• 83.

    ציפי לבני, לא אצביע בעדך בבחירות הבאות

    חילונית גאה, 07/01/10 23:32

    כמי שהצביעה עבור קדימה בבחירות האחרונות, הריני מודיעה לך בזאת, גב' ציפי לבני, שזו הייתה הפעם האחרונה שנתתי לך את קולי. לא בשביל היזמות של ש''ס בעניין הכפייה הדתית הצבעתי קדימה! לא שמעתי את קולך בעניין אוטובוסי ''מהדרין'', ובשום עניין המביע מחאה נגד שלטון הפטריארכיה במשפט העברי!!! אם לא תהיי נחרצת בעניין המאבק בכפייה הדתית, תשכחי לא רק מהקול שלי, אלא של עוד הרבה חילונים וחילוניות גאים כמונו, והאמיני לי שאת מאבדת אלפי קולות כבר בשלב זה של חייך הפוליטיים.
    חילונית גאה

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    אוי למי שצריך סעיף בחוק

    סטודנט, 23/01/09 20:20

    בשביל לשמור על צביון תרבותו.

    האם הדרישה לסעיף כזה לא בעצמה מוכיחה שאין לו זכות קיום?

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    דברים יפים, מדינה יהודית- דמוקרטית, מי שלא יאה לו שיצא לאמריקה.

    אורי, 08/04/08 14:03

    רק דמוקרטית

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    אני תומך בכול מילה שאת כותבת אבל

    פקק תנועה, 08/04/08 12:00

    אים תיפגעו בעובדי הטכניון אתם תיראוהשפעה זו ביומו של הבוחר כפי שקרה עים נתניהו וחוק עדוד הצמיחה הצמחייה .השאלה היא לאן אתםרוצים שהצמיחה תופנה ולאן היא מופנת אנשים טוענים שהצמיחה מופנת למקומות אחרים

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    גם אויל מחריש - חכם ייחשב

    אביעד, 08/04/08 10:56

    את מדברת הרבה - אבל זה לא מעיד על עודף חכמה... שמעי לעצתו של החכם מכל אדם, גם טיפש ששותק - ייחשב לחכם. ובלשונו של מורך ורבך: ''אף אחד עוד לא הצטער - על ראיון שהוא לא נתן..'' (אריק שרון).
    חסכי מעם ישראל את משפטייך המתוחכמים, אשר מאחוריהם אין אף בדל של היגיון.קצת ענווה לך ולשאר האנשים אשר חוללו את אחד האסונות הביטחוניים מהגדולים בימיה של ישראל - לא יזיקו.
    עזבי אותו לנפשנו - שנוכל לישון לילה אחד בשקט - ללא דאגה מהחשש שאת וחברייך תחוללו אסון נוסף ...

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    ציפי אל תתיחסי לביבונים תומכי הביבי הזה. רוב הציבור תומך בך

    benzi. a, 07/04/08 11:04

    ורואה בך את ראש הממשלה העתידית של מדינת ישראל .
    ימים יגידו ! ! !

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    1.5השסניקים+1.5הערבים=הסכנה הגדולה לקיום מדינת היהודים.ליבני מבינה

    גם אולמרט,ביבי, 07/04/08 08:45

    וברק מבינים ולא עושים כלום?!

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    מלא כבוד והערכה לתפקודה של שרת החוץ

    נתן.ש, 07/04/08 04:19

    ולמתלהמים שקשה להם להשלים עם המציאות,יש ממשלה בירושלים.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    גב' לבני. כל הכבוד לך. לדעתי רוב העם

    אבי, 06/04/08 21:50

    מכבד ענייני מסורת ושמירת הצביון היהודי של המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    גב' לבני. כל הכבוד לך. לדעתי רוב העם

    אבי, 06/04/08 21:49

    מכבד ענייני מסורת ושמירת הצביון היהודי של המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    ואני שוב מזכיר לכם! 50 המנדטים שהיו מיועדים לשרון. תקבל אותם ליבני

    benzi. a, 06/04/08 21:47

    ואף יותר מזה. אם כך. אתם הביבונים המחוללים את מחול השדים סביב הביבי שלכם . תמשיכו לחלום. הביבי הזה לעולם לא יחזור להיות ראש ממשלה

    הגב לתגובה זו

    • 0.5 מנדט זה כן (ל''ת)

      יחד עם הנוכל, 06/04/08 21:58

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    לבני ומשרד החוצנים שאתם משלמים משכורתם פועלים למסירת חלקי מולדת (ל''ת)

    לאוייב ולהקים, 06/04/08 19:22

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    ציפי ככה חינכת את הבן שלך להתמסטל בצה''ל (ל''ת)

    זה לא טוב, 06/04/08 19:06

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    לליבני איכפת רק משלמות הקוהליציה הרופפת שלה (ל''ת)

    אידאולוגית אלק, 06/04/08 18:47

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    חוץ מזה שהפגישות עם קונדי גרמו לך למגלומניה - ש. החוץ הגרועה ביותר (ל''ת)

    שירה, 06/04/08 17:47

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    גויה דוברת עברית (ואנגלית)!

