• 59.

    ליונתם גפן

    ליונתן גפן, 24/10/12 14:17

    איך קוראים לאבא שלך?

  • 58.

    מי זה

    גניה, 04/07/11 14:50

    מי זה אבא שלך? לא יודעת , סליחה על הבורות אתה עושה פומביות לצער שלך, למה? לכולנו צער פרטי. הוא לא חייב להיות ברשות הרבים

  • 57.

    ליונתן גפן

    אבי שאול, 27/03/08 11:50

    ליהונתן גפן,
    למרות בינך, אביב, בילעם בלי האתון אתה! באת לקלל וללכלך על אביך, ובעצם חשפת לכולם את ערוותך , והיא אינה יפה, חשפת תסביכים ושנאה תהומית. לכלכת רק את עצמך בלבד!

    תרשה לי לענות ולהגיב וברשותך, אשתמש בכמה משפטים מדבריך, עם שינויים קלים:

    הסליחה שלא בקשתם בחייו ובמותו, יישארו כנכות רגשית עד סוף חייכם: לב קפוא, ריקנות, עלבון יתומי ובדידות.

    יונתן גפן, הכרתי את ישראל גפן ז''ל ועצוב לי מאוד שנפטר. שישאר ביננו?... לא נראה לי שהיה מסכים או רוצה בכלל שתתאבל על מותו, ובעקר כשאתה עדיין מתאבל על חייך.

    אהבתי את אביך, ישראל גפן ז''ל. אתה אפילו לא מתקרב לקרסוליו!

    כמה עצוב שהתפוחים נפלו רחוק מאוד מהעץ ובמקרה של תפוחים רקובים- טוב שכך.

    אני לא יודע למה, אבל כרגע מתנגן לי בראש שיר שלמדתי בגן: ''יונתן הקטן''. אכן, נפלאות דרכי האל.

    מי ייתן שתזכה לשנים רבות, תהיה בריא, שלא תדע עוד צער ותזכה להבין ולהצטער על מה שפספסת ואולי תספיק עוד לתקן את הטעויות בחייך.

  • 56.

    יהונתן, מוכר לי, הגעגוע לאב נוכח נפקד.

    מתגעגת מאז, 23/03/08 20:40

    גם אני לא הרגשתי דבר כשנפטר מלבד כעס עצום שהתעורר בי כשנפטר, אשר הפתיע אותי.
    עשר שנים לאחר מכן עשיתי שלום איתו בתוכי, חמלתי עליו ועל חייו, סלחתי ושיחררתי.
    איכות חיי השתפרה פלאים.
    לא תקבל אישור ממנו לעולם, תן לעצמך. המחיר כבד, אנו הנטושים ריגשית משלמים כל חיינו.
    אני בחרתי להודות על הגנים, שיהיה משהו.

  • 55.

    הזמן לא מרפא אבל משכיח

    ע, 14/03/08 08:13

    גם אני נולדתי יתומה להורים חיים ... לומדים לחיות עם זה, ככה...פחות אבל כואב...וויתרתי על האפשרות להיות שלהם (שלא לדבר על האפשרות שאולי הם יהיו שלי) השתדלתי ככל יכולתי לגדל את עצמי, לחנך, לקבל ולאהוב. היום אני יודעת שהייתי לעצמי אמא טובה והיום אני אמא טובה לילדי (ככל יכולתי כמובן) יש לי 4 ילדים- שלושה ילדים משלי ואחד של משהו אחר...
    ושאלוהים יסגור חשבון עם הורים שנוטשים תינוקות.
    יהונתן, אני מאחלת לך לשכוח.

  • 54.

    זכורה לי תוכנית טלוויזיה שבה דיברת בגנות החרדים המשטמטים ועל אביב ש (ל''ת)

    לא שירת בצבא, 09/03/08 09:50

  • 53.

    ולכן אתה שמאלן?

    ננה, 09/03/08 08:50

    הרי יש לך כח עצום במילים. וכמלחמה באביך הסנילי האינפנטילי גייסת את כל העוצמות שבך ללכת נגד כל מה שהוא מאמין בו. זאת אומרת מלחמתך הדתית. האמונית השמאלנית באה כתשובה רגשית לאבא מפקיר. קר. אאוטסיידר.
    מה זה אומר עלייך? מה זה אומר על הדעות? מה זה אומר על מצב עם ישראל כיום שהגיע לפסגת הניוון הבטחוני?
    שהכל ברגש? שהכל כאנטי? כנגד אבא.
    שכל המלחמה שלך היא משפחתית? אישית? ולא שמאלנית קווית שלום עכשווית?
    הא?
    מחכה לתשובה.

  • 52.

    יהונתן, אני כל כך אוהבת את יצירותיך. לנצח נצחים. תנוחם, אמן (ל''ת)

    מית נמש, 09/03/08 07:17

  • 51.

    מפרח יצא קוץ מרעיל שגורם למחלות לאומה שלמה (ל''ת)

    יוש, 09/03/08 07:07

  • 50.

    ציטוטים

    רחלה, 09/03/08 04:29

    It is much easier to become a father than to be one. ~Kent Nerburn



    “We never know the love of our parents for us till we have become parents.”

    Henry Ward Beecher

  • 49.

    עדיף ישראל גפן מיהונתן חמאס גפן

    Walla Yofi, 09/03/08 04:14

    האבות נתנו לנו מדינה, הבנים אנטי-ישראלים והנכדים מסרבים לשרת. הדור הרביעי עלול להתגייס לחמאס.

    • וואו, פשוט אל תדבר אם אתה לא יודע

      עדן, 26/03/08 19:48

      אל תגיד שטויות.
      לא לימדו אותך את זה בגן?

