• 76.

    צודקים !!!! (ל''ת)

    ba, 03/04/08 18:07

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    צר לי על מי שכבר אין לו מה להפסיד מלבד השקפת-עולמו

    אבא של חיילים, 03/04/08 16:33

    צר לי על 2 האבות שבניהם נהרגו כחיילים, והם כבר לא ישובו הביתה. אין לחיים דרעי ולמשה קינן ''מה להפסיד'' לגבי בניהם ההרוגים. רק רצון-הנקמה והגמול, טבעי ומובן ואנושי, ועוד משהו - השקפת-עולמם, שגם אותה אני מכבד. אלא שנדמה לי שהשקפת-העולם היא שמכתיבה ל-2 האבות האומללים את דבריהם לאבות שבניהם עדיין בשבי, ולא ידוע אם חיים הם או אם ירויים. כמו שאמר מי שהשקפת-עולמו דומה - פוליטית ואמונית - יעקב עמידרור (אלוף במיל.): ''אילו הבן שלי היה בשבי, הייתי צועק עד לשמיים שישחררו אותו בכל מחיר, גם של שחרור אסירים ''עם דם על הידיים''. אבל לא הבן שלי נמצא בשבי, לכן אני יכול לשקול שיקולים אחרים, אסאטרטגיים-לאומיים''. ועוד 2 עובדות, מול העובדות (שאינני חולק על מקצתן, כמו ש-14% מפלשתינאים ששהו בכלא ישראלי ושוחררו, שוב היו מעורבים בלוחמה נגדנו, הישראלים-היהודים, כסטטסטיקה שפרסם ארגון 'אלמגור'): 1. אמצעי אחר שנוסה בעבר כדי לשחרר שבוי שלנו - נחשון וקסמן - נגמר לא רק ברציחתו שלו, אלא גם במותו של לחם נוסף שבא לחלצו. 2. אחרי חטיפתו של גלעד שליט עברו 17 ימים, שבהם יכול ראש-הממשלה לנסות להביא לחזרתו הביתה אילו בדק ברצינות ובפתיחות את האפשרות לעיסקת-חילופי-שבויים כזאת או אחרת. נדמה לי אפילו שה''מחיר'' שדרשו אז הפלשתינים היה נמוך ממה שהם דורשים עכשיו. אבל אולמרט 'התחפר' בעמדתו ש''לא נכנע לסחיטה של טרוריסטים'' - - - ואז, מבלי ששוחרר אפילו נער קטין פלשתינאי מהכלא הישראלי, או שוחררה אפילו אישה פלשתינית אחת משם - החטיפה הבאה התרחשה, ונעלמו גם אלדד רגב ואהוד גולדווסר. לא משום ששחררנו אסירים פלשתינים אלא למרות שהתעקשנו לא לבדוק עיסקה כלשהי ! והלוואי שאתבדה, אם אומר שחטיפות נוספות של ישראלים בוא-יבואו, אם נשחרר אסירים פלשתינים או אם לאו. הקשר בין 2 הדברים אינו ישיר, גם אם יחזרו על האמת הלא בטוחה הזאת כל מי שהשקפת-עולמם כזאת של חיים דרעי ומשה קינן. ועובדה שלישית: אין ''מונופול'' על השכול. ישנם הורים שכולים שכבר פנו אל ראש-הממשלה במכתבים בהם הם מבקשים להביא להחזרת 3 החיילים השבויים הביתה, אפילו אם לצורך זה אין מנוס מלשחרר אסירים פלשתינים, בהם גם כאלה שעל-פי מידות הדין והצדק בהחלט ''מגיע'' להם לכלות את ימיהם בכלא ! אבל גלעד שליט, אהוד גולדווסר ואלדד רגב לא ראויים לזה ! עליהם לא חבל הורים השכולים, רק כי להם כבר אין מה להפסיד אלא את ''שמחת''-הנקם והשילם, רחמנא ליצלן ?

    הגב לתגובה זו

    • לשם הדיוק וההגינות,במכתב ההורים אין רמז לנקמה

      נתן.ש, 03/04/08 17:44

      אינני יודע מאין המגיב הסיק את המסקנה,לרצון ההורים לנקמה.כל מכתבם בא כדי להתריע,כי שחרור רוצחים יגרום לשכול נוסף.ואין לי אלא לכבדם על אומץ ליבם.לעמוד מול נועם שליט,אב מאופק ושקול שבנו כבר 600 יום בידי החמאס.זה לא קל,לי בתור אב וסב לנכד המשרת בגבעתי קשה,אך בחיים יש גבול למחיר שניתן לעמוד בו.

      הגב לתגובה זו

      • נכון צריך להיות גבול! וההחלטה היכן הגבול בידי הממשלה! (ל''ת)

        ., 03/04/08 19:47

        הגב לתגובה זו

  • 74.

    הפרד ומשול משרת את בריוני הביטחון

    גוגית המגוגית, 03/04/08 10:53

    שצריכים בשר תותחים עבור מלחמותיהם הנפשעות - כדי למכור נשק לעולם ,להתעשר -ראיתם כתבה בערוץ 10- אם לא תיכנסו לנענע ותראו איזה פושעים ציניים, משתמשים בעם לצרכיהם- מתי תתפכחו?
    והכל בשם ציונות ופטריוטיות שידוע שהן מפלט לנבלים הגדולים ביותר
    שגרים במגדלים ,קונים יאכטות ומטוסי מנהלים כדי שיוכלו להמלט בקלות כששארית העם תינמק.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    רק גלעד מת יניח את דעתכם (ל''ת)

    ע.גדיר, 03/04/08 09:51

    הגב לתגובה זו

    • זה לא המקום לדמגוגיה. יש פה דילמה מוסרית שההגיון והלב מעורבים בה. (ל''ת)

      להכריע ביניהם., 03/04/08 12:28

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    ההורים השכולים צודקים

    יורם קאופמן, 03/04/08 09:48

    כל מילה שההורים השכולים אמרו בסלע.אני אומנם תודה לאל לא חויתי שכול ומאולם לא נחטף אף חבר או מכר שלי,אך חשוב לי לחזק את אותם הורים ואחים שכולים בכלל שמתנגדים לעיסקת השחרור.הסכר נפרץ מזמן וכעת אנו כחברה משלמים את המחיר.חוטפי המטוס לאנטבה גם דרשו שחרור אסירים אך הממשלה סרבה ואולם מיום שהממשלה הסכימה פעם ראשונה לשחרור אין כבר דרך חזרה,וכולנו משלמים את המחיר.הדרך היחידה לחזור לאחור לדעתי היא שנמרר את חייהם של מנהיגי המחבלים יום יום ושעה שעה.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    יהודי אחד שקול להרבה מחבלים. (ל''ת)

    זאת עובדה!, 03/04/08 09:47

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    לתת להם הכל

    שני הרשקוביץ, 03/04/08 09:42

    עם כל הכבוד להורים השכולים אני אחות שכולה ואני לא מאמינה להם כשהם אומרים שהיו שולחים שוב את הילידים שלהם בידיעה שלא יחזרו. בגלל שאני נמצאת בדוק באותו מקום כמו ההורים השכולים אני היום הייתי מוכנה לשלם כל מחיר רק כדי לראות את אחי בבית ולכן צריך לתת להם את כל מה שהם רוצים כך שתהיה משפחה אחת פחות במצב שלנו.

    הגב לתגובה זו

    • דעה ריגשית שאינה מתיישבת עם ההגיון. (ל''ת)

      נתן.ש, 03/04/08 10:23

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    כל הכבוד להורים השכולים שאמרו את האמת

    יאיר, 03/04/08 08:02

    אסור להיכנע לטרור, פשוט כי משלמים על כך בדם בנינו.

    צריך להחזיר את החטופים לביתם. אך רק באמצעים מודיעניים וצבאיים ובשום פנים ואופן אסור לשחרר רוצחים כדוגמת הרוצח ברגותי שאחראי על רציחתם של יהודים.

