• 18.

    כולם מפספסים את העיקר...

    אחד מהמקצוע..., 21/02/08 11:20

    חברים נכבדים במועצות ההשכלה הגבוהה למיניהם.
    מתי תבינו?????
    מה שעושה רופא לטוב באמת הוא לא יכולתו האינטקלטואלית (כלומר - לא העיקר!)
    היותו בן אדם, לפני הכל, תקבע.
    ותחשבו על זה ועל שינוי אופן הניפוי.
    יובל, רופא ילדים

  • 17.

    רמת רוב הרופאים בארץ, על הפנים.

    אסף, 20/02/08 18:46

    המסלול ה''חדש'' שרוצים להנהיג באוניברסיטת תל-אביב הוא השיטה להכשרת רופאים בצפון אמריקה, מימים ימימה.

  • 16.

    יש לשנות את הנוסחה

    נח, 19/02/08 17:14

    שהיית קיימת עד עכשיו ,והיא היית
    ''רופא חייב לעבוד כמה שצריך אותו וכשלא צריך אותו מקבל בעיטה בתחת''
    כמובן שרוב הרופאים,ולרובם היה ה-
    E.C.F.M.G אז הם לא חיכו לשלב הבא תוך זמן קצר הם היו במקומות עבודה מסודרים ,בחו''ל,עם עבודה הוגנת ועל רמה.שלא לדבר על המשכורות

  • 15.

    קודם ברחו הרופאים לחו''ל ,עכשיו

    נח, 19/02/08 17:00

    יברחו כל אלה שיצטרכו רופא!אני למשל אשאל את הרופא אם חלילה אצטרך אם הוא בוגר הקורס המהיר לרפואה.והיה והתשובה תהיה כן אנסה את מזלי רק עוד פעם,והיה ושוב תהה תשובה חיובית.אני לוקח את המטוס הראשון לחו''ל לטיפול רפואי.
    ובכיסי יהיה פתק:''אם קורה לי משהוא,ואני מחוסר הכרה,אני לא מרשה שיטפל בי רופא בוגר הקרס המהיר!''

    • ל15

      ליאן, 26/02/08 18:44

      אתה מפגר

    • ממש מפגר

      יובל, 26/02/08 21:32

      אתה מעדיף רופא שלמד בסלובניה או הונגריה?

  • 14.

    ומה עם האחים והאחיות

    סטודנט סיעוד, 19/02/08 16:48

     ומה איתנו,שחלקנו שואפים להגיע רחוק,ולהיות ביום מן הימים רופאים?האם יתאפשר לנו גם להשתלב במסלול?

  • 13.

    סטודנטים למדעים מדוייקים הם נכס לעולם הרפואה.

    דן, 19/02/08 16:30

    שלצערנו היום סובל מחובבנות יתר.

    היקשים לוגיים , עריכת ניסויים , הסקת מסכנות וכו'.

    בכל אלא תלמידי המדעים המדוייקים:
    כימיה/פיסיקיה/מחשב/מתמטיקה עולים בהקבה על לימודי הרפואה כיום.

    ניתן לראות שאת רוב פריצות הדרך הרפואיות מבצעים מדענים אלו .

    עם הכוונה נכונה , הם יכולים להיות סופר רופאים.

    • ישעיהו לייבוביץ' היה אומר....

      אסף, 20/02/08 18:58

      ישעיהו לייבוביץ' ( שהיה בעל תואר ברפואה) מאוניברסיטאות היידלברג ובאזל היה אומר שאילו היו יושבים חַמוֹרִים בוועדת הקבלה ללימודי הרפואה בירושליים, היו הסטודנטים לרפואה הרבה יותר מוצלחים.

  • 12.

    לא שינו כלום

    לירון, 19/02/08 16:23

    אני לא מבין מה הביג-דיל גם היום סטודנטים מצטיינים ממדעי החיים יכולים לעבור לרפואה בסיום התואר,ואם אי-הקבלה לבה''ס לרפואה היא בשל מצוקת המקום (כמו שנטען בעבר ע''י דיקאן הפקולטה) איפה יכניסו אותם במעפרות?

  • 11.

    ל-1

    האויב הציוני, 19/02/08 14:07

    במסלול למדעי החיים, במיוחד בביולוגיה, נלמדים הרבה קורסים זהים למסלול הרפואה, (ואני כמעט בטוח) כולל קורסים של מטמטיקה ופיסיקה, המשותפים לכל המקצועות המדוייקים.

    מעבר לכך, אני למשל, כמהנדס חשמל ואלקטרוניקה בעתיד הקרוב, יודע כי לפחות לחצי ממה שכבר למדתי, וממה שעוד נשאר לי ללמוד, לא יהיה שום קשר וזכר בתחום שבו אבחר לעבוד ובסוג העבודה שאני אבצע. בהתאם לתחום שאליו אני הולך, חלק מהקורסים שלמדתי הופכים במהותם לקורסי העשרה וידע כללי, ואם הם היו מוחלפים בקורסים קצת אחרים, זה ממש לא היה פוגע ביכולות שלי כמהנדס.

