• 62.

    אתם מגעילים

    עדן, 04/08/14 07:47

    לכל אותם "צדיקים" שחושבים שהאדם נעלה יותר מהחיה כנראה חיי בסרט של הלייף. סוגים של בני אדם עם דעות כמו שלכם, הם המין הנחות. כל מי שחושב כאן שהוא יותר טוב מבעל חיים שיצביע. הצבעתם? אני מקווה שיכרתו לכם את הראש יא חבורה של אנשים דוחים וברברים. צמחונות,טבעונות זה דבר בריא לנו ולחיות נקודה. חוץ מבני האדם בתעשיות שאשמים בהתעללות בבעלי חיים עומדים גם הממשלה העלובה שכמובן לא עושה כלום. מי ייתן ואותם ברברים יושחטו במקום החיות

    IP: 79.176.37.76דווח על תגובה זו

  • 61.

    טבעונות זו הדרך המוסרית היחידה! (ל''ת)

    שיר, 03/03/08 18:09


    IP: 217.132.217.186דווח על תגובה זו

  • 60.

    אבקש מכל מגדלי חיות המחמד:

    מוטי, 27/02/08 19:24

    להפסיק לקנות להם מצרכי בשר. תתביישו, כדי שלכם יהיה טוב ותגדלו בעל חיים, אתם רוצחים מאות בעלי חיים אחרים? בשביל להחזיק כלב אחד או חתול אחד, אתם יודעים כמה דגים, ארנבות, בקר ושאר מיני חיות נעלמים מעל פני האדמה? או שאולי אתם חושבים שככה סתם קוטפים עבורם את חטיפי הבשר מהאטמוספירה? האם לא עדיף פשוט להמית את הכלב או את החתול ולהותיר בחיים רק את אוכלי העשב? תתביישו לכם. להכחיד עכשיו ומייד את כל אוכלי הבשר - חיות טורפות ואנשים תאבי מאכלי בשר. חיים רק לצמחונים. אחר כך, אני דורש במפגיע להרוג את כל הפילים, שהורסים עצים שלמים בשביל לקיים את תפריט התזונה שלהם. לא חבל על מאות אלפי עצים בעולם? ומה על כל עופות השמיים שבולעים חרקים יקרים למכביר, ושולים דגים בלי די לקיבתם? תמיד אמרתי אגב, שאלוהים הזה היה חתיכת פסיכי בבוראו את העולם.

    IP: 79.177.120.156דווח על תגובה זו

    • באמת התחלתי לבדוק אופציה לייבא מזון טבעוני לחתולים

      עינת, 28/02/08 12:59

      זה מסובך כי אין יבוא מסודר לארץ. אבל אני בודקת, ומקווה לעשות את זה בקרוב.

      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

      • מצאתי את המידע באתר של אנונימוס

        טבעוני, 18/03/08 13:56

        http://www.anonymous.org.il/nut-vegdog4.htm

        הגיע לארץ AMI s.r.l מאיטליה
        אוכל לכלבים וחתולים טבעוני מצויין!
        היבואן בטח טבעוני...

        IP: 62.128.48.122 דווח על תגובה זו

  • 59.

    קצת על אחרים

    שלום, 27/02/08 19:20

    בני האדם לא חושבים לפני שהם עושים משהו שפוגע במישהו אחר.
    האינטרס של בעל חיים (לא אנושי) לחיות הוא זהה לזה שלנו.
    בסבל כולם שווים ולכן אין כל הצדקה מוסרית בפגיע באחרים. אי אפשר להצדיק בגיע בפרה בכך שגם אריה עושה זאת.
    וכמובן שזה בריא יותר לאכול צמחי לבני אדם.
    אין בעולם כל צורה של עליונות ומי שחושב שהוא עליון על מישהו הוא אנטרופוצנטרי.

    IP: 79.180.30.68דווח על תגובה זו

  • 58.

    ל 57 ראה תגובה 37 שכבר ענה לתגובה 12 (ל''ת)

    תגובה 37, 27/02/08 17:12


    IP: 89.0.215.158דווח על תגובה זו

  • 57.

    בראשית פרק א פסוק כח

    בשר, 27/02/08 13:29

    ויברך אתם אלהים ויאמר להם אלהים פרו ורבו ומלאו את הארץ וכבשה ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרמשת על הארץ:

    IP: 132.64.14.70דווח על תגובה זו

    • ''להם'' זה לבני האדם שסרחו, סוג ב', לא לבני האדם הראשונים (ל''ת)

      יהודי, 27/02/08 15:43


      IP: 79.181.164.102 דווח על תגובה זו

    • ולהלן פירוש רש''י לפסוק כ''ט מאותו פרק

      זוהר עזרא, 28/02/08 01:23

      (כט) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה.

      לכם יהיה לאכלה. ולכל חית הארץ - השוה להם (לבני האדם) הכתוב בהמות וחיות למאכל (שכמו החיות, גם לאדם מותר רק לאכול מהצומח), ולא הרשה לאדם ולאשתו להמית בריה ולאכול בשר, אך כל ירק עשב יאכלו יחד כלם, וכשבאו בני נח התיר להם בשר, שנאמר (להלן ט ג): ''כל רמש אשר הוא חי'' וגו' ''כירק עשב'' שהתרתי לאדם הראשון, ''נתתי לכם את כל''[44]:
      (ולבני נח הותרה אכילת בשר רק מפני שהושחתו הדורות ואכילת בשר תמיד נחשבה ע''י התורה לתאווה כמו שכתוב: '' כי תאווה לאכול בשר''. ר' חזון הצמחונות והשלום של הרב קוק.

      IP: 89.1.224.134 דווח על תגובה זו

  • 56.

    בשר זה אוכל לכלבים

    דודי ג., 27/02/08 13:04

    אני רוצה להיות חזק כמו גורילה!

    IP: 89.0.161.11דווח על תגובה זו

  • 55.

    מדי יום נרצחות אלפי זברות תמימות

    שוקו, 27/02/08 12:51

    די לרצח! תרמו בלב רחב לפיתוח אוכל צמחוני עבור חיות טורפות. די למעגל החיים הרצחני!

    עד מתי נשב בשקט כשחיות טרף אוכלות זברות חמודות?

    IP: 85.133.44.194דווח על תגובה זו

  • 54.

