• 34.

    צודקת הכותבת במאת האחוזים. (ל''ת)

    נתן.ש, 08/04/08 08:40

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    למעונות יום אין כסף ולחגיגות מופרזות יש !!!

    גל, 07/04/08 23:29

    אולי כדאי לשאול את השרה רוחמה אברהם מה דעתה בעניין?
    ואולי לאות מחאה, כדאי להחרים את החגיגות שלה ולחגוג כרגיל בחיק המשםחה, בפיקניקים ובפארקים?

    הגב לתגובה זו

    • החגיגות לא מופרזות

      No, 08/04/08 10:15

      מדובר בתקציב שקטן מתקציב חגיגות ה-50, למרות שמצבנו הכלכלי הרבה יותר טוב מאז. יש גם השלכות כלכליות חיוביות לחגיגות, העלאת מוראל תורמת לצמיחה, ושיפור התדמית תורם לתיירות וליחסי חוץ

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    מדינת ישראל היא חממה לפרזיטים עניים

    אפי, 07/04/08 17:11

    באיזה עוד מקום בעולם, שיכבה אדירה של פרזיטים זוכה למימון מצד מעמד ביניים קורס?

    הגב לתגובה זו

    • אני ואשתי עובדים ולא מתקיימים ולנו קוראים פרזיטים (ל''ת)

      הו אפריים/אפי, 07/04/08 17:27

      הגב לתגובה זו

      • אם אתם עובדים אז אתם לא פרזיטים

        No, 08/04/08 10:37

        הסיבה שאתם לא מתקיימים היא שיש שיעור מס מטורף בישראל, חלקו בשביל לממן הוצאות בטחון, והחלק השני, שגדול יותר יחסית, הוא בשביל לממן פרזיטים שלא מוכנים לעבוד. אתה ואשתך נמצאים בצד הנסחט ולא הסוחט. אם שיעור המע''מ ומס ההכנסה היו נמוכים יותר אז הייתה לכם יותר הכנסה פנויה. אבל בשביל זה, כאמור, צריך שאנשים מסוימים יתחילו לעבוד.

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    שמאל התקש' מונע פרסום תג' וחוטא לאמת ברשעות (ל''ת)

    תגידי להם מרב, 07/04/08 17:08

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    נחמץ הלב! כאן מבכים מרה 800,000 ילדים ברעב (ל''ת)

    מדהים איזו חמלה, 07/04/08 17:06

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בראשי מקצב עשתה הון וגם תוכנית בערוץ האגרה (ל''ת)

    והציבור ישלם, 07/04/08 17:04

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא יכול להיות !

    שמשון, 07/04/08 16:52

    אם באמת היו רק בני עשירים נהנים מהחוק המוצע לא היה האוצר מתנגד. שר האוצר המלקק לבעלי ההון בכל הזדמנות, לא יכול היה לותר על ההצעה הזאת.
    פשוט לא הגיוני !!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    עזרה אדירה לנשים במעמד הביניים!

    נירה, 07/04/08 16:49

    חוק זה יעודד יותר נשים לעבוד יותר ולפתח קריירה.
    זה יהיה כדאי לכלל החברה, מה לא מובן??

    הגב לתגובה זו

    • הסבירו לך שזה לא יעזור למי שבאמת זקוקות!!!

      גל, 07/04/08 23:26

      אם מדינת ישראל צריכה להוציא על זה שני מיליארד, כפי שהאוצר טוען, צריך לחשוב אם לא כדאי להוציא את הסכום הענק הזה על סבסוד מעונות יום וחינוך.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    העשירים מתעשרים והעניים שוב נדפקים

    נגעל, 07/04/08 16:45

    וזהו..אין לי אפילו כח לקרוא את כל הכתבה הזאת..

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    נמאס להצטדק

    גליה, 07/04/08 16:27

    אני מודה. אני שייכת למעמד הביניים. אלו שהלכו ללמוד תואר ראשון בהנדסה ולא במדעי הרוח וגם עובדים משרה מלאה (10 שעות ביום) בהי-טק.
    גם בעלי עובד משרה מלאה. לפני שנכנסתי להריון עם הילד השלישי חשבנו ובחנו את יכולתנו הכלכלית לתמוך בו.
    אנחנו המעמד שמשלם את רוב המיסים במדינה, עושה מילואים, תורם לעמותות , מתנדב במשטרה ומקבל מהמדינה כמעט כלום.
    נמאס כבר מכל העתונאים שחושבים שהפרה החולבת צריכה לתת חלב וגם להרגיש אשמה שיש לה חלב. אשה שרוצה לצאת לעבוד יכולה לעשות את זה גם היום. אפשר להסתדר ולהתארגן. הבעיה היא שיותר קל לשבת בבית ולבכות שהמדינה לא תומכת מספיק ב-7 הילדים שלהן.