    זאת האמת הפשוטה שההורים השכולים אמרו ועל כך יבורכו.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    האם אלפי רוצחים בכלא מנעו פיגועים התשובה לא לכן לשחרר את שליט לפני

    ג.מרכז, 03/04/08 06:56

    שיהיה מאוחר.אני חוזר ואומר שחרורם של כמה מאות מחבלים לא יביא לגל של פיגועים מפני שבשטח ישנם מחבלים שממילא מנסים להוציא פיגועים בכל מחיר.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אז משעל הטרוריסט אמר שהוא חי

    באדי בום, 02/04/08 23:23

    על תשכחו שמדובר בחמאס, מעניין
    שיש להם מצלמות וידיאו לצלם את השדידים שלם לפני שהם יוצאים להתפוצץ על איזה מרכולת, אז לפני הויכוח אם לשחרר רוצח אחד. או לא..
    אז שיתנו לנו הוכחה שהם לא רצחו אותו ביום הראשון.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    עדיף להיהרג מאשר לשבת בשבי

    איציק, 02/04/08 22:03

    אני שישבתי בשבי הסורי כמעט שנה, סובל מזה שלושים וחמש שנים, חיי הם לא חיים, וחבל שלא נהרגתי במלחמה עם חברי הלוחמים, מאחר ולעמוד מול אגף השיקום אחר השבי זה כמו לעמוד מול השטן בכבודו ובעצמו,אני חובה את זה על בשרי מאז שיחרורי מהשבי,
    עדיף לי מותי מחיי!

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מה בין שבי מוות?

    הפדוי שבוי לעד, 02/04/08 21:05

    ירמיהו פרק טו
    א וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֵלַי, אִם-יַעֲמֹד מֹשֶׁה וּשְׁמוּאֵל לְפָנַי, אֵין נַפְשִׁי אֶל-הָעָם הַזֶּה; שַׁלַּח מֵעַל-פָּנַי, וְיֵצֵאוּ. ב וְהָיָה כִּי-יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ, אָנָה נֵצֵא; וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם כֹּה-אָמַר יְהוָה, אֲשֶׁר לַמָּוֶת לַמָּוֶת וַאֲשֶׁר לַחֶרֶב לַחֶרֶב, וַאֲשֶׁר לָרָעָב לָרָעָב, וַאֲשֶׁר לַשְּׁבִי לַשֶּׁבִי



    סדר נזיקין, מסכת בבא בתרא
    דף ח, ב גמרא: קרא (תהילים קטז) יקר בעיני ה' המותה לחסידיו רעב קשה מחרב איבעית אימא סברא האי קא מצטער והאי לא קא מצטער איבעית אימא קרא (איכה ד) טובים היו חללי חרב מחללי רעב שבי [קשה מכולם] דכולהו איתנהו ביה



    כבר חכמינו אמרו ששבי קשה ממות,

    הגב לתגובה זו

    • ההבדל הוא שחכמנו לא היו פוסקים

      צנוע, 02/04/08 21:32

      מאסר עולם למחבלים אלא מוצאים אותם להורג, צריך גם להבין מה כתוב,
      עדיף לשליט להלחם עד מוות במקום ליפול בשבי.

      הגב לתגובה זו

      • יעכשיו שנשבה

        פדוי שבי, 02/04/08 22:10

        שירקב שם?

        צריך לדעת מה כותבים אתה ככ צודק, חבל שאינך יודע.
        ואם אתה חושב שאתה צנוע אז אתה טועה- כי אין הנחתום מעיד על עיסתו,

        גם בזה שגית וחבל שיהירותך עולה על טיפשוטתך

        הגב לתגובה זו

  • 64.

    אילו שאלו חיילים שנפלו הם היו אומרים לשחרר חייל שבוי בכל מחיר. (ל''ת)

    ג.מרכז, 02/04/08 20:36

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הורים שכולים עדיף אדם חי על מת ומספיק עם עצות אחיתופל שלכם .

    ג.מרכז, 02/04/08 20:27

    חיילים נהרגים כבר עשרות שנים ואני סבור שאין משפחה בארץ שלא הכירה חייל שנפל.אבל לפי דעת האבות השכולים צריך להפקיר את שליט לאויבנו כדי שהוא יעלם או ימות העיקר שלא ניכנע להם.ומה יצא מכך עוד חייל הרוג או שיעלם לעולם .גם דברי ההבל שלהם ללחוץ להרוג לנסות לשחרר בכוח יביאו למות עוד חיילים.לסיכום תמיד ימצאו מחבלים שירצו לפגוע בנו גם אם לא ישחררו מחבלים מהכלא ואנחנו רוצים את שליט חי והוריו שיהיו מאושרים .

    הגב לתגובה זו

    • מדובר ברוצחים שרצחו חפים מפשע

      דני ארנון, 02/04/08 21:26

      נשפטו למאסר עולם במקום למוות, ועתה עוד מעיז לטעון שבגלל שתמיד יהיו מחבלים, אז צריך לשחרר אותם,
      אם שליט היה נהרג או נרצח, גם הייתה טוען שצריך לשחרר אותם, בגלל שממילא יהו מחבלים, אז מה שאתה טוען בעצם שאתה נכנע למחבלים.
      מסקנה או שאתה ערבי, או שאתה סתם בן אדם.

      הגב לתגובה זו

    • אז מה אתה מציע? לשחרר אותו תמורת 1000 רוצחים? (ל''ת)

      מה ההיגיון כאן?, 02/04/08 21:51

      הגב לתגובה זו

    • ל 63-64,ההורים השכולים הביעו דעתם באומץ

      נתן.ש, 02/04/08 22:08

      ומסכים איתם בכל מילה ומילה.לפי הבנתך באם החמאס היה דורש מאיתנו לשחרר את כל האסירים,היינו צריכים למלא דרישתם.אתה הזוי.

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    ממשלת המחדל מעוניינת לסכסך בין המשפחות השכולות. (ל''ת)

    אמסטל, 02/04/08 20:17

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    הם צודקים במאה אחוז.

    לא פריאר, 02/04/08 19:59

    כל ההורים השכולים מאה אחוז מהם.
    היו מוכנים להתחלף איתו.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    הם צודקים במאה אחוז.

    לא פריאר, 02/04/08 19:59

    כל ההורים השכולים מאה אחוז מהם.
    היו מוכנים להתחלף איתו.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    ומה אמר חיים דרעי לאולמרט?

    אזרחית, 02/04/08 17:28

    בהלוויה של בנו אמר חיים דרעי: ''אני דורש ממך להחזיר את כל חלקי עצמותיו. אל תישן. תחזיר לי את העצמות. נתתי לך בן שלם''.
    חיים דרעי היה מוכן לסכן חיי חיילים על מנת להחזיר עצם מבנו המת. אבל גלעד שליט, חייל בצה''ל, יכול מצידו להירקב בשבי.

    הגב לתגובה זו

    • גם לשקרים יש גבולות,את ללא גבולות.

      נתן.ש, 02/04/08 18:29

      יש משא ומתן והחמאס לא יקבל את מה שהוא דורש,בגלל שאי אפשר למלא דרישותיו.וכפי שישראל חיסלה את כל משתתפי הטבח במינכן בשנת 1972,כן יעשה אם חלילה יעונה משהוא לגילעד שליט.זאת הם יודעים היטב.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא שקר

        י, 02/04/08 22:11

        זו ציטטה מדברי האב בהלווית בנו.

        הגב לתגובה זו

        • בסוף תתחילו אכן להאמין שהשקר אמת. (ל''ת)

          נתן.ש, 03/04/08 08:58

          הגב לתגובה זו

          • בדיוק בגלל ויכוחי סרק כאלה

            י, 03/04/08 11:27

            המציאו את גוגל ואת ארכיוני החדשות. אתה מתבקש לחפש את סיקור ההלויה ומה נאמר בה, ואז גם לא יזיק להתנצל בפני על ההשמצה בשקר.

