• 92.

    גז במקלחות? מה מלמדים בבתי ספר כיום, שהם לא יודעים מה זה אומר?!? (ל''ת)

    גל, 13/03/08 20:49

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    רמטכ''ל לא יודע, אלוהים לא שומע (ל''ת)

    ברוכים הבאים ל-, 13/03/08 20:01

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    What's next Fragging (ל''ת)

    Shimon, 13/03/08 19:05

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    ברדק ב- פ 95

    ''הנמר המעופף'', 29/02/08 21:10

    חיילים בכיינים...אין להם מושג מה זה שטח 100

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    שטח 100 שלום

    הייתי שם, 29/02/08 18:13

    חצי אמת בלבד... זה מה שיש בכתבה הזאת. לכל החיילים מהוותיקה אני רוצה להגיד שאנחנו מתביישים בזה שזה יצא לתקשורת וברגע שנידע מי זה נדאג לטפל בו. אז הכניסו אותנו לגז אבל לקשר את זה לשואה ולהתקף של החבר שלי זה שטות. צבא של חיילי שוקולד. חיילים מתלוננים על כל דבר להורים. בושה!

    הגב לתגובה זו

    • צריך פרצופים לשבור לכול שמתעלל בחייל (ל''ת)

      בוריס ד, 14/03/08 01:09

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    אם לא נהיה טובים מהאיובים שלנו המשך

    stas, 28/02/08 19:26

    מה נעשה אז.
    אני במכינה קדם צבאית והיה לנו שבוע ישרדות
    165 ק''מ ב-5 ימים, חוליות של 4 אנשים אם מעט אוכל .
    בלי הפשרות לפרוש .המנהל שלנו אמר אם אתה רוצה ללמד מישהו לשחות בדרך הטוב והמהיר זרוק אותו למים בלי יכולת לצאת אז הוא ילמד לשחות .

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    לכל האנשים שחושבים שהם יודעים משהו...

    אחד שהיה שם..., 27/02/08 12:48

    תקשיבו אני היתי שם...ולכל הותיקה שחושבים שאנחנו הוצאנו תסיפור הם טועים...
    אבל אני עדין לא מצדיק א ת הכמות חל''כ שאכלנו שם...
    ועדין אני לא חושב שצריך להעיף את המ''פ...עמנואל אחלה של מפקד..וכולם תופסים ממנו שפיץ...

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    באמת לא בסדר

    ארז, 27/02/08 10:41

    לא בסדר שאמהות חושבות שהם מפקדות בצבא ומתערבות .
    לא בסדר שאנשים שלא קשורים מותחים ביקורת על המפקדים הכי טובים בצבא שמסכנים את החיים שלהם כל הזמן בשביל להגן עליהם .
    לא בסדר שכל שטות ,גם אם היא חמורה לדעתכם יוצאת ל''משפט'' בתקשורת ולא נסגרת בצבא .
    ולא בסדר שחיילים בסיירת גולני בוכים כמו ילדות .

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    חיילים ליצנים

    לוחם סיירת לשעבר, 27/02/08 01:36

    חלק מהמסלול של סיירת גולני הוא זריקת גז מדמיע בכל מיני מצבים , פה אפילו מדובר בסוג של שבירת מתח , למפקדי הסיירת תפרקו את הצוות העלוב הזה לא מגיע לו לעלות ליחידה ולעשות מסלול ביחידה ובטח לא לקבל את הנמר ....!

    הגב לתגובה זו

    • לא מתאים ליחידה

      נמר זקן, 13/03/08 19:47

      גם עלינו זרקו גז, זה לגיטימי. אבל לנעול זה חוסר אחריות וסדיזם. חוץ מזה לא כל מה שהיה פעם קדוש.

      הגב לתגובה זו

  • 83.

    ארגמן!!! (ל''ת)

    פ95, 26/02/08 22:56

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    גם לוחם לשעבר מהיחידה

    מילאומיניק, 26/02/08 19:35

    מה הקטע של כל אחד פה עכשיו מלכלך על גולני.
    באמת שהחטיבה הכי טובה בצהל עם הסיירת הכי טובה מבין החטיבות .

    אבל כן יש בעיה בצהל .....חייילים רכרוכים ובכיינים
    ומפקדים על הפנים........

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    בטירונות 79' בתותחנים המ''כים כלאו אותנו בצינוק ליממה בחום אוגוסט !

    ליאור התל אביבי, 26/02/08 19:30

    ההתעללות שעברנו ב1979 בטירונות התותחנים שבשומרון במשך 3 חודשים היתה כל כך מזוויעה שאני בתור דור שני לניצולי שואה הרגשתי שאני בעצמי עובר את השואה... שנים אחר כך עדיין חוויתי סיוטים מאותה טירונות. לפחות 3 טירונים התאבדו ונהרגו כבר בשבוע הראשון לטירונות בקפיצה מ''מגדל המוות'' שהיה מגדל תצפית מאבנים שבנו הבריטים או הטורקים בעבר ועמד במרכז משטח המסדרים. טירטורים מהסוג הזה היו נפוצים בזמים אלו ואפילו שהמון אנשים התלוננו לזכרוני אף אחד מהתלונות לקצין קבילות חיילים דאז לא קיבל אפילו תשובה. חשבתי שהזמנים השתנו...

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    בתקופתי עשו לנו אותו דבר ,וגם הפציצו אותנו עם אפ-16 (ל''ת)

    ביבי גזמן, 26/02/08 08:39

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    לפי איך שהחיילים הללו מתבכיינים, הגז המדמיע עובד

    מוטי, 25/02/08 23:02

    די ברור שהמפקדים בסיירת הגזימו אבל התגובה הבכיינית וההיסטרית של אלה שהתלוננו (לבטח רק אחד או שניים מהם) מראה שאין להם מקום בסיירת גולני.

    לומר ש: ''לא היינו עם אמצעי הגנה מתאימים, כגון מסכות. אנשים נחנקו, הרגשנו כמו בשואה, במיוחד כי היינו במקלחות'' זה כבר באמת מגוחך ופאתטי.
    מה יאמרו לאחר ביקור באוהל אב''כ?
    שהם הרגישו כמו אינדיאנים בשואה?
    אני שונא שמערבבים את השואה בכל דבר והייתי שולח את החייל שאמר זאת לביקור במחנות ההשמדה.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    הדחה היא לא עונש!

    עמית, 25/02/08 22:08

    כל מי שקשור לסיוט הזה חייב ללכת לכלא 4 לפחות לחמש שנים.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    חיילים כוסיות

    גולני של פעם, 25/02/08 21:59

    הלכו ישר להתלונן במקום לעשות כיפה אדומה למפקדים

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    מגיבים מגוחכים

    דוד כהן, 25/02/08 17:21

    כל אלו המגיבים שמשחקים אותה כאילו איזה מפקדי על הם היו יכולים להיות. שמתירים את דמם של החילים שמשרתים כאילו הם כלום שנועד רק כדי לשעשע את המפקדים שלהם במסווה של המאמץ המלחמתי. ודאי כל אלו אינטרסנטים מסריחים שלא אכפת להם וחושבים שחיילי הצבא צריכים לענות על קריטריונים של איזה סרט מופלץ שבו מותר להתעלל בחיילים רק כי הם חדורי מוטיבציה והתרגשות ומצפים לקראת הבאות.

    יתכן שהמפקדים לא ציפו לכזו תוצאה ואולי דמיינו שזה יהיה מאורע משעשע או מכונן שהחיילים יזכרו מהם ומהצבא. אבל לתת גיבוי למעשה כזה בדיעבד זו פשוט ארורות.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אני משתמט גאה !!!! (ל''ת)

    YOSY, 25/02/08 17:02

    הגב לתגובה זו

    • לגיטימי. אבל אל תחזור למדינה הזאת. זאת לא המדינה שלך. (ל''ת)

      אדם, 25/02/08 21:33

      הגב לתגובה זו

      • לחזור? עם כזה צבא זה בושה של מדינה (ל''ת)

        YOSY, 25/02/08 21:52

        הגב לתגובה זו

        • מה תגיד לנכדים שלך

          שלום ולא להת', 26/02/08 15:01

          כשהם ישאלו אותך למה בגדת וירדת מהמדינה?
          הלכתי לעשות כסף?
          העדפתי להעלים עין ולהטמע בין הגויים?
          לא מבין איך אתה וחבריך מסתכלים במראה כל בוקר. ועוד יש לך את הבושה להוכיח את הצבא? מי שמך?
          תשאר במיאמי, המדינה לא קשורה אלייך יותר, נדבר כשהצאצים שלך יתחתנו עם גויים ונראה איך המרגש.