  • 48.

    דור הנפילים עאלק !!!

    קובי, 09/03/08 03:11

    דור הנפילים ,חלק לפחות, במאבקים על ''סלע קיומנו'' שכח לפעמים שבצד הנפילות צריך להיות גם בן אדם .אם איננו מגדלים בני אדם סביבנו מה אנחנו שוים בעצם ???.לגדל חיילים קשוחי ואטומי לב או בני אדם מוסריים,רגישים ואוהבים - כנראה שכאן משהו השתבש ונשרט בדור ההוא.

  • 47.

    הכוכבים הם הילדים של הירח

    אח שלי, 09/03/08 02:23

    רשימה עצובה ומרגשת בכנותה.

    אביך נולד לפני 85 שנה. קשה לחשוב על עם שעבר מה שאנחנו עברנו ב-85 השנה האחרונות. אי אפשר לחפש באמת אשמים בנסיבות מקילות כאלה. ונותר רק לכעוס (על אף אחד, ועל כולם) ולהיות עצוב על חיים שפוספסו.

    הערב קראה אשתי לבני בן החמש לראשונה מ''הכוכבים הם הילדים של הירח''. הוא הוקסם.
    אולי תנחם אותך העובדה שבזמן שאביך חינך לוחמים, אתה חינכת חולמים, שאוהבים את השפה, הארץ והחיים בכלל.

    • גם אני רוצה להיות אחותך! כתבת כל כך נוגע. נשיקה באוויר (ל''ת)

      מית נמש, 09/03/08 07:16

      • בשמחה (ל''ת)

        אח שלך, 09/03/08 22:16

  • 46.

    ייחוס משפחתי

    ילי, 09/03/08 02:19

    בועט באביו כי אין לו ייחוס משפחתי כמו לאימו שיכול להסב לו נחת ותשומת לב לחיים שלמים. ניים דרופר בגרוש

  • 45.

    יונתן באושים (ל''ת)

    עצמון, 09/03/08 01:23

  • 44.

    פשוט תמונת נגטיב

    בן הארץ, 09/03/08 00:59

    תמונה הפוכה של המציאות
    החלאות כותבים על הקדושים
    לא ברור לי אפילו אם אכן הוא בנו הביולוגי
    אבל במחשבה שניה
    ערימת המסוממים בדור השלישי/רביעי לבית דיין
    מוכיחה שיש אצלם מנגנון השמדה עצמית
    ישראל גפן, תהי נשמתך צרורה בצרור החיים.

  • 43.

    הורים וגיוס אמפטיה

    אני, 09/03/08 00:35

    ראשית, אני מציעה שמפצחי הגנום האנושי, יבדקו את הגנים אצל משפחת גפן-דיין (בעיקר אצל הילדים) שכל הזמן מתחשבנים עם ההורים שלהם על דפי העיתונות (כביסה מאד מלוכלכת), ועוד מצליחים בזכות הכביסה הזו לגמור את החודש לא רע. ושכמובן יפרסמו את הגילוי שנדע להתרחק מבעלי גן מזוויע זה.
    חוצ'מזה, ממתי הורים מושלמים?! ממתי ילדים מושלמים(אבא גפן, הבן שלך שגם הוא קצת כיבס את הכביסה בחוץ כתב פעם על היכולות ההוריות המופלאות שלך..מזלך שאין לו את הניכור הדוחה הזה שאתה בנית לך היי שם בפנים. מנגנון שכנראה נותן לך תירוץ טוב להסביר כמה אבא שלך חרא (לעומתך שאתה נפלא....).
    איני מכירה את אביך ,אבל אני מתארת לעצמי שאם החליטו להכניס את הדיבר ''כבד את אביך ואמך'' לעשרת הדיברות זה כנראה בגלל שידעו שיש טיפוסים כמוך ,שלא מסוגלים לגייס אמפטיה לאיש מר וזקן (ויכול באמת שהרגשת רחוק ממנו) אבל הוא אביך אינך חייב לאהוב אבל לכבד?!...
    אני מתארת לעצמי שרובינו מודים לאל על הורינו.שאינם מושלמים,אבל אנחנו-לא הם-ידענו לראות ולקחת מהם משהו שעשה אותנו ילדים שלהם.

  • 42.

    בלי ''גנרלים'' נהיה עמוק בים

    גפן תתבגר כבר, 09/03/08 00:07

    מר גפן,
    צר לי על מותו של אביך ועל כאבך האישי. עם זאת, שום דבר לא מצדיק את ההסתה הפרועה שלך נגד הצבא.

    אתה וחבריך בתקשורת שחטתם כל פרה קדושה במדינה הזו. הגענו למצב שקריאה מפורשת להשתמטות, דוגמת זו שאתה משמיע כאן, כבר מתקבלת כדבר שבשגרה.

    לא בוב דילן ולא אביב גפן המפונק יעצרו את החמאס מלהטביע את מדינת היהודים בדם - רק אזרחים נאמנים שמשרתים בצה''ל.

  • 41.

    יונתן, מה בדיוק עשה אבא שזה מגיע לו???