    יהודי, 06/04/08 17:20

    אם נחפש בזכוכית מגדלת אולי נמצא איזה שארית של סממן יהודי בציפי לבני וחבריה.
    בשנים האחרונות הם רומסים כל זכר ליהדות,עכשיו נזכרו שצריך לנסות לשמר משהו.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    הבן החייל של ציפי לבני יושב בכלא צבאי על שתיית אלכוהול (ל''ת)

    לידיעת הציבור, 06/04/08 17:12

    הגב לתגובה זו

    • זה נכון? (ל''ת)

      שושי, 06/04/08 18:06

      הגב לתגובה זו

    • זה פורסם היום היום בכל העיתונים (ל''ת)

      ב ג ד ו ל, 06/04/08 19:09

      הגב לתגובה זו

    • לפחות הוא משרת בו בזמן שהילדים של ישי,כהן,בניזרי וכו' רק גדלים (ל''ת)

      כחזרזירים., 06/04/08 23:47

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    ולמרות הכל לחוקק חוק זה מיותר

    אסף, 06/04/08 16:44

    דווקא בגלל שרוצים לשמור על צביון יהודי לחוקק חוקים אזרחיים בנושאים דתיים זה גורם למצב הפוך כי רובנו לא רוצים כפייה אלא חינוך והבנה

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מקיאליבני מושחתת יש להרחיקה מכל תפקיד ציבורי ולשלוח אותה לכלא (ל''ת)

    דין צדק, 06/04/08 16:41

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    למרות שאיני מתומכות קדימה- ציפי קלעת בול! (ל''ת)

    בת-שבע, 06/04/08 16:38

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    פוליטיקאית או לא, בעניין הזה את צודקת במאה אחוז. (ל''ת)

    ציוני, 06/04/08 16:36

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    רמת התגובות מייאשת.למה אי אפשר לכתוב לעניין בלי גידופים

    מה קורה לנו?, 06/04/08 16:20

    זה הכבוד שלנו. אפילו אם אנחנו לא מכבדים את הממשלה וחברי הכנסת . אנחנו צריכים לשמור על כבוד העם. איזו רמה נמוכה של תגובות

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    חלקה של ציפי בשחיתות נחשף שוב בתכתובות המייל של משרד ראש הממשלה

    כמו ביומני, 06/04/08 16:08

    ציפי חלק ברשת השחיתות של המינויים הפוליטים של אולמרט, כך הם השתלטו על המדינה ביחד כפי שחושפים חדשות ערוץ 2 בפעם האלף. היא איתו ביחד באותה הסירה.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    תתפטרו כבר! העם לא רוצה אותכם יותר אתם לא קולטים? (ל''ת)

    עם ישראל, 06/04/08 16:06

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כמה זמן תחזיק העמדה הזו ?? עד יום שני ? (ל''ת)

    מי מאמין לה, 06/04/08 16:04

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    ייבוש היהודים בירושלים של אולמרט בהסכמה מלאה של ליבני (ל''ת)

    יהודיה ????????, 06/04/08 16:02

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    כמו התמונה המזוייפת דיבורים מזוייפים (ל''ת)

    מיהודיה מזוייפת, 06/04/08 15:55

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    צביון= תרבות אין צביון=אין תרבות

    רמי, 06/04/08 15:51

    יש להבין שתרבות היא חלק חשוב מעוצמתה של מדינה. מדינה חזקה נשענת על כמה יסודות - צבא, כלכלה, משפט, צדק חברתי ותרבות. אדם ללא תרבות הוא אדם חסר זהות. מסורת דתית היא חלק מתרבות, ומשמשת כקרקע פוריה לצמיחת האומנויות השונות (לדוגמא, הציור האירופאי לדורותיו מבוסס די הרבה על תרבות נוצרית). מוזרה ולא מובנת ההתנגדות של חילוניים רבים לתרבות יהודית/עברית לדורותיה, בעיניי היא שקולה להתנגדות של חרדים לשירה חילונית של שלמה בן גבירול או יהודה הלוי. מי שבועט ברגל גסה בתנ''ך, משנה, תלמוד, פיוטים, שירת ימיה''ב, הגות, ספרות ההשכלה וכו', מעיד על עצמו שהוא אדם עצל, צר אופקים, חסר זהות, להלכה ''איש העולם הגדול'' ולמעשה איש קטן מאוד ובד''כ גם חמרני ובור בתרבות בכלל (אם אין תועלת חמרית אז למה להתעניין).
    המעניין הוא שלחילוניים הקיצוניים הללו אין שום חלופה תרבותית הגונה
    לתרבות העברית לדורותיה. בד''כ חלופתם מבוססת על בחירות חופשיות של השלטון (דמוקרטיה), על העיקרון ''הכל מותר למעט מה שפוגע באחרים'' (לפיו אב יכול לשכב עם ביתו הבוגרת אם זה בהסכמה), על חיקוי תרבותי רדוד של עמים/מדינות (Valentine's Day, Silvester) ואימוץ ''חגים'' שנקבעו ע''י האו''ם (יום האב, יום האם, יום הילד הבינלאומי וכו' מרעין בישין). שנית, בבקוריהם בחו''ל הם מתפעלים מאוד מתרבויותיהם של עמים אחרים, בד''כ מהדברים החיצוניים שלהם (שוב חוסר התעמקות) וגם מכבדים אותם (ולא תשמע מהם ציוץ על כפיה דתית).

    הגב לתגובה זו

    • אים שומעים מגישי רודיו ובטלויזיה, כמו שאני נימצא במדינת אוייב (ל''ת)

      לסגור את גלי צ, 06/04/08 17:11

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    אולמרט מסוכן אמרה המוח ציפור וחברה אליו להתעללות ביהודים

    אתם שתקתם, 06/04/08 15:49

    אנשים רבים ששוחחו איתה בחודשים האחרונים מתארים את הבעת הבוז והתיעוב שמתפשטת על פניה כשהיא נדרשת לעניין אולמרט. לבני, מספרים רבים ממקורביה, לא מעריכה את אולמרט ומאמינה שהיא יכולה להנהיג את המדינה טוב פי כמה (גם בלשכת ראש הממשלה, מנגד, רוטט מחוג ההערכה ללבני על האפס). ''היא אומרת שאולמרט הוא אדם ציני ונמהר, חסר שיקול דעת'', מספר אחד מידידיה. ''היא מכנה אותו שלפן. אפילו בימים האחרונים, בעקבות פגישות אולמרט-אבו מאזן, היא טוענת שבנמהרות שלו בתהליך המדיני אולמרט עלול לוותר על נכסים ישראליים אסטרטגיים''. מקורב ללבני מספר כיצד היא מתקשה לרסן את עצמה לאחר החלטות שהוא מקבל, ''תראה איך הוא מתנהג'', היא אומרת ותופסת את הראש.