          הגב לתגובה זו

          • אתה גם מוכן להחזיר את כל התרומות של יהדות ארה''ב באותה נשימה?

            אורן, 26/02/08 23:25

            או שאתה גבר רק באינטרנט?

            הגב לתגובה זו

          • אוי ווי רק לא גויים

            אני, 28/02/08 20:40

            כולנו בני אדם באיזה סרט אתה חי
            מה זה משנה יהודי או לא יהודי!?

            וואלה ועם צבא מקולקל כמו שלנו, תאכלס עדיף לא להתגייס

            הגב לתגובה זו

    • ישראלי אמיתי לא משתמט.!!!!!!!! (ל''ת)

      שי, 26/02/08 10:35

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    בסדר גמור

    מפקד בסיירת, 25/02/08 16:20

    לכל המגיבים...התקשורת תמיד מנפחת את הסיפורים תפסיקו כבר עם ההנעה החיובית הזאת ולבטל עונשים וקדר''ים..אם רוצים שהלוחמים שלנו יהיו לוחמים ולא ילדות אז צריך לחשל אותם יכול להיות שזה קצת נגרר או יצא משליטה אבל שום אסון לא קרה...סיירת גולני היחידה אולי הכי מפוארת בצה''ל שמייצרת לוחמים ללא חת אז בבקשה כנסו לפרופציה סך הכול גז מדמיע...

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    כששוטרים ריססו עלינו דבר דומה בטדי אף אחד לא חקר!

    ארז, 25/02/08 16:01

    מדינת משטרה.
    כמובן שהאירוע חמור,אך אי אפשר שלא להיזכר במראות לפני שנה-שוטרים(אני מתאפק לא לכנותם בשמות חמורים יותר)מרססים גז מדמיע לכול עבר,ילדים נחנקים,צוותי מד''א לא מורשים להכנס,טבח.
    התנ''צ המציא משהו על אבוקות,יום למחרת טען משהו אחר!
    מביש.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    חיילים מנסים להרוג חיילים...

    אזרחית ישראל, 25/02/08 15:08

    כשכולנו מגנים את תופעת ההשתמטות ההולכת וגוברת,עדיין יש נוער פטריוטי וחדור מוטיבציה והורים ששולחים את היקר להם מכל לצבא מתוך הנחה שיעשה הכל להגנתם,איך קורה שנותניםלתפוחים רקובים שכאלה לפקד ולנסות ולפגוע בבריאותם הפיסית והנפשית של אותם בחורים נפלאים ויקרים הבאים לשרת את המדינה .כולי בוז ובושה.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    על ההבדל בין חישול להשפלה

    אמא של חייל, 25/02/08 13:16

    כאמא לחייל, באחד מגדודי גולני, אני חרדה ונחרדת מהמעשה עצמו ומהדיון בו. כל אלה המתייחסים לכך כסוג של חישול, אימון או הכנה, מבטאים את אובדן הגבולות, הערכים וחובת האחריות של הצבא והחברה.
    יש הבדל מהותי בין הקושי הפיסי והמנטלי הכרוך באימונים ומהווה חלק מהם לבין התעללות והשפלה הנעשים לכאורה כמעשי קונדס.
    הקושי באימון הוא מתוכנן, מובנה ומבוקר- או לפחות כך אמור להיות. קשה ככל שיהיה, החייל יודע כי זהו חלק ממערך האימונים וכי הוא יכול לסמוך על מפקדיוו שהם שומרים על שלומו במסגרת האימון. כאשר מדובר ביוזמה פרועה של מפקדים חסרי אחריות, לא ברורה המטרה, לא ברורים הגבולות ומן הסתם אין כל מנגנוני בקרה.
    על הצבא להוקיע ולעקור מהשורש תופעות מסוג זה, לפני שמלינים על תופעת ההשתמטות מצה''ל בכלל ומהיחידות הקרביות בפרט.
    תמיר ידאי, מח''ט גולני, עורה עור, למד מה קורה בד' אמותיך.

    הגב לתגובה זו

    • את רואה את הדברים בצורה שכל אמא רואה אותם,

      האויב הציוני, 26/02/08 07:00

      אני רואה את הדברים כגולנצ'יק לשעבר וממבט ראשון ממש אין בסיפור הזה שום דבר חריג, בטח שלא עד כדי כך חריג כדי להגיע לתקשורת. זו אחת היחידות האיכותיות והמסווגות (!!!) בצה''ל, לאן הגענו?! את התוצאות של התופעה אנחנו רק מתחילים לראות, הצבא מדרדר כבר בערך 5 שנים...

      אני ורבים אחרים עברנו הרבה דברים שלבן אדם מבחוץ היו נראים מטורפים ומשפילים אבל לעולם לא עלה בדעתינו ללכת ולבכות על זה. אותי הצבא לימד בין השאר, לקחת הכל בקלות ועם חיוך, גם אם לא ישנתי 4 ימים ויצעתי לפעילויות בין לבין, גם אם נתנו לי 24 שעות לסחוב חצץ בתוך פח זבל ממקום למקום וגם אם לא יודע מה. אני לא אתחיל להסביר לך למה זה טוב וחיוני, אני פשוט אומר לך שזה טוב וחיוני לכל לוחם חי''ר, ולצערינו היום באמת יש לנו צבא של כוכב נולד ונולד לרקוד.

      מי שרוצה להיות לוחם, שיהיה לוחם עד סוף! וזה מה שיגיד גם בנך אם הוא באמת גולנציק.

      הגב לתגובה זו

      • אתה סחבת חצץ, הם קיבלו גז מדמיע *במקלחות*

        האויב של האויב, 26/02/08 15:56

        אתה לא מצליח להבין את ההקשר ההיסטורי הא? ברור שיש דברים שהם חשובים וחיונים, אבל לפי גישתך *כל דבר* הוא חשוב וחיוני. המפקדים שבצעו את הדבר הארור הזה הם בעלי אותו סוג חשיבה כשלך - הכל מותר. תגיד לי - הנער שחטף התקף אפילפטי, הוא גם צריך לצאת מזה בחיוך? אני יכול לדמיין אותו עוד 20 שנה, מפצח גרעינים על המרפסת עם חברים שלו - ''כן, סוף אימון, איזה כיף, זוכרים איך התפתלתי על הרצפה בהתקף אפילפטי?'' good times, good times.

        הגב לתגובה זו

        • בוא גם נפסיק את האימונים כי קורה שחיילים מתעלפים

          האויב הציוני, 26/02/08 18:46

          לעתים לצערינו אף מוצאים את מותם! אני לא מתכוון לפרוס לך כאן את כל מעללי בסדיר, אבל עשיתי גם דברים שבהתבוננות קרובה יותר יראו עוד יותר מטורפים ולא רציונאליים מאשר המקרה המדובר. צבא זה צבא חביבי, זו לא האזרחות. אם אתה לא מבין את ההבדל ואם ממש אין לך מושג מהן היחידות המובחרות שלנו, אז כנראה שלא באמת היית בצבא. ותופתע לשמוע, לא מן הנמנע שאותו חייל עוד יזכר בזה עם חיוך.

          וגם בלי להתייחס לאירוע הספציפי הזה, הצבא אמנם צריך להיות מבוקר, אבל לא ע''י מאות אלפי הורים מודאגים וקומץ יפי נפש אלא ע''י גורמים פנימיים, שר הבטחון וכל הנוגע לדבר. הצבא, זה הגוף ששומר לך על ת חת ואני חושב שמעניינך ומענייני שזה יהיה גוף איתן, מקצועי ויציב, ולא כוכב החדשות והטוקבקים של שני וחמישי.

          הגב לתגובה זו

          • זה לא היה אימון דביל! תפנים זה היה סתם זובור!

            אורן, 26/02/08 19:25

            סתם זובור בשביל לגרום לסתם סבל ע''י שימוש באחד הארועים השחורים בהיסטוריה שלנו, סתם...

            אז תפנים דביל יקר, אין לזה ולא יהיה לזה ערך חינוכי או חיילי. זה היה זובור!!!!

            אחרי מסע כומתה של 90 קמ (רואים שלא עשית מסע כזה) בדרך לפריסה של קצת צ'ופרים הכניסו אותם למקלחות ועשו מה שעשו...