    התפתחנו משימפזנים והם צמחוניים

    ביולוג, 27/02/08 12:50

    אנחנו יכולים לאכול בשר (בני אדם הם אוכלי-כל) אבל זה לא חיוני ואף לא מומלץ.

    IP: 79.181.164.102דווח על תגובה זו

    • ל''ביולוג'' תקרא ותלמד

      מאיר, 28/02/08 17:34

      גם השמיפנזים הם אוכלי כל. שימפנזים בטבע אוכלים לטאות ומכרסמים קטנים והם אפילו אוכלים קופים אחרים.
      עין ערך שימפנזה באינצקלופדיה

      IP: 132.66.43.33 דווח על תגובה זו

  • 53.

    פשוט ביזיון!!

    מאי, 27/02/08 12:49

    איפה הבושה?! תפסיקו להיות ייפי נפש ותמימים,ולהביא חרטות שזה כתוב בבראשית וכו''..החיות האלו סובלות בצורות האכזריות ביותר ואתם צוחקים על חשבונן!
    הלוואי ויום יבוא,והגלגל יסתובב..אולי אז מישהו בעולם הדפוק הזה יבין...
    ובינתיים,תפסיקו לכתוב שטויות ולהתנסח כמו דבילים.!
    אולי תתצטרפו לאחת העמותות בקום לכתוב טוקבקים!!

    IP: 89.0.20.203דווח על תגובה זו

  • 52.

    התרגשתי עד דמעות לקרוא הדברים

    מירב, 27/02/08 12:37

    למה הדברים הכה ברורים האלה, לא מובנים למרבית בני האדם ?

    IP: 62.90.139.161דווח על תגובה זו

  • 51.

    הערסים הפרימיטיבים אם כל כך לא איכפת לכם מכלום - למה אתם מגיבים?

    ימני תל אביבי, 27/02/08 12:31

    לדעתי אתם מצד אחד תומכים בצמחונות, מצד שני מפחדים ממה שיגידו עליכם הפרימיטיבים האחרים בצ'חונה.
    גבר אמיתי עושה מה שהוא מאמין בו.

    IP: 79.181.164.102דווח על תגובה זו

  • 50.

    אתה צודק לחלוטין

    מיכאל, 27/02/08 12:24

    מסכים עם כל מילה ומקווה שעוד רבים יצטרפו אלינו.

    IP: 84.108.236.110דווח על תגובה זו

  • 49.

    כתוב מקסים

    גלי, 27/02/08 12:18

    אני כבר ''וותיקה'' בתחום של זב''ח וזה אחד המאמרים היפים שקראתי.

    IP: 212.179.254.168דווח על תגובה זו

  • 48.

    סבל בעלי החיים

    תמר רוזנברג, 27/02/08 12:18

    אני מחזקת את ידי הכותב
    ומזדהה לחלוטין עם הנאמר בנושא הסבל של החיות.
    לאכול כמה שפחות בשר.!

    IP: 192.114.177.174דווח על תגובה זו

  • 47.

    Meat is Murder

    Denis Leary, 27/02/08 12:14

    And murder tastes f***ing good

    IP: 82.166.29.244דווח על תגובה זו

  • 46.

    בשר זה טעים רצח! (ל''ת)

    קרניבורית, 27/02/08 12:09


    IP: 79.183.179.10דווח על תגובה זו

  • 45.

    לא נעים אבל מאוד טעים... (ל''ת)

    אורית, 27/02/08 11:40


    IP: 83.130.142.71דווח על תגובה זו

  • 44.

    אם אנחנו לא אמרוים לאכול חיות אז למה הם עשויות מבשר? (ל''ת)

    אישימוטו, 27/02/08 11:00


    IP: 62.90.220.150דווח על תגובה זו

    • זו התגובה הכי טפשית שקראתי אי פעם

      אוהבת חיות, 27/02/08 12:54

      גם בני אדם עשויים מבשר. לפי אותו היגיון אפשר גם לאכול בני אדם, לא?

      IP: 192.115.132.236 דווח על תגובה זו

  • 43.

    להפוך את כולם לצמחוניים זה בלתי אפשרי, אבל אפשר לשפר

    מיכה, 27/02/08 10:52

    את תנאי המחייה של החיות, ולמנוע מהם יסורים אכזריים.
    צריך פשוט לחוקק חוק, זה ייקר את מחירי הבשר בטווח הקצר - אך האנושיות בסוף תשתלם.
    בנתיים, בני אדם (לפחות חלקם) אכזריים פי כמה מהחיות.

    IP: 199.203.91.98דווח על תגובה זו

    • לשחרר את כל העבדים השחורים זה לא מציאותי, אך אפשר לשפר את התנאים (ל''ת)

      אחד, 28/02/08 12:37


      IP: 84.108.30.189 דווח על תגובה זו

  • 42.

    מישהי שהושפעה מהכתבה

    מיטל, 27/02/08 10:46

    מזה זמן רב אני מנסה להימנע (ודי מצליחה) מאכילת בקר ועופות. לאחר כתבה זו המצב הפך להחלטי ונכון לעכשיו אני אעדיף תחליפים ל''מזון'' זה. יישר כח לכתבה טובה שכזו!! הלוואי שאזרחים יבינו ויפנימו שאנו לא חיים בטבע על מנת לשרוד, יש תחליפי מזון מעולים שיכולים לתת מענה לרצח בעלי החיים שאין באפשרותם לדבר...

    IP: 62.90.88.104דווח על תגובה זו

  • 41.

    ח'ח על הכתבה :)

    פלי., 27/02/08 10:36

    עוברים לטבעונות ומפסיקים את הסבל.

    IP: 79.181.116.27דווח על תגובה זו

  • 40.

    חלב סויה ?

    חקלאי, 27/02/08 10:34

    היכן ואיך לדעת הכותב מגדלים סויה ?
    ע'י השמדת יערות עד בברזיל !
    שמנים צמחיים מדקל שמן שמגדלי ע'י השמדת יערות עד בדרום-מזרח אסיה !
    יש צדדים חיוביים לצמחונות ,
    אין צדדים חיוביים לקנאות שנובעת מבורות !