    בן לדור האצ''ל, 08/03/08 23:51

    קודם כל תנחומי הכנים. למרות שלא הזכרת זאת אני מרגיש את הדמעות נוזלות על המקלדת כאשר כתבת את הטור הזה. על מה בדיוק אתה כועס יונתן? בעצמך הודית שהוא מעולם לא היכה אותך או התעלל בך פיזית או נפשית. אני מניח שהוא גם לא קילל או כלא אותך. אז על מה כעסך יותי? על כך שהוא היה אדם קר שהאמין באידיאולוגיה שנמצאת מעל כל דבר אחר.? ברוך הבא למועדון, ככה היה גם אבי וגם אבותיהם של רוב חברי. אני מניח שאם אבי היה צריך לבחור בין חיי לבין המשך קיומה של מדינת ישראל הוא היה בוחר במדינה. ואני לא שונא אותו על כך אני מעריך ומכבד את האמונה והמסירות שלו למען הכלל. גם אבי כמו אביך שירת במילואים עד גיל שישים ואחר כך התנדב במשך שנים ארוכות במשמר האזרחי. כשגילו אצלו סרטן הוא סירב לקבל טיפול כי הוא רצה למות זקוף וגאה. מעולם הוא לא אמר לי שהוא אוהב אותי ואת הפעמים שקיבלתי ממנו חיבוק אפשר לספור על יד אחת. האם אני נוטר לו על כך טינה? בהחלט לא כי בעולם הזה יותי צריך ללמוד לקבל ואני למדתי לקבל את אבי כי זה מה יש. אין לי אבא אחר והוא לא פגע בי מעולם בצורה אכזרית ומכוונת שמצדיקה ניתוק מוחלט. האופי הקר והמנותק שלו הוא חלק ממי שהוא היה כבן אדם ואני מניח שהוא ניסה את המקסימום שהוא מסוגל במסגרת המגבלות הללו. אני מנסה להיות אבא אחר. אבא יותר חם ומחבק אבל אני מבין שגם הילדים שלי לא קיבלו את האבא האידיאלי שלו הם ציפו. גם הילדים שלי היו רוצים אבא אחר, קול יותר, אבא שיותר מחובר להוויה שלהם ויותר מבין אותם. חשוב לי להעביר להם הלאה את הערכים והאמונות של אבי. כי אין מה לעשות, אמנם כל אחד מאיתנו אינדיוידואליסט אבל הקיום שלנו במדינה הזאת תלוי באחדות שלנו כקבוצה ואלו לא סתם מילים יותי. אין לי שום דודים או סבא וסבתא מצד האמא כי כולם נרצחו על ידי הנאצים. אני מאחל לך שתשאיר את הכאב והטינה מאחור ובמקום להתרכז במה שהיה תתרכז במה יכול להיות בעתיד. אני אמנם לא הכרתי את אביך אישית אבל אם הוא קורץ מאותו חומר ערכי כמו אבי, אני מצדיע לו על כך ומבכה את מותו.

    • דור דור ו''איכויותיו''

      אישה אחת, 09/03/08 00:32

      אותם גברים זקופים, יפי הבלורית והפוזה, חלקם עזבו את הבית למען חלום הקמת מדינה וחיו בתנאים לא תנאים, צריכים היו להצדיק כנראה את מעשי קורבנם, חיו יותר למען הכלל מאשר למען עצמם ובשרם.

      נדלג שני דורות ונקבל את אלה שמבלים במכוני כושר יותר מאשר בבית. ועל הכתפים שאז נשאו עגלים וטוריות היום מורטים שיער מיותר.
      ההם בקושי דיברו, בוודאי שלא על רגשות - היום הם בוכים ומייללים על כתפי הנשים החזקות מהן, ולא רואים ממטר מלבד את עצמם במיטב התכשירים והקרמים.

      ומי שהכי סובל הוא דור הביניים, זה שנולד לגבר המסוקס והוליד את הגבר המחובר, יתר על המידה כנראה, לנשיות שבו.

      אז לכו ותבנו ככה מדינה... מבלי לילל על חלב שנשפך

      זהו, בערך, פסיכולוגיה בשקל חדש

    • מסכימה עם כל מילה

      בת לדור השואה, 09/03/08 09:09

      הדור של ההורים שלנו היה דור קשוח. הוא היה חייב להיות, הרגשנים לא שרדו.

  • 40.

    גם לבן שלך אין אבא וגם לבן שלו אין אבא. אתם יצורי שאול (ל''ת)

    רוחמה, 08/03/08 22:29

    • אהבתי

      לוציפר, 09/03/08 03:12

      אהבתי את האמפטיה, את אהבת ישראל ואת אהבת האדם בכלל, המבצבצת מבין השורות של תגובתך.

      • לא אהבתי

        רננה, 11/03/08 18:58

        את דרכך הלא ישירה. איפה למדת שככה מתקשרים? לא אצלנו, הגברות.

  • 39.

    אביך צדק, בעיקר בקשר לאביב

    יוסי, 08/03/08 22:25

    הרי אם ההשתמטות היא הדרך, המדינה כבר מזמן לא היתה קיימת, או שהיתה הופכת לעוד מדינה ערבית.
    ברור שרוב הציבור בארץ הוא נגד משתמטים, גם בחור עם סעיף גב יכול להתגייס ולתרום, ויש גם שירות לאומי.
    אהבת המדינה אינה פאשיזם, פתח מילון.

  • 38.

    חבל רק שאלו שחשוב להם המדינה

    אבא של חייל, 08/03/08 22:25

    ממשיכים להקריב את חייהם כדי שאפסים כמוך ובני משפחתך המשתמטים מכל חובה כלפי החברה והמדינה יכולים להמשיך לברבר בלא מפריע את השטויות שלכם.

    אם לא טוב לכם פה תלכו מפה. אם לא שמת לב - מדינת ישראל מוקפת אויבים צמאי דם הניזונים ממוגי לב ונכי רוח כמוך המפיקים בהם תקוות והתלהטות רצחנית לחסל את העם היהודי היושב בארצו. תעצום עיניים לשנייה ותדמיין את התהלוכות הסוערות של הערבים עם הרובים והחרבות והרצח בעיניים וקריאות של האיטבח יהוד. עכשיו תדמיין שהם מנצחים את ישראל ונכנסים לערים שלנו.
    שלום על ישראל!