            אני כרמטכל הייתי מדיח את מח''ט גולני ולא חושב פעמיים. הסיירת היא יחידה חטיבתית ושכזו היא כפופה לו כמח''ט. זה שהוא נתן למג''ד שלהם לחקור זה כבר לא תקין....עובדה שהוא תיקן את עצמו.

            הגב לתגובה זו

            • מרוב ''רמטכלים'' כבר הגיע הזמן להעלות תוכנית ''רמטכל נולד''...

              האויב הציוני, 26/02/08 22:52

              לפני שאתה מעלה עוד תגובה פלצפנית ו''אינטלגנטית'', ילד, תסביר בבקשה לדביל מה רצית לומר במילים ''ע''י שימוש באחד הארועים השחורים בהסטוריה שלנו''?

              ותזכיר לאומה איפה בכלל עשית צבא, שאתה מרשה לעצמך לקשקש? (או שאתה אתה עדיין בכתה י, בבגרויות בלשון, הבעה והבנת הנקרא?)

              הגב לתגובה זו

            • אם אתה מתעקש...

              אורן, 26/02/08 23:35

              לצאת דביל פורטה אז בבקשה:

              הארוע השחור בהיסטוריה שלנו הוא מחנות ההשמדה של הנאצים באירופה. יותר ספציפית, מקלחות הציקלון B.
              אתה חושב שסתם נעלו אותם במקלחת וזרקו רימוני גז? אני לא חושב שזה מיקרי. טוב שהם לא בנו גם כבשנים....

              ואני מזמן לא ילד... תודה על המחמאה. ואני גם סרן במילואים שהתגייס ב1989 ושירת רוב הזמן ביחידות קרביות החל מגבעתי כלוחם עד לתפקידי הנוכחי כקצין מטה ביחידת תותחנים במערך המילואים של צה''ל.

              מה אתה עושה? אני אפילו לא מצפה לתגובה ממך...

              הגב לתגובה זו

            • מי אתה בכלל? ''האויב הציוני'' מבקש ממני להזדהות.. נו באמת...

              אורן, 27/02/08 00:48

              מספרי האישי מתחיל ב501
              דרגתי הנוכחית היא סרן
              שירתתי רק ביחידות קרביות.

              הגב לתגובה זו

            • יפהההה, אז אתה קצין... זה מסביר הרבה...

              האויב הציוני, 27/02/08 09:16

              ומה אני עושה? עשיתי סדיר כלוחם בגדוד 51, והייתי עד לפירוקה של החטיבה ע''י קצינים כמוך, חיילים בכיינים והוריהם. אני חייב לציין שאתה מתאים בצורה מדהימה לסטריאוטיפ של כל אותה קציניה שהיה לי הכבוד לראות ולשמוע.

              היום, אני בדרך לסיים תואר בהנדסה, אולי גם ללכת על עוד אחד, ולא לראות כלומניקים כמוך ממטר. תאמין לי, שממש אין לך במה להתגאות... אני גם לא עושה מילואים, אתה יודע למה? כי בסך הכל אמרתי לעוד אחד כמוך, מה אני, וכל השאר חושבים עליו, בין השאר בעקבות אירועי לבנון.

              ולסיום... אם אתה עד כדי כך אטום ומבוהל, ומשווה את האירוע למחנות השמדה נאציים, עדיין, תדאג להתבטא נכון וברור, כי מאותו משפט לא ניתן להרכיב שום שרשרת לוגית.

              יום טוב שיהיה לך, קציץ.

              הגב לתגובה זו

  • 70.

    כולם פה להתעורר!!!

    מילואימניק, 25/02/08 12:39

    דבר ראשון מספיק עם מריבות ה-מי יותר טוב האלה, אתם רק עושים בושות לעצמכם וליחידות שלכם, את המחשבות האלו תשאירו לעצמכם ולגאוות יחידה שלכם.
    ושנית מה נסגר עם המדינה שלנו? ועם כל החיילים וההורים?!! הרי אחרי המלחמה כולם התלוננו שהצבא כבר לא מה שהיה פעם ולא מתאמן כמו שצריך! אז פעם שעברה אמרתם שהלוחמים לא יודעים לסחוב משקלים.
    ובפעם הבאה שאולי יילחמו נגדנו בנשק כימי שדרך אגב זהו אחד מיעודיו של לוחם כאן והלוחמים לא יעמדו בזה כי תמיד יש זמן שנושמים את הרעל עד שעולים על המסכה (צריך להתחשל ולהכיר את ההרגשה)
    לא תגידו שזוהי בושה לצה''ל שמוריד סטנדרטים?!!
    ובל נשכח שכל חייל שמתנדב ליחידה קרבית ובמיוחד לזו, יודע מבעוד מועד שסיכון הפציעה הוא גבוהה. כמובן שמנסים למנוע אך לא ניתן לגמרי.
    בכל אופן זוהי דעתי.
    אני הייתי ביחידה ותמיד היו הדברים האלו בענק!!!, שום דבר פה לא חדש,אז שכל המפקדים שם למעלה יפסיקו לשחק את ה''נדהמים''. כי כולכם הרי ידעתם על זה תמיד עוד מהיותכם טירונים עד היום!

    הגב לתגובה זו

    • גישה לא חוקית

      Spoonbender, 25/02/08 13:24

      הגישה שלך היא אותה גישה שהולידה בזמנו את ''משמעת מים'' - לא לתת ללוחמים מים כדי ''לדמות תנאי מלחמה''. ובכן, אחרי שמתי מספיק חיילים תחת ''משמעת מים'', הדבר הוצא מחוץ לחוק הצה''לי.

      הגב לתגובה זו

      • הייתי מסכים איתך אילו...

        מילואימניק, 25/02/08 14:51

        אילו היה מדובר בדבר מה לא חוקי היית צודקת ואני מתכוון צודקת במלוא מובן המילה!!
        אך כאן מדובר באימון שאותו עובר כל לוחם בצה''ל (נקרא אוהל אב''כ) ומכיון שאלו לוחמי העילית של צה''ל הם עוברים את זה שוב בלי הכנה מראש (כמו שכבר כתבתי זהו חלק מהייעוד שלהם בהגדרה שלא כמו רבים אחרים) וכמו שהם עוברים גם שבוע רעב או לחלופין סוחבים משקלים כבדים יותר מאחרים אז הם עושים גם את זה.
        אני לא אחד שבעד שגעונות ודברים מפגרים ומשוגעים אך כאן מדובר באימון לגיטמי לגמרי.
        אני גם מאמין שאם הייתי יכול להסביר לך זאת פנים אל פנים הייתי משכנע אותך.

        הגב לתגובה זו

        • לא מדובר באימון אלא בזובור!

          אורן, 25/02/08 20:43

          אל תשקר לעצמך, זה הכי פאטתי שיש.

          הגב לתגובה זו

          • בגלל אנשים כמוך

            מילואימניק, 26/02/08 15:43

            בגלל אנשים כמוך,שחושבים מפסידים במלחמות. ואנשים אחרים מתים!!!!!
            פה זה לא המקום להיות יפה נפש, אלא לעבוד ולעבוד קשה וכמו שצריך בלי לעגל פינות ולומר יהיה בסדר!!!!

            הגב לתגובה זו

            • דמגוג קטן

              דודי, 26/02/08 16:49

              אתם תמיד שולפים את הקלף הזה מהשרוול - קוראים לנו לא פטריוטים, בוגדים, מאשימים אותנו במותם של אנשים אחרים, וכך מצפים לסתום לנו את הפה. מדובר פה בזובור, לא באימון. בפעם האלף, האימון אב''כ שלך היה באוהל, תחת השגחה. לא במקלחת קטנה מלאה אדים (שמגדילה את קליטת הרעל בראות ומשם למחזור הדם) באמצע הלילה.
              אתה אומר שאתה מילואימניק, מכיוון שאתה מגן בכזה חירוף נפש על המפקדים שלהם, למה שלא תעמוד מאחורי דבריך? הכן את עצמך לבאות, חשל את גוף הלוחם שלך - אנא תקע לעצמך שני כדורים ברגליים, אחת בכל רגל, אתה חייב לדעת איך להתמודד עם נכות 80% בשדה הקרב. זה יהיה לא נעים בהתחלה, אבל אתה תתאקלם. אם לא, אז מקומך לא בחיל הרגלים, לך תשב בשלישות. אם תפתח את הפה ותתלונן עליי למשטרה - אז אתה לא יותר מבוגד קטן, בגללך אנשים אחרים מתים במלחמות. ד''א אהבתי את האירוניה שבדבריך :''בגלל אנשים כמוך, שחושבים מפסידים במלחמות''. נכון בגלל אנשים -שחושבים- מפסידים במלחמות. עוד פנינת חוכמה מהמילון האוורליאני הישראלי.

