפנלים? על חיתולים צואים? על בישול?

        הגב לתגובה זו

      • שאלות לאישה ה''גאה''

        אילה, 09/04/08 12:57

        יש לי מספר שאלות אליך , ואשמח אם תבדקי דברים לעומק ותהיי כנה עם עצמך לפני שאת עונה :

        1. את כותבת - ''הגברים לא קבעו את חוקי המשחק אלא בורא העולם שברא אותך ואותי ויודע בדיוק מה טוב לנו שהרי הוא זה שברא אותנו'' - האם את בטוחה שהקב''ה הוא שקבע את התפקידים השונים? אולי גברים לאורך השנים שיכנעו וחינכו אותך ונשים אחרות להאמין בזה כי היה להם נוח . היה להם נח שאנחנו נקח אחרית בלעדית על הבית והילדים ( תפקיד לא קל ושוחק יותר מהתפקיד שלהם).ככה יש להם תרוץ מצוין לעובדה שהם לא עוזרים בבית.

        2. את אומרת שהשינויים רק גרמו לסבל. האם את בטוחה שלפני המהפיכה הפמיניסטית נשים היו מאושרות? אני מניחה שאם הן היו כל-כך מאושרות הן לא הו מובילות שינוי.

        3. תבדקי אם בעבר נשים לא היו נאנסות,מוטרדת,מוכות ומדוכאות.היו אפילו יותר מקרים. רק שאז נשים לא העזו להתלונן, כי הן הניחו שאין לעשות בנדון.לא ראיתי שרב מקרי האלימות במשפחה והאונס מתרחשים דווקא בחברות שיויוניות ופתוחות.

        4.הומוסקסאליות היתה מאז ומתמיד , הרבה לפני המהפיכה הפמיניסטית , רק שדברים נעשו יותר בסתר והים הדברים גלויים יותר .

        5. רב הפמניסטיות היום אינן שואפות להיות ''כמו הגברים'' - זו טעות בהבנה. אבל הן רוצות להשפיע עם החשיבה והקול הנשי שלהן בתחומים שונים , ואינן מוכנת לקבל יותר את העובדה שכל העול של הבית הוא עליהן, ואין מקום לפיתוח העצמי שלהן.

        6. אפרופו דיכאון - אני יכולה לומר לך מידיעה - שגם נשים חרדיות סובלות מדיכאונות , רק שהן מתקשות להודות בכך, בגלל הפחד מהסטיגמה.
        לגבי דיכאון אחרי לידה , למשל, לדעתי דווקא בבתים שבהם הבעל תומך ולוקח חלק פעיל בגידול יש פחות סיכוי להתפתחות/החמרת הדיכאון.

        הגב לתגובה זו

      • תגובה למשיבות לאשה הגאה

        איציק, 24/04/08 06:27

        כגבר אינני אמור להגיב אבל לא יכול להחשות, לו פלורליזם קידמה ונאורות היתה בכן ולו פיכם וליבכם היו שוים הרי ששפתכם היתה תרבותית טיעוניכם היו מנומקים היטב ומכיוון שעניתם בדמגוגיה והתלהמות הוכחתם שאתם פנטיות קיצוניות לא פחות מהקיצונים שבחרדים בדרככם הפימניסטית ושאין כוונתכם טהורה נטו לטובת מעמד האשה אלא יש בכם כוונה נסתרת לקעקע את ההלכה היהודית בנושא טהרתה וצניעותה של האם היהודיה

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    גוף ונפש באשה

    אהרון בק, 09/04/08 08:21

    אוסף שטויות של אשה מבולבלת (אולי באשמת הוריה). לפני הנישואין: גוף בריא ויפה, אך צנוע. אחרי הנישואין: כנ''ל, אך היופי רק לעיני הבעל ולא לעיני זרים. ובכך באמת שונה החינוך הדתי מזה החילוני. אגב: מרים אחות משה חוללה עם הנשים בנפרד מהגברים.