    • יפה כתבת, אבא של חייל. מזדהה עמך בכל. (ל''ת)

      נד בראשו, 09/03/08 01:13

  • 37.

    אני מכיר את יהונתן גפן

    נעמן, שפוי,, 08/03/08 22:05

    והוא שפוי בדיוק כמוני!

    המדינה לא צריכה צבא ולא צריכה הגנה. ובטח שלא צרחיכים לשלוח ילדים רכים לצבא למות במלחמות מטופשות. אם כולנו נשב ונאהב את הערבים החמודים ונעשן איתם ג'וינטים אז יפסיקו לרצות להרוג אותנו. מי צריך את המלחמות הדביליות של הגנרלים הפשיסטים האלו!

    • אהבתי את הפרודיה. לכל השמאלנים: זה לא אמיתי. אין כזה במציאות. (ל''ת)

      Y, 08/03/08 23:39

  • 36.

    כואב, אבל יותר

    קוראת אחת, 08/03/08 21:21

    יהונתן,
    גם אני מאלה שעוקבות אחריך כבר שנים. ראיתי אותך בהופעה באיילת השחר, פעם לפני עשרים ומשהו שנים, ויש לי הרבה מספריך.
    אני רק רוצה להבהיר דבר אחד. לדעתי אתה כועס מאוד ומהסב-טקסט אני קוראת שאתה יורד חזק על אבא, כי זה מותר.
    אתה אומר פה דברים שגובלים ברשעות וצדקנות נטולי בושה עצמית. בגלל שאתה לא יכול לדבר בצורה כזאת נגד זרים אתה פותח ג'ורה, כי זה אבא וזה משפחה.
    זה בדיוק כמו שבעלים מסויימים מרגישים חופשי עם אלימות, כי זאת אישתתם.

    אז הנה החדשות והרי עיקרן:
    עזוב את אבא שלך במנוחה וטפל בכעסים שלך באופן נפרד. להיטות מילים זה במקרה הטוב רק זול ולא נלקח ברצינות.

    תודה שהקשבת.

  • 35.

    נשמע בן אדם טוב ומסכן: איזה משפחה מחורבנת יצאה לו... (ל''ת)

    נתי, 08/03/08 21:05

  • 34.

    האם אתה חי?

    זווית ראיה, 08/03/08 19:52

    כמה זמן אתה משקיע ביום בשביל לשבת עם עצמך בשקט ולחשוב על השאלה הזאת?
    מה מטרת חייך?
    איך תדע שהילדים שלך לא יכתבו את אותם דברים כשתסיים את תפקידך בעולם?
    האם בכלל אתה מודע לתפקידך - האישי, המשפחתי, הלאומי, העולמי ...?

    • אינני מודע וזה לא מזיז לי את ה...

      יונתן ג., 08/03/08 21:43

      קרעתי את אבי (?) לגזרים וזה הגיע לנבל !

      • גם זה אתה וגם אם לא

        זווית ראיה, 09/03/08 03:02

        לא עשית שום דבר לאבא שלך ואפילו אם אתה חושב שהוא נבל זה בטח לא מזיז לאף אחד חוץ מאשר לך.
        והאמת ... שאני לא בטוח שאפילו לך זה מזיז.
        אדם שלא מזיז לו כלום הוא לא אדם חי...
        ותודה שענית.

  • 33.

    אבא של יונתן הוא מגש הכסף עליו דיבר אלתרמן

    קומפורטי, 08/03/08 19:16

    יונתן היה מעדיף כנראה פחות מגש ויותר כסף.

    • מס' 33 : כתבת מעולה. זה בדיוק כך. (ל''ת)

      נד בראשו, 09/03/08 01:12

  • 32.

    ויונתן אבא יותר טוב? אבא בהתכתבות.

    חבר מושבעים, 08/03/08 19:09

    אצל האשכנזים יחסי המשפחה נעשים דרך הדואר, ואצל הספרדים אחד בתחת של השני. מה יותר טוב?

  • 31.

    אוי יוי יוי

    עידית, 08/03/08 18:18

    למשפחה הזאת תמיד היה, וכנראה ישאר - הצורך הדחוף כל-כך לפתוח את כל האיברים ולחשוף את ערוותם ברבים, וכמה שיותר ברבים. אין לי מושג מה הם מוצאים בזה, בטוח שזה זול יותר משרינק (פסיכולוג), צנוע - זה לא.
    הרי גם אביב בנו תיאר פעם את ילדותו הקשה עקב כך שהוריו היו עסוקים בעצמם ובלגלגל ג'וינטים במקום לגדל אותו.
    נשאלת השאלה: למה? למה אנחנו, שיש לנו מספיק משלנו, למה אנחנו צריכים את כל זה? לסחוב את המשא הקשה והמטריד הזה על גבינו...
    אבל יהונתן כהרגלו, מסוגל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, ללחוץ על הנימים הדקיקים של הרגש, על הבלוטות הנכונות של הג'ולות בגרון ולקרב את הקהל שלו אליו ולו גם במחיר הנמכת עצמו בשרו ומשפחתו.
    אני כקליינטית קבועה של מאמריו - הפעם לא נהנתי, לא מהגוון הצהוב בוהק של ההתבכיינות ולא מהתגובות המשתתפות בצערו, ובעיקר לא מחוסר היכולת של המנוח להביא את גירסתו שלו.

    • מילים כדרבנות!! (ל''ת)

      רחלה, 08/03/08 21:09

  • 30.