    הגב לתגובה זו

    • אנו ואנחנו לנו מגיע אם בהייטק או באלפיון העליון (ל''ת)

      כי גאל יה, 07/04/08 17:02

      הגב לתגובה זו

    • תביני...

      זווית ראייה, 07/04/08 17:45

      לא כולם ברמה שכלית לפתח קריירה, ומקסימום נחלתם היא עבודות ניקיון, מזכירות, מפעלים וכיוצ''ב ואין שום סיבה שלא יהיו להן הקלות

      הגב לתגובה זו

    • גליה - את צודקת מאה אחוז!

      פרדי, 08/04/08 00:42

      עוד סיבה שאני מעדיף לחיות בארה''ב. גם פה יש נטיה לרכב על המעמד הבינוני, אבל זה עדיין טוב יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    העיקר נתניהו אשם, נכון? היחיד שדואג באמת לאזרחים הוא נתניהו (ל''ת)

    המבין הבין כבר, 07/04/08 16:24

    הגב לתגובה זו

    • ברכות לנהנתניהו, שיצר צמיחה בעוני. (ל''ת)

      אאא, 07/04/08 18:50

      הגב לתגובה זו

    • ביבי חתך בבשר החי של השכבות החלשות

      נתן.ש, 08/04/08 08:43

      אלי הטוב והרחום,פעם אחת הספיק לי הקצב ביבי.אל תעניש אותי פעם נוספת.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    מעמד הביניים הוא זה שמשלם את רוב המיסים

    עידית, 07/04/08 15:57

    ולכן טוב אם מעמד זה יזכה לכמה שיותר הטבות והקלות. אין ספק שאמהות שיש להן ברירה והן לא יוצאות לעבוד כי זה לא משתלם המעון או המטפלת ביחס למשכורת יהנו מהטבה זו. והן אלו שמשלמות גם את המיסים. נמאס שכל הזמן בגלל העניים המעמד הכי חרוץ לא זוכה לשום יתרונות במס!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    למה למעמד הביניים העובד לא מגיע?!?!?!

    דניאל, 07/04/08 15:56

    מספיק עם הדמגוגיה!! גם למעמד הביניים שעובד קשה עבור הכסף שלו, לומד תואר ועוד תואר כדי להרוויח טיפה יותר מגיעות הטבות שכאלה ותמריצים שכאלה. אחותי לדוגמא מוציאה 5000 שקל עבור גן לבנותיה, כדי שהיא תוכל לצאת לעבוד. הדמגוגים לא מבינים שתמרוץ ליציאה לעבודה שכזה תורם למשק כולו גם לעניים (שכן הם מרוויחים מהגדלת כוח העבודה בשוק). לא צריך על כל דבר לרטון... זה לא או או, זה צריך להיות גם וגם...

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אני אישה עשירה

    אפרת, 07/04/08 15:49

    אני אישה עשירה, לא פלא שאת וחבריו מתעבים אותי.

    למדתי 4 שנים באוניברסיטה, אני מגדלת 2 ילדים ומרוויחה סכום עתק של 13 אלף ש''ח. ההטבה הזאת תשפר את מצבי, אני אחליף את היאכטה שלי במודל חדש יותר ואשדרג את המרצדס. ככה זה כשחיים בחוג הסילון הישראלי עם שכר מטורף.

    הגב לתגובה זו

    • חחח יפה

      No, 07/04/08 16:30

      פעם הבאה שאת עושה מסיבה על היאכטה תזמיני גם אותי, כבר התחיל להיות משעמם אצל גאידמק

      הגב לתגובה זו

    • אפרת

      מיכל, 07/04/08 17:24

      הרבה מהנשים שאני מכירה מרוויחות פחות מחצי ממך. אל תרחמי על עצמך.
      לא שונאים אותך -רק שההטבה המדוברת מכגיעה יותר לנשים שמרויחות פחות. זה הכל!

