• 33.

    יש לי שאלה???....

    girl, 26/03/08 17:04

    האם יעשו משהו?............ האם יודעים מדוע זה קרה, הרי זה קרה בעוד ארצות???.....
    מתי זה יגמר ......
    לא מספיק יש מלחמה ....?????

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    יש לי שאלה???....

    girl, 26/03/08 17:04

    האם יעשו משהו?............ האם יודעים מדוע זה קרה, הרי זה קרה בעוד ארצות???.....
    מתי זה יגמר ......
    לא מספיק יש מלחמה ....?????

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ********** תגובות 24 , 28 מעניינות .

    ונשאלת שאלה, 24/03/08 08:56

    האם ביורוקרטיה מטומטמת פלשה גם לשם.
    כלומר יש בעיה.
    אבל אין מי שיחליט (יקח החלטה)''שיש בעיה''.

    אחרי שאיכשהוא יש התיחסות לבעייה- הבורג משם לא שייך לבורג מפה ,והבורג מימין לא שייך לבורג משמאל, ועל זה וזה אחראי ההוא וכו'.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    36 חודשים לא ניבדק ?! מסורת חלוץ נוספת (ל''ת)

    מבקר המדינה, 24/03/08 08:17

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    שטויות בכל מיקרה עוד מעט כל המטוסים ינתנו לפלסטינים (ל''ת)

    המסרס הלאומי, 24/03/08 07:28

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    למה זה קורה רק במטוסים שברשות ישראל ?

    דוד מלכי, 24/03/08 07:28

    הרי יש אלפי מטוסים כאלה בשירות בצבא ארה''ב ואחרים. ואף אחד לא גילה חומר כזה בתא הטייס...
    מסקנה : חכמולוג ישראלי מצוי, שיפץ את הוראות התחזוקה ועכשיו הטייסים משלמים את המחיר.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה עם המכונאים?

    אדית, 24/03/08 07:24

    רציתי לדעת מה קורא עם ה מכונאים מהמטוסים?

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    וואלה קצת קשה לי

    לי, 24/03/08 07:04

    להבין איך הדבר הזה מתגלגל משך שלוש שנים תמימות..
    את הפשלה הזאת יש לבדוק לפני הכל

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    האם הטייסים יקבלו את אותו היחס שקיבלו החבר'ה מהשייטת שצללו בקישון? (ל''ת)

    דם כחול, 24/03/08 05:39

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אחד משתיים אין הרבה סיבות

    אילן, 24/03/08 05:06

    מטוסי הסופה הראשונים החלו להגיע
    בתחילת 2004. בכתבה מעיד הטייס שהבעיה
    קיימת 3 שנים כלומר בול הזמן של שנה רווח.
    לעצם הבעיה יש 2 סיבות עיקריות:
    1. הגאז הרעיל נפלט תמיד ממנוע המטוס.
    2. הגאז נפלט מחומרים כמו פלסטיק דבק וחומרי בידוד
    ואיטום. אם קניתם פעם אוטו חדש תדעו שהריח המיוחד
    שאתם נושמים בא מחומרים כאלה כמו דבק ופלסטיק וזה מסוכן
    לבריאות ויגרום לכם סחרחורות וכו.
    כמובן יש גם דברים אחרים שיכולים לגרום להווצרות הגז
    הרעיל כמו גריז במקומות החמים במנוע או מעבר דרך
    מערכת המזגן של המטוס אבל לא אכנס לזה מכמה סיבות
    והאחת מהן היא שיש עוד אלפי מטוסי סופה בעולם והכל שם בסדר.
    נחזור לתפוח שלא נופל רחוק מהעץ, אני מוכן להתערב שמישהו
    החליף בתא הטייס חלק חדש או החליף משהו במערכת המזגן
    כאמור חומרי פלסטיק חומרים אוטמים דבקים או משהו לא תקני
    וזה מחזיר אותי לשנת הרווח מאז שהמטוסים הגיעו ב2004
    עד 2005 שזה הזמן בו נעשו השדרוגים במטוס.
    במחשבה אחרת מדוע הטייסים מדווחים על כך רק בהמראה?
    בזמן ההמראה עדיין יש בתא הטייס את החומר הרעיל
    גם מהסיבה שברדיוס 50 מטר מהמטוס יש קבוע את הגאז תמיד
    ואם הטייס סוגר חופה הוא סוגר גם את הגאז עליו פלוס האדים שבתא שבאים נגיד מהדבק,
    כמה דקות לאחר מכן כשמערכת המיזוג פועלת כמובן
    שהכל מתדלדל.
    כמו כן
    הייתי גם מציע לבדוק את הקסדה החדשה של אלביט.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מוזמן לארה''ב להרצאות במקום ביבי (ל''ת)