    IP: 217.22.120.140דווח על תגובה זו

    • הפרות והתרנגולות שאתה אוכל

      אוהבת חיות, 27/02/08 13:29

      ניזונות מאוכל צמחוני, ושטחים רבים מופקעים לטובת בעלי החיים הללו. אז כשאתה אוכל פרות ותרנגולות, אתה גורם נזק כפול ומכופל מהנזק הזניח יחסית שגורמים הצמחונים - אתה גורם נזק הן לבעלי חיים, והן לשטחים רבים עליהם מגדלים גידולים במיוחד לצורך הזנת חיות המשק - שטחים שהיו שטחי מחיה של בעלי חיים רבים. לכן הנזק שאנחנו גורמים הוא הרע במיעוטו.

      IP: 192.115.132.236 דווח על תגובה זו

  • 39.

    כה הרבה הבלים

    זואולוג, 27/02/08 10:29

    פיל אינו שומע דרך הרגלים אלא חש,
    אריה אינו אונס , וכך הלאה,
    לגופו של ענין : כל מי שהופך להיות צמחוני גורם נזק סביבתי שכן התפוקה האנרגטית של צמחים קטנה ויש לגדלם על שטחי ענק,
    מעל לכול צריך לזכור כי: כל חיות הבית הן פיתוח של האדם ולפיכך אין הבדל בין תרנגולת או פרה לתירס, תפוז או אורז.
    קיימות חברות אנושיות רבות שאין להן גישה לאוכל צמחוני , כך שהכל הבל !

    IP: 217.22.120.140דווח על תגובה זו

    • יופי. וכמה צמחים אוכלים בעלי החיים שלך עד שאתה אוכל אותם?

      יעל, 28/02/08 12:57

      או שאתה פשוט מתעלם מהמשתנה הזה במשוואה?

      אין חברות אנושיות רבות שאין להן גישה לאוכל צמחי. יש הרבה יותר חברות אנושיות שמחנכים אותן לצרוך מזון מהחי למרות שבאופן מסורתי הן לא נוהגות לעשות את זה.

      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

    • whatever you are, you are not a zoologist (ל''ת)

      Erez, 10/05/08 18:15


      IP: 203.126.117.3 דווח על תגובה זו

  • 38.

    אם אתה מזיין...

    ניר, 27/02/08 10:27

    אתה חלק מתעשיית המין....
    איזה שטויות..

    IP: 77.124.7.77דווח על תגובה זו

  • 37.

    למספר 12 בספר בראשית א כתוב כי....

    MORELETORA.COM, 27/02/08 10:24

    אלהים צוה את האדם לרדות בחיות באהבה בלבד ולא לשלוט בהם לרעה כי בגן-עדן לא נשפך דם החיות לשוא

    כח) וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת הָאָרֶץ וְכִבְשֻׁהָ וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבְכָל חַיָּה הָרֹמֶשֶׂת עַל הָאָרֶץ:

    (כט) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה:

    (ל) וּלְכָל חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה אֶת כָּל יֶרֶק עֵשֶׂב לְאָכְלָה וַיְהִי כֵן:

    (לא) וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה וְהִנֵּה טוֹב מְאֹד וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם הַשִּׁשִּׁי:

    IP: 89.0.215.158דווח על תגובה זו

  • 36.

    באהבת אלהים רחמים וברחם פרי האהבה

    MORELETORA.COM, 27/02/08 10:14

    http://www.daat.ac.il/daat/hasfarim/tsavaot6-2.htm

    מצוות זבולון הבן השישי ליעקב וללאה

    פרק ה
    א) ועתה בני, הנני מצווכם, אשר תשמרו את מצוות יהוה ותרחמו איש על קרובו, ותחוסו על כל, לא רק על בני אדם, כי אם גם על כל חי אשר לא ידבר.

    IP: 89.0.215.158דווח על תגובה זו

  • 35.

    (ד) וְהָאסַפְסֻף הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה לבָּשָׂר

    MORELETORA.COM, 27/02/08 09:55

    (ד) וְהָאסַפְסֻף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר

    לא) וְרוּחַ נָסַע מֵאֵת יְהֹוָה וַיָּגָז שַׂלְוִים מִן הַיָּם וַיִּטּשׁ עַל הַמַּחֲנֶה כְּדֶרֶךְ יוֹם כֹּה וּכְדֶרֶךְ יוֹם כֹּה סְבִיבוֹת הַמַּחֲנֶה וּכְאַמָּתַיִם עַל פְּנֵי הָאָרֶץ:

    (לב) וַיָּקָם הָעָם כָּל הַיּוֹם הַהוּא וְכָל הַלַּיְלָה וְכֹל יוֹם הַמָּחֳרָת וַיַּאַסְפוּ אֶת הַשְּׂלָו הַמַּמְעִיט אָסַף עֲשָׂרָה חֳמָרִים וַיִּשְׁטְחוּ לָהֶם שָׁטוֹחַ סְבִיבוֹת הַמַּחֲנֶה:

    (לג) הַבָּשָׂר עוֹדֶנּוּ בֵּין שִׁנֵּיהֶם טֶרֶם יִכָּרֵת וְאַף יְהֹוָה חָרָה בָעָם וַיַּךְ יְהֹוָה בָּעָם מַכָּה רַבָּה מְאֹד:

    (לד) וַיִּקְרָא אֶת שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא קִבְרוֹת הַתַּאֲוָה כִּי שָׁם קָבְרוּ אֶת הָעָם הַמִּתְאַוִּים:

    IP: 89.0.215.158דווח על תגובה זו

  • 34.

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    שי, 27/02/08 09:34

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    IP: 192.115.252.2דווח על תגובה זו

  • 33.

    הצחקתם את הירוקים... יאללה לסטקייה (ל''ת)

    שוקי, 27/02/08 08:59


    IP: 217.132.63.12דווח על תגובה זו

  • 32.

    Tell it to a Lion

    Leon, 27/02/08 08:30

    Are you kidding? We spent millions of years climbing up the food chain - we are one of the FEW animals in nature that can eat EVERYTHING - sorry, not giving up my rights any time soon... dont want abuse then buy organic / free range meat and not big-corporation - but making the leap to all meat is bad... this ain't true, stop BSing.