              הגב לתגובה זו

            • הייתי ועודני עומד

              מילואימניק, 26/02/08 17:12

              מאחורי דברי אלו, לא באתי לפתוח במלחמה אלא רק להביע את דעתי שעל פיה אני חי את חיי.
              לפי התגובה שלך אני רואה שממש נפגעת אישית, אז קודם כל תדע שזו לא היתה כוונתי.
              ובכל אופן זו לא ה-רמה שאליה התכוונתי להגיע.
              אני דיברתי אמת כשכתבתי שאני מילואימניק מהיחידה ואני לא מתחבא מאחורי שום דבר ולא מגן על אף אחד ובמיוחד שאני כבר לא מכיר כמעט אף אחד משם. כמו שאמרתי דברים כאלו כבר נעשו ולא רק בתוך אוהל ואני לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה אומר השגחה אולי אתה לא כ''כ מכיר את סיירת גולני או את תפארתה או לחלופין את בעיותיה.
              בכל אופן אני אבדוק את עצמי שוב לאחר תגובתך הסנסציונלית הזו, ואני מקוה שגם אתה תעשה כך..
              סליחה אם פגעתי.

              הגב לתגובה זו

            • דודי הנכבד...

              ?!?!, 29/02/08 18:54

              אתה שבוי בקונספציות חסרות בסיס - בדברייך אין דבר מלבד הקצנה ילדותית בהחלט של המעשה. אני בספק אם אי פעם טעמת את ניחוחו הבריא של הגז המדמיע, כך אולי היית יודע ומבין שהסכנה בו היא רק בראשך ובמה שהתקשורת מחדירה לך לווריד.

              הגב לתגובה זו

  • 69.

    צבא שמפקדיו עושים כזה דבר אחרי השואה צריך להתבייש (ל''ת)

    חרפה -לא לותר, 25/02/08 11:14

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    לכל יפי הנפש

    גולנצ'יק בדימוס, 25/02/08 10:57

    כנראה שכל מי שמזדעזע מהמקרה לא היה לוחם בצה''ל, ובטח לא יודע שחלק מהאימונים במסלול של לוחם כוללים מה נקרא אוהל אב''ך, אז פעם אחת עשו סוג של תרגיל כזה בלי הכנה מוקדמת, אבל גם האויבים שלנו יתקפו בלי הכנה מוקדמת, אז תפסיקו עם השטיות, כי מי שמשרת בסיירת גולני ולא יכול לסבול קצת גז מדמיע לא הייתי נותן לו לשרת ביחידה קרבית כל שהיא.
    בקיצור צריך להכניס את הסיפור הזה לפרופורציות...

    הגב לתגובה זו

    • אתה באמת גולנצ'יק

      איל, 25/02/08 11:25

      הבן שלי משרת בגולני, ולפי מה שאתה מציע צריכים גם לתקוע לכולם כדור ברגל, ולדרוש מהם להמשיך להתאמן, כי ככה אולי יהיה גם בקרב.
      להיות מודאג? לא, מה פתאום. לדעתך הוא יהיה מוכן לקרב. ולדעתי הוא מופקר בידי מטורפים, ונמצא כרגע בסכנה גדולה עוד יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    תמיד אני אומר ל-4 הבנים שלי: ''רק לא גולני''..

    ד''ר רגב, צפון, 25/02/08 10:57

    שניים מהם, כבר חיילים קרביים. ועכשיו, מסתבר שגם בסיירת הם מתנהגים עם החיילים כמו בכל גולני.
    תגידו - מה הפלא שהצבא הזה מפסיד לכמה אלפי לוחמים?? מצד אחד הוא המשטרה הפרטית של המתנחלים, ומצד שני המפקדים פשוט זונות. איך ינצחו במלחמה???

    ועוד משהו קטן- מעבר לקונוטציה הנוראית של גז במקלחת (איפה המפקדים המהוללים האלה גדלו?? בברלין??) כנוכחות אדים, הגז המדמיע קטלני יותר וחדירותו לכלי הנשימה גבוהה יותר (נסו להפליץ במקלחת, ותבינו למה אני מתכוון - זה רציני, לא בדיחה).

    הגב לתגובה זו

    • אני מתבייש

      מגיב, 25/02/08 14:58

      כשאני קורא תגובות כאלו אני באמת מאבד תקוה.
      אני מתבייש שיש פה אנשים כמוך שקודם כל לא יודעים לשמור על הפה המלוכלך שלהם ודבר שני כותבים כאלו דברים נוראיים!!!
      אם לא ידעתי הייתי חושב שאתה בעצמך שונא את כל היהודים, אבל ברור שאתה לא!!
      אנשים שחושבים כמוך עם כלכך הרבה שנאה בלב, לא צריכים לחיות כאן!!

      הגב לתגובה זו

      • על איזה פה מלוכלך אתה מדבר? כבר אתה מאבד תקווה?

        אורן, 26/02/08 00:23

        תבוסתן כתום!

        הגב לתגובה זו

    • לאדוני הדוקטור הנכבד והמכובד באדם

      סטודנט, 13/03/08 18:49

      הייתי רוצה לשאול מהו תחום ההתמחות שלך...
      לא כל כך הבנתי את דבריך, אבל יש לי תחושה עמוקה שמומחיותך קשורה לתחוםו האינסטלציה...
      או שככה זה כל האוניברסיטה שלך?

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    תדע כל אם עבריה......

    יוצאי גולני, 25/02/08 10:49

    2 אחים שרתנו בגולני והשלישי בצנחנים והבן שלי היום בצנחנים.אני מזועזע!!!

    אלה המפקדים?לארוז ולברוח?אני מקווה שנאסראללה לא קורא את זה?

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מחריד. (ל''ת)

    גודמן, 25/02/08 10:48

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    תרגעו לא קרה כלום. מה התגובות הבכייניות האלה ?

    עופרי, 25/02/08 10:46

    כולה רימון זג מדמיע .
    איזה רעש

    הגב לתגובה זו

    • באמת להירגע לא קרה כלום

      Spoonbender, 25/02/08 13:28

      כולה טוקבקיסט אידיוט.

      הגב לתגובה זו

    • מודאגת

      אמא, 26/02/08 15:34

      כנראה לא חווית מה זה גז מדמיע ללא שום אמצעי מניעה
      היתי רוצה לישמוע אותך מדבר אחרי חוויה כזו
      על מה אתה מדבר?
      תמיד מחכים לאסון שיפקוד אותנו.....
      המצב חייב להגיע לעונש הראוי
      למפקדים המשועממים באותו רגע
      במקום ליעייל לעשות דבר חויבי יותר ערב הטקס
      הלואי וידיחו אותם
      אמא של חייל

      הגב לתגובה זו

      • את צודקת ויצה טמפיטה

        מיקי, 27/02/08 07:30

        מה את רוצה שאומר לך את צודקת ויצה ראיתי את כתבתך ואני מחכה לתגובתך
        נקוה שיהיה טוב וכולם יחזרו הביתה בשלום ויצה יום טוב ביייייי

        הגב לתגובה זו

        • אמן

          מודאגת, 27/02/08 19:52

          אתה גם אבא ובטח מבין את הרגשתי ואת כל ההשלכות..
          יום טוב לך (מאיר)מיקי מעפולה

          הגב לתגובה זו

  • 63.

    מה, הם מפגרים? (ל''ת)

    יעל, 25/02/08 10:42

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    בשנות ה-70מסדר יציאה הביתה היה תחת רימוני גז

    ציקו גולן, 25/02/08 10:34

    צבא של חנונים !!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל62

      משה, 25/02/08 11:02

      למה לשקר לא היו דברים כאלה מעולם. רואים שאתה סתם חננה ובחיים לא היית לוחם.

      הגב לתגובה זו

      • היו ועוד איך היו

        לוחם לשעבר, 25/02/08 15:00

        עוד ב-2005 היו אני עברתי על בשרי.
        מצטער לאכזב...

        הגב לתגובה זו

  • 61.