      ברבו, 24/03/08 08:12

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    די מספיק לדבר על זה .לטפל בשקט (ל''ת)

    ש, 24/03/08 04:47

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    Trust nobody but yourself. Do your own research

    Orie, 24/03/08 01:57

    there is a lot of information out there try the following web pages

    http://www.osha.gov/SLTC/formaldehyde/evaluation.html
    and
    http://www.mflohc.mb.ca/fact_sheets_folder/formaldehyde.html

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הלוואי ויתבדו ,אמן (ל''ת)

    מוי, 24/03/08 01:23

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    איתור סרטן בעזרת סלולר

    rnen, 24/03/08 00:29

    באמצעות בדיקת אויר שננשף לתוך מכשיר
    עם חיישן מתאים, ניתן להצביע בדיוק גבוה יחסית, על תהליך התפתחות של סוגי סרטן

    הגב לתגובה זו

    • זה נשמע כמו בדיחה

      א, 24/03/08 03:57

      אם האיתור יהיה בעזרת סלולר כל איתור יגלה סרטן :)

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    Read all about it

    zev, 24/03/08 00:25

    It is not a new discovery of this existing problem here is the link
    http://www.google.com.au/search?hl=en&q=Formaldehyde+Exposure+in+the+exhaust+from+aircraft+&btnG=Search&meta=

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    זה ממש מצחיק

    נח, 24/03/08 00:24

    .על מה שישוחחו?מה הטייסים ומפקדיהם מבינים בנושא?אם כבר יודעים בדיוק מה החומר היו צריכים להזמין רופא שעוסק בביאוכימיה ,כימאי שירגיעי אותם! אגב האם חו''ח מישהוא מהטייסים חלה בסרטן?אני יכול להרגיע את כולם התשובה היא לא ולעשות הכל לתקן את המצב.זה חומר שלא ששייך לתא הטייס,ומפריע לו במלואי תפקידו

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    למה לא מפרסמים תגובתי אודות הגזמת התקשורת

    דני, 24/03/08 00:17

    בחיל האויר מטפלים בבעיה ולא עושים עניין, רק התקשורת הפכה את זה לסיפור סנסציוני, אפשר לחשוב שכל חיל האויר קורקע.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מפונקים תחזרו למטוסים!!!

    שמקה, 24/03/08 00:16

    חבורה של מפונקים ושחצנים ברגע שיש קצת סיכון אז הם שוכחים את כל העולם,ככה זה היה בפינוי פצועים בלבנון וככה זה עכשיו

    ואנחנו עוד מדברים על הפצצת הכור האירני? גם חיל האוויר הפך לבדיחה.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה עם החבר'ה מהשייטת שצללו בחיפה???

    גיא, 24/03/08 00:00

    למה להם לא קוראים לבדיקות???
    מה הם חיילים פחות טובים???

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בעית חיל האויר:

    לוי בנימין, 23/03/08 23:52

    קראתי מספר מן ההגבות, וחוץ מאחת יוצאת דופן יש לנו הרבה מקנטרים. במקום להביע שביעת רצון כלפי מפקד החייל ולהוקיר את מעשיות יש תמיד מישהו שמעביר ביקורת שלילית ומדוע? משום שאתם התיקשורת הראשונים לקנטר. ישנם דברים שהשתיקה יפה להם, מתי תילמדו לא להביך אותנו?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    יש לבדוק חבלה מכווונת אולי חוגים ערבים נכנסו לתעשית המטוסים המיועדת

    אריה, 23/03/08 23:47

    לישראל...לא בעייה לערבים או אל קעידה לשלשל כמה עובדים טכניים כדי לחבל במטוסים ולפגוע בטייסים שלנו...גם זה סוג של פעילות חבלנית.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    וואי אחלה מטוס

    ליאור לוסטיג, 23/03/08 23:40

    אני חייב לטוס בכזה
    ליאור לוסטיג

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    סיכונים שעומדיפ בפני טייסים

    יוני, 23/03/08 23:05

    התרסקות
    נפילה ועינוי בשבי
    התפוצצות של המטוס
    טביעה בים
    חשש להפצע או להרג במהלך פעולה או נפילה בשטח אויב
    + כל הסכנות שנלוות לכל אדם על פני כדור הארץ
    והם מתלונים על חומר שמצוי בכל מעבדה ביולוגית בתיכון
    נו באמת

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל מי שהיה סטודנט לרפואה נחשף לפורמלין הרבה הרבה שעות

    יאל, 23/03/08 22:59

    לא צריך להכניס את המדינה להיסטריה. אני לא מרגיש קורבן על אדי הפורמלין שנשמתי, במשך שנה שלימה, לפני 40 שנה. וברוך השם בריאותי מצויינת.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    צוותי הקרקע חשופים לחומר בוודאות ממחקרים שנערכו ואותם מזניחים!!!!!!

