• 35.

    בזיון

    פרטי, 16/04/09 00:20

    חוצפה! לעוות ככה את התנ''ך!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מהמם

    חגית, 02/07/08 19:28

    רומן תנ''כי חתרני מהמם בעוצמתו.
    אהבתי בגלל עוצמתו ואיכויותיו, אבל גם בגלל הנרטיב האלטרנטיבי שהוא מציע.
    סיפור על אשה יוצאת דופן, המופיעה בתנ''ך כדמות שולית, מופיעה כאן כגיבורה טרגית.
    הגיבור האהוב של התנ''ך מוצג בסיפרה כדמות מרושעת, אפילו.
    אכן, לסיפורים יש כוח רב, כפי שטוענות הנשים, גיבורות הספר.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    לוקיישן*3

    שרית, 13/04/08 09:06

    מה הביקורת על הספר הזה עושה ביהדות? איפה ההגיון?

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    התנ'ך הפך לאסקופה נדרסת לכל צרוע וזב אשר מקלדת ברשותות ראה 'תנ'ך עכ

    משה בודק, 10/04/08 18:33

    עכשיו' של מאיר שליו,, והספרים של לפיד וברנדיס. המשותף לכולם הוא שהנם עוכרי ישראל מהסוג הגרוע ביותר מרעילי בארות בעוד שנים כל ספרים הללו ישקעו בתהום הנשיה ואילו ספר הספרים ינון לעולם

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אשכנזיה שמחפשת תהילה ופורקן של נקמה בכפירה

    ישורון, 05/04/08 23:27

    היא מחפשת מרחבים כדי לספק את מאווייה הביולוגיים והנפשיים.
    יש כאלה שלא יכולים לקבל את התורה שמגבילה אותה מחטאים,ולכן היא פורשת מהמלחמה בייצר ,ומתנקמת עקב כך כדי לנחם את עצמה .
    אבל כבר מאוחר כי הנפש חטאה חטאים שרק הגהינום יכפר עליהם אחרי 120.
    אין לה מחילה ,ואין לה מקום לחזרה בתשובה,כי היא נכנסה לנקודת האל חזור.

    הגב לתגובה זו

    • ל-31 מה הקשר להיותה אשכנזיה?

      ירון, 06/04/08 09:23

      הרי ברור לך שבקרב בני משפחתה האשכנזים החרדים היא נחשבת כופרת ואפיקורסית. אז למה להכפיש עדה שלמה ?

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מבלי לקרא ניראה לי שהיא אשכנזיה שהכפירה נכנסה בנ (ל''ת)

    ישורון, 05/04/08 23:20

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אומללות

    עוזי, 03/04/08 11:45

    אתה קורא עמוד של ברנדס הזו ואתה מבין כמה תיסכול ותחלואי העבר שלה מתנפצים אלי חופי החילוניות הריקנית.
    מה את רוצה מדוד? מה לך מאליהו הנביא? על מה תבכי על מה תוכי? את מלאה פחדים ואומללות. בקוראי את מילותייך בהארץ לפני יומיים אני מבין מהי מטרתך. כתיבתך ריקה ומלאת חללים של חוסר תבוניות בסיסית.
    ספר הספרים הנצחי היה מעולם חשוף לביקורת וזה בסדר, אבל ההבדל בינך לבין דוד המלך שאותך יזכרו בדיוק 50 שנה. אותו ואת רשמיו וכתביו ההסטורים זוכרים אלפי שנים. מה לעשות
    את סכ''ה יוכי ברנדס

    חרדית לשעבר ומתוסכלת בהווה
    בעתיד תהיי מקסימום סופרת בקטנה שכותבת לחברה גדולה של ריקניים.

    חברים יקרים
    לכו תקראו איה פלוטו.
    זה הרבה יותר מרגש

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לחסרי הסבלנות, להלן תמצות הכתבה:

    שולטהייס, 02/04/08 07:33

    ''ברנדס מצליחה בסיועם של המקורות והמדרשים, לשמוט את הקרקע תחת כמה מהמיתולוגיות הגדולות ואבני היסוד של ספר הספרים,''
    ''אולי אין פה מופת של כתיבה ספרותית, אבל מפגש מסקרן ומעורר מחשבה עם דמויות עבר ססגוניות מהזיכרון הקולקטיבי של עם ישראל בהחלט מספק את הסחורה''