    ברפואה, לפי מה שאני מבין (תקנו אותי אם אני טועה), ב-3 שנים הראשונות, אתה מקבל בעיקר בסיס מטמטי למה שאתה באמת הולך ללמוד ורקע כללי (כמו האנטומיה האנושית, כל מה שקשור לתאים ולביולוגיה, קצת כימיה וכו) ואז הולך לתחום מסויים, וב-4 שנים לומד את מה שרלוונטי לתחום שבחרת, וזה מה שבאמת הופך אותך לקרדיולוג למשל, או למנתח.

    איך שאני רואה את התכנית הזאת עובדת, לבוגר של אחד משני המסלולים הנ''ל, כבר יהיה את רוב הרקע הדרוש, את מה שחסר, הוא ישלים, בהתאם לתואר שהוא עשה (כאשר בוגרי ביולוגיה למשל יצטרכו הכי פחות השלמות כאלה) ובהתאם להתמחות שהוא בחר, לפני או תוך כדי הלימודים במסלול הרפואי, כך שלא יהיה פה שום עניין של חוסר ידע. זה כמו למשל במקרה (ושוב, אני בתור דוגמא) שבו אבקש ללמוד לתואר שני באלקטרואופטיקה. לי בתור מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, יהיה כבר את רוב הידע הרלוונטי, את מה שחסר אני אדרש להשלים, זה מה שקורה בפועל. או לצורך העניין, כמו במקרה של בוגר מדעי המחשב שיבקש לעשות תואר שני בחשמל ואלקטרוניקה.

    ולנקודה האחרונה, והלא פחות חשובה, שאותה כבר ציינו בתגובה 2, לציון בפסיכומטרי (ועוד יותר מצחיק, לציון בבגרות) אין שום קשר ישיר להצלחה שלך בלימודים, הסיבה היחידה לכך ששיטת המיון הזו עדיין קיימת היא פוליטיקה ותו לא (אני אמנע כאן מדוגמאות כי לאף אחד לא יהיה כח לקרוא את זה). מן העבר השני, סיום תואר בהצטיינות, הוא חד משמעית מדד לאיכות ולאינטלגנציה, והרצון להמשיך בלימודים קורעים אף יותר, חד משמעית מורה על מוטיבציה.

    רעיון מבורך של אונ' ת''א.

    יום טוב לכולם.

  • 10.

    אומרים שחסרים רופאי ילדים, ותקנים אין

    רופאה ללא עבודה, 19/02/08 12:51

    כל הזמן אומרים שחסרים רופאים ובעיקר ר. ילדים, איזו צביעות ושקר. האמת היא שאין כמעט תקנים חדשים לקבלת מתמחים והמחלקות קורסות מעומס עבודה ותורנויות. כמובן שזה מתבטא גם בקהילה שם חסרים כתוצר ברור רופאים מומחים. לפני שאתם מוסיפים רופאים שנו את חוק הבריאות משנת 73' והוסיפו תקנים להתמחויות. יש כל כך הרבה רופאים אחרי סטאז שלא מצליחים להכנס להתמחויות. הם קיימים. יש רופאים

  • 9.

    ביולוגיה ורפואה הם שתי מיקצועות שמשלימים אחד את השני (ל''ת)

    פקק תנועה, 19/02/08 12:23

    • מה 'תה אומר !? (ל''ת)

      איזה, 26/02/08 01:57

  • 8.

    יעזור אם תשפרו את תנאי העבודה של הרופאים בארץ

    יעל, 19/02/08 11:00

    אז פחות רופאים יברחו לחו''ל, או יחליפו מקצוע.

  • 7.

    בוקר טוב גם לכם, יפה לכם שהתעוררתם.אחרי כ-שני עשורים בהם דירדרנו את

    לא לקטינים, 19/02/08 10:13

    הרפואה, החינוך ועוד...לשפל תהומות הבזיונות, אנו רוקחים פלסטר לטיפול באיבר קטוע.
    (ןמה עם מורים מעולים למתמטיקה, למדעים...??)

    לשם מה להשקיע במוחות מעולים
    אם אפשר פשוט לייבא כוחות עבודה זולים.

    ואתם בני הארץ המצויים, אתם לגמרי לא רצויים, ארזו עצמכם והיכונו לייצוא לגולה, כי כאן אצלנו הייבוא מתמיד בעלייה וכך גם הבטלה.

    תיוולדו כאן, קבלו חינך בינוני ומטה, מתחת לממוצע, מלאו חובתכם בצבא ושנייה אחרי בלי התנצלויות פרשו כנפיים ענפות כי הודו מחכה לכם בזרועות פתוחות.