    הנסיבות שבגינן חוטף אולמרט את החצים הארסיים ביותר הן 60 שעות הלחימה האחרונות במלחמת לבנון השנייה, אלו שנולדו בהחלטה משותפת של אולמרט ועמיר פרץ במקביל להתגבשות ההחלטה על הפסקת האש במועצת הביטחון של האו''ם. ''אם היא תפתח את הפה על מה שקרה מערב שבת עד בוקר יום שני כל הארץ תרעש'', אומר אדם ששוחח עם לבני על העניין. ''היא מדברת על השעות האלה בזעזוע עמוק''. את החלטתה להישאר לבסוף בממשלה מסבירים מקורביה ממש כשליחות לאומית. היא שם כדי לשמור עלינו מפני אולמרט..

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    כגנבחם בלילה לבני ועבריין המין מוסרים חלקי מולדת לאוייב (ל''ת)

    תשתקו תושמדו !!, 06/04/08 15:48

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    חוק עושנין תשלז סימן ב בגידה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    תבינו מי בוגד, 06/04/08 15:46

    חוק ה עונשין תשל''ז 1977

    סימן ב': בגידה

    97. פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה (ד/7)
    (א) מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו - מיתה או מאסר עולם.

    (ב) מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.
    98. גרם למלחמה (ד/8)
    מי שעשה, בכוונה להביא לידי פעולה צבאית נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה; התכוון לסייע לאויב, דינו - מיתה או מאסר עולם.

    99. סיוע לאויב במלחמה (ד/9)
    (א) מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייע לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.

    (ב) לענין סעיף זה, ''סיוע'' - לרבות מסירת ידיעה בכוונה שתגיע לידי האויב או ביודעין שהיא עשויה להגיע לידי האויב, ואין נפקא מינה שבעת מסירתה לא התנהלה מלחמה.

    100. גילוי החלטה לבגוד (ד/10)
    מי שעשה מעשה המגלה אחת הכוונות האמורות בסעיפים 97, 98 או 99, דינו - מאסר עשר שנים.

    101. שירות בכוחות האויב (ד/11)
    אזרח ישראלי וכל אדם אחר החייב בנאמנות למדינת ישראל, בין באשר הוא חייב בשירות בטחון לי חוק שירות בטחון, תשי''ט-1959 (נוסח משולב), ובין באשר שירת בשירות המדינה, והוא שירת בכוחות המזויינים של האויב, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה.

    102. סיוע לשבוי מלחמה (ד/12)
    (א) מי שסייע בידי שבוי מלחמה להימלט או לנסות להימלט ממקום כליאתו או מישראל, דינו - מאסר עשר שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה.

    (ב) מי שהתרשל בתפקידו למנוע בריחת שבוי מלחמה, דינו - מאסר שלוש שנים.

    103. תעמולה תבוסנית (ד/13)
    מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    בענתיים את דואגת לצהיון הפלסטיני של ארץ ישראל (ל''ת)

    בוגדת עלובה, 06/04/08 15:40

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    יהודיה לא צועדת עם פלסטין !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    תפנימו, 06/04/08 15:39

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מי שמגרשת יהודים איננה יהודיה אלא חלק מהערב רב העמלקי אולמרטי (ל''ת)

    מחה את זכר עמלק, 06/04/08 15:38

    הגב לתגובה זו

    • הוצאתים לי את המילים מהפה (ל''ת)

      שירה, 06/04/08 17:49

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    לבני איננה יהודיה רק האבא היה יהודי (ל''ת)

    ערב ערב אולמרטי, 06/04/08 15:36

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מסירת חלקי מולדת של לבני ועבריין המין מהווה בגידה במדינת ישראל (ל''ת)

    חוק עונשין תשלז, 06/04/08 15:35

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    ההתלהמויות כאן מיותרות ומכוערות, במקום לפתוח דיון ראוי, מקללים

    יהודית, 06/04/08 15:30

    כחילונית גם, אני לא מבינה מדוע שבוע אחד מוציא החילונים משלוותם. אני גם חושבת שלהמנע ממשהו לתקופה מסוימת זה סוג של אתגר ומבחן, גם אם אתה לא דתי. אני נהנית מהשינוי הזה בפסח, אני צמה ביום כיפור, מדליקה נרות בערב שבת ואני לא דתיה. אך לדעתי הבעיה היא שיש תחושה של התמוססות כללית של המסורת במדינה, ואז אכילת מצות נראית כמו סוג של ניג'וס, במקום לראות זאת כחלק ממסורת עתיקת יומין שכדאי לשמור עליה. אם לא תהיה מסורת נראית במדינה הזו, אז אולי הגיע הזמן לעשות מדינה דו-לאומית או תלת ראשית.. (אני צוחקת, כמובן).
    בקיצור, אני מסכימה עם לבני בנושא הזה. שמירת מסורת לא מזיקה לאיש, נהפוכו, היא נותנת קצת טעם וזהות בחיים. יכול להיות שצריך גם להוסיף תכנים לאומיים אחרים, כי הרי יש לנו כבר מדינה ולא הכל סובב סביב אוכל, נירות, וטקסים דתיים.
    אבל לא צריך להיות כל-כך נגטיביים ואנטי כל דבר דתי/מסורתי.
    רוצים להיות גויים, אז תגידו את זה בקול רם ואל תשתמשו במצות כתירוץ. תראו איך נוצרים שומרים על כל הסמלים שלהם מעץ אשוח ועד ביצת חג הפסחה. אז נכון שמצות יבשות ופחות טעימות מביצת שוקולד אבל מי אמר שלהיות יהודי זה קל.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    למה כחילונית חשוב לך הצביון היהודי -פחד שהציונות החילונית היא הונאה