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מסקנה לנשים:לכנה ללמוד הנדסה,ראיית חשבון,משפטים

    חיה, 07/04/08 15:44

    ולא שטויות.
    אין שום סיבה שבעולם שנשים תחפשנה את המקצועות ברמות השכר הנמוכות ביותר. לא לשם כך השקיעה המדינה ב-12 שנות לימוד גם בבנות.
    הגיע הזמן שנשים תחשובנה כסף!כסף! וזאת רק ע''י השכלה מתאימה.
    כך צריך היה להיות תמיד!

    הגב לתגובה זו

    • הנדסה/מדעי המחשב וראיית חשבון. לא משפטים

      יאיר, 07/04/08 16:03

      הרוב המוחץ של עורכי הדין השכירים מרוויח שכר עלוב שלא מצדיק את 3.5 השנים שהם למדו, את הסטאז ואת תקופת ההתכוננות למבחני הלשכה. רק אחרי כמה שנים טובות כשכירים אולי הם יגיעו למשכורת של מעל 10 ברוטו (אני מדבר על המצב ברוב המשרות במשק, לא על עורכי דין במשרדים נחשבים) , ורובם יכולים לשכוח מלהיות שותפים.
      מי שמציע לפתוח משרד עצמאי - השוק מוצף במשרדים. הסיכוי להצליח עם משרד עצמאי נמוך יותר מהסיכוי של סטרטאפ להצליח.
      ודרך אגב, המדינה משקיעה 12 שנות לימוד? המדינה אך ורק מקצצת בחינוך, אנחנו בין המקומות האחרונים בעולם בחינוך למדעים ובהבנת הנקרא. כל שנה יותר ויותר תלמידים צריכים שיעורים פרטיים שמחירם רק עולה. אז מה המדינה משקיעה בנו בדיוק?
      הגיע הזמן ל''מסיבת התה של בוסטון'', רק לא בבוסטון , אלא בישראל (ומי שלא יודע מה זה ''מסיבת התה של בוסטון'' מוזמן לקרוא בויקיפדיה או בכל מקום אחר באינטרנט)

      הגב לתגובה זו

      • תמיד אפשר ללכת להישרדות...

        No, 07/04/08 16:34

        אבל אתה צודק, עריכת דין זה לבעלי קשרים בלבד

        הגב לתגובה זו

    • יותר קל להתחתן עם מישהו נורמאלי, לעשות ילד, להתגרש ולחיות על חשבונו

      ענת, 07/04/08 17:03

      :-)
      עוד שתי חברות שלי עשו את זה, הוא גם מממן לי את ההוצאות...

      הגב לתגובה זו

    • ומה יהיה עם אלה שלא רוצות או לא מתאימות??

      גל, 07/04/08 23:31

      ומורות נביא מהפיליפינים??

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    כל הפחתת מיסים הולכת לאילו שמשלמים מיסים

    אז מה התלונה, 07/04/08 15:43

    נניח שהמדינה לוקחת 50% מס מהעשירים, ושום דבר מהעניים.
    כעת מחליטים להוריד במעט את שיעור המס ל-49% ולהשאירו 0% לעניים.
    ברור שכל הכסף ילך לאותם אנשים ששילמו מיסים. האם זה קיפוח? זה בסך הכל הפחתת נטל המס על אותם אנשים שמשלמים יותר מידי מס.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    סבסוד מעונות יום טוב עד גיל 3

    מאמא עוף, 07/04/08 15:01

    אבל ''סידור'' לילדים נדרש גם אחרי גיל 3...

    הגב לתגובה זו

    • אחרי גיל 4 כבר לא מדובר בסידור, מדובר בהשכלה

      No, 07/04/08 15:22

      וזו כבר הוצאה שהילד נהנה ממנה, וממילא יש לשלוח ילד לגן בגיל הזה, גם אם האמא בבית ולכן קשה לטעון שזו הוצאה עסקית.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    צריך לעזור לאלפיון החי בחרפת רעב ממש (ל''ת)

    ולא ל-800,000, 07/04/08 14:59

    הגב לתגובה זו

    • מגבית לעשירים. (ל''ת)

      ., 07/04/08 15:09

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    לכותבת המאמר - את פשוט טועה