    עוד יבאו ימים קשים

    אבי מהרצייה, 25/02/08 10:33

    כשיגיעו הלוחמים למצב
    שבו ישלחו גז מדמיע לעבר
    האויב.
    יזכרו וידעו שזה לא נורא
    כל כך.ושצריך לאויב משהו
    יותר חזק.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    באמת בחורים טובים שמוכנים למסור את

    ידוע!, 25/02/08 10:33

    נפשם על הארץ הזו , אין ויכוח! אבל האינטליגנציה של המפקדים אף פעם לא היתה מספיק גבוהה לפקד על החיילים ביחידות האלו.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    לכלא לכלא ולכלא

    דני, 25/02/08 10:30

    ה''מפקדים'' האלה צריכים להיות עכשיו בכלא, כשלגופם רק תחתונים ועל מיטתם שמעכה אחת מצחינה.

    ''מפקדים'' כאלה צריכים לשבת שנים בכלא.

    הגב לתגובה זו

    • תגובתי

      האמא המודאגת, 27/02/08 19:55

      לכלא?
      לא סתם כלא להכניס במפקדים האלו את אותה הפתעה
      לנעול אותם..לפתות אותם..ואז להכניס בהם חזרה 5 רימוני גז
      שיחנקו
      שירגישו מה הבנים שלנו הרגישו באותו רגע
      וליצחוק עליהם הלואי והייתי עושה זאת להם
      ושהצדק יצא לאור
      אמן ואמן
      אמא של חייל גולנציק

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    תפסיקו כבר להתבכיין..

    ddd, 25/02/08 10:29

    אני חייל בגולני ...ונכון זה קשה מאוד לעבור את זה, אם לא ככה יאמנו אותנו איך נהיה מוכנים לקרב??
    מה אתם רוצים שילטפו אותנו כל הזמן?

    הגב לתגובה זו

    • מעריצה !!!!!!!!!!!!!! אל יאוש. (ל''ת)

      גם, 25/02/08 13:03

      הגב לתגובה זו

    • אתה מוכן להסביר לי מה הערך הלימודי פה? (ל''ת)

      אורן, 25/02/08 18:20

      הגב לתגובה זו

    • הכנה לקרב אתה אומר

      אדי, 26/02/08 15:59

      אוקיי בוא ניקח את זה צעד קדימה אם כבר מחשלים חיילים בוא לא ניתן להם לשתות הרבה בכל זאת בקרב יכולים להיגמר המים שילמדו לעבוד בלי בוא גם נפצע אותם בכוונה ושימשיכו להתאמן מה זה הרי מחשל נורא יהיה לך צבא של סוסי על מטורפים שיכולים לחטוף כדוק ולהמשיך להילחם.
      נ.ב- גז מדמיע ממש לא יחשל חיילים להתמודדות אם גז במיוחד שבמלחמה הגז שיופעל נגדיהם אם יופעל ממש לא יהיה מדמיע.

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    למה רק להדיח, למה לא מאסר בפועל? (ל''ת)

    אבישי, 25/02/08 10:28

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    מזעזע

    דוד, 25/02/08 10:24

    כך פני החברה הישראלית . של כל דאלים גבר. מי שרואה את עצמו בעל סמכות מתעלל בחלש ממנו
    החינוך רקוב מהשורש....

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שחיתות בצה''ל אם כאלו דברים קורים ממש שחיתות אין מילה אחרת (ל''ת)

    לשעבר, 25/02/08 10:23

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    מה שעוד חסר היה

    משה, 25/02/08 10:22

    שהמפקדים ידברו בגרמנית, ויגידו הייל !!

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    השואה היא טאבו אצלנו אך אי אפשר להתעלם מהאסוציאציה (ל''ת)

    Moises, 25/02/08 10:15

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לקרוא ולא להאמין!

    מוריס, 25/02/08 10:14

    לקרוא ופשוט לא להאמין, כפי שזה מתואר בכתבה מדובר בהתעללות לשמה שבנס לא הביאה לאבידות בנפש, ריכוז החיילים באמצע הלילה והשלכת רימוני גז מדמיע אל המקלחות הקטנות ממילא מהווה סכנה בריאותית חמורה והייתה יכולה להסתיים באירוע רב נפגעים או אפילו באסון. יש למצות את הדין עם המפקדים עד תום!

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    גולני - אין שכל אין דאגות

    חיים, 25/02/08 10:13

    ערסים ודפ''רים.
    גם החיילים וגם המפקדים שלהם

    הגב לתגובה זו

    • חייל מגולני.....

      אלירן, 26/02/08 02:12

      אני חייל בגולני גדוד 51 ואתה בן אדם שפל ואטום! (אלא אם כן אתה חייל כעת בצנחנים ובגלל זה כתבת את זה, בכל זאת הקנאה שלכם אלינו מעוררת יריבות)

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    לקרוא ולא להאמין!

    מוריס, 25/02/08 10:13

    לקרוא ופשוט לא להאמין, כפי שזה מתואר בכתבה מדובר בהתעללות לשמה שבנס לא הביאה לאבידות בנפש, ריכוז החיילים באמצע הלילה והשלכת רימוני גז מדמיע אל המקלחות הקטנות ממילא מהווה סכנה בריאותית חמורה והייתה יכולה להסתיים באירוע רב נפגעים או אפילו באסון. יש למצות את הדין עם המפקדים עד תום!

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    גולני

    יול, 25/02/08 10:12

    המפקדים חייבים להשפט ולהכנס לבית סוהר צבאי.אני ביקרתי במקלחות של פולין.חובה לאסור אותם ולהדיחם מהצבא לאחר בית הסוהר.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    ליכודניקים, לתשומת לבכם

    עשן, 25/02/08 10:10

    יש לכם תרוץ חדש מדוע להשתמט. בנוסף לתירוץ הישן של ''אני לא פריאר''.
    10 פעמים היידה ביבי והגברת השלישית.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מסע כומתה

    סלומון, 25/02/08 10:03

    מישהו צריך להענש בחומרה.

    מקלחות וגזים מזכירים ימים איומים בהיסטוריה של עם ישראל
    יש גבול לכל תעלול ופה צריך להעיף מהצבא ולכלוא את מי שאחראי למרה

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    להדיח את כל שרשרת הפיקוד ממפקד הסיירת ועד למפקדים הזוטרים

    אבא של לוחם, 25/02/08 09:59

    זו הדרך היחידה להילחם בהפקרות הזו שעלולה לעלות בחיי אדם.

    הגב לתגובה זו

    • 46 -למה רק להדיח? למה לא שילכו לכלא

      נעמה, 25/02/08 11:05

      מי צריך מפקדים כאלה?
      מי בכלל נתן להם לעבור קורס קצינים? באיזה פרוטקציה הם השתמשו שנתנו להם להיות מפקדים?
      חוץ מזה שגז ומקלחות -מזכיר משהו
      מאד מאד מאד לא נעים!!

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    כבר היו התעללויות קשות שם

    אברי, 25/02/08 09:56

    לשרש מהשורש תופעות מכוערות בסיירת הזו, שיש לה ''מסורות'' כאלו, של רדיה בחיילים הצעירים, כאילו לשם ''חינוכם''.
    ילדונים בני 19-20 שמקבלים יותר מדי כוח, מאבדים את הצפון, והשתן עולה להם למוח.
    במקום שהם יתנהגו לחיילים שלהם יפה, אחרי מאמצים מפרכים כאלו, הם להפך מנסים לקרוע להם את הצורה.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    כל הירא ורך הלבב....

    נגביסט חוד, 25/02/08 09:55

    אין משפט כמו זה כתגובה לכתב השפל הזה:
    ''כל הירא ורך הלבב ילך וישב לביתו ולא ימס את לב אחיו כלבבו''
    מי שלא יכול / לא מסוגל / קשה לו / כואב לו / קר לו / חם לו / מגעיל לו /רעב לו ועוד כל מיני תרוצים של בכיינים שילך הביתה וישתוק. מי שרוצה להיות לוחם בגולני צריך לדעת לאכול חרה.
    התלא אביבים הבכיינים האלו חושבים שלוחמים נוצרים בחדר האיפור.
    כך עושים לוחמים בצה''ל!
    כך עושים לוחמים בגולני!
    ומי שלא נאה לו שילך לשתות מהים של עזה.

    הגב לתגובה זו

    • עם ישראל חי

      בתימי, 25/02/08 10:12

      ממה שלימדו אותי הכוונה לאלה הפוחדים לצאת למלחמה בגלל שאינם נקיים מחאטים ולכן הם פוחדים שלא ישובו בשלום מהמלחמה.תקנו אותי בבקשה אם אני טועה.
      בברכה.