    הגב לתגובה זו

    • מרים חוללה בנפרד? היית שם ולא סיפרת לנו? (ל''ת)

      עופר, 09/04/08 09:20

      הגב לתגובה זו

      • עופר-מה יש לך חול במוח?

        עופרית, 09/04/08 12:30

        רק מה שאתה רואה אתה מאמין?
        אם אתה מאמין למי שאומר שמרים בכלל חוללה ושבכלל היתה יציאת מצרים,אתה צריך גם לסמוך על כך שהוא אומר שמרים חוללה בנפרד.
        התושב''ע היא נתנה בהר סיני ביחד עם התושב''כ אלא שנגלתה אלינו מאוחר יותר.
        לכן יש להם ערך שווה לכל דבר!!!
        ומי שכופר בדיעה זו הרי הוא כופר בתורה ובמשה רבינו

        הגב לתגובה זו

      • מרים

        אהרון בק, 10/04/08 16:02

        שמות ט''ו, כ'-כ''א.

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    אח''כ עוד מתפלאים שהם פריג'ידיות

    גבר דתי, 09/04/08 08:14

    כל הזמן הכניסו להן לראש את השטויות של ''זה לא צנוע'' ואז,כאשר הן מתחתנות,הן מדקלמות את זה גם לבעל במיטה.
    לא תנוחות,לא גיוונים,לא קצת יצירתיות והעזה,כלום,שעמום אחד גדול כי ''זה לא צנוע''..
    כל הרבניות האלה לא יודעות איזה נזק הן גורמות למשפחות שלמות לטווח ארוך.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    נכון מאוד (ל''ת)

    מיכל, 09/04/08 08:09

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הגבר החרדי נשי יותר מכל אשה חילונית

    אנתרופולוג, 09/04/08 08:05

    לובש גרבונים וחלוקים בשבת ויום טוב, מטפח את שיערו (פאותיו), משקיע הון-כסף בכובעים, רך, חלוש וכנוע אבל מצווח וזורק חפצים בשעת זעם, לא עובד, לא משרת בצבא...

    מה הפלא שחרדים רבים מעדיפים גברים ונערים על פני נשותיהם גלוחות הראש והמאופרות כליצנים?

    הגב לתגובה זו

    • גדול! (ל''ת)

      סוציולוג, 09/04/08 09:21

      הגב לתגובה זו

    • קרעת אותי מצחוק... ממש...

      מישהו שמכיר, 09/04/08 10:57

      צודק בכל מילה,

      הגב לתגובה זו

    • חבל לי עליך

      לירה, 09/04/08 12:25

      אדם שחי ללא ערכים כלל!
      מנסים ל''העלות את ערך האישה'' ע''י ששוחטים בני אדם.
      איפה הערך לבני אדם על עצם היותם בני אדם?
      כל הנאורים שמדברים על זכויות רומסים בדרך זכויות בסיסיות.
      ישראלים הם עם מעוות!!!!
      תלך לתאילנד-אתה תכבד כל בודה אפשרית,תוריד נעליים במקדשים,באירופה יכבדו את הכנסיות : אך ברגע שהם באים לארץ,ליהדות,לדת שלהם-אומסים כל דבר!!!

      הגב לתגובה זו

    • חזק (ל''ת)

      מושון, 09/04/08 14:36

      הגב לתגובה זו

    • הטוקבק הכי מצחיק שקראתי בחיי (ל''ת)

      וקראתי, 10/04/08 12:12

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    דרושים פרטים נוספים...

    שרה, 09/04/08 07:37

    מה התכנית הזו? את המצב בשטח כולנו מכירות ... מהמאמר הבנתי שאת מציעה תכנית מעשית לשיפור, מהי??
    מסקרן...

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כמה שטויות במאמרון אחד... (ל''ת)

    כנניהו המיסר, 09/04/08 02:31

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לכווולללם כנסו קצת שונה בגישה.