    בתרגום מביקורתית לעברית:, הספר בינוני-מינוס אבל הוא מביא בראש לדתיים, אבל סבבה.
    מה שמזכיר לי, קודם כל, שנראה לי ששפרה ארליך-קופל יכולה לתבוע אותה על העתקה, ולראיה כאן:
    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/11/ART1/425/890.html
    שנית, אם מישהו הטריח את עצמו לקרוא את הספר, שיספק נא את סקרנותי: מיכל צחקה לדוד בגלל משהו שקשור בביצועים בחדר המיטות? סתם, כי אני רוצה לדעת אם 'לא מה שחשבתם' פירושו 'בדיוק מה שחשבתם שהיא תכתוב'.
    ושלישית, זה המקום לקדם את הטרילוגיה-בארבעה חלקים שלי, ''דין'', הכוללת כמובן את החלקים 'סקילה', 'שריפה', 'הרג', 'חנק' ו'אינקוויזיציה ספרדית' (שלא שייכת לסיפור, אבל אני בטוח שזה לא יפריע לקהל היעד הפוטנציאלי. וחוץ מזה, אפ'חד לא מצפה לאינקוויזיציה הספרדית). בכל אופן, חוץ מראש הישיבה הרשע זירא, המתעלל בכבשים, ואשתו הצעירה חנה, המכונה חומרא, שבגדיה הצנועים מסתירים תופת של יצרים וחושניות מתפרצת, יש שם תיאורים רומנטיים מפורטים גרפית, אנכרוניזמים בסיטונאות, פוסט-מודרניזם בשקל, והיהלום שבקצפת, הדובדבן שבכתר - מין עם אוגרים. נראה את יוכי ברנדס מתעלה על זה!

    הגב לתגובה זו

    • שולטהייס יקירי, חבריך ברחובות והתפוצות

      אוגר יבלות, 02/04/08 13:40

      מחזקים את ידיך. הפעם התעלית על עצמך, וזה לא קל.

      הגב לתגובה זו

      • ביקורת כמו שלך צריך לקרוא (ל''ת)

        ל28, 03/04/08 22:56

        הגב לתגובה זו

    • אתה, אתה חמוד אתה!

      יונת, 02/04/08 15:02

      אני רק מקווה ש''טרילוגיה בארבעה חלקים'' זו ציניות ולא פליטת קולמוס.

      הגב לתגובה זו

      • יונת היקרה,

        א., 02/04/08 15:30

        האם ניתן לחשוד מי שמסוגל לכתוב תגובה כפי שכתב שולטהייס בכזו טעות?

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    בסה''כ את מי זה מעניין

    יצחק, 01/04/08 23:40

    מה היא חושבת?! היא תמכור עשרות ספרים והתנ''ך ימשיך להמכר במליוני עותקים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כתוב בזוהר הקדוש

    יונתן, 01/04/08 13:21

    כל האומר שתנ''ך הוא סיפורים בעלמא תיפח רוחו וגם של הרוח הרעה והגסה יוכי----אני מעדיף לעבוד בזבל ולהתפרנס ביושר מלהתפרנס פרנסה כזאת! זה יותר גרוע מזנות זה גם חילול הקודש וגם פריצות! בר מינן! לא הייתי יושן בלילה!

    הגב לתגובה זו

    • הרסת הכל ברגע שכתבת ''יושן'' כמו איזה אנאלפבית. (ל''ת)

      Getorix, 01/04/08 22:50

      הגב לתגובה זו

      • אנלפאבית

        יונתן, 02/04/08 16:29

        מי שלא יודע גמרא וזוהר! .הבנת ASTERIX

        הגב לתגובה זו

        • יונתן צודק!

          צביקה, 02/04/08 20:33

          תראו את הפרצוף שלה! יש לה את מה שהוא אומר!

          הגב לתגובה זו

  • 25.

    יוכי ברנדס = רם אורן לעניים (דתיים) (ל''ת)

    חנון, 01/04/08 12:53

    הגב לתגובה זו

    • איזה דתיים ואיזה נעליים. היא במר''צ (ל''ת)

      יהודי, 01/04/08 15:15

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    נו, עכשיו כולם מבינים מדוע אסרו חז''ל

    שלמה, 01/04/08 11:12

    על נשים לימוד תורה.

    הגב לתגובה זו

    • וואלה, בחולון (מלעיל) שמעו על חז''ל?

      חסידה, 01/04/08 11:41

      הרבנית החשובה יוכי ברנדס, בתו של כ''ק האדמו''ר מביאלא (רמת אהרון ב''ב) ואחותו של הגאון החסיד רבי צבי רבינוביץ (ודודתו של הגה''ח רבי יחיאל יהושע רבינוביץ מאנטווארפן) גדלה על ברכי תלמידי חכמים והרבתה חוכמה ובינה, וכיום מפיצת תורה ברבים. שתעלה ותצליח.

      הגב לתגובה זו

      • Nonsense arguments, the Talmud states the reason why it is like

        TIFLUT, veidach, 06/04/08 16:22

        Why arguing around on something that is mefurash crystally clear
        ?
        Tipshim or Amei haaretz, maybe both

        הגב לתגובה זו

    • שלומק'ה חוששני שחז''ל חששו משום...