    אני לא אספר איזה אבא אתה היית לאביב

    אליהו, 08/03/08 18:07

    ומה היה יחסך אליו כיום אם אביב לא היה זמר ויוצר מחונן. הרי בילדותו לא פירגנת לו באקורד.

  • 29.

    אני היכרתי את ישראל גפן, ופגשתי אדם חם, ציוני בלב ובנפש.

    נעמן, 08/03/08 17:50

    סליחה יהונתן, אך הכרתי את אביך בימי הסטודנטיאליים כשהתגוררתי בבת-ים.

    נתקלתי בו באקראי וזיהיתו אותו על פי התמונה שבספרו על לבנון.

    הוא ידע שאני שמלאני קיצוני אבל מעולם לא קרא לי לשבת בכלא או התייחס אליי בזלזול (נו, טוב אני קצין קרבי במיל.). ההפך - ניהלנו שיחות מעמיקות על המדינה וגורלה.

    הוא גילה אליי חום ואיכפתיות והתגאה בכך שהוא עדיין משרת במילואים (זה היה לפני 20 שנה בערך)

    זה היה לפני שאביב גפן הפך לזמר מוביל ואינני זוכר שאמר מילה אחת רעה עליך או על בנך.

    היו לנו וויכוחים רבים. הוא היה ציוני מן הדור הישן שראה בהתיישבות ערך עליון, אך חלקתי עימו את ההשקפות החילוניות שלו ואת הצורך בהבטחת ההגמוניה החילונית מפני סכנותיה של המשיחיות מבית גוש אמונים.

    אני חושב שיש כאן קצר בין-דורי. אתה, יהונתן בחרת להתנתק מישראל בגלל שהוא היה בדיוק כמוך. תמונת ראי שלך.
    היה נוח לחשוב שהוא מתעלם ממך, וזה לא נכון (הוא התרגש כשקניתי לבן שלי את ה''כבש השישה עשר)
    זה היה דור של פוקר-פייס, הורים שחונכו לא להביע רגשות כלפי הילדים שלהם כחלק מהסמכות ההורית. אתה התאהבת במסכה שלו והפכת לחלק ממנה, במקום לנסות לחדור את המסכה או להבין אותה.
    תראה את בן הדוד שלך, אסי דיין- הולך ומזריק סמים עם הבן שלו. אני בטוח שאתה רואה אותו כסמל האבהות הנכונה. ואולי הבעייה אצלך ולא אצל ישראל ז''ל.

    פסיכולוגיה בגרוש? אולי. אבל יעילה ונכונה מאוד.

    אני כיבדתי את ישראל למרות שהיה ימני (הוא דיבר איתי בשעתו בזכות ''צומת'' ורפול) וככל הנראה הוא כיבד אותי למרות דעותיי (הצבעתי אז לרשימה המתקדמת לשלום)

    יהונתן, אני אוהב את שירתך ונהנה לקרוא את הטור שלך. אבל אם היית מפגין מאית מהרגיש/ות שלך כלפי זרים לכיווני של אביך (אתם כל כך דומים) ולא נתפש לעמדת הקורבן התמידי כמו השמאל הציוני אולי היית רואה אותו באור אחר.

    ולגבי ישראל ז''ל - הוא הימני היחידי שאני מוכן לקרוא עליו קדיש.

    יהי זכרו ברוך.

    • נעמן, מן הסתם - על מוסלמי אתה מוכן לקרוא פרקי אבל מהקוראן. (ל''ת)

      שפיות בע''מ, 08/03/08 18:01

      • אני מוכן לקרוא פרקי קוראן גם לעילוי נשמתך הכתומה (ל''ת)

        נעמן, 08/03/08 18:05

        • נעמן, לחבק אותך! שפיות בע''מ - ימני מצוי ועלוב נפש (ל''ת)

          מיקו, 08/03/08 19:27

    • כל הכבוד על האיזון (ל''ת)

      אזרח, 08/03/08 19:53

    • סתם מסקרנות - במה מתבטאת השמאלנות הקיצונית שלך

      שמאלן, 08/03/08 21:30

      אני מניח שבתור קצין קרבי שרתת בשטחים, ושמרת על מתנחלים, גם כשהם עשו פוגרומים בשכניהם (אני מתבייש לציין, שגם אני שרתתי בשטחים בזמנו, ועזרתי למנגנון הכיבוש, גם אם בניגוד לרצוני). לדעתי צריך להוריד את הכובע בפני סרבני מצפון (גם אם אביב איננו כזה), ויונתן יכול רק להתגאות שיצא לו בן פציפיסט ששר על שלום ואחווה.

    • RIGHT ON--YOU ARE THE MAN (ל''ת)

      avi, 08/03/08 22:13

  • 28.

    תגובה להספד 3

    אבי שאול, 08/03/08 17:28

    אהבתי את אביך, ישראל גפן ז''ל. אתה אפילו לא מתקרב לקרסול של אביך! כמה עצוב שבמקרה הזה, התפוחים נפלו רחוק מאוד מהעץ.

    מי ייתן שתזכה לשנים רבות, תהייה בריא ושלא תדע עוד צער.

    נ.ב. פורסם ב-3 תגובות בגלל אורך התגובה

  • 27.

    מה עם החמלה?

    אילת השחר, 08/03/08 17:11

    יונתן יקירי , הנה מת אביך ביום הולדתך , זה כנראה לא מקרי. הוא היה מה שהיה סביר להניח בגלל ההסטוריה המשפחתית שלו ובשל נסיבות חייו. אבל אתה עדין חי ולך יש את מה ששייך לחיים , האפשרות לבחור ולגדול . אתה יכול לבחור בחמלה ואהבה גם לאבא שבעמקי ליבו כנראה אהב ולא ידע איך .
    גם המתים זקוקים למחילה , והחיים כדאי להם לדעת לסלוח . משתתפת בצערך על מות אביך .