    שר שר, 09/04/08 02:26

    לדעתי: מי שחיבר את כל סיפרי הדת/מוסר הם גברים , הם מודעים היטב היטב למה שנשים מעוללות למוחם הקודח , ולאיך הגוף מגיב, ישבו חשבו וחשבו, והחליטו שיותר קל לרפד את האישה מאשר לרסן את הייצר, וכתלמידים/ות טובים/ובות
    התוצאה לפניכם בכתבה,
    בנינו אין יותר סקסי משסע בחצאית ארוכה,

    הגב לתגובה זו

    • את עצמך שכנעת לפני שפירסמת את השטויות האלה?

      שרה שרה, 09/04/08 12:33

      זאת תגובה ברמה של ילדה בת 12
      אם את אכן בגיל הזה-לא נורא תגלי,תתבגרי,תתחכמי,תבני את הביטחון העצמי שלך בתור אישה ואז נדבר.
      אם את מבוגרת יותר,אז יש לך בעיה בהתפתחות אמוציונאלית כי זה דיבורים של ילדה קטנה

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    2 שאלות לכבוד הרבנית:

    Yo, 09/04/08 00:58

    א - האם את באמת חושבת שגוף של אשה יהודיה צריך לעניין מישהו אחר חוץ מבעלה? ואם היא לא נשואה כל הגברים סביבה?

    ב - במידה והתשובה הינה ''כן'' , מה כל זה שייך לעם היהודי לתורת ה' ולמורשת שקבלנו מחז''ל שקצת חולקים עלייך?...

    הגב לתגובה זו

    • לשאלתך

      חגית, 09/04/08 07:54

      גופה צריך בראש ובראשונה לעניין את עצמה(- הדתיה)..

      הגב לתגובה זו

    • גופה חלק ממנה, והוא צריך לעניין- לא כאובייקט מיני- כחלק ממי שהיא (ל''ת)

      לא יכול להפריד?, 09/04/08 08:40

      הגב לתגובה זו

    • אז חז''ל חולקים אז מה??

      נירית, 09/04/08 17:00

      חז''ל הם במקרה גברים..

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    שטויות. הסטודיו שלי מלא נשים דתיות מתעמלות וחתיכות (ל''ת)

    ואני הכי חתיכה!, 09/04/08 00:17

    הגב לתגובה זו

    • אין קשר!!!!!!

      שרה, 09/04/08 07:22

      יקירתי,
      אין קשר בין העובדה שאנחנו מתעמלות לבין חיבור אמיתי פנימי לגוף!! התעמלות יכולה לתמוך... אבל שוב מדגישה ח-י-צ-ו-נ-י-ו-ת. להבנתי, המאמר מדבר על חיבור פנימי...
      ואם באמת יש לך סטודיו - תוכלי לבחון את הדברים במציאות.
      יום טוב!

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    בתור גבר!! זה כל כך נכון , כנסו!! בעיה כואבת שמשפיעה עלינו!!הגברים

    מיקי פלג, 08/04/08 23:47

    לא האמנתי שקראתי שקראתי את הכתבה , אני כבר המון זמן טוען שנשים דתיות , בחורות צעירות ולא צעירות( אני נתקל בצעירות כי אני צעיר..) לא מודעות בכלום לגוף שלהם, הם מנותקות, הן ברובן לא סקסיות, לא יודעות מה זה להיות מחוברת לגוף, רחוקות מנשיות ,

    בניגוד לאחיותיהן החילוניות (אני לומד בבר אילן ומרגיש טוב טוב בהבדלים) החילוניות פשוט אחרות, רואים שהן משדרות חיבור לגוף שלהן, הם לא מסתירות אותו , הדתיות גם אם הן לייטיות או בסגנון, הם עדיין לא מודעות לגוף שלהן, הן חיות בפחדים וסרטים, וכל מיני תסביכי צניעות. יותר מידי.

    אני דתי והתחלתי לשמור נגיעה, ואני נזכר בעבר שהייתי עם דתיות הם היו מוזרות מאוד, מרוחקות מאוד מגופן..