      הגב לתגובה זו

    • 44- עם דעות כמו שלך, נשלח אותך לעזה

      טיפש מטופש, 25/02/08 10:13

      גז מדמיע הוא נזק למוח! למה להתעלל בחיילים בטרם יצאו לקרב?
      נגביסט חוד, אתה טיפש וילדון. לא גבר בכלל!

      הגב לתגובה זו

    • ואת הבנות נאנוס... מי שלא מוכן עולה

      ארנון, 25/02/08 10:20

      על צלב עד מחר בערב... וכולי וכולי.

      נגביסט אמיץ. מציע לך להתאוורר באיזה בוק ג'ונס או ביל קרטר ישן. להקיף גיבעה או שתיים בזחילה אינדיאנית להוצאת המרץ והרחבת אופק הלוחם ללא חת.
      לצה''ל דרושים מפקדים שחייליהם ירצו ללכת אחריהם. מפקדים שלמרות ועל אף האימונים הקשים אצלהם רמת התקלות שואפת לאפס. מפקדים שדואגים בראש וראשונה לאיכות הלוחם ולא לקשיחות הלוחם. כאלה יש לנו מצידו השני של הגבול. בהו הא עם סכינים בן השיניים.
      בב''ח

      הגב לתגובה זו

    • די להכפשת התלאביבים!!!!

      צפונבון, 25/02/08 10:34

      אני תל - אביבי לא סתם טחון אש אבל לא גנבתי את זה מאף אחד אז לכל המתבכינים שבטח חוץ מלהיות טבחים וכדומה לא עושים כלום לעומתכם אני ההיתי לוחם ועדיין עושה זאת בכיינים

      הגב לתגובה זו

    • נו באמת

      גלעד, 25/02/08 10:38

      ''כתב שפל''? אולי התכוונת ל ''אדם עם הגיון בסיסי''?
      זה שאתם אוכלים חרא (או ''חרה'' כמו שכתבת) לא אומר שזה בהכרח עוזר. המפקדים עשו זאת רק בגלל שזו ''מסורת'', ולא כי הם ישבו וחשבו:
      ''מממ... מה נעשה על מנת לחשל את לוחמינו?''.

      לשלוח לוחמים למקלחת גז זה טיפשות ואטימות. יש הבדל בין חישול להעברת טראומה. טוב כנראה שאני מצפה יותר מדי מגולנצ'יקים...
      וכנגד הציטוט הלא רלוונטי שלך אוסיף אחד משלי:
      ''סוף מעשה במחשבה תחילה''

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    להעיף את כל הפיקוד

    חיל, 25/02/08 09:54

    מפקדים מטומטמים שהשתן עלה להם לראש.
    ''גולני גולני אנא ני נמו....'' - לא פסו האינדיאנים מגולני .

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    התעללות

    בילי, 25/02/08 09:54

    לכל המגיבים ''הנחמדים'' שלא רואים פסול במעשה - יש הבדל בין להתעלל לבין להתחשל. יש יותר מידי מקרים של התעללות מפקדים ואטימותם לצרכי החיילים ולפעמים, לצערנו, זה נגמר בצורה גרועה. לא פלא שישנם מקרים שאנשים שהתגייסו עם מוטיביציה גבוהה מחפשים דרך לצאת מהצבא. אין שום תועלת וחישול החייל ממקרים כאלו - יש להפסיק זאת מייד ולהעמיד את המתעללים לדין

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל הכבוד למפקדי הסיירת. כך עושים לוחמים.

    גולנצ'יק, 25/02/08 09:50

    אני יודע שאושרי כהן לא עבר את זה אבל בגולני יודעים טוב מאד להכשיר את הלוחמים הטובים בצהל.
    לכל מקום, בכל זמן, בכל דרך שנבחר.

    ולכל הכוסיות שמתבכיינים כאן וכותבים דברים שפלים כמו ''בגרמניה עשו לנו את זה''. שיבלמו את המקלדת הדביקה שלהם.
    מי שלא מבין בזה שלא יבלבל את המוח.
    אני הייתי בגולני ואני גאה בחטיבה הזו שבה יש את הלוחמים הטובים ביותר.
    אתמול אילנה דיין הכפישה את חטיבת כפיר והיום אתם את החטיבה החומה.
    חבורה של כוסיות.
    ואיפה רודריגו מהפלס''ר שצריך תגובה בתקשורת?

    הגב לתגובה זו

    • יש את המחושלים אולי אבל הדפרים הגדולים ביותר

      לגולנציק, 25/02/08 11:09

      כתבת שאתם גזעיים מאד ומחושלים
      אבל מנת המשכל שלכם שואפת ל-0
      וזה עוד הרבה.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    לשלוח את מפקד סיירת גולני לסיור במחנות ההשמדה בפולין (ל''ת)

    ולאחר מכן, 25/02/08 09:47

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    מפקדים מאפשרים לכמה סדיסטים עם כוח להתעלל בחיילים

    פסיכולוגית, 25/02/08 09:43

    תחשפו ותוקיעו את הסדיסטים. יש כאלה בכל חברה ואסור לאפשר לאנשים האלה להתעלל בחיילים שלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    טוב מאוד! הכנה להפתעות! ולמי

    יללת, 25/02/08 09:41

    שזה לא ניראה, שילך לקייטנה או לים וישכח מהמדינה, ניראה לכם שהמילחמות מתרחשות במחשב...יללת הבחורות...

    הגב לתגובה זו

    • אני מקווה שיעלו עליך ויבררו מי אתה שכותב

      אמא, 25/02/08 10:15

      שטויות כאלה, אתה כנראה אחד המפקדים!

      הגב לתגובה זו

      • ''אמא ממשטרה צבאית''-אבל השטויות שיצילו... (ל''ת)

        אמא, 25/02/08 11:20

        הגב לתגובה זו

    • לחיילים יש רובים

      צבע חום, 25/02/08 10:19

      למה אף אחד לא מחסל את המפקד הסדיסט? ומי שמחפש קייטנה שיעוף.

      הגב לתגובה זו

      • השינאה שהובילה לאבדון!!! (ל''ת)

        בלי, 25/02/08 11:21

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    גולני- חטיבת הזבל

    היסטוריון צבאי, 25/02/08 09:41

    יש לפרק את חטיבת הזבל הזאת, שיש בה כל שבוע שערוריה אחרת: מרידות, עזיבת מוצבים, אי מילוי פקודות וכו' .
    וזה גם מסביר מדוע חטיבת גולני ניכשלה בכל המלחמות, החל מתל מוטילה ועד היום הזה.

    הגב לתגובה זו

    • תתבייש לך.

      רובאית, 25/02/08 10:08

      איך אתה מעיז לכתוב דבר כזה?
      עברת את גבול הטעם הטוב!
      יש כאן משפחות שכולות שאיבדו את היקר להם מכל בחטיבה הזו כדי לשמור על התחת השמן שלך.
      יש כאן לוחמים שנפצעו בקרבות ואשר דם חום זורם בורידים שלהם.
      איך חבורה של בכיינים ופחדנים יכולים בהינף מקלדת לזלזל בדורות של לוחמים מהטובים ביותר שידעה הארץ הזו.
      ושמא השמאל ההזוי שוב מנסה לנגח בצה''ל?
      אילנה דיין? שומעת?

      הגב לתגובה זו

    • אל תגזים!

      ש', 25/02/08 10:17

      ומה עם ההצלחות שלה?

      הגב לתגובה זו

    • ''היסטוריון זבל'' (ל''ת)

      תי, 25/02/08 11:16

      הגב לתגובה זו

    • קצת פרופורציה

      נמר זקן, 13/03/08 19:57

      חצוף. לוחמי גולני נותנים את הנשמה גם בשביל בורים כמוך שאין להם מושג מה קורה מחטיבה המדהימה הזו

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    חיילים כוסיות - ככה הצבא נראה היום - בוכים על כל שטות (ל''ת)

    גד, 25/02/08 09:35

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אינני מבין..מה קרה? סה''כ חישול.