    יצחק, 07/04/08 14:55

    כשאישתי הרוויחה שכר נמוך, קיבלתי הנחה במעון אמונה.
    כשהיא קצת הרוויחה יותר, כבר אין יותר הטבה.
    לכן, לעניים יש הטבות אחרות כמו בארנונה, ובמוסדות חינוכיים.
    אבקשך לדייק בפעם הבאה.
    יש הרבה עוולות חברתיות, לא כל הטבה למעמד בינוני דופק את העניים

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מאחר ונשים עם הכנסה נמוכה לא משלמות מס בכלל, אין מה להקל במס. (ל''ת)

    שרון, 07/04/08 14:41

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק, לכן במקום צריך לסבסד מעונות (ל''ת)

      אני, 07/04/08 14:59

      הגב לתגובה זו

      • ואז זו מתנה לנשים עשירות...

        No, 07/04/08 15:11

        אין לזה סוף

        הגב לתגובה זו

        • חבל ששוכחים שהעשירות מסבסדות

          יעל, 07/04/08 15:54

          כל הזמן יש טענות כנגד העשירות אבל מי שמרוויחה הרבה גם משלמת הרבה מאוד מס הכנסה וגם ביטוח לאומי.בכסף הזה מקבלים שרותים מי שלא משלם מיסים.אז פעם אחת תעריכו קצת את מי שנותן יותר מ-50%משכרו לטובת העניים.בלעדיו לא היה למדינה כסף

          הגב לתגובה זו

          • מרוב התרגשות לא שמת לב שאני בצד שלך...

            No, 07/04/08 16:36

            לא נורא..

            הגב לתגובה זו

  • 14.

    מאחר ונשים עם הכנסה נמוכה לא משלמות מס בכלל, אין מה להקל במס. (ל''ת)

    שרון, 07/04/08 14:41

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    נותנים לעשירים ולוקחים מהעניים - שקר

    יובל, 07/04/08 14:40

    האמת לכל מי ששכח, שלוקחים פחות מהעשירים ונותנים פחות לעניים.

    צריך חוצפה ועזות רוח מוסרית לקחת כסף ממי שעובד קשה להשיגו כדי לתת אותו לחדלי אישים (במיקרים רבים) שעושים ילדים ובוכים.

    ההצדקה היחידה לקחת כסף הינה לצורכים מוצדקים מאוד של החברה כלמר בטחון,חינוך , בריאות, קשישים ונכים.

    צריך לזכור שמס הכנסה הינו על ההכנסה ולא על המחזור, כלמר יש לנקות מהתקבולים (משכרת) את ההוצאות שהוצאו, ללא ספק הוצאות על מטפלת ומעון הינן הוצאות לשם יצור הכנסה, ולכן זה ברור שהוצאות אילו הינן מוכרות.

    הגב לתגובה זו

    • יש לך הנחת יסוד שגויה

      מירי ב., 07/04/08 16:19

      אלו שנאלצות לשים את הילדים כל יום עד 16 במעונות - אלו נשים עובדות. הרבה פעמים, מי שלא עובדת, לא זקוקה למעון ומגדלת את הילדים בבית.
      מדובר בסקטור עיקרי של סטודנטיות, סטז'ריות וכו' - ולא על ה''טפילים'' שהצלחת במאמץ רב לדחוף גם לנושא הזה. דווקא כאן לרוב לא מדובר ב''חדלי אישים'' שכורעים תחת העומד הכלכלי.
      בתור סטודנטית לשעבר - השיקול לשלוח את הילדים עד 16 היה כדי שאוכל להתרכז בלימודים ולסיים אותם כמה שיותר מוקדם וגם לעבוד במקביל, כדי שכמה שיותר מהר אוכל להרוויח יותר. לכן גם מבחינת המדינה - מדובר בהשקעה.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אם היה מדובר בהטבה לגברים איזה ג'ורה היו פותחות נשותינו,?

    ישראל,,,,,,,,,,, 07/04/08 14:35

    בתי המשפט הפכו לשליחי הפמיניזם,
    העבריינות הקשה,
    ועברינות הצוורון הלבן!!!!
    אוי לו מי שלא נימנה על אחד המגזרים האלה !!!

    ראו איך נשיאינו החלאה מזה שבע שנים ,מגלגל את בית המשפט כמו כדור בלי אויר.......