    IP: 71.121.232.185דווח על תגובה זו

    • עברו לא מעט שנים מאז שאיננו חלק משרשרת המזון הטבעית

      alpha bitch, 27/02/08 10:11

      אני לא רואה שום טעם להשוות את עצמי לבעלי-החיים. כפי שאינני מתנהגת כמותם בתחומים אחרים בחיים - אני לא מחרבנת ברחוב ולא מזדווגת מאחורי כל שיח רענן, אני לובשת בגדים, אני עוזרת לחלשים ותורמת לצדקה - כך אין סיבה שאתנהג כמותם בתחום המזון, במיוחד כשהם אינם יודעים, אבל אני כן יודעת, את ההבדל בין טוב ורע, יודעת היטב את משמעות המושג ''עינויים''.
      אבל יש אנשים שבשיל סטייק עלוב אחד יבנו תיאוריה שלמה, הגם שאין לה שום יסוד.

      IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

    • למיטב ידיעתי, האריה לא קונה עוף קפוא במכולת בשקל. (ל''ת)

      יעל, 28/02/08 12:55


      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

  • 31.

    יש הבדל מהותי בין אכילת בשר לעינוי בעלי חיים

    קול הצדק, 27/02/08 07:58

    אכילת בשר הינה מעשה שאין לותר עליו. בני אדם, במבנה שלהם, מותאמים לאכול חיות. כל מי שטוען אחרת, יודע שהוא טועה. הבעיה מתחילה התעשיה שצריכה לספק לבני האדם את כמות הבשר שהם אוכלים. במאמר מוסגר, שוכח הכותב, שגם הכלב שלו או החתול שלו הם טורפים שצורכים בשר, והרבה (לי יש כלב גדול שמחסל כמות גדולה של בשר). למה הכותב לא מזין את חיית המחמד שלו בירקות בלבד? בטופו? אולי בסובין ובפירות יער? כי הוא, בדיוק כמו האדם, צורך וזקוק לבשר. בשר שגם הוא חלק מהתעשיה. האם טוען הכותב שמותר הכלב מהאדם - מה שלו מותר לי אסור? אם כך, אפיינו את הבעיה. היא לא נעוצה בעצם אכילת הבשר, אלא בתעשיה שמביאה אותו אל הצלחת שלנו. כאן חייבים להיות תקנים מחמירים ביותר. גידול בשטח מחיה סביר ונוח, אי דחיסת בעלי חיים בהובלה, שחיטה מהירה עם סבל מינימלי לחיה (שחיטה כשרה היא שחיטה פסולה ורעה!) - פשוט פיקוח וסנקציות קשות למגדלים שלא נוהגים כך. אבל אני לעולם לא הייתי מוותר על חתיכת עוף או בשר בקר כשמדובר בילדים שלי. זה מקור אדיר לאבות מזון שמצויים בו.

    IP: 84.109.47.211דווח על תגובה זו

    • שחיטה כשרה-הכי מהיר ופחות כואב! (ל''ת)

      oou, 27/02/08 09:15


      IP: 147.161.36.29 דווח על תגובה זו

    • 45 שנות מחקר עולמי סותרות אותך:

      ., 27/02/08 11:50

      מצורפים לינקים למאמרים מאת רופא ישראלי, שריכז תוצאות של 45 שנות מחקר עולמי לגבי הקשר בין תזונה מהחי לסרטן ומחלות לב.
      התוצאות מדהימות: נמצא קשר ברור וחזק בין תזונה מהחי (בשר, חלב וביצים) לבין 100% ממחלות הלב ו80% ממקרי הסרטן!!!
      ולגבי הטיעון המוסרי שלך - זה כמו להגיד שיש הבדל מהותי בין עינוי בני אדם לרציחתם...
      הנה הלינקים:
      http://naturemed.co.il/article/article_17.html
      http://naturemed.co.il/article/article_20.html
      יש באתר הזה עוד הרבה מאמרים.
      בברכת בריאות שלמה לכולנו (גם לחיות שבינינו).

      IP: 89.0.157.51 דווח על תגובה זו

    • כלבים וחתולים הם טורפים מטבעם

      אוהבת חיות, 27/02/08 20:22

      לכן הבשר חיוני להם, ובמיוחד לחתולים. חתול שאינו אוכל בשר, ימות. חד וחלק. אף חיית טרף אינה יכולה להתקיים ללא בשר. אבל בני אדם יכולים גם יכולים. אני למשל טבעונית כבר קרוב לארבע שנים. קרה לי משהו רע בגלל זה? לא. מה המסקנה? שאנחנו בהחלט יכולים להימנע מבשר (וגם מחלב ומביצים) ולהישאר בריאים.

      ודבר נוסף - אם בני אדם הם אוכלי בשר מטבעם, מדוע הם מבשלים אותו? מדוע הם לא יכולים לקחת איזו תרנגולת ולקרוע אותה בשיניהם וציפורניהם בלבד כפי שטורפים אמיתיים עושים? בגלל שאנחנו איננו טורפים ומבחינה פיזיולוגית איננו בנויים לאכול בשר. כל מערכת השיניים שלנו דומה הרבה יותר לזו של אוכלי צמחים מאשר של אוכלי בשר. אם היינו אוכלי בשר מטבענו מערכת השיניים שלנו היתה צריכה להיות בנויה בהתאם, לא?

      IP: 81.5.51.198 דווח על תגובה זו

  • 30.

    בזכותכם אני צימחונית

    מיכל, 27/02/08 07:31

    תודה על החיזוק
    אני צריכה לקרוא מאמרים כאלה
    כדי להתחזק ולהמשיך להיות צימחונית

    IP: 79.181.131.134דווח על תגובה זו

  • 29.

    מה קרה,ניפתרו כבר הבעיות עם הממשלה שלא מתפקדת...??

    אמריקאי, 27/02/08 05:51

    כאילו כבר נימאס לכם מכל השחיתויות והחלתתם שלפחות אפשר להסכים על דבר אחד,אלא שגם
    כאן אתם מפולגים,שמאלנים וימנים
    ירוקים ואדומים.....
    היכן שיש שני יהודים או שני ישראלים
    יהיו שתי דעות

    IP: 98.198.172.133דווח על תגובה זו

    • ממשלה הכי חשוב נכון?

      קופיקה לייט, 27/02/08 10:08

      לא אכפת לך שאני אגנוב לך מהחשבון בנק, אאנוס את הבת שלך, אבעט בהורים שלך שהם קשורים- למי אכפת מזוטות שהממשלה לא מספיק ימנית לטעמך?