    גיל, 25/02/08 09:35

    מה שלא הורג...מחשל.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ההיתנהגות הזו מזכירה לנו ימים אפלים

    פקק תנועה, 25/02/08 09:29

    מההיסטוריה שלנו .צריך להקים בישראל ועדת חקירה. שתיבדוק את מצבה החברתי והציבורי. של החברה הישראלית. ולהקים קבוצת דיון שתופיעה בטלויזייה. ותנסה ליפתור את הבעיות הקשות. בהיתנהגות הציבורית אישית הקשה של החברה הישראלית על כול גווניה .

    הגב לתגובה זו

    • שואה ! (ל''ת)

      תמיר, 25/02/08 09:38

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    יאללה כבר עיתונאים מעצבנים! רוצים צבא של ילדות?? שימשיכו ככה!

    מילואימניק קרבי, 25/02/08 09:26

    נמאס מעיתונאים יוצאי סיירת שק''מ שמחרבים את הצבא.

    הגב לתגובה זו

    • אני לא יודע

      יוסי, 25/02/08 09:41

      אם היית קרבי(ספק רב) אך מה שבטוח זה שאתה דפוק בצורה מפחידה

      הגב לתגובה זו

      • יש ספק - אין ספק. קרבי הייתי ונשארתי גם במילואים

        מילואימניק קרבי, 25/02/08 10:19

        תיכף תאשים אותי שאני טוקבקיסט בתשלום....

        הגב לתגובה זו

        • אני לא הייתי משלם לטמבל כמוך.

          אורן, 25/02/08 18:16

          יש זובור ויש זובור...

          זה פשוט מטומטם. לכלוא בחדר סגור לזרוק גז מדמיע. דרך אגב, האם אתה יודע מה מצבו של החייל שפירכס? האם אתה יודע למה בחור בריא, שסיים מסלול או לפחות טירונות בסיירת, פתאום מפרכס???

          הגב לתגובה זו

          • אין קשר בין הארגמן לפרכוס . בדוק

            א, 27/02/08 11:00

            קצין בסיירת

            הגב לתגובה זו

    • לא הייתי רוצה שיעשו את זה לילד שלי. (ל''ת)

      גם מילואיניק, 25/02/08 09:50

      הגב לתגובה זו

    • עיתונאים יוצאי סיירת שק''מ- אבל עם שכל!!! (ל''ת)

      הצבא כבר מחורבן, 25/02/08 09:59

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני לא מבין מה קרה? אנחנו עברנו את זה כחלק מהכשרה קרבית...

    דולפים מרושע, 25/02/08 09:16

    אנשים האלה צריכים להיות מוכנים לתנאי הקרב!
    אני לא מבין על מה אתם מתבכיינים?????

    הגב לתגובה זו

    • תנאי הקרב

      ירון, 25/02/08 11:15

      בשנות החמישים היה בצה''ל משהו שנקרא ''משמעת מים''. חיילים יצאו למסעות של עשרות ק''מ עם שליש מימיה, כדי ''להכין אותם לתנאי הקרב''. כמה וכמה חיילים שילמו בחייהם על ה''הכנה לתנאי הקרב'' הזאת, עד שצה''ל השתכנע שהשטות הזאת בכלל לא מכינה את החיילים למצב אמת, כי החיילים לא ''מתרגלים להסתדר בלי מים''. וזה, אגב, כשמדובר בשלטונות הצבא הרשמיים, לא בחבורה של בני 20 שחושבים שהם אלוהים. באותה מידה חיילים לא ''מתרגלים לנשום גז מדמיע''. אם כבר ''להכין לתנאי הקרב'' - למה שלא פשוט נירה באחד מהם וניתן להם לעשות מסע אלונקה איתו?

      ואגב ה''הכשרה הקרבית'' שלך, אם אתה מתכוון ל''אוהל גז'' אז נכנסת עם מסיכה לאוהל עם כמות מבוקרת של גז, עם חובש נוכח במקום, הורדת את המסיכה בעצמך והיית יכול לצאת החוצה בכל שלב - ממש לא המקרה שלפנינו. התרגול הזה בא כדי שתבין את התחושה ולא כדי שתשהה זמן ממושך במצב הזה (וגם פה אפשר להתווכח על היעילות שלו).

      הגב לתגובה זו

      • צודק בהחלט (ל''ת)

        Spoonbender, 25/02/08 13:33

        הגב לתגובה זו

    • צודק ב100%!

      אורן, 26/02/08 00:33

      החיזבאללה תמיד נועל את חיילי צהל במקלחת ואז זורק לשם גז מדמיע.
      זו טקטיקה ידועה שלהם...

      אחי אתה כפכף....

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    זה לא חדש שם

    אבנר, 25/02/08 09:15

    מנהגי ההתעללות בסיירת גולני הם דבר ידוע מזה שנים. זו מסורת שם, בדרך כלל זה לא יוצא לתקשורת, מדי פעם יש להם ''התחלקויות''. לחבר'ה הצעירים עם המוטיבציה - עדיף למצוא משהו יותר איכותי.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מה אתם רוצים? אשכנזי רק רצה לחשל אותם. מה לא ככה ? (ל''ת)

    יוסי, 25/02/08 09:13

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    זו הבשורה וה''תיקון'' של הרמטכ''ל אשכהזי או שהוא זקוק ל''עוד זמן'' ??? (ל''ת)

    מאיר, 25/02/08 09:12

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מצויין! סוף סוף הצבא חוזר לעצמו. (ל''ת)

    אפרים יעקב, 25/02/08 09:12

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    הו-הו-הו

    צויק, 25/02/08 09:08

    תאמר לי מי המפקדים שלך ואומר לך מי העם שלך

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    איזה קטע, זה הזובור שעשו לסבא-רבא שלי בפולין ב1944

    חסר טאקט, 25/02/08 09:03

    זה חיילם גרמנים עשו את זה, אז במקום מסע כומתה, הם עשו חודש עבודות פרך. אני רואה שההסטוריה חוזרת, ממש מחזירים עטרה ליושנה

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מישהו כבר ניסה את זה נגד יהודים

    מזועזע, 25/02/08 09:00

    תעודת עניות לסיירת גולני, זה לירוק על המורשת המפוארת. במישור הפסיכולוגי זה מעיד על חולשה גדולה

    לשקול היטב האם היחידה כשירה לתפקידיה

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    המפקדים בטוח לא אשכנזים

    גולני מחורע, 25/02/08 09:00

    להשליך רימוני גז במקלחות על יהודים - לא אתבדה אם אומר שפרענקים עשו זאת. אשכנזי לא היה עושה כדבר הזה.
    כל הבסיס המוסרי והערכי של אלו שזרקו דפוק עד העצם, אם בכלל קיים.
    אבל מה יש לי לצפות מהפרענקים..באמת..הרי מכיר אותם..

    הגב לתגובה זו

    • נחייה, ב''ה ונראה?!!!! (ל''ת)

      מי עשה זאת?, 25/02/08 10:20

      הגב לתגובה זו

    • Ashkenazi Germans

      Yosi, 25/02/08 17:39

      Are very human and cultured to you opinion, right?

      הגב לתגובה זו

    • שתוק. (ל''ת)

      מזרחי שמשרת, 25/02/08 21:37

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    קשה באימונים קל בקרב - קל באימונים מתים בקרב (ל''ת)

    הפתגם, 25/02/08 08:58

    הגב לתגובה זו

    • שחור באימונים נס בקרב... (ל''ת)

      מישהו, 25/02/08 10:10

      הגב לתגובה זו

      • קפה באימונים - נס בקרב (ל''ת)

        שלמה מגולני, 26/02/08 19:05

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    גולני היו, נשארו ויישארו חטיבה של ערסים ו/או דפ''רים (ל''ת)

    גדוד 202, 25/02/08 08:55

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    זה גולני וזה גבי אשכנזי !!! (ל''ת)

    אלי, 25/02/08 08:54

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אושוויץ זה כאן. (ל''ת)

    נחמה, 25/02/08 08:53

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    די לבכות- גם אנחנו אכלנו גז מדמיע

    אבי,פלס''ר,נוב94, 25/02/08 08:51

    ועוד הרבה דברים אף אחד לא בכה בגלל שטיויות לוחמי פלס''ר גולני לא צריכים להתבכיין ובטח לא להוציא החוצה

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מה קרה לנו ?