            הגב לתגובה זו

  • 58.

    משה קינן המאוס

    אזרחית, 02/04/08 16:44

    על פולארד הוא אמר: ''אנו צריכים לא לבקש אלא לדרוש. לא להתחנן! בקומה זקופה ובעוצמה ולא להתבייש. יונתן הוא שלנו. ''שלנו'' זה ''שלי'' ברבים''.
    אבל גלעד שליט, חייל בצה''ל, יכול מבחינתו להרקב בשבי.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    דבר אחד חייבים לעשות - ומיד!

    י, 02/04/08 13:18

    אי אפשר להכריע בדילמה הקשה הזאת ובטח הורים אינם יכולים לפעול מתוך שיקול ענייני והדבר מובן ללא קשר לעמדתם.

    העניין הוא שבניגוד לבנים שנפלו שדבר לא יוכל להשיבם, לגלעד עדיין יש תקווה. הוא עדיין חי. אסור לשכוח זאת.

    מכל הויכוח הבלתי אפשרי הזה, ישנו דבר אחד שיש עליו קונצנזוס וצריך לרכז לשם את כל הלחצים משני הצדדים -

    למנוע לחלוטין כל זכויות מכל אסירי החמאס עד לשחרור גלעד. לא ביקורים, לא טלויזיה, לא ספרים ועיתונים, לא טלפונים, לא סיגריות, לא כלום. לא משנה מה יגידו, לא לוותר כאן במילימטר. בעיקר למנוע כל קשר בין האסירים למשפחותיהם. וחבל שבזבזנו שנה וחצי.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    הורים שכולים. אני מקווה שאתם לא רציניים

    לא מאמין, 02/04/08 12:37

    כתבתם:
    ''תנו לנו את בנינו חיים בשבי, ואנו מבטיחים שלא נדרוש שחרור רוצחים למענם וסיכון הציבור כולו - רק כדי שבנינו יחזרו''

    באמת??? הייתם רוצים ילד בשבי??? ולסמוך על ''הכי זבלה'' ש'מצבו טוב'? אותו דובר שעומד מול המצלמה מדושן עונג, ועם סיום ההודעה שלו חוזר לעטות רעלה על פניו, והולך לענות את השבוי?
    גלגלו קצת ב60 שנות ההיסטוריה שלנו ותראו מה נשאר משבויים שמצבם היה 'טוב'.

    עם כל הכאב והצער, בניכם נפלו קדושים במלחמה ודמם צועק מן האדמה, דמו של גלעד צועק - בינתיים - על האדמה!

    תהיו בריאים ושלמים, כך גם שאר בניכם שאתם 'מסכימים' לשלוח שוב להלחם במחבלים. ותתחילו להסיק - כמו רוב האנשים השפויים במדינה - שאין לנו שום דרך להשפיע על היושבים ראשונה במלכות, ממשלת ישראל. ואם הם יצטרכו עוד איזה קשקוש בספר האורחים, והמחיר בשביל זה יהיה מה שלא יהיה - זה מה שהם יעשו.

    בתגובתי זו איני מביע דעה בסוגיית שחרור החיילים.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    לשחרר בכל מחיר!!! על כל חייל לדעת שיעשו הכל בשבילוו!!!

    אורנה, 02/04/08 12:34

    קצת הגזמתם, עם כל הכבוד אליכם, ויש הרבה כבוד, להתנצח מול האב. לא ארד לרמת ההתנצחות שהצגתם בטיעוניכם, לכן לא אשיב אליכם ישירות. חבל, שזו הדרך בה בחרתם.

    הגב לתגובה זו

    • את יודעת כמה ילדים כבר נרצחו לפני שאת אומרת כל מחיר?

      אבא, 02/04/08 14:04

      את יודעת כמה ילדים נרצחו על ידי מחבלים ששוחררו? כמה נכים לצמיתות? כמה נפגעי נפש? כמה כאלו את מוכנה להקריב עוד בשביל חייל אחד? את הבן שלך את מוכנה שירצחו? את עצמך?

      עד שלא תעני על זה הטיעונים שלך באמת לא ראויים.

      הגב לתגובה זו

      • לאבא,דבריך נכונים במאת האחוזים.

        נתן.ש, 02/04/08 19:01

        מנסים לערבב פוליטיקה בנושא כה כאוב וריגשי.

        הגב לתגובה זו

  • 54.

    הטיפול בשחרור שליט איכותי כמו הטיפול בקאסמים. (ל''ת)

    כלומר, אפס!!, 02/04/08 12:05

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    שאלה להורים השכולים

    אובייקטיבי, 02/04/08 11:52

    מדוע אתם מתקיפים את נועם? שדרך אגב - אני הבנתי שונה את הביטוי שלו ''פרייר'' ולא כמוכם. זה היה מופנה להנהגה ולא בהשוואה. אבל מדוע אינכם יוצאים עם כל הטיעונים ,הצודקים שלכם, לגבי האסירים הפלסתיננים, מול הממשלה. מדוע אין קמפיין שלכם שיהיה חזק עד כדי כך שישפיע ובאמת יילקחו כל זכויות היתר מהאסירים הבטחוניים. מה נועם אשם?מדוע אתם נשמעים רק בתגובה לדרישתו המוצדקת של נועם? נראה אותכם פועלים ממש כנגד כל ההטבות שמקבלים אצלינו הרוצחים

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לפעמים אני תמה מאיפה הנבלות והאכזריות שעם ישראל עוטה על עצמו

    Yossi V, 02/04/08 11:49

    איבוד בנם במרדפים מיותרים ברחבי רצועת עזה לא הביא לשום פתרון ולשום הגנה על מדינת ישראל ואזרחיה.
    חיילים אלה כמו מאות אחרים נפלו למען קידוש גחמנותם ומופרעותם של ראשי הביטחוניסטים הישראלים שכל מטרתם היא להצדיק את קיומם הרצחני.

    במקום שהורים אלה יקומו ויאמרו: ''די לשפיכות הדם המיותרת הזו, יש לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר של שיחרור חיילי חמאס, כי עדיין לא הוכח שאי השיחרור מביא שקט וביטחון לאזרחי המדינה'', עומדים שני הפוצים האלה ואומרים: ''הלך לי ילך גם לך'' .

    הגדילו לעשות ההורים הנ''ל בהצעתם הנדיבה להתחלף עם נועם שליט, להחזיר את בניהם לחיים (כנראה ע''ח שליט - הרי הציעו חילופין), ולהפקידם בשבי. אכן הורים נדיבים.
    הורים שכאלה, מלכתחילה לא היו זכאים להורות, ומות בניהם לא נותנת להם את זכות היתר להפגין את טימטומם ברבים.

    ומה שיותר מדאיג אותי אלה קוראי מעריב הנאמנים אשר לא רק שלא בכל מחיר לא מוכנים שגלעד שליט יחזור, אלא שבכל מחיר אין הם רוצים ששליט יחזור.

    ערב פסח השנה עושה לו עם ישראל מצות משובחות במיוחד, לא רק ודווקא מדם הגויים, אלא מדם ילדיו הוא.

    הגב לתגובה זו

    • יוסי - הסתכל מה יש להם על הראש ותבין... (ל''ת)

      ירא שמים, 02/04/08 11:56

      הגב לתגובה זו

    • לך תסתכל בראי

      אבי, 02/04/08 12:05

      אין אדם רואה אלא את עצמו ואם אתה תוהה מאיפה הנבלות והאכזריות, אני מוצא אותן בשפע רב בכתיבה שלך.
      כל טוב, וחייה עם עצמך בשלום.