    • ומה עם התמימות?

      ניצן, 09/03/08 01:40

      דחילק איילת, יקירה, הוא לא באמת ''מת ביום הולדתו'', זה רק רעיון שהפך בכתבה למנטרה (כדי להרעיד לך את מיתרי החמלה, בין היתר) שהאיש מת כביכול ביום שבנו נולד, כי הוא לא חי למעשה עבורו מעולם.

      כשמסבירים לך לאט את מבינה מהר, לא? עכשיו הבנת?

  • 26.

    Sorry to hear that

    Zvi, 08/03/08 17:10

    Yoni, are you sure that America and Bush are not behind that?

  • 25.

    על תבונה ורגישות

    אורה, 08/03/08 17:04

    יונתן, בזכות התבונה והרגישות וגילוי הלב, אתה מצליח לרגש ולגעת בליבותינו, אולי לא קיבלת ממנו הרבה, אבל קיבלת מתנה יחודית לראות את מה שאנו לא תמיד רואים, ולהסב את תשומת ליבנו ,האוטנטיות שלך היא שעושה אותך ליוצר אמיתי,לצערי כל המלעיזים לא מבינים דבר וחצי דבר מכל זה,
    את האהבה שלא קיבלת ממנו, אתה מקבל מכולנו, קהל הקוראים האוהבים,
    בחיבוק גדול,

    • יהונתן גפן הפסיק מזמן ליצור

      לילך, 08/03/08 17:49

      מלבד טור בעיתון לא ראינו יצירה שלו מזה שנים.

  • 24.

    על תבונה ורגישות

    אורה, 08/03/08 17:04

    יונתן, בזכות התבונה והרגישות וגילוי הלב, אתה מצליח לרגש ולגעת בליבותינו, אולי לא קיבלת ממנו הרבה, אבל קיבלת מתנה יחודית לראות את מה שאנו לא תמיד רואים, ולהסב את תשומת ליבנו ,האוטנטיות שלך היא שעושה אותך ליוצר אמיתי,לצערי כל המלעיזים לא מבינים דבר וחצי דבר מכל זה,
    את האהבה שלא קיבלת ממנו, אתה מקבל מכולנו, קהל הקוראים האוהבים,
    בחיבוק גדול,

  • 23.

    אם אבא שלי היה משתמט כמו הילד שלי!

    ממליגה, 08/03/08 17:00

    הילד שלך משתמט?

    • תפסיקו לעשות מאביב גפן סמל להשתמטות מצה''ל.

      מישהו שנמאס לו, 08/03/08 17:12

      כמה פעמים אמרו לכם שהוא שוחרר מסיבות רפואית בגלל עקמת בגב? ובכל זאת אתם עוד מזכירים אותו בנשימה אחת עם המילה השתמטות. נמאס.

      • מצטערת, יהונתן גפן כתב את המשפט. אני רק ציטטתי. (ל''ת)

        ממליגה, 08/03/08 17:33

        • עצם ההתייחסות שלך דווקא למשפט הזה, אומר דרשני. (ל''ת)

          מישהו שממש ממש, 08/03/08 17:55

          • יאללה יאללה.. גפן השתמט. (ל''ת)

            דוד, 08/03/08 20:53

        • הוא כתב את זה בציניות

          מ.ה, 08/03/08 21:11

          חפשי את אחד המאמרים הקודמים שלו - הוא הסביר שם בדיוק למה הבן שלו לא משתמט אלא שוחרר מסיבות מוצדקות.

  • 22.

    גם הכלבים נכנסים לסכסוך המשפחתי (ל''ת)

    האו האו דילן, 08/03/08 16:21

  • 21.

    אבא סיפור / יהונתן גפן

    הכבש החסר, 08/03/08 16:19

    ים כחול ושמים
    שתי סירות של נייר
    הדיג יורד למים
    ורוכב על גב של דג אל האוצר.

    כפר ירוק בין ערביים
    פרדסים ושדות
    האיכר חוזר לבית
    מנשק אישה יפה וילדות.

    אבא סיפור
    אנ'לא יכול לישון
    ירח מסתכל לי בחלון
    עוד מעט אני אהיה
    גדול יותר מדי
    אז אבא עוד סיפור אחד ודי.

    [...]

    יום אחד בן המלך
    התחפש לנסיכה
    התחתן עם הצפרדע
    ''והכל נשאר בתוך המשפחה''
    טוב טוב.

  • 20.

    יהונתן, תתנחם בזה שגנטית נותרו לך הרבה שנים לחיות.

    שילה לוין, 08/03/08 16:04

    או שזה סיוט מבחינתך. לא יודעת.

  • 19.

    יונתן לצערי פספסת את הלקח

    ראובן דיין, 08/03/08 15:47

    אביך היה פנאט שראה את החברה מעל הכל
    ובנך המשתמט הוא פנאט שרואה רק את עצמו מעל הכל
    400 שח תודה ושלום

    • וואלה, קיצוניות גוררת קיצוניות.

      ימני מתון, 08/03/08 15:55

      7 לירות תודה ושבת שלום.

    • אביו ראה במלחמה ומוות את חזות הכל

      שמאלן, 08/03/08 21:19

      בנו פשוט רוצה לחיות, ולא חולה משנאה ומוכן להקריב את חייו על שטחים ממאירים, שאין לו מהם שום תועלת

  • 18.