    השינוי צריך לבוא מהחינוך, שיחנך לצניעות מחד אבל מצד שני לחיבור לגוף , מודעות למראה חיצוני ( כן בנות.. אנחנו לא אוהבים פלומת שפם.. וגבות עבות.. אנחנו לא אוהבים חולצות טישרט רחבות לפני חמש שנים מבני עקיבא, אנחנו לא אוהבים מריחת מייקאפ כזו חובבנית ומוגזמת ואיפור לא נכון, אנחנו לא אוהבים ציפורניים כססות לגמרי,
    אנחנו לא אוהבים חצאיות מטאטא, אנחנו לא אוהבים שאצן זוללות קוראסונים כל היום בקופיטיים!! אנחנו לא אוהבים עודף בושם שמחפה על זיעה.
    אתם בורחות מהגוף שלכן!!!!

    בקטע הזה יש לכן הרבה מה ללמוד מהחילוניות ששלמות עם גופן (רק אל תילמדו להיות זורמות מידי..) אני לא מרשה..
    חחח

    הגב לתגובה זו

    • תגובה מומלצת! חומר למחשבה... (ל''ת)

      שרה, 09/04/08 08:46

      הגב לתגובה זו

    • ''אנחנו לא אוהבים''...

      נשואה, 09/04/08 09:40

      אולי תסתכל קצת על עצמך? אגואיסט... בחורה יכולה לזלול קרואסונים, להתאפר איך שבא לה, וללכת עם חצאיות מטאטא... הגיע הזמן שהגברים יסתכלו קצת גם על האישיות... בחורה לא צריכה להתעסק כל הזמן רק בחיצוניות שלה. אני מסכימה איתך שצריך להשקיע בחיצוניות, אבל נראה לי שהגזמת!!! גברים- תסתכלו גם על עצמכם.

      הגב לתגובה זו

      • גם בעלך חושב שאת יפה?

        לילוש, 09/04/08 13:23

        התגובה שלך מטומטמת בלשון המעטה, ומשדרת בדיוק את הבעיה שמיקי פלג וכותבת המאמר מצביעים עליה.

        הגב לתגובה זו

        • עזבי, לילוש, זה עובר כבר בגנים של הבנות

          מיקי פלג, 09/04/08 15:37

          לכל מי שחושבת שהערתי פה הערות שובניסטיות אז הוא טועה בגדול!!!!

          יש בעולם הזה טבע, ואם הולכים בניגוד לחוקי הטבע קורים דברים מוזרים..

          כשבחורה חוסמת מעצמה את הנשיות שלה ונהיית דובית, גברית, ילדותית מידי, מוזנחת, מבחינת המראה, היא עושה עוול לעצמה, ואין ספק שזה משפיע על הנפש שלה, זו בריחה מובהקת לרוח, כל אחת שהיא עצלנית וחסרת מודעות מתרצת את התירוץ הידוע
          '' חשוב הפנימיות'' גופי הוא שלי ולא של הגבר'' נו באמת!! חארטה, ולך מותר לזלזל בגוף שלך?
          אני חושב שאשה שהיא נשית ונורמאלית, כן עסוקה במראה חיצוני , זה בריא, וטוב, כן צריכה להכיר את נבכי גופה, כי אחרי זה שהיא מתחתנת, היא ובעלה עוברים מסכת יסורים של תסכולים ותסביכים עלובים, שהחילוני כבר למדו בגיל 18 , אז אני לא קורא כאן לשכב לפני חתונה חלילה, אלא , לפתוח קצת את הראש, להפסיק את הבועתיות המגעילה הזו, ולשחרר,,,,
          ולנו הגברים נכון, הרבה יותר קל עם בחורה שיודעת להיות נשית ונחשקת , שלמה ומרגישה בטוחה בגופה, וכשאחרי החתונה נוגעים בה, היא לא מתכווצת כמי שכפאה שד''