      הגב לתגובה זו

    • התלהמות אינטלקטואלית

      טים תם, 02/04/08 12:15

      כן, לדעתך, ירד מספר הפיגועים בישראל רק בגלל שרוח השלום נושבת ברחבי הגה המערבית, ולא בגלל מאמץ מורכב והקרבת קורבן של ביטחוניסטים. וכך גם, צריך להחליף את רובי החיילים בחלילי רועים ואז נראה איך שורר השקט ברצועה.
      כואב לראות כיצד אתה פוגע באנשים, ששילמו את המחיר היקר ביותר שאפשר לשלם (כן, יותר ממחיר החיים של עצמם), כדי שאתה תוכל להמשיך להקליד גועל נפש צרוף במסווה ליברלי/שמאלני/פציפיסטי.
      אתה לא שייך לאף קבוצה מהשלוש. אתה פשוט אוויל רע לב.

      הגב לתגובה זו

      • הוא ערבי שמתחזה ליהודי,אוייב שמעוניין בהמשך הטרור.

        אתם לא קולטים?, 02/04/08 12:38

        יש עוד מתחזים ערבים כאלה,נאמן ''השפוי'',נועמי מליסבואה,וכן הלאה.

        הגב לתגובה זו

    • עלוב מאוד!

      אלוני, 02/04/08 12:17

      אפס מאופס
      קשה להאמין כמה עלוב יכול להיות בן אדם.
      איו לי אפילו חשק לשכנע אותך שאתה טועה מפני שאתה כנראה חולה נפש וצריך טיפול תרופתי דחוף

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה איתך יוסי

      איילת, 02/04/08 14:20

      חותמת על כל מילה. כל הכבוד.

      הגב לתגובה זו

    • ליוסי ליבי עליך,כנראה אינך מבין את הכתוב (ל''ת)

      נתן.ש, 02/04/08 14:35

      הגב לתגובה זו

    • ל-Yosi v ציונך בהבנת הנקרא הוא אפס 0 (ל''ת)

      המורה נחמה, 02/04/08 15:19

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    סוף סוף הורים שפויים משמיעים את דעתם. לא להכנע לטרור!! (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 02/04/08 11:38

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    איפה ''פקק תנועה''? (ל''ת)

    המטיף, 02/04/08 11:23

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    ''גם לי גם לך לא יהיה - גזורו'' (ל''ת)

    בלי מילים, 02/04/08 11:20

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    צודקים במליון אחוז.

    כאוב אבל, 02/04/08 11:11

    מי שקשה לו לעמוד מול נועם שליט שיחשוב איך יסתכל בעינים של אזרחים שישלמו בחייהם על עסקת שחרור שערורייתית.
    ויהיו כאלה שישלמו בחייהם, זה ברור לחלוטין מהנסיון שלנו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      אבי, 02/04/08 12:08

      עיסקת גבר'יל של רבין המנוח הייתה הכניעה הגדולה ביותר של עם ישראל לטרור בכל הזמנים

      הגב לתגובה זו

      • אתה טועה

        י, 02/04/08 13:05

        עסקת ג'יבריל אין לה קשר לרבין וזה מוכיח שאתה נהנה לכתוב מה שהיית רוצה לחשוב בלי קשר לעובדות

        הגב לתגובה זו

        • ממש לא משנה מי עשה את העסקאות הקודמות

          כאוב אבל, 02/04/08 15:16

          מה שידוע בברור הוא שהן נגמרו בבכי, הרבה בכי של הרבה משפחות.
          מי שמציע לשחרר בכל מחיר גם משחרר רוצחים פעילים לרחובות וגם מזמין את החטיפה הבא.

          הגב לתגובה זו

  • 47.

    על החטיפה בצפון ,שילמנו במלחמה כושלת .לא צריך תשלום נוסף !

    טיטוס, 02/04/08 11:06

    המלחמה הכושלת בצפון נגרמה כתוצאה מחטיפה מוצלחת דבר שהגביר את בטחונו של החיזבאללה החמאס ומדינות ערביות קיצוניות נוספות .ישראל שילמה מחיר יקר עבור השעור במלחמת לבנון השנייה ואינה צריכה לשלם מחיר יקר נוסף {שלא ניתן יהיה לעמוד בו } בשחרור מאות מחבלים עם דם על ידיהם תמורת החטופים . שחרורם יעודד חטיפות נוספות שאולי ייגרמו למלחמה הבאה .

    הגב לתגובה זו

    • אתם לא מבינים שהמלחמה אף פעם לא ניגמרה.

      כבר יותר ממאה, 02/04/08 11:45

      אנחנו במלחמה כל הזמן,עם הפוגות קלות.
      החטיפה בצפון היתה חלק מהמלחמה והתגובה שלנו היתה חלק מהמלחמה ולא מלחמה בפני עצמה,חדשה ומיותרת.
      המלחמה בצפון היתה נכונה,ניהול המלחמה היה לקוי ביותר.
      ניהול מלחמה בשלט רחוק מאמריקה ע''י קונדליסה הוא דבר חמור ולא מקצועי של ''מנהיגי'' המדינה.
      כתוצאה מניהול מלחמה לא הגיוני,גם נהרגו הרבה חיילים לחינם וגם לא הכרענו את המלחמה.
      אבל כן ייצרנו הרתעה טובה ע''י השמדת לבנון ובסיסי החיזבאלה.
      הרתעה טובה מונעת את המלחמה הבאה וחוסכת בחיי חיילינו.
      זה היה עוד חלק מהלחימה במלחמה הכוללת שנימשכת כבר מעל מאה שנה ושבכל זמנה מתו פחות יהודים מאשר ביום אחד בשואה,בארצות אירופה ''הנאורות'' שמסרו אותנו השימחה ובדיקדוק לרוצח הגרמני האירופי.
      זאת מלחמה הכרחית שחוסכת בחיי יהודים שמגינים על עצמם וכך מונעים חלק גדול מרצח היהודים.
      בשביל זה הוקמה מדינת היהודים.
      ניהול מלחמה נכון ע''י מנהיגים אמיתיים יקצר את המלחמה,ימזער את הרוגינו,יביא להכרעה קטלנית של המלחמה וימנע חלק מהמלחמות העתידיות.
      אלה דברים שיקצצו בעוד הרבה מאוד את הניפגעים הישראלים.
      וזה אמור גם למלחמה בלבנון אבל גם למלחמה הפתטית באירגוני הטרור הפלסטיניים שנימשכת כבר 8 שנים ללא הכרעה ושבכל אורכה המיותר נהרגו המוני אנשים לחינם.
      אבל בשביל זה צריך לבחור במנהיגים אמיתיים ואנחנו לא עושים את זה.

      הגב לתגובה זו

    • שילמנו במלחמה. למה אתה חייב להוסיף ''כושלת'' הרי זה לא קשור לעניין (ל''ת)

      אלוני, 02/04/08 12:19

      הגב לתגובה זו

    • המלחמה לא הייתה כושלת,לא מוצלחת.

      נתן.ש, 02/04/08 14:32

      וההבדל הוא גדול מאוד,המנהיג שלהם לא יוצא ממאורתו עד היום מדוע ?.

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    האם לא עדיף לומר להורים: זה המצב תתמודדו עם האובדן, במקום לטעת בהם (ל''ת)

    תקוות שוא?, 02/04/08 11:04

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    המשוחררים של היום ,הם המחבלים של מחר !

    ישמעאל, 02/04/08 10:59

    עסקת שחרור שתכלול מאות מחבלים תמורת חטופים רק תגביר את מאמצי המחבלים לבצע חטיפות נוספות . עם כל הצער של משפחות החטופים צריך לפעול בהגיון ולחשוב על העתיד .