      IP: 199.203.246.20 דווח על תגובה זו

  • 28.

    עוף זה ציפור,ופרה זה חיה? (ל''ת)

    בימבה הבימבו, 27/02/08 04:11


    IP: 80.230.199.239דווח על תגובה זו

  • 27.

    אני אוהב בשר

    בשר !, 27/02/08 02:17

    בשר בשר בשר
    פשוט עושה לי את זה
    במיוחד אם הוא אדום נוטף. כשהו נכנס לפה ואני נועץ את שיני בסיבים העסיסיים אני מתמלא ברעד חייתי בכל גופי. התחושה העילאית הזו של...
    חחחחחחחחחחחחחח

    טעים !!!!!!

    IP: 84.253.159.242דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד! עוד כמה כמוך ואני קונה יאכטה!

      הקרדיולוג, 27/02/08 10:13

      תמשיך לאכול בשר, חביבי, אדום או ורוד - העיקר שיהיה שמן.
      אנשים כמוך הם חוט השדרה של העסק שלי. עד 240! (לחץ-דם זאת אומרת).
      להתראות באיכילוב!

      IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

  • 26.

    שאלה לטבעונים: כשכולנו נהייה טבעונים, מה יהיה על החיות המבוייתות?

    תם, 27/02/08 01:43

    כל החיות המבוייתות (חיות בית, צאן, בקר, חזירים, בהמות משא) עברו אבולוציה משותפת עם בני האדם. כיום, פרה, חזיר, או כלב אינם מתאימים עוד לחיים ב''טבע'', קרי מחוץ להגנתו של האדם. אם נפסיק להשתמש בחיות אלה, אחת דינן להכחד.
    אין זה בא, חלילה, להצדיק התעללות בהן. זה גם לא בא לומר שדין פרה לסטייק, אבל הטבעונים חייבים לתת לעצמם (ולאחרים) תשובה על השאלה: מה חזונם לחיות אלה.
    הצמחונות, אגב, מספקת תשובה (לפחות חלקית) לשאלות אלה, שכן הצמחונים מסכימים שבני האדם יכולים לנצל בעל חיים אחרים, כל זמן שאינם הורגים אותם.

    IP: 132.64.36.14דווח על תגובה זו

    • צודק 100%

      עמי, 27/02/08 09:25

      גם אני נגד פגיעה והתעללות בבעלי החיים, אבל אם כולנו נהפוך לצמחוניים , לכל החיות הללו לא תהיה זכות קיום בכלל.

      IP: 212.143.66.129 דווח על תגובה זו

    • בעצם אתה אומר שאין לשחרר את העבדים השחורים

      אחד, 28/02/08 12:34

      כי מה נעשה איתם?

      תכלס, שאלתך בכלל לא רלוונטית. קודם תסיים את העבדות, אחרי זה נדון בזה. אם היית בכלוב, קודם כל היית רוצה שישחררו אותך.

      IP: 84.108.30.189 דווח על תגובה זו

  • 25.

    חחחחח

    מישהו, 27/02/08 01:15

    בטח מי שכתב את זה הוא איזה שחיף, כזה, חולני כמו הטבעונים...

    IP: 89.1.20.252דווח על תגובה זו

    • הנה המייל

      גיא, 27/02/08 09:23

      אתה מוזמן לבדוק איזה שחיף

      GUY001@NANA.CO.IL

      IP: 212.25.64.125 דווח על תגובה זו

    • האמת היא שאני אדם די שמן.

      שגב בן- דוד, 28/02/08 22:14

      באתר האינטרנט של שב''י תוכל למצוא תמונות שלי.

      חייך, אכלת אותה...

      ( :

      IP: 85.250.163.139 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אתם אלה שעומדים בשינקין בימי שישי????

    אלי, 27/02/08 00:50

    כל שישי, פלאיירים , בלאגנים, מה נסגר? בשינקין אתם רוצים להפוך אנשים לצמחונים??? טוב שיש את החברה עם הצלחות המעופפות לידכם לאזן את המצב... :)

    IP: 89.0.161.243דווח על תגובה זו

  • 23.

    בלי בשר לא היינו פה

    בן, 27/02/08 00:47

    הבשר הוא מה שגרם להתפתחות המוח שלנו, המוח דורש כמות אנרגיה עצומה שבשר יכול לספק לה. אני מסכים שיכולה להיות דרך טובה יותר להביא את הביקוש לצרכן אבל צריך בשר....

    IP: 89.0.161.243דווח על תגובה זו

    • ''פה'' כרגע, מבחינת האדם וכדור-הארץ, זה ''עם רגל בקבר''

      אדושם, 27/02/08 07:39

      אז מה יצא לנו, לך, לי?

      IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

  • 22.

    מותר לאכול בשר

    עמיר, 27/02/08 00:37

    לא כי זה בריא, לא כי זה הכרחי, אלא כי האדם, חייו, רווחתו, הנאתו, תאוותיו וסיפוקיו הם דברים בעלי ערך, בעוד שחיות הן יצורים חסרי נשמה ויש לראותם כמשאב בלבד.
    אין בין חיה לבין צומח ולא כלום.

    IP: 83.130.30.11דווח על תגובה זו

    • אתה מת...

      חי-עם, 27/02/08 04:33

      מי שלא יכול לראות את החיים בצמח ,בחיה כמו באדם...אין לו חיים,אתה רובוט במטריקס,ידידי...המשך נא בתאוותך...יום יבוא וגם אתה תהיה תרנגול מסכן.

      IP: 89.138.76.31 דווח על תגובה זו

    • אתה חסר נשמה?

      אדם עליון, 27/02/08 10:10

      וככזה אני מציע לערוך בך ניסויים ולבסוף להפוך אותך לסטייק כי אתה נמוך ממני במספר מדרגות

      IP: 199.203.246.20 דווח על תגובה זו

    • אין בין אדם לחיה ובין אדם לצומח ולא כלום

      טעית, 27/02/08 12:48

      רחמי עליך

      IP: 79.181.164.102 דווח על תגובה זו

  • 21.

    וואו! מדהים שכתבה כזו מתפרסמת!

    מיכל, 27/02/08 00:18

    כל הכבוד לכותב. אחת הכתבות היותר חזקות שקראתי.

    IP: 84.108.120.189דווח על תגובה זו

  • 20.