          דרך אגב, אני לגברים הדתיים יש הרבה יותר מודעות לגוף שלהן ,בעיקר בגלל הכושר שהם עשוים בתיכון והתחרותיות לגבי גוף , מכות, השוואות וכד', וגם בגלל הצבא, שבמהלכו הם נהיים מודעים לגופם ( למעט הביינישים המרכזניקים , שלהם באמת אין תקנה!!!....::)))) ) עם חולצות ה XXXXLL הלבנות שלהן

          הגב לתגובה זו

    • תגובה מצויינת! מסכימה עם כל מילה!!! (ל''ת)

      לילושי, 09/04/08 13:23

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    הכי סקסי זה דתיה עם חוטיני (ל''ת)

    חרמנובסקי, 08/04/08 23:39

    הגב לתגובה זו

    • בלי (ל''ת)

      A, 09/04/08 08:53

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אני דתיה מאד וסקסית (ל''ת)

    דג, 08/04/08 23:32

    הגב לתגובה זו

    • ה עליתי עליך !!!!

      רבח, 09/04/08 00:41

      תהני וגם שבעלך יהנה
      בקרוב אמן
      את באמת כזו

      הגב לתגובה זו

    • גם אני עליתי עלייך, אני יודע איזה דג את

      בלש בלשן, 09/04/08 09:12

      דג הדגן

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    למה תמיד יש להן 3 שמות??  (ל''ת)

    יצחק טוויטו לוי, 08/04/08 23:19

    הגב לתגובה זו

    • כנגד 3 תכונות המאפיינות אותן

      חד גדיא, 08/04/08 23:52

      1. רדידות
      2. בכיינות
      3. טיפשות

      הגב לתגובה זו

    • אחד שם פרטי אחד שם משפחה של האבא ואחד של הבעל

      פסיכולוג במחצית, 09/04/08 00:27

      מתקשות להתנתק מהאבא סוג של חרת נטישה מן הסתם.

      הגב לתגובה זו

      • מחשבה מטומטמת ושוביניסטית

        ..., 10/04/08 08:50

        שם הנעורים הוא חלק מהגדרת הזהות של האישה הרבה יותר משם נישואיה.

        הגב לתגובה זו

    • כנגד 3 המסכנים להם הן מררו את החיים. (ל''ת)

      Yo, 09/04/08 00:59

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    חשוב מאוד לדבר על זה בתיכון לפני שמגיעים למדריכת כלות

    דוידה, 08/04/08 22:52

    כי אז זה מתחיל להיות מאוחר וחבל

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    סליחה, אבל איפה את חיה?

    נעה, 08/04/08 22:06

    אני חושבת שאת מתארת מציאות הרבה יותר קיצונית מזו שקיימת בשטח.
    בתור אחת שגדלה בחינוך הקלאסי הציוני-דתי, יכולה לספר שהאולפנה איפשרה עיסוק בגוף דרך חוגים (מחול, תיאטרון) וגם בהצגות גדולות שהיינו ''מרימות'' כמעט ללא מגבלות של תחפושות על הבמה וכוריאוגרפיה בריקודים (מופעים לנשים בלבד).
    גם בתוכנו לא היתה תחושה של הסתרה ובושה, להיפך, בנות היו מודעות לגוף שלהן, ליופי שלהן, ולנשיות הצעירה שהתחילה ללבלב בהן.
    מה שכן, החיצוניות והצד הגלוי לעין לא היו מרכז חיינו, מה שלדעתי איפשר לבנות מסויימות לפרוח מבחינות רבות (מה שלא היה קורה אם היו גדלות בחברה מעורבת, בה היו נדחקות הצידה מהר מאוד בגלל המראה החיתוני שלהן).

    הגב לתגובה זו

    • סליחה איפה את חיה?אני גדלתי בסביבה

      שרה, 08/04/08 22:45

      שהשביתו אצלנו כל ניצן צעיר של נשיות, והבלטת חן טבעי היה חטא, שעליו נענשנו בשעות מוסר רבות.
      איזה מין נשים את חושבת צמחו מהמסגרת הזו?
      כאלה שאוהבות את עצמן וגופן?