      עמית כהן, 01/04/08 14:50

      בס''ד

      'שבינה יתרה ניתנה בנשים'.(-:

      הגב לתגובה זו

    • אידיוט היית ותשאר

      ב', 02/04/08 11:41

      הפוליטיקה הגברית סברה שכוח צריך לשמור לעצמה.
      וידע הוא כוח.
      ולכן, יהודי יקר, אסרו על הנשים ללמוד.
      כל סיבה אחרת, מצוצה מהתחת.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    זה עדיף על למה צחקה נעמה מהשרדות (ל''ת)

    בוגי, 01/04/08 10:49

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הפוסט מודרניזם מגיע לתנך? וואו, איזו חדשנות ... NOT.

    גל, 01/04/08 10:47

    התנך לאור נרטיבים מרקסיסטים-פנימיסטים ? לא שמענו את כל זה לפני 25 שנים?
    ההתעקשות לקחת ספר רוחני, ולפרש את הפשט שלו במונחים של המאה ה 19-20, תוציא בהכרח תוצאה הזויה. הקורא המאמין יודע את זה, והקורא החילוני לא צריך עוד ספר שאומר לו שאלה שטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מספיק לקרוא את התנ''ך כדי לדעת מי היה דוד המלך. לא צריך את ברנדייס (ל''ת)

    ע''ש, 01/04/08 10:22

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    על אף הכל דוד דמות חזקה ואישיות מרתקת (ל''ת)

    פנינה, 01/04/08 10:14

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ''הכה שאול באלפיו ודוד ברבבותיו''

    רון, 01/04/08 09:52

    אם תקראי טוב את הפסוקים ואת המדרשים, תביני שהבעיה לא הייתה בעצם חיסולו הממוקד של גולייית. אלא במה שאמרו אחר כך על היכולות של מלך ישראל(שאול המלך נפגע עד עומק נשמתו). וכמו שאומרים היום רוב הנזק גורמת ה''תיקשורת'' . מכאן נולדה הקינאה בין שאול לדוד(עניין מאוד מצוי בין מלכים ליורשיהם הלא טבעיים ולפעמים גם לטבעיים). בעניין הנשים מה יעשה דוד המלך ויש לו נשים שנופלות לפניו(כולם אוהבים גנרל מנצח).

    הגב לתגובה זו

    • איפה כתוב ש דוד הרג את גולית

      ב.ל, 01/04/08 10:41

      אין ולא נכתב מעולם שדוד הרג את גולית (מכסימום הרג פלשתי)

      הגב לתגובה זו

      • זה ברור לכל ילד מהקונטקסט. הפלשתי הזה הוא גלית. ולא אבו מאזן.

        ז.ב.ע, 01/04/08 10:55

        וְהוּא מְדַבֵּר עִמָּם, וְהִנֵּה אִישׁ הַבֵּנַיִם עוֹלֶה גָּלְיָת הַפְּלִשְׁתִּי שְׁמוֹ מִגַּת ממערות (מִמַּעַרְכוֹת) פְּלִשְׁתִּים, וַיְדַבֵּר, כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה; וַיִּשְׁמַע, דָּוִד. א יז,כד וְכֹל אִישׁ יִשְׂרָאֵל, בִּרְאוֹתָם אֶת-הָאִישׁ; וַיָּנֻסוּ, מִפָּנָיו, וַיִּירְאוּ, מְאֹד. א יז,כה וַיֹּאמֶר אִישׁ יִשְׂרָאֵל, הַרְּאִיתֶם הָאִישׁ הָעֹלֶה הַזֶּה--כִּי לְחָרֵף אֶת-יִשְׂרָאֵל, עֹלֶה; וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר-יַכֶּנּוּ יַעְשְׁרֶנּוּ הַמֶּלֶךְ עֹשֶׁר גָּדוֹל, וְאֶת-בִּתּוֹ יִתֶּן-לוֹ, וְאֵת בֵּית אָבִיו, יַעֲשֶׂה חָפְשִׁי בְּיִשְׂרָאֵל. {פ}