    צימחונות לא תפתור את הבעיה

    יוסי, 26/02/08 23:59

    בדיוק ראיתי השבוע משאית אם עופות נוסעת בכביש בקור העז,ובאמת אמרתי לאישתי את הצער וההרג שנגרם לעופות, אבל אני חושב שצימחונות לא תגרום לבעיה להיפטר,אלה יש לשנות את דרכי השינוע שלהם ממקום למקום,ולשנות את היחס שלנו אליהם, והשחיטה היא לא כואבת בכלל להמה או לעוף,וחוץ מזה הרי אף אחד לא יפספס את הטעם של השניצל בארוחת הצוהרים.
    בתקוה לשינוי.

    IP: 213.151.32.60דווח על תגובה זו

    • בעצם אתה אומר, אם להעביד שחורים, אז עם תנאים טובים (ל''ת)

      אחד, 28/02/08 12:31


      IP: 84.108.30.189 דווח על תגובה זו

  • 19.

    בני אדם לא עליונים על בעלי החיים?

    אוכל בשר, 26/02/08 23:42

    נו באמת. דבר בשם עצמך. אם לא ברור לך שאתה נעלה על בעלי החיים אתה במצב קשה מאד. לי אישית זה ברור.
    חוץ מזה, למה לעצור בחיות, אולי נתחיל לרחם גם על צמחים ולאכול רק פירות שנשרו באופן טבעי מהעץ כי אחרת אנחנו פוגעים בזכות שלהם לאושר ולצרכים אישיים וחברתיים? (ותתפלאו אבל יש גם מטורפים כאלה בעולם)
    מי שלא רוצה לאכול בשר, שלא יאכל אבל אל תכנסו לי לצלחת. וחוץ מזה חשוב לזכור שצמחונות היא סוג של מותרות שלא כולם יכולים להרשות לעצמם (לכו תספרו לאישה קשת יום עם 6 ילדים שאסור לה לקנות עוף כי זה רצח). לא כולם יכולים להרשות לעצמם חלב סויה, טופו וקינואה אורגנית.

    IP: 83.130.14.235דווח על תגובה זו

    • הבעיה מתחילה עוד קודם

      עוד, 27/02/08 07:56

      אם היו שומרים על תנאים הוגנים לפרות והתרנגולות עד השחיטה - ניחא. אבל הם מעונים באופן קיצוני עד השחיטה ועל זה גם אני, אוכלת בשר - מתקוממת

      IP: 212.199.112.144 דווח על תגובה זו

    • יש לך היגיון משו משו

      א. דהן, 27/02/08 10:13

      דבר ראשון תסכים איתי שבתור בעל תואר שני, אשה מדהימה ויפהפייה ומשכורת של 22K אחרי מס אני עליון- לפחות מעלייך.

      ולכן עכשיו שאתה מתחתי אני מציע לבצע בך ניסויים רפואיים ולבסוף להפוך אותך לנתח אנטריקוט משובח להנאת הקרניבורים, האובר מענטש.

      דרך אגב - לגבר קשה יום עם 10 ילדים שאשתו עסוקה רק בלהתרוצץ אחריהם ואין לה כוח לסקס מותר לאנוס? (תזכור שאין לו כסף ללכת לנערת ליווי)

      IP: 199.203.246.20 דווח על תגובה זו

    • ההבדל בין בעל חיים לבין ירק???

      רועי, 27/02/08 12:28

      יקירי, הפירות שאתה אוכל מכילים בתוכם את הזרעים שלהם, ולא סתם הטעם שלהם מפתה אותנו או בעלי חיים. הם נועדים לאכילה כדי שהזרעים שתאכל מתוך הפרי יפוזרו ויהפכו לעוד צמחים.
      האם כשאתה אוכל פרה, אתה תורם איכשהו להפריה שלה?

      IP: 84.108.236.110 דווח על תגובה זו

  • 18.

    דבר אחד לא ברור לי

    Spoonbender, 26/02/08 23:42

    כל בעלי החיים ש''נרצחים'' על-מנת להפוך לאוכל על צלחת של אדם כלשהו...
    האמירה ה''ירוקה'' כי יש להם את הזכות לחיים היא מאוד מוזרה בעיני.

    הרי, אם לא היו בני האדם אוכלים כלכך הרבה בשר, אותם בעלי החיים שהופכים לאוכל לא היו נולדים בכלל!
    הרי שלא מדובר פה על ציד!
    מדובר על ביות של בעלי חיים.

    אלו לא בעלי חיים שיכלו להיות ''חופשיים ומאושרים'', אלה לא בעלי חיים שיש להם את ''הזכות לחיות''.

    בלי המגדלים אותם בעלי חיים לא היו נולדים בכלל.
    בלי צריכת הבשר, המזריע לא היה מגיע ומזריע את הפרות. לא היו מגדלים את האפרוחים. כל זה לא היה קורה.
    אלה בעלי חיים מבוייתים.
    בלי האדם הם לא היו מסתובבים פה.
    אם כולם יפסיקו לאכול בשר כמעט ולא ישארו פרות ותרנגולות על הכוכב שלנו.

    כל מי שאוכל בשר חייב להכיר בכך שהוא אוכל חיה שנשחטה והפכה למנת אוכל. מי שלא מחובר לכך הוא פשוט שוטה.

    אנחנו הענקנו להן את חייהן, ואנחנו לוקחים את חייהן. אנחנו, המין האנושי.

    IP: 81.5.4.32דווח על תגובה זו

    • נכון, זו המטרה, שהם לא יהיו

      יעל, 28/02/08 12:47

      היום הם נולדים כדי לסבול כל החיים ואז להרצח באכזריות. בהחלט עדיף שלא יוולדו.

      זה גם יפתור חלק מבעית אפקט החממה. לפחות 20% מבעית אפקט החממה מקורה במשקי החי - בעיקר פרות (פלוצים ושיהוקים של מיליארדי פרות המגודלות לחלב ולמאכל).

      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

    • לבעלי החיים יש זכויות בפני עצמם

      עדאחרוןהכלובים, 28/02/08 22:12

      זה שמישהו יצר אותם לא אומר שיש לו הזכות להתעלל בהם או לרצוח אותם, בדיוק כשם שלאבא שלך (או ליתר דיוק, למישהו שגרם להורים שלך להיפגש) אין זכות להתעלל בך או לרצוח אותך.