    ילד, 25/02/08 08:47

    משהו רע קרה לעם הרוח, שהפך לעם הספר וכעת הוא עם הטופס.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ''מפקד החטיבה יחקור''. ככה חוקרים בצה''ל

    אחד, 25/02/08 08:43

    מפקד החטיבה אמור לחקור ולבקר את החטיבה של עצמו. מה רוצים? שהוא ימצא את עצמו אשם ויתן לעצמו הערה? טוב שלא נתנו למ''פ לחקור. אחר כך מתפלאים איך בצה''ל מטייחים את הכל ומאשימים את הש.ג.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    רשעים, תמשיכו לאכלס בתי קפה ולהשמיץ הנבחרים שמסכנים חייהם-למענכם! (ל''ת)

    החיילים הטובים, 25/02/08 08:43

    הגב לתגובה זו

    • צודק! (ל''ת)

      שם, 25/02/08 09:26

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    זה הצבא שמצפים ממנו לנצח מלחמה ? (ל''ת)

    תשכחו מזה !!, 25/02/08 08:40

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עכשיו אתם מבינים למה הלכתי לק''בן?..

    עומרי, 25/02/08 08:39

    והשתחררתי מצהל לצמיתות.

    הגב לתגובה זו

    • בודא, אני מבין כי לוחם מרמלדה כמוך עדיף שיישאר בבית (ל''ת)

      דולפין מרושע, 25/02/08 09:15

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    חשבו

    מודאגת, 25/02/08 08:38

    אם זה מה שעושים לעמנו, מה לא עושים לעם אחר?
    משהו צריך התייחסות באופן דחוף לפני שיהיה מאוחר מדי!

    הגב לתגובה זו

    • איך את חושבת שנהיים לוחמים?

      ניר, 25/02/08 09:56

      כך נהיים לוחמים!
      ואם את לא מבינה בזה אז אל תגיבי כאן!

      הגב לתגובה זו

      • ניר, ככה לא עושים לוחמים. ככה מגדלים מפלצות נטולות משמעת (ל''ת)

        אורן, 25/02/08 18:12

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    צה''ל לעולם ''לוקח לא לוקח אחריות ולכן לעולם לא ישתנה-קשוחים פש... (ל''ת)

    צבא חולני, 25/02/08 08:36

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עצוב מאוד

    turtle, 25/02/08 08:36

    שירתתי בצה''ל מ-88 ועד 92.בשנת 89 נהרג חברי אבי ארנולדס ז''ל מפליטת כדור מאקדח שהיה בידי חברו לצוות בסיירת גולני.יותר מאוחר בשירותי הצבאי נתקלתי בצוותים נוספים של ''סיירת'' גולני והתוודעתי לנורמות המטומטמות שלהן ולחוסר המשמעת הבסיסית ביחידה זו.לפני 20 שנה זה נגמר במוות מיותר.אני קורא לאחראים להכנס דחוף ליחידה זו ולעשות סדר לפני שיהיו עוד אבידות.

    הגב לתגובה זו

    • עצוב מאד

      turtle - 2, 25/02/08 10:01

      גרתי במדינה משנת 75 עד 2008 וחברים שלי נהרגו כתוצאה ממלחמה כושלת של ראש ממשלה כושל שהיה לוחם בעיתון במחנה ונפצע בעת מילוי תפקידו מחוד של עיפרון שפיצים 0.5.
      כך התוודעתי לנורמות המטומטמות של האיש הזה ולחוסר המשמעת הבסיסית (הסבירו לו בקורס הכתבים הצבאיים מליון פעם שמסיימים לכתוב מכניסים את החוד). לפני 30 שנה זה נגמר בכתבה לא מדוייקת עכשיו זה כבר מלחמה.
      אני קורא לעם הזה לצאת לרחובות לפני שיהיו כאן אבדות נוספות.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    בכפיר הולכים על ארבע

    גלית, 25/02/08 08:31

    אינני משתוממת עוד נוכח כל אלה... אלה הלוא הפנים שלנו כחברה אלימה המאבדת צלם אנוש. ואם בגולני עושים זובור של גז מדמיע, הרי שבכפיר, חייל שלא יכול ללכת בגלל פצעי הליכה, נדרש ללכת על ארבע... ממש כך. לאן הגענו? עד כמה נוסיף ונתנהג כמו חיות? לאף אחד כאן לא איכפת?
    וכשאותו חייל נדרש לשיחת מפקד בתום המסע, כשאמר שוב ''אני לא יכול'' נדרש שוב ללכת על ארבע בבסיס... מול כל חבריו.
    רבותיי, תתעשתו, ככה לא בונים צבא, ככה לא בונים חברה, ככה לא נוכל לשרוד עוד.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    איזה מוח מעוות מסוגל במדינת ישראל לחשוב שגז במקלחת יכול להיות נושא (ל''ת)

    דואג, 25/02/08 08:28

    הגב לתגובה זו

    • נכון, רק בגלל הקונוטציה! (ל''ת)

      גלית, 25/02/08 10:23

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אלה המפקדים שיוצאים איתם לקרב? חבורה של בהמות מצחינות אני הייתי

    just me, 25/02/08 08:27

    עובר לחיל הים או האוייר או כול דבר אחר..

    מה זאת הפסיכוזה הזאת? תאי גזים זה לא מצחיק.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ואח''כ שואלים למה המוטיבציה יורדת (ל''ת)

    רונה, 25/02/08 08:26

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    להעיף שם את כולם@!!!!

    מיכל, 25/02/08 08:25

    גם את המפקדים הבכירים ביותר וגם אם לא ידעו על כך!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אולי תרדו מהם?? הסיירת הטובה בצה''ל, די חיזרו לנינט! (ל''ת)

    אבא של.., 25/02/08 08:24

    הגב לתגובה זו

    • אבא של? מה זה תואר אצולה?

      מודאגת, 25/02/08 08:40

      אתה אולי לא מבין את המשמעות של לכלוא בן אדם במקלחת ולזרוק גז. ישנם חלקים אחרים באוכלוסיה שזוכרים את זה היטב.

      הגב לתגובה זו

      • המודאגת, הצבא זה לא קרקס, וכן אני אבא של. וגאה בכך.

        אבא של, 25/02/08 09:45

        החיילים האלו עוברים את המסלול הקשה ביותר בצה''ל, ולאחר מכן מגינים בגופם עלייך ועלי ועל כולנו. תפסיקי להטיף, ומספיק להכניס את השואה לכל פינה בחיינו. זה לא לענין, וזה לא במקום, ותרדי מהם, הם מסכנים את חייהם ואני לא ישן בלילה.

        הגב לתגובה זו

        • אבל אבא של ממש אידיוט

          גאה בבן של, 25/02/08 10:21

          אז הבן שלך בסיירת גולני, כל הכבוד.
          בין השירות הצבאי והמפרך שהוא עושה לבין התקרית החמורה אין ולו קשר.

          הגב לתגובה זו

          • לאבא של

            דני, 25/02/08 13:53

            שמע כל הכבוד לבן שלך, אבל המפקדים שלו לא בסדר, גם בגלל הקונוטציה וההקשר לשואה, וגם בגלל שלא נראה לי סביר לכלוא אנשים במקלחות ולזרוק רימון גז. את התרגול הזה עושים בדר''כ באוהל ויש לכך סיבה, בין היתר כל חייל יכול לרוץ דרך האוהל אם הוא נכנס למצב של חנק, מה שלא ניתן לעשות במקלחת נעולה.

            קצין במיל מיחידה מובחרת.

            הגב לתגובה זו

        • אבא של.. תתבגר! זה צריך להיות חינוכי

          אמא של..., 25/02/08 10:25

          ולא סדיסטי עם תזכורות מהעבר הלא רחוק שלנו.

          הגב לתגובה זו

      • אבא של לוחם בסיירות גולני זה תואר אצולה. כן! (ל''ת)

        ;;;;, 25/02/08 10:03

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    די חבר'ה הגזמתם, לא עוד (ל''ת)

    אני, 25/02/08 08:22

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    המיקרים הללו שקורים מידי פעם .ומיקרים אחרים

    פקק תנועה, 25/02/08 08:22

    בישראל מעידים על כך שלחברה הישראלית יש בעיות קשות בהיתנהגות ציבורית בישראל אן התיחסות ציבורית נאותה אחד לשני .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אז מה קרה ?

    דוד גולי, 25/02/08 08:20

    אם זה כל כך מפריע לטירונים.. אז שיאנסו את החברות של המפקדים שלהם .

    שיתנו מכות למפקדים עד זוב דם.

    אבל מה קרההאהה

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ואם אחד הטירונים היה פותח באש לעבר מפקדיו? (ל''ת)

    ב.ק., 25/02/08 08:20

    הגב לתגובה זו