        א יז,כו וַיֹּאמֶר דָּוִד, אֶל-הָאֲנָשִׁים הָעֹמְדִים עִמּוֹ לֵאמֹר, מַה-יֵּעָשֶׂה לָאִישׁ אֲשֶׁר יַכֶּה אֶת-הַפְּלִשְׁתִּי הַלָּז, וְהֵסִיר חֶרְפָּה מֵעַל יִשְׂרָאֵל: כִּי מִי, הַפְּלִשְׁתִּי הֶעָרֵל הַזֶּה, כִּי חֵרֵף, מַעַרְכוֹת אֱלֹהִים חַיִּים. א יז,כז וַיֹּאמֶר לוֹ הָעָם, כַּדָּבָר הַזֶּה לֵאמֹר: כֹּה יֵעָשֶׂה, לָאִישׁ אֲשֶׁר יַכֶּנּוּ. א יז,כח וַיִּשְׁמַע אֱלִיאָב אָחִיו הַגָּדוֹל, בְּדַבְּרוֹ אֶל-הָאֲנָשִׁים; וַיִּחַר-אַף אֱלִיאָב בְּדָוִד וַיֹּאמֶר לָמָּה-זֶּה יָרַדְתָּ, וְעַל-מִי נָטַשְׁתָּ מְעַט הַצֹּאן הָהֵנָּה בַּמִּדְבָּר--אֲנִי יָדַעְתִּי אֶת-זְדֹנְךָ וְאֵת רֹעַ לְבָבֶךָ, כִּי לְמַעַן רְאוֹת הַמִּלְחָמָה יָרָדְתָּ. א יז,כט וַיֹּאמֶר דָּוִד, מֶה עָשִׂיתִי עָתָּה; הֲלוֹא, דָּבָר הוּא. א יז,ל וַיִּסֹּב מֵאֶצְלוֹ אֶל-מוּל אַחֵר, וַיֹּאמֶר כַּדָּבָר הַזֶּה; וַיְשִׁבֻהוּ הָעָם דָּבָר, כַּדָּבָר הָרִאשׁוֹן. א יז,לא וַיִּשָּׁמְעוּ, הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר, דִּבֶּר דָּוִד; וַיַּגִּדוּ לִפְנֵי-שָׁאוּל, וַיִּקָּחֵהוּ. א יז,לב וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל-שָׁאוּל, אַל-יִפֹּל לֵב-אָדָם עָלָיו; עַבְדְּךָ יֵלֵךְ, וְנִלְחַם עִם-הַפְּלִשְׁתִּי הַזֶּה. א יז,לג וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל-דָּוִד, לֹא תוּכַל לָלֶכֶת אֶל-הַפְּלִשְׁתִּי הַזֶּה, לְהִלָּחֵם, עִמּוֹ: כִּי-נַעַר אַתָּה, וְהוּא אִישׁ מִלְחָמָה מִנְּעֻרָיו. {ס}

        א יז,לד וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל-שָׁאוּל, רֹעֶה הָיָה עַבְדְּךָ לְאָבִיו בַּצֹּאן; וּבָא הָאֲרִי וְאֶת-הַדּוֹב, וְנָשָׂא שֶׂה מֵהָעֵדֶר. א יז,לה וְיָצָאתִי אַחֲרָיו וְהִכִּתִיו, וְהִצַּלְתִּי מִפִּיו; וַיָּקָם עָלַי--וְהֶחֱזַקְתִּי בִּזְקָנוֹ, וְהִכִּתִיו וַהֲמִיתִּיו. א יז,לו גַּם אֶת-הָאֲרִי גַּם-הַדֹּב, הִכָּה עַבְדֶּךָ; וְהָיָה הַפְּלִשְׁתִּי הֶעָרֵל הַזֶּה, כְּאַחַד מֵהֶם, כִּי חֵרֵף, מַעַרְכֹת אֱלֹהִים חַיִּים. {ס}

        א יז,לז וַיֹּאמֶר, דָּוִד, יְהוָה אֲשֶׁר הִצִּלַנִי מִיַּד הָאֲרִי וּמִיַּד הַדֹּב, הוּא יַצִּילֵנִי מִיַּד הַפְּלִשְׁתִּי הַזֶּה;

        הגב לתגובה זו

        • בדיוק כך - אתה מבין כמו ילד

          ב.ל, 01/04/08 11:26

          בוגר מבין שזה לא במקרה שמעולם לא נכתב שדוד הרג את גולית

          הגב לתגובה זו

          • זה ספר דתי ולא מסמך משפטי. הקשקושים שלך טפשיים כמו העלבונות שלך

            ז.ב.ע, 01/04/08 13:48

            לא כתוב בשום מקום בבראשית שהשם ברא את העולם. כתוב ''אלוהים'' ועוד בלשון רבים. אז מה?
            הנוהג לכנות אנשים בשמות נמצא בכל התנ''ך: הגלעדי, איש הימיני, וכן הלאה. זה רובד של העברית הקדומה, שהיא לא העברית היבשה שלך שרואה בכל מסמך קוץ של יוד בדיון משפטי. שא לך את הטינה והריב שיש לך היהודי עם היהודים הדתיים ועזוב את התנ''ך במקומו.

            הגב לתגובה זו

      • ויך את הפלשתי וימתהו... שמואל א' יז

        ירון, 01/04/08 13:01

        ''וחרב אין ביד דוד'' שם פסוק נ'
        וכמו שכבר נאמר בשיר ''ומאז לא שמעו אותם שרים'' אפילו דני סנדרסון הבין בלי הרבה ידיעת תנ''ך שדויד הרג את גוליית במו ידיו. מה שהפך אותו מיידית ליורש הבא של מלכות ישראל כמו שכתוב בשיר ''אם תרצה להיות מלכנו נתקשר מחר בשש''
        אלא ששאול המלך לא אהב זאת באופן די טבעי

        הגב לתגובה זו

    • דוד לא נלחם מעולם בשום קרב

      ב.ל, 01/04/08 10:54

      הוא חיפש נשים רוחצות על הגג בזמן שהצבא הישראלי נלחם ברבת עמון
      כל הכיבושים ויסוד הממלכה הישראלית(במרד נגד הפלשתים ) נעשה בידי שאול מלך ישראל

      הגב לתגובה זו

      • לאן נעלמו הפלישתים?