    הגב לתגובה זו

    • קשה לי להאמין שאתה נשוי, אבל בוא ונניח שכן

      No, 07/04/08 15:10

      אז מה - אישתך לא עובדת ? אשריך (אשריה יותר נכון). אבל אם היא עובדת, משק הבית שלכם יכול להינות מההטבה הזאת. אבל אני בטוח שבשם השובניזם אתה תחזיר אותה למדינה :)

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הטבות מס לאנשים עובדים ולא לבטלנים!

    שמאל ציוני!, 07/04/08 14:28

    אין הטבת מס לאדם שמרוויח משכורת גבוהה כתוספת לאדם שמרוויח משכורת נמוכה

    אדם שמרוויח משכורת גבוהה מכניס הרבה יותר כסף למדינה,ולכן ראוי שקודם כל ינתנו הטבות מס ורק אחרי כן ינתנו תוספות למי שלא זוכה להטבות המס.

    נראה כאילו כל הזמן הממשלה צריכה להיות במגננה והציבור תוקף אותה.

    זו המדינה שלנו מספיק להתייחס אליה כאילו כל מטרתה הוא לספק לנו כסף והטבות,קצת אחריות!!!

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר לבטלנים

      רועי, 07/04/08 14:51

      אם הם מרווחים מינמום זה אומר שהם בטלנים

      הגב לתגובה זו

      • צודק. ממתי גובה המשכורת קשור לחריצות?

        מירי ב., 07/04/08 16:21

        יש הרבה מאד קופאיות, עובדות משק בית, פקידות, לבורנטיות, אחיות וכו' שעובדות קשה רק המשכורת לא של הייטק.

        הגב לתגובה זו

    • אתה שבעעעע, לא שווה ויכוח,אתה אטום. (ל''ת)

      אאא, 07/04/08 18:53

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    צריך לדאוג לאמהות שמשתכרות עד 5000 ש''ח

    תמי, 07/04/08 14:28

    כל הזמן דואגים למשתכרים במשכורות הגבוהות
    למה לא דואגים לאלו שמשתכרים עד 5000 ש''ח בחודש
    דווקא לאלה קשה עם ההוצאות של מטפלת ופעוטון לא לעשירים שזה כסף קטן

    הגב לתגובה זו

    • תגדיר ''עשירים''

      No, 07/04/08 14:56

      עשירים אמיתיים לא יתברברו בשביל הכמה מאות שקלים האלה. למי הם עוזרים ? למי שרצה לצאת לעבודה אבל לא יכול בגלל שהתשלומים לגן ולמטפלת חונקים אותו (לא רק אימהות, אגב). לא מדובר בעשירים - משכורת של 10,000 ש''ח בחודש ממש לא הופכת אדם לעשיר. כל אדם שמרוויח כיום שכר מינימום צריך להסתכל על עצמו כמי שירוויח סכום של 7-10 אלף בהמשך הקריירה שלו.

      אבל הבעיה בתחשיב שעושים כולם היא שלא מדברים על מס הכנסה שלילי. אם יונהל בישראל מס הכנסה שלילי כפי שהתחייבה הממשלה, אז לפחות חלק מההוצאות המוכרות למס יתקבלו כהחזרים גם אם לא עברת את סף המס, וזה יפתור את בעיית העשירונים התחתונים.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני אסביר לך מהי מדיניות חברתית צודקת

    רון הכחול, 07/04/08 14:23

    זו מדיניות בה רוב שכרו של אדם נשאר בידיו, וגם הסכום שהוא משלם כמס מנוצל למתן שירותים עבורו ועבור משפחתו.
    למדיניות בה המעמד הבינוני והגבוה משלם מסים אסטרונומיים כדי לממן את מי שאינם רוצים להשכיל או לעבוד, מה שלא מותיר תקציב למימון שירותים ברמה ראויה, יש שם אחר: שוד.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתאר תפיסת עולם אובייקטיביסטית

      No, 07/04/08 15:07

      או ליברטנית, כזאת שקובעת שגורלו של אדם בידו. אני לחלוטין מסכים עם תפיסה זו, אבל איפה שהיא מתאימה - במדינות כמו ארה''ב, שם כל אחד צריך להיות אדון לגורלו, ומי שלא מצליח נזרק לרחוב. במקרה של ארה''ב אין עם זה שום בעיה - זו מדינת כל אזרחיה, אף אחד לא הגיע לשם בטעות (טוב, חוץ מהשחורים, אבל זה כבר עניין אחר), מי שהגיע יודע לאן הוא הגיע ולא יכולות להיות לו טענות.