    תיבת פנדורה, 23/03/08 22:52

    מחקרים רבים נערכו על צוותי קרקע שטיפלו במטוסים והחומר נמצא בוודאות אומנם ברמות מתחת לתקן חשיפה במטוסים אחרים.
    מישהו יידע את צוותי הקרקע עד היום ??...
    בייחוד לנוכח העובדה שמטוסים נעים אחד אחרי השני בהסעות ( דבר שבמחקר מראה שאחרי מטוס שני רמת החומר קופצת כמעט ב 100% )
    תחשבו אחרי המטוס השישי בתור מה רמת החומר ( מעבר לתקן המותר אפילו........)
    אותו סיפור כמו הסלולרי קרינה נמוכה מהתקן אבל!!!!!!! בעוד עשר שנים המחדל יתברר ( חכו תראו כמה מקרים של בריאות בצוותי קרקע יעלו עכשיו בעיתונות)
    מצורף אחד מאמרי המחקר בנושא
    http://sciencelinks.jp/j-east/article/200014/000020001400A0416476.php

    הגב לתגובה זו

    • תשמע !! המטוס המדובר הוא פנטום ומעניין עם מישהו בדק את המצנחים

      אספי המצנחים, 23/03/08 23:08

      צוותי קרקע חשופים סוג של מטוס ובמקרה בנ''ל שווה גם לבדוק את המסכנים שאספו את המצנחים ( אחרי נחיתה)
      על פניו נראה כי בד המצנח פשוט לבור ספיגה אדיר של החומר אחרי כל נחיתה ורק אלהים יודע מה רמות החומר במצנחים אלה שנאספו בידיים ..............

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מחדל

    סימה, 23/03/08 22:19

    כיצד נתתם לטיסים להטיס כשידעתם את הבעיה למרות שידעו אותכם על התופעות שהרגישו הטיסים

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    צהל ומטוסיו חזק ערוך ומוכן ו

    לוחם אויר מקצען, 23/03/08 22:16

    צריך שר הבטחון להתייחס למכונאים וטכנאים ההאוויראים והטיסים לכמוני המכונאי בטנקים הכי טובים בעולם,לא צריך להכנס לםניקה מיותרת, המטוסים הם המטוסים הכי מבצעים בעולם ,למרות הריח אם בכלל,--ואולי גה גם טוב שיריחו טיסי קרב את מרקם הניחוך שמריחים הלוחמים בתוך התנקים בזמן שיתוף אמת בלחמה משולבת של אויר קרקע

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    חשוב להחמיא למפקד חיל האויר

    ילד, 23/03/08 21:53

    אדם שהבין את מהות הסכנה ועשה את כל הנדרש, ללא הטיוח וההרגעה המקובלים בקרב פפקידיה של מדינה, שלא מכירים בזכויות האדם הפשוט והקטן.

    חשוב גם לאתר את הגורם להופעת ה-H2CO, שכבר הזכרתי למה הוא משמש בישראל, כולל בתעשית העופות.

    יתכן והוא הגיע לקוקפיט בתוך שרף או דבק.

    הפורםאלדהיד, הוא האלדהיד הראשון הפשוט ביותר. אטום אחד של פחמן, הופך מים לחומר הנורא הזה...

    חשוב שכולנו נעריך את המפקד הינוכחי של חיל האויר, כמפקד אחראי, נבון ובעל יכולת לקבל החלטות ביעילות.

    הגב לתגובה זו

    • מפקד נבון? נדרשו 3 שנים והחלטה ברמה של מח''א

      ב.ק., 23/03/08 22:54

      תסמונת קשה של הראש הקטן שכדי לבצע בדיקה פשוטה בעלות זניחה נדרשת החלטת מפקד חיל האוויר ולא די במפקד טייסת.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    שערוריה שלא היתה כדוגמתה

    איש ביטחון, 23/03/08 21:33

    מדובר במחדלים חמורים ביותר על כל מפקדי חיל האוויר לדורותיהם. יש למצות את הדין עם המפקדים הנוכחים . רק היום שמעתי בבוקר את אחד ממפקדי חיל האוויר שאמר שלא שמע על טענות כאלו.. איוולת שלא היתה כדוגמתה. מחדל זה = למחדל של שייטת 13 בצלילות בקישון. רע רע מאוד

    הגב לתגובה זו

    • פעם אמרו הטובים לטייס, היום הטובים לטייח (ל''ת)

      והמפתח הטובים, 24/03/08 00:41

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    חיל הטייסים

    מכונאי, 23/03/08 21:32

    גם אני וחברי המכונאי םנחשפנו לחומרים מזיקים במהלך השירות. מדובר בסוגי רעלים שונים, שמנים וגריזים מיוחדים שנאמר לנו שהם מסרטנים וש''אין מה לעשות''. רבים חלו בינתיים בסרטן, שכמובן שאין שום דרך לשייכו לתקופת השירות המתישה.