    גלית, 06/04/08 15:26

    כאדם חילוני - בטח שיש מה לפחד מאיבוד הצביון היהודי למדינה, שהרי אם מדינת ישראל נבנתה בשביל עם שאין לו זהות יהודית, אפשר לקפל מזוודות ולהתפזר. כולם ישמחו - הערבים הנוצרים וגם העובדים הזרים שיחליפו אותנו. האם יש הגדרה אחרת ליהודי מלבד ההגדרה הדתית? אם כן, צריך לבטל את חוק השבות. כלומר כל המגדל של הציונות עומד על הונאה עצמית בעיני החילוני. לחילוני אין צורך במדינה, הוא יכול להיעלם בתוך כלל העמים ללא אמונה ומחויבות לכלום. לכן, למרבה האבסורד - דווקא לחילוני יש צורך דחוף בסמלים שכאילו ישמרו על רעיון הציונות.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    תכסיס פוליטי כנסו ותבינו!

    יועץ מס' 1, 06/04/08 15:24

    לבני התיישבה וכתבה בדיוק מה שהיועצים שלה אמרו לך: ''ציפי, את חייבת למצוא חן בעייני החרדים, כי עובדיה לא מוכן לשבת עם אישה בראש הממשלה... תכתבי איזה משהו על הסיפור עם החמץ, תצאי מסורתית כזאת, כמו שהוא אוהב''.
    תכסיס פוליטי שנועד לזה שבסקרים היא מפגרת אחרי ביבי. אבל אם היא תפיל את אולמרט (היא אנמית, אז נגיד והוא נופל לבד) אז היא תחבור לברק (או לבד, שוב היא אנמית) ואז מנסה להצליח לנצח את ביבי וליצור קואליציה שתכלול את הש''ס- על כן המאמר הנ''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אני לא מאמין שהיא כתבה את זה בעצמה.

    ישעיהו, 06/04/08 15:15

    טוב, זה די ברור שהיא לא כתבה את זה בעצמה, מעולם לא שמעתי אותה אומרת דברי טעם רהוטים ומבוססים אלא רק קלישאות וסיסמאות ריקות.
    בכל אופן, לא משנה מי כתב את זה בשמה, עצם העובדה שהיא מייחסת את המאמר לעצמה מבטא לפחות הסכמה לנאמר, וגם זה משהו.

    הגב לתגובה זו

    • היא כתבה במקור באנגלית וזה רק התרגום (ל''ת)

      אוהד, 06/04/08 18:04

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    NRG אולי תתנו פה לאופוזיציה במקום ללבני מממשלת אולמרט ? (ל''ת)

    דמוקרטחה עלק?, 06/04/08 15:14

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    השרה והחקיקה

    דב בער, 06/04/08 15:12

    הייתי מצפה מגב' לבני הנכבדה, שהיא גם עו''ד ובעבר שירתה כשרת משםטים, שתקרא את החוק לפני כתיבת מאמר המסתמך עליו. לו קראה הייתה מוצאת שאין בחוק איסור על מכירת חמץ, אלא רק על הצגתו 'בפומבי', ואכיפת המעט הזה מותנית במינוי פקחים ובהסמכתם. בעיר תל-אביב לא מונו אף פעם פקחים. בירושלים מינה ראש העיר החרדי פקחים, וכשהוגש סוף סוף כתב אישום התברר שהחוק נוסח ברשלנות. הפתרון איננו להתגולל על השופטת אלא לתקן את החוק. אם השרה רוצה שלא יקנו וימכרו חמץ בפסח עליה ליזום תיקון לחוק, ואם היא מסתפקת בפשרה הפוליטית הקיימת עתה - איסור הצגה בלבד - תיזום תיקון מינורי, של הגדרת הפומביות כחלה על כל בית עסק, מסעדה, בית קפה וכל מקום אחר שקונים ומוכרים בו חמץ. אדרבה ואדרבה, תציע 'קדימה' הצעת חוק כזאת ואולי תזכה בתמיכת כמה יהודים טובים.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    לבני את מביישת את העולם החילוני ומלקקת פוליטית לש''ס (ל''ת)

    איכסה לבני, 06/04/08 15:06

    הגב לתגובה זו

    • אני לא ממרץ ,אני יהודי וגם ציוני ורצה שהמדינה תמשיך להיות יהודית (ל''ת)

      לשמור על, 06/04/08 17:14

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    הרוב המכריע רוצה לשמור על צביון יהודי למעט בתיקשורת שהיתנתק ... (ל''ת)

    היהודי החדש, 06/04/08 15:04

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ציפי לבני מאמינה על שמירת צביון פלסטיני במקום יהודי של מתנחלים (ל''ת)

    מגורש מבואס, 06/04/08 15:04

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    רשימת פסקי הדין המבישים שהבאתי

    אאא, 06/04/08 14:55

    ממחישים את האיוולת ששמה ''שלטון החוק''.
    חוק לא יכול לשלוט יותר משהנעליים שלי או הבלטות בבית שלי,יכולות לשלוט.
    כשמדברים על ''שלטון החוק'' הכוונה היא לשלטונם של אלה המפרשים אותו.וכאשר הפרשנות היא בהתאם להשקפת העולם הפרטית של השופט,אזי יש לנו כאן דיקטטורה לכל דבר וענין.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    הסמול הפיאודלי הלבן השתלט על המדינה

    אאא, 06/04/08 14:45

    בדיוק כשם שהוא השתלט על אתר החרמון.
    גם השיטות זהות.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ואם למרץ היו 12 מנדטים בממשלה שלך ?