        ירון, 01/04/08 12:48

        ומי העלים אותם לתמיד? למד תנ''ך ואח''כ תבין שדוד מלך ישראל חיסל אותם. אתה מוזמן גם לקרוא כיצד הוא טיפל במואבים שהציקו לעם ישראל. כמו שנאמר בלי בג''ץ ובלי בצלם

        הגב לתגובה זו

      • איך בדיוק משיגים מאה עורלות פלישתים

        רון, 01/04/08 12:52

        זה מה שביקש שאול המלך בשביל נדוניה לביתו מיכל. רק דויד הביא(לא קנה בשוק אחרת כל החבר' היו מביאים וגם שאול המלך לא היה פרייר בכלל)
        כנראה שגם אח''כ דוד כמלך המשיך לחסל פלישתים ערלים להנאתו(אחרי מות שאול) עד שנגמרו פשוט.

        הגב לתגובה זו

      • דמיונות בהקיציס. אין שום תיעוד ארכיאולוגי לא לדוד ולא לשאול

        אתה קשקשן, 01/04/08 13:53

        עם מטרת צד שזה ניגוח הדתיים. לא מעניין, לא אינטיליגנטי,חסר יכולת טיעון ובויכוח עם הדתיים תמיד תפסיד כי הם מכירים את החומר טוב ממך.
        תתמקד בעובדות שאתה יכול להוכיח ולא בדמיונות שפיתחת.

        הגב לתגובה זו

      • אתה מבלבל שתי תקופות

        ירון, 02/04/08 09:40

        בתקופת שאול המלך דוד היה שר צבא שלו בעצם מפקד סיירת מטכ''ל של הימים ההם ונלחם בכל החזיתות עם פלישתים(קעילה, מאה עורלות , גולייית הפלישתי וכן הלאה)
        בתקופה השנייה בה מונה למלך לא יצא בראש הצבא לבקשת חייליו כדי שלא יסתכן בקרב(כיאה למפקד היה מסתער בראש חייליו) ולכן היו לו שרי צבא שעשו את העבודה בפיקוחו המתמיד יואב,אבישי, עשאהל,ועוד אנשי צבא מעולים
        מעשה בת שבע קרה הרבה זמן לאחר ששאול נהרג בקרב, ואין לו קשר לעימות בין השניים

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    אם התכוונת לקדם את מכירת הספר נכשלת ובגדול

    קוראת בתנ''ך, 01/04/08 09:31

    כל טלנובלה המתבססת על קעקוע המקור וניפוץ האמת מקומה במדור הרומן הרומנטי רק ששם לפחות יש סופים טובים ופה סתם טעם מר .
    הספר מקומו בשורה אחת עם שאר שוללי האמת ההסטורית דןד מלך ישראל חי וקים לנצח . ספרים כאלה רק מעצימים את דמותו .
    תעשי טובה סופרת אל תנסי להיות רש''י או חז''ל .

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    היא מתחרה עם יאיר לפיד מי

    אישיהודי, 01/04/08 09:28

    יירד לדיוטא התחתונה יותר

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    דוד המלך היה ערס לא קטן קודם כול

    הקורא בנקרא, 01/04/08 09:27

    הוא היה ג'ינג'י, ב.הוא היה חתרן
    בלתי נלאה, ג. הוא התחתן עם ''מיקי'' מיכל נישואי נוחות. בכדי
    שיקח את המלוכה. ואחר כך את כבשת הרש הוא היה א ינער צצקע

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חכמת המהרסים בדיעבד. התנ''ך ישאר !! (ל''ת)

    משה ש', 01/04/08 08:03

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מי שמלך עך עם טיפש וכפוי טובה כמוכם, צריך להיות מניפולטיבי

    ושתלטן, 01/04/08 07:45

    אחרת היהודים התחמנים יאכלו אותו בחיים

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אלמלא ה''שתלטן המניפולטיבי'' כולכם בחכי בערבי עלא אל ראיס נאצר (ל''ת)

    פריץ, 01/04/08 07:39

    הגב לתגובה זו

    • כולכם הייתם מוסלמים היום אלמלא דוד ואולי טוב היה שכך (ל''ת)

      -, 01/04/08 07:53

      הגב לתגובה זו

      • איך מוסלמים ערבי? גנבתם הכל מאתנו אלמלא אנחנו אין אתם (ל''ת)

        -, 01/04/08 07:59

        הגב לתגובה זו

        • זה שקר גס בדיוק כמו העברית העילגת שלך, יהודי: הקוראן קיים מהבריאה (ל''ת)

          בלי קשר למעשיות, 01/04/08 08:06

          הגב לתגובה זו

          • פחחחחחחחח.... ענק!!!!