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מתים? שבויים? תתרגלו. (ל''ת)

    האולמרט, 02/04/08 10:57

    הגב לתגובה זו

    • וואלה

      אלוני, 02/04/08 12:37

      אתה רשע!
      מאשים את ראש הממשלה שלא אכפת לא מהרוגים ושבויים.
      מי מינה אותך.
      אני בטוח שלראש הממשלה אכפת יותר ממך על בנינו השבויים וההרוגים.
      אתה יכול לצעוק כמו תרנגול מיוחם שאכפת לך .
      אולמרט צריך גם לדאוג לעתיד אפילו לעתיד של רשעים כמוך.
      אתה זוכר לפני וינוגרד האשימו את אולמרט ששלח חיילים לקרב האחרון כדי לכסות את התחת שלו ועבור כך נהרגו 31 חיילים '' לחינם''.
      וינוגרד זיכה אותו לחלוטין!!! מאשמה זו.
      לא שמעתי התנצלו משופכי הדם שהאשימו אותו בפשע מתועב כזה!
      אך אני גם לא מצפה מאנשים כמוך לשום דבר שקשור לצדק .
      פטפטנים ללא גבול שיודעים להאשים את כולם חוץ מעצמם!

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    עם ישראל משלם על מחדליו ותעיותיו השונות והמגונות מ48 ועד היום (ל''ת)

    פקק תנועה, 02/04/08 10:48

    הגב לתגובה זו

    • פקק מזמן לא שמענו...

      שינדלר, 02/04/08 12:27

      את השטויות שלך!!
      מה הייתה בחופש?
      ולעניין:
      כל עם משלם על טעויות שלו
      ולנו היו טעויות רבות גם לפני 48
      כדי שתהיה משמעות למשפטים שלך אתה צריך להסביר מה אתה מגדיר טעויות.
      הרי כל צד יכול לקחת את הדברים הסתמיים שלך ולהגיד שהוא מסכים אך יגדיר את הטעויות אחרת.
      (אני בטוח שלא הבנתה זה עבור האחרים)
      בכלל עדיף שתחסוך לנו את השטוות שלך.
      זה די מבייש!

      הגב לתגובה זו

    • משפט סתמי וטפשי. פקק, תנסה לכתוב דברים משמעותיים או שלא לכתוב בכלל (ל''ת)

      מעליות, 02/04/08 12:29

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    מה שאתם אומרים זה 100% נכון,ואתם רק מוכיחים כמה שהמנהיגי ישראל

    כיום טיפשים, 02/04/08 10:35

    ואנחנו משלמים לאנשים כאלה את הפרנסה שלהם,והטבות,ופנסיות מדושנות,בשביל שישבו ללא סוף בכנסת או בממשלה כשאין להם שום יכולת מינימלית.
    הכל קריירה אישית שם,אנשים שלא מסוגלים לא מפנים את מקומם כי המדינה ואזרחיה לא מעניינים אותם אלא רק הקריירה הפרטית שלהם שהיא הנהגת המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    דילמה מוסרית -

    טים תם, 02/04/08 10:34

    ההורים השכולים אינם, בעצם, צד בדילמה, אבל הם מייצגים קבוצה, עלומה, של חיילים ואזרחים העתידים להפגע משיחרור מחבלים. מאידך, הצורך לשחרר חייל שבוי הוא ברור. לשמחתי, אינני צד ישיר בענין זה, ואני מותיר את סמכות ההחלטה בידי הממשלה.
    לעניות דעתי, לו היו נשמעים יותר קולות כנגד השיחרור, הדבר היה, באופן עקיף, דוקא מוריד המחיר ומשפר סיכויי השחרור.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    למשפחות החיילים החטופים.כנראה,לא תראו יותר את יקיריכם.

    נחום, 02/04/08 10:33

    המאבק במזרח התיכון עולה דרגה. או אנחנו, או הם. אין יותר חמלה, אין חשיבה על מחר, אין כלום. רק מלחמה עד הסוף... דיין אמר פעם שאם יש סיכוי כלשהו לשלום, אסור שבינינו לבינם יפרידו כמה עמודי תלייה. התנהגות ממשלת אולמרט בפרשת החטופים, היא בדיוק הצבת עמודי תלייה אלה, שמשה דיין כל כך רצה להמנע מהם.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    היחידים ש''אנחנו לא פריארים'' הם הליכודניקים המשתמטים

    ידוע, 02/04/08 10:30

    אלה שיש להם את הטמטום והשחצנות לקרוא לעצמם ''ימניים'' ולגדף את אולמרט, ברק, ליבני ועוד שהם ''סמולנים''.

    הגב לתגובה זו

    • יש בכלל שמאלנים בצבא? (ל''ת)

      יהודי, 02/04/08 10:45

      הגב לתגובה זו

    • אם הטפשות היתה מחלה כואבת כל החיים היית בגבס !

      ישמעאל, 02/04/08 15:02

      אתה חי במאה הקודמת ! כמה אחוזים של שמאלנים משרתים כטייסים או ביחידות מובחרות ?העיניים שלכם יוצאות כשאתם רואים חיילים קרביים בכיפות ואתם מתקוממים על כך שהם תופסים דרגות בכירות בצהל אבל , אינכם עושים עם כך כלום .שאלת את עצמך פעם , כמה חיילים ביחידות מובחרות הם אנשי מרץ או שלום עכשיו ?

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    צריכים לחטוף מנהיגי חמס, ולשחרר רק מנהיג שנחטף לאחר החטיפה של גלעד.

    דרושה מדיניות, 02/04/08 10:23

    כך הם ידעו שכשהם חוטפים אז חוטפים להם בחזרה את הבכירים ביותר. כמובן שזה אפשרי לחטוף מעזה. זה לא לבנון. הבכירים האלו נמצאים 20 דקות נסיעה מאשקלון.

    אבל כמובן שאת אולמרט זה לא ממש מעסיק. הילדים שלו באנגליה.

    הגב לתגובה זו

    • זה אף פעם לא יעבוד

      keevs4u, 02/04/08 10:40

       לא הכפת להם שאנחנו לחוטפים אחד מהם!! חיים של יהודי שווה לנו הרבה והם יודעים את זה!

      הגב לתגובה זו

      • זה לא חייב לעבוד אבל זה חייב להתבצע.

        זה חלק מהמלחמה, 02/04/08 10:54

        יש למלחמה כל מיני אלמנטים שונים שמרכיבים את השלם כדי לנצח בה.
        זה חלק חשוב במלחמה בטרור.
        הרתעה היא שם המשחק.
        הרתעה טובה מונעת מלחמה עתידית.
        הרתעה טובה מונעת טרור,ופחות טובה ממזערת את הטרור.
        זה מייצר הרתעה עתידית שתיגרום למנהיגי אירגוני הטרור לדאוג שלא יחטפו חיילים בעתיד רק בגלל שהם יפחדו על עצמם אישית.
        וזה יקרה רק אחרי שהם יבינו מהניסיון שחטיפת חיילים גורמת בפועל לחטיפתם הם האישית המיידית.
        זאת פעולה שצריכה להתבצע באופן אוטומטי ובכלל ללא קשר לתוצאותיה,זאת מלחמה,וזה חלק מהמלחמה,חלק מהפגיע באוייב שחייב להתבצע.

        הגב לתגובה זו

    • נכון,אבל אנחנו לא עושים כלום,כי אין לנו מנהיגים כיום.

      פקידים יושבים, 02/04/08 10:46

      ומנסים להנהיג את המדינה שהכי קשה להנהיג בעולם.
      הם פשוט לא מסוגלים.
      הם לא עושים כלום.
      אפילו לא לחטוף את ראשי החמס.
      אפילו לא לבטל את כל הביקורים לאסירים הפלסטינים עד לביקורים אצל שליט.
      כלום,הם פשוט לא עושים כלום.
      אולי הם צריכים אישור של קונדליסה לכל דבר,אבל זה מוכיח שהם לא מנהיגים,שהם פקידים של קונדליסה.
      וזה מאמת את מה שאמרתי למעלה,פקידים יושבים על הכיסאות של ניהול המדינה,
      אישיות של פקיד פשוט לא מסוגלת לעשות עבודה של מנהיג.
      והמדינה מתדרדרת.

      הגב לתגובה זו

    • זה כבר נעשה

      י, 02/04/08 13:01

      מייד אחרי חטיפת שליט נעצרו בגדה עשרות מניהיגי חמאס כולל השרים ונציגיהם בפרלמנט והם עצורים עד היום.