    ושאיש לא יקח את דברי ביתר רצינות
    כי זה מה שגורמת תקופה ממושכת של בטלנות.

  • 6.

    שערורית הוופל הלגי

    אחד שמקורב לענף, 19/02/08 09:29

    במקום להוריד את רמת הלימודים,
    הגדילו את המכסות הקיימות
    בביה''ס והורידו את העומס האדיר המוטל על כתפי הרופאים המתמחים.
    יש להם ילדים בבית שרוצים לראות את אמא ואבא!!!!

    • הבעייתיות מתחילה בבתי ספר תיכוננים ''בקריטריונים'' המוזריםעל-פיהם

      מצויינות, 19/02/08 11:05

      ''ממיינים'' תלמידים למגמות.

    • פיץ ופוץ

      אחת שיודעת, 19/02/08 11:06

      צודק מאה אחוז!

      פיץ ופוץ רוצים את אמא ואבא!

  • 5.

    מסלולים נוספים

    שיבולת, 19/02/08 09:12

    אחיות כרופאות מרדימות .
    אינסטלטורים כמצנטרים .
    חברי כנסת כהוגי דעות .

    • יפה, אהבתי, -חינכתי אותך טוב. (ל''ת)

      מהנדסת נייר, 19/02/08 09:29

    • ל5

      סטודנט סיעוד, 19/02/08 16:45

       את בכלל מבינה מה שרשמת?בארה''ב יש אחיות מרדימות,וזה עובד מצוין.אין שום צורך להשמיץ את המקצוע.

  • 4.

    עדיף כבר להוריד במעט את הדרישות

    לא בהכרח טוב, 19/02/08 09:06

    מה עדיף לקבל בוגרי מדעי החיים?
    הרי שם כולם מצטיינים....

  • 3.

    מי שנדחה על 784 פסיכומטרי זה על אישיות (ל''ת)

    ב.ק., 19/02/08 08:56

  • 2.

    זה מה שקורה כשכל הרופאים, כמו שאר המוחות בארץ, בורחים מהמדינה !

    מדינה פטתית !, 19/02/08 08:55

    מחפשים פתרונות יצירתיים כמו :
    מסלולים מהירים לרפואה (על חשבון בריאותנו) והענקת מענקים לרופאים מחו''ל שיעלו לארץ .

    • לבוגרי ביולוגיה מצטיינים ארבע שנים זה מספיק

      שחר, 19/02/08 09:20

      זה גם נהוג כך בארה''ב.
      יותר מזה, עדיף בוגרי ביולוגיה עם מוטיבציה ללימודי רפואה מכוכבי פסיכומטרי ילדותיים ומגלומנים שכל עניינם בפקולטה יוקרתית שתצדיק את ה-800, כשאין להם מושג רענן לאן בכלל הם דוחפים ת'ראש.
      אחרי תואר ראשון בביולוגיה (לימודים קשים מאוד, שלא כמו שנהוג לחשוב. דורשים השקעה אדירה להצלחה), אם מישהו עדיין מעוניין ויש לו מוטיבציה להיטחן עוד 4 שנים בלימודים אינטנסיביים, אין לי שום ספק שהוא יהיה רופא מצוין.

      • יפה אמרת

        חיה, 19/02/08 09:55

        סופסוף תגובה עניינית ואף מפרגנת.

      • אכן כך!

        האויב הציוני, 19/02/08 12:43

        לא הייתי מצליח לנסח זאת באופן יותר מוצלח.

      • לא מסכים

        בנימין, 19/02/08 13:28

        נכון שמוטיבציה זה דבר חשוב. אבל לצערי הלימודים ברוב הפקולטות לביולוגיה/ מדעי החיים (כמובן באונברסיטאות) הרבה הרבה יותר קלים מהמקצועות המדעים (מתמטיקה ,פסיקה, כמיה, מדעי המחשב...) והפיננסים (במיוחד כלכלה). גם דרישות הקבלה הם לרוב בהתאם ורוב הסטודנטים שלומדים ביולוגיה/ מדעי החיים - פשוט לא התקבלו למקצועות אחרים. בנוסף, הלימודים מתאפיינים באינפלציה של ציונים (כולם מצטיינים), כך שלא ניתן להשוותם למצועות אחרים ובמיוחד לא לעשות בהם שימוש לשם אינדקאטור קבלה לרפואה.
        עידוד הרפואה בארץ צריך להעשות ע''י שיפור התנאים והמשכורות של הרופאים ולא ע''י דרכי קיצור.

        • גם אם מה שאתה אומר נכון,

          האויב הציוני, 19/02/08 15:26

          מהנדס או עו''ד, לרוב, הולכים להיות בשביל הכסף. רפואה היא יותר עניין של אופי, זה מקצוע נעלה. העלאת תנאים ומשכורות אכן מתבקשת ללא שום קשר לחוסרים, אבל היא ממש לא תגרום להזרמת כמויות של רופאים לשוק.