            Invidia, 01/04/08 08:53

            כן כן, מה שתגיד...
            הקוראן קיים מהבריאה... מוחמד לא, אבל הספר שהוא כתב כן...
            כמה ערבי מצדך..

            הגב לתגובה זו

            • מוחמד לא כתב את הספר, שוטה. הוא הוכתב לו על ידי מלאך (ל''ת)

              -, 01/04/08 10:37

              הגב לתגובה זו

            • *צחוק קורע* (ל''ת)

              יהודיה, 01/04/08 11:48

              הגב לתגובה זו

            • מלאכים לא מדברים בשפה עילגת ובמשלים אווילים כמו שמופיע בקוראן!

              !!, 01/04/08 13:18

              הקוראן זו המצאה של מוחמד הערבי, שהיה בעל דמיון מזרחי מפותח, תאוות הרג מוסלמית (יצא למסעות הרג של שבטים שלמים), חוסר יושר ערבי (המציא כל מיני הסכמים שמצווה להפר אותם) ונשוי לאישה מבוגרת (אולי בגלל זה כל נשות האיסלם צריכות להתעטף. הוא לא רצה שיראו את הזקנה שלו....).

              הגב לתגובה זו

            • בוודאי, על ידי מלאך המוות (ל''ת)

              מוחמד מדנמרק, 02/04/08 09:19

              הגב לתגובה זו

          • בלי יהודים לא היו מוסלמים

            יהודי, 01/04/08 09:11

            חלק גדול מהקוראו זה מה שמוחמד למד מהשכנים היהודים (לפני שהרג אותם) וחלק מה שלמד ממוסלמים וחלק הוסיף מדעתו, האסלם זה דת מסוימת לרמה של פראי מדבר כמו הערבים, אבל קצת הכרת תודה ליהודים וליהדות בבקשה

            הגב לתגובה זו

            • לך תקסום קסמים בקבלה שלך ושב בשקט

              -, 01/04/08 10:41

              אולי היהדות היתה פעם דת חשובה היום זה רק קשקושים

              הגב לתגובה זו

  • 12.

    גם גום, כמו המלך שלכם רבין: ג'ינג'י עם קסם בתקופות מסוימות, (ל''ת)

    ומניפולטיבי, 01/04/08 07:37

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה בדיוק ''פרשנות מקורית'' פה?!

    Agent J, 01/04/08 01:58

    מהי בדיוק ה''פרשנות מקורית'' בספר?!
    זה לא ספר פרשנות או ביקורת. זהו ספר בידוני לחלוטין! (דווקא מומלץ...)

    בתור קורא מאמין לא הייתי צריך להתמודד עם כלום: זה לא ספר תיאלוגי , זוהי עלילה בידונית המבוססת על דמויות היסטוריות...

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    דוד היה ווסל פלשתי ולא מלך ישראל

    ב.ל, 01/04/08 01:24

    שאול היה המלך הנבחר ומי שיסד את ממלכת ישראל
    דוד נלחם עם הפלישתים נגד ממלכת ישראל והישתלט על יהודה בעזרת גדודים פלישתיים לאחר ששאול המלך נהרג
    בקרוב יתפרסם מאמר המוכיח זואת באתר חופש
    אפשר גם לקרוא על כך בספר בשם
    דוד ושמו-אל מגרש רוחות שנעשה למשיח

    הגב לתגובה זו

    • היהודים משתמשים בדם למצות-בקרוב הוכחה באתר חופש (ל''ת)

      ז.ב.ע., 01/04/08 07:35

      הגב לתגובה זו

    • תאכל תלב-כל העולם יודע מי זה דוד ואף אחד לא יודע מי זה ב.ל (ל''ת)

      אפילו אתה, 01/04/08 09:55

      הגב לתגובה זו

      • היה ועוד איך היה ווסל פלשתי

        ב.ל, 01/04/08 10:49

        ביום שבו נהרג שאול מלך ישראל היה דוד חלק אינטגרלי מהצבא הפלשתי
        שמואל א פרק כט פסוקים ' א-ב
        שמואל א' פרק כז פסוקים 8-10 אם תרצו יש עוד הוכחות

        הגב לתגובה זו

        • אין שום הוכחה, אפילו לא שבר של חרס.

          אתה קשקשן ובדאי, 01/04/08 13:55

          כמו החרדים
          מעולם לא מצאו תעוד ארכיאולוגי למלכות דוד

          הגב לתגובה זו

      • U R SO RIGHT. This BL is so full of bullshit, from head to toe (ל''ת)

        bal yarshia, 06/04/08 07:15

        הגב לתגובה זו

    • וואלאק עם יהודים כמוך מי צריך נוצרים.... (ל''ת)

      ג, 01/04/08 19:53

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    Who killed Goliath?