    אלון, 06/04/08 14:35

    גם אז היית טורחת לפרסם את הטור הזה ? ברור שלא. חנפנות לש''ס מתוך רצון לשמור על הכסא שלך. זה כל מה שגורם לך פתאום לחשוב על ''הצביון היהודי'' של המדינה. הצביעות והגועל נפש בוהקים מכל מילה במאמר הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ציפי לבני עושה מה שנוח להגיד באותו הרגע. נדנדה (ל''ת)

    מיכל, 06/04/08 14:11

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד.היא הרי היתה שרת משפטים

      אאא, 06/04/08 14:36

      מי מנע ממנה לעשות אז את מה שפרידמן מנסה לעשות,במקום להתרפס בפני אהרון ברק וכנופיתו כשם שהיא מתרפסת בפני קונדליסה?

      ועוד דבר לא ברור,דעותיה של לבני נמצאות אי שם באמצע בין שינוי למרצ.מה לעזאזל היא עשתה בליכוד כלכך הרבה שנים לאור דעותיה?
      זה כמו שאדם עם דעות כמו שלי יהיה ח''כ של מרצ במשך 20 שנה.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    בתוך החנות מותר. בחלון ראוה וברחוב אסור. פשרה טובה

    פרוש מצוין של, 06/04/08 13:03

    שופטת חכמה ודתית לשעבר.

    הגב לתגובה זו

    • גם הסבא של טרוקצי היה רב

      אאא, 06/04/08 14:52

      אז מה?
      אלה שהיו יהודים פעם,הם שונאים הכי גדולים של יהודים.
      פרופ' פאלק,אילן פפה ויוסי ביילין הם דוגמא מצויינת.
      זה בכלל לא סמכות של מערכת המשפט לקבוע את אורח החיים במדינה.אלה שאלות ערכיות ולא שאלות משפטיות.
      וכמו כן,אין לשופטת סמכות או זכות לבטל חוקים או להתעלם מהם רק כי דעותיה הפרטיות מנוגדות לחוק.

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    מה שיסמל את החג זה שלא יציגו את החמץ בחלון הראווה. זה מה שקבע החוק!

    עמנואל, 06/04/08 12:41

    בא בית המשפט והזכיר לעיריה מה החוק אומר, ומה החוק לא אומר. כל המאמר הזה כמו שאר התגובות שדואגות לציוויון לרגשות ולמי יודע מה, זה ליקוק לש''ס.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    נו ?? את שר בממשלה או אני ?? נאה דורש נאה מקיים - תפעלי למען חוקה.

    אסף, 06/04/08 12:36

    לי האדם הפשוט המקסימום שאני יכול לעשות זה לכתוב את הטוקבק הזה....אבל את שרה בממשלה אם את לא תזיזי עניינים אז מי יזיז ? עצוב, נראה לי שגם השרים עבדו אמון בעצמם....ובמערכת השילטון שיכולה לעשות משהו. והדבר היחיד שנשאר להם לעשות זה לכתוב טורים בעיתון...

    הגב לתגובה זו

    • ישראל זקוקה לחוקה כמו שהיא זקוקה

      אאא, 06/04/08 14:50

      לפצצת מימן אירנית.חוקה תהפוך את ישראל באופן רשמי לצורת העריצות הטוטאליטארית ביותר על הכוכב.הרבה יותר גרוע מצפון קוריאה.כבר כעת יש פה תיאוקרטיה ליברלית שזהה למה שקורה באיראן וזה רק בעזרת כמה חוקים.
      רק תאר לעצמך לאיזה רמה של עריצות נגיע אם תהיה פה חוקה שתיתן לתקשורת,לפרקליטות ולמערכת המשפט,כוח שלא היה אפילו לסטאלין ברוסיה.

      הגב לתגובה זו

      • למה לעצור בחוקה, בוא נבטל את כל החוקים

        יריב, 06/04/08 19:20

        אזרח שמדבר כנגד חוקה אין לו מושג מינימלי מה אזרחים צריכים במדינה שמפארת (ולא במדויק) שהיא דמוקרטית.

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    ציפי התחילה את הקמפיין הפוליטי

    חניבעל, 06/04/08 12:34

    והתחילה לנסות למצוא חן בעיני הדתיים.

    הגב לתגובה זו

    • הדתיים לא יצביעו בעדה והיא מאבדת את החילוניים (ל''ת)

      החלטה גרועה שלה, 06/04/08 13:05

      הגב לתגובה זו

    • ומה רע בזה?

      אאא, 06/04/08 14:56

      היא צריכה לקבל אישור בכתב ממך או מאולמרט מתי להתחיל?
      אני חושב שהיא בדיחה אבל זכותה לשאוף להגיע לעמדה בכירה יותר ולנסות לממש את השאיפות האלה כאשר תמצא לנכון.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מדוע מחייבים אנשים חילונים לחיות לפי אגדות דמיוניות דוגמת פסח? (ל''ת)

    רחל - מרצ, 06/04/08 12:30

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אני לא מאמינה לה

    מורן בנדור, 06/04/08 12:27

    נסיון העבר מוכיח כי להצהרותיה ודבריה של (המועמדת מטעם עצמה.) לראשות הממשלה ציפי לבני אין כל כסוי בשטח.היום דעתה כך ומחר ,כאשר הענין ''ישתלם'' לה, הוא יהיה אחרת. מי שעוקב אחרי דבריה נוכח לדעת כי היא הופכת להיות אלופת ה''ספינים''. אתם עוד זוכרים את קריאתה שעל אולמרט להתפטר?

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    משעמם!

    אלון ה, 06/04/08 12:27

    אני רוצה מדינה שיהיה לה ציביון של מענטשים! שום דבר מעבר לזה.