      במקרה שלנו המצב אחר - זו מדינה עם סולידריות חברתית, מדינה יהודית שאמורה להוות מקלט לכל היהודים. הבאנו לכאן יהודים רבים ממקומות שונים, ויש לנו מטרה עליונה משותפת. בנוסף זו לא מדינת שפע, זו מדינה צפופה ותחרותית מאוד, עם פערים גדולים בין האזרחים השונים. לכן משטר קפיטליסטי אכזרי, עד כמה שהוא יעיל לכלכלה, לא יכול להיות כאן. כמובן שאסור לחזור לסוציאליזם כי ראינו למה הוא גורם, אבל חייבת להיות ''חמלה'' כלפי אלו שלא הצליחו להגיע לרווחה ולנחלה, ואנחנו לא רוצים לראות יהודים נזרקים לרחובות.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    שתי הערות:

    שפוי, 07/04/08 14:22

    1. תרגיעו - זה לא יקרה, במקרה הכי גרוע זה יפול בחוק ההסדרים. זו המדינה ואלו נבחריה (ונבחרותיה: יולי תמיר, דליה איציק וציפי לבני שהצביעו נגד חוק דומה רק השבוע).

    2. החזרי מס זה רק למי שמשלם מסים. אי אפשר לבקש החזרי מס בבית משפט, ואח''כ לבוא בטענות שזה נוח רק למי שמשלם מס.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    צריך להתייחס למשפחה כיחידה כלכלית אחת

    גד, 07/04/08 14:13

    עסק משפחתי , שבו הבעל והאשה הם שותפים עסקיים , ולא להפריד בצורה מלאכותית בין הכנסותיהם. מטרת ההטבה צריכה להיות לעודד נשים וגברים לצאת לעבוד ולא להסתמך על קצבאות. כך אפשר יהיה לעודד מגזרים יצרניים בכל מעמד.
    זה נכון שרוב הנשים שמרוויחות מעט לא יהנו מההטבה בשלב הראשון , אבל בשלב השני זה יכול אולי לעודד נשים להתפתח בעבודתן , לפנות ליזמות. המטרה - לבטל את המצב שבו ישתלם יותר לא לעבוד מאשר לעבוד , לעודד שאפתנות ומצויינות
    ולתגמל את הייצרנים - ללא הבדל דת,גזע ומין , כל עוד הם יצרניים.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הפמיניסטיות התעשרו מהפמיניזמם עכשיו הן צריכות את החוק הזה להתעשרות

    הארי, 07/04/08 13:50

    נוספת.
    זהו חוק שיעל דיין ניסתה להעביר בכנסת, על מנת להקל על חברותיה ושכנותיה העשירות מצפון תל אביב.
    פמיניסטיות דואגות רק לצורכי העשירות ולא למסכנות.
    במקרה הזה מי באמת דואג למסכנות - רק הזרמים כמו ש''ס שיש להם מעונות ללא תשלום או במחיר סימלי.

    הגב לתגובה זו

    • נכון שש'ס דואגת אבל באיזו רמה חינוכית ולאיזו נקודת זינוק מגיע הילד/ (ל''ת)

      דיוגנס, 07/04/08 14:10

      הגב לתגובה זו

      • ש''ס דואגת רק שהכיסים שלה יהיו מלאים ושבוחריה יישארו רעבים

        רוסיה, 07/04/08 16:25

        אחרת לא יצביעו עבורה....
        זו השיטה: הם יחלקו קצבאות ואנחנו נסתפק במה שיתנו.
        סובייטים קומוניסטים.

        הגב לתגובה זו

      • בכדי להיתקיים הילדים צריכים מזון ואת זה הם מקבלים במעונות

        הארי, 07/04/08 16:40

        ועל ידי זה שההורים עובדים.
        חינוך הילדים במשפחות מצוקה גרוע מחינוך של ש''ס.