      הבעייה היא שלהם כמו ליתר אסירי החמאס מתירים ביקורים וקשר עם העולם החיצון.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    מהו אחדל מול 160 אשר נפלו לריק ולשוא!! (ל''ת)

    השאלה לרה''מ, 02/04/08 10:10

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    דברים כדרבנות שנכתבו בדם! (ל''ת)

    אמת לאמיתה., 02/04/08 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    בשיחרור שליט הטרור יקבל רוח גבית וימריא (ל''ת)

    בעיה בעיה, 02/04/08 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    חתמו על העצומה בwww.antebe.com

    עמית, 02/04/08 09:56

    כנסו בבקשה ל
    www.antebe.com
    אם אתם מזדהים עם התוכן שבחלט מתקשר לנושא, אנא הצטרפו וחתמו על העצומה.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    חייבים לשחרר חטופים גם במחיר 10,000 חיילים מתים

    חייל, 02/04/08 09:54

    אף אחד לא נשאר מאחור.
    אחרת אין צבא! ואין מי שיגן על אזרחים אפסים וגו'בניקים יללנים.

    הגב לתגובה זו

    • אחי- מסכים איתך,לשחרר ע''י כוח צבאי. (ל''ת)

      אוגדה 91, 02/04/08 10:11

      הגב לתגובה זו

    • לא מבין את המשוואה שלך

      No, 02/04/08 10:23

      אני לא חושב שאנשים עושים את השיקול הזה כשהם באים להתגייס, מחשבים סיכונים וכו', אבל גם אם כן - האם 10,000 חיילים מתים הם לא סיכון מספיק בשביל לא להתגייס ?

      הגב לתגובה זו

      • אני לא מבין מה אתה לא מבין.

        חייל, 02/04/08 10:54

        לא משנה 10,000 או 100,000 הכוונה שלא מודדים כמה חיילים יש בשבי לעומת כמה ימותו בחילוץ שלהם.
        הכי חשוב לחלץ!

        הגב לתגובה זו

    • אתה ממש סהרורי,אבל זה בסדר. רק שהשלטון לא ייכנע לפסיכים כמוך. (ל''ת)

      דרור מרמת גן, 02/04/08 11:43

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    למרות שאני מסכים עם הכתוב, הכתיבה לנעם שליט מיותרת ואף מכוערת

    אל תעבדו עליי, 02/04/08 09:45

    אני מסכים עם הטענות שלהם, אבל הם לא אמורים לכתוב אותם לנעם שליט.
    חייו של האיש הם גיהנום בלתי פוסק של פחד ודאגה לשלום בנו.
    למה הוא צריך לקבל מכתב כזה? מה זה עוזר? מה זה אמור להשיג? הרי ברור לחלוטין שלא זה ולא שום דבר אחר לא יניא אותו מאמונתו כי צריך לעשות הכל, אבל הכל, כדי לשחרר את בנו, לא משנה מה המחיר.
    האפקט היחיד של המכתב הזה הוא הצגה של חוסר סולידריות ויריבות מיותרת.
    אני גם חושב שלהשוות בין הורה שכול, לא עלינו, והורה של חייל חטוף, לא עלינו, זו איוולת. איך אפשר להשוות בין שני המצבים הזוועתיים האלה?
    חוץ מזה, גם הורה שכול לא יודע כיצד היה פועל, לו בנו היה חטוף. עם כל מה שהם אומרים עכשיו, יכול בהחלט להיות שאם היתה להם אפשרות להציל את בנם הם היו עושים הכל, כולל הכל, כדי לשחררו, בלי לקחת בחשבון שיקולים אחרים.

    הגב לתגובה זו

    • 32- דברים נכונים ביותר, מסכימה לגמרי. (ל''ת)

      יפית, 02/04/08 10:13

      הגב לתגובה זו

    • הם צודקים והוא צודק

      No, 02/04/08 10:30

      כל אבא ילחם על בנו, גם אם פירוש הדבר הוא שבנים של אחרים ימותו, זה כואב אבל זה נכון. נועם שליט, שהוא ללא ספק אדם משכמו ומעלה והערכה רבה יש לי אליו, הוא לא שונה מהאחרים במובן הזה. זו הסיבה שעם כל ההערכה אליו, אסור להקשיב לו, כי המדינה צריכה להיות אחראית באותה מידה כלפי כל החיילים, ולא לנקוט איפה ואיפה. שחרור מרצחים תמורת שליט פירושו סיכון אוכלוסיה גדולה תמורת אדם אחד. זה לא מוסרי ולא יהודי - במקורות נאמר שאין לשחרר אם זה יגרום ליותר מוות.

      הגב לתגובה זו

      • מסכים

        טים תם, 02/04/08 10:53

        אכן, גם תגובת ההורים וגם תגובתך, מציגים פן שפוי, אחר מזה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות. היפה בכתיבתך הוא, הצגת שני הצדדים. לצערי, לרוב הדילמות בהן עמדנו בשנים האחרונות, יש יותר מצד אחד, והגישה אליהן מורכבת ודורשת התייחסות רצינית. קול ההמון (ואינני מדבר רק על אספסוף זועם אלא גם עיתונות שקולה), נוטה למהר ולגבש עמדה חד צדדית, ומאותו הרגע, לקדש את הדעה ולוותר על פתרון טוב של הבעיה. וכך הופך הדיון הציבורי לשיטחי ומוקצן. ישר כוחך.

        הגב לתגובה זו

    • מה תגיד עם בנך ירצח על ידי מחבל?

      תפסיק אתה לעבוד, 02/04/08 10:42

      ומה אם ירצח אותו מחבל ששוחרר בעסקת שליט?

      כמו שאתה יודע איך הם היו פועלים כך אני יודע איך אתה הייתה פועל. היית מדבר אחרת לגמרי.

      הגב לתגובה זו

      • אני אגיד שיחסלו את המחבל!!

        חייל, 02/04/08 10:55

        אבל לא אגיד שחיילים ישארו בשבי!

        הגב לתגובה זו

        • עכשיו קל לך לדבר (ל''ת)

          אל תעבוד עלינו, 02/04/08 12:07

          הגב לתגובה זו

      • ל''תפסיק אתה לעבוד'' העילג: בבקשה, תקרא לפני שאתה מגיב!

        אל תעבדו עליי, 02/04/08 15:04

        כתבתי בפירוש שאני מסכים עם התוכן של המכתב של ההורים השכולים.
        הביקורת שלי היא על הכתיבה לנועם שליט.
        מילא להתלהם, אבל לפחות לדעת על מה מתלהמים.

        הגב לתגובה זו

    • מכיוון שהאבא מוביל מאבק מתוקשר,מן הראוי שיכתבו לו באופן אישי. (ל''ת)

      דרור מרמת גן, 02/04/08 11:41

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    אל תדון אדם עד שתגיע למקומו אומר הכל (ל''ת)

    שושנה, 02/04/08 09:43

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אנחהו לא יודעים לשלם מחיר

    ר.ט., 02/04/08 09:43

    נראה שכולם מסכימים שיש לעשות כל מאמץ כדי לשחרר את חיילנו החטופים.
    גם מסתבר שכמעט כולם מסכימים שיש בעיתיות עם שחרור מחבלים תמורת גלעד או כל חטוף אחר.
    אנשים רבים מסכימים שכדאי שניכנס במחבלים עד שהם יגידו די וישחררו את החטופים.
    אז מה הבעיה?
    הבעיה היא שאנחנו לא מוכנים לשלם את מחיר הלחץ שנפעיל על בני העוולה אשר ייתבטא בגינויים באום, סנקציות כלכליות ממדינות צבועות שאנו סמוכים על שולחנן ועוד ועוד.
    אז עד שלא נחליט שחיי ילדינו יותר חשובים מהרוחה הכלכלית שלנו - אנחנו נמשיך לדשדש בבוץ הזה ולא נמצא פתרון אמיתי לבעיה המוסרית הקשה הזו.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    זה בכלל לא בשבילנו

    אבי, 02/04/08 09:42

    שאלה כ''כ קשה, בדיני נפשות, ממש.
    איך אנחנו יכולים בכמה לחיצות על המקלדת, להכריע בה?
    אנחנו לא יכולים לדון אף אחד מן ההורים, כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא, לחזק את ידיהם ולא לגמור להתפלל.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גיבורים וחכמים על חשבון חייו של גלעד (ל''ת)

    ר.מני, 02/04/08 09:39

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ישוחרר גלעד שליט בכל מחיר!!! (ל''ת)

    גם אם צריך, 02/04/08 09:37

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בשביל טננבאום כל מחיר היה טוב (ל''ת)

    ע.הלל, 02/04/08 09:34

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    נתן, 02/04/08 09:30

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-נִמְנַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מִתְיימֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, האָב, האָח, האָחוֹת, הַבֵּן והַבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס-הנגבי-איתן-רמון
    חברי-ועדת-וינוגרד-שוֹפְטֵי בג''ץ-ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !


    כמה עצוב, כמה נכון, כמה נורא! ל''ת ענת, 28/10/06 18:14

    דמם של הנופלים במלחמה המיותרת על מצפונם של מנהיגינו ששלחו אותם למות ל''ת יוסקה, 28/10/06 14:53

    . הכי עצוב שהקורבנות היו לחינם בגלל הנהגה איומה.שילכו כבר! ל''ת שילכו כבר!, מילואימניק, 28/10/06 14:56

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    שתיקתכם ולא דבריכם היו מכבדים זכר בניכם (ל''ת)

    ש.לוין, 02/04/08 09:29

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    סוף סוף מישהו דובר אמת (ל''ת)

    ד''ר א''י כהן, 02/04/08 09:26

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לו ילדיהם נחטפו ולא נהרגו, דעתם הייתה הפוכה. (ל''ת)

    עמי שראל, 02/04/08 09:22

    הגב לתגובה זו

    • אילו בנכך היה נרצח על ידי מחבל גם דעתך הייתה הפוכה (ל''ת)

      ראובן, 02/04/08 09:45

      הגב לתגובה זו

      • לא ראובן, כי חיים אפשר להציל, אך המתים, מתים!!! (ל''ת)

        עמי שראל, 02/04/08 10:53

        הגב לתגובה זו

        • כן... להציל את החיים שעוד לא נרצחו בפיגועים!! את החיים!!! (ל''ת)

          ראובן, 02/04/08 11:17

          הגב לתגובה זו

          • ומה לגבי 8 הנערים

            אובייקטיבי, 02/04/08 12:00

            שכל פשעם היה ללמוד תורה? והם גם הלוחמים לעתיד של העם? הם נרצחו לא ע''י מחבל משוחרר. אז אתם באמת עדיין מחזיקים בדעה שהאוייב מחכה ''רק'' למחבלים המשוחררים?

            הגב לתגובה זו

            • תגיד אתה שומע את עצמך?

              ראובן, 02/04/08 12:45

              יש להם רובים, למה לא ניתן להם מקלעים כבדים?
              יש להם טנדרים עם מקלעים, למה לא ניתן להם שיריוניות?
              יש להם חומר נפץ מאולתר, למה לא ניתן להם חומר תיקני ויעיל?
              יש להם קאסמים, למה לא ניתן להם טילי יריחו?

              מה אפכת לנו, הרי כבר יש להם...

              מזל שאתה לא מקבל החלטות כאן... ואולי בעצם כן (שיריוניות, רובים)? הלו זה אתה אולמרט? אין לך איזו מדינה לנהל שאתה מתכתב כאן? :)

              הגב לתגובה זו

    • אינך מגיע לקרסולי ההורים השכולים,בוש לך (ל''ת)

      נתן.ש, 03/04/08 08:01

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    כואב אבל אמיתי.כל הכבוד (ל''ת)

    שמאלני מציאותי, 02/04/08 09:10

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שחרור גלעד שליט

    סוזי, 02/04/08 09:06

    לכותב מס' 6. מדוע את לא שואל מתי הבנים של אולמרט שברחו לחו''ל ועושים שם עסקים משגשגים ישרתו בארץ .

    הגב לתגובה זו

    • מכיוון שאין לו ענין לנהל ויכוח עניני

      איתמר, 02/04/08 09:37

      או לעורר שאלה ענינית.
      הוא מובל ע''י רגש שנאה.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    פעם...

    מספר סיפורים, 02/04/08 09:05

    לפני מספר שנים, בברזיל, חטפו ילד של משפחה עשירה. החוטפים הודיעו לאבי הילד שהילד ישוחרר עבור שני מיליון דולר. אבי הילד שידר הודעה לחוטפים באמצעות תחנת טלויזיה: שום כופר לא ישולם, אבל אשלם יותר משני מיליון דולר לחבורת מקצוענים שתרדוף אתכם עד שתמותו. הם יקבלו את הכסף כאשר יראו לי את ראשיכם, והם כבר נישכרו לעבודה ובדרך אליכם. הילד הוחזר שלם ובריא. לאחר זמן מה הרעיון הפך לסרט בכיכובו של מל גיבסון (כן, זה, האנטישמי). זו הדרך היחידה לטפל בחוטפים. העבירו את המלחמה אליהם. הודיעו להם: חבר'ה, איתנו זה לא יעבוד. מעתה, כל יום תהיה הפגזה של שעה על ישוב אחר בעזה עד שתחזירו את החייל שלנו. ההפגזה תיפסק רק כאשר יחזור שלם ובריא.

    הגב לתגובה זו

    • צודק ...

      חנית, 02/04/08 15:46

      אלימות אין ספק שזאת התשובה ...

      נו באמת?! ...קצת לחשוב לפני שמגיבים

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    צודקים בכל מילה

    רן לוי, 02/04/08 09:02

    למרות שכל הדיוט מבין ש''המכתב'' הוא עוד ספין פוליטי מהצד הימני של המפה הפוליטית לקראת עסקה מתקרבת.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    בנושא כה כאוב,אין שמאל מרכז או ימין.

    נתן.ש, 02/04/08 08:59

    חבל שיש שלא יכולים להתגבר על ייצרם הפוליטי.ובמכתבם של ההורים השכולים,הם נותנים ביטוי של רוב העם.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אולמרט אתה מבין?

    יצחק, 02/04/08 08:58

    הנהגה חלולה . יש לכם מנדט המעם לנקוט בכל יוזמה הגיונית , צבאית או אחרת לשחרר את גלעד שליט. כבר עמדנו במצבים כאלה ויצאנו מהם.
    אך נסיונות השחרו שמתדיינים אך ורק על שחרור רוצחים כמותית ואיכותית . מביאה אותנו היהודים לפילוג ומניעה את הפיגועים הבאים

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    . (ל''ת)

    יש גבול., 02/04/08 08:58

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    גלעד סובל כל יום סבל בל יתואר

    attilafalcon, 02/04/08 08:58

    גלעד סובל כל יום סבל בל יתואר

    הבנים שלהם כבר לא סובלים אין סיכוי להחזירםלהם אין מה להפסיד
    גורלו של שליט נורא מגורל בניהם! אז מה הם מדברים שטויות.
    השכול לא נותן עליונות מוסרית!
    הם רק 2 מ 30K שמביעים דעה אישית קהה ריגשית
    יש דברים שיותר טוב שלא יאמרו!

    הגב לתגובה זו

    • סתם שתדע תגובה 14

      מאיה, 02/04/08 15:45

      יש עוד הורים שחושבים ככה ומה הקשר??? אז אם הילד שלו חי שם אז להם כואב כי שלהם קבורים ???