      IP: 85.250.163.139 דווח על תגובה זו

  • 17.

    כתבה מעולה! טבעונות כי אין דרך אחרת. (ל''ת)

    רותם יסעור, 26/02/08 23:37


    IP: 84.108.120.189דווח על תגובה זו

  • 16.

    ובמה אתם חושבים שאני מאכילה את

    אירית, 26/02/08 23:19

    חתולי הרחוב שליד הבית?
    אכן באוכל חתולים שעשו אותו מפרות.
    אולי כדאי להשמיד חתולים וכלבים
    ואז לא יהרגו פרות וישתמשו בהן כמזון עבורם?

    IP: 89.139.184.155דווח על תגובה זו

  • 15.

    צודק ,אני אוכל שאורמה (ל''ת)

    שלין, 26/02/08 22:59


    IP: 212.180.147.126דווח על תגובה זו

  • 14.

    די עם השואה הזו (ל''ת)

    לא אני, 26/02/08 22:53


    IP: 89.138.140.88דווח על תגובה זו

  • 13.

    כתבה מצויין! כל מילה בסלע! (ל''ת)

    שני, 26/02/08 22:43


    IP: 85.64.226.98דווח על תגובה זו

  • 12.

    אכן יש לנו סמכות על בע''ח, תפתחו בראשית פרק א'

    עדו, 26/02/08 22:42

    אלוהים נתן לנו סמכות על כל חי, ולכל אורך התנ''ך, הקריבו קורבנות לאלוהים (חיות) ואכלו את בשרם, אלוהים אפילו נתן דעתו על כך, שלא יהרגו חיות סתם ואמר רק את מה שאתם צריכים על מנת לאכול את זה תצודו.

    גוף האדם זקוק לבשר החיות כדי להתקיים בצורה תקינה וטבעית! כל דרך אחרת שנקראת ''טבעונית'' אולם לצורך זה צרכים לקחת כל מיני תרופות ואמצעים.., אינה מקובלת עלי

    IP: 89.139.33.31דווח על תגובה זו

    • כן ובעמי ותמי הם דוחפים מכשפה לתנור

      א, 27/02/08 01:05

      אין אלוהים.
      זו אגדה יפה בספר נחמד ותו לא.

      IP: 89.1.198.181 דווח על תגובה זו

      • יש אלוקים!!!!!!!

        נטלי, 27/02/08 15:05

        חתיכת טיפש!!!!!!! אז מי בדיוק יצר אותך???? ואת העולם כולו????? אתה?!!! חתיכת דפוק..

        IP: 79.183.131.197 דווח על תגובה זו

    • אני זיינתי את אלוהים בתחת והיא צרחה כמו תרנגולת

      caco daemon, 27/02/08 10:13

      אני חושב שרק עכשיו יהוה מבינה מה זה סבל

      IP: 199.203.246.20 דווח על תגובה זו

    • לא קראת את הגרסא החדשה של התנ''ך?

      לא אוכל חיות, 27/02/08 10:48

      יצאה בדיוק עכשיו עם עדכונים, לפיה כבר לא ממש ממש חייבים לרצוח, וזה לא כזה חטא להיות אדם עם מצפון.

      IP: 212.117.137.193 דווח על תגובה זו

    • האנשים הבריאים ביותר בעולם עם בני בית ישראל

      יעל, 28/02/08 12:45

      המכונים הכושים העבריים הגרים ליד דימונה. הם טבעונים.

      אז כנראה גוף האדם לא זקוק לבשר חיות.

      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

  • 11.

    ההשוואה בין כושים לבין חיות היא גאונית... (ל''ת)

    פנחס, 26/02/08 22:32


    IP: 84.108.18.71דווח על תגובה זו

  • 10.

    i agree

    ornit, 26/02/08 22:30

    stop the ki,lling stop teh suffer of animals be human .we lost all humanity ,

    IP: 72.87.146.171דווח על תגובה זו

  • 9.

    עוררת בי יסורי מצפון קשים. מה עושים עם הערך התזונתי של הבשר?

    ערן, 26/02/08 22:19

    ארני מתאמן עושה ספורט ומסכים איתך במאה אחוז.
    אך גם אם לא הייתי מתאמן יש מחקרים המעידים על אנמיה לצמחונים ובעיות בריאות אחרות.

    מה דעתך על הענין של הערך התזונתי?

    בכל מקרה ישר כח, קול של שפיות!

    IP: 89.139.189.196דווח על תגובה זו

    • אין שום מרכיב הכרחי בבשר.

      גל, 26/02/08 22:38

      חוץ מ-B12, שאפשר לקחת בכדורים למרות שהרבה מזונות מועשרים בו (למשל דגני בוקר למיניהם). זה נכון ששיעור האנמיה גדול אצל צמחונים מאשר אצל לא צמחונים, אבל זה פשוט כי הם לא יודעים לאכול נכון. אתה צריך לדעת באיזה מאכל יש מה, כדי לא להגיע למצב כזה. למשל בטחינה (שומשום מלא) יש 900 מ''ג סידן ו-10 מ''ג ברזל שזה כמות עצומה. בהצלחה

      IP: 89.138.153.85 דווח על תגובה זו

    • תמשיך לאכול בשר, אין בררה

      עדו, תזונאי, 26/02/08 22:43

      צר לי, אך אם ברצונך לשמור על בריאותך, להמנע ממחלות, ולהמשיך ולטפח את גופך עליך להמשיך ולאכול בשר

      IP: 89.139.33.31 דווח על תגובה זו

      • או שאתה מתחזה, או שאתה בלתי מקצועי

        אמיר, 27/02/08 10:45

        גם קופ''ח חולים כללית, וגם ארגוני התזונאים הרציניים בעולם סותרים את השטות הזו שכתבת זה עתה. חפשו את החוברת ''צמחונות נכונה בכללית'' ותיווכחו.