        הגב לתגובה זו

    • נשים דואגות לעצמן....כי אין מישהו אחר שיעשה זאת

      דט, 07/04/08 15:51

      למה כל פעם שיש חוק חדש הנוגע לנשים זה הופך לפמיניזם, מדוע לא להתסכל על הצד החיובי של העניין.
      נשים רוצות לעבוד ולפתח קריירה וגם לגדל ילדים (משהו שגברים די מתקשים בו) אז תנו לנו לעשות את העבודה עבור עצמנו זה לא יפגע במעמד הגבר, נהפוך הוא. עו''ד אשר יזמה את החוק לא חשבה רק על עצמה - מספיק עם הפרנויה

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    בגלל זה צריך להתייחס להכנסת תא משפחתי ולא כיחידים

    אבי, 07/04/08 13:48

    במקרים רבים, בן זוג אחד הוא המפרנס העיקרי (גבר או אישה), ומשלם מס מלא ללא כל הטבות.
    יש להתייחס למשפחה כאל עסק בעל הכנסה כוללת (שכר שני ההורים יחד) ואז לחשב את המס, ע''פ ממוצע ההכנסות ולא בנפרד.
    כיום אני משלם מס גבוה, בעוד אשתי לא מנצלת את נק' הזיכוי במס שלה, טמטום!

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      בני, 07/04/08 14:02

      הגב לתגובה זו

    • אתם יכולים להקים עסק משותף

      No, 07/04/08 14:37

      תתייעצו עם רו''ח, יש מה לעשות בנידון

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    לשיטתה של הכותבת אישה המרוויחה 10 אלף ש''ח = עשירה

    דני, 07/04/08 13:47

    עממד הביניים בישראל משלם מיסים יותר מכל מעמד ביניים במדינה אחרת.

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת

      No, 07/04/08 14:51

      מעבר לזה, מעמד הביניים משלם הרבה יותר משני המעמדות האחרים, למעשה כל המדינה נמצאת על כתפיו של משלם המיסים ממעמד הביניים.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מסכים. מציע להתחיל בהכרה בהוצאות נסיעה לעבודה כהוצ' מוכרת !!!

    רותי, 07/04/08 13:43

    ולפצות את העובד באשר הוא בנקודות זיכוי ממס הכנסה.

    זה צודק ובר ביצוע.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    סולם הפוך

    אתי, 07/04/08 13:43

    כל הכבוד ליוזמה להכרה בהוצאות מטפלת, גני ילדים וכד' כהוצאה מוכרת. יחד עם זאת, אולי הפעם יבנו את סולם ההחזרים הפוך ובמגמה חברתית יותר:

    נשים העובדות במשרה מלאה ומשתכרות כ- 4,000 ש''ח ברוטו יקבלו החזר של 950 ש''ח.

    ובקצה השני של הסולם: נשים המשתכרות מעל 34,000 ש''ח ברוטו יקבלו החזר של 250 ש''ח.

    אין ספק שסולם זה יעודד עוד ועוד נשים לצאת למעגל העבודה ולא תשמע עוד הטענה שמפאת העלות במעונות אין צידוק כלכלי ו''לא כדאי '' לצאת לעבודה.

    הגב לתגובה זו

    • חיים בסרט

      אחת ממעמד בינונ, 07/04/08 16:04

      בשביל לעשות את מה שאת רוצה, אישה שמרוויחה 4000 ש''ח צריכה לשלם יוצר מיסים כמו מישהי שמרוויחה 34000 ש''ח (ואגב זה יותר גבוה מהמשכורת של 4000 ש''ח). את חיה ממש בסרט אם את חושבת שמי שמחזיק את המדינה גם לא יענה מהטבות במס.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    בישראל מסבסדים בצורה חסרת אחריות ילדי אוכלוסיות הפוגעות במדינה

    רומי, 07/04/08 13:42

    חרדים עם 15 ילדים ובדואים עם 25 ילדים שואבים את תקציב הרווחה, אם יכנעו לחרדים ויעלו את הקצבאות, אזי גם את הסבסוד הקטן שעוזר (ובצדק מוחלט) למשפחות מועטות יכולת הכוללות גם 2 עד 4 ילדים יעלם.

    הגב לתגובה זו

    • סופר נכון

      משה סומך, 07/04/08 14:06

      המדינה סובלת מהתפוצצות אוכלוסין במקומות שהיו רגילים להכיל עשרות מונים פחות אנשים כמו למשל בני ברק, ירושליים והנגב.

      החקיקה צריכה להסיר הטבות לגמרי ממי שעושים יותר מ- 4 ילדים ולעודד ילודה נמוכה.
      זה לא ייתכן שהבדואים והחרדים חעשו כלכך הרבה ילדים - תוך דור אחד הם כבר הרוב כאן.

      הגב לתגובה זו