    יונתן שאלה-בבקשה תענה

    ירון, 08/03/08 15:20

    יונתן אחי:
    אני יודע שעברת הרבה בחיים. גדלת בבית מורכב לאללה ואני בטוח שאתה סוחב על הגב צלקות שלא ירפו ממך שנים.
    אבל-אתה שסימלת יחד עם בני דורך ומשפחתך את דור הנסיכים-את העלית של הנוער הישראלי הפכתם ברבות הימים למשמידי פרות קדושות.
    הבעיה שממך תמיד שמעתי בציניות מה לא-אף פעם לא מה כן?
    אז מה כן? חזרת מניו-יורק למדינה ההזויה הזו שגוזלת מאיתנו את החיים גם בעודינו חיים למה? סתם כי נוח? יונתן מה כן?
    מה לא כבר הבנתי - אצלך זה הכול
    מה האג'נדה שלך? מה אתה רוצה לומר?

  • 17.

    לקרוא לילד שלך ''דילן'', אין חלול מזה

    נדב, 08/03/08 15:14

    איך קורה שאדם שכל הצלחתו התרחשה בארץ ובשפה העברית, מחליט לקרוא לילד שלו ''דילן'', על שמו של זמר אמריקאי משנות השישים? כמה ניתוק נדרש בשביל זה, כמה חוסר שורשים, כמה התנשאות ריקה וכמה התבטלות בפני האחר?
    אביב גפן איננו מורד אמיתי. המורד היה אבא שלו, ואביב בסה''כ הלך בדרכו, רק מבלי לאמץ שום קונפליקט פנימי. אצל אביב אין קונפליקטים. אנחנו דור מזויין, מלחמות זה רע, ישראל היא פנאטית ובואו נשיר שיר לשלום. אין אצל אביב אהבת מולדת המתנגשת במחאה כואבת כנגדה. אצל אביב יש רק ''מחאה'' נגד גורם זר מבחינתו - המדינה. זוהי מחאה חלולה, שכן אין אהבה בצידה. זוהי מחאה מזוייפת, שכן אין בה כאב אמיתי.
    אביב לא אוהב את הקהל שלו. הוא אוהב את בוב דילן, זמר מיבשת אחרת ומתקופה אחרת. זה רחוק, זה לא פה, וזה לא קשור אלינו בכלל. ככה אוהב את זה אביב. השאלה היחידה היא - למה שאנחנו נאהב את מי שלא אוהב אותנו?

    • אפשר לאהוב גם את דילן וגם את שלמה ארצי

      שמאלן, 08/03/08 21:14

      מה מרגיז אותך בשם - אפשר לאהוב תרבות חיצונית ושירי שנות הששים, בלי לבגוד בחזון הציוני. אולי גם מעודף ציונות סרבו להביא את החיפושיות לארץ. חוץ מזה - אפשר בהחלט לשנוא את המיליטריזם שפשה בארץ, ועדיין להיות ישראלי, שפשוט הפסיד את הארץ לציבור ימני, אוהב מלחמות ושונא ערבים. אסור לשמאל לוותר לימין, כמו שלחילונים אסור לוותר על המדינה גם אם הפוליטיקאים מכרו אותה לדתיים.

      • הזרות, זה מה שמפריע לי

        נדב, 08/03/08 22:45

        בוב דילן הוא זמר חשוב ומצויין. הוא גם חלק מהעולם הפנימי שלי, לא רק של אביב גפן. החיפושיות היו ותמיד יהיו אהובי ליבי. ויחד עם זה, אני מפה. לא משם. לא נולדתי בליברפול ולא בוודסטוק. כשמישהו קורא לילד שלו על שם זמר זר זה אומר שהוא יותר שם מפה. זכותו. זכותי להרגיש שהוא הפך להיות זר לי.

        • לנדב, הצולל בצהובה

          ניצן, 09/03/08 01:06

          אתה צודק.
          בלי להתייחס לזמר עצמו שכולנו גדלנו עליו וגם על החיפושיות - עצם השם הזה הוא הצהרת כוונות של ''מעל הביצה המקומית'', פוזה ולא יותר, ואפילו לא פוזה מוצלחת במיוחד.

        • אתה צודק (ל''ת)

          קזאג'ידיס, 09/03/08 01:11

    • כל הכבוד נדב,קלעת בול גם לדעתי !!

      אבנר מעוז, 09/03/08 00:01

      והשם נטשה שנתן יהונתן גפן יותר טוב?
      שני דפרים מגעילים.

  • 16.

    מה נותר עוד לומר שלא נאמר על הסאגה המשפחתית-חושפנית הזאת?

    סקופידון, 08/03/08 15:13

    מביך ומצער גם יחד.
    שלא תדע עוד צער.

  • 15.

    יהונתן גפן, לקחת לי את המילים מהפה.אבל אצלי,הוא חי ועדיין איננו (ל''ת)

    לא היה לי אבא,,, 08/03/08 15:03

  • 14.

    את מי מעניין האיש הפאתטי הזה

    ג. אביב, 08/03/08 15:02

    ואת מי מעניינות דעותיו המעוותות.

  • 13.

    מעניין מה פסיכולוג היה אומר על אבא שלך.

    מי, 08/03/08 15:01

    למישו יש הסבר לתופעה כזאת? זה מפחיד.

    • כל המשפחה הייתה אצל פסיכולוג חוץ מאבא שלו.

      איש אחד, 08/03/08 15:43

      אבסורד.

  • 12.

    אתה כבר אדם מבוגר ואתה עדיין לא מבין את הרעיון של המדינה הזאת, עצוב

    ניר, 08/03/08 14:49

    אני מצטער על מותו של אביך ז''ל.

  • 11.