      בשם הצניעות משתמשים אנשים רבים להשבתת הנשיות באשר היא.
      אז הכתבה חשובה.
      חשובה מאוד.

      הגב לתגובה זו

      • יש הבדל בין הציבור הדתי לאומי והציבור החרדי בנושאים האלו.

        אחד שיודע, 08/04/08 22:56

        וגם בתוך כל אחד מהציבורים הנ''ל יש הבדלים משמעותיים בתת קבוצות שבתוכם.

        הגב לתגובה זו

        • רואים שאתה גבר, שלא מבין איזו מניפולציות

          שלום לתמימות, 09/04/08 01:13

          עשו בשם הצניעות על נשים בכל הזמנים, כדי לשלוט בהן.

          הגב לתגובה זו

          • רואים שאת אשה שלא מבינה כלום.

            יהודי, 09/04/08 11:07

            אותה רמת טיעון כשלך בערך. (לא גבוהה במיוחד, בלשון המעטה, יש לציין)

            הגב לתגובה זו

            • רואים שאתה יהודי לפי זה שאתה מבטל דעות נשים

              תתבגר, 09/04/08 18:51

              כאילו היו אויר

              הגב לתגובה זו

            • רואים שאת פמינסטית לפי זה שאת מבטלת דעות של אנשי תורה

              תגדלי, 10/04/08 14:22

              כאילו היו אויר.

              הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני מסכים איתך ברעיון הכללי אבל..

    נפתלי, 08/04/08 22:05

    בס''ד

    הרשי לי תיקון קטן:
    הדוג' שהבאת על מרים היא לא טובה, כיון שרש''י מפרש במקום (דנמה לי שזה רש''י בשם המדרש), משה שר לגברים, ומרים לנשים.

    אבל בגדול את צודקת, יש לחנך הבנות, שהגוף זה לא דבר מאוס, ושיש להקשיב לצרכיו, ועם זאת למצוא את האיזון הדק בין טיפוח הגוף לבין צניעות.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הצניעות היא החיבור

    יעלי, 08/04/08 21:10

    הכי בריא לאשה היהודייה,
    כמובן בתנאי שהוא ע''פ ההלכה,

    לכן אין בדברייך שום קשר לעולם של האשה היהודייה.

    הגב לתגובה זו

    • למה הכוונה באשה יהודיה

      לימור, 08/04/08 22:28

      לאשה כנועה, שחיה באמביבלנטיות ביחס לעצמה? לגופה? למה שהיא נבראה?

      תעשי טובה לעצמך, ותתחילי להתייחס לעצמך ולגופך בכבוד.

      הגב לתגובה זו

      • אני ברוך ה'

        יעלי, 09/04/08 00:07

        חיה בשלום עם גופי ועם צניעותי,
        עבדתי מספר שנים כמרקידה של ריקודי עם לנשים דתיות/חרדיות בצפון,

        רק יש לי בעייה עם הנשים מהמגזר הד''ל סטייל ''קולך'' שמשדרות מסר מערבי חילוני.

        הגב לתגובה זו

        • ואני רקדתי ריקודי בטן, רחמנא ליצלן

          סימונה, 09/04/08 01:11

          עד שה' יתברך פקח את עיני, ולמדתי צניעות אמיתית מהי.
          בנות, רק ריקודי עם.

          הגב לתגובה זו

    • מדהים שלא הבנת מילה ממה שהיא כתבה

      תקראי שוב, אולי, 08/04/08 22:32

      היא לא יצאה נגד הצניעות, יש לה ויכוח עם זה שבשם הצניעות מופעלות סנקציות על גוף וקול האישה הדתייה - באופן פיזי וכמטאפורה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כל הכבוד. מזדהה (ל''ת)

    אמא תורנית, 08/04/08 21:03

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    זה השבת בערד. גם הרב ביגמן יהיה

    ערן, פ''ת, 08/04/08 21:02

    נראה לי שעוד יש מקום

    הגב לתגובה זו

    • מי ילך לחור הזה

      שוש, 08/04/08 23:55

      בשביל כמה סמולנים דוסים עם מקף בשם משפחה?