    Lior, 01/04/08 01:17

    The bible is clear: Goliath was killed by Elhanan son of Yaari Oregim the Bethlehemite. It is true that the Chronicles story differs from the Samuel story, but only in the identity of the killer. The Chronicles story is older, and much more reliable. But it is not taught in school.

    הגב לתגובה זו

    • יְהוֹנָתָן, בֶּן-שִׁמְעָא, אחי דוד. (ל''ת)

      כך כתוב, 01/04/08 07:51

      הגב לתגובה זו

      • אלחנן אורגים בית הלחמי (הרג את גולית

        ב.ל, 01/04/08 11:19

        מעולם לא נכתב שדוד הרג את גולית
        ולא בכדי

        הגב לתגובה זו

        • טיפש שכמוך. גם לצטט לעזרתך אינך יודע. אין אלחנן אורגים

          הציטוט הנכון, 01/04/08 13:58

          וַתְּהִי-עוֹד מִלְחָמָה, אֶת-פְּלִשְׁתִּים; וַיַּךְ אֶלְחָנָן בֶּן-יעור (יָעִיר), אֶת-לַחְמִי אֲחִי גָּלְיָת הַגִּתִּי--וְעֵץ חֲנִיתוֹ, כִּמְנוֹר אֹרְגִים

          היכה את *אחי* גלית.


          ממש עלוב. תברח, לקרוא אתה לא יודע.

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    עדי זליכוב רלוי מדהימה!! הביקורות שזורה כרגיל בהומור וחן

    זיו רונן, 01/04/08 01:03

    נשמע ספר מדליק

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כפירה אפילה במיטבה. דור השחצנים. כולם היו מטומטמים עד עכשיו כולל

    ד''ר א''י כהן, 31/03/08 23:41

    חז''ל עד שבאה יוכי ברנדס והאירה את עיננו. עכשיו אני מבין מדוע חז''ל התעקשו שנשים לא תהיינה בחזית הן מקשקשות את עצמנו לדעת.

    הגב לתגובה זו

    • ROFL ! Ten lah ten lah (ל''ת)

      bashinaaaayim, 01/04/08 07:18

      הגב לתגובה זו

    • יודע מה?... יש בזה משהו... (ל''ת)

      Benny, 01/04/08 08:55

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מי היה דוד המלך?

    ירון, 31/03/08 23:06

    מי היה דוד המלך? קודם כל גיבור מלחמה (בגללו אין יותר פלישתים ואינתיפדות למיניהם בשטחים של אז)
    אחרי שלושים שנות מלחמה (לא רק ששה ימים ובלי חיל אויר וארטילריה, נגמרים האויבים) פשוט נגמרו האויבים זהו ניצחון סופי מוחלט.(כן הרג את גולית לבד או לא העיקר יש שקט מוחלט בגבולות). ירושלים משוחררת(עיר דוד נבנית במהירות) נשאר רק המקדש לבנות. וזה נשאר לשלמה בנו.
    לגבי שאר האירועים הדעות חלוקות אבל דבר אחד ברור יש ממלכה שבירתה ירושלים והאוייב שהפריע 300 שנה מובס וכנוע שקט ושלווה בארמנותיך(כולנו היינו חותמים על מנהיג כזה עכשיו)

    הגב לתגובה זו

    • מה שאתה כותב זה פרשנות לכתוב

      ב.ל, 01/04/08 11:23

      העובדות ההיסטוריות שונות בתכלית
      לא היה גיבור מילחמה
      היה מגרש רוחות
      ווסל פלשתי שנלחם נגד ממלכת ישראל שהוקמה על ידי שאול ורק לאחר ששאול המלך ויורש העצר נהרגו בקרב .התמלך עליהודה ומשםן ניהל מלחמת אחים נגד ישראל בעזרת גדודים פלשתיים

      הגב לתגובה זו

      • ''הכה שאול באלפיו ודוד ברבבותי''

        ירון, 01/04/08 13:06

        סתם ככה שרו הבנות של שאול המלך כדי לעצבן את אבא?
        ובכלל מאיין לדויד מאה עורלות פלישתים? מה הוא קנה אותם בשוק(שאול המלך תסכים לא היה פרייר בכלל) נו אז הוא חיסל כל הזמן פלישתים בקרבות כמו קעילה מה שנקרא לוחמת ליילה עד שהם נגמרו לתמיד
        רק על זה מגיע לו מלוכה וגבורה

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    איך מבטאים את השם רלוי? תוכלי לספק לנו ניקוד?