    הגב לתגובה זו

    • יפה (ל''ת)

      מענטש, 06/04/08 13:13

      הגב לתגובה זו

      • תודה (ל''ת)

        אלון ה, 06/04/08 13:31

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    כל הכבוד-דברים ראויים (ל''ת)

    דיקלה, 06/04/08 12:20

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אין דבר שנוגד את הזהות היהודית של המדינה מי שיחות על ירושלים (ל''ת)

    א.י.ש., 06/04/08 12:17

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    חברת חוץ - אתם כבר התמוטטתם.עוד

    ספינר, 06/04/08 12:12

    מעט תראי זאת בעיניך העיוורות ותרגישי על בשרך.4 אימהות חורגות,שלום אךשוא,וכל אירגוני הטירור בשם חופש הפרט והחידקל קובעים את סדר היום שלך.בית המשפט פשט את הרגל,בינו ובין מוסר יהודי יש רק סורגי בית סוהר.החינוך בארץ פשט את הרגל בינו לבין חינוך יהודי יש רק מעשי אונס וסכינים שלופים.הערכים שלכם הם הערכים של השמאל המטורף,הפשיסטי, הדקדנטי האירופאי.ושל עיתון הארץ.הפדופילים
    הפוליטים חזן ,יערי,אבנרי עדין שולטים פה בכיפה עם סטאלין שמש העמים שלהם.הזויים כמו תמיד - זו המסורת שלכם עד היום

    הגב לתגובה זו

    • איזה תגובה ענקית

      יעקב, 06/04/08 16:18

      השמאל בוגד במדינת ישראל ומנסה להרוס אותה מבפנים כמו סוס טרויאני .
      איך ישראלים יהודים , לפחות במקור מנסים למחוק כול סימן וצביון יהודי ולאומי של ישראל
      אבל מוכנים לעשות הכול לטובת הערבים ומתייצבים בראש שונאנו .

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    אופורטוניסטית בזוייה המעוררת בחילה,כאשר היא מדברת על ערכים.

    דרור מרמת גן, 06/04/08 12:12

    תמורת השררה היא תתמוך גם בחוק שיתיר מכירה חופשית של חמץ בפסח ובכל תועבה שהיא.

    הגב לתגובה זו

    • לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב ולא לחינם הלכתי לקדימה (ל''ת)

      ציפי, 06/04/08 18:03

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    חילוני שתומך בכפייה דתית הוא בוגד

    שמאלן, 06/04/08 12:12

    אף פעם לא הבנתי את הקטע של הדתיים ומפלגותיהם, שרוצות בכח לכפות על אחרים לקיים מצוות שהם (החילונים) לא מאמינים בהם - האם זה אמור להוסיף להם נקודות בעולם הבא או מה ? כשחילוני עוזר לדוסים לקיים כפיה כזו זה לא פחות מבגידה ומכירת זכויות הצד שלך תמורת כסא בממשלה, וכל החילונים חייבים לזכור זאת בבחירות ולהעניש את כל הבוגדים (כולל הציפור החסודה לבני)

    הגב לתגובה זו

    • אמן ואמן !! (ל''ת)

      אני, 06/04/08 12:58

      הגב לתגובה זו

    • מי שרוצה לחקות את המערב

      אאא, 06/04/08 15:16

      אבל חי במזרח התיכון,לא שונה מהלבנים בדרא''פ או מהצלבנים שהיו כאן בעבר.
      כמו כן,מי שכופה כאן הוא המיעוט הסמולני הלבן שהשתלט על מערכת המשפט,התקשורת והפקידות הציבורית הבכירה כשם שהשתלט על אתר החרמון.
      וזו לא פעם 1 שאתם עושים את זה.עשיתם את זה באירופה בעבר.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    די לטרור הדתי והחרדי

    סבוראי, 06/04/08 12:10

    לא משרתים בצבא, לא עובדים, חיים על חשבון משלם המיסים וקובעים לנו מה ואיך לאכול.

    הגב לתגובה זו

    • די לטרור השמאלני האנטישמי. (ל''ת)

      דרור מרמת גן, 06/04/08 12:27

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    האופרטיוניסטית מרצה על יהדות...

    יואל, 06/04/08 12:09

    איזו רדידות, איזה חוסר מעוף. מדברת בקונספציות מיושנות...

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    עד היום חשבתי לבחור בך. כבר לא. (ל''ת)

    זיו, 06/04/08 12:09

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    במה את יהודייה בסופגניות חנוכה ???????????? (ל''ת)

    אהבלית אולמרטית, 06/04/08 12:09

    הגב לתגובה זו

    • ברישום פורמלי חסר משמעות

      אאא, 06/04/08 15:17

      באיזה ארכיון נידח באיזה מרתף חשוך של משרד הפנים.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כל הדבורים על רדידות מטומטמים. לגופו של עניין מהן ההשגות שלכם? (ל''ת)

    אין כבוד ונימוס, 06/04/08 11:51

    הגב לתגובה זו

    • מי שמוסר חלקי מולדת לאוייב איננו יהודי (ל''ת)

      לא לצנזר !!!!!!, 06/04/08 12:10

      הגב לתגובה זו

    • נכון, אין כבוד ונימוס לפוליטיקאית אופורטוניסטית כמוה. (ל''ת)

      דרור מרמת גן, 06/04/08 12:13

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    למה שנרוץ לקנות אצל ערבים? ולמה אסור ליהודים לעבוד בשבת?

    יש דברים חשובים, 06/04/08 11:41

    ברחוב עצמו לא יוצג חמץ. בתוך החנויות ימכרו למי שרוצה.

    הגב לתגובה זו

    • כי אנחנו מדינת חוק

      אזרח שומר חוק, 06/04/08 11:52

      ובמדינת חוק לא יכול לבוא כל אזרח פשוט (גם אם הוא שופט) ולעשות בחוק כרצונו.