      הגב לתגובה זו

      • כל מי שרוצה לזכות בחור אחר... (ל''ת)

        A, 09/04/08 09:02

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    די לדיכוי

    אשה אשה, 08/04/08 20:59

    הדם שלנו טמע, השיער שלנו משחית, הקול שלנו ערווה (השם ישמור מההמצאה הזוועתית הזו). מה קורה כאן? פעם היינו שופטות, נביאות, שרנו רקדנו. לפני עידן הרבנים היינו גם אלות ואלילות. ומאז חושך ירד על פני הארץ והגברים באמצעות הדת שלהם מחקו את הנשים.

    הגב לתגובה זו

    • ואת באמת חושבת שהנביאות, שופטות וכו' היו שייכות ל''קולך''? או דומות

      נו באמת, 09/04/08 01:06

      היו יותר לברוריה, אשתו של רבי מאיר בעל הנס?

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כל כך נכון ועצוב (ל''ת)

    תמרה, 08/04/08 20:17

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ממש ממש נכון.כל מילה אמת

    בחורה דתיה, 08/04/08 18:32

    ולא דיברת עוד עד ההשלכות של דימוי הגוף הנמוך בקושי שביצירת זוגיות, ובפחד ממגע מיני.מיניות של אשה זו לא מילה גסה. השובניזם המכוער עד כאב להשתיק והצניע כל בחורה שמבקשת להיות גאה ושמחה ובטוחה בגוף שלה ובקול שלה הוא בעל השלכות חמורות לעין ערוך בחוסר ביטחון ובחוסר פתיחות ביצירת קשר אינטימי.
    מילים כדורבנות!!!

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון.. חווה זאת על בשרי. (ל''ת)

      נשואה, 08/04/08 21:01

      הגב לתגובה זו

    • נכון ומקסים (ל''ת)

      טובה, 08/04/08 21:54

      הגב לתגובה זו

    • את ממש טועה , כנסי !!

      א.בן ארי, 09/04/08 10:59

      מיניות שלך היא לא מילה גסה - כלפי בעלך.
      מיניות שלך היא כן מילה גסה - כלפי השכן שלך,נהג האוטובוס,העוברים ושבים וכו'.
      אני מהמגזר הקרוי חרד''לי.
      אישתי מסתובבת בצניעות מרובה.
      אולם בקשר האישי ביני לבינה אין כלל וכלל שום פחד לא מזוגיות ולא ממגע מיני, ונושא זה הוא כ''כ , כיפי , נעים וטוב (כמובן בזמנים המותרים).
      אני נשוי כבר למעלה מ 20 שנה.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    באמת מבולבלת!

    קונילמל, 08/04/08 17:14

    את מבולבלת כי את לא סגורה על היותך דתיה, כל עולם המושגים שציינת הינו מערבי וחילוני מעיקרו: ''הם חיות בעולם הסוגד ליופי''? סליחה?? זה העולם שלך? מה הקשר בין זה לבין תורה או יהדות?
    סתם דרך אגב, צניעות אינה הכחשה אלא ויסות נכון של גילוי והסתר. אם לא מקבלים את עולם הערכי של החילונים של גופיות וחשיפה והאללה של גוף האישה (אגב, תוך הפיכתה לאוביקט מיני) אז אנחנו מכחישים?

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה בהחלט! כל הכתבה = שטויות והבלים!!! (ל''ת)

      אשה אחת, 09/04/08 02:27

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    גיבוב הבלים (ל''ת)

    שי, 08/04/08 17:05

    הגב לתגובה זו