    סקרן, 31/03/08 23:02

    אפשר גם לזליכוב.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ממליץ במקום על ''אלוהים יודע'' של ג'וזף הלר

    אמנון, 31/03/08 19:45

    גם בספר זה הגיבור הוא דוד המלך
    הפעם בערוב ימין, יושב ונזכר במרוצת חייו והרפתקאותיו בצורה הלרית אופיינית, אם הספר לא היה כ''כ מצחיק, הוא היה עצוב מאוד
    ובנוסף מספק נק' ראות מאוד שונה וצינית על החיים בתקופת המקרא, על מחשבותיו של דוד, והדמויות הסובבות אותן ועל יחסיו של דוד עם הקב''ה

    הגב לתגובה זו

    • ספר ענק!!

      דוקטור למקרא, 31/03/08 20:48

      אין וכנראה לא יהיה מי שהצליח להבין את התנ''ך כמו ג'וזף הלר. והוא גם מצחיק בטירוף. כל שאר ה''הוגים'' והפרשנים - פשוט טרחנים בלתי נלאים.

      הגב לתגובה זו

      • דא' למקרא לא מתבטא בנוסח ''מצחיק בטרוף''. תנסה להתחזות שוב. (ל''ת)

        דר' להתחזות, 01/04/08 09:07

        הגב לתגובה זו

    • וגם: ''כבשת הרש'' הנפלא של משה שמיר, אף הוא על דוד (ל''ת)

      מימי, 31/03/08 21:06

      הגב לתגובה זו

    • ממליץ במקום זה על הבשורה לפי מתי (ל''ת)

      -, 01/04/08 07:46

      הגב לתגובה זו

      • ניסיתי פעם.. לא התרשמתי וזרקתי אותו לתוך מגרסה...

        vares, 01/04/08 08:59

        באמת!קיבלתי אותו בחינם מאיזה מיסיונר ברחוב!
        אתה הולך לקרוא לחברים שלך מאינקווזיציה עכשיו?

        הגב לתגובה זו

        • כן. זה הולך כל פעם. משום מה אתם אף פעם לא מרביצים חזרה (ל''ת)

          תומאסו די, 01/04/08 10:38

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    התשובה האינטילגנטית היחידה למי היית לוקח לאי בודד

    קטורזה, 31/03/08 19:35

    אמר קטורזה: הייתי לוקח את אישתי, משאיר אותה שם וחוזר.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מיתוסון נוסף לניפוץ:דוד המלך לא היה ג'ינג'י.אדמוני פירושו יפה תואר

    (בי) קוראת, 31/03/08 18:58

    (ע''ע שה''ש: ''דודי צח ואדום...'')

    הגב לתגובה זו

    • good for you.At least somebody has some sense of speaking the truth (ל''ת)

      ., 31/03/08 23:11

      הגב לתגובה זו

    • לאו דווקא. מאין לך שאדמוניות לא הוותה מדד ליופי אז(כמו בלונד היום)? (ל''ת)

      מלך הפלאפל, 01/04/08 07:34

      הגב לתגובה זו

      • לפי מקומות אחרים במקרא

        גל, 01/04/08 13:32

        אם לחקור בכלים חילוניים, אז עד הסוף, והביאו לך דוגמא טובה.

        הגב לתגובה זו

        • ומאין לך ש''שדודי צח ואדום'' אדום אינו אדמוני? (ל''ת)

          הדוגמה שלך אינה, 01/04/08 16:19

          הגב לתגובה זו

          • הדוגמא שלו מצוינת

            שי, 02/04/08 10:13

            תקרא/י את המשך הפרק בשה''ש. נסיון לומר שמובנו של ''אדום'' בלשון המקרא הוא כמובנו אצלנו מוביל לסתירה.

            יום טוב.

            הגב לתגובה זו

            • ציטוט והסבר בבקשה. אין שום מובן כזה בהמשך הפרק. (ל''ת)

              יום עוד יותר טו, 03/04/08 10:03

              הגב לתגובה זו

            • אדרבא. תראה את הסתירה (ל''ת)

              דן, 03/04/08 10:04

              הגב לתגובה זו

          • because it states: SCHORA ANI VENAVA, and not

            ADMONI, and why, 04/04/08 14:50

            state so by eisav, huh

            הגב לתגובה זו

      • Eisav's jinginess, the Torah had nothing to write home about.

        Even babies R, 04/04/08 14:47

        beauty


        The king of falaffel should know
        better, a delicious taste of falaffel never changes. What was a delicatessen 3, 000 years ago, is delicious today. The proof is in the pudding. Avraham avinu gave for his guests, delicacies, e.g. bread and butter, Tounge with mustard. Now, aren't you dreweling, huh

        הגב לתגובה זו

      • Veod lebatata, usaar roshcha beseiva, veshachrut

        youtfulness is, 04/04/08 14:59

        black, and not red, kappish.

        הגב לתגובה זו

      • Veod lebata, KVUTZTAV TALTALI SCHOROT, not ADMONIYOT, even beshanim (ל''ת)

        KADMONIYOT, 04/04/08 15:00

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    מצוינת כרגיל

    רועי, 31/03/08 18:15

    מחכים לעוד ביקורות

    נשמע מעניין

    הגב לתגובה זו