    יש אנשים ההורים שלהם עשו להם דברים נוראיים, שאני בטוח שאביך לא עשה

    יוגב, 08/03/08 14:34

    אני מצטער על הרגשתך ויכול בהחלט להבין מאיפה היא באה.
    אולי התנהגותו שלך אביך כלפי מי ששונה ממנו אכן מסמלת את פולחן המוות ,המיליטרסטי והמגוחך בתרבות הישראלית. גם לי זה נראה מצחיק שאני גר במדינה שבה גוף שמטרתו להרוג ומוחק את האינבדואליזם, מהווה נדבך מרכזי כ''כ בתרבות. (גם אם אין ברירה אלא לטפח אותו).
    אבל בנימה האישית-תרגע, תתבגר,תשלים. אבא שלך היה אדם קר ומנוכר, זה לא הופך אותו למפלצת.

  • 10.

    עצוב וכואב אבל.....

    שוש, 08/03/08 14:05

    כל כך מכירה ,מקרוב ,כל כך כואב
    לפני שנים קיבלתי החלטה להשאיר את אמא מאחור שלא תפריע לי הלאה בחיים
    זה קשה מאוד ,אבל אפשרי .
    יש לנו בגוף מחלקות של שמחות ,עצב ושונות הכנסתי למח' שונות לנצח.
    כמו תמיד נאמנה לטור הלואי ואזכה לתגובה ממך

    • אם יש לך ילדים

      אבנר, 09/03/08 00:16

      גם הם כנראה יכניסו אותך יום אחד ל''שונות'' כי זה מה ששידרת להם

      • מה הקשר ?

        דרור, 09/03/08 08:41

        אפשר שיהיו יחסים גרועים עם ההורים ויחסים נפלאים עם הילדים.
        לא מספיק סבלה הבחורה?
        מה אתה יודע מה היחסים שלה עם כל אחד.
        למה סתם לדכא אנשים?

  • 9.

    מזכיר סרט של אסי דיין. אני משתתף בכלום שאתה מרגיש. (ל''ת)

    רוי, 08/03/08 14:03

  • 8.

    coldonosens

    avi, 08/03/08 12:58

    and here coms to an and another gloriest chapter of your novel family

  • 7.

    גם אבא שלי

    אני, 08/03/08 12:44

    לא היה שם מעולם, ואם ניסה להיות הרגיש לא נוח וברח חזרה לתוך המבצר המטופח שלו.
    חבל רק שגם כשהוא היה וגם כשלא - הוא היה חתיכת נטל...
    חולה עליך יונתן!!

  • 6.

    יפה וכואב ועצוב וחשוב ו... ו...ו....

    אוליגרך רך, 08/03/08 12:31

    יינתון מפשיט את חיו אביו ואת חייו-שלו עירום ועריה. אכן, יש משהו ערייתי בגילוי המביך הזה, בקור המקפיא שבו, בהעדר כל חמלה, בריחוק. אם לא בשל העובדה שהוא כותב על אביו מולידו - לכל המעט מפאת כבוד המת היה נכון וראוי אילו יונתן היה חוסך מאתנו, קוראיו הנאמנים, את מנת-היתר הקרה הזו, שעצם הגשתה אינה מכבדת איש.

    • אין עליך, אוליגרך - תגובה נכונה מאוד (ל''ת)

      ניתנה מקומית, 08/03/08 13:07

    • נכון מאוד ובכל זאת..

      הכבש השבעה-עשר, 08/03/08 13:32

      זכותו של רועה הכבשים לכתוב מה שהוא חושב ומרגיש.

  • 5.

    מורשת אבות לבנים! מה שהחל אצל

    לביאה, 08/03/08 11:57

    אבין של יונתן גפן החל כנראה בדורות שקדמו לו , ולא יסתיים אצל בנו.

    • לביאה, כל מילה בסלע. ואין מה להוסיף (ל''ת)

      ברוריה מקרית חי, 09/03/08 06:51

  • 4.

    תתעודד אני מכירה אבא דומה שבמקום להיות שבוי באהבתו לצבא ההגנה ישראל

    ווה ווה וובזי, 08/03/08 11:52

    שבוי באהבתו לעצמו ועל הדרך הפסיד ומפסיד (עדיין נושם) ארבעה בנים לתפארת (טוב נו יש כמה עם נזק בלתי הפיך) ונכדים אחד אחד

    מסתבר אין סוף הפתעות יש בעולם

    איך העולם המודרני טרם השכיל לחוקק רשיון להורות?

  • 3.

    כנראה שהדפיקות הנפשית אצלכם היא

    לא גנטית. עובדה, 08/03/08 11:33

    בן אדם נורמלי ולא חולה רוח כמוך וכמו הבן שלך.

    • חבל שאין לך מראה - איש אטום וקהה חושים ! (ל''ת)

      א., 08/03/08 13:07

  • 2.

    אולי לא היית בן טוב? כמו שבנך משתמט מצה''ל? (ל''ת)

    סתם שאלה, 08/03/08 11:29

  • 1.

    יותי אתה בן אהוב של אמא ואני בטוחה ש..

    מיקי המחבקת, 08/03/08 11:17

    אבא העריך אותך, אחרת לא היה מתאמץ כל כל להרגיז.. אתה אדם מוכשר נאמן נפלא נדיר ויקר מאוד לגברת אחת שאתה לא מכיר אישית וודאי לרבות אחרות, יש לך X משגעת וילדים מבורכים, מזל טוב ליומולדתך ו.. תנחומים אם יורשה לי ..

    • עצוב

      אורי, 08/03/08 12:04

      עצוב מאוד אני מתאר לי שזאת לא רק אשמתו It takes 2

      • זה הזמן לתת לג'קי לוי טור (ל''ת)

        ענת, 08/03/08 15:53