    הגב לתגובה זו

    • מכונאי

      סימה, 23/03/08 22:25

      ידעתאת הסיכונים אז לא חשבת על עצמך

      הגב לתגובה זו

    • צבא זה לא טיול של ביבי באנגליה

      קח'ש ח'ט שריון, 23/03/08 22:40

      אתה צודק גם המכונאים בשריון עובדים תמיד בתנאים של חומרים מסוכנים ,דלקים ושמנים ודלקים שורפים..זה תפקידם במערך הצבא בלעדיהם צהל לעולם לא יוכל לנצח ,ועל זאת צריך להודות גם להם

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    הדרכה מיקצועית לטייסים

    טייס קרבי במיל, 23/03/08 21:29

    האם יתכן שהחומר המסרטן כביכול נידבק בתאי המטוסים האלה מזמן ביקורו של שאול מופז בטייסת,נאמר לי על ידי הש'ג במסלול, שראה במו עיניו ששר הבטחון עלה לכמה מטוסים להדגים לטיסים איך צריך להטיס מטוסי קרב .

    הגב לתגובה זו

    • תיקון טעות - זה הטפלון מהביקור של ברק (ל''ת)

      א א, 24/03/08 03:56

      הגב לתגובה זו

    • בטוח שזה מעשן הסיגארים של ביבי (ל''ת)

      בג, 24/03/08 08:14

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    י' שלי מתוק..מקווה שהכל בסדר איתך

    אתה יודע מי, 23/03/08 21:21

    ועם חברך...והכל ייגמר בבדיקות וזה הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מה עים המכונאים (ל''ת)

    בוזגלו, 23/03/08 21:07

    הגב לתגובה זו

    • הסבר

      חסוי, 23/03/08 21:17

      החומר שנמצא מתחיל לסרטן רק בעת ריכוז אוויר גבוה ולכן רק בטיסה החומר מתחיל לסרטן כי הריכוז עם האוויר גורם לו להתשפט תקרא ותראה טלוויזיה

      הגב לתגובה זו

      • חח שטויות , פורמלאלדהיד \\ פורמלין מסרטן ככה או ככה .

        המעניש, 23/03/08 21:48

        יתרה מזאת אם הוא נמצא במטוס בזמן המראה אזי הוא שם בזמן נחיתה וטיפולים משמע מסרטן את המכונאים גם כן .

        הגב לתגובה זו

        • פתאום כולם נהיו דוקטורנטים בכימיה (ל''ת)

          לוקאיד מרטין, 23/03/08 23:31

          הגב לתגובה זו

        • Cancer

          Giora zeevy, 24/03/08 01:48

          Aspartam and other components that are added to food look more dangerous.
          Health Effects

          Formaldehyde, a colorless, pungent-smelling gas, can cause watery eyes, burning sensations in the eyes and throat, nausea, and difficulty in breathing in some humans exposed at elevated levels (above 0.1 parts per million). High concentrations may trigger attacks in people with asthma. There is evidence that some people can develop a sensitivity to formaldehyde. It has also been shown to cause cancer in animals and may cause cancer in humans. Health effects include eye, nose, and throat irritation; wheezing and coughing; fatigue; skin rash; severe allergic reactions. May cause cancer. May also cause other effects listed under ''organic gases.'' EPA's Integrated Risk Information System profile - http://www.epa.gov/iris/subst/0419.htm

          הגב לתגובה זו

      • אם אין לך מושג אל תגיב

        קובי, 23/03/08 21:59

        כנראה שאתה לא יודע אבל עושים למטוס הרצות , בתא הטייס יותר מכונאי ומניע את המטוס על הקרקע.

        הגב לתגובה זו

        • מכונאים מבצעים הרצות מנוע...

          יעקב, 23/03/08 23:58

          אכן נכון שמכונאים בכירים וראשי צוות יכולים לבצע הרצות מנועים למטוסים, אך הם אינם נושמים ממערכות הנשימה, כך שבעיקרון אין להם שום מגע עם החומר, למעט אלה שעשויים לטפל במערכות הנשימה בזמן בדיקות הכשירות.

          הגב לתגובה זו

      • קשקשן כנס לכתבה ותבין מה גודל הטרגדיה

        מחדל צוות קרקע, 23/03/08 22:56

        צוותי הקרקע חשופים לחומר ולא משנה מאיזה מטוס.
        ככל שצפיפות המטוסים בהסעה בליין גבוהה הריכוז עולה
        http://sciencelinks.jp/j-east/article/200014/000020001400A0416476.php

        הגב לתגובה זו