      אם היית חושב קצת ומבין שהם כתבו את זה ממקום אחר אף אחד כאן לא מודד את הכאב של ההורים השכולים אבל סתם 14 בשבילך בוא נהפוך את המטבע אבא של גלעד שליט ייפגש עם בנו מתישהו ..ההורים האלו לא יפגשו עם הילדים שלהם רק מתי שהם בעצם ימותו ...אז איך זה??? זה עכשיו לטובתו של נועם?מה דעתך? זאת גם דעה ריגשית חסרת כל רחמים???

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    לא במקומם

    שי, 02/04/08 08:50

    אני לא במקומם ולא מוכן להרגיש כך אבל אני חש כבוד שאני חי בקרב אנשים כאלה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מילים כדורבנות ! (ל''ת)

    א, 02/04/08 08:48

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    גם יפתח שרייר זכרונו לברכה אינו פראייר (ל''ת)

    דוד, 02/04/08 08:46

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הם צודקים בכל מלה!

    סתם חיל מילואים, 02/04/08 08:46

    אי אפשר לשנות אפילו תג אחד!
    כל הכבוד להורים שיש להם האומץ לומר את שכל כך כואב לומר, אבל זוהי האמת המרה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מסתבר שיש אנשים שפויים במדינה הזו

    אבישי, 02/04/08 08:43

    אני מסכים עם כל מילה במכתב, ובמיוחד עם המשפט ''בנינו שירתו בצבא שמגן על מדינה שלמה, ולא בצבא שנכנע כדי להגן על חייליו.''

    התשקורת היא שמעודדת את המחשבה ההפוכה שמרמזת כאילו חיילים הם ילדים שעליהם צריך לגונן, ע''ח תושבי שדרות בפרט והפריפריה בכלל

    הגב לתגובה זו

    • הם לא רק שפויים,הם גם הגונים.

      נתן.ש, 03/04/08 07:58

      היו לנו לצערינו הורים שכולים ממלחמת לבנון השניה,שניסו לנצל אסונם למטרות פוליטיות.והעם לא התחבר אליהם.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אסור להיכנע לטרור, גם בשביל לשחרר חטופים

    יאיר, 02/04/08 08:42

    צודקים ההורים השכולים בדרישתם הצודקת לא להיכנע לטרור האיסלמי.\\
    בצדק הזכירו שכניעות קודמות הביאו לרציחת מאות יהודים.

    מדינת ישראל חייבת לעשות הכל כדי לשחרר את החטופים, חוץ מכניעה לטירור ושחרור מחבלים כדוגמת הרוצח ברגותי.

    לעשות הכל, פירושו לעשות בתחום המודיעני ובתחום הלוחמתי.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    החלול הממולח תוקע תריס במשפחות שכול! (ל''ת)

    לסכסך הוא מומחה, 02/04/08 08:40

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מתי הילדים של עובדיה,ישי,כהן בניזרי וכו' ישרתו בצה''ל מה כולם תלמידי

    ישיבות?די,נמהס, 02/04/08 08:40

    מהחזרזירות השסניקית.

    הגב לתגובה זו

    • עצוב שמגזר שלם בעם היהודי המגזר של ש''ס חי חיי טפילות מוחלטים וכולם (ל''ת)

      שותקים?!, 02/04/08 09:49

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    גלעד נחטף עכב כניעה ושחרורים סיטונאיים קודמים! לקטוע את מעגל החטיפ (ל''ת)

    מילואימניק, 02/04/08 08:36

    הגב לתגובה זו

    • תזכור

      אובייקטיבי, 02/04/08 12:05

      שעבור רון ארד לא שלמו ולכן הוא נעלם. אבל חטיפות המשיכו להתבצע גם אחרי שלא שילמו עבור רון. אני קורא את הטקבקים והם כולם סתם דברי שטנה שאין כל הגיון מאחוריהם. מדוע? תרבות הלהשתלח?

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כואב אך נכון

    רון, 02/04/08 08:33

    מאות משפחות היו מתחלפים אם נועם שליט ומבקשים שבניהם יהיו שבויים ולא בקבר

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    סוף סוף מישהו אומר את האמת אבא שליט תירגע!!!!!!!!

    SIMON, 02/04/08 08:31

    סוף סןף מישהו אומר את האמת ומפי הורים שכולים .

    אבא שליט תירגע!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אין הצדקה שעשרות אזרחים ירצחו בפגועי טרור בגלל שליט.

    אמת כואבת., 02/04/08 08:20

    תפקידו של חייל הוא להגן על אזרחי המשינה. שחרור שליט תמורת מאות מרוצחינו רק יגביר, כפי שניסיון העבר מוכיח, את הטרור נגד אזרחינו.

    הגב לתגובה זו

    • ולפני שליט לא נהרגו אזרחים? (ל''ת)

      אני, 02/04/08 08:42

      הגב לתגובה זו

      • לא בשלו התנאים לשחרור שליט. כואב אבל נתגבר. (ל''ת)

        זו מלחמה, 02/04/08 09:20

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    אני מלא כבוד והערכה להורים השכולים.

    נתן.ש, 02/04/08 08:14

    כנושא כאב בליבי שלעולם לא יגליד,מעריך את אומץ ליבם של ההורים.להביע את דעתם שאני שותף לה,ומסכים לכל מילה ומילה במכתבם למכותבים.אהבתי נתונה להם וחג שמח.

    הגב לתגובה זו

    • מתוןך התבטאויותיך ותגובותיך אפשר ומותר לומר שאין לך טיפת כבוד

      אזרחית, 02/04/08 08:40

      להורים שכולים. יש לך גם יש לך כבוד להורים שכולים אך זה קורה אך ורק כאשר דיעותיהם (הפוליטיות והאחרות) תואמות את דעתך. כאמור, המילים בהן אתה בוחר לבטא את דעותיך (במאמרים אחרים ברשת( רק מחזקות וממחישות את העובדה כי אין לך וגם לא יהיה לך כבוד להורים שכולים אשר דעתם שונה בתכלית משלך.

      הגב לתגובה זו

      • תגובתך אינה הוגנת ואינה תואמת את התגובות (ל''ת)

        נתן.ש, 02/04/08 08:55

        הגב לתגובה זו

        • זו חוכמה קטנה מאד שאב שכול יאמר '' לא בכל מחיר''. אילו

          אזרח המדינה, 02/04/08 09:40

          בנו של האב השכול היה בחיים ונתון בשבי, הוא היה אומר '' בכל מחיר''. אם הוא לא היה אומר זאת, מבחינתי הוא לא היה בכלל אב.

          הגב לתגובה זו

          • למרות תגובתך הרגשית,יש גם הגיון ואתה טועה

            נתן.ש, 02/04/08 10:57

            זה ההבדל בין האזרח ברחוב,ספוג הרגש והרחמים ולבין המנהיג החייב להפריד בין הרגש וההגיון.ולאחר הכחדת שליש מבני עמינו בשואה,יש משמעות למילים ''בכח מחיר''.

            הגב לתגובה זו

            • אָכֵן חָצִיר הָעָם

              חיים נחמן, 02/04/08 13:53

              אָכֵן חָצִיר הָעָם

              ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

              אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
              אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
              אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
              וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
              וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
              וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
              וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
              מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
              בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
              אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
              גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
              כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
              וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
              נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
              וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
              יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

              אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
              כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
              שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
              רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
              וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
              וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
              אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
              גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
              אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
              שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
              חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
              שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
              כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
              כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
              כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
              ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

              אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
              אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
              אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
              הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
              לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
              חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
              אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
              עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
              לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
              לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
              הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
              הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
              עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
              גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
              גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
              הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

              חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

              הגב לתגובה זו

    • דברי אב שכול נכונים ומדויקים

      מרגלית, 02/04/08 11:00

      ישר כח גדול לדברים שנאמרים מהלב ובכנות. ושאף הורה לא יעמוד במקומכם.

      הגב לתגובה זו