      הגב לתגובה זו

      • השאלה איננה מה חכמי הכנסת החליטו, אלא מה טוב לאזרחים (ל''ת)

        שמאלן, 06/04/08 12:07

        הגב לתגובה זו

        • ומי יקבע מה טוב לאזרחים?

          שומר חוק, 06/04/08 12:48

          ולאיזה אזרחים בדיוק זה טוב?

          בית המשפט הדיקטטורי בראשותו של ''שודד הים השיפוטי'' (כפי שכינה אותו שופט בכיר בארה''ב) פוסק לפי מה שטוב למיעוט הקיצוני של אליטות השמאל.



          ראה מאמריו של בן דרור ימיני.

          הגב לתגובה זו

          • החוק הוא שזה מותר. אסור בפומבי. מותר בתוך החנות

            החוק אומר שמותר, 06/04/08 13:02

            דתי לא יקנה בחנות לא כשרה.
            בשבתות מכריחים מעבידים להעסיק רק ערבים וגם יהודים רוצים לעבוד ולהרויח.

            הגב לתגובה זו

            • אז אולי אפשר גם לעשן בתוך חנויות

              דכג, 06/04/08 14:04

              כל עוד זה לא בחלון הראווה

              הגב לתגובה זו

            • החוק אומר שאסור וזו גם כוונת המחוקק.

              אאא, 06/04/08 15:22

              החוק גם לא אומר שאסור להורים להכות את ילדיהם.החוק גם אומר שהורים צריכים לשלם מזונות רק עד גיל 18.החוק גם לא אומר שקיום יחסי מין מתוך הסכמה הדדית במקום העבודה הוא הטרדה מינית.
              אבל מה לעזאזל משנה החוק,מה שחשוב זו דעתם של יפי הבלורית והתואר.

              הגב לתגובה זו

  • 16.

    ערך חילוני מובהק

    מתן, 06/04/08 11:39

    אכן צודקת שרת החוץ ציפי לבני, גם אני מצאתי עדצי מהרהר רבות בצביון שנו כעם החוזר לארצו ואכן הבעיה של הציבור שאינו שומר תורה ומצוות שאני נמנה בתוכו הינה מהותית יותר ומאיימת יותר בקשר למסורת והחינוך לדורות הבאים.

    אכן אותו אדם שומר תורה ומצוות המוכף כולו בהוויה של קיומן אינו עומד בסיכון של שיכחה, שמירת השבת, וצביון קיום החגים עומד מול עיניו בחברה בה הוא חי מן הבוקר בתפילת שחרית דרך נטילת ידיו לפני האוכל וכלה בברכת שמע ישראל לפני השינה.

    העומד בסיכון השכחה הינו אותו אדם שאינו מקפיד מיתוך עיקרון או מיתוך חוסר ידיעה על מסורת ישראל והחשיבות של שמירת המסורת וההעברתה לדור הבא של ילדיו עומד בספק רב ושמירת המסורת ברמה לאומית, מדינית וממלכתית דריכה להיות ערב שעליו ילחם יום יום האדם שאינו שומר על מצוות התורה.

    ברמה לאומית חשיבות השמירה על הצביון המסורתי צריך להיות נר לרגלי המפלגות החילוניות ולא נחלת המפלגות הדתיות למינהן אשר שלא במתכוון גורמות להרגשת ניכור וכפיה על הציבור שאינו מרגיש חלק מהן.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ציפי למה נתת יד להעלאת מאות אלפי גויים?

    אלון, 06/04/08 11:27

    אם באמת רצית שישראל תישאר מדינה יהודית היית צריכה לעצור את המהלך שמתברר כטעות גורלית.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אינטלקטואלית בשקל (ל''ת)

    איזו רדידות, 06/04/08 11:24

    הגב לתגובה זו

    • אמן ! (ל''ת)

      אריה, 06/04/08 13:00

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אני חילוני ומאד מסכים עם ציפי ליבני (ל''ת)

    אורן, 06/04/08 11:16

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לכח ציפקה מאתנו, אלוקים ישמור אותנו (ל''ת)

    מקדימקה ו''שלומה, 06/04/08 11:01

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    הפעם לבני צודקת. אני מקוה שתוסיף גם את זיקת העם היהודי לארץ ישראל (ל''ת)

    מאיר, 06/04/08 11:00

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל הכבוד ציפי - הצגת נכון את הרעיון (ל''ת)

    :), 06/04/08 10:58

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    גם אני חילוני הרוצה בצביון יהודי למדינה

    י, 06/04/08 10:48

    על כן, דבר ראשון, תואיל הכנסת למשוך ידיה מן העניין הזה. צביון יהודי ע''י חקיקה וכפיה היא הדבר המופרך ביותר. חמץ אסור ולגנוב מותר?

    ואם כבר לאסור חמץ, יותר הגיוני לאסור חזיר. ואם כבר לאכוף את הנורמה הציבורית על תל-אביב (כי בני ברק ממילא לא צריכה) את תתחילי בסכנין וברהט - כי את הצביון היהודי של המדינה יש לכבד בכל מקום.

    ודבר אחרון - מה זה ''הרשות המכוננת''? מתי המציאו אותה? וממתי זה התפקיד של הכנסת? הרשות המכוננת של ישראל, אם יש כזאת, נקראת ''דוד בן גוריון''.

    הגב לתגובה זו

    • בליל של שטויות

      עוד קורא, 06/04/08 11:51

      לא ראוי לתגובה רצינית.