          אם להצמד לטיעונים שלך, עידוד הרפואה צריך להיעשות ע''י הורדת תנאי הקבלה המגוחכים.

          אם למישהו יש ספק שבן אדם שקיבל 650 (או אפילו פחות) בפסיכומטרי לא מתאים ללימודי רפואה, שיעלה את הדרישות במהלך הלימודים עצמם (!!!) (ולקברניטי ההשכלה הגבוהה אין שום ספקות אמיתיות כאלה). לידיעתך, פעם, תנאי הקבלה ללימודי משפטים היו מהנמוכים ביותר, בכל האוניברסיטאות. אתה רוצה להגיד לי שעורכי הדין של היום, שחלקם לא מוצאים בכלל עבודה, יותר טובים, או יותר מוכשרים מעוה''ד הוותיקים? ממש לא...

          הפסיכומטרי ושאר ירקות נועדו בעיקר להגביל את מספר בעלי המקצוע בכל תחום ותחום לדרישות השוק. לצורך המחשה, בוא נגיד שמערכת ההשכלה צריכה ליצר כל שנה 100 נגרים ומנגד יש לך 10,000 ראש מדי שנה המבקשים ללמוד את המקצוע. עד כאן?... עכשיו, במטרה לקבל ברוטו של מה שהשוק צריך, ולא להציף אותו בעוד 9,900 נגרים מובטלים, קובעים להם מבחני קבלה מטורפים, למשל, לחטוב 100 עצים תוך 6 שעות. ידוע שאין שום קשר בין הכישורים שהמקצוע דורש לבין מבחן הקבלה, אבל ידוע שסטטיסטית רק כ-100 יעברו את המבחן. במקרה ויעברו פחות, תקבל ללימודים עוד כמה ''על תנאי''. אתה משיג כאן יעילות רצחנית בהוצאות מינימליות פלוס יצור חומר גלם בחינם (ושום מילה על ביה''ס ללימוד פסיכומטרי), אבל פוגע באיכות. לא כל כך אתי ויפה, אבל זה מה שקורה.

          מה שהרעיון הזה בא לעשות, הוא בדיוק מה שאמרתי - להפוך את הרפואה ליותר נגישה. הסיבה שזה נעשה בדרך כזו ולא ע''י הורדה ישירה של דרישות קבלה, היא שבדרך זו, תקבל תוספת של חומר אנושי בכמויות שהשוק צריך, שתהיה באיכות הרבה יותר גבוהה מתוספת של עוד כמה מאות או אלפי ילדים מתלהבים שיוציאו ציון מפוצץ בפסיכומטרי.

          תאמין לי שהמל''ג יודע טוב מאוד מה ערכו האמיתי של הפסיכומטרי ויודע טוב מאוד מה הוא עושה.

        • נכון ולא נכון

          יובל, 26/02/08 21:40

          ביולוגיה יותר קל ממדעים מדוייקים. אבל הרבה יותר קשה מכלכלה.
          אם אתה חושב שכולם מצטיינים בביולוגיה אני פשוט לא יודע על מה אתה מדבר. הממוצע מתפלג על פי עקומת גאוס טיפוסית סביב 83-84.

          • ממש לא

            מושיק, 28/02/08 13:10

            אתה לא יכול להשוות לימודי כלכלה (ולא מנהל עסקים) באוניבסיטאות ללימודי מדעי החיים או ביולוגיה.
            חי בסרט....

      • מדובר בתכנית לפחות חכמים

        בוגר ביולוגיה, 20/02/08 20:31

        בלימודי ביולוגיה הסף קבלה הוא נמוך במיוחד כך שלהיות מצטיין שם זה ממש קל

        • מה הקשר?

          יובל, 26/02/08 21:36

          סף קבלה קשור לביקוש במקרה הזה. הצטיינות קשור לכישורים במהלך הלימודים... די לקשקש...

  • 1.

    מצויין

    ילד, 19/02/08 08:52

    השאלה היחידה, אם רופא של ארבע שנים, זהה במיומנותו והידע שלו לרופא של שבע שנים ?

    • התשובה היחידה: לא! (ל''ת)

      מוני, 19/02/08 09:12

    • המיומנות לא נקבעת בשנות הלימודים, אלא בהתמחות!

      איציק, 19/02/08 09:16

      אם רוצים, אפשר לקצר כל תואר.
      תשאל את כל השושואיסטים שעושים תואר ב 7-8 חודשים בבר אילן - הם פשוט לומדים יותר מרוכז, בלי כל השטויות באמצע, עפ פחות קורסים מוזרים ולא קשורים ויתר התמקדות בעיקר.