        IP: 212.117.137.193 דווח על תגובה זו

    • מצפון נקי הוא הגורם הטוב ביותר לבריאות טובה.

      alpha bitch, 27/02/08 07:46

      שלום ערן. מה שלומך?
      צמחונות וטבעונות בריאוֹת וטובות לספורטאים.
      בדיוק בנושא הזה עוסקת סדרת מאמרים של אנונימוס:
      http://www.anonymous.org.il:80/nut-sport.htm

      אני צמחונית מגיל 15, טבעונית מאוחר יותר. לא חסר לי מה לאכול, בריאותי טובה, אני לא סובלת משום חוסר תזונתי. להיפך, למראה בדיקות הדם שלי אמרה הרופאה שאנשים מוציאים הון תועפות על תרופות ותוספים כדי להגיע למשהו כזה. אצלי זה טבעי, בגלל התזונה השפויה.
      להת'

      IP: 212.143.144.249 דווח על תגובה זו

      • אלפא-כל כך מתגעגעים! מתי את חוזרת??

        ערן, 27/02/08 10:07

        לא מזמן סיימנו את הכנת קופסאות
        מנוילנות עם בגדים לחתולי הרחוב ואיזו הרגשה נפלאה לראות את ראשיהם מציצים בלילה מהקופסה!

        את מאד חסרה לנו והיינו רוצים שתחזרי לרשת
        יש סיכוי?

        נ.ב.
        איך עברו חתולי י-ם את השלג הירושלמי?

        IP: 89.139.189.196 דווח על תגובה זו

    • יש מספיק ספורטאים טבעוניים

      טבעוניה, 27/02/08 08:31

      בשביל להוכיח לך שאתה טועה.

      IP: 89.1.55.96 דווח על תגובה זו

  • 8.

    תרנגול, כתבות ירוקות ובצלים ביין

    karne con papas, 26/02/08 22:19

    כשאתם מפרסמים את הכתבה פה, אתם נותנים יד לפעילות אתר אשר מתקיים על שרתים אשר צורכים חשמל אשר מיוצר מפחם אשר נכרה מסביבת גידולן הטבעית של אותם נתחי סטקים ומכאן למותן המהיר והגעתן לצלחת.
    מסקנה: יותר כתבות כאלו = יותר סטקים

    IP: 79.181.158.225דווח על תגובה זו

  • 7.

    חשוב לזכור שגם בביצי חופש יש התעללות בבעלי חיים

    אני, 26/02/08 22:19

    גם שם מחשמלים למוות את האפרוחים, גם שם קוטמים לתרנגולות את המקור וגם שם הורגים את התרנגולות אחרי שנתיים של ניצול.

    IP: 89.139.46.56דווח על תגובה זו

  • 6.

    גם ביצי חופש כרוכות בהתעללות ורצח של בעלי-חיים

    דני לוי, 26/02/08 22:18

    http://www.free.org.il/articles/meat_indust/articles_eggs_5.html

    כל הכבוד לכותב, אני מסכים איתך עם כל מילה!!

    IP: 89.139.216.151דווח על תגובה זו

  • 5.

    כתבה מעולה!

    tombenarye1234, 26/02/08 21:58

    הגיע הזמן להפסיק להרוג בעלי חיים ולעבור לתזונה צמחית!

    IP: 89.139.46.56דווח על תגובה זו

    • תביא ביס!!!

      ע, 26/02/08 22:39

      מה מעולה פה בדיוק? זו כתיבת עובדות או הבעת דעה? לא מבין לפעמים את העורכים?

      IP: 77.126.180.145 דווח על תגובה זו

  • 4.

    צריך לחוקק חוקים לרווחת בעלי חיים

    ט, 26/02/08 20:42

    בעלי החיים לא צריכים לסבול גם אם לצערינו הם נשחטים בסוף . הם צריכים לחיות בתנאים נורמאליים במשקים ולכן צריך לחוקק חוקים שיגנו עליהם.
    גם אם כולם יהיו צמחונים עדיין יצרכו ביצים וחלב וגם שם ממותים בעלי חיים. לכן חשוב להתמקד בחקיקה לגבי תנאי גידול נאותים לבעלי חיים במשקים.

    IP: 89.1.47.152דווח על תגובה זו

    • ומה עם חוקים לרווחת העבדים שחורים? (ל''ת)

      רותם יסעור, 26/02/08 23:37


      IP: 84.108.120.189 דווח על תגובה זו

  • 3.

    טבעונות זה יותר מוסרי ויותר הומני

    אנושי, 26/02/08 20:00

    יש כל כך הרבה מאכלים טעימים מעולם הצומח שערכם התזונתי עולה על כל מוצר מהחי או מוצר תעשייתי.
    אחרי 3 שנות טבעונות אין סיכוי שבעולם שאני אכניס הבייתה מוצר מן החי או אפילו אחשוב לאכול מזון זה

    IP: 87.68.27.40דווח על תגובה זו

  • 2.

    מרגש ומדוייק.

    מיכל, 26/02/08 18:20

    תמיד קשה לי לנסח לאנשים בצורה ברורה מהן הסיבות לכך שאני צמחונית. נראה לי שאני פשוט אתן לינק לכתבה אשר עושה את העבודה בצורה הרבה יותר טובה ממני.

    וכמובן, כל זה בלי בכלל לגעת בנזק הסביבתי העצום שהתעשייה הזאת גורמת.

    IP: 79.176.129.14דווח על תגובה זו

    • את צימחונית אז את עדיין צורכת ביצים וחלב

      ס, 26/02/08 20:50

      את חושבת שהתעשיות האלה שונות מתעשיית הבשר? יש לך טעות

      IP: 89.1.47.152 דווח על תגובה זו

  • 1.

    כל מילה נכונה כתבה חשובה מאוד מקווה שהרבה ישמעו ויהפכו לצמחוניים (ל''ת)

    דפנה, 26/02/08 16:29


    IP: 80.74.101.13דווח על תגובה זו

    • מדהים מה שהריקנות הקיומית עושה לשיינקינאים :

      אמנון, 27/02/08 13:58

      כשלא צריכים להילחם במלחמת הקיום , מתעסקים בשטויות .

      ועוד משהו : חיי אדם יקרים לאין שיעור מחיי בהמה - למרות טענות אנטי הומניסטיות כאילו '' רצח הוא רצח'' והבלים דומים.

      IP: 80.230.204.149 דווח על תגובה זו

      • כגד

        תגיד, 27/02/08 19:28

        למה אתה חושב כך? זה קצת אליטיסתי ומגעיל לשמוע משהו כזה יוצא מפיו של בנאדם.

        IP: 79.180.30.68 דווח על תגובה זו