      הגב לתגובה זו

      • אתה מתכוון לכתבה או לתגובה (ל''ת)

        ציפי, 06/04/08 13:10

        הגב לתגובה זו

    • תשובה

      אאא, 06/04/08 15:42

      1) המדינה בחרה להגדיר עצמה כיהודית ומייסדיה התחייבו בהסכם עם החזון אי''ש לגבי צביונה.מרגע שהבחירה הזו נעשתה למדינה יש יד ורגל בצביונה הדתי והלאומי.
      2) יש הרבה דברים שצריך להתחיל לאכוף בסכנין ורהט.לא הייתי מתחיל עם זה.רצוי להתחיל עם סחר בסמים,סיוע לארגוני טרור,גניבה,רצח,שוד,העלמות מס,בניה לא חוקית....
      3) כל מה שקשור לסוגיות ערכיות צריך להקבע ע''י הגופים הנבחרים.ברגע שדעותיהם של השופטים קובעים את אורח החיים במדינה,כל השופטים חייבים להבחר ישירות ע''י הציבור לתקופת כהונה קצובה כדי שתיוצגנה מגוון הדעות ע''פ משקלן היחסי.

      דויד בן גוריון היה אדם ולא רשות.הוא לא ייסד את המדינה בעצמו,למרות שזה מה שהסמול הלבן מלמד בבתי הספר.אפשר לחשוב שישראל היא חנות מכולת שהוקמה בידי אדם בודד.

      הגב לתגובה זו

      • אתה רחוק מלהיות א.א.א.הייתי מסווג אותך אחרת. (ל''ת)

        נתן.ש, 06/04/08 18:49

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    היא בינתיים דואגת רק לצביון של הפלסטינים (ל''ת)

    רצה איתם, 06/04/08 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    את הצביון היהודי לא הייתי מחפש

    נח, 06/04/08 10:45

    באקט בודד,כי בהצביון מתבטא בקומפלקס של פעיליות, התנהגות,דרך מחשבה ,וכמובן דברים סמליים,או דתיים.
    ואם כבר מוציאים ,דבר אחד הייתי בוחר כצביון יהודי''ואהבת לרעך כמוך''
    או שזו שפה זרה ?

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון!! (ל''ת)

      המלכה האם, 06/04/08 13:39

      הגב לתגובה זו

    • ראשית זה לא צביון יהודי

      אאא, 06/04/08 15:43

      אלא הפרשנות שלך.
      ויהדות היא מה שקובעת ההלכה ולא אתה או אני.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אני מתרגש עד דמעות מהעומק האינטלקטואלי של המאמר (ל''ת)

    קוקו, 06/04/08 10:45

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הריקנות החלולה של ליבני מדכאת כל יהודי הגון. זה מזעזע (ל''ת)

    ציפי כמו ביבי, 06/04/08 10:29

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נהדרת הציפי הזאת - יאללה לראשות הממשלה (ל''ת)

    מעיין מקוב, 06/04/08 10:27

    הגב לתגובה זו

    • של הרש''פ או שלנו? (ל''ת)

      אאא, 06/04/08 15:43

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    וואוו. אני בהלם מרמת הכתיבה הנמוכה. חשבתי שהיא יותר אינטליגנטית. (ל''ת)

    יחיאל, 06/04/08 10:27

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לגזור ולשמור

    אריק, 06/04/08 10:23

    פעם היא גם היתה שייכת למחנה הציוני הלאומי, והיו לה התבטאויות נהדרות לטובת זכותו של העם היהודי על ארצו, על בטחונו ועל גורלו.
    ואיפה היא היום...

    הגב לתגובה זו

    • היא אף פעם לא היתה חלק מהמחנה

      אאא, 06/04/08 15:45

      בדיוק כמו שרון,אולמרט ומרידור.
      מדובר בחבורת אופורטוניסטים שניצלה את הליכוד לצורכי קידום אישי.
      תסתכל בכל העולם,אתה רואה תופעה כזו של פוליטיקאים מצד אחד של המפה אשר לפתע ''מגלים את האור'' ועוברים למחנה השני?

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ליבני עסקנית קטנה עם קלישאות נבובות וצבועות

    פסח, 06/04/08 09:56

    אין דבר כזה יותר דתי יותר יהודי. זה השקר הגדול של ימינו שעסקנים חילוניים שטחיים ומופקרים מפיצים ומגוננים עליו. החילוני הכי חילוני הוא יהודי בדיוק כמו כל עסקן דתי או חרדי שעושה מהדת קרדום לחפור בו ומנצל את היהדות למטרות אנוכיות וכוחניות. השפלה וביזוי של החילוניות הוא מעשה אנטי יהודי בעליל, בכסות של הצגה בעד היהדות. ולעסקנים החרדים המתלהמים ייאמר ללא מורא - אם אתם באמת מאמינים באלהים, תניחו לו להסתדר בעצמו עם החילוניים. הוא לא זקוק להצגות הפטיות שלכם. אתם מבזים אותו ואת עצמכם ואת היהדות שבשמה, כביכול, אתם מדברים - בדיבורי הגידופים שלכם. עושה רושם שהאמונה שלכם היא הצגה גדולה וכל האינטרס שלכם לפעול בכוח ובהתנשאות נגד החילוניים. אם יש לכם עודף אנרגיה לשנוא את החילוניים - תואילו בבקשה להתגייס לצה''ל.

    הגב לתגובה זו

    • כמה צודק ! (ל''ת)

      ג'אן, 06/04/08 13:01

      הגב לתגובה זו

    • החילוני רשום כיהודי

      אאא, 06/04/08 15:46

      ונחשב לכזה,אבל האם הוא באמת יהודי?
      אפילו החילוני עצמו לא מסוגל להצביע על הבדל מהותי אחד בינו לבין הגוי הממוצע.ואם אין הבדל כזה,למה שהחילונים לא יחיו ביחד עם הגויים באחת מ 3 היבשות שעומדות לרשות המערב הנוצרי הלבן?

      הגב לתגובה זו