• 162.

    תגידו לי אתם פסיכים?אדם מתהדר בתואר של יו''ר

    נגה דן, 15/05/08 08:46

    ואתם מה אוכלים את הלוקש?
    גם ערן סויסה (המרוקאי אגב) צריך לבדוק מידע קודם שהוא כותב.
    הפרדוקס בענין שלנועם הזה יש פוסט בדה מרקר והוא שולח חופשי בעט, אין לו שום מעמד במוגדור, הוא מתהדר בתארי שקר, אין מינוי כזה כלל במוגדור, הוא בעל מסעדה מעופשת עם אחת בת 74 בשם ציונה שישראלית לשעבר שחיה על פרוזאק וכנראה נתנה לו גם...אז הוא מרגיש יו''ר...

  • 161.

    גם בפולין יש מקומות שהמשטרה לא מכירה

    גרין, 24/03/08 09:39

    איני מרוקאי אולם הדברים של הגברת גוטמן או ליתר דיוק אשת העולם התרבותי הגדול קוממו אותי כי מקומות ''אפלים''קיימים גם בפולין,רומניה ומדינות חבר העמים.עד מתי כל דוגמנית תוצג באמצעי התקשורת כאייקון תרבותי ?

  • 160.

    הקנאה בבוהדנה הורגת אותה היא

    ליהי, 23/03/08 21:58

    שחצנית ומאוסה וכל התסכול בגלל יחסיה הגרועים עם בעלה באה לידי ביטוי

  • 159.

    מספיק עם הרגישות המרוקאית

    מסעודה, 23/03/08 19:32

    למרוקאים מותר לצחוק על פולנים ואשכנזים אחרים - אבל חס וחלילה שמישהו יגיד מילה על מרוקו.. לא על מרוקאים.. על מרוקו!! רבאק, מספיק עם זה! לכו תצטיינו במקום!! תדגישו את היתרונות ואת המוצלחים מביניכם ותפסיקו עם הרגשי

  • 158.

    הגזענות והעדתיות בארץ עדיין קיימת

    נועה, 22/03/08 08:50

    אני מרוקאית ומשום מה רבים טועים ובטוחים שאני אשכנזיה.

    עד היום נתקלתי בעשרות תגובות ואמירות בגנאי יוצאי עדות המזרח.

    לדוגמא כשעבדתי כדיילת בחברת תעופה, הגשתי שירות למשפחה אשכנזית שהתלוננה בפני שחברתי לצוות היא בעלת ''מנטליות פרענקית'' ואינה יודעת לתת שירות טוב ואילו אני, לטענתם, הענקתי להם שירות מצויין ואדיב ''כמו שאצלנו האירופאים נהוג''. אגב, חברתי לצוות היתה חצי פולניה וחצי הונגריה.

    דוגמא נוספת, דייט עם בחור , שטען בפני כי אני ממש מדהימה באישיות ובמראה בגלל האשכנזיות שלי. ''רואים שאת מבית אשכנזי טוב, את עדינה ומנומסת'', כמובן שאז הודעתי לו שאני מרוקאית והוא הגיב כך:''טוב מזל שאין לך אופי מרוקאי, תעשי טובה כשנפגוש את ההורים שלי אל תדברי איתם על זה טוב?''

    ודוגמא אחרונה חביבה (רק כי קצרה היריעה), שיעור באוניברסיטה שדיבר על קליטת עדות המזרח בארץ. שלל סטודנטים אשכנזים שהתרעמו על כך שבכלל לומדים את השיעור הזה. העובדה שסמסטר שלם למדנו על קליטת עדות אשכנז לא הפריעה לאישה אבל חלילה שבשיעור הכמעט אחרון נדון בעדות המזרח. סטודנט שישב לידי לחש לי ''עכשיו תראי את כל הערסים האלה צורחים- רע לי ,קשה לי''...

    לסיכום, טוקבקיסטים אשכנזים יקרים, האם הגזענות באמת מתה??
    אגב, אני נשואה לפולני ומשפחתי מעולם לא העירה דבר לגבי מוצאו..

    • וטוב שכך (ל''ת)

      אשכנזיה, 22/03/08 12:05

      • תשובה לעניין, טושה, אני מצדיע לך... (ל''ת)

        חייל, 22/03/08 12:31

    • נועה, הצחקת אותי, השאלה היא: האם המשפחה שלו העירה ולא אם המשפחה שלך

      ולדימיר, 22/03/08 12:29

      תחשבי על זה...............

    • אני המומה לקרוא את מה שכתבת..זה עצוב.כזו גזענות,שנובעת מבורות.אטימו

      נורא!, 22/03/08 13:59

      כנראה הבחור שיצאת אדיוט וחסר אינטיליגנצייה רגשית..!

  • 157.

    מה היה קורה עם נשיא הפדרציה במסע בין כוכבים היה מרוקאי? (ל''ת)

    זאת השאלה, 21/03/08 20:07

  • 156.

    אם מרוקו כל כך טובה, למה אתם לא גרים שם?! (ל''ת)

    השורה התחתונה, 21/03/08 20:05

    • כשתחזרי לגרמניה אני אחזור למרוקו (ל''ת)

      ..., 22/03/08 16:06

  • 155.

    לאור שליין נראה גזעני...חנון לבן שאוהב לראיין רק אשכנזים. (ל''ת)

    שליין הפולני., 21/03/08 12:39

    • ממש לא נכון.

      [, 24/03/08 16:33

      רואים שאתה לא מכיר אותו!ליאור ממש לא גזען.הוא מראיין אנשים ללא הבדל דת,גזע או מין.

  • 154.

    האמת-התוכנית גזענית-רק אשכנזים (ל''ת)

    וואלה, 21/03/08 10:36

  • 153.

    אילו פורסמו כל התגובות הפולנים ניו נפגים קשות (ל''ת)

    אתר אשכנזי, 21/03/08 05:33

    • נפגים? (ל''ת)

      א. קור, 21/03/08 18:28

  • 152.

    בלי שום קשר היא פולנייה קלפטע מעצבנת...

    איכססס, 20/03/08 21:04

    ראיתם אותה בתכנית על הצילומים במרוקו?
    זוועה. כל היום מקטרת..מסכן בעלה.

  • 151.

    מי שרוצה להעלב

    פולניה, 20/03/08 20:07

    הייתי במרוקו ולא נהניתי בכלל.
    מי שנעלב מכל דבר יש לו בעיה.
    גם אני מעדיפה אשכנזים

  • 150.

    בסופו של דבר כל יוצאי העדות מריחים את השורשים מלמטה. (ל''ת)

    מה לעשות?...מה, 20/03/08 18:26

  • 149.

    בדיקה

    חנון, 20/03/08 17:52

    המראינים האשכנזים מראינים רק את כל החנרה שלהם מאה פעם.
    אין סכוי למשל שלפיד יראין את חיים משה.
    זמר 40 שנה לא ראוין פעם אחת .
    לפיד כמה אביו .שונא ספרדים כולל שלין

    • חנוק ! לא כל מזרחי הוא ספרדי! (ל''ת)

      ס''ט ספרדי טרוד, 20/03/08 18:54

      • אין דבר כזה ס''ט

        עידו, 25/03/08 19:40

        ספרדי טהור? כולכם אנוסים וההתבוללות שלכם היא בדרגה שלישית, של האשכנזים בדרגה חמישית לדוגמא, אז מה טהור בכם? תדדיקו בעובדות

  • 148.

    נמאס מהמשחקים ב-''העליבו עדה''

    יוליה, 20/03/08 17:23

    הסתכלתי מהצד על כל הסיפור הזה ופתאום נזכרתי על הקליטה שלנו.במשך שני עשורים כמות ההשפלות שעברנו היא עצומה וזה קרה בכל המקומות הגאוגרפיים ובכל המשרדים האפשריים שקיימים בארץ:מהצפון ועד לדרום.קהילה אתיופית יצאה להפגנות ומאבקים והרוסים החליטו שכבוד יבוא דרך עבודה קשה וכתוצאה מכך חרות כלכלי ודרך לימודים של הילדים שלנו.רק הלימודים יביאו להם סטטוס סוציאלי אחר משל ההורים למרות שרוב מהם באו עם השכלה גבוהה.לא היה לנו זמן ללכת להפגנות ופשוט לא ראינו בזה שום פיתרון.והפדרציה רוסית עסקה בתרבות,בפגישות של יוצאי רוסיה,בקונצרטים משותפים וכדומה.אנחנו מחונכים שכל דבר בעולם לא בא כי מגיע לנו אלא רק מרוויחים אותו.לכן אין הפגנות עם דרישות,אין תלונות בתקשורת על גזענות כלפינו,אין רעשים,אין רעידות אדמה בגלל מילה כזאת או אחרת,אין התבכיינות.בעינינו כל הסיפורים על עלבונות של יוצאי מזרח נראים מוגזמים, מיותרים ומעידים לפעמים על הקנאה,לפעמים על תסכולים שמקורם בבן אדם עצמו.בכלל לא אומרת שעלייה היא 100% הצלחה.דרך אגב במשרדים שאני פונה אלהם(ביטוח לאומי,עירייה,קופת חולים) רוב הפקידים הם ספרדים.

    • צודקת מי שרוצה להתבכיין בעיה שלו (ל''ת)

      כל הכבוד, 20/03/08 21:54

  • 147.

    כל הכבוד גלית (ל''ת)

    חובב גיפלטע, 20/03/08 16:25

  • 146.

    גוטמן היא פריח'ה עצבנית (ל''ת)

    אבי, 20/03/08 14:36

  • 145.

    גם האשכנזים וגם המזרחים

    רובי, 20/03/08 14:09

    יצאו לי מכל החורים

    • גם לי. (ל''ת)

      שושנה, 20/03/08 14:49

      • גם לי (ל''ת)

        העיראקי, 20/03/08 15:15

    • אז כנראה שבמקום מוח יש לך חור!

      בן בסט דני, 20/03/08 15:29

      אנשים במדינה הזו צריכים להתקדם בחשיבה שלהם, כלפי עצמם וכלפי העולם ולצאת המגטו המחשבתי היהודי הזה של עדתיות, לא יתכן שבחברה מתוקנת יקצו ויתעעללו בקבוצות ''חלשות'' יותר רק בגלל: צבע, מין גזע, דת או נטייה מינית וסטטוס חברתי, כל אדם ישפט לפי מעשיו וגופו של עניין, אני כל יום לפני השינה מסדר את המחשבות שלי ומפתח אותם רק בשביל שאהפוך לבנאדם טוב יותר, אם לא הייתי עושה זאת, אני מוכן להודות הייתי ברמה מחשבתית של טיפש גזען, אנשים שאין להם ביקורת עצמית הם אלה שמנונים את החברה ומורידים אותה לרמה של אשפה וכולנו אשמים

    • גם לי. (ל''ת)

      אסנת, 20/03/08 18:30

  • 144.

    משום מה רק בישראל המוזרה הזאת נחשבת יפה... (ל''ת)

    דני, 20/03/08 14:09

  • 143.

    מצביעת מפלגת העבודה קלאסית.. (ל''ת)

    נועם, 20/03/08 13:46

  • 142.

    גלית את נכשלת במשימה....חושבת את עצמך מינימום הסגן של אלוקים (ל''ת)

    מיכל, 20/03/08 13:15

    • למה סגן? היא חותרת תחת הבוס הרבה זמן (ל''ת)

      תורחק הגעפילטע, 21/03/08 07:21

  • 141.

    גלית לא געזנית!

    ויקה, 20/03/08 12:43

    והיום היא עשתה מעשה והצטרפה למחאה של מיכל אמדורסקי נגד הפרסום המלכלך על הטוארג! שאפו!

  • 140.

    איפה הייתם עד עכשיו? עברו מאה ומשהו תכניות של הגזען ליאור שליין (ל''ת)

    יניב, 20/03/08 12:40

    • נכון.ליאור הזה באמת...גועלע אשכנזי חנון.. (ל''ת)

      איכסס, 21/03/08 12:45

  • 139.

    מעניין

    אשכנזי, 20/03/08 12:33

    איך הפדרציה שותקת כל פעם שמרוקאי מספר איך הוא נגעל מהאוכל הפולני. מר אלי מויאל נתן כמה ראיומות בהם הוא הביע זלזול כלפי האשכנזים וכולם שתקו. כמו שאמר רפול ''מי שמתלונן קודם כל שבמראה יתבונן''.

    • קצר וקולע (ל''ת)

      מרקו פולו, 20/03/08 14:34

      • נראה שמי שיודע מה הוא שווה לא מתרגש מכל שטות

        למרוקאי, 20/03/08 21:57

        מי שבטוח בערך שלו פשוט ממשיך הלאה ולא מתבכיין כי הוא יודע מה הוא באמת שווה .איכשהו המרוקאים תמיד נעלבים.....

    • אז למה שתקתם?

      מרוקאי, 20/03/08 15:22

      זו גם גזענות, הבעיה שבארץ מחליקים על דברים חמורים כאלה, השתיקה שלכם לא תורמת לחברה, הייתם צריכים להעמידו במקום, גזענות זו מחלה של טיפשות ממארת שמונעת מאיתנו להתפתח כמו שאנחנו יכולים וזה מכעיס, לא בגלל האמירות, אלא בגלל הטיפשות הגדולה שעומדת מאחוריהם ואל תתנו לאף אחד לזלזל בתרבות שלכם, בין אם אתם ממרוקו, רוסיה, תימן או פולין, התנשאות וגזענות הם כלי להשפיל את האחר ולהפוך אותו לנחות יותר, רק בשביל שלנו כקבוצה יהיה יותר נוח, אנושי ודוחה כל כך

      • שתקנו, כי אותנו חינכו לא להגיב לכל דבר טיפשות (ל''ת)

        אשכנזיה, 22/03/08 12:14

  • 138.

    מרוקאית יפה מעוניינת באשכנזי מצחיק.

    יסמין, 20/03/08 12:28

    העדתיות עברה מן העולם.
    אחיות שלי נשואות כולן לאשכנזים, וגם אני מחפשת לי אחד.

    • אם היא עברה אז למה מחפשת אשכנזי?? (ל''ת)

      אלי, 20/03/08 14:08

      • לא אמרתי שהעדות נעלמו אלא העדתיות- הסגירות העדתית. (ל''ת)

        יסמין, 20/03/08 14:14

        • גולדה אמרה שאין אפליה כי עובדה שהמבשלת שלה מרוקאית והמנקה תימניה..

          אלי, 20/03/08 21:36

          בדיוק כמוך,
          אין אפליה אבל כל האחיות שלך התחתנו עם אשכנזים וגם את מחפשת אחד...


          לי נשמע קצת כמו רגשי נחיתות משפחתיים מודחקים

      • יפה אלי...

        שמואל, 20/03/08 15:18

        נגעת בשורש הבעיה, הגזענות היא לא רק אצל צד איקס, היא מצויה אצל כולנו, אבל רק למתי מעט מעטים יש את הכח והאינטלגנציה לראות מעבר לה ובחברה האנושית שלנו זה עדיין מאבק

    • שמעתי יפה? (ל''ת)

      אשכנזי, 20/03/08 17:04

    • ''העדתיות עברה מן העולם'' פחחחחחחחחח

      שלום, 20/03/08 17:10

      כן ,כן, בואו ניראה כמה אשכנזיות נשואות למרוקאי עיראקי או תימני....פחחחחחחחחח...וואחד תמימה את וגם בטח לא יפה ובטוח לא חכמה!!!!

      • אחותי (מוצא פולני-צ'כי) נשואה לעירקי

        אסנת, 20/03/08 18:29

        ורוב האנשים שאני מכירה הם מיקס של עדות.

        • לאוסנת מי שמתחתן עם עדה מסוימת

          חייים, 20/03/08 22:00

          לא עושה אותו לא גזען, לפעמים להיפך, הפיתרון הוא חינוך נגד גזענות

          • כלומר, אחותי גזענית כי היא התחתנה עם עירקי?

            אסנת, 21/03/08 18:23

            לא הגזמת קצת?

      • שלום רחמנות עליך!

        כרם היה לידידי, 20/03/08 19:13

        באותה משפחה שיכנוזית
        האחות נשואה לכלכלן ''סורי''
        האח נשוי ל''תמניה'' ובתקופת טקס החתונה הנ''ל האחות הצעירה יותר יצאה עם '' עו''ד טריפוליטני''
        והדודנית שלהם נשואה ל'' מנכ''ל /יו''ר ''מרוקאי''

  • 137.

    אני אוהב מרוקאים וגם אוהב את גלית גוטמן!

    ירון.ק, 20/03/08 12:19

    לא תמיד אנשים מצליחים להגיד דברים בעלי טעם. מהראיונות ,שקראתי עם גלית התרשמתי לא רק מיופיה המושלם אלא גם מחוכמתה ורגישותה. לא נראה לי ,שהיא התכוונה להעליב מישהו. יש אנשים נפלאים בכל העדות בישראל ויש גם אנשים חסרי רמה אלימים ולא חכמים במיוחד אבל זה לא קשור לעדה. האדם הוא העושה את ההבדל אם הוא משתדל להיות בן אדם ומתחשב בזולתו והאמת היא שאף אחד לא הפסיד אף פעם מלהיות בן אדם - שווה לנסות!

  • 136.

    חשבתי שסימנו עם רגשי הנחיתות (ל''ת)

    מיכל, 20/03/08 12:15

    • למה לסיים דבר טוב?

      שרית, 20/03/08 13:29

      למה שנסיים עם זה הרי זה מקדם אותנו למה שאנחנו צריכים הרי אם לא נבכה כל הזמן איך נתקדם ?

      • שורה תחתונה:מפחדים מאיתנו וזה טוב!

        מוצא מרוקאי, 22/03/08 16:03

        לא מעניין אותי מה אומרים על המרוקאים או על כל עידה אחרת,ממש לא.
        אני אוהב את זה שכולם מפחדים מהמרוקאים מכל הבחינות.
        תקראו לילד בשמו.
        אז בלה בלה בלה לכל האשכנזים-אנחנו את שלנו עשינו ,עושים ונמשיך לעשות....לילה לא שקט...חח

  • 135.

    הילדים שלנו כבר לא ידברו שטויות

    קפה שחור, 20/03/08 12:08

    בואו נקווה שאת הטימטום לא נעביר בחינוך לילדים, כי עוד מספר לא קטן של שנים כבר לא יהיה שד עדתי, כי כולם יהיו צברים גאים ומעורבבים!!!!!
    מספיק..............

    • תמשיך לחלום

      המגדל הקורס, 20/03/08 15:16

      ניסו לעשות את זה לפנינו, בבבל, אמריקה, אולי עוד מספר מאוד גדול של שנים בריבוע זה יקרה, המין האנושי מתפתח מהר מהבחינה הטכנולוגית, מבחינת של התפתחות האינטלגנציה הרגשית שלו, זה יכול להימשך לנצח, אם נשרוד את האבולציה הטכנולוגית ולא נראה לי שזה יקרה, ראה ערך פוטין, אחמיניג'אד ושאר תחלואים למינהם

  • 134.

    נו באמת, צפיתי בריאיון והפדרציה השתגעה לגמרי

    צברישראלימרוקאי, 20/03/08 12:05

    גלית אמרה בתוכנית בפירוש שהיא תמיד חלמה להגיע למרוקו. מה לעשות שנעלו אותה באיזה צריף עם עיזים ותרנגולות, כי ככה רצה הצלם ליצור דימוי של אותנטיות. ומה לעשות שדיר ולול מריחים ככה?
    מרוקו היא ארץ מדהימה, עשירה באוצרות טבע בנופים חושנייים ועוצרי נשימה. אנשיה חמים ומכניסי אורחים והאוכל שם טעים ומדהים ברמות מטורפות. לא במקרה זו אחת הארצות המתויירות בעולם. גלית הייתה פשוט חסרת מזל במסע הראשון שלה למרוקו. אני מקווה בשבילה שבפעם הבאה היא תיסע לשם עם האנשים הנכונים (איתי למשל?) שיראו לה את פלאי מרוקו שצריך לזכור שהם אינם נכסים פרטיים של הפדרציה או של המרוקאים בישראל.
    גלית היא אישה חכמה, אנושית ומקסימה, וזה שהיא עושה תוכנית על דוגמנות לא אומר כלום על האיכויות שלה כאדם. האזנתי לראיון בתוכנית, ובדבריה המבודחים על חוויותיה האומללות במרוקו לא היה אפילו צל של גזענות.
    ולפדרציה הלוחמת יש לומר - זה חשוב לעמוד על המשמר בכל הנוגע לאפליה ולגזענות , כי יש לא מעט מהן בחברה הישראלית. אבל חשוב לדעת לטפס על העצים הנכונים, ולא לנבוח ככלב שוטה בכל מי שמעיז לומר חלילה מילה כלשהי אודות מרוקו. אפשר לחשוב שמדירים ומלולים במרוקו נודף ריח של בושם צרפתי.
    די לקיטוב ולרגישות המוגזמת. תקשיבו גם קצת בין המילים. לא כל מילת ביקורת היא גזענות, ולא כל תיאור של חווייה אישית היא אפלייה וקיפוח.
    ולגלית אומר, אנחנו יודעים שאת אישה אמיתית, אז אנא אל תתנצלי על דברייך החפים מפוזה. אם יש צורך הסבירי, אבל אל תבקשי סליחה על הישירות והפשטות והכנות שלך.

    • תגובה 134 יותר מעניינת מהכתבה (ל''ת)

      אל תעבדו עליי, 20/03/08 12:25

    • ואלה צודק... (ל''ת)

      מימי, 20/03/08 13:46

    • וכל הגזענות והאפלייה זה רק ''המצאות'' ... (ל''ת)

      גדי, 20/03/08 14:10

    • אתה מהמרוקאים המתלקקים חסרי החוליות? (ל''ת)

      לוי, 20/03/08 14:11

    • מצחיק

      מצחיק, 20/03/08 15:01

      ''אני מקווה בשבילה שבפעם הבאה היא תיסע לשם עם האנשים הנכונים (איתי למשל?)''

      משעשע .

      ודי כל הזמן עם רגשי הנחיתות ?

    • קראתי אותך,ואני אומרת כל הכבוד.אתה נשמע בחור עם ראש.בטח נשוי.

      תגובה מעניינת ו, 21/03/08 12:54

      סוף סוף תגובה מעניינת,ואינטיליגנטית.

  • 133.

    גלית דיברה על מדינה בשם מרוקו ולא על העדה המרוקאית

    לגיטימי, 20/03/08 11:58

    למה ישר קופצים כל מיני מרוקאים בארץ כשרק מזכירים את מרוקו? מה זה בכלל קשור אליהם? זה כמו לומר שהונגריה היתה נאצית במלחת העולם השניה. הכוונה לעם ההונגרי הנוצרי ואין שום קשר ליהדות הונגריה. בכל אופן יהודים אשכנזים לא קופצים כנשוכי נחש כאשר מגנים מדינה אירופאית זו או אחרת כי ממילא אין להם קשר אל האוכלוסיה המקומית. לכן העדה המרוקאית בארץ או בחו''ל צריכה קודם כל להבין במה מדובר ולא לקחת כל דבר באופן אישי או עדתי. בדבריה אין קשר לעדה המרוקאית היהודית וזהו.

  • 132.

    אם זו גזענות אני גויאבה. יש פה עסק עם נעלבים מקצועיים. (ל''ת)

    פרוספר, 20/03/08 11:56

    • גזענות הפוכה

      ליפה, 20/03/08 13:10

      הגזענות היא בכיוון ההפוך בכל מקום שיש בו הנהלה מזרחית תמצאו תמיד עובד נר אחד אשכנזי וכל היתר מזרחיים כאשר יש הנהלה של אשכנזים תמיד תמצאו תערובת של כל מיני

  • 131.

    מה גזענות? מה היא אמרה??? המרוקנים התחלקו על השכל!! (ל''ת)

    אל תעבדו עליי, 20/03/08 11:51

  • 130.

    מי בכלל רואה את התוכניות שלה ? (ל''ת)

    ערן, 20/03/08 11:45

  • 129.

    אם היא היתה אומרת את זה על עדה

    יעל, 20/03/08 11:41

    אחרת אף אחד לא היה נעלב, אף פעם לא שמעתי שעדה אחרת אפילו מעדות המזרח נעלבו, המרוקאים הפכו את עניין העלבות למקצוע, תתחילו לעשות משהו עם עצמכם במקום להיעלב.

  • 128.

    נו בחייאת, הפרובוקציה פה שקופה ביותר, אין אייטם (ל''ת)

    וזה לא אישיו, 20/03/08 11:40

  • 127.

    זה לא כבוד כל כך גדול להיות מרוקאי!!!

    JIM BEAM, 20/03/08 11:32

    אבל זה גם לא בושה ,,,,,כמו כמה מדינות מזרח אירופאיות שאנחנו הישראלים כבר היספקנו להכיר

    • מה זה כבוד? תגדיר...

      בן טובים, 20/03/08 15:34

      צורת החשיבה שלך מעוותת כבר מההתחלה, כבוד מרויחים לא יורשים מההורים ואם התכוונת למרוקו, אז מדובר במדינה שלא חסרה לה היסטוריה מגוונת ועשירה כציר מעבר בין אירופה לצפון אפריקה

  • 126.

    כולה עוד פולנייה קרה כפלסטיק אין להתייחס אליה

    ש, 20/03/08 11:28

    בדיחה: איך מזהים פולנייה בתוך קהל אוהדים באיצטדיון? משחררים עורב לשמיים והוא כבר ימצא את הנבלה...

  • 125.

    מה גזעני פה? היא דיברה על מקום לא על בני אדם

    ניר, 20/03/08 11:24

    תרגעו בבקשה.

  • 124.

    דעות קדומות

    דגי, 20/03/08 11:18

    הרי כל מי שעושה הכללות הוא אדם עם ''מח צר'' ופרימיטיבי בעיני
    לעצם הענין, כדאי שתתלונן אצל מי שחסך ןשיכן אותה במקומות לא טובים, אין סוף לבתי המלון המפוארים
    במרוקו, הכל לפי הכיס.............

  • 123.

    להזכירכם-מדובר במעצב דני מזרחי

    רווית, 20/03/08 11:17

    שמתפרנס מכל המזרחיות-הרי האשכנזיות קונות הגרה ושאר המעצבים. אז דני מזרחי קום ותתנצל

  • 122.

    גלית בכלל מרוקאית

    שי, 20/03/08 11:17

    אדון שמעון ניר יו''ר הפדרציה העולמית של מוגדור ובלה בלה , כולה יש שם בקושי 8 משפחות יהודיות
    מי בכלל שמע עליך?
    זה כל כך ברור שאתה מחפש צומי ..מחפש ללקק למרוקאים שבכלל לא יודעים שאתה קיים.
    אז תעשה טובה לנו ולעצמך תעזוב את גלית בשקט.

  • 121.

    כאשר למשהי יש נראה נורדי, יש לבדוק האם אבותיה היו פרוסים/ארים (ל''ת)

    היידיגר, 20/03/08 11:10

  • 120.

    מה זה פדרציה מרוקאית ?

    יניב, 20/03/08 11:10

    פדרציות יש רק במסע בין כוכבים , לא ? תיכף הקלינגונים יעלבו לנו ...

    • זו פדרציה מעניינת ביותר............

      תומר, 20/03/08 13:12

      של נעלבים מקצועיים שעשו קורס בלהעלב וכל הזמן מחפשים סיבות להעלב .

  • 119.

    פחות קפריזים ועקרונות יותר ליברליות

    יוליה, 20/03/08 11:07

    הרגישות המיותרת הזאת לכל מילה ומילה מעידה על חוסר ביטחון ומנטליות לא הכי נוחה לחיים משותפים.הגיע הזמן להשתחרר מהדברים הכל-כך לא עכשוויים ולהצטרף לחברה הישראלית המודרנית ולהפסיק כבר להתבכיין ולרדוף אחרי מעליבכם.לא מספיק בעיות עם הערבים,מחפשים עוד?חבל מאוד.

  • 118.

    האמת ורק האמת

    bernard, 20/03/08 11:05

    למביניי היסטוריה וביגלל שאנוכי מחזיק בתואר שני בהיסטוריה שההיתמחות היא מיזרח אירופה
    צר לי לאכזב אותכם אנשים
    אבל מיבדיקה מעמיקה יותר
    צריך להבין שרוב יהודיי מיזרח אירופה היו אנשים עניים ללא מושג בסיסי ברומו של עולם
    רובם היו סבלים קצבים דיגים ומנקה ארובות
    אולי כחמישה אחוז מהם היו מעמד בינוני ומעלה
    הימים היו קשים אנשים לא ידעו אפילו קרוא וכתוב
    מעניין אייך נוצרה תרבות מטעה של אנשים יותר איכותיים אים תיסתכלו לעבר יהודי
    ערב כשלושים אחוז מהם היו מהמשכילים בארצם עשירים ומקורבים לשילטון
    מצחיק אותנו כאן חבורה שבדקה את הנושא
    שכל פולני חושב שהסבא שלו היה מינימום המנהך הכללי של נסא
    תיתעוררו יקיריי
    ותילחמדו
    יום טוב

    • פשוט בארצות ערב ''משכיל'' זה מי שיודע לספור עד שש. (ל''ת)

      ששי, 20/03/08 12:09

      • ששי רק לפי השם אפשר להבין

        ברנרד, 20/03/08 12:40

        דע לך יקירי
        שאים תיבדוק באירופה ששם הגזענות כלפיי יהדות אירופה לא היתה כמו בארץ
        תיראה שבצרפת הם רופים סופרים
        ואתה יודע מה הפילוסוף הכי ניחשב בדורנו כיום בצרפת הוא יהודי מרוקאי
        ואים ממש ההית חכם ההיתה יודע שיש יותר מקבליי פרס נובל יהודים ממוצא מרוקאי מאשר
        יהודים ההיתי קצת גבוה בישבילך אבל כולי תיקווה תפשנים ולא תוכל את הסיפורים של
        מיפולין תיבדוק יקירי ואולי תיכנסו יום אחד לפרורפורציות שלכם האמיתיות ולא הדיבריי שקר
        אבל תקשיב יש תופעה די ידועה בפסיכלוגיה
        שאים הכו אותך בהיותך קטן הסבירות שתיגדל תכה בעצמך
        וזה מה שקורה ליוצאי אירופה
        הרגישו נחותים שם והם מנסים ליצר גדלות כאן עלוב
        אולי הסבא העגלון שלך יפתח אלייך פעם
        ואים מדברים על ריחות דע לך שאים יש ריח שתקוע לי בראש שמדברים על פולין
        זה דם אחיי היהודים מהאדמה הארורה הזאת
        וצר לי שאתה לא מרגיש כמוני
        יום טוב

    • זה נכון מאוד,העובדות שציינת פה.אשכרה נוצרה תרבות מטעה. (ל''ת)

      נכון!, 21/03/08 12:59

  • 117.

    נו באמת, והרי הפולנים חשופים להעלבות

    השכם והערב, 20/03/08 11:00

    והאם הם הולכים לתבוע את עלבונם וכבודם העלוב כל יום? הגיע העת להפסיק להסתכל על עצמנו דרך משקפי המוצא! ומה יעשו ילדי המעורבים? עלבונו של מי הם יתבעו?

  • 116.

    איך אפשר לצפות בתוכנית של שליין . זה פשוט לא מצחיק. מילא העתקה אבל

    ףף, 20/03/08 11:00

    שיהיה מצחיק ..

  • 115.

    שלא יספרו סיפורים. ישראל קמה והתהוותה על בסיס של גזענות. אין מנוס. (ל''ת)

    00, 20/03/08 10:59

  • 114.

    זה לא גזענות

    מחלוף בטיטו, 20/03/08 10:59

    זה חופש הביטוי, זו דעתה.

    אז מה ??

    גם כשאני ביקרתי לפני שנתיים במרוקו הריחות
    לא היו משהו...

  • 113.

    כל פעם שמביעים ביקורת או הערה מצד ישראלי מרוקאי , מייד זה מתפרש

    123, 20/03/08 10:57

    כבכיינות. אלה הם הסטראוטיפים שהנחילו כאן ממזרח אירופה. שזו בכיינות.
    אולי תתיחסו לגופו של עניין ולא של אדם .
    כל פעם שיש אמירה גזענית ואז מתקוממים , מיד זה מתורגם לבכיינות.
    ואם בכיינות, אז יש בהחלט על מה. ויש מספיק פרופסורים שעשו מחקרים על כך בארץ שמוכיחים זאת , מקבלה לעבודה ועד אין ספור סיטואציות.

  • 112.

    על הפונים והרוסים מותר להגיד הכל

    אסתר, 20/03/08 10:57

    על הפולנים והרוסים, לעומת זאת, מותר להגוד הכל ואף אחד לא זועם, לא קם ולא מצייץ!

    • מי אמר לכם לשתוק?

      ימאני, 20/03/08 16:13

      אם בצדק מישהוא פגע בכם בתרבותכם, תגיבו אתם לא נמצאים בגטו אירופאי תשתחררו מהגלותיות הזו, אנחנו במדינה היהודית לבנות ולהיבנות גם מהאחר

      • אבל כמו שכתבתי למטה - כשנעלבים נותנים כוח למעליב

        אסנת, 20/03/08 18:27

        אין טעם להעלב משטויות.
        אז יגידו עלי שאני פולנייה קרה - שיגידו. אני יודעת את האמת ולא צריכה להוכיח כלום לאף אחד.
        יאללה, כולנו יהודים, עדות זה כל כך 2007! (-;

  • 111.

    מי שנולד במרוקו הוא ישראלי מרוקאי, מי שנולד בארץ , הוא ישראלי, גם

    אא, 20/03/08 10:55

    אם זה לא תואם את הסטראוטיפ שמנסים להוריש כאן כבר מקום המדינה.
    יש כאן ילדים דור שלישי לילידי הארץ שעדיין מכנים אותם מרוקאים. זה גועל נפש.
    אז מה ישראלי לעזאזל ????

  • 110.

    להעלב מגוטמן? אישה שלובשת רשת לפרנסתה, ומדברת שטויות עם דוגמניות? (ל''ת)

    למה ניתן לצפות?, 20/03/08 10:52

    • נכון ולצחוק משליין צריך להיות מסכן אמיתי (ל''ת)

      איציק, 20/03/08 14:15

  • 109.

    שטיות

    ליאור, 20/03/08 10:51

    אין צורך לנפח דברים הרי מי זו גלית טיפשה ללא שכל כמו רוב הנשים חושבות שיופי זה הכל חבל על המאמץ

  • 108.

    לא צריך להתרגש

    ישראלית, 20/03/08 10:50

    הם הרי מחפשים כל הזמן סיבות להתבכיינות הכרונית שלהם. חבל שאחרי כל כך הרבה שנים הם עדין שקועים בבועה שלהם וברגשי הנחיתות שלהם.
    מענין שכשמספרים בדיחות לפולנים על פולנים הם צוחקים ולא הולכים עם זה לעיתונות. אולי הפגם הוא אצלכם? אולי הגיע הזמן לטיפול קבוצתי נגד הבכיינות?

    • לא נסחפת קצת?

      אואואו.., 20/03/08 11:57

      יש הבדיל בין התלכלכות להומור..

      מעניין מה היית אומרת אם היו אומרים לך שאת מסריחה..
      במיוחד אם את מרוקאית..
      (מילא פולניה..ניחא)

      • לא היא לא נסחפה בכלל

        פדרו, 20/03/08 13:26

        כאשר צןחקים על הווזווזים בחברה זה בסדר וזה מותר וזה עלא כייף כיופק ובכלל לא גזענות רק ציון עובדת חיים אבל חלילה שמשהו יגיד פראנק אז הוא גזען מלוכלך שיתבייש לו .

        • אסור לצחוק ולהשפיל לא משנה איזה תרבות!

          מרוקאית, 20/03/08 16:35

          פולנית, גרמנית, רומנית, תימנית, מרוקאית, מוסלמית וכדומה, המטרה פה מלכתחילה היא רעה והיא להשפיל את השני, אסור לשתוק ומי שצוחק עליך בגלל שאתה לבן/שחור בעיניו בשבילו, תן לו מנה אפיים ותפיל אותו, פגיעה בתרבותך זו פגיעה בך ובמשפחה שלך ולא צריך לשתוק ולכרוע ברך, גם שמכנים אתכם ווזוזים זו גזענות שלעומקה היא מרושעת מאוד ואסור לשתוק, זה פיתחון מסוכן לחברה חולה וכל הכלים פתוחים במלחמה הזו

  • 107.

    לכל הנעלבים המקצועיים זה נשמע כמו אוי יו יו

    ציפי, 20/03/08 10:49

    גלית אמרה דברים רעים על מרוקו
    אתם רק משרישים את הסטיגמות עליכם, לא ראיתי אף אחד מהפדרציה מתלונן כשמדובר בירידות על אשכנזים כמו של נעמה בהשרדות

    • זו לא את מלמעלה?! (ל''ת)

      מאמאמיה.., 20/03/08 11:58

  • 106.

    העיגלונים הפולנים אין להם במה להתגאות (ל''ת)

    צדיק, 20/03/08 10:47

    • אך כל עגלון, דאג ולקח מלחמו האישי

      שמוליק, 20/03/08 11:35

      כדי לתת חינוך לילדיו, ולא קנה זהב וטלוויזיה צבעונית.

      • גם כן חינוך.. גזעניים מלידה, ראינו ושמענו על החינוך המהולל שלכם (ל''ת)

        מרקאי, 20/03/08 21:42

      • בצפרת קנדה וארה''ב שמות מרוקאים זה רופאים ובכירים בחברה, משום מה רק

        איציק, 20/03/08 21:45

        בישראל הם ''בכיינים מקצועיים''...

        זה האינטלקט הפולני??

  • 105.

    יאללה, ח''כ מרציאנו צא להילחם בה...

    ג. עדין, 20/03/08 10:47

    מלחמת חורמה! רק לעשות ''בו'' לחדר של חני אתה יודע?! נראה אותך נגד גוטי-מותק (בשבילי, גוצ'מן).

  • 104.

    למה? מי היא!!

    יוסף, 20/03/08 10:44

    גזענות ?

  • 103.

    המרוקאים הפכו את ההעלבות למקצוע

    ההונגרי, 20/03/08 10:43

    והכול מתוך רגש נחיתות לא מובן

    • אולי יש סיבה אוביקטיבית עמוקה וזה קצת מורכב למח הונגרי? (ל''ת)

      גיא, 20/03/08 21:48

  • 102.

    A Polani banu et A Medina

    ephi, 20/03/08 10:42

    A maraokaim dor § tamid dfukim lama?

  • 101.

    ''לא תרמו למרקם היחסים המאוד עדין במילא''?

    צאו מזה!!!!...., 20/03/08 10:42

    איזה מרקם עדין ממילא?
    הכול בראש שלכם!
    מי שהכי מושמץ כרגע זה גם ככה האשכנזים...
    עד מתי תרחמו על עצמכם?
    אתם לא מבינים שאתם גורמים לעצמכם יותר נזק בשטויות האלה?

    • אולי תנסה לקרוא שוב?

      יא קוקו.., 20/03/08 12:01

      מרקם יחסים עדין במרוקו..
      הכוונה בין המוסלמים ליהודים..

      אז מי מרחם על עצמו????????

  • 100.

    זכות התגובה לפדרציה הפולנית

    לא פולני, 20/03/08 10:42

    אה.....אין פדרציה כזו ?.....
    אז שהפדרציה ההונגרית תשיב....או שהרוסית ? התימנית ? האמהרית?-
    המרוקאים טיפסו על אגו גבוה מאוד. כשירדו יכבדו אותם.

  • 99.

    אני אישית מעדיף את פולין

    יוס, 20/03/08 10:38

    חוץ , מזה, מה ההתלהמות הזו, תצטרפו לבן לאדן, שרוצה לנקום בארופה, מכיוון שעשו צחוק מהנביא מוחמד.

    • מעדיף את פולין ? אין לך סיכוי. הפולנים לא סובלים אותכם . (ל''ת)

      אין לך לאן, 20/03/08 11:20

      • בזה אני מסכים איתך!

        יוס, 20/03/08 13:17

        ולכן, הגיע הזמן להקים כאן אומה ישראלית, חפה מאלימות ומריקנות. מקום נעים לחיות בו.

      • גם אני אישית מעדיפה את פולין (ל''ת)

        מיכלי, 20/03/08 13:20

        • בהצלחה ז'דובקה (ל''ת)

          איבן איבנוב, 20/03/08 13:24

  • 98.

    הסילכון בשפתיים מותק תיכנסו!

    yossi, 20/03/08 10:38

    שתוריד את כל וטקס שהיא עשתה אצל פנינהה חח ואז תדבר על המרוקאיות מיכין שהפולניות מזקנות מהר והכל נופל זה רק רגע של תהילה גוטמן רק לא לישכוח שכולם מגיעם לשם אז חמודה גם את !!

  • 97.

    הרי האטלס במיוחד.אזורים פרימיטיביים.אין מה לעשות! (ל''ת)

    ך, 20/03/08 10:37

    • בכפרים הפולניים אין חשמל ושרותים (ל''ת)

      -, 20/03/08 13:25

  • 96.

    צונמי הכוס מים מרוקו מדינה נחמדה די תרגעו לא צריך לשלוף סכינים ישר (ל''ת)

    דש, 20/03/08 10:35

  • 95.

    מי זאת בכלל?

    מאיה, 20/03/08 10:35

    למה שלמישהו יהיה אכפת מה שהיא אומרת? לא מנהיגה מדינית גדולה, לא מדענית אטום, לא רופאה שמחסנת מסרטן צוואר הרחם - כולה דוגמנית.

    • דוגמנית עם פרצוף של פוטו רצח - מפחידה אמיתית (ל''ת)

      אבי, 20/03/08 14:17

  • 94.

    גלית גוטמן

    כהן, 20/03/08 10:27

    שום גלית
    אני בקרתי במרוקו, ואת צודקת הכל
    מריח שם. כולל העוני.

    אך צריך לעדכן אותך שגם בפולין מאוד מריחה, ומאו מיושנת בכל הכפרים. כמו שראית במרוקו. שלא תיהיה מופתעת

    שיהיה לך פורים שמח
    ממרוקאית

  • 93.

    הם בכלל יודעים איך כותבים ''פדרציה''?..

    ינון, 20/03/08 10:26

    לעולם ישארו נחותים מאיתנו והגיע הזמן שנפסיק להשפיל מבט בכל פעם שהנחותים האלו מרימים ראש ונעלבים!

    • העיקר שהערבים הורגים אותנו!

      יאיר, 22/03/08 16:12

      תמשיכו להילחם אחד בשני יהודים מטומטמים.איך לא תקבלו מכות מהשמיים אם אתם לא יודעים להתסתדר עם עצמיכם ואחרים?
      ואני גם יהודי כמוכם-ממוצא מרוקאי-יליד הארץ.
      לא פלא שלא סובלים אותנו בעולם...ותחשבו על זה.

  • 92.

    גלית סרה סיר סמח :) (ל''ת)

    שד, 20/03/08 10:26

  • 91.

    פדרצית מרוקאים? זה כמו הפדרציה בSTAR-TRCK? (ל''ת)

    רר, 20/03/08 10:25

    • הם פדרציה כמו הקלינגונים

      ערן, 20/03/08 14:14

      כבוד, עוצמה ודם...ואאההה

  • 90.

    אוי, נו...תנוחו!!!

    מחפשים לריב, 20/03/08 10:25

    העדה המושמצת היא הפולנית בשנים האחרונות אז מה אתם נזעקים?
    פאתט...

    • פולניות זו לא עדה ! זה '' סטנד אוף מיינד'' (ל''ת)

      פקק, תנועה, 20/03/08 11:06

      • טרגום בווקשה (ל''ת)

        ., 20/03/08 13:09

      • בטח התכוונת ל State of Mind (ל''ת)

        ותיכף גם, 20/03/08 19:19

        • חכם יעני?! חחח הצחקת אותי (ל''ת)

          ששון, 22/03/08 16:13

  • 89.

    היא התכוונה לערבים. יא סתומים! (ל''ת)

    מרוקאי, 20/03/08 10:25

    • צודק (ל''ת)

      עמית, 20/03/08 11:03

      • אנחנו סתומים, אלוקים ישמור...

        גם כן מרוקאי, 20/03/08 15:58

        מאנשים כמוך בעדה שלי, ''ערבים'' זה הבני דודים שלך ואתה יודע טוב מאוד אם יש לך שכל, בני דודים דומים במראה בד''כ ויש בינהם קשר שמתבטא בסבא וכן הסבא המשותף שלנו הוא ''פרענק'' בשם אברהם אבינו שחי באוהל מפואר ולימד אותנו את שיבטי המזרח, ערבים, עיברים, כנענים, מסופוטמים וכו', כיבוד אורחים והורים ושמירה על הפה והלשון שחסרים לך, חבל שחלק מהחינוך של פעם אבד והכל היום שיטחי כמו גלית גוטמן

  • 88.

    נמאס כבר מהרגישות ותחושת הקיפוח המתמשכת של המרוקאים

    מעיין, 20/03/08 10:24

    נמאס, כבר לא מקפחים אתכם, הכל אצלכם בראש.
    כל הריגשי והכבוד שלכם זה פשוט פאתטי
    רק האגו אגו אגו ושיתנו לכם כבוד
    אין טיפת חוש הומור ולעומת זאת לזלזל באחרים אתם יודעים היטב.

    קצה נפשינו בבכיינות הזאת

  • 87.

    פולין ??? איכסאאא ! כל אחד יודע מה היה שם . (ל''ת)

    עדיף ריח של, 20/03/08 10:21

  • 86.

    זה נכון, אבל למטבע שני צדדים

    הוגה דעות, 20/03/08 10:20

    זה נכון שהמרוקאים טיפשים וכולם חושבים ככה רק שאין להם האומץ לומר את זה בקול רם כדי שלא יישמעו גזענים אבל מצד שני הפולנים ובמיוחד הפולניות הן קרות ומתנשאות ומסרסות ככה שבדיעבד קשה לדעת מה יותר גרוע...

    • tאתה בור

      ברנרד, 20/03/08 11:44

      ראשית נורא ההיתי רוצה ליפגוש אותך
      רק בישביל להוכיח לך איש גיזעני שכמותך
      שאצלנו במישפחה יש יותר דוקטורים מימה שמישפחתך תחלום אי פעם
      וכמובןיותר עשירים שמישפחתך יכולה לתאר
      אי פעם
      אבל למה להפריע לעובדות
      אני בטוח שהסבים שלך היו עגלונים איפה שהוא בפולין
      אבל זה נחמד שאתה חי במיתוסים שההורים הגיזענים שלך סיפרו לך בישביל שתוכל להרגיש גאות יחידה
      אבל שוב אים באמת תירצה אי פעם אני אישית אפגש איתך
      רק בישביל שלאחר השיחה ביננו
      ורק לאחר שתבין שיש דברים שאתה בחיים לא תדע ושמישפחתי היא עמוד מרכזי משמירה עליך ועל מישפחתך
      הגיזענים
      עלוב נפש

      • עוד חכם בלילה

        אני, 20/03/08 14:04

        ובגלל שאתה כל כך משכיל יש לך טעויות כתיב איומות נכון?
        תחי ההשכלה!!

      • מה רע בלהיות עגלון בפולין? להפך

        יש לי כבוד, 20/03/08 19:27

        כל מי שמפרנס את משפחתו ביושר ולא מבתכיין ''אכלו לי שתו לי'' כל הכבוד לו.
        ועוד משהו לך ולשכמותך שרואה עלבון בלהיות עגלון.
        אני פולני גאה לא בגלל מה שהיה או לא היה אבי בפולין, אלא בגלל מה שאני בזכות עצמי.
        ועדיף עגלון גאה ממנכ''ל עם רגשי נחיתות.

        • זה לא רע כל עוד לא היה מתנשא ומדכא תרבות שהמח הפולני לא מסוגל להבין (ל''ת)

          איציק, 20/03/08 21:50

    • מתוק!

      דני, 20/03/08 12:09

      מה שיש למרוקאים לומר מגיע ישר לפרצוף! אין בעיות והתחמקויות!!
      לא!זו תכונה אשכנזית!!

      אז לך חמוד להגות עוד קצת..
      אולי תדע??!!

  • 85.

    השד העדתי עושה שעןת נוספןת ? די לטיפשות ! (ל''ת)

    בנדן, 20/03/08 10:20

  • 84.

    גוטמן זה לא שם מרוקאי ?? (ל''ת)

    חזייה גדולה, 20/03/08 10:18

  • 83.

    מתוקשרת מתוקשרת מתוקשרת, לא נמאס לך??? יאללה הביתה תעזבי

    דוד, 20/03/08 10:18

    אותנו בשקט

  • 82.

    מה הבכי והנהי ? שאין שוות ערך ממוצא מרוקאי לגלית גוטמן ? (ל''ת)

    סבתא סורגת, 20/03/08 10:17

  • 81.

    מרוקאים דיי לבכות!

    אשכנזי, 20/03/08 10:16

    חלאס כמה עוד תוסיפו לבכות?! מה קרה ?תפסיקו להיות כאלה פרימיטיבים ותתקדמו הלאה....נגמרו ימי מרוקו...

  • 80.

    ראשי הפדרציה הזהרו מנפילה מהאגו המנופח ל iq (ל''ת)

    שיבולת, 20/03/08 10:15

  • 79.

    היא כוסית על - מותר הכל

    גבי, 20/03/08 10:15

    איזה אנשים לחוצים ומעצבנים - מה כבר קרה? היא יכולה לומר מה שבא לה ומה שמתאים לה על החוויות שלה - היא פשוט לא נהנתה שם, וזה הכל! אולי כשהיא תלך לפולין היא תהנה יותר, ואולי לא. מספיק כבר עם כל הרגשי הזה!!!

    • היא נוירוטית-על עם פרצוף של נץ עצבני (ל''ת)

      גבי, 20/03/08 14:22

  • 78.

    כנסו כנסו !!!

    גוג'ו ביטון, 20/03/08 10:14

    המרוקאים הוכיחו את עצמם כעדה הכי בזויה , אם הבת שלי תצא עם מרוקאי היא תמות ממכות ואם עם תימני היא תמות מרעב...

    • אף אחד לא תמות מכלום!

      גרינברג, 20/03/08 16:03

      אם היא תצא עם מרוקאי, היא תשמין איפה שצריך והמרוקאי לא יציק לה על הרזון וכמו גבר אמיתי יכבד אותה, אם היא תצא עם תימני הוא יחבר אותה לשורשים, ילמד אותה לרקוד בקצב איפה שצריך:) וידע לענג אותה במקומות הנכונים, מהגוף ועד הנפש, הקצנתי בכוונה והכל בסופו של דבר תלוי בבנאדם וצריכים לקחת דברים בפרופורציה הנכונה ואני דווקא רומני

  • 77.

    סתם מגעילה (ל''ת)

    שירלי, 20/03/08 10:11

  • 76.

    אתם חוסמים תגובות ובכך גורמים לאי אימון (ל''ת)

    דוד, 20/03/08 10:06

  • 75.

    מדוע לפתח ציפיות מדוגמנית שהגוף שלה זה המקצוע שלה

    נ.כהן, 20/03/08 10:03

    מוטב שבאמת לא לפתח ציפיות מוגזמות מכל אחת/ד שמציג את גופה/ו לראווה ''תרתי משמע'' וממנו פרנסתה/ו שגם יהיה לה רגישות למה שהיא/הוא אומרת או חושבת לדידה זה מצרך מותרות שלא שווה להקדיש לו מחשבה תחילה היא רגילה לקבל הכל כמובן מאליו ושמגיע לה!!!!!!

  • 74.

    מיסכנה כל יום מרביצה לעצמה בגלל שינאה לאחרים , עונש סביר (ל''ת)

    אגדיר, 20/03/08 10:01

  • 73.

    נו ... מרוקנרים ... (ל''ת)

    תל אביב, 20/03/08 09:59

  • 72.

    איזה רגישות יתר מופרזת - לא אמרה כלום בעצם

    שירה, 20/03/08 09:59

    לא צריך להיסחף ולעורר כל הזמם את השד העדתי.
    סתם תוכנית לילה עם הומור

  • 71.

    רגישות יתר

    ציפי, 20/03/08 09:59

    למה תמיד כשמדובר באמירה כנגד עדות המזרח, כולם פתאום סובלים מרגישות יתר וצריך להתנהג מאוד בזהירות כדי שחלילה ''לא יפגעו''.
    מותר לבן אדם לומר את דעתו בלי להחשב לבלטה או למטומטם. מעניין שלצחוק על הפולנים זה בסדר...

  • 70.

    הבזיון הוא שיש אנשים שעדיין קוראים לעצמם מרוקאים

    איזו בושה, 20/03/08 09:58

    אחרי 50 שנה בישראל יש אנשים ש''מתגאים'' בזה שבאו ממרוקו במקום להתגאות בישראליותם.

    • דה, כן מה לעשות יש אנשים שנולדו במרוקו!

      נולדה בארץ, 20/03/08 16:05

      אז הם נחשבים למרוקאים, כמו שאם היית נולד במאדים היית נחשב למאדימי ואולי זה המצב הנתון אצלך, קאפיש י'שכל

  • 69.

    פניה כפני דבריה נקודה. (ל''ת)

    *, 20/03/08 09:57

  • 68.

    מרוקאים/גילת גוטמן

    זכריה. ר, 20/03/08 09:57

    אל תקחו אותה ברצינות

  • 67.

    איזה בולשיט! מנסים לקבל כותרות חינם

    להירגע מיד, 20/03/08 09:56

    היא אמרה את זה בצחוק על פולין, כי לפי התמונות שפורסמו בעיתונים הכפר שהיא הגיעה אליו היה מדינת עולם שלישי.

    נו טוב, עכשיו כולם יודעים מי זה הבוז'ו שמעון ניר מהפדרציה המרוקאית ושיש בכלל דבר כזה! הם עשו פרסומת חינם לעצמם עם גלית גוטמן.

  • 66.

    למה זה כל כך מזכיר לי את המוסלמים שמאיימים בפיגועים אחרי הקריקטורות (ל''ת)

    שציירו אותם, 20/03/08 09:54

    • וזה לא מזכיר לך את הקריקטוקות של האנטישמים האירופיים הניאורים ???? (ל''ת)

      זיכרון כזה, 20/03/08 11:16

  • 65.

    יצאו המרוקנרים מהארון !

    פולני, 20/03/08 09:52

    נו, טפו.... עכשיו גם ישאלו איזה ריח יש ל די.די.טי. בטח ירצו שאנל 5. לא טוב לכם מעברה ? מה קרה ? אוהל לא טוב לכם ?
    יש לי רגל קרושה ומה לכם ? טפו !

  • 64.

    למה עושים מזה עניין היא לא שווה אפילו רבע תגובה

    מאיר, 20/03/08 09:52

    סתם רזונות שאין בה מה לדפוק

  • 63.

    למה עושים מזה עניין היא לא שווה אפילו רבע תגובה

    מאיר, 20/03/08 09:52

    סתם רזונות שאין בה מה לדפוק

  • 62.

    התנשאות פולנית טפוסית, כפריים ממדינה מזרח אירופאית נכשלת.

    מיכה, 20/03/08 09:51

    אתם לא שווים יותר, אולי פחות אפילו מהמרוקאים - ואני אשכנזי שלא תתבלבלו.

  • 61.

    עוד בדיחה על האשה הפולניה?

    יואל, 20/03/08 09:51

    אם לא יהיה לה רע, אז איך יהיה טוב?

  • 60.

    צריך לחדש לאדיוטים שבמדינות ערב שפע

    טרודנט, 20/03/08 09:50

    בניגוד למיזרח אירופה שעדיין עומדים בטור לכיכר לחם

  • 59.

    עזבו אותה. סתם טיפשה

    מיכל, 20/03/08 09:49

    דוגמנית....מבינים..

  • 58.

    מה היה קורה אילו?

    אין חיבה, 20/03/08 09:46

    מעניין עד כמה היו מתרגשים האירגונים האשכנזים מ''שפיכת דמם'' בתוכנית ריטינג דומה? התשובה היא שזה ממש לא היה מעניין אותם. אנשים מתלוצצים כל הזמן על אשכנזים כי זה באמת מצחיק וכי זה לגיטימי. על מזרחים ובוודאי שעל מרוקאים אסור. למה כי הם פגועים, נעלבים ומסכנים. די צאו מהסרט שלכם. תצביעו לש''ס ותתפנקו בבדיחה טובה על סקס עם פולניה.

  • 57.

    לגוטמן אין במה להתגאות רוב העיגלונים היו פולנים

    יוש, 20/03/08 09:44

    ובארץ נעשה עימם חסד

  • 56.

    אצל המרוקאים המשכילים רמת הבכיינות ורגשות הקיפוח הם ברמה עולמית (ל''ת)

    פולניה עממית, 20/03/08 09:43

    • חוק מס' 1 לא נעלבים מעלובים (ל''ת)

      נ.כהן, 20/03/08 11:03

    • בהחלט ובצדק מלא! הקיפוח נגדם היה ברמה עולמית סדיסטית (ל''ת)

      מרוקאי, 20/03/08 21:52

  • 55.

    אצל המרוקאים המשכילים רמת הבכיינות ורגשות הקיפוח הם ברמה עולמית (ל''ת)

    פולניה עממית, 20/03/08 09:43

  • 54.

    אוי מסכנים

    דן, 20/03/08 09:43

    מה קרה? נעלבתם.
    קחו סוכריה ותירגעו.
    זה פשוט מדהים ריגשי הנחיתות של כל הנעלבים בשם העדה.
    אני משוכנע שרוב האנשים לקחו את האמירה הזאת בפרופורציה. אבל אם איזה פוליטיקאי מדרג ז' יכול לעשות לעצמו איזו כותרת, אז למה לא? תמיד יהיו כמה טיפשים שיאמינו לו.

  • 53.

    ניחא הריח, אבל במקרה שלה האי קיו זו הבעיה (ל''ת)

    מיקי גולן, 20/03/08 09:42

  • 52.

    אויש נו באמת. אז מה קרה ? ראיתי וזה היה משעשע

    דונה מדונה, 20/03/08 09:42

    אם ככה אז כולם צריכים לקפוץ על אבנר דן שמחקה את העירקים, הפרסים והמרוקאים.
    תנו גזזזזזזזזזז !!!!!!!!!!!

  • 51.

    מה זאת אומרת מרוקאים בישראל?

    מפחד, 20/03/08 09:41

    ממתי הם פה?!

  • 50.

    לא ציפינו ליותר מקולבית מסכנה (ל''ת)

    גלית, 20/03/08 09:41

  • 49.

    תתביישי לך - את הורסת לעצמך!!! (ל''ת)

    אחד העם, 20/03/08 09:40

  • 48.

    גלית גוטמן וערוץ 10

    צילה, 20/03/08 09:39

    עדיף לגוטמן שלא תנחה תוכנית ותלמד את עצמה קודם להתראיין ולדבר נכון וללא גזענות ואחר כך תלך להנחות תוכניות ולערוץ 10 אתם נותנים גיבוי גם כשלא מוצדק.

  • 47.

    גם לך עלה השתן לראש - מסריחה!! (ל''ת)

    יונתן, 20/03/08 09:38

  • 46.

    חרם צרכנים על כל מותג שגלית מפרסמת (ל''ת)

    הפדרציה, 20/03/08 09:37

  • 45.

    נחיתות

    toti, 20/03/08 09:37

    כשצוחקים על האופי הפולני ,האוכל הפולני והבוסבוס המצוי, אנו הפולנים לא לוקחים זאת למקומות שאתם,המרוקנים תמיד לוקחים. אנא מכם, תרפו.
    פןלניה שמתה על האוכל האשכנזי

  • 44.

    העוני לא פוסיח על פולין, והראיה לכך נערות ליווי מפולין

    מרוקאי, 20/03/08 09:36

    למזלה נעשה עימה חסד וגדלה בארץ ובכך ניצלה מהרע שהיה צפוי לה

    • גם בתור נערת ליווי לא הייתי מתקרב היא מפחידה מדי (ל''ת)

      גבי, 20/03/08 21:53

  • 43.

    לא יודע לא ראיתי, אבל ללא קשר 8 צודק

    דני, 20/03/08 09:35

    למי בכלל איכפת מה אומרת איזו דוגמנית מפגרת. למה היא אישיות שעשתה משהו רציני בחיים שלה? השיגה משהו? פיתחה משהו?, תרמה משהו לאנושות? לא לא לא ולא, וכנ''ל לגבי שאר הדוגמניות, סה''כ בנות יפות... וזהו, זה נגמר אחרי 10 שנים ואז הן חוזרות להיות הכלום שכל תחום האופנה מייצג.
    ואין לי שום דבר נגדה אישית דרך אגב, זה רלוונטי לכל ה''סלבס''.

  • 42.

    מה הגויים הפולנים ידעו על היהודים שלהם שאנחנו לא ידענו? (ל''ת)

    מתגעגעת לפולין?, 20/03/08 09:33

  • 41.

    רגשי נחיתות רק מלבים את האמירה (ל''ת)

    ז'וז'ו אלקסלסי, 20/03/08 09:32

  • 40.

    היא צודקת ,מה אתם מצפים להריח בכפר בהרי האטלס

    חצי מרוקאי, 20/03/08 09:32

    ריח לבנדר .

  • 39.

    כל הפדרציה המרוקאית נגד דוגמנית אחת!?

    JULIA, 20/03/08 09:32

    אוי כמה פטטי......

  • 38.

    גוטמן לא אשמה אלא הטיפשים שצופים בשידור עם קוריוז מצחיק שנקרא גוטמן (ל''ת)

    אזרח, 20/03/08 09:31

  • 37.

    עלה לה השתן קצת... וגאון גדול היא אף פעם לא. (ל''ת)

    תימני, 20/03/08 09:28

  • 36.

    מכיר 10 מרוקאים שזה לא מזיז להם. מי זה הפדרציה הזאת בכלל?

    דן, 20/03/08 09:26

    ולא רק שלא מזיז להם - גם הם חושבים שמסריח שם.

    • מה הפלא, ה''אשכנזים'' לא אשמים, נקודה!

      אני מאשים, 20/03/08 14:58

      הם אוכלים לוקשים מחסרי תרבות ושורשים כמוך, אנחנו אשמים, שיש מתוכנו אנשים כמוך טיפשים, העדה המרוקאית לא מגובשת ולא אחידה כמו יהודי תימן או עירק לדוגמא, אתם האנשים ה''בהירים'' יותר, מנטלית ופיזית מרגישים שמרוקו מביישת אותכם, אותי היא לא מביישת, נולדתי שם מי אתה שתיפגע במולדת שלי, מה לעשות שלא יצא לי להיולד בישראל, היא האימא המאמצת שלי, המדינה הזו כילכלה את אבותיכם שנים, עוד שיהודי פולין אכלו אוכל תפל ואבותינו נהנו, אתם יורקים לה בפרצוף, ראיתם פולני שמזלזל במדינתו, תילמדו מהם, זה כבוד אמיתי, הגועל והכיעור הכי אמיתיים שיש יוצא מתוכנו, זה גזעני להאשים רק את ה''אשכנזים'', אנחנו תרמנו לא מעט ועדיין תורמים לגזענות הזו כנגדו

  • 35.

    בתור נכד ליוצאי מרוקו אני לא חושב שיש סיבה להיעלב

    נירו, 20/03/08 09:26

    ההתבטאות לא כוונה כדי לפגוע. גלית מקסימה. חוץ מזה אנחנו ישראלים ממתי מעניינת אותנו מרוקו. נראה לי ד''א שהיא באמת מג'וייפת במקומות מסויימים.

  • 34.

    די כבר עם הריגשי הניצחי הזה..

    RON, 20/03/08 09:25

    קולבית פלטה איזה שטות ואתם שוב מתבכיינים...פולין נשמעת לי מסריחה ואפלה לאללה..די לבכות יא מטבוחות רגישות...

  • 33.

    למרקם היחסים המאוד עדין במילא בין שתי האוכלוסיות???

    ט, 20/03/08 09:24

    אתם הופכים אותו לכזה,
    אף אחד לא יודע על מה אתם מדברים...
    עוד ניסיון לסחוט התנצלות מכל פלוץ שרק פותח את הפה,אולי די עם זה???

  • 32.

    פולין מריחה טוב יותר?

    חחחחחח, 20/03/08 09:21

    למה בדיוק? היא מדינה תיירותית יותר ממרוקו שנחשבת לאחת התיירותיות בעולם?

    הפולנים הם חובבי זרים בכלל ויהודים בפרט?

    פולין היא מדינה מתקדמת כל כך ובעלת היסטוריה תרבותית שופעת כל כך (זהו שלא)?

    פולין זאת ג'יפה של מדינה סלאבית ואם כבר-אז בהשוואה לפולנים, ליהודים ממרוקו יש לפחות 3 חתני פרס נובל (קלוד טנוג'י בפיזיקה, ברוך בנאסרף ברפואה ועוד) ועוד לא מעט אנשים שהתפרסמו וורלד ווייד-פולין, תרומתה לאנושות דלה ביותר, דלה ביותר.

    מה שכן, הנשים הפולניות-הגויות, לא היהודיות-נראות ממש פיצוץ, כמו רוסיות רק עם יותר בשר...

    • תסלח לי אבל אתה בור ועם הארץ

      גם לפולנים, 20/03/08 19:42

      גדול האסטרנומים בכל הזמנים ניקולאוס קופרניקוס היה פולני.גם יהאסטרונום יוהנס קפלר היה פולני שופן היה פולני. מרי קירי (סקלודובסקה) חתנית פרס נובל היא ממוצא פולני.
      לפולין יש היסטוריה עשירה של אלף שנה. והמלך שלהם קזימיר פתח את שערי פולין ליהודי ספרד המגורשים.
      אבל שוב שוב אני למד שככל שהאדם בור יותר, כ

  • 31.

    איזו הסחפות...

    fifke, 20/03/08 09:21

    זה נראה כאילו הם יושבים ומחפשים את הקיפוח והגזענות הבאים- צר לי- ידידיי- הפעם הגזמתם. אני ראיתי את הסרט אצל גיא פינס ובאמת הגבילו אותם שם, כי הם היו באיזורים דתיים שלא אהבו שהיא חשופה. היא סה''כ קטרה על לוקיישן לא מתאים לעבודה- גזענות??? ממש לא. לכו תחפשו גזענים אמיתיים.

  • 30.

    דוד לוי פרש מזמן

    אורן, 20/03/08 09:20

    צאו כבר מהקטע של להיות הדפוקים. יש לנו עדות קצת יותר דפוקות מכם.
    אלא אם אתם נהנים מזה, אז יאללה תמשיכו...

  • 29.

    אף אחד לא נעלב , זה המצאה דוחה . (ל''ת)

    אחד, 20/03/08 09:20

  • 28.

    איזו צביעות

    אני, 20/03/08 09:20

    כשהגברת נעמה מהתוכנית הישרדות אומרת במס' מקרים שונים ש''האשכנזים'' האלה הם ככה וככה אז זה בסדר ואף אחד לא אומר שום דבר.
    אבל ברגע שמישהו מעיז אפילו לחשוב להגיד משהו על המרוקאים, אוי אוי אוי זה אסור! חס וחלילה! חבורה של פרימיטיבים שרואים רק את עצמם! יאללה יאללה תחזרו להרים ולעצים שירדתם מהם לפני 60 שנה! מעניין איפה הייתם היום בלי האשכנזים שבנו לכם את הארץ שאתם כל כך אוהבים לשנוא...

    אתם מסוג האנשים שכדי להרגיש טוב עם עצמם חייבים להקטין אחרים, אז תמשיכו לצחוק עלינו, אנחנו יודעים את האמת!

  • 27.

    אכן היא מאששרת את התיזה שאומרת שדוגמניות הן סתומות!!! (ל''ת)

    חן, 20/03/08 09:19

  • 26.

    אפשר לחשוב שיהודי פולין הם פולנים

    ושפולין היא, 20/03/08 09:17

    פולין הייתה לאורך כל ההיסטוריה של מדינה כושלת. הייתה תקופה ארוכה שראבט במרוקו הייתה סמל לקידמה בעוד שורשה מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה כזאת.

    שנית, לא יודע מה לגבי גוטמן כי המראה שלה חריג-אבל חוץ מזה שיהודי פולין הם מבחינה גנטית יהודית ולא פולנים, הפולנים לא ממש מתים עליהם...

  • 25.

    הבכיינות המרוקאית- כולם מכירים!!

    דליה, 20/03/08 09:16

    די כבר להיות צבועים!
    למרוקאים מותר ללכלך על כל העולם אך אם מעירים משהו לגביהם הם הופכים עולמות ומשתגעים!
    מרוקו מדינה שחלקים נכבדים ממנה אכן מלוכלכים ומסוכנים גלית לא גילתה שום דבר חדש אז מספיק להתכחש למציאות - מרוקו זה לא שוויץ לא בנקיון ובטח שגם לא בתרבות.

  • 24.

    תחזרי למקפי

    בז'יז'ינה, 20/03/08 09:15

    גוטמן כיאה לפולניה תחזרי למקפי

  • 23.

    די כבר להתבכיין - כמה עוד אפשר להתלונן - די!!!!!!

    אלון, 20/03/08 09:14

    כמה אפשר ''לנגן'' על העניין שדופקים אתכם כל הזמן - נמאס כבר לשמוע!

  • 22.

    השתן עלה לה לראש המרוקאים עדה נפלאה (ל''ת)

    משה בודק, 20/03/08 09:13

  • 21.

    רוצה טיול שורשים?לכי למאה שערים..תראי שם את החברים שלך

    מילא היית ייקית, 20/03/08 09:10

    אתם נחשבים ''אוסט יודן'' הגרמנים לא התחתנו איתכם עד לא מזמן.ובצדק! קוראים לכם אוסט יודן..יהודים מזרחיים..תרבות עאלק..מה בדיוק תרמתם אתם לעולם..ואני מסיר את הכובע בפני יהדות גרמניה..אבל אתם?..חייתם בשטייטל..אז ועדיין כאן..בב''ב ומאה שערים..ןאני? אני ייקה פוץ

    • שכחת ?

      מנדלי, 20/03/08 15:14

      מה עם פישקה החיגר ?
      ומה עם קוני למל ?
      ומה עם זלמן בעל הגבנון ??

      יש לפולנים בשפע מהסוג הזה

  • 20.

    אבל היא צודקת - מרוקו מקום מגעיל!!

    בוב סאקאמאנו, 20/03/08 09:10

    אתם יכולים להשוות את מרוקו, מדינה מוסלמית נחשלת לכל מדינה אחרת באירופה ?? אפילו מזרח אירופה ??
    פולין יפהפייה , שלא לדבר על צ'כיה..

    מה ההתלהמות מצד המרוקאים ??
    אתם הרי לא חיים במרוקו - אתם חיים בישראל.
    תרצו או לא - מרוקו מקום מגעיל.
    בדיוק כמו שסוריה , לוב ועוד מלא מדינות מוסלמיות.

    • טיילתי שם- מדינה מעניינת ויפה

      מזרחית אחרת, 20/03/08 10:43

      היה טיול מרתק
      אבל אני לא חיפשתי שם 5 כוכבים
      חיפשתי לראות מקום אחר וזה היה חוויה לטייל במדינה מוסלמית בפעם הראשונה בחיי

      חוץ מזה צר לי על הגזענות
      אבל לעדה המרוקאית בארץ יש אופי שאני לא ממש סובלת
      בכיינים בענייני עדתיות, לא ישרים, אם אומרים משהוא שלא נח להם ישר מוציאים את המרצע מן השק ופותחים פה אללא יסטר
      סורי...לא סומכת

      • מה מזרחית אחרת ???????????. (ל''ת)

        ??????????..., 20/03/08 13:16

    • מדינות מוסלמיות הרבה יותר יפות מהפלסטיקה המערבית (ל''ת)

      מרוקאי, 20/03/08 14:29

  • 19.

    כל המרוקאים האלה פאתטיים

    אייל, 20/03/08 09:08

    וכן, זה הזמן להודות, מרוקו היא מדינת עולם שלישית, וכן , גוטמן לאו דווקא שהתה אצל יהודים, ודי להיעלב מכל הערה לכיוון שלכם מצדנו ה''אשכנטוזים''.....חשבתי שנגמרה תקופת ה''אכלו לי שתו לי''

  • 18.

    כתבה שבנויה לתגובות מתלהמות. כל הכבוד - סיפקתם את הסחורה! (ל''ת)

    אהבלים, 20/03/08 09:08

  • 17.

    מה לעשות

    אורי, 20/03/08 09:07

    המרוקאים חייבים להבין טוב מאד את האמור עליהם '' מז'אלם טייאח''
    מקומם קצת אה - אבל דפוקים תמיד ירגישו דפוקים - מה לעשות - מרוקאים...
    אף אחד לא חושב עלינו - אלה שצריכים לחיות אתם... האמינו - אנחנו הרבה הרבה יותר דפוקים....

  • 16.

    לכל המרוקאים שנפגעו...

    טום, 20/03/08 09:05

    מגיע לכם להפגע... אתם מספיק דפוקים לחפש להפגע... מתי תבינו כבר שמשחקי ''הכבוד'' שלכם טרם הניבו משהו טוב....?

    אז אני הונגרי עם מבטא מצחיק, הפרסי קמצן.... הרומני גנב... הפולניה קרה.... המרוקאי סכין...הצרפתיה מסריחה...ואפשר להמשיך כך בלי סוף.... אם רוצים...

    אבל מי רוצה? אני צבר גאה... ולא רואה באף ישראלי או ישראלית את מוצאם.. אנשים נאורים שופטים את הזולת ע''פ מה שהם ולא מי שהם.... מעניין לי את התחת מוצאה של בחורה שאני יוצא איתה... מעניין אותי הם היא בן-אדם !!!!

    תבינו.. כבוד מ ק ב ל ים .... לא לוקחים ולא דורשים בכח... מי שראוי לכבוד יקבל אותו ללא איומים וצווחות גזעניות...

    אז חוץ מהרבה דקירות סכין וכמה מעשי רצח על רקע של ''כבוד מרוקני''....(ראה רצח רענן לוי ז''ל ) על איזה כבוד אתם בכלל מתבכיינים? ובכלל... כל העניין הזה של פדרציות ואירגונים על רקע עדתי..... אתם אלו שמנסים להנציח את הפירוד בעם ישראל.... לא מספיק סבלנו כעם? גם היום אנחנו צריכים את הפירוד הפנימי הזה...? כולנו יהודים... חלקנו ישראלים וז ה ו.... !!!!!!

  • 15.

    מי שנעלב ממשהו שאחר אמר, סובל מרגשי נחיתות

    תפסיכו להתבכיין, 20/03/08 09:05

    האם פעם שמעתם על פולנים שבוכים שצוחקים עליהם? האם רומנים? אפילו רוסים מקבלים דברים בפרופורציה. רק המזרחים מרגישים דפוקים , ורצים לספר לכל העולם

    • אתה מתכוון למזרחים מרוקאים או מה? (ל''ת)

      ?, 21/03/08 13:34

  • 14.

    הנעלבים המקצועים (ל''ת)

    אזרח, 20/03/08 09:04

  • 13.

    די פדרציה די

    מרוקו 2, 20/03/08 09:03

    חברי הפדרציה היקרים די להשתמש בהאשמות ובמציאת סיבות להשמיע את קולכם ותפקידכם
    זכותה להביעהאת התרשמותה ממרוקו

    • די לבוגדים ביננו די

      הברית השמית, 20/03/08 09:58

      כל אלה שיצאו בהירים ובני עשו ואדום, התקופה שקיבלתם הנחות בחינם נגמרה, היהודים המקוריים פה ירימו את הראש ויטענו את הזכות האמיתית שלהם, מזרח תיכון חדש לבני המקום הטבעיים לו

    • הבעיה שהיא לא ביקרה במרוקו

      נתן, 20/03/08 10:11

      היא רק נסעה מהשדה למקום מסויים וחזרה לתל אביב

    • צודק!

      ז'וז'ו, 20/03/08 10:16

      ממש נראה כמו ניסיון לתפוס כותרת בכל מחיר... העיקר לוודא שאנשים ישמעו על קיומה של הפדרציה המוזרה הזו.

    • ההתנהגות של המרוקאים מזכירה...

      אחמד, 20/03/08 10:31

      את התנהגות הערבים....
      מגיע לי..מגיעה לי....מגיע לי...

  • 12.

    המרוקאים רק הוכיחו כמה שהיא צדקה! האגו שלהם זו סכנה אמיתית

    נירית, 20/03/08 09:01

    סכנה = סכינאות!!

    • מרוקאי

      ישראלי, 20/03/08 09:38

      מרחוק ורחוק ממרוקאי....מענין הדבר שהיהודי הפולני היה השנוא והנירדף באירופה את ריגשי הנחיתות שלהם מם הטילו על עידה שונה..היהודי הפןלני נחשב כמקק באירופה.. חיזרו חזרה למקום מוצאכם.. אגב אני ישראלי שמשפחתו הגיע ארצה בשנת 1917 ולא ממרוקו

      • תגידו אתם נורמליים ? כנ''ל למגיב בתגובה הקודמת ''הברית הרשמית''

        קצת היסטוריה, 20/03/08 11:50

        מאיפה הסקתם שיהודי מזרח אירופה הם לא יהודים ?
        יהודי מזרח אירופה הם ממגורשי יהודי ספרד לידיעתכם, אשר נדדו קודם לאשכנז (גרמניה) ואח''כ בעקבות פוגרומים לרומניה, פולין ורוסיה.

        למה סתם לדבר שטויות ? למה יהודים יוצאי מזרח חושבים שיש להם יותר זכות על הארץ הזו ? בגלל שגרתם באיזור גיאוגרפי חם ועורכם כהה ? זאת לא גזענות במיטבה ?
        תתביישו לכם !
        אם אתם לא מרגישים שייכים בגלל ''האשכנזים'' כיבכול , תנסו במקום לפלג ולהסתגר בגטו להפתח ולהפסיק להזכר במוצאכם כל הזמן.

        • קצת היסטוריה או שמא היסטריה

          קזבלנקה, 20/03/08 15:50

          היהודי התנכ''י (המקורי) אני מבטיחה לא בלונדיני ולא דומה בכלל לגלית גוטמן, וכן הגן היהודי ברור יותר ביוצאי ארצות ערב.

          • זו גם גזענות

            אסנת, 20/03/08 18:19

            ולמי אכפת למי דומה היהודי התנ''כי? העיקר להיות יהודי בלב ולא לשנוא אנשים בגלל מוצאם (ע''ע יוכבד, אחותו של משה).

            • את השנאה הגזענית העדתית לא התחילו ולא המציאו הספרדים! (ל''ת)

              אבי, 20/03/08 21:55

            • דווקא כן.

              סטודנטית, 21/03/08 18:26

              אם תלמד היסטוריה יהודית תגלה שבמשך כל ימי הביניים והעת החדשה המוקדמת, עד לשלהי המודרניות, דווקא הגזענות בחברה היהודית הייתה מופנת כלפי האשכנזים.
              בתקופת המהפכה הצרפתית, יהודי צרפת ממוצא ספרדי (הקהילות הגדולות מדרום צרפת) אפילו ביקשו שלא להעניק זכויות אזרח ליהודים ממוצא אשכנזי!

    • בסדר, אם אני אסכים איתך...

      מרוקאי, 20/03/08 09:40

      אז לי מותר לטעון, האשכנזים הם לא יהודים אמיתיים וצאצאי גויים, שנאנסו לפחות ארבעה פעמים בריבוע, מההלינסטים עד הפוגרומים והפרעות וההתבולליות של הכוזרים ואין בהם אפילו אחוז אחד של דם יהודי וכולם ערב רב של גויים, איך תרגישי, זו ההתרשמות שלי ואני אומר אמת!!! ממתי נוצרים אנשים ''לבנים'' באזור מזרח תיכוני, כמו שאני אטען שאני יפני במקור וברור שאני לא נראה כמו יפני

      • כל עדה דומה חיצונית לארץ שממנה הגיעה, כך שאתה מדבר שטויות.

        מיכה, 20/03/08 11:04

        אין ספק שהייתה התבוללות, אבל איך אתה יכול להוכיח שאצל המרוקאים לא הייתה התבוללות?
        הדבר הכי פשוט לבדיקה היא בדיקה גנטית, הגן היהודי הוא דבר מובהק.
        מה שבאמת עושה את היהודי יהודי, אלה דעותיו והצורה בה הוא רואה את עצמו כחלק מהעם היהודי, לא בהכרח אם הוא צאצא של שבט יהודה...

    • גוטמן צודק! 12 צודקת! (ל''ת)

      ella, 20/03/08 09:51

    • נירית חמודה, איזה כייף זה להכליל על עדה שלמה

      תמר, 20/03/08 10:04

      בדבריך את מוכיחה שאת עצמך גזענית. משתתפת בצערך - זו אחת התכונות הכי בזויות שיש.

    • סגרי את הדלת אחרת אני אבוא

      טל, 20/03/08 10:12

      את מוכיחה שהטימטום הוא תורשתי

    • נירית-שנאת האדם זה לא בריא (ל''ת)

      עמליה, 20/03/08 10:22

    • האמת..זה נכון! ואני בכלל ספרדי,אבל תודה לאל,לא מרוקאי... (ל''ת)

      כמה אגו.., 20/03/08 10:35

  • 11.

    הלואי שתיסע לפולין ותישאר שם

    בז'יז'ינה, 20/03/08 09:00

    יש לה ברזומה שריפת מיליארדי תאי מוח של אנשים שנחשפו בטעות לתוכנית שלה עדיף שתעבור לפולין ותגלה את השורשים השחורים שלה אחרי כמה שבועות בלי שוקי זיקרי

    • הלוואי שתחזרי לשורשים שלך בז'יז'ינה

      לולו, 20/03/08 09:26

      מתחת לאיזה עץ עם כל הקרובים ה''מקופחים'' שלך, ותפטרו אותנו מהיללות שלכם.
      נמאסתם כבר בכיינים.

      • טוב לפחות השורשים שלי קרובים...

        שם ועבר לא יפת, 20/03/08 14:20

        יחסית למזרח התיכון, כמו עירקאים ותימנים, שיש להם קשר היסטורי, הבבלים השיירות של הנבאטים ודרך הבשמים, ממלכת אופיר ו עד למלכת שבא, מה הקשר שלכם בכלל, אתם מיבשת אחרת, נילחמתם בויקינגים או שהייתם בבקתות עץ בשלג שאבות אבותיכם הניאדרטלים התחבאו מנמרים או דובי שלג, איפה אירפה מוזכרת בתנ''ך, הצפון המקסימאלי זה החיתים והפיניקים, המערבים המקכ'סימליים זה הפלשתים שהיו גבוהים ובעלי גוון זית בהיר, כמו היונים של היום, עם קומץ לבקנים ג'ינג'ים

    • מוכרים לנו דוגמנית פולניה כאילו איזה מציאה של חוכמה... (ל''ת)

      איקו, 20/03/08 14:33

  • 10.

    גוטמן צודקת!!!! מרוקו וג'נין אין הבדל!!!! (ל''ת)

    מרוקאי מודרני, 20/03/08 09:00

    • למרוקאי ה''מטומטם'' המודרני

      שוקרון, 20/03/08 09:53

      אנחנו נראים ככה, רק בגלל אנשים כמוך ולידע כללי פולין זו מדינת עולם שלישי, גוטמן כמו שטענתי כבר לפני כן, פשוט בחורה טיפשה וזה בלשון ההמעטה ואתה ''מרוקאי מודרני'' בדיוק ברמה שלה, אינטלגנציה רגשית לא שוררת אצלך בגרוש, אני מקווה שתישאר בפולין ולא תחזור ארצה, כאשר תנחת שמה ושאתה תצטרף אליה

    • עוד אשכנזי מסריח

      בת ים, 20/03/08 10:51

      עוד אשכנזי מסריח

  • 9.

    גוטמן חשבתי שאת חכמה!!! כמה חבל. (ל''ת)

    חושם, 20/03/08 08:58

    • אני אף פעם לא חשבתי שהיא חכמה

      פולני חכם, 20/03/08 09:41

      היא סתומה כמו נעל בית, תסתכל על הבעת הפנים שלה, אין לה כלום ממש קו ישר

  • 8.

    לבלטות אין אמירות לבלטות יש ריצפז (ל''ת)

    דר' אופנלוזר, 20/03/08 08:58

  • 7.

    מה קרה? מה אתם קופצים? אים מקומות זנוחים במרוקו?

    לצבועים המתלהמי, 20/03/08 08:57

    אי אפשר להעביר על הארץ הזו ביקורת. איזה מוגבלים.ביננו. גם פולין לא משהו..............

  • 6.

    אמרה אמת!!! (ל''ת)

    ATF, 20/03/08 08:53

    • גם אני אומר אמת!

      בחזרה לאירופה, 20/03/08 09:49

      סינים נוצרו בסין, אפריקאים באפריקה ו''לבנים'' באירופה, ''לבנים'' במזרח התיכון אפשר עוד לסבול, אבל רק שהמוח שלהם יתמלא באויר הסביבה שלו, כי תוכן משלהם פה אין, במקרה שהאויר מתחיל להפליץ טיפה ולדלוף, עדיף לפוצץ את הבלון בכיוון צפונה לאירופה, מולדתם הנצחית

    • נכון מאוד (ל''ת)

      פרוספר, 20/03/08 10:50

  • 5.

    גוטמן, את לא זקנה כבר!!!

    מרוקאי, 20/03/08 08:32

    את כבר לא נראית כמו שהיית צעירה, וגם אם את צובעת לבלונד את עדיין נראית מבוגרת ופתטית. אז לכי לחפש ילדות אחרות לצעוק עליהן במקום בתוכנית תת הרמה שאת משתתפת בה. כנראה זה שאת גרושה עכשיו מוציא ממך את כל הרוע שבך.

    • איחס איזה מרוקאי מגעיל אתה (ל''ת)

      ישראלי, 20/03/08 09:40

    • היא לא גרושה,היא ובעלה חזרו. (ל''ת)

      _________, 20/03/08 13:04

  • 4.

    זו עדיין דמוקרטיה לא? אז מותר לפ'רחה לאמר מה שבראש לה (ל''ת)

    ג, 20/03/08 08:12

  • 3.

    נו-סתם טיפשה...אל תתרגשו

    אסתי, 20/03/08 02:09

    אמרה...לטיפשים סולחים

    • גוטמן בתאדם מפגרת ברמות...

      אשכנזי, 20/03/08 09:55

      מי בכלל יתאמץ להביט עליה, כולה זיוף אחד גדול, צריך להתייחס אליה כאל מוצר יפה שמתכער עם הזמן, כמו שלא מתייחסים לפריס הילטון הצעירה, לשניהם יש מהמשותף, קו ישר אחיד במוח

  • 2.

    לגוטמן-צאי מהסרט

    אבינון, 20/03/08 02:04

    בפולין יש כפריים וחקלאים ואיכרים ועניים וכאלו שעדיין מכבסים את הבגדים בנהר, עילגות בורות והתנשאות היא עונש קשה לבן האנוש

    • לכי תרעי אווזים בפולין

      אא, 20/03/08 09:03

      חיה בפנטזיות על קולטורה במזרח אירופה.

      לכי תראי איך חיים שם קודם ( כמו במרוקו) רק עם שנאה יוקדת ונוטפת . ''הקירבה'' למערב אירופה לא עושה איתם חסד

      • תחת ''לבן'' גורם לרגשי עליונות מוגזמים

        גוטמן לחלק באפס, 20/03/08 09:46

        הבחורה הזו מפגרת ברמות, בלי קשר להתבטאות הזו, אני מתבסס על התבטאותה הנלעגת וזה בשביל כל ה''מזרחים'' הבהירים יחסית המשוכנזים, זה מה שהצבע האמיתי הבהיר שלנו שווה, כלום...ובמקרה של גוטמן טיפשות עד אינסוף, זה מה שקורה שמחלקים את השכל שלה באפס, פולניה טיפשה

  • 1.

    תגובת ערוץ עשר גזענית

    ישראלי, 20/03/08 02:01

    יותר מהתגובה של גוטמן, אין גרוע יותר מאשר להתיחס לטענה עניינית מאשר בתגובה שאומרת לצד השני סתם צחקנו. עד כמה טיפשים בערוץ ניתן ללמוד מכך שהם מגיבים בשמה של גוטמן. וכמי שצפה בריאיון גוטמן התבטאה באופן מעורר חלחלה, עד כדי נחיתות וטיפשות

    • מרוקאים זה לא גזע

      בוסקילה-שוורץ, 20/03/08 10:21

      ולכן אין בסיס להאשמת בגזענות. אין גזע מרוקאי כמו שאין גזע פולני ואין גזע אמריקאי. יש עדה מרוקאית, עדה כורדית וכו'. שימוש היתר שאנשים עושים היום במילה גזענות רק תורם לזילות המושג. תמשיכו לצעוק זאב זאב, בסוף זה כבר יאבד כל ערך.

    • גוטמן פשוט מתוסכלת עם בעיה בדיבור

      ינון, 22/03/08 16:59

      גזענות תמיד תהיה במדינה שלנו וגם פיגועים תמיד יהיו במדינה שלנו...כלומר זה ביחד עם זה.
      אז מה ילדים אנחנו צריכים לעשות כדי שלא יהיו פיגועים? נכון-להעלים את הגזענות(אתם חיי בסרט כי